Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks: kinderen 12 uur per dag naar school

roflbot.jpeg Het is een spannende dag voor GroenLinks. Niet vanwege dat geloofwaardigheids ondermijnende lijsttrekkersdingetje hoor, want vanmiddag om half vier is het gewoon Jolande Sap die tot Chef Zandbakmissies & Forenzentax gekroond wordt. [mits opkomst van minstens dertig procent van de leden, waarbij ook minstens vijftig procent voor 1 kandidaat gekozen heeft. Zo niet, is het dubbel sneu en beslist het partijcongres op 30 juni dat het Sap wordt]. Het spannende deel zit 'm in de presentatie van het verkiezingsprogramma. Terwijl Tofik Dibi achter de schermen samen met Marianne Thieme de oprichting van hun fusieclubje Partij voor de Dibi (PvdD) lanceerklaar maakt, maakt GroenLinks bekend dat pendelen tussen school & huis óók niet meer van deze tijd is en kinderen voortaan gewoon de godganse week op school dienen te blijven. Dat is een noodzakelijke maatregel, want papa en mama kunnen het zich dankzij de nieuwe forenzentax niet meer veroorloven om buiten de deur te gaan werken. Oplossing: kinderen aan een ander geven van zeven tot zeven, zodat papa en mama thuis rustig kunnen werken. Tevens maakt GroenLinks, dat bekend staat om haar diepgewortelde overtuiging om mensen over de gehele wereld op speelse wijze op te leiden, hiermee duidelijk dat opvoeding sowieso niet aan ouders toevertrouwd kan worden. Neen, kinderen dienen te worden gevormd door 'goede pedagogische onderwijzers'. Ouders maken er toch maar een zootje van. Vanmiddag dus eerst even Tofik terug de coulissen induwen met zijn linksliberale gewauwel, en dan kan GroenLinks onder leiding van Jolande Sap weer verder met haar belastingverzwaarde betuttelpolitiek. Femke zou het zo gewild hebben.

Reaguursels

Inloggen

Een professionele opvoeding voor de kinderen is de droom van links. Zo wordt de staat ook gemachtigd tot het opvoeden en programmeren van kinderen. Geen amateuristische ouders meer die zomaar het recht nemen om hun kinderen zelf op te voeden. Wat denken ze wel!
Kinderen opvoeden is een overheidstaak, want zo wordt de overheid groot en sterk. Liefde is overrated.

Made to last | 06-06-12 | 22:10

Hoe kun je kinderen het snelst een bloedhekel aan school laten krijgen?
Door op GroenLinks te stemmen, want dan moeten ze er elke dag van 7 tot 7 naar toe.

V®aagTeken | 06-06-12 | 19:43

jah fuck dat, groenlinks was al een een debiele partij maar nu zijn ze dus echt achterlijk bezig.

BozeHenk | 06-06-12 | 18:35

Dat wijf is echt knettergek!!!!!
Heeft ze zelf ook kinderen? Zo ja... dumpt ze die dan ook bij de school zodat zij lekker de yup kan uithangen?
Ik ben al faliekant tegen Groen Links, maar dit slaat alles!!
Misschien moet Sap maar gewoon n degelijke huisvrouw worden met 3 koters waarvan er 1 nog aan haar tiet hangt en de ander bij een opvang gerunt door buitenlanders, want daar is Sapje ook voorstander van.

iLink | 06-06-12 | 17:53

"Hey.. Teacher! Leave those kids alone!"

Wizziwigg | 06-06-12 | 17:45

Dan zeker ook lessen uit het rode boekje van Sap verplichten?

HoutekopHarryHendrik | 06-06-12 | 15:59

Wat zijn de linkse partijen toch ontzettend dom.
Weet je wat motiverend werkt? De jaloeziebelasting afschaffen. Dan gaan mensen pas echt werken!

PascalAFCA | 06-06-12 | 15:53

@Den Meester | 06-06-12 | 14:12

Dat is nu precies de luiwammes mentaliteit die er tegenwoordig gekweekt wordt. Kennis? Niet meer nodig, we hebben wikipedia toch...

omanders | 06-06-12 | 15:24

@lanexxx | 06-06-12 | 13:39
Geheel mee eens!

doenormaal! | 06-06-12 | 15:14

Waardeloos. Waarom moeten die kinderen 's nachts nog naar huis? Veel beter is het om ze na de geboorte meteen vrijwillig verplicht op te nemen in tehuizen die ook les geven. Walgelijk gedoe van die ouders met dat opvoeden en socialiseren en zo. Dat kunnen we echt niet meer hebben tegenwoordig hoor.

Patatter | 06-06-12 | 14:23

Als het aan Tofik ligt vast keurige Koran-lessen voor Kaffir-kinderen.

Graftak | 06-06-12 | 14:17

@omanders | 06-06-12 | 10:30
Lijkt me ook niet bijzonder nuttig, om te weten waar Winschoten ligt. Daar hebben we Google Maps en TomTom voor tegenwoordig.

Den Meester | 06-06-12 | 14:12

OK, zullen we nu eens tien jaar geen aandacht meer aan Groenlinks geven. Dan zijn het belang van dit partijtje en de aandacht in de media weer een beetje in balans.

triasenergetica | 06-06-12 | 14:11

Weer een punt waar GL op één lijn zit met de VVD, ook voorstander van brede scholen. Dat kon nog eens een onverwacht mooi setje worden.

p boos | 06-06-12 | 14:08

Ik denk dat het belangrijk is als mensen concessies doen. Wil je kinderen, of prima. Dan zal jij de opvang moeten regelen. Betaal er voor, of regel een oma. Maar de samenleving is niet verantwoordelijk voor de opvang van jou nageslacht terwijl jij geld aan het verdienen bent.

vikingchild | 06-06-12 | 13:40

doenormaal! | 06-06-12 | 10:54
Je kunt je ook afvragen waarom de kosten zo hoog moeten zijn van kinderopvang. Als je met niet minder dan HBO daar een baan kan krijgen is het logisch. Ze slaan helemaal door in de eisen die ze stellen om daar te kunnen werken, net als die idiote eisen aan grootouders om verplichte cursussen te volgens om op hun kleinkinderen te passen.

lanexxx | 06-06-12 | 13:39

'.. gevormd door 'goede pedagogische onderwijzers'
Precies, gehersenpoeld tot linksdragende gutmenschen die het uitgezette beleid op de lange termijn voortzetten.

Pffffff | 06-06-12 | 13:14

Communisme ten top!! En dan het liefst op 4-jarige leeftijd beginnen met het indoctrineren van die tere zieltjes, dat GL goed is en de VVD fout. Zo heb ik op de basisschool ook moeten aanhoren dat de PvdA zo'n goede partij is... Onderwijs is er om te onderwijzen, meer niet.

Eagle_Eye | 06-06-12 | 13:10

Mgr. Denwop | 06-06-12 | 13:06
lol, als je zelf klanten zou mogen uitkiezen is dat misschien nog wel iets. Nu alleen mijn vrouw nog overtuigen.

fred19792 | 06-06-12 | 13:09

en wie gaat dat allemaal betalen?

lazymenworking | 06-06-12 | 13:08

@fred19792/13:03 - Ik ken wel een baan buiten schooltijd. Je verdient er ontzettend goed mee en je hoeft er niet eens je bed voor uit.

Mgr. Denwop | 06-06-12 | 13:06

Hoe doen eigenlijk die nieuwe Nederlanders dat, als ze op vrijdag naar de moskee moeten vraag ik mij af.

the wanderer | 06-06-12 | 13:05

Het is wachten op de partij die gaat voorstellen dat kinderen na de geboorte worden opgehaald en tot hun 18de in grote internaten worden gestopt.

Lafayette | 06-06-12 | 13:05

ox | 06-06-12 | 12:43
Stoppen met werken voor één van de twee betekent minder belasting inkomsten, minder uitgaven door de consument, minder bijdragen aan sociale premies etc. Precies wat we nu kunnen gebruiken in NL....

Mbt vergrijzing: we hebben we meer mensen (kinderen) nodig om straks de lasten te kunnen dragen. Beleid van de overheid zou hier juist op aangepast moeten worden. Dat de pensioensgerechtigde leeftijd omhoog gaat kan ik alleen maar toejuichen.
On topic: opvoeden is absoluut de taak van de ouders maar ik wil ze ook meegeven dat je moet werken voor je vreten. En als je werkt heb je opvang nodig. Ik ken maar weinig banen die dezelfde tijden hebben als school.

fred19792 | 06-06-12 | 13:03

@Einde van de Domheid | 06-06-12 | 12:52 |
Dat wist ik niet. Bedankt voor de informatie.

Jezus_Boeddha | 06-06-12 | 13:03

dus Hitler Jugend wordt Sap Jugend???

the wanderer | 06-06-12 | 13:00

Jezus_Boeddha | 06-06-12 | 11:33 | + 0 -
Pedofilie komt vaan k voor in situaties waarin kinderen afhankelijk zijn. Vroeger kerk, nu sport, istelling, KDV. GL heeft een sterke onderstroom van roze links die de minimum leeftijd voor legale sex (net als de pedopartji) naar beneden wil. HM was daar de meest militante exponent van.

Einde van de Domheid | 06-06-12 | 12:52

En dan op elke school een campagneposter van Groen Links. Een Delfts-blauw tegeltje met de spreuk: "Ik leef niet om te werken maar ik werk om te leven". Met een dik rood kruis erdoor. Ik werk 32 uur, van maandag tot donderdag. Tot 16.00 en niet langer. Daarna ben ik geheel voor beschikbaar voor thuis. Ik vind kinderen hebben en er tijd mee doorbrengen namelijk gewoon leuk. Als we tekort gaan komen ga ik kleiner wonen, niet meer werken.

Mgr. Denwop | 06-06-12 | 12:49

fred19792 | 06-06-12 | 12:29

"een luxe... of één van de twee moet stoppen met werken" Kop en spijker!

Oh en voor wat betreft vegrijzing, die luxe kids van jouw worden ook oud en tegen hun pensioensgerechtigde leeftijd waarschijnlijk nog ouder dan nu gemiddelt ;-)

Nu even inhouden helpt juist op de lange termijn tegen overbevolking, uithollen van de planeet, en vergrijzing!

Maar even terug on topic, jij wilt kids, jij voed ze op... simpel!

ox | 06-06-12 | 12:43

Om de huidige politieke koers en bijvoorbeeld het voorstel van Groenlinks in perspectief te zien, kan ik mensen aanraden het volgende boek te lezen: De protocollen van de wijzen van Sion.
Het is gewoon eng en misselijkmakend om te lezen hoe de duistere kant van de wereld in elkaar steekt.
Voordat iedereen over allu hoedjes begint, eerst lezen en daarna commentaar aub.
Dat deze protocollen discutabel zijn, mag duidelijk zijn, net als het feit dat het nog steeds niet helemaal duidelijk is wie deze protocollen heeft opgesteld, maar wie ze gelezen heeft wordt eerst misselijk en ziet vervolgens dat de protocollen volgens plan worden afgewerkt. Een echte leestip, succes!

GaatDeGoedeKantOp | 06-06-12 | 12:40

Aan me nooit niet dat ik mijn zoon 12 uur per dag op school laat zitten! 12 september reken ik keihard af met die hele kunduz coalitie. Mijn stem gaat naar Wilders! De VVD is hem voor eeuwig kwijt en GL, PVDA, PVDD, CU, SGP en D666 hadden sowieso nooit mijn stem gekregen en de SP is een twijfel geval.

StijlvolRechts | 06-06-12 | 12:33

[email protected] - InFiDeLz! - | 06-06-12 | 12:16 |
Ik denk dat wel meer mensen met die gevoelens lopen, maar men durft niet of weet simpelweg niet waar te beginnen.

gozahtje | 06-06-12 | 12:29

ox | 06-06-12 | 12:09
Verantwoordelijkheid bedoel je (als je iets voor je verantwoording hebt genomen, draag je daarvoor verantwoordelijkheid)
Verantwoordelijkheid nemen betekent ook op lange termijn een goede toekomst voor je kind(eren). Er zorg voor dragen dat ze gezond kunnen eten, dak boven hoofd, kunnen sporten, een eventueel een opleiding kunnen volgen. En ja daar komt het werkwoord betalen bij kijken. In de huidige situatie is het niet mogelijk om met één inkomen om voor een gezin te zorgen. Tig jaar geleden wel en toen waren er gemiddeld 5 kinderen per gezin. Het krijgen van kinderen wordt bijna een luxe. Of een van de twee moet stoppen met werken en zijn of haar hand ophouden bij de overheid. En met de vergrijzing in aantocht lijkt me dat geen gezonde situatie.

fred19792 | 06-06-12 | 12:29

@Balsaq: het moet niet een MOGEN. Begin niet aan kinderen als je ze niet gaat opvoeden. Hoe moeilijk is het nou te snappen dat het gewoon niet anders kan.

Deeltijdbaantje OK, maar 5 dagen per week is NIET de oplossing.

xspalm | 06-06-12 | 12:21

Dafuck! Zorg en werk beter combineren?!?!

Welke zorg? Als je die jonkies van school haalt moeten ze al bijna naar bed en je moet 's ochtends de deur al uit als de kids nog half slapen. In het weekend boodschappen doen, sosjale kontakten, feestje, sportvereniging enz.

Iemand op het idee gekomen dat OUDERS hun kinderen opvoeden en niet een schooljuf (m/v)? We zijn gek aan het worden in dit land.

Ik zeg: aanpakken dat GL, het is een criminele organisatie.

xspalm | 06-06-12 | 12:19

gozahtje | 06-06-12 | 12:10 | + 0 -

Dat is in een notedop waarom ik twijfel...

[email protected] - InFiDeLz! - | 06-06-12 | 12:03 |
Optie 1 is voor u het veiligst, optie 2 is het meest gewenst.

gozahtje | 06-06-12 | 12:10

Weet je wat. Zo slecht is dit idee nog niet eens. Want die kinderopvangindustrie is me toch een partij treurig. Dan zou ik liever m'n kind wat langer op school laten zitten i.p.v. te moeten dumpen bij zo'n opvang.

Hans Gruber | 06-06-12 | 12:09

@fred19792 | 06-06-12 | 11:35

Ook jij begrijpt het woord "verantwoording" niet? Jouw "betalen argumentatie" zegt eigenlijk genoeg...

ox | 06-06-12 | 12:09

Mm ik hink de laatste tijd toch veel op 2 gedachten...

1) Wegwezen hier. Laat Nederland maar in de shit zakken die het zelf gecreëerd heeft. Zal nog wel een generatie of 2 duren, waarin alles steeds slechter wordt geregeld, waarin de overheid gewoon nog een paar middenmanagement lagen toevoegt om "banen" te creëren zodat vingers wijzen nog makkelijker wordt. En dan zal Nederland voor eeuwig de geschiedenisboeken ingaan. Een experimenteel volk, dat eens de wereldzeeën regeerde, dat vrijheid van mening en godsdienst als baken heeft geplant in het vrije westen... alvorens in corruptie en apathie ten onder te gaan. Verzonken in vergetelheid.

2) Hooivork uit de schuur halen, vrienden bellen, binnenhof uitroken en politiek Den Haag aan het spit rijgen. En dan een nieuw Nederland bouwen. Mensen inspireren. Er wat van maken in dit leven in dit land.

Dus kind stapt binnen om half acht en vraagt:'hoe was jullie dag'.. zoiets?

Cootgie1 | 06-06-12 | 12:01

Als je als ouder je kinderen 12 uur per dag wilt dumpen om ze voor je te laten opvoeden moet je helemaal niet aan kinderen beginnen.

Pantheist | 06-06-12 | 11:59

Alleen leuk voor kinderen die een gruwelijke hekel aan hun ouders hebben.En vice versa.

Cootgie1 | 06-06-12 | 11:59

@Lyrthion | 06-06-12 | 11:43
Precies. Sommige zaken dient de overheid voor haar rekening te nemen omdat het niet mogelijk is om deze aan de markt over te laten. Collectiviteit is goed voor zaken waar je eigenlijk geen geld aarn kwijt wilt zijn maar die wel goed zijn voor de maatschappij ( rijtje Parel van het Zuiden | 06-06-12 | 11:14 )

De eerste jaren kinderopvang, van nul tot vier, zijn bijna niet te betalen zonder steun van de overheid (nu dus enige teruggave via belasting omdat je werk). Daarna neemt school het over en heb je enkel buitenschoolse opvang nodig. Indien dit gecombineerd wordt op die school (wellicht tegen betaling) vind ik het geen slecht idee (wauw, ben het eens met GL o een punt).

fred19792 | 06-06-12 | 11:54

Want dan kunnen papa en mama langer doorwerken, terwijl zoon- en dochterlief gebrainwasht worden tot trouwe dieners.

gozahtje | 06-06-12 | 11:53

Plus de zondag. En de vakanties natuurlijk. 12/24.

Rest In Privacy | 06-06-12 | 11:45

fred19792 | 06-06-12 | 11:35

So? Dat zijn allemaal collectief geregelde zaken. Hebben we voor mensen met kinderen ook: onderwijs, jeugdzorg, kinderbijslag, BTW-korting op extraculliculaire activiteiten zoals muziekles (tot een bepaalde leeftijd, ik dacht 18), etc.
 
Moeten we nou ook nog gaan betalen voor wat ze na schooltijd doen? Dan wil ik namelijk ook wel even de rekening indienen voor het repareren van mijn fiets.
 
(BTW, ben het eens met die politieinzet bij voetbal: Andere evenementen waar zelden iets gebeurt moeten dat zelf betalen, maar hét evenement waarbij altijd gezeik is is ervan vrijgesteld).

Lyrthion | 06-06-12 | 11:43

Terpetijnzeikert | 06-06-12 | 11:28 |
Tja, nog zoiets; schoolvakanties....

Met een betere spreiding zouden de vakantiekosten omlaag kunnen en meer werk en stabielere inkomsten voor de recreatiesector opleveren dan een 8 weken seizoenspiek met alle horror van dien.

Strangetown | 06-06-12 | 11:40

Nou, GL laat in ieder geval zien dat ze er totaal niets van begrijpen.

Ik heb nog liever de SP aan het roer.

Tripps | 06-06-12 | 11:39

*De wereld gaan aan vlijt ten onder*
zovoklets | 06-06-12 | 11:13 | + 0 -
Jezus,dat is een tijd geleden!

swassannuf | 06-06-12 | 11:37

@Strangetown | 06-06-12 | 11:16 |
Op zondag hoor je, lopend in net pak voor mannen en rokken met hoedjes voor vrouwen, driemaal naar de kerk te gaan! De ochtenddienst begint om 10 u, de middagdienst om 14 u en nog een avonddienst om 17 u. Dat is pas echt leven! En verder lees je uit de Bijbel of doe je een beschaafd bordspel.

Jezus_Boeddha | 06-06-12 | 11:36

@ox. ox | 06-06-12 | 10:45

Briljante analyze! Jammer dat je vergeet dat iedereen die na 2003 een huis heeft gekocht (vrije huurmarkt geen optie) wel 2 inkomens nodig heeft om de koopprijzen van babyboomers te kunnen betalen. Om over vervoer (auto of trein) maar te zwijgen.

Vrouwen of mannen langere tijd uit het arbeidsproces halen om voor de kinderen te zorgen verminderd belasting opbrengsten en geen pensioenopbouw. Daarnaast mocht er iets (scheiding, overlijden partner) gebeuren sta je met een gat op je cv en heb je verouderde kennis als je een opleiding gedaan hebt.

Mensen die aangeven dat ze niet willen betalen voor andermans kinderen: ik wil niet betalen voor ziektekosten van rokers,fietspaden (heb geen fiets) politie inzet bij voetbalwedstrijden of andere evenementen, en straatverlichting behalve die voor mijn deur.....

fred19792 | 06-06-12 | 11:35

Politici, 5 dagen per week in de Tweede en Eerste Kamer zitting hebben van 8.00u ´´ochtends tot 20.00u s´´avonds. En dit alles voor een minimum inkomen anders doen ze maar verkeerde dingen. Wellicht en hopelijk gaat de qualiteit van de politici omhoog en daar gaat het om!

frnas | 06-06-12 | 11:34

@Einde van de Domheid | 06-06-12 | 10:58 |
Wat heeft Herman Meijer nou met dit alles te maken? Ik kan net goed vragen wat drs.P ervan zou hebben gevonden, of mijn bet-overgrootmoeder.

Jezus_Boeddha | 06-06-12 | 11:33

Perfect plan van Groenniks. Kan deze kerel eindelijk buiten de schoolvakantie met een gerust hart naar de VS toe. Voor mijn kind wordt gezorgd. Of is dat niet de bedoeling???

Terpetijnzeikert | 06-06-12 | 11:28

GekkeDave | 06-06-12 | 11:20 |
Dan doe je (vrij naar vetkleppert) als 'domme en geïndoctrineerde' werkende iets niet goed met je leven, als een uitkering zo aantrekkelijk is..

Strangetown | 06-06-12 | 11:25

Vind het best een goed plannetje eigenlijk. Geeft ouders meer flexibiliteit.

En veel van die kinderen zouden anders toch met een zak chips en een fles euroshopper cola voor de TV gesmeten worden.

Bart_Bart | 06-06-12 | 11:20

@zeg maar jansen | 06-06-12 | 11:04
De werkende mens kijkt al jaren niet meer omhoog, die kijken omlaag. want die uitkeringstrekkers krijgen voor het niets doen ongeveer 100 euro netto minder. dat scheelt ze reizen door de regen en gezeik van je baas terwijl je overal je handje mag ophouden.

GekkeDave | 06-06-12 | 11:20

@hetluis | 06-06-12 | 10:51
Neuh, tot hun 16e. dan zijn ze oud genoeg om melk te geven. Ohnee, te werken...

GekkeDave | 06-06-12 | 11:18

stop ze dan meteen in een interneringskamp

Nobeltje | 06-06-12 | 11:18

Om over na te denken: Gratis openbaar vervoer maakt dat de werkgevers geen reiskostenvergoeding hoeven te betalen en de staat die niet weer hoeft te belasten.

Per saldo blijven de kosten voor de overheid dan gelijk. En kan de vestzak-broekzak regeling in de onkostenvergoeding achterwege blijven. De winst zit dan in de administratie die niet meer hoeft te worden bijgehouden.

zeg maar jansen | 06-06-12 | 11:17

Parel van het Zuiden | 06-06-12 | 11:04 |
Ruim dertig jaar geleden was er al de slogan: "een slimme meid, is op haar toekomst voorbereid" en volgde hierop "Werk en nog eens werk".

Het bracht welvaart, maar ook problemen dat de winkels en scholen eerder sloten, dan de werkenden thuis kwamen.
Uiteraard gaan er dan geluiden op dat hier iets aan gedaan moet worden.

Alternatief is weer back tot the fifties, ma achter het fornuis, pa van maandag tot zaterdag werken en op zondag met zijn allen op de fiets naar het park om er even tussenuit te zijn.

Er zullen vast ook nog wel opnamebanden liggen van GJB Hilterman met zijn wekelijkse radiocolumn: "De toestand in de wereld".

Strangetown | 06-06-12 | 11:16

I can not believe these words are coming out of my mouth, maarrrrrr, het artikel stelt dat dit voorzieningen zouden moeten zijn, waar ouders optioneel gebruik van kunnen maken. Of althans, dat is hoe ik het lees. Ik kan me daar wel in vinden. Huiswerkbegeleiding, begeleiding bij het leren voor proefwerken, leren studeren voor hen die dat willen. Ik zie daar geen probleem in. Scholen zouden, imho, daar best toe verplicht mogen worden om dat te faciliteren.

Nafta78 | 06-06-12 | 11:14

@zeg maar jansen | 06-06-12 | 11:06 |

Meh, ik heb liever dat de overheid zich met zijn eigen zaken bemoeit. Die zijn op dit moment het kind van de rekening.
.
Defensie
Veiligheid
Recht
Diplomatie
Harde infrastructuur
Onderwijs
Zorg
.
Daarbuiten AUB zo min mogelijk overheid...

Parel van het Zuiden | 06-06-12 | 11:14

Jullie snappen het niet, als je kinderen gewoon 12 uur per etmaal kunt dumpen op school, kan je veel meer pleegkinderen nemen,en kun je daar je broodwinning van maken. Dan ben je heel GL sociaal.

kopje | 06-06-12 | 11:13

Fout! Fout! Er moet juist minder gewerkt worden.

*De wereld gaan aan vlijt ten onder*

zovoklets | 06-06-12 | 11:13

Parel van het Zuiden | 06-06-12 | 11:04 Het komt er op neer dat privatisering van het Openbaar Vervoer een misser is. Het is een nutsbedrijf. Net als de zorg en de energiebedrijven.

Privatisering maakt zaken onnodig duur.

zeg maar jansen | 06-06-12 | 11:12

ZKH EénOog | 06-06-12 | 11:07 Wat? 15 kinderen moeten ze krijgen. Allemaal. Want die moeten allemaal arbeid verrichten om de toplaag in stand te houden.

zeg maar jansen | 06-06-12 | 11:08

Wat @vraagstaart zei.

Hetgeen niet wegneemt dst GroenLinksers gewoon beter helemaal niet aan kinderen moeten beginnen. Voor een beter millieu en zo...

ZKH EénOog | 06-06-12 | 11:07

Parel van het Zuiden | 06-06-12 | 11:04 Mooi hè? En het gevestigde vervoersbedrijf gaat naar de klote wegens de alternatieven en dan begint het weer van voren af aan.

Eb en vloed. De uitvinding van het wiel. Alles gebeurt in cirkels.

zeg maar jansen | 06-06-12 | 11:06

vetkleppert | 06-06-12 | 11:00 |
Auw voor alle Henk&Ingrids....

Strangetown | 06-06-12 | 11:05

@zeg maar jansen | 06-06-12 | 10:48

Oftewel...
De Nederlandse politiek verzint een maatregel en veronderstelt daarmee iets op te lossen (teveel woon-werk verkeer *kuch*). Dat gebeurt niet (dichter naar je werk verhuizen in een ingestorte huizenmarkt *kuch*) maar wel komen er andere problemen van (werken nog onaantrekkelijker). Daar moet dus een oplossing voor bedacht worden vanuit de maatschappij (zoals jij nu doet). Wanneer zo'n oplossing er is gaat de politiek zich er weer mee bemoeien, etc..
.
Een prachtig voorbeeld van de Nederlandse vicieuze cirkel van bemoeizucht, bestuur, en belasten. Niets wordt er beter van, de oorspronkelijke problemen blijven bestaan, en er komen meer problemen bij.
.
Kortom... niets doen is beter.

Parel van het Zuiden | 06-06-12 | 11:04

vetkleppert | 06-06-12 | 11:01 Je moet dat anders zien.

De werkende onderklasse kijkt een beetje jaloers naar de laag boven hen, die weer jaloers kijkt naar de laag boven hen.

Ze willen dat eigenlijk ook. Maar dat kan niet want de bovenste (rechtse) laag verdient z'n geld uit de arbeid van de onderliggende lagen. Daar mogen ze af en toe best eens moeilijk over doen. Als ze maar blijven werken.

zeg maar jansen | 06-06-12 | 11:04

@Strangetown | 06-06-12 | 10:58
Omdat ik altijd al gigantische jeuk krijg van drammen en dwingen.

vetkleppert | 06-06-12 | 11:01

Als de paternalistische kunstgrepen van deze splinterpartij zo lees lijkt het op het op het partij-programma van Stalin. Zeg Sap,je zeker ook al uniformpjes bedacht voor je school"tehuizen" he ? Mensen, schouders ophalen en doorlopen hoor voor deze splinter in het Haagse oog. Wie hem ziet zitten heeft niet alleen een balk in het eigen oog maar ook een bord voor zijn kop.

Dolphi | 06-06-12 | 11:01

Strangetown | 06-06-12 | 10:58 Ha, we hebben gewoon linkse mensen nodig om voor rechts de kutklusjes te doen.

Als iedereen een rechtse directeur zou zijn werd er niet eens meer gewerkt.

zeg maar jansen | 06-06-12 | 11:00

@Lyrthion | 06-06-12 | 10:56
Doordat het onderwijs gesloopt is. En doordat men alle moeite steekt in het omhoog trekken van de zwaksten in plaats van in degenen waar je wel resultaat van kan verwachten. Kindertjes die wat meer kunnen vervelen zich te pletter.
Uiteindelijk komt er alleen maar allemaal even slecht opgeleide eenheidsworst uit.

vetkleppert | 06-06-12 | 11:00

Marginaal partijtje de aandacht niet waard.

dubbert | 06-06-12 | 10:59

blinde kip | 06-06-12 | 10:49 | + 1

LOL.. je snapt wel wat ik bedoel ;)

Strong | 06-06-12 | 10:58

vetkleppert | 06-06-12 | 10:53 |
Waarom stem jij - zo geïndoctrineerd als je bent - dan niet links?

Strangetown | 06-06-12 | 10:58

Die onkostenvergoeding voor het verkeer was ook helemaal niet nodig als we hier normale brandstofaccijnzen en btw tarieven hadden.
Ik ga verhuizen naar een eiland waar bakfietsen geen kans krijgen:
"CANARIAS - Goede Vrijdag 6 april 2012 - Op de Canarische Eilanden is een liter gasolina (benzine) in een jaar tijd 11% duurder geworden en kost €1,17. Met een voortdurende stijging in de eerste drie maanden van 2012 vertonen de autobrandstofprijzen een historisch record."
gran-canaria-actueel.jouwweb.nl/archip...

blinde kip | 06-06-12 | 10:57

vetkleppert | 06-06-12 | 10:53

Dat kan je ook omdraaien: heel weinig rechtse mensen willen werken in het onderwijs. Er wordt niet op politieke voorkeur aangenomen (weet ik met aardig wat vrienden en kennissen in het onderwijs). Dus hoe zou dat komen?

Lyrthion | 06-06-12 | 10:56

vetkleppert | 06-06-12 | 10:53 Andermans kinderen opvangen en dingen proberen te leren is een sociaal ding. Je moet wel sociaal zijn om het te kunnen.

Het is de aard van het beestje dat maakt dat ie doet wat ie doet. Onderwijzend personeel moet dus wel links zijn.

zeg maar jansen | 06-06-12 | 10:55

@Biff Eagleburger | 06-06-12 | 10:37
kikker81 | 06-06-12 | 10:3
Neem even de tijd :) Er gaat een wereld voor je open. www.bredeschool.nl/fileadmin/PDF/2011/... Nederlandse kinderopvang is al net zo goed geregeld als Bureau Jeugdzorg, Prorail, de politiek, Politie en justitie en ga zo maar door. Het is gewoon des Nederlands om er een zootje van te maken. Slechte dienstverlening, zaken slecht geregeld, geen handhaving en toezicht galore. Kijk eens naar de erbarmelijke omstandigheden in bejaardenhuizen en verpleegtehuizen. Controle op medewerkers opvang, onderwijs en ouderenzorg wordt te vaak nagelaten. We hebben allemaal kunnen zien wat daarvan de gevolgen zijn: ouderen die met regelmaat bestolen worden in hun verzorgingstehuis, slecht verzorgd worden, kinderen die misbruikt worden. Ga zo maar door.

Voor wat betreft de kinderopvang et is domweg niet normaal meer als de prijs van de opvang hoger ligt dan het uurloon van vele ouders. Punt. Gratis is natuurlijk het andere uiterste maar dat het anders moet lijkt me duidelijk.

doenormaal! | 06-06-12 | 10:54

@Strangetown | 06-06-12 | 10:51
Uit onderzoek blijkt dat onderwijzend personeel gemiddeld loeilinks is.

vetkleppert | 06-06-12 | 10:53

ongelovelijk wat een zwakzinnige partij voor zaadleiders ook....

er wordt nu natuurlijk ook al zo goed naar kids omgekeken. worden ook prima opgevoed en kennen alle normen en waarden....

mogolisch denken giet deur?

avitas | 06-06-12 | 10:52

@ox | 06-06-12 | 10:45
Jouw situatieschets is gebaseerd op Nederland voor de crisis.

rara | 06-06-12 | 10:52

Ter geruststelling voor een indoctrinatievrees.
Volgens de prognoses van het reaguurderspanel wordt de PVV de grootste partij en daar zullen vast ook leraren bij zitten voor een balans.

Anders maar weer ouderwets het bezit van een partijkaart invoeren.

Overigens valt het met een 'linkse' onderwijs indoctrinatie wel mee of er is geen onderwijs genoten....

Strangetown | 06-06-12 | 10:51

zet er dan gelijk een stelletje stapelbedden neer en laat ze weer gaan als ze 12 jaar zijn

hetluis | 06-06-12 | 10:51

Langere schooldagen, dat zou in mijn geboortedorp prima werken. Vrij goede (basisschool)leraren, dorpsfeertje, geen echt gepest. Prima. Goed idee om het daar mogelijk te maken.

Daarentegen: lijkt me niet in iedere gemeenschap werken. Je zal het kind zijn dat een keer in de week in elkaar gemept wordt: lijkt me hel om dan iedere dag lang op die plek te zijn. (Geestelijk) onstnappen is dan onmogelijk.

Groenlinksers, net als ik hoog opgeleide blanken uit vrij beschermde omgeving, redeneren opvallend vaak vanuit de feeenwereld waarin ze zelf zijn opgegroeid. Daar werkt dit prima. Ze staan er simpelweg niet bij stil dat het niet overal zo werkt.

Sjors W. | 06-06-12 | 10:51

JA en Alleman willen dat kinderen de godganse dag op school zitten.
Man en vrouw moeten werken. Kan iemand zich nog de damesdebatten herinneren, alleen dat vogeltje van de CU was tegen. De plaats van de vrouw is op de arbeidsmarkt. Het gezin laten we over aan de instanties.

Einde van de Domheid | 06-06-12 | 10:50

@Strong | 06-06-12 | 10:40
Dus we hoeven helemaal niet te sparen voor ons eigen pensioen? Super!

blinde kip | 06-06-12 | 10:49

Net zoals zoveel dingen een kwestie van balans. In de tijd dat mijn ouders allebei werkten, heb ik ook een boel zelfstandigheid geleerd.

Als ik nu die gepamperde 24-jarigen zie die nog thuis wonen en zonder mama nog geen ei kunnen bakken, weet ik niet wat nou zoveel slechter is.

Geenstijlfiguur | 06-06-12 | 10:49

MarcS | 06-06-12 | 10:39

Inderdaad, onzin uitkramen doen ze nogal vaak. Altijd al zo geweest. Als ze een wat hoger niveau hadden, hadden ze niet op het basisonderwijs lesgegeven. Maar i.i.g. goed dat je ook de andere kant van het verhaal laat zien :)

Lyrthion | 06-06-12 | 10:48

Parel van het Zuiden | 06-06-12 | 10:44 Een collectief oprichten voor het woonwerkverkeer. Die gewoon de kosten gezamelijk betaalt die er werkelijk gemaakt worden. Meer niet. En dan met z'n allen fijn in een bus naar de zaak.

Dat kan best eens goedkoper zijn dan de heffing op de reiskostenvergoeding. Binnen de kortste keren kun je dan dus een alternatief vervoersbedrijf hebben. Landelijk.

Op enig moment huur je dan collectief treinen af.

Als je via Appie en Kruidvat voor 15 euro een dagkaart N.S. kunt kopen moet dat ook kunnen. Oftewel: De huidige prijzen voor het O.V. zijn veel te hoog voor de gebruiker. En daar baseert men de vergoeding op die door de roverheid wordt gehanteerd om een heffing te bepalen.

zeg maar jansen | 06-06-12 | 10:48

Dat je kinderen wil prima; maar zorg er dan ook gewoon zelf voor!

YuDumFok | 06-06-12 | 10:48

@Strong | 06-06-12 | 10:45
Dat zijn unieke kassen, dan.

vetkleppert | 06-06-12 | 10:48

Groene Khmer

swassannuf | 06-06-12 | 10:46

vetkleppert | 06-06-12 | 10:41 | + 0

Ik werk de hele dag met cultuurverijkers in de kassen, maar die werken harder dan een blonde met blauwe ogen. Wat dat betreft mogen ze van mij de dienstplicht weer invoeren en die gastjes wat discipline bijbrengen ;)

Strong | 06-06-12 | 10:45

@rara | 06-06-12 | 10:34

Waar haal je toch dat idee vandaan dat moeders MOET werken? Verplicht vande staat?! Of toch voor die iest te hoge hypotheek, dure merkkleding voor manlief, zichzelf en de kids, 2de auto die eigenlijk iets te duur is voor het inkomen van de kostwinner (of dit nu man of vrouw is doet er niet toe) of gewoon omdat die dure badkamer, luxe keuken en extra vakantie ook geld kosten?

Boven je stand leven is redelijk normaal aan het worden in NL... kortom alles willen.

ox | 06-06-12 | 10:45

Zometeen maar even mijn naam veranderen in Diogenes en met een waxinelichthouder naar Den Haag trekken. Op zoek naar een eerlijk mens.

SamKoeman | 06-06-12 | 10:44

Als je zulke ideeen brengt laat je vrij duidelijk zien dat je niet helemaal spoort. Op de een of andere manier belemmert dat n hoop mensen niet om op deze randdebielen te stemmen.

das_Freudenmädchen | 06-06-12 | 10:44

Gezien de voorgenomen lastenverzwaring op woon-werkverkeer is het waarschijnlijker dat veel part-time werkende vrouwen juist thuis gaan zitten. De volledige reiskosten op eigen rekening maakt part-time werken de moeite niet waard.
.
Maar goed, consequenties van dit soort plannetjes doorzien is nou eenmaal niet het sterkste punt van onze visionairen in Den Haag....

Parel van het Zuiden | 06-06-12 | 10:44

@Strong | 06-06-12 | 10:40
Speciaal voor onze pensioenen is de cultuurverrijking binnengehaald. Dat weet je toch. Die gaan van hun uitkering onze pensioenen betalen.

vetkleppert | 06-06-12 | 10:41

Marcus Porcius Cato | 06-06-12 | 10:38 Dat was eens. Het wordt nu:

"Wat is dat voor kind dat hier 's zondags met z'n voeten op de bank zit?"

zeg maar jansen | 06-06-12 | 10:41

Wat is hier gaande in vredesnaam??
In de media (en dat is inclusief GS helaas) is er airtime voor zo ongeveer elke scheet (gevangen in een proefballon) die GroenLinks laat, maar wat betreft de rechterkant van het spectrum is het oorverdovend stil BEHALVE als de PVV belachelijk gemaakt kan worden.
Het heeft er alle schijn van dat de NL bevolking hier naar een linkse verkiezingsoverwinning gekontneukkneed wordt en dat baart me zorgen!

Sunabalk | 06-06-12 | 10:40

Ik vind het wel een goede oplossing om sommige kansenjongeren toch te kneden voor een toekomst buitende de kleine/grote criminaliteit.
Maar dan zou ik ze liever 24/7 in een opvang zien, met een mooi hek eromheen enzo...

Sadomassochristus | 06-06-12 | 10:40

Er was ooit eens een tijd... toen hadden we tijd voor onze kinderen. Nu zijn de ouders verplicht om beide te werken om ons land overeind te houden! Vooer de azijnpissers hierboven die zeggen dan moet je geen kinderen nemen.. Wie denk je wie er straks voor je pensioentje moeten werken?? juist! De kinderen die er nu zijn.

Strong | 06-06-12 | 10:40

Lyrthion | 06-06-12 | 10:35
Uiteraard heb ik dat ook laten zien, weliswaar op een andere manier. Het gaat mij om de feiten, als Truus de Mier de Noord Pool noemt dan moet ze geen onzin uitkramen. En ter uwer informatie ALS al het ijs op de zuidpool smelt dan stijg de zee spiegel niet met meters hoor, gewoon niet!
Dit staat even los van het feit OF de kappen wel smelten en OF dat wel door menselijk toedoen komt.

MarcS | 06-06-12 | 10:39

Wie is toch die man die op zondag het vlees komt snijden ?

Marcus Porcius Cato | 06-06-12 | 10:38

doenormaal! | 06-06-12 | 10:30 | + -2
Ja! Zo is dat! En die kinderleidsters en directie van zo'n kinderdagverblijf zien maar waar ze het geld vandaan halen!! Werken zullen ze! Voor NIKS!!!

kikker81 | 06-06-12 | 10:38

@doenormaal! | 06-06-12 | 10:30

Ik betaal al genoeg voor andermans kinderen, waarom zou ik nog meer moeten betalen, zodat de ouders meer kunnen verdienen?

Biff Eagleburger | 06-06-12 | 10:37

Als je ouders de kans geeft om hun kids te dumpen zullen er veel zijn die daar gebruik van willen maken.
En als je om je heen kijkt in de supermarkt of speelplaats dan is dat eigenlijk geen slecht idee...

da wizard | 06-06-12 | 10:36

ox | 06-06-12 | 10:30 En voor de moeders die op die scholen werken en hun kinderen op een andere school gaan? Voor die moeders die dan dus om zeven uur moeten beginnen moet er ook een school zijn die om zes uur al open is. Waar weer mensen werken die dus om vijf uur van hun kinderen af moeten kunnen.

Waar weer iemand werkt die derhalve ook een uurtje voor ze begint haar kind graag op school afgeeft. Om vier uur dus.

Enzovoort.

zeg maar jansen | 06-06-12 | 10:36

MarcS | 06-06-12 | 10:32
Moet je nu het ijs even in een trechter boven het glas gooien. Om het ijs van de zuidpool te symboliseren, dat op land ligt en na smelten in zee terecht komt.

Lyrthion | 06-06-12 | 10:35

MarcS | 06-06-12 | 10:32 | + 0 -

+100

swassannuf | 06-06-12 | 10:34

@ox | 06-06-12 | 10:30
Moeders wil niet werken, ze moet tot haar 67ste doorwerken. Net als haar man. Vraagstaart heeft dus een punt, maar ik voorzie dat de regeling van alle kanten misbruikt gaat worden om even van de kinderen af te zijn.

rara | 06-06-12 | 10:34

M. de Hond gaat er mee beginnen...

swassannuf | 06-06-12 | 10:33

Ik heb er hier op de zaak een paar rondlopen die dat een fantastisch plan vinden. Ze zijn wel leuk kinderen, maar ze vormen toch een behoorlijke belemmering voor je carrière.

Biff Eagleburger | 06-06-12 | 10:33

ze kunnen beter de jeugd weer verplicht dienstverband in het leger geven, discipline en respect.. dat hebben ze nodig, nog meer op school tussen onze cultuurverrijkers maakt ze alleen nog maar gekker..

GekkeDave | 06-06-12 | 10:33

Geef de kinderen nog wasknijpers te knutselen of zakjes te plakken en ze dragen nog bij aan het BNP ook, zodat anderen tijd en geld over hebben om de politie lastig te vallen bij een inval.

Petrus de Rewa | 06-06-12 | 10:32

Sodeju, groen links begint nu echt op de khmer rouge te lijken: weg met de warmte van het gezin, kinderen opvoeden middels kille staatsideologie, weg met de creativiteit, individuele verantwoordelijkheid en het vrije denken.

wijsvinger | 06-06-12 | 10:32

Cuyahoga | 06-06-12 | 10:11
Helaas voor school ben ik ook een (zeer?) kritische ouder en accepteer dus ook niet dat men zaken roept als Geert Wilders is een slecht mens en een fascist. Of de Palestijnen zijn slecht, want aanslagen in Israël. De school dient de feiten te leren, niet de persoonlijke voorkeur of interpretatie van de geschiedenis of hedendaagse politiek.

Verder ben ik het hartstochtelijk met jou eens mbt wat ze onze kinderen proberen te leren. Het klopt van geen kant en is erg pro milieu en anti mens.

Het lampje dat bij onze school voor de klas stond, maakte mijn kinderen wijs dat als de noordpool smelt, wij zouden verdrinken. Dus ik als brave huisvader, maar een glas water inclusief ijsklontjes gepakt en laten smelten. Groot was de verbazing bij mijn kids dat de 'zeespiegel' daalde ipv steeg.

MarcS | 06-06-12 | 10:32

deministerpresident | 06-06-12 | 10:26
 
Ok, even checken:
 
In een tijd dat we een groot TEKORT hebben qua financieel geld wil jij:
1. Reiskostenvergoeding afschaffen (die GL belast wil zien: huftergedrag maar genereert wel inkomsten, afschaffing niet)
2. Het OV, dat nu min of meer zichzelf moet bedruipen, uit de gezamenlijke pot gaan betalen.
 
Waar moet het geld daarvoor vandaan komen?

Lyrthion | 06-06-12 | 10:32

@*
ja, Balkenende zit toch bij een kunduzpartij. Inderdaad meer IB cashen maar ook het arbeidersaanbod verruimen om looneisen te minimaliseren. Onbegrijpelijk dat partijen als GL en D66 denken dat dit links en progressief is.

De Geus | 06-06-12 | 10:31

@*
ja, Balkenende zit toch bij een kunduzpartij. Inderdaad meer IB cashen maar ook het arbeidersaanbod verruimen om looneisen te minimaliseren. Onbegrijpelijk dat partijen als GL en D66 denken dat dit links en progressief is.

De Geus | 06-06-12 | 10:31

Ik heb overigens sowieso nooit begrepen waarom kinderen thuis moeten wonen. Gewoon baren en dan hoppakee rechtstreeks in de maakbaarheidsfabriek stoppen, allemaal lekker links en milieubewust maken en als ze 18 zijn mogen ze op hun bakfiets weer op bezoek bij pappie en mammie

deministerpresident | 06-06-12 | 10:31

@applaus voor de paus | 06-06-12 | 10:08
Maar die stoppen je als familie tenminste in de goelag...

da wizard | 06-06-12 | 10:30

En als we willen stappen vragen we de oma's en opa's

swassannuf | 06-06-12 | 10:30

Tegen de tijd dat de staat betaalt voor het liggeld van mijn zeilboot wil ik betalen voor andermans kinderopvang.
Of zullen we toch maar gewoon allemaal onze eigen hobbies betalen?

vetkleppert | 06-06-12 | 10:30

@vraagstaart | 06-06-12 | 10:11

Verantwoording... welk deel van het woord begreep je niet helemaal?

Als moeders om 8 uur wil werken moet de school maar om 7 uur open? Dus "moeders vrijheid" gaat maar ten koste van de vrijheid van een ander... danwel kind of leraar?

Moeders moet de deur uit kunnen? Prima, moet zij (en vaders) aan denken voordat ze kinderen neemt! Niet een ander opzadelen met de consequenties van "de vrijheid die moeders wil"... typische redenatie van iemand die alles wil. En als ze dat zelf niet op kunnen lossen (met vaders wellicht?!) dan moet een ander het maar oplossen...

ox | 06-06-12 | 10:30

O nee. O in godsnaam, nee...

Laat de politiek in godsnaam niet nog meer onderwijshervorming doorvoeren, anders dan terugdraaien. Als er ergens wel een maatschappelijk veld is waar het volkomen falliet van zowel de linkse als de rechtse politieke overtuiging is is het wel onderwijs. Ooit, lang geleden, waren scholen bedoeld om kinderen te leren lezen, schrijven, rekenen en te leren waar plaatsen en rivieren lagen. Maatschappijleer bestond niet, staatsinrichting wel.

Dat kon van de jaren zestiggeneratie natuurlijk niet. Die gebruikte onderwijs om hun mening door de strotjes van onschuldige kindertjes te rammen. Staatsinrichting, wat je liet zien waar je wat met je onafhankelijke mening kan doen, werd maatschappijleer, dat uitlegde welke mening je moest hebben, en dat je er moet hebben. Steeds meer maatschappelijke taken werden de school toebedicht. Leraren, ouders, iedereen ergert er zich aan: Het helpt niets. Scholen moeten opvoeden in plaats van leren.

Rechtse politiek maakte het allemaal niet beter. Welnee, neoliberale geloof legde alleen maar *nog* een laag erbovenop: Scholen moesten voorbereiden op de markt. Nu leren kinderen van 8 dus omgaan met MS Office, en dat iedereen gelijk is. Maar niet meer wanneer je met "dt" schrijfdt of waar Winschoten ligt.

omanders | 06-06-12 | 10:30

Ik weet niet wat dat is met de kinderopvang in Nederland maar dat er iets grondig mis is, is duidelijk. Die kinderopvang gelegenheden schieten als paddestoelen uit de grond. In mijn brievenbus vind ik bijna dagelijks flyers van alweer een nieuwe opvang. Kennelijk een erg lucratieve business. Geld verdienen aan kinderen. Mooi man. Ouders die werken om de kinderopvang te kunnen betalen of vaak stoppen met werken omdat ze niet genoeg verdienen om de opvang te kunnen betalen en thuiszitten uiteindelijk financieel beter is. Hoe krom kun je het maken. Welkom in Nederland. Kinderopvang moet gewoon gratis zijn. Basta!

doenormaal! | 06-06-12 | 10:30

Als de DDR niet opgeheven was zou je nog een vlucht oostwaarts, naar de vrijheid, kunnen ondernemen.

Morgenhout | 06-06-12 | 10:29

P.S.
Hebben we die gazelle bakfiets ook niet meer nodig.

swassannuf | 06-06-12 | 10:29

We hebben wel kinderen genomen (ja ik weet het,kinderen neem je niet,die krijg je,je vrouw neem je... maar dat is wat anders) maar willen daar niets voor laten staan en het liefst ook helemaal geen last van hebben.En als die van 7 tot 7 scholen gaan beginnen dan gaan we meteen echtscheiden,kan jij het ene weekend en ik het andere weekend de kids nemen,hebben we er helemaal geen last meer van.
Contact doen we wel via de twitter en whatsapp,komt goed...

swassannuf | 06-06-12 | 10:28

Ik begrijp helemaal niets meer van de GL standpunten. Als je niet meer uren op en neer kunt reizen naar je werk, hoef je je kinderen geen 12 uur uit te besteden. Wat willen ze nou?
Tip voor het partijprogramma: reiskostenvergoeding afschaffen, OV gratis. Klaar.

deministerpresident | 06-06-12 | 10:26

Wel zo handig om die kinderen goed links te kunnen indoctrineren natuurlijk.

DerUnterMensch | 06-06-12 | 10:26

GL geeft aan volkomen ongeschikt te zijn als ouder en wil de opvoeding helemaal uitbesteden. Wel een stukje onverwachte zelfkennis daar.

right, not wrong | 06-06-12 | 10:23

Onzin. De schoolopvang van 7 tot 7 betekent niet dat kinderen daar MOETEN zitten, maar dat de gelegenheid er is.

In Vlaanderen al jaren gewoon, daar kunnen beide ouders werken zonder dat ze bang hoeven te zijn dat hun kind om vijf uur naast de vuilniszakken buiten de opvang staat. <knip>
vraagstaart | 06-06-12 | 09:59
Jij maakt een aantal cruciale 'fouten' in jouw veronderstelling. Dat iets in Belgie werkt, zegt niets over of het in NL ook werkt. Kijk, in NL is het zo dat men begint met de mogelijkheid te scheppen, want is goed idee. Vervolgens stimuleert men zich het apelazerus, want kosten moeten gedekt. En voor je het weet is het verplicht, want ... gewoon omdat het kan EN omdat er een langjarige politieke? gedachte achter zit.

De vraag die wij ons allemaal moeten stellen is, onafhankelijk van de partij die met de voorstellen komt, WAT is de lange termijn gedachte. En ik denk dat ook dit een opmaatje is naar meer ellende.

MarcS | 06-06-12 | 10:21

Oh, en die Dibi die mag zover vernederd worden en afgewezen dat ie uit schaamte naar Marokko vertrekt.

zeg maar jansen | 06-06-12 | 10:19

@De Geus | 06-06-12 | 10:15 nee dat was de natte droom van Balkenende en daar zitten we nu mee opgescheept, die wilde zoveel mogelijk tweeverdieners, dan wordt er immers meer IB gegenereerd en valt er voor de staat meer geld binnen te harken bij het werkplebs. 'Het gezin, de hoeksteen van de samenleving' maakt ineens haar dubbele agenda waar.

* | 06-06-12 | 10:19

Prima idee. Helemaal mee eens.
Eindelijk eens een goed plan van GL (en dat zeg ik niet vaak).

postmodernismisdead | 06-06-12 | 10:18

Ja, leuk idee hoor, goed om de kinderopvangkosten onder controle te houden, maar wie mag dat gaan betalen? Ik gok zomaar dat de rekening net zo goed bij kinderloze tweeverdieners komt te liggen.

Lyrthion | 06-06-12 | 10:17

Jullie weten het wel weer te draaien zeg. Als ik al jullie politiek nieuws moet beoordelen naar bovenstaand bericht dan is het wel heel slecht gesteld met de geloofwaardigheid van GS. Ze willen dat alle basisscholen kunnen voorzien in opvang tussen 7 uur 's-ochtends en zeven uur 's-avonds. Iets dat best al voorkomt momenteel, zodat ouders een one-stop-and-drop route hebben.

* | 06-06-12 | 10:17

Kromme Banaan | 06-06-12 | 10:05 Met de leidster in het internaat een kind maken en weer eens gaan kijken als het kind een jaar of 18 is.

zeg maar jansen | 06-06-12 | 10:17

@vraagstaart | 06-06-12 | 10:12
De werkelijkheid die je schetst is correct. Ik maak me dan ook meer zorgen om de kinderen van de carrièrevrouw die nu de gelegenheid krijgt om haar kinderen 5 dagen per week, twaalf uur per dag te dumpen. Die kinderen maken hun ouders dus slechts in de weekends mee.

'Wie is toch die vrouw die elke week appeltaart voor ons bakt?'

rara | 06-06-12 | 10:16

Je hebt niet goed gelezen van Rossum. GL wil dat scholen open zijn van 7 tot 7 zodat kinderen daar terecht KUNNEN, niet moeten.

Red mij niet | 06-06-12 | 10:16

Tja, werk, werk, werk. Vanaf je derde jaar speels naar school, 12 uur per dag tot je 17de, dan een opjaagbeurs, dan enthousiast (12 uur per dag) de arbeidsmarkt op met losse contracten, vanaf je 35ste kansloos zodat bazen en ambtenaren je opdragen welke rotklusjes je mag doen tot je 70ste, daarna zonder pensioen eruit in de hoop op verzorging door een familielid. Zo ziet Kunduz het graag.

De Geus | 06-06-12 | 10:15

Tja, werk, werk, werk. Vanaf je derde jaar speels naar school, 12 uur per dag tot je 17de, dan een opjaagbeurs, dan enthousiast (12 uur per dag) de arbeidsmarkt op met losse contracten, vanaf je 35ste kansloos zodat bazen en ambtenaren je opdragen welke rotklusjes je mag doen tot je 70ste, daarna zonder pensioen eruit in de hoop op verzorging door een familielid. Zo ziet Kunduz het graag.

De Geus | 06-06-12 | 10:15

Tja, werk, werk, werk. Vanaf je derde jaar speels naar school, 12 uur per dag tot je 17de, dan een opjaagbeurs, dan enthousiast (12 uur per dag) de arbeidsmarkt op met losse contracten, vanaf je 35ste kansloos zodat bazen en ambtenaren je opdragen welke rotklusjes je mag doen tot je 70ste, daarna zonder pensioen eruit in de hoop op verzorging door een familielid. Zo ziet Kunduz het graag.

De Geus | 06-06-12 | 10:15

Iemand die zijn kinderen 5 dagen per week 12 uur per dag naar de kinderopvang brengt moeten ze uit de ouderlijke macht ontzetten.

Superior Bastard | 06-06-12 | 10:15

In het kader van de kinderopvang die ons drie keer zo veel kost als "moeder" verdient natuurlijk ook weer.

vetkleppert | 06-06-12 | 10:13

@rara | 06-06-12 | 10:08 Zie mijn reactie van 10:11. De tekst van Van Rossem impliceert dat, maar de werkelijkheid van het voorstel is anders.

vraagstaart | 06-06-12 | 10:12

Nog beter is om helemaal geen kinderen meer te krijgen. Dat zal ze leren. Geen nieuwe belastingbetalertjes erbij! Bovendien ook veel beter voor het milieu.

doenormaal! | 06-06-12 | 10:12

@ox | 06-06-12 | 10:06 Nu leg je me woorden in de mond die ik niet heb neergezet en gaat vervolgens op je eigen verkeerde interpretatie reageren.

ben jij Paul Witteman soms?

Wat ik bedoel, ox (en nu goed lezen ja?) is dat hiermee bijvoorbeeld een moeder die twee dagen in de week een ochtend kan werken als ze om 8 uur moet beginnen, daar nu ook de gelegenheid toe heeft omdat ze haar kind om 7 uur al naar school mag brengen.

Als jij liever hebt dat moeder de hele week de deur niet uitkomt moet jij dat weten maar gun anderen een beetje vrijheid, ja? (Juist, nou doe ik hetzelfde als jij net :-P )

vraagstaart | 06-06-12 | 10:11

Mooi, man. Kunnen die kinderen meteen mooi met linkskerkelijke dogmata worden volgepompt. Kom maar met die Eurofiele, multiculturele, klimaathysterische en cryptocommunistische brainwash.

vetkleppert | 06-06-12 | 10:11

Iemand wel eens op een eind-musical van de lagere school geweest?
Ik zal even uitleggen waar die in 90% van de gevallen over gaan:
Mensen zijn stom, bomen zijn lief, de zee is zielig en als we zo doorgaan zijn we binnenkort allemaal deaud. Leuk om kinderen van 3 tot 7 jaar mee naar toe te nemen, die slapen gelijk een half jaar onrustig.

En dan heb ik het alleen nog maar over ‘gewone’ scholen. Je hebt ook Jenaplan-scholen waar bij ieder ochtengebed deze leuzen de lokalen in geslingerd worden.
Zodra Judo en Mees met de bakfiets zijn afgeleverd, begint het gütmenschgedram, en dat gaat door tot diezelfde bakfiets ze om 18:30 uur ze bij de buitenschoolse opvang komt ophalen. (behalve als het regent, dan veroorzaken ze een file van 4 kilometer van huis naar school met hun leasebakken).

Cuyahoga | 06-06-12 | 10:11

Kunnen we de zwangerschap niet verlengen met zo'n 17 jaar? Dan komen de kinderen volwassen ter wereld, en dat scheelt een hoop gezeur.

rara | 06-06-12 | 10:10

@da wizard | 06-06-12 | 10:04 |

De SP is weer een ander gevaar.

applaus voor de paus | 06-06-12 | 10:08

@vraagstaart | 06-06-12 | 09:59
Met dit plan wordt de school een full-time opvoedingsinstituut. Kinderen hebben recht op hun ouders, en dit recht wordt hun steeds meer ontnomen.

rara | 06-06-12 | 10:08

@vraagstaart | 06-06-12 | 09:59

Zucht, weer zo'n figuur die kinderen neemt en de verantwoording voor de opvoeding bij een ander legt...

Beide ouders werken?! Hoge hyptheek, 2de auto... kindje bij een ander, lekker hoor...

ox | 06-06-12 | 10:06

Bij geboorte in een internaat stoppen,en weer ophalen als ze voor zichzelf kunnen zorgen.,.Da's pas een goed idee ??

Kromme Banaan | 06-06-12 | 10:05

Scholen maken de tarieven gewoon zo hoog dat niemand er gebruik van wil maken en ze dus niet in de mogelijkheid hoeven te voorzien, problem solved.

Idontgiveafunk | 06-06-12 | 10:05

Kinderen aan de staat geven? In deze tijd waar elke man die op een kinderdagverblijf werkt als een pedofiel wordt gezien? Waar we non stop verhalen krijgen over misbruik in besloten religieuze instituten?

Ik zie al dat dit plan immens populair gaat worden onder de bevolking.

MarinusWA | 06-06-12 | 10:04

En dan noemen ze de SP een gevaar voor de samenleving.
12 uur per dag en 5 dagen per week kun je van ieder kind een boomknuffelaar maken...

da wizard | 06-06-12 | 10:04

En worden kinderen die andere 12 uur per dag dan gewoon aan de ouders overgelaten? Onverantwoord!

niet voor de hond | 06-06-12 | 10:04

@fuckje | 06-06-12 | 10:01
Laatste keer dat ik een groepje leraren sprak was het stemgedrag aardig veranderd. Wellicht dat het bestuur nog links stemt.

blinde kip | 06-06-12 | 10:04

Volkomen belachelijk idee van GL. Waarom neem je dan kinderen? Je neemt toch ook geen hond of kat om het vervolgens altijd alleen te laten of in een pension te stoppen? Mensen die dit doen zijn echt krankzinnig!!

grote haas | 06-06-12 | 10:04

Partijtje in de marge.
Waarom GroenLinks zoveel aandacht weet te genereren is mij een raadsel.

BedrijfsTijgerT | 06-06-12 | 10:03

@vraagstaart | 06-06-12 | 09:59:

Top! Het moet niet; het mag.

Balsaq | 06-06-12 | 10:03

Kunnen we niet beginnen met alle kinderen naar kostscholen te sturen, ben je in één klap klaar, de kosten wentelen we gewoon af op de overheid c.q. werkende (uiteraard) burger!

lanexxx | 06-06-12 | 10:02

12 uur per dag kinderzieltjes kneden. Dat doen ze niet eens in Noord-Korea.

blinde kip | 06-06-12 | 10:02

En al die " pedagogische onderwijzers " zijn lid van D66, PvdA of GL, dus kan de hele jeugd de hele dag links worden geïndoctrineerd.
Slecht plan dus.
Als je geen tijd hebt voor kinderen moet je ze niet krijgen.

fuckje | 06-06-12 | 10:01

Ik ben wanhopig op zoek naar intelligente politici met kennis van zaken, ze schijnen tegenwoordig onvindbaar te zijn

Ordentelijk | 06-06-12 | 10:00

Steeds als je denk dat het niet gekker kan bij GL komen ze wederom met een overtreffende trap... 2 woorden heb ik er voor: KNETTERGEK en WERELDVREEMD

Harreeee | 06-06-12 | 10:00

De vrije val van GroenLinks heeft zojuist nog wat momentum bijgekregen.

der Wunderhund | 06-06-12 | 09:59

Opvoeden is zó jaren '80.

Parsons | 06-06-12 | 09:59

Onzin. De schoolopvang van 7 tot 7 betekent niet dat kinderen daar MOETEN zitten, maar dat de gelegenheid er is.

In Vlaanderen al jaren gewoon, daar kunnen beide ouders werken zonder dat ze bang hoeven te zijn dat hun kind om vijf uur naast de vuilniszakken buiten de opvang staat. En een kind kan worden opgevangen voor de school begint, zodat ouders op tijd kunnen beginnen en daarmee ook eerder thuis zijn.

Zowaar eens een goed idee van GL, eerlijk is eerlijk.

vraagstaart | 06-06-12 | 09:59

De Staat weet wat goed voor u is... GroenLinks gaat tegenwoordig steeds meer de Oostblokkant op.

rara | 06-06-12 | 09:59

Kunnen ze er al vast aanwennen dat ze later 12 uur per dag (7 dagen per week) moeten werken.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 06-06-12 | 09:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken