Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moslimterreur maakt varkenskermis van Vlaanderen

Fouad4Bubba.png Totale islamklucht in Belgistan. Virulente politieke correctheid botst met de grenzen van de multiculturele tolerantie in de gemoslimificeerde straten van Molenbeek, waar premies worden uitgeloofd voor het vangen van boerkababes, waar nikaabdraagsters de politie aanklagen, waar fundamentalisten van het Vlaams Blok op halabarbecues worsten bij kinderen (!) door de strot rammen en waar het gesubsidieerde gelijkheidsbureautje CKGR in een vlaag van totale identiteitscrisis een klacht indient tégen Sharia4Belgium-poeptoeter Fouad Belkacem. Die is al herhaaldelijk opgepakt, maar de gejurkte golem blijft opruiende video's inspreken. Amper vrijgelaten nadat hij tot twee jaar cel was veroordeeld (celstraffen tot drie jaar mag je in België gewoon in vrijheid uitzitten), liep Monsieur Haatbaard al weer te lollen op YouTube over de door een haatbaard neergestoken agente. MinJus Annemie Turtelboom is er klaar mee en heeft de totale zot voor de komende zes maanden in 't gevang gegooid. Nu echt. En wat doet Yves DeSmet, hoofdredacteur van De Morgen en tevens soort Vlaamse Pieter Broertjes, vervolgens? Terwijl de molotovcocktails, hakbijlen en verscheurde nikaabs door de lucht vliegen in de Brusselse buitenwijken, schrijft hij vanachter zijn blankhouten bureau op zijn roomblanke redactie een extreem politiek correct stuk waarin hij Turtelboom beschuldigt van het zaaien van angst en het negeren van de regeltjes. Vandaag riposteert de MinJus in zijn krant. Want Turtelboom is het ZAT. C'EST CA met die pipo. Waarmee het hele fundamentalistenprobleem trouwens nog steeds (en hoe kan het ook anders in België) een taalstrijd blijft, terwijl de extremisten op straat de agenda bepalen.

Reaguursels

Inloggen

turbo harry | 15-06-12 | 10:08
De brief is ook in andere kranten gepubliceerd. Integraal.

dedeurs | 15-06-12 | 11:51

Dat laconieke van de 'gematigde' moslims is om gek van te worden. Ze zien inderdaad dat zo'n Belkacem de immigratie/integratie absoluut geen goed doet, maar halen hun schouders op, het is hun verantwoording niet, of zoiets. Afrikanen en Arabs zijn arrogant en egocentrisch van hier tot de overkant.

dedeurs | 15-06-12 | 10:17

De Morgen, de Vlaamse Pravda. Een normaal mens neemt die krant niet serieus !

turbo harry | 15-06-12 | 10:08


Misschien moet de grijze groep van gematigde "normale" moslims een een demonstratie organiseren tegen extremisme tegen sharia4holland..

Dat mensen in dit land in ieder geval weten dat iedereen hier tegen is maar ook dat die lui die onze telekids molims brainwachen moeten opzouten en een beetje snel ook..

Barbaar8603 | 15-06-12 | 09:28

Kunnen wij die Opstelten niet inruilen tegen Turtelboom?

azoturie | 14-06-12 | 22:35

@Stormageddon | 14-06-12 | 19:48
Ik chargeer uiteraard, en dank voor het wijzen op die tegel van Grootbalkoning. De boel even rustig tot me genomen. Verhelderend stukje proza.

Parsons | 14-06-12 | 22:21

@Gootbalkoning | 14-06-12 | 18:57 |

1.
- in de regel heb ik het alleen over de extremisten, als er zijn die denken hun geloof te beleven en verkondigen met inachtneming van de vrijheid, geen probleem. De godwin gaat dan niet op. Het gaat alleen over de extremisten uit de groep die met geweld hun doel willen bereiken die zijn uitgesloten, niet zij die in hun en mijn vrijheid hun leven kunnen leven.
- De grens van de meningsvrijheid die je aangeeft bij het oproepen van geweld is nu juist waarom er geen plaats is voor religieus extremisme, die oproep tot geweld ligt in dit extremisme besloten.
- ben het er niet helemaal mee eens dat de radicalisering alleen zou komen door hoe deze groep in het westen is behandeld. Andere groepen radicaliseren niet. Er is een simpele toename van de groep dus ook een grotere kans op radicalen. Daarbij is er ook een invloed van geen enkele 'verlichting' in de 'thuislanden', dat het fanatisme en de vijandigheid hier en in Engeland gist wordt ook veroorzaakt door uitspraken van een tegenstander van de westerse waarden zoals bv een Ahmeddinejad.

2. Nee inderdaad, de grens ligt bij het oproepen tot geweld.

De mogelijkheid om de vrijheid te verwerpen zegt al dat vrijheid nooit absoluut kan zijn, absolute vrijheid waarin religieus extremisme kan worden ingesloten is daarom onbestaanbaar.

Bruno Alaska | 14-06-12 | 20:53

@Stormageddon | 14-06-12 | 19:48
Ik moet even verstek laten gaan ivm eten, aandacht vrouw en voetbal, wellicht later vanaaf. #drukdruk

Parsons | 14-06-12 | 20:40

Het kan ook liggen aan de mensen zelve en de samenleving, kennelijk vind men het prettig om groepen te vervolgen en als ik de geschiedenis er op na sla doen we het ook al heel lang als mensheid: anderen het leven zuur maken. Niet alleen de moslims maar ook homoos en pedoos en boerkadraagsters en zo zijn er nog een paar groepen die de zweepslag van de massa maar hebben te dulden.

frnas | 14-06-12 | 20:30

@Parsons | 14-06-12 | 19:18
Naar het land van het tweede paspoort of een zandbak naar keuze dat ze wel wil hebben. Saoedi-Arabië of zo. Niet ons probleem.


@Parsons | 14-06-12 | 19:22
Dat laatste vind ik niet zo'n goed idee, want ik wijs ook een boel van onze wetgeving af (met name belastingwetgeving, maar nog veel meer), dus dat kun je a priori niet zo stellen. (zie ook Gootbalkoning | 14-06-12 | 18:57) Het hele punt van wetgeving is nu juist dat er altijd wel iemand tegen is of de wet overtreedt en daar staan sancties op.
Je hebt nu eenmaal ook het recht om te zeggen dat een groot deel van het wetboek niet deugt, naast dat je een wet ook (al dan niet moedwillig) kan overtreden.

Dat de wet materieel al verkeerd wordt toegepast of geïnterpreteerd is geen reden omdat dan ook maar formeel te regelen. Dan gooi je het kind met het badwater weg en zorg je ook voor onbedoelde rechtsongelijkheid op andere vlakken.

Stormageddon | 14-06-12 | 19:48

@Stormageddon | 14-06-12 | 19:13
Aanvullend: ik vraag me hardop af of die rechtsongelijkheid wel zo erg is. Bovendien hebben we al massale rechtsongelijkheid, zo worden religieuzen al apart behandelt bijvoorbeeld. Maar ik kan je zo nog 10 voorbeelden noemen van rechtsongelijkheid. Het is overal ingeburgerd. Denk bijv. ook aan dat seniele feminisme. Etc.

Dus wat dat betreft kan dit er ook nog wel bij: jij wijst onze wetten naar de prullenbak? Dan wij jou je rechten beperken.

Kan ook op die manier letterlijk opgenomen worden in een wetboek, is een taal die ze uitstekend begrijpen.

Parsons | 14-06-12 | 19:22

@Stormageddon | 14-06-12 | 19:13
Ja eens, zeker qua islam en religie. Ik haalde dat gisteren (of eergisteren, weet ik het) nog aan. Begin maar eens met te zeggen dat islam geen religie meer is. Dat is stap één.

Het enige "probleem" dat ik zie qua verbannen is: waar naartoe?

Hier in Spanje mot ik ze ook niet. De politie trouwens ook niet, maar daar zal ik als het ooit eens on topic is wel een en ander over vertellen. Ze weten hier iig wel van aanpakken, neem dat van me aan.

Parsons | 14-06-12 | 19:18

@suvois | 14-06-12 | 19:07
Ja ik ken ze allemaal. Hij had meer dan groot gelijk. Zei ik toen ook al en ook toen ben ik er om verketterd. Ik was knettergek. En dezelfde nuttige volidioten die dat toen tegen me zeiden zeggen nu dat Pim het bij het juiste eind had. Zonder blikken of blozen. Om te KOTSEN vind ik dat.

Parsons | 14-06-12 | 19:14

@Parsons | 14-06-12 | 18:37
Het probleem bij het wegnemen van rechten is de rechtsongelijkheid, daarvoor moet je dus de grondwet geweld aan doen. Waar het dus eventueel wel onder valt is het oorlogsrecht en de wet op oorlogsmisdrijven.

Het enige bezwaar wat ik daarbij kan bedenken is dat de staat dan expliciet de Islam aanwijst als vreemde, vijandige mogendheid en dat het daarom juridisch en politiek erg gevoelig ligt. Maar het zet de zaken wel op scherp en maakt duidelijk en zichtbaar waar het eigenlijk om gaat. Daarmee erken je de Islam niet meer als religie in grondwettelijke zin. Dus ik zou zeggen: gewoon doen.

Wat je natuurlijk ook (en daarnaast) kan doen is het strafrecht aanpassen zodat bij bepaalde misdrijven het staatsburgerschap ontnomen kan worden, de veroordeelde kan worden uitgezet en persona non grata kan worden verklaard. Verbanning dus. Maar volgens het gelijkheidsbeginsel zou dat dan voor elke verdachte van elke afkomst moeten gelden (ook autochtone Nederlanders). Op zich ben ik daar wel voorstander van, verbanning als straf, tijdelijk of permanent. 't Scheelt ook enorm in de kosten van gevangenissen. Geen rechten meer in Nederland, de loketten van de BV Nederland op slot. Daarmee haal je wellicht de angel uit de Islam en hoeft de vredelievende shoarmaboer of goedwillende reisbureau-Turk niets te vrezen.

Kortom, mijn idee: wet oorlogsmisdrijven en dan verbanning in plaats van levenslang. Dat kan de PVV zo in haar verkiezingsprogramma zetten.
War on Islam, because Islam declared it on us.

Stormageddon | 14-06-12 | 19:13

@ Parsons | 14-06-12 | 18:28

Precies Parson, maak ik me ook zorgen over.

En tien jaar geleden leefde er nog een visionair die dit zag aankomen en ons daartoe tot wanhoop zelfs probeerde te waarschuwen.

Let vooral op wat Pim Fortuyn zegt in de tweede video over zijn motivering dat alles te doen, namelijk, om een burgeroorlog als toendertijd in de Balkan te voorkomen. Wel, het lijkt dat Belgie ons voor zal gaan.

www.youtube.com/watch?v=deTKmGGZPWc
www.youtube.com/watch?v=r2zoN01JO0w
www.youtube.com/watch?v=p3hmM0PtLGE#t=...

suvois | 14-06-12 | 19:07

@Bruno Alaska | 14-06-12 | 17:55

Die redenering klopt op zich wel, en er is weinig tegen in te brengen. Twee kanttekeningen, echter:

1. Een historisch argument.
Ik ben geen fan van Godwins, maar het moet maar even: het buiten "ons systeem" plaatsen van ongewenste meningen is altijd een favoriet instrument in de handen van dictators geweest. Zie de complottheorieen die in Nazi-Duitsland geweven werden om de foodse bevolking in een kwaad daglicht te plaatsen. Het "feit" dat de joden in een soort parallel-maatschappij zouden leven, zonder banden met de arische normen, wetten en waarden is altijd belangrijk in de beeldvorming geweest.

Ik wil die vergelijking absoluut niet doortrekken naar de tegenwoordige situatie, maar wel valt het op dat hetzelfde mechanisme gebruikt wordt. Eerst ideologisch isoleren en vervolgens constateren dat de groep verdachten zichzelf buiten de maatschappij heeft geplaatst - waardoor ze aanspraken op fundamentele rechten verliezen.

In die aanpak zitten meteen al twee fatale fouten. Wat we de afgelopen decennia gezien hebben is dat religieus-conservatieve groepen met fluwelen handschoenen aangepakt werden en hen werd toegestaan om zich te isoleren van de westerse samenleving. Hetgeen wat nu in de grote steden gebeurt, met Londen als afschrikwekkend voorbeeld. In dat isolement gaat die religieuze achterlijkheid gisten, met fanatisme tot gevolg. En DAN pas gaan we erover discussiëren of deze lieden zich wel of niet buiten onze rechtsorde plaatsen.

Een veel betere aanpak is: meteen op on-westerse ideeën inspringen. En dat betekent niet: die ideeën verbieden, maar ze juist in de openbaarheid brengen en er stof voor discussie van te maken. Maar dan wel met als uitgangspunt de superioriteit van de westerse waarden en normen. Want dat afwijkende ideeën toegestaan zijn, betekent niet dat ze ook gelijkwaardig zijn aan een concensus die we hier door eeuwenlang samenleven bereikt hebben.

Met die openheid bereik je dat je beter grip op uitwassen hebt, en dat je ook sneller kunt ingrijpen als er bijvoorbeeld daadwerkelijk wordt opgeroepen tot geweld.

2. Het lijkt gemakkelijk: wie niet in vrijheid gelooft, verdient geen vrijheid. De Amerikaanse manier van denken. Maar waar trek je de grens? Niet iedereen die verklaart "ik houd niet van persoon of object X" vormt meteen een fysieke bedreiging voor persoon of object X. Als ik bijvoorbeeld zeg dat dat ik het gezag van de Europese unie niet erken en dat ik de EU het lieefst meteen ontbonden zou zien betekent ook niet dat Europol op me af gestuurd wordt.

Zolang je geen geweld gebruikt of anderen daartoe aanzet, is het spuien van meningen - hoe abject ook - toegestaan, en dat moet naar mijn idee ook zo blijven.

Gootbalkoning | 14-06-12 | 18:57

@Stormageddon | 14-06-12 | 16:03
Ho ho, dat heb ik uiteraard niet betoogd. Om ze naar eigen recht te berechten. Ik zei dat je je zou kunnen afvragen of ze überhaupt nog rechten hebben. Oftewel - roepen dat je iets niet accepteert (ons recht) om het vervolgens wel in te zetten om je te verdedigen. Dat is een vraag die je je kunt stellen. Niks ander recht, gewoon ons recht, maar zonder recht op verdediging. Ik noem maar iets. Iedere verdachte heeft recht op vanalles, tenzij je dat recht niet erkend. Enfin, te simpel gezegd en kort door de bocht, maar qua filosofie zou het de moeite waard kunnen zijn om daar eens over na te denken.

Aan de andere kant ben ik het dus volledig met je eens dat het in principe als is afgevangen in het krijgsrecht dan wel gewone strafrecht qua landverraad.

Parsons | 14-06-12 | 18:37

@Stormageddon | 14-06-12 | 15:21
Precies. Dat dus. Maar blijkbaar vindt niemand bij het OM de moeite waard. Of ze zijn politiek gemotiveerd hetgeen eigenlijk niet zou mogen qua trias...

Parsons | 14-06-12 | 18:31

@Stormageddon | 14-06-12 | 15:07
Ben ik uiteraard met je eens, en zeker qua landverraad. Roepen dat je lokale wetgeving niet respecteert is feitelijk niets anders dan landverraad ja. Ook ik heb geen flauw idee waarom het OM daar nooit iets mee doet. Maar goed, als het er maar op neerkomt dat dit soort idioten gewoon niet meer mee doen. Met niks. Weg. De vergetelheid in. Als dat de uitkomst maar is vind ik het allemaal prima hoe we het doen. Als we het maar doen. En we doen dus niks. Daar blijf ik me zorgen om maken.

Parsons | 14-06-12 | 18:28

jezouermoevanworden | 14-06-12 | 12:13 |
Die ministeres van justitie en haar politieke partij VLD (een soort mengelmoes van VVD en D66 met Verhofstadt als partijprominent) vielen wel tot voor kort over iedereen heen die de afgelopen tijd de alarmklok luidden over dit soort moslimtoestanden.
Het zal dus wel met de komende gemeenteraadsverkiezingen in België te maken hebben, waar vooral de VLD (evenals andere traditionele Vlaamse cliëntelisme-partijen) dreigen te worden weggevaagd door de rechtse N-VA van Bart de Wever.

WirMachenMusik | 14-06-12 | 18:01

@Gootbalkoning | 14-06-12 | 17:13 |

Dat gemarchandeer lijkt maar zo. Streven naar vrijheid van meningsuiting, ook voor religieuze fanatici is vanuit de kant van het verdedigen van de vrijheid bekeken nobel. Alleen in de ideeën van de religieuze fanatici zit altijd een onvrijheid besloten, zij nemen als het ware geen deel aan de vrijheid maar verwerpen hem en willen hem op een gewelddadige manier ondermijnen. Die overtuiging valt niet meer binnen de vrijheid van meningsuiting omdat zij erop uit zijn die vrijheid te vernietigen.Zij maken daarom niet dezelfde aanspraak op het systeem van vrijheid als zij die hem verdedigen, zij nemen er namelijk niet aan deel.

Je wil vanuit jouw idee over vrijheid iets tolereren dat onweerlegbaar jouw vrijheid zal willen afpakken en dat 'iets' verwerpt zelfs jouw hele idee over vrijheid.

De vraag of tolerantie ook voor de intolerante geldt is niet de vraag, dat onvrijheid immanent is aan religieus fanatisme betekent gewoon dat daarvoor geen plaats is in een vrije samenleving.

Bruno Alaska | 14-06-12 | 17:55

Quote: "waar fundamentalisten van het Vlaams Blok op halabarbecues worsten bij kinderen (!) door de strot duwen"

Maar verder niks erover zeggen natuurlijk... ook geen enkel bericht op Pownews want het zou eens slecht kunnen staan voor het Vlaams blok.

Leo_154 | 14-06-12 | 17:24

@Bruno Alaska | 14-06-12 | 13:09
@Henk Zult | 14-06-12 | 15:05
@miko | 14-06-12 | 16:49

Voor het oproepen tot geweld zit-ie ook terecht in de cel. Dat is mijn punt niet. Het gaat mij om het tegenwoordige gemerchandeer met de vrijheid van meningsuiting. In Amerika is de obsessie met veiligheid sind 9/11 zover doorgeslagen dat fundamentele, zelfs grondwettelijke vrijheden daaraan opgeofferd worden. Dat gaat te ver, als je daartoe bereid bent, vernietig je wat je juist zegt te willen beschermen. Je neemt dan de terroristen het werk uit handen.

Probleem is dat als je pleit voor een vrijheid van meningsuiting die ook voor religieuze fanatici geldt je meteen wordt weggezet in de hoek van de djimmi's en de theedrinkers. Maar ik moet nu juist niets hebben van het beleid van "appeasement" dat bijvoorbeeld in Londen tot een ramp aan het leiden is. Dat heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar alles met het faciliteren van een ghetto-cultuur, en het aanmoedigen van mensen om los van de westerse samenleving een soort staat-in-de-staat te creëren. Dat is verwerpelijk. Vrijheid betekent niet het recht hebben op subsidie voor je moskee of je religieuze rechtbank.

Gootbalkoning | 14-06-12 | 17:13

Zoals al eerder gezegd zijn het niet de moslims die het probleem zijn. Die doen ook maar wat hun woestijnreligie ze van jongs af aan heeft ingeprent. Het zijn de sociaal-democraten, groenen, socialisten, liberalen die het land verkwanselen.

vikingchild | 14-06-12 | 16:54

@Gootbalkoning | 14-06-12 | 13:02
Is het oproepen om de vrijheid te vermoorden al is het maar dat je die gedachte deelt niet nog gevaarlijker?
Zomaar een vraag.

miko | 14-06-12 | 16:49

@meneer Q | 14-06-12 | 12:38
Ik vond zijn tweede reaguursel anders niet verkeerd.Betere regels en tuig individueel aanpakken.Verder,als Mein kampf verboden mag worden dan de sharia ook.Zullen we eens die kant uitgaan? Dan kan iedereen die hetover sharia heeft opgeklept worden.Al was het maar voor een tijdje.Voor mensen uit de bronstijd is hier geen plaats.

miko | 14-06-12 | 16:43

@fietskettingslot | 14-06-12 | 16:27
Tja, ziedaar de paradox waar we voor staan. Dus dat volk moet eruit. Of het westen moet islamitisch worden. Of accepteren dat het permanent oorlog is. Onvermijdelijk. Andere mogelijkheden zijn er niet.

Stormageddon | 14-06-12 | 16:40

@Stormageddon | 14-06-12 | 16:03 | + 0 -
Alleen jammer dat op afvalligheid de doodstraf staat. Vergeet niet dat de koran het *letterlijk* woord van Allah is, en dat op interpretatie ook de doodstraf staat.. Vernieuwing en zelfinzicht bestaat niet in de Ummah.

fietskettingslot | 14-06-12 | 16:27

Brussel is overigens al minstens 15 jaar een doodenge stad. Ik vind wel dat het lang heeft geduurd voor het geduld opraakt. Want naast deze jihad clubjes, lopen er ook nog een heleboel doodenge negers rond, van die ex-kindsoldaatjes die lekker aan het slachten zijn geweest in Rwanda. Ik begrijp dat echt niet. Hoe past dat nou in het beeld dat je wilt uitdragen als hoofdstad van de EU. Misschien moeten ze maar es in therapie gaan, die gestoorde beleidsmakers, want het heeft een verdacht hoog professor Zonnebloem gehalte.

Greetje Duisenberg | 14-06-12 | 16:06

@ikdenkwat | 14-06-12 | 15:38
Natuurlijk houden ze er niet mee op. De dar-al-harb kan maar op 2 manieren eindigen. Moslims weten dat. Ofwel zij worden verjaagd en moeten het gebied opgeven (zoals ooit El-Andaluz en de Balkan) of ze winnen en het gebied wordt dar-al-islam.

Westerlingen moeten gaan beseffen dat fundamentalistische moslims in het Westen in permanente staat van oorlog met ons zijn. En die fundamentalisten zijn hier omdat er grote enclaves van niet-fundamentalistische moslims zijn, die het er wellicht ook niet mee eens zijn, maar zij worden ook gegijzeld door die gekken. Voor hun is er maar 1 mogelijkheid: islam afzweren en desnoods bekeren tot iets anders (Bahai of zo).

Het punt is: nooit je eigen rechtsorde opgeven voor één groep zoals @Parsons en ze naar eigen recht berechten. Dat kan niet eens, want naar eigen recht doen ze dus niks verkeerd.

Stormageddon | 14-06-12 | 16:03

Stormageddon | 14-06-12 | 15:21 | + 0

En dan stoppen ze ermee...... right......, we geven er een paar levenslang, gaan gewoon verder in hun celletje... Probleem opgelost?....... Slecht voorgevoel hierover.

ikdenkwat | 14-06-12 | 15:38

@Barbaar8603 | 14-06-12 | 14:37 | + 1 -
Dat recht heb ik, maar dat is een schijnrecht omdat door intimatietechnieken je geen eerlijke en open maatschappij-kritische discussie kan houden. Is echt onmogelijk.

Het wil niet zeggen dat ik gelijk heb, maar de discussie aangaan ben ik al direct een nazi die dood moet. Eerlijk waar.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 15:30

@Stormageddon | 14-06-12 | 15:07
Nog even door filosoferend... Als de jihadi's zichzelf zien als soldaten van een vreemde mogendheid dan de staat (en dat doen ze, daar maken ze geen geheim van), dan zijn het krijgsgevangen en vallen helemaal niet onder het gewone strafrecht maar onder het krijgsrecht/wet oorlogsmisdrijven. wetten.overheid.nl/BWBR0002099/geldigh...
Dat maakt hun misdrijven tegen burgers dan oorlogsmisdrijven en daar staat bijna overal levenslang voor. Kortom, de staat, cq. het OM moet haar strategie wijzigen en aanpassen naar de situatie zoals de jihad's dat zelf beleven. Zij vinden dat zij in oorlog zijn, zij geloven in de dar-al-harb, dan kunnen ze daar ook naar gestraft worden.
Het zal juridisch wel lastig zijn, want er is geen formele oorlogsverklaring, maar het lijkt me toch een interessante juridische avenue om eens af te wandelen.

Stormageddon | 14-06-12 | 15:21

@Parsons | 14-06-12 | 13:43
Juridische apartheid? Omdat ze het zelf eigenlijk ook willen? (behalve dan als het om uitkeringen en veroordelen van "racisme" gaat natuurlijk).
Vind ik primair niet zo'n goed idee. Dan geef je toe aan hun sharia-wensen en sta je ze ook toe Tofik Dibi aan een hijskraan op te knopen in Amsterdam-West. En dat gun je Tofik nou ook weer niet. Dan zullen ze dat toch zien als een overwinning. Eigen recht in eigen enclave.

Je kunt weinig anders dan juist de eigen wetten scherp handhaven om het recht ook recht te laten zijn en de principes waarop dat recht is gebaseerd (rechtsgelijkheid, eerlijk proces etc.).
Je zou bij dergelijke jihadi's nog een casus kunnen maken dat ze staatsondermijnend bezig zijn en landverraad plegen. Daar staan hele hoge straffen op. Een verdediging van zo'n verdachte zal het niet kunnen ontkennen. Ik snap niet dat het OM die strategie nooit gebruikt. Ze zijn staatsgevaarlijk en ondermijnen de rechtsstaat. Nou, daar zijn wetten voor.

Stormageddon | 14-06-12 | 15:07

Gootbalkoning | 14-06-12 | 13:02

Je snapt er niks van. Het gaat niet om de vraag wat nou de nadelen van de vrijheid zijn, maar om de handhaving van de openbare orde. Dat betekent wetten ten uitvoer brengen. Oproepen tot geweld is nu eenmaal strafbaar. Straffen dus. Klaar.

Verder is het zo dat dit soort mensen zo langzamerhand een tegenreactie op gang brengt die explosief qua uitwerking kan zijn. Berg je dan maar met je fijne ideetjes over vrijheid.

Henk Zult | 14-06-12 | 15:05

Anders Breivik had (ondanks zijn gekozen methoden) gewoon gelijk. De Islam is slechts het symptoom van de ziekte, de linkse sociaaldemocratische multikul-elite is het echte kankergezwel.

Hopelijk ondervinden zij zelf ooit nog de directe gevolgen als hier het Kalifaat en de Sharia overheerst.

fietskettingslot | 14-06-12 | 14:43

@ Kaas de Vries Je hebt recht om strengere immigratie regels te eisen van de regering. Ik zou willen pleiten Om zulke beleidsvragen die zo ingrijpend en verstrekkend zijn niet aan een politieke partij over te laten maar door een volks referendum te organiseren. Ben je van het gezeur af.

Ik ben absoluut voor het lokaal opvangen van vluchtelingen in buurlanden waar de mensen vandaan komen en niet direct naar Europa te halen. Inzetten op vluchtelingen kampen en veel meer hulp vragen van rijke Arabische landen om vernatwoordelijkheid hierin te nemen.

Houdoe hee...

brabokaan

Barbaar8603 | 14-06-12 | 14:37

Dag rechtsmenschen,

Ja klopt ik maak wel eens spelfouten, ik werk hieraan. Bedankt dat je dat even meld hier. Ik begrijp wel waarom je naar de vorm vlucht ipv inhoudelijk te reageren als die Germaanse Lord die je pretendeert te zijn, niet gemeen bedoelt.

Wat me verder opvalt is dat wanneer Nederlandse Marokkanen ook rechtse standpunten innemen, de Arische zuivere Rechtsmenschen opeens de weg totaal kwijt raken omdat dit toch niet mogelijk is? Alle Marokkanen zijn toch links en daarmee ook evil toch?
Meteen beginnen deze Arische broeders met op moslim afgerichte honden in paniek te raken als een mocro rechs is of zijn interesses deelt. Dat kan niet en past niet in mijn kop waarna histerisch gezocht wordt om de olifant in de kamer te verbergen, maar geen kleedje te vinden. Alleen de hij de vernederlandste mocro en de olifant, wat doe je? Kill the olifant? Kan niet wat dan? Accepteren misschien?

Barbaar8603 | 14-06-12 | 14:32

@La Vie En Rose | 14-06-12 | 13:35
*komma achter 'vijftigduizend' wegjorissen doet*

La Vie En Rose | 14-06-12 | 14:04

@Kaas de Vies | 14-06-12 | 13:48
Dat weet ik. Wilde alleen maar even zeggen dat wij hier op bepaalde terreinen nog achterlijker zijn.

Naast wat ik al schreef, is het ook nog eens zo dat in Belgiëland het boerkaverbod wel is ingevoerd en dat in Vlaanderen op alle scholen een hoofdoekjesverbod geldt.

Zeker dat laatste zie ik hier nooit gaan gebeuren.

La Vie En Rose | 14-06-12 | 14:00

Mooie riposte van minister van Justitie Turtelboom.

Ze begon al goed door de retoriek van De Smet - die Belkacem een clown noemde, dus niet gevaarlijk - feilloos door te prikken.

Dezelfde retoriek die de multiculti's hier ten lande immer gebruiken. Het zijn kwajongensstreken, incidentjes, eenlingen, mensen die je niet serieus moet nemen, etc.

Ook op de overige door de Smet genoemde punten veegt zij de vloer met hem aan.
Mooi, hadden wij maar zo een minister van Justitie.

La Vie En Rose | 14-06-12 | 13:51

@Skunk57 | 14-06-12 | 13:31
Nee, natuurlijk niet.
Sommige dingen kun je beter aan specialisten over laten.

BedrijfsTijgerT | 14-06-12 | 13:51

@La Vie En Rose | 14-06-12 | 13:35 | + 2 -
Er gebeurt zoveel bullshit dat het gewoon niet meer te behappen is.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 13:48

Ik ben blij dat de politieke correctheid inmiddels plaats maakt voor het besef dat er iets moet worden gedaan.

Ik maak we wel zorgen over de komende tijd, praten gaat niet helpen bij dit soort mafkezen. Dit wordt geen leuke tijd kinders, bereid je maar vast voor.

GJ76 | 14-06-12 | 13:48

12 september ..

Beef Bus | 14-06-12 | 13:47

Je kunt je overigens ook afvragen of lui, die openlijk roepen schijt te hebben aan het rechtssysteem, zich mogen beroepen op datzelfde systeem.

Misschien moeten we eens beginnen met dat af te schaffen.

Parsons | 14-06-12 | 13:43

"O God, verblind het zicht van Fouad Belkacem zoals u zijn hart hebt verblind, O God verblind zijn zicht, O God bezorg zijn hersenen een kanker. O God, bezorg hem een tongkanker."
(vrij naar Sjeik Vaatwas)

Conan de Rabarber | 14-06-12 | 13:43

@Kaas de Vies | 14-06-12 | 12:06
'Ze laten ze gewoon rond lopen, veroordeeld en wel, omdat de gevangenissen vol zitten. Ik snap de Belgen echt niet.'

Mag ik je er even aan herinneren dat nog niet eens zo heel lang geleden - n.a.v. een enorm cellentekort - er in ons fijne land de discussie over twee gedetineerden op één cel losbarstte?

Welnu, dat was mensonterend volgens politiek correct Nederland, dus werd er TIJDELIJK voor elektronische beveiliging gekozen en mochten de veroordeelden hun straf thuis uitzitten, met enkelband. Gewoon naast moeder de vrouw op de bank, in bed en naar buiten natuurlijk, want de inventiviteit van een crimineel is nou eenmaal stukken beter ontwikkeld dan die van die onnozelen bij justitie.

In het laatste kabinet Balkenende meldde Albayrak met een stalen gezicht dat de aanpak en daadkracht van de politie en overige opsporingsambtenaren ertoe had geleid dat de criminaliteit in ons land zo was gedaald dat er sprake was van een cellen OVERSCHOT, en wel zo dat er ZEVEN gevangenissen gesloten werden.

Bij enig doorvragen bleek dat Albayrak, zonder de Kamer in te lichten, die TIJDELIJKE maatregel had verlengd.
Dát er een overschot aan cellen was, was dus het gevolg van het verlengen van die tijdelijke maatregel.
Albayrak kwam er mee weg. Zeven gevangenissen werden gesloten, en er werden cellen aan de Belgen verhuurd.

Is in ons land de criminaliteit afgenomen? Nee.
Wat gebeurt er dan met de veroordeelden?
De vraag stellen is hem beantwoorden.

Neem daarnaast nog eens het feit dat vijftigduizend, veroordeelden vrij rondlopen omdat ze moelijk opspoorbaar zijn. Dat aantal is al jaren gelijk.

"Achttienduizend van de criminelen zijn veroordeeld tot een celstraf en 463 zijn zware criminelen. Zij zijn veroordeeld voor een celstraf van minimaal tien maanden."

www.nu.nl/binnenland/2279035/vijftigdu...

Jij snapt 'de Belgen' niet.

Welnu, ik durf te zeggen dat wij nog achterlijker zijn dan de Belgen.



La Vie En Rose | 14-06-12 | 13:35

België. Pfff reddeloos verloren. Lâ gaan jôh.

Willem VanDer Decken | 14-06-12 | 13:35

BedrijfsTijgerT | 14-06-12 | 13:21

je hond?? hmmmm... dacht dat de Nieuwe Lichting zelf moed had.

Skunk57 | 14-06-12 | 13:31

Supergoed stuk van die Turtelbaum, niets emo-gezever, niets onderbuikgezwatel, niets mooie prietpraatblabla, maar alles gebaseerd op de wettelijke kern.
Als ik zoiets lees verbaas ik mij erover dat wij altijd van die zwakke lamzwatels op die belangrijke positie hebben, de zelfgenoegzame morele oppermeesters, de hedendaagsche zelfbenoemde halfgodjes die er voor zorgen dat er door volkomen gebrek aan werkelijke daadkracht allerlei griezels hun waanideeen in handelingen omzetten.
Maar het tij zal dit keren, ook hier.

Causa Sui | 14-06-12 | 13:25

-weggejorist-

BedrijfsTijgerT | 14-06-12 | 13:21

Schitterend mens, die minister Turtelboom. Zo hebben we er hier ook een paar nodig.

grizzler | 14-06-12 | 13:21

Graaf van Egmont | 14-06-12 | 12:59

Ok, daar kan ik iets mee. Thanks!!

Drs. Facts n Figures | 14-06-12 | 13:17

-weggejorist-

DOUK | 14-06-12 | 13:15

En hadden wij maar zo'n minister. Al was het er maar één.

Parsons | 14-06-12 | 13:13

Desmet is een staatsgevaarlijke gek, die nog geen 200 jaar geleden op het dorsplein gevierendeeld zou zijn.

En terecht.

Parsons | 14-06-12 | 13:11

@ Barbaar8603 | 14-06-12 | 12:26 |
Dus je bent het met de mensen hier eens. Strengere immigratieregels en tuig aanpakken.
Volgens mij is dat ook precies wat de Belgische minister hier doet. die clown zijn tweede paspoort wordt hem ontnomen en hij wordt in de cel geflikkerd.
En nu kunnen Marokkanen weinig doen aan de immigratie politiek, aan het kudtgedrag van grote groepen ook op het voetbalveld wel.

Oeleflaffel | 14-06-12 | 13:10

Maar in Tollembeek is alles nog pais en vree hoor. Weze gezijde gebenedijde...

Truttebol | 14-06-12 | 13:09

@Gootbalkoning | 14-06-12 | 13:02 |

Het gaat erom dat hij oproept tot geweld, dan gaat het verder dan je mening delen.

Bruno Alaska | 14-06-12 | 13:09

Canis Spurcus | 14-06-12 | 13:00 | + 0 -

Ja idd deze gasten zijn door de jaren heen veel te serieus genomen en denken dat ze nu met een soepjurk aan en een baard tot hun knieën nog steeds.

Eurotokkie | 14-06-12 | 13:07

reageerbuis | 14-06-12 | 12:52

Voordeel daarvan was wel weer geweest dat wij makkelijker het verlies van gisteren hadden kunnen aanvaarden.
elk nadeel....

Skunk57 | 14-06-12 | 13:05

Benieuwd of Desmet nu stil blijft zitten of dat hij zich verder het drijfzand in worstelt.

Superior Bastard | 14-06-12 | 13:05

België was zo`n ontzettend leuk land, dit is zo zonde...
Hetzelfde geldt voor onder andere Nederland en Groot-Brittannië. Maar ja, het moet nu eenmaal kapot allemaal.. helaas..

Slipsnifter | 14-06-12 | 13:04

Overigens vind ik het Vlaams Blok een hele enge parij, maar jullie moeten niet zo knalhard staan te liegen en uit jullie duim zuigen; Die lui met die worstjes hebben ze niet 'door de strot geduwd', dat was een opmerking van een van de betrokkenen en luidde 'men duwde die worstjes BIJ WIJZE VAN SPREKEN door hun strot'.

Tering wat kunnen jullie af en toe de waarheid verdraaien.

TM | 14-06-12 | 13:04

Allebei hebben ze gelijk en ongelijk.

DeSmet wijst correct op mogelijke rechtsongelijkheid, maar zijn stukje getuigt op z'n minst van een struisvogelachtige houding ten opzichte van wat er speelt in de maatschappij.

De minister riposteert uitstekend door op het gevaar van radicalisering te wijzen, maar haar betoog ruikt naar mijn gevoel iets teveel naar "vrijheid inleveren voor veiligheid". Een tendens die ik liever niet zie in de huidige politiek.

Mijn eigen politieke ideaaal is een zo groot mogelijke maatschappelijke vrijheid. Zoiets als waar de VVD vroeger voor stond, toen ze nog niet een eurofiele patserpartij waren. Die keuze - de grootst mogelijke maatschappelijke vrijheid - doet soms pijn. Je zult soms walgelijke figuren moeten toestaan om hun walgelijke opvattingen te spuien. Dat is de keerzijde van het ware liberalisme. Ook zul je moeten accepteren dat sommige opvattingen gevaarlijk kunnen zijn, maar dat deze - zolang er geen sprake is van daarwerkelijk geweld of het oproepen daaartoe - niet met willekeurig staatsgeweld kunnen worden bestreden.

De "clown" zit nu in de cel. Terecht, gezien hetgene wat hij allemaal op z'n kerfstok heeft. Maar als ik hier nu oproepen lees om iedereen die zijn opvattingen deelt (let op: alleen deelt, niet door middel van geweld tot uitvoer brengt) ook meteen maar 10 of 20 jaar vast te zetten, denk ik: jongens, jullie hebben óf het principe van vrijheid niet goed begrepen, óf jullie hebben er gewoon maling aan.

Gootbalkoning | 14-06-12 | 13:02

ROFLOL! Als het niet zo grappig was dan... Oh wacht er is echt niks grappigs meer aan.

Canis Spurcus | 14-06-12 | 13:00

Drs. Facts n Figures | 14-06-12 | 12:44
Doe nou maar ik heb gezegd: versie office noteren en op usenet, PB of Isohunt een bijpassende crack of activationcode zoeken. Denk ook eens aan opnieuw installeren en Timestopper erop te gooien.

Graaf van Egmont | 14-06-12 | 12:59

Eigenlijk zijn die moslims ook nog enorm milieuonvriendelijk: de voederconversie voor halal (rund)vlees is véél slechter dan voor varkensvlees: www.behouddeparel.nl/NGB/Milieuanalyse.... Als ze de islam vaarwel zeggen kunnen we ineens met de helft van het landbouwareaal toe!

Casvli | 14-06-12 | 12:58

"Ik hoop, Yves, u daarmee op zijn minst van uw angst afgeholpen te hebben. Misschien zal u me over enkele jaren zelfs dankbaar zijn voor wat ik vandaag doe."
Ik vind dit de belangrijkste ppassage in haar hele repliek. Geeft precies aan wat er hier in het Westen op het spel staat, en hoezeer bestaande wetgeving tekortschiet om provocaties van haatbaarden het hoofd te bieden. Ze gaat langs het randje, maar heeft daar geen moeite mee, ze kan niet anders.

Schoorsteenveger | 14-06-12 | 12:57

Randvoorwaarde | 14-06-12 | 12:50 | + 1 -

Een oorlog is niet echt nodig , geef ze een enkeltje Midden-oosten.

Eurotokkie | 14-06-12 | 12:56

@Eurotokkie | 14-06-12 | 12:45
Ja als het zo door gaat gaan we ook geloven dat het beter was geweest als de engelsen, generaal rommel in noord afrika hadden laten zitten, in de helft van de vorige eeuw.

reageerbuis | 14-06-12 | 12:52

Europa staat aan de vooravond van een grote oorlog, zoveel is inmiddels wel duidelijk.
Playboy Mansion | 14-06-12 | 12:03
Eerlijk: ben het gedrag van die dieren zo zat dat ik niet kan wachten.

Randvoorwaarde | 14-06-12 | 12:50

Eurotokkie | 14-06-12 | 12:45 | + 0 -

Aha dit bericht was al 20x geplaatst maar je kun het niet genoeg vertellen.

Eurotokkie | 14-06-12 | 12:49

-weggejorist-

allemaaltegendemuur | 14-06-12 | 12:49

Cuyahoga | 14-06-12 | 12:41

Lol! En F11 werkt óók al niet!!

Drs. Facts n Figures | 14-06-12 | 12:46

Graaf van Egmont | 14-06-12 | 12:36

Tis 'n usenet versie ;-)
Alleen gaat ie na 'n paar dagen piepen.

Drs. Facts n Figures | 14-06-12 | 12:44

Drs. Facts n Figures | 14-06-12 | 12:33
Heb je het advies van je collega's (het scherm uit- en aanzetten, CTRL-ALT-Delete, cookies verwijderen of je settings opnieuw kalibreren) al opgevolgd en niets helpt?
Dan zou ik de IT'er er even bijroepen, het is bijna 13:00 uur, dus hij is bijna klaar met de bedrijfsvoetbalpoule, die je gebeiteld in rotsblokken bij hem moest inleveren, bij te werken.

Cuyahoga | 14-06-12 | 12:41

He van Rossum, weet je wel zeker dat dit gaat over Belgie?

copywriter | 14-06-12 | 12:41

En zoals steeds vaker de laatste tijd ziet bij Elsevier: lezerreacties op een islam-topic zijn niet mogelijk. Stel je voor dat het onfatsoenlijk wordt.
Generaal Tapioca | 14-06-12 | 12:30 | + 1

Pure angst van de redactie.

meneer Q | 14-06-12 | 12:40

Barbaar8603 | 14-06-12 | 12:19
Je bent een D vergeten in je nick.
Maar anyway, toedels en jammer van al dat subsidiegeld wat je tot nog toe opgesoupeerd hebt zonder dat je één zin fatsoenlijk Nederlands kan typen.
Cuyahoga | 14-06-12 | 12:26 | + 2

Hij was niet alleen de "D" maar ook nog eens de "I" vergeten onze eenvoudige Linkschmensch.

meneer Q | 14-06-12 | 12:38

@Kaas de Vies | 14-06-12 | 12:21
Heeft ie net gelezen op joop. En daar kunnen ze het ook niet uitleggen.

reageerbuis | 14-06-12 | 12:36

Drs. Facts n Figures | 14-06-12 | 12:33
Een legale versie kopen of even naar de PirateBay voor een crack

Graaf van Egmont | 14-06-12 | 12:36

eerstneukendanpraten | 14-06-12 | 12:12
Ja, en een beeeeeeetje vrede

the_dredge | 14-06-12 | 12:36

Turtelboom is goed bezig. Haar kordate aanpak zou in heel Europa moeten worden toegepast. Bij de minste bedreiging of haatzaaierij van uit de mohammedanen, direct reageren en aanpakken die fascisten. En Yve de Smed kan de linkse kolere krijgen, de viule landverrader.

Hanxie | 14-06-12 | 12:36

@La Bailaora | 14-06-12 | 12:11
Vleeschpushers. Is weer eens iets anders dan het pushen van drugs.

reageerbuis | 14-06-12 | 12:34

Toppie Turtelboom, Mooi gesproken!

the_dredge | 14-06-12 | 12:33

Even compleet off topic:
M'n office dingetjes zeggen "Product activation failed".

Weet iemand hoe dat weg kan? (Behalve registreren natuurlijk)

Mijn dank is groot!

Drs. Facts n Figures | 14-06-12 | 12:33

@Kaas de Vies | 14-06-12 | 12:06
Terwijl er zat plaats is in Nederland. In Den Helder bijv. staat zo'n toko volledig leeg. www.doggershoek.nl/

reageerbuis | 14-06-12 | 12:30

@Barbaar8603 | 14-06-12 | 12:26
Spreek jij je landgenoten wel eens aan op hun gedrag wanneer je ziet dat ze hun boekje te buiten gaan? Wanneer je dat doet +10... Dat gebeurt echter veel te weinig, dus zitten we met een probleem.

La Bailaora | 14-06-12 | 12:30

strikdewepstroper01 | 14-06-12 | 12:15

En zoals steeds vaker de laatste tijd ziet bij Elsevier: lezerreacties op een islam-topic zijn niet mogelijk. Stel je voor dat het onfatsoenlijk wordt.

Generaal Tapioca | 14-06-12 | 12:30

strikdewepstroper01 | 14-06-12 | 12:15

En zoals steeds vaker de laatste tijd ziet bij Elsevier: lezerreacties op een islam-topic zijn niet mogelijk. Stel je voor dat het onfatsoenlijk wordt.

Generaal Tapioca | 14-06-12 | 12:30

Ferme tante, die Annemie Turtelboom. Goed verhaal.
.
Zou eens als gast moeten worden uitgenodigd voor Buitenhof of zo. Dan kan ze die malle Nederlandse journalisten ook eens een (verbale) draai om de oren geven.

Greetje Duisenberg | 14-06-12 | 12:29

@Barbaar8603 | 14-06-12 | 12:26 | + 0 -
Heb ik net gedaan.

Extremisten moeten er zo snel mogelijk uitgefilterd worden. Om goed te filteren moeten we even de aanwas van eventueel nieuw extremisme temperen. Zodra dit gebeurd is kunnen we mooi verder bouwen aan de Nederlandse samenleving.

Dit zie ik al jaren in de spiegel en ik verkondig dit al jaren, maar al 35 jaar ben ik een racist.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 12:28

Superwijf die Turtelboom. kan ik daar niet op stemmen op 12 september???

rexmundi666 | 14-06-12 | 12:27


Kijk eens in de spiegel en stel jezelf de vraag waar komt mijn onvrede echt vandaan..

Wij nederlandse mocro mensen willen ook een slimmere immigratie politiek omdat we merken dat er zelf de dupe van worden. Maar wij zijn niet schuldig aan deze politiek, mensen gaan nou eenmaal naar daar waar het beter is.

Nu zitten we hier als kinderen van x nomaden en alpinisten uit de Rif en zijn opgegegroeid met telekids en de power rangers en juichen ook voor Orananje, ook als Boularous en Affelay niet meespelen. Gewoon betere immigratie regels, tuig aanpakken van de straat en die het goed doen een eerlijke kans geven en niet wegkijken als tie jouw voetbal of tennis kantine binnen wandelt. Salutem

Barbaar8603 | 14-06-12 | 12:26

Barbaar8603 | 14-06-12 | 12:19
Je bent een D vergeten in je nick.
Maar anyway, toedels en jammer van al dat subsidiegeld wat je tot nog toe opgesoupeerd hebt zonder dat je één zin fatsoenlijk Nederlands kan typen.

Cuyahoga | 14-06-12 | 12:26

Barbaar8603 | 14-06-12 | 12:19 | + -5 -

Die moslims haten ons ongelovige honden meer als een gemiddelde tokkie de moslims...

eerstneukendanpraten | 14-06-12 | 12:24

@meneer Q

Geen seconde medelijden met onze Belgische buren. Politiek correct jarenlang de andere kant op kijken. Multi kul prediken en denken dat je allles beter weet. Ze mogen het uitzoeken met hun sharia4 extremisten. Heel Europa mag het uitzoeken met de radicale islam. Eigen schuld......

strikdewepstroper01 | 14-06-12 | 12:23

vraagstaart | 14-06-12 | 12:18 |
Er is meer dan vuurkracht. Verstand, bijvoorbeeld.

vetkleppert | 14-06-12 | 12:23

Wat krijgt Desmet daar even de oren gewassen voor zijn onderbuikkrabbeltjes. Zolang hij hoofdredacteur is kan die krant niet meer serieus genomen worden.

Morgenhout | 14-06-12 | 12:22

Dikkeplus voor Turtelboom, maar het duivelspoppetje is al uit z'n doosje gesprongen en krijg je er nooit meer in terug. Belkacem mag dan 'niets voorstellen' en door de moslimgemeenschap 'niet serieus' genomen worden, hij en zijn zieke sekte hebben al gewonnen.

Bedenk ook maar even waarom de hoofdredacteur van De Morgen dit doet. Hij is kennelijk niet bang voor opzeggingen.

dedeurs | 14-06-12 | 12:22

@Barbaar8603 | 14-06-12 | 12:19 | + 0 -
Waarom. Leg eens uit.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 12:21

De Duitsers grijpen tenminste in bij salafistische broeihaarden.

Shalome | 14-06-12 | 12:21

@eerstneukendanpraten | 14-06-12 | 12:15 Dat kan wèl, en Turtelboom is daar mee bezig voor Belkacem. Net zoals dat in Nederland kan en ook in het verleden is gedaan met duizenden Nederlanders met maar één paspoort.

het ontbreekt echter aan lef bij onze rubberen-ruggengraat politici.

vraagstaart | 14-06-12 | 12:21

Salafisten zouden niet meer dan een verkoudheid vormen voor een gezond land, polletieke correctheid echter is de aids die ze gevaarlijk maakt.

Jan Passant mk2 | 14-06-12 | 12:20

Ik wil dat wij ook een Turtelboom in Nederland planten. Wow wat een verhelderend en juist betoog, geen speld tussen te krijgen.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 12:19

Net zo'n randfuguur als de Winter en Wilders Bryvick.. die zich gesteund voelen door fora als deze.

Ohh jehh tokkies

Barbaar8603 | 14-06-12 | 12:19

De Belgische Politieke Korrektheid lijkt erg op die van onze Linksche Medemenschen hier ten lande.

meneer Q | 14-06-12 | 12:19

@vetkleppert | 14-06-12 | 12:09 De achterban van Belkacem in Molenbeek en Kuregem is al goed voorbereid op in burgeroorlog.

Deze wijken in de meest criminele stad van Europa (en dan reken ik de EU-misdadigers nog niet eens mee) zijn inmiddels verworden tot plaatsen waar normale politie-patouilles zich niet meer durven te vertonen. Een belangrijke reden daarvoor is de hoeveelheid zware wapens die er ligt opgeslagen; naar schatting 4000 AK-47's zijn er vanuit Tsjetsjenië en Bosnië door fanatieke moslims binnengebracht, al jaren geleden.

vraagstaart | 14-06-12 | 12:18

@vraagstaart | 14-06-12 | 12:12
Toch is raar genoeg Belkacem wel eerlijk, heb ik eigenlijk liever dan al diegenen met een dubbele agenda, vooral in die wereld. Omdat het anders zo lang duurt voordat mensen gaan begrijpen wat er aan de hand is, dus denk ik eigenlijk, laat nog maar even lopen. Mensen moeten eerst wakker worden.

La Bailaora | 14-06-12 | 12:18

Kunnen wij Turtelboom een tijdje lenen?

nieuwe-haring | 14-06-12 | 12:17

@Kaas de Vies | 14-06-12 | 12:13
Dat begrijp ik ook niet, dat moet je aan de schrijver van het stukje vragen.

La Bailaora | 14-06-12 | 12:15

Een goede en nette riposte van Turtleboom.
Een golden goal.

Einde van de Domheid | 14-06-12 | 12:15

vraagstaart | 14-06-12 | 12:12 | + 1 -

Dat gaat vast niet lukken, kan in Nederland ook niet, die kutmarokkanen hebben nu eenmaal twee paspoorten en eentje daarvan afpakken mag niet van Brussel...

eerstneukendanpraten | 14-06-12 | 12:15

Yves DeSmet, hoofdredacteur van De Morgen.
De Morgen?
'De Gisteren' zou een beter blaadje voor hem zijn.

Cuyahoga | 14-06-12 | 12:14

en wat hebben we een plezier met z'n allen van de haatbaarden, bontkraagjes, waggelende vuilniszakken op straat...

Blue Light | 14-06-12 | 12:13

@La Bailaora | 14-06-12 | 12:11 | + 1 -
Hoezo zijn het eigenlijk militanten?

Kaas de Vies | 14-06-12 | 12:13

Die minister van Justitie daaro is dan wel weer een stoer wijf!

jezouermoevanworden | 14-06-12 | 12:13

@Graaisnaaiert | 14-06-12 | 12:09 | + 1 -
Doordat er jarenlang door de overheid niet correct, streng doch rechtvaardig is ingegrepen hebben ze controle verloren en zal het waarschijnlijk op een oneerlijke manier gebeuren, die manier die vetkleppert omschrijft.

Helaas, te slechte bestuurders gehad en veel blinde mensen die het liefst hun hoofd in het zand steken, maar zodra de burgeroorlog voorbij is zullen zij zichzelf op de borst kloppen dat zij het allemaal zagen aankomen en vooral tijdens de burgeroolog geleid hebben.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 12:12

En groot respect voor Turtelboom. Een tumor als Belkacem moet je niet tolereren in een vrije samenleving en al helemaal niet nog eens voorzien van sondevoeding, zoals DeSmet propageert.

Inderdaad Belgisch burgerschap ontnemen en terug naar Marokko, waar hij zijn terechte straf nog moet gaan uitzitten.

vraagstaart | 14-06-12 | 12:12

Wollt Ihr den totalen Islam?

eerstneukendanpraten | 14-06-12 | 12:12

"52 VB'ers delen varkensvlees uit op halal-BBQ. De schooldirectie heeft een klacht ingediend tegen de militanten."

Hoezo? Is het verboden in Belgie om het aan te bieden? En daarnaast, ze worden toch niet verplicht het op te eten?

La Bailaora | 14-06-12 | 12:11

Het woord "Fascist"betekent bijna niks meer,maar nog wel:"Hij die het schaamteloos met ons oneens is"G.K.Reve.

streknek | 14-06-12 | 12:11

Verzet is zinloos. Tenzij je op 12 september de EU weet weg te stemmen.

funkyd | 14-06-12 | 12:11

Weet ik, Kaas, maar wat dat betreft zouden ze hun prioriteiten moeten bijstellen.
En ik neem aan dat in Belgie hetzelfde aan de hand is met kazernes als hier, leegstand.
Niets eenvoudiger dan deze mensen vast te houden op een militair complex, in afwachting van - en na hun - berechting, en wanneer de straf erop zit denaturaliseren en uitzetten.

Graaisnaaiert | 14-06-12 | 12:09

Ik hoop dat het er niet van komt, maar ik ben wel voorbereid op een burgeroorlog.

vetkleppert | 14-06-12 | 12:09

@Implant | 14-06-12 | 12:05 | + 1 -
Het is in het belang van de EU om het uit de klauwen te laten lopen. Volgende stap 1 centrale defensie en 1 centrale inlichtingendienst.

Dan is de EU-staat compleet.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 12:08

Wat is het leven toch eenvoudig voor policor linkschmenschen. Gewoon alles wat overduidelijk niet deugt verdedigen en iedereen die de beschaving nog een beetje in stand wil houden beschuldigen van fascisme.

vraagstaart | 14-06-12 | 12:07

"celstraffen tot drie jaar mag je in België gewoon in vrijheid uitzitten"

lolwut?

très cool | 14-06-12 | 12:07

@Graaisnaaiert | 14-06-12 | 12:03 | + 0 -
Ze laten ze gewoon rond lopen, veroordeeld en wel, omdat de gevangenissen vol zitten.

Ik snap de Belgen echt niet.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 12:06

Nu de roep om de sharia in NL in te voeren wordt het duidelijk dat deze figuren aan het opschalen zijn, Europa lijkt te worden 'weggegeven' door stomme idioten die verdienen aan dit soort politieke correct zijn. Mocht het zover komen dan hoop ik toch nog mee te maken dat mekka in de glasbak beland.

Implant | 14-06-12 | 12:05

Wat is het toch een verrijking van onze cultuur hè ?

Marcus Porcius Cato | 14-06-12 | 12:04

Maare, (rechts)staatsondermijnend gedrag, is dat ook in den Belzjiek niet een heel klein beetje reden om zo'n jurk voor onbepaalde tijd van de straat te halen en met een jaartje of 10, 20 eens verder te kijken of hij al wat afgekoeld is?
Aangezien denaturaliseren en droppen boven fundamentalistisch woestijgebied - met parachute uiteraard, we zijn geen beesten - niet mag van Europa...

Graaisnaaiert | 14-06-12 | 12:03

Europa staat aan de vooravond van een grote oorlog, zoveel is inmiddels wel duidelijk.

Playboy Mansion | 14-06-12 | 12:03

Weet iemand een land waar nog wel "common sense" is? Liefst niet met bergen, vind ik eng.

Belgie is toch wel een voorbeeld in het mini wat er mis is met de EU.

Kaas de Vies | 14-06-12 | 12:02

Ook zo'n redacteur is dus levensgevaarlijk.

reageerbuis | 14-06-12 | 12:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken