
Ah wat mooi: de Algemene Inlichtingen & Veiligheid Dienst gebruikt Twitter op de puurste manier en waarvoor het ooit is uitgevonden: om te vertellen wat je aan het doen bent. Voorbeelden: FF poepen. Straks eten. Nu kat aaien. Dus als je als AIVD een hulpmiddel hebt ontwikkeld om angstgevoelens rond terroristische dreiging te verminderen dan
tweet je dus:
Hulpmiddel ontwikkeld om angstgevoelens rond terroristische dreiging te verminderen. En verder niks. Al een half uur niet and counting. Lekker geheimzinnig maar ja dat hoort bij geheime diensten. Half internet zit nu te
verzinnen met welk hulpmiddel de AIVD straks komt aanzetten. Misschien is het wel een psychologisch experiment. Bent u al minder bang? Weet u meer? Roept u maarrr...
UPDATE: AIVD is wakker. Bovenstaande
tweet is vervangen.
HULPMIDDEL!
Reaguursels
InloggenEchte nerds weten dat de AIvD eindelijk dit item heeft weten te bemachtigen:
hitchhikers.wikia.com/wiki/Joo_Janta_2...
Wat heeft dat gekost? De conclusie is dat je voor de juiste aanpak moet kiezen. duh!
Met die nieuwe tweet snap ik er nog minder van.
[aluhoedje]
In de tekst staat:
Centrale vraag in het onderzoek, uitgevoerd door het Instituut voor veiligheids- en crisismanagement (COT) en het Centre for Terrorism & Contraterrorism (CTC), was hoe het optreden van overheden bij dergelijke gebeurtenissen, gevoelens van angst en onrust bij het publiek versterken, dan wel verkleinen.
Er werd dus ook onderzocht hoe je angstgevoelens kunt stimuleren. Just sayin.
[/aluhoedje]
"Gekeken naar de essentie van terrorisme: angst zaaien". OK, ze hebben inmiddels een Nederlandstalig woordenboek. Ik ga snel een andere taal leren. Arabisch ofzo.
Heel apart dat ze een twitter hebben, een email adres om ze te schrijven hebben ze namelijk niet (uit voorzorg)..
ok my two cents? zend masten (Gwen towers) waarmee ze onze hersentjes fijn aan het masseren zijn..
*zet "oog van het kwaad" aan en gaat weer lekker voetbal kijken*
Ze hebben mij er van weten te overtuigen dat de grootste dreiging van hedendaags terrorisme inderdaad het zaaien van angst is, de werkelijke resultaten van aanslagen zijn inderdaad zeer beperkt.
Schaffelaar | 26-06-12 | 23:33 |
Ja, in het westen met een op zijn tijd overtoeren draaiende inlichtingenmachinerie geldt dat misschien (nog) wel, maar de grootste dreiging van het hedendaagse terrorisme is wel degelijk maatschappelijke ontregeling en dan niet alleen vanwege de angst. Kijk maar over de grenzen, dan zie je de werkelijke, dus ook niet emotionele effecten van islamitische terreur.
Die lui geven een wat beperkte kijk, maar vast wel politiek correct (anders krijg je geen baantje natuurlijk bij die flippo's van de overheid).
@Schaffelaar | 26-06-12 | 23:33
Pff,en wij maar denken dat wilders met zijn aanhangers angst zaait.. Het is nogal duidelijk dat sommige groepen nieuwe nederlanders het straatbeeld willen veranderen.Opschonen,zeg maar.En daar gebruiken zij intimidatie en agressie bij.Oftewel,angst inboezemen bij de oorspronkelijke bewoners.
Ook recruteren zij autochtone jongeren,die je herkent aan hun mislukte straat dialect en stoere kledij.
Ben benieuwd. Heb afgelopen jaar colleges gevolgd van zowel Edwin Bakker als Beatrice de Graaf, de twee terrorisme experts die in het aivd bericht genoemd worden. Ze hebben mij er van weten te overtuigen dat de grootste dreiging van hedendaags terrorisme inderdaad het zaaien van angst is, de werkelijke resultaten van aanslagen zijn inderdaad zeer beperkt. Ben heel benieuwd hoe ze dit nu willen gaan voorkomen, aangezien ik ze tijdens hun colleges eerder dit jaar geen haalbare concrete oplossingen heb zien aandragen behalve censuur.
@ZKH EénOog | 26-06-12 | 23:18
Of een niqaab waarachter je een autoverfrisser kunt hangen. Geurt de boel ook alvast naar dennen.
@ Piet_Snot 23:15
Tsjaaa...,
ik weet niet of het heel verstandig is om pissige moslims miljoenen hectoliters aan gratis kunstmest te geven.
Of we droppen er natuurlijk meteen benzine en aluminium extra gratis erbij
Als onze 'bestuurders' een PDFje van 17 kantjes nodig hebben wat beschrijft wat ze moeten doen, dan kunnen we daar toch gewoon een stel stagairs op zetten?
@Anarki | 26-06-12 | 23:15
Jawel, ze is wel gelijk. Een beetje meer gelijk zelfs...
@King of controversy | 26-06-12 | 23:10
LOL. Gewoon verkopen als noodzakelijk kwaad. Gratis neusknijpers bij geven of zo.
@Anarki | 26-06-12 | 23:15 | + 0 -
Als jij dat verschil niet snapt, dan kan niemand het je denk ik uitleggen.
Grappig dat niemand op heeft gemerkt dat het dus 50 % van de casus over ons Bea gaat. Dat het inrijden op een koningin word als terrorisme beschouwd maar die gek in Etten-Leur die op 4 man in reed was een incident. Hetzelfde met de die gast op het dam. Ons Bea is niet zo belangrijk hoor. Of staat ze toch boven onze grondwet en is zij niet gelijk aan andere mensen ?
@king of controversy
Ammonium nitraat... Aka kunstmest
@ZKH EénOog | 26-06-12 | 23:06
Op zich een goed idee!
Ik denk dat we er wel mee weg kunnen komen om de boel te bombarderen met zaad.
Maar het volgende noodzakelijke bombardement van mest, wordt wat lastiger uit te leggen
^ was @Kaas de Vies | 26-06-12 | 22:59
@Kaas de Vies | 26-06-12 | 22:51
Nee. Hij kan er ook weinig aan doen, dat ie trol is.
*spiedend om zich heen kijkt*
Nou ja, als er één religie is waarvan je denkt, die zouden wel eens een rustgevend kleurtje kunnen gebruiken...
@King of controversy | 26-06-12 | 22:52
Ja, sorry voor die feiten. Had ik niet moeten doen.
Op je overigens: je brengt nu gelijk het perfecte idee omhoog om van terrorisme af te komen. We moeten die zandbakken gewoon bombarderen met gras- en boomzaad. Eén grote oase maken van al die woestijnen. Zijn we van alle ellende af. Of zo.
@King of controversy | 26-06-12 | 22:52 | + 1 -
Verklaart dit dat de kleur van Islam groen is?
-s
gaan ze GS DDossen?
@ZKH EénOog | 26-06-12 | 22:45
Lamlul
je snapt er ook helegaar niets van.
wordt er een prachtige conspiracy gelanceerd, ga jij die een beetje zitten debunken met feiten.
Overigens, het is toch uit onderzoek gebleken dat men de kleur groen het meest rustgevends vindt. Enige wat ambtenaren dus moeten doen bij een aanslag is de omgeving groen verven, en klaar.
@ZKH EénOog | 26-06-12 | 22:45 | + 0 -
Vermoeiend is dat zeg, zou hij het expressio doen?
Maar waar is Drs.Flatert eigenlijk gebleven??
Verbijsterend.
-
Dat ' hulpmiddel' van COT is puur oude wijn in nieuwe zakken. Het is gebaseerd op tenminste dertig jaar oud managementdenken.
-
Wat heeft dit stukje huisvlijt van COT crisismanagement-advies-uurtje-factuurtje ons met zijn allen gekost, zo vraagt Ome Azo zich in gemoede af?
@Superior Bastard | 26-06-12 | 22:26
CoJoNes, het laatst gezien op 23-06-12 (is nog steeds actief dus)
koerbagh, het laatst gezien op 02-06-11 (4 jaar later)
van dal, het laatst gezien op 07-03-09 (9 maanden later)
Teun van het Tuinpad, laatst gezien op 30-04-12 (2,5 jaar later)
Parsons en vraagstaart zijn ook nog steeds actief.
Dus weer: je lult uit je nek.
Haha ... Jongens, die "angst" creëren jullie zelf. Met je stemmingmakerij. Beetje het on-intelligente klootjesvolk bang maken ... Lachen hoor! Zucht... Landen die last hebben van "terrorisme" hebben dat ook geheel aan zichzelf te wijten over het algemeen. Is gewoon vergelding. Maar als westerse landen zèlf aan terrorisme doen, noemen ze dat opeens : "interventie", geloof ik. Kan over het algemeen de "terroristische tegenactie" met m'n verstand en gevoel beter begrijpen dan de initiele agressordaden.. My 2 cents.
ZKH EénOog | 26-06-12 | 22:14 | + 0 -
Ok, duidelijk. Maar genoemde nicks waren wel opeens verdwenen, op zijn minst opmerkelijk.
Kaas de Vies | 26-06-12 | 22:15 | + 0 -
24/7 reaguren?
Misschien bedoelen ze een bekentenis waarin staat dat de echte terroristen niet een paar moslims uit een grot zijn, maar onder andere de Amerikaanse, Engelse en Israëlische overheden?
@Superior Bastard | 26-06-12 | 22:14 | + 0 -
Uiteraard want ik kan iets wat jij niet kan.
@Superior Bastard | 26-06-12 | 22:08
Lees het nog eens: ik plemp de nummers één, MET hun positie het jaar er op (hetgeen betekent, dat ze dus NIET verdwenen zijn).
Je kletst uit je nek.
Kaas de Vies | 26-06-12 | 22:10 | + -1 -
Ik geef je gewoon gelijk.
@Superior Bastard | 26-06-12 | 22:08 | + 0 -
Nee dan zit ik in het parlement. Veels te druk met twitteren.
Maar AIVD-mol of niet, heb ik gelijk?
@Superior Bastard | 26-06-12 | 22:05 | + 0 -
Server had de hik.
ZKH EénOog | 26-06-12 | 21:49 | + 0 -
Van dal, cuevara, tuinpad en nog wel een paar, de nummer ééns van het jaar daarvoor. Volgend jaar zien we de vies ook niet meer. Let maar op.
@normanius | 26-06-12 | 21:33 | + 0 -
Dat ik niet zo vies ben als ik mij voordoe.
Oeps, sorry. Weet niet hoe dit kan. Moslims?
Superior Bastard | 26-06-12 | 21:41
Oeh, hoeveel keer heb je wel niet op 'post' geklikt.
Strotgrondel | 26-06-12 | 21:17 | + 0 -
Heb het al eerder geplempt, maar sinds van dal is elke nick met de meeste reaguursels in een jaar, het jaar erop spoorloos verdwenen. Behalve Parsons..
Strotgrondel | 26-06-12 | 21:17 | + 0 -
Heb het al eerder geplempt, maar sinds van dal is elke nick met de meeste reaguursels in een jaar, het jaar erop spoorloos verdwenen. Behalve Parsons..
Klinkt een beetje als het Robertson Panel.
Mijn advies bij angst is altijd
aftrekken zo hard je kan,
vingeren tot je kramp krijgt
danwel
neuken en/of andere seksuele strapatsen.
Want:
Wetonschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat het orgasme het enige moment is waarop ons angstcentrum is uitgeschakeld.
@Superior Bastard | 26-06-12 | 21:41
2006: CoJoNes, 2007 3e
2007: koerbagh, 2008 4e
2008: van dal, 2009 38e
2009: Teun van het Tuinpad, 2010 2e
2010: Parsons, 2011 3e
2011: vraagstaart, 2012 voorlopig 13e
Wie is er dan verdwenen?
@Superior Bastard | 26-06-12 | 21:41
Is u de aivd-mol hier? (x11).
Of zit die muis vast?
@Superior Bastard | 26-06-12 | 21:41
Dat heb je best wel vaak genoeg gezegd nu!
@Superior Bastard | 26-06-12 | 21:41
Incontinent?
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Strotgrondel | 26-06-12 | 21:17 | + 0 -
Heb het al eerder geplempt, maar sinds van dal is elke nick met de meeste reaguursels in een jaar, het jaar erop spoorloos verdwenen. Behalve Parsons..
Strotgrondel | 26-06-12 | 21:17 | + 0 -
A la kaas de vies dus.. Behalve dan dat sympathieke.
@ Kaas de Vies | 26-06-12 | 20:56 |
+ Ze hebben u bestudeerd?? Wat was de eindconclusie ?
@ Kaas de Vies | 26-06-12 | 20:56 |
LOL
@Strotgrondel | 26-06-12 | 21:17
40.995 resultaten zijn terug te vinden.
Ik zie dat bommelding tweets gericht aan het AIVD niet behandeld worden.
van dal, de enige hier bekende aivd-reaguurder. Da's al lang geleden en er is niet veel over terug te vinden. Hij werd ontmaskerd en was ineens weg.
Ze zijn sympathiek en reaguren erg veel. Bijna de hele dag door, en altijd scherp op de hoogte van wat er speelt.
Waarom ze het doen? Ze lezen mee, maar moeten ook jouw mening beïnvloeden.
@Superior Bastard | 26-06-12 | 21:00
Ik zie anders geen onwaarheden in dat artikel.
@Parsons | 26-06-12 | 20:57
Is dat een stukkie van Botte?
Rubber hamertjes om de mensen rustig te krijgen, dat zal het wel worden.
Overigens, leuk dat de AIVD beleid heeft, maar jammer voor hen, we zetten daar zonodig gewoon een rode streep door, zoals altijd.
Heeft de AIVD ook een telefoonnummer wat je kunt bellen om eens even lekker over je angstgevoelens, en over dat het ja ik weet niet ik heb zoiets van het is toch minder te klessebessen met een echte geheim agent.
12 somaliërs op kerstavond? wtf! als ik dat had geweten was ik met de kalkoen de kelder in gegaan
Lees even verder en het blijkt niet om vermindering van de angst te gaan maar de manipulatie ervan.
Maak me maar wakker als ze een een hulpmiddel ter vermindering van apathie hebben bedacht.
@Superior Bastard | 26-06-12 | 20:47
Ik denk dat ik deels ook voor @Parsons spreek als ik zeg dat we de volgende terrorismen meemaken in Nederland ROFLOL:
Immigratie- en integratiebeleid, fiscaal beleid, federaal beleid. En trollen in de panelen.
@Superior Bastard | 26-06-12 | 21:00
Niet lezen hoor. Stel je voor dat er iets zinnigs tussen staat. Moet je niet willen weten. Ouwe AIVD'ert.
Zucht... Wat een gekut hier in Nederland. Die filmpjes van die gast van AT5, dat is hoopgevend... Illegaal en 2x per dag opgepakt kunnen worden en de volgende dag weer vrij.Boezem die eens wat angst in zeg! Mislukt kut land. Op de PVV stemmen is ook geen oplossing, want die hebben ze niet. WTF! Als je illegaal bent en je steelt is het toch klaar?
Parsons | 26-06-12 | 20:57 | + 0 -
Amsterdampost. Nogmaals ROFLOL..
Botte c.s., waarachtig een relevante bron.
Knul.
Werkt nattebever nog bij de AIVD eigenlijk?
@Superior Bastard | 26-06-12 | 20:47
Je hebt gelijk knul. Niets aan de hand. Gewoon doorlopen.
www.amsterdampost.nl/het-is-al-lang-ge...
@normanius | 26-06-12 | 20:50 | + 0 -
Een kaasstudy.
@ normanius | 26-06-12 | 20:43 |
Zie je ik wist het wel! Dat artikel van de week over dat joch wat 30 pillen weg had getikt en het na kon vertellen. Was gewoon een casestudy van de AIVD dus.
Gewoon niet zo veel media aandacht geven aan al die onzin... was vroeger ook zo, lekker rustig.
Ze zijn gek geworden.
Parsons | 26-06-12 | 20:44 | + -1 -
Welk terrorisme maak ji zoal mee in Nederland?
ROFLOL
Ja. Voel me inderdaad al een stuk veiliger. Vraag me wel af of Job er bij betrokken is ivm advies over de juiste thee keuze en -belangrijk!- de juiste koekjes!
Ow,deze dus.. sharpernow.com/images/an9hp.jpg
Dus in plaats van terrorisme aan te pakken gaan we zorgen dat we niet meer bang zijn voor terreur?
ROFLOL!
Wie zouden de aivd toch zijn,hoe kom je bij de aivd.. en wat weet de aivd wat de normale burger/zakenman/jurist niet weet.Volgens mij moet men bang worden.
Whatever,ik ga nog maar een aardappelschilmesje bestellen sharpernow.com/images/an9hp.jpg.Voor het geval dat,want kogels gaan ook niet eeuwig mee natuurlijk.
@AIVD XTC werkte bij het Amerikaanse leger ten tijde van de Koude Oorlog al niet, dus nu nog steeds niet.
Zucht... rijksdiensten en de interwebs, het blijft een zorgenkindje
Nu het consumentenvertrouwen weer aanfapt pleuren ze maar weer wat fundigevaar in de z.g samenleving.
Code Oranje.
Niemand wil met mij praten.
Ik voel me zo alleen. Brutus68 waar ben je?
is het niet juist de bedoeling dat ze mensen bang maken?
zeertegendradig | 26-06-12 | 20:31
Volgens de AIVD kan dat in sommige gevallen wenselijk zijn. "Centrale vraag (...) was hoe het optreden van overheden bij dergelijke gebeurtenissen, gevoelens van angst en onrust bij het publiek versterken, dan wel verkleinen."
Kromme zin/verkeerde leestekens trouwens, en dat van een overheidsinstantie. Maar kennelijk kan het dus wenselijk zijn soms die gevoelens te versterken. Best een rare situatie.
Oke, goed man dus als een aluakbar, aluhoedje, hackert, linkserik of rechtserik de boel opblaast hebben jullie iets ontwikkeld waarmee je de angst verminderd. Goed gedaan jongens en nu weer aan tafel vergaderen geblazen.
Hulpmiddel 'vertel de burger niets' heeft in het verleden ook goed geholpen. Zolang niemand weet van de terrorisme verdenking van de buurman, is er ook geen angst over...
is het niet juist de bedoeling dat ze mensen bang maken?
Aha, ze hebben een PDF ontwikkelt! Voel me nu al een stuk veiliger.
Terreur is natuurlijk voornamelijk een rechtse hobby. Dat decimeert het werkterrein van de AIVD aanzienlijk. En dat is goed nieuws voor de belastingbetaler.
-weggejorist-
Volgens Edwin Bakker is islam vreedzaam.
Edwin werkt nu voor de Aivd.
www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/article...
Lijkt mij dat ze daar prachtige functioneringsgesprekken hebben daar! "Nou kees wat heb je dit jaar allemaal gedaan?" "Dat mag ik je alleen vertellen als ik je daarna dood maak." "OK DAN!"
@BozeMan | 26-06-12 | 20:05
Neehee, da's het hoofdaccount van de AIVD. De mensen die het volgwerk op de twitters doen zijn @HenkAIVD, @PietAIVD, @MohammedAIVD, enz. Moet wel geheim blijven natuurlijk.
Ik ga ze volgen! :D
vetkleppert | 26-06-12 | 19:39
Al jaren geen (grote) aanslagen meer, heeft kennelijk toch nut gehad, die invasies in de zandbak.
Of ze zijn door hun debielen heen, kan natuurlijk ook.
Haha... Ze volgen niemand op Twitter? Doen ze hun werk wel goed?
@de Bree | 26-06-12 | 19:45 | + 1 -
Nee joh, ik ben daar veels te goed voor bij geenstijl geinfiltreerd, ik bedoel geintegreerd.
Ik ben 1 van jullie echt waar.
@stipjes | 26-06-12 | 19:57
Die SMS'jes die er niet doorheen komen op oudejaarsavond, dat ligt aan aliens. Vraag maar aan Niburu.
@stipjes | 26-06-12 | 19:57
dude, leer eens schrijven.
Interpunctie, jeweetttoch?
Ik aai nu m'n kut... eh... kat.
Kat.
wat is het? stoppen met slechte wiet roken?
Ik weet wel wat het is ze knijpen dan Twitter af komen er error berichten te staan als je wilt tweeten rondom zo'n happening. Net zoals op 00:00 uur op 31 december altijd met SMS en ook met Twitter gebeurt.. overbelast netwerk me reet die smsjes zijn maar rond de 20 byte per stuk
Een nieuw nationaal opperwezen.FF de kogelwerende stropdas wat aantrekken.
Ah! Vast weer iets tegen die verschrikkelijke onderbuik van ons simpele zielen.
Onze onderbuik heeft immers nooit gelijk en is ook nog 's de reden waarom brave vredelevende burgers zomaar ineens terrorist worden.
Ik noem maar een voorbeeld:
Vrouw wil oppas voor Jantje. Kandidaat X biedt zich aan. Echter iets in mevrouw zegt haar dat haar kind niet veilig is bij Jantje. Maar dankzij de cursus "Hoe negeer ik mijn onderbuik" van de AIVD weet mevrouw zich op tijd te schamen voor haar vrees en neemt X aan. Volgende dag vindt zij een envelop op tafel. Ze opent de envelop en vindt een brief met de tekst: "Iek krijge 10000 euro, mevrouw Jantje teroeg".
Als wij de AIVD niet hadden.
Preventief de sharia ingevoerd?
@Superior Bastard | 26-06-12 | 19:45
Ja, hij bracht leven in de brouwerij met z'n 'fitties'.
@kapotte_stofzuiger | 26-06-12 | 19:45
Nee, dat komt vooral omdat er steeds minder letters mee mogen doen...
de Bree | 26-06-12 | 19:45 | + 1 -
De Vies, op zeker. In plaats van werken.
LOL@update
De AIVD leest met u mee. Volgens mij is kapotte stofzuiger of Kaas de Vries de mol.
@vetkleppert | 26-06-12 | 19:19
Welke crisis?
www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_n...
Ik reed in 0033 in een modelletje auto uit eind jaren 90, welke daar nog steeds 'state-of-the-art' was.
Ze volgen niemand...
Volkomen ongeloofwaardig dus!
Bart_Bart | 26-06-12 | 19:38 | + -1 -
Je mist hem hè? Gezien de mate waarin je hem aanhaalt.
Dank zij het hulpmiddel kunnen beleidsmakers voortaan elk persbericht over opgepakte terroristen van een melding voorzien die laat weten dat Nederland tot nu toe alle aanslagen heeft weten te voorkomen door de efficientie van de AIVD.
Of Putin wordt president.
Welke functionaris beheert eigenlijk het twitteraccount van de AIVD?
Neen, Brusselmans, méér weten doe ik niet. Wel weet ik zeker dat het met dit soort blabla van de AIVD er hier niet veiliger op wordt. Laten ze daar in Den Haag eens aan het echte werk gaan.
Een fucking afwegingskader ??????????????
What the hell, dat zal indruk maken hoor.
We hebben de juiste tool en het heet een afwegingskader.
En hoeveel heeft dat mogen kosten ?
Algemene Inb****** voorh********* Dienst past beter.
Kost miljoenen maar dan heb je ook niets.
Volgens mij oxazepam...
jammer.
Ik vond het juist wel vermaeckelijk, al dat angstige gepeupel dat bij elke scheet begint te miepen over hun conspiratie-theorieen.
Mmm... Zou dat hulpmiddel net zo secuur zijn als hun tweets, waar ze gemakshalve hetzerig en angstwekkend een linkje bij vergeten?
@Bart_Bart | 26-06-12 | 19:38
Die Pa Cartwright had een staatsgevaarlijke zuurtegraad en is dus onschadelijk gemaakt.
Ik weet trouwens nog wel een ontzettend effectief oud Chinees paardenmiddel: keihard terugslaan.
Allemaal mooi die terreurdaden van verwarde eenlingen die totaal niet representatief zijn voor de islam en zonder retouradres waar we de bommen heen kunnen sturen, maar daar moet je dus gewoon niet in trappen.
Iedereen die niets te verbergen heeft in verzekerde bewaring stellen.
Dat zal ze leren!
Wat heeft de AIVD met Pa Cartwright gedaan?
Hoeveel manuren zouden in de vergaderingen over deze tweet zijn gestoken?
Van dat geld had men zes agenten een jaar lang over straat kunnen laten lopen.
Ik ben bang dat ik het antwoord niet weet.
Prozac!
Ik zie het al. Beleidsbla. Zal wel weer iets met niet benoemen zijn.
chemtrails? maar die bestaan al.
Project Glass van Google schijnt ook meer te weten.
Ze waren het linkje vergeten. Prutsers. www.aivd.nl/actueel/@2909/hulpmiddel-...
Een blauwe pil en een rode pil. En jij mag kiezen...
BREAKING.
www.aivd.nl/actueel/@2909/hulpmiddel-...
Typisch Nederland weer.
Niet de dreiging zelf is de boosdoener, maar de angst van ons voor die dreiging. Oftewel: u is irrationeel en zelf de schuldige!
www.youtube.com/watch?v=zW8sGbvb9wM
Wat ik niet snap is dat er nooit een bomgordel afgaat op het Tahirplein of bij die zwarte doos in Mekka.
Zijn ideale plaatsen om veel slachtoffers te maken.
Hero Brinkman ? NOS ?
vindead | 26-06-12 | 19:23 |
Haha, mooie, doch compleet verkeerde redenering.
Tweets van de aivd daar krijg ik sowieso rillingen van...
@vindead | 26-06-12 | 19:23
Nog wel eens gevlogen de laatste tijd?
Ze hadden beter een hulpmiddel kunnen ontwikkelen om de terroristische dreiging op te lossen of het moet een vliegtuig zijn waar je haatbaarden mee uitzet.
Symptoombestrijding dus.
Welke angstgevoelens?? Ik ken geen angst voor randdebielen met theedoeken op hun hoofd.
Dit nieuwsbericht hoorde er waarschijnlijk bij. Geen link dus... www.aivd.nl/actueel/@2909/hulpmiddel-...
Gewoon het bestaan van terroristen ontkennen? Links Nederland ontkent ook alles wat hun bang maakt. Schijnt te werken vooralsnog... Als je het ontkent dan is het er niet ofzo. Tot ze worden overvallen bijvoorbeeld. Maarja. Tot die tijd werkt het.
Waarom zou je angst voor terrorisme willen verminderen? Die (gegronde) angst zorgt juist voor gezonde alertheid. Wellicht worden signalen van radicalisering eerder door de bevolking opgemerkt als mensen er ook angst voor hebben. In potentie kan minder angst voor terrorisme leiden tot een potentieel grotere kans op terrorisme.
Hebben ze oxazepam in het drinkwater gedaan?
@kapotte_stofzuiger | 26-06-12 | 19:17
En crisiscrisiscrisis. En wat moeten we toch maar blij zijn dat we het zo goed hebben hier.
En ondertussen levert u onder aan de streep driekwart van uw inkomen in ten bate van alles waar u niets dan last en ergernis van heeft.
Want u moet maar blij zijn dat u uw baan nog heeft.
En een fantastische uitvinding is het!!
Ze noemen het grenscontroles en douane.
Ja! Ik weet het! Brekend! Dit heeft de aivd ontwikkeld: www.deoutdoorwinkel.nl/images/TS0362.j...
Grappig, speel in op de angsten van anonieme lafbekjes en ga voor wereldheerschappij:
-boze moslims die op iedere straathoek met een bomgordel omstaan
-kwaadaardige SUV-rijders en gloeilampbranders die zorgen dat Nederland onder de zeespiegel verdwijnt
-luie Zuid-Europeanen die de pensioenen gaan stelen en elke loonslaaf werkloos gaan maken
Het hulpmiddel is deze tweet.
Doordat de AIVD dit tweet, worden mensen minder bang omdat ze denken dat de AIVD een hulpmiddel heeft. ;-)
Bier.
De grenzen gaan eindelijk op slot?
AIVD bedoelt Twitter zelf.
Die 'scheiding' tussen Estelle en Gullit is dus goed bevallen bij de AIgeenidee.
Lachgas.
Ultra Secret Service Holland vanaf nu niet meer af te luisteren vanuit uw schuurtje.
maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52.0...
Je kan ook gewoon een keer eerlijk zeggen dat moslims wegens retardatie en chronische onderlinge ruzies geen deuk in een pakje boter slaan.
Zie de moslimomroep en de moslimpartij.
Zou de AIVD soms de kwade genius achter de economische crisis zijn? Het leidt wel lekker af....
Chemtrails. *aluhoedje vouwen gaat*
Ik weet het al. Continue dreigen met de dreigende dreiging dat er weleens bedreigende dreigementen ten uitvoer dreigen te kunnen worden gebracht.
Ik dreig het niet meer zo serieus te nemen allemaal.
Mooi, een anti-terrorisme-app
.... ff downloaden....
Als we het niet kunnen oplossen gaan we maar aan symptoombestrijding doen..
De terroristische dreiging (lees jihadistisch) is te verminderen door al die positieve berichten uit de moslim wereld te presteren.... Ooh wacht, laat maar
Wegkijk app. Bij iedere confrontatie wordt je richting je scherm gesommeerd.
Als ik een jurk zie lopen voel ik me nog steeds niet op me gemak. Dat zal een systeem niet doen veranderen
Terrorisme is een hoax, net zoals broeikaseffect en economische crisis.
Door te zeggen dat de Politieke Unie een zegen is, de aarde aan het opwarmen is door menselijk handelen en dat we in een raptempo dood verderf kunnen verwachten, en last but not least dat de Islam de 'religie van de vrede' is...
De waarheid vertellen?
Alexander Pechtold nieuwe voorlichter van de AIVD.
Het enige waar ik bang van word, is de incompetentie van de AIVD.
Alles ontkennen en negeren.
Onveiligheid en terrorisme is slechts een ONDERBUIKgevoel.
Komen ze met een struisvogel app ?
Ja, ik ben ineens minder bang. Was ik toch allang niet bang. maar goed. Mijn antwoord: Jezus!
REAGEER OOK