
Hahahihihoho...zucht. Even inleidinkje voor de provincialen: in Amsterdam ("wereldstad")
heb had je dus het Rijksmuseum. Al sinds de oprichting een mega toeristentrekker. Maar helaas, het Rijks is al
twee vier zeven negen tien jaar
gesloten wegens een
verbouwing schandalig politiek falen. Toen het ding nog open was diende het ook als poort van zuid naar centrum. Je kon er namelijk met de fiets onderdoor, dat Rijksmuseum, via een olijke fietstunnel. Maar, sinds het ding is gesloten en dus ook de fietsers moeten omfietsen, is een snoeiharde
oorlog losgebarsten tussen Onderdoorfietsers en Omfietsers. De Onderdoorfietsers willen straks weer gewoon onder het Rijks door (en over het
verlichte fietspad op het Museumplein megalomane
kunstwerk in drassig gras) kunnen peddelen. De Omfietsers zijn zure rijke kakkers en andere typische elite die bang zijn dat de zoom van hun omgeslagen broek vies wordt van langsrijdende bakfietsers. Al maandenlang bestoken Onderdoorfietsers kakkers in Zuid met "DE FIETSTUNNEL MOET BLIJVEN!!1!"-folders, terwijl de Omfietsers steun krijgen van de nieuwe directeur van het Rijks, Wim Pijbes, een
kinderachtig omhooggevallen kundsttype die nu dreigt "
geen evenementen meer te organiseren in de fietstunnel" (*proest*). Onlangs is een wapenstilstand gesloten toen de gemeente na veel polderen en taxpoet uitgeven tot de conclusie kwam dat de fietstunnel onder het Rijks straks weer open gaat. Soap afgelopen? Toch niet. Want vandaag publiceerde oud-wethouder (PvdA, duh!) van Amsterdamse faalzaken en metrotunnels Duco
Stadig in het Parool
een brief. Samenvatting: "
Ik stel een compromis op compromis voor. We laten alle fietsers eerst Omfietsen dan kunnen we na een referendum een evaluatiecommissie de boel laten beslissen". Staat er
echt. Sans ironie. Goed werk Stadig! LOLiger kun je als ivorentorenbewoner de afzichtelijk brede en snel groter groeiende kloof tussen burger en politiek niet aan de man brengen. Groetjes van alle fietsende burgers in de realiteit *ring ring*.
Reaguursels
InloggenWat een kutdorp!
(...) Verder wordt het Rijks overeind gehouden door bedrijven als Philips, ING en Bankgiroloterij en niet door onze beweende belastingcentjes.(...)
Boer in 020 | 18-06-12 | 19:05
Dat dit aantoonbare onzin is hebben anderen reeds vastgesteld. Het Rijks heeft dit jaar 26 miljoen rijkssubsidie aangevraagd. Persoonlijk vind ik dat nog best weinig voor een van de beste klassieke kunstcollecties ter wereld.
Wat mij betreft krijgen ze 50 miljoen. Maar die tunnel moet gewoon weer open.
Dit zal alle polderaars tevreden stellen: éénrichtingsverkeer invoeren. Dan hebben de omfietsers en de doorfietsers allemaal gedeeltelijk hun zin.
ik begrijp er niks van.... een ejaculatie commissie ? enne, die fietsers, die moeten gewoon om het museum heen rijden... kost 20 seconden meer tijd, maar in de tunnel zouden ze per dag tenminste 20 Jappen het ziekenhuis in rijden met gebroken armen en benen...
Stadsdeel Zuid is gewoon het kutste stadsdeel met een parkeernorm van 2 voor al die kutyuppen met hun kutbrommers en kutauto's, omdat ze te belazerd zijn met hun luie kutpoten op de fiets te stappen. Kut vvd-ers, allemaal.
Dus leve stadsdeel Centrum.
Ben echt in een kutstemming, maar affijn dat ziet u wel.
En mag het dakterras aan de kant van het Museumplein aub ook open voor het publiek. Zo'n prachtig terras met zo'n majestueus uitzicht mag je mensen evenmin onthouden.
Nog vergeten te vermelden hoe mooi architectonisch die tunnel uitkomt op het Museumplein. Een poort naar Zuid en van Zuid naar het centrum. Prachtig! Een poort die de architect van dit werkelijk prachtige gebouw bedoeld heeft om onderdoor te gaan. Deze functionaliteit mag niet verloren gaan. Voor niemand.
Al 10!! jaar kan ik er niet onderdoor fietsen en het went nooit! Het blijft mega irritant. Die directeur van het Rijks moet niet zo ontzettend arrogant en negatief doen. Het Rijks is er voor IEDEREEN! Een trots voor Nederland! Laat die prachtige tunnel in vredesnaam aan iedereen zien en deel hem met iedereen zodat iedereen er van kan genieten. Als het Rijksmuseum slim is dan genereert ze hier een heleboel positieve publiciteit mee. Stel je voor, al die duizenden mensen die dagelijks door de tunnel fietsen en geconfronteerd worden met affiches en mooie elementen van het Rijksmuseum... Voel het Rijksmuseum als je door die tunnel fietst! Deel de schoonheid met de stad. Bovendien is de tunnel absoluut breed genoeg om er een deel voor voetgangers en een deel voor fietsers te maken. Een goede scheiding volstaat.
Pijbes had vroeger zeker niet zo veel vriendjes?
Of anders een 24-baans snelweg op het museumplein:
www.johnkormeling.nl/work600/museumple...
@Boer in 020 | 18-06-12 | 19:05
Sorrie hoor, maar als koerier destijds vaak genoeg doorheen geknald en _in_ die tunnel nog nooit last van toeristen gehad (wel er omheen). Tot zo ver onderzoek. Dat de tunnel in een keer een gevaar voor zijn bezoekers zou worden nu ligt toch aan zijn verbouwing, die tegen alle besluiten die er lagen in, er vanuit gaan dat het fietsersvrij wordt?
@dugo | 18-06-12 | 20:51 | + 1 -
Drammertje dus met narcistische eigenschappen, ik kan het weten, ik ben het ook.
@38-15-09 | 18-06-12 | 20:27
Geen tactiek is die gast te bont. Gaat activiteiten ontplooien op een fietspad, en als hij er op aangesproken wordt roept ie "woedend" dat de fietsers weg moeten omdat het te gevaarlijk is. Wereld op zijn kop, valt niet te praten met die man.
Ik snap niet hoe die Pijbes dit weer op de politieke agenda heeft gekregen. Ik ben in 2006 de tel kwijt geraakt hoevaak er `nee het is en blijft een fietspad' tegen die man gezegd is. Ook als het voor de verbouwing niet nodig is blijft hij dat ding maar dichthouden. Ik ben die man zoo zat.
@Boer in 020. Ga s even weer aan de google voordat je jan en alleman van domheid beticht. t Rijks schraapt (naast giften van multinationals en particulieren) al jaren een behoorlijke som soepsidie van OCW met je 'geen beweende belastingcentjes.' Ze hoeven zelfs geen aanvraag meer te doen, gratis lalalageld. En inderdaad was Cuypers originele idee er trams etc door te laten rijden. Mag van mij meteen weer gebeuren, maar het is zo'n gedoe om de rails weer om te leggen na het drama van de NZ lijn en met de huidige auto's wordt het zo proppen door de poortjes.
Boer in 020 | 18-06-12 | 19:05 |
Het is duidelijk dat je het niet zo op fietsers hebt. Grappig dat je argumenten mijn reaguursel nauwelijks ontkrachten.
- Ik heb het over een publiek gebouw met een publieke functie. Ik zeg dus niet het hele gebouw openbare ruimte is. Begrijpend lezen is niet zo moeilijk.
- Het Rijksmuseum is eigendom van de staat, en krijgt subsidie van het rijk, dit jaar is er 24 miljoen aangevraagd. Dus wat lul je over geen gemeenschapsgeld?
- De onderdoorgang is gemeentegrond en openbare ruimte sinds de bouw van het museum. Decennia lang is er door de tunnel gefietst, dus het algemeen belang van de fietser telt zeker wel.
- Voor de verbouwing begon is door de gemeente beloofd dat de onderdoorgang weer terug zou komen.
- Dat er nu een heftige lobby van Pijbes met zijn lucratieve evenementen plannen en een aantal flut verkeersonderzoeken zoveel invloed heeft gehad op het stadsdeel is al te belachelijk voor woorden. De poging tot annexatie is elitaire corruptie van het ergste soort. Dit kun jij met je fietsershaat niet rechtpraten..
- De fietsers en voetgangers kunnen prima gescheiden worden, de tunnel is namelijk 25 meter breed.
- Het Rijksmuseum zou juist het fietsgebruik moeten toejuichen, het is een gelijk een attractie voor de toeristen en in welk museum kun je nou doorheen fietsen?
- En begin niet over ontwetendheid over kunst, ik daag je uit...
Er is ook nog een andere cultuurpaus actief in het kakkerskamp. onrust.2fd.eu/2012/06/de-cultuurpaus-a...
He, Stadig. Ik bepaal zelf wel waar ik fiets, lul!
(en dat is binnenkort dus niet meer in amsterdam. yep, alweer 2 belastingbetalers minder in dat dorp, omdat ze weigeren dat amateurtoneel te sponsoren dat pvda heet.)
Chiant | 18-06-12 | 19:32 |
vind ik nou juist wel weer leuk.
trollen tot kunsdt verheffen is ook een kunst.
Het gezeik van alle betrokkenen past precies in deze moderne tijd.
Vroegah...., ja vroegah kon je gewoon met je DAF onder het Rijks doortuffen.
Eerst kwam de verkeersagent.
Toen kwamen de stoplichten...
Nu hebben we duco stadig.
Het is er niet beter op geworden.
Hoop dom gelul hier, door o.a. Teiltjes Tekort | 18-06-12 | 19:42
Heil ergens anders zoekt.
Hoop dom gelul hier, door o.a. Teiltjes Tekort | 18-06-12 | 19:42
Heil ergens anders zoekt.
"Een hoogwaardige fietsrotonde", volgens mij een eufemisme voor bestuurlijk falen.
Evaluatiecommissie? Is er weer een overschot aan PvdA-ers met een wachtgeldregeling?
@SharpEye, muhahahaha: "A-klasse toeristen". Die kunnen zich eerst "vergapen" aan de louche wisselkantoortjes, gokhallen en ander gespuis op het damrak. Dan langs de roemeense standbeelden door naar die ellenlange pleurisstraat voor wat standaard kledingwinkels en een V&D. Om te eindigen op een terras waar ze 1 uur moeten wachten alvorens de plaatselijke tante leen hen toesnauwt "wat They te drinkuh wille hebben!"
Amsterdam is een hopeloze bouwput geworden. RIP Amsterdam.
Op even dagen omfietsen en oneven dagen er dwars doorheen. Ach wat een bestuurders. Het maakt toch helemaal niks uit wat je beslist als je maar wat beslist. Daar wordt je toch voor betaald?
Amsterdam.... waar een toerist ooit bij het centraal station aan mij vroeg waar het centrum was.
Even de realiteit vanaf het hoofdstedelijke fietszadel; onder het museum door of er omheen, die ** toeristen horden kom je vroeg of laat toch wel tegen. Onder je voorband that is
de tunnel onder het rijks moet gewoon open voor autoverkeer, hoe moet ik anders de A2 racer naspelen?
azoturie | 18-06-12 | 19:25 | | Reageer+ |
0
Volgens mij heb je de jackpot als je je als journalist op Duco Stadig richt.
Ook heel mooi: kundtst in Tilburg.
bd.nl/nieuws/tilburg-stad/deel-van-de-...
Broodnodig, cultuurverrijkend en zonder subsidie vast nóóit van de grond gekomen.
Haha Amsterdam wereldstad, nog niet veel weg geweest Brussen?
Ik heb daar een keer een schitterend toccata en fugue van Bach gehoord door een Russische accordeonist met een zeer uitgebreid basaccordeon. Ik zeg 'publieke functie!'
Zo klinkt dat ongeveer: www.youtube.com/watch?v=iSWeveCdmk8
Dacht je dat het Louvre, Tate of British Museum 10 jaar dicht gaat? En maar lullen in Amsterdam over het aantrekken van A-klasse toeristen ipv kansloze blowers en bierfietsers.
Flikker een bom op dat gebouw, zijn we van dat gezeur af
Einde van de Domheid | 18-06-12 | 18:49
-
Duco Stadig, de man die bij gebrek aan enige zwaarte Hans Gerson en zijn gemeentelijk grondbedrijf compleet en volledig ongecontroleerd zijn gang liet gaan.
@Boer-konijn
Nou ja, als het maar lekker arty is he.
@ Jens Jeremies, i.d.d. Al willen ze het zelf niet graag horen, Amsterdam is niets meer of minder dan een ordinaire trekpleister voor drugstoeristen. Als over een jaar de weedpas is ingevoerd, en de PvdA zo"n beetje alle bordelen heeft gesloten, rest er alleen nog een mistroostige berg sociale ellende. Daar komen zelfs de rugzaktoeristen niet meer op af.
@ad melkert 19:15: Wat wil je, met zo'n naam...
... en a lweer buigen bestuurders (lees: onbespoten okselhaarmevrouwen met zelfgebreide boothalstruien, die in Nederland nu eenmaal het kenmerk zijn van ' bestuur') voor een maffia: de fietsmaffia.
-
Boer in 020 | 18-06-12 | 19:10
Echt doodzonde van hoe het Museumplein ooit was. Helemaal verpest.
Bokito ergo sum | 18-06-12 | 19:05 | + 1 -
-
Het aantal ambtenaren lijkt mij eerlijk gezegd de kern van het probleem. Dat geldt niet alleen voor deze zaak, maar voor 90% van vergelijkbare gevallen. Het betreft namelijk stuk voor stuk lutsers die voornamelijk bezig zijn met zichzelf belangrijk vinden en zichzelf bij voorkeur aan het ''''''werk'''''' willen houden door uit het niets ''''''problemen'''''' te verzinnen die vervolgens ''''''opgelost'''''' moeten worden. Volgens mij mis ik nog een aantal aanhalingstekens, maar het punt lijkt me duidelijk.
Chiant | 18-06-12 | 19:06 |
Volgens mij ligt het Gooi nog steeds in Nederland...
Duco Stadig is / was de grootste faalwethouder in zijn soort. Onbegrijpelijk dat dit soort mensen (onbenul pur sang) in dit soort rollen is gekomen.
@Elisabeth2 | 18-06-12 | 19:10
Dat was het oorspronkelijke plan. Maar ja, toen wilde de Fietsersbond aandacht. En middelmatigen hebben nu eenmaal altijd gelijk in deze stad.
Hubertus, denk je nu werkelijk dat een fietstunnel in Amsterdam interessant is?
Het heeft wel iets schattigs, iets heerlijk kleinburgerlijk ook, zo van enige afstand bekeken vanuit mijn ingeslapen boerendorpje ver in de provincie. Klein vermaak voor de hoge heren in de grote stad. Enfin, très mignon, quoi.
@Elisabeth2 | 18-06-12 | 19:06 |
U heeft gelijk, dat was nog in de jaren '90, toen het Museumplein de "kortste snelweg van Nederland" was. Al die zelfbenoemde stadsplanologen die hier nu lopen te kakelen hoe het eigenlijk moet, hebben werkelijk geen flauw benul van de structuur en de geschiedenis van van dat gedeelte van de stad.
Ik weet eigenlijk wel bijna zeker. Fietsers op eigen padje achter de zuilen
Als alle fietspaden tunnels waren, had niemand meer een regenpak nodig.
Amsterdam...... een "wereldstad".... *proest*
Nog nooit buiten Nederland geweest zekers....
- Edit: nee. Doei. -
@Weerduivel | 18-06-12 | 18:48 |
"Omdat Cuypers het zo bedoeld heeft, als fietspad"
Tegen zoveel dommigheid valt niet op te redeneren. U is toevallig van de Fietsersbond?
@brutus68 | 18-06-12 | 19:03
Dan woont u in een oord ver buiten Nederland, omdat
- u volgens @irma zonderboezem in een metropool woont (die hebben we niet in 0031);
- u niet mag klagen volgens uzelf.
Volgens mij kon je daar ook nog met de auto onderdoor, of heb ik nu een nachtmerrie?
Zes keer zoveel ambtenaren als NYC en nog lukt helemaal niks.
Vrij naar Deelder: "Het geld wordt in Rotterdam verdiend, in Den Haag verdeeld en in Amsterdam over de balk gerot". Voor de rest heb ik even niks te zeggen. Zucht....
@38-15-09 | 18-06-12 | 18:47
Regauurder 38-15-9 moet zelf zijn/haar plaats eens kennen en zijn/haar onderzoek doen alvorens lekker boosch te typen (nu heeft GS daar wel vaker last van, een ongefundeerde menig over kunst).
Het Rijks is geen publieke ruimte, zoals een autoweg of een plein. Slechts de paar meter onder het gebouw door is gemeentegrond. Verder wordt het Rijks overeind gehouden door bedrijven als Philips, ING en Bankgiroloterij en niet door onze beweende belastingcentjes.
Voordat de tunnel dienst deed als fietssluis, was het voetpad, trambaan en autoweg. Historisch gezien hebben de fiets-huilies dus geen poot om op te staan. Weet je wat er wel gaat gebeuren? Die fiets-tunnel gaat weer open, dan krijg je lange rijen toeristen en dan een tsunami aan bakfiets-teven en gebontkraagde scootermocro's die de boel onveilig gaan maken, om dan vervolgens de schuld weer aan het museum te geven. Ik zeg: dichtpleuren die handel en van het hele Museumplein een mooi en rustig park maken. Dat zal ze leren. Doe eerst je onderzoek voor je weer lekker gaat blèren
@irma zonderboezem 18:53
Ik mag niet klagen gezien mijn situatie. Op oorlogspad, lief heksje van me?
Ben-zo-blij-dat-ik-uit-dat-slinkse-pauper-k*tprovinciale-groot-dorp-ben-vertokken.
Elke dag dank ik weet niet al wat er toe doet, dat ik jaren geleden ben vertrokken naar de Provincie Hoofdstad zónder die flauwekul.
Hoe krijg je zoveel onbenullen in het pluche? Doorgedraaide grootgraaiers, dat zijn ze, ALLEMAAL!
@vetkleppert | 18-06-12 | 18:54 | + 0 -
Is trouwens een slap aftreksel van wat er zou moeten staan.
Jongens, ik heb de oplossing. Luisteren, allemaal.
Is iedereen er? Goed. Daar komt-ie dan.
Een fietstunnel... *tromgeroffel*... ONDER de huidige tunnel.
Ja, u hoorde het goed. Graaf een nieuwe tunnel onder het straatniveau. De huidige tunnel is dan van Pijbes, en de nieuwe van de fietsers. Of andersom. Maar daar moet een commissie zich nog even over buigen.
Amsterdam is volledig kapot gemaakt door dit soort achterlijke PVDA mongolen.
Hee, schijnbaar vergeten om op Post de klikken.
Wat moet een stad vol muzelmannen en provincialen met moeilijke brillen eigenlijk met musea?
Vroeger vond ik het pure waanzin dat het Kroller Muller helemaal op de Veluwe staat, maar evacueer de Amsterdamse musea alsjeblieft uit die rotstad!
brutus68 | 18-06-12 | 18:46 |
En rustig is het daar met die vastgelopen huizenmarkt, geniet er van!..:-)
@Kaas de Vies | 18-06-12 | 18:45
Amsterdam is ontstaan uit Belgen die na het Spaanse beleg van Antwerpen vluchtten en hun heil zochten in Amsterdam.
Daarom praten zo nog steeds zo vreemd in 020. Ze zijn er in de afgelopen 3 eeuwen echter wel goed in geslaagd om de typisch Belgische diplomatieke vaardigheden en bescheidenheid grondig van zich af te werpen.
vetkleppert | 18-06-12 | 18:48 | | Reageer+ |
0
Moet je eens in een bos komen in de provence.
Niemand te zien, je steekt een fietspad over en dan in enen TRING TRINGT (altijd bejaarden) op een Gazelle met een landkaart op het stuur!
@brutus68 | 18-06-12 | 18:51 | + 0 -
Ik ben te arrogant voor narcisme.
Kaas de Vies | 18-06-12 | 18:45
Hallo Kaas, hoe is het met je narcisme?
Weerduivel | 18-06-12 | 18:48 |
De onderdoorgang was inderdaad bedoeld voor verkeer, in de eerste plaats trams
Duco Stadig, de man van de succesvolle grachtentaxi en degene die besloot dat Tjeerd Herrema wethouder moest worden. (Want zo gaat dat!)
Kaas de Vies | 18-06-12 | 18:45
Echte Amsterdammers wonen tegenwoordig in Purmerend of Almere..
Onder het Rijks moet gewoon gefietst kunnen worden. Gewoon omdat de architect van het gebouw (Cuypers, niet die truttenbollen die nu al jaren aan het klooien zijn) het ooit zo bedoeld heeft.
@38-15-09 | 18-06-12 | 18:47 | + 0 -
Je weet hoe dat werkt met die plannen.
"met de kennis van nu", etc etc etc. Onbetrouwbaar als de pest.
Een van de redenen dat ik zo ontzettend blij ben dat ik Islamsterdam ontvlucht ben, is het fietsfundamentalisme.
Bent u
[ ]voor
of
[ ]tegen
een evaluatiecommissie aangaande de omfietsproblematiek?
Of zullen we eerst een marktonderzoek naar de behoefte van dit referendum laten doen? Of eerst een commissie laten bekijken, of dat marktonderzoek wel gewenst is?
Museumdirecteur Wim Pijbes moet even een toontje lager zingen en zijn plek kennen. Het Rijksmuseum is een publiek gebouw met een publieke functie en wordt gefinancierd met publieksgeld (het is eigendom van de staat). De onderdoorgang, de 'museumstraat' hoort bij het gebouw, het verbindt het Museumplein met het centrum. Het is de essentiële schakel die ervoor moet zorgen dat het gebied rond het museumkwartier weer van iedereen kan worden, in plaats van enkel de toeristen. De plannen uit 2006 waren duidelijk, publieksingang én fietsers. Maar het Rijksmusuem voelt zich verheven boven het algemeen belang en haar territoriumgedrag is volkomen misplaatst.
@brutus68 | 18-06-12 | 18:46 | + 0 -
Hallo brutus68, hoe is met je rust?
irma zonderboezem | 18-06-12 | 18:44
Ik woon in het rustieke Gooi.., ik hou van rust.
"Even inleidinkje voor de provincialen"
50% van Amsterdam is gevuld met provincialen, ik durf bijna te stellen dat 99% van Amsterdam niet gevuld is met echt Amsterdammers.
En het is eigenlijk wel duidelijk dat de provinciaal Brussen daarom denkt te moeten bestoken over een fiesttunnel-oorlog.
Hier ook random fietspad nieuws uit de pronvincie.
www.hartvannederland.nl/nederland/geld...
Met je "provincialen".
De openbare weg blijft gewoon de openbare weg, ook als er toevallig een gebouw overheen staat. Straks wil Van der Valk de A4 afsluiten onder hun brugrestaurant.
Het Museumplein was ooit zoals dat bedoeld was, wijds met bomen en zo. Nu compleet gemold.
Fuck de Nachtwacht. De Amsterdammers willen fietsen.
brutus68 | 18-06-12 | 18:41 |
In welke metropool leeft u eigenlijk?
( als ik zo vrij mag zijn)
Het geld klotst blijkbaar nog steeds tegen de plinten op, daar in 020...
{zucht}
Weet je wat? Fiets gewoon met je fiets door de expositieruimtes. Kan jou het schelen. Die hele stad is toch van de fietsers. Met hun fietsen.
En dan noemen jullie *ons* provincialen?
Get a life.
Zolang die idioten zich nog druk kunnen maken om dit soort zinloosheden is er niets aan de hand. Qua crisis dat is.
Amsterdam.. Fietstunnel... Ons land wordt verkocht aan de Brusselse Eurocraten... Prioriteiten..
Een dorpsruzie in een corrupt stadje aan het IJ dat denkt dat het een wereldstad is. Who fucking cares?
Dit is copy paste van de kleuterjuf van mijn kleindochter, tijdens een vergadering van de leerlingenraad voor 4 tot 6-jarigen.
Dit is NIET in Amsterdam, de hoofdstad van een volwassen democratie.
Oh, wacht. Ik zie PvdA.
Ach, wees blij dat er maar 1 stadsdeel over gaat..
REAGEER OOK