
Eurofiel propageren dat er heus echt waar niet een Europese Superstaat door de strot van de burgers wordt geduwd, het is vanaf nu echt zinloos. Het oranje-blanje-bleu, onze fiere driekleur, symbool van onze trotse Poldernatie, zal
niet meer wapperen in de hoofdstad. Amsterdam gaat voortaan op het stadhuis de Europese vlag voeren, naast de vlag van Amsterdam. De Nederlandse vlag gaat alleen op Koninginnedag en 4 en 5 mei nog uit. Nog een keer? Nog een keer. De hoofdstad van de Republiek der Nederlanden hijst op haar HQ de vlag van Europa. Dit om "de internationale uitstraling en ambities van de hoofdstad te benadrukken." Maar natuurlijk, laten we daarom onszelf maar alvast uitgummen. All our base are belong to EUSSR, wisten we al maar toch prettig dat we dat nu ondubbelzinnig duidelijk hebben. Zoals dat gaat met alle EU-gerelateerde zaken, er is in vlaggenwapperbeleid ook sprake van
onzinnig beleid en dwang. Autonome lidstaten, muhahaha. Right. Amsterdam is gevallen. Een volk dat voor Europa zwicht, zal meer dan het recht om je fucking eigen vlag te voeren verliezen. Dan dooft het licht. Wij zijn even de Godwinreflex om "Die Fahne hoch" te zingen bij het Stadhuis onderdrukken.
Wapperwapper: Geheel volgens schema, maar zelfs in een voor de PVV snelle tijd: Kamervlaggen. Eh.
Vragen.
Reaguursels
InloggenAmsterdam voelde zich gedwongen om hun fout te herstellen: www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/3...
Ich als Süddeutscher finde das natürlich spitze! Als Obergruppenführer kann ich so eine Initiative nur begrüßen. Das ganze Europa über Alles!
Und jetzt Spaß beiseite....
Haal %#^&&*( onmiddellijk die vlag daar weg of hang een groter exemplaar van de Nederlandse vlag ernaast op een nog pontificalere plaats.
Zijn ze nu helemaal belatafeld daar in dat, inmiddels naar Brussel walmende, Amsterdam!!!!
Hoor je niets anders dan dat ze zo geil worden van weer een ster in 's neerlands grootste poel des verderf.. Is het weer niet goed
@sterke koffie.
Nou ehh. Het maakt me eigenlijk geen flikker uit welke vlag ze in Amsterdam ophangen. Al hangen ze een met poep bevlekte onderbroek in die mast. Ik eet morgenvroeg een croissantje roomboter en drink verse jus en ga dan mijn werknemers extra hard aanpakken om die order naar Duitsland de deur uit te krijgen zodat ik de rest van de week vrij kan nemen.
. Moraal? Jouw leven is mijn probleem niet en ik woon niet in Amsterdam.
Krokodillentranen..
Niemand van jullie vmbo gepeupel kent ook maar meer dan twee regels van het volkslied..
Dat is de Haagse ooievaar, trouwens.....
@medusa324 16.35
(De Republiek Amsterdam heeft reeds de mooiste vlag ter wereld. Zwart op rood met drie witte kruizen. Daar kan geen Europees broddelwerkje tegenop. En ook geen Nederlands rood-wit-blauwbroddelwerkje, for that mather)
Over smaak valt niet te twisten.......
www.koningshofholland.nl/_userdata/Ima...
@IlseW
Wat een gelul. Je bent in de eerste plaats altijd Nederlands en dan pas Europeaan.
Mooi zo, als Amsterdammer voel ik mij Europeaan en niet specifiek Nederlander.
Wat een infantiel achterlijk plan in een onwaardige hoofdstad.
Oeteldonk is nog vrij van Eurofiel gevlag: d66shertogenbosch.nl/vragen_vlaginstru...
Daar is de D66 woedend over.
SCHANDE! maar ok, dan vind k ook dat alle gemeentes de kraan voor subsidie naar dat rampgebied moeten stopzetten, 020 krijgt tenslotte subsidies. Gaan ze maar lekker bij van Rompuy en dat andere pleps bedelen. Is er nog leuk nieuws vandaag?
Er was ooit een tijd dat ze je naast je foute vlag hingen als je zoiets flikte..
@cugel2 | 11-07-12 | 20:35
lol.. je kunt dat trouwens ook uitschakelen.. druk maar eens op \
@Joris
ik zie dat om 14:26 mijn reactie van 12:27 weggejorist is, terwijl ik op 13:36 toch echt duidelijk had proberen te maken dat ik het NIET ironisch bedoel, maar het ECHT goed vind. Unsupported en op eigen risico? Ik probeer jullie juist te complimenteren met de beste website functies die er zijn. En ban me alsjeblieft niet: ik wil geen cugel3 worden. Joris deze reactie maar weg omdat hij niet on topic is, maar ik wou het toch even gezegd hebben. En een mail aan de redactie is dan weer zo onhandig.
Ach die vlag hangt daar op het stadhuis met zijn ambtenaren alleen op WERKDAGEN; kortom hij hangt er zelden!
Geloven de eurofielen nou echt dat de bewoners van Europa op den duur afstand doen van hun identiteit?
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vlagge...
De Amsterdammers moeten dan zelf aan huis vaker de driekleur uithangen..... als protest.....
Het weer eens duidelijk, de VS van EU moet en zal door onze strot geduwd worden.
Beter men beoordeeld de politici en bestuurders op hun acties dan op hun uitspraken, dan weet je dus welk deel gelogen is en welke agenda er in werkelijkheid gevolgd gaat worden! Dat allemaal in kleine stapjes natuurlijk, telkens een stukje aanpassing op zijn tijd.. Het volk mag natuurlijk niet echt ontwaken en de volledige plannen leren kennen. Het volk zou het er wellicht niet mee eens kunnen zijn...
Dan kunnen we net zo goed direct de Europese "E" met de bekende sterren over onze nationale driekleur drukken. Dan heeft de vlaggenindustrie er tenminste nog iets aan. De volgende stap is dan de rode en blauwe baan helemaal te verwijderen. Dat kan prima plaatsvinden op het moment we meer geld aan Europa moeten overboeken dan dat we landelijk zelf mogen besteden. En als je de huidige miljardenrace bekijkt is dat vermoedelijk sneller dan iedereen voor mogelijk zou houden. Tegelijkertijd wordt in de nieuwe Europese dictatuur dan uiteraard een forse boete ingevoerd op het gebruik van een verkeerde vlag. Gelukkig maar dat die sterretjes iets vrolijker ogen dan hakenkruisjes.
Blauw is de kleur van de burgerij die uitgemolken wordt. En de sterren de poen voor de EU en banken.
Weet je wat? We maken een petitie petities.nl/petitie/geen-europese-vlag...
Beetje jammer dat ze dan de driekleur neerhalen, had er persoonlijk toch voor gekozen die EUSSR-vlag in de brand te zetten. Lokale vlaggen zijn altijd cool, want regionaal particularisme heerscht, uiteraard.
"For as the States-General cannot make War or Peace, or any new Alliance, or Levies of Money, without the consent of every Province; so cannot the States-Provincial conclude of any of those points, without the consent of each of the Cities, that, by their Constitution, has a Voice in that Assembly"
Leve de republiek(en) der Nederlanden.
Nanninga: "Het oranje-blanje-bleu, onze fiere driekleur,"
FAIL! Dat is de NSB vlag: www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...
In welke stad woonden ( wonen ) de meeste NSB érs ?
Drie keer raden is niet nodig.
Die Hollandse bestuurders in Amsterdam hebben het zaad geplant van Hollands toekomstige Fascisme/Nationalisme. Das niet slim...
Wat is er mis met Oranje-Blanje-Bleu?
de directeur | 11-07-12 | 16:09
Dus echte patriotten moeten de godganse dag een vlag voor de deur hebben wapperen anders is naar jouw smaak het gevoel van het Nederlanderschap onecht. Ieder zijn mening nietwaar. Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat erom dat de smurfenvlag wordt gehesen ipv de Nederlandse. Niet over de vraag hoe vaak de vlag wordt gehesen.
medusa324 | 11-07-12 | 16:35
"Zwart op rood", heel mooi gevonden.
Alleen mogen het dan wat meer kruizen zijn voor mij.
De Onzin van een Vlag: www.youtube.com/watch?v=UTduy7Qkvk8 veel plezier met de discussie verder!
De Republiek Amsterdam heeft reeds de mooiste vlag ter wereld. Zwart op rood met drie witte kruizen. Daar kan geen Europees broddelwerkje tegenop. En ook geen Nederlands rood-wit-blauwbroddelwerkje, for that mather.
vraagje: de sterren op de europese vlag zijn die van de voorovergebukte kamerleden?
@Schietmijmaarlek | 11-07-12 | 16:12
Precies, als de burger niet wil luisteren moet hij te zijner tijd maar voelen.
En in de tussentijd worden we ijskoud genegeerd..
Er is ons slechts 1x iets gevraagd over Europa...... maar ons keihard NEE werd volledig genegeerd.
Nu vragen ze het al niet eens meer.
Gaan gewoon hun eurofiele gang.
Opzouten met die kudtvlag!
deraderendraaien | 11-07-12 | 13:28 |
Betreft slechts protocollen, geen wettelijk voorschrift. Dus als we zo trots zijn op onze vlag (zie 90% van reacties hierboven) verbaas ik me dat zo weinigen de vlag daadwerkelijk in top hebben. En kom me niet aan met 'ja maar, Koninginnedag dan?' . Dat heeft niets met Nationale trots of echte vaderlandsliefde te maken, is slechts die obligate Oranjegekte die we ook zien op de tribunes bij Oranje.
Een kat in het nauw...
En toch gaat het ze niet lukken.
Echt.Niet.
Benne ze daar in 020 effe de Pavlov-test aan 't doen op/met Greet ? Test geslaagd, lijkt me.
Valt me nog mee dat de Turkse en Marokkaanse vlaggen er niet naast hangen..
Het voordeel is dat zo'n EU vlag niet wordt gestolen...
Wat een gemopper toch.
Kijk nu ook eens aan de 'sunny side', kijk hoe we een leuke gezellige grote club kunnen worden binnen de EU.
Wij in het noorden hebben wat harder gespaard en zijn voorzichtiger geweest, maar da's ook saai.
Van het leven moet je genieten, het is kort genoeg.
Dus wie geeft die Spaanse bankiers ongelijk ?
Een beetje steun uit het noorden en die banken daar draaien weer prima.
Net zoals met het voetbal.
Hebben we kort geleden niet genoten van het Spaanse voetbal ?
Nou OK dat kost ons dan ook een duit, so what ?
Solidair zijn is toch mooi ?
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Sport/34378...
Gewoon de Europese beurs trekken, en dat gemopper is ook weer uit de wereld
Geef die Spaanse clubs wat meer financiële armslag en we kunnen met de Wereldkampioenschappen weer van ze genieten.
Als ze dan van ons geld Wereldkampioen worden kunnen we van harte mee juichen.
Petey Morris | 11-07-12 | 15:03
Touché.
@Lyrthion | 11-07-12 | 13:48
Zoals het Utrechts statenjacht, een scholings- en werkgelegenheidsproject in de stad utrecht.
nl.wikipedia.org/wiki/Utrecht_%28state...
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...
www.statenjacht.nl/
@Che_cuevara | 11-07-12 | 13:20
In ieder geval is er al iemand met een vooruitziende blik geweest die voorzag waar het met onze valuta heen gaat:
static.megagadgets.nl/media/catalog/pr...
Ik identificeer me met de NL vlag en oranje niet met de europese vlag en rood.
@Tointje | 11-07-12 | 13:14
Maar die vlag waar je naar linkt is wel de Prinsenvlag. gebaseerd op de livreikleuren van Willem van Oranje.
nl.wikipedia.org/wiki/Prinsenvlag
Misschien is deze dan beter.
commons.wikimedia.org/wiki/File:Flag_-...
Weliswaar uit de tijd dat Nederland nog onder Karel V viel in de 15e/vroeg 16e eeuw of zo, maar in ieder geval niet verbonden met het huis van Oranje
Voor allen die roepen dat het niet uit maakt welke vlag er wappert de vraag wat jullie er van zouden vinden als GeenStijl morgen MocroStilo zou heten?
eentje in de categorie : kernwapenvrije gemeente.
12 september hang ik de Nederlandse vlag uit .. ik hoop dat iedereen met een hart voor ONS land, dat ook zal doen.
@Teiltjes Tekort | 11-07-12 | 12:59
Of gewoon verkopen.
vikingchild | 11-07-12 | 15:12
Anti EU vlag = EU vlag met schijt er aan.
Na enige studie, bleek mij, dat je de eu vlag altijd en overal voor mag gebruiken.
Om onze liefde voor de EU te tonen derhalve:
-EU toiletpapier.
Je kunt ook een EU val gebruiken als kattebak vulling, alvorens hem over je balkon te hangen.
Hoe ziet de anti-EU rebellenvlag er eigenlijk uit?
Een Volk!
Een Rijk!
Een Europa!
-
Aan de kist van ome Adolf kun je een koperdraad spannen die een lamp doet branden.
Zo vaak als die zich van plezier omdraait...
De PVV staat geheel buitenspel in deze. Laat eerst maar eens vragen gesteld worden over de Israel-vlaggen die zij in hun werkkamers hebben hangen, als door de Nederlandse belastingbetaler betaalde volksvertegenwoordigers.
Ik ga ook een EU vlag kopen en vlaggen. Gewoon omdat het kan en omdat het leuk is om heel hard tegen de stroom in te rennen. Lachen. Mjn PVV buurtgenoten gek maken.
Marcus Porcius Cato | 11-07-12 | 14:57 |
Niks.
Ach, wat geeft het ? Is Amsterdam nog steeds een Nederlandse stad dan ? Alle Nederlanders zijn er toch al weggevlucht ? En wat verwacht je eigenlijk anders van een volledig door de PvdA / Groen linksch gedomineerde stad ?
Belachelijk natuurlijk. Maar de PVV-vragen zijn zo ergerlijk. Zo ga je nooit de ander overtuigen van je eigen gelijk. De PVV kan een zoveel betere partij zijn als ze een beetje normaal kritisch zijn.
Meelopers, jaknikkers, ja en amen sheep, dat zijn die politici die het voor het zeggen hebben in dit land. Ze verdienen niet anders dan minachting!
Natuurlijk is het een grof schandaal dat het rode bewind in Amsterdam de Europese vlag boven de Nederlandse driekleur prefereert maar ik ben al lang blij dat ze niet gekozen heeft voor de Marokkaanse vlag.
@Zzzzooooffff | 11-07-12 | 14:42 |
Aan dat soort zaken kan je zien dat de Nederlandse politiek niet veel meer is als een poppenkastshow voor kleuters ergens aan de zijkant van het toneel van de wereldpolitiek.
Balkende had heroisch bedwongen dat de vlag niet het officiele symbool van de EU zou worden. Drie maanden later bekrachtigde het EP dat de vlag het officiele symbool van de EU zou worden.
-weggejorist-
Wilders (weer) van het padje:
"De partijgenoten van Mark Rutte buigen voor Brussel zoals moslims buigen voor Mekka. Ze kennen geen schaamte meer."
Nou, bij mijn weten hebben moslims bijna het alleenrecht op schaamte.
@La Vie En Rose | 11-07-12 | 14:27
I know. Ook mij is enig cynisme bij tijd en wijle niet vreemd ;)
Tja. Op school krijg je van je linkse pabogeitjuf al aangeleerd dat Nederlanders rijk zijn door de slaafjes en dat chauvinisme stom is. Later leren linksche mensen je dan dat alle chauvinisten per definitie rechts zijn (en generaliseren enzo). Triest, dat Nederlanders zo weinig trots op hun land en hun geschiedenis zijn.
Leuk artikel nieuwswaarde 0. Is toch al langer bekend dat we een vlagprotocol hebben. En je niet zonder geldige reden mag vlaggen. Zo zou je ook al die huppelkutjes van hij VRIJEMBEEHOO een boete geven als ze hun IPAD er aan hangen, om te vieren dat ze ´feitjes´ ´juist´ kunnen opdreunen tijdens het Staatsexamen. In Friesland hebben ze altijd hun Friese vlag hangen. Vinden ze leuk.
Ik denk dan altijd: "er zijn dus mensen die dit soort plannen bedenken". Dit gebeurt niet zomaar, er zit een idee achter.....
@doenormaal! | 11-07-12 | 13:00
De NOS en schande van dit soort zaken spreken is een contradictio in terminis.
PVV heeft zelf de Israëlische vlag in de 2e kamer opgehangen en stelt kamervragen over een EU vlag !
en Maurice.. hoe staan we (VVD) ervoor, na de zoveelste schoffering van het Nederlandse volk ?
Landverraad, ik mot die nazi-eu niet
Amsterdam kan hier mee wegkomen omdat de ene helft van de inwoners te oude,te dom, of te Eurofiel is om te reageren, en de andere helft nooit hun kop zullen buigen voor de Nederlandse driekleur.
Is er nog een mogelijkheid om te vluchten? Waar is dat dorpje dat dapper stand houdt?
De haaien op Wall Street hebben 'm ook al uitgehangen.
oi48.tinypic.com/317f991.jpg
Bent u bereidt kan niet, maar hoe bereidt u een paard kan wel.
Gevalletje van slang die in eigen staart bijt. Linkse politici die aan de voorkant beweert dat Nederland niet bestaat, maar aan de achterkant wel Nederlanders gebruiken voor het heffen van belasting.
-weggejorist-
Ik wordt alleen maar bevestigd in wat ik al jaren zeg: Amksterdam is al lang mijn hoofdstad niet meer.
Kan mij nog de dag herinneren dat Hans van den Broek Eurocommisaris werd. De avond voor zijn vertrek uit Nederland hees hij de Europeese vlag al en kon zichtbaar niet wachten om te vertrekken en te gaan cashen.
@M.egafoon | 11-07-12 | 14:04
Ik wil niets afdoen aan de doden die ervoor gevallen zijn, maar beide fotos (Iwo Jima en Berlijn) zijn volledig in scene gezet.
Ik word die voortdurende EU propaganda zo langzamerhand spuugzat eerlijk gezegd. De EU is een probleem, een inhumaan bureaucratisch monster met hele enge neigingen. Om van die prutmunt van ze maar te zwijgen. Het wordt tijd iets te doen. Met een stel mensen in hun meest fascistische outfit Die Fahne Hoch gaan zingen voor de stopera dan maar? Gevolgd door een driewerf "Heil!". Lekker ludiek weet je wel. Eerst blauwe armbanden laten maken met dat EU "oog" erop en iets van "Illuminati66" eronder of zoiets, als we toch bezig zijn ...
L A N D V E R R A D E R S ! ! !
Dat zijn het !
Maar ja, 'verplichte' propaganda vanuit Brussel, waar een boete tegenover staat.
Ik zeg: Nederlanse driekleur in top.
Boete lachend betalen, en inhouden op de af te geven miljarden.
Smerige propaganda.
'40-'45 all over again.
12 September 2012 wordt de nieuwe Bevrijdingsdag!!!
Petey Morris | 11-07-12 | 12:40
Als de vlag er weinig toe doet, waarom zijn dit dan iconische foto's? Bedenk dat de foto's pas genomen konden worden, nadat velen ervoor waren gesneuveld. nl.wikipedia.org/wiki/Raising_the_Flag... : en.wikipedia.org/wiki/Raising_a_flag_o...
lekkerlinx
heeft niets met Holland dat hebben de meeste allochtonen niet die Nederland zien als een uiterst handige recreatievoorziening.
De eurofielen is niets te dol om de aandacht af te leiden van de werkelijke problemen.
En wij trappen er allemaal in
Zal mij aan m'n r%%t roesten welke vlaggen men laat wapperen. Dat ze maar zorgen dat we weer uit de economische crisis komen!
Wat zou de volgende stap van die IQ80 malloten zijn?
Ik denk om het portret van Beatrix te vervangen door Mohammed.
O, wacht... dat is verboden.
Vervangen door van Rumpuy dan maar.
Die is tenslotte de niet democratisch door het volk gekozen president van Europa.
En straks Fuhrer, of misschien zelfs Keizer.
lekkurlinx | 11-07-12 | 13:31
Lekker links staat zeker voor lekker kort door de bocht. De vroegere EEG was een samenwerkingsverband. En in het verdrag van Maastricht is afgesproken dat geen enkel financieel gered mocht worden door een andere lidstaat.
Je praat over een tijd dat als mensen over de Europese Gemeenschap spraken, spraken over samenwerking met behoud van souveriniteit, waarde en medezeggenschap. En nu. Als Brussel zegt betalen. Dan zeggen de politici hier. Hoeveel? Maar aangezien jij een dikke drol legt op het Nederlander zijn of je Nederlander voelen, neem ik je opmerking dan ook met een grote korrel zout.
Weet je wie ook twee vlaggen liet wapperen?
www.geheugenvannederland.nl/?/nl/items...
Ah Update:
Dat viel te verwachten. :-))
LOL. Plasterk wilde scoren vanmorgen:
"D66 totaal over de top. 'Niet meer in landen denken. Het EP bepaalt '. D66 karikatuur lijkt op dat van PVV bit.ly/NgZdEU "
twitter.com/RPlasterk/status/22297211...
Allereerst dacht Plasterk vast dat wij de totaal over de kop retoriek van PvdAert tevens Eurofiel Frans Timmermans, zowel voor als na het referendum over de Europese grondwet zijn vergeten. Maar dat ondertussen zijn eigen PvdA in onze hoofdstad akkoord is gegaan met het hijsen van de Europese vlag i.p.v. de Nederlandse, maakt die tweet nog lachwekkender. O Ironie.
Dat wordt nogmaals scoren voor Wilders tijdens de verkiezingscampagne en debatten. En niet alleen voor Wilders.
Alexander van Rompuy tegen Samsom: 'Ja u kunt D66 nu wel verwijten zeer Pro-EU te zijn maar het was toch uw eigenste PvdA die in onze hoofdstad de Nederlandse vlag heeft verruild voor de Europese."
@Boer in 020 | 11-07-12 | 13:43
LOL! Dit artikel bedoel je?
www.at5.nl/artikelen/83942/stopera-hij...
Oftewel: zit Annabelleke een beetje te jokkebrokken?
@neemjemoederindemali | 11-07-12 | 13:2
Daarom protesteren en je stem laten horen, die man geen carte blanche geven. Niets doen en niets zeggen is instemmen. Makke schapen op weg naar de slachtbank zijn we.
@boer in 010
Als daar nooit een vlag heeft gehangen waarom zou er nu een symbool moeten hangen van een europa wat a momenteel erg gevoelig ligt en b een verloren droom is. Dat zien we allemaal en toch schoppen we de Nederlanders. In de jaren 90 klonk europa veelbelovend nu weten we beter en zien we wat we eigenlijk toen al hadden moeten inzien.
Vervloekte opmaat naar de wereldorde die alles behalve orde zou betekenen.
Oranje-blanje-bleu is natuurlijk niet de driekleur, maar voornamelijk bekend als de Prinschenvlag en symbool voor dubieuze partijen.
@Pufferd 13.41
Ja mooi he.
Nou die van rijkswaterstaat nog, o nee dat kan niet, hun gebouwtje staat te trillen dus die moeten ergens anders tegen deuren aan gaan lopen.
@Merkava | 11-07-12 | 13:13
Oorlog is nooit fijn, hè.
@Superior Bastard | 11-07-12 | 13:36
Waar het heen gaat is mij wel duidelijk, naar een burgeroorlog die vele slachtoffers zal maken, onschuldige mensen zullen wederom het slachtoffer zijn.
@seven | 11-07-12 | 13:35 |
Wouter Koolmees en Alexander Pechtold slapen alle twee in een EU pyjamaatje, zeker weten.
@De Treinende Rechter | 11-07-12 | 13:28
Goed lezen... De brief met vlaginstructie is verstuurd naar alle overheidsinstanties.
Voor Voor particulieren, instellingen en bedrijven bestaat geen vlaginstructie.
Aha... artikeltje gelezen. De Nederlandse vlag heeft daar nooit gewapperd, sukkels. Dus er wordt niets vervangen. Blaat blaat.
Dat doen zo veel stadhuizen en paleizen over geheel Europa. Wil wel weten of de Nederlandse vlag geheel wordt afgeschaft....
@Uw Verzekeringsadvis | 11-07-12 | 13:40
U ziet: ook provincie-ambtenaren gaan met hun tijd mee!
En Annabelleke, oranje-blanje-blue?
www.lmgtfy.com/?q=oranje+blanje+bleu
Begin nu zelf angst te krijgen dat de verkiezingen ook gemanipuleerd gaan worden.
Ik hoop dat Wilders persoonlijk alle stemmen gaat natellen of dit in iedergeval aankondigt.
De gevestigde *kuch* orde is tot alles in staat dat blijkt wel weer Europa moet en zal er komen. Gelukkig kunnen ze wilders niet omleggen anders hadden ze dat wel gedaan.
@Pufferd | 11-07-12 | 13:36
Die deurambtenaren zijn de raamambtenaren versie 2.0
@lekkurlinx | 11-07-12 | 13:31
Met het smerige verdrag van Lissabon is de EU gevormd, u weet nog de uitslag van het EU grondwet referendum?
We waren voor Europese SA-MEN-werking, niet voor een Europese heilstaat, daar zijn onze voorouders niet voor gestorven, sterker, daar hebben ze keihard tegen gevochten.
Wat mij betreft mag Jan Peter Balkenende aangeklaagd worden voor hoogverraad en daarvoor de bijpassende straf ontvangen.
*Hooivork uit vet gaat halen*
@ seven | 11-07-12 | 13:35
Mooi opmerking wel, die tegel van je zou ieder lid van het Europees Parlement gedwongen even tot zich moeten nemen.
Wat is er internationaal aan Euroland? De BRICS zitten er niet eens bij, terwijl daar de beste kansen en mogelijkheden liggen voor economische groei.
@ Jos Tiebent | 11-07-12 | 13:31
Sowieso belachelijk om de brief te richten aan de minister-president om vervolgens een vraag te stellen aan de lijsttrekker van de VVD. Kamervragen zijn niet het middel om vragen te stellen aan de lijsttrekker van de VVD.
Ook gek dat een opinierende vrijheidspartij aan een liberaal vraagt of hij als ware de grote roerganger tegen een lokale politicus wil zeggen dat hij zijn bek moet houden.
neemjemoederindemali | 11-07-12 | 13:08
Het gaat me er niet om hoe het begonnen is, waar het naar toe gaat is de vraag.
@myk | 11-07-12 | 13:22
Bijzonder veel pret: provincieambtenaren blijken in het nieuwe provinciehuis (het oude Fortis-kantoor) veelvuldig tegen de vele glazen deuren aan te lopen.
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...
Dat zijn nu eens raamambtenaren.
ZKH EénOog | 11-07-12 | 13:29
Klopt, ik zag het. Maar ik was aan het discussieren bij het babyboom topic en bv nu net hoorde ik een geluid en kwam er een kleine waarschuwing dat er een nieuw topic is! Echt supergoed die GS/chrome functies.
En nogmaals: dat mosaic werkt echt heel mooi: alle links van het artikel EN de links die de reaguurders posten allemaal onder 1 tabblad. Dankzij GS gebruik ik Chrome, want ik moet wel zeggen dat het iets minder stabiel is dan IE.
Ironisch dat de eurofielen zichzelf graag als kosmopoliet zien terwijl ze juist de meeste moeite blijken te hebben met de globale diversiteit aan munten, vlaggen, landen, gebruiken &volkeren.
Een kosmopoliet pleit niet voor de EU eenheidsworst en die muntjes? Je kon ook voor de euro gewoon in het buitenland Drachmen, Lires of Franken pinnen hoor. Overboeken kon ook. Hoezo wisselen aan de grens.
Face it, dat EU vlagvertoon, die EU arrogantie, duidt op toenemende onzekerheid, een minderwaardigheidscomplex, de EU grijpt nu naar zielige façades.
Zie dat EU nationalismme eens. p.twimg.com/AxdR2yICEAAchMe.jpg:large
Men vergeet de Marokkaanse vlag, t is maar een tip.
Nog meer 020 nieuws graag, leuk. *kotst binnenmonds*
Gut, de PVV wil écht terug naar de tijd van Swiebertje: "Gemeentehuis".
www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?Zoe=gem...
@myk | 11-07-12 | 13:23
Goed comment. Het is echt ongelooflijk wat sommige mensen zoals Miss Diction voor comments plempen.
Voor dat soort figuren is wetgeving niet iets wat we samen vaststellen en kunnen veranderen, maar een vaststaand iets. Iets van sharia enzo, geschreven door onze almachtige god. Ik ben benieuwd of mevrouw Diction hetzelfde antwoord wanneer ze door haar man geslagen wordt en er dan gezegd wordt dat dat ok is, want sharia, leer er maar mee leven, want de wet is onveranderbaar...
ZKH EénOog | 11-07-12 | 13:07
Die EU vlag en dat ESM verdrag maken haar portemonnee waarschijnlijk erg blij. Ze zal dus met plezier naar de vlag kijken neem ik aan. De EU daar moet tegenwoordig het geld vandaan komen. Oh, wacht...
Zelfs kamervragen zijn tegenwoordig niet meer Nederlands... "Bent u bereidt"..?
Hoezo buigt de VVD hier voor Europa, Amsterdam is toch zo'n links bolwerk van de PVDA?
@neemjemoederindemali | 11-07-12 | 12:58
Ach, Sinds het Verdrag voor Kolen en Staal is Nederland bij alle vervolgontwikkelingen betrokken geweest, inclusief het verdrag van Maastricht in 1993 waarin de EGKS, de E(E)G en Euratom samengevoegd werden tot de EU.
nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Maas...
Dus medeoprichter van wat uiteindelijk tot de EU geleid heeft.
Tijd voor een nieuwe tachtig-jarige oorlog. Minder lang mag ook. Waar is Willem als je hem nodig hebt?
@neemjemoederindemali | 11-07-12 | 13:25
Doen.
@cugel2 | 11-07-12 | 13:21
In dat geval: Excuus.
Maar je zal vast begrepen hebben, dat je zo niet over kwam (en niet alleen bij mij, gezien de 'score').
Olaf Moll citerende: "het is pas afgelopen wanneer de vlag valt."
@doenormaal! | 11-07-12 | 13:24
Nog wel, ongetwijfeld gaat dit verboten worden door onze nieuwe dictator, heer Bankier, euh, Barosso.
@de directeur | 11-07-12 | 13:22
Voor jou informatie: Nederlanders mogen niet te pas en te onpas de vlag uithangen volgens het vlaggen protocol alleen op de daarvoor aangegeven dagen. Dit in tegenstelling tot de USA. Wij worden tegengewerkt in nationalisme sinds 1945!
@doenormaal! | 11-07-12 | 13:24
is de gemeente een 'instelling'? Ik dacht het niet, het protocol is verplicht voor alle overheidsdiensten en gebouwen hier hoort de gemeente ook bij.
Die vlag van de EU heeft dezelfde status als de vlag van Mc. Donalds en Shell e.d. aangezien hij altijd mag wapperen, dit in tegenstelling tot de Nederlandse vlag.
@zeg maar jansen
Jij zou daar het liefst de rode vlag zien wapperen stront communist!!!
oja bij de weg....-8 vs +14 tel uit uw winst. Al zijn de beledigingen nog zo snel de massa plus en mint ze wel.
@Superior Bastard | 11-07-12 | 12:57
Doe es een spelletje 'Follow the money', en je weet waarom je tegen de huidige gang van zaken moet zijn.
@de directeur | 11-07-12 | 13:22
" Nederland is nooit een vlaggenland geweest"
Al eens met koninginnendag buiten geweest?
@de directeur | 11-07-12 | 13:22
Op welk moment gingen in 1945 welke vlag de vlaggenmast in?
@ZKH EénOog | 11-07-12 | 13:14
Natuurlijk is het een statement. Er wordt mee uitgedragen dat Amsterdam tot een land behoort dat lid is van de EU, van een internationale gemeenschap. Zoals overal in Europa op vele tienduizenden overheidsgebouwen elke dag weer wordt uitgedragen.
www.geenstijl.nl/archives/images/pvvka...
Zo langzamerhand begin er ernstig aan te denken om op gekke Greet te gaan stemmen.
Het campagneteam van Wilders schrijft al een bedankbrief aan gemeente Amsterdam.
Toevallig hoor dat deze actie direct volgt na het verzenden van een brief door Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties op 5 juli 2012 aan alle overheidsinstanties (kenmerk 2012-0000367223) m.b.t. de vlaginstructie. Overigens nog niet te vinden op de site van het Ministerie voor Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Deze zin staat er echter in: "Voor particulieren, instellingen en bedrijven bestaat geen vlaginstructie, maar hen wordt verzocht de Algemene Vlaginstructie te volgen."
Iedereen mag dus gewoon de Nederlandse vlag uithangen, wanneer en hoe lang men dat wil. :)
Ik vond dat ooit een mooie vlag, als kind, toen ik hem nog met "Bassie en Adriaan op reis door Europa" associeerde.
Datzelfde gold overigens toen ik als puber de eerste Euro-munten kreeg. Na jaren verwoed muntenverzamelaar geweest te zijn kon ik daar ineens een glanzend pakket nieuwe munten aan toevoegen. Ik weet nog hoe blij ik was toen ik mijn eerste Griekse munt kreeg. Die waren erg zeldzaam in het begin! Een waar verzamelobject.
*inmiddels fles terpentine en pakje lucifers in rugzak stopt
@eerstneukendanpraten | 11-07-12 | 13:23
Wie had dat nou gedacht.
Maar goed dat ik er niet meer woon
Miss Diction | 11-07-12 | 13:21
Het gaat er niet om wat er mag of niet mag; het gaat erom hoe het zou moeten zijn. Dat je hier niks mag weet ik ook wel.
Tegenactie, morgen iedereen de Nederlandse vlag uit.
Ik zeg: Het staat als een vlag op een strontschuit!
Denk dat de meesten wel weten op welk melodietje voorgaande tekst gezongen moet worden.
Che_cuevara | 11-07-12 | 13:19 | + 0 -
België zit barstensvol met homo's:
www.google.nl/imgres?imgurl=http://3.b...
Beetje sneu om zo'n vlag als ultieme metafoor voor 'n algehele capitulatie te betitelen. We zijn toch geen moslims hier die denken dat vlaggetje verbranden überhaupt ergens toe leidt. Nederland is nooit een vlaggenland geweest dus waarom nu deze algehele paniek voor een EU vlag. Check de Denen of desnoods de Amerikanen, daar wappert de Dannebrog resp. Stars&Stripes weelderig - ook bij veel huizen het jaar rond - en is men trots op dit Nationaal symbool. In NL beperken we ons slechts tot het obligate heisen ervan op 30/4 en 4/5 mei en dan nog slechts sporadisch. Dus wat zitten we nu hier te zeiken over die vlaggen?
"De vlag staat hoog, de sterren stralen helder.
EU gaat door, of u het wil of niet.
Barosso, Draghi, Van Rompuy, onze helden,
stem met ze mee, want anders ja ik schiet!"
Pufferd | 11-07-12 | 12:51
Ik vind de prijs/pret verhouding niet in de haak bij de provincies. Maar ik ben benieuwd; noem het beste wat de provincie Utrecht mij heeft gebracht!
Paar conclusies: Niemand leest de comments en met het vlaggen protocol is ook al bijna niemand bekend.
De Nationale 3-kleur mag helemaal niet elke dag wapperen vriendjes en vriendinnetjes.
ZKH EénOog | 11-07-12 | 12:38
Je begrijpt er niets van!! Ik vind het juist geweldig!
@ Annabel Nanninga
Zo, hier is hij dan, en morgen ga ik overhoren!
nl.wikipedia.org/wiki/Horst-Wessel-Lie...
Amsterdam is een hoer, vandaar dit gedrag. Ze krijgen nu vast geld ergens voor vanuit Brussel
Al die eurofieltjes die hier aan het bagatelliseren slaan. Met opmerkingen als... wat maakt het nou uit joh dat die Europese vlag gehesen wordt... Voor die eurofieltjes heb ik een tegenvraag. Als het niet uitmaakt, waarom moet die Europese vlag dan gehesen worden? Want het maakt toch niks uit.
.
Maar eigenlijk weet je wel beter. Het maakt heel wat uit. Elke land in de wereld heeft een vlag. Als er land wordt veroverd is het eerste wat er gebeurt een vlag planten op veroverd gebied om aan te geven. Dit land is van ons.
@ZSU-23-4 | 11-07-12 | 13:10
Ja, dat heet de europese grondwet.
In Belgie doen ze dat toch anders.
Stadhuis van Antwerpen:
s2.gva.be/ahimgpath/assets_img_gva/201...
@Graaisnaaiert | 11-07-12 | 13:09
*Staalborstel aanreiken doet.*
Alfred E. Neuman | 11-07-12 | 13:09 | + 0
nl.wikipedia.org/wiki/Republiek_der_Ze...
Republikein
@18konijn | 11-07-12 | 13:06
Bullshit vergelijk.
Daarbij: protocol is alleen maar voorschrift, geen wet. En in dit geval is dat voorschrift voornamelijk voor overheidsinstanties en -gebouwen, want de rest van Nederland mag de vlag altijd hangen tussen zonsopgang en zonsondergang (tenzij aan beide zijden verlicht, dan mag het zelfs dag en nacht).
Dus Amsterdam kan zich naar deze richtlijnen schikken, maar het hoeft niet (hetgeen ik van de hoofdstad ook niet onbegrijpelijk zou vinden). En als ze er dan voor kiezen, om de Eurovlag WEL te hangen en de Nederlandse niet, is dat gewoon het uitdragen van een statement. Niets anders.
Och, vanuit een vliegtuig zie ik nooit landsgrenzen.
@18konijn
We waren ook heel hecht verbonden met de Duitsers voor 1940. Een vrijwillige annexatie was GEWELDIG voor onze economie geweest, want die dreef op de handel met Duitsland. Tijdens de bezetting collaboreerden velen met de Duitsers, onder andere omdat het goed was voor de economie en hun eigen welzijn. Weet je waar die mensen die dat zo graag wilden uiteindelijk beland zijn? Ik beloof je nu al, dat mocht deze EU staatsgreep uitlopen in een burgeroorlog, dat de collaborateurs van nu hetzelfde staat te wachten.
Hoogverraad van de bovenste plank, schandalig, alle wethouders en burgemeester op de brandstapel aub en wel nu !!
Maar ach, in een stad met bestuurders van het niveau Maarten van de Poelshit en Fatima Elastiek kan je toch ook niets verwachten?
In Haarlemmermeer willen ze juist van die vlag af: www.dichtbij.nl/haarlemmermeer/regio/a...
@kleine roerganger | 11-07-12 | 13:00
Bea Bilderberg, onze nationale Duitse ongekozen staatsruifvreetster heeft het ongeveer georkestreerd, madame zit vuistdiep in de bankenzooi.
het eerste dat in mij opkwam;
kolder -
1) Apekool 2) Algemene gevoelloosheid 3) Absurditeit 4) Aanvallen 5) Beroep 6) Ben 'k ouder in engeland? onzin! (crypt.) 7) Dierenziekte 8) Dwaasheden 9) Dwaasheid 10) Fantastische onzin 11) Flauwekul 12) Gemoedsgesteldheid met dwaasheden 13) Gekte 14) Grote onzin 15) Gekheid 16) Gekkenpraat 17) Her...
www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenbo...
Op de melodie van Moriaantje
Europiaantje is bankroet
Ging dus schooien voor wat poet
Maar hij werd genomen in zijn holletje
Want voor Brussel is dit een lolletje
Dus hij beklaagde zich over de esm
Maar dit geld is voor Brussel en niet voor hem
Is er al EU-wc papier?
Nog even en de Turkse en Marokkaanse vlag hangen er ook. Welkom in Amsterdam de hoofdstad van ??? Ja, van wat eigenlijk? Maxima had gelijk toen ze zei: "Nederland bestaat niet." Blijkbaar wist zij toen al meer dan wij.
De Driekleur! nl.wikipedia.org/wiki/Vlag_van_Nederla...
Ja de EU is echt een democratisch iets. Dit is maar iets kleins, een wapperende vlag, maar de wijze waarop is typerend voor deze enge club criminelen! Ik weiger ze nog langer politici te noemen, het zijn gewoon allemaal mafiosi!
@Tointje | 11-07-12 | 13:07
U bent oranjegezind?
Prima idee van de Amsterdamse Raad.
Nu de Tweede Kamer nog sluiten.
Ik ben uit principe tegen het verbranden van vlaggen, maar hiervan begint het toch een heel klein beetje te jeuken.
Daarbij wil ik dat stomme EU-logo van mijn nummerplaat af.
020 laat duidelijk zien zich geen onderdeel van Nederland te voelen, afschaffen status van hoofdstad.
Rotterdam fuseren met Den Haag, dat kan dan mooi de nieuwe hoofdstad van Nederland worden.
Petey Morris | 11-07-12 | 12:30 |
Maar wie is Greet?
En waarom zou ik er op stemmen?
@Superior Bastard | 11-07-12 | 12:57
Zo heel moeilijk is het toch echt niet, het is begonnen met het monetaire oplichtingsstelsel.
Sinds wanneer wordt oranje-blanje-bleu dan weer gehanteerd als nationale vlag? Volgens mij was dat toch echt de oude prinselijke vlag, dit in tegenstelling tot rood-wit-blauw welke al sinds jaar en dag gehanteerd wordt als nationale vlag.
Boyo | 11-07-12 | 12:31 |
"Dit idee is zeker afkomstig van die 1 op de 8 Amsterdammers met het IQ van hun schoenmaat."
----------------------------------------
Nogmaals het zijn er veel meer:
Bij een normaal verdeelde IQ-populatie met een gemiddelde van 100 en de IQ-gebruikelijke standaarddeviatie van 15 heeft 13,6% van de NL'ers een IQ tussen 70 en 85.
Je mag verwachten dat Amsterdam met haar overproportionele rif-populatie (en dan hebben we het niet eens over de sub-Sahara-groep) een aanzienlijk groter aandeel tussen 70 en 85 heeft dan die 13,6%
(Immers Marokkanen staan te boek als populatie met een gemiddelde IQ van 80, dus verwacht je voor die groep een proportie van 34,8% tussen 70 en 85)
Trouwens uitermate vreemd dat Van der Laan het doet voorkomen of die veel te lage 'een op acht' = 12,5% al problematisch hoog is.
@deraderendraaien | 11-07-12 | 13:06
O gut! een S teveel... hmm,laat maar staan ook, hij past er wel bij eigenlijk!
@doenormaal! | 11-07-12 | 13:04
Als je een handtekening onder het ESM kan zetten, dan is dit niets...
Graag zie ik de orangje - wit - blauwe vlag terug keren!
@18konijn | 11-07-12 | 12:56
Gefeliciteerd, wanneer word je gechipt door Arrogander Pchtlollie? Gij stomme schuldslaaf.
@ZKH EénOog | 11-07-12 | 13:04
Als u uw zondagse pak alleen op zondag aan mag, moet u dan op maandag naakt rondlopen?
Heeft iemand al eens naar zijn nummerbord gekeken?
Goldberg | 11-07-12 | 12:55 | + 1 -
ja ik zou die rot vlag wel willen afplakken, maar ik denk dat er dan binnen en week geen ramen meer in mij auto zitten
Was het ook niet de nazi vlag die in 40-45 als eerste op het Amsterdamse stadhuiss wapperde?
www.youtube.com/watch?v=lbhJHr8M-JI
De Koningin vindt dit ok? Ok, nuff said. Landverraadster.
@18konijn | 11-07-12 | 12:54
Als de Nederlandse vlag volgens protocol gehesen dient te worden, en de Europese niet, dan HEEFT de EU vlag voorrang op de Nederlandse.
Er is geen andere manier om het te zien, hoe het ook uitgelegd wordt.
Amsterdam, de stad waar het verraad uitgevonden is en permanente zetelplaats van links en "intellectueel" Nederland.
EK voetbal kunnen we ook wel afschaffen.
Tijd om de bastille te bestormen.
Maar het niet verboden om 'm halfstok te hangen.
lomp-stuk-vreten | 11-07-12 | 12:54
Dat filmpje duurde stiekem 10:42. Wat een rant, prachtig.
De schoften!
Ik zou die Hollandsche vlag nog maar niet met de vuilwagen meegeven, want binnen een jaar of twee klapt de zeepbel die Europa heet.
@18konijn | 11-07-12 | 12:54
helemaal mee eens.
De nederlandse vlag is bijzonder, daarom bestaat er een vlaggenprotocol voor overheidsgebouwen.
Dit protocol bestaat niet voor andere vlaggen. Dat men in het buitenland vaak wel de nationale vlag op overheidsgebouwen voert is hun zaak.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/grond...
Nog maar lekker zo doorgaan, het moment zal wel komen dat ze die EuroGendFor werkelijk nodig gaan hebben om die vlag te bewaken. Gelukkig zijn ze te bureaucratisch om daadwerkelijk de ware vijanden van henzelf, de opstandigen, aan te pakken, dus dat zal dan wel zijn nadat ze met pek en veren het land uitgejaagd zijn.
@ZKH EénOog | 11-07-12 | 12:50
Ach uiteindelijk gaan we hier naar toe:
images.wikia.com/memoryalpha/en/images...
@ZKH EénOog | 11-07-12 | 12:50
Die met die duif vind ik wel passen bij Amsterdam, vliegende ratten, dat dekt de lading volledig.
@ LibertasSimplex | 11-07-12 | 12:52
Nee, ik ben een Taalnazi.
En waar is het NOS journaal om hier schande van te spreken??
wat vindt Bea hiervan?
Wappert de islamitische vlag al in Brussel?
www.youtube.com/watch?v=NZSXjQuMCyI
Superior Bastard | 11-07-12 | 12:57
Zo moeilijk is het niet. Papiertje pakken en alle geldstromen in kaart brengen. Dan zie je de absurditeit al snel in.
De Nederlandse vlag hangt er alleen op speciale gelegenheden om ons eraan te herinneren dat we ooit een natiestaat waren met grenzen en soevereiniteit, dat dit nog niet de realiteit is maakt onze Eurofielen medeburgers niets tot weinig uit; ze lopen graag vooruit op de feiten. Landverraders dus.
Wat een fucking tering schandaal is dit!
Sorry mensen maar dit was het eerste wat in mij opkwam toen ik dit las.
Amsterdam snel onafhankelijk verklaren.
"Oorlog is vrede (war is peace)
Vrijheid is slavernij (freedom is slavery)
Onwetendheid is kracht (ignorance is strength)" (1984 George Orwell aka Eric Arthur Blair)
Lees dat boek nog maar eens.
@lekkurlinx | 11-07-12 | 12:49
Fout, we waren mede oprichter van de EEG, de EUSSR wordt ons door de strot geramd door een stel bankiers met geldhongerziekte.
@ZKH EénOog | 11-07-12 | 12:56
Dat gebeurt dan ook niet... Pas als het op koninginnedag 2013 gebeurt, dan mag je gaan klagen.
Zwak, heel zwak dit beleid. Onze driekleur moet plaats maken voor de EU vlag. Een zeer trieste dag. Ik weet wat ik ga stemmen in september. Al is het maar om het gevoel te hebben dat ik een tegengeluid kan laten horen.
Nou jullie weten wat je 12 September te doen staat ........ toch??!.... of wordt het toch maar weer PvdA / D66 / CDA / Groenslinks en al dat andere triefel!?.
Op het kasteeltje in Frankrijk van Peter Verhaar hangt deze vlag al een paar jaar te wimpelen.
Daar sta je dan.
Is een geste aan de grote concentratie NL-haters waarvan de A'damse bestuurders 'democratisch' afhankelijk zijn.
Slechts een tussenstapje naar verdere Balkanisering met een moskee in de stadsvlag en de primeur van de eerste officieel door een gemeentebestuur erkende sharia-gerechtshof.
neemjemoederindemali | 11-07-12 | 12:54
Ik hoor bij voorkeur niet bij "we". Of ik voor of tegen de EU, Euro, ESM ben kan ik niet meer beredeneren, omdat ik werkelijk niet meer weet wat nu het beste is.
Daarom vind ik de rigide stelligheid van heel veel leken hier op een bevreemdende manier bewonderenswaardig.
TM | 11-07-12 | 12:55
Laat die Pickles maar schuiven.
Ok. Ik ben geen EU-scepticus, maar dit is un-fucking-believable.
@neemjemoederindemali | 11-07-12 | 12:54
Ik hoor bij een land dat lid van de EU is. Vandaar die EU-vlag, dus.
@Pufferd | 11-07-12 | 12:49
Dat begrijp je verkeerd. Zolang we deel uitmaken van de EU, mag die er gerust BIJ hangen. Maar niet IN PLAATS van onze vlag.
Het stadhuis had 65 jaar gelden ook een andere vlag, we zagen allemaal wat daarvan terecht kwam... yust saying.
"'Eric Pickles accused the European Union of a 'deep sense of political insecurity' and called on it to 'grow up'"
Exact!
Als het aan Arrogander Pechtollie& vrinden ligt wordt het NL paspoort sofort omgewisseld voor een EU paspoort en lopen alle slaven binnen 5 jaar met een EU- certified RFDI chip in hun hoofd rond.
@18konijn | 11-07-12 | 12:48
"We"zijn mensen met gezond verstand die tegen de EUSSR zijn, daar hoor jij niet bij geloof ik.
Heeft iemand al eens naar zijn nummerbord gekeken?
Ik voorspel ludieke acties van echte Amsterdammers en vooral Provincialen om elke nacht die vlag te laten verdwijnen...
Tja, deze blijft dan weer tijdloos van toepassing:
www.youtube.com/watch?v=nu3Nd1Ig3vU
@Che_cuevara | 11-07-12 | 12:49
Dat citaat is uit de Telegraaf, en ook dat is een onjuist bericht. Immers er wordt gesteld dat de EU-vlag voorrang krijgt. Dat nu is nonsens, want de NL-vlag mag helemaal niet wapperen. Dat mag alleen op Koninginnedag en enkele andere nauwkeurig gedefinieerde data.
Kijk anders even bij AT5, ja? Daar wordt het goed uitgelegd.
@Superior Bastard | 11-07-12 | 12:48
"We" zijn mensen die tegen de EUSSR zijn, volgens mij hoor jij daar niet bij, toch?
Kwam onlangs bij een doodgewoon fietsbrugje.... met een groot bord eraan "tot stand gekomen met hulp van de eu" dus een brugje kan nederland niet meer in zijn eentje bouwen blijkbaar....
Als Greet de enige blijft die zich echt durft uit te spreken tegen EUSSR terreur, gaat hij nog een hoop stemmen krijgen straks.
Ook van mensen die normaal gesproken nooit op zo'n figuur/partij zouden stemmen.
Al die personen die zo makkelijk alles van de EU bagatelliseren moeten eens een keer zich gaan verdiepen in hoe de EU werkt met de Europese Commissie aan het roer. De vergelijking met hoe de sovjet unie bestuurd werd is wel heel erg treffend.
Bedenk voor jezelf of je echt in zo een unie wil leven, ik persoonlijk ga met alle liefde terug naar een Nederlandse staat buiten de Unie.
"Maar wat ik nog wel wil weten is wie dit in Amsterdam precies besloten heeft en hoe dit besloten is."
schendel | 11-07-12 | 12:48
Spijker op zijn kop.
lol
Mooie provocatie.
@StillØs | 11-07-12 | 12:50
Ben jij ook van de Eustapo.
"... die alleen bij bijzondere gelegenheden als Koninginnedag en Bevrijdingsdag mag wapperen."
Op Bevrijdingsdag, de dag dat we vieren dat we niet het derde rijk zijn geworden gaat de vlag van het vierde rijk eventjes de kast in. Da's dan wel weer netjes van ze.
Ik dacht dat GeenStijl Wilders had laten vallen?
nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Amst...
@myk | 11-07-12 | 12:38
Zonde dat je je ogen sluit voor al het goede dat de provincies voor ons land hebben gedaan.
@mezelf: ik weet het al. Het was de gemeenteraad die dit besloten heeft
En over een paar jaar hangt daar de Islamitische vlag. Eurabia word een feit, dankzij het verraad van links.
@Faux pas | 11-07-12 | 12:45
Nee, de Partij vd Afgunst hoopt op veel centjes uit Brussel als ze netjes naar de baas luisteren.
*Oefenen gaat op Heil Barosso*
Ik dacht dat het verraad in Den Haag was begonnen, maar het blijkt toch weer Amsterdam. O ja, natuurlijk... Het Verdrag van AMSTERDAM! Nu weet ik het weer. Een fietsende WIM KOK heeft dat toentertijd ons door de strot gedouwd. Was eind jaren 90, dacht ik.
@lekkurlinx | 11-07-12 | 12:47
Lees het artikel maar eens in de Telegraaf.
Daar staat duidelijk: "De Europese vlag krijgt daarmee voorrang boven de Nederlandse driekleur, die alleen bij bijzondere gelegenheden als Koninginnedag en Bevrijdingsdag mag wapperen. "
Dan lees ik toch dat de Nederlandse vlag alleen nog op bijzondere gelegenheden mag wapperen.
Het is 'rulet'. Of 'rules'. Of whatever. Groet, de Eustapo.
eerstneukendanpraten | 11-07-12 | 12:48
Het gaat hier over een vlag, en in het verlengde daarvan de EU, tokkie.
Het is ofwel rulet, of rules. Niet verleden tijd. Het is nu.
@ZKH EénOog | 11-07-12 | 12:47
Nee. Dat is Haarlem.
@neemjemoederindemali | 11-07-12 | 12:36
Er zijn al een paar ideetjes...
webspace.ship.edu/cgboer/worldflag.htm...
@ZKH EénOog | 11-07-12 | 12:47
Jeetje, is het zelfs dat niet? Wat een dorp.
Ik pleit eigenlijk voor ALLE vlaggen op het Amsterdamse stadhuis: Stad, Provincie, Land, Werelddeel. Maar ik brgijp dat jij voor afschaffing van alle vlaggen bent?
lekkurlinx | 11-07-12 | 12:47
Lol!
Die vlag, ga ik jatten
@18konijn | 11-07-12 | 12:35
Lees het artikel eens eerst.
Het eerst linkje in het topic. Dat zij die roze woorden.
En dan zul je tot je verbazing dit lezen"
"De Europese vlag krijgt daarmee voorrang boven de Nederlandse driekleur, die alleen bij bijzondere gelegenheden als Koninginnedag en Bevrijdingsdag mag wapperen."
Net nu je dacht dat het roeren in de gierput die Amsterdam heet niet meer stank kon opleveren. Zelfs mij hebben ze weten te verbazen, wat een waanzin om als hoofdstad even onze nationale driekleur af te serveren als 'overbodig'. Daarmee moeten we ook maar gelijk een andere hoofdstad kiezen (en nee niet Den Haag).
@neemjemoederindemali | 11-07-12 | 12:46
Maar dat zijn we wel. En al heel lang. Sterker nog: we zijn één van de oprichters.
Ik kan me nog goed herinneren dat er van een Europese vlag echt absoluut geen spraken zou zijn. En zie hier, de Europese vlag wappert boven Amsterdam. En ze lachen zich gek in Amsterdam, want wij domme Hollanders laten alles toe en klagen toch alleen maar op het internet. Een weg terug is er allang niet meer. Het volk kan de tyfus krijgen HET VIERDE RIJK zal zegen vieren. Fuck de burgers!
@18konijn | 11-07-12 | 12:42
Ik heb inderdaad tijdens mijn vakanties in Portugal, Griekenland en Spanje heul vaak die vlag zien wapperen. Maar die hadden dan ook een reden. Dat is dankbaarheid. Dankbaar voor de vele miljarden die ze gedoneerd hebben gekregen voor alle infrastructurele projecten waarvan vrnml corrupte aannemers en plitici geprofiteerd hebben. die hadden echt een reden om de EU vlag te hijsen!
Als ze hem in Amsterdam halfstok hadden gehangen had ik het nog wel begrepen.
Maar wat ik nog wel wil weten is wie dit in Amsterdam precies besloten heeft en hoe dit besloten is.
Maar hoe leg je nu uit aan iemand uit New York dat je als homostel niet gearmd kunt lopen in Amsterdam, anders word je door een groep rifapen in elkaar geslagen? Als ze met voldoende zijn tenminste, dat dan weer wel...
@neemjemoederindemali | 11-07-12 | 12:46
Wie is "we"?
Schande! In een stad vol met Afrikanen ga je niet de Europese vlag voeren...
Een guillotine. Daar zou dat pleintje bij de Stopera van opknappen.
neemjemoederindemali | 11-07-12 | 12:46
Wie zijn "we"?
Ik hoop voor de verdere carrière van heer Eberhart dat dit gebaar Big Brother Rompuy gunstig zal stemmen.
@Pufferd | 11-07-12 | 12:35
Amsterdam is bij mijn weten ook niet de hoofdstad van Nord-Holland, is het wel?
@vetkleppert | 11-07-12 | 12:45
Met daarnaast immer de EU-vlag!
@Che_cuevara | 11-07-12 | 12:34
citaat uit het topic.
"Amsterdam gaat voortaan op het stadhuis de Europese vlag voeren, naast de vlag van Amsterdam. "
Let op het woord 'naast'
Een europese unie: de eerste natie ter wereld die zonder oorlogen 27 landen annexeert?
@ Superior Basterd
De standaardreflex. Ach, een vlag, ach een munt, ach een bankenunie, ach een fiscale unie... Tot er geen ach meer te zeggen valt.
@18konijn | 11-07-12 | 12:42
We willen geen deel uit maken van de EUSSR, wat snap je daaraan niet?
Ik kan soms zo jaloers zijn op de Fransen.
Zij hebben wel revoluties gehad. Zij zijn wel consequent seculier. En zij hebben wel aan alle overheidsgebouwen een roodwitblauwe vlag.
WTF!
Kan dit niet terug gedraaid worden met een welgemeende excuses en ontslag van de gemeenteraad?
@stipjes | 11-07-12 | 12:42
Heel ziek, en dat is dan ook niet gebeurd, anders dan A. Nanninga suggereert. En zo wordt er weer een nieuwe EU-hetze geboren...
Ik ben nogal goed in boogschieten.... En voel grote verleiding.
-weggejorist-
@Petey Morris | 11-07-12 | 12:40
Als je het niet begrijpt, reageer dan niet.
Om even door te godwinnen: Het zijn een stelletje Chamberlains, die Amsterdammers. Ze halen het Paard van Troje binnen. Gevuld met gretige, megalomane, machtsgeile bureaucraatjes uit Brussel. Die ons als een anaconda langzaam verstikken.
Hopelijk gaan Barosso en Van Rompuy ooit Mubarak achterna.
En weer hebben de burgers het maar te slikken en er niks over te zeggen gehad. Wanneer komen we eens in opstand tegen deze waanzin?
Dat de Nederlandse vlag niet meer wappert in Amsterdam is totaal van de pot gerukt!!! Bestaat Nederland niet meer soms??
@Superior Bastard | 11-07-12 | 12:42
Die wapperde daar alleen op 30 april, 4 en 5 mei...
In 020 zijn ze nu eenmaal dol op sterretjes.
Die vlag gaat branden, en snel.
.. komt er nog bij dat de hele foute menschen het verdacht hebben gemaakt om nog iets te voelen voor de driekleur van ons land. Helaas mag die alleen nog dienen als kleurig wapperdoekje wanneer de koets nadert. Of bij voetbalwedstrijden waar veel geld mee gemoeid is.
Wow dit is echt respectloos!!! Ook niet gewoon 3 vlaggen.. nee de NL vlag weghalen hoe ziek is dat!
Nou nou, poeh poeh, een vlag. Symboolpolitiek roept symboolboosheid op zo te zien.
Maakt dat nou uit man, ik weet zeker dat 95% van de Amsterdammers niet eens wist dat er een Nederlandse vlag aan het stadhuis van die tokkiestad wapperde.
@Art Vandelay Ultor | 11-07-12 | 12:37
Wat is er tegen het hijsen van de EU-vlag? Nederland is nu eenmaal zeer sterk verbonden met de EU, of je dat leuk vindt of niet. In het buitenland zie je de EU-vlag overal wapperen. Waarom dan in Nederland niet? De NL vlag mag trouwens helemaal niet gehesen worden buiten de aangewezen dagen! (Daar is een protocol voor, voor de EU-vlag niet).
Petey Morris | 11-07-12 | 12:40
Ja, en voetbal is ook maar een spelletje zeker.
De hoofdstad van Nederland behoort de nationale driekleur te voeren.
Goed idee, zijn ze straks zelf ook provincialen.
Mooi. Oprotten met die stad. Maar wat was anders te verwachten van een stad die haar stadhuis weggaf aan een absolute monarch? Als er één stad is die met overtuiging in de kont van autocraten duikt dan is het Amsterdam wel.
@as-saboer | 11-07-12 | 12:38
Nee hoor. Je loopt achter. Nationalisme is helemaal 21e eeuw.
Je pikkie moet wel heel klein zijn als je je al in je ballen getrapt voelt door een stom stukkie stof. Wat maakt zo'n vlag nou uit? Nederlanderschap dat zit IN je. Desnoods hangen ze een foto van Barbapappa aan de vlaggemast, dat zal mij aan m'n reet roesten. Mijn trots zijn op Nederland valt of staat niet bij een lappie katoen. Als voor jou die grens echt zo small is, moet je toch eens bij jezelf te rade gaan.
Nu ook nog de EU-vlag op de hoofdkantoren van het ministerie van Financiën en de pensioenfondsen. Om het internationale en solidaire karakter te benadrukken van de bestemming van het geld dat zij beheren.
In naam der EU, de totale 'in your face' voor de burgers. Onbeschaamd, gewoon omdat het kan.
He, Amsterdamse lullen, misschien is een standbeeld van van Rompuy of Barroso op de Dam een ideetje?
Pufferd | 11-07-12 | 12:35
En fuck de provincies al helemaal. Zinloze kapitaalvernietigers.
Terug Godwint: Nationalisme is zeau begin 20e eeuw.
@Fisccon | 11-07-12 | 12:33
D66, de partij van het referendum, de gekozen burgemeester, bestuurlijke vernieuwing en de Bilderbergconferentie?
Hans van Mierlo gaat in z'n graf als een dynamo te keer.
(Misschien hebben ze hem expres laten cremeren, zie ik ze ook weer voor aan).
@(c)ZWITSUL | 11-07-12 | 12:34
Niet alleen de PVV. Hier moeten álle partijen kamervragen over stellen. Met als voorstel Amsterdam als hoofdstad te vervangen voor Den Haag. Daar zit de regering sowieso al dus dat is logisch.
@cugel2 | 11-07-12 | 12:27
Als je de plug-in, die niet van geenstijl is, en die geheel belangeloos ter beschikking wordt gesteld, niet snapt, gebruik hem dan niet. En gedraag je zeker niet als een ondankbare hond voor iets dat je gratis krijgt.
@Hans Gruber | 11-07-12 | 12:26
Nooit. Niemand wil 'm.
Als ze toch bezig zijn... koningshuis afschaffen, 1 Europees voetbalteam, etc oh en waar kan ik een Europees paspoort afhalen?
@18konijn | 11-07-12 | 12:35
Dit maakt het plan niet minder onzalig.
Gelul. Men houdt zich gewoon aan het vlaggen protocol voor de nederlandse vlag en voor de europese en stadsvlag gelden die niet.
Waar halen die landverraders toch altijd de arrogantie en de moed vandaan om zo ongegeneerd lijnrecht tegen onze belangen in te gaan?
Zeg v.d.Laan ben je nou helemaal van de ratten bezeken!!!, de europese vlag boven onze drie kleur, zijn jullie corrupte hufters daar in het stadhuis nu helemaal gek geworden, het symbool voor ondemocratische corruptie op het stadhuis van Amsterdam!!
We zijn Hollands glorie potverdorie!
'het verdrag van lissabon is geen europese grondwet', hoor ik ze nog zeggen, 'omdat er geen bepalingen over een europese vlag instaan'. daar ben je dan mooi klaar mee.
Die sterretjes op die vlag staan ook symbool voor het voorover gebukte volk.
pure FC Kunduz provocaties... tot 12 september !
Is al bekend hoe de nieuwe wereldvlag er uit gaat zien?
Dit is een regelrechte provocatie van bestuurders aan het adres van het Nederlandse volk. "U bestaat niet meer, Europeaantje!"
Amsterdammers, waar wacht u op: 3.bp.blogspot.com/_VVmRtnR1-Uo/TAU1Bzu...
Wat een doffe ellende, is een extra vlaggenmast plaatsen dan zoveel werk?
Ook leuk hoe auto-destructief dit is:
Amsterdam is de hoofdstad van NL, en om het goede voorbeeld te geven hijsen ze dus de vlag van Europa. Een Europa waar Amsterdam niets voor betekent, want Brussel is haar hoofdstad, de Nederlandse residentie zit in Den Haag en de belangrijkste economische motor van lidstaat 0031 is 010.
Amsterdam heft dus niet alleen 0031 voor ons op, maar ook zichzelf.
Oranje-blanje-bleu is niet huidige driekleur Annabel. Het is de prinsenvlag, maar ik vermoed dat jij dat dondersgoed weet ...
-weggejorist-
En waar is de vlag van Noord-Holland gebleven? Nou?Maar dáár hoor je niemand over!
Ik begrijp dit wel, Amsterdam is een grootgebruiker van het geld van De Anderen. De stad WAS een economische trekker van dit land, maar dat was natuurlijk voordat het een PvdA bolwerk werd.
De EUSSR is ook een socialistisch bolwerk, socialistische bolwerken stelen het geld van de arbeiders om dat "eerlijk" te verdelen over de (rijke) subsidievreters. Amsterdam HOORT bij de Nederland(ers)-onvriendelijke club.
A. Nanninga, u schrijft dat de Nederlandse vlag "alleen nog" op koninginnedag en 4 en 5 mei wordt gehesen. Maar dat was altijd al zo! Dus de Europese vlag is NIET in de plaats van de Nederlandse vlag gekomen, maar is nu een extra vlag naast de Amsterdamse.
Conclusie: uw bericht is suggestief en zelfs feitelijk onjuist.
Ach, echte democratie is toch een illusie.
De Darth Euro Sith's doen nu nog voorzichtig, maar straks zullen de symbolen van de nieuwe 'Euro Galactic Republic' overal te zien zijn.
De 'force' van de Sith Lords weet de zwakkere persoonlijkheden voor zich te winnen. Met Peter Verhaar als lichtend voorbeeld.
Wie schaart zich de komende, net als wellicht het Duitse Constitutionele Hof, bij de 'Rebel Alliance'? Wie zullen blijken een sterke persoonlijkheid te hebben, en wie een zwakke? De tijd zal ons leren.
in kan hier zo gvd's kwaad om worden.. bizar, PVV kamervragen ?
@Petey Morris | 11-07-12 | 12:30
Lokaal en internationaal (beperkt tot de EU), waarmee maar even wordt aangegeven dat Nederland er voor onze hoofdstad (!) niet toe doet en de EU wel.
De Amsterdamse gemeenteraad geeft even onomwonden aan dat de blik op Brussel is gericht en niet op Den Haag, en op symbolische wijze (de vlag) worden de geesten rijp gemaakt voor een Verenigde Staten van Europa waar de politieke dictaten vandaan zullen komen.
Ik dacht dat ze in Amsterdam zo'n hekel aan provincialen hadden, maar zelf hebben ze er klaarblijkelijk geen moeite mee om een provincie (wingewest) van de EU te worden. Bespottelijk.
Volkomen krankzinnig!
@Petey Morris | 11-07-12 | 12:30
"Ze voeren toch OOK de vlag van Amsterdam?"
Je zegt het zelf al "OOK" nu voeren ze de Europese vlag "IN PLAATS VAN"
*zoek de verschillen*
EUberhart van der Laan. Aangenaam.
Nederland bestaat niet meer is nu bevestigd. Tsja.
gentle giant | 11-07-12 | 12:25
Heel goed gevonden!
Die Amsterdammers zijn totaal van de pot gerukt. Ik ben blij dat ik op tijd uit dat PvdA bastion ben verhuisd.
Oké, als Amsterdam weigert de Nederlandse driekleur fier in top te hijssen en daarvoor in plaats het Europese vod te laten hangen, dan kan Amsterdam ook niet meer de hoofdstad van Nederland blijven, dat lijkt mij logisch.
De annexatie van Brussel neemt doodenge vormen aan.
Ik sta met mijn bek vol tanden. Als je nou náást de Nederlandse vlag ook de Europese zou voeren "om je internationale ambities uit te dragen", zou ik het nog kunnen begrijpen, ondanks dat ik het er niet mee eens zou zijn.
Landverraad wil ik het nog net niet noemen. Zelfverloochening staat buiten kijf. Bizar.
gentle giant
D'66 is een tokkie vrije partij. Dé reden om D'66 te stemmen.
Wie heeft die nieuwe stadhoudersbrief geschreven? En naar Brussel gestuurd?
Wat had je dan verwacht van dat stelletje landverraders?
Mag je wel met een Nederlandse vlag op je jas rondlopen, of is dat al verboTen door de EU?
Dit idee is zeker afkomstig van die 1 op de 8 Amsterdammers met het IQ van hun schoenmaat.
Laten we Amsterdam onafhankelijk maken.
Dat zou de rest van Nederland onvoorstelbaar veel geld en links geleuter schelen.
En dan komen we over tien jaar nog wel eens kijken of men nog steeds zo groen, links en Eurofiel is daar.
Wij EU burgers zijn de kalkoen, die mag meepraten over hoe die bereid gaat worden. Maar bereid worden gaan we.
Ze voeren toch OOK de vlag van Amsterdam? Lokaal naast internationaal, voor een stad als Amsterdam een mooie combinatie. Wat een gezeik om niks zeg. Maar ja, GS zal wel weer even de anti-Europa sentimenten moeten aanwakkeren, dat schrijft Greet namelijk ook voor en dat doet de advertentie-inkomsten van de in hoofdzaak Greet-stemmende Telegraaflezers hier weer toenemen. Geld verdienen door woede aan te wakkeren, je moet het maar willen. Ga nou maar weer eens echte scoops onthullen, dit soort geneuzel is schoolkrantniveau.
Die EU vlag is trouwens ook gewoon oerlijk. Zeker vergeleken bij ons oranje-blanje-bleu!
-weggejorist-
Ik denk dat ik binnenkort eens wat EU vlaggen ga verbranden gewoon om maar even primitief mijn onvrede te laten blijken.
En #nuvooruit www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/... Ik háát D66.
Leuk dat als je in Chrome op de spatiebalk drukt om de nieuwe reacties te zien, dat je dan automatisch op het nieuwe topic wordt gezet! Toch ga ik nog even terug naar het oude topic omdat ik daar met een discussie bezig was.
Maar echt super goede functionaliteit bij GS/chrome.
Ook die mosaic functionaliteit!
-edit: welk gedeelte van unsupported en op eigen risico begrijp je niet?-
Krijg spontaan de drang om het Horst-Wessel-Lied te zingen.
Schandelijk. Een aanfluiting voor het koninkrijk, maar ja, dat was Amsterdam toch al een beetje.
Vraag me af hoe vaak ie gejat wordt.
En ze worden steeds arroganter.
Ik zie die vlag nog wel eens in de fik gaan. En dan snappen ze natuurlijk niet waarom.
Dit is Nederland godverdomme.
En EU-Gruppenführer Gerard Schouw zag dat het goed was.
Alle menschen werden beroerder ...
REAGEER OOK