Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks geeft ons een V8

oleea8.jpgDus je wilde altijd al een V8, 0-100 in <5 seconden, vierwielaandrijving en kofferbakruimte? Maar je hebt wel een gemiddelde IT-management whatever kudtbaan? Dan hebben we goed nieuws, mocht Femke alsnog in de regering komen. GroenLinks wil milieuvriendelijke auto's een derde goedkoper maken. Pik in het is winter, een zuinige en milieuvriendelijke Audi A8 V8 TDI twinturbo voor een schijntje, de nieuwste Mercedes-Benz S500 Lang voor de prijs van een gemiddelde Kudtfransoos. Femke heeft naar ons geluisterd. Voorbeeldje: Die S500 kreeg als eerste personenauto ter wereld een milieukeurmerk van de TUV. Zowel de V8 diesel als de benzinemoter van de S-klasse is gewoon GOED voor het milieu. En die dikke A8 van +5 meter lang haalt ook de 1 op 18 wel als je 'm stationair 120 laat rollen. Liever iets Aziatisch? Fuck de Prius. Vraag dan gewoon die nieuwe Lexus Hybride van Femkesinterklaas. Iedereen die kritiek heeft op deze plannen is dus gewoon een arme sloeber. Femke bedankt!

Reaguursels

Inloggen

Daar heeft een bouwvakker wat aan.

tipo | 13-11-06 | 21:07

Als de baas opeens 5 euro de liter moet gaan betalen om zijn werknemers in de file te laten staan weet ik zeker dat er opeens heel veel meer mensen thuis kunnen gaan werken en met wat teleconferencing mogen vergaderen.

DeNada | 13-11-06 | 18:52

Ik adviseer haar geen grasmaaier

Stummy | 13-11-06 | 14:36

-weggejorist-

Stummy | 13-11-06 | 14:36

Ik rij ook 1 op 20 .. 80 in zijn 5 op de snelweg ! en het mileu gaat naar de knoppen door die tank passen ! laat her rijk daar eens een benzine/kilometer ratiovergoeding aan hangen zodat die zakenlullen ook eens goed met het mileu omgaan !

Draaitafel Demagoog | 13-11-06 | 14:27

@tipo
Overigens ben ik het met je eens over de files. Alleen gaat dit voorstel over CO2 uitstoot en dat is een heel ander probleem.

makkie | 13-11-06 | 14:01

@tipo
Bij een accuut probleem is niets doen iets doms.

makkie | 13-11-06 | 13:46

@Zeurders 13-11-06 @ 10:53
wie betaalt er nu voor het feit dat mensen in de file staan? juist bedrijven, omdat een werknemer in de file, een werknemer op kantoor minder is, waardoor de productiviteit van bedrijven wordt aangetast. door marktwerking krijg je een economisering van een schaars goed, de private eigenaar zal proberen inkomsten te maximaliseren, en dat lukt alleen als er zoveel mogelijk auto's over die weg rijden. als er files ontstaan, kan de eigenaar de prijs verhogen, tot het punt dat een verdere prijsverhoging leidt tot mindere inkomsten. vrachtwagens zullen geweerd worden tijdens de ochtend- en avondspits, vervoersbedrijven zullen graag afspraken willen maken om 's nachts tegen een gereduceerd tarief gebruik te maken van de weg.

daskapitalist | 13-11-06 | 11:47

@makkie
Soms is het beter om niks te doen i.p.v. iets doms

tipo | 13-11-06 | 11:36

@Breinstein
BTW op Kerosine is al heel lang een actiepunt van GL. Autogas stoot niet minder CO2 uit dan een zuinige benzine-auto.
Bovendien zijn auto's nog altijd meer vervuilend qua CO2 dan 40 jaar geleden. De eend gebruikte echt veel minder dan de Hummer. Appels en peren misschien, maar wel reden om appels te stimuleren en peren te belasten.
Auto's zijn maar een beperkt deel van het probleem, maar niet verwaarloosbaar. Het is dus goed dat GL ze niet verwaarloost, maar wat probeert te doen.

makkie | 13-11-06 | 11:32

@daskapitalist:
zonder alternatieven geen concurenie, zonder concurentie geen marktwerking. Die alternatieven kunnen ook door het bedrijfsleven (NS, wegenbouwers, etc) ingevoerd worden, maar de overheid moet daar wel ruim baan voor geven en niet in de weg lopen.
@zeurders
Marktwerking lost de files niet op. Kilometerheffing ook niet. Het enige dat helpt tegen files zijn files. Als er teveel en te lange files zijn, kunnen bedrijven op een gegeven momentum geld besparen, door naar alternatieven te zoeken. Dan krijg je een evenwicht waarmee je moet leren leven: 2 miljard euro schade per jaar. Kilometerheffing zal de maatschappelijke schade i.i.g. hoger maken in plaats van kleiner, omdat de implementatiekosten 2 miljard en de jaarlijkse kosten 1 miljard is.

tipo | 13-11-06 | 11:27

@tipo 13-11-06 @ 10:13
Geloof jij dat marktwerking een oplossing is voor het feit dat iedereen rond dezelfde tijd op de zelfde plaats moet zijn? Moehahaha
Het enige effect van marktwerking zal zijn dat jij of je baas zich scheel gaat betalen om 'bandbreedte' in de spits in te kopen.

Zeurders | 13-11-06 | 10:53

@tipo 13-11-06 @ 10:13
te duur? geloof ik niks van. er blijven alternatieven genoeg over om van a naar b te reizen. het probleem begint juist wanneer er wel sprake is van overheidregulatie. als de overheid bijvoorbeeld een maximumprijs gaat invoeren die tolbedrijven mogen hanteren, zal dat leiden tot verminderde investeringen van die bedrijven, wat weer betekent dat je slechtere kwaliteit wegen krijgt, en minder nieuwe wegen zullen worden aangebouwd. files kun je alleen maar bestrijden door marktwerking, niet enkel door 'een beetje marktwerking'.

daskapitalist | 13-11-06 | 10:38

@daskapitalist

Marktwerking is i.d.d. de oplossing voor files.
De overheid moet dan wel voor efficiente alternatieven zorgen, anders krijgen de tolwegen een monopoliepositie. Dan wordt marktwerking te duur.

tipo | 13-11-06 | 10:13

@tipo 13-11-06 @ 09:07
een simpele oplossing is om snelwegen in nederland te privatiseren, zonder prijsregulatie van de overheid. de rijder betaalt, je kunt altijd het openbaar vervoer pakken of thuiswerker worden.

daskapitalist | 13-11-06 | 09:42

@Makkie & Keutelaer: het gaat er maar om, dat de auto inmiddels veel en veel minder vervuilend is dan de milieulobby/linkse kerk ons wil doen geloven. Het aanpakken van vliegverkeer zou bijvoorbeeld veel meer zoden aan de dijk zetten. Wist je bijvoorbeeld dat 1 Boeing in de eerste twee minuten van de start net zoveel uitstoot oplevert als 150.000 auto's die tegelijkertijd in en rond Amsterdam rondrijden? Nee? Dan weet je het nu. En als die Femke inderdaad zo begaan zou zijn met het milieu, dan zou ze autogas fiscaal moeten stimuleren en zelf die zwaar vervuilende Mercedesklassiekert door de schredder laten drukken.

Breinstein | 13-11-06 | 09:26

Geachte heer VVD,

Kunt u zich voor de verkiezingen nog tegen de kilometerheffing keren? Het
zal u veel zetels opleveren, en ons land veel inflatie en bureaucratie
schelen.

Want waarom zijn alle politieke partijen – behalve Wilders - voor
kilometerheffing? Vanuit ieders eigen ideologie valt er voldoende tegen
kilometerheffing in te brengen, en dat geeft te denken. Een uitvoerig
lijstje:

Groenlinks: Privacy is een groot goed. Zelfs potentiele terroristen en
criminelen hebben hier recht op, om een goede rechtspraak mogelijk te
maken. Terecht! Voor de 7 miljoen argeloze automobilisten zou dit helemaal
moeten gelden. Zij worden nergens van verdacht. Echter: om de operationele
kosten te drukken zal de bewijslast van de rekeningen uit kilometerheffing
straks komen te liggen bij de automobilist/kentekenhouder. Geen privacy
voor de automobilist en omkering van de bewijslast. Dit druist tegen alles
wat bij een goede rechtspraak hoort in. Kilometerheffing dreigt zo een
combinatie van Kafka en 1984 te worden, waarbij de gewone burger geen
enkele bescherming krijgt. Niet een standpunt dat je verwacht van Groen
Links als je er op zou stemmen.

SP: Alleen al door de operationele kosten van 2 miljard eenmalig en 1
miljard per jaar zal de automobilist straks honderden euro’s per jaar
duurder uit zijn. Autorijden wordt door kilometerheffing weer iets voor de
rijken. En een grote last voor de arbeiders die tijdens de spits naar hun
werkgevers rijden. Zelfs al worden deze kosten doorgeschoven naar de
werkgever, dan nog betaalt de arbeider dit uiteindelijk ergens bij de
kassa, zonder er voor gecompenseerd te worden. Het werkt inflatie in de
hand, en de klappen vallen dan altijd aan de onderkant van de
arbeidsmarkt. Rijke mensen zullen er nauwelijks last van ondervinden en
tuffen ook na 2012 lekker door. Niet een standpunt dat je verwacht van de
SP als je er op zou stemmen.

PvdA: Het lijkt begrijpelijk dat ze het plan van Tineke Netelenbos willen
handhaven. Maar na 2002 zou de PvdA met Wouter Bos aan het roer een andere
koers gaan varen. Dat heeft hij beloofd. Minder megalomane projecten, waar
je de gevolgen vooraf moeilijk in kunt schatten. Minder bureaucratie. Meer
oog voor wat de burger wilt. Het land kan zoveel beter. Toch is de PvdA
voorstander voor kilometerheffing. Dit, terwijl dit iedere burger, het
hele bedrijfsleven, maar vooral de onderkant van de arbeidsmarkt raakt.
Files kosten 1 miljard euro maatschappelijke schade. Dat los je niet op
met een maatregel die eenmalig twee miljard kost en vervolgens 1 miljard
per jaar. De maatschappelijke schade van files wordt dan 2 i.p.v. 1
miljard euro per jaar. De oplossing is duurder dan het probleem. De
economie om zeep helpen om files te bestrijden. Niet een standpunt dat je
verwacht van de PvdA als je er op zou stemmen.

CDA: Stel je hebt een gezin met 2 kinderen. Door invoering van de
kilometerheffing betaal je niet meer voor het bezit van je auto en ook
geen BPM meer als je er een aanschaft. Klinkt voordelig. Als je naar je
werk rijdt in de spits betaal echter je meer. Als je de wekelijkse
boodschappen doet betaal je ook meer, want de extra transportkosten zullen
in alle prijzen doorberekend worden. Je werkgever betaalt ook meer,
waardoor je baan op de tocht kan komen te staan, zeker wanneer je
Vinexlocatie te ver van je Kantoorpark ligt. Wat heb je dan nog aan je
goedkope auto? Niks. Het CDA is er trots op dat ze de economie weer
rechtgetrokken heeft, en terecht! Toch is zij voorstander van een
maatregel, die alles wat Balkenende heeft gepresteerd weer om zeep helpt.
Niet een standpunt wat je verwacht als je op het CDA stemt.

Christenunie en SGP: God ziet altijd alles, gelukkig. Maar het zou ijdel
zijn om een overheid te cre-eren die hetzelfde nastreeft. Toch zijn beide
christelijke partijen voorstander van kilometerheffing, omdat ze het
eerlijker vinden en van goed rentmeesterschap getuigen. Maar is een
maatregel wel eerlijker als deze vooral de onderkant van de samenleving
raakt door inflatie? En hoort bij goed rentmeesterschap niet ook het
instand houden van een goede economie, zodat effectievere
milieumaatregelen betaalbaar worden? Een ijdel en ondoordacht besluit.
Niet iets wat je verwacht als je op de Christenunie of de SGP zou stemmen.

VVD: Het moet gezegd: de VVD is voorstander van de kilometerheffing door
een vergissing. Van Aartsen was tegen en dat zou de VVD-partijlijn zijn.
Logisch, want marktwerking is de beste oplossing tegen files. De
benzineprijs is flink gestegen (en zo ook de accijnsinkomsten) als gevolg
van de wereldeconomie. Filerijden wordt onaantrekkelijker zodra er meer en
langere files komen. Op een gegeven moment zullen bedrijven zelf naar
creatieve oplossingen zoeken voor de kosten van automobiliteit, omdat ze
zo geld kunnen besparen. Helaas heeft Hofstra in een vlaag van
opportunisme, roet in het eten gegooid. Sindsdien is de VVD per ongeluk
voorstander van de kilometerheffing. Een dure bureaucratische maatregel
die het bedrijfsleven uiteindelijk meer kost dan opbrengt. De Rabobank,
Siemens en CJIB even uitgezonderd. Duidelijk een vergissing, maar
vooralsnog is de VVD voorstander van de kilometerheffing. Niet een
standpunt dat je verwacht als je op de VVD stemt.

Een NL: De partij van Marco Pastors laat zich in haar partijprogramma niet
uit over de kilometerheffing. Ze strijd tegen bureaucratie, megolomane
projecten, zelfs tegen het kwartje van Kok. Je zou dus verwachten dat ze
ook tegen Kilometerheffing is. Een NL is tot ieders verbazing echter
voorstander van de kilometerheffing. Welliswaar met de eis dat het
allemaal niet duurder wordt, maar hoe denkt Een NL dat voor elkaar te
krijgen als de maatregel sowieso 2 miljard eenmalig en 1 miljard jaarlijks
kost? Welk effect rechtvaardigt die enorme bureaucratische kostenpost? Een
NL is voorstander van een dure bureaucratische maatregel die geen enkel
doel dient, behalve het genereren van geld en het spekken van enkele
bedrijven op kosten van de samenleving. Niet een standpunt dat je verwacht
als je op Een NL stemt.

PVV: De enige partij die tegen de kilometerheffing is. Logisch en terecht,
maar niet een partij die dit voor het voetlicht kan brengen. Ze heeft
namelijk standpunten die veel controversieler en spraakmakender zijn.

Als de kilometerheffing doorslaggevend zou zijn voor de verkiezingen, dan
zou Wilders de grootste partij worden. En zo gek is het nog niet om
kilometerheffing doorslaggevend te laten zijn, want het wordt in de
komende kabinetsperiode ingevoerd, of toch niet?

Bij voorbaat dank,

tipo | 13-11-06 | 09:07

@Breinstein

Blijf rustig doortuffen in je kutautootje. Gemak dient de mens! In Nederland mag je de facto toch zoveel vervuilen als je wilt, zolang je maar betaalt. Neoliberaal kapitalisme is zo'n zegening voor mens en milieu.

Keutelaer | 13-11-06 | 09:03

@Breinstein
Vervelend he, dat milieu. Nee, dan liever onbekommerd doorstoken. Na mij de zondvloed!

makkie | 13-11-06 | 08:50

@Hoxha: ehm, volgens mij was niet de relatieve uitstoot, maar het brandstofverbruik het criterium in Femke's domme plannen. Dat wordt dus toch een Daihatsu Cuore voor de voorzitter van de Raad van Bestuur, in plaats van jouw Audi A8 V8 TDI twinturbo.

Ik word overigens wat moe van die linkse kerk. Eerst moest ik al op loodvrije brandstof gaan rijden. Oke, soi. Kost iets meer, maar als we daar het milieu mee helpen, prima allemaal.

Dat was nog niet genoeg. Er moest nu ook een katalysator onder de auto. Het kost een paar centen, al die edelmetalen die je daarvoor nodig hebt, maar oke! Dat was nog niet naar de zin. De katalysator moest 3-weg geregeld worden. En doe er dan ook maar meteen een lambdasonde in.

Toen waren de dieselmotoren nog de boosdoeners. Dat wordt momenteel echter in rap tempo beter, door de investeringen in uitstekend werkende roetfilters.

Als het milieu dan inderdaad zo belangrijk is, Femke, waarom wordt het rijden op de voorlopig allerschoonste gangbare brandstof (autogas) dan niet fiscaal gestimuleerd in jouw plannen?

Oh ja, en die oude Mercedes waarin jij je verplaatst, is die niet van voor de tijd van de katalysator? En welk merk loodvervanger giet jouw man af en toe in de tank? Als het een dieseltje is, heeft ie dan wel een roetfilter? En wat verbruikt zo'n ouwe Mercedes, Femke? Toe, vertel het ons! Haalt ie de 1 op 10? Nee he? Ga dan in Godesnaam koken, hypocriete zuurdoos!

Breinstein | 13-11-06 | 08:42

Mooi van Groen Links laten ze die goedkope oude opeltjes en andere vervuilers aan oude troep maar flink belasten, zijn ze zo van de weg. Zijn toch meestal SP stemmerds die naar de voedselbank gaan.

Proost

Veldwebel | 13-11-06 | 08:34

lang leve links. wèl rechts blijven rijden.

buchtinpakskes | 13-11-06 | 07:47

@ Hoxha
Zowel de V8 diesel als de benzinemoter van de S-klasse is gewoon GOED voor het milieu.

Right.

.bolletje | 13-11-06 | 07:31

Neem nog een wijntje daar achter ergens in de grachtengordel.
Stelletje achterlijke grasvreters.

petjesman | 13-11-06 | 06:43

@koerbagh 13-11-06 @ 04:29

Walter Sobchak: Look at our current situation with that camel fucker over in Iraq. Pacifism is not something to hide behind.

Hahaha, ja, nihilisme is a joy forever...

anarchez | 13-11-06 | 04:35

@anarchez 13-11-06 @ 04:21:
Ik pleur 'm er ook nog even in...

The Dude: And, you know, he's got emotional problems, man.
Walter Sobchak: You mean... beyond pacifism?

koerbagh | 13-11-06 | 04:29

@koerbagh 13-11-06 @ 04:11

Jahaa, die is hilarisch..

Man, egwaar, die DVD is goud

The Big Lebowski: Are you employed, sir?
The Dude: Employed?
The Big Lebowski: You don't go out looking for a job dressed like that? On a weekday?
The Dude: Is this a... what day is this?
The Big Lebowski: Well, I do work sir, so if you don't mind...
The Dude: I do mind, the Dude minds. This will not stand, ya know, this aggression will not stand, man.

*snik*
See ya...

anarchez | 13-11-06 | 04:21

LOL @anarchez 13-11-06 @ 04:07:

Cop: And was there anything of value in the car?
The Dude: Oh, uh, yeah, uh... a tape deck, some Creedence tapes, and there was a, uh... uh, my briefcase.
Cop: In the briefcase?
The Dude: Uh, uh, papers, um, just papers, uh, you know, uh, my papers, business papers.
Cop: And what do you do, sir?
The Dude: I'm unemployed.

koerbagh | 13-11-06 | 04:11

Bunny Lebowski: Blow on them.
The Dude: You want me to blow on your toes?
Bunny Lebowski: I can't blow that far.
The Dude: Are you sure he won't mind?
Bunny Lebowski: Ulli doesn't care about anything. He's a Nihilist.
The Dude: Ah. Must be exhausting.

Man o man, koerbagh, it's killing me...

anarchez | 13-11-06 | 04:07

@anarchez 13-11-06 @ 03:45:
Maude Lebowski: Do you like sex, Mr. Lebowski?
The Dude: 'Scuse me?
Maude Lebowski: Sex. The physical act of love. Coitus. Do you like it?
The Dude: I was talking about my rug.
Maude Lebowski: You're not interested in sex?
The Dude: You mean coitus?

koerbagh | 13-11-06 | 03:55

@koerbagh 13-11-06 @ 03:32
Hahaha....

@daskapitalist
It's not because I give multiple orgasms to furniture just by sitting on them...

Marcuse haatte quotes.....
" Quotes are for pretentious wankers , like me "

Like me...

anarchez | 13-11-06 | 03:45

@anarchez 13-11-06 @ 03:21:
"Jackie Treehorn treats objects like women man...."

koerbagh | 13-11-06 | 03:32

Jackie Treehorn: People forget the brain is the biggest erogenous zone.
The Dude: On you maybe.

*pleurt de DVD weer es in de spelerT*

@daskapitalist 03:18
claro!

anarchez | 13-11-06 | 03:21

the dude es un anarquista sin adjetivos.

daskapitalist | 13-11-06 | 03:18

@koerbagh 13-11-06 @ 03:06
Ok..... cut the anarcho bit..

Nihilist: We believe in nothing, Lebowski. Nothing. And tomorrow we come back and we cut off your chonson.
The Dude: Excuse me?
Nihilist: I said
[shouting]
Nihilist: "We'll cut off your johnson"!
Nihilist: Just you think about that, Lebowski.
Nihilist: Yeah, your wiggly penis, Lebowski.
Nihilist: Yeah and maybe we stomp on it and squoosh it, Lebowski.

Goed.... 1X per maand de Big Lebowski, to keep some sanity...

anarchez | 13-11-06 | 03:13

@anarchez 13-11-06 @ 02:58:
Mmmm... de auto speelt toch een grote rol in het avontuur van the Dude.
Nee, the Dude is geen anarcho-nihilist... the Dude is helemaal niks. The Dude is the Dude. No labels attached.

koerbagh | 13-11-06 | 03:06

Well, I still jerk off manually...

It's killing me, egwaar!

anarchez | 13-11-06 | 03:05

@koerbagh 13-11-06 @ 02:52
Hehe...
Nobody calls me Lebowski. You got the wrong guy. I'm the Dude, man.

anarchez | 13-11-06 | 03:02

The Dude is een anarcho-nihilist koerbagh...
Agreed?

Egwaar, een ieder zou die film moeten zien, meerdere malen
Lachen, huilen..

Kan niet de connectie leggen met auto's...
maar hey...
Fair! WHO'S THE FUCKING NIHILIST HERE! WHAT ARE YOU, A BUNCH OF FUCKING CRYBABIES?

anarchez | 13-11-06 | 02:58

@Assemargalismagalles 13-11-06 @ 02:37

Oh boy, weer zo een brave belastingbetalerT die denkt dat ie dan kan doen wat ie wil..

Ah well...

@koerbagh 13-11-06 @ 02:42

Jeez, The Big Lebowski.... mijn Bijbel.... of de Koran..
I stand corrected... vrees ik!

anarchez | 13-11-06 | 02:47

@anarchez 13-11-06 @ 02:29:
Ik geef je alvast ruim de tijd om aan het idee te wennen...
Dat laatste is een waar woord... Maar een nihilist? U?
Om Walter Sobchak uit "The Big Lebowski" te citeren:
"Nihilists! Fuck me. I mean, say what you like about the tenets of National Socialism, Dude, at least it's an ethos."

koerbagh | 13-11-06 | 02:42

@anarchez 13-11-06 @ 02:34
jesus, jij zit echt vuistdiep in de marcuse of niet?

daskapitalist | 13-11-06 | 02:39

Shit, Ik heb net een Landcruiser gekocht.... dan betaal ik toch al genoeg benzine accijnssssssennnns...?

Assemargalismagalles | 13-11-06 | 02:37

Goed, niet alles is futile, toegegeven

Liefde, muziek.... die dingen

De rest, eh, tjah, ... Was will das Weib... zoiets.

anarchez | 13-11-06 | 02:34

@koerbagh 13-11-06 @ 02:22
Fuck.... een elftal??
Eén koerbagh is al meer dan te bevatten voor het grauw.

Restricties opleggen?
Ach... als nihilistische anarchist zal het me aan m'n reet roesten.
All is futile!

anarchez | 13-11-06 | 02:29

@anarchez 13-11-06 @ 02:14:
Er komt heus nog wel eens een elftal kleine koerbaghjes. Het wachten is op de juiste baarmoeder. Die komt wel.
En wat die auto's betreft, het is niet erg als je er niks van weet, zolang je dan ook maar geen restricties aan anderen oplegt over waarin ze wel en niet mogen rijden, zoals GL nu wel doet.

koerbagh | 13-11-06 | 02:22

Hahahaha botte..
mun favo hond

wat hebbie gezopen deze nacht
doe es delen!

@koerbagh 02:02
je maakt me blij..

ohw, en van auto's weet ik nix.... is dat erg?

anarchez | 13-11-06 | 02:14

Shareholder 13-11-06 @ 01:57

Ach ja.... verhalen bij de haard.... altijd overdreven, maar sommigen mosten helaas geheel onverwacht en ongepland branden en tot lijm verwerkt worden.
Je onder- cq overschat de "condition humain"....

bottehond | 13-11-06 | 02:05

@bottehond 13-11-06 @ 01:54:
Ik ben een ervaren terugtrekker... Ik heb geen ongeplande kinderen (ook geen geplande trouwens...)

koerbagh | 13-11-06 | 02:02

@botte Jouw stemming zegt me dat de Kerst nadert.. ;)

Shareholder | 13-11-06 | 01:57

koerbagh 13-11-06 @ 01:35

Zeer goeie post. Maar, en daar komt "onze" morele Superioriteit om de hoek kijken: alleen als femquttje het aandurft. Ik beschouw dat als een aanmleding, koerbagh, dat je het even weet.... je kunt je nu nog terugtrekken, he.

bottehond | 13-11-06 | 01:54

@Shareholder 13-11-06 @ 01:45:
Maximum snelheid verhogen naar 130 (minstens). Hoe sneller je rijdt, hoe eerder je van de snelweg af bent, hoe minder kans op files. Is logisch.

koerbagh | 13-11-06 | 01:54

Me neither koerbagh, maar ik vind Femster echt liberaler geworden. Waar de VVD zeker niet linkser werd. Never mind the clowns op positie 1 en 2 die na de verkiezing beide worden geelimineerd.

Shareholder | 13-11-06 | 01:54

Shareholder 13-11-06 @ 01:45

Menschen als jij motten zich niet bemoeien met luitjes die vechten om iedere meter tijd die ze kunnen winnen in de file. Menschen als jij motten zich bezighouden met de implicaties er van. oo31 is een sosjaal eksperiment, je weet tog.... Die NL stikkerT kan vanwege het EU lidmaatschap vervangen worden door de letters DA (van Dachau). Mijn volkje wordt moreel. fysiek en genetisch ge- elimineerd.... Laat het liever aan ons over om het uit te knokken, want jouw soort bakt er geen reet van.

bottehond | 13-11-06 | 01:51

@Shareholder 13-11-06 @ 01:41:
Dat is me om het even... Maar ik geloof niet dat er veel VVD-ers zijn die naar GL zullen overstappen. Het omgekeerde lijkt me meer voor de hand liggen.
Ik moet van beide clubs niet zoveel hebben.

koerbagh | 13-11-06 | 01:46

Niet allesch gelezen hier, maar de cynicus merkt op dat als wagens langer worden, dat ook voor files geldt. Je stond al vast, straks sta je vaster. Zo'n Aston reed vast heel fijn, maar waar..

Shareholder | 13-11-06 | 01:45

@koerbagh Ik doelde meer op verdere leegloop der Rutteclub \O/

Shareholder | 13-11-06 | 01:41

@bottehond 13-11-06 @ 01:21:
We maken er een staatshoer van. Kan ze voelen hoe het is om genaaid te worden. En @v Maerlant: dat is een sysiphus klus, maar ja... wel eentje waar je nog een beetje plezier aan kan hebben.

koerbagh | 13-11-06 | 01:35

@Shareholder 13-11-06 @ 01:19:
Er mag ook wel subsidie op de Aston Martin. Dat ding rijdt gemiddeld 1 op 18 en stoot maar 400 gram CO2 per kilometer uit. Dat is minder dan menig middenklasser.

koerbagh | 13-11-06 | 01:29

koerbagh 13-11-06 @ 01:15

We hebben altijd onze Sysifhus nog natuurlijk *biertje drinkt en popcorn niet*

v Maerlant | 13-11-06 | 01:21

koerbagh 13-11-06 @ 01:04

Hehehehehe... ik werd even afgeleid door de ernstige straf die ik op femkuttje als beul der Natie uit zou kunnen oefenen... Hey.... Die tsjik is node toe aan de adsje melkert- stefanpostma.... euhmmmmm.... je begrijpt hem wel... heheheheheh... humane straffen enzo...

bottehond | 13-11-06 | 01:21

Die liberale Femster toch. Dat ze maar VVD-ers over de streep mag trekken :)

Shareholder | 13-11-06 | 01:19

Kwispel 13-11-06 @ 01:09

Zeer kewl.... en terwijl je weer een biobak omver rijdt trek je femkuttje der krullen omhoog en omlaag... bij wijze van coaching, zeg maar.... die kan der wat van bij de juiste man.... scouting-dogs honour: ik ken de partij... Vrijwilligers voor de GS- femkuttje mini gang-bang? Die is dus mobiel in een HummerT in het centrum van Noviomagus Batavorum.... Femkuttje doe es meelen.... hehehehehe

bottehond | 13-11-06 | 01:15

@bottehond 13-11-06 @ 01:08:
Ik kijk over de schouder van Stadler & Waldorf mee en gooi af en toe een tomaat. Of een ander stuk groente of fruit. Ik zie de groentewinkel als een Deus ex Machina, als er maar voldoende mensen gaan gooien.
Of ik gelijk krijg of niet moet de tijd uitwijzen, maar in het verleden was het zo dat de groente- en fruitgooiers linksom of rechtsom de acteurs meestal wel van het podium krijgen.
*biertje inschenkt voor bij de popcorn*

koerbagh | 13-11-06 | 01:15

bottehond 13-11-06 @ 00:59

Gratversekkie, hier ga ik vannacht op liggen kauwen. Merci.

v Maerlant | 13-11-06 | 01:10

Toevallig rijd ik ook in zo'n kudt Prius. Wel de Bbusiness Edition want ik kan zelf prima parkeren en het is voor mijn werk. Dus niet zo'n zelfparkerend boodschappenwagentje! Snap niet wat GeenStijl.nl tegen de Prius heeft want je kan er best sportief mee rijden met een verbruik van 1:14. Veel normale VVD-ers rijden zo;n een karretje omdat zo'n kudt Astra of Golf geen fatsoenlijk navigatiesysteem hebben of een elektrische airo (zit ook niet in een kudt Audi) met een sensor voor de luchtvochtigheid. Eerst op vakantie met een Prius en dan pas afkraken! Femke vind ik een trudt. Voor haar wil ik mijn Prius wel een dagje laten staan om eens met een Hummer door het linkse Nijmegen te toeren.

Kwispel | 13-11-06 | 01:09

koerbagh 13-11-06 @ 01:01

Het vreemde en verontrustende is natuurlijk dat logica en "the pretty little thing called instinct" tegen de wensch van ons Über- ich ( de wetgevende vader SStaat) tezamen concluderen dat ze hetzelfde concluderen, aanbevelen én nastreven. Er is vast een Grieks drama dat enerzijds de tragiek van de eeuwigdurende strijd van de mensch tegen het Lot én een Stadler & Waldorff behelst. Wie wil jij zijn? Die polikor, dat vond jij eauk niks, right?
* geeft de zak popcorn door aan koerbagh en .... wie is er nog? *

bottehond | 13-11-06 | 01:08

OT/ Joris houd een sop met die banners en advertenties testen... :-)

koerbagh | 13-11-06 | 01:05

@bottehond 13-11-06 @ 00:59:
Zekers, Piet Grijs mag voor het gerecht in het geval Buikhuizen. Zo zijn er meer. De wetenschap en het vrije woord mogen nimmer gesmoord worden omwille van een politiek ongewenste vraagstelling. Maar daar waren we het al over eens.

koerbagh | 13-11-06 | 01:04

@daskapitalist 13-11-06 @ 00:53:
Logica als fundament, daar kan ik me prima in vinden. Maar dat fundament dicteert niks anders dan een kritische blik op je eigen en andermans redeneren het hanteren van de wetten van de logica zoals je je noodzakelijk moet houden aan de andere natuurwetten zoals zwaartekracht . Inhoudelijk heeft dat natuurlijk verder geen fundamentalisme in zich met betrekking tot welk onderwerp dan ook.

koerbagh | 13-11-06 | 01:01

koerbagh 13-11-06 @ 00:49

Scusi voor de tussenpost, he. Verders: het gaat niet om bewuste keuzes, dat zeker niet: ontwikkelingen, noem jij het. Ik stel je deze vraag: is een individu niet meer persoonlijk aan te spreken op het slachtofferschap dat hij een ander toegebracht heeft (de meest voor de hand liggende is Buikhuizen: er zijn er veel en veel meer. Ik roep ze bij deze op zich te melden) Het is de aller- hoogste tijd dat we, enigzins overdrijvend, de polikor een alien occupation gaan noemen. Sirenes die het schip op de rotsen wenschten voor hun eigen ethische glim-glim buit, verslaafd aan de ego- kick die rücksichtloze empathie nu eenmaal geeft. . I shit you not: Botte's beknopte contemporaine geschiedenis in één zin. Hollandsche Har- Kiri uit verwenning en verveling. Sleep tight.

bottehond | 13-11-06 | 00:59

@bottehond 13-11-06 @ 00:50:
Ik las het inderdaad. Het is een doordenkertje. Ik heb geen pasklaar antwoord botte, was het maar zo. Waakzaamheid, meer kan je niet verlangen en propageren (en daar ben je met verve mee bezig.)

koerbagh | 13-11-06 | 00:55

@koerbagh 13-11-06 @ 00:23
hmm, het ratio is natuurlijk onderheven aan nieuwe impulsen van buitenaf (informatie), maar de regels van de logica moet je gewoon accepteren als je uberhaupt een discussie kan en wilt voeren.

daskapitalist | 13-11-06 | 00:53

koerbagh 13-11-06 @ 00:23

Snedige riposte. Edoch: nogmaals mijn uitdaging aan de "flexibele ratio"...
Als je van enig nut wilt zijn ten tijde van een stadsbrand kun je beter maar weten wat een emmer is en waar die voor dient. In deze casus: je hebt volkomen gelijk, ik begrijp je ook, maar niet ëën VrijdenkerT, en al helemaal niet één intellectuele VrijdenkerT kan zich permitteren de Kelk aan zich voorbij te laten gaan. Al was het maar uit lijfsbehoud. Mind you... de heaumeaus hebben al begrepen dat de islam hen het leven kan kosten, in the end. And they need help.

www.rozegolf.nl/archiefirantieners.php...

Post over Afshin gelezen? Afshin is de Michiel de simpele Zeeuw(buitenstaanderT) de Ruyter anno 2006.

bottehond | 13-11-06 | 00:50

@bottehond 13-11-06 @ 00:39:
Nou ja... de "weg met ons" gekte heerst natuurlijk al sinds het einde van WOII. Sindsdien mag je niet meer nationalistisch zijn, mag je niet pro-Nederland zijn, laat staan patriot, want dat waren de moffen ook. Met een NL vlag zwaaien buiten het voetbal stadion is verdacht, kritisch kijken naar immigranten hoorde daar tot voor kort ook bij. Of dat een door de Gogen en Logen bedacht experiment is waag ik te betwijfelen, het is een proces geweest van verwarring en kleinering. Voor de mof kwam waren we wat (met Indië enzo...) daarna...
Nee, daarna was het niks meer. Dus dat het een bewust experiment is geweest geloof ik niet echt, maar het is wel door de tijdgeest vergemakkelijkt.

koerbagh | 13-11-06 | 00:49

Sorry, ik zie dat bottehond om kwart voor 12 nog wel wakker was...

Meneer Pastoor | 13-11-06 | 00:47

Waarom slaapt NieuwNieuws toch 's nachts
.. Seedorf terug bij Oranje, en helemaal niets.....

Meneer Pastoor | 13-11-06 | 00:45

koerbagh 12-11-06 @ 23:58

Ik ga nog een stap verder: eigenlijk is die Verlichting niet zeau heel erg handig om als baken te hebben als het duister valt.... daar heeft die verlichting geen kaas van gegeten, van dat duister, if you get my drift.... Ik durf stellen dat de semi- primaire reactie om de aard en in biologisch- wetenschappelijke zin ook enig juiste impuls om je soort (lees: je genen) te verdedigen schromelijk onderschat wordt als actor in dit geheel... Het ultieme taboe en haar martelaar Buikhuizen. Ergo: zeer onverstandig om sosjale eksperimenten als het tragisch gedrocht, de multikulturele samenleving los te laten op een samenleving. Het enige goede dat ze ooit zullen brengen is het voer voor massapsychologen, sociologen, biologen, psychiaters etc etc.... wacht eens even... dat zijn die lui die van de pvda waren vroegah! Damn.... hebben die Europa misbruikt in hun onderzoek naar de ware aard van de mensch? Dát waren tog die menschen die het allemaal uitgedacht hadden? Gogen en Logen? Het wordt tijd dat meer van die mensen erkennen dat ze pseudo- wetenschappelijk bezig waren uit ideologische overtuiging. Iets dat geen enkel gezagsdrager zich moet willen permitteren. Het is écht tijd voor een diepgaander parlementaire enquete over die multikul- sekte, die ons land met yzeren knoet regeerde tot voor kort (dahaaaag, walter!). Waarvan acte.

bottehond | 13-11-06 | 00:39

@bottehond 13-11-06 @ 00:12:
Vuur kun je vaak beter met water bestrijden. Ik ben niet zo zeer optimistisch als wel verwonderd door het leven om me heen.

@daskapitalist 13-11-06 @ 00:15:
Het fundament van de rationaliteit is nu juist dat de ratio flexibel is.

koerbagh | 13-11-06 | 00:23

@koerbagh 12-11-06 @ 23:58
mag je niet fundamenteel zijn tegenover irrationaliteit?

daskapitalist | 13-11-06 | 00:15

koerbagh 12-11-06 @ 23:58

Niet overdrijven: niet alle fundamenten gaan op de strafbank.... Om je suggestie te beantwoorden: Omdat je vuur met vuur bestrijdt, natuurlijk. Zelfs als dat tegen je overtuiging en/of inzicht in gaat. Wij zijn omringd door missing- links en andere wonderlijke primaten, koerbagh. Ik ben lang niet zeau optimistisch als jij ende u, meneer.

bottehond | 13-11-06 | 00:12

@bottehond 12-11-06 @ 23:55:
Hoe kan je als Verlicht mens een fundamentalist zijn, als de Verlichting eruit bestaat dat je alle fundamenten wegflikkert?

koerbagh | 12-11-06 | 23:58

@koerbagh
Is ook zo. Het mooie is dat alles wat relatief eenvoudig is tegelijkertijd dus ook relatief ingewikkeld moet zijn.

CoJoNes | 12-11-06 | 23:58

Ik weet overigens ook nog steeds niet wat nu precies een milieu-probleem is, of wat een negatieve, dan wel positieve uitwerking op het milieu is.
En wat dan precies het probleem is, en voor wie... Voor ons als mensen? De mens heeft zijn evolutie juist te danken aan problemen en zijn vermogen daar een oplossing voor te vinden.

koerbagh 12-11-06 @ 23:22

Het is maar goed dat jij GS hebt af en toe, dude. Als je op dat abstractie- niveau naar de mensch kunt kijken ben je een echte VrijdenkerT.... uitgaande van het besef dat Vrijdenken de allerbeste garantie is voor een betere wereld.... That makes me een Verlichtingsfundamentalist, zeker?

bottehond | 12-11-06 | 23:55

@CoJoNes 12-11-06 @ 23:49:
Dat hangt er maar helemaal vanaf. De aarde heeft wel meer doorstaan aan massa-extincties. Het heet wel de weg vrijgemaakt voor een compleet nieuwe richting in de evolutie. Kan best heilzaam zijn, dat weet je niet van te voren.
Aangezien de zon een constante kernexplosie van 10 miljard jaar is kun je dat best een natuurlijk fenomeen noemen.
De Yukatan-asteroide die het uitsterven van de dinosauriers (mede) heeft veroorzaakt was vergelijkbaar met een kernexplosie en de effecten erna waren vergelijkbaar met een geprognotiseerde nucleaire winter. Het is allemaal relatief.

koerbagh | 12-11-06 | 23:54

slaap wel de bier

rosalie | 12-11-06 | 23:54

CoJoNes 12-11-06 @ 23:49
(LOL)
Ja ja, ok, dan is het een kwestie van omgaan met de spullen....alles heeft z'n goeie en kwaaie kanten....toch? Kernenergie kan goed gebruikt worden maar ook minder goed, zoiets....

rosalie | 12-11-06 | 23:53

de nacht de bier

CoJoNes | 12-11-06 | 23:53

Dame(s) en heren,
ik kruip achter de batterij.
Prettige nacht..

de bier | 12-11-06 | 23:52

BTW:

Die laatste comments van de Zeer Gewaardeerde Aanwezigen en/of reeds Afwezigen: één van de meest hilarische draadstukjes die ik ooit op GS zag... Hulde aan allen. Hmmmm.... misschien iets voor GS- TV, maar dan als playbackerTs voor mooie modellen met grote boobs en een tandpastasmile... een soort pixar of zeau.....

bottehond | 12-11-06 | 23:51

rosalie 12-11-06 @ 23:48

Het schijnt dat vegetariers meer broeikasgas produceren dan vleeseters. Chemische wonder gaat voor hen dan zeker op...

de bier | 12-11-06 | 23:50

@rosalie 12-11-06 @ 23:48:
Ik zie dagelijks alleen maar chemische wonderen op straat.

koerbagh | 12-11-06 | 23:50

de bier 12-11-06 @ 23:46

Ik vond het wel grappig en passend.....;)

rosalie | 12-11-06 | 23:50

@rosalie
Tsja, een kernexplosie heeft ook niet echt een heilzaam effect op het klimaat. Een nucleaire winter is niet echt een natuurlijk fenomeen te noemen.

CoJoNes | 12-11-06 | 23:49

koerbagh 12-11-06 @ 23:45

Zo gauw ie het Shell embleem ziet, moet ie kotsend van walging in een dwangbuis afgevoerd worden.

de bier | 12-11-06 | 23:48

CoJoNes 12-11-06 @ 23:43

Ja maar, CoJo, het is toch allemaal ontstaan hier op aarde? Of het nou een chemische verandering ondergaat of niet....dat zal ook wel milieu-technisch terug te brengen zijn. Het is hier ontstaan net als alles ooit, misschien zijn wij ook wel lopende chemische wonderen, wie weet....

rosalie | 12-11-06 | 23:48

@rosalie 12-11-06 @ 23:43:
Die is er al... hij heet bottehond ... hehehehe...

koerbagh | 12-11-06 | 23:47

rosalie 12-11-06 @ 23:43
het was meer geouwehoer van mijn kant hoor. Ik wil de Islam absoluut niet bij een topic slepen waar het niets mee te maken heeft.

de bier | 12-11-06 | 23:46

Huh? Seedorf terug in selectie Oranje? En IK ben daar blij mee? Anything is possible in Nederland anno 2006.

bottehond | 12-11-06 | 23:46

@de bier 12-11-06 @ 23:40:
Hij zou niet weten wat te doen bij een benzinepomp anders dan de slang doorsnijden, dus in een gewone auto kan hij nooit ver komen.
Ooooooh... NU begrijp ik het.... GL stelt dit alleen voor omdat Wijnand een elektrische auto wil kopen en dat graag wat goedkoper wil.

koerbagh | 12-11-06 | 23:45

de bier 12-11-06 @ 23:38

Yes, we zijn er! Kunnen we niet een law voor de islam bedenken? Voor als we daar zo nu en dan weer es opkomen in een topic ofzo?

rosalie | 12-11-06 | 23:43

@rosalie 12-11-06 @ 23:40
Nee, daar vindt een ander proces plaats. Hierdoor wordt de samenstelling van het basismateriaal (kurk, o.a.) een chemische verandering ondergaat. ben de naam even kwijt.

CoJoNes | 12-11-06 | 23:43

Walter had nog veel beter NIET naar dat NO(sp)- voetbalprogram met gekend SP- kuiken, Youri (russische naam... hmmmm... wrom heet 'ie niet LiPeng of zeau) MulderT kunnen gaan. Weer een slachting en plein public. Wat zat hij sip te kijken. Jan Bypass hing het SCF- lid uit door woest te worden over de suggestie van opportunistisch Feyenoord- fanschap. Jan scoorde uit alle standen. Arme walter. Hij voelde zich zeau in de val gelokt door zijn oude vrinden van de NO(sp).
Verders was er een ncrv program waarin mijn mattie Afshin voor het eerst werkelijk serieus genomen werd. Afshin gooie de werkelijkheid van zijn leven (en hij kan het weten, tog) als bewijslast op tafel. "Soms word ik wakker en dan denk ik dat het een nachtmerrie was. Ik vluchtte er voor en jullie maakten mij verslaafd aan de Vrijheid en nu laten juist júllie je het zwijgen opleggen", doelend op de occidentalisering cq. islamificatie van 0031.
Vervolgens noemde hij mohammad een TIRAN! God hebbe Afshins ziel, maar hij mag bij onderduiken om het te voorkomen.
Afshin weet dat iedere dag zijn laatste kan zijn en spoort ons allen aan pal te staan voor onze Vrijheden. Een historische avond, omdat Afshin as of now mede- leiding- en richtinggevend worden in het debat over "de Islamfrage".
Thomas van der Eigendunk ging op de knieen voor Afshin.... de Ultieme overwinning! Vrouwtje van der Dunk staat wenend op de pier, haar kapje vasthoudend in de wrede wind en Kapitein Afshin zwaait terug naar zijn geliefde..... Leve de VOC en het COC!
Afshin en de VrijdenkerTs gaan ruleren! We hebben de wind in de zeilen, dudes, aan het werk! Leve de VOC en het COC!

bottehond | 12-11-06 | 23:43

Gaat dromen over helden, suv's en rosalia's.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 23:41

koerbagh 12-11-06 @ 23:38

Ik zie hem er zelfs nog voor aan dat ie geen schoorsteen op z'n huis heeft staan en trappers in z'n auto heeft...

de bier | 12-11-06 | 23:40

koerbagh 12-11-06 @ 23:35

Ja, het hele universum is ons milieu...maar wij leven onder ons koepeltje en halen daar alles uit. Maar Finkers heeft gelijk met z'n relativeringstheorieen, zoals altijd....

CoJoNes, voor olie niet? is dat dan buiten de aarde ontstaan?

rosalie | 12-11-06 | 23:40

@de bier 12-11-06 @ 23:38
ja

CoJoNes | 12-11-06 | 23:39

koerbagh 12-11-06 @ 23:36

Misschien is de islam wel het gezwel en was de Tsunami de chemokuur, of sla ik nu wel heel ver door :)

de bier | 12-11-06 | 23:38

@de bier 12-11-06 @ 23:36:
Vooral de Makro's die hij zelf in de fik heeft gestoken.

koerbagh | 12-11-06 | 23:38

rosalie 12-11-06 @ 23:35

Volgens duivendak wel, maar die geeft alles waar rook uit komt de schuld..:)

de bier | 12-11-06 | 23:36

@de bier 12-11-06 @ 23:31:
Misschien zijn we juist wel de chemokuur.

koerbagh | 12-11-06 | 23:36

@rosalie 12-11-06 @ 23:29
Dat gaat niet op voor olie helaas...

CoJoNes | 12-11-06 | 23:35

@rosalie 12-11-06 @ 23:29:
Ook al komt het wel van buiten zoals het iridium uit asteroiden dat in de bodem aantreffen, wat dan nog? Is niet het hele universum ons "milieu"?
Wat is het probleem?
Om nog maar eens Finkers te parafraseren: Wetenschappers zijn bang dat de zeespiegel de komende jaren met wel een halve meter stijgt... nou ik ben even wezen kijken maar de zeespiegel steeg wel met paar meter binnen 6 uur.

koerbagh | 12-11-06 | 23:35

de bier 12-11-06 @ 23:31

Neee, wij toch niet?...de SUV's toch? :)

rosalie | 12-11-06 | 23:35

@Karel kwakbol 12-11-06 @ 23:29
Euro 98 heet dat drankje

CoJoNes | 12-11-06 | 23:34

rosalie 12-11-06 @ 23:29
Zoiets dacht de familie Curie ook.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 23:31

rosalie 12-11-06 @ 23:29

Om even op de filosofische tour te gaan: mischien zijn wij (de mensheid) wel het kankergezwel in moeder natuur...

de bier | 12-11-06 | 23:31

koerbagh 12-11-06 @ 23:22

Dan zou je je ook kunnen afvragen waarom iets schadelijk kan zijn in het milieu, omdat alles uit de aarde of op de aarde ontstaan is en gebruikt wordt. Een kringloop dus; het komt i.i.g. niet van buiten de aarde wat we gebruiken..

rosalie | 12-11-06 | 23:29

CoJoNes 12-11-06 @ 23:14
Wat is de naam van dat drankje, ik wil ook wel eens zo rondcirkelen.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 23:29

CoJoNes 12-11-06 @ 23:20

de wo2 toch ook. Zelfs daar in het oosten emmeren ze er ook maar over door. Ps, voor mij ook een europeaan hoor. Jappen bouwen goede auto's maar zonder gevoel. Amerikaanse auto's wil ik het helemaal niet over hebben..

de bier | 12-11-06 | 23:24

Positief punt is wel dat autorijden nu mag van GL, dat is wel eens anders geweest.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 23:23

@koerbagh
maar wel een waanzinnig koppel van 478 Nm. Ideale auto voor mensen met een caravan. hehehe

CoJoNes | 12-11-06 | 23:23

FEMKE!FEMKE!FEMKE!FEMKE!

roxasect | 12-11-06 | 23:22

Ik weet overigens ook nog steeds niet wat nu precies een milieu-probleem is, of wat een negatieve, dan wel positieve uitwerking op het milieu is.
En wat dan precies het probleem is, en voor wie... Voor ons als mensen? De mens heeft zijn evolutie juist te danken aan problemen en zijn vermogen daar een oplossing voor te vinden.

koerbagh | 12-11-06 | 23:22

@Nickname 12-11-06 @ 23:18
Doe eens geologie zoeken in de bibliotheek of op internet, ga een tijdje lezen en kom dan terug met echte argumenten

Karel kwakbol | 12-11-06 | 23:22

@Nickname 12-11-06 @ 23:18

Kijk, nou zeg jij iets zinnigs, zo doorgaan!
En dan niet meer draaien he? Anders kan ik niet slapen..

rosalie | 12-11-06 | 23:20

@de bier
Ik heb een indische vriendin, die heeft een hekel aan japanners. Helaas .
(NOT)

CoJoNes | 12-11-06 | 23:20

koerbagh 12-11-06 @ 23:14
Ook nog vreselijk duur zelfs met de vrijzinnige Femke subsidie, niet te betalen voor de gemiddelde uitkeringsgerechtigde stemmert van GL

Karel kwakbol | 12-11-06 | 23:19

koerbagh 12-11-06 @ 23:14

Maar wel betrouwbaar, want er staat toyota op en die bouwen de beste auto's, toch????

de bier | 12-11-06 | 23:19

nou kom maar op met die v8 voor 500 euro

sanderheeftgeenstijl | 12-11-06 | 23:19

@rosalie 12-11-06 @ 23:10
Gelukkig zeg je - als je in de héle discussie iets zegt - zinnige dingen. Hulde voor jou!

@Nickname | 12-11-06 | 23:18

@CoJoNes 12-11-06 @ 23:14:
't Is meer een soort elliptische neerwaatse spiraal... of een opwaartse, het is maar van welke kant je hem beschouwt.

koerbagh | 12-11-06 | 23:16

@Nickname 12-11-06 @ 23:13:
Maar waarom dan aan de Prius? Het is een kut-auto. Lelijk, langzaam en onveilig.

koerbagh | 12-11-06 | 23:14

CoJoNes 12-11-06 @ 23:07

OT/ is dat koefnoen, of wat?

rosalie | 12-11-06 | 23:14

Conclusie: Deze discussie is dusdanig complex en heeft zo ontiegelijk veel aspecten, dat het naïef zou zin te denken, dat hier in de comments consensus over kan ontstaan. De gratuite propaganda van Groen Links is niets dan holle retoriek, die niets toevoegt aan de oplossing van een probleem, waarover niet eens overeenstemming bestaat of het a) een probleem is en b) door de mensheid is te keren/ op te lossen.
Laat staan, dat Nederland maar weer eens de voortrekkers rol moet gaan spelen. Strenge milieu eisen werken verlammend op een economie. Gaat het slecht met een economie, dan is het laatste waar mensen zich druk over maken, het milieu. Een vicieuze cirkel dus. Als er tenminste een cirkel is...

CoJoNes | 12-11-06 | 23:14

@rosalie
misschien heet ie wel nick naa-me

Lesbeau's4ever | 12-11-06 | 23:13

@koerbagh 12-11-06 @ 23:09
Je denkt weer GroenLinks. Als eerder gezegd - read back - dat is te beperkt. Die door jou benoemde "keihard onderbouwde feiten" slaan dus feitelijk niet op deze discussie. Althans, niet op datgene dat ik heb gezegd. Nog één keer kort en goed: iedereen aan de Prius, dat is de eerste - en dus niet enige - stap op weg naar "a better place"!

@Nickname | 12-11-06 | 23:13

@Nickname 12-11-06 @ 23:07
Die 8 jaar heb ik gewoon gekopieerd uit jouw post van 12-11-06 @ 22:56.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 23:13

@rosalie 12-11-06 @ 23:10:
Wouter Bos is al bezet, waarschijnlijk.

koerbagh | 12-11-06 | 23:12

@Nickname 12-11-06 @ 23:07

Neem es een nickname...windvaan... ofzo is dat niets?

rosalie | 12-11-06 | 23:10

@Nickname 12-11-06 @ 23:01:
Ik zie niks als de grote waarheid, maar er staat meer dan genoeg feitelijke debunking in van wat als door Groen Links als ultieme waarheid wordt aangenomen, namelijk dat de mens, en alleen de mens, en niets dan de mens en zijn "schandalige gedrag" en consumentisme de oorzaak is van het broeikaseffect en klimaatsveranderingen.
Dat is verder geen mening, dat zijn keihard onderbouwde feiten die de claims van de milieu-freaks onderuit halen. Om dat dan zonder meer in de hoek te zetten als "subjectief" doe je precies datgene wat je mij verwijt, namelijk de discussie vermijden en niet breed denken.

koerbagh | 12-11-06 | 23:09

/OT
Vonder Dunk en Ellian op net 2

CoJoNes | 12-11-06 | 23:07

@Karel kwakbol 12-11-06 @ 23:03

"Sorry hoor, maar denk je nu echt dat je een periode tijdens de Neanderthalers op 8 jaar nauwkeurig kunt vergelijken?" Als dat niet zo zou zijn, dan had die vergelijking niet door jou en andere reaguurders moeten worden getrokken. ik heb hem niet ingezet, zoveel is wel zeker.

@Nickname | 12-11-06 | 23:07

Karel kwakbol 12-11-06 @ 23:03

je weet het niet, je weet het niet
@Nickname 12-11-06 @ 23:05

Volgens mij geeft koerbach hetzelfde aan dan mij...

de bier | 12-11-06 | 23:07

@koerbagh 12-11-06 @ 23:03
Zie de reactie van de bier (de bier 12-11-06 @ 23:02).
Ik had het niet beter onder woorden kunnen brengen. Appels en peren zijn niet te vergelijken, kort samengevat.

@Nickname | 12-11-06 | 23:05

"Inderdaad warmde de aarde tijdens de Neanderthalers ineens op, maar je vergeet gemakshalve op te merken dat de verhoging destijds aanzienlijk - zo niet rijkelijk aanzienlijk - minder was dan die op dit moment over dezelfde gemeten periode is. Voor die periode neem ik gemakshalve 8 jaar."

Sorry hoor, maar denk je nu echt dat je een periode tijdens de Neanderthalers op 8 jaar nauwkeurig kunt vergelijken?

Karel kwakbol | 12-11-06 | 23:03

@CoJoNes 12-11-06 @ 23:01
LOL, volkomen terecht.

@Nickname | 12-11-06 | 23:03

@Nickname 12-11-06 @ 22:56:
Ten eerste, dat was ik niet. Ten tweede, de temperatuurschommelingen van de IJstijden en Interglacialen was vele, vele malen groter dan nu.

koerbagh | 12-11-06 | 23:03

@Nickname 12-11-06 @ 22:56

Dat opwarmen had meer te maken met het ontdooien van grote stukken land, waardoor er enorme hoeveelheden co2 uit de grond ontsnapte. Dit had een dominoo effect, waardoor er in relatief korte tijd een flinke temperatuurstijging ontstond. Het ging zelfs een stuk harder dan in deze tijd..

de bier | 12-11-06 | 23:02

@koerbagh 12-11-06 @ 22:58
Mag ik hieruit afleiden dat jij dat artikel als, wat ik gemakshalve maar noem, De Grote Waarheid, ziet? De uitleg die in dit artikel wordt gegeven is immers eveneens subjectief. ANders zou er geen discussie zijn.

@Nickname | 12-11-06 | 23:01

@@Nickname 12-11-06 @ 22:56
Die stelling was van @bolkedebeer
Wel scherp blijven ;)

CoJoNes | 12-11-06 | 23:01

@Nickname 12-11-06 @ 22:53:
Ik ben harstikke scherp, maar daar staat verder helemaal niks. Een subjectieve bewering die nergens op gestoeld is en zeker geen inhoudelijk reactie op het artikel www.junkscience.com/Greenhouse/ dat CoJo linkte.

koerbagh | 12-11-06 | 22:58

@koerbagh 12-11-06 @ 22:49
Voor het overige: Je stelling "Ooit wel eens een Neanderthaler met een Hummer gezien? Vreemd genoeg warmde de aarde tijdens de periode van de Neanderthalers ook ineens enorm op, wat het einde van de ijstijd betekende." getuigt van weinig realtiteitszin. Inderdaad warmde de aarde tijdens de Neanderthalers ineens op, maar je vergeet gemakshalve op te merken dat de verhoging destijds aanzienlijk - zo niet rijkelijk aanzienlijk - minder was dan die op dit moment over dezelfde gemeten periode is. Voor die periode neem ik gemakshalve 8 jaar. Dat zul je - bij het volgen van deze discussie - begrijpen.

@Nickname | 12-11-06 | 22:56

@Nickname 12-11-06 @ 22:46
Wacht nog steeds op jouw stellingen, tot nu toe ben ik alleen axioma's van je tegen gekomen, terwijl je door de door mij en andere reaguurders aangedragen feiten volstrekt negeert.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 22:54

@koerbagh 12-11-06 @ 22:49
Voor we de discussie voortzetten: lees even de hele discussie met CoJoNes. Hulpmiddel: mijn reactie (@Nickname 12-11-06 @ 22:28). Blijf scherp!

@Nickname | 12-11-06 | 22:53

@Nickname 12-11-06 @ 22:46:
Ik doe niet anders, ik stel jezelf expliciet vragen omdat ik jouw hele gedachtengang voor geen meter begrijp en je deze ook niet verheldert. Maar je antwoordt niet, dus dan vul ik die zelf in met extrapolaties van de dingen die je wel beweert met slechts 1 doel: jou bewegen wat duidelijker te zijn in wat je nou wilt en bedoelt. Overigens heb je ook nog steeds niet inhoudelijk gereageerd op CoJoNes linkjes.

koerbagh | 12-11-06 | 22:49

@koerbagh 12-11-06 @ 22:43
Discussiëren, en daarmee debatteren, is reageren op andermans stellingen. Dat is dus niet denken voor anderen. om het duidelijker te maken: ik heb Bos, Halsema, Balkenende, Marijnissen, of wie dan ook, nooit horen zeggen dat Verdonk denkt dat alle allochtonen moeten opflikkereb. Ze denkt het vast, mar dat zeg je niet. Dat heeft ze immers nooit gezegd. Probeer de discussie, of het debat, zo je wilt, te winnen. Dat doe je niet door voor anderen te spreken. Dan win j immers altijd. Einde college.

@Nickname | 12-11-06 | 22:46

Nou ik wil femke wel ff persoonlijk bedanken!

killermiller | 12-11-06 | 22:45

@Nickname 12-11-06 @ 22:40:
Lezen is de gedachtengang van een ander volgen. Hoe beroerder je schrijft, hoe beroerder je dus denkt. Dat is dan niet mijn schuld maar de jouwe. Schrijf nu eens helder op wat je denkt dan? Dan hoef ik ook niet te gissen naar wat je nu feitelijk bedoelt te zeggen.

koerbagh | 12-11-06 | 22:43

@CoJoNes 12-11-06 @ 22:41
Natuur in de 21e eeuw is onder meer steden en industrie. Dat is al zo sinds - in Nederland - de Gouden Eeuw. Dus jawel, die maken daarvan wel degelijk onderdeel uit.

@Nickname | 12-11-06 | 22:42

"Milieu is het grote geheel van alle natuur".
Dus steden en industrie zijn geen onderdelen van het milieu

CoJoNes | 12-11-06 | 22:41

@koerbagh 12-11-06 @ 22:39
Fijn dat je voor me denkt. Ik ben alleen zo vrij hier te zeggen dat dat onnodig is. Het geeft helaas wel aan hoe jouw percepties - en daarmee gepaard gaande vooroordelen - explciet evident aanwezig zijn.

@Nickname | 12-11-06 | 22:40

@Nickname 12-11-06 @ 22:34:
Nee, dat beweer je niet expliciet, maar wel impliciet. Je ideaalbeeld is een overanderlijk stabiel systeem van weer en klimaat en je denkt dat de mens de oorzaak is dat dat het systeem niet stabiel is.
Er zijn echter op de wereld in absolute aantallen veel meer andere (zoog)dieren dan de mens. Die laten allemaal scheten. In kilogrammen pure methaan is dat veel meer dan mens van nature en middels zijn energieconsumptie de atmosfeer inslingert.

koerbagh | 12-11-06 | 22:39

@bolkedebeer 12-11-06 @ 22:32
Ik probeer je niet te laten lachen. Tip: in het theater is bijvoorbeeld de nieuwe show van de Vliegende Panters. Kun je lachen. het gaat niet om GL. Het gaat om het milieu. Dat is groot, groter grootst. Afschaffen van SUV's is daar onderdeel van. Overigens niet allen milieutechnisch, maar ook veiligheidstechnisch. Sorry for crushing your wet dream, baby.

@Nickname | 12-11-06 | 22:36

@Nickname 12-11-06 @ 22:31
Ik hoef jouw onzinnige beweringen toch niet te gaan uitleggen.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 22:36

@koerbagh 12-11-06 @ 22:31
Geef me even aan wanneer ik heb gezegd dat het weer, het klimaat en de daarmee verbonden evolutie van het leven onveranderlijk, vaststaand en dus niet dynamisch zijn. Je stelling is namelijk meer dan juist. Bovendien geldt die stelling in elk opzicht. Dus.

@Nickname | 12-11-06 | 22:34

@Nickname

Ooit wel eens een Neanderthaler met een Hummer gezien? Vreemd genoeg warmde de aarde tijdens de periode van de Neanderthalers ook ineens enorm op, wat het einde van de ijstijd betekende.
Nogmaals, is GL werkelijk zo arrogant te denken dat het klimaat te veranderen is door het feit dat we geen SUV's meer rijden? Laat me niet lachen.

bolkedebeer | 12-11-06 | 22:32

@Karel kwakbol 12-11-06 @ 22:26
Heel goed van je. Leg me even uit, althans geef me onderbouwde feiten, dat de zon slechter was voor Bush dan voor Clinton.

@Nickname | 12-11-06 | 22:31

@Nickname 12-11-06 @ 22:25:
Goed... is de mens onderdeel van het milieu? En wat is een negatieve of niet-positieve (of wel positieve, for that matter) uitwerking op het milie? Voor wie? Ten opzichte van wat?
Anders gezegd: Als een roofdier al het wild in zijn territorium tot het punt van uitsterven heeft gejaagd is dat een postieve of negatieve uitwerking op het milieu?
Nog anders gezegd: Denk je werkelijk dat chaotische systemen als weer, klimaat en de daarmee verbonden evolutie van het leven onveranderlijk, vaststaand en dus niet dynamisch kunnen zijn?

koerbagh | 12-11-06 | 22:31

@rosalie 12-11-06 @ 22:24
Dat is staats TV en dan denk ik dat ik weet welke kant dat op gaat.

Zeddegeizot | 12-11-06 | 22:30

@@Nickname 12-11-06 @ 22:28
Geen feiten, maar wel een pittige claim, hou ik niet zo van.

CoJoNes | 12-11-06 | 22:30

@CoJoNes 12-11-06 @ 22:27
Read back. Dat zeg ik in mijn post van 22:25.

@Nickname | 12-11-06 | 22:29

Voor iedereen die geen huiswerk heeft ff de conclusie:

In feite is het klimaat nooit werkelijk stabiel geweest en het is dan ook maar de vraag of de nadruk die de laatste jaren gelegd wordt op het versterkt broeikaseffect wel terecht is. Het is namelijk niet onmogelijk dat de temperatuurstijging van de afgelopen eeuw veroorzaakt is door de toegenomen zonneactiviteit. De aanwijzingen die we via paleo-onderzoek hebben voor de zon als sturende factor bij plotselinge, natuurlijke klimaatveranderingen zijn in elk geval zo sterk, dat het heel goed mogelijk is dat het hedendaagse en het toekomstige klimaat ook voornamelijk door fluctuaties in zonneactiviteit worden gestuurd

Karel kwakbol | 12-11-06 | 22:29

@CoJoNes 12-11-06 @ 22:23
Mijn objectieve, beargumenteerde, en met feiten onderbouwde antwoord is kort. Heel kort. Er is geen verschil. Althans, niet tussen de 8 jaar van Clinton en de 8 jaar van Bush. Qua tijd, dan. Wel qua milieu-effecten. Die zijn tastbaar. En voetbaltechnisch gezien, 8-0 voor Clinton.

@Nickname | 12-11-06 | 22:28

@Nickname 12-11-06 @ 22:19.
In het najaar trekken veel vogels naar het zuiden. In het najaar vallen ook veel blaadjes. Dat wil nog niet zeggen dat de blaadjes vallen omdat de vogels naar het zuiden trekken.

Zeddegeizot | 12-11-06 | 22:27

@Nickname
Wat is het milieu dan?

CoJoNes | 12-11-06 | 22:27

@Nickname 12-11-06 @ 22:22
Valt me tegen van je, zeker nooit geleerd dat de zon geen constante bron is maar dat de activiteit hiervan behoorlijk fluctueert.
Dus wat huiswerk,
www.stichtingklimaat.nl/paleoklimatolo...

Karel kwakbol | 12-11-06 | 22:26

@koerbagh 12-11-06 @ 22:15
Kort gezegd: alles dat een negatieve, althans niet positieve, uitwerking heeft op het milieu. Milieu is het groter geheel van alle natuur.

@Nickname | 12-11-06 | 22:25

Of zoals H. Finkers te Almelo het ooit zei: "De mensheid stoot gassen uit waardoor er een broeikaseffect ontstaat waardoor de aarde warmer wordt waardoor we de kachel lager kunnen zetten, wat een gunstige uitwerking heeft op het milieu."

koerbagh | 12-11-06 | 22:24

Ned 1 is on topic nu!

rosalie | 12-11-06 | 22:24

@@Nickname 12-11-06 @ 22:19
Als ik maar de pretentie zou hebben daar een antwoord te hebben, zou ik hier niet zitten te reaguren. Maar gezien de vraagstelling, ga jij daar nu een objectief, beargumenteerd en met feiten onderbouwd uiteenzetting van maken. Bovendien moet je er rekening mee houden, dat het in gang zetten van dit soort gobale processen eeuwen duurt, dat lukt je niet, al zou je het persé willen, in 8 jaar.

CoJoNes | 12-11-06 | 22:23

Bush=Clinton

@Nickname | 12-11-06 | 22:23

@Karel kwakbol 12-11-06 @ 22:20
Ja. En weet je wat zo toevallig is? Die was er ook al toen Bush aan de macht was. Tenzij je het als metafoor beschouwd natuurlijk en je Republikein, althans ANti-Democraat, althans anti-Clinton, was.

@Nickname | 12-11-06 | 22:22

@Karel kwakbol 12-11-06 @ 22:18
LOL

@Nickname | 12-11-06 | 22:21

@CoJoNes 12-11-06 @ 22:16:
Ze blijven dankzij het broeikaseffect dit jaar zelfs extra lang groen! Hoe meer groen: he meer CO2 er afgebroken kan worden. Dat is weer goed tegen het broeikaseffect.

koerbagh | 12-11-06 | 22:21

@Nickname 12-11-06 @ 22:19
Wel eens van de zon gehoord?

Karel kwakbol | 12-11-06 | 22:20

@CoJoNes 12-11-06 @ 22:08
Kun je me dan nog even uitleggen waaro het ook weer zo toevallig is dat sinds Bush aan de macht is - en de industrie volle toeren draait - de aarde zo'n enorme sprong heeft gemaakt in opwarming vergeleken met eerdere jaren? Ik hoor graag hoe dat zit, zeker nu over een vergelijkingsperiode van hetzelfde aantal jaren onder - bijvoorbeeld, maar niet enkel - Clinton de opwarming aanzienlijk minder was.

@Nickname | 12-11-06 | 22:19

Inburgeringscursusje met de nadruk op de Nederlandse taal kan ook geen kwaad. Van de site van GL:

‚We moeten ontmoedigen dan gevaarlijke auto's in de buurt van scholen komen.”
Femke Halsema, lijsttrekker

bolkedebeer | 12-11-06 | 22:19

Bij Studio sport gaat ook weer alles over links.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 22:18

Groot nieuws: Rutte is homo...volgens studio voetbal....

rosalie | 12-11-06 | 22:17

@CoJoNes 12-11-06 @ 22:14
Shoenmaker, blijf bij je leest. De HIV/AIDS-discussie is rijkelijk ver verwijderd van de discussie waar het hierover gaat, zou ik menen. By the by: hieronder volgt een reactie op je eerdere pinnige opmerking (22:08).

@Nickname | 12-11-06 | 22:17

Groen-Slinks is zichzelf weer in de voet aan het schieten. Het standpunt was altijd dat de BPM niet afgeschaft kon worden omdat BPM gebruikt werd om voorzieningen voor het autoverkeer aan te leggen, zoals parkeerruimtes etc... Die worden ook al betaald hoor, als je bijvoorbeeld een woning koopt. De grondprijs is gecalculeerd inclusief 1,6 parkeerplaatsen per woning, dus je betaalt dubbel. Maar dat terzijde.
Zuinige auto's kunnen volgens GL rekenen op een BPM-teruggaaf!

bolkedebeer | 12-11-06 | 22:16

@Karel
Idd, als het goed is, zou er geen naalboom of berk meer in Nederland moeten staan.
*kijkt uit raam en schudt meewarig het hoofd*

CoJoNes | 12-11-06 | 22:16

CoJoNes 12-11-06 @ 22:08
Boomknuffelaars gaan er ook vanuit dat de zon een constante warmtebron is.

Zal ook vast het antwoord geven:
Temperatuur variaties van de zon, ach meneer Kwakbol van alle energie die de zon levert komt maar een zeer kleine hoeveelheid op de aarde terecht, dus die factor is te verwaarlozen.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 22:15

@Nickname 12-11-06 @ 22:10:
Wat is dan "Het milieu-probleem" ?
Je vroeg mij een heldere defintie van een planeet, nu vraag ik jou om een heldere definitie van "het milieu-probleem".
Het liefst in 100 woorden of minder.

koerbagh | 12-11-06 | 22:15

@Zeddegeizot
HEtzelfde geldt in feite voor de hele HIV/AIDS discussie. Er is meer dan overtuigend bewijs dat HIV niet de veroorzaker van AIDS is, maar de subsidiekranen en onderzoeksfunding zijn hard dichtgedraaid, was namelijk een inconvenient truth.

CoJoNes | 12-11-06 | 22:14

@Zeddegeizot 12-11-06 @ 22:03
Volledig eens. Democratie in optima forma is verheven boven het milieprobleem. Ergo: verheven boven deze discussie. Als er negatieve geluiden te horen zouden zijn van wetenschappers betreffende de gedachten aangaande Kyoto, moeten die worden gehoord.
Art. 6 EVRM heeft het immers over hoor en wederhoor. En zeg nou zelf, daar leven de echte stijllozen van!

@Nickname | 12-11-06 | 22:10

@Zeddegeizot
Selectieve nieuwsgaring is absoluut noodzakelijk voor de Milieumaffia om hun wankele standpunten overeind te houden.

CoJoNes | 12-11-06 | 22:09

@NN
Spits en (helaas) voorspelbaar. Als het niet uitkomt wordt al vrij snel gezegd naar mogelijkheden om de boodschap belachelijk te maken. HEt idiote is namelijk, dat global warming, voorzover die al veroorzaakt wordt de mensheid, vooral wordt veroorzaakt door waterdamp en hey, guess what, waterstof....

CoJoNes | 12-11-06 | 22:08

CoJoNes 12-11-06 @ 21:59
Duidelijk, die boomknuffelaars hebben de zure regen (hoor je ze niet meer over) en het broeikaseffect zelf verzonnen.
En als ze toch gelijk zouden hebben dan neem ik hun de hetze tegen kernenergie hoogst kwalijk.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 22:05

@CoJoNes 12-11-06 @ 21:59
En zo heb ik er nog 10.000. En al die milieugekken maar roepen dat er 'consensus' is in de wetenschappelijke wereld. Interessanter zijn de verhalen van wetenschappers wier subsidie werd ingetrokken, of die werden ontslagen, na kritiek op Kyoto of de officiële milieu-standpunt van de VN. Je gaat huiveren van de wereldwijde macht van Groen/Links (niet GL).

Zeddegeizot | 12-11-06 | 22:03

Die groene Khmer mot eens wat moderner worden: mensen anno 2006 willen mobiel zijn en blijven. Mensen met een platte beurs rijden in ouwe vervuilende oto's, die kunnen niet eens een nieuwe oto kopen. Die idioten hebben weer liggen klitfappen op visoenen van Hummers en PC hoofttractoren....

bottehond | 12-11-06 | 22:02

@CoJoNes 12-11-06 @ 21:55

De tekst eronder? Je bedoelt:
"JunkScience.com is updated almost everyday. Items from the main page are moved to the archives. Links should be good for at least the date posted. After the posting date, link reliability depends on the policy of the linked sites. Some sites require visitors to register before allowing access to articles. Material presented on this page represents the opinion of JunkScience.com. Copyright © 1996-2005 JunkScience.com. All rights reserved on original works. Material copyrighted by others is used either with permission or under a claim of "fair use"

Site Meter"

Fijne juridische banner, zou ik menen...

@Nickname | 12-11-06 | 22:01

@CoJoNes 12-11-06 @ 21:45
Of een Skycar (www.moller.com/) waarmee je in één klap zowel het fileprobleem en het huisvestingsprobleem kunt oplossen. Of wat te denken van een Tesla (www.teslamotors.com/), gekoppeld aan kerncentrales: Schoon, zuinig, mooi, snel en stil. Maar die fantasieloze rukker van GL kunnen alleen maar weer komen met dooddoeners als SUV'tje pesten.

Zeddegeizot | 12-11-06 | 21:59

*Kuch kuch*Blijf gewoon doorkachelen in mun Caddy Seville!

Beau ter Vloot | 12-11-06 | 21:58

@koerbagh 12-11-06 @ 21:53

"Enne: de wereld vergaat heus niet omdat ik in een Hummer rijdt."
Wat zou er gebeuren als iedereen dat zou denken? Think BIG, koerke, think BIG! Check onze daadwerkelijke expert, astronoud, in zijn post van 21:54 uur. Die heeft het begrepen.

@Nickname | 12-11-06 | 21:58

Lol, denk dat ze een foutje hebben gemaakt:

www.groenlinks.nl/2ekamer/notities/not...

Ze noemen daar een Peugeot 207 die 20.8 km per liter haalt. Dat is dus een 1.6 110PK DIESEL.

Loonslaaf | 12-11-06 | 21:54

Fuck smerige auto´s.

astronoud | 12-11-06 | 21:54

@Nickname 12-11-06 @ 21:48
Stel voor om kerncentrales te bouwen voor de energie op te wekken die nodig is om water om te zetten in waterstof en zuurstof.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 21:53

@Nickname 12-11-06 @ 21:45:
Ik leg die beperking niet op, dat deed bolkebeer in zijn post @ 21:25 (die je zelf later nota bene nog citeert...) dus je leest slecht (of denkt slecht... maar dat gaat vaak hand in hand).
Voor de volledigheid: een planeet is nauwkeurig gedefinieerd door de Internationale Astronomische Unie tijdens hun XXVIste congres eerder dit jaar in Praag. Het is dus vrij overbodig voor mij om er zelf nog een persoonlijke definitie op na te houden.
Een planeet is een hemellichaam dat voldoet aan drie voorwaarden. Een planeet:
1. bevindt zich in een baan rond een zon;
2. heeft een massa die groot genoeg is om hydrostatisch evenwicht te bewerkstelligen (een planeet is daardoor nagenoeg rond);
3. heeft de omgeving van haar baan schoongeveegd van andere objecten.

Enne: de wereld vergaat heus niet omdat ik in een Hummer rijdt.

koerbagh | 12-11-06 | 21:53

@CoJoNes 12-11-06 @ 21:45
Jack Nicholson reed reeds omstreeks de jaren '70 in een door waterstof aangedreven auto. Vergeef me dat ik de exacte datum in mijn hoofd niet paraat heb. Maar goed, dromen was wellicht niet nodig geweest als iedereen daaraan zou hebben toegegeven. Maar ja, joints waren in de jaren '70 ook aantrekkelijk, dude. De bom valt toch.

@Nickname | 12-11-06 | 21:48

@NN
Geloof me, als er een waterstof auto komt ZONDER brandstofcel, ben ik de eerste die de aanschaf zal overwegen. De tintelende balzak tijdens het optrekken is iets wat een acquired taste is geworden.

CoJoNes | 12-11-06 | 21:45

@koerbagh 12-11-06 @ 21:40
Blij te merken dat je inmiddels een beperking aan jezelf oplegt: in ons zonnestelsel. Dat heb je niet eerder gezegd. Kun je me trouwens, voor de volledigheid, nog even doorgeven wat jouw definitie van het woord "planeet"inhoudt? Zou top zijn!

@koerbagh 12-11-06 @ 21:42
Laat de wereld maar vergaan, als ik dat maar met mijn geliefden beleef? Leuk man. Heb je gedeelde pijn.

@Nickname | 12-11-06 | 21:45

@CoJoNes 12-11-06 @ 21:34
De laatste die dat publiekelijk deed (dromen) is nog steeds een held...

`I HAVE A DREAM...

... that one day, on the red hills of Georgia, the sons of former slaves and the sons of former slave owners, will sit together at the table of brotherhood, I HAVE A DREAM`

Ik laat me voor mijn droom (iedereen een Prius) niet belemmeren door doemdenkers. Alleen de echte helden durven te dromen, ongeacht de consequenties.

@Nickname | 12-11-06 | 21:42

@Nickname 12-11-06 @ 21:39:
Ik vind de zorg voor mijzelf en mijn geliefden al meer dan genoeg. Ik hoef het leed van de wereld er niet ook nog eens bij. Jij wel. Gefeliciteerd. Ik hoop dat je er gelukkig en blij van wordt.

koerbagh | 12-11-06 | 21:42

@Nickname 12-11-06 @ 21:35:
In ONS zonnestelsel zijn er echt niet meer. Je hoeft echt niet verder te zoeken. Ons zonnestelsel is al vanuit diverse hoeken gefotografeerd... Er is ook geen planeet in aan de andere kant van de zon met een gelijke omlooptijd als de aarde en Niburu bestaat ook niet. Spijt me geweldig voor je, maar de koek is op wat betreft planeten in ONS zonnestelsel. Daarbuiten mogen ze best verder zoeken.

koerbagh | 12-11-06 | 21:40

@koerbagh 12-11-06 @ 21:36
Dan heeft het dus geen zin dat ik met de fiets ga. FYI: met de fiets zal ik blijven gaan, maar jij zorgt alleen voor wat jij als "mijzelf" omschrijft. Als je werkelijk denkt dat daar "mijnen" bijzitten, dan zul je wel op bommetjes doelen. Milieubommetjes, wel te verstaan.

@Nickname | 12-11-06 | 21:39

@Nickname 12-11-06 @ 21:33:
Dat is precies je probleem, zoals alle bomenknuffelaars. Altijd overtuigd van het eigen gelijk. Als jij nou zorgt voor jezelf en de jouwen doe ik dat voor mijzelf en de mijnen. Sterker nog: als jij nou met de fiets gaat, stoot ik jouw quotum CO2 wel uit. Deal?

koerbagh | 12-11-06 | 21:36

@koerbagh 12-11-06 @ 21:32
"[...] Meer zijn er namelijk niet...". Bel de NASA en de ESA/ESTEC even. Dan kunnen ze hun onderzoeken naar eventule nieuwe planeten afblazen. Goed te weten dat er namelijk niks meer is, maar wel jammer dat daar duur belastinggeld aan uitgegeven wordt.

@Nickname | 12-11-06 | 21:35

Ik heb nog wel wat goede ideeen voor Femke. Het schijnt dat je auto van chiptuning zuiniger, milieuvriendelijker en sneller wordt. En het is wetenschappelijk bewezen dat je auto van spoilersets een betere stroomlijn krijgt, alsmede een beter downforce zodat het asfalt een evenwichtigere en constante druk te verwerken krijgt, das veel beter dan dat gestuiter van een Pandaatje of Prius. GL, geef ons subsidie op AMG, Brabus of Abt.

pieterjan | 12-11-06 | 21:35

@@NICKNAME
Zolang ik geen femke heet, koop ik geen prius! .. dan koop ik nog liever een DIESEL.
Dat die Prius zo zuinig is ligt voornamelijk aan de weerstandscoefficient. Bij het ontwerpen is het van belang om de meest ideale vorm om de luchtweerstand zo laag mogelijk te houden. Bij die van de Prius is dat bijna optimaal, maar het tegen resultaat is; EEN LELIJKE KUDT BAK. K koop nog liever een smart .

Lesbeau's4ever | 12-11-06 | 21:34

@koerbagh 12-11-06 @ 21:26
Je denkt breder? Je denkt aan jezelf en jouw omgeving en dat acht jij breed? Goh. Hulde. Ik denk dat onze definities van berder denken enigzins uit elkaar lopen, en betwijfel of dat aan mij ligt...

@Nickname | 12-11-06 | 21:33

@Nickname 12-11-06 @ 21:27:
Ik denk Mercurius, Venus, Aarde, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus en Neptunus.
Zomaar een gokje. (Meer zijn er namelijk niet - Pluto is geen planeet meer)

koerbagh | 12-11-06 | 21:32

@CoJoNes 12-11-06 @ 21:26
Precies. Jij hebt het helemaal begrepen. Wat heeft het feitelijk voor zin om sneller dan in 18 seconden van 0-100 km/u te gaan? Loop je sneller? Nee. Fiets je sneller? Evenmin. Rijdt je opgevoerde brommer sneller? Ik hoop het niet, want dan trekt je frame krom. Dus heb je gelijk. Wel vind ik het jammer aan je laatste zin te merken dat je een ijzeren vuist in een spreekwoordelijke fluwelen handschoen hult. Als je niet zo sarcastisch zou zijn, was ik het met je eens...

@Nickname | 12-11-06 | 21:31

Maakt toch niets uit, ik wil nog niet dood gevonden worden in een zo'n truttenschudder, dan maar 20 rooitje bijleggen, trouwens, koop je auto in de VS, daar zijn de dikke auto's net zo duur als het goedkoopste hondenhok in nederland.

css | 12-11-06 | 21:30

@bolkedebeer 12-11-06 @ 21:25

Ter veruidelijking: wat versta jij onder "elke planeet in ons zonnestelsel"?
Dat maakt voor het begrip van je stelling een (zuinige) wereld van verschil.

@Nickname | 12-11-06 | 21:27

JonnyS 12-11-06 @ 21:24
Tekst hebt ik niet zelf verzonnen, maar gewoon overgenomen van hun "Privacy statement"

Karel kwakbol | 12-11-06 | 21:27

@Nickname
Je vergeet er nog bij te vermelden, dat de Prius een schiterende auto is om te zien, die strakke lijn, die speelse verwarring die je overvalt als je de voorkant met de achterkant verward. OPtrekken naar de 100 km/h in 18 seconden, zodat je eindelijk de schitterende natuur vlak na het stoplicht eens kunt zien. Geweldige auto. Serieus. En dan is ie ook nog eens goed voor het milieu!! Als die jappen nog even doorgaan met die briljante zorg voor het milieu, kunnen ze binnen nu en 3 jaar weer onbeperkt walvissen afmaken. Hulde.

CoJoNes | 12-11-06 | 21:26

@Nickname 12-11-06 @ 21:21:
Ik denk breder... daarom wil ik de breedste auto beschikbaar. De Hummer, dus.

koerbagh | 12-11-06 | 21:26

Als het nou op elke planeet in ons zonnestelsel warmer wordt (en dat is bewezen). Zijn partijen als Groen Links dan werkelijk zo arrogant te denken dat wij daaraan iets kunnen veranderen door een zuinigere auto aan te schaffen?

bolkedebeer | 12-11-06 | 21:25

@da wizard 12-11-06 @ 20:02
Zo, ik heb net even een uurtje buiten gereden met het raampje open: Heerlijk frisse neus en hooguit een beetje verkouden. Heb niet het gevoel dat ik nu 10 jaar eerder dood ga.
Overigens: Mijn garage is 45 kuub. De atmosfeer in NL meer dan 1.5 miljard kuub. Dus als we 1.5 miljard auto's in NL op een windstille dag een uur zouden laten draaien, dan zouden we hetzelfde effect hebben. Kap toch met die onzin. Nogmaals, goedgelovigheid is een keuze.

Zeddegeizot | 12-11-06 | 21:25

@karel kwakbol

Kijk jij maar eens goed voordat je schrijft, krijg ieder jaar één mail van die website en dat is om aan te geven dat de nieuwe stemming begint... :S

JonnyS | 12-11-06 | 21:24

Sinds Femke in een Prius rijdt gaat ze er reclame voor maken. GL heeft zeker een forse donatie van Toyota ontvangen.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 21:23

provincie, that is...

@Nickname | 12-11-06 | 21:22

@koerbagh 12-11-06 @ 21:18

Voor jouw kinderen wel ja. Dat is juist het probleem. Denk breder: denk aan de maatschappij. Dat is dus niet alleen je stad, of zelfs je provinci, of zelfs je land, of zelfs de EU. Enfin: je snapt het. Dat is GROTER!!

@Nickname | 12-11-06 | 21:21

JonnyS 12-11-06 @ 20:47
Voortaan ff goed kijken, is gewoon een spam site, die je email adres wil hebben.
Bovendien geef je ze toestemming om persoonlijke informatie te verzamelen, te bewarenen te gebruiken en door te geven aan derden.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 21:20

LOL@Nickname

CoJoNes | 12-11-06 | 21:19

@Nickname 12-11-06 @ 21:15:
Als ik kinderen zou hebben zou ik ze liever in een Hummer vervoeren dan in zo'n Prius die voor 100% bestaat uit kreukelzone. Is ietsjes veiliger.

koerbagh | 12-11-06 | 21:18

Prius rules. Serieus: een betere auto dan de Prius is niet denkbaar. Dat komt vanwege het feit dat de Prius en uiterst mileuvriendelijke auto is. Zeg nou zelf: willen we het voor onze kinderen veneuken? nee dus. dat dacht ik al. Daarom: koopt vanaf heden allen een Prius. Heal the world, make it a better place!!

@Nickname | 12-11-06 | 21:15

@Verdwaalde T 12-11-06 @ 21:09:
Precies... en de NOS en Azijnbode staan in de categorie Nieuws & Informatie. En ze horen natuurlijk in de categorie Fictie & Indoctrinatie. En fok! hoort ook ergens anders dan in de categorie Blogs & Communities.... Bagger & Verboten ofzo.

koerbagh | 12-11-06 | 21:15

@superjan
Wat is er leuk aan? Ze willen dat je stemt op je favo buurtsuper, welke bank je oplicht, en gaat zo maar door.

Verdwaalde T | 12-11-06 | 21:09

Wat een gezwets altijd met dat verbruik.
Het zou helemaal niet moeten gaan om het verbruik maar om wat er uit
die uitlaat komt.
Feit is dat de gemmidelde zogenaamde ASO-bak schoner zal zijn dat een Alto. In een beetje vervuilde stad zuiverd de motor van bv. een HUMMER de lucht omdat de roet van al die gore diesels verbrand wordt

sharkie | 12-11-06 | 21:09

-edit: ban wegens linkspam, nog 1 keer en pizza-

martijnsnijders | 12-11-06 | 21:07

jonnyS> komma teveel. wel goeie tip trouwens

superjan | 12-11-06 | 21:02

@JonnyS 12-11-06 @ 20:47:
Wat een kutverkiezing... of liever gezegd, geen kutverkiezing want 80% van het web wordt zomaar vergeten. Waar is de categorie pr0n?

koerbagh | 12-11-06 | 21:00

Gaap. Het broeikaseffect is een grote hoax.
Zo en nu ga ik weer nodeloos een stukje rijden. Asociaal hard, zodat ik lekker veel verbruik.

HenkieTankie | 12-11-06 | 20:54

-weggejorist-

JonnyS | 12-11-06 | 20:47

Politiek gezien, tijd voor een nieuwe poll. Uiteraard allemaal SP stemmen.

Verdwaalde T | 12-11-06 | 20:45

@PornFlake 12-11-06 @ 20:23
commissie onder leiding van paul rosenmöller zeker. lol.

daskapitalist | 12-11-06 | 20:44

LOL @ Karel kwakbol 12-11-06 @ 20:03

FreaX | 12-11-06 | 20:43

En wie gaat betalen Femke ? Vast die gemene grote fabrieken met hun stinkende rook en die automblisten die zo'n groene euto niet kunnen betalen.Femke houdt van sprookjes. Er zal eens.... maar de grote slimme boze wolf heeft genoeg van milieuvriendelijke sprookjes.Vooral uit de mond van een politica die wel heel erg veel onzin verkoopt waar alleen grachtengordelianen en nepwereldverbeteraars enthousiast van worden.Ander onderwerp.

nadenkeniseenkunst | 12-11-06 | 20:30

Laat me raden, gaat er mega-beoordelingscommissie komen die jaren lang op onze belastingcenten terend gaat proberen te bepalen welke auto hoe duur zou moeten zijn...*zucht*, geld opmaken, dat lukt die groenen wel!

PornFlake | 12-11-06 | 20:23

Wat een ophef. Ooit wel eens iets zinnigs uit die koker horen komen?

ventus_aqualis | 12-11-06 | 20:14

Keutelaer heeft nu een twee uur geleden z'n keutel gelegd en is kennelijk zo verdoofd door de eigen lucht, dat we hem niet meer terug zien.
Over luchtverontreiniging gesproken.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 20:03

@Zeddegeizot 12-11-06 @ 19:54
Doe zelf eens een testje.
Zet uw auto in de garage, doe de deuren van de garage dicht.
Ga in uw auto zitten en doe uw raampjes open. Start dan uw auto en geef een paar maal flink gas. Ga dan rustig achterover zitten en haal langzaam en diep adem. Doe dit een uurtje of twee en kom dan hier even verslag uitbrengen over uw ervaring...

da wizard | 12-11-06 | 20:02

Jaloerse linkslullende eikels. Niet echt sociaal van die rooie honden.

Dundunbanza | 12-11-06 | 19:57

spooky 12-11-06 @ 19:54

Joehoe! (dik surinaams accent erbovenop)

LibertasSimplex | 12-11-06 | 19:57

koerbagh 12-11-06 @ 19:46
Hou een sop, ik heb net gegeten.

de bier | 12-11-06 | 19:55

@da wizard 12-11-06 @ 18:48
... En waar haal je die wijsheid vandaan? U wilde zeggen dat de dramatisch gestegen gemiddelde levensverwachting van de afgelopen jaren nog veel verder was opgelopen zonder auto's? Mijn voorlopige werkhypothese: Flauwekul!

Zeddegeizot | 12-11-06 | 19:54

Femke moet eens ophouden met haar megabak vrijplijten. Een GL er die reist per OV net als de sint op zijn schimmel.
Offtopic: ik zie een hele mooie fotofuck aankomen. Het kabinet trekt 700.000 euro uit om homoseksualiteit onder allochtonen bespreekbaar te maken. Minister Verdonk heeft dat bekendgemaakt. Met het geld mag homobelangenorganisatie COC een grote campagne voeren. Ziet u ook al bepaalde beelden?

spooky | 12-11-06 | 19:54

misschien neukt ze met ongelovige Thomas

LibertasSimplex | 12-11-06 | 19:49

Ok dat wordt dan dus toch groenlinks stemmen ipv D66

Suspension Goose | 12-11-06 | 19:49

Ik zat al tijden te wachten tot de SP de europa troef uitspeelt. Als 1 van de weinige een betrouwbare partij gebleken over een standpunt waar meer dan 60% tegen is. Dit zijn bonuspunten voor Jan en is tevens een grote fout van GL geweest destijds. Linksdragend nederland is nog meer dan 60% tegen. www.nos.nl/nos/artikelen/2006/11/art00...

spooky | 12-11-06 | 19:48

@.. zapper 12-11-06 @ 19:43:
Zoooo lelijk is ze nu ook weer niet. Zeker niet in vergelijking met Sharon Dijxma, en zelfs die is het gelukt om zwanger te raken. (Hetgeen natuurlijk niet a prioi veronderstelt dat het een natuurlijke conceptie betrof, dat is ook weer zo.)

koerbagh | 12-11-06 | 19:46

@jaco 12-11-06 @ 19:23 het idee dat er iemand is die haar wil neuken vind ik anders ook erg ongeloofwaardig.

..zapper | 12-11-06 | 19:43

@CoJoNes 12-11-06 @ 19:33:
En het zijn nog lelijke spijkerbroeken ook.

koerbagh | 12-11-06 | 19:37

Mja, hier kan ik niet echt wakker van liggen. Hummer eigenaren zijn niet de meest weerloze van de maatschapij. Het klinkt in ieder geval socialer dan het uitknijpen van ouwetjes en mensen die de laatste cent in hun huis gestopt hebben, die kunnen geen kant op.

WaarDeWindWaait | 12-11-06 | 19:34

@Keutelaer... beetje boos op de wereld of zelf gefaald?...

Waarvoor | 12-11-06 | 19:34

Diesel is zeau verschrikkelijk plebs...

CoJoNes | 12-11-06 | 19:33

GroenLinks blijft toch een subsidiepartij vrijzinnig en vrijgevig.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 19:28

Jan-Joris-Jaap-Joop 12-11-06 @ 19:21

Nou ja restecp hoor bedoel ik

LibertasSimplex | 12-11-06 | 19:25

Nederland is altijd al het braafste jongetje van de klas, Europees gezien.
Zolang ze in Oost-Europa straffeloos bruinkool en steenkool opfikken ( wat bij oostenwind zo duidelijk merkbaar is qua metingen in Nederland ) stel ik voor dat we kerncentrales bouwen, en intussen gewoon met onze auto's blijven rijden, zonder subsidies en dergelijke flauwekul.
De politiek mag ons, belastingbetalerts, ook wel wat persoonlijke vrijheid overlaten.

fuckje | 12-11-06 | 19:24

Ik weet niet wie Femke tegenwoordig paalt, maar ze wordt er steeds ongeloofwaardiger door.

jaco | 12-11-06 | 19:23

@ LibertasSimplex @ 19:13
Geniet er maar van! Ik ben geen køtelaar die tegen nøken is maar zelf wel overal zijn løter in steekt. En ik heb verder geen enkele behoefte om slappe waardeoordelen online te plempen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-11-06 | 19:21

Keutelaer 12-11-06 @ 18:02
Doe dan maar een paar kerncentrales extra in de strijd tegen het broeikaseffect.

Karel kwakbol | 12-11-06 | 19:18

Doe je expres Hoxha, mij beetje lekker maken met Audi geweld.

..zapper | 12-11-06 | 19:17

(voelt zich nu schuldig want droger en auto)

LibertasSimplex | 12-11-06 | 19:13

@Keutelaer

Netto-effect... cijfers? een mileuvriendelijke auto betekent niet alleen dat de auto zuinig rijdt, of op alternatieve brandstoffen rijdt. Dat betekent dat voor de productie van een dergelijke auto, de productie van de brandstof en alle zaken die komen kijken bij de totstandkoming van een auto óók milieuvriendelijker zijn.

Een goed voorbeeld hiervan is windenergie. De bekende witte windturbines die vooral aan de kust veel te zien zijn. Weet je wat het aan energie kost om deze apparaten te produceren, te plaatsen en vervolgens te onderhouden? Méér energie dan de windturbine in 25 jaar zelf kan terug leveren. Zo geweldig is dat dus ook weer niet. Want wie leveren deze energie, kerncentrales, kolencentrales enz.

Ik denk dat het inderdaad een aantal mensen over de streep zal helpen om eerder een milieuvriendelijke auto aan te schaffen. Alleen zal dit heel erg minimaal zijn, proleet blijft proleet...

Het broeikaseffect is niet meer/niet minder dan een periode van temperatuurstijging na een ijstijd. Natuurlijk zijn er nadelige gevolgen voor de natuur, maar bestrijdt die dan in plaats van overal belasting op te heffen. Want belasting, daar koop je geen schone natuur voor terug.

Ik zou je vanalles kunnen verwensen, maar dat is energieverspilling, en scheldwoorden zouden ook wel eens slecht voor het milieu kunnen zijn. Dus ik hou het bij mij tegenargumenten.

Ik ben niet omhooggevallen, ik ben niet rechts, ik ben niet links... ik ben zelfs niet recht door zee (althans niet zoals Tante Rita), maar ik ben realistisch...

simonsays | 12-11-06 | 19:12

@ rosalie @ 18:59
Volgens mij bedoelt hij het helemaal niet goed. 't Is waarschijnlijk als met het vingertje wijzen maar zelf vol in de pot kakken. Weet je Roos; Ik mag een beetje 'rechts' zijn maar ik heb geen auto en geen vaatwasser en geen wasdroger. Dat heeft te maken met keuzes die ik zelf heel bewust maak. Echter bijna al die linkse luitjes die zo graag janken en zeuren hebben zelf wel zulke apparaten.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-11-06 | 19:08

Jan-Joris-Jaap-Joop 12-11-06 @ 18:48

Keutelaer bedoelt het wel goed, maar het komt alleen zo rottig z'n strotje uit..zoals dat voor de meeste mensen geldt....

rosalie | 12-11-06 | 18:59

@Kavarf 12-11-06 @ 18:49
Nee jij dan, Nobelprijswinnaar...

da wizard | 12-11-06 | 18:50

-weggejorist-

Kavarf | 12-11-06 | 18:49

@gompie 12-11-06 @ 18:46
De kinderen van deze wereld zijn je dankbaar, gek...

da wizard | 12-11-06 | 18:48

@ Keutelaer @ 18:02
*extra belasting op ... stroomverslindende apparaten. Dat zijn de aanjagers van het broeikaseffect*
Hé Lul! Doe die computer dan eens uit, zak! Zo'n ding vreet stroom weet je wel. Voor je het weet moeten wij door jou eeuwig pootje baden. En op de hand wassen hè, eikel!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-11-06 | 18:48

@Zeddegeizot 12-11-06 @ 18:41
Directe uitstoot van diesdampen kosten je jaren van je leven.
Dit omdat het zich rond om ons heen bevindt zoals in woonwijken en steden.
Het slaat dus direct op je longen...

da wizard | 12-11-06 | 18:48

Keutelaer: waarom denk je dat het milieu mij ene fuck kan schelen?
Ik leef NU en wil daarvan genieten met (oa) snelle auto's...
En de toekomst? wie dan leeft, wie dan zorgt, niewaar?

gompie | 12-11-06 | 18:46

Het zoveelste onzinverhaal uit den haag. Het maakt niet uit van welke partij het komt, ze roepen iets voordat iets daadwerkelijk onderzocht wordt. Die prius is toch minder zuinig dan bij een renault twingo. En die accu in die auto lijkt me ook niet echt milieu vriendelijk.
Verder hoor je mij niet zeuren over dit 'ballonnetje' Wat ook nog kan:
www.autoweek.nl/videodisp.php?id=166&a...

blaffer | 12-11-06 | 18:44

@Keutelaer 12-11-06 @ 18:02
Je hebt natuurlijk weer gekeken naar "An inconvenient truth" en hebt nachtjes niet kunnen slapen. Maar goedgelovigheid is een keuze. Last van vooroordelen als "Ascription of causality" of "Selective search for evidence" (zoek maar in Wikipedia)? Als je je realiseert dat de aso-bak verwaarloosbaar bijdraagt aan de milieuvervuiling in NL, dat fijnstof grotendeels uit de Noordzee komt, en dat het oplossen van files meer doet voor het milieu dan alle onzin die jij kunt verzonnen, dan blijft het ouwe truukje van "lekker rijke mensen pesten" over. En als je echt iets wil doen voor het milieu, dan hoef je het maar te vragen: Ik geef je zo oplossingen die wel zinvol zijn, die weinig kosten en de economie nog stimuleren ook. Bomen knuffelen moet je in het park doen; niet in de TK en zeker niet in de regering.

Zeddegeizot | 12-11-06 | 18:41

Keutelaer 12-11-06 @ 18:02

Jij bent zo'n type dat een eko-taks op schaamhaar wil zien. Dus eigenlijk ben jij er de schuld van dat tegenwoordig alle vrouwen er vanonder eruitzien als een kleuter. Dus ach ik kan nog wel ff zo doorgaan

LibertasSimplex | 12-11-06 | 18:24

Die arme Flatert, straks rijdt iedereen in een V8 met 440 Peekaa.

OversteKarremans | 12-11-06 | 18:23

Waar blijft het debat over het rijden op milieu vriendelijke koolzaadolie?

Mag niet hoor, foei foei, te weinig inkomsten voor de staat?!

Rot op Femke of ga eens echt aan je werk als je zo milieu bewust bent.
We betalen boeren uit de staatskas voor braak liggende akkerbouwgrond, hup koolzaad erop, en produceren die handel.

Stuk goedkoper zonder de achtelijke accijns en btw en vooral MILIEUVRIENDELIJK

RazendeBode | 12-11-06 | 18:23

Tuurlijk bwahaha.
Zolang ie maar op Q8 rijd.

G-unite | 12-11-06 | 18:22

Ik wil een Q7, mag dat ook ?

bwahaha | 12-11-06 | 18:19

zo'n ding loopt als een tiet op schaamhaar van Femke

LibertasSimplex | 12-11-06 | 18:17

"Geen stemwijzers meer, geen stress. Lang leve groen links!" maar wat is de keerzijde dan, Femke?

Sociopaat. | 12-11-06 | 18:17

Elke diesel is miljeuvriendelijk als je er slaolie ingooit...

da wizard | 12-11-06 | 18:15

Ik dacht dat Groen-Links zich wilde profileren als een liberale partij.... De prijs voor liberaal vajn het jaar kan ze wel shaken.

Hakbarrr | 12-11-06 | 18:14

@Keutelaer, Kan ver met je mee gaan. Maar ik ben er van overtuigd dat als de politiek echt wil, er echt iets mogelijk is.
- Waarom zijkt links over "dure" stroom en winsten die de stroom producenten nemen? Dure stroom is toch goed omdat we er dan minden van gebruiken. Eko tax is toch geen uitvinding van de VVD?
- Opel, niet mijn merk trouwens, heeft al een proto-type auto die op waterstof rijdt. De motor kost nu nog een miljoen plus, maar met goede investeringen kan dat echt naar beneden. Waarom stelt de politiek niet voor om daar in te investeren.
Ik zeg hier duidelijk politiek, want mijn betoog raakt links en rechts. Als er echt een miljard euro over onze technische universiteiten werd gestrooid, dan kunnen we binnen 10 jaar zonder olie. Maar helaas is olie en gas zo heerlijk belastbaar, en dat vindt links en rechts een mooie gedachte.

Duitse helm | 12-11-06 | 18:11

Femke is afgelopen jaar nog gesignaleerd op het binnenhof met die terrorist van een Duyvendak achter het stuur van een jaren 70 Mercedes Diesel, dat is pas vervuilen, daar kan geen Hummer tegenop.

Wouter Boslim | 12-11-06 | 18:10

Deze MILF heeft nog hersens ook!

Of heeft Lucas haar wat ingefluisterd...?

Ceau-Pilot | 12-11-06 | 18:09

Leuk. Groenlinks-trollen in da house.

Pritt Stift | 12-11-06 | 18:07

De beurs van iedereen is gebaat bij rechts.

lijn5 | 12-11-06 | 18:05

Weer een uiterst zielige en zwak onderbouwde poging om een linkse partij zwart te maken. Het netto-effect zal toch zijn dat minder vervuilende auto's, zoals Daihatsu's, veel meer verkocht zullen worden.

Proleten die normaal al in het type pooierbakken dat in het artikel genoemd wordt rijden, laten zich niet leiden door hun geweten of verantwoordelijkheidsbesef. (Geen beurs is groot genoeg om die laatste deugd te kunnen bevatten.)

Tevens pleit ik voor extra belasting op vliegreizen en stroomverslindende apparaten. Dat zijn de aanjagers van het broeikaseffect. Jullie hang naar geld en goed is uiterst schadelijk voor het milieu. De economie mag best op een lager pitje gezet worden als dat een duurzaam bestaan oplevert. Dan baden jullie maar even niet in luxe, decadente proleten.

En alle restwarmte die nu van de reaguurderskopjes gaat zinderen, moet ik ook niet vergeten. Nu krijgen we weer de tig uitbarstingen van achterlijkheid in de trant van 'ga deaud,' 'flikker op naar Noord Korea,' 'koop een driewieler van een minderjarige Sri-Lankaanse crackprostituee' enzovoorts.

Omhooggevallen nepliberaaltjes zijn zo'n aanwinst voor de maatschappij. Vooral als ze rechts zijn omdat hun eigen beurs daarbij gebaat is.

Keutelaer | 12-11-06 | 18:02

dat mens roept dus wat zonder er over na te denken...
of gebeurd dat wel vaker in de politiek?

Fitz | 12-11-06 | 17:58

Maandenlang Balkenende loven, Bos fileren, Femke ridiculeus maken, Marijnissen aan een 30 jaar beeindigd verleden knopen, Rita de bitch tronen, en nou ineens Al Gore uithangen? I don't think so.

gevallenverstand | 12-11-06 | 17:55

eeehm volgens mij o-100 in 6 seconden hox

.oplawaai | 12-11-06 | 17:49

Moet je eerst de boel snoeien..

G-unite | 12-11-06 | 17:49

Ga ik voor de Mercedes met Femke op de achterbank, da's pas groen neuken...

Duitse helm | 12-11-06 | 17:48

Hulde, Mercedes liefhebbers, nu massaal op Femke stemmen, en vast een kortingsbon bij haar parti vragen. Wordt het nog een leuke verkiezing. Hier kan Kawoutertje Boslim niet tegenop !!!

bijtertje | 12-11-06 | 17:47

Ik ben begin volgend jaar aan een nieuwe auto toe, maar ik wacht nog even met het bestellen...
Zulke buitenkansjes kan je toch niet laten lopen?

Lime | 12-11-06 | 17:45

Ben ik nu een arme sloeber?

littleboy | 12-11-06 | 17:44

ik wil Femke dr gezicht nu wel eens zien :P
ach, waarschijnlijk zit ze niet op te letten, de vorige keer dat t over milieuvriendelijke auto's ging zat ze te slapen

Stijlloze Preaufeet | 12-11-06 | 17:42

Gratis openbaar vervoer!
Subsidie op zonnepanelen!
Subsidie op zuinige auto's!
En zwaar vervuilende auto's veel en veel duurder maken (om de 1ste 3 te betalen)!

Mikado | 12-11-06 | 17:42

Subsidie voor gebruik Bushokjes!!!

Bushokje | 12-11-06 | 17:40

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl