Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PVV: Parkeren maximaal 1 euro per uur

parkeren.png Goedverdoeme zeg. We snappen heus wel dat je kiezers niet makkelijk binnen hengelt met zware verhalen over wegterende zorg, onderwijsarmoede of spaargeldbedreigende eurocrisii. Dat is ingewikkelde langebaanproblematiek en dat willen Henk & Ingrid helemaal niet horen. Floris-Jaap & Annemarijn trouwens ook niet. Maar dit is wel heel erg het andere uiterste. De PVV wil kiezers aan zich binden met parkeerpopulimse: PARKEREN VOOR EEN EURO. Overal. Hebben ze soms een checklist 'Binden van Grote Kiezersgroepen' op de fractiekamer aan de muur hangen? Moslimhaters: check. Eurokritici: check. Soevereiniteitsnationalisten: check. Automobilisten: check. Tank & Inrit tuinden destijds niet in die benzineprijshoax van Jhim van Bemmel, dus komt Andre Elissen nu met het (volkomen gejatte) ParkeerAlternatief. Zeg PVV. Hoe achterlijk denken jullie dat we zijn met z'n allen? Kap eens lekker met dat pragmatische portefeuillepopulisme en wek op z'n minst de indruk dat je het land wil repareren. Die paar parkeereuri gaan echt het verschil niet maken op het jaarlijkse gezinsbudget vol uit de hand escalerende kosten. Ja natuurlijk is parkeren misdadig duur en worden automobilisten al genoeg financieel kapot gehaat. Maar we hebben momenteel wel wat belangrijkers aan ons hoofd. Agema's ideeën voor de zorg willen we horen. Inhoudelijke onderwijsvoorstellen van Richard de Mos. Realistische bezuinigingsopties op onrendabele overheidsinstituten (en dat zijn er véél) van Geert zelve. Maar niks van dat hoor. Volgende week op de PVV-planning: happy hour in de kroeg voortaan 23 uur per dag. Met gratis bier voor iedereen! Alcoholisten & overige kroegbezoekers: check.

Reaguursels

Inloggen

@atm0s | 16-07-12 | 09:06
Tnx!

Godsammekraken | 16-07-12 | 09:13

@Godsammekraken | 15-07-12 | 23:54
Variërend van onzichtbaar tot roze -> 0..15K comments en normaal tot vetgedrukt van 0..30K comments.

atm0s | 16-07-12 | 09:06

@atm0s | 13-07-12 | 16:32
Begrijp dat jij het roze balkje achter de namen hebt gebouwd. Wanneer verdien je dat?

Godsammekraken | 15-07-12 | 23:54

hebben ze toch een goed punt, iedere keer als ik weer in die GRAFSTAD van een Amsterdam ben schrik ik me steeds weer het apezuur van die asociale groenlinkse parkeertarieven van 5€ , per uur!!!!

Mijnbescheidenmening | 15-07-12 | 11:35

geen gelul, parkeren moet minimaal 10 Euri per uur kosten!

wielklemmen worden wel verboten en parkeerbekeuringen max. 5 Euri, dat dan weer wel....

dekogelkwamvanlinks | 15-07-12 | 01:10

Hadjememaar. Vanaf aanvang al, deze partij.

Woods | 14-07-12 | 18:20

Ik vind altijd wel een gratis plekkie, in welke stad dan ook

ground control | 14-07-12 | 17:28

Mr Dixit | 14-07-12 | 12:00 | + 0
Ik heb het toch over leefbaarheid in relatie tot de toename van verkeersbewegingen in het centrum. Die punten die jij aansnijdt gaan daar niet over. Het gaat mij erom dat men er alles aan doet om de drukte in het centrum te verminderen en de leefbaarheid te verbeteren en dat de PVV dan met zo'n idee komt. De prijs verlagen betekent meer vraag naar parkeerplaatsen dus meer drukte en meen lagere leefbaarheid. Daar is niks kroms aan.

M-Bozz | 14-07-12 | 14:28

@Bakito | 13-07-12 | 16:10
Ga je lekker in de Betuwe wonen lutser, heb je geen last van auto's

RechtsePiemol | 14-07-12 | 12:36

M-Bozz | 14-07-12 | 11:37
Kromme redenering. Meer bezoekers = meer verkoopmomenten = meer omzet = kassa voor winkels in stadscentra. Bovendien zal het uitbaters van parkings aanzetten tot het verzinnen van oppervlakte-efficiëntere oplossingen. Afgezien daarvan: ik weet niet wanneer je voor het laatst op een zaterdag of zondag in het centrum van Den Haag, Rotterdam of Amsterdam bent geweest, want dan had je wel gezien dat het welhaast onmogelijk is om nóg langere rijen te creëeren voor de parkings.

Mr Dixit | 14-07-12 | 12:00

Hohoho. Een gemiddeld stel komt zeker één keer in de twee weken de bewoners van een groot stadscentrum hinderen met hun kansloze graaswinkelgedrag, wat neerkomt op 26 keer per jaar. Tegen een gemiddelde parkeerprijs van drie euro per uur en uitgaande van een verblijfsduur van zes uur (inclusief verplichte lunch in het in de allerlaatste in de Viva aangeprezen überhippe tentje) zit je dan toch al snel op een parkeerprijsverschil van 12 euro. Maal 26 een plus van 312 euri per jaar! Het je mooi de verhoging van het eigen risico van je zorgverzekering terugverdiend. Of denkt GS dat wij niet kunnen rekenen?

Mr Dixit | 14-07-12 | 11:56

De binnensteden zijn nu al onbegaanbaar voor autoverkeer; wat een chaos zal het worden als het parkeren ook nog eens drastisch goedkoper wordt? Lijkt me in gaan tegen alle verkeerskundige maatregelen van de afgelopen decennia. En die zijn niet genomen op klimaathysterische gronden, maar om de leefbaarheid en veiligheid in de centra te verbeteren en daar hebben we allemaal veel meer baat bij dan dat iedereen per auto het centrum kan bereiken.

M-Bozz | 14-07-12 | 11:37

De gemeentes krijgen van het Rijk steeds meer op hun bordje geschoven: opvang en huisvesting asielzoekers, bijstand te regelen en te betalen door de gemeente enz. enz.
Daarom kan ik wel begrijpen dat parkeertarieven en de boetes flink omhoog moeten.

meneer Q | 14-07-12 | 11:05

Heb wat voor de planning van Geert. Elke week een dingetje.
- 150 kilometer per uur.
- Paspoorten gratis.
- Minder ministers.
- Provincies afschaffen.
- Moszkowicz voor minister Veiligheid en Justitie
- Neuken met een collega naar keuze.
- Alle vrouwen-naakt dag (behalve de lelijke, die blijven binnen).
- Samen voor ons eigen en geen gezeik iedereen rijk

Roer | 14-07-12 | 10:50

Het gaat natuurlijk om GELD. En omdat de meesten, en vooral de overheid, daar graag meer van willen bezitten worden er eh. eh. uitvindingen gedaan om meer geld binnen te krijgen en dan is een parkeerbelasting niet eens een slechte optie. Slaat natuurlijk nergens op want je moet al zoveel betalen aan Gemeentelijke Heffingen dat het best gratis zou mogen zijn. In Almere was er ooit een hele grote parkeerplek (nodig en nuttig) en men vond het nodig om € 3.80 per uur te vragen. Daar kwam dus nooit iemand. Daarna werd het 85 cent en het staat vol.
Ik blijf echter stellen dat parkeren gratis zou moeten zijn.

Kapitein-Ter-Zee | 14-07-12 | 01:43

Maar dan ook overal 1 euro betalen hè? Niet allen op parkeerplaatsen, maar overal! Dat zal ze leren.

borderliner | 14-07-12 | 01:41

En de PVV gaat er ook voor zorgen dat Oranje de EK's van 2016, 2020 en de WK's van 2014 en 2016 gaan winnen. VIER keer achter elkaar de hoofdprijs ja, één keer meer dan die Spanjolen. Als wraak op de steun aan die Spaanse banken.

Bigi Bana Boy | 13-07-12 | 21:13

Goed idee. Alle kleine beetjes helpen. Gemeenten misbruiken vooral de niet zo rijke automobilist.

frisenfruitig | 13-07-12 | 20:27

In het centrum van Leer (Duitsland) betaalde ik 2 Euro voor ruim 3 uur parkeren. In Groningen kan voor dat geld 50 minuten parkeren, om van de grotere steden nog maar niet te spreken. Waarom kan het daar wel, en hier niet? Niet zo'n raar standpunt dus. Die jongens van de PVV, die zijn zo gek nog niet!

T.E.Meijer | 13-07-12 | 20:12

Ze hebben recent de parkeergarage bij de megastores in Den Haag verlaagt naar.... tromgeroffel.....1 euro!

Dus het kan best uit.
Even avondje uit eten en nazitten, ben je normaal zo 15-20 euro kwijt aan parkeren. Zijn toch schandalige prijzen. Afschaffen van betaald parkeren in heel het land. Ze zijn nu langzaam overal betaald parkeren aan het uitvoeren en betaald parkeren is allang geen garantie meer dat je een plek hebt.
Je jaagt de parkeerders van wijk naar wijk, waardoor er weer een nieuwe betaalzone kan worden gecreeerd. Voor 5 euro p/u zoals in Amsterdam verwacht ik dat mn auto gewassen en gepoetst wordt. Voor dat geld kan je bijna iemand tegen minimumloon je auto continu laten rondrijden.

PockyMaster | 13-07-12 | 19:19

Fantastisch... helemaal mee eens,
die paar euro interesseren me ook niet, maar wel als ze grotendeels naar die dikke buiken van de gemeente gaan..
de slaapwandelaars aldaar die men ambtenaren noemt en niets anders doen dan hun dagelijks voorgeprogrammeerde route van toilet naar koffiezetapparaat en van koffiezetapparaat naar kopieermachine bewandelen...
Wat mij betreft mag er een debat van 12 uur tegenaangegooid worden om dit te bewerkstelligen, als het er maar komt.

denjo5879 | 13-07-12 | 19:13

Prima plan. Al was het maar om een eenheid in die prijzen te krijgen.

Vitayalin | 13-07-12 | 19:03

Simpel maar is het onzin...?
Is het niet zo dat henk&ingrid middels dit soort dingen het grote plaatje financiert.
En het grote plaatje word een klein beetje te duur.
En waar halen de hoge heren dan de poen.....?

lidlbier | 13-07-12 | 18:58

Foutparkerend ramadan tuig met kopvodden voor een illegale moskee levert pas tweet veel stemmen op!

Simon_GS | 13-07-12 | 18:27

Van mij krijgt Links géén ene cent.

Ik ga gewoon op de fiets naar de binnenstad.

Gratis parkeren.

Wel 20 sloten erop, dankzij het Linkse beleid, hoewel een mijnenveld erom heen leggen nog beter is.

Laat de Linkse Elite maar die exorbitante parkeertarieven ophoesten.
Henk en Ingrid kunnen dat niet meer betalen!

ProAsfalt | 13-07-12 | 18:21

Elke Euro is er één.

Handelt de Linkse kerk er maar eens naar.

Dan zou een hoop Linkse Geldverslindende Hobby's voorkomen.

ProAsfalt | 13-07-12 | 18:13

Kaas de Vies | 13-07-12 | 16:00 | + 5 -
Leuke poging. Helaas mislukt.

Superior Bastard | 13-07-12 | 18:06

Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:27
No parking, no business

vanhetvarken | 13-07-12 | 17:31

Heel goed, Geert! de gemiddelde pvv stemmer heeft toch niet in de gaten dat ze belazerd worden.

propper1000 | 13-07-12 | 17:31

@Eurotokkie | 13-07-12 | 16:29
Er is over nagedacht dat de kans erin zit dat er geen treinen rijden? Wow, efficiency!

Pffffff | 13-07-12 | 17:27

Als ze nou gezegd hadden dat ze de wietpas gingen afschaffen + gratis wiet voor iedereen, hadden ze zelfs de mocro stemmen van de PvdA gejat :D

Barack_Obama | 13-07-12 | 17:26

je kon echt wel een plekkie vinden hoor, voordat men betaald parkeren invoerde. In A'dam oost althans wel, grachtengordel was wat anders, maar daar bestaat al veel langer betaald parkeren.

Op een dag ging men betaald parkeren ging invoeren. Aangezien niemand zijn auto weg deed, was er voor en daarna evenveel parkeerdrukte, niet meer, niet minder.

De conclusie kon daarom ook alleen maar zijn dat het argument om betaald parkeren in te voeren alleen maar was om de kas te spekken. Meer niet. En natuurlijk om wat werkeloosheid te camoufleren met het begrip 'stadswacht'.

La Bailaora | 13-07-12 | 17:25

@sjaakdeslinksesul | 13-07-12 | 16:30
Oh, dus je vindt dat dat parkeertarief alleen geldt voor H&I? Vuile racist.

Pffffff | 13-07-12 | 17:24

@--neus-- | 13-07-12 | 15:54
Bij de rest is het 1 halen voor de werkende burger en 5 ophoestend voor de rest van parasiterend nederland.

Pffffff | 13-07-12 | 17:17

AdBlock op Dumpert een probleem geworden? Ruik ik een Telegraaf luchtje...?

Alexander de Kleine | 13-07-12 | 17:17

@Superior Bastard | 13-07-12 | 15:57
Klinkt natuurlijk heel leuk en gevat, maar hiermee geef je nog steeds geen punten uit hun programma aan. Niet gelezen?

Pffffff | 13-07-12 | 17:15

overgens zijn AL die linkse projecten als het volledig overhoop halen van HEEL Adam, Rdam,( schade in die 2 steden GROTER dan het platgooien van Berlijn en Warschau) Dhaag, Utrecht, affijn, ALLE steden, wat begint met wijken afsluiten, kruispunten sluiten en dan na een paar jaar ondersteboven opleveren GEEN Keyniaanse projecten, om over de hoofddoekvouwen, besnijdenisdcursussen, moskeeen bouwen, doorgaande wegen en rijkswegen tot busbanen promoveren, enz, enz,enz, maar zijn bedoeld als linkse strategie om de bevolking te vervreemden van hun eigen straat, cultuur en identiteit. De immense links fascistische indoctrinatie op de Mainstream Zenders ( ned1, 2, 3, radio 1, 2, 3, 4, bnr, NRC, VK, Elsevier, Nu.nl, etc, etc) met al permanente spotjes over Afrika of gehandicapten etc, etc, doet dan het volk VOLLEDIG hun wil breken. Zelfs de verkiezeingsuitslag staat al vast, daar zijn die zogn fix "peilingen" elke dag voor bedoeld. Let maar op..

zoisut | 13-07-12 | 17:14

@Raad_maar_raak! | 13-07-12 | 15:46
En jij bent natuurlijk de enige bewoner van Nederland.

Pffffff | 13-07-12 | 17:13

Ik ben voor populisme dus +1
Topidee, kan er niks op afdingen.

caspert79 | 13-07-12 | 17:12

@Koosjere Moslim | 13-07-12 | 16:07
Zijt gij verdwaald dan?

Pffffff | 13-07-12 | 17:10

In de steden met de hoogste parkeertarieven zie je de linkse hobbies en megalomane projecten waar niemand wat aan heeft als paddestoelen uit de grond rijzen. Dus kun je beter het bij de bron aantasten, ipv jaarlijkse verhoging van alle lasten voor hun krankzinnige ideeen een vast parkeertarief. Zul je eens zien hoe snel WolfSSen en Fatima op het net gerenoveerde fietspad dat ze diagonaal met 20 cm opnieuw hebben aangelegd voor 150 miljoen, ok, een schijntje voor zoveel geniale linkse "innovatie", gestuiterd worden. Waar ze horen, met HEEL links

zoisut | 13-07-12 | 17:05

Ik ga even een parkeerplek onderplassen.

Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:54

Ik ga even een parkeerplek onderplassen.

Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:54

@me,myself and IK | 13-07-12 | 16:51 | + 0 -
Inderaad, ik word zo moe va n al die domme mensen die dit ook echt menen, die niet zelf nadenken. Het zijn er velen, het is te triest.

+1 voor jou om de volkskrant voor mij te verkennen.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 16:53

Parkeren voor maximaal 2 gulden per uur lijkt mij beter. Dan komt eerst het uittreden uit de euro :)

Zoetwaterpanharing | 13-07-12 | 16:51

giechelmeisje | 13-07-12 | 16:49
Ja, zou best een kantoorflat opgebouwd kunnen worden.

Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:51

Sowieso vind ik het niet raar dat je moet betalen voor je parkeerplek. Immers het is ruimte wat nergens anders voor gebruikt kan worden zoals voor woningbouw, speelterrein of wat dan ook. Voor niets gaat de zon op.

giechelmeisje | 13-07-12 | 16:49

@Rector Reflector | 13-07-12 | 16:38 | + 0 -
De overheid is een onbetrouwbare partner gevuld met klunzen. Het werkt in Denemarken, maar hier never nooit niet.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 16:47

@Megalomaantje | 13-07-12 | 16:18
Klopt, ik geloof wat dat betreft heilig in het Deense model. Je betaalt wat meer belasting, maar OV, zorg én onderwijs zijn gratis. Prima, had hier gisteren ook al ingevoerd moeten worden.

Rector Reflector | 13-07-12 | 16:38

In het centrum van Berlijn is het parkeer tarief gemaximaliseerd op 2 Euro per uur of 8 Euro per dag.

Berlijn is geen Amsterdam, Nijmegen, Utrecht, Rotterdam of Den-Haag, want het is een stad die de bevolking van al die bovengenoemde dorpen-die-zich-steden-wanen omvat.

TriestGeval | 13-07-12 | 16:37

Leuk idee maar dan betalen we het wel via de gemeentelijke belasting oid, parkeergeld levert zoveel op dat het gewoon nodig is.
OT: wat is er met dumpert aan de hand, adblockers worden niet meer gewaardeerd? In dat geval, sjammer voor Dumpert!

R-W | 13-07-12 | 16:36

@Jippie | 13-07-12 | 16:30
Is het echt zo raar om vraagtekens te zetten bij het tarief van het parkeren van het voertuig waar je 1. BTW 2. BPM 3. BTW & heffingen op benzine 4. wegenbelasting voor betaalt? Iets met een melkkoe.

Tommygunner | 13-07-12 | 16:36

@ defrhymz | 13-07-12 | 16:26 |
werkt hier anders prima!

normanius | 13-07-12 | 16:36

Auto rijden (en parkeren) is een van de grootst verworven vrijheden van de 20ste eeuw er zijn nogal wat linkslieden die daar een beetje moeite mee hebben. En van Rossum dus ook. Overigens beschermt een SUV je kinderen die achterin zitten bij een ongeluk, komen nu met oplossingen om voetgangers te beschermen bij een aanrijding (outdoor airbags) en zijn de schoonste in de soort. Maar ja mag niet he. Mag niet he een auto ontwikkelen want 'wij' willen niet dat je in een auto rijdt en van Rossum vind dat ook.

trippert | 13-07-12 | 16:36

in hun blinde PVV haat zijn sommige reaguurders bereid om 25,- per uur te betalen voor een parkeerplekje.. nu begrijp je ook waarom er blanko cheques van 40 miljard getekend worden.

(c)ZWITSUL | 13-07-12 | 16:33

@TM | 13-07-12 | 16:19
Chrome kun je gewoon installeren zonder admin-rechten :)#lutser

atm0s | 13-07-12 | 16:32

@miko | 13-07-12 | 16:28

Langparkeren op plaatsen waar dat niet hoort moet je inderdaad niet willen, tenzij het natuurlijk bewoners van de betreffende straat of wijk betreft: ook zij kunnen vaak hun automobiel nergens meer kwijt, ondanks allerhande vergunningen en andere administratieve bullshit.

Winkelend publiek moet je twee á drie uur gunnen tegen een aantrekkelijk tarief, daarna mag je het duur maken, geen probleem. Transferium-dingen zijn leuk maar werken ook maar half: je bent vervolgens alsnog aangewezen op slecht functionerend OV, enzovoorts. Maakt het er allemaal niet prettiger op, en kost je ook onnodig veel tijd. Moeten we niet willen lijkt me.

Reinaert | 13-07-12 | 16:31

En wat is hier precies mis mee, van Rossem? Veel ondernemers hebben zwaar te lijden onder de ridicule parkeertarieven in de binnensteden. Gevolg: mensen doen hun aankopen via een (niet zelden buitenlandse) webshop. In Antwerpen betaal je 5 euro voor een hele dag parkeren.

Boer-konijn | 13-07-12 | 16:31

@Megalomaantje | 13-07-12 | 16:11
Denk je echt dat lagere tarieven het parkeerprobleem gaan oplossen? Zo krijg je alleen maar meer auto's in het centrum, van mensen die toch meer tijd dan geld hebben.
Kun je je auto helemaal niet meer kwijt tussen alle tokkie- en asobakken.

Ven1V1d1V1c1 | 13-07-12 | 16:31

Eurotokkie | 13-07-12 | 16:29
Vast wel. Gaat daar even over nadenken.

Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:31

Het is anders nog verbazingwekkend hoeveel mensen er in die PVV-hoax stappen.

Jippie | 13-07-12 | 16:30

Reinaert | 13-07-12 | 16:25
Nee, kwestie van hypocrisie herkennen.
Moskee bouwen? Doe dat aub van je eigen centen op een plek waar een ander er geen last van heeft.
Henk of Ahmed moet zijn auto parkeren? Waarom mag dat niet overal en waarom moet hij daarvoor betalen?

sjaakdeslinksesul | 13-07-12 | 16:30

Punt 4. Prima vraag/voorstel

De zorgverzekeraar N | 13-07-12 | 16:30

@TM | 13-07-12 | 16:27
Hilarisch comment als je hem in gedachte door Cartman laat zeggen. Kan ook aan die jonko van net liggen trouwens...

Tommygunner | 13-07-12 | 16:30

Tijd om afscheid te nemen van de PVV.
Luchtfietsers.

Fred Janssen | 13-07-12 | 16:30

Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:21 | + 2 -

De bedoeling is dat mensen de wagen aan de rand van de stad parkeren en met de trien het centrum ingaan , als er überhaupt
trienen rijden.
Uiteindelijk ben je dan meer geld kwijt maar hier is echt over nagedacht.

Eurotokkie | 13-07-12 | 16:29

Hoewel ik de tarieven in NL belachelijk hoog vind is een euro voorstel ook te gek voor woorden.Dan krijg je dat mensen hun auto dagen laten staan.Beter maak je ergens in een buiten wijk een giga parkeerplaats garage met gratis vervoer naar de binnenstad.Je auto bewaakt en redelijke prijs en bijna geen auto's in de binnenstad.

miko | 13-07-12 | 16:28

Met motorkap open, kan je je auto goed op de stoep parkeren.

Al SchietjemeLevend | 13-07-12 | 16:27

@Tommygunner | 13-07-12 | 16:25 : Nyeh nyeh, zo kan ik het ook. Not my point; dit soort waarschuwingen zou je moeten INschakelen, niet UITschakelen.

Maar goed; het is weer verdwenen en thuis werk ik lekker door met Chrome / Opera.

TM | 13-07-12 | 16:27

Wij krijgen nu ook van die winkelcentra op ongezellige locaties, maar wel met voldoende parkeerruimte en gratis. En zonder de leuke winkeltjes want die redden het dan net niet.

Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:27

Hoezo mag adblock niet meer, stelletje zakkenvullers!

defrhymz | 13-07-12 | 16:26

AH! Gevonden en ik mag die kudt-messages van jullie nog zelf uitschakelen ook van de systeembeheers-junta hier. Mazzel, mazzel, mazzel.

TM | 13-07-12 | 16:26

Zorg en onderwijs-kosten zijn natuurlijk een veel ingewikkelder ,qua kosten-baten-analyse dan de auto m.b.t. de openbare weg + parkeerplek.Om het laatste drastisch te vereenvoudigen wil ik echter wel aanknopen bij Wilders. Om af te komen van al die complexe belastingen en heffingen op auto- en weggebruik zou je heel simpel een berekening kunnen loslaten op de inkomsten van alle overheden te samen wat betreft wegenbelasting,parkeergeld op de openbare weg/garage, brandstofaccijns en BPM en dit delen door de 8736 uur die een jaar van de gebruiker beslaat.Staat zijn auto op eigen grond dan alleen wordt de prijs lager berekend.Hoe simpel kan het leven toch zijn als het huidige nomenclatuur-denken wordt verlaten.Ik ben erg benieuwd of die ene euro per uur van de PVV voldoende is .Ik denk eerder te hoog.

Dolphi | 13-07-12 | 16:26

@TM | 13-07-12 | 16:24
De dag dat hij uitkwam...

Tommygunner | 13-07-12 | 16:25

@sjaakdeslinksesul | 13-07-12 | 16:22

Wie verhuisdozen in z'n bezit heeft beschikt dus ook over een huis. Dan parkeer je die dozen maar mooi in dat huis! Lijkt me toch de meest logische oplossing, in plaats van daar onschuldige derden mee lastig te vallen.

Je lijkt verdoemme wel een ambtenaar vandaag! Medicatie vergeten?

Reinaert | 13-07-12 | 16:25

@Raad_maar_raak! | 13-07-12 | 16:01
Daarbij zet je een of hooguit twee parkeerbeheerders in een hokje (WSW-ers uiteraard, die kosten geen drol).
Het onderhoud is beperkt tot het eenmaal per maand uitvegen van de hal en eenmaal per jaar een lampje vervangen.

BIG BUSINESS!! Ook met een miezerig eurootje per uur.

*KvK aanschrijven doet*

Rector Reflector | 13-07-12 | 16:25

Kun je zeggen dat de PVV poep praat over die benzineprijzen, maar feit is dat een groot deel uit belasting bestaat en een ander groot deel zijn de kosten van het oppompen. De maatschappijen zouden dus bijna niets verdienen aan benzine. Wat de Shellen van deze wereld vergeten te zeggen is dat ze dat oppompen zelf doen en dat ze hier miljarden mee verdienen. Shell bijvoorbeeld: 28.6 miljard euro WINST. Daar zijn de "kosten" als zichzelf inhuren enzo nog vanaf. Alle cruciale zaken moeten gewoon in staatshanden zijn, zoals gas, water, licht, zorg, kabel bijvoorbeeld. Vroeger had ik dit een typisch SP-plan gevonden, maar de tijd heeft geleerd dat dit nog zo gek nog niet is. Fuck marktwerking en fuck helemaal ambtenaren die geld uitgeven als basistaak zien i.p.v. geld besparen. Hogere parkeertarieven puur om de gaten te dichten. Echt donder op met die lui!

Tommygunner | 13-07-12 | 16:25

BTW : Sinds wanneer is Exploder 8.0.6 al 'verouderd'??????

TM | 13-07-12 | 16:24

Hoera volgens PVV bestaat er gratis geld!

Jaimy Fox | 13-07-12 | 16:24

Als Amsterdam morgen de tarieven omhoog gooit komt er 100% zeker een betoog van GS dat dit niet meer normaal is. Dus tarieven omhoog = Nee. Nu het pleiten voor tarieven omlaag is volgens Van Rossum ook = Nee. En dit is nu net de reden waarom we in Nederland opgescheept zitten met een systeme stalinique van graaiende politici en bankiers en een mislukte maatschappij. alleen maar omdat van Rossum Nee = Nee. Gatver lijkt de PvdA wel ingebakken verhullende abstracties van voren niet weten dat je van achteren geleefd wordt. Smeerkezen bij elkaar zeg.

trippert | 13-07-12 | 16:24

Reinaert | 13-07-12 | 16:13 |
Juist ja, verdrievoudigen dus die tarieven! Moet je je voorstellen als ik mijn oude verhuisdozen parkeer voor de voordeur van de zeikwijven die op mijn minknopje zitten te drukken en dan nog ga lopen jammeren dat ik geld aan ze moet betalen. Wat maakt je dat dan? Juist een profiteur!

sjaakdeslinksesul | 13-07-12 | 16:22

Ik vind het best een zinnig voorstel, bij ons in de stad hebben we blauwe zones en betaal je niets, als je langer wilt parkeren of geen zin hebt om verder te lopen dan je lief is zijn er betaalde parkeergarages.
In Den Haag kost parkeren minimaal 2 euro per uur en goedkopere alternatieven zijn er niet, wel duurdere in de parkeergarages. Het is niet zo vreemd dat de middenstand en horeca het daardoor steeds moeilijker krijgen.
Parkeergeld is in de grote steden een verkapte belasting geworden.

Winkelman | 13-07-12 | 16:22

Mijn oude tante die vlakbij de Zeilstraat in Amsterdam woont krijgt bijna nooit bezoek. Te duur om te parkeren.

Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:21

@18konijn | 13-07-12 | 16:17 | + 0 -
Juist parkeren op straat is dus 15% duurder geworden. Ik dacht ik breng het voorzichtig zodat je nog kan herstellen. Het gaat dus volledig over gemeentelijk parkeerbeleid op straat. Helaas voor jou dus.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 16:20

Waarom niet per inkomen laten betalen voor een pakeerplek ?

Eurotokkie | 13-07-12 | 16:20

"Je bezoekt de site met een verouderde browser. Klik hier om te upgraden."

HEE GEENSTIJL!!! Ruk eens op met die stroom aan flut boodschappen!

Ik kan het ook niet helpen dat systeembeheer te lui is een behoorlijke browser versie te installeren!


Fuck a duck mensen, doe eens normaal!

TM | 13-07-12 | 16:19

Bakito | 13-07-12 | 16:17
Het parkeren in buitengebieden van steden is al net zo duur.

Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:18

Rector Reflector | 13-07-12 | 16:08 |

Ik begrijp je reactie, maar alles heeft te maken met inefficiëntie van de overheid. Zodra de overheid beter en zuiverder met ons geld zou omspringen dan waren of kunnen vele voorzieningen gewoon gratis.

Megalomaantje | 13-07-12 | 16:18

-weggejorist-

schlemiel raatelband | 13-07-12 | 16:17

@Rector Reflector | 13-07-12 | 16:13 | + 0 -
Het werkt ook met snikkel. Kijk maar.

Thom de Graaff vind ik een snikkel.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 16:17

@Kaas de Vies | 13-07-12 | 16:12
Volgens jou? Het gaat erom wat de PVV wil, en zie de kamervragen, met name punt 2, over de vraag of het alleen het parkeerbeleid van gemeentes betreft.

18konijn | 13-07-12 | 16:17

Jeetjemina, Van Rossum heeft weer een linksretorischeverhullendeabstractie gevonden vóór zij zeggen dat parkeergelden goed zijn voor de samenleving dus moet het maar zo zijn. Ga de fuck eens nadenken waarvoor die parkeergelden nodig zijn.

1. Om de gemeentepot te spekken want ze zitten zonder
2. Om de PvdA melkertbanen te handhaven zodat het net lijkt alsof de werkloosheid wel meevalt
3. Om ambtenaren, de belastingdienst en justitie aan banen te helpen
4. Om te gebruiken om de 'veroorzaakte' crisis af te dekken met systeme stalinique

Zeker geen eigen huis van Rossem, waarvan de WOZ waarde artifisjueel is gepimpt om weer belasting te kunnen trekken.

Waarom altijd net niet voor vrijheid en welvaart durven kiezen door te denken en wijs te maken dat heffingen van de overheid er nu eenmaal bij horen.

Gatver, de gatver, de gatverredamme.

trippert | 13-07-12 | 16:17

En het is een kleine moeite omde auto buiten drukke gebieden te parkeren, om vervolgens met het fietsje of openbaar vervoer de laatste loodjes af te leggen. Zo moeilijk is het toch niet. Stelletje lamballen...

Bakito | 13-07-12 | 16:17

En het is een kleine moeite omde auto buiten drukke gebieden te parkeren, om vervolgens met het fietsje of openbaar vervoer de laatste loodjes af te leggen. Zo moeilijk is het toch niet. Stelletje lamballen...

Bakito | 13-07-12 | 16:16

@Bakito | 13-07-12 | 16:10 | + -3 -
Iedereen is ook direct een dader. Serieus en dan ben ik gek. Het is wat.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 16:16

@Rector Reflector | 13-07-12 | 16:13

Die bewaakte fietsenstallingen zijn natuurlijk niet gratis maar maken onderdeel uit van het één of ander geldverslindend werkgelegenheidsprojectje. Zou je de werkelijke kosten boven water krijgen dan is het allesbehalve 'gratis'. Even afgezien van het feit dat de burger inderdaad niet *direct* hoeft te betalen. *Indirect* betaal je als burger echter via belastingen en heffingen wel doodleuk mee.

Gratis bestaat niet. Zeker niet als een politicus dat woord in de mond neemt.

Reinaert | 13-07-12 | 16:16

Is het iemand trouwens weleens opgevallen dat de meeste parkeerplekken net genoeg ruimte hebben om een fiets te stallen? En dat je je deur niet meer openkrijgt als je je auto erin hebt weten te frommelen? Ik krijg altijd het idee dat dat is bedacht door een ambtenaar zonder rijbewijs.

vetkleppert | 13-07-12 | 16:15

Omg, strax kunnen paupers ook in het centrum parkeren. Dat wil ik helemaal niet. Nu is er er plexat en ik kan het gelukkig betalen.

Nonik Neem | 13-07-12 | 16:15

vetkleppert | 13-07-12 | 16:12
Ja, kinderen en fietsers betalen geen wegenbelasting. Blijf van ons asfalt af!

Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:14

Bakito | 13-07-12 | 16:10 |

Jij bezit geen auto, rijdt nooit in een auto en wordt ook nooit gereden in een auto, dat lijkt me heel duidelijk.

Megalomaantje | 13-07-12 | 16:14

@Kaas de Vies | 13-07-12 | 15:43
Toch knap. Een ziel- en inhoudsloos plempsel, maar door TdG (D66) te combineren met het woord lul, levert dan toch weer enkele plusjes op!

Overigens, bij ons zijn de bewaakte fietsenstallingen gratis! Ik zou zeggen: DOEN!

Rector Reflector | 13-07-12 | 16:13

Sommige zaken zouden niet aan de 'vrije markt' overgelaten moeten worden... Als die krankzinnige prijzen het gevolg zijn van de vrije markt waarin de marktleiders de prijzen vrijwel gelijk houden, dan moet de overheid wel ingrijpen. Parkeren is geen luxegoed maar een recht, lijkt me.

Desmoulins | 13-07-12 | 16:13

@sjaakdeslinksesul | 13-07-12 | 16:11

Vier vierkante meter? Niet iedereen rijdt een Aygo heur!

Zelfs zo'n verdoemde Prius neemt al snel het dubbele! Verbieden!

Reinaert | 13-07-12 | 16:13

@Bakito | 13-07-12 | 16:10
Ga maar eens belasting heffen op overbevolkertjes in plaats van fokpremie uitdelen.
En hou ze van de straat. Kinderen horen in de tuin. Niet op het door automobilisten twintig keer betaalde asfalt.

vetkleppert | 13-07-12 | 16:12

18konijn | 13-07-12 | 16:09 | + -3 -
Volgens mij gaat het voornamelijk om het parkeerbeleid van gemeentes niet van parkeergarages.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 16:12

-weggejorist-

schlemiel raatelband | 13-07-12 | 16:12

Alles moet gewoon gratis!!
wie is voor?

watsinneneem | 13-07-12 | 16:12

@18konijn | 13-07-12 | 16:09

In de modale commerciëel geëxploiteerde parkeergarage hier in de buurt betaal ik per uur *minder* dan op een smerige parkeerplek langs de openbare weg of op 'gemeentelijk' terrein. So much for exploitatiedingetjes en overheden!

Reinaert | 13-07-12 | 16:12

Als je zo nodig vier vierkante meter van de openbare ruimte voor jezelf wilt claimen dan betaal je er ook maar voor. Zeikwijven.

sjaakdeslinksesul | 13-07-12 | 16:11

@Rector Reflector | 13-07-12 | 16:06
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar dat komt omdat 'het land' nog steeds niet veel te horen krijgt, en merkt van die losgeslagen euroverslaafden.

Het zal wat langer duren voordat de gevolgen echt voelbaar worden.

Bart_Bart | 13-07-12 | 16:11

Ven1V1d1V1c1 | 13-07-12 | 16:01 |

Prijzen zijn overigens pas marktconform als deze ook werkelijk tot stand komen door een vrije markt. Maar hier is geen sprake van een vrije markt maar duidelijk een corporatistische markt aan het werk.

Verder kun je je beter afvragen of wij, burgers, nog langer garant willen staan voor 'particuliere of private' investeerders. Zonder garantie mogen ze denk ik van Wilder bouwen zoveel ze maar willen, zolang het maar niet van of met ons geld gebeurd.

Megalomaantje | 13-07-12 | 16:11

De manier waarop auto's woonwijken vervuilen en spelende kinderen doodrijden is een teken aan de wand: parkeren wordt nog steeds te gemakkelijk gemaakt. De overheid dient met een krachtig signaal richting aso-mobilist te komen, namelijk hogere belastingen en parkeertarieveb. Laat de daders het maar in de portemonnee voelen, anders leren ze t nooit!!!

Bakito | 13-07-12 | 16:10

Het is voor mij reden geweest om heel goede tandarts in Amsterdam op te zeggen.
Maar ja, moet eigenlijk bij de les blijven en iets over Wilders zeggen natuurlijk. Hij heeft gelijk! Weg met parkeertarieven, laat het maar lekker een chaos worden.

Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:09

@Kaas de Vies | 13-07-12 | 15:47
De PVV wil de garages kennelijk nationaliseren, want er moet een opgelegd maximaal tarief komen, dat geen enkele relatie meer heeft met een gezonde exploitatie. Dan gaan we die garages met zijn allen betalen. De verbazingwekkende verlinksing van de PVV...

18konijn | 13-07-12 | 16:09

@Megalomaantje | 13-07-12 | 15:42
Ik vind ook dat de zorg gratis kan.
En de huur.
En de rest.

Kwatsj.

Rector Reflector | 13-07-12 | 16:08

De PVV rekent al op een plek in de oppositie door van alles te beloven wat ze niet waar kunnen maken of waar ze geen invloed over hebben. En vervolgens de schuld geven aan de gevestigde orde.

Osdorpertje | 13-07-12 | 16:08

Prima idee, maar wat niet in het voorstellingsvermogen van de 'nette mens' ligt is niet haalbaar en typisch populisme... De hele retoriek omtrent het Europese project daarentegen...
Het is een recht dat je moet kunnen parkeren voor acceptabele prijzen binnen een bepaalde tijd. Ook zouden er speciale tarieven moeten komen voor het parkeren van je auto voor een hele dag ipv per uur. Het is pure diefstal en aangezien het steeds duurder wordt, moet er ingegrepen worden.

Desmoulins | 13-07-12 | 16:07

@Ven1V1d1V1c1 | 13-07-12 | 16:01

Hier in de buurt zijn op z'n minst twee winkelcentra waar gratis en makkelijk geparkeerd kan worden, en die centra staan zichzelf daar dan ook op voor: koop bij ons, dat scheelt je weer wat centen. Onnodig te zeggen dat die parkeerplaatsen goed gebruikt worden lijkt me.

En je verwacht het nooit: de gemeente wil ook dáár (of beter gezegd: juist dáár) betaald parkeren invoeren. Die strijd tussen ondernemers en gemeente is ondertussen al een tijdje gaande, feitelijk komt het er echter op neer dat de gemeente geen rooie rotcent hoeft te besteden aan het onderhoud van die parkeerplaatsen want dat doen de ondernemers aldaar zelf, al wat de gemeente wil is extra geld genereren. Gewoon omdat het kán!

Geld, geld, geld, geld. En verder veel malle multidingesprojecten.

Reinaert | 13-07-12 | 16:07

@Rector Reflector | 13-07-12 | 16:06 | + 0 -
Ik ben dan jarig en ik vroeg mij gewoon af of je dat in je agenda wilde schrijven. Sorry hoor ik wist niet dat je kwaad werd.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 16:07

Joshua | 13-07-12 | 15:43 | + 13 -
Inderdaad, zolang dat van kracht is kom ik er niet meer op.

Koosjere Moslim | 13-07-12 | 16:07

vetkleppert | 13-07-12 | 16:05
Slim!

Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:06

@Kaas de Vies | 13-07-12 | 15:41
Denk je nu werkelijk dat er IETS gaat veranderen die bewuste dag in september?
Geloof me. Er verandert helegaar niets.
Nada.
Noppes.

*mompelt iets met pot en nat*

Rector Reflector | 13-07-12 | 16:06

Tank en Inrit is echt briljant jongens.. Hahaha

Balzakius | 13-07-12 | 16:06

Wat nu populisme, linkse rakkertjes? Ze praten over ons allemaal. Als ik genaait wordt, mag ik er dan ook plezier van hebben? Aan alle kanten vraagt kunduz om met de billen bloot te gaan en geld weg te geven om corrupte boeven landen te steunen. Geef mij de gulden maar terug. (ben trouwens benieuwd of de Linkse rakkertjes nog FL, 6,- voor een patatje zonder willen betalen?? Klodder mayo FL, 1,- . Of mag ik dat niet zeggen omdat we nu7 een euro hebben?

Mr_Pikibelly | 13-07-12 | 16:05

-weggejorist-

schlemiel raatelband | 13-07-12 | 16:05

@Superior Bastard | 13-07-12 | 15:57
Jij zou wel honderd punten kunnen noemen :-), hoewel het wel vooral over de 'vorm' gaat.

Ik kijk gewoon per punt, per partij of het goed of slecht zou uitpakken voor het land als geheel. Dit parkeerplan zou bijvoorbeeld een beetje goed uitpakken. Minder Europa zou extreem goed uitpakken, net als minder immigranten. Op die manier komt de PVV op dit moment tot de beste score.

Ook omdat de VVD haar gemiddelde flink omlaag brengt met dat euroradicale beleid.

Bart_Bart | 13-07-12 | 16:05

@Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:04
Ik heb een foto van mijn nummerbord in mijn tillefoon. Speciaal vanwege dat gedoe.

vetkleppert | 13-07-12 | 16:05

En dan die rare parkeermeters in Amsterdam.... Moet je kentekennummer intikken (wie kent die uit zijn hoofd?) teruglopen naar auto, kenteken op geel plakkertje schrijven, terug bij parkeermeter doet het scherm het niet. Rammen op dat scherm, tig keer delete want hele andere nummers. Dan verdere instructies lezen..... Krijg het er nu weer warm van.

Elisabeth2 | 13-07-12 | 16:04

Mensen zijn hier bozer om dan berichten dat Rotterdam alsmaar meer geld bijkrijgt voor het betalen van bijstand. Vreemde zaak.

Moonwarrior | 13-07-12 | 16:01

@(c)ZWITSUL | 13-07-12 | 15:58 | + 1 -
Het trieste is het pakt het probleem van meer betalen niet aan.
Parkeertarief niet omhoog? Dan iets anders.

Het onderliggende probleem wordt niet opgelost. Falende overheid, op alle fronten.

Behalve repressief pesterig beleid ten opzichte van de mensen die het niet verdienen.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 16:01

Die prijzen zijn blijkbaar marktconform en in balans met vraag en aanbod. Hier in het centrum is het ook reteduur maar tegelijkergijd is het haast onmogelijk om in het weekend of donderdagavond, binnen een half uur je auto te parkeren. Dat betekent dus nog meer 'jeugd' die je bij het optrekken haast van je sokken rijdt.

Daarnaast zijn de grotere parkeergarages in handen van de investeerders en projectonwikkelaars van de winkelcentra zelf, die er aan gekoppeld zijn. Wil die Wilders nu dan ook die private ondernemingen dan gaan nationaliseren?

Ven1V1d1V1c1 | 13-07-12 | 16:01

Een parkeergebouw bouwen voor 1 miljoen euro

Je speelt break-even na 1 miljoen auto's. Lijkt me in een stad als Amsterdam mogelijk binnen een jaar.

Daarna maak je na jaar 1 een omzet van 1 miljoen. Dan de lasten er nog af en ik geloof dat je een behoorlijk gezond bedrijf heb.

Nu nog een bank vinden die hiermee wil beginnen.

Raad_maar_raak! | 13-07-12 | 16:01

@Kaas de Vies | 13-07-12 | 15:54
LOL!

Liesbeth van Tongeren zou dan bijvoorbeeld merken dat je met industrie en commercie geld verdient, en pas daarna bloemenperkjes kan bouwen.

Dat zou ze wel pas merken als ze echt al haar geld op heeft opgemaakt aan parken, ecoducten en bloementuinen en haar tweehonderd inwoners verworden tot enge mensenmensenetende zombies, maar dan heeft ze wel haar lesje geleerd!

Bart_Bart | 13-07-12 | 16:01

@Superior Bastard | 13-07-12 | 15:57 | + 0 -
Hij werd ook niet aan jou gesteld bemoeial, ben je werkeloos ofzo of heb je een geestelijke afwijking.

Vrij naar Superior Bastard.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 16:00

Ik zit te wachten op het "gratis bier voor iedereen" voorstel.

Kingeef1975 | 13-07-12 | 15:59

Mensen zijn achterlijk, en zwaar geïndoctrineerd door de overheidsmachinerie met het idee dat we overal voor moeten betalen en er nooit voldoende geroofd kan worden door de overheid. Parkeren, openbaarvervoer en gezondheidszorg kunnen gratis, daar betalen we al meer dan te veel/voldoende voor!!

Megalomaantje | 13-07-12 | 15:58

parkeerpopulimse? En dan vallen over Hogeschool InHolland met "communatie" ??

Kobus Kloothamer | 13-07-12 | 15:58

op zich zijn deze PVV vragen gerechtvaardigd natuurlijk, terwijl andere partijen, zoals vb de PvdA zich druk maken om vooral GEEN onderpand voor leningen aan Spaanse banken te vragen.
-
Vragen van het Lid Elissen (PVV) aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over bizarre stijging parkeertarieven.

1.)
Bent u bekend met het bericht ‘Parkeren op straat 15% duurder’? (*)

2.)
Bent u bereid een halt toe te roepen aan de explosieve stijging van parkeertarieven en derhalve de regie te pakken om in heel Nederland, daar waar er betaald geparkeerd wordt, één tarief te heffen van bijvoorbeeld maximaal één euro per uur? Zo nee, waarom niet?

3.)
Bent u bereid om grenzen te stellen aan de mate waarin gemeenten parkeertarieven verhogen? Zo nee, waarom niet?

4.)
Bent u het met de Partij voor de Vrijheid eens dat, ondanks het feit dat gemeenten momenteel zelf over de parkeertarieven gaan (op basis van de Gemeentewet), het mogelijk is om hier in de toekomst landelijk beleid van te maken? Zo nee, waarom denkt u van niet? Zo ja, bent u het dan met de PVV eens dat het in feite gaat om een aanpassing van de Gemeentewet en de invoering van een parkeerwet?

(c)ZWITSUL | 13-07-12 | 15:58

Nu snap ik waarom Wilders zo nodig De Mos eruit moest trappen: Wilders wil het alleenrecht binnen de PVV op domme voorstellen.

tweekeerrechtsislink | 13-07-12 | 15:58

Bart_Bart | 13-07-12 | 15:52
Als ik mag:
1. Populisme
2. Retoriek
3. Onrealistisch
4. Generaliseren
5. Opportunisme

Overigens gelden deze 5 punten voor 80% ook voor de andere partijen, maar dat was je vraag niet.

Superior Bastard | 13-07-12 | 15:57

@Kaas de Vies | 13-07-12 | 15:51

Begrotingstekorten zijn het gevolg van falend beleid. Een begroting is een begroting, daar heb je je maar aan te houden, óók als ambtelijke gemeentefaalhaas. Tering, nering, alleen is die aloude regel dus kennelijk niet van toepassing voor gemeenteklerken. Vinden zij zelf althans.

OV is wel degelijk een alternatief, mits het goed functioneert, en daar begint het gezeik natuurlijk ook al meteen weer, da's waar. Neemt niet weg dat ik vrijwel altijd gebruik maak van datzelfde OV wanneer ik fysiek wil shoppen in de 'grote' stad (die in mijn regio niet zo groot is, dat scheelt natuurlijk ook al weer).

De mislukte planologie en het groene denken van vele politici maken binnensteden inderdaad onbereikbaar: aan de ene kant wil iedere stad wél een winkelhart hebben, aan de andere kant doet men er alles aan om dat zo onbereikbaar mogelijk te maken. Shoot me.

Reinaert | 13-07-12 | 15:57

Reinaert | 13-07-12 | 15:50
Helemaal met je eens. Goedkoop parkeren voor de eerste 2 of 3 uur en daarna pas fors duurder. Dan blijft de doorstroom er toch inzitten en heb je een redelijke kans op een parkeerplek. Dan ga je vlugger even naar de stad om wat inkopen te doen.

Elisabeth2 | 13-07-12 | 15:56

Stadsmoslims rijden vaker in een auto dan blanken en de benzine is ook al van hen. Mooie bal Elissen, Allah zal wel trots op je zijn.

sjaakdeslinksesul | 13-07-12 | 15:55

Ik heb er ook nog één voor Geert: `4 halen, 3 betalen`.

--neus-- | 13-07-12 | 15:54

Ik vraag me wel eens af of een marathonsessie simcity 4000 niet iets is voor onze bestuurders.

Daar moeten ze toch veel van leren.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 15:54

Ik geef mijn geld alleen uit waar ik me als automobilist welkom voel. Laat ze in Islamsterdam en Utrecht bijvoorbeeld maar wat zien te verkopen aan al dat PVDA stemvee.

vetkleppert | 13-07-12 | 15:52

@ZDEV | 13-07-12 | 15:51 | + 0 -
Geparkeerde auto's stoten geen CO2 uit. Zo. Die zit.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 15:52

van Rossum kan zelf makkelijk 8,- parkeereuri per uur betalen : check

(c)ZWITSUL | 13-07-12 | 15:52

@Bart_Bart | 13-07-12 | 15:52
jou*

Bart_Bart | 13-07-12 | 15:52

@Vage_eddie | 13-07-12 | 15:50
Wat zijn voor jouw vijf punten aan de PVV, die het zo'n verschrikkelijke partij maken?

Bart_Bart | 13-07-12 | 15:52

Parkeren is een eerste levensbehoefte en dient derhalve niet belast te zijn.
Evenals autos, benzine, vlees, gas, elektra, drank, vrouwen, gadgets en chips.

ZDEV | 13-07-12 | 15:51

@Reinaert | 13-07-12 | 15:50 | + 0 -
Het erge is, die tarieven zijn er om begrotingstekorten aan te vullen, OV is geen alternatief.

Je kan niets anders.

En dat maakt het allemaal zo triest.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 15:51

Gelukkig dat ze zich bezighouden met de échte problemen. Als deze partij veel zetels krijgt verdient dit land het naar de kloten te gaan.

Vage_eddie | 13-07-12 | 15:50

@lisa8888 | 13-07-12 | 15:44

Wat is er nu zo raar aan dit idee? Half binnenstedelijk Nederland is onbereikbaar en dat geeft overheden het recht om *volstrekt idiote* parkeertarieven te hanteren? Tarieven die er enkel en uitsluitend toe dienen de gemeentekas te spekken zodat van het aldus binnenstromende geld weer wat leuke multiculti-evenementjes georganiseerd kunnen worden?

Parkeren is geen kwestie van vraag en aanbod, het behoort een voorliggende voorziening te zijn, net als betaalbaar en fatsoenlijk OV en andere algemeen nut dienende gemakken. Ik ben het met je eens wanneer je stelt dat je aan dat 'goedkope' parkeren eisen zou mogen stellen: niet langer dan bijvoorbeeld twee of drie uur, dat moet genoeg zijn om gericht te kunnen shoppen dunkt me. Maar op zich vind ik dit voorstel nog eens zo slecht niet.

En ik geef je op een briefje dat de gansche Vaderlandsche middenstand staat te juichen bij dit idee want betaald parkeren tegen woekertarieven is ook niet goed voor hún handel.

Reinaert | 13-07-12 | 15:50

Parkeren Voor de Vrijheid

Botte Hork | 13-07-12 | 15:50

tweekeerrechtsislink | 13-07-12 | 15:40 |

Die parkeergarages zijn er gekomen doordat men de automobilist het vel over de oren heeft getrokken. Het spel tussen projectontwikkelaars en gemeentes is meer dan schandalig te noemen. Veel gemeentes staan garant voor verliezen van de parkeergarages zodat de projectontwikkelaar lustig raak konden/kunnen bouwen en zo houden gemeenten gemeenschapsgeld over voor andere totaal doelloze flutprojecten. Met al het geroofde belastinggeld, zonder projectontwikkelaars, in goede handen had iedere stad/dorp gratis parkeermogelijkheden gehad.

Megalomaantje | 13-07-12 | 15:49

Ik dacht dat PVV Parkeren Voor Vergunninghouders betekent, maar dit plan past daar niet bij. Ik moet abuis zijn geweest.

Zoetwaterpanharing | 13-07-12 | 15:49

Richard de Mos en inhoudelijke onderwijsvoorstellen ???
Nu kun je veel van de Mos zeggen, maar toch niet dat hij met inhoudelijke voorstellen komt.

Bolesmales | 13-07-12 | 15:48

Is het echt waar??? Is Bundoerih echt dood!! ??

Glas Koning | 13-07-12 | 15:48

Aanpakken van "ramadantuig", check.

Superior Bastard | 13-07-12 | 15:48

de parkeergaragemaffia moet wel worden aangepakt, maar niet op deze manier. want als parkeren 1 euro per uur wordt kun je dus straks nergens meer parkeren, omdat henk & ingrid hun autos er 24/7 laten staan.

cumshaft | 13-07-12 | 15:47

weekeerrechtsislink | 13-07-12

wettelijk vastleggen.

Mr_Pikibelly | 13-07-12 | 15:47

@18konijn | 13-07-12 | 15:46 | + 0 -
Hou op joh, denk je nou echt dat dat zuivere koffie is bij die parkeergarages?

Nee hoor ze gaan echt verlies maken. Mhoehahaha

Kaas de Vies | 13-07-12 | 15:47

1 euro? rot ff op zeg... ik betaal nu niks... ga beetje 1 euro per uur betalen. niet dus.

Chicka | 13-07-12 | 15:47

Parkeren vind ik niet zo erg. Waarom nemen mensen de auto naar de binnenstad als dat niet voor het werk is (bonnetje aan de baas geven en klaar)? De keren dat ik nieuwe kleren moet kopen ben ik in no-time klaar en als ik een keer de kroeg induik de fiets of de taxi. Voor de boodschappen loop ik 100 meter. Ben eigenlijk ook weinig in de binnenstad, dus tja een beetje een non-issue voor mij.

Raad_maar_raak! | 13-07-12 | 15:46

Ik mis nu al de heldere visie van Richard de Mos over het parkeerprobleem.

tweekeerrechtsislink | 13-07-12 | 15:46

Alsof er ook maar één exploitant van parkeergarages is die op basis van € 1 per uur winst zou maken of zelfs quitte zou kunnen draaien. Maar die vraag is voor de PVV natuurlijk volstrekt niet relevant, want langer dan 3 seconden nadenken over de implicaties van de zoveelste luchtballon is niet des PVV's.

18konijn | 13-07-12 | 15:46

Beter de accijnzen op brandstof verlagen, naar Luxemburgs niveau.
Lijkt me zinvoller.

Botte Hork | 13-07-12 | 15:45

Ik betaal al veel te veel parkeerbelasting via de wegenbelasting.
Vind maar eens een andere groep om uit te knijpen.

vetkleppert | 13-07-12 | 15:44

Toch zijn er ondanks dit soort voorstellen nog mensen die die PVV serieus nemen (raar maar waar)

lisa8888 | 13-07-12 | 15:44

@nogeentjedan | 13-07-12 | 15:43 | + 0 -
Was het niet de SP met het fantastische idee om ook voor je oprit/oprijlaan parkeerbelasting te heffen.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 15:44

Voor 1 miljard aan parkeergarages. Dat zie ik WEL zitten.

Godsammekraken | 13-07-12 | 15:43

Escort-dames in het basispakket: check.

Montgomery Burns | 13-07-12 | 15:43

Parkeerbelasting is natuurlijk altijd een verkapte sluitpost voor elke begroting geweest.

Gemeentes, provincies en de staat willen alleen maar meer meer meer.
Ongelofelijk en hoe meer ze krijgen hoe debieler ze gaan doen.

Groenlinks & D66 zullen wel weer met boekjes van Anne Frank gaan zwaaien, want zij had ook geen auto en ging met de trein.

Ja hard ja ik weet het, maar die Thom de Graaff vind ik toch zo'n lul, vergeef het mij.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 15:43

Misschien rare vraag, maar als ik het goed begrijp mag je adblock niet meer gebruiken op Dumpert? :\

Joshua | 13-07-12 | 15:43

Tank & Inrit LOL

nogeentjedan | 13-07-12 | 15:43

@Botte Hork | 13-07-12 | 15:41
De binnenstad van en de allochtonen van Amsterdam interresseren niemand wat. Vooral niet als je er niet met een auto kunt komen.

vetkleppert | 13-07-12 | 15:42

Het is wel gewoon een lastenverlichting. En dat is goed voor de economie, en dus voor Tank & Inrit.

Bart_Bart | 13-07-12 | 15:42

Andere partijen willen niet eens meer nadenken over dit soort zaken. De PVV neemt in ieder geval nog de moeite, of het ook iets veranderd is vers 2.... Overigens vind ik dat parkeren gewoon gratis kan.

Megalomaantje | 13-07-12 | 15:42

Nou PVV, als je veel allochtonen wil aantrekken, moet je vooral hier in de binnenstad van Amsterdam het 1 euro tarief invoeren. Je kan er nu al niet normaal parkeren.
Flut idee

Botte Hork | 13-07-12 | 15:41

Tank & Inrit hahahahaha

Hesselbollah | 13-07-12 | 15:41

Inderdaad Van Rossem, we hebben wat belangrijks aan ons hoofd.

De Regeering | 13-07-12 | 15:41

P van populistisch

Oh oh oh wat zal de gevestigde orde weer schrikken. Dat kan toch helemaal niet? Nu gaan we er allemaal aan! Brussel moet ingrijpen!

Remember remember, the 12th of September

Kaas de Vies | 13-07-12 | 15:41

Mischien een rare vraag. Maar hoe wil Wilders dit voor elkaar krijgen? Zelf parkeergarages gaan bouwen?

tweekeerrechtsislink | 13-07-12 | 15:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken