Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bizar. Links 020 steelt geld om kunst te kopen

troebelegeestbloksnorretjesssss.jpeg Blatante graai-oplichting in Amsterdam. Onlangs besloot de gemeente 020 de erfpacht te verhogen met 1500 procent. Hoop ophef in de stad op palen, want dat betekent voor veel huiseigenaren een stijging van een paar tientjes per jaar naar een paar duizend euro. Voor u begint met het roepen van dingen als 'gaap, boeiend, next, 020 is een kudtstad & ik woon lekker in de provincie': de Amsterdamse erfpacht is fiscaal aftrekbaar en wordt dus door ALLE belastingbetalers in Nederland opgehoest. En 020 verdient er 130 miljoen per jaar op. Vandaag blijkt in De Televaag dat huizeneigenaren veel te veel erfpacht betalen omdat de gemeente zonder onderbouwing te hoge bedragen eist. In een rapport van de Rekenkamer staat dat 8 van de 10 mensen die bezwaar maken tegen de gemeente in het gelijk worden gesteld, met gemiddeld 600 euro per jaar lagere kosten tot gevolg. De gemeente rooft dus van haar eigen inwoners. En wat doen de linkse erfpacht knuffelende partijen PvdA/SP/GroenLinks met dat gestolen geld? Arme monden voeden? Roofroemenen de stad uit flikkeren? De verrotte taximarkt aanpakken? Nee natuurlijk niet. Van dat geld gaan ze KUNST KOPEN. Quote GroenLinksHufter Maarten van Poelgeest (bekend van dit): "We doen er mooie dingen mee voor de stad. Het beste voorbeeld vind ik het nieuwe Stedelijk Museum, dat was er zonder erfpacht nooit gekomen." Dankzij de belastingaftrekbaarheid van erfpacht heeft heel Nederland dus meebetaald aan een museum dat zestien keer zo duur werd als beloofd, jaren later open ging dan gepland, en als trap na een pauper kudtlogo aanschafte. Ach ja. Zo rolt links Amsterdam nou eenmaal. Gaap, boeiend, next...

Reaguursels

Inloggen

Zucht..
Erfpacht = niet jouw grond.
.
En dat is aftrekbaar ... Natuurlijk is dat aftrekbaar.. En natuurlijk betaalt daar aan mee. Maar de grond is van de gemeente. En dat is ook 'iedereen' .
Nou circeltje weer rond.

Ik denk dat ik komend weekend maar eens van een Amsterdams museum ga genieten en dan 's avonds uitrusten in mijn tuin van 900 m2 met 8 km vrij uitzicht en genieten van die grondprijs van ongeveer 30 euro per m2... Zonder pacht...
.

Deus Absurdia | 29-06-12 | 00:25

De verantwoordelijke wethouder zegt, doordat de grond meer waard is geworden komt dat ten goede aan alle amsterdamers. Ja lekker zeg, het is grond van de gemeente Amsterdam dus daar zit de winst niet bij de mensen die de grond pachten. Ratten zijn het, geen woorden voor.

behangtafel | 28-06-12 | 09:47

Hoe is het als ik minder belasting betaal dmv aftrek, dat dan iedereen daar aan meebetaalt? Is mijnheer (of mevrouw natuurlijk) van Rossem van de school die denkt dat aftrekposten de staat geld kosten ipv minder opleveren, en dat in dezelfde lijn meer belasting vragen dus bezuinigen is?

joozd | 28-06-12 | 08:40

Pek en veren. Zo vermoeiend die ambtenaren. Hoe kan het nou toch, dat ZIJ zeggenschap hebben over ONS geld? Moet dat niet om-ge-keerd zijn?

michello | 27-06-12 | 23:58

flame_me | 27-06-12 | 16:35 |
je vergeet blijkbaar waarvoor erfpacht bedoelt was:
het bouwklaar maken van de grond, waarmee ook toekomstige bouwgrond kan worden gecreeerd.
Dat kost inderdaad niet veel.
Maar ergens in de jaren 90 heeft men bedacht dat het een afspiegeling moest zijn van de grondprijs. Maar dat is natuurlijk idioot, want het is niet je bezit (dus niet verhandelbaar, dus geen markt). Bovendien is het de gemeente zelf die de grondprijs vaststelt, en daar dus ook flink misbruik van heeft gemaakt in de afgelopen 20jaar. Bovendien hebben ze een monopolypositie, dus er is sowieso geen sprake van marktwerking. Maar nogmaals, het was dus oorspronkelijk niet bedoeld om de marktwaarde als uitgangspunt te nemen.

damnschreeuwer | 27-06-12 | 22:08

Update: door het noemen van de naam van Poelgeest alleen al in dit GS blog zijn inmiddels 12 mensen opgenomen op de eerste Hulp van het OLVG en het Vumc. Artsen hebben bevestigd dat de patiënten (meestal afkomstig uit Bos en Lommer) waarschijnlijk met adequate medicatie geheel zullen herstellen. Contact met GL danwel PvdA goeroes dient echter 24/7 vermeden te worden. Terug naar de studio.

DrBowned | 27-06-12 | 21:41

020 is een kudtstad & ik woon lekker in de provincie.

ren-forrest-ren-e | 27-06-12 | 21:04

Ja Amsterdammers, jullie stemmen al jaren op deze Van der Poelgeest en consorten en al linkse faalhazen, nu maar op de blaren zitten!

lanexxx | 27-06-12 | 19:52

Erfpacht aftrekbaar? Waar vul je dat in dan op je T biljet?

dugo | 27-06-12 | 19:04

Gewoon een slimme verkiezingsstrategie van die Maarten.
Daarmee verjaagt hij de 'ordinaire paupers' en bevordert hij het straatbeeld van de stad voor zijn (locale) electoraat, De bakfietsmoeders.

Ven1V1d1V1c1 | 27-06-12 | 18:41

Binnenkort in geheel Nederland: erfpacht voor alle huiseigenaren om de euro-ellende te financieren.

De PvdA, de SP, GL zijn alvast voor, beter iedereen die zijn eigen broek ophoudt uitzuigen dan snijden in eigen ambtenarenvlees.

Het vestigen van erfpacht (in de vorm van dwanghypotheken) waar die er eerder niet was, is namelijk al vaker vertoond.

Pierrepoint | 27-06-12 | 18:37

Links steelt al decennia lang geld van het volk om haar hobbies te betalen.

Moonwarrior | 27-06-12 | 18:35

@FrankVeer | 27-06-12 | 16:03
Kamper ???

horlepommetjepiep | 27-06-12 | 18:01

@John Muts | 27-06-12 | 17:08
Wees blij.
Zoals je weet is er in 070 een klasse deling, kan je niet elke kroeg binnenlopen in 020 wel maakt geen f*ck uit wie je bent alles door elkaar heen.
Kan in 070 niet.

Uw Verzekeringsadvis | 27-06-12 | 17:58

Tsja, om als Alpha-stad te worden geclassificeerd moet je wel wat overhebben. Maar erfpacht zoals de gemeente Amsterdam het gebruikt is wel een intens smerige manier voor wat in feite ooit een nuttig en simpel instrument was. Amsterdam zal immers nooit de grond waarop de woningen staan terug willen om er nieuwe woningen op neer te zetten. Heb zelf een akkefietje met erfpacht achter de rug (wel grotendeels in mijn voordeel opgelost): mocht ik in de toekomst nog een keer een huis met erfpacht aanschaffen laat ik eerst, zoals dat zo fraai heet, mijn advocaat ernaar kijken.

daniel37 | 27-06-12 | 17:42

hooliganica hollandi | 27-06-12 | 15:24 | + -3 -
Ik ben trotse Haagse import (met een Amsterdamse getrouwd, die krijg je niet mee naar de ingekakte hofstad). Merk dat het voor de echte-echte working class Amsterdammers geen punt is waar je vandaan komt. Die zeggen: hou nou eens op met jezelf Hagenees te noemen, je woont hier toch? Maar voor mensen in Appelscha of Volendam is het wel héél belangrijk dat je nooit meer weggaat uit de buurt waar je geboren bent. Ik zal het niet provinciaal noemen, maar wel een typische dorpsmentaliteit. "Hij is niet van hier".

John Muts | 27-06-12 | 17:08

zeefert | 27-06-12 | 15:31 | + 0 -
Ik ook! (woon er zelf wel)
Verder is dit natuurlijk een komkommertopic van jewelste. Gemeente heft belasting en steekt dat in museum dat toeristen moet gaan trekken. Ik denk dat dat in elk dorp op de Veluwe iets vergelijkbaars gebeurt.

John Muts | 27-06-12 | 17:02

het woord 'bizar' hoort niet in een titel waarin staat 'links steelt'.

Ik zeg Ai | 27-06-12 | 16:58

Poelgeest en Dibi, worden uit ieder dorp weggeslagen wegens
vals, volledig onbetrouwbaar, corrupt, huichelaars, komen ze terug dan naar de galgenheuvel.

hagelkruis | 27-06-12 | 16:37

De gemeente Amsterdam kan niet het erfpacht verhogen mits er sprake is van een contractverlenging. Deze contracten zijn vaak wel vastgesteld voor periodes van 60 jaar. Daarna wordt de erfpacht geïndexeerde. Een stijging van 1500% is dan helemaal niet veel. De bewoners hebben dit bij aankoop van hun pand op erfpachtgrond als het goed is ook wel te horen gekregen dat er een enorme stijging op komst was.

Zelf betaalde ik met een contract uit ~1950 een paar jaar geleden 2 tientjes per jaar voor 100m2. Dit werd 3 jaar geleden verhoogd naar ~800 euro per jaar of met de mogelijkheid de grond te kopen. Dat is 4000%.

flame_me | 27-06-12 | 16:35

gewoon een variant op graaien

Wouterr | 27-06-12 | 16:29

@Speitoptantje | 27-06-12 | 16:20: ja dat kan ik , maarre vertel eens: wat is er zo speciaal aan de Leidsekade , ben toch erg benieuwd.

hooliganica hollandi | 27-06-12 | 16:22

Ah Amsterdam, waar anders.

MBeen | 27-06-12 | 16:21

@hooliganica

Kun je het importgehalte beetje inschatten. ;-)

Speitoptantje | 27-06-12 | 16:20

miko | 27-06-12 | 16:03 | + 0 -
Ik vind dat blow verbod zoooooooo dom. Iedere keer als ik met Zwitserse collega's in Amsterdam ben voor zaken willen twee dingen
Knorren in de Grand op de Oudezijds voorburg wal en blowen. Dat hotel ligt pal tegen de wallen aan.
Linkschmenschen wat zijn jullie toch doooooooooooooom
Naast blowen wordt er ook altijd flink gevreten en gezopen en de soevenier winkels worden aangedaan

Zatkniss | 27-06-12 | 16:17

Wat ben ik blij dat ik nauwelijks nog belasting betaal.

FrankVeer | 27-06-12 | 16:03

@Mike Oxlong | 27-06-12 | 15:44
Andere steden in europa hebben veel en veel meer te bieden dan A'dam.75% van de jeugdige toeristen en 50% van de wat oudere komen voor de wallen(heb je bijna nergens) en voor het blowen(spanund)
Voor de rest is het als een over het paard getild wijf.Schreeuwerig en niet productief.

miko | 27-06-12 | 16:03

bello | 27-06-12 | 15:41 | + 2 -

Kunst is meer dan alleen pindakaas .

Eurotokkie | 27-06-12 | 16:01

Al dat gestolen erfpachtgeld (van de huiseigenaren en alle andere NL belastingbetalers) gaat linea recta naar de frauduleuze linkse kliek van het GVB en andere gemeentelijke instellingen. De gemeente Amsterdam is een criminele afpersersorganisatie. Erger dan de maffia, want die is tenminste nog illegaal.

Piet van Schwaffelen | 27-06-12 | 15:59

Mike Oxlong | 27-06-12 | 15:44 | + 0 -
Links is ook bezig de toeristenindustrie te killen. Als volgend jaar geen buitenlander meer mag blowen en ze bezig blijven met het verkleinen van de Wallen dan gaat de toeristenindustrie naar de kl*te. Kreis 4 (Langstrasse, de hoerenbuurt)in Zurich is tegenwoordig al groter en vaak ook spannender, je kunt er alleen niet legaal blowen
Die paar babyboomerts die voor de kunst komen gaan het dan niet goedmaken.

Zatkniss | 27-06-12 | 15:55

Kirth Gersen | 27-06-12 | 15:48 | + 0 -

En rechts zal verbetering brengen in 020 toch ?

Eurotokkie | 27-06-12 | 15:55

Ja maar, ja maar, ja maar.......... 5 jaar geleden stonden de kranten nog vol met dat dit soort dingen alleen kwamen van een verlichte geest en mensen die een waar voorbeeld zijn voor maatschappij, jeugd en toekomnst. Ook raar dat nu alles omgedraaid is. Ja inderdaad stelletje oplichters en ze kwamen er 40 jaar lang mee weg, gelukkig is die tijd nu voorbij. Goed gedaan GeenStijl om dit soort dingen te blijven aankaarten.

trippert | 27-06-12 | 15:53

BASinnic | 27-06-12 | 15:17 |
grachtengordel is erfpachtvrij, uiteraard.
90% v amsterdam is met erfpacht, in de meeste wijken zijn wel een paar straten zonder erfpacht.
Wat ook leuk is: als je een woning wilt splitsen in bijvoorbeeld 3 appartementen, dan wil de gemeente 3x de erfpacht ontvangen voor hetzelfde stukkie grond. Maar na een rechtzaak bleek dat niet helemaal rechtmatig en moesten ze het delen door 3. (poelgeest zal de rekentoets van GL niet gehaald hebben, denk ik).

damnschreeuwer | 27-06-12 | 15:52

Sorry hoor maar als je op erfpacht gaat wonen weet je gewoon dat je genaaid bent en wordt.

Andersom dag | 27-06-12 | 15:50

Gewoon links blijven stemmen, losers in 020!

Kirth Gersen | 27-06-12 | 15:48

@Osdorpertje | 27-06-12 | 15:21

helemaal mee eens. Ik ken hem nog als voorzitter van de landelijke studentenvakbond. Een autoritaire, tirannieke onbenul.
En hij doet dat al jaren zo in A'dam. Hij weet nergens iets van en moet telkens zijn eigen megalomane wanbeleid bijstellen waarvan iedereen al jaren geleden wist dat het niks zou worden, maar degene die er kritiek op hadden werden kaltgestellt.
Laatste voorbeeld is de leegstand in de kantorenmarkt in A'dam. Er is en wordt nog steeds megalomaan gebouwd (Zuidas). Er moet nu een slooppot komen om de sloop van leegstaande kantoren te betalen en de gemeente gaat daar ook aan bijdragen. De belastingbetalers gaan dus bijdragen aan de kosten van sloop van bijvoorbeeld een al drie jaar leegstaand kantoor van KPN. Alsof die zelf niet genoeg geld hebben. En zo gaat dit arrogant stuk verdriet maar door en door. Wat hij aan het einde van leven aan gemeenschapsgeld verknald heeft gaat dik in de miljarden. En nog steeds vindt hij zichzelf geweldig. Bah!!

schendel | 27-06-12 | 15:46

Amsterdam is ook niet om te wonen, Daarvoor is Almere gebouwd. Amsterdam is er voor de toeristen. Die dan weer naar het stedelijk gaan.... als het open is.

Mike Oxlong | 27-06-12 | 15:44

Ik ben er overigens niet geboren, maar woon er al bijna een decennia. En je moet wel een bord van enorme proporties voor je kop hebben als je de stad niet wegzakken in een poel van onleefbaarheid. Mijn geboortestad is net zo verpest maar dan op kleine schaal. Ook al sinds jaar en dag een 'het moet eerlijker' beleid...

Desmoulins | 27-06-12 | 15:42

zeefert | 27-06-12 | 15:31 | + 0 -
Als je het artikel leest weet je dat iedereen die in NL belasting betaalt er indirect aan mee betaalt, zelfs als je niet in NL woont maar nog bronnen van inkomsten in NL hebt (zoals onroerend goed of winst uit onderneming).
Fijn dat ik op 850 km afstand aan de linkse hobbies in NL mag mee lappen.

Zatkniss | 27-06-12 | 15:41

@Speitoptantje | 27-06-12 | 15:29 : Leidekade , natuurlijk ken ik dat... vertel eens , wat is daar zo speciaal aan ?

hooliganica hollandi | 27-06-12 | 15:41

Ik zou zeggen : heel het Rokin onder 5 cm pindakaas zetten. En de Prinsegracht, en de Heregracht. Is kunst! En die sukkels betalen toch wel...

bello | 27-06-12 | 15:41

XelaGBS | 27-06-12 | 15:08 |

Jij zal je wel goed thuis voelen in de stad waar wegkijken een sport is. Wat men niet ziet, niet mee geconfronteerd wordt, gebeurt niet... toch?
Niets dan pure onderbuik en xenofobie.

Amsterdam wordt steeds meer onleefbaar. En daar is dat links zooitje dhimmi's en Eurofielen hoofdzakelijk verantwoordelijk voor. Nergens in ons land treft men meer blinde idealisten aan dan in Amsterdam. Kijk toch eens om je heen...

Desmoulins | 27-06-12 | 15:39

Is het Stedelijk museum dan alweer open? Dat had ik niet verwacht.

Treurig varken | 27-06-12 | 15:39

Cuyahoga | 27-06-12 | 15:15
Jan Marijnissen?

schendel | 27-06-12 | 15:37

En gewoon betalen en blijven stemmen op dezelfde KUTpartijen die dit land al meer dan een halve eeuw naar de godverdomme hebben geholpen. Nederlanders verdienen het om tot de laatste cent te worden uitgeknepen.

scootah rijdert | 27-06-12 | 15:31

Ben blij dat ik er niet woon!

zeefert | 27-06-12 | 15:31

@Marcus Porciu Cato

Eens! GL is een vloek voor de stad. Als het aan die malloten ligt wordt het een groot openluchtmuseum.

@hooliganica
Import?
Ken je de Leidsekade?
Nee zeker?

Speitoptantje | 27-06-12 | 15:29

@James Lastig | 27-06-12 | 15:02
En wat als je een appartement op de tweede verdieping wilt kopen en de grond eenvoudig weg niet kunt kopen omdat deze gedeeld wordt door tig andere verdiepingen ?

hackeraki | 27-06-12 | 15:28

Als ik dat nare NSB-koppie van die van Poelgeest zie, wil ik al heel hard de andere kant uitrennen. Godzijdank heb ik dat al lang geleden gedaan, ik kom nu alleen naar 020 als het echt moet. Maar ooit hield ik van die stad, en ik ben er geboren, dat is meer dan die etterige kraakknuffelaar kan zeggen.

tokelau | 27-06-12 | 15:28

De elite voor de elite, en de murw geïndoctrineerde Amsterdammers vinden het allemaal prima...
Wat is dit toch een achterlijk links bolwerk.

Desmoulins | 27-06-12 | 15:25

Ik heb nog een ideetje voor de amsterdammers. Stem geen (Groen) Linksch meer. Niet op 12 September en ook niet met de gemeenteraadsverkiezingen. Gewoon niet doen.

Marcus Porcius Cato | 27-06-12 | 15:25

Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat heel links Amsterdam geld wil vrij maken voor het Stedelijk Museum om het beroemde schilderij 'Black Square' van Malevitjs permanent aan te kopen. En we hebben beeld in kader van de bloksnor!

www.google.nl/search?num=10&hl=nl&...

eerstneukendanpraten | 27-06-12 | 15:25

Leuk... al die import-Amsterdammers die de niet-Amsterdammers uitschelden voor provinciaaltje.
Vanwaar die onzekerheid dat jullie je zo moeten bewijzen ?

hooliganica hollandi | 27-06-12 | 15:24

Speitoptantje | 27-06-12 | 15:18
 
Zal me toch af en toe daar moeten laten zien: woont tegenwoordig een vriend van me. Maar meestal vermijd ik die zooi.

Lyrthion | 27-06-12 | 15:22

Maarten van Poelgeest is de grootste idioot die er in Amsterdam rondloopt. En we hebben er hier 700,000 idioten dus als je daarvan de grootste bent dan zegt dat heel wat.
Maarten wil asielzoekers niet in Oude Pekelaar opvangen maar op tripel A locaties in de stad zodat ze sneller integreren, terwijl de gewone man dat niet meer kan betalen.
Maarten wil de oude marine kazerne voor een Euro overkopen om er een mix van koopwoningen en sociale huur te realiseren.
Maarten heeft single handed "Far West" die kop omgedraaid waardoor de renovatie van Nieuw West voor jaren is stil gelegd en alle mensen die beloofd was dat ze mochten gaan verhuizen naar betere woningen nog jaren moeten blijven wonen in woningen die op de nominatie stonden om gesloopt te worden.
Bij Maarten van Poelgeest krijg ik al jaren de indruk dat ie in een LSD trip is blijven hangen EN dat hij de gewone burger haat en veracht.

Osdorpertje | 27-06-12 | 15:21

Gisteren op BNR: Spaanse burgers doen het beter dan politici. In het stadje Torrelodones is sinds een jaar een plaatselijk platform van burgers aan de macht. Het resultaat: een begrotingsoverschot van 5,4 miljoen.

ole guapa | 27-06-12 | 15:21

@LeBut_013 | 27-06-12 | 15:19 | + 0 -
Vrijdag is Bandirah er gewoon weer hoor.

Kaas de Vies | 27-06-12 | 15:21

Wat een gezeik. Moeten we dan gelijk maar overal de erfpacht afschaffen? Waarmee je dus effectief de grondeigenaar zijn bezit ontneemt?
Dát zijn pas echt communistische praktijken.

Err | 27-06-12 | 15:20

Nou Amsterdammers doe er wat aan, even op zijn Rotterdams de mouwen opstropen en eens die grote bek omzetten in daden.

Gewoon eens even lekker demonstreren en protesteren zodat de bestuurders eindelijk eens duidelijk wordt dat ze verkeerd bezig zijn.

Kaas de Vies | 27-06-12 | 15:20

Goh, de redactie trekt zich toch wat van kritiek aan. Na de wekenlange Bandirah-marteling twijfelde ik daar aan.

LeBut_013 | 27-06-12 | 15:19


Lang leve pandje aan de gracht op eigen grond! Dikke LoL drie bierrrr!!!
En als die provinciaaltjes met hun grote ,mond nou eens de daad bij het woord voegen en daadwerkelijk uit de stad wegblijven, wordt het er een stuk aangenamer op.

Leave 020 alone!

Speitoptantje | 27-06-12 | 15:18

Het geld wordt in Rotterdam verdiend, in Den Haag verdeeld en in Amsterdam over de balk gerot. What's new?

PythonJunkie | 27-06-12 | 15:18

Maar hoe houden al die PvdA/SP/GroenLinks grachtengordelbewoners zichzelf dan uit de wind? Daar moeten ze een of andere uitzonderingsmaatregel voor verzonnen hebben

BASinnic | 27-06-12 | 15:17

@XelaGBS | 27-06-12 | 15:08
Mooi!

vetkleppert | 27-06-12 | 15:16

inderdaad, gaap, boeiend, next

vlietinho | 27-06-12 | 15:16

Weet je welke linkse politicus ook dol was op kunst en een kudtlogo had?

Cuyahoga | 27-06-12 | 15:15

Ach erfpacht, gem. belasting.. Als het beessie maar een naam hep..
Verder boeien, 020 is een kudtstad en ik woon toch in de provincie.

Superior Bastard | 27-06-12 | 15:15

Het probleem is dat de gemeente Amsterdam het te groot aantal aan ambtenaren en chronische onkunde moet financieren. Het gevolg hiervan is dat je voor een appartementje in bos en slommer per jaar +650 euro excl erfpacht aan belasting betaald.

Als je kon gokken op de kans dat een begroting van een project in Amsterdam minimaal 2 keer over de kopz al gaan was het een no-brainer. Alles, maar dan ook alles in Amsterdam mbt projecten is te droevig voor woorden. Ik heb het idee dat 'afgestudeerde' InHolland studenten gezet zijn op afdeling project managment. Noem mij een project in Amsterdam wat de afgelopen 15 jaar binnen budget is gebleven? Het is werkelijk waar om te janken als je gaat narekenen hoeveel geld over de balk gegooid is.

muffstuff | 27-06-12 | 15:14

Ach, binnenkort stelt iemand voor om bodyscanners op straat in te zetten, waarna je door BOA's preventief wordt gerold, omdat anders het geld van de burger maar naar Roemenië verdwijnt.

Ja nee, geen mening | 27-06-12 | 15:12

Links? Als je met de VVD door een deur kan, heb je niks meer met links te maken.

Pindakees | 27-06-12 | 15:11

@hooliganica hollandi | 27-06-12 | 15:09

Op je gebedskleedje vermoed ik. Aars omhoog, kop richting Mekka.

Staan is voor mensen, Amsterdammers kruipen liever.

Reinaert | 27-06-12 | 15:11

Amsterdam BLIJFT een kudtstad!

de Bree | 27-06-12 | 15:10

@XelaGBS | 27-06-12 | 15:08

Zet vooral een hek om Amsterdam als je niet van boeren houdt.

Mij zal het niet deren want ik mijd die stad sowieso als de pest. Hek er omheen: prima. Wachttorens mag ook nog. Be my guest!

Reinaert | 27-06-12 | 15:10

Wat heeft de SP hier mee te maken? A'dam is toch PvdA-GL-VVD?

Lyrthion | 27-06-12 | 15:09

Zal me benieuwen of je op de openingsreceptie van het Stedelijk Museum je consumptie staand of zittend moet nuttigen.

hooliganica hollandi | 27-06-12 | 15:09

Amsterdam blijft overigens de enige leefbare stad van Nederland. Bij dat tuig hier in de comments woon ik liever niet in de straat.

XelaGBS | 27-06-12 | 15:08

Binnenkort is ook het Van Gogh museum nog dicht wegens verbouwing. Kijken hoe lang dat duurt. En of je er na de verbouwing onderdoor kan fietsen.
Het enige museum waar je dan nog kunst kan zien in Amsterdam is de Hermitage, met dank aan de Russen.

vetkleppert | 27-06-12 | 15:08

Lachen, Stedelijk Museum , 2 of 3 jaar gesloten en gewoon 170 mensjes op de loonlijst laten staan, wat hebben die gasten gedaan die jaren.

Uw Verzekeringsadvis | 27-06-12 | 15:08

De Amsterdammers hebben deze Robin Hoods zelf gekozen... Toch?

der Wunderhund | 27-06-12 | 15:07

'Amsterdam, die hele stad staat op de monumentenlijst. Wat dacht je wat dat kost? De poen die in het land wordt verdient, wordt in Den Haag verdeeld & in Amsterdam over de balk gerot. Of wou je soms beweren van niet?' - Deelder

Charles Bukowski | 27-06-12 | 15:07

Even een domme vraag uit de provincie: dat prachtige nieuwe Stedelijk Museum, is dat eigenlijk al open? Nee hè? Dat is helegaar nog niet open, dat vreet nog steeds emmers vol belastingcenten zonder dat ook maar iemand naar die -entartete- *geweldige* moderne kunsdt kan of mag kijken.

Amsterdam, gefeliciteerd. Ook vanuit de provincie. De groeten van

Reinaert | 27-06-12 | 15:06

Je wilt natuurlijk wel mooie kunst hebben in de decennia lang dichte musea van een stad waar je niet kunt en wilt komen.

vetkleppert | 27-06-12 | 15:05

De "PvdA/SP/GroenLinks" coalitie in Amsterdam links noemen is gewoonweg achterlijk. De fucking VVD is nog linkser dan die "PvdA/SP/GroenLinks" coalitie hier in Amsterdam. Die honden doen niks anders dan bezuinigen op linkse hobbies. Met alle gevolgen van dien. De straten staan vol met zwervers, junks en hangjeugd omdat de opvangcentra zijn gesloten. Verder worden sportverenigingen weg gepest om ruimte te maken voor kantoorpanden (die vervolgens leeg blijven). Nee... het is juist het idiote rechtse beleid welk Amsterdam sloopt. Alles draait om onroerend goed met het nieuwe Stedelijk Museum en EYE als voorbeelden. Geld, geld en nog een geld. Ik stem de volgende keer VVD, aangezien die tegenwoordig een stuk socialer ingesteld zijn dan de verkapte PVDA politiek hier met links jasje maar rechts beleid. Breek me ook de bek niet open over het slopen van de Wallen en de strenge sluitingstijden voor de horeca.

XelaGBS | 27-06-12 | 15:05

gaap, boeiend, next, 020 is een kudtstad & ik woon lekker in de provincie

Grouch | 27-06-12 | 15:04

ehh volges mij heeft de SP hier niets mee te maken, het is nog altijd PvdA/VVD + GL die hier de dienst uitmaken (helaasch)

De Linkse Lonsdaler | 27-06-12 | 15:04

De kunstelite is pure maffia. Prozac slikkende en naar oude wijn meurende ribbroeken met de mond vol over vrijheid en creativiteit terwijl ze zelf het begrip kunst via de linkse politiek hebben gegijzeld, verkracht en vermoord. Wat rest zijn door ons gefinancierde tentoonstellingen vol diepdoordachte kul!

Rikketiktik | 27-06-12 | 15:03

Je moet er toch niet aan denken dat na 12/9 zo'n zelfde linkse combinatie het land gaat regeren!

Juustem | 27-06-12 | 15:02

Iedere gemeente rooft van haar inwoners. Het is de enige inkomstenbron.

zeg maar jansen | 27-06-12 | 15:02

Poeh, typoos van de emotie. eist = iets en "mijn eten komt OOK omhoog".

Dat ik dus jaloers ben op die Amsterdammers hè, met zo'n prachtbestuur. Het is de EUSSR in het klein.

vraagstaart | 27-06-12 | 15:02

Je moet ook niet goed bij je hoofd zijn om in zo'n communistisch systeem als erfpacht te stappen. KOOP gewoon een huis met de bijbehorende grond, dan is het tenminste van jou.

James Lastig | 27-06-12 | 15:02

Wat ben ik blij dat ik daar niet meer woon zeg. De graaiers. Ook gemeentebelastingen zijn in die stad in 10 jaar door het dak gegaan. En dan heb ik het nog niet over de parkeertarieven.

La Bailaora | 27-06-12 | 15:01

Dat is inderdaad wel heel bizar. Links is nog nooit eerder in het nieuws geweest voor verduistering en misbruik van algemene middelen. Oh wacht...

doenormaal! | 27-06-12 | 15:01

Euhh zoals het dus overal in Nederland gebeurt met het opkrikken van de WOZ. Of doen andere gemeenten WEL nuttige dingen van de buit?

Godsammekraken | 27-06-12 | 15:00

Wat? Moeten die arme Kenianen het dan enkel doen met ekologiese kookpotjes? Kan er niet wat meer af? Kan Amsterdam niet eist doen voor lesbo's in Burkina Fasso, of een marxistisch kinderopvanghuis in Lesotho neerzetten van dat geld?

Man man man. Die belasting kan best nog wel wat omhoog.

Ik ga intussen even een emmer zoeken, want mijn eten komt omhoog.

vraagstaart | 27-06-12 | 14:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl