Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Deurwaarder gaat TV's tijdens NEDdui claimen

repomantvek.jpgTrololo van deurwaarders Pruijn & Van den Bergh uit Delft. Mocht u wel eens een brief van deze knakkers genegeerd hebben vanwege wanbetaling, vanavond staan ze voor uw deur. Om de televisie van uw wandbeugel af te schroeven. Dit in het kader van vooraf aangekondigde EK-special van het bedrijf. Klinkt alsof Nigel de Jong met een kop vol oranje plastic vogeltjes voor je deur staat, maar is iets minder leuk. Tijdens EK-wedstrijden van Oranje zitten de meeste mensen thuis, dus is dat een goed moment om als deurwaarder langs te komen om de inboedel in te nemen. Deurwaarders P&vdB snappen dat en hebben schijt aan de patriottische voetballiefde tijdens de must-win wedstrijd Nederland - Duitsland op het EK van mensen die op Griekse wijze om gaan met acceptgiro's. Zit je net lekker te kijken hoe Nederland op legendarische wijze afrekent met alle tegenslag in een fenomenale pot tegen de Duitsers, belt Pruijn of Van den Bergh aan om je televisie te verherconfisqueren. Trololo. Dat gaan ze bij honderden gezinnen in Nederland doen vanavond. Onder politiebegeleiding, want wel slim maar niet gek. Overigens is de brancheorganisatie niet zo blij met de actie vanwege keiharde bilnaaierij. Het is immers al niet de meest populaire beroepsgroep -maar wel één van de meest lucratieve momenteel- en dit soort acties dragen niet bij aan het vergroten van het begrip. Maar ja, voetbal is ook maar voetbal, dus waarom niet. Het klinkt alsof de deurwaarders gaan schijten in de kerk tijdens een bezoek van de paus, maar in feite zijn het gewoon handige jongens met mensenkennis. Bovendien, had je maar eerder moeten betalen en niet die stapel ongeopende enveloppen moeten laten groeien tot formaat eettafel. Afijn, als vanavond tijdens de wedstrijd uw deurbel klinkt, heeft u tien seconden om uw televisie te verstoppen achter de boekenkast. O nee, toch niet, want trololo: is gewoon angstaanjagerij. Die lui willen uw TV helemaal niet, maar hopen dat u dusdanig schrikt dat u vandaag nog even belt voor een betalingsregeling. Daar is het ze om te doen, want die brakke flutTV van u kan ze letterlijk gestolen worden. DING DONG!

Reaguursels

Inloggen

Dus tijdens Nederland- Diutsland wordt de boel nog iets echter gemaakt met de NSB op je stoep.

pfffft! | 13-06-12 | 20:30

Terecht betalen godgloeiende godverdomme !!!!!

de betaalautomaat | 13-06-12 | 19:37

@Snikkeldrift | 13-06-12 | 14:18 : Hier precies hetzelfde gebeurt, zeer recentelijk(zie een vorige plemp) ; Bos incasso stuurt een brief met een onjuiste claim(er was alweer een heel stuk van betaald), ze sluiten niets kort met Ziggo en komen met een ultimatum. In de tussentijd was er alweer betaald(direkt aan Ziggo trouwens) dus er stond nog 1 faktuurtje open van een paar weken(3 of 4) oud. Bos stuurt die(volledige en dus volkomen onjuiste en verouderde) claim van Ziggo terug naar Ziggo onder het motto 'wij krijgen het niet geincasseerd', waarop Ziggo niet even een check uitvoert op de openstaande rekeningen, maar in plaats daarvan gewoon de stekker er uit trekt.

Zit je zonder internet en tv, feitelijk op dat moment alleen maar omdat Ziggo niet eens de eigen adminstratie checked voordat ze je afkappen.

Ik noem dat gebrek aan efficiency. Maar goed, nog een paar weken dan ben ik daar toch weg.

TM | 13-06-12 | 17:55

Stoerpraat. Aankloppen bij een gegarandeerd bezopen tokkie die met familie van 18 man (eveneens bezopen) naar de wedstrijd zit te kijken gaat de deurwaarder echt niet doen.

Datzegiktoch | 13-06-12 | 17:16

Je moet wel echt een idioot zijn om een deurwaarder zonder gerechtelijk bevel binnen te laten.
Emmer water erover en deur dicht.

kut kakker | 13-06-12 | 16:16

Pisvlucht-Airlines | 13-06-12 | 15:08

Blijkt te meer dat geld belangrijker is dan moord & verkrachting

Crosskabouter | 13-06-12 | 15:42

Rekening: Vervalt nóóóit.

Verkrachting & moord: Ach, na veertig jaar heeft men het wel losgelaten.

Pisvlucht-Airlines | 13-06-12 | 15:08

Mensen zitten wel thuis, maar toch meestal weer niet in hun eigen huis?

fappefras | 13-06-12 | 15:03

En nog even wat,
Heb hier al 2x een beslaglegging meegemaakt (ga ik niet verder uitleggen maar die dingen gebeuren soms)
Op de dag van de verkoop géén opkoperts, géén Deurwaardert op komen dagen!
Later nooit meer iets vernomen.....
Het kost meer dan t opbrengt denk ik.
Dus schuldenaars, wanhoop niet!

lilluke halve hoan | 13-06-12 | 14:45

Niemand gaat hier zonder slag of stoot de deur uit!

Jay1397 | 13-06-12 | 14:40

Ghe ghe ghe,
TV omgeruild met de buurman inclusief de op naam staande factuur.......
Overigens kunnen ze hooguit een exploot afgeven(voór 20.00) en daarop aangeven wanneer de openbare verkoop gehouden wordt.
Je televee is gewoon veilig vanavond of Oranje dat ook is zullen we zien.

lilluke halve hoan | 13-06-12 | 14:35

@der Wunderhund | 13-06-12 | 10:36
OH nee?
ding 5 jaar terug gekocht toen alles nog prima liep (relatie,werk, inkomen...)
Verkopen heeft ook al geen nut want hij brengt niets meer op nu.....

lilluke halve hoan | 13-06-12 | 14:32

Ach doe gewoon een voorstel om je schuld af te betalen in termijnen en de meeste deurwaarders zullen daar wel in mee gaan. Echter dit zijn gouden tijden voor deurwaarders. 300 huisbezoeken en inbeslagnames a raison van zo'n 190 euro extra deurwaarderskosten, dat is snel verdienen. Bovendien brengt zo'n tv bij openbare verkoping waarschijnlijk geen drol op. Gevolg is dat de schuld waarschijnlijk nog hoger is geworden. De deurwaarder lacht in z'n vuistje. De kosten die ze berekenen zijn exorbitant. Maar goed schulden dien je te betalen... ook als ze onnodig hoog worden door deurwaarders.

PythonJunkie | 13-06-12 | 14:32

Zelf worden we hier al jaren lastig gevallen door een incassobureau/deurwaarder (Bos, Groningen) in opdracht van @home/Ziggo over een spookrekening waar niemand van de betrokkenen iets van weet. Elke januari valt er weer trouw een brief op de mat met een laatste aanmaning met verhoging en rente, waarna elke keer weer een brief de andere kant op met "zie brief vorig jaar". Ziggo weet van niets, terwijl het bureau zegt in opdracht van Ziggo te handelen. Zij verwijzen naar Ziggo, Ziggo trekt overal de handen van af en verwijst naar het incassobureau. Facturen aandragen kunnen ze niet. Het gaat helemaal nergen meer over. Ook de dossiervorming bij het bureau is bagger. Elke keer als je belt missen er zaken in je dossier, niemand weet wat zijn collega heeft verteld of beloofd.

Heb ze in mijn laatste schrijven gevraagd waarom een bedrijf dat handelt in gevallen van beroerde administratie zelf de admi zo slecht op orde heeft. Uiteraard geen antwoord. Wat me nog het meest ergert is die deurwaarder die er dus ook incassowerk bij doet ,maar dat niet scheidt op het briefpapier. Valse druk dus, van een commercieel bedrijf onder het logo van een beedigd deurwaarder. Nooit ondertekend, dus je weet ook niet met wie je nou eigenlijk van doen hebt. Ook de maximale kosten, expliciet genoemd in Rapport Voorwerk, maar men simpelweg de reet mee afveegt zijn crimineel. Dan zijn er nog de "vele aanmaningen" waar niemand kopie of bewijs van heeft... Hufters zijn het, rijk wordend van de mensen die onterecht maar uit angst simpelweg betalen.

Wat niet wegneemt dat wanbetalers dienen te betalen.

Snikkeldrift | 13-06-12 | 14:18

Volgens het bericht heeft iedereen die een schuld open heeft staan bij dit kantoor een brief ontvangen dat deze aktie plaats zou vinden.
Staat ook netjes bij dat de "wanbetalers" op geen enkele manier te bereiken zijn.
Dus ik vind als je niet kunt reageren voor een betalingsregeling dat zij het groot recht hebben om op dit moment aktie te ondernemen omdat er een grote kans is dat je dan wel thuis bent.
Schulden alá maar geen aktie ondernemen om ze op te lossen... dan ben je pas een tokkie...

Wakadukuzu | 13-06-12 | 14:11

Dat je het zover moet laten komen dat ze bij jou langs moeten komen om hun geld te incasseren, das pas triest.

Mac The Ripper | 13-06-12 | 13:50

Op ftm blog een aardig artikel over Paul Krugman, een econoom, die wel een grappige term introduceert: sadomonetarisme.
.
Dit deurwaardersverhaal is ook weer zoiets in die zelfde naargeestige sfeer.
.
Mensen betalen hun rekeningen niet omdat ze geen geld hebben, en dat is niet altijd hun eigen schuld natuurlijk.
.
Rare boetes, rare ziektekostenverzekeringen, ik noem maar wat ...
.
En dan slaan onze euro bestuurders duizenden euro's stuk om ergens een nachtje te slapen? Nou lieve deurwaarders opgepast, als je kop je lief is, want de vlam kan zomaar opeens in de pan zitten, zoals in Londen of Parijs, en dan staan jullie wèl in de vuurlinie als jullie zo'n sadistisch grote bek hebben.

Greetje Duisenberg | 13-06-12 | 13:33

@Darknova | 13-06-12 | 10:53
je weet toch.... TokkieNl heeft na recht op 13e maand(zg langdurigheidstoeslag) en pedicuretegemoetkoming,een eigen kredietbankadministratiekantoor, minimaal recht op zowel Ziggo(want waarom zou je geen recht hebben op de commercielen) en gesubsidieerd internet..... De deurwaarder moet beslagleggen op alle subsidies....

zwemverbrander | 13-06-12 | 13:31

Kan iemand mij uitleggen hoe uitkeringstrekkers in vredesnaam aan zulke dure TVs kunnen komen?

vodaflikkers | 13-06-12 | 13:25

@Kaas de Vies | 13-06-12 | 11:24

LOL.

B.Joris | 13-06-12 | 13:22

@Carpa | 13-06-12 | 12:26 hahaha, dat laatste gebeurt dus al, kun je op een vinger natellen wat er met het onderzoeksbudget gebeurd, ik geef je een hint, geen onderzoek.

* | 13-06-12 | 13:20

Huh? Eigen verantwoordelijkheid nemen? Nou ja zeg! Wat is dat nou weer voor liberaal gedoe? Kom.... snel allemaal op de SP stemmen. Lang leve de uitkering en de schuldsanering!

Rest In Privacy | 13-06-12 | 13:13

@Novius 12:34
Goed gezegd!

grote haas | 13-06-12 | 12:58

Ik vind het overigens zot. Niet zozeer de actie, maar het hele incasso gebeuren van vandaag de dag. Bedrijven worden in hun zoete centjes geloofd, terwijl het probleem vaak bij hen zelf zit. En wanneer je als burger alles uit de kast moet trekken om aan te tonen dat een schuld niet bestaat vanwege een administratie fout van de leverancier, spelen deze maffiose organisaties een blinde uit Oost Indië die uiteraard hartstikke doof is. Deze setting maakt het wel interessant, want als ze op basis van zo'n wanprestatie een tv gaan incasseren vanavond, dan is de wijk te klein, wat ik je brom. Erg jammer wel dat van ons belastinggeld deze maffiosoos een steuntje in de rug krijgen van oa rechtbanken en nu kennelijk ook al de politie. Als je niet komt opdagen omdat je wel wat beters te doen hebt worden de aangeleverde documenten niet gecontroleerd maar de burger met een officiële schuld opgezadeld, waar die overigens pas iets over hoort wanneer de deurwaarder dat het beste uitkomt (juist ja na het verlopen van de tijd dat je in protest kunt gaan). En dan worden de deurwaarders gelooft op hun blauwe ogen, ze zijn immers deurwaarder. Nee Nederland is hartstikke corrupt en dat begint bij de geprivatiseerde leveranciers van eerste levensbehoeftes en wordt ten gelde gemaakt door de incasso bureau's en deurwaarders. Er klopt gewoon geen zak meer van.

* | 13-06-12 | 12:49

Ook leuk voor de kinderen, deze actie. Met hun oranje shirtjes aan vol verwachting op de bank wachtend op de Grote Wedstrijd en dan wordt ineens de t.v. weggehaald door een vreemde mijnheer en politieagenten. Dat zullen ze niet snel vergeten!

apollonia | 13-06-12 | 12:46

Big frank, de incassoman. Als je zeker wilt weten dat je je geld snel krijgt. Geen grap, google maar.

dwangruis | 13-06-12 | 12:46

*zwartwit beeldbuis uit garage in woonkamer hangt* Laat ze maar komen, de koffie staat klaar.

* | 13-06-12 | 12:43

Ze hebben groot gelijk... alleen zitten die paupers in één of andere kroeg (waar ze mogen roken) flink (op de pof) te zuipen, omdat ze morgen toch niet hoeven te werken.

Novius | 13-06-12 | 12:34

Klopf, klopf........ AUFMACHEN!

robert39 | 13-06-12 | 12:32

@Vuurwezel onzin, de deurwaarder berekent 'slechts' de kosten zoals bij wet bepaald, maar ik snap wel waar dit gevoel vandaan komt. Deurwaarders en incassobureau's worden over één kam geschoren, waar het juist de tweede groep is die 'creatief' zijn met kosten.

Wel kunnen kosten flink oplopen, maar dat komt omdat er ook veel werk aan vast zit. Dit werk is echter )ook' bedoeld om de rechten van een debiteur te waarborgen, en feitelijk ben je als schuldenaar hier bij gebaat, al zal de algemene perceptie uiteraard anders zijn. Echter, als alle vereisten losgelaten zouden worden kan het i.d.d. een stuk goedkoper, alleen denk ik dan dat de problemen voor de debiteur niet meer te overzien zijn en je overspoeld wordt met onterechte vorderingen.

Carpa | 13-06-12 | 12:26

Wat ik niet begrijp is dat mensen die hun gas/licht/elektra/huur/Wehkamp/auto etc. niet betalen en wel op lange dure vakanties gaan, een tv van twee bij een meter aan de muur hebben en aan het eind van het jaar een zak vuurwerk van 800 (of meer) euro kopen. Die dingen kunnen dan wèl. Ik zou zeggen: aanpakken die handel.

grote haas | 13-06-12 | 12:18

Aantal misvattingen: de beroepsgroep is zeker niet de meest lucratieve op het moment, het tegendeel is waar (geloof me). Daarnaast, deze actie is onzinnig en in strijd met allerlei regelgeving. Om te beginnen is de deurwaarder niet bevoegd om 20:45 uur, tenzij er expliciet verlof is van de rechtbank. Ten tweede mogen dit soort aankondigingen helemaal niet, als een dw zegt dat hij op een bepaald moment komt dan moet dat zo zijn, en gezien vorenstaande gaat dat niet gebeuren. Het is inderdaad een poging tot schrik aanjagen en dat is nou juist wat dw's niet doen, die behoren zich tot de feiten te houden. Geslaagde publicitaire stunt, maar ik vermoed dat de consequenties voor de deurwaarder in kwestie groter zijn dan de 'winst'.

Carpa | 13-06-12 | 12:17

@Einde van de Domheid | 13-06-12 | 11:27 : Glassfiber via Lybrand.

TM | 13-06-12 | 12:13

@Piet_Snot | 13-06-12 | 11:58
Geniale trol-actie, dat dan weer wel.

Pancho_Sanchez | 13-06-12 | 12:11

@de euro middenweg | 13-06-12 | 11:50 : Nee hoor, dat doen de meesten hier denk ik zo.

Je bent wel de enige geloof ik, die denkt dat de deurwaarder je tv komt terughalen omdat DIE niet betaald is. Da's heel mooi want dan heb je blijkbaar nog nooit met dit bijltje gehakt. Houden zo!

TM | 13-06-12 | 12:10

@Inferi0r | 13-06-12 | 11:25 : Neen, dat gaat in redelijkheid, ik ben nog steeds een klant van dat bedrijf, al jaren netjes betaald. Dus wens ik ook als klant behandeld te worden, en niet als schuldenaar. Niet na een paar weken.

Overigens werd er in mijn geval niet eens gewaarschuwd voor afsluiting, het was hoppa! Knip het draadje maar door.

Maar ik realiseer me dat er in Nederland twee soorten mensen bestaan; de strak denkende groep die dit soort gedrag van zo'n Ziggo heel gewoon vindt, en de groep die zelf een bedrijf heeft(zoals ook ik) en die prijs stelt op toekomstige klandizie, zelfs al heeft de client even een paar weken vertraging.

Dat heet volgens mij service. Volgens de eerste groep hoeft die nooit te worden gegeven.

BTW; De betalingstermijn van MIJN klanten lag tussen de 6 en de 16 weken. Dat calculeer je gewoon in.

TM | 13-06-12 | 12:09

BTW: Het lijkt mij dat die pliesie niet echt blij zal zijn, die moeten dan dus overwerken en missen zo'n beetje als enigen de wedstrijd. Heel Nederland ligt twee uur stil en oom agent moet tv's in beslag nemen...

Nou ja, die deurwaarders ook maar dat zijn droogstoppels, die 'houden natuurlijk niet van voetbal'.

TM | 13-06-12 | 12:03

jee, wat asociaal! als je geen TV kunt betalen, dan pik je er toch een? dan heeft niemand er last van verder.

Blauwe reiger | 13-06-12 | 12:00

Ik zeg : Hoax

Piet_Snot | 13-06-12 | 11:58

Ben ik de enige die eerst een TV bij elkaar spaart en 'm dan pas koopt?
de euro middenweg | 13-06-12 | 11:50 | + 0 -

Nee je bent niet de enige die dat doet.
Zaterdag net een nieuwe gekocht,leuk die EK aanbiedingen.
en gewoon in 1 keer betalen.

Evil Tuinhekje | 13-06-12 | 11:55

Shit! Dan toch maar in de kroeg kijken vanavond... ;)

terreurinmneur | 13-06-12 | 11:54

@spanarchist | 13-06-12 | 11:31

Ik woon niet naast Jan Gay de Jager.

neemjemoederindemali | 13-06-12 | 11:53

Ze hoeven niet langs te komen, ik kom de televee wel ff brengen bij de heren, door de ramen dus.

Gelukkig heb ik nog 2 van die 50 kilo bakken op zolder.

Btw, wanneer pakken ze eindelijk die oplichters van het monetaire stelsel die deze ellende veroorzaken?

*hooivork uit het vet gaat halen*

neemjemoederindemali | 13-06-12 | 11:51

Ben ik de enige die eerst een TV bij elkaar spaart en 'm dan pas koopt?

de euro middenweg | 13-06-12 | 11:50

Terecht, aanpakken die paupers die voor hun luxe artikelen geld lenen.
Men leeft veel te veel boven hun stand.

Donkeyball | 13-06-12 | 11:50

Nu nog snel op gratisaftehalen.nl zo'n oude CRT-breedbeeld regelen en die meegeven. Mogen ze volgens de arbowetgeving waarschijnlijk niet eens optillen.

Ja nee, geen mening | 13-06-12 | 11:47

@Superior Bastard | 13-06-12 | 11:37 | + 0 -
Daarom ben ik ook gestopt met brieven sturen. Wat kan ik anders doen. Wellicht wat vaker reaguren.

Kaas de Vies | 13-06-12 | 11:42

Overigens idem bij de vader/moeder des huizes in de betere wijken alwaar Sterre en Boudewijn toch eventjes geduld moeten hebben met de aanschaf van de nieuwe hokkie stiks want de Vespa van dochterliefje heeft nu toch prio want Madeliefje hiernaast heeft de hare reeds gekregen van haar pappie. Dan maar de Uggs op Marktplaats zetten en lieve Boudewijn, wacht nog heel even met dat zeilkamp want mammie moet toch echt eerst nog de bardienst afkopen.

de directeur | 13-06-12 | 11:42

Kaas de Vies | 13-06-12 | 11:26
Kansloze strijd is alleen te voeren met teveel tijd over.

Superior Bastard | 13-06-12 | 11:37

@TM | 13-06-12 |

laat je gewoon afsluiten joh. is bij ons ook gebeurd, nu zeker 4 jaar terug. ik kijk nu dus gewoon graties, want het knopje omzetten doen ze niet.

amoniton | 13-06-12 | 11:35

en de deurwaarders hebben hiervoor een zelfmoordcommando ingehuurd?

hetluis | 13-06-12 | 11:33

Meer dan bangmakerij zal het inderdaad wel niet zijn maar desalniettemin een goede "move". De echt schrijnende gevallen daargelaten vind ik het prachtig als nu in bepaalde huishoudens het zweet liquide door de bilnaad loopt.
Ik zie het helemaal voor me. De rochelende - want pakkie sjek per dag - vader/moeder des huizes, half liggend op de leren bank van de Seats&Sofa's, die de Senseo bagger achteroverslaat in een verder doorgerookte huiskamer met in de hoek de troebele aquarium en aan de voet de ruftende bouvier, kwijlend kijkend naar TellSell op de 55 inch van LG en zwetend als een otter voor hetgeen komen gaat.

de directeur | 13-06-12 | 11:32

Too bij to fail gaat bij 52 inch-schermen niet op?
Anders gewoon geld van de buren afpakken om jouw rekeningen te betalen en een dikke homo de buren laten beloven dat dat geld echt wel terug komt, met rente.

spanarchist | 13-06-12 | 11:31

@TM | 13-06-12 | 11:14
Betaal gewoon op tijd, dan heb je geen kind aan een deurwaarder. De mensen die er zo tegen ageren zijn waarschijnlijk de beste klanten van het BKR in Tiel.

Terpetijnzeikert | 13-06-12 | 11:31

@TM | 13-06-12 | 11:22
Zeker wel. Door drukte op de studie en het laten liggen van de belastingformulieren van mijn bedrijf heb ik precies gisteren een exploot van de Belastingdienst ontvangen. Aankomende dinsdag komt de belastinginspecteur met een agent langs wat spullen in beslag nemen als ik nu niet reageer. Stom van mij, ik neem mijn verantwoordelijkheden, blijf een nachtje op en regel mijn zaken.

Inferi0r | 13-06-12 | 11:27

TM | 13-06-12 | 11:21 | | Reageer+ |
0 XS of KPN?

Einde van de Domheid | 13-06-12 | 11:27

@Alph Bolkenstein | 13-06-12 | 11:15 | + 3 -
Zelfs als je keurig betaalt.
Ik heb nu een akkefietje met de gemeente dat zij niet automatisch afschrijven maar ik ze wel hier toe gemachtigd heb.

Ik heb de dwangbevelen hier torenhoog liggen, en er wordt niet gereageerd op mijn schrijven.

Mooi zo'n geautomatiseerd systeem.

Kaas de Vies | 13-06-12 | 11:26

TM | 13-06-12 | 11:21
Wat is nu je punt?!, je hebt toch gewoon een betaaltermijn overschreden? Neem gewoon je verantwoordelijkheid en volg de policy die dan in werking treed als je niet betaald. Die policy bestond al toen jij klant bij Ziggo werd.

Als je niet in staat bent rekeningen handmatig te betalen is er voor jou de optie automatisch incasso. Als ik Ziggo was zou ik blij zijn als ik van zulke kortzichtige klanten als jij af was. Die elke keer net-niet betalers kosten een bedrijf meer dan ze opleveren.

Inferi0r | 13-06-12 | 11:25

Het idee is niet eens nieuw, paar jaar geleden ging justitie toch ook boetes innen op de dag voor Kerst?
Niet dokken => brommen.

necrosis | 13-06-12 | 11:25

Als je nu griek bent en in Nederland woont, hoef je dan niet te betalen?

relatief | 13-06-12 | 11:25

@Superior Bastard | 13-06-12 | 11:10 | + 2 -
Ze hebben mijn monitor meegenomen, ik ben nu blind aan het typen, maar dat maakt denk ik geevne versdikl

Kaas de Vies | 13-06-12 | 11:24

CocaFanta | 13-06-12 | 11:07

1 schuldeiser had het bij iemand zelfs in z'n hoofd gehaald om rekeningen uit de toekomst bij de eis te betrekken, omdat men anders niet aan een mininumbedrag kwam.
Het incassobedrijfje ging hier maar al te graag in mee.
Daar krijg je toch spontaan kokhalsneigingen van als iemand die wel fatsoen en een geweten heeft?

Vuurwezel | 13-06-12 | 11:24

"bonk bonk bonk" Ausmachen!

Rikketiktik | 13-06-12 | 11:22

Inderdaad, iedereen moet gewoon z'n eigen rekeningen betalen, net als de banken. Lenen is voor tokkies en meer uitgeven dan er binnenkomt is belachelijk: Je moet je eens voorstellen wat er zou gebeuren als de overheid dat zou doen!

CoJoNes | 13-06-12 | 11:22

@Inferi0r | 13-06-12 | 11:21 : En jij hebt geen flauw benul waar je over lult.

TM | 13-06-12 | 11:22

Trouwens als je schulden hebt hoor je aan het werk te zijn, dan heb je geen tijd om EK te kunnen betalen.

Inferi0r | 13-06-12 | 11:22

De gerechtsdeurwaarder mag zijn werkzaamheden verrichten vanaf 's morgens 7.00 uur tot 's avonds 20.00 uur, gedurende zes dagen per week, tenzij de President van de Rechtbank verlof heeft gegeven om op alle dagen en uren beslag te mogen leggen.

(bron: koninklijke beroepsgroep van gerechtsdeurwaarders)
www.kbvg.nl/index.php?id=142#1234

relatief | 13-06-12 | 11:21

@Einde van de Domheid | 13-06-12 | 11:14 : Verdomd man, dat heb ik vorige week gehad bij ZIGGO.

Dus ik bellen naar die klootzakken ;

"Wat is er aan de hand? Storing"
"Nou nee meneer TM, er staan een heleboel rekeningen van u open"
"Dat is gelul, ik heb nog even gekeken en er staat nog 67 euro open en die rekening is drie en halve week oud"
"Ach ja, ik zie het, dat is raar. Het spijt me meneer; als u nou meteen even betaalt en dan ook de nieuwe rekening ook, dan sluiten we u binnen 6 werkdagen(!) weer aan"
"Maar die rekening heb ik nog niet eens binnen!"
"Neen meneer, maar die is al onderweg hoor! Dus die kunt u alvast betalen"

Ik heb dat geld overgemaakt, werd na een paar dagen weer aangesloten door dat kudt-bedrijf. Dezelfde dag meteen glasvezel besteld met gratis overzet service. Scheelt me nog 300 euro per jaar ook.

Ziggo, pfffft. Ik zit zelf in de ICT, en hun down-time is bij ieder bedrijf behalve bij Ziggo onacceptabel, ze hebben ongelofeloos vaak ook storing, en ze kunnen hun eigen adminstratie niet lezen. Niet te geloven wat een slecht geleid bedrijf.

I'm out, ik neem mijn 1.000 euro per jaar wel mee naar een bedrijf dat het wel waardeert.

TM | 13-06-12 | 11:21

Volgende keer met kerst?

zeertegendradig | 13-06-12 | 11:21

Geenstijl zit blijkbaar voor met linksche krakers en andere parasieten die het heel normaal vinden om te stelen (lees wel kopen zonder te betalen). Ach zeg, een dief wordt gestoord in zijn geneugten met gejat goed en geld.

Wat een kudt maatschappij leven we in dat dit überhaupt erg wordt gevonden.

Inferi0r | 13-06-12 | 11:21

Sloop de TV maar uit alle woonkamers.
Dan wordt er tenminste weer eens gewerkt, gepraat en geneukt.

ZDEV | 13-06-12 | 11:19

@-Wil- | 13-06-12 | 11:06 |
Ik ben geen jurist, maar volgens mij kan de deurwaarder niet meenemen als de derde partij (de eigenaar) aanwezig is en kan aantonen dat het zijn/haar bezit betreft en zich dus verzet tegen inbeslagname.

Vloberto | 13-06-12 | 11:18

Ik mag aannemen dat de politie niet aan deze actie meewerkt. Dat levert een diproportioneel risico op lichamelijk letsel op.
-
Degenen die denken dat alleen tokkies met deurwaarders te maken krijgen, think again. Door de nimmer aflatende spilzucht van de roverheid, komen nu ook op zichzelf keurige hoeksteen-der-samenleving-met-twee-kinderen-in-een-Vinex-woning mensen in de problemen.

Alph Bolkenstein | 13-06-12 | 11:15

De grootste bedrijfshoeren van Nederland zijn deurwaarders.

En voor de rest laat ik het daarbij want ik wil niet

- weggejorist en opgerot -

zien staan zometeen.

TM | 13-06-12 | 11:14

Voetbal of niet, gewoon betalen, zoals je bent overeengekomen! Want als je iets koopt, ga je een wilsovereenstemming aan, waarin je overkomt dat jij de goederen meeneemt en daar voor een bepaald bedrag betaald. Betaal je niet, dan blijf je in gebreke en is het helemaal niet raar dat een deurwaarder namens de verkoper z'n centjes kopt halen. Het gaat verd*mme al zo klote met onze economie wanter komen geen geldstomen op gang. Dus mensen, kopen èn betalen, daar zijn we mee gebaat. Anders geef je links nóg meer argumenten om ons nóg meer zuurverdiend geld af te pakken. (ten gunste van buitenlanden die overal met de pet naar gooien)Want links wordt reuze geyl van één europa, waarin alles en iedereen hier in nederland maar welkom is en van onze welvaart komt meegenieten. Nederlanders zijn toch dom, die pikken alles en blijven gewoon maar meelopen met links gespuis!

peacemaker | 13-06-12 | 11:14

Oja. Boycot UPC!! Vorige week internet afgesloten omdat ze dachten dat de TV niet was betaald. (Was betaald) (TV kunnen ze niet afsluiten....)

Einde van de Domheid | 13-06-12 | 11:14

Opeens heb je het: Je vraagt een bail out!

gentle giant | 13-06-12 | 11:13

Pruijn & Van den Bergh uit Delft is temninste een creatief deurwaarderskantoor, daar zouden we er veel meer van moeten hebben. Hulde voor een goed initiatief, laat wanbetalers gewoon maar weer betalers worden!

fiscalistje | 13-06-12 | 11:13

CocaFanta | 13-06-12 | 11:07 | | Reageer+ |
0
Het is een puinhoop, het wilde westen, men doet maar wat. Is het niet bij het bureau dan bij de opdrachtgever. Aan banden met de desperado's. Onder curatele, allemaal!

Einde van de Domheid | 13-06-12 | 11:11

Jos Tiebent | 13-06-12 | 11:00
+1.

Superior Bastard | 13-06-12 | 11:10

Hmm geen reacties van Kaas de Vies onder dit topic. Zal zijn tv wel van de muur aan het schroeven zijn.

Superior Bastard | 13-06-12 | 11:10

Europa 2012, de sicherheidsdienst weer op de stoep, alleen niet meer voor je radio.

gentle giant | 13-06-12 | 11:10

Gewoon betalen! Aftikken! Met je mars!!

moonshiner3519 | 13-06-12 | 11:09

Joh, de gemiddelde tv levert toch geen zak meer op? Kijk maar op Marktplaats. Als ze het daarvan moeten hebben, kunnen ze beter direct àlles met een snoer en/of batterij meenemen. Alle aparatuur die iemand heeft is denk ik nog niet genoeg om de gemiddelde wanbetaler van de rekeningen te verlossen. Pff, wat een onzin ook weer. Ik vraag me af hoeveel er hiervan in de praktijk terecht komt. We zullen het wel lezen. Hoe dan ook, ikben veilig want geen openstaande rekeningen, geen Tokkie en ik ga lekker ergens anders kijken vanavond. Oranje boven! Hopelijk.

Pearlyan | 13-06-12 | 11:07

Dan houdt men zich blijkbaar niet aan deze regels...
Of de incassobedrijfjes die zich als deurwaarder proberen voor te doen.
Je zal er maar werken. Er is geen douche die je aan het einde van de dag schoon krijgt.
Vuurwezel | 13-06-12 | 11:03 |
Ik weet er zelf alles van, helaas ben ik er zelf wel eens ingekomen, vandaar dat ik hier het e.e.a. vanaf weet. Ook dat ze er zelf niets van aantrekken, maar meestal met een telefoontje/mail passen ze het wel voor je aan.
.
Er zijn helaas veel cowboys op de markt van incasso-zaken die het verpesten voor de "eerlijke" bedrijven die wel meedenken en ook 99 van de 100 keer meewerken aan een betalingsregeling als je zelf contact met ze opneemt.

CocaFanta | 13-06-12 | 11:07

Vloberto, dat werkt niet, valt onder een 'Polanen'* beslag. (naam klinkt als..)

de tv gaat dan alsnog mee.

-Wil- | 13-06-12 | 11:06

@Vloberto | 13-06-12 | 11:02
Het is pas je eigendom als je de tv volledig betaald hebt. Zo land dat niet het geval is, heeft de leverancier eigendomsvoorbehoud en bega je een misdrijf als je het doorverkoopt.

Terpetijnzeikert | 13-06-12 | 11:06

@Vloberto | 13-06-12 | 11:02
Goed plan! Alleen de buurman is ook een tokkie dus dan komt hij de tv van je muur afslopen, en je houdt je schulden...

BarneyBoner | 13-06-12 | 11:05

Groot gelijk. Mensen hebben geen nagel aan hun kont te krabben, maar er moet en zal een 52" full hd led tv met dolby surround weet ik veel wat in de huiskamer staan. Dat ondertussen de kinderen de hele dag met 1 luier moeten doen en de supermarkt "voedselbank" heet dat dondert niet. Mensen leer nu eens dat geen geld=geen uitgaven. Lenen mag best mits je voldoende afloscapaciteit hebt. Voordat een deurwaarder aan de deur komt zijn er al heel wat aanmaningen geweest en is er voldoende kans een betalingsregeling te treffen. Maar wat doen mensen, de kop in het zand steken. Ik zeg driewerf hoera voor de slimme deurwaarder.

Terpetijnzeikert | 13-06-12 | 11:05

Dus, als je om voetbal geeft ( kan me trouwens niet voorstellen dat je ervan kunt genieten in de wetenschap dat je huis op het punt staat ontruimd te worden ) gewoon a: niet thuis gaan kijken of b: gordijnen dicht en bel afzetten.
Of c: proberen een betalingsregeling af te ( laten ) spreken, wat in dit geval natuurlijk het beste zou zijn.

Graaisnaaiert | 13-06-12 | 11:04

Beste Henk en Ingrid, vervelend voor jullie dat het niet goed gaat met de politie, economie, voetbal en songfestival. Ik wens jullie het beste en hoop dat getriggered door deze aktie (waar de deurwaardersbond schande van spreekt) het deurwaardersbeleid eens onder de loep en het hakmes komt. Wie heeft ooit bedacht dat je mensen die hun rekeningen niet konden betalen zou verbeteren als ze nog meer zouden moeten betalen? Bovendien doen de meesten maar wat en geven ze de deurwaarder een opdracht terwijl ze zelf de administratie niet op orde hebben. Grappig genoeg komt dat het meeste voor bij energiebedrijven die de concurrentie aan zouden gaan waardoor de energie goedkoper zou worden. Blijf dus helder en scherp, flikker hun bierpomp gewoon weg hou vol!

Einde van de Domheid | 13-06-12 | 11:04

GVD.. REINOUT!!! Stuur ff snel een cameraman mee met die deurwaarder. Ik heb een ge-wel-dig idee voor een reality programma. ermm... Titel.. tsja.. Mee met de nsb? of eh .. Met de deur(waarder) in huis vallen.. dat komt later wel joh. Snel schieten die Footage.

amoniton | 13-06-12 | 11:03

CocaFanta | 13-06-12 | 10:49

Dan houdt men zich blijkbaar niet aan deze regels...
Of de incassobedrijfjes die zich als deurwaarder proberen voor te doen.
Je zal er maar werken. Er is geen douche die je aan het einde van de dag schoon krijgt.

En nee, ik heb zelf geen schulden, maar heb deze taferelen bij veel mensen zien voordoen.

Vuurwezel | 13-06-12 | 11:03

Slim gedaan. Dit is nou eens een echte marketinginhaker. Graties aandacht voor deurwaardert en veel wanbetalers die alsnog overmaken. Win/Win/Win.

Verder ben je gewoon een lulhannes als je je rekeningen niet betaald. Tering < Nering en je leeft prima. Is mij ook altijd gelukt, ook toen ik van 800 gulden als student rondkwam.

ole guapa | 13-06-12 | 11:03

Oplossing is om de TV aan de buurman te verkopen, dan is het jouw eigendom niet meer. Maak een briefje met het 'koopcontract' en laat de buurman of je neef ondertekenen.

Vloberto | 13-06-12 | 11:02

vetkees | 13-06-12 | 10:57
3 fouten in 1 zin. Dat doen niet veel Tokkies je na...

Jos Tiebent | 13-06-12 | 11:00

Ha ha je ziet gelijk aan de comments hier het tokkie volk dat zijn rekeningen niet betaald

vetkees | 13-06-12 | 10:57

Ik ben zelf niet thuis maar als de DW gelijk mijn Boerboel eten wil geven vind ik het best. Oja alles op eigen risico trouwens!

middelburg73 | 13-06-12 | 10:54

TV's en computers waren toch laatst als levendsbehoeften in Nederland aangeschreven? Dan is het toch illegaal om het weg te halen? Iemand die hier wat opheldering over kan geven?

Darknova | 13-06-12 | 10:53

Ik gooi mijn tv van het balkon als ze komen. Ik geen tv, hullie ook geen tv.

The Anarchist | 13-06-12 | 10:52

provocativo | 13-06-12 | 10:45 |

lol

Heb ik een keer gehad met de belastingdienst. Moest ik 160k aftikken. De inspecteur gaf me twee weken om te betalen. Op mijn vraag of ik in termijnen mocht lappen antwoordde hij; 'tuurlijk, deze week de helft en volgende de week een helft.'

Nu kan ik er harder om lachen dan toen, dat wel.

zovoklets | 13-06-12 | 10:52

Bij ons in de straat wordt er dan ingebroken.

vip33 | 13-06-12 | 10:51

Vanaf 1 juli 2012 gaan de nieuwe deurwaarde regels in, bedragen mogen
dan niet meer verdubbeld of verdriedubbeld worden zoals die schurken nu
doen. Ondanks de ressie is het deurwaarders vak opeens niet zo intressant
meer. Gelukkig maar, weg met die lijkenpikkers.

happysolo | 13-06-12 | 10:51

Volgens een bevriend kennis die bij een soortgelijke aasgierenonderneming werkt, bestaat de hoofdmoot van de wanbetalers uit hoger opgeleiden uit de betere vinexwijken, met een te dure hypotheek en PL'letjes van rond de 30k.

Biff Eagleburger | 13-06-12 | 10:49

Schijt aan het voetballen en de deurwaarders.

kweetitwel | 13-06-12 | 10:49

we zitten gezellig met de halve straat op een zelf gebouwde tribune onder een party tent naar mijn 55 inch te kijken.
En we hebben al 2 vaten bier op... kom maarrrrrrrrrr

(c)ZWITSUL | 13-06-12 | 10:49

Vroeger haalden ze radio's weg.

CoffeePatch | 13-06-12 | 10:49

@John McClane | 13-06-12 | 10:42
Haha, rekeningen betalen? Dat is echt uit, joh. En straks nog véél meer! Er gaat een nieuwe wind waaien, heb je het niet gehoord? Gewoon SP stemmen en kameraad Roemer zorgt ervoor dat je nóóit meer rekeningen hoeft te betalen aan die uitzuigende kapitalistische varkens van een bedrijven.

Krijgen wordt het nieuwe kopen.

Maar dan wel wat het vijfjarenplan voorschrijft.

Art Vandelay Ultor | 13-06-12 | 10:49

Dat kan beter, als de deurwaarder vijanden maken belangrijker vindt dan geld innen: leesbrillen bij bejaarden in beslag nemen, insuline bij suikerpatienten, condooms bij hoeren etc.

bintang | 13-06-12 | 10:48

Denk niet dat de politie tijd heeft om tijdens Ned-Duits deurwaardertjes te gaan helpen.
Ik denk dat ze wel iets belangrijkers te doen hebben. Duitse ambassade, Lidl & Aldi-vestigingen beveiligen bijvoorbeeld... (je weet nooit hoe het uit de hand kan lopen...)
Daarnaast hebben natuurlijk zoveel mogelijk agenten vrijgenomen om de wedstrijd te gaan kijken.

Quacka | 13-06-12 | 10:48

Lijkt me geen succes, de meeste mensen kijken met een groep dus zie dan die tv maar eens mee te nemen en heel te blijven.

gozahtje | 13-06-12 | 10:48

Ik ga in de rust eens lekker belletje trekken bij de sociale woningbouw. Altijd leuk om een tokkie een hartaanval te bezorgen.

John Muts | 13-06-12 | 10:47

Duurt niet lang meer en ze schroeven je huis van je televisie af. Als er één beroepsgroep de vruchten plukt van het het bank-staat-belastingdienst-kunduzakkoord opzetje dan zijn het de deurwaarders wel.

In naam der koningin, uiteraard.

CoJoNes | 13-06-12 | 10:47

Jammer dat ik geen uitstaande rekeningen over vervaldatum heb, op zolder staat nog zo'n oude beeldbuis van 40 kilo die ze mee mogen nemen.

zovoklets | 13-06-12 | 10:47

geen voetbal kijker en geen schulden, nice

wel mooie trol actie

BozeHenk | 13-06-12 | 10:46

Deurwaarders zijn natuurlijk wel goed in criminele praktijken zoals een schuld van 400 euro op te laten lopen naar 400 euro + duizenden in "kosten"...
Ik dacht dat men hier wat aan ging doen in politiek Den Haag.

Vuurwezel | 13-06-12 | 10:45

Je moet nu eenmaal je rekeningen betalen, zo werkt onze economie.
Tuurlijk zijn er mensen die niet kunnen betalen, maar dan moet je wel zelf actie ondernemen en een betalingsregeling afspreken.

provocativo | 13-06-12 | 10:45

Ik heb geen openstaande rekeningen en ik kijk geen voetbal; win/win!

YuDumFok | 13-06-12 | 10:45

Je rekeningen niet betalen is zooo tokkie

Heau_heau_heau | 13-06-12 | 10:44

kingorgasmo | 13-06-12 | 10:38
Wat moet je nou idioot? Als jij je rekeningen maanden niet betaald dan ben je een ordinaire dief en dan vind jij het normaal om iemand die zijn eigendom komt terughalen in elkaar te rossen? Wat een tokkie ben jij zeg, van het laagste soort.

waarisdelol | 13-06-12 | 10:42

Dan kijk je het toch gewoon op je iPad of zo?

Nietvoordekat | 13-06-12 | 10:42

Ik doe altijd oldskool, rekeningen gewoon betalen. Saai, maar wel lekker rustig.

John McClane | 13-06-12 | 10:42

Jammer dat de deurwaarder na 20:00 geen exploten mag betekenen en de wedstrijd om 20:45 begint.
Bovendien moet je nogal wat personeel hebben om zo'n stapel beslag roerende zaken af te werken op een avond en levert een TV niets op bij verkoop.
De kosten wegen niet op tegen de baten.
Kortom: gewoon bangmaak-actie om tokkie-Nederland te bewegen toch vandaag nog even geld te komen brengen of een regeling te treffen..
Staat tenslotte niet voor niets in de Telegraaf.

vagehond | 13-06-12 | 10:40

@der Wunderhund | 13-06-12 | 10:36
En twee honden die een vermogen vreten, ieder gezinslid een smartphone, ma en pa roken ieder een pak sigaretten per dag, pa tikt iedere week twee kratten pils naar binnen (iedere dag als Oranje speelt) en de boodschappen worden gedaan met één van de twee auto's.

Mensen hebben het zwaar.

Art Vandelay Ultor | 13-06-12 | 10:40

En terecht

waarisdelol | 13-06-12 | 10:40

Ik kijk vanavond in het café, dus bel maar aan ;-)

Mark van Leeuwen | 13-06-12 | 10:39

het moet niet gekker worden ... zou ik ooit in een dergelijke situatie terecht komen dan kunnen ze hun borst nat maken .......

kingorgasmo | 13-06-12 | 10:38

volgens mij zegt de wet dat de DW na 1900 uur niet eens meer aan de deur mag komen..

-Wil- | 13-06-12 | 10:36

De burgeroorlog breekt dus vanavond om 20:00 uur uit. #feit

vraagstaart | 13-06-12 | 10:36

Een 55 inch aan de muur en aankloppen bij de voedselbank valt ook niet te rijmen natuurlijk.

der Wunderhund | 13-06-12 | 10:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland