
Kijk die faal.
KIJK DAN! Dat kan toch niet! OH EMM DZJIE! Albert Heijn, wat de fuck doe je? Zomaar drie Beter Leven sterretjes geven aan deze kipfilet terwijl de bewuste kippen slechts een één sterrenleven hadden! Hier, Wakker Dier helemaal over de
zeikpis, Telegraaf spreekt
schande, alles aan de hand! Natuurlijk, er is de economische crisis, de Europese crisis en deze
crisis, maar laten we ons we ons alsjeblieft druk maken om de mate van comfort & wellness van broodbeleg in de ontkenningsfase. Het is een confectievogel die speciaal gekweekt wordt voor consumptie, Wakker Dier. Hoe prettig zij het hebben tijdens hun groeifase, 1 sterretje, 2 sterretjes, 3 sterretjes, 0 sterretjes, meer sterretjes dan Gordon ooit bij elkaar gezien heeft in zijn leven, nobody gives a vliegende fuck. Wij willen gewoon een goedkoop plakkie kip op brood voor bij de lunch. Ongeacht of ze wel of niet in luxe baden tijdens hun al dan niet zeer korte leven, ze gaan allemaal de
shredder in ten bate van onze smaakpapillen. En als we ze zouden laten groeien tot volwassenheid, zijn het toch etterbakkende
überklootzakken, die kippen. Dus, Wakker Dier, niet zo overstuur lopen dreinen om de sterretjesfaal van de Albert Heijn. Toen al dat
ongedierte in hun sla zat, hoorden we jullie toch ook niet? Zeikstengels. Wij zijn overal een
beetje kip halen. Met name bij de AH.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
Het enige waar ik me aan erger bij die kip is dat je m 3 keer moet afgieten (WATER)!
En de reaguurders moeten wat vaker naar Keuringsdient van Waarde kijken.
Daar komt wel meer aan het licht dan dat eeuwige gezeik over die plofkippen...
Bekijk de uitzending over roomboter maar eens.
Hoeveel sterren geeft stichting Wakker Dier eigenlijk aan een Oma in een bejaardentehuis? Of een wegens verwaarlozing uit huis geplaatste jongeren die nu vastzitten in een jeugdgevangenis? Of leerlingen die bij een gebrek aan goede docenten geen of slecht onderwijs krijgen?
Wakker Dier, duw die sterren toch lekker in je eigen ster.
Feynman | 11-06-12 | 17:35 | + 3 -
Ik geef jou 0 sterren.
Quid, spreek voor jezelf.
Lekker voor jezelf blijven goedpraten dat die kansloze plofkip gevuld met water ook lekker smaakt als je geen kwaliteit kan betalen.
*Snijd nog stukje MRIJ Rund aan*
Oh, en de prijs voor vlees mag wat mij betreft verdubbelen. Helemaal niet gezond voor de mens, al die troep. Dat blijkt wel aan al dat domme gekakel in de media.
+ 10 voor de kip en wakker dier. - 100 voor dit soort domme stukjes schrijvert.
Gelukkig hebben we de recente stamcelontwikkelingen nog. Kunnen we ons beschadigd DNA weer wat oplappen, zucht!
ow ja, als je denkt dat de Appie biologisch verkoopt, dan heb je het echt mis. Daarvoor moet je dan toch echt te veld bij de poelier, de bio-shop, etc.voor minder gezondheidsissues zorgen omdat je lijf eindelijk eens echt gezonder voedsel krijgt. Ben ik opgegroeid met Joris 3 pinter (melk). Blijkt deze vandaag de dag helemaal niet zo gezond meer te zijn, door alle productiepricessen. Om weer over DNA te beginnen, dit wordt teveel beschadigd. Smaakt misschien best goed (chemisch toegevoegd), maar echte voedingswaarde heeft het niet. Bewustwording hierin is zo gek nog niet! De commercie is doorgeslagen en iedereen vind het ok!
[betwetert modus] ik schuif net zo makkelijk een balletje uit jus naar binnen als een portie aardperen :-)
[biofreak modus] Kan me wel wat voorstellen bij biologisch voedsel en dat dat beter voor den mensch iez. Je bent letterlijk wat je eet. Vreet je ongezond, dan straal je ook ongezondheid uit. Best logisch wel. Verantwoord eten is niet omdat het lekkerder smaakt, maar omdat de moleculen (de bouwstenen van voedsel) minder beschadigd DNA bevatten, door stress of eenzijdig of gemodificeerd eten. En laten we dit dierlijk DNA (bij plantjes plantaardig DNA) nu ook gebruiken bij de opmaak van ons eigen DNA. Een stresskip zal ander DNA bevatten in het vlees dan een kippetje die vrijelijk rondwandeld in een ren. En daar zit hem waarschijnlijk de crux. Bijkomend voordeel is dat je automatisch doorgezonder voedsel dichter bij de natuur komt. Of je dit wil is een tweede...
-weggejorist-
r = stuk
Even relativeen : www.youtube.com/watch?v=6ZdatewP2jQ
@Derckie | 11-06-12 | 23:10
Ik durf haast te zweren dat powned (zoals ook spits ..)
zelfs taal fouten inzet om meer clicks/comments te genereren.
Ook GS gaat, heb ik het idee, meer om de omzet dan om de inhoud ...
Maar ja .. zo gaat dat ...
-meer details om bijvoorbeeld terzijde te leggen-
Zou er een beter keurmerk voor fruit moeten komen, dan kan AH wel inpakken. Als reus eerste keus om voor het minste geld het meeste beschadigde half bevroren half rottende fruit voor uw neus te leggen als topfruit. En ze komen er mee weg. De klant is namelijk murw en lui genoeg. Die heeft niet eens tijd om voor zessen een markt of fruitboer aan te doen. Appie weet dat maar al te goed. They own your dumb ass. Bonuskaart of airmiles? Smurfen? Theatertje of Efteling? U verdient het hoor.
@Derckie | 11-06-12 | 23:10
Ooit gehoord van 'komkommertijd ? Trouwens,
GS doet nog steeds bovenop een belangrijk actueel item springen als het nodig is.Een paar nutteloze weetjes tussendoor zijn leuk toch of niet dan.
En beste @Derckie,heb jij nou echt schijt aan ALLES?
Zat je tijdens het headbangen op duivelse muziek met naalden in je arm euforisch blij te wezen dat een groot weblog overal tegenin ging.Dood aan de gevestigde macht?
Wake up and smell the coffee,slimme mensen gaan eerst kijken of de deur op slot is voordat ze hem intrappen.
@de grote Anti | 11-06-12 | 22:50
Kwaliteitsbesef heeft niets met stedeling of plattelander te maken;iedere idioot kan zien en raden dat de geboden supermarkt waar gewoon rotzooi is.
In het meeste buitenland hoef je niet aan te komen zetten met dit soort rotzooi,trouwens typisch NL;het goede spul verkopen en de rotzooi zelf opvreten,geen cent te veel uitgeven, de opel astra en de vinex hut moet ook betaald worden.
Ik ben vanaf dag één trouwe fan van geenstijl.nl maar jezus wat is de kwaliteit de laatste tijd hard achteruit gegaan. De topics hebben werkelijk waar geen inhoud meer. WTF boeit het mij als er ergens een verkeerd sterretje staat. Tegenwoordig elke week wel een item om de AH zwart te maken.
Vroeger was er kwaliteit, inhoud en hadden jullie schijt aan alles. Tegenwoordig lijkt wel of jullie uit alle hoeken betaald krijgen om te schrijven en pussies zijn geworden.
Powned was achteraf misschien toch niet zo'n goed plan... Nu moeten we het doen met goedkoop ingekochte troep.
@K.Zwellever | 11-06-12 | 22:15
He idioot,ik sta ook tussen bovenstaande reacties.
En over het algemeen is het (rauwe) supermarktvlees niet erg lekker nee.Maar je hebt ook van die boeren met hun klompen en rubberen laarzen huh,die denken dat hun buurman de allerlekkerste kippetjes heeft,en dat stedelingen met hun supermarkt gewoon stom zijn.
Soms bestel ik zelfs (wild) vlees uit duitsland,gewoon om met nederlandse boeren/jagers te fucken,en omdat het lekkerder is.Ook hygienischer verpakt.
Daar geef ik dus wel om, maar al zou je er niet om geven: Eerlijkheid tegenover de consument is toch in het algemeen een groot goed? Je wilt ook niet dat je je schnitzel als varkensschnitzel verkocht krijgt, terwijl er kip in zit. Dus waarom zou je wel je vlees met dat geen drie Beter Leven-sterren verdient als drie sterren Beter Leven-kip verkocht willen krijgen?
Uit bovenstaande reactie's blijkt maar weer dat voor de meeste hier kwaliteits vleesch "paarle voor den zwijnen gooien" is;ze zijn er heilig van overtuigt dat hun in voorverpakte plastic bakjes,inclusief maandverbandje onderin verkochte sponzige lapjes iets met kip te maken hebben.
Stumpers.
Meer woorden wil ik er niet vuil aan maken.
Wie van u heeft er ooit zelf een levend dier in een lekker stukje vlees veranderd ? (Ik ooit een vis, zelf gevangen maar daar houd het wel op)
Bizar eigenlijk dat we dat niet meer zelf kunnen/mogen ..
meester Kwel | 11-06-12 | 21:20 |
Duurzaam, wat boeit dat dan nou weer?
Na mij de zondvloed, die verwende kudtkinderen van vandaag de dag moeten zelf maar zien hoe ze zich redden.
Wanneer krijgen we nu dat kweekvlees eens ?
Ze kunnen iig al mensenlevers kweken uit stamcellen:
www.powned.tv/nieuws/tech/2012/06/japa...
Zoals ongelovigehond (08-06-12 | 11:15 )hier al opmerkt (mischien niet een bewust van de significantie van zijn opmerking): "Nu nog leverworst".....
En plofkippen zijn inderdaad nog een stuk duurzamer ook. Mooi meegenomen.
Het is bekend dat Wakker Dier zich in haar als voorlichting vermomde propagande ook nooit heeft laten hinderen door de waarheid. Schijnheilig clubje. Legbatterijen zijn trouwens verboden, iets dat de betrokken eters hierboven kennelijk is ontgaan.
@Parel van het Zuiden | 11-06-12 | 21:10 | + 0 -
Afgezien van het lijden van de dieren, worden we gewoon in de supermarkt bedrogen.
@irma zonderboezem | 11-06-12 | 20:48 |
Geen last van.. Dingen gaan dood of worden gedood. Waar ik wel last van heb is dat gebemoei met wat mensen op hun bord leggen. Als de bemoeizucht van mensen en overheid zo ver reikt is het einde zoek. Mijn eerste gedachte bij organisaties als Wakker Dier is "get a life". Mijn tweede gedachte is "er zijn vast een hele hoop dingen die jullie in jullie eigen leven doen die voor verbetering vatbaar zijn, focus je daar maar even op." Derde gedachte is "ik heb een hint voor jullie. Ga een echte baan zoeken en hou je broek zelf op i.p.v. op andermans kosten je te bemoeien met dit soort persoonlijke keuzes."
Quid heeft geen geld voor echt vlees, vandaar de haat...
Chiant | 11-06-12 | 20:33: In de noordelijke landen is 't mooi. Respecteer de natuur en je bent zo vrij als een vogeltje. 't word je dan ook door iedereen flink kwalijk genomen als je d'r een rommeltje van maakt. Dat is moeilijk vergelijken met hier. Als je zo vrij en groot in zulke natuur leeft krijg je zoveel meer dingen mee daarvan. Mensen jagen zelf en zo. Duitsland kom ik alleen om te racen van en naar de winkel eigenlijk dus dat weet ik niet maar gezien de mensen geloof ik dat best. 't is d'r over 't algemeen een stuk netter dan hier inderdaad. Dat valt me overigens in meer landen op zo op 't eerste gezicht qua straatbeeld. Meestal hebben die ook veel prullenbakken (dus niet vol) met asbak erop. Verbieden werkt inderdaad nooit, zei ik dat ja excuus.
Misschien heeft AH wel gewaardeerd op het milieubewuste aspect van plofkippen.. blijkt toch echt dat plofkippen beter voor het milieu zijn dan uitloopkippen. Kies bewust, kies voor een betere toekomst, kies plofkipvlees.
Parel van het Zuiden | 11-06-12 | 20:32 |
Ikbegrijp dat je liever bitterballen eet dan naar het gruwelijk slechte voetbal zoals van afgelopen zaterdag kijkt.... Zelfs ik ( als vegetariër) zou nog liever bitterballen eten dan nog zo'n wedstrijd kijken!
Maar zonder gekheid, ik vind het al fijn dat mensen steeds bewuster vlees kopen. Dat er protest is tegen kiloknallers enz. En dat steeds meer mensen liever iets meer betalen voor een goed stukje vlees op hun bord. Of dat is uit aardigheid voor het dier of uit smaakoverwegingen is mij egaal. Het resultaat is hetzelfde, minder dierenleed.
Goedkoop vlees daar krijg je heel vroeg borstjes van vanwege de groeihormonen
=Vlees met pootjes heeft geen bewustzijn.=
applaus voor de paus | 11-06-12 | 17:31
Jij bent geen vlees op pootjes? Sommigen zijn lullen op benen, maar da's ook vlees.
Troost je, Canadese pornoacteurs en diep religieuze inwoners van Florida vinden jou in elk geval 3-sterren.
@ZSU-23-4
Herinner me nog dat we een of andere vage opleiding zelf ons gevederde eten moesten onthoofden (nee, niet Pino), met halfbot 0 sterren PSU zakmesje, daar is AH erg heilig bij.
Sja, dat waren mooie tijden. Die 6 weeks kuikens die we na een paar dagen noodrantsoen in het veld in kraten ( met veren en lauw tokkend) aangeleverd kregen hadden nog niet eens de kans om in een legbatterij terecht te komen.
Eigenlijk heel diervriendelijk omdat ze die ellende mooi bespaard is gebleven...
Andere tijden waren dat:-) en lekkerrrrrrrrrr
@lanexxx | 11-06-12 | 20:30
Zelfde kletverhaal als homeopathie.
Hoe kom ik aan sterren? MIjn leven gaat al z'n leven lang door het leven zonder ster.
@sufkut | 11-06-12 | 20:24
N.B: ja, ik bedoel inderdaad dat ze komen meehelpen met opruimen, maar dan niet voor een weekendje. Ik dacht meer aan een paar weken.
dlseth_ | 11-06-12 | 20:09 |
Aleid zal wel willen buigen voor je
@sufkut | 11-06-12 | 20:24
In Duitsland en Scandinavië hebben ze er ook nauwelijks last van. Daar zie je geen meuk langs de snelweg liggen en houdt men het afval keurig gescheiden. Een kwestie van opvoeden, waardoor na enkele jaren de intrinsieke motivatie verder zorgt voor het gewenste gedrag.
Nederland ligt inmiddels op de scheidslijn (die vroeger tussen Walonië en Vlaanderen lag) van een ongeorganiseerde wanstaltige, vieze bende en geordende netheid. Het is allemaal een kwestie van mentaliteit, moraal, opvoeding, sanctionering en handhaving.
Maar ik blijf erbij dat plastic verbieden vanwege het zwerfafval gelijk staat aan seks verbieden vanwege SOA's.
@irma zonderboezem | 11-06-12 | 20:25 |
Ik geef de voorkeur aan een gerecht met goede producten. Alleen al omdat het kan. Maar of de gefrituurde kipkluifjes bij het bieren tijdens een EK wedstrijd van een plofkip komen zal me dan weer aan me reedt roesten. Zo schizofreen ben ik dan ook wel weer. Heb ik het nog niet eens over bitterballetjes op z'n tijd.....
dlseth_ | 11-06-12 | 19:07 |
Je proeft het verschil niet tussen rotzooi en kwaliteitsvlees, jammer voor je.
Parel van het Zuiden | 11-06-12 | 20:16 |
men kookt niet meer, men creëert! Dat is ook weer wat overdreven, maar samengevat:
Zijn we het eens dat je voor een gerecht graag goede producten gebruikt en dat is niet de plofkip van 2 euro!
Chiant | 11-06-12 | 20:07: dat gaat toch ook niet werken.. of je moet met snoeihard bedoelen dat ze een weekendje mee komen opruimen. Dat werkt denk ik beter.
@irma zonderboezem | 11-06-12 | 19:56 |
Persoonlijk vind ik dat Louis Vuitton zich anders bijzonder goed in tokkiecultuur kan inleven getuige een flink aantal creaties van zijn hand.
.
Koks koken over het algemeen zeker uit liefde voor het vak. Toch bespeur ik in Nederland momenteel toch wel een overgevoeligheid voor trends en een nadrukkelijke hang naar het creeëren van het verhaal rond het gerecht (speciaal, gekunsteld en overgecompliceerd). Een beetje zoals onze architecten lange tijd niet gewoon een mooi gebouw of huis tekenden maar vooral uitdagend, innovatief, en provocerend wilden zijn. Of zoals het feit dat kunst inmiddels allerhande bagger kan zijn als je er maar lang over kunt keuvelen bij het sprankel wijntje.
.
Maar goed, wie ben ik dan? Dat dan ook weer....
@Chiant | 11-06-12 | 20:07
Nu ben ik toch zéér benieuwd naar wie de persoon achter het minnetje is en wat hem of haar beweegt om op mijn tegel af te dingen.
Bent u zo'n petje in een VW Golf met een tunnelbuis als uitlaat en de ruitenwisser in parkeerstand het midden van de voorruit dat na een bezoek aan McDonalds achteloos zijn verpakkingen demonstratief (want stoer of zo) naast de vullisbak kiepert?
@irma zonderboezem | 11-06-12 | 19:32
Als ik 'eerlijk' vlees wil, ga ik wel een PVDA'ert neuken.
@sufkut | 11-06-12 | 19:48
Ik ook. Maar de oplossing is niet om plastic te verbieden. De oplossing is om het onopgevoede en asociale tuig dat plastic in de natuur flikkert snoeihard aan te pakken.
Of zoals wel vaker, de goeden niet laten lijden onder het gedrag van de kwaden, maar de kwaden hard aanpakken.
Ja, want een gelukkige kip smaakt toch net iets malser.
Right?
ESBL van kip eten veel groter gevaar dan MRSA
www.boerderij.nl/Home/Nieuws/2012/5/ES...
Think twice please....
Parel van het Zuiden | 11-06-12 | 19:48 |
Een kok kookt uit liefde voor zijn vak met de beste ingrediënten die hij/zij krijgen kan.
Dat er ook Tokkies met knaken zitten daar valt niks tegen te doen. Ze lopen tegenwoordig ook met louis vuitton tassen. Dat zegt ook niks over de disigner.... toch?:-)
applaus voor de paus | 11-06-12 | 19:05 | + 0 -
Hekel aan mensen, of een hekel aan concentratiekampen voor dieren? Gaat uw inzicht niet veel verder dan uw drang voor consumptie? Altijd lachen die reacties op geenstijl. "dierenterroristen" is dat een term gegeven aan mensen(gegeven door autisten) die medeleven hebben voor dieren die slachtoffer zijn aan een zieke consumptiecultuur?
Waarom ga je niet gewoon een dagje meelopen in de vlees en bio-industrie. Kijken of je dan nog diezelfde opvattingen hebt.
Als je de reacties zo hoort snap je niet waar die eeuwige kritiek op "links" nog vandaan komt..
@irma zonderboezem | 11-06-12 | 19:32 |
Bioindustrievlees + toprestaurant + media aandacht = *plof* weg goedlopende business
.
Het hangt nogal van het soort ingredient af of de eindafnemer echt het verschil proeft tussen "eerlijk" en industrieel geproduceerd. Zeker gezien het feit dat 50% van de klandizie in toprestaurants uit mensen bestaat die daar in de eerste plaats zitten om er te zitten (en te zeggen dat ze er zaten) en het eten wegklokken met veel meer dan de juiste hoeveelheid wijn....
Chiant | 11-06-12 | 18:52: ja maar daar word ik ook triest van hoor, kijk maar eens op wikipedia. Ik sta ieder weekend een weiland vol zakjes en andere troep op te ruimen welke zich daar mooi ophoopt door de wind. En de geitjes maar smikkelen en smullen. Dat hoeft niet. Zo'n inzamelpunt en een beetje aandacht daarvoor vind ik niet verkeerd. Ik weet d'r geen snars vanaf verder maar ik vraag me wel af welk effect al dat plastic in de voedselketen heeft.
Ze benaderen het probleem verkeerd! Je moet geen scharrelkippen nastreven, maar chillkippen! Loungende leghennen die 6 weken eten, slapen en soaps kijken. Beetje hennep door het voer, en ze vinden het helemaal top. Casual Chicken Tonight. Laid-back Drumsticks.
dlseth_ | 11-06-12 | 19:27 |
Bijgeloof? Er is geen top kok die nog bioindustrie vlees gebruikt. Alles in top restaurants komt van biologische boeren. Eerlijk en goed vlees. Maar dat weet je natuurlijk niet als je culinaire kennis niet verder gaat dan de Mac chicken burger.
@Superior Bastard | 11-06-12 | 18:25
Waarschijnlijk omdat Quid liever basketbalplaatjes krijgt ipv voetbalplaatjes.
@Kaas de Vies | 11-06-12 | 19:08
Het kan prima. Dat zweverige gekakel over reteduur vlees van rondlopende kippen dat zogenaamd lekkerder zou zijn geloof ik geen ruk van. Allemaal bijgeloof naar mijn idee.
@YuDumFok | 11-06-12 | 17:45
Helemaal eensch. Maar als je een hardwerkende burger bent, moet je soms uit het werk wel eens je voer halen. Tijd voor de slager heeft niet iedereen.
Kaas de Vies | 11-06-12 | 19:08 |
Dat iemand water ziet branden komt ook niet vaak voor heer de Vies.
Goed zo Wakker Dier!
@dlseth_ | 11-06-12 | 19:07 | + 0 -
Maar lekker en goedkoop is een zeldzame combinatie.
Kan iemand "Wakker Dier" even uitleggen dat kipfilet dood is en dat dood betekent dat je nooit meer wakker wordt?
www.youtube.com/watch?v=ldEh0cyGVm4
Overigens boeit het leven van kippen mij geen ruk; sommige mensen kunnen wat mij betreft ter plekke doodvallen (exact die mensen die mij hierna de tyfus zullen wensen), dus een dier zal mij helemaal een worst wezen.
Ik wil gewoon lekker en goedkoop vlees. En dat feel-good geklets koop ik niks voor.
@Implant | 11-06-12 | 19:02
Kippen mishandelen vooral elkaar. Dat heet pikorde. Bioindustrie geeft die beesten een mooi zorgeloos leven.
Dierengekkies hebben vooral een hekel aan mensen, en projecteren dat op medeleiden met beesies.
Omschrijving:
KIP BOUT
0,730kg x 1,99 EUR/kg = 1,45
.
Prima kip bij de Turkse halal, en niet duur.
Geniet nou maar gewoon van je stukje vlees nu het nog kan. Er komen andere tijden aan en dan zal dit soort geneuzel over de oorsprong en tot standkoming van het stukje tot het verleden behoren.
.
Winter is coming...
Kip het meest mishandelde stukje vlees, kip.
@applaus voor de paus
Heb jij zelf dan kippen domme doos, ik denk van niet en je zinnetje boven is zeker voor een 'feel' good moment? Mensen fokken als ratten en maar mokken voor iets duurder vlees.
Toch is de hele kip in braadzak nog best te doen.
eviewer.netmedia-europe.be/cache/serve...
Aan de afmetingen te zien is het ieg geen monsterkip en het spierweefsel ziet er vrij normaal uit toch?
Nee,met kipfilet mag je even achter je oren gaan krabben waar het vandaan komt en waarom het zo waterig is.
Ook de premium vacuum verpakte argentijnse biefstuk van de appie is soms best lekker hoor.Donkerrood/paars zoals het hoort,en niet felrood/roze.
www.ah-nuland.nl/ww/data/articles/imag...
Zooo,heb ik appie weer even gered.Arme appie toch.
Kwaliteit Quid, daar gaat het om. We hebben veel te veel rotzooi in de schappen liggen in Nederland en teveel mensen die kritiekloos alles naar binnen werken, als het maar "cheap"is!
Wat een sympathiek systeem met die sterren, daar was ik me nooit van bewust. beterleven.dierenbescherming.nl/-
Blijkbaar is het een systeem met aparte criteria per diersoort. Op het eerste gezicht wat willekeurig. Vleeskippen scoren bijvoorbeeld beter als ze langzamer groeien. Dan duurt hun ellendige leven alleen maar langer. En doden met CO2? Als er één dieronvriendelijke methode van vergassen is is het met CO2. CO2 stimuleert de ademhalingsprikkel en geeft dus een gevoel van stikken, in tegenstelling tot alle andere gassen, waarbij het dier zonder discomfort c.q. stress bewusteloos raakt voor het aan zuurstoftekort sterft.
Maar goed, het gaat om het idee. Dierenvrienden hebben bovengemiddeld veel mededogen. Als de wereld alleen uit dierenvrienden zou bestaan zou het een stuk plezieriger zijn.
LordNobady | 11-06-12 | 18:53
Vreemde stelling, nu voor de zoveelste keer de combinatie VVD+CDA ons klauwen met geld kost...
-weggejorist-
@ the immortal 18:53
En van meer vlieguren worden ze alleen maar taai...
@ verkleppert 18:18
Groen, dat kunnen alleen maar Marsmannetjes zijn!
@Chiant | 11-06-12 | 18:52
Het verbaast mij vooral dat dit soort wereldverbeterend geneuzel altijd weer een podium krijgt.
@Die nare vent | 11-06-12 | 17:38
dan moet onze overheid wel heeeeeeeeeel goed zijn.
dus stem jij voor pvda of SP voor een nog duurdere en betere overheid?
De lekkerste kip is toch de kiloknaller. Iedere kip met een luxe leven is taai.
@Kirth Gersen | 11-06-12 | 18:34
Zo hoorde ik vanmorgen bij Radio1 dat er wel 1200 malloten in Nederland zijn die een week lang geen plastic kopen vanwege de 'plastic soep' in de oceanen.
Geen dooie HOND die vroeg hoe die meuk überhaupt in het water terecht komt. De oplossing, namelijk geen plastic meer produceren en gebruiken, werd klakkeloos als enige oplossing geaccepteerd.
De collectieve domheid is geen hypothese meer, maar inmiddels een feit.
@Swedish Chef | 11-06-12 | 18:39
Alsof jij zo'n dierenvriend bent.
www.youtube.com/watch?v=mXfHyDCcTGQ
Weet je wie ook vegetarier was? En groen?
vetkleppert | 11-06-12 | 18:18
Ik weet niet wat je daarmee wil zeggen?
Albert Einstein? Nikola Tesla? Charles Darwin (is 'n twijfelgeval geloof ik, maar doet er niet toe)
Kaas de Vies | 11-06-12 | 18:38 |
Ach man, ga toch in bad zitten...:-)
@mothersfinest | 11-06-12 | 18:38
Zelf gekweekt, en zelf geslacht is toch nog het lekkerst.
* bijl slijpen gaat *
Dat Johnny Quid in een volgend leven mag terugkomen als een 0 sterren AH plofkip..
Ik houd alleen van vlees met smaak.
Dus die goedkope rommel uit zo'n pakje gaat bij mij alleen maar door de pita gyros bezaaid met kruiden.
Voor een goede kippendij verwijs ik u naar een lokale kippenboer alwaar u een op zijn minst 5 jaar oud exemplaar uitzoekt van een smakelijk ras. (bij voorkeur een Faverolle)
Dit is de eerste keer dat Johnny schrijft als een, =====> kip zonder kop.
Help bel 112!!
Bliksem ingeslagen?
Of toch een ESBL'tje opgelopen?
Johnny als je na je mediatie en yoga weer bij zinnen bent, schrijf aub even een stukje waarom AH bewust de klanten vergiftigd en ziekmakend voedsel verkoopt, en deze bewust niet inlicht, omdat geld verdienen over de rug van mensen belangrijker is.
Zelfs als de rijksoverheid, RIVM en GGD waarschuwen, dan nog doen ze bewust niets die bonus trekkers.
Klanten lopen ernstige risico's, vandaag en morgen gewoon weer.
Johnny, we moeten je ook gaan verbieden om kip te eten, immers we zijn bang dat je ziek wordt, en dat willen we uit pure compassie niet, please vertel het ook andere redactie leden aub?
Immers GS valt onder de kwestbare groep.
****
Wat zijn ESBL's in vlees en wat kan ik daartegen doen?
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voedi...
Citaat,
"ESBL-bacteriën zijn vooral een gevaar voor kwetsbare groepen als:
-kinderen tot 5 jaar;
-zwangere vrouwen;
-zieke mensen met een lage weerstand;
-ouderen.
-Maar ook als u wel een goede weerstand heeft, kunt u besmet zijn.
U merkt dat pas op het moment dat u antibiotica nodig heeft.
@irma zonderboezem | 11-06-12 | 18:37 | + 0 -
Jazeker.
Kaas de Vies | 11-06-12 | 18:34 |
Bla.... bla...... blaas kaas!!
vetkleppert | 11-06-12 | 18:32 |
Heel fijn voor je
@irma zonderboezem | 11-06-12 | 18:32 | + 0 -
Ik neem wat ik lekker vind, prijs maakt niet uit, dus kijk maar uit.
Die losers van Wakker Dier wilen dat de folder teruggeroepen wordt, HAHAHA. Wat een treurig volk is het toch, die dierenterroristen.
@Kaas de Vies | 11-06-12 | 18:27
Dan zullen ze toch eerst
tinyurl.com/6nhs2gq
moeten gaan gebruiken
@irma zonderboezem | 11-06-12 | 18:28
Ik koop zowiezo geen vlees bij de AH want ik heb geen zin eerst de helft van het gewicht aan water eruit te knijpen voordat ik ga koken.
Maar voor Surinaams of indo oid hoef ik geen high end meergranenmaiskip die zijn hele leven heeft lopen rondrennen. Proef je niks van. En die afweging maak ik graag zelf.
Kaas de Vies | 11-06-12 | 18:29 |
Jij met jouw 'uurtarief' eet toch geen ordinaire ham of kaas meer?
"Albert Heijn wijdt deze week 2 pagina's in haar folder aan haar Puur&Eerlijk assortiment."
Wat is dat tegenwoordig toch met het tendentieus verkeerde gebruik van bezittelijke voornaamwoorden? Klinkt "Albert Heijn" goedverdoemme als een vrouwennaam?
@WillemWordtWakker | 11-06-12 | 18:28 | + 0 -
Ja, maar dat is toch bizar dat dat verkocht mag worden.
Ham is ook helemaal geen ham, dat is toch oplichting. Kaas is geen kaas, en zo kan je door blijven gaan, wat een onzin.
Wat een onzin. Een kip uit een moderne batterij leeft op een vierkant met zijden van ongeveer 27cm (in Europa is dat dan nog, daarbuiten kan het nog minder zijn). Als ze niet voortijdig geslacht wordt, dan heeft de kip in een batterij een veel kortere levensverwachting en sterft ze vaak in miserabele toestand met nog nauwelijks veren. Om te vermijden dat gestresste kippen in de kleine kooien elkaar letsel toebrengen, worden hun nagels afgeknipt en hun bek weggeschroeid.
Smakelijk eten hoor. Al eens een batterij bezocht, Quid?
Dat is geen kipfilet, maar aan elkaar gelijmde kiprestjes.. eet smakelijk domme NL-ers!
vetkleppert | 11-06-12 | 18:24 |
Jij mag je dikke pens voldouwen met tot de nok toe volgespoten antibiotica plofkip.
Graag zelfs, liefst iedere dag een pond of meer. Je zult er enorm van opknappen.
@Ing. eslapen | 11-06-12 | 18:26 | + 0 -
"Aan de hand van de Landrover denkt de politie de stropers alsnog te kunnen traceren."
Geef ze een kenteken en ze kunnen opeens de hele wereld aan.
Kip interesseert me als conservatief rechtse vegetarier niks dat soort gerommel in de marge mogen milieufacisten als wakker dier en Dierenpoes tegen strijden, maar waarom krijg ik GVD al 2 zaterdagen lang van Bronckhorst en Cocu bij de AH EK2012!?!? voetbalplaatjes?? Deden ze trouwens nog maar mee allebei maar dat is een andere discussie.
Laten we allemaal weer lekker ons eten uit het bos halen...
tinyurl.com/ctpk699
@Schreeuwmeeuw | 11-06-12 | 18:18
Je vergeet de vakkenvullers die altijd in de weg staan te vermelden. Daar heeft Appie patent op.
Stichting Wakker Dier is prachtig; stel je voor dat dat gepeupel naast je op kantoor zat te werken in plaats van in het centrum van Amsterdam te zeiken...
Ik kom al jaren op GS, maar het punt waarop het mis is gegaan met AH heb ik denk ik gemist.
irma zonderboezem | 11-06-12 | 18:22
Nou, ik niet hoor. Gewoon een ouderwetsche Astra-rijdende modaalloonslaaf. Ik probeer wel zo ok mogelijk (binnen budget) te shoppen: bijvoorbeeld door i.i.g. vrije uitloop-eieren te kopen en zo min mogelijk kippenvlees (en indien wel, dán bij een poelier).
@irma zonderboezem | 11-06-12 | 18:22
Ik maak graag zelf uit waar ik mijn geld aan uitgeef. Ik word al genoeg bestolen voor andermans hobbies.
@irma zonderboezem | 11-06-12 | 18:22 | + 0 -
Hahaha de Balkenende norm, ja als uurtarief.
www.geenstijl.nl/archives/images/chick...
Hoeveel sterren krijgt deze kip eigenlijk?
www.youtube.com/watch?v=W4WGQmWcrbs
Herinner me nog dat we een of andere vage opleiding zelf ons gevederde eten moesten onthoofden (nee, niet Pino), met halfbot 0 sterren PSU zakmesje, daar is AH erg heilig bij.
Iedereen kan scharrelvlees kopen in Nederland. Als je op je Ugg's in je auto met een peuk op je naar de voedselbank kunt.
Dan kun je ook duurder scharrelvlees kopen.
En zeker de reaguurders hier, want als ik alles moet geloven zitten jullie allemaal op topfuncties met meer dan de Balkenende norm aan salaris.
@Lyrthion | 11-06-12 | 18:15
Nee, das of zonde of ik lust het niet.
@tittn | 11-06-12 | 18:12
Over het algemeen heeft een duitse super best wel kwaliteit.
Als je wel eens biologische kip koopt, dan weet je direct dat de prijs niet klopt.
Weet je wie ook vegetarier was? En groen?
Oh, en dan ook nog: zelfs als je in tijden van *crisis* je inderdaad niet belachelijk maakt door je druk te maken over waar anderen zich druk over maken (thanks @nifilheim, goed punt), doe je dat zeker wel als je in diezelfde tijden van crisis een speciaal themablog over het fucking EK hebt.
Geef de reaguurders plofkip & spelen... dat idee?
Ik kom niet meer in supermarkten sinds:
- kinderen achter dranghekken bij de voordeur staan te jengelen.
- daklozen en Oostblokkers bij de voordeur "Dag menier" of "'Allo" tegen me zeggen en een krantje willen slijten
- kassières vervangen zijn door werkschuwe pubermeisjes met een oerstomme uitstraling en dito gedrag
- bejaarden bedelen om mijn gratis zegeltjes als ik ze zelf niet wil hebben
- Crocs op de markt gekomen zijn en winkelende huisvrouwen blijkbaar niks anders in hun kast hebben staan om aan te trekken. Zweterige hielkloven in smoezelige Crocs zijn voor mij de ultieme horror.
- winkelwagentjes met een wielklem uitgevoerd zijn. Centimeter buiten de lijnen? Permanente handrem er op. Hoe hard wil je je klanten wegjagen?
- opgeschoten stuiterende schooljeugd met een Red Bull verslaving 3 keer daags hun shotje komt halen
- het supermarktvlees uit 80% vlees bestaat en op een inlegkruisje ligt leeg te bloeden
Wie is hier nou aan het zeiken?! Laat Wakker Dier In Vredesnaam Hun GOEDE Werk Voortzetten. De meest succesvolle organisatie in Nederland! Met een handvol mensen bereiken ze enorm goede resultaten. Want wie kent Wakker Dier niet? Ze hebben er bovendien voor gezorgd dat Unilever en andere grote organisaties geen plofkippen meer afnemen. MEGA goede actie van Wakker Dier.
GeenStijl gaat met dit bericht naar mijn bescheiden mening volledig nat want compleet tegen de tendens in dat mensen wel degelijk bewuster worden van wat ze eten, waarbij dierenwelzijn gelukkig wel degelijk steeds belangrijker wordt gevonden. En dat is maar goed ook! Neemt niet weg dat diervriendelijk vlees niet bestaat.
Het zou GeenStijl hebben gesierd zich ook het welzijn van dieren aan te trekken.
@Andy Devins | 11-06-12 | 17:58 | + 1 -
Ik heb dat er voor over, maar helaas ben ik niet een typische geenstijl-bezoeker.
vetkleppert | 11-06-12 | 18:14
Oi.. kannibalisme, bedoel je?
In tijden van oorlog maken mensen zich ook druk om andere dingen. Lekker belangrijk?
.
Is druk maken om het feit dat anderen zich druk maken niet nog belachelijker?
Eet meer vleesch! Tegen de duurzame overbevolking!
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/12/...
Als hij er religies mee kan bashen, is Quid dus kennelijk in ene wel een dierenliefhebber.
Mensen die zich met alle teringzooi op deze aardkloot nog druk maken om de sterren voor het leven van een kip, zijn kindse jankerds en mogen nimmer serieus worden genomen.
Kansloos stukje Quid. Natuurlijk maakt het wel uit wat voor leven zo'n kip heeft gehad; ten eerste voor de kip zelf, en ten tweede omdat een kip die goed rondgelopen heeft veel betere ontwikkelde spieren heeft, en dus veel lekkerder is dan dan zo'n plofkipje van de Aldi die z'n hele leven nooit heeft bewogen. Probeer eens zo'n duurdere kip te eten, wellicht dat je je stukje hier dan zult herschrijven. Avanti Ignoranti!
@flame_me | 11-06-12 | 18:06
Als u wilt betalen voor kwaliteit, komt u niet in een supermarkt.
grote haas | 11-06-12 | 18:04 | + 1
Ga eieren verstoppen, godwin mongol.
Wij zijn overal een beetje kip halen.
Komkommertje erbij, het is er weer het seizoen voor kennelijk.
Wat een dom kut bericht. Dat was mijn bijdrage aan dit topic.
Iedereen moet (kunnen) weten wat hij/zij koopt, als iemand drukfouten maakt weet je dat dus niet. Goed dat er mensen zijn die opletten. (Hoe je dit plaatst tussen nieuws m.b.t. 100.000.000.000 aan banksteun, dode mensen overal of de spelersbus, dat moet iedereen ook zelf maar weten.)
Wat mij betreft brengen die kippen ooit types die dit soort artikelen schrijven levenslange niet op te houden diarree. Je kunt ook gewoon minder vaak vlees van dieren die zo gehouden worden. Ik eet drie keer max per week wat minder per keer, maar lekker vlees van goed gehouden beesten en nooit varken omdat die intelligenter dan honden zijn. Daar hoef je zeker geen hoog inkomen te hebben. Anders nooit meer "empört" doen over halflevend gegeten kikkers in Japan en honden in Korea. Quid it Johnny if you are an man, that is, human.
De crisis kan mij niet boeien. De kippetjes wel. Volledig terecht dat de AH op z'n vingers wordt getikt. Ik wil betalen voor kwaliteit dus ik voel mij opgelicht! Een vrije uitloopkip smaakt nu eenmaal veel beter.
@grote haas | 11-06-12 | 18:04
Weet je wie ook de initialen A.H. gebruikte?
@Vuurwezel Een andere, zeer interessante uitzending van de Keuringsdienst betrof de voeding van de plofkippen. Wat blijkt: Die is helemaal zo slecht nog niet ! Op een onbewoond eiland kun je het prima met 200 kilo kippenkorrels, wat vitamine C pilletjes en wat vette vis voor de omega weetikhoeveel zuren, een poos uithouden.
-weggejorist-
Wakker dier blaat als een schaap tijdens het offerfeest.
Biologische gefokt vee heeft GEEN beter leven.
Ja, voor de mens en zijn/haar emotie.
Waar het op neerkomt is je kind niet vaccineren maar toch lekker in de blubber laten spelen. Gevolg: Allerlei aandoeningen die je niet doen vermoeden dat zo'n dier een daadwerkelijk "beter leven" heeft gehad.
Veel longaandoeningen gepaard met abcesvorming en/of tumoren.
Maar dat zie je vaak niet aan de buitenkant of op de mooie plaatjes.
Relatief veel biologisch geslachte dieren zijn ongeschikt voor humane consumptie.
Ondertussen in frankrijk: www.nu.nl/buitenland/2832337/vader-moo...
sitzkrieg | 11-06-12 | 17:56 | + 4 -
Ja, leuke stukjes voor Christelijke magazines:
www.villamedia.nl/nieuws/bericht/gs-re...
ik heb vroeger zoveel vakantiewerk bij de kippenboer gedaan dat ik ze nu in de tuin heb lopen. D'r zijn dingen die je niet wil weten als 't om je eten gaat. Paaseieren is een mooie bv. Zoek maar eens op wanneer die gestoomd worden ;)
Of de eierstruif voor de gevulde koeken waar iedereen op maandag in euhm nou ja tis etenstijd andere keer. 1 of 3 of 5 sterren, denk maar niet dat 't sowieso zoveel uitmaakt. Als ze door de laadploeg opgehaald worden zitten ze allemaal in 'tzelfde (voetbal, handbal, kudtkip jij mij krassen ik jou finaal uit elkaar trekken) schuitje.
Le Coq sportives staan op het punt de English chicken te vermorzelen.
Weten jullie waarom een kip een ei legt? Nouw?
@sitzkrieg | 11-06-12 | 17:56 | + 2 -
Ja een boek.
En als er morgen ergens een puppy van het balkon wordt gedonderd of een nestje kittens in een jutezak met baksteen in de plomp wordt gegooid dan is het weer een gekakel van: "hoogste boom", "geef mij vijf minuten met de dader en hij drinkt de rest van z'n leven door een rietje!", en meer toetsenbordgeschreeuw van kiloknallerconsumenten.
Maar de systematische dierenmishandeling, gesubsidieerd door Brussel wordt verwelkomt. En als een stichting als wakker dier, die op een relaxte manier al veel voor de blije dieren heeft betekend hier terecht een fout wil rechtzetten wordt dat natuurlijk geridiculiseerd.
Als deze site daadwerkelijk het domein is van 30+ hoogopgeleide goedverdieners zou je verwachten dat de meeste GS-ers een paar euro extra over hebben voor minder mishandeld en veel lekkerder vlees.
Heeft Quid eigenlijk al eens over iets interessants geschreven?
Hoe je het ook wendt of keert, je wordt gewoon verneukt bij de AH en alle andere supermarkten.
Vlees is geen vlees en kaas is geen kaas.
Ik probeer de supermarkten te vermijden.
Kunnen we Quid niet op een legbatterij zetten ofzo? Kakelen doet-ie al, en het verschil tussen eieren leggen en voor Geenstijl schrijven is zo nou ook weer niet zo groot...
Is 'poelier' nog niet gevallen? Raar.
Als je je boodschappen allemaal onder één dak wil kunnen halen wegens goedkoop, geen tijd of te lui, krijg je nu eenmaal middelmatig tot slecht voer in je kar.
@Harris Huizingh | 11-06-12 | 17:38
De miljoenensubsidie die naar 't vlees gaat zeg je? Goed dat je 't aankaart. Das nou eens een subsidie waar ze echt mee moeten stoppen. Vlees moet zo goedkoop mogelijk zijn? Want?
Mag ik dan ook roepen dat goud zo goedkoop mogelijk moet zijn en daar subsidie voor wil hebben? Flikker toch op man.
Als je midden in deze shitstorm zo nodig over dierendingetjes moet dramdreutelen, lijd je aan een ernstige vorm van decadentia seniletas.
Paupers eten kip.
applaus voor de paus | 11-06-12 | 17:31 | + -17
Ongeluk gehad of pootloos geboren?
Ik krijg een steek in mijn hart als ik die gif van van Persie zie..
Ik moet je daar toch even corrigeren.. Het is de rotzooi die ze bij je al dan niet ploffende kip geven die het smaak geeft. Als je dezelfde chemicaliën aan aardappels geeft, smaken ze precies 't zelfde.
.. Wakker Dier is een links politieke pressiegroep die appelleert aan het Walt Disneygevoel dat de stadsmens met de paplepel werd meegegeven sinds de Amerikaansche cultuur gemeengoed werd.
Overigens eet ik zelf natuurlijk alleen kippen die een codicil tekenden waarin zij afstand deden van hun vleesch na een lang en gelukkig leven in een kippentehuis met tuin. Maar dat spreekt vanzelf.
Boer-konijn | 11-06-12 | 17:41
Lees het topic anders nog es.
"Wij zijn overal een beetje kip halen. Met name bij de AH."
Er is geloof ik eens een uitzending van Keuringsdienst van Waarde geweest over sterrenkippen en/of eieren. Het verschil tussen 0, 1 en 2 sterren was verwaarloosbaar en voor 3 sterren moest je naar Engeland, want daar deed men in Nederland niet aan vanwege te duur.
1 of 3 sterren, dood zijn ze toch al.
@Banana-Hollandia | 11-06-12 | 17:44
Guerillamarketing. 'Nuff said.
vetkleppert | 11-06-12 | 17:43
Ik begrijp je nickname opeens...
Oohoo wat Errug!!one1
* nomnomnom *
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos commercieel.
Weet niet wie jullie hiervoor een grote zak geld geeft... maar dat jullie AH bashen voor de poen: dat weten we nu wel!
Vlees bij AH is sowieso altijd ruk! Als je daar je vlees komt eet je waarschijnlijk ook regelmatig bij McD en heb je werkelijk geen smaak!
Ik begin me zo langzamerhand wel te verheugen op de rechtzaak AH vs GS!
Kan dat tofutruttengezeik een keer klaar zijn? We motten gewoon vleesch. En we hebben niet allemaal het budget (ervoor over) om blije beestjes te vreten.
Van dit soort gejengel krijg ik altijd enorme zin om houtskoolgestookt te gaan kiloknallen. Niet omdat het lekker is, maar gewoon als tegenprestatie voor die zeurterreur.
Tjemig, dit is nu al het zoveelste anti AH-topic. Wat is er loos jongens? Wou Piekema niet bij jullie adverteren? Dealtje gesloten met de Plus?
En dan nog iets. Hoezo EIST wakker dier iets? Een eis houdt in: doe wat ik zeg of anders...
Oh wacht, linkse milieuhippies, die dreigen dus eigenlijk openlijk met geweld.
Een béétje kip kan tegen een stootje.
Lees dan wat er staat! De kipfilet is puur en eerlijk gebraden. Niks mis mee, toch? En de scharrelkipjes zijn tijdelijk allemaal verhuisd naar Polen en Ukraïne.
(Moeten de scharrelhaantjes wel zo'n dingetje om doen).
@Skunk57 | 11-06-12 | 17:37 |
Naast je benzine, shag en drank moet je van GroenLinks ook je vlees in Duitsland halen.
Kipliefhebbers nemen dan gelijk een Römertopf mee.
Moeten ze bij ons ook invoeren als je de pijp uitgaat 1 tot 5 sterren op de kist.
Een kip heef trouwens geen ster, maar een cloaca.
Vraag maar aan Tofik, hij weet er alles van.
Kunnen we überhaupt niet ophouden met al dat dieren-hippie gebrabbel? Vlees moet zo goedkoop mogelijk zijn en de keuze moet bij de consument liggen. Als je beter-leven kippetjes wil ga je maar naar een biologische slager.
Spreek voor jezelf Quid. Persoonlijk kan het mij wel wat verdommen hoe dieren worden behandeld, ook als het bradyfrene schepsels als kippen zijn.
Scharrelkip is gezonder, lekkerder en diervriendelijker. Er is maar één reden om die nulsterren meuk te eten en dat is omdat het goedkoop is.
En zoals iedereen hier weet is goedkoop natuurlijk altijd slecht. Leve duur!
Ook hier gaat de GBG na 12 september korte metten mee maken.
Doe mij maar de KFC. Als het op kip aan komt dan. *staart gehypnotiseerd naar banner rechts in beeld*
Hoeveel sterren geeft stichting Wakker Dier eigenlijk aan een Oma in een bejaardentehuis? Of een wegens verwaarlozing uit huis geplaatste jongeren die nu vastzitten in een jeugdgevangenis? Of leerlingen die bij een gebrek aan goede docenten geen of slecht onderwijs krijgen?
Wakker Dier, duw die sterren toch lekker in je eigen ster.
Het zal me allemaal aan de anus oxideren.
@Kromst | 11-06-12 | 17:33 |
Scharrelkippen zijn juist viesbah taai.
Ik eet uitsluitend vijfsterrenkippies. Al het andere is viesbahgoedkoop.
Alle hanen zijn verkrachters!
Ik doe mijn boodschappen toch niet bij AH. Ik gun mijn geld aan de kleine dappere ondernemer.
Hoeveel krijgen jullie eigelijk betaald van de Jumbo, voor de structurele haat campagne tegen de AH?
Ronde kipfilet? Dan hebben die kippen echt een kudtleven gehad........
Boeiuh! Wie ooit kippen heeft gehouden, weet dat het domme dieren zijn. Vlees met pootjes heeft geen bewustzijn.
REAGEER OOK