Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Awakenings-baas Rocco schijt op personeel

awakeningsmeisjes.jpgBarpersoneel op grote dancefestivals is niet te benijden. Lange uren, alleen maar totaal doorgesnoven anabolenbillies die tegen je ouwespaughoeren en iedereen past de gevierde gratis bier-truuk toe. U weet wel, tien bier bestellen, als het eerste treetje met zes bier wordt neergezet weglopen terwijl het barhertje bezig is om het tweede treetje te vullen en u nog niet betaald heeft. En als u een flesje water bestelt, altijd vragen om de dop. Omdat het namelijk ten strengste verboden is voor barpersoneel om de dop mee te geven, aangezien mensen dan hun flesje makkelijker hervullen en geen nieuw flesje kopen voor acht euro twintig. Dat is op Awakenings niet anders, ook niet op de editie van afgelopen weekend. Alleen haat organisator Rocco Veenboer zijn personeel wel heel heftig. Niet alleen slechts een kwartier pauze op een dag van elf werkuren, ook wordt het voltallig barpersoneel aan het eind van de dag een uur lang opgesloten in een kooi. Stukje Noord-Koreaanse totalitaire praktijken naar de mensen die het vuile werk voor je opknappen toe. Een personeelslid lekte ons de info in de volgende schokkende mail, wat pluskudo's is vanwege de strenge instructies die barslaven waarschuwt om niet negatief te social mediaën over Awakenings. Nou, Rocco, eet dit. Update 17:50: Rocco en co zeggen "wasn't me" in de comments: 1 & 2. Beste Geenstijl, ik heb afgelopen zaterdag samen met ongeveer 300 andere mensen achter de bar gewerkt bij Awakenings. Wij zijn hier schandalig behandeld en ik denk dat dit misschien wel interessant is om op te pakken. Ik heb genoeg mensen om dit te verifiëren. Organisator Rocco Veenboer heeft het gevoel dat ze de perfectie aan het benaderen zijn staat in bovenstaand stuk. Hij vergeet echter dat het volledige barpersoneel (zo'n 300 stuk) schandalig is behandeld. Een werkdag die om 11 uur begint en om 1 uur eindigt, dus 14 uur duurt. Volgens Arbo regelgeving moet er dan minstens 45 minuten pauze zijn en volgens onze instructies dertig, maar dit is maximaal vijftien minuten geweest op de hele dag. We werden gedwongen om na vijftien minuten weer verder te gaan. Maar dit is bij lange na nog niet het ergste. Het werk zat er eigenlijk op om 11 uur, na wat afbouwen en wachten op bezoekers wordt er om half 12 gezegd dat we naar de bussen naar Amsterdam zullen lopen. om kwart voor 12 komen we aan op een grasveld omsloten door hekken waar we kunnen uit checken. Er wordt gezegd dat de bussen er zo zullen staan. We hebben met 300 man anderhalf uur gewacht op de bus, de ruimte was zo klein dat we na zo een lange werkdag van non stop staan, nog meer dan een uur moesten staan en er werd totaal niet met ons gecommuniceerd. De toegang tot het hek was na ons afgesloten met een kettingslot zodat we er niet uit konden. Er stonden twee medewerkers en toen wij zeiden dat we zelf wel vervoer regelden, mochten we er niet uit. Mensen probeerden over de hekken te klimmen om eruit te komen en werden door veiligheidsmedewerkers weer naar binnen geduwd. Totale vrijheidsberoving. Ik zat in de eerste bus naar Amsterdam Sloterdijk die om kwart over één weg ging van Spaarnwoude. Er stonden veel mensen die daarna nog steeds moesten wachten op de bus. Er was van tevoren gezegd dat we om 12 uur op station Sloterdijk zouden zijn, dus veel mensen hadden verwacht met de metro terug te kunnen. We kwamen echter om half 2 pas aan, en er was niks geregeld op Sloterdijk waardoor erg veel mensen problemen hadden om thuis te komen. Rocco Veenboer vond het misschien perfect verlopen, maar voor al het barpersoneel was het echt verschrikkelijk. Veel van ons zouden de zondag op latinvillage ook gaan werken, iedereen heeft dit afgezegd, waardoor ze op Latinvillage zeventig man te weinig barpersoneel hadden. Met vriendelijke groet, [Naam bij de redactie bekend]

Reaguursels

Inloggen

Oud nieuws. Dit was bij de opening van de Arena ook al zo. Als je wil werken in de (evenementen)horeca geloof dan per definitie de volgende dingen niet:

- "je gaat écht om zus en zo laat naar huis zodat je de laatste trein hebt"
- "ja, catering is geregeld"
- "ja, er is ruimte om je om te kleden en je spullen op de bergen"
- "ja, jij mag aangeven waar je graag wil werken"

Ga ervan uit dat je later naar huis gaat dan gepland, minder pauze hebt dan toegezegd, je eigen vervoer moet regelen en zo min mogelijk waardevolle spullen meeneemt.

Thados | 05-07-12 | 11:05

Ik voed mezelf op dit soort discussies ga vooral door mensen!

Slyer | 04-07-12 | 14:25

hey zo'n werkdag betaald 80 euro .
dit is is exact hetzelfde gegaan als vorig jaar maar toen ik bij de organisatie er wat over zei kreeg ik te horen dat ik niet moest zeuren.

kwartier pauze is normaal bij dit soort feesten ik ben niet anders gewend ik heb 2 x op awakenings gewerkt en 1 keer op latin village en alle keren was exact hetzelfde probleem,.

ze dumpen personeel op sloterdijk en de rest zoek je zelf maar uit als je om een extra pauze vraagt worden ze boos.

maar aan de andere kant bij awakenings zijn er vaak momenten achter de bar dat het helemaal stil valt en dan mag je meestal wel een sigaretje roken in overleg .
bij sensation gebeurd overigens hetzelfde werken van 19.00uur tot 07.00 uur totaal 30min pauze met geluk en als eten krijg je 1 kleffe pizza punt .

een hoop gezeur inderdaad.
maar de feestjes en de gasten zijn erg leuk en dat maakt in mijn ogen een hoop goed

gudu | 04-07-12 | 13:44

Festivals... ik ben te oud voor die shit. Als ik het goed begrijp is het doel van festivals het uitbuiten van bezoekers, personeel en artiesten?

CynischeAmbtenaar | 04-07-12 | 12:51

''10 bier bestellen en bij de 1e tray weglopen zonder te betalen'' WTF ? Betalen ?, op elk groot festifal werkt met met bonnen, wat is dat voor kneuzen organisatie daar bij Snuif/Anabool/Awakedinges zeg...

CornholioNL | 04-07-12 | 12:00

-weggejorist-

browser6666 | 04-07-12 | 11:08

hoeveel krijgen ze betaald na zo een dag?
110 euro??????

markmark | 04-07-12 | 11:02

@Mac

ja dat is nasi uit Nazi-Duitsland..

prutserrr | 04-07-12 | 10:30

Nassi?

Mac The Ripper | 04-07-12 | 10:06

Rocco is op alle fronten een zakelijke sluwe vos, hij is het die alleen de grote dj namen betaald, en de kleine namen dwingt om het voor 100 euro te doen op een feest voor 3000plus bezoekers.
Tevens wilde hij het alleenrecht hebben op Awakefest voor een maand tot 2 maanden betreffende de dj's klock en detmann die staken daarbij de middelvinger omhoog en weg is je dynamiek in de line up. Awakenings is niet meer wat het was. Daar is Rocco zelf verantwoordelijk voor.

Naall | 04-07-12 | 09:29

Ben enkel benieuwd of ze nog een beetje normaal betaald kregen of dat al het bar personeel tegen minimum loon daar stond te ploeteren. Een fooienpot is er op zo'n festival niet echt.

Darkje | 04-07-12 | 09:07

Rocco, de pillenpromotende en slavendrijvende boerenlul met zelfbedachte porno-acteur voornaam.
Maar z'n zakkies vult ie... dat dan weer wel!

Posselmetzuremossel | 04-07-12 | 08:45

Ik ken dhr Rocco al langer dan vandaag, nog van voor de geboorte van die huilie die de taxibon mistte en je kunt van alles van hem zeggen, maar een slavendrijver is hij niet. Hij heeft gewoon een bovengemiddeld werkethos en daarom staat hij niet achter de bar te janken, maar aan het hoofd van een succesvol evenement.
Dat hij een mavo trut een a4tje met regels laat schrijven.. soit, dat zien we ook weleens bij overheidsinstellingen. Awake is al jaren drukbezocht en al jaren staan mensen in de rij voor een baantje bij Awake. De jongen in kwestie is een negatieve prutser die ondanks dat hij op voorhand kennis had genomen van de slecht geschreven regels, alsnog vrijwillig ging werken aldaar. Het leegroven van de minibar van een busmaatschappij ( die ook maar ingehuurd is ) geeft al aan met wat voor karakters we hier van doen hebben. De sneuigheid is godsgeklaagd.

Eat more sushi | 04-07-12 | 08:09

Dit is niets nieuws voor mensen die bekend zijn met in de horeca werkzaam te zijn. Ben zelf 5 jaar lang werkzaam geweest in de horeca/catering en veel (mis)gebruik gemaakt van uitzendkrachten. Correct is het niet maar dit is nou eenmaal de horeca business zoals die nu is. Onregelmatige werktijden en schandalige voorwaarden voor veelal jonge studenten die in hun onervarenheid maar overal akkoord mee gaan in ruil voor een zogenaamd 'kei vet' baantje tijdens een festival.
Klagen over bepaalde dingen zit er niet in want voor jou zijn er 10 andere uitzendkrachten.

Maargoed als ze bij GeenStijl consequent zijn dan kunnen bijna alle horeca en catering gelegenheden en uitzendbureaus binnenkort een eigen topic verwachten...

loverlover1 | 04-07-12 | 02:23

Het is vast al gezegd, maar dan heb je dus hip geil neukbaar personeel voor je werken en dan ga je er zo mee om? Ik zou wel weten wat ik ging 'doppen'.

Shareholder II | 04-07-12 | 02:12

Het argument van de dopjes vs grasmaaier heb ik vaker gehoord, ik geloof dat het Mysteryland(ID&T)was, ware het niet dat de Floriade of Six Flags verder een andere functie hebben als het gras van Spaarnwoude aldaar.Beste is toch van die "Arena" bekertjes(voor een normale prijs) met zo'n plastic velletje erop, weet je ook zeker dat je geen slootwater krijgt.Ik kan me heel goed voorstellen dat je als ondernemer mensen geen petfles meegeeft bij een feest waar de wc's ook gratis zijn?..(iig waren).. Wat water betreft verder geen gebrek, kan me een AWFS herrineren waar de brandweer met water ging spuiten.

Foppezão | 04-07-12 | 01:46

aanvulling op mezelf.
heb ooit in t dorpje waar ik nu woon (valkenswaard) als beveiliger mogen werken op een dance-event vorig jaar.
en weet uit ervaring dat de organisatie totaal scheit heeft aan t personeel.
ze zijn drukker bezig hun stijve lul te verbergen hoe goed ze t doen ipv denken aan t personeel

evileye | 04-07-12 | 01:26

wat mij eigelijk t meeste opvalt in deze fittie.
de mensen die terug reaguren dat t wel meeviel zijn zwitsals.
maar ik sluit me wel aan bij t feit, pics or it didnt happen

evileye | 04-07-12 | 01:22

Plop, na 5 biertjes verder, mezelf kostelijk vermaakt om de reaguursels..

Horeca werken, is gewoon hard werken. Daar tegen over staat dat je een leuke avond hebt! Lekkere wijven aan de bar, het spelletje met 10 bier bestellen, 8 bonnen geven meespelen (je pakt hem toch wel terug) stiekem dat biertje toch drinken, de barmeester (of hoe heet dat kreng?) uitschelden. Heerlijk. Feesten mensen!

kingniels | 04-07-12 | 00:30

Sorry, ben net terug. De bus had wat vertraging. Ik stond er gelukkig wel met 300 man. THIS IS.. SPARTA!

Ferdi Rivas | 04-07-12 | 00:29

Ochuttegut we moesten hard werken en waren door omstandigheden een uurtje later thuis, ja dat trekken die grootbekken niet hahah. Ach het zijn nog kids, ze leren het nog wel.

Tinus Trekveer | 04-07-12 | 00:14

@iedereen @rocco1 Altijd een dopje in je sok naar binnen smokkelen... Die geldverslindende grap van het niet meegeven van dat dopje is al zo oud als de weg naar Rome.

skaars | 03-07-12 | 23:40

Ah, het is Quid weer met een of ander slap verhaal. Wanneer eindigt die stage nou eens? Kan ie eindelijk eens naar buiten en ervaren hoe het echte leven gaat.

nl2dav | 03-07-12 | 23:31

normanius | 03-07-12 | 22:11 | Ten alle tijden, nog veel erger...

Willianus Wortelus | 03-07-12 | 22:30

DAt van die dopjes is natuurlijk sowieso gelul in 't antwoord van Rocco. Die dopjes krijg je ook bij Awakenings binnenfeesten niet. Lijkt me niet dat er op maandag na 'n weekendje Awakenings een grasmaaier door de Gashouder scheurt...

prutserrr | 03-07-12 | 22:17

@CortezTheKiller | 03-07-12 | 22:07
U noemt het lui zijn, ik noem het gewoon opkomen voor de dingen waar je recht op hebt.

DaveyDuck | 03-07-12 | 22:16

@ normanius | 03-07-12 | 21:31 |
Joh zak hooi, lees je tegels na koekwaus
.
.
te rouleren = te hanteren

*zich in een hoekje schamen doet*

normanius | 03-07-12 | 22:11

@de betaalautomaat | 03-07-12 | 19:41 die ARBO zorgt er juist voor dat mensen niet meer zelf nadenken en dat geld voor zo'n beetje alle regeltjes in het leven.

* | 03-07-12 | 22:10

@DaveyDuck | 03-07-12 | 19:04 | + 0
U noemt het misbruik .. ik noem het gewoon werk.
Tegenwoordig alleen maar kutpubers die te lui zijn om te werken.

CortezTheKiller | 03-07-12 | 22:07

-weggejorist-

Caspar2012 | 03-07-12 | 21:57

Awakenings laat de horeca en de veiligheid door derden regelen toch, dan lijkt het mij niet eerlijk om alle schuld bij organisator rocco te leggen. Mijn complimenten voor rocco, elke keer weer een topfeestje!

naamloos23 | 03-07-12 | 21:53

Vagiteit alom!!..... waarom is het je verboden om met eigen vervoer naar je werkplek te gaan???
Het ziet er wel raar uit ;
0845 vertrek bus naar festival terrein (dus ben je er al om 0830)

Hoe laat was je thuis?? Ik denk 0200.

Ik uit Den Haag was volgens mij rond dit tijdstip thuis... dankzij een auto waar ik gelijk kon instappen en dankzij een file bij de schipholtunnel....

Dus ongeveer 0900 tot 0200 voor een uitknijpen in de weer dus ong 17 uur.... en dan maar betaald krijgen voor 11 uur...... lastig hoor.

Omdat de opdrachtgever deze problemen al had voorzien heeft hij 2 mooie besluiten genomen;
1) verbod eigen vervoer naar je werkplek
2) geen reistijdvergoeding

ik vind het iig schandalig en geweldig dat het hier wordt uitgevochten..... en dan nog wijzen naar een andere partij..... net als bij het cancelen van het optreden van die technomakers uit het oosten van Europa..... ook hier lag de schuld bij een ander....

Maak een geste naar die hardwerkende mensen ; geef ze een paar uur extra loon en lever wat in op je eigen marge!

Mind Desire Mind Action.

ozzam | 03-07-12 | 21:49

Lekkere fittie hier zo op een doordeweekse dinsdag.

Als je dan toch al via een uitzendbureau als barpersoneel op een event komt te staan, zeur dan niet over de uren. Wat is nou 14 uur.
.
Over de pauzes;
Daar ben ik het dan toch deels wel mee eens. Je mag als organisatie niet verwachten dat op een dag van 14 uur er maximaal 45 minuten gepauzeerd wordt. Dat er rustige periodes zijn welke je als pauze zou kunnen beschouwen is een non argument.
.
Ik denk dat het pauze probleem ligt in een abominabel slechte planning van het barhoofd in kwestie.
Je behoort in dit soort situaties een roulerend bar rooster te rouleren waarbij je ten alle tijden rekening houd met overcapaciteit. Je verdeelt je totale crew per barlocatie in groepen en laat deze om de beurt pauze houden terwijl je constant een volledige bemanning van je bar in acht neemt.
.
Over het opgesloten zitten.
Bizar verhaal en niet meer dan niet aan de werkelijkheid te staven rant op Rocco vanwege gebrek aan fysiek bewijs. Iets wat met de mobieltjes van tegenwoordig toch makkelijk te maken moet zijn.
.
Over het tegenhouden van bussen en communicatie.
Goh hadden we hier in 2001 niet ook een akkefietje mee tijdens Dance Valley? Politie en evenementen, het blijft een onmogelijke combinatie.
.
Er moet echter wel een kanttekening bij geplaatst worden. De klaagmail beschrijft de situatie van extreme drukte buiten het festivalterrein. De oorzaak hiervan ligt waarschijnlijk in een niet handig bedacht crowdmanagement plan waarbij bezoekers net als tijdens DV 2001 enorme afstanden moesten afleggen tussen festivalterrein en parkeerplaats, fietsenstalling of pendelbus.
.
Combineer dit met net van de academie geschopte eenstrepers (welke dergelijke opdrachten krijgen) en je hebt een explosieve situatie.
Deze mensen hebben geen ervaring en kunnen dergelijke publieksstromen totaal niet overzien.
Bij de eerste 1000 doorgeslikte stuiterballetjes gaan ze al gelijk in de paniek modus en leggen blind de cruciale logistiek stil omdat het boekje dat zo voorschrijft.
.
Nogmaals; politie en evenementen, GAAN NIET SAMEN
Handhavers (politie) werken volgens vaste patronen en procedures. Agenten beschikken niet over vaardigheden om binnen de lijnen van geldende procedures creatief met gegeven situaties om te gaan.
.
.
Voor de rest *plop* en Awakenings was weer een knalfuif

normanius | 03-07-12 | 21:31

Wat mij dan weer opvalt: "Van RedBull mag alleen een B-merk mee worden genomen, zodat je niet beschuldigt
kan worden van het pakken uit de koelkast."

Tsja, wat moet ik er nog over zeggen? Dat beschuldigd dus niet met een T is?
En verder dan consequent "de barhoofd".

Van Red Bull mag je dus alleen B-merken jatten. Kan iemand aangeven wat het B-merk van RedBull dan is?
White-Horse, Black-Merry, Blue-Cow?

Stattler | 03-07-12 | 21:22

@Pa Cartwright | 03-07-12 | 17:09
Gut, onze working class hero.

Pffffff | 03-07-12 | 21:20

Ik neem aan dat de wachttijd ook doorbetaald worden, omdat de aanwijzingen van de werkgever opgevolgd werden en er sprake is van een gezachsrelatie en dus arbeid.
.
Ook pauzes korter dan 10 minuten dienen uiteraard doorbetaald te worden.
.
En dat gezijk van de organisator daar zeg ik het volgende over: als je het niet kan doe het dan fucking niet met je MAVO.

ontlullen | 03-07-12 | 21:05

Ik neem aan dat de wachttijd ook doorbetaald worden, omdat de aanwijzingen van de werkgever opgevolgd werden en er sprake is van een gezachsrelatie en dus arbeid.
.
Ook pauzes korter dan 10 minuten dienen uiteraard doorbetaald te worden.
.
En dat gezijk van de organisator daar zeg ik het volgende over: als je het niet kan doe het dan fucking niet met je MAVO.

ontlullen | 03-07-12 | 21:05

chatbox.nu/ kom, talk to a stranger!

freakin77 | 03-07-12 | 21:05

@freakin77 | 03-07-12 | 21:01 | + 0 -
Noiken?

Kaas de Vies | 03-07-12 | 21:03

@ Get real. FF wieberen nu, Amsterdamse proleet. Met je grote muil.

Boer-konijn | 03-07-12 | 21:01

jezus, het lijkt hier verdomme wel een chatbox

freakin77 | 03-07-12 | 21:01

Get Real! | 03-07-12 | 20:47 | Huh? Klaplopen heeft niets met oorlogen te maken heur.

Willianus Wortelus | 03-07-12 | 20:58

@Pa Cartwright | 03-07-12 | 19:13
Nee, lees maar wat terug, dan weet u waar ik op doel.
Jackanders | 03-07-12 | 17:29

Jackanders | 03-07-12 | 20:51

@Get Real! | 03-07-12 | 20:47 | + 0 -
Hou je grote mond, niemand.

Kaas de Vies | 03-07-12 | 20:48

Vervelend voor die +/- 300 man. Vast en zeker overmacht..

Geen stijl v/d gedoemde lul die in Staphorst hoort te wonen.. Kruip even snel terug je moeder in.. Vroeger in de oorlog hadden ze een naampie voor mensen als jij Klaploper!!

Rocco is een Baas!

Get Real! | 03-07-12 | 20:47

Maar waar is Kouwes nou?

Rest In Privacy | 03-07-12 | 20:42

Ach zolang dit soort volk hun eigen terreintjes hebben.
Who cares a fuck?

oplichter | 03-07-12 | 20:39

@webrowzuigt
Welkom in de evenementen sector!
Had je dit niet intern kunnen oplossen in plaats van het maar meteen naar GS te mailen? Getuigd niet echt van professionaliteit.

B. alzak | 03-07-12 | 20:37

Er is maar één Rocco en die heet Siffredi met zijn achternaam.

Willianus Wortelus | 03-07-12 | 20:37

Wat een ontstellende trieste eeuwige loser en tot uitzendwerk gedoemde lul ben je, als je gaat klagen over een paar uurtjes werken op een festival.
Ga godverdomme in Staphorst wonen, trouw en krijg 15 kinderen,klagende rasmongool.

captainobvious | 03-07-12 | 20:23

@Poedersuiker | 03-07-12 | 18:02 |
Ik denk dat jij op een ander festival geweest bent, want ik heb niks gemerkt van wachtrijen of wat dan ook. Binnen 5 minuten je drinken, eten of gewoon even pissen. Als de ene bar te druk is loop je gewoon even naar de andere, zo ver liggen ze ook niet uit elkaar. Logisch dat als een grote ster optreed dat het bij die stage dan extra druk is en de barren dus extra druk zijn.
Enige minpunt vond ik de het slechte bereik van GSM en UMTS ondanks de steunzenders die geplaatst waren, dat hebben ze helaas onderschat denk ik. Dus een leuke foto of een filmpje plaatsen op Social M was er helaas niet bij.

Barbatruuk! | 03-07-12 | 20:23

Met 300 man tegen een handvol beveiligers..
Vroegah deden ze daar niet zo moeilijk over,Ken je die film 300.. nl.wikipedia.org/wiki/300_(film) Precies gewoon proberen !!

!Trepmud | 03-07-12 | 20:22

Als de waarheid in het midden ligt, is dit ongeveer het verhaal:
1) De pauzes vielen kort uit door drukte
2) De bus had vertraging en dat werd niet gecommuniceerd
3) Men zegt massaal af voor zondag

Tja, dat soort problemen hebben we allemaal wel eens.

Allemaal | 03-07-12 | 20:20

Gezeur om niets. Je moet er lekker niet gaan werken als de voorwaarden je niet aanstaan en als je het een kutfestival vindt moet je niet gaan en als je wel gaat neem dan je eigen doppie mee. Ik krijg sowieso pijn aan mijn sterretje bij het horen van de naam Rocco.

Pepi | 03-07-12 | 20:15

Ha, dit is dus de jonge generatie in Nederland?

Laten zich eerst 14 uur lang uitbuiten op zo'n kansloos tokkiefestival. Vervolgens laten ze zich met 300 man opsluiten achter een stel hekken. En omdat er een handjevol beveiligers staat, durven ze niks te doen. Maar de volgende dag wel lekker anoniem janken op Geenstijl.

Hallo? 300 man tegen, wat zullen het geweest zijn, 10 man beveiliging?

Mijn generatie had eerst die hekken platgewalst, dan de bussen bestormd, de chauffeurs eruit gegooid, de Nutsen en Snickers opgegeten en was vervolgens met die bussen naar het hoofdkantoor van Rocco gereden om verhaal te halen.

brun | 03-07-12 | 20:12

Dit is echt waanzinnig. Goed dat het naar buiten komt. En wat een taalgebruik, misschien de volgende keer toch maar wel een duurdere kracht in huren die Nederlands bij zijn of haar examen had. En verder ... er staat een boete op dopjes mee geven. Wat denkt die idioot dat hij is? Politie of zo? Ik zou hem een boete geven wegen het behandelen van je personeel als kudde. En salaris heb je altijd recht op, desnoods via het gerecht. Wedden dat hij over de brug komt? Al was het alleen dat zijn advocaat al drie keer het salaris kost.

Mark van Leeuwen | 03-07-12 | 20:07

Goed. Tijd voor conclusies na al het hoor-en-wederhoor. Een prima georganiseerd evenement. Enige minpuntje is het te late vertrek van de bussen. Echter daar was niks tegen te doen. Prima opgelost met de taxibonnen. Knap geregeld dus voor zo'n groot event. Chappeau!

henkojenko | 03-07-12 | 20:03

tsja die horeca banen zijn al niet altijd even aantrekkelijk maar worden de CAO etc stelselmatig overtreden dan moet je gewoon eigenlijk zien te organiseren dat je met 80 man barpersoneel je spullen pakt en wegloopt, jammer van je baan maar zij hebben een megaprobleem want de waarheid zal wel in het midden liggen maar als je genaait wordt kun je toch actie ondernemen?

gelachewoar | 03-07-12 | 19:55

* | 03-07-12 | 17:18 |

Mensen als u moeten afgeschaft worden. Vind het persoonlijk geen probleem dat ik nooit gedwongen ben om naar iemand te luisteren die zijn functie heeft omdat ie een snor heeft. Maar als u daar gelukkig van wordt en te debiel bent om zelf te denken moet u dat doen.

de betaalautomaat | 03-07-12 | 19:41

Ik geloof er geen aars van.. Waar zijn alle Youtube video's dan?! Hoop dat van de 300 man vast wel iemand zo snugger is om bewijs materiaal te maken van zoiets bizars zoals hierboven omschreven... Rocco is een king die al jaren pleit voor de mooiere dingen in NL en hij behandeld mensen goed, kan het weten. Raar verhaal, eerst zien dan geloven.

Zilly | 03-07-12 | 19:39

Ok, vluchtige scan van de situatie gemaakt:
 
1. Ik vind het negeren van pauzeregelementen schandalig. Als het zo druk is op je evenement, kan je niet bij uitzendpersoneel ermee aankomen dat ze even door moeten werken. Dat je dat -een keertje- bij vast personeel doet, a la, maar daar staat dan ook wat tegenover, maar als je het zo druk hebt dat 300 man allemaal hun pauze moeten halveren heb je gewoon tekort personeel ingehuurd. Een compensatieregeling is op z'n plaats want i.p.v. ontevreden klanten heb je nu personeel misbruikt. En dat ze aan het einde het wat rustiger hadden: wat een onzin-argument. Dat was ook zo geweest als je bezetting berekend was op de piek en je dus als organisator je werk goed gedaan had. En daarvoor had je natuurlijk ook shifts kunnen organiseren.
 
2. Simpelweg de schuld bij de politie neerleggen is te makkelijk. Weliswaar kan je er niets aan doen dat de bussen daardoor niet op de plek van bestemming komen, maar je laat 300 tijdelijke werknemers niet zomaar zonder enige vorm van communicatie barsten. Sowieso: waar was de coördinator die verantwoordelijk was voor het pendelvervoer van het personeel? Heeft die geen contact gehad met de bussen? Of was die lekker zelf onderweg naar huis? Of erger nog: was er gewoon niemand van de organisatie zelf verantwoordelijk en lieten jullie het allemaal op externe partijen aankomen?
 
3. Voor het tegen hun wil opsluiten van medewerkers zou men gewoon aangifte moeten doen. Dat is een strafbaar feit.

Lyrthion | 03-07-12 | 19:23

Belo Horizonte | 03-07-12 | 18:57 | + 4 -
En in B-H is een beduidend vrouwenoverschot ;)

Russ Meyer | 03-07-12 | 19:22

Hmm, dus als ik Rocco goed begrijp komt het minder hard aan als ik iemand een vol flesje zonder dop naar z'n hoofd gooi? En als het dopje de grond in is getrapt dan heeft de maaimachine daar last van? Dat gelooft toch niemand, wat een sukkel!

aha-erlebnis | 03-07-12 | 19:18

@ Jackanders | 03-07-12 | 19:10
Sta je d'r nog?

Pa Cartwright | 03-07-12 | 19:13

Ik vind het een veel te wazig verhaal om er een fatsoenlijke reactie op te geven.

- waar is het verhaal van rocco?
- 1e werkdag voor de schrijvert op een evenement?
- facts?
- en ik geloof er vrij weinig van. Zal wel een hoop bullshit zijn.

Illegale realist | 03-07-12 | 19:13

Het bier is niet aan te slepen hier.

Jackanders | 03-07-12 | 19:10

@arhedus-varkenjaab. HAHAHA. Nooit bezoeker van een festival als Awake of als crew van zo'n festival geweest zeker? Als je 10.000den mensen moet vervoeren van 23.00 tot 0.00 ; is er vast nog wel plaats voor 300 man.. Hilarisch!

liefslonn | 03-07-12 | 19:09

En dan nog zijn er mensen die vinden dat het best wat minder kan met arbo-regeltjes enzo...

Lyrthion | 03-07-12 | 19:07

@CortezTheKiller | 03-07-12 | 18:10
Ja, vooral lekker misbruik van jezelf laten maken. Sorry dat je geen eigenwaarde hebt.

DaveyDuck | 03-07-12 | 19:04

liefslonn | 03-07-12 | 18:41 | + -3

Je bent een sukkel. Als er geen bussen zijn "vanwege traffic support" kan je je crew toch alsnog met de gasten meesturen? En pauzes horen bij WERK; welkom in de 21e eeuw.

Arhedis-Varkenjaab | 03-07-12 | 19:02

WTF...? stelletje lutsers!! Ga dit even ergens anders uit vechten. Niet hier in de comments. Met van die lange plempsels... Get the F*ck out of here.

Glas Koning | 03-07-12 | 19:00

Ik zit hier vanaf de andere kant van de evenaar met een gigantische glimlach op mijn gezicht dit te lezen. Dit is toch om te janken! Als een stelletje kleine kinderen elkaar aan de schandpaal te nagelen in de comments van een artikel. Provoceren, á lá.. Maar hou toch lekker de eer aan jezelf door het op een volwassen manier op te lossen. Dit gaat echt nergens meer over. Cultuur en mentaliteit doen mij elke dag verbazen hier in Zuid-Amerika, maar toch liever dit hier dan het kinderlijke gezeik dat nu voor mijn ogen voorbij komt :)

Belo Horizonte | 03-07-12 | 18:57

-weggejorist-

DeAnaleAbortus | 03-07-12 | 18:54

Oeps, even vergeten te kijken wie de auteur van dienst was. En het was..... Johnny Quid natuurlijk. Weer zo'n heerlijk stukje dubbelgecheckte feitjes. Wanneer krijgt JQ zijn welverdiende ontslag GS??? Hard zijn is goed. Maar waarheid belangrijker.

Graaiende Teddybeer | 03-07-12 | 18:51

-weggejorist-

DeAnaleAbortus | 03-07-12 | 18:46

vroeger bij de eerste edities van sensation white, qlimax, defqon geweest.
toen was het nog leuk maar de laatste sensations waren te commercieel.
ik betaalde dacht ik bijna 5 euro voor een bekertje water.

naast het feit dat ik die herrie wel was ontgroeid nooit meer de behoefte gehad aan dergelijke commerciële feesten.

wil je echt leuke feesten ga dan naar kleine festivals georganiseerd door een groep mensen die niet alles uit commercieel oogpunt doen.

fubaar2012 | 03-07-12 | 18:45

* edit * url verkeerd ge-escaped, imgur.com/5BZKn

Webrow | 03-07-12 | 18:45

-weggejorist-

DeAnaleAbortus | 03-07-12 | 18:44

@Awake Crew | 03-07-12 "de crew het de eerste en laatste uurtjes weer veel rustiger had en dan pauze kon nemen"

Lekker joh eerste of laatste uur pauze... doe ik ook meestal en daartussen een uurtje of 11 op mijn poten staan... zonder pauze...

ox | 03-07-12 | 18:43

@webrowzuigt | 03-07-12 | 18:24
Ik ben de 'poster' van bovenstaand stuk en je verhaal klopt voor geen meter en wel hierom:
- De gehele dag is er met plezier gewerkt op het evenement.
@Praat voor jezelf, sommige andere mensen zaten om 9 uur 's ochtends in een bus vanaf slotervaart en waren om 2 uur 's nachts thuis.
+ Ik zat netjes in de eerste bus, en ben weggegaan met de laatste bus. als je klaagt over werken, had dan met plezier aan de andere kant van de bar gestaan.
- De bussen werden tegengehouden, waarom mochten we niet mee met de pendelbussen voor normale bezoekers? @Waarom liepen we niet naar de bussen toe waar ze werden tegengehouden?
+Bussen werden tegengehouden door traffic support en moesten omkeren, waardoor ze continu heen en terug over de N200 moesten, ( zij kregen geen toestemming om stil te staan langs te weg )
- Er zijn excuses aangeboden bij de aanbieder van de crew bussen, hoezo heeft geen enkel personeelslid een mailtje gekregen met excuses van jullie?
+ De uitvoerder in kwestie vanuit het horeca uitzend buro heeft iedereen in de bus nog bedankt voor zijn inzet, en netjes haar excuses aangeboden voor het voorval, dit is in jullie bus waarschijnlijk niet gebeurd aangezien er een busje leeggeroofd werd.
/foei * wijst met vinger *
- Hoezo zat er een slot op het hek?
+bovenstaand beantwoord, drankopslag en productie area.
- Heel veel mensen hebben gevraagd weg te gaan. Toen de bussen er eindelijk waren, ging iedereen rennen omdat iedereen zo snel mogelijk weg wilde gaan en al zag dat er te weinig plek is. Dat personeel moet rennen om een plekje in de bus is niet echt normaal te noemen.
+ bedankt voor de mededeling.
- Er stond beveiliging personeel!
+ nietus. ik was de enige bij het hek.
- @Er werd tegen de hekken aangetrapt en mensen wilden er overheen klimmen! zag 2 jongens naast me die werden tegengehouden door je!
+ Uitvoerend medewerker van het horeca uitzend buro ging naar de bussen toe om te kijken of ze op de goede plek stonden, de jongens naast mij trapten tegen het hek, heb ze vriendelijk verzocht dit niet te doen. Aan deze jongens heb ik ook uitgelegd dat ze weg konden ( met het bovenstaande verhaal )
- @Ik weet niet wie dat tegen je heeft gezegd dat ze weg wilde en ging huilen toen je zei dat het 9 km was, maar ik was dat in ieder geval niet. Dus je hebt een verkeerd beeld in je hoofd. Net even op google maps gekeken en het is trouwens 4 km in plaats van 9 km.
+Zij hebben aan mij gevraagd of ze weg mochten, ik heb hun het verhaal medegedeeld
Het was geen 9km , maar 7.1km
(excuus voor misschatting, imgur.com/5BZKn)

- Er was niemand voor taxibonnen. Misschien voor jullie als barhoofden maar voor het 'voetvolk' niet.
+ Er zijn die avond voor iedereen die naar huis moesten taxibonnen uitgekeerd, ook zijn er mensen naar krommenie en schagen toegebracht i.v.m. niet rijdende treinen
- Ik ben met de fiets naar huis gegaan.
+ veilig thuis gekomen ?
- Hoezo is er gedurende 1,5 uur helemaal geen communicatie geweest? Jij hebt je bek ook niet 1x open getrokken.
+ ik trek mijn bek niet open, iedereen die aan mij gevraagd heeft waarom het zo lang duurde heeft gewoon netjes antwoord gehad.
uitvoerend persoon in kwestie heeft meerdere keren medegedeeld dat de bussen werden tegengehouden door trafficsupport.

Webrow | 03-07-12 | 18:43

Die PDF is wel hèt schoolvoorbeeld van de afbraak van het Nederlandse onderwijs. Attenooie! Zelden heb ik zo'n brakke beheersing van de Nederlandse taal mogen aanschouwen.
Een VMBO'er zou sich er voor (moeten) schamen.

McPhart | 03-07-12 | 18:42

@Webrow | 03-07-12 | 18:00 &webrowzuigt | 03-07-12 | 18:24

Oeh.. Fittie..

Jerry! Jerry! Jerry! Jerry!

{Wacht tot Steve het podium op springt...}

ZKH EénOog | 03-07-12 | 18:41

@ markmark | 03-07-12 | 18:34
"enigste" nog verkeerd spellen is anders ook bést knap.

Pa Cartwright | 03-07-12 | 18:41

@webrowzuigt. Vriendelijke persoon!
Heb jij even mazzel dat ik notabene samen met webrow zowat naast je heb gestaan, toen je met snuffert voor dat hek stond. Mag ik je even met je neus op de volgende feiten drukken?

1. Dat jij niet met plezier hebt gewerkt afgelopen zaterdag, heb je waarschijnlijk aan jezelf te danken. Foute instelling als weet dat je een dag van 11uur maakt met 300 man, in de zon en tussen de muziek. Je bent vast geen horecawerk gewend, kan gebeuren, geeft niks. Maar stel je dan ook niet beschikbaar als je de mentaliteit van een 9 tot 5'er hebt.

2. Pauzes? Man.. je mag gelukt hebben dat je lekker lunch gekregen hebt, een goede maaltijd en de vrijheid had tot onbeperkt drinken met uitzondering van alcohol en redbull.

3. Je wilde met de pendelbussen van de bezoekers mee? Volgens mij heb je niet helemaal je rol doorgehad afgelopen zaterdag. Je bent personeel, dus gescheiden van de bezoekers. Een eigen ingang/uitgang en dus GEEN pendelbus naar Sloterdijk. Waarom niet? Omdat je dan 4uur moet wachten voordat je eindelijk een plekje hebt. Er werd niet voor niets vervoer geregeld.

4. Vervoer, precies. Dat was perfect geregeld. Totdat de bussen helaas niet doormochten komen dankzij trafficsupport. Onmacht, ooit van gehoord? Nee zeker.. Als een van de medewerkers zelfs naar de politie moet om dit te regelen, mag ik aannemen dat je zelf ook wel weet dat het niet bij de organisatie/het uitzendbureau ligt? Duidelijk toch?

5. GEEN VERVOER NAAR HUIS? Stom van je dat je meteen wegbent gerend. Als je even goed geluisterd had, had je netjes een taxibon gekregen! Waar je ook heen moest.. Maargoed.. je had waarschijnlijk de oordoppen nog in je oren, wat overigens perfect geregeld was door de organisatie! Top jongens!

6. Conclusie? Voortaan lekker thuis blijven en even netjes naar kantoor bellen om je excuses aan te bieden voor je asociale gedrag.

@Johnny Quid; Lekker professioneel om persoonlijke informatie te plaatsen. Geen stijl. punt.

liefslonn | 03-07-12 | 18:41

Ben een keer met de trein dwars door zo'n bus gegaan daar bij die spoorwegovergang. Die was onderweg naar awakenings mensen ophalen. Wees blij dat de wout ze tegenhoud.

dugo | 03-07-12 | 18:37

Werken op een metal-concert is ook veel makkelijker.
Als je aan bezoekers vraagt hoeveel bier ze willen, schreeuwen ze alleen maar: "Bierrrr, bierrrr!"

blinde kip | 03-07-12 | 18:35

Trouwens best grappig, dat iemand die dus schijnbaar nooit eerder op geenstijl is geweest zoiets instuurt, het nog geplaatst wordt ook, en diegene en vrienden vervolgens massaal nicks aan gaan maken en minkudos gaan geven aan een ieder die het een en ander wat nuanceert.

Daar moet ik wel om lachen.

Aan de andere kant wil ik diegene wel waarschuwen niet te lang door te F5-en. Neem af en toe even een pauze en een lekker blikje RedBull. Neem het A-merk maar gewoon! Je bent nu vrij!

breakingnews | 03-07-12 | 18:34

Hahaha geen eigen initiatief!! Alsjeblieft...

dial "m" for monkey | 03-07-12 | 18:34

awakenings heeft als eenigste festival alles het beste geregeld.

Hoeveel krijgt het bar personeel voor een dag werken?
11uur in dit geval

markmark | 03-07-12 | 18:34

Ik mis de echte Wim Heitinga

Kaas de Vies | 03-07-12 | 18:33

Als ik gegijzeld wordt bel ik altijd de politie.

Zoiets | 03-07-12 | 18:33

Waarom laat Geenstijl zich voor het karretje spannen van een zeurmiep? Ik vind de regels heel duidelijk en denk dat mensen in de rij staan voor zo'n baantje. Rocco (doet 'ie soms ook pornofilms?): vooral doorgaan!

Gash | 03-07-12 | 18:29

Wat een gehuil. Die regels zijn helder, duidelijk, en meer dan logisch. Zonder regels geen veilige werkomgeving.

Dat er een incident is geweest met de bussen, tjah, dat kan gebeuren. In principe zou het netjes zijn iedereen een uurtje extra te vergoeden, aan de andere kant, politie bevel is politie bevel is overmacht.

Ben benieuwd hoeveel mensen die nu zeuren en volgend jaar gewoon weer staan..

ThePriest | 03-07-12 | 18:27

Boeiend, volgende keer beter. ik heb mij prima vermaakt zoals altijd op awakenings, tot in oktober !! Drumcode !!

!Trepmud | 03-07-12 | 18:25

Ik heb ook wel eens eendagsbaantjes ergens gehad, toen ik de leeftijd had van de meeste van die gasten die daar staan. Dan werkte je je de hele dag de tering, voor een paar euro of gulden per uur. Maar omdat je 18 uur op een dag werkte, verdiende je "veel". En dan ging je een poosje goed slapen en dan was je weer helemaal bij, en blij met je verdiende pecunia's. Dus zeik niet zo, bedenk zelf ook eens wat er bij zulke baantjes hoort. Wat dacht je dan voor 1 dag? Om het uur een pauze met een voetmassage en gezichtsbehandeling?

Los daarvan heb ik bij die baantjes nooit zulke voorwaarden gehad. Dan kun je namelijk nog altijd zelf bedenken of je het dan wel wilt of niet. Voorwaarden die beginnen met "super leuk!" wantrouw ik al direct. De verdere quotes "Kom dus niet in een witte broek als het gaat regenen", "geen slippers ivm glas!" en vooral "Niet zelf iets bedenken, geen eigen initiatief!" getuigen van een bepaalde inschatting (mongoloïde) van het personeel en zouden mij waarschijnlijk in een lachstuip of een huilbui doen belanden die zolang aan zou houden dat het festival voorbij was, als ik eroverheen ben.

Jemig.

breakingnews | 03-07-12 | 18:25

@Webrow,

Ik ben de 'poster' van bovenstaand stuk en je verhaal klopt voor geen meter en wel hierom:
- De gehele dag is er met plezier gewerkt op het evenement. Praat voor jezelf, sommige andere mensen zaten om 9 uur 's ochtends in een bus vanaf slotervaart en waren om 2 uur 's nachts thuis.
- De bussen werden tegengehouden, waarom mochten we niet mee met de pendelbussen voor normale bezoekers? Waarom liepen we niet naar de bussen toe waar ze werden tegengehouden?
- Er zijn excuses aangeboden bij de aanbieder van de crew bussen, hoezo heeft geen enkel personeelslid een mailtje gekregen met excuses van jullie?
- Hoezo zat er een slot op het hek?
- Heel veel mensen hebben gevraagd weg te gaan. Toen de bussen er eindelijk waren, ging iedereen rennen omdat iedereen zo snel mogelijk weg wilde gaan en al zag dat er te weinig plek is. Dat personeel moet rennen om een plekje in de bus is niet echt normaal te noemen.
- Er stond beveiliging personeel!
- Er werd tegen de hekken aangetrapt en mensen wilden er overheen klimmen! zag 2 jongens naast me die werden tegengehouden door je!
- Ik weet niet wie dat tegen je heeft gezegd dat ze weg wilde en ging huilen toen je zei dat het 9 km was, maar ik was dat in ieder geval niet. Dus je hebt een verkeerd beeld in je hoofd. Net even op google maps gekeken en het is trouwens 4 km in plaats van 9 km.
- De minibar met wat drankjes en 20 nuts en snickers ofzo werd gelijk geplunderd, ik heb 1 nuts gehad sorry hiervoor. Ik weet niet wie het mandje had gepakt maar toen het bij ons werd beland werd er gezegd dat het een goedmakertje was voor het wachten. Vervolgens hebben we nog 10 minuten daar stilgestaan omdat de bus chauffeur eerst zijn nutsen terug wilde hebben of geld wilde.
- Er was niemand voor taxibonnen. Misschien voor jullie als barhoofden maar voor het 'voetvolk' niet.
- Ik ben met de fiets naar huis gegaan.
- Hoezo is er gedurende 1,5 uur helemaal geen communicatie geweest? Jij hebt je bek ook niet 1x open getrokken.

webrowzuigt | 03-07-12 | 18:24

@Boer-konijn | 03-07-12 | 18:12
Personeel was "vrij" om te drinken,
met uitzondering van Red-bull, en Aquarius.
Fris en water was gewoon toegestaan.

@zegmaarmeneer | 03-07-12 | 18:12 | + 1 -
het hek was tevens ook de toegang tot de "productie" area, en het was niet de bedoeling dat de bezoekers daar naar binnen kwamen. (organisatie awakenings heeft gekozen voor slot i.p.v beveiligingsbeambte ernaast te zetten )

Webrow | 03-07-12 | 18:24

Oke raar. Volgens mij was er dit weekend maar 1 Awake-fest toch? Ik heb er namelijk ook gestaan maar herken bovenstaand absoluut niet! Je werkt op een evenement en in de horeca, als je daar niet tegen kan moet je niet gaan werken beste vriend.

Ook zaten we niet opgesloten maar zaten we in een beschermde omgeving om ons te beschermen tegen het publiek tot de bussen bij ons konden komen. Ook was dit de plek voor de drankvoorraad, vandaar dat deze ruimte achter een slotje zit;)!

Het enige echte probleem was dat de bussen niet door de traffic support kwamen omdat de politie vanwege de mensen-massa het geen strak plan vond. Dat duurde inderdaad veel te lang waardoor we onnodig lang moesten wachten. Daarna zijn wij allemaal netjes met taxi's thuis afgezet vanaf sloterdijk. Moet je maar niet wegrennen;)

En volgens mij ben jij degene die er op zondag niet bij was. Ik heb geen 70 man tekort gezien hoor! En nu weer studeren jij!

Jantje bladerdeeg | 03-07-12 | 18:24

-weggejorist-

2estrangetown | 03-07-12 | 18:22

Wat een gezeik, je komt toch om te werken?
Loop dan niet te blaten als je aan de bak moet.
Super dag gehad, lijkt alleen elk jaar drukker te worden.

Imho | 03-07-12 | 18:18

Dus flesjes zonder dop kunnen, in tegenstelling tot flesjes met dop, gewoon teruggekopt worden naar afzender? Stelletje zakkenvullers, het is bij elke feest/festival hetzelfde liedje. Gras of geen gras.

WaitingLine | 03-07-12 | 18:16

Zo heb je als baas in ieder geval de garantie dat de klanten ook als schoften worden behandeld.

meesterinche | 03-07-12 | 18:15

@Webrow | 03-07-12 | 18:00 | + 0 -
Hoezo zat er uberhaupt een slot op dat hek als er mensen zoals jij voorstaan?

zegmaarmeneer | 03-07-12 | 18:12

@Webrow, "heeft zich de minibar van de bus eigengemaakt, maar ontkende." Lol! Tja, de betreffende persoon zal wel uitgedroogd zijn geweest nadat hij (notabene als barman) de hele dag niks te drinken mocht pakken. What goes around, comes around!

Boer-konijn | 03-07-12 | 18:12

Vroeger werkte ik altijd een uurtje of 22 achter elkaar op een jaarlijks evenement in onze regio.
Heb daar nooit over geklaagd... vond die 30 minuten pauze lang zat.

CortezTheKiller | 03-07-12 | 18:10

Man man.. Wederhoor plegen is blijkbaar te ingewikkeld voor Geenstijl..
Te druk me je geld aan het tellen?

Wilhelm Tell | 03-07-12 | 18:09

Het begint hier inmiddels op 'Chinese' toestanden te lijken. Slavendrijvers heersen steeds vaker. Door deze publicatie is het natuurlijk duidelijk dat je hier (terecht) niet moet gaan willen werken. Dus stem met je voeten, laat je niet uitbuiten en zoek iets beters, want dat bent u toch wel waard?!

afdankert | 03-07-12 | 18:09

Wil de echt Rocco opstaan...

Akkefietje | 03-07-12 | 18:08

@Webrow | 03-07-12 | 18:00 | + -2 -
Als je mij een gesigneerd toegangsbewijs voor volgend jaar opstuurt dan ben ik helemaal om.

Kaas de Vies | 03-07-12 | 18:04

Lol! Koekkie van eigen deeg voor die arrogante barhuppelkutjes die zichzelf helemaal te wauw vinden achter de bar en nog in staat zijn een fatsoenlijk drankje te tappen.

rexmundi666 | 03-07-12 | 18:04

-weggejorist-

2estrangetown | 03-07-12 | 18:04

Ijzeren mannen & Houten schepen .. oooh nee wacht.

CortezTheKiller | 03-07-12 | 18:03

Tja, Awakenings is helaas een massa festival geworden, vond het er vroeger erg tof, niet te druk, niet of nauwelijks rijen bij eten en drinken, erg onstpannen sfeertje... prima, laatste keren in een mierenhoop beland met allemaal maar zien en gezien worden volk, en overal enorme rijen, kan me voorstellen dat je achter de bar er ook niet vrolijk van wordt.

Poedersuiker | 03-07-12 | 18:02

Dus dames en heren, geenstijl plaatst zoals gewoonlijk weer een heerlijk genuanceerd stuk.

De gehele dag is er met plezier gewerkt op het evenement. Toen we aankwamen bij het uitschrijf gedeelte is er ons verzocht te wachten omdat de bussen er nog niet stonden. De bussen werden tegengehouden door
www.trafficsupport.nl/ -> traffic support.
Deze hebben de volgende dag netjes hun excuses aangeboden bij de aanbieder van de crew bussen
( volgende dag, Latin Village is alles prima verlopen )

Er zat inderdaad een slot op het betreffende hek, er is één medewerker geweest die heeft gevraagd of hij op eigen vervoer weg mocht, ( hek open gedaan, persoon is weggegaan, hek weer dicht gedaan )
Er stond geen beveiligings-personeel, dus niemand is van de hekken afgeduwd, de "poster" in kwestie, zei tegen mij :"Oh, en als ik nu weg wil, houd je me dan gevangen, "
ik:"nee, je bent vrij om te gaan, echter is het 9 kilometer lopen naar het station, en de taxis worden op 2 km afstand tegengehouden."
poster:"Ja uhhhh - sip gezicht -"

toen de bussen eenmaal aankwamen is de poster in de eerste bus gestapt, heeft vervolgens de minibar van de bus eigen gemaakt, en was vervolgens te stoer om te zeggen dat hij het had gedaan.

één van de medewerkers was op station Sloterdijk aanwezig om taxibonnen te regelen voor het personeel om naar huis toe te komen ( Dat doet het uitzendbureau namelijk ) vervolgens heeft de poster geroepen:"Ik pak een eigen taxi, en jullie krijgen de bon nog van me!"

@JohnnyQuid, mag ik jou wel verzoeken om een screenshot van de PDF te mirroren, maar met de telefoonnummers van de medewerkers eruit? aangezien dit personlijke telefoonnummers zijn. Er is geprobeerd te bellen, maar je post dit bericht om 16:44 voordat je de deur uitrende.

Voor verder beklaag, fire away. ik houd de reacties in de gaten.

Groeten.
The man with the key to the lock that locked up 300 employees.

Webrow | 03-07-12 | 18:00

Weet je wie ook mensen achter hekken opsloot om te werken?

ZKH EénOog | 03-07-12 | 17:58

Hey, die editfunctie bij de comments heb ik niet...

ZKH EénOog | 03-07-12 | 17:58

Het hek was 2 cm te hoog.

Al SchietjemeLevend | 03-07-12 | 17:57

Moet je voor de grap tijdens het opbouwen een foto van het podium op Facebook of Twitter posten. Suen ze je ook tot de dood!

ThatisFonzie | 03-07-12 | 17:56

Heb eens wat tweets bekeken van die pubers die er hebben gewerkt. Iedereen 'kapot moe' maar wel superdag gehad.

MailerT is dus gewoon een verwend nest.

KeurMeester | 03-07-12 | 17:52

@rocco1 | 03-07-12 | 17:20
Crisismanagement is ook lastig als je doorgesnoven het verdiende geld van je feest wil tellen.

blinde kip | 03-07-12 | 17:51

zwitsal invasie

TimmaiP | 03-07-12 | 17:49

@Loesja11, kijk, daar hebben we de dochter des huizes!

Boer-konijn | 03-07-12 | 17:48

Loesja11 | 03-07-12 | 17:46

Wie loopt er nu te janken? Gij of ik...

Sjakkie van de Hoek | 03-07-12 | 17:47

Awake Crew | 03-07-12 | 17:30
rocco1 | 03-07-12 | 17:20
Jullie zeggen niets over het opsluiten van het personeel. Hoe gaan jullie dat recht praten? En hoe zit dat met de gebrekkige communicatie? Alles valt en staat bij communicatie. Als je daar al niet fatsoenlijk toe in staat bent moet je niet gaan ondernemen.

Doldwaas | 03-07-12 | 17:46

De meeste restaurant medewerkers in Spanje kloppen deze uren zes dagen per week gedurende een maand of zes, acht, tegen een netto verloning van rond de 1200€. Saludos!

DANNY3960 | 03-07-12 | 17:46

-weggejorist en opgerot-

Loesja11 | 03-07-12 | 17:46

@rocco1 | 03-07-12 | 17:20
Maar een half uur pauze, waarvan na een kwartier weer doorkachelen op aandringen van het bar hoofd?

En medewerker tegen hun zin achter hekken houden door beveiliging terwijl ze aangeven zelf voor vervoer te gaan zorgen?

Kom op Rocco... dan moet je bij mij met een beter verhaal aankomen ,want hier klopt geen reet van!
En dat weet jij ook wel, al prijs je ze hier nu de hemel in voor hun goede werk.

deraderendraaien | 03-07-12 | 17:42

Beetje aparte reacties. Ik weet zeker als bovenstaande reaguurder in dezelfde situatie zouden hebben gezeten dit ook niet zomaar over zich heen hebben laten gaan. Ben benieuwd naar een reactie van Meneer Rocco.

HetMannetje! | 03-07-12 | 17:41

Als ik het zo lees, heeft het barpersoneel meer dan een uur pauze gehad. Beetje lullig dat het pas aan het eind van de werktijd was, maar ach...

Of bood het personeel ook vrijwillig aan minder salaris aan te nemen omdat ze eerder klaar waren?

ZKH EénOog | 03-07-12 | 17:41

@wake Crew | 03-07-12 | 17:30 | + -1 -
Als de bus bij de spoorwegovergang stond en er daar al mensen liepen, dan kan het dus nooit zo ver zijn geweest. Dan zeg je toch even tegen het personeel hoe ze moeten lopen naar de bussen en laat je ze niet 1,5 uur wachten. Zo amateuristisch als het maar kan dit, dit soort mensen moeten evenementen begeleiden waar dingen zoals tijdens de loveparade in Duitsland kunnen gebeuren

zegmaarmeneer | 03-07-12 | 17:40

rocco1. rocco 2. rocco3. rocc.. en verder tellen...

Normpje | 03-07-12 | 17:40

Rocco, is dat niet die lul van Lowlands?

Canis Spurcus | 03-07-12 | 17:39

@rocco1 | 03-07-12 | 17:20
En hoe zit het dan met die 15 minuten pauze i.p.v. 45 minuten?

DaveyDuck | 03-07-12 | 17:37

Rocco is ook lekker slim bezig.. Stuur gewoon een mail naar GS, en zij zijn zo redelijk om het er ook op te gooien. Reageren onder het topic getuigt van amateurisme tot en met.

Maar toen ik het vodbriefje zag dat aan het personeel is gegeven, dan verbaast me dat niets.. Wat een taaltechnisch staaltje ellende zeg.

Balzakius | 03-07-12 | 17:36

@Awake Crew | 03-07-12 | 17:30 |

Ik ben er echt enorm heilig van overtuigd dat jij Rocco niet bent, ga zo door!

Wekkerradio | 03-07-12 | 17:34

Awake Crew | 03-07-12 | 17:30
En waarom wordt het personeel dan opgesloten binnen hekken, en teruggeduwd door de beveiligingsmensen ?

Balzakius | 03-07-12 | 17:34

redden wat er redden valt

Awake Crew | 03-07-12 | 17:30

rocco1 | 03-07-12 | 17:20

Sjakkie van de Hoek | 03-07-12 | 17:33

@ Awake Crew | 03-07-12 | 17:3
Mevrouw Veenboer, I presume?

Pa Cartwright | 03-07-12 | 17:33

@rocco1, hoi kruideniertje. Waarom mag jouw barpersoneel geen frisje gebruiken in de gloeiend hete zon, en moeten ze met pakjes wicki van thuis gaan slepen?

Boer-konijn | 03-07-12 | 17:32

Kom rocco, trek de poepflap, 200.000 reaguurders kijken mee!

Tolenquatz | 03-07-12 | 17:32

@rocco1 | 03-07-12 | 17:20 |

Wauw dat excuus van waarom de flesjes zonder dop verkocht worden vind ik echt heel creatief gevonden!

Lul niet, je wil gewoon geld verdienen.

Wekkerradio | 03-07-12 | 17:31

@rocco1 | 03-07-12 | 17:20
Je hebt een grasveld waar 35.000 man op kunnen staan, hoezo je personeel dan wegzetten in een kleine ruimte achter hekken? Had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt me zo.

zegmaarmeneer | 03-07-12 | 17:31

De feiten: de door het horeca-uitzendburo geregelde crew-bussen werden, ondanks voorbespreking en speciale Parkeer-hangers door de politie tegengehouden bij de spoorwegovergang. Het is logisch dat je als barpersoneel na zo'n lange dag werken lekker naar huis wil (en daardoor ontzettend kwaad bent), maar volgens de politie was het door de uitstromende mensen rijden met de touringcars op dat moment onverantwoord. Helaas werd dat niet duidelijk uitgelegd aan de wachtende bar-crew.
Om hiervoor op Rocco te gaan vitten slaat echter nergens op, al het personeel hier weet dat hij de crew juist extreem goed behandeld. Dat de avond-eetpauze wat korter uitvalt als het erg druk is bij de bar kan gebeuren, maar daar staat tegenover dat de crew het de eerste en laatste uurtjes weer veel rustiger had en dan pauze kon nemen.
Anyway de organisatie betreurt wat er mis is gegaan en evalueert dit uitgebreid met de verkeersdienst, politie en horeca-uitzendbureau.

Awake Crew | 03-07-12 | 17:30

dat van het vervoer is schandalig, maar lopen janken over een te lange werkdag terwijl je van te voren weet dat dit een lange werkdag zal worden slaat nergens op, je hebt je zelf aangemeld om op zon festival te staan,

heb ik ook meerdere keren moeten doen, en inderdaad als het druk is dan kan je even geen pauze nemen, ik kreeg dacht ik iets van 9 euro netto toen ik 18/19 jaar was

verdient dus meer dan prima

Russo | 03-07-12 | 17:29

Wanneer het onderwerp van een draad zèlf komt reaguren, nou, pak dan de chips en meters bier er maar bij.

Jackanders | 03-07-12 | 17:29

@rocco1
Ik kan je aanraden een social media cursus oid te volgen.

Rest In Privacy | 03-07-12 | 17:28

@rocco1 | 03-07-12 | 17:20
beetje jammer, dat het weerwoord via een reaguursel moet komen...

Maar goed, wat mensen bezielt om naar dat soort massa-festivals te gaan heb ik ook nooit helemaal begrepen. Maar ik geef toe dat ik meerdere dingen wel niet begrijp, zoals tattoos, piercings, XTC-pillen, DJ Tiesto en al die andere DJ xx's.

Jopie2009 | 03-07-12 | 17:27

@ontlullen | 03-07-12 | 17:18
Al dat softe gedoe toch altijd. Wat is er mis met eigen verantwoordelijkheid en een beetje assertiviteit. We zitten hier niet op het Chinese platteland bij wereldvreemde sukkelaars. Bovendien: dit zal wel geen arbeidscontract zijn maar "vrijwilligerswerk" met een onkostenvergoeding en een instructieblaadje. Man man man, niemand dwing je toch.

pandalicious | 03-07-12 | 17:27

De overbuurman gooide recentelijk met een dopje van een waterflesje zó een volwassen vent van z'n brommer. Van driehoog. Uit stand.


Levensgevaarlijk, die dopjes.

Pa Cartwright | 03-07-12 | 17:27

Kaas de Vies | 03-07-12 | 17:21 | + 0 -

De volgende keer dopjes verkopen voor 3 euro

Eurotokkie | 03-07-12 | 17:25

[email protected] "Zelf drinken meenemen" en "B-merk meenemen zodat redbull je niet kan verdenken van pakken uit de koelkast". Wat een stelletje treurige kruideniers. Ik snap best dat je streng bent op de munten-inzameling, maar je eigen barpersoneel nog niet een drankje gunnen in de gloeiende hitte is ongekend.

Boer-konijn | 03-07-12 | 17:25

@rocco1 | 03-07-12 | 17:20
Verkoop water dan in bekertjes van 1 munt ipv die flesjes. Da's gewoon puur geldklopperij en dat weet je zelf ook best.

mrfreeze | 03-07-12 | 17:22

Dit lijkt me meer iets voor een SP-gemeentefractie-huilie-raadslid dan voor op GS. Boehoe "uibuiting", een echte tranentrekker.

jeanmondo | 03-07-12 | 17:21

@rocco1 | 03-07-12 | 17:20 | + 0 -
Bedankt voor de duiding.
Doe een "geste" naar de betrokken personen en ik laat mijn onderbuik slapen.

Kaas de Vies | 03-07-12 | 17:21

Wat een slavendrijvers bij die organisatie.

gz | 03-07-12 | 17:21

Zo'n baantje als "de barhoofd" lijkt me wel wat...

18konijn | 03-07-12 | 17:20

EXCUSES AAN HET BARPERSONEEL MAAR HELAAS HEEFT DE POLITIE TEGEN DE AFSPRAKEN IN ONZE PERSONEELSBUSSEN BIJ DE SPOORWEGOVERGANG TEGENGEHOUDEN EN KON HET BARPERSONEEL DAARDOOR INDERDAAD PAS LATER VERTREKKEN
wij werken met horecauitzendburo venw.com en die hebben prima werk geleverd en houden zich aan alle ARBO-voorschriften en de meeste mensen hebben na zaterdag ook afgelopen zondag wederom gewerkt op het festivalterrein.
Flesjes water worden inderdaad zonder dopjes verkocht dat moeten wij doen van de autoriteiten. flesjes met dop kunnen hard aankomen als je er mee zou gooien en een 2de argument komt van de verhuurder van het terrein(recreatieschap noordholland) en dat betreft het feit dat de dopjes in de grond getrapt worden en de grasmaaimachines kapot maken.

rocco1 | 03-07-12 | 17:20

Spaarnwoude, mmmmm.... waar ken ik dat van.

**In 2001 bereikte het festival haar hoogtepunt met 90.000 bezoekers. Het einde verliep echter niet als verwacht. Dance Valley was niet goed voorbereid op dit aantal, waardoor vele bezoekers soms uren moesten wachten op een plaats in de pendelbussen. Doordat de regen uitbrak liep de logistiek verder uit hand en raakten enkele bezoekers onderkoeld.

Sjakkie van de Hoek | 03-07-12 | 17:19

@Eurotokkie | 03-07-12 | 17:17 | + 0 -
Breaking, Kaas de Vies op zijn nummer gezet door Eurotokkie.

Kaas de Vies | 03-07-12 | 17:19

0.30 minuten is 18 seconden pauze!

mrfreeze | 03-07-12 | 17:18

Man-o-man, het wordt tijd dat de dienstplicht opnieuw wordt ingevoerd dan denken ze wel twee keer na voordat ze een jankmail sturen. En de ARBO moet gewoon afgeschaft worden, de ARBO is een kneuzenfabriek, sinds de invoering heeft iedereen 2 linkerhanden en staat een watje koppen gelijk aan een landing na een duik van een wolkenkrabber. Stumperts.

* | 03-07-12 | 17:18

Regels regels, maar geen plichten. Ik zeg een enorme boete voor overtreden arbijdstijden wet, vrijheidsberoving, onredelijke arbeidsvoorwaarden, kinderarbeid en slavernij. En het ontheemd achterlaten van mensen op een station zonder vervoer. Verontachtzamen van de zorgplicht. Het niet uitbetalen van overwerk, afdragen van premies, vakantiedagen, vakantiegeld en pensioenpremies. En last but not least gehoorbeschadiging bij het personeel.

Rocco is gewoon een KUT camper.

ontlullen | 03-07-12 | 17:18

Anderhalf uur in een kooi, met een een hoop lekkere wijven en een rugzak vol bier vnd ik niet het zielugst aan dit verhaal.
Voor de rest lijkt het me hel, werken op zo'n kutfeest.

LibertasSimplex | 03-07-12 | 17:13

Breaking nummer 4 vandaag voor de redactie.
Sarkozy is binnengevallen door de politie.

Kaas de Vies | 03-07-12 | 17:13

Brrrrrrrrrr | 03-07-12 | 17:07 | + -1 -

En in een apenland achter de bar staan is dit ook mogelijk ?

Eurotokkie | 03-07-12 | 17:13

Sja, bende schapen toch ook. Zo goed als gratis gaan werken terwijl de organisator bakken geld verdient. De enige reden dat niemand ter plekke protesteert is omdat ze bang zijn hun centjes/gratis ticket/10 pintjes niet te krijgen. Het staat toch echt wel een paar keer in het papiertjes: als je hiermee niet akkoord gaat, krijg je geen salaris. Klaar. Laat me raden, het waren allemaal uitbuitbare, naieve, domme kindertjes die al blij waren "dat ze erbij mochten zijn"

pandalicious | 03-07-12 | 17:11

@Brrrrrrrrrr | 03-07-12 | 17:07
Precies wat ik zoek. Waar kan ik solliciteren?

shoarma4belgium | 03-07-12 | 17:11

Vertel eens wat nieuws, awakenings is een van de organisaties die nooit en te nimmer meer een cent aan mij zullen verdienen.
Ik kan me nog een feest herinneren in de gashouder waar het zo godsonmogelijk warm was dat het binnen letterlijk regende door de condens, halverwege de nacht *al* het water op was, iedereen klaagde over de warmte en het gebrek aan vocht. Toen besloot ik eens achter een strook afgedekte hekken te kijken.... een stuk of 10 "bouw"-kachels die voluit stonden te loeien. Nog heter maken in de zaal, nog meer drinken verkopen. Hufters.

Tsaar Guus | 03-07-12 | 17:11

Poepvlieg heeft in het verleden op veel dancefeesten/festivals gewerkt.
Moet zeggen hard werken maar veel lol. Ik vind persoonlijk dat deze gast een beetje loopt te mouwen, zo loopt het meeste personeel lang niet zo hard. Pauzes kun je afdingen door gewoon langer te blijven zitten of zelf barhoofd te worden of door te gaan roken. Dat lange wachten na een festival is de normaalste zaak van de wereld. Poepvlieg en zijn collega's verzachten dit altijd door backstage het op een zuipen te zetten (het feest is immers afgelopen dus er mag gedronken worden).

Nog een tip voor deze stakker.
*tip*
Neem backstage bier mee voor in de bus je moet immers nog een stukje reizen.

poepvlieg | 03-07-12 | 17:09

Jaahaa mensen, ik zie mezelf 25 jaar geleden nóg zitten op de tractor. Bollen rooien, 12 uur per dag.
En ik maar zaniken over de uren natuurlijk en dat ik niet van die kudttractor af mocht enzo.

Pa Cartwright | 03-07-12 | 17:09

Ik werk 16 of 17 uur per dag in de meest waanzinnige apenlanden, weken achter elkaar, met temperaturen tegen de 50 graden celsius. Pauze hebben we geen tijd voor, we willen graag weer naar huis. En ook ik heb geen vak geleerd maar ik klaag niet. Ik word wel goed betaald ;-)
Het is dus gewoon een keuze om op zo'n stom festival achter een bar te gaan staan.

Brrrrrrrrrr | 03-07-12 | 17:07

Slavernij was toch al afgeschaft in Nederland ?

Eurotokkie | 03-07-12 | 17:05

Zeg Quid, ben je overgestapt op de engelse schrijfwijze? Door gesnoven anabolen billies met een bier truuk?
Dan toch ook personeels lid, bar personeel en op knappen.

Jimmydepimmy | 03-07-12 | 17:04

Welkom in de (evenementen-)horeca, stelletje verwende studenten! Dachten jullie toch even betaald naar een topfeestje te gaan, mag je niet eens lopen!
Het is godgeklaagd hoor!

/care

Z-PiLL | 03-07-12 | 17:04

Trouwens dat gezeik over uren voor een ééndagsbaantje is wel een beetje triest.

Hans Gruber | 03-07-12 | 17:04

HetMes | 03-07-12 | 16:47
Wat zou je denk van zo'n € 9.- netto p/u

K. Metjes | 03-07-12 | 17:03

Je bent ook wel een sheep als je je door twee mensen en een kettingslotje laat gijzelen hoor. Je bent overigens een NSBer als je aan de andere kant van dat kettingslotje staat.

Hans Gruber | 03-07-12 | 17:02

Schapen die denken dat ze een leuke dag op een festival kunnen hebben met geld toe. Gelukkig is er ieder jaar weer een nieuwe lichting.

Godsammekraken | 03-07-12 | 17:01

Lollollol:

"Van RedBull mag alleen een B-merk mee worden genomen, zodat je niet beschuldigt kan worden van het pakken uit de koelkast."

Cuyahoga | 03-07-12 | 17:01

Kirth Gersen | 03-07-12 | 16:57 | + 0 -

Een bezoekje van de arbeidsinspectie is geen overbodige luxe bij Rocco.

Eurotokkie | 03-07-12 | 17:00

Allemaal de schuld van Rutte, als die de BTW niet had verhoogd was dit nooit gebeurt. Of iedere andere willekeurige lulsmoes die we al een hele tijd van festival organisatoren moeten aanhoren.
En hoeveel moeite zou het gekost hebben om die bus een rondje door Amsterdam te laten rijden zodat iedereen tenminste in zijn eigen buurt afgezet kon worden. Nou zijn die gasten die opbrengst van een dag werken kwijt aan de taxi om thuis te komen.

Osdorpertje | 03-07-12 | 16:59

je hoeft er niet te gaan werken....

Satria | 03-07-12 | 16:59

Wat mensen missen op festivals als deze is kritiek. Iedereen vond het geweldig, maar ja, als je met een pil in je treiter in de koopgoot staat is het ook feest. Taxi's moesten een half uur omrijden om op de bestemming te komen. DJ's draaiden onder de maat (leuke woordspeling). Je moest meer dan een half uur te voet om bij bus of taxi te komen, fouilleren leek meer op 'even aanraken' en uiteraard, zoals elk eendaags festival: eten was niet te doen. Natuurlijk, Awakenings gaat gewoon door, want de mens is niet kritisch. De organisatie ook al niet meer.

heyhallohi | 03-07-12 | 16:59

Johnny, ben jij het wel? 'Door gesnoven' . Ik kom ze de laatste tijd vaker tegen. Alsof een stagair je nick gejat heeft.

Bluebook | 03-07-12 | 16:58

Als het zo slecht is, toon je toch met z'n allen een dikke vinger en laat je de uitbater maar op zoek gaan naar een paar Polen of zo?

michelr | 03-07-12 | 16:58

Hmzz. Geen pauze? ARBO regels? Rot toch op. Typisch gezanik van de nieuwe generatie. Wees blij dat je werk hebt kut of zoek een praatgroep.

Datzegiktoch | 03-07-12 | 16:58

Ik zie geen enkel probleem in de instructies. En mietjes die voor een of twee dagen werk ingehuurd worden en over de ARBO gaan zeiken: Flikker toch op.
Natuurlijk mag je niet negatief posten op sociale media, je wordt betaald om te werken, niet om een recensie te schrijven.

Kirth Gersen | 03-07-12 | 16:57

Wat een schapen:
a) akkoord gaan met arbeidsvoorwaarden uit 1843
b) 300 man sterk en je dan door een paar veiligheidsmedewerkers laten uitschakelen
c) wel dat alles slikken en na afloop huilie huilie doen op Geenstijl.

kapotte_stofzuiger | 03-07-12 | 16:57

picture or it didn't happend!

Artwido | 03-07-12 | 16:56

"De Barhoofd inschakelen" wollah iek zwier die barhoofdje je weet zelf

Mr. Kendall Mintcake | 03-07-12 | 16:55

Rude awakening?

DatWelNatuurlijk | 03-07-12 | 16:55

Meid, het is wat

pelt | 03-07-12 | 16:55

@eerstneukendanpraten | 03-07-12 | 16:53 | + 0 -
Valt allemaal mee, ik heb 8% minder gereaguurd dan de maand ervoor.

Kaas de Vies | 03-07-12 | 16:54

Had je maar met Rocco Granata in zee moeten gaan in plaats van met deze tweederangs pornoacteur

Pieter Pan | 03-07-12 | 16:54

Ik wil wel foto's van die 'opsluiting' zien... Zou toch gek zijn als geen van de 300 man niet hun hippe smartphone bij zich hadden.

CubaPete | 03-07-12 | 16:53

@Rollins | 03-07-12 | 16:51
Dat hebben ze de zondag daarna dus ook niet gedaan.

DaveyDuck | 03-07-12 | 16:53

Kaas de Vies | 03-07-12 | 16:51 | + 0 -

Had niet anders verwacht, gezien de draadjes van de laatste dagen...

eerstneukendanpraten | 03-07-12 | 16:53

Scientology - bar ?

Eurotokkie | 03-07-12 | 16:52

Trouwens ik heb ooit ook wel eens gewerkt.

Nee hoor grapje Pa Cartwright, natuurlijk niet.

Kaas de Vies | 03-07-12 | 16:51

Je HOEFT er niet te werken.

Rollins | 03-07-12 | 16:51

Uitbuiting van personeel is van alle tijden. Ook daarom is er behoefte aan een arbeidersbeweging.

Dmitri Dmitrievitsj | 03-07-12 | 16:50

Ik moet zeggen dat ik de film met Williams en De Niro beter vond...

eerstneukendanpraten | 03-07-12 | 16:50

Voornaam, gelijk een porno-acteur, achternaam van een turfstekersfamilie. Heerlijk.

Pa Cartwright | 03-07-12 | 16:50

En wat is het verhaal van Veenboer?
(dit soort mailtjes hebben vaak meerdere oorzaken...)

Baron Wilhelmus | 03-07-12 | 16:49

horeca ja toch

Daan0 | 03-07-12 | 16:48

Ik zie het probleem niet. Je belt toch gelijk de politie als je door beveiligingsmensen weer achter dat hek gedrukt wordt?

Zwijneveld | 03-07-12 | 16:48

Niet zeiken over je uren en gewoon eten en drinken terwijl je werkt.
Maar voor die beloofde bussen zou ik een hotelrekening indienen...

da wizard | 03-07-12 | 16:48

Rocco gaat hard!

Pa Cartwright | 03-07-12 | 16:47

Wat is er dommer dan je uit laten kleden door een festivalorganisatie? Voor ze gaan werken!

Godsammekraken | 03-07-12 | 16:47

Even voor de nuance, wat betaalt zo'n werkdag?

HetMes | 03-07-12 | 16:47

Rocco Veenboer de grootste gedoogpillenboer van Nederland.

ceeswing | 03-07-12 | 16:47

Sluit naadloos aan bij een topic over Onno Hoes dit!

eerstneukendanpraten | 03-07-12 | 16:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken