Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BORIS VAN DER HAM (D66) OP WACHTGELD

borishamdoei.jpgBam. Daar gaat BorisHam. Another one bites the wachtgeld dust. Stopt ermee. Doei en de rozen. Later meer. Dit zaakje stinkt. Update: Boris toch niet klaar voor 12 september Update: Alexander Pechtold geschokt & "verrast" om verlies van 2de Man. Update: Sywert van Lienden: "Ik weet van niks." Update: Boris zelf: "Ik heb honger naar iets nieuws." Update: Iets Nieuws: "Dat is niet wederzijds." Update: D66. "Boris was tof. Koop zijn boek." Update: RvS: "Boris weg? Mooi. Draaien we regeling wachtgeld weer om." Update: Het blijft niet bij één boek. Hij gaat er zijn werk van maken.

Reaguursels

Inloggen

Ven1V1d1V1c1 | 12-06-12 | 19:28 | + 1 -

pek en veren wellicht?

Prutsert3368 | 13-06-12 | 12:51

Nog een keer dan:

Een functie als kamerlid, burgemeester, raadslid e.d. is een privilege, kan en mag nooit een melkkoe zijn om je wachtgeld naar je toe te schuiven. Na het correct vervullen van zo'n functie wordt men op meritis beloond door je vorige mooie baan opnieuw aangeboden te krijgen.

Nu is het een grote graaipot, waar kan ik mijzelf aanmeldden voor zijn plekkie?

Prutsert3368 | 13-06-12 | 12:51

De Raad van State is van mening dat gelijkschakeling van politieke ambtsdragers met 'gewone' werknemers „niet vanzelf spreekt”
Net als bij de gehele (semi)publieke sector.
Wat in God's name will finally gonna pull their heads out of their asses?

Ven1V1d1V1c1 | 12-06-12 | 19:28

Joris van der Ham.

Smalhout | 12-06-12 | 18:30

Met de oude en betere wachtgeldregeling heeft het natuurlijk allemaal niks te maken. Dat zien we helemaal verkeerd; waarmee dan wel? .... ehhhh .... ehhh....

Zingende Zaag | 12-06-12 | 18:26

Boris is de beste.
Afijn...

Boris Poepnagel | 12-06-12 | 18:00

Politici, waar u en ik op gestemd hadden, breken bekans de poten om snel weg te komen.
Met blabla redenen.... meer tijd voor het gezin... nieuwe uitdaging.... frisse wind....
Er gaat er zelfs eentje op eigen verzoek onderaan een kansloze kieslijst staan.
Schoppen eerst onze soevereiniteit de straat op, om Brussel te behagen.

Vervolgens moeten wij toekijken, hoe ons geld er doorheen gejast wordt door een demissionair kabinet.

En nu.... door het opendraaien van de kraan.... het water bij de NL burgers bijna aan de lippen staat,
stappen zij alvast in de goed uitgeruste reddingsboten.
Net als de kapitein van het gekapseisde cruiseschip Costa Concordia.

Vluchtpoging met voorbedachte rade?

Neuh.... het heeft vast niets met de op hand zijnde versoberde WGR te maken.
"kuch"

Schietmijmaarlek | 12-06-12 | 16:36

jammer

Charles Swietert | 12-06-12 | 16:12

Iemand het al over 'wachtgeld' gehad?

henkojenko | 12-06-12 | 15:30


Boer-konijn | 12-06-12 | 14:48 |
Dan ben dus geen vader geworden maar opvoeder.

irma zonderboezem | 12-06-12 | 15:24

Zo, en nu Peggold nog.

meteoor | 12-06-12 | 15:06

Politici leugenaars en zelfverrijkers ? You're shittin' me !

Montgomery Burns | 12-06-12 | 15:02

Boris van der Ham, de enige D'66'er die voor rede vatbaar was en graag geziene gast bij JOVD(?) feestjes, kon waarschijnlijk niet langer meer in de spiegel kijken. Het is toch ronduit bizar dat zulke op het oog zeer intelligente, correcte mensen gewoon en masse instemmen met deze EU ongein. Dat het eigenlijk niet strafbaar is om verantwoordelijk te zijn voor beleid waar generaties politici noodgedwongen aan vastzitten, terwijl je er zelf maanden later ermee stopt.

Desmoulins | 12-06-12 | 14:54

"Afgelopen jaar ben ik vader geworden". Ik heb zo"n "donkerbruin" vermoedden dat er 2 heren een negertje hebben geïmporteerd uit een buitenlandse broedfabriek.

Boer-konijn | 12-06-12 | 14:48

@Lacan | 12-06-12 | 14:20
wie geen baan kan vinden is of te lui of heeft niet genoeg naar de lobby gasten geluisterd die een baan konden regelen.

Itastijl | 12-06-12 | 14:38

Nu Pechtold nog en het komt nog goed met deze partij.
Nu de rol van Wilders is uitgespeeld heeft mannetje Pechtold geen enkel zinnig issue meer.

knight03 | 12-06-12 | 14:36

Lacan | 12-06-12 | 14:20
Dat politici vertrekken is begrijpelijk. Wat onbegrijpelijk is dat ze daarna 6 jaar (indien 6jr in de politiek financieel.infonu.nl/geld/96562-hoogte... ) (en soms 15jr indien boven de 50) recht hebben op 80%/70% van 100k-140k pj + pensioenopbouw en daarvan vaak ook zolang gebruik maken. Femke zei vlak na haar vertrek bv dat ze e hooguit enkele weken gebruik van zou maken, nu hangt ze al 2jr in de wachtgeldhangmat met een kleine onbetaalde hobbyfuncties voor de lol. Terwijl al het moet iemand als Femke en ook andere politici vw hun netwerk&ervaring zonder probleem overal aan de slag kunnen.

seven | 12-06-12 | 14:34

SatchRules | 12-06-12 | 14:26
Achter een dichtgetimerde proxyserverT en alleen spreken in versleutelde begrippen? Zoiets als: als één (1) schaap over de dam is wordt de wijn (oktober) twee (2) keer zo duur.
Dus 1 oktober om 2 uur op de Dam.

Graaf van Egmont | 12-06-12 | 14:31

SatchRules | 12-06-12 | 14:26
Zeg dat het gratis is en dat ze ook meubels kunnen bezichtigen.

spanarchist | 12-06-12 | 14:30

@Graaf van Egmont | 12-06-12 | 14:25
Dat is het probleem, daar ben ik nog niet uit. Hoe mobiliseer je mensen?

SatchRules | 12-06-12 | 14:26

SatchRules | 12-06-12 | 14:23
Oh dat. Is me destijds totaal ontgaan. (veel naar de hoeren en zo)
Maar ik benijd je om je goede ideeën en ben ook voorstander van verassingseffecten. Hoe wil je dat gaan organiseren dan?

Graaf van Egmont | 12-06-12 | 14:25

@Graaf van Egmont | 12-06-12 | 14:20
Bezetting Maagdenhuis?

SatchRules | 12-06-12 | 14:23

@irma zonderboezem | 12-06-12 | 14:19
Ik heb echt hele goeie ideëen (vind ik zelf), het probleem is om genoeg medestanders te vinden die ook bereid zijn om de consequenties te accepteren. En ik kan dat hier best neerplempen maar dat gaat ten koste van het verassingselement, het is net schaken.

SatchRules | 12-06-12 | 14:22

Zottekoppen hier. Wat wil je dan: dat een politicus altijd blijft zitten? Nee, dan hebben ze feeling met ons. Boris gaat na 10 jaar weg; logisch toch. Ik durf de stelling aan dat 80% van de reageerders hier het minder lang uithoudt bij een baas. Boris was/is verder een goed liberaal, heeft hart voor de zaak, prima dus en wat mij betreft een gemis. Kun je vervolgens meteen in de wachtgeld-is-onzin-stand gaan maar dat schiet ook niet op. Moet zo'n man tegelijkertijd solliciteren terwijl hij in de kamer zit? Moet je dan iedereen hier horen. Nooit op hem gestemd maar m.i. is dit te makkelijk. Heeft veel gelovige gekkies laten zien wat vrijheid echt is. Jammer dat hij weggaat.

Lacan | 12-06-12 | 14:20

SatchRules | 12-06-12 | 14:18
In mei 1969 was ik 20 en vertoefde in het buitenland in hare majesteits wapenrok. Leg eens uit?

Graaf van Egmont | 12-06-12 | 14:20


SatchRules | 12-06-12 | 14:11 |
Je weet niks bedoel je
( gleufhoeden voor je deur, sure)

irma zonderboezem | 12-06-12 | 14:19

@Graaf van Egmont | 12-06-12 | 14:13
Ik zou zeggen denk eens aan mei 1969, dan krijg je een idee waar ik onder andere aan denk.

SatchRules | 12-06-12 | 14:18

Na onderzoek van D66 is gebleken dat van der Ham niet zo goed overkomt op de kieslijst in de ogen vd islamitische D66 achterban. Laat staan z'n geaardheid. Ja D66 kiest voluit voor de 'vooruitgang'.

seven | 12-06-12 | 14:18

henkojenko | 12-06-12 | 14:09 | + 1 -

Misschien kan hij zich samen met Tofik aansluiten bij Henk Krol en zijn 50Plus partij.

Oh wacht...

eerstneukendanpraten | 12-06-12 | 14:17


Kaas de Vies | 12-06-12 | 14:07 |
Mij hoor je niet klagen maar pas op met die winterbanden!

irma zonderboezem | 12-06-12 | 14:16

Goed, excuuschinees weg, excuus-Antilliaan weg, excuus-Marokkaan weg en nu excuus-homo weg. Wie volgt?

Ad Hominem | 12-06-12 | 14:16

Boris van der Hamhoofd

harry poster | 12-06-12 | 14:14

zeg maar jansen | 12-06-12 | 14:10
De PO en kranten zullen er geen woord aan vuil maken en de politici zal het zeker niet door de broek lopen, ze zullen het toch vooral als een mooi excuus zien om niet naar Den Haag te gaan. "Leuk, een lang weekend."

spanarchist | 12-06-12 | 14:14

SatchRules | 12-06-12 | 14:11
actievoeren en bedenken is niet voor bange mensen. Ook de gleufhoeden hebben zo hun capaciteitsproblemen, dus je kunt gerust plempen.

Graaf van Egmont | 12-06-12 | 14:13

@irma zonderboezem | 12-06-12 | 14:06
Sommige ideëen plemp ik niet op internet, voor je het weet staat er een man met lange regenjas en gleufhoed te posten aan de overkant vanb de straat... We zijn niet voor niets het land met de meeste telefoontaps; en de cijfers over het tappen van social media wil Teeven niet eens geven.

SatchRules | 12-06-12 | 14:11

Kaas de Vies | 12-06-12 | 14:08 | + 0 -

Het toverwoord is denk ik: capaciteiten...

eerstneukendanpraten | 12-06-12 | 14:11

SatchRules | 12-06-12 | 14:08 En elke dag een stukje in het nieuws over waar men al is en hoeveel dagen het nog gaan is naar Den Haag.

Ze moeten je lang van te voren vastberaden aan kunnen zien komen, dan loopt het ze al door de broek voordat je er bent.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 14:10

Boris Ham. Goedgebekte homo die nog geen deuk in een zacht pakje boter slaat. Gelukkig staat de D66 baantjescaroussel voor hem klaar om liefdevol op te vangen in een leuke nietszeggende (semi)overheidsadviesorgaan of burgemeesterschap in een middelgrote proviciestad. We zullen zien.

henkojenko | 12-06-12 | 14:09

@spanarchist | 12-06-12 | 14:07
Dat is een veel te zwaar middel, voor je het weet zit je een jaar naast Keith Bakker.

SatchRules | 12-06-12 | 14:09

Zonder de PVV was er allang geen D66 meer geweest. Hun enige standpunten zijn anti-PVV en pro-Europa. Met een hoop windbuilgeluiden uit die brallende kwal van een Peggold.

vetkleppert | 12-06-12 | 14:08

@eerstneukendanpraten | 12-06-12 | 14:07 | + 0 -
Boris van de Ham zou ik zo een baan geven, Tofik Dibi daarintegen niet. Hoe komt dat denk je?

Kaas de Vies | 12-06-12 | 14:08

@eerstneukendanpraten | 12-06-12 | 14:05
Ik kan het me bijna niet voorstellen, zo dom zullen ze toch niet zijn in Den Haag?

Oh wacht.

Parsons | 12-06-12 | 14:08

@zeg maar jansen | 12-06-12 | 14:04
Ik zie het wel voor me, vanuit het hele land te voet over de snelwegen optrekken naar Den Haag. Maar dat lukt hier nooit, Nederlanders willen alleen marcheren van de camping naar het stadion.

SatchRules | 12-06-12 | 14:08

Good riddance!

Einde van de Domheid | 12-06-12 | 14:08

Kaas de Vies | 12-06-12 | 14:07 En die zien wij dan niet als grap.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 14:08

SatchRules | 12-06-12 | 14:03
Laten we beginnen met iets ludieks als een waxinelichtjeshouder naar de gouden koets gooien. Daar zal niemand verder aanstoot aan nemen. Toch?

spanarchist | 12-06-12 | 14:07

irma zonderboezem | 12-06-12 | 13:59 | + 0 -

Het is aan één kant ook heel begrijpelijk, ze worden door het bedrijfsleven niet voor vol aangezien als ze gaan solliciteren. Dat wordt dan baantjescaroussel of wachtgeld...

eerstneukendanpraten | 12-06-12 | 14:07

@zeg maar jansen | 12-06-12 | 14:05 | + 0 -
Ik recycle mijn grappen trouwens zelden, dat van de Trias Parasitica zie ik niet als grap, en ook alles over het ESM.

de drie grappen zijn.
Het boek
Irma zonderboezem
Winterbanden

Kaas de Vies | 12-06-12 | 14:07

Gaat hij nou naar zijn vakantie huisje op Cuba of heeft hij dat verkocht omdat wachtgeld waarschijnlijk tekort schiet?

behangtafel | 12-06-12 | 14:06


SatchRules | 12-06-12 | 14:03 |
Vertel, ik ben een en al oor...

irma zonderboezem | 12-06-12 | 14:06

@zeg maar jansen | 12-06-12 | 14:05 | + 0 -
Kan ik eindelijk een boek lezen.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 14:06

Kaas de Vies | 12-06-12 | 14:04 Tot nul? Dan kun je net zo goed uitloggen.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 14:05

Parsons | 12-06-12 | 13:36 | + 2 -

Nog één keer dan, had het al een keer eerder in tegelvorm geplaatst maar omdat hij zo fijn is het volgende: Ik sprak een paar weken terug een Duitse klant en we hadden het over hoe de handel ging en over de EU en dergelijke. Ik vertelde hem dat onze Jan-Kees vorig jaar gezegd had dat de centjes naar Griekenland met rente zouden terugkomen. Hij ontstak daarop in lichte woede en riep: "Aber das ist ja Landverrat!"...

eerstneukendanpraten | 12-06-12 | 14:05

SatchRules | 12-06-12 | 14:03 Mestvork en dorsvlegel.

En dan te voet naar Den Haag. Uit alle windstreken.

(Voor de voorpret en omdat dan de pers het wel oppikt)

zeg maar jansen | 12-06-12 | 14:04

@zeg maar jansen | 12-06-12 | 14:03 | + 0 -
Ik heb altijd maar 3 herhaalgrappen actief per maand, adviseer je om dit terug te brengen naar 0?

Kan.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 14:04

Pechtold had moeten moven voor Boris. Historische vergissing van D66. Pechtold is inhoudelijk eeg. Een holle eu-vlaggenzwaaiende eurogelovige die alleen vanaf de zijlijn anderen de maat kon nemen maar inhoudelijk leeg was. Denemarken, Zweden, Zwitserland, Noorwegen, GB zijn landen die in zijn verhalen niet bestaan.
Denk dat een kartel/monopolie van landen goed nieuws voor de burgers&(mkb)bedrijven (klanten) van europa..

seven | 12-06-12 | 14:04

Ik blijf het tegelijkertijd opvallend en verbazingwekkend vinden dat wij (burgers) het allemaal zo gelaten over ons heen laten komen. Nu pleit ik niet voor rellen, maar er zijn voldoende aktiemiddelen te bedenken waarmee we duidelijk kunnen maken "tot hier en niet verder".

SatchRules | 12-06-12 | 14:03

Na afschaffen wachtgeld verhogen ze de salarissen?

Itastijl | 12-06-12 | 14:03

Kaas de Vies | 12-06-12 | 14:01 Superior Bastard heeft gelijk.

Je begint je scherpte kwijt te raken. Je bent een Seth Gaaikema aan het worden.

Met je herhalingen van reeds gemaakte flauwe grappen.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 14:03

@zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:57
Of hij een ruggengraat heeft weet ik niet, maar hij heeft wel een hele hoge pijngrens.

Parsons | 12-06-12 | 14:02

Boris heeft genoeg van keffertje pechtold, dat zo ijdel is, zo snel zijn geduld verliest en zo snel getergd

dekromme | 12-06-12 | 14:02

"Update: D66. "Boris was tof. Koop zijn boek."

Heeft hij een boek, mooi heb ik weer iets voor op mijn verlanglijstje.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 14:01

@blinde kip | 12-06-12 | 13:59
Eén troost, door alle bezuinigingen kan het leger straks alleen nog maar "pang!" roepen.

SatchRules | 12-06-12 | 14:01

@seven | 12-06-12 | 13:48
Animalfarm it is.

blinde kip | 12-06-12 | 14:01

SatchRules | 12-06-12 | 14:00 Wie jij bent om dat in twijfel te trekken? Nou jij bent: SatchRules.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 14:01

Soms denk ik wel eens dat ik ook graag politicus zou willen zijn om mijn bankrekening een beetje op te krikken.

Jezus_Boeddha | 12-06-12 | 14:01

@zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:57
Dat ben ik niet met je eens hoor, Jan Kees heeft gezegd dat we ons geld terugkrijgen mét rente, en volgens Rutte is de kans zelf 95 tot 100 procent dat we terugbetaald worden. Wie ben ik om de integriteit van deze grote denkers in twijfel te trekken?

SatchRules | 12-06-12 | 14:00

Ga canvassen, zou ik aan de heren partijleiders willen zeggen.

Bloedneuzen galore!

zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:59

@SatchRules | 12-06-12 | 13:44
Of ze verwachten rellen. Ons leger heeft ondertussen al goed kunnen oefenen in Irak en Afghanistan en kan die ervaring toepassen op Nederlands grondgebied. Maar of dat genoeg is om politici te beschermen...

blinde kip | 12-06-12 | 13:59

Die laatste update laat mijn bloeddruk stijgen! Schande, die hele wachtgeldregeling is niet te verkopen, dat was het voor de crisis al nietbmaar nu helemaal niet meer. Ellenlang aan de overheidstiet hangen. Niet te geloven dat het kan/mag/bestaat!

irma zonderboezem | 12-06-12 | 13:59

Als je geluk hebt krijg je max 2 a 3 maanden mee, deze gasten doen al moeilijk over 3 jaar. Het is toch ongelovelijk...

Frederik Vijf | 12-06-12 | 13:58

SatchRules | 12-06-12 | 13:54 Gerrit Zalm die ons te duur de euro in hielp, Wouter Bos die onze kinderen en kleinkinderen alvast met een flinke schuld opzadelde. We dachten dat dat erg was.

Maar het kan nog veel lomper en harder en daarna pak je wat je pakken kan en maak je dat je wegkomt.

Zo'n Jan Kees, die heeft op grote gebieden gefaald met een enorme schadepost als gevolg. Die zou geen wachtgeld moeten mogen krijgen. Als ie enige ruggengraat heeft neemt ie het niet eens aan.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:57

Voor het zinken verlaten de ratten het schip. Hopelijk gaat Kapitein Iglo mee onder.

Montgomery Burns | 12-06-12 | 13:57

Misschien gelijk een mooi moment om de naam D66 te wijzigen in Orwell2012.

SatchRules | 12-06-12 | 13:57

Nou,dan kunnen we D66 ook wel weer afschrijven voor de verkiezingen.

* | 12-06-12 | 13:56

zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:53
En Femke. En Verbeet. En van Gent.
Links, vrouw en sociaal. En zich zeer bewust van het feit dat ze nergens zullen verdienen wat ze nu krijgen.

spanarchist | 12-06-12 | 13:56

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:54
.

Superior Bastard | 12-06-12 | 13:56

@Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:49
Ik ga altijd uit van m'n eigen gedrag. Behandel anderen zoals u zelf ook behandeld wilt worden, en dat soort dingen.

Nietvoordekat | 12-06-12 | 13:55

democratie,vooruitstrevend is ver te zoeken met een peggold.
d66 staat voor DOM 66

ook moet peggold zich minder laten neuqen door een verhofstadt.

S.Hole | 12-06-12 | 13:54

@Superior Bastard | 12-06-12 | 13:53 | + 0 -
Waarom begin je ze dan?

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:54

@zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:49
@Kets22 | 12-06-12 | 13:49
Dan onderschatten ze de burger toch. Ik weet precies welke politici verantwoordelijk zijn, nu snel de Tweede Kamer verlaten om zo je aansprakelijkheid te ontlopen als de poep de ventilator raakt is laf.

SatchRules | 12-06-12 | 13:54

Van der Ham is één van de weinigen die ik het wachtgeld nog terecht gun ook. Zal wel niet in het anti-alles-straatje passen, dat hier de laatste tijd flink wordt gepromoot, maar dat zal me toch enorm aan m'n reet roesten.

Biff Eagleburger | 12-06-12 | 13:54

Moi2 | 12-06-12 | 13:52 Mevrouw Ferrier rekende dat al eerder uit. Die is tot aan de oude dag onder de wachtgeldpannen.

En dat noemt zich een dissident.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:53

@spanarchist | 12-06-12 | 13:43
ik denk dat ze heel goed weten dat al die '5-jaren plannen' die ze voorstellen niet werken; uiteindelijk gaat het om macht en als politieke klasse weten ze dat ze toch niet de lasten dragen van hun eigen falend beleid.

cumshaft | 12-06-12 | 13:53

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:49
Dat is vast omdat ik geen tijd heb om 24/7 hier de boel te lopen vervelen met flauwe grappen, platgetreden paden en wikiwijsheid.

Superior Bastard | 12-06-12 | 13:53

Het wachten is op het moment dat partijen de straat op gaan om zieltjes te winnen.

Laat ze maar voelen wat je er tot nu toe van vindt.

De politicus die mij een foldertje in de hand wil drukken gaat daar erg veel spijt van krijgen.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:52

Nietvoordekat | 12-06-12 | 13:48 |
Agreed.

Superior Bastard | 12-06-12 | 13:51

Opvallend veel kamerleden die ermee stoppen, zo nog net onder de oude wachtgeldregeling.

thefonz | 12-06-12 | 13:51

@zhegoggles | 12-06-12 | 13:21
Het is maar net wat je werk noemt

T. Grimbek | 12-06-12 | 13:50

@Nietvoordekat | 12-06-12 | 13:48 | + 0 -
Ik heb hem nog nooit een discussie zie afmaken, dus vanwaar die hoffelijkheid?

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:49

SatchRules | 12-06-12 | 13:44 Wegwezen is het devies. Voordat het ESM er door de Eerste Kamer ook doorheen wordt geduwd.

Maken dat je wegkomt voor de meute met mestvork en dorsvlegel voor de deur staat van de Tweede Kamer.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:49

SatchRules | 12-06-12 | 13:44

Ja maar ik kan me voorstellen dat een beetje snuggere politicus niet voor verantwoording gehouden wil worden als het Euro experimant falikant mis loopt.
Ik denk aan Bos en Eurlings die snappen prima wat er aan zit te komen namelijk een grote economische ramp.

Kets22 | 12-06-12 | 13:49

SatchRules | 12-06-12 | 13:44
Niet echt. Het is niet verwonderlijk dat de RvS de versobering van het wachtgeld terug wil draaien, ze houden anders niemand meer over. Gratis geld blijft gratis geld, ook voor moreel hoogstaande en o zo integere politici.

spanarchist | 12-06-12 | 13:48

@Superior Bastard | 12-06-12 | 13:37
Argumenteren op basis van verwachtingen dom? Zo'n domme opmerking had ik wel verwacht.

Denk niet dat we er zo uit komen, en mijn aandacht is elders nodig nu. Met het risico om een discussie eenzijdig af te kappen: agree to disagree?

Nietvoordekat | 12-06-12 | 13:48

Ja, laatste kans op een whopping & sollicitatievrije 6 jaar wachtgeld van bijna 100k per jaar. (In het nwe systeem wordt het ruim 3jr maar nog altijd 5-9x hoger dan max ww qua bedrag) Das sociaal liberaal.. ;)

seven | 12-06-12 | 13:48

Heb nooit op D66 gestemd maar dat Boris opstapt vind ik wel jammer.

Itastijl | 12-06-12 | 13:47

Wachtgeld afschaffen voor uit eigen beweging aftredende politici. De partij die dat verkondigt en zich er voor wilt inzetten krijgt mijn stem op 12 september.

#f*ck[vul_in]

Jos Tiebent | 12-06-12 | 13:46

Alle ratten, al dan niet gedwongen, verlaten het zinkende schip 'op zoek naar iets nieuws'. Deze Borrie vd Ham duikt binnenkort ergens op in een (door ons)dikbetaalde 'nieuwe uitdaging'.

Wordt zo langzamerhand wel druk in de banencarrousel.

spanarchist | 12-06-12 | 13:43 En daarna vinden ze het wiel opnieuw uit. Keer op keer.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:45

Het valt inderdaad wel op hoeveel kamerleden er de brui aan geven. Zouden ze misschien in de gaten hebben dat ze er inmiddels voor lul bij zitten en alles wordt gedicteerd vanuit Brussel?

SatchRules | 12-06-12 | 13:44

@Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:38
grappig dan hoe pechtold het zondag in buitenhof nog had over 'fact-free politics'.

cumshaft | 12-06-12 | 13:44

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:38
Ze weten het gewoon niet en ze begrijpen het niet. De continue fuck ups in het recente verleden willen helemaal niet zeggen dat het dit keer niet zal lukken. Het is keer op keer dezelfde doodlopende steeg inlopen en steeds verbaasd zijn dat je niet verder kan.

spanarchist | 12-06-12 | 13:43

@Superior Bastard | 12-06-12 | 13:41 | + 0 -
Zo gek ben ik dus niet.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:42

@TisNieZoMoeilijk | 12-06-12 | 13:38
Wat een mensen, blij dat ik er persoonlijk zo geen ken.
Ze zijn te herkennen aan arrogantie en ijdelheid! ;)

deraderendraaien | 12-06-12 | 13:42

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:38
Zie:
rara | 12-06-12 | 13:25 |

Superior Bastard | 12-06-12 | 13:41

Daar gaat mijn stem voor D66...

da wizard | 12-06-12 | 13:41

@Parsons | 12-06-12 | 13:35
Precies, en het is toch walgelijk hoeveel er ineens de kamer uitgaan.

Mindy | 12-06-12 | 13:41

Strangetown | 12-06-12 | 13:39 Als een Sloggi.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:40

Volgens de RvS is het niet verstandig om het wachtgeld voor politici te versoberen omdat het in het algemeen belang is dat er steeds weer 'voldoende gekwalificeerde personen' bereid zijn de politiek in te gaan. Nu kan ik hier een lijst gaan produceren van alle faalhazen die we langs hebben zien komen maar om 18.00 begint het voetbal weer, daar heb ik dus te weinig tijd voor.

SatchRules | 12-06-12 | 13:40

@Gootbalkoning | 12-06-12 | 13:37
Deze D66er mag vast wel van Bea op het plekje van Wolfsen plaatsnemen.

deraderendraaien | 12-06-12 | 13:40

widtvoet ® | 12-06-12 | 13:35 |
Hoe voelt dat nou aan, zo'n lolonderbroek?

Strangetown | 12-06-12 | 13:39

@Superior Bastard | 12-06-12 | 13:37 | + 0 -
"Argumenteren op basis van verwachtingen noemt men in de volksmond ook wel eens dom."

Zoals ze nu in de 1e kamer doen. De verwachtingen zijn dat het ESM zal werken, daar baseren ze hun argumenten op en het valt niet te bewijzen.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:38

Dat ik ooit op die partij gestemd heb...
Zo'n mooi programma hadden ze toen. Een gezonde mengeling van utopie en realiteitszin, met mooie toekomst plannen voor Nederland.
Europa was toen, net als bij alle andere partijen, slechts een kleine paragraaf in het programma.

Moet je ze nu eens zien.

Aan de andere kant, ze zijn ondertussen wel alweer geëvolueerd van een one-issue parrij, Wilders bashen, naar een 2-issue partij; Wilders is stom en Europa is de bom.

Wat een mensen, blij dat ik er persoonlijk zo geen ken.

TisNieZoMoeilijk | 12-06-12 | 13:38

Met de nakende islamisering van Nederland is een "van der Ham" in je partij natuurlijk niet halal genoeg.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:38

Parsons | 12-06-12 | 13:36
Niet per definitie.. ;)

Superior Bastard | 12-06-12 | 13:37

Parsons | 12-06-12 | 13:36 Nee.

Jammer hè?

zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:37

Nietvoordekat | 12-06-12 | 13:33
Argumenteren op basis van verwachtingen noemt men in de volksmond ook wel eens dom.
Daarbij schroom ik het ook niet te melden als ik het eens met de pvv eens ben, al komen die momenten maar weinig voor.

Superior Bastard | 12-06-12 | 13:37

Die wachtgeldregeling is bedoeld om het inkomen van uitgerangeerde politici veilig te stellen tijdens hun altijd moeilijke en langdurige zoektocht naar een nieuwe werkgever.

Lees: de belastingbetaler mag het ronddraaien van de partijpolitieke banencaroussel bekostigen omdat het niet altijd meteen lukt om dit soort besmette figuren ergens als burgemeester of bestuurslid van een quango te dumpen.

Gootbalkoning | 12-06-12 | 13:37

widtvoet ® | 12-06-12 | 13:35 Hee, een PechtoIde.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:36

@Superior Bastard | 12-06-12 | 13:29
Dus dat De Jager dag in dag uit roept dat wij onze centjes terugkrijgen is niet waar?!

Parsons | 12-06-12 | 13:36

Kunnen we niet gewoon álle nu zittende Kamerleden op laten zouten? En dan met een frisse wind, nieuwe bezems en een heel nieuwe kamer van de grond af opnieuw beginnen?

zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:35

@Mindy | 12-06-12 | 13:28
Dat zinnetje ook: (...) Politici moeten hun ambt onafhankelijk kunnen vervullen. (...)

Ik wil mijn werk ook onafhankelijk kunnen doen op kosten van de buurman, maar de enige waar ik verplicht afhankelijk van ben is de Blauwe Enveloppenbrigade. En als ik niet doe wat die zeggen komen ze bewapend mijn huis in om het te halen.

Parsons | 12-06-12 | 13:35

d66 ziet natuurlijk dat er binnenkort een verdrag voor een nieuwe europese grondwet komt, dus alle kamerleden die maar iets met 'referendum' hebben moeten worden gewipt.

cumshaft | 12-06-12 | 13:34

James Lastig | 12-06-12 | 13:30
Daar ben ik het niet mee eens, daar hebben ze toch de account managerslaag al voor.

Superior Bastard | 12-06-12 | 13:33

@Superior Bastard | 12-06-12 | 13:31
Nee, las ik niet. Maar uw fervente haat jegens alles wat ook maar een beetje naar PVV riekt, is welbekend. Ik verwacht dan ook dat u bij een PVV'er die een dergelijk besluit zou nemen, iets heel anders zou verkondigen.

Dat noemt men in de volksmond ook wel hypocriet.

Nietvoordekat | 12-06-12 | 13:33

James Lastig | 12-06-12 | 13:30 Nee, dat willen ze niet meer. Het snijden in eigen vlees wil zeggen dat de balpennenjongen ook op de fietsenkelder moet letten.

En dan wordt zo'n taak te zwaar voor een politicus.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:33

Overigens niet geheel onbegrijpelijk. Als het straks bijltjesdag is kan je inderdaad beter niet tot D66 behoren.

spanarchist | 12-06-12 | 13:32

Wachtgeld is het enige geld dat er nog is.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 13:31

Nietvoordekat | 12-06-12 | 13:28
Excuus, u las natuurlijk "kamerleden, behalve pvv kamerleden, verdienen over het algemeen lof". Tja vooringenomen slachtofferdenken is geen leuke eigenschap. Ik zal pogen er rekening mee te houden.

Superior Bastard | 12-06-12 | 13:31

Petite Pays Bas en respect voor iemands keuze na 10 jaar ondankbaar werk...?

Strangetown | 12-06-12 | 13:31

@Superior Bastard | 12-06-12 | 13:29 | + 0 -
Zoals dat de euro het gaat redden en het ESM helemaal niet ondemocratisch is.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:31

Nederland is uitverkocht en aan de haaien gevoerd.
Taak volbracht voor velen in de politiek blijkbaar.
Rest ons alleen nog ze te kielhalen.

BedrijfsTijgerT | 12-06-12 | 13:31

Superior Bastard | 12-06-12 | 13:24
Wat een gelul ... de meeste kamerleden zouden in een normale functie -en zeker in het bedrijfsleven- nog niet de verantwoordelijkheid krijgen over de balpennenvoorraad.

James Lastig | 12-06-12 | 13:30

Ik heb uit betrouwbare bron (hoestende man met bolhoedje en Boliviaans accent) dat hij een patatkraam gaat beginnen.

Cuyahoga | 12-06-12 | 13:30

Eén van de weinige huidige D66'ers, die ik nog wel okay vond. Hij zal het wel niet met de huidige D66 koers eens zijn.
 
... en dat kan ik me heel goed voorstellen.

saintinel | 12-06-12 | 13:30

@Superior Bastard | 12-06-12 | 13:26
Waarom heet het dan anders bij politici, en hangt er een veel hoger prijskaartje aan?

Kent u het boekje Animal Farm?

Nietvoordekat | 12-06-12 | 13:29

Dit is tijdens de Bilderbergconferentie zo besloten.

James St John Smythe | 12-06-12 | 13:29

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:28
Iets dat tot in den treure wordt herhaald is niet per definitie waar.

Superior Bastard | 12-06-12 | 13:29

@Superior Bastard | 12-06-12 | 13:24
Behalve als ze natuurlijk bij de PVV zitten, toch? Want die zijn echt heel erg fout, en dan mag je ze schofferen en zo. En daar doet u natuurlijk vrolijk aan mee. Zo bent u.

Hypocriet hoor.

Nietvoordekat | 12-06-12 | 13:28

Er is een burgemeestersfunctie vrij en hij wil zijn tijd besteden met campagne voeren zodat de burgers op hem zullen stemmen?

spanarchist | 12-06-12 | 13:28

@Superior Bastard | 12-06-12 | 13:24 | + 0 -
Het is een grap die waar blijkt te zijn.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:28

Boris heeft nog wel iets dat lijkt op een geweten geschokt kereltje?

deraderendraaien | 12-06-12 | 13:27

Nietvoordekat | 12-06-12 | 13:25
Bij burgers heet het WW.

Superior Bastard | 12-06-12 | 13:26

De enige D66-ert die nog enig respect afdwong.
Hij zal wel kaltgestellt zijn door de kontneuk coalitie.

James Lastig | 12-06-12 | 13:25

wachtgeld.. leuker kunnen we het niet maken

(c)ZWITSUL | 12-06-12 | 13:25

@Nietvoordekat | 12-06-12 | 13:24
Waar ik bij toe wil voegen: die werkdruk doen ze zichzelf aan. Er is niemand die ze verplicht om de politiek in te gaan, en ze weten donders goed waar ze aan beginnen. Dan ook niet zeiken dat ze het zo druk hebben.

Wachtgeld is gigantische bullshit. Politici zijn niks meer of minder waard dan elke andere burger, en verdienen het niet om zo'n regeling te krijgen.

Nietvoordekat | 12-06-12 | 13:25

D66 voorziet een probleem met haar moslim-stemmers zolang er een Ham op de kieslijst staat?

rara | 12-06-12 | 13:25

Dag Boris! Bea heeft beslist?

deraderendraaien | 12-06-12 | 13:24

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:20
Kap eens met die uitgekauwde "grap".

OT:
Kamerleden, voor welke partij ook, verdienen over het algemeen lof, aangezien zij in publieke functies meer verdienen en minder geschoffeerd worden.
Ter Ham was een goeie, welliswaar van de verkeerde-kant- partij, maar toch..

Superior Bastard | 12-06-12 | 13:24

Een van de weinige politici die een helder verhaal had en betrouwbaar overkwam. Zonde.

Duizendklapper | 12-06-12 | 13:24

@zhegoggles | 12-06-12 | 13:21
Heb je ook ergens een verifiëerbare bron, dat ze 80 uur in de week werken?

En dan nog is die wachtgeldregeling aperte bullshit. Waarom zij wel, en vrijwel elke andere beroepstak niet? Laat ze maar lekker in de WW zitten. Doet de rest ook. Of zijn sommige dieren toch gelijker dan anderen?

Nietvoordekat | 12-06-12 | 13:24

D66 lijkt een synoniem voor gelegenheidsdieven. Kijk maar naar het "lente akkoord"...

Rikketiktik | 12-06-12 | 13:21

Een kamerlid dat tien jaar lang tegen de tachtig uur per week heeft gewerkt zal toch zeker geen wachtgeld krijgen? </sarcasm> We zullen je missen Boris.

zhegoggles | 12-06-12 | 13:21

Wachtgeld HERE WE COME!

Ruben Koene | 12-06-12 | 13:21

Fijn een politicus die er genoeg van heeft zijn kiezers te belazeren. Kan je nagaan hoe het volk zich voelt na jaren keihard anaal genomen te zijn.

weedo | 12-06-12 | 13:21

Verstandig... op een zinkend schip kan je beter niet te lang blijven rondhangen.

hooliganica hollandi | 12-06-12 | 13:21

Oh ik zie het nu, hij krijgt natuurlijk een "beloon"-functie voor zijn stemgedrag.

Trias Parasitica

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:20

Hè, weer zo'n overtuigende D66'er uit de Tweede Kamer. Kommer en kwel...

capsoo | 12-06-12 | 13:20

De enige verstandige D'66-er is er een die opstapt. Hulde Boris, oh en geniet de komende jaar maar van onze centjes hoor. Democratisch graaien is zó 2012.

Nepliberaal.

Parsons | 12-06-12 | 13:19

"Dit zaakje stinkt"

Dan zal het wel met het ESM te maken hebben.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 13:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken