Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het Westen moet RESPECT tonen aan Egypte

jihaddemonstrant.jpgGaan we weer, het knuffelcorrectmediale offensief om de Egyptische Moslimbroederschap te promoten als serieus te nemen regime. De politieke islam is helemaal geen kwaadaardige, vrouwenhatende beweging die uit is op onderwerping danwel bekering van het Vrije Westen. Welnee. De Moslimbroederschap is beter voor Egypte dan Mubarak, betoogt historicus Marno de Boer. Ja, zoals HIV een iets gunstiger prognose biedt dan ebola, misschien. De Westerse wereld dient zich eerst en vooral schuldig te voelen voor het samenwerken met dictators Assad en Mubarak. Foei, Westen, foei! Nou mogen we voor straf nooit meer iets zeggen over andere regeringen natuurlijk. Laat staan het gore lef hebben om OpperBroederschapper Morsi aan te spreken op de mensenrechten in zijn land. En trouwens, de Broederschap is niet hetzelfde als Al Qaeda, volgens De Boer. *kuch* O, wel. *kuch* De gematigde politieke islam bestaat. Heus, het moet wel zo zijn anders valt het wereldbeeld van de wensdenkende multicultuurbelievers in duigen namelijk. Die kennelijk reddeloos ver heen zijn in hun waan, als de Turkse AK-partij wordt genoemd als voorbeeld van redelijk democratisch, gematigd islamisme. Dus of we even een gelijkwaardige band willen opbouwen met de tribale, religieus-fundamentalistische, vrijheidshatende, nooit de Verlichting meegemaakt hebbende en heus geen verborgen islamiseringsagenda voerende Broederschap. Hoe? Nou, door leningen van de Wereldbank naar ze over te maken en ons beslist niet te paternaliserend op te stellen over binnenlandse aangelegenheden. Tegemoetkomen, middeleeuwse achterlijkheid niet keihard veroordelen en veel knuffelen, daar gaan alle nare problemen mee weg. En het heeft als bijkomend voordeel: als de Jihadpleuris straks uitbreekt omdat de politieke islam ongestoord, nee aangemoedigd door appeasers als De Boer heeft kunnen woekeren, zullen ze ons wel met rust laten. Toch? Tuurlijk. Wil de laatste islam-apologeet de Verlichting uit doen?

Reaguursels

Inloggen

meh... ieder volk krijgt wat het verdient.

Zookrates | 28-06-12 | 23:24

De gematigde islam bestaat... Maar dan alleen ACHTER de voordeur en niet ervoor. Alles voor de voordeur moet met hand en tand worden verwijderd, zo ook in de politiek. Verdedigers van islam voor de voordeur leiden aan dhimmyism. Ze zijn dhimmies, slaven die onze rechtstaat langzaam ondermijnen door de sharia steeds meer ruimte te geven. Elke millimeter is teveel !!!!!!

Dysphemian | 28-06-12 | 18:57

omanders | 28-06-12 | 08:33 |
Mee eens.
Bovendien doet hij alsof de radicale uitleg van de Jihad als zijnde imperialistisch de andere spirituele uitleg van Jihad in de weg zou zitten, terwijl dit in feite helemaal niet zo is. Het is niet of - of. Bovendien vullen beide vormen elkaar aan en versterken zij elkaar. Maar goed, het is maar net wat je wilt zien.
Doet me wel denken aan het AIVD standpunt, waarbij men probeert al dan niet succesvol de terreurdaad los te weken van de groep, de groepsaard en de onderliggende (belangrijkste factor) ideologie. Hoewel dat politiek strategisch niet onverstandig kan zijn, laat zich overigens raden of het uiteindelijk gaat helpen, is het gewoonweg niet waar.

ZSU-23-4 | 28-06-12 | 14:53

Goed stuk weer van Nanninga. Kudo's voor de slotzin: "Wil de laatste islam-apologeet de Verlichting uit doen?"

Dikke Mik | 28-06-12 | 14:29

Koninging Beatricks | 28-06-12 | 10:27

IK bedoel; vrijwillig !

Betweetert | 28-06-12 | 13:26

"... Laat staan het gore lef hebben om OpperBroederschapper Morsi aan te spreken op de mensenrechten in zijn land..."
Ho, ho.
Nanninga ziet over het hoofd dat:
- Egypte zich wel houdt (kucht) aan mensenrechten,
- namelijk die van de Cairo Declaration on Human Rights in Islam (CDHRI, zelf ff googlen voor de volledige tekst graag), maar
- dat het juist de CDHRI is die in strijd is met mensenrechten (uit andere verdragen), en
- dat behalve Egypte bijna alle islamitische landen (w.o. Turkije) ook ondertekenaar zijn van dat verdrag.

gaffelbaard | 28-06-12 | 12:46

Columnpje vol ongebreidelde, niets ontziende, blinde moslimhaat. Heerlijk! Meer!

dedeurs | 28-06-12 | 11:45

hanson | 28-06-12 | 01:28 | + 1 -
Net als veel partijen in Nederland die erg gevaarlijk zouden zijn als ze de totale macht zouden hebben: SP, PVV, SGP, PvdD.
Daarom is er gelukkig de democratie die dat zo veel mogelijk tegenhoudt.

denk.toch.eens.na | 28-06-12 | 11:23

gooi en smijtwerker | 27-06-12 | 21:32 | + 8 -
Met het grote verschil dat tijdens WO2 het grootste deel van de Nederlanders de Joden niet steunde, terwijl in Egypte juist Morsi niet de steun heeft van het grootste deel van de bevolking.

denk.toch.eens.na | 28-06-12 | 11:20

het is ook niet de Islam die westerse vrouwen verkracht, dat doet dat achterlijke volk daar. Laten we geen dingen door elkaar halen.

HaHaHarry | 28-06-12 | 10:38

@Betweetert | 28-06-12 | 09:41
"Of je zou de helft van je bezit kunnen afstaan voor het welzijn van 10 anderen die je overigens niet kent."

Dat doen de meeste mensen toch al ?

Koninging Beatricks | 28-06-12 | 10:27

Interessant dilemma in deezen; (klein testje) Stel je zou een vermogen krijgen. Maar dan moet je het leven van een ander ontnemen. Wat zou jij doen? Of je zou de helft van je bezit kunnen afstaan voor het welzijn van 10 anderen die je overigens niet kent. Ons egoisme staat hier in de weg. Graaien wat er te graaien valt, zelf lekker leven en fock others. Dat is door de eeuwen heen niet veranderd. Wat doe je, laat je het zo, of zouden we dit kunnen veranderen denk je? Da spitituelen unter uns stellen dat als je kiest voor het welzijn van een ANDER, dat je er zelf uiteindelijk BETER van wordt. Niet in materieele zin, maar in geestelijke zin. Dat het je zelf uiteindelijk ook wat in economische zin oplevert is meegenomen (op den langen termijn). Korte termijn politiek is echter wat we dagelijks meemaken. Ik zal er verde over ophouden.Het is aan jou wat je ermee doet. Kan en indenken dat dit allemaal wat betweterig en belerend overkomt. It's in the same i guess. Wat je niet geleerd wordt kan je ook niet weten. De vraag is alleen; WIL je iets leren? Fijne dag all. Zo, even kijken wie ik nu weer financieel een poot kan uitdraaien. Oh wacht...

Betweetert | 28-06-12 | 09:41

God, is het al weer CAPSLOCK dag?

omanders | 28-06-12 | 09:32

Daar valt aardig wat nuance aan toe te voegen. In centraal Frankrijk waren de feodale verhoudingen rigide en verticaal, maar in Noord-Duitse streken (en Nederland behoorde daar destijds toe) waren er boeren-vrijheden zoals de Dithmarscher Frieheit. In Nederlands Saksen had je boerenmarken die gezamelijk land hielden terwijl ze gedeeltelijk onderhorig waren aan een heer die zelf weer leenman van de marke was.

omanders | 28-06-12 | 09:31

-weggejorist-

Rest In Privacy | 28-06-12 | 09:27

Aan het hof zat het wel goed, al verveelde men zich daar overigens dood. Het gaat mij om de werkende bevolking die bijna al hun bezit en winsten aan leenheren en de adelijkheid moesten afstaan en zelf onder erbarmelijke omstandigheden moesten leven. De adel trok zich verder weinig aan van het volk. Het had het volk nodig om soldaten te werven voor hun expansiedrift. In dat opzicht is de parallel met nu wel te trekken lijkt me.

Betweetert | 28-06-12 | 09:25

Dat hoeft niet. Maar weet dat de cultuur die wij zo waarderen en waar wij in floreren voor een deel in de middeleeuwen zijn gevormd. Het ridderideaal is de grond voor hoe in het Westen een vrouw het hof wordt gemaakt.

omanders | 28-06-12 | 09:21

*hoofd weer onder het maaiveld steekt.

Betweetert | 28-06-12 | 09:11

de illuminatie willen de wereld verbeteren en controleren (zie: Bilderberg) en gaan zelf voor God spelen. True Verlichting is iets van jezelf! Alleen jij kan dat. Omdat je je eigen goddelijkheid bent, door de energie waaruit je ontstaan bent, opgebouwd bent en zelf weer energie zelf uitstraalt. Mijn uitdaging is meer bewustzijn hierin proberen te krijgen en uitpuzzelen hoe dit dan werkt. Technisch gezien. Maar ik moet toegeven dat met mijn beperkingen ik ook niet veel verder kom dan wat we nu zien en geloven. Verlichters zijn beter in staat om het totale plaatje te doorgronden. In dat opzicht hebeben ze wel mijn aadacht! Einstein stelde het al; energie = materie en andersom. Het gaat om de verschijningsvorm van die energie. Wetenschap meets spiritualiteit. Zeer actueel vandaga de dag. Liever een focus hierop dan op elkaar de hersens inslaan en elkaar afzeiken? Of is dat te leuk?

Betweetert | 28-06-12 | 09:10

Ik zou de tijd waarin van die buitengemeen scherpzinnige denkers als Siger van Brabant en William van Ockham (naar wie Occams scheermes is genoemd) hun ideeen uitwerkte geen donkere tijd willen noemen.

omanders | 28-06-12 | 09:05

De Middeleeuwen worden niet voor niets de Dark Ages genoemd, niet omdat er zo weinig licht was. Maar eens, geweld is van alle dag. En for what? Een lijntje op een of andere map? Een rots in de woestijn? Wat olie in de grond? Het geloof? Haat-geweld-vergelding-nog meer haat...... wat levert het uiteindelijk op? Negativiteit in het kwadraat!

Betweetert | 28-06-12 | 09:00

Met echte Verlichters heb ik het over bv. Deepack Shopra en Quantum Science schrijvers, niet over de Spaanse Inquisitie..... Volksmenners dienen geen enkel doel, behalve het volk dom en slaafs houden, omwille van hun eigen "rijdommem". Die rijkdom zit niet in spulletjes, maar in hoe je leeft. Ok, zwaaren kost op den vroeghen ochtend, maar dit is bottom line waar het om draait in het leven. En om tieten en bier, zoals je wilt!

Betweetert | 28-06-12 | 08:56

@Betweetert | 28-06-12 | 08:52

"Geweld= zo pre-historisch en middeleeuws."

Nogmaals, lees je wel eens wat? Het grote slachten begon pas goed en wel in de moderne tijd.

omanders | 28-06-12 | 08:54

Geweld= zo pre-historisch en middeleeuws. Niks mis met wat meer tolerantie, verdraagzaamheid en luvvvvvv. In plaats van een harde maatschappij, vol onverdraagzaamheid, intolerantie, egoisme en geweld. En daarvan heeft de Islam laten zien dat het ook bovengronds geen geheim maakt van strenge geloofsbelijding en alles wat daar volgens hen bij hort. De Kerk werkt iets meer underground en dat celibaat heeft weinig goeds gebracht. Annie schrijft er onophoudelijk over en dat is goed !Toch hebben ze een ding gemeen wat WEL interessant is; de zoektocht naar wat wij eigenlijk zijn en hoe we gedreven worden. Met al onze emoties, sterkten, zwaktes en ambities. Een ding hebben we gemeen met elkaar; onze bouwsteentjes zijn identiek aan elkaar, alleen de opbouw verschilt iets. Net zoals ons denken. En laat dat nu minder los van elkaar staan dan wij menen te denken. U is ook maar onderdeel van een heel groot geheel. Dat is wat godsdenst ons probeert te zeggen, maar de uitvoer is zo verdomd rot!

Betweetert | 28-06-12 | 08:52

@Betweetert | 28-06-12 | 08:41

"Verder is er met Verlichting weinig mis, die vallen anderen niet lastig, tenminste de meesten niet."

WTF? Heb jij wel eens een geschiedenisboek gelezen? De verlichting bracht de Franse Revolutie met haar Jacobijnen, Terreur en bijbehorende genocide (in de Vendee). De verlichting bracht ons het Communisme (de term "wetenschappelijk socialisme" spreekt al boekdelen), en in zeker opzicht is ook het nationaal-socialisme een product van de verlichting.

"Niet die kliek in Rome, maar de echte Verlichters die iets verder durven te kijken dan hun neus lang is. Die zijn best ok!"

Hahaha! De verlichters zijn best ok! LOL! Emmanuel Kant, best wel OK!

omanders | 28-06-12 | 08:47

En thee natuurlijk, véél thee!

snokkertje | 28-06-12 | 08:43

Deze worden ook wel "softies" genoemd, maar lopen iets voor op den gemiddelden aep. En daarvan hebben we er genoeg.

Betweetert | 28-06-12 | 08:43

Vraagje aan Annie; keus: Verlichting of Islam?! U mag het zeggen..... kuch. Geen van beiden? Dat vermoeden had ik al :p Onderdrukking met geloof als middel is eeuwenoud en een beproeft concept. Verder is er met Verlichting weinig mis, die vallen anderen niet lastig, tenminste de meesten niet. Niet die kliek in Rome, maar de echte Verlichters die iets verder durven te kijken dan hun neus lang is. Die zijn best ok!

Betweetert | 28-06-12 | 08:41

*knuppel in hoenderhok flikkert: dwepen met de islam is gewoon angst en is vergelijkbaar met den NSB in '40-'45. Zo, Godwin genoeg op den vroegen ochtend?!

Betweetert | 28-06-12 | 08:37

@Londen2012 | 27-06-12 | 22:47

Als ik met een sufi of een alawiet te maken had zou ik ook geloven dat jihad innerlijke strijd kan betekenen. Maar voor een *politieke* islamist is de jihad per definitie de militaire verovering in de vroege middeleeuwen van islamitische wereld.

omanders | 28-06-12 | 08:33

Dat het mis gaat in Egypte kan je van verre al aan zien komen:
barenakedislam.files.wordpress.com/201...

Maar.... Zo goed als alle revoluties gaan mis. En gematigde islam, in tegenstelling tot gematigde *politieke* islam, bestaat wel degelijk. Tot voor kort waren Bosnie of Indonesie daar typische voorbeelen van. Het zeer islamitische Java vertelt nog altijd Hindoe verhalen bij Wajang Koelit, de sultan van Yogjakarta stelt animistische priesters aan. In Albanie heb je islamitische heiligen die voor een borreltje je best willen ontvangen, zolas te zien was in de serie "Oostwaards". De grens ligt helemaal niet tussen de islam en de rest; de grens ligt tussen de rekkelijken en de principielen. Zoals al heel lang is het ideologie en idealisme (al dan niet religieus) dat het bloed doet vloeien. En dat is overigens een van de hoofdredenen dat vrijwel alle revoluties een puinhoop worden.

omanders | 28-06-12 | 08:24

"Wil de laatste islam-apologeet de Verlichting uit doen?"

Ik sluit mij aan bij Kaas. Een juweeltje.

Grachus | 28-06-12 | 02:45

*Schoen gooit*

de honden blaffen... | 28-06-12 | 02:13

Broederschap...... f*ck de zusters.... maar hun kinderen mag ook.
De islam is uitgevonden door een man.... voor de man.
Religie geboren uit geslachtsdrift.
Sukkels die ware testosteronbommen zijn.
Voor hun de maagden in de hemel.
Voor hun vrouwen en kinderen rest slechts de hel.

Schietmijmaarlek | 28-06-12 | 01:53

@Londen2012 | 27-06-12 | 22:47
Jihad betekent maar één ding: dood en verderf jegens andersdenkenden.

Het is maar wat je wilt verdedigen.

Parsons | 28-06-12 | 01:51

De Moslim Broederschap is een wolf in schaapskleren. Ze doen zich gematigd en sociaal voor om symphatie bij de bevolking en stemmen bij verkiezingen te krijgen. Als ze eenmaal de macht hebben wordt volgens hun (deels geheime) uitgangspunten een fundamenteel moslim bewind ingevoerd met letterlijke uitvoering van de Sharia. Ze streven verder expansie naar de rest van de wereld na.Kortom: een gevaarlijke club

hanson | 28-06-12 | 01:28

@zoalshetis | 27-06-12 | 23:18
Types zoals Marno zouden waarschijnlijk zelf een hijskraan bestellen of een paar grindtegels apart zetten. Dit soort tuig stelt hun eigen gelijk en ideologie boven alles; ook boven hun eigen gezondheid en dat van hun naasten.

Zelfs als de moslims Marno zelf opknopen, zal hij tot zijn laatste adem anderen de schuld geven van het feit dat hij daar bungelt, op vrijdagmiddag voor een haatkeet met honderden joelende geitenneukers.

dlseth_ | 28-06-12 | 00:36

Londen2012 | 27-06-12 | 22:47 |
Maar dat komt overeen met de standaardvolgorde van de islam en haar veroveringsdrift. Eerst worden de interne vijanden en hen die deze steunen aangevallen en uit de weg geruimd en daarna kan bij voldoende homogeniteit (islamisering van het land dus) de strijd tegen de omliggende infidels beginnen. Zo deed pedoprofeet en massamoordenaar Mohammed het immers ook, dus dan is dat de heilige route voor de (goed)gelovige halvezool.
Dacht je dat we Allah de verschrikkelijke ondertussen niet een beetje door zouden hebben? En niet klagen als ze ook van buiten af dan over een jaar of 15 aan de poorten van Europa rammelen, want meerdere mensen hebben gewaarschuwd.

ZSU-23-4 | 27-06-12 | 23:58

Wij moeten NIKS!
O ja, sorry, het moet wel..

Slipsnifter | 27-06-12 | 23:39

Jihad is een begrip met meerdere betekenissen.
@Londen2012 | 27-06-12 | 22:47
Tuurlijk joh, en islam is vrede... Toch?

En bekijk ook nog even deze video over het stichten van een kalifaat met Jeruzalem als hoofdstad, door je vrindjes van de moslimbroeders:
www.youtube.com/watch?v=QI3wG3loKlA&am...

La Bailaora | 27-06-12 | 23:27

En o ja, juffrouw Nanninga, Het is dat ik een meisje ben, anders zou ik van u gaan houden!

Tantelief | 27-06-12 | 23:18

ik hoop dat marno als eerste getuige is van een bungelende homoseksuele broer of gestenigde verkrachtte zus.
wat een volkomen mafketel die troetelangsthaas. bijkans nog enger en imbecieler dan de islam zelf. brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. het wordt koud en kil de komende decennia met dit soort vruchten.

zoalshetis | 27-06-12 | 23:18


De moslimbroederschap is geen groepje goedwillende lieverds. Meneer Marno, die zich historicus noemt, heeft van de geschiedenis weinig begrepen.
Hierboven werd hij al ergens dhimmi genoemd, maar de schat weet waarschijnlijk niet eens wat dat is. Of hij vindt het wel lief klinken.
De moslimbroederschap, meneer Marno, wil de alleenheerschap van de islam, en de invoering van de sharia, over de gehele wereld, goedschiks of kwaadschiks. En daar doen ze helemaal niet geheimzinnig over. Alles wat zij doen staat in het teken van deze opdracht van allah. Hebt u dat gemist tijdens uw studie? Of heeft u zich gespecialiseerd in "1600 - Slag bij Nieuwpoort"?
Houd dan uw mond over dingen waar u geen verstand van hebt.
@Londen2012
U moet eens een avondje gaan stappen met Marno.
Goeie kans dat u vroeg thuis bent. U snapt ook niets van de islam en u hebt elkaar dus niets te vertellen.

Tantelief | 27-06-12 | 23:17

Of zoals de oude Amerikaanse Generaal sprak toen hem werd gevraagd naar zijn oplossing voor het Midden-Oosten conflict: "Bomb the hell out of the whole fuckin' region and turn it into one gigantic parking lot!"

Kobus Kloothamer | 27-06-12 | 23:00

Gewoon even wachten tot de eerste huizen van de rijke Kopten in brand staan en wij de eerste gedwongen bekeringen zien.
-
Daarna zijn de Sufi's en de Shi'a aan de beurt.
-
Dat maakt in potentie zestien miljoen vluchtelingen die de Middellandse Zee over willen steken.
-

azoturie | 27-06-12 | 22:59

Iemand die zich de voornaam "Marno" aanmeet moet je sowieso nooit vertrouwen. Geeft mij gelijk een "gekkie" gevoel in ieder geval.

Perry Vogelbekdier | 27-06-12 | 22:58

Is de extension ook kaduk?
Ik kan geen weg gejorist meer zien.Wel jammert.

miko | 27-06-12 | 22:56

@ La Bailaora
Ik blijf erbij dat het ongenuanceerd en oneerlijk is de Broederschap aan Al Qaeda te linken. Jihad is een begrip met meerdere betekenissen. Het kan een aantal zaken betekenen, variërend van een innerlijke strijd van Moslims tot een gewapende strijd tegen 'ongelovige/onwaardige' heersers (de nabije vijand) of (en dat is het geval bij Al Qaeda) het Westen die de nabije vijand aan de macht houdt. De term 'Jihad' duidt dus niet meteen op een alliantie met Al Qaeda.

Londen2012 | 27-06-12 | 22:47

Zuchterdezucht... Ik heb ook van die correctmensen in mijn omgeving. "Ja, ze betekenen erg veel voor de bevolking". Tja, ene meneer in Duitsland deed dat ook...
De Griekse hakenslangpartij wordt tegenwoordig ook al gepromoot met "ja, maar ze helpen wel omaatjes over straat".

jeanmondo | 27-06-12 | 22:42

Londen2012 | 27-06-12 | 22:06 |
Komkom, Zawahiri en Mursi, allebei loten van dezelfde stam en allebei zullen ze als zogenaamde minderheden de meerderheid in een oorlog storten die zijn weerga niet kent, als we niet oppassen. Dat de ene loot een andere kant opgroeit, door omstandigheden of wat dan ook betekent niet dat deze niet uit hetzelfde hout gesneden is.

ZSU-23-4 | 27-06-12 | 22:25

Mevrouw Nanninga, uw pennetje wordt steeds scherper. Wel done!

Reykjavik | 27-06-12 | 22:15

Desmoulins | 27-06-12 | 21:50 | + 2
mmm ok.......
1 Vertel dan even wat je anders had gedaan dan een verkiezing organiseren.
2 Vertel ook even welke partijen jij gedacht had die potentie hadden om te winnen.
3 Vertel ook even wat je anders had gedaan dan de uitslag te respecteren.
En nee het antwoord is niet een dictator neerzetten en maar keuze uit 1 partij.
Dat Eqypte worstelt intern met haarzelf en met vele groepen en partijen is duidelijk.
Dat het niet stabiel opgaande lijn is qua democratie is mij ook duidelijk.
Maar geef aub wel even antwoorden op de 3 vragen.

Free Fall-ing | 27-06-12 | 22:14

@Londen2012 | 27-06-12 | 22:06
Eerst even het linkje van Fransg | 27-06-12 | 21:53 van memri tv kijken, kun je zien wat meneer Morsi zelf zegt over jihad etc...

Even feiten checken dus voordat je als een spuitelf om de hoek komt.

La Bailaora | 27-06-12 | 22:13

Nanninga, doe es boekje lezen......... De link die je legt tussen Zawahiri en de Broederschap is een simplificatie en negeert de complexe geschiedenis van de Broederschap. Een KLEIN DEEL van de oorspronkelijke Moslimbroeders radicaliseerde in de jaren '60 tijdens het bewind van Nasser. Qutb was de voorman hiervan. Zawahiri mag dan oorspronkelijk een leerling van Qutb zijn geweest, maar Qutb opereerde NIET tegen het Westen, iets wat Al Qaeda wel doet. Zahawari staat inmiddels dus ver af van mannen als Mursi. Iedereen mag van alles vinden van de huidige stand van zaken in Egypte, maar geef alsjeblieft geen foute informatie......

Londen2012 | 27-06-12 | 22:06

-weggejorist-

stadsknurft | 27-06-12 | 22:03

Echo...

stadsknurft | 27-06-12 | 22:03

-weggejorist-

stadsknurft | 27-06-12 | 22:02

-weggejorist-

stadsknurft | 27-06-12 | 22:02

Gezus!! Is die server van GS Kolen-gestookt of zo iets??

stadsknurft | 27-06-12 | 22:02

-weggejorist-

stadsknurft | 27-06-12 | 21:59

-weggejorist-

stadsknurft | 27-06-12 | 21:59

-weggejorist-

stadsknurft | 27-06-12 | 21:59

-weggejorist-

stadsknurft | 27-06-12 | 21:59

-weggejorist-

stadsknurft | 27-06-12 | 21:59

ZSU-23-4 | 27-06-12 | 21:48 |
Want misschien als je ze opscheept met verantwoordelijkheid buiten alleen islamitische retoriek, gaan ze genadeloos op hun bek en zullen mensen inzien dat ook onder de islam niets verandert voor hen. En Egypte heeft geen olie of andere makkelijke rijkdommen, dus ze zijn afhankelijk...

ZSU-23-4 | 27-06-12 | 21:59

@Hanxie | 27-06-12 | 21:55
bertus hendriks is een fantastisch voorbeeld van de lange mars door de instituties - zie mijn eerdere plempsels hierboven. hij heeft zijn vergiftigende werk met verve gedaan.

gooi en smijtwerker | 27-06-12 | 21:58

De geest van Bertus Hendriks is vast voor zichzelf begonnen.

Hanxie | 27-06-12 | 21:55

Free Fall-ing | 27-06-12 | 21:23

Doe daar maar luchtig over. Oh, die laatste opmerking was een grapje...
Iemand die internet nog steeds ziet als de weg naar vrijheid voor dit soort beschavingen, is niet goed bij zijn hoofd. U bent optimististisch gebaseerd op helemaal niets. Nul onderbouwing, alleen wat gemeenplaatsen die redelijk stompzinnig overkomen.

Desmoulins | 27-06-12 | 21:50

Ik zou zelf voorstellen die radicalen dan maar een kansje te geven. Mogen ze laten zien dat ze het land kunnen hervormen, de economie uit te slop kunnen trekken, miljoenen banen scheppen, de armoede bestrijden, de vrede handhaven,... zou mij benieuwen.

ZSU-23-4 | 27-06-12 | 21:48

@blaster | 27-06-12 | 21:41
dom, nee - hij heeft toch een academische studie afgerond dus een zekere vorm van intelligentie kan je hem niet ontzeggen.

dit is een duidelijke representant van een idelogisch gedreven cultureel marxist en die zijn sinds de frankfurter schule van adorno en marcuse sinds de jaren zestig bezig met de lange mars door de instituties. veel van deze geindoctrineerden zitten inmiddels op hoge posities van universiteiten, ministeries en natuurlijk in de quango's.

de verrotting zit al veel dieper dan je zou willen weten.

gooi en smijtwerker | 27-06-12 | 21:47

Was te verwachten. Als je Morsi aankondigt als de eerver gekozen president van een land dat sinds 1956 presidentsverkiezingen houdt, dan kan je de rest ook bij elkaar liegen. Dat steeds minder mensen dat voor zoete koek slikken komt vanzelf wel een keer boven water.

ZwarteKater | 27-06-12 | 21:43

Is tie nou zo dom, zo naief of gewoon bezig met land- en cultuurverraad? Het eerste is te verhelpen door een jaartje met een grote westerse smoel in een islamitisch land te laten wonen. Het tweede is te verhelpen door idem dito. Het derde is te verhelpen met een tribunaal en plaatsing op de lijst 'eerste op te pakken' als de stront tegen de ventilator gaat. En dat gaat het, niet of maar wanneer! Want de infiltratie gaat stilzwijgend en wordt luidkeels ontkent door de betrokkenen. Totdat....

blaster | 27-06-12 | 21:41

@gooi en smijtwerker | 27-06-12 | 21:34
De koran is de grondwet van de sharia. Dus als je de koran leest weet je genoeg. Dat kan nooit 95% gelijk zijn aan het recht zoals wij dat kennen:

Vanaf 01:35:
www.youtube.com/watch?v=GjNIaIoZKAE

La Bailaora | 27-06-12 | 21:40

@La Bailaora | 27-06-12 | 21:36
dat zie je met veel revoluties. Uiteindelijk vreet de revolutie ook haar kinderen op. Ik geef niet veel voor het lot van de kopten, de vrouwen en de enkele joden die in egypte onder dat verschrikkelijke juk moeten gaan leven.

gooi en smijtwerker | 27-06-12 | 21:38

@gooi en smijtwerker | 27-06-12 | 21:32
De moslim broederschap zal idd. pas echt zijn ware gezicht laten zien wanneer ze zeker zijn van hun machtspositie. Het leger is nog te machtig.

Dat gaan ze eerst heel langzaam afbreken. Pas wanneer de top vervangen is, zoals ze dat in Turkije gedaan hebben, gaat de broederschap echt islam invoeren. Ze hebben dat immers in hun doelstellingen staan, dus daar kan geen twijfel over zijn.

La Bailaora | 27-06-12 | 21:36

@La Bailaora | 27-06-12 | 21:32
berger heeft nooit verteld hoe ie aan de 95% kwam. handafhakken, achterstelling van vrouwen en de heffing voor niet islamieten is maar een heeeeeeeeel klein deel van de sharia. nou ja, wiens brood men eet,....

gooi en smijtwerker | 27-06-12 | 21:34

@denk.toch.eens.na | 27-06-12 | 21:30
zo kende amsterdam in de tweede wereloorlog ook de joodsche raad onder leiding van cohen en asscher. voor het lot van 100.000 joodse nederlanders heeft dat verder geen verschil uitgemaakt.

gooi en smijtwerker | 27-06-12 | 21:32

@gooi en smijtwerker | 27-06-12 | 21:28
ja, ook dat nog. Ik wilde het niet neerzetten, maar zo is het. Nog een hele klucht geworden over het feit dat Maurits Berger beweerde dat 90% van de sharia overeenkomt met onze wet:
www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer...

La Bailaora | 27-06-12 | 21:32

Parsons | 27-06-12 | 20:35 | + 4 -
Ze zullen nu niet extreem regeren omdat ze dan meteen dat kleine beetje macht verliezen dat ze nu hebben. Het leger is namelijk nog steeds het machtigst en maar 25% van de mensen steunen de moslimbroederschap. Ze weten heel goed dat ze iedereen te vriend moeten houden en daarom gaat Morsi ook een vrouwen en christen als vicepresident aanstellen: www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/articl...

denk.toch.eens.na | 27-06-12 | 21:30

@La Bailaora | 27-06-12 | 21:26
ja, inderdaad. nou wordt berger openlijk gesponsord door de qataris, dat zijn echt lekkere jongens. iedere moslim radicaal wordt door hen gesponsord, uit het geld dat ze van ons krijgen uit het oliekartel.

en dan heb je ook nog dokter kromzwaaard. en vele andere leden van de vijfde colonne.

gooi en smijtwerker | 27-06-12 | 21:28

@gooi en smijtwerker | 27-06-12 | 21:15
En die Maurits Berger, ook zo eentje...

La Bailaora | 27-06-12 | 21:26

Ja. Gewoon keihard kapotknuffelen, die middeleeuwse hersenlozen. Tot ze het er warm van krijgen. Heel warm. Zo'n paar duizend graden warm...

ZKH EénOog | 27-06-12 | 21:24

Desmoulins | 27-06-12 | 20:54 | + 2
Super heftig van die zwitserse kluis.
Ik heb ook gelezen dat ze in een zwitserse kluis de eerste tekeningen van de kerstman hebben gevonden, ook redelijk heftig.

Free Fall-ing | 27-06-12 | 21:23

Die hangen we apart zegt men dan.

Canis Spurcus | 27-06-12 | 21:22

Misschien was ik wat hard in doenormaal! | 27-06-12 | 20:42 Misschien weet Marno de Boer daadwerkelijk niet beter en is zij echt onvoorstelbaar dom en naïef.
Erger nog dan een puppy dat blij kwispelend naar een dierenbeul loopt om vervolgens keihard tegen de bek getrapt en weggeslingerd te worden. Dan pas zal ze begrijpen dat er kwaad bestaat in deze wereld.

doenormaal! | 27-06-12 | 21:15

het wordt tijd voor een westerse renaissance, waarbij onder meer de universiteiten worden gezuiverd van de verstikkende greep van het cultureel marxisme, dat idioten als Marno de Boer heeft voortgebracht.

gooi en smijtwerker | 27-06-12 | 21:15

Hmmm hoewel ik niet denk dat er veel goeds uit deze lentes kan komen heeft marno(man/vrouw?) wel gelijk dat we nu niet te hard moeten roepen dat de moslim broeders de mensenrechten etc moeten beschermen.Daar hebben we Mubarak ook niet zo heel veel mee lastig gevallen.

miko | 27-06-12 | 21:10

Hoeveel vrouwen zitten er eigenlijk in de top van dat Broederschap? *glazen plafonnetje vermoed*

Sparky Griswold | 27-06-12 | 21:09

Egypte had een roep om vrijheid.
Wel dat duurt even, als het al gehaald wordt.
Wel is er nu een grotere kans dat het gehaald wordt qua internet tijdperk en meer vrije informatie.
Om nu te roepen dat alles verloren is in Eqypte nu de MB gewonnen hebben is natuurlijk totale onzin.
Het is moeilijk voor velen, maar tijd is zeker een factor wat gaat helpen nu.

Ik vindt de coup in Paragua veel erger, de elite/multinationals hebben daar de macht gegrepen.

Free Fall-ing | 27-06-12 | 21:06

@Desmoulins | 27-06-12 | 20:54
Dat mea culpa gaat u nooit zien.
De waarheid onder ogen zien vergt namelijk aanzienlijke investeringen die gebaseerd zijn op (zeer aannemelijke, maar speculatieve) scenario's. Onze politici zijn niet bereid om deze investeringen te doen in tijden van economische crisis. Zij liggen namelijk erg slecht bij de van historisch besef gespeende Kuddelander, die bij voorkeur kijkt naar de inhoud van zijn eigen beurs op de korte termijn. En aangezien we in West-Europa gemiddeld om de twee jaar -verziekingen- verkiezingen hebben, is de politiek-strategische visie ook beperkt tot twee jaar. Overigens is deze na de formatie weer gewoon beperkt tot 2 dagen, namelijk wat er gisteren en vandaag in de media staat.
Nee, men schildert deze ontwikkelingen liever af als iets zeer positiefs. Iets dat stabiliteit oplevert en geld bespaart. Noem het struisvogelpolitiek, of noem het neutraliteitspolitiek 2.0

Chiant | 27-06-12 | 21:06

Zo Marno de Moslimbhoer laat ik nu hier naast mijn vriendin zitten die amper 3 jaar geleden in boerka en wel mij heel mooi kan vertellen over datgene wat de moslimbroederschap gratis weg gaf tijdens de verkiezingen: vrouwenbesnijdenis. Heerlijk Marno je bent bij mij harte welkom om de achterlijkheid uit eigen hand te vernemen.

idopane | 27-06-12 | 21:04

Dan heb je als haatbaardpartij de macht na decennia lang verboden te zijn geweest, en dan matig je de toon omdat Westerse wegkijkers en dhimmi's dat wensen... Klinkt zéér logisch ja. De Ayatollahs, al-Bashir en Hamas hebben de toon ook al flink gematigd, toch? Het Westen is moreel failliet.

Desmoulins | 27-06-12 | 20:58

Na de eerste protesten in Egypte zag men in het Westen een roep en schreeuw om 'vrijheid'. Na een korte periode verschenen de Moslimsbroeders o.a. binnen het politiek toneel maar onze media en 'deskundigen' zagen deze veredelde mantelzorgers niet als een serieuze partij, laat staan dat ze politieke ambities zouden hebben. De Moslimsbroeders kon men het beste vergelijken met het vroegere werk van de kerk voor armen. Tegelijkertijd werd er al een CBS presentatrice aangerand en kwamen er steeds meer berichten aan het licht dat de Kopten op grote schaal verdreven al dan niet aangevallen werden. Onze media schroomde ook toen niet om de schuld bij de provocerende Kopten te leggen. De situatie in Egypte raakte in een impasse en alle 'gematigden' raakte in de vergetelheid met als resultaat dat alleen de Salafisten -die heel handig niet de actualiteiten halen, de Moslimbroeders en het leger als leidende partijen overbleven. Iedereen verwachten dat de stroman van het leger de verkiezingen zou winnen, maar nu de Islamisten onder leiding van Mursi gewonnen hebben is de toekomst van Egypte wel duidelijk. Ik zou willen dat ik verbaasd zou zijn over het negeren van de plannen van de Moslimbroeders in onze media.
Staat namelijk zwart op wit, gevonden in een Zwitserse kluis: archive.frontpagemag.com/readarticle.a...

En nu wordt er de zoveelste campagne gestart waar men optimistisch is over zaken die nergens op gebaseerd zijn. Israel en de islamofoben zagen al sinds het begin de gevaren van de revoluties, omdat ze sektarisch van aard zijn. Wanneer worden deze leugenaars een keer ter verantwoording geroepen? Wanneer zien we een mea culpa van de gehele PO en Nederlandse dagbladen?

Desmoulins | 27-06-12 | 20:54

@zovoklets | 27-06-12 | 20:38
Alle minkukels kijken voetbal. Daar reaguren zij niet onderbouwd en luidruchtig voor de buis en tegen het scherm. Zij beklagen zich erover dat de televee geen minbutton heeft.
In de rust komen de minkudo's vanzelf.

Chiant | 27-06-12 | 20:46

Marno de Boer is een onderdanige masochistische dhimi die bovendien lijdt aan het Stockholmsyndroom. Ze denkt de partij die op agressieve manier wil overheersen en pijnigen te kunnen paaien met lieve woordjes in de hoop dat hij genadig zal zijn. Muhahahahah!!!! Ze had beter hoer kunnen worden van een ongenadige pooier dan journaliste. Ze heeft haar draai in deze wereld duidelijk nog niet gevonden. Totaal de weg kwijt. Arme meid. Ik zou zeggen verhuis eens naar Egypte misschien dat je daar gelukkig wordt. Je hebt het duidelijk in je om met vrouwonvriendelijke moslimmannen om te gaan. Muhahahhaa! Muts!

doenormaal! | 27-06-12 | 20:42

Ow, voeballuh...

Sommige dingen zijn nu eenmaal belangrijk.

zovoklets | 27-06-12 | 20:41

damnschreeuwer | 27-06-12 | 20:38 |

Ah, dank je.

zovoklets | 27-06-12 | 20:39

Jezus, 13 minuten en nog geen minkudo gekregen. Wat is er aan de hand?

zovoklets | 27-06-12 | 20:38

@zovoklets | 27-06-12 | 20:25
mag je dat wel zeggen van je vrouw? of let ze even niet op?

damnschreeuwer | 27-06-12 | 20:38

Nu zullen ze zich moeten matigen, want ze zijn aan de macht.

Hoe fucking gestoord kun je zijn om te denken dat dat gaat gebeuren?

Kijk naar Iran, Tunesië, Afghanistan, Aceh, etc.

Parsons | 27-06-12 | 20:35

Respect moet je verdienen, niet eisen. Dus dat gaat nog even duren voordat die Egyptische moslimbroederschap op respect kan rekenen.
Verder doen ze maar in Egypte waar ze zin in hebben, zolang ze maar daar blijven.

Hei-kneuter | 27-06-12 | 20:33

Dit soort opiniemakers, intellectuelen zijn de schaamte al lang en breed voorbij... Ja, het Islamisme is een zegening voor Egypte.

Free Fall-ing | 27-06-12 | 20:24

Die onzin krijg je dus altijd te horen. Ja, maar de Islam loopt achter en het is een jonge democratische natie en dan nog zijn er die de vergelijking met de Franse Revolutie, niet u, aangaan...
Hoeveel vergelijkingmateriaal, voorbeelden zijn er wel niet (geweest) waar de Islam zich aan kon spiegelen? Lijkt het in de verste verte op een neergang of modernisatie van de Islam en Zijn politieke ambities? Ik dacht het niet. Typisch voorbeeld van wensdenken gebaseerd op helemaal niets.

Desmoulins | 27-06-12 | 20:33

Broederschap.

Zegt al genoeg (wie daar niet bij hoort, minstens de halve bevolking).

Mij zou het best zijn als de gevolgen van dergelijke machtsjongens ver van m'n bed blijven.
Heus!

Maar... dat is dus niet zo.
O.a. door dit Westerse artikel van Marno.

Kudtkip | 27-06-12 | 20:29

Die moslim mannen hebben hun moslim vrouwtjes tenminste onder controle.
Dat natuurlijk dienende van vrouwtjes mag in Nederland best naar een hoger plan.

*respect*

zovoklets | 27-06-12 | 20:25

Toch is Egypte in beweging, dus een zekere toekomst is er nooit.
Democratie kost ook tijd.
Maar toch zal Egypte veel zelf moeten doen, kan gewoon niet anders.
Zelfde als China, veel ruimte geven om haar eigen ding laten doen.
Islam loopt nog eeuwen achter, maar kan ook moderniseren, duimen draaien dus.

Free Fall-ing | 27-06-12 | 20:24

@Chiant | 27-06-12 | 20:19
N.B: volgens VanDale betekent respect 'eerbied uit angst of hoogachting'.
U mag het zeggen.

Chiant | 27-06-12 | 20:21

Ik stel voor om een paar metselaars naar Egypte te sturen en wat geluidsdichte muurtjes te bouwen aan de grenzen aldaar om die waanzin een beetje binnenshuis te houden.

doenormaal! | 27-06-12 | 20:21

Tunnelvisie op Egypte. Laten we eens kijken naar de grootste partijen van west naar oost:
Marokko: en.wikipedia.org/wiki/Justice_and_Deve...
Algerije: en.wikipedia.org/wiki/National_Liberat...
Tunesië: en.wikipedia.org/wiki/Ennahda_Movement...
Libië: en.wikipedia.org/wiki/Libia#Government...
Egypte is bekend.
Al die moslimbroeders hebben één ding gemeen en de uit het koloniale tijdperk stammende landsgrenzen zien zij slechts als een lijn op een Westerse kaart.
Bovendien hebben al die landen veel gemeen, zoals hoge voedselprijzen, veel werkloze angry young men met een schaamtecultuur en enorme hoeveelheden wapens, waaronder ook veel modern spul dat vanwege allerlei proxy-oorlogen is geschonken door het Westen en het Oosten.
Verder is dit helemaal geen kruitvat hoor en kunnen wij in West-Europa met een gerust hart gaan slapen en onze defensie verder in de uitverkoop doen wegens obsoleet. Er zijn trouwens ook kopers genoeg voor dat moderne spul. Niet in Europa.
en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_Armed_F...
en.wikipedia.org/wiki/Algerian_armed_f...
en.wikipedia.org/wiki/Royal_Moroccan_A...
Enfin, u kunt ook zoeken op de Wiki.

Chiant | 27-06-12 | 20:19

De moslimbroederschap heeft lang een sterke band met de nazi's gehad. Een belangrijk fundament voor de broederschap is het antisemitisme. www.educationnews.org/breaking_news/10...

Jackie Chiles | 27-06-12 | 20:18

-weggejorist-

Ben333 | 27-06-12 | 20:17

"Heb ik geen recpset voor, vind 't sukkels !"

RugOp81 | 27-06-12 | 20:16

Ook heel erg zijn die zwakzinnigen die het eens zijn met het oogklepgebral van deze malloot. Moet je die plempsels eens lezen op de VK site.

Kirth Gersen | 27-06-12 | 20:16

Respect voor achterlijkheid? Zijn ze nou helemaal besodemietert! Een mega-middelvinger voor Morsi en Marno!

lekker wijf | 27-06-12 | 20:13

Wow, Fraulein Nanninga! Speciaal weer eens ingelogd, alleen om u te complimenteren. Laatste zin verkies ik bij deze tot beste laatste zin van Geenstijl, ooit.

Scientifiq | 27-06-12 | 20:13

@Cuyahoga | 27-06-12 | 20:09
Gerard laat zichzelf tot zijn adamsappel ingraven, om vervolgens te verifiëren dat er toch echt met natte sponzen gegooid gaat worden.

Jackanders | 27-06-12 | 20:13

Ach daar gaan we weer... Linksgekkies die de realiteit niet willen zien vanwege hun agenda.

neworder | 27-06-12 | 20:12

@Montgomery Burns | 27-06-12 | 19:44
Daarvoor hebben we geen Verenigd Europa nodig.
Zie de historie.

Ing. eslapen | 27-06-12 | 20:11

Jackanders | 27-06-12 | 19:58
De éérste hijskraan zal voor Gerard Spong zijn.
En uit alle ramen zal het nummer 'Karma Police' van Radiohead schallen.

Cuyahoga | 27-06-12 | 20:09

@Godsammekraken | 27-06-12 | 19:49
Eerder "Suske en Wiske en de Manische Mammelukken".

Dömper | 27-06-12 | 20:08

Ik heb zoooveeeel respect voor egypte dat ik er nooit op vakantie zal gaan en zeker niet nu de tweeds grootste dam ter wereld op springen staat en heel egypte zal wegvagen.Ja ze hebben gelijk god straft onmiddellijk.

ruuf | 27-06-12 | 20:07

Als je de achtergronden leest van de Egyptische Moslimbroederschap dan is deze verkiezing in egypte een keerpunt in de geschiedenis. En wel eentje van naar de middeleeuwen.
Met alle achterlijke uitwassen die je maar kunt bedenken

protonplof | 27-06-12 | 20:07

"Het streven van de broederschap naar een gelijkwaardige band met de internationale gemeenschap is pragmatisch en verstandig" aldus Marno

Gelijkwaardig aan wat? Aan die van het Egypte van de broederschap?
We zijn al lekker op weg met die van Rompuy...

paost712 | 27-06-12 | 20:04

@Jackanders | 27-06-12 | 19:58
Toevallig, wilde ik net gaan plempen.
Wat een malloot.

Uw Verzekeringsadvis | 27-06-12 | 20:02

Respect kunnen ze krigen als ze hun haatideologie afzweren.

smdyasc | 27-06-12 | 20:00


Volgens Marno valt het wel mee beste vrouwen , christenen, homo's en andere door de Islam onderdrukte mensen in Egypte .
Maar ik wens jullie voor de zekerheid toch maar veel sterkte de komende jaren.
You are on your own!

irma zonderboezem | 27-06-12 | 19:58

Mensen als Marno zwaaien nog vrolijk naar het publiek als ze naar de dichtstbijzijnde hijskraan worden geleidt.
Lullig voor hem, wel een leuke scene voor de nieuwste Monty Python.

Jackanders | 27-06-12 | 19:58

@Zatkniss | 27-06-12 | 19:41
mammelukken? Klinkt als een Kuifje-volk
Godsammekraken | 27-06-12 | 19:49 | + 1 -
Verzin het nie

nl.m.wikipedia.org/wiki/Mamelukken

Zatkniss | 27-06-12 | 19:56

@TunaTown | 27-06-12 | 19:48
Nee hoor, dat kereltje geilt alleen op aandacht en op de spiegel. Voor een geheim plan is ie veel te dom.

Montgomery Burns | 27-06-12 | 19:55

Het rare is juist dat ik in principe voor iedereen respect heb, behalve voor moslims. En dat terwijl ze daar continu om vragen. Zou het ene misschien met het andere te maken hebben? Of zou het komen doordat ze geen enkel respect voor ons tonen? Vragen, vragen.

Vindefin | 27-06-12 | 19:55

Ik zou wel respect hebben voor mohammedanen die vertrekken richting de lente in Egypte.

vetkleppert | 27-06-12 | 19:54

[email protected] | 27-06-12 | 19:50
Dan had hij ook niet anders gekund. Historisch gezien is verkrachting van alle tijden, dus daar maalt hij niet om. Je zou hooguit kunnen zeggen: Marno, schoenmaker, blijf bij je leest.

Graaf van Egmont | 27-06-12 | 19:52

Marno = Hyacinth Bucket.

Shalome | 27-06-12 | 19:52

Met dhimmies als Marno de Boer hebben de Moslimbroeders geen kromzwaarden meer nodig. De overwinning ligt besloten in de zelfislamiserende houding van deze minkukels. Die De Boer zou eens geschiedenis moeten gaan studeren.

Fijnstoffer | 27-06-12 | 19:52

Onderaan het artikel staat: "Marno de Boer is historicus.". Het zou 'm sieren als hij zich wat meer verdiept in het heden i.p.v. in het verleden. Hij had dan misschien z'n verhaal ander kunnen opbouwen aan de hand van o.a. het artikel over de verkrachte journaliste.

@Zatkniss | 27-06-12 | 19:41
mammelukken? Klinkt als een Kuifje-volk

Godsammekraken | 27-06-12 | 19:49

Wat zullen Napoleon, de Vikingen, Nero, Attilla de Hun, Adolf en alle anderen die ooit geprobeerd hebben Europa te veroveren, jaloers zijn op de woestijngodaanbidders.

Hadden ze in hun tijd maar meer Marno de Boer's gehad, dan was totale onderwerping een piece of cake geweest.

Cuyahoga | 27-06-12 | 19:49

@Montgomery Burns | 27-06-12 | 19:44
Zou dat de geheime agenda van Pechtold zijn ?

TunaTown | 27-06-12 | 19:48

Eén voordeel: De aanhangers van de islam hebben het ook vooral op elkaar gemunt. (soennieten, sjiieten, alevieten etc.)
 
Ons gevaar hier is juist de naïeve blanke islam-knuffelaar, die al die rare gewoonten uit de woestijn hier heen willen halen en totaal blind zijn voor enig gevaar.
 
Stelletje landverraders...

saintinel | 27-06-12 | 19:48

Deze vrouw is verschrikkelijk opportunistisch om dit verhaal als een soort spannend boek te ventileren, wat gaat het opleveren?

lanexxx | 27-06-12 | 19:46

Deze achterlijke vrienden fungeren als een gigantische handrem op de vooruitgang.
Zonder dit volk zaten we binnen 10 jaar op Mars, en praatten we eens voor de afwisseling over iets anders dan hoofddoekjes, brute straffen zoals ophangingen voor homofilie, en meer van de achterlijke middeleeuwse geneuzel.
We moeten vooruit mensen.
Laat die haatbaarden toch lekker in hun sop gaarkoken.
Ze zijn tenslotte al 4000 jaar aan het uitrusten -constant aan hun waterpijp lurkend- van het bouwen van de piramides...
En shoarma is ook al niet te vreten...

King of the Oneliner | 27-06-12 | 19:45

Daarom moet Europa onder 1 gezag komen. Samen trekken we ten strijde tegen de verderfelijke mohammedaan.

Montgomery Burns | 27-06-12 | 19:44

Respect voor islamietjes?*proest*

0599 | 27-06-12 | 19:44

2 miljoen zwerfkinderen alleen al in Cairo die door iedereen worden vertrapt, misbruikt of genegeerd.

*respect*

Shalome | 27-06-12 | 19:44

Zonde van de pyramides. Hoeveel dynamiet zouden ze daar nou voor nodig hebben?

openluchtgevangenis | 27-06-12 | 19:43

"Marno de Boer is historicus". Het zijn van die leuke kleine sluitzinnetjes in de Volkskrant waar ik altijd zo smakelijk om moet lachen. Ik denk dat het betekent dat hij naar school geweest is.

Marcus Porcius Cato | 27-06-12 | 19:43

iets off topic maar toch in egypte
We betalen blijkbaar voor een of anderen 'situation room' van de Arabische Liga in hun hoofdkwartier in de Cairo euobserver.com/24/116757
Je zou toch denken dat die oliesjeiks zelf wel voldoende munten hebben waarom moet de EU dit betalen?

janneman1977 | 27-06-12 | 19:42

Brand, verkracht, dwing en doodt maar Moslim Broederschap. Mijn respect heb je. Als je ons landje maar met rust laat. En vooral geen geld vragen graag.

Graaf van Egmont | 27-06-12 | 19:42

Marno de Boer. Onthoud die naam.

Ja nee, geen mening | 27-06-12 | 19:42

Die Egyptenaren zoeken het maar uit, is hun land. Ben er 1x geweest en nooit weer. Trouwens de islamieten in Egypte zijn de nazaten van de mammelukken die in de 7e eeuw Egypte zijn binnen gevallen. De erven van de farao's zijn de kopten(daar heb ik wel medelijden mee)

Zatkniss | 27-06-12 | 19:41

*op GS woestijn-troll Moslim87 wacht

Kroepoeksclan | 27-06-12 | 19:41

Marno de Boer legt slechts het Nederlandse beleid uit tov immigranten van de laatste vijftig jaar.
Na ja, dat wisten we eigenlijk al.
Weer kudoos voor mevr. Nanninga.

de Bree | 27-06-12 | 19:41

"Wil de laatste islam-apologeet de Verlichting uit doen?"

Mooie zin, mijn complimenten Nanninga.

Kaas de Vies | 27-06-12 | 19:41

Diep R.E.S.P.E.C.T! Over een tijdje moeten we er zeker nog voor bukken ook.

Treurig varken | 27-06-12 | 19:40

Het leger heeft toch alle macht al voor zijn neus weggekaapt?
Wie zijn die gezagshebberTs in het leger? Naast sluw natuurlijk.

AshleyJ"Ash"Williams | 27-06-12 | 19:40

Ben 5 keer in Egypte geweest. Er lopen daar genoeg pathologisch hitsige inteeltkoppen rond om 3 miljard vrouwen naar de blijf-van-mijn-lijf planeet te jagen.

Godsammekraken | 27-06-12 | 19:40

Maar wij moeten toch al jaren respect tonen voor al onze Islam-vrienden met hun open cultuur. Wij weten dat het ook geheel wederzijds is, vandaar hun respect terug door middel van gratis, dan wel soms ongelukkig geplande spontane vuurwerkshows. Vooral knalvuurwerk liefst met opspattende rode elementen, dank hiervoor en uiteraard respect.

Dat moeten wij koesteren en dient gerespecteerd te worden in de meest extreme vorm die denkbaar is.

Kaas de Vies | 27-06-12 | 19:37

Dat wijf is gek.

Hey Marno, lees je even mee, achterlijke trut!

http://natashajsmith.wordpress.com/2012/06/26/please-god-please-make-it-stop/

Parsons | 27-06-12 | 19:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken