Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De onzichtbare kieslijst van het CDA

doeidoeisabine.jpg Het CDA. Traditioneel de grijze muizen met ribbroeken en knierokken in veilig-onopvallende kleurcombinaties. Maar de lijst voor 12 september is zelfs voor CDA-begrippen wel heel voorzichtig. Niet alleen grauwgristelijk en bovengemiddeld gemiddeld, maar tevens totaal onbekend. Alle theologe trekpoppen van het laatste kabinet zijn uit de lijst gezuiverd. Te besmet geraakt door de slopende samenwerking met de PVV en/of zelf een nare smaak in de mond gekregen van De Politiek anno 2012. Lees: te weinig lef & ambitie om de rokende puinhopen van Brussel, de euro en de verschuiving van God naar Allah nog langer aan te pakken. Ad Koppejan wilde niet op 19 en is pleite. Die andere dissident die nooit voorbij een grote mond kwam, Kathleen Ferrier, haakt ook af. Net als Rattus Maximus Verhagen, Liesbeth 'Wie?' Spies, die ponyclown van een Henk Bleker, MILFs Mirjam Sterk & Sabine Uitslag en zelfs MinFin De Jager. Daarvoor in de plaats 56 praktisch onbekende namen. Aangevoerd door Sybrand van Haersma Buma, die nog het meest aan een sullig personage uit Spin City doet denken. Bijgestaan door Sander de Rouwe (op 3), een 31-jarige bejaarde die het FATSOEN terug in de samenleving wil pompen met de aanpak van verkeershufters. Eigenlijk is de runner up van de lijsttrekkerscampagne, Mona Keijzer, de enige spannende kandidaat. Maar zolang haar lijken in de kast blijven (*kuch* ze was vóór samenwerking met Wilders), is dit CDA een onzichtbaar clubje wijkraadpolitici. Visieloos & veilig, iedereen.

Reaguursels

Inloggen

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:42 | + -9
.
De levensverwachting is pas recent gestegen: De babyboomers hebben nauwelijks voor de generatie vóór hun betaald.
.
Er is vergrijzing: De babyboomers hebben nauwelijks voor de generatie na hun betaald.

Voor wie hebben de boomers 40 jaren lang dan wel betaald?

Musset | 14-06-12 | 10:29

Mieke Sterk gaan we wel missen. Wat zat ze vandaag weer mooi te wezen naast Sijbrand. 39 jaar al en nog zo mooi !

beniknouzoslim | 12-06-12 | 20:41

Ook Koppejan met die stiekeme christelijke inteelt kop eruit, z,n zelfgenoegzaamheid op TV deed mij iedere keer kotsen, net als Ferrier,
of Leerdam, die zwarte dorps idioot van de P.v.dA.! Krijgen deze idioten ook nog wachtgeld??? Wordt het eens geen tijd dit soort randdebielen levenslangTBS te geven??

baanaru | 12-06-12 | 16:04

De koude stenen vloer van het CDA is vies en plakkerig geworden, en in alle hoeken liggen rattenkeutels. Je ziet ook overal opgefrommelde vellen papier liggen. vol met vergeten voornemens en niet ingevulde beloftes. Dus is het vegen geblazen, en schrobben, op de blote knieën, met groene zeep en met een harde borstel.
Het gebouw moet schoon, kraakhelder, en ruiken naar nieuw, opdat wij allen vergeten.

Schoorsteenveger | 12-06-12 | 13:19

Superior Bastard | 12-06-12 | 10:11 |
"Die Mona Keijzer had vroeger toch een rubriek in de Story?"
------------------------------
Jij bedoelt die Mona van de Story, die o.a. mij wel eens gevraagd heeft of ik wat fake-lezersbrieven wilde schrijven. Nee, dat is een andere Mona. Maar daar lijkt ze qua uitdrukkingswijze wel wat op.

WirMachenMusik | 12-06-12 | 12:29

tssss.... Mona Keijzer.... Tja, als je dat verfrissend vind! Ik krijg bij haar het gevoel of zij één van de organisatoren van de EO-jongerendag is. Eigenlijk vind ik het een vervelend mens.

Kobus v/h zandpad | 12-06-12 | 12:05

Saaihead | 12-06-12 | 11:48

Sinds wanneer zijn CDA-ers Christenen?

kaskoeskielewan | 12-06-12 | 11:51

Nou, eerlijk is eerlijk, nummertje 53 doet hier in de stad erg goed werk. Alles wat het CDA landelijk kapotmaakte en betuttelde, maakte hij juist goed. Maarja, blijft een christen, dus mijn stem zal 'ie niet krijgen...

Saaihead | 12-06-12 | 11:48

@gooi en smijtwerker | 12-06-12 | 11:21
Niemand, JK is gewoon een onbetrouwbare egoïst. De beste man is niet bezig met het landsbelang maar uitsluitend met zijn eigen belang. Mark my words: hij duikt binnen 12 maanden op op één of andere europese dikbetaalde topfunctie. Maar daar moet 'ie nog wel even wat zaakjes er snel doorheen drukken. Voor wie het betrouwbaarheidsgehalte van JK vergeten was nog even een interessant artikel in de VK van op de kop af vijf jaar geleden: www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/...

Mr Dixit | 12-06-12 | 11:35

"Ad Koppejan wilde niet op 19 en is pleite. Die andere dissident die nooit voorbij een grote mond kwam, Kathleen Ferrier, haakt ook af." Moet eigenlijk zijn:
"Ad Koppejan werd op een onverkiesbare plaats geparkeerd en heeft de eer aan zichzelf gehouden. Kathleen Ferrier is vriendelijk door zeer dringend door de partijleiding verzocht te vertrekken.

Marcus Porcius Cato | 12-06-12 | 11:33

@Mr Dixit | 12-06-12 | 11:20
de vraag is niet: wie staat er achter hem, maar: wie zit er achter

gooi en smijtwerker | 12-06-12 | 11:21

@gooi en smijtwerker | 12-06-12 | 11:16
De afstandbediening van JK is makkelijk: een darkroom, een 25-jarige toyboy en voldoende voedsel.

Mr Dixit | 12-06-12 | 11:20

@gooi en smijtwerker | 12-06-12 | 11:14
Ik denk ook dat het zijn fout was dat Rutte de giga blunder beging over die 50 miljard.
Als alles goed was gegaan had JK hem dat degelijker moeten uitleggen toch?

deraderendraaien | 12-06-12 | 11:20

@vetkleppert | 12-06-12 | 10:49
Dat lijkt maar zo, maar in werkelijkheid is de PvdA er voor grote bedrijven. Bedenk maar: een partij die zich schijnbaar inzet voor de werkende klasse is het ideale controlemechanisme voor grote corporates. Dat is geen aluhoedjestheorie maar wordt bewezen door ex-PvdA kopstukken. Bos, Kok, De Waal, Alders, Wallage, Vermeend, moet ik nog doorgaan? Als dank voor hun "crowd control" krijgen ze stuk voor stuk dikbetaalde bestuursfuncties en commissariaten bij multinationals. En als het niet zo eenvoudig werkt dan geven de dames en heren wel érg makkelijk hun politieke principes op.

Mr Dixit | 12-06-12 | 11:19

maar ondertussen heeft JK wel de bindende rol gespeeld in het totstandkomen van het verraad van kunduz.

wie heeft de afstandsbediening van die man?

gooi en smijtwerker | 12-06-12 | 11:16

Dat wordt lachuh in september. Er blijft niet veel over van die club tenzij ze een totaal andere koers gaan varen. Hun enige kans is wéér met VVD en Wilders, maar waarschijnlijk wordt het (opportunisten als het zijn) toch PvdA en SP want die laatste heeft gezien de peilingen de beste kaarten.
Dan rest ons slechts de geschriften van Karl Marx in het Spaans te gaan leren lezen en Boliviaanse aardappelen te eten, terwijl de sharia wordt ingevoerd. Worden interessante tijden.

kaskoeskielewan | 12-06-12 | 11:15

Ik vond Richard Kind altijd de leukste in Spin City. Ik zou op m stemmen.

rexmundi666 | 12-06-12 | 11:14

@deraderendraaien | 12-06-12 | 11:11
zoals ik zei, betrouwbare bronnen.

JK schijnt te lui te zijn om dossiers te lezen, heeft geen kennis van zaken en speelt het liefste met zijn telefoon....

gooi en smijtwerker | 12-06-12 | 11:14

Religie hoort in de kerk, niet in de Tweede Kamer.

Schaamharing | 12-06-12 | 11:14

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:53
Hoezo? Dan ga jij toch ook het gelag betalen? tenminste als je jonger bent dan 50. Dan ga je namelijk straks ook pas met 67 met AOW, en mogelijk nog later.

La Bailaora | 12-06-12 | 11:12

@gooi en smijtwerker | 12-06-12 | 10:40
Is dit inside info?
Idd iedereen die hersens gebruikt heeft allang gezien dat hij graag aandacht krijgt en belangrijk gevonden wil worden. En wat is er dan makkelijker dan gewoon de dictaten uit Brussel te volgen zonder zelf ook maar één plan te bedenken om betere voorwaarden voor Nederland te bewerkstelligen?
Dit is idd de slechtste financiële man, die we naar voren hebben geschoven.

deraderendraaien | 12-06-12 | 11:11

Het 10-punten plan voor verbeteren verkeersveiligheid is van Sander de Rouwe- zie zijn site- is zo treurig dat t lachwekkend is. Of andersom...

Tena Lady | 12-06-12 | 11:11

irma zonderboezem | 12-06-12 | 10:34 | + 0 -

ROFLOL!!!

eerstneukendanpraten | 12-06-12 | 11:07

Dat wordt weer sjorren voor Bleker na de definitieve val van zijn cda.

das_Freudenmädchen | 12-06-12 | 11:07

@Kaas de Vies | 12-06-12 | 11:00

Het zou hun probleem moeten zijn. Dat is wat anders. Hetgeen Wilders als "resultaat" van het gedoogakkoord presenteerde, liet het probleem aan ons.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 11:06

Hahaha, Balkenende en De Jager waren er al mooie voorbeelden van dat niemand meer wil bij het CDA, maar dit slaat alles. En dan nog een eigen wiki-entry met de zinsnede "studeerde vervolgens tot 2005 bestuurskunde en overheidsmanagement". Studeerde? Nee vriend, dat heet "een opleiding volgen".

Mr Dixit | 12-06-12 | 11:06

@mvdwarsligger | 12-06-12 | 10:57 |

Van de Marokkaanse nationaliteit (en enkele andere Noord-Afrikaanse nationaliteiten) kan geen afstand worden gedaan. Bron: www.indklantdienstwijzer.nl/cms/pages/...

Wellicht is dat met Turkije onlangs verandert... Ik maak me zorgen over het wisselgeld dat hiervoor is betaald....

applaus voor de paus | 12-06-12 | 11:03

@necrosis | 12-06-12 | 11:00
Kan hij ook niet, maar het was een prijs die in dit geval niet te hoog was.

mvdwarsligger | 12-06-12 | 11:03

@irma zonderboezem | 12-06-12 | 10:34
Briljant! +100

deraderendraaien | 12-06-12 | 11:03

@vetkleppert | 12-06-12 | 10:59
Misschien had je even moeten lezen waar ik op reageerde, dan had je niet zo dom gereageerd.

mvdwarsligger | 12-06-12 | 11:02

@mvdwarsligger | 12-06-12 | 10:57
Een moedig besluit, want hij zal waarschijnlijk nooit meer naar Turkije kunnen, zonder de kans om opgepakt te worden.

necrosis | 12-06-12 | 11:00

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:58 | + 0 -
Dat is dan hun probleem, niet die van ons.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 11:00

@applaus voor de paus 10:53
Nee, verlenging van de AOW-leeftijd is niet nodig, als de overheid bezuinigt. En met bezuinigen bedoelt de PVV: minder uitgeven. Bovendien levert verlenging van de AOW-leeftijd niets op de komende 10 jaar, behalve een hoop kansloos gesolliciteer van bijna-bejaarden.

tipo | 12-06-12 | 11:00

@mvdwarsligger | 12-06-12 | 10:57
Ik sprak pas nog een Marokkaan die totale schijt heeft aan het land waar hij woont.
Wie kakelt er?

vetkleppert | 12-06-12 | 10:59

@Kaas de Vies | 12-06-12 | 10:54

Turkije en Marokko trekken zich daar niks van aan.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:58

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:54
Sprak anders pas nog een Turk die niet in dienst wilde en ook niet wilde betalen. Hij is nu alleen nog maar Nederlander.

Wie kakelt er?

mvdwarsligger | 12-06-12 | 10:57

@tipo | 12-06-12 | 10:53
visie - niet trots zijn op wat CDA en VVD (Extreem rechts) in al die jaren hebben gepoldert (met Geert erbij)

Itastijl | 12-06-12 | 10:57

@ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:53
Gewoon een kwestie van je overbodige paspoort verscheuren.

vetkleppert | 12-06-12 | 10:55

@ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:53 | + 0 -
Volgens het volkenrecht kan je afstand doen van een nationaliteit, alleen is er een "failsafe" ingebouwd zodat je niet stateloos kan worden.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 10:54

@ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:53 |

Dat is niet waar. Dat is nou gekakel.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:54

@vetkleppert | 12-06-12 | 10:26
Dat rechts "het moet anders" roeptoetert en uiteindelijk polderend uitkerings- en subsidiecircus alsnog steunt... is niet de schuld van links. Rutte steunt ook mensen met problemen.

Itastijl | 12-06-12 | 10:54

applaus voor de paus 10:38
Het buitenlanderstandpunt van de PVV is toch dat je er leuk mee kunt trouwen? De helft van de PVV heeft een buitenlandse echtgenoot.

Er is wel degelijk een visie: Doe als Zwitserland.

tipo | 12-06-12 | 10:53

@La Bailaora | 12-06-12 | 10:51 |

Om te voorkomen dat andere generaties het gelag betalen, vind ik dat de AOW leeftijd per direct omhoog moet naar 67. Maar daar was de heer Wilders (vanwege de stemmen van babyboomers) tegen.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:53

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:51

Nee, want Turkse en Marokkaanse nationaliteiten kan ook gewoon afstand van gedaan worden. Iets moeizamer misschien, maar niet onmogelijk.

Alleen WILLEN ze niet.

ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:53

@ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:50 |

De zinssnede uit het gedoogakkoord over dubbele nationaliteiten (die dus Turken en Marokkanen ongemoeid liet), kwam alleen vanwege Wilders in het gedoogakkoord.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:52

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:42
De levensverwachting ligt niet veel hoger dan 30 jaar geleden. Ook toen was de levensverwachting om en nabij 80 voor vrouwen, dat is nog steeds zo, alleen de mannen worden nu wat ouder. Er is idd. vergrijzing, maar net als bij de hogere kosten van zorg kan dat gewoon worden betaald door de hogere welvaart en automatisering. Het is gewoon een keuze, meer niet. Net zoals dat we in de zorg steeds meer kunnen, en dat ook allemaal weer binnen het basispakket stoppen.

De babyboomers is de generatie die nu met pensioen gaat, en als je nu de regeling leest gaan nou juist de babyboomers de dans ontspringen, of leveren misschien een maandje of wat in. Immers, men gaat het uitsmeren over jaren, elk jaart een maandje later met AOW.

Juist de jongere generaties (50 en jonger) gaan het gelag betalen: die rond de 50 gaan idd. pas met 67 jaar met AOW, nog jongeren misschien idd. nog later, al naar gelang de keuzes van de dan zittende regeringen.

La Bailaora | 12-06-12 | 10:51

@ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:45 |
in aanvulling op applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:46 |

Het "succes" van Wilders uit het gedoogakkoord:

"Het voorstel van het kabinet houdt tevens in dat het Nederlanderschap pas definitief wordt verkregen indien afstand is gedaan van een of meer andere nationaliteiten waarvan afstand gedaan kan worden."

Die "nationaliteiten waarvan afstand gedaan kan worden" zijn nationaliteiten van beschaafde, Westerse landen. Turkse en Marokkaanse paspoorten liet Gekke Geert ongemoeid.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:51

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:46

En het komt niet in je op, dat dat gedoogakkoord, net als ieder ander akkoord, een compromis is?
Hetgeen betekent dat je nooit 100% van je standpunten in één keer kunt verwezenlijken?

ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:50

@vetkleppert | 12-06-12 | 10:49 | + 0 -
De VVD is er voor behoud van macht net als al die andere partijen. Er is bijna geen rode draad meer te vinden anders dan dat.

Trias Parasitica.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 10:50

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:38
Laten we het simpel houden, en de grootste problemen benoemen oké?
1: veiligheid
2: vergrijzing
3: Te veel Europese bemoeienis
4: Te grote overheid.

Lees straks het PVV programma er op na, en zie hun visie op de echte problemen en wat daar aanhangt voor de burger. Dit hierboven zijn slechts de hoofdlijnen. Wat nou geen structuur en geen visie!

deraderendraaien | 12-06-12 | 10:49

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:44
De VVD is er vor grote bedrijven. Lekker Eurofiel en voor eht binnenhalen van kan niet schelen wat voor groep onopgeleide crisislijers om aan de goedkope braafslaafbehoefte van grote bedrijven te voldoen. Ongeacht de gevolgen voor de maatschappij.

vetkleppert | 12-06-12 | 10:49

Zo even rondje beurs doen. Spanje betaalt nu 6,6%, dat betekent dat 95% van de Nederlandse burgers kredietwaardiger zijn dan de Spaanse regering.

Kort door de bocht uiteraard, maar dan ben ik er sneller.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 10:48

Jezus_Boeddha | 12-06-12 | 10:44
Tja 'De schadeloosstelling van 'gewone' Tweede Kamerleden € 7311,56 bruto per maand in 2012. Daarnaast krijgen Tweede Kamerleden 8 procent vakantiegeld en een eindejaarsuitkering conform de regeling voor rijksambtenaren.8,3%' 'In totaal verdienen Tweede Kamerleden (ex de royale onkostenvergoedingen) hierdoor in 2012 € 102.040,13 ' www.parlement.com/9291000/modulesf/gpq...

seven | 12-06-12 | 10:48

@ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:45 |

Dat is niet waar. Dat is ook niet wat in het gedoogakkoord met de PVV stond en hetgeen Wilders als groot succes presenteerde.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:46

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:40

Dan heb jij het nog helemaal niet begrepen. Het laat die Turkse en Marokkaanse paspoorten inderdaad ongemoeid. MAAR DAAR GAAT HET JUIST OM!
Het tast de Nederlandse paspoorten van de Marokkaanse en Turkse Nederlanders aan. Zodat wanneer ze in de criminaliteit geraken, ze uitgezet kunnen worden naar land van origine. DAT is het doel.

ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:45

@vetkleppert | 12-06-12 | 10:40 |

Daar heb je toch een VVD voor?

Kakelend PVV bereikt geen resultaten. Die staan alleen maar aan de zijlijn. Na het weglopen van Wilders blijft hij voorlopig in de oppositie de kantlijn van het echte werk volkakelen.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:44

@seven | 12-06-12 | 10:37 |
Politici verdienen dus meer dan hoogleraren!?

Jezus_Boeddha | 12-06-12 | 10:44

@La Bailaora | 12-06-12 | 10:38

De levensverwachting is pas recent gestegen: De babyboomers hebben nauwelijks voor de generatie vóór hun betaald.

Er is vergrijzing: De babyboomers hebben nauwelijks voor de generatie na hun betaald.

Desondanks willen babyboomers zelf vanaf hun 65ste met pensioen, en dat laten betalen door jongeren die pas vanaf hun 70ste met pensioen gaan.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:42

@ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:12
Helaas wel ja :-) #PvdA #SP #GroenLinks

wakkere_nederlander | 12-06-12 | 10:41

@vetkleppert | 12-06-12 | 10:32
Ja, maar het heeft nou juist zo weinig met links te maken. Alleen denk ik dat linksmensen nogal worden gehersenspoeld omdat er in het woord socialisme het woord sociaal verborgen zit. Daar houden veel mensen op met nadenken, en lezen niet waar de doctrine socialisme voor staat (grote overheid, sterker nog, alles aan de overheid), zodat je eigenlijk toegroeit naar een 100% belasting en een eigendom die niet meer in handen is van individuen. Daarvoor hoef je alleen maar Karl Marx te lezen.

La Bailaora | 12-06-12 | 10:41

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:38

Nog een keer valt het hier: buitenlanderstandpunt.

Welk standpunt gaat het dan concreet om buitenlanders?

ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:40

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:38
Het gaat om alle issues.
Islam, immigratie, Europa, subsidiecircus, staatsomroep, milieuhysterie, linkse hobbies en culturele aids in het algemeen.

vetkleppert | 12-06-12 | 10:40

@ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:34

De PVV is niet realistisch over migratie. Het standpunt over het dubbele paspoort laat dubbele Marokkanse en Turkse paspoorten ongemoeid, terwijl de bevolking daar juist moeite mee heeft. Het pakt de dubbele paspoorten aan van Nederlanders in het buitenland, en van Westerse kenniswerkers in Nederland.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:40

@deraderendraaien | 12-06-12 | 10:35
dat is een betere plek voor Jan Kees dan op het ministerie.

volgens betrouwbare bronnen zien de ambtenaren JKdeJager het liefst zo snel mogelijk verdwijnen. in ambtelijke kringen wordt hij gezien als de slechtste minister van financien aller tijden. iets wat wij hier al wisten, maar op een of andere manier komt dat in de gelijkgeschakelde nederlandse pers nog niet echt over het voetlicht.

gooi en smijtwerker | 12-06-12 | 10:40

@necrosis | 12-06-12 | 10:30
@zeg maar jansen | 12-06-12 | 10:34
Ja nu je het zegt, die ook inderdaad.
Vreemd.

Onderbuik | 12-06-12 | 10:40

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:31
Omdat het Catshuis al voor 90% lastenverzwaringen waren. Dat nadat hij weg was er in 2 dagen er een nog erger akkoord door gejast zou worden kon hij niet weten, en kan dat ook nooit tegenhouden. Hij was en staat voor een kleinere overheid. In zijn akkoord heeft hij een bezuiniging op OS bedongen, kreeg er 1 jaar 700 miljoen bezuiniging voor (gedurende 1 jaar) en vond dat nou juist zelfs te weinig. En terecht. Hij kon zijn handtekening niet zetten onder een lastenverzwarings-akkoord.

De werkelijke oplichters zijn de mannen van de kunduz-coalitie.

Over de AOW, dat is geen babyboomers speeltje. De babyboomers hebben immers meer dan 40 jaar voor de oudere generatie betaald, en jij zou daar ook weer van kunnen profiteren later, terwijl je nu betaalt. Dat heet in linkse kringen dan weer solidariteit.

La Bailaora | 12-06-12 | 10:38

Agnes Mulder? Die opperde laatst dat er motorpaden = smalle kronkelende wegen door de natuurgebieden in Drenthe aangelegd moesten worden, dat was goed voor het toerisme. Zoiets als de dijken in de Betuwe. Bewaar me!

Synecdoche | 12-06-12 | 10:38

@deraderendraaien | 12-06-12 | 10:32

Waarschijnlijk gaat het de PVV-aanhang maar om één issue. In die optiek is de PVV extreem rechts, en daarom klassificeer ik de PVV als rechts. Geen middenpartij.

Dat is wat anders dan een gestructureerde visie op ons toekomst van onsland. Die heeft de PVV niet. Naast het buitenlanderstandpunt heeft de PVV vooral linkse, pro-babyboomstandpunten (AOW) aanhangt.

Het gebrek aan structuur maakt het gedachtengoed van de PVV tot gekakel.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:38

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:28

True. Maar SP is dan ook van beginne uit communistisch, de extreme vorm van socialisme. En extremisme is 'te' en 'te' is nooit goed, zo zegt men.

ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:38

Wat een exodus, en niet alleen bij het CDA. (Nietwaard Dibi?) Nog snel profiteren van de oude wachtgeldregeling zeker. 6 jaar lang 7000pm. (In de nwe regeling wordt dat 3jr, maar maximumbedrag blijft itt WW wel onbeperkt)
'Voor de hoogte van dit inkomen geldt in principe geen maximum, zoals het maximum dagloon bij de WW. Een minister verdient bruto € 140.000, dus zal aan wachtgeld in het eerste jaar € 112.000 krijgen, daarna € 98.000. Voor een Kamerlid ligt het salaris op zo’n € 7.000 bruto per maand. Ze krijgen het wachtgeld net zo lang als hun diensttijd, met een minimum van twee, en een maximum van zes jaar. Zonder sollicitatieplicht.' www.geldenrecht.nl/artikel/2010-03-18/...

seven | 12-06-12 | 10:37

Raar, helemaal geen excuustruus op de lijst. Wel twee lieden met een dubbele faimlienaam. Het gaat de kant op van het CHU.

lijn5 | 12-06-12 | 10:35

@necrosis | 12-06-12 | 10:30
Met het verschil dat JK nu de eerste 25 jaar in een darkroom verdwijnt.

deraderendraaien | 12-06-12 | 10:35


eerstneukendanpraten | 12-06-12 | 10:14 |
Geloof het of niet, ik werk zowaar voor mijn geld, dus kan ik nooit in de kamer zitten:-)

irma zonderboezem | 12-06-12 | 10:34

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:24

De standpunten over immigratie zijn niet extremistisch, maar komen eerder in de buurt van realistisch. We zitten vol (op stadsstaten na, zijn we het dichtstbevolkte land van Europa), we hebben zat potentiële arbeiders van onszelf die nog aan de slag kunnen en al die thuiszitters maken de verzorgingsstaat onbetaalbaar. Maar zijn die ideeën dan ook rechts?

En de standpunten jegens de Islam: relibash is van oudsher een linkse hobby geweest. Wat de islam in de ogen van het oudlinkse gepeupel zo anders maakt, is voor mij zeer onduidelijk.
Op het punt na, dat de aanhangers van de islam een enorme kudde stemvee is voor de oudlinkse partijen, die hiermee een vorm van kapitalisme zijn aangegaan waar het draait om de valuta stemmen/zetels.

ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:34

Onderbuik | 12-06-12 | 10:26 Goed voorbeeld doet goed volgen. Dat deed Wouter Bos ook al na de vorige kabinetsperiode.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 10:34

@La Bailaora | 12-06-12 | 10:29
Klopt, maar dat is het soort dingen waardoor men hem links meent te moeten noemen. De goede en rechtvaardige delen van de verzorgingsstaat: Solidariteit met andere Nederlanders die ook bijdragen aan hun eigen voorzieningen.

vetkleppert | 12-06-12 | 10:32

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:26
De PVV aanhang ziet die rode draad allang, alleen de rest van kleurenblind Nederland ziet slechts prikkeldraad. jammer!

deraderendraaien | 12-06-12 | 10:32

@La Bailaora | 12-06-12 | 10:29 |

Geert een kleine overheid? Waarom heeft Wegloper Wilders dan het Catshuis-akkoord geblokkeerd en het kabinet overgeleverd aan GroenLinks dat vooral lastenverhoging wil?

De AOW is een speeltje van babyboomers, kennelijk de aanhang van de PVV.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:31

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:28
Ja, eens.

vetkleppert | 12-06-12 | 10:30

@Onderbuik | 12-06-12 | 10:26
Daar hadden Bos en Zalm ook last van.

necrosis | 12-06-12 | 10:30

@vetkleppert | 12-06-12 | 10:15
Het is waar dat links weinig met sociaal te maken heeft, maar alles met een grote overheid en hoge belastingen. Dus het uitknijpen van de burger.

Geertje wil een kleine overheid en de lasten niet bij de burger leggen, dat is alles behalve links. Dat ie niet wil tornen aan de AOW van de burgers is helemaal niet 'links'. Het is immers een regeling van en voor burgers.

La Bailaora | 12-06-12 | 10:29

Die Buma lijkt meer op die Arwin Meiwes, de kannibaal van Duitsland.

eagleye | 12-06-12 | 10:29

@vetkleppert | 12-06-12 | 10:26 |

Socialisme is het kwaad. Lees maar eens over wat er mis ging in Oost Europa. Het partijprogramma van de SP is niet minder kwalijk.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:28

inmiddels loopt de rente in spanje weer hard op, nu 6.66% voor de 10 jaars.
de tijd voor de euro tikt hiermee weg, soros en lagarde geven het nog tot eind augustus.
tegen deze achtergrond is de kieslijst van het CDA natuurlijk helemaal irrelevant. 12 september wordt het echte referendum over de wederopbouw van Nederland na de harde reset.

gooi en smijtwerker | 12-06-12 | 10:28

Toch raar dat homoboy de Jager ook weggaat, eerst extreme financiele maatregelen erdoor moffelen en dan weggaan zodat hij niet meer aanspreekbaar is...

Onderbuik | 12-06-12 | 10:26

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:22
Onzin. Er is niks mis met wat een halve eeuw geleden socialisme werd genoemd, namelijk: solidariteit met andere Nederlanders die ook hebben bijgedragen aan de voorzieningen voor mensen met wie het helaas even niet goed gaat.
Dat is iets heel anders dan het binnenhalen en vertroetelen van anti westerse ballast en het eindeloze uitkerings- en subsidiecircus wat tegenwoordig links heet.

vetkleppert | 12-06-12 | 10:26

@deraderendraaien | 12-06-12 | 10:24 |

Je bedoelt dat je in de toekomst met terugwerkende kracht wel een rode draad door het gedachtegoed van Gekke Geert kunt trekken?

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:26

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:22
Daar verschild ons inzicht, maar dat is goed want de tijd zal het ons uiteindelijk leren.

deraderendraaien | 12-06-12 | 10:24

@ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:21 |

Gekke Geert heeft de redelijke standpunten van dhr. Bolkestein over immigratie en Islam overgenomen, en heeft daar een extremistisch verhaal van gemaakt dat moeilijk serieus te nemen valt.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:24

@ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:21
'Links' en 'Rechts' zijn sociale constructies. De betekenis van de termen hangt af van de periode in de geschiedenis, en de overtuiging van degene die de woorden gebruikt.

rara | 12-06-12 | 10:24

Zou Jan Kees gaan rentenieren?

zeg maar jansen | 12-06-12 | 10:24

Lood om oud ijzer, betalen moeten we toch.. koffie iemand? D.E.?

armageddonna | 12-06-12 | 10:23

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:22 En z'n handpoppen kakelen netjes mee.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 10:23

Geloven doen die sukkels maar in hun eigen tijd.
Gristelijke piepels... mag´k effe kotzen .

Ratzing. | 12-06-12 | 10:23

@ole guapa | 12-06-12 | 10:13
Het CDA dat als stroop aan het links socialistische Brussel blijft kleven, zal als links te links de toekomst ingaan. Niks middenpartij!

deraderendraaien | 12-06-12 | 10:22

@deraderendraaien | 12-06-12 | 10:16

De PVV is geen middenpartij. Dat ze een linkse economische politiek hebben, komt gewoon omdat er geen structuur in het PVV gedachtengoed zit. Geert kakelt maar wat.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:22

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:20

Wat zijn dan de rechtse punten van de PVV?

ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:21

@vetkleppert | 12-06-12 | 10:18

Ook al ben je links, maar anti oud-links. Het is de grootste dooddoener van de afgelopen eeuw.

En ben je echt rechts, wordt je ineens extreemrechts genoemd...

ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:21

@ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:16

Ze zijn kakelbont.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:20

@vetkleppert | 12-06-12 | 10:12 |

Ah, je weet maar nooit: Als Geert bijvoorbeeld een puppie zou vermoorden op live TV, dan komt Drinkman weer helemaal terug.

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:19

die De Rouwe heeft echt zo'n politiek correcte linkse nazi-kop.

ministerpronk | 12-06-12 | 10:19

De ratten die het zinkende schip verlaten doen dat niet zonder een wachtgeldregeling. Die nieuwe regering gaat daardoor wel een beetje duur worden.

zeg maar jansen | 12-06-12 | 10:18

@ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:16
Tegenwoordig is alles rechts wat niet hardcore marxistisch en anti-westers is.

vetkleppert | 12-06-12 | 10:18

@Superior Bastard | 12-06-12 | 10:12

Wat is dat buitenlanderbeleid dan?

ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:17

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:09

PVV is niet rechts...

ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:16

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:09
Ik zie in de PVV meer een middenpartij dan in het CDA.
Als je ziet hoeveel gelijkenis de PVV vertoont op het sociale vlak met de SP.
Het wachten is op het partijprogramma van de PVV waarop je straks kunt zien dat de SP een PVV light is.
Mark my words!

deraderendraaien | 12-06-12 | 10:16

@Superior Bastard | 12-06-12 | 10:12
Als je links bedoelt in de zin van sociaal klopt dat wel. Van voor de seventies dus.
Maar tegenwoordig is links alleen nog maar anti-Nederlands en anti-werk.

vetkleppert | 12-06-12 | 10:15

Waarom Sabine, waarom? Valt het moederschap zwaarder dan je dacht? Was je te vaak topic/sidekick bij Geenstijl? Of ben jij de echte Irma Zonderboezem?
Vragen, vragen...

eerstneukendanpraten | 12-06-12 | 10:14

Wrong. Slimme zet van CDA: ze hebben opruiming gehouden van mensen die te zeer een Wilders-geur aan zich hebben hangen en notoire jankerts als Koppejan c.s.. Nieuwe kansen in een nieuwe ronde.
Je kunt er veilig vanuit gaan dat er ook een contingent stemmers is die juist voor het veilige midden zullen kiezen, weer een 'nette' politiek willen. PvdA beweegt zich steeds meer naar links, dus alleen CDA en VVD blijven voor die mensen over. Voor iedereen met conservatieve / christelijke waarden komt het CDA dan weer in de picture. Mind my words, het CDA gaat nog eens heel groot worden.
Disclaimer: niet door mijn stem overigens, ik = liberaal.

ole guapa | 12-06-12 | 10:13

Gezien hun C- achtergrond zullen ze er stuk voor stuk niet minder van worden, de opportunisten.

Superior Bastard | 12-06-12 | 10:13

Waarschijnlijk zal nr. 47 op de lijst, Uitvaartondernemer Moerland, uiteindelijk 2e worden. Handig zo'n deskundige.

Musset | 12-06-12 | 10:13

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:09
PVV is linkser dan de SP, op het buitenlanderbeleid na.

Superior Bastard | 12-06-12 | 10:12

2 boomers, een meerderheid voor de verloren generatie (generatie X) 1956 - 1970 (Henk Becker) Zeg maar, de generatie waarvan de campagneleider van Obama vond dat ze -net als de boomers- ook 'zuur' waren en derhalve onwerkbaar.

Einde van de Domheid | 12-06-12 | 10:12

@applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:09
Welnee, over Brinkman horen we niks meer na 12 september.

vetkleppert | 12-06-12 | 10:12

@wakkere_nederlander | 12-06-12 | 09:58

Sinterklaas partijen hebben we er zelfs heel veel van...

ZKH EénOog | 12-06-12 | 10:12

die Mona Keijzer had vroeger toch een rubriek in de Story?

Superior Bastard | 12-06-12 | 10:11

De ratten verlaten het zinkende schip...

Petrus de Rewa | 12-06-12 | 10:11

Het CDA bestaat bij de gratie van bejaarden die al een paar decennia dezelfde mening hebben omdat ze al net zo lang niet meer buiten zijn geweest.
PVDA trouwens ook, maar die hebben de allochtone stem erbij gekregen.

vetkleppert | 12-06-12 | 10:11

@Kaas de Vies | 12-06-12 | 10:06
En géén benul dat ze de eigen achtergrond verkwanselen aan de islam. Het spreekwoord zegt God is voor de domme, het zij zo!

deraderendraaien | 12-06-12 | 10:09

Zonder middenpartij moeten stemmers weer kiezen.

Als het CDA verdwijnt hebben we geen midden-partij meer maar:

- Een linksmiddenpartij: D66, met links daarvan PvdA, SP en GroenLinks
- Een rechtsmiddenpartij: VVD, met rechts daarvan PVV en Hero Brinkman

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:09

bij de teraardebestelling van het CDA.

de partij is nu helemaal gekaapt door de christenunie adept Ruth Peetoom.

het CDA laat het traditionele stemgebied brabant en limburg over aan de SP en de PVV.

op naar de aanstaande fusie met de christenunie in de nieuwe ARP. maximaal 5 zetels, handjes dichtknijpen

gooi en smijtwerker | 12-06-12 | 10:09

Gek.. maar als ik Sybrand vHB zie, moet ik altijd meteen denken aan Matt Damon in Ocean's 13 denken. Lenny Pepperidge & Sybrand vHB zijn tweelingbroers!

Dr Strangelove | 12-06-12 | 10:08

Dus JKdJaknikkert denkt dat hij stilletjes via de achterdeur kan vertrekken?

*Pek en veren bij de achterdeur smeert.

BedrijfsTijgerT | 12-06-12 | 10:08

Het zijn toch wel allemaal boomers?
Met iets anders haal je per definitie geen meerderheid!

Einde van de Domheid | 12-06-12 | 10:07

De CDA-kandidatenlijst is volkomen oninteressant, op de bovenste 8 plaatsen na. Meer komen er toch niet in de tweede kamer.

Veel interessanter is het, om eens te kijken naar de onevenredig grote invloed die deze partij (samen met de PvdA) heeft op de plaatsen waar de wèrkelijke directe macht in dit land wordt uitgeoefend: de top van de ministeries, de burgemeestersposten en de besturen van het "maatschappelijk middenveld" waar ons belastinggeld wordt -verspild- besteed.

En, uiteraard: in Brussel. Want deze kleffe club had al snel door dat daar de vette banen liggen voor beroeps-plucheklevers.

vraagstaart | 12-06-12 | 10:07

Ik zeg Huntelaar opstellen

paultjefiederaltje | 12-06-12 | 10:07

@deraderendraaien | 12-06-12 | 10:05 | + 0 -
En allemaal voor de Sharia uiteraard.

Kaas de Vies | 12-06-12 | 10:06

Als je Mona Keijzer spannend vind... Wat heb je dan gemist???

applaus voor de paus | 12-06-12 | 10:05

Laten we ze zo houden v Rossem, visieloos en veilig achter het tabernakel! dan kunnen ze geen kwaad doen voorlopig.

deraderendraaien | 12-06-12 | 10:05

Op naar de vijf zetels ... samen met CU en SGP dan uiteraard.

James Lastig | 12-06-12 | 10:04

En wie heeft Elco Brinkman, de capo di tutti van de bouwwereld op de lijst laten zetten?

blinde kip | 12-06-12 | 09:59

Eerst met een hoop gejeremejeer en gejammer "samenwerken" met Wilders en daarna wachtgeld.
Christenschijnheil weer.

vetkleppert | 12-06-12 | 09:59

De armoede straalt van de lijst af.

Alle bekwame bestuurders zitten in het bedrijfsleven, en die gaan echt niet in de Kamer zitten. Ze willen soms wel minister worden, kijk maar naar de Jager. Die wil echt wel terugkeren, maar niet als kamerlid.

rara | 12-06-12 | 09:59

CDA heeft niet zo'n grote lijst meer nodig, die worde weggevaagd.

Alles zal overstappen naar CU enerzijds of SGP/PVV anderzijds.

Nou ja, alles... Bijna alles dan.

ZKH EénOog | 12-06-12 | 09:59

Ongelooflijk dat er in een land als Nederland in 2012 een Christelijke partij is. Er is toch ook geen Sinterklaas partij of Paashaas partij?

wakkere_nederlander | 12-06-12 | 09:58

Ik ben benieuwd of ze net als tijdens de laatste verkiezingen zo arrogant zijn om met 50 (!) namen op het stembiljet te verschijnen.

necrosis | 12-06-12 | 09:57

Je zou zo'n Henk de Bleker bijna gaan missen. Bijna.

Joe Speedboot | 12-06-12 | 09:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken