
Namasté. Tijd voor toverwezens in de wandelgangen van de Vrije Universiteit, want ach, het is crisis en Nederland Kennisland is toch al compleet
vernaggeld dus we maken de onderwijstotaalfaal compleet.
Hatseflats, 2,5 miljoen subsidiepoet voor een postdoc opleiding Boeddhisme en Hindoeïsme. LOLwut? Halbe, gast, wat doe je? StasZijl hoopt dat de studie zal bijdragen aan 'de institutionele integratie van het hindoeïsme en het boeddhisme in het Nederlandse bestel'. Welja. Alsof we niet al genoeg last hebben van
Mohammedgekkies,
gristengajes en
haatjoden. Doen we nog meer regressieve gekte institutioneel integreren via nota bene een universiteit. Boeddhisme, dat is een hobby voor middelbare burnout-vrouwtjes met
Auschwitzfetisj. Lekker zen doen alsof je leven wél zin heeft zonder lalalageld, spullen, seks en ander oppervlakkig vermaak. En hindoes zijn koeienknuffelende karmaherkauwers. Mag allemaal, leef je uit, maar daar hebben we aparte gebouwen voor geïnstitutioneelintegreerd he jongens. En die heten geen Universiteit, maar tempel. Geloof bestuderen, soit, dat is nuttig en kan bij de afdeling psychiatrie, in de module 'Wanen en Hallucinaties'. Maar leren hindoeën dan wel Boeddhreren aan de uni, wat een gotspe. Binnenkort aan de VU: je
Jedi-bul halen. co-schappen
Scientology en Rastafariprofs,
man. Wij horen de Ratio ergens zachtjes huilen.
Reaguursels
Inloggenboeddhisme is mindfulness. Magische wezens kan elke nadenkende ziel er zelf uitfilteren. Het gaat hem om het ervaren van een bepaalde abstracte kosmische krachten, zoals liefde, compassie en het erkennen van leed. Erken jouw bestaan in de kosmos en geniet, energie gaat niet zomaar verloren en de atomen in jouw linkerhand komen van diverse zonnen miljarden kilometers afgelegen van jouw rechterhand.
Sorry ik dwaal af, anyhow, MEER boeddhisme!
Ggvdr! Ik ben niburu!niet
@damnschreeuwer | 05-06-12 | 16:49 |
Bedankt voor de link. Ik denk zelf niet dat je boeddhisme als een soort psychologische wetenschap moet beschouwen. Velen doen dit wel, maar ik denk dat het een westers idee is.
De VU. De trieste universiteit van Nederland..
krant-misbruiker | 05-06-12 | 19:21 Weet ik, maar wist dit al voor niburu bestond
Ook ik vind het moderne Boeddhisme de beste filosofie, want het is geen echte religie.
Wel moet de waarheid geen geweld aangedaan worden.
In het oude Tibet waren de Boeddhisten ook niet zo lief, met een kasten system onderdrukten de elite het gewone volk. daardoor voelden velen de Chinese inval als een bevrijding. Ook de geschiedenis van Indonesië, voor de kolonisatie door Nederland is veelzeggend. Het toenmalige Hindoeistische en Boeddhistische Indonesië ( verschillende koninkrijken)
hadden het straffe kasten systeem, Door kontakten met Islamitische handelaren wilden veel Indonesiërs (Nusa Tenggara) zich graag vrijwillig bekeren tot de Islam omdat ze dan van het kasten systeem af waren en gelijkheid kregen. Ook was het een manier om een middelvinger naar de Portuzen op te steken die het land niet alleen bezetten voor gewin maar ook om de islam te bevechten (na oorlog in Europa)Hierdoor konden de Nederlanders vrij gemakkelijk de Portugezen eruit trappen. De Nederlanders wilden het land alleen als win gewest, en respecteerden de lokale religies en culturen. Heel anders dan in India waar de Islam geweldadig binnen is komen vallen. Ook de hindoeistische Bali was niet altijd zo gezellig, de Nederlanders hebben begin vorige eeuw nog bij wet de weduwen verbranding (levend) verboden.
Mijn conclusie is dat geen enkel Isme de overhand moet krijgen, want anders excesen.
Elke euro die naar de promotie van Boeddhisme gaat, kan niet naar de promotie van islam gaan. Derhalve vind ik het mooi nieuws.
@ Zorbadon
Dit is Niburu niet he dat weet je?
Zou maar goed oppassen wat je zegt.Het Tibetaans boeddhisme stamt af van het lamaisme,De lamas beschermen oeroude geschriften op goud gegraveerd die heel onze oorsprong beschrijft. Er zijn beschavingen geweest die technologisch veel verder waren als wij nu.Er ligt ook kennis die een absolute macht kan afdwingen. Vandaar dat deze kennis rustig naar buiten moet worden gebracht en goed beschermd. Want ook in het oude Tibbet had je families die status hadden, en coruptie of een mensenleven niet schuwden. En by the way ,er is nog veel onderzoek nodig
Jah, de weinigen die ervan kennis nemen zullen het wel laten integreren in NL.. Lees gewoon de Bardo Thodol of de Bihathavwhatever ghita ofzo.
Dus?
Universiteiten hebben afdelingen voor christendom, jodendom, islam, filosofie etc, religiewetenschap etc. Waarom is dit nou zo erg?
Men leert op de universiteit echt niet dat sprookjesboeken het woord van god (die het boeddhisme niet eens kent) zijn heur.
Boeddhisme is geen religie. Maar daar heeft A. Nanninga duidelijk geen verstand van (blijkens het tezamen met Hindoeïsme noemen alsof het allemaal één pot nat is).
Christendom/Islam/Hindoeïsme/Jodendom zijn inderdaad kolder. Boeddhisme is meer filosofie, en omvat denkwijzen die hier in NL helemaal geen kwaad zouden kunnen. Valt desgewenst ook te combineren met een religie naar keuze (voor wie toch per se een onzichtbaar vriendje wil).
Boeddhisme vind ik heel erg meevallen in hoeverre ik daar last van heb. Het gros van andere religies en de daaruit voortkomende gelovigen mogen wat mij betreft allemaal naar een andere planeet... 1-tje die volgens hen toch niet bestaat, succes!
Het is een levensleer! Allemaal lekker naar Japan een beetje studeren en verlicht terug komen.
Vraag mij af wie er hier echt een Auschwitz fetisj heeft voor andersdenkenden...
Worden alle Melkunie koeien nu heilig?
@The immortal | 05-06-12 | 17:06
Pastafari's aller landen verenigt U rond de subsidiepotten. Zijne/Hare noedeligheid zal dit met welgevallen gadeslaan.
Inschrijven vliegende spaghetti monster cursus doet.
Dit is een schemergebied maar zonder universitaire meditatie vindt de echte zwevert ook wel zijn verlichting.
Geen Godsdienst of andere sprookjesleer in het onderwijs, politiek en staat aub! Je moet ergens een grens trekken en die grens ligt heel eenvoudig bij de rede.
Jezus_Boeddha | 05-06-12 | 16:36 |
ik moet helemaal niks!
bovendien verwar ik die zaken niet met elkaar.
lees dit maar eens: dalailama.com/messages/buddhism/scienc... (gaat dat over religiestudies of geesteswetenschap? nope.)
@Jezus_Boeddha | 05-06-12 | 16:34
Europa had ooit een soortgelijke perceptie als het oosten voordat Romeinse keizer Constantijn in 4e eeuw het dogma introduceerde, wat veel mensen nu gelijkstellen aan alle religies. Sinds Constantijn werden gnosten serieus vervolgd, gnostische teksten verbrand, verstopt etc. Je nick zegt me dat je daar zelf iets meer over weet.
Ik ben niet zo'n fan van al die religiewetenschappen maar boeddhisme en hindoeïsme zijn ook grote jongens op dat gebied. Dus waarom islam en christendom wel en de eerder genoemde twee niet? Volgens mij niet te rechtvaardigen dan moet je ze allemaal afschaffen (of in elk geval niet door de staat laten subsidiëren).
Komt er binnenkort ook een Darth Vader geesteswetenschap?
@damnschreeuwer | 05-06-12 | 16:24 |
Je moet science niet met geesteswetenschappen verwarren. Religiestudies zijn geen natuurwetenschap, en dus in de Engelse zin van het woord geen science.
Boeddhisme en hindoeisme zijn geen religies in de christelijke zin van het woord. Het is nuttig ze te bestuderen om er ook iets van te leren.
... met behulp van een Hollandse oorlogschip laatste grristelijke rebellen vernietigd...
@miko | 05-06-12 | 16:15
1. In Sri Lanka vochten 2 groepen die beide claimen de orginele bewoners te zijn. Geen religiekweatie maar een terratoriumkwestie.
2. Dat waren geen Boedhisten maar zoals bijna alles in Japan Nationlisten die alle grristenen (behalve de Hollanders) met het eiland met geweld af jaagden. Trouwens met behulp van een Hollandse oorlogschip zijn de laatste rebellen vernietigd.
en.wikipedia.org/wiki/Shimabara_Rebell...
In ieder geval heeft de totale afwijzing van spiritualiteit en het belachelijk maken en onderschatten daarvan, Nederland vooral veel schade berokkent.
.
Anders stonden we er wel beter voor.
.
'It's all in the mind boys', en als je fantasie niet verder reikt dan kontneuken en reli-bashen, zakt je vanzelf wel verder weg in de stront, zoals in Nederland nu aan de hand is. Karma, weetjewel?!
.
Bash ze en tel uit je winst, zou ik zeggen.
@miko
Je gooit een paar dingen door elkaar, er zijn zat boedhisten die zich (hebben) misdragen, dit gebeurt alleen niet uit naam van (of word goed gekeurd vanuit) het Boedhisme. Mensen blijven mensen, met een excuus van een religie worden misdragingen alleen wat makkelijker, maar ook zonder zullen er helaas ellendige dingen gebeuren.
-weggejorist-
Had dat niet ergens in the seventies gemoeten?
Had Dalai Lama laatst niet gezegd dat Science religie zal vervangen en overbodig zal maken?
Ben het wel met hem eens, maar op de VU zullen ze dat waarschijnlijk nooit begrijpen.
@ neworder
Veel mensen denken hier zo over. Toch is deze redenering naïef. Het zit in de aard van het beestje om op te komen voor haar eigen (groeps)belangen en zich te onderscheiden van anderen groepen, veelal op een negatieve manier. Of dit nou gebeurd door middel van een religie of iets anders( levenswijze, staten, communisme/kapitalisme, bedrijven, steden, dorpen, voetbalclubs etc.) maakt niet uit.
Zonder religie zal de wereld geen betere plaats worden ben ik bang. Als boeddhisme mensen kan inspireren om verder te kijken dan haar eigen kleine groep is dat mooi meegenomen.
@applaus voor de paus | 05-06-12 | 16:02
*zucht*
Shinto is niet het Boeddhisme... En vooral Kamakaze piloten zijn onstaan van uit het Nationalisme en niet Religie.
Je zult toch echt beter je best moeten doen ipv onzin te roepen.
En vietcong... ik neem aan dat je genoeg films over vietnam heb gekeken waarom die mensen dat deden, heeft ook niets met religie te maken.
@Gootbalkoning | 05-06-12 | 16:02
Ach dat vredelievende valt wel mee.De mensheid bestaat nu eenmaal uit kloodTzakjes en de dikke buiken wrijvers zijn niks beter.Het geweld op Sri Lanka kwam ook van twee kanten.Verder is er aardig wat geweld geweest in zuid oost Azië en hebben de Japanse boeddhisten ook aardig wat gristenen om zeep geholpen.
Eenzijdig nadruk leggen op kwantiteit en geen aandacht besteden aan kwaliteit is niet zo best. Door gefröbeol zijn de beste dingen uitgevonden.
Van mij mogen ze. Ik heb liever met Boeddhisten van doen dan religiefanaten.
Te lang heeft het instituurt de kerk mensen als slaaf behandeld en het vrije woord geweerd.
VU helaas staat voor mensen als Balkenende en Bos die ons voor zilverlingen verkochten aan de gieren uit brussel die hand en spandiensten verrichten voor de nebukadnezars en bankiers van deze wereld.
Alleen het eerste woord al getuigt van een enge wereldvreemdheid van de auteur.
@Beef Bus | 05-06-12 | 15:24 |
Laatst gespot op wat torrentsites: "Conversational Klingon For Beginners"
Het bestaat. Ongesubsidieerd.
@Datzegiktoch | 05-06-12 | 16:01 |
Nee. Religie is het veronderstellen van kennis/waarheid zonder te beschikken over controleerbaar bewijs.
Reli-gekkies denken dus dat ze over een blanko-cheque beschikken waarmee ze allerlei uitspraken kunnen doen.
Het is flauwekul om tijd te besteden aan dit soort uitspraken, omdat ze niet gebaseerd zijn om controleerbaar bewijs.
Typisch van reli-gekkies is dat ze hun gefantaseerde uitspraken toch de moeite van het bestuderen waard vinden.
Eenmaal je propedeuse anal breathing en je kan alle kanten op.
@Gootbalkoning | 05-06-12 | 16:02 |
De kamikazepiloten (Shinto-boedhisten) ook niet.
@Zinnige idioot | 05-06-12 | 15:48
een leer om je slaafs te gedragen.Het oosten is niet de oplossing.Dat is nescafe.
CaesarSalad | 05-06-12 | 16:01
Boeddhisme is heel rationeel juist. Als je het goed leest en je zelf niet vereenzelvigd ermee en het ook niet je identiteit wordt. Goed ik hou wel op voordat ik hier als religekkie wordt neergezet.
@Horagha | 05-06-12 | 16:00
Kamikazepiloten, Vietcong, etc.
Het psychopatische van boedhistische mensenrechtenschenders is dat boedhisten altijd blijven lachen...
@applaus voor de paus | 05-06-12 | 15:54
Verschil is dat het die benzine-monniken niet om het maken van onschuldige slachtoffers te doen was.
applaus voor de paus | 05-06-12 | 15:53
LOL. Dus dan is alle vorm van kennisvergaring over religie een soort van bekeren. Dus het feit dat ik behoorlijk veel over de Islam weet maakt mij een Moslim. Je redenering raakt kant noch wal. Ik ben geen Boedhist en ik probeer je ook niet te bekeren. Ik adviseer je alleen net als ik dat Nanninga adviseer om gewoon eens te lezen waar boeddhisme over gaat.
Ontwikkeling van geloof en de emancipatie van gelovigen begint met het hebben van intelligente en zo veel mogelijk rationele mensen aan de basis van het geloof. Wanneer een geloof uitsluitend rust op zand-, berg- of bospriesters zal er nooit enige ontwikkeling plaatsvinden (voorbeelden te over).
m.i. een goede zaak om wat slimme en normale mensen op te leiden om een geloof in de 21e eeuw vorm te geven.
@applaus voor de paus | 05-06-12 | 15:51
Grappig aangezien de meerderheid van de dalai lama's geen politieke of bestuurlijke macht uitoefenen. En ja, er is meer dan 1 dalai lama.
En los van dat, het Boeddhisme is huge in Azie en bijna elk land heeft zijn eigen versie van het Boeddhisme icm cultuur van het land.
nl.wikipedia.org/wiki/Regenten_in_hist...
Because Tibetan Buddhism prohibits killing, mutilation and other extremely cruel punishments were widely used in old Tibet. The mutilation of top level Tibetan official Lungshar in 1934 gave an example. Tsepon Lungshar, an official educated in England introduced reform in the 1920s; after losing a political struggle the reformist was sentenced to be blinded by having his eye-balls pulled out. The method involved the placement of a smooth, round yaks knucklebone on each of the temples of the prisoner. These were then tied by leather thongs around the head and tightened by turning the thongs with a stick on top of the head until the eyeballs popped out. The mutilation was terribly bungled. Only one eyeball popped out, and eventually the ragyaba had to cut out the other eyeball with a knife. Boiling oil was then poured into the sockets to cauterize the wound. This was sufficiently unusual that the untouchables (ragyaba) carrying it out had no previous experience of the correct technique and had to rely on instructions heard from their parents. An attempt was made at anesthetizing the alleged criminal with intoxicants before performing the punishment, which unfortunately did not work well.
As late as 1949 the Tibetan government still used mutilation as a form of punishment.
Gelukkig kwamen atheïstische Chinezen daar in 1950 wat beschaving brengen...
Meer: en.wikipedia.org/wiki/Serfdom_in_Tibet...
Laat ze lekker gaan. Als ze het ergens aan uitgeven dan liever het Boeddhisme, dan al het andere...
Datzegiktoch | 05-06-12 | 15:50 |
Dan zal de Kabbalah jou ook wel aanspreken, mij in ieder geval wel.
Cuyahoga | 05-06-12 | 15:22 |
Ja, een studie realpolitik. Of je reist een keer door het Midden-Oosten; al die stammen en generaties inteelt komen best aardig overeen. Een prachtige serie overigens.
@chilebarend | 05-06-12 | 15:52 |
Zelfmoordactivisme is uitgevonden door boedhisten, niet door moslims.
ik zou graag als prof worden aangesteld om les te geven over het vliegende spagetie monster.
Rastafari's wel? Laat het de Pastafari's maar niet horen!
@Datzegiktoch | 05-06-12 | 15:50
Één van de manieren om reli-gekkies te herkennen is dat ze willen dat je jezelf in hun leer verdiept, dat ze beweren dat je er niks van af weet etc, etc.
Boedisme is een gewone religie.
Ik vind het belachelijk dat er zoveel (of zelfs: überhaupt) belastinggeld naar journalistiekopleidingen gaat. Als die studenten journalistiek willen studeren, doen ze dat maar in hun eigen tijd en verdienen ze dat later maar terug als ze een baan hebben. Er worden veel te veel journalisten afgeleverd op de arbeidsmarkt, en dan ook nog van middelmatige kwaliteit. Allemaal.
Mevrouw Nanninga begrijpt werkelijk niets van het boeddhisme ... hoe vergelijk je dat nou met haatbaarden? Eerst studeren, dan stukjes schrijven!
@Horagha | 05-06-12 | 15:41 |
Tibet onder de Dalai Lama was een achterlijke toestand, barbaars straffen aan de orde van de dag.
applaus voor de paus | 05-06-12 | 15:45
Heb je ooit echt iets over boeddha gelezen vriend. Makkelijk meepraten met goedkope karikaturen. Geeft niet hoor maar zou leuk zijn als je je er in verdiept en kijkt wat het echt inhoudt. En nee ik ben geen hippie over zweverige hipster triehukkert. Ik ben atheist en baseer mij altijd op wetenschappelijke onderbouwingen. Het gaat teveel tekst kosten om je de basis te proberen uit te leggen. Ik daag je uit om je te verdiepen.
@Zinnige idioot | 05-06-12 | 15:48
Natuurlijk is boedhisme een religie. Het feit dat ze het zelf ontkennen, maakt het juist extra gevaarlijk.
Boeddhisme is geen religie maar een leer. Het woord God zul je er niet tegenkomen.
Levensovertuigingen en religies zijn hobby's! En een postzegelverzamelaar krijgt ook geen subsidie! We zijn totaal verknipt in dit land...
Hippiegodsdienst.
Boedisten zijn psychopaten die altijd lachen.
Nee, een stereotype. Verder heb ik geen enkel probleem met het Boeddhisme in tegenstelling tot de islam. *wrijft over buik Boeddha*
@Idontgiveafunk | 05-06-12 | 15:21
Geen last? Dat semi wetenschappelijk gezemel en dan vooral doen alsof die dalai lama en andere goeroes allemaal van die heilige boontjes zijn.
@Merkava | 05-06-12 | 15:26
Heeft het Boeddhisme de mensen achterlijk en slaafs gehouden of de regimes van dat moment? Maar jouw voorkeur gaat blijkbaar uit naar het communisme.
Boeddhisme is een vrijer geloof dan de grristelijke/joodse en islamietjes woestijngeloven ooit zullen worden.
@First Contact | 05-06-12 | 15:33
Hare Krisjna?
@necrosis |
Nee, de man heeft geschiedenis gestudeerd. Maar watermanagement is idd ook nog een optie naast koningschap of minister president (Rutte en Balkenende hebben beiden geschiedenis gestudeerd).
Laat Boedisme nou de enige "religie", zover je dat zo kan noemen, zijn met een wetenschappelijke basis. Voor Nanninga zou ik de docu "What the bleep do we know." adviseren. Dit gaat over quantum fysica cq mechanica en wie deze docu kijkt en vervolgens zich verdiept in Boedha ziet de overeenkomsten. Wellicht iets te taaie stof voor Nanninga... Ik ben absoluut voor een ban van geloven die over goden en verdoemenis prediken. Dat is bij Boedha niet het geval het is meer een levenswijze. Die middelbare burn-out vrouwtjes denken Boedisme goed te kennen maar snappen er geen hout van en gebruiken de levenswijze als modeverschijnsel. Dit heeft verder niks met onthoofdingen en felle oorlogen te maken. Graag het kaf van het koren scheiden in het vervolg.
@Westheimer 2.0 | 05-06-12 | 15:22 |
Klopt maar wat wil je van de VU is immers zo christelijk als de pest waar je bij de introductie de bijbel cadeau krijgt.
Maar zoals al eerder gezegd zie ik ook graag eerder het geld hier naartoe dan naar bij de christelijke studies. Immers heb ik nog niet gehoord of gelezen dat een boeddhist iemand uitsluit dan wel vermoord.
na de opleiding zingen de studenten allemaal braaf het hare krishnalied.
@SamKoeman | 05-06-12 | 15:33
Volgens mij ben je in de war met een cursus 'watermanagement'....
Ik wacht nog op de gesubsidieerde opleiding tot
Vodoo-priester.
Religie-vrij=iedereen blij
Opsporing Verzocht zal een hele andere dimensie krijgen iets met Gezocht: verdachte met geel uiterlijk en oranje gewaad.
Je kan in dit land Priester, Rabbijn of iman worden. Dan waarom niet Pandit of Chaplain? Anders ies discriminazi!
Maar liever helemaal geen religieuze opleidingen aanbieden van belastinggeld.
@Biff Eagleburger
@Parel van het Zuiden
Weinig carrièremogelijkheden. Om kans te maken op een echte goedbetaalde baan zal ik maar doorgaan met mijn studie geschiedenis. In Nederland kan je er zelfs koning mee worden...
Ik vind het wel goed eigenlijk. Boeddhisme is namelijk geen 'geloof' maar een
'way of life' Een waar de rest vd wereld nog een hóóp van kan leren.
nl.wikipedia.org/wiki/Boeddhisme
Mijns inziens eens een keer wél goed bestede subsidie poet.
Ja min me maar. Ik zal me er niet minder zen om gaan voelen.
Je moet religie overal buiten laten.
Op school in de politiek, ja overal behalve het gebedshuis.
Daar mag je zoveel belijden als je wilt.
Ik vind dat artikel over vrijheid van godsdienst prima maar niet in publieke sector. Dus vrijheid van godsdienst is prima zolang het niet in het openbaar is.
@SamKoeman | 05-06-12 | 15:20 |
BOA...
'Geloven' doe je thuis of in een tempel/kerk/synagoge/moskee of ander religieus clubhuis, zonder subsidie.
'Geloven' doe je niet: op straat, in de regering, op school, op je werk of in een leger.
Punt !
Het zal m'n karma wel zijn, maar ik heb ne nog nooit zo veilig gevoeld als toen ik tussen 1.7M boeddhisten woonde.
De Duitse filosoof Arthur Schopenhauer heeft alle wereldgodsdiensten beoordeeld.
Het Boedisme kwam er beste uit.
De Islam als slechtste, omdat hj daar niets positiefs over kon melden.
Boeddhisme heeft overigens hele delen van Azië lange tijd achterlijk en slaafs gehouden. Pas sinds de Chinezen goed hebben huisgehouden zijn de mensen wat vrijer van deze onzin. Maar de naïeve knuffelaars zien dit achterlijke geloof liever als iets positiefs en vredelievends en willen niks liever dan het hier ook faciliteren en hebben de Dalai Lama tot ultieme voorvechter van wereldvrede verklaard. Ook van dit geloof komt niks dan problemen.
Heeft dat ook iets te maken met orientalisme
Face it. Boeddhisten zijn mietjes, allemaal.
Enerzijds te laf zijn om de Dalai Lama fatsoenlijk te ontvangen omdat dat onze Chinese overlords wel eens zou kunnen ontrieven - maar wel miljoenen spenderen om 's mans religie op de universitaire kaart te zetten. Wat zou Peking daar nu van denken?
En daarbij, ik dacht dat we in dit land een scheiding van Kerk en Staat hadden...
Cursus Klingon lijkt me ook wel wat.
Wanneer beginnen de cursussen tantra yoga voor gevorderden?
Ja ja mensen laten we nu ook die asvreters maar volproppen met soepsidie.
*aanvraag doet voor spaghetti soepsidie*
Boeddhisme heeft tenminste nog de regel dat als er iets wetenschappelijk bewezen niet aan klopt, het Boeddhisme zich daaraan aan moet passen. Dat hebben ze alvast op alle andere religekkies voor.
Maargoed, dit is dus een gevalletje gelijke behandeling, als ik het artikel goed lees: Mensen die Moslim of Christen hebben kunnen zich al tot iets hoogs in die ordes laten opleiden.
Mag ik 100k Boeddhisten in ruil voor 100k Finnen? *Maakt plannen voor bouw klooster op Schiermonnikoog*
@SamKoeman | 05-06-12 | 15:20
Stadswacht, cokedealer of kamerlid. De opties zijn redelijk beperkt vrees ik.
Bij universiteteiten denk ik aan wetenschap en slimme mensen. Niet aan sprookjes en waanzinnigen; Doekle kom er maar in!
Boeddhisme studeer je toch gewoon in Nepal? Origineler dan daar kan je het niet krijgen. En tegen een fractie van de kosten.
En graag ook een studie over de oude- en de nieuwe goden, de verdronken god en de god van het licht, van Westeros.
Want om dat 'Game of Thrones' te snappen moet je echt gestudeerd hebben.
Kunnen al die hipsters dus les krijgen...
Wedden dat er een boeddhabeeld te vinden is in huize Nanninga? Mevrouw doet zo haar best om hip te blijven... Alle religies zijn even kudt, past daar natuurlijk prima onder.
Van boeddhisten en hindoes heb je over het algemeen helemaal geen last, waarom moet dit geïntegreerd worden in het Nederlands besef?
Ik vind het beter dat het geld hier naar toe gaat en niet naar een of ander Moslim club, maar liever gewoon niet..
Ach.. verhogen we dat eigen risico en de zorgpremie volgend jaar toch gewoon weer?
En wederom zo'n geweldigfantastisch stuk van mevrouw Nanninga!
Op zich zou ik best graag een jedibul willen halen, ik vraag me alleen af welke baan daarbij past.
Ik ben helemaal klaar met religie, maar onderhand nog meer met de totaalidioten bij het ministerie van Onderwijs
Je kan toch ook gewoon een hobby nemen?
En ik was in mijn vorige leven een dekhengst! Moet wel...
1 van de weinige geloven waar men geen last van heeft. Prima plan.
Wat zou de wereld mooi zijn zonder religie. Wat dat betreft had Marx gelijk.
Echt, met belastinggeld van o.a. atheïsten sprookjeskunde kunnen studeren. Only in Holland...
Gelukkig komen die 2,5 miljoen euro's allemaal uit de zakken van gulle donateurs die dit soort initiatieven graag vrijwillig steunen. Oh wacht...
REAGEER OOK