Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jeugdzorg: Hoger beroep onmogelijk gemaakt

kinderkidnap.jpeg Even geleden, tijd voor een update over Dossier Jeugdzorg. Sinds Ilja zichzelf in de dieseltank van een Kamaz de grens over gesmokkeld heeft om aan een vage, niet onderbouwde aangifte en bijbehorende huiszoekingen bij hem en zijn oma thuis te ontsnappen, probeert hij op afstand nog altijd onvermoeibaar om zijn broertje en zusje uit de handen van Bureau Jeugdzorg Gelderland te krijgen. Zonder succes, tot dusver. Ondertussen zitten de kinderen al ruim twee maanden op onrechtmatige gronden vast en is Ilja met zijn moeder in een juridisch-bureaucratische gehaktmolen terecht gekomen die er vooral op gericht lijkt om alle individuele weerstand tegen staatsgoedgekeurde kinderkidnap zo hard mogelijk te breken. Zo heeft de leiding van de school van de kinderen hun op audio vastgelegde uitspraken, waaruit blijkt dat BJZ heeft gelogen, in een schriftelijke verklaring alsnog aangepast in het voordeel van Jeugdzorg. Nog bizarderderer is dat de aanvragen voor het hoger beroep dat Ilja had ingediend nadat de rechtbank de flagrante leugens van BJZ doodleuk negeerde door het Gerechtshof in Arnhem zijn KWIJTGERAAKT. Of Ilja ze even opnieuw in wil dienen [bewijsmateriaal in redactiebezit]. Ondertussen heeft de vader van de kinderen zijn kroost precies één keer bezocht sinds ze zijn weggehaald - terwijl het handhaven van de omgangsregeling met hem een van de hoofdredenen voor uithuisplaatsing was. De boodschap van Jeugdzorg is helder: Jij ons in twijfel trekken, wij jou het leven nog zuurder maken. Met alle rechtsmiddelen die de overheid wel, maar de individuele burger niet heeft. En daar wil Jeugdzorg bést een paar onschuldige kinderen voor de geestelijke vernieling in helpen.

Reaguursels

Inloggen

@Anita27 | 01-06-12 | 20:50 | + 3 -
Dank!

Musset | 02-06-12 | 11:33

SIRSMOKEALOTT2 | 01-06-12 | 16:05 | + 0 -

Ja, denk je dat daar genoeg in zit voor hem qua publiciteit?

gruzelement | 01-06-12 | 16:28

Hey GS kunnen jullie niet contact leggen met Brammetje en hem lief aankijken? Dan kan hij even BJZ helemaal slopen.

SIRSMOKEALOTT2 | 01-06-12 | 16:05

Na jarenlang procederen is het mij, met behulp van een betrokken advocaat, gelukt deze criminele organisaties schaakmat te zetten op basis van bewijsbare feiten. Ik heb er grote hoeveelheden mails voor moeten maken, vele uren telefoongesprekken moeten voeren en duizenden km voor moeten rijden. Ik overweeg nu, aan de hand van mijn archief (4 dikke ordners vol troep) een boek hierover te schrijven.

Musset | 01-06-12 | 09:09 | + 4 -

Ik zeg doen! Uitgeven bij een uitgeverij is ideaal qua bereikte publiek, maar online uitgeven kan bijna of helemaal gratis. Wat let je. Dan schrijf je het van je af.

gruzelement | 01-06-12 | 15:29

Tpevoeging: En als het dossier gessoten is, en er komt een nieuwe melding dat er een nieuwe wordt aangemaakt heeft de man ook vernomen van de BJZ medewerker, die zelf tijdens de praatsessie openlijk lamenteerde over de instelling van zijn naaste collega's.

Rest In Privacy | 01-06-12 | 13:59

@lisa8888

Nope, de enige reden waarom de beste man de volledige voogdij niet krijgt kan eigenlijk niet anders zijn. TIs iig absoluut niet in het belang van het kind om bij de moeder te blijven. Nb het kind geeft zelf zelfs aan.

En hij weet, via een medewerker van jeugdzorg zelf vernomen, dat ze beoordeelt worden op het aantal gesloten dossiers.

Dus dan is het 1 plus 1, wat is een andere reden dan? Het belang van het kind? Dat wordt dus in dit geval absoluut niet behartigd.

Rest In Privacy | 01-06-12 | 13:52

lisa8888 | 01-06-12 | 11:47 | + -2
Hoezo Ilja duidelijk opgefokt/gestresst in dit gesprek;gezien al het gebeurde,heb ik niets van duidelijke opgefoktheid en gestressheid waargenomen in de betreffende opname.
In tegendeel ging het er aardig ontspannen toe in het gesprek van Ilja en de twee juffen,die bij mij behoorlijk professioneel overkwamen en heel duidelijk in hun ontkenningen.Ook viel mij de bijna zakelijke benadering van Ilja op... en dat onder die omstandigheden.
Ook heel duidelijk kwam naar voren dat bijna alle positief genoemde aspecten door de juffenin de rapportage van BJZ ontbraken,kennelijk met het doel een zo negatief mogelijk beeld te scheppen.
Waarschijnlijk is dit rapport dan ook opgesteld door de leiding van de school,te weten de directie en niet door de juffen.. en de schooldirectie is waarschijnlijk meer bereid geweest zijn vriendjes van BJZ ter wille te zijn.
Benieuwd ben ik wel of de juffen nog actie hebben ondernomen om het rapport schriftelijk te weerleggen;het zou ook heel goed kunnen dat dit door hun directie verboden is op straffe van... vul zelf maar in.
Mijn conclusie is dat @lisa 8888 helaas niet tot de goede luisteraars kan worden gerekend.

pielewaaier | 01-06-12 | 13:14

Aan het subsidie-infuus wordt elke moraal aan de kant geschoven, of het nou jeugdzorg is of bv Buma-Semra
(voorbeeld: www.powned.tv/nieuws/media/2011/11/bum...)
Allemaal zijn ze even corrupt in de miljardendans om gratis geld.
Dit land is door en door verrot.

me,myself and IK | 01-06-12 | 13:09

Gevonden! Grootste debiel van Nederland.
Zoals ik eerder zei bij de bovenstaande Topic:

EEN GROTE GRAP DE OVERHEIDSINSTANTIES HIER IN NEDERLAND. SCHANDALIG.
Moord: 5jaar maar binnen 1 jaar vrij
Belastingfraude: 22jaar en je zit dan ook echt 22 jaar vast!

bankai | 01-06-12 | 11:54

@Sano, je praat poep, totale poep.

Daarnaast @GeenStijl die opnames van de school gaven juist aan dat leerkrachten zorgen hadden. Ze gaven dit genuanceerd aan, vereistte denk ik een goede luisteraar. Nee ze stelden e.e.a. niet keihard in het gesprek met deIlje wat hun zorgen waren. Kan mij voorstellen dat ze dat niet deden op dat moment, hij was duidelijk opgefokt/gestresst in dit gesprek.

lisa8888 | 01-06-12 | 11:47

Iemand die ik ken heeft ook te maken met de corruptie van jeugdzorg. Hij probeert volledige voogdij over zn 7-jarige dochter te krijgen omdat haar moeder die ondervoed en verwaarloosd (vieze kleren aan, weinig in bad), hij heeft hier ook een vuistdik dossier van met foto's van schimmel infecties, compleet vervullde onderbroeken e.d.
Maar het lukt hem maar niet om volledige voogdij te krijgen. Ook niet via de rechter, want die verwijst hem naar jeugdzorg.

De reden is als volgt: Medewerkers van JZ worden afgerekend op het aantal dossiers wat ze kunnen sluiten per jaar. Wat ze doen is de moeder waarschuwen "dat dit echt niet kan", ze sluiten vervolgens het dossier en als de vader weer klaagt omdat zn kind verwaarloosd wordt openen ze een nieuw dossier! Zo komen eenvoudig aan hun individuele target. En omdat niemand de verwaalozing als "ernstig genoeg" aanmerkt is het een ondeindige cyclus.

Rest In Privacy | 01-06-12 | 11:09

En wat veroorzaakt deze ellende nou eigenlijk? Zou het relevant zijn dat we een secretaris-generaal van Justitie hebben die openlijk van kindermisbruik wordt beschuldigd? Zou het relevant zijn dat déze ambtenaar, Joris Demmink, een grote invloed heeft op de benoeming van magistraten?
De symptomen zijn duidelijk. Wanneer gaat het scalpel eens in dit zieke vlees?

wingload | 01-06-12 | 10:40

@jooop

En als pleegzorg een goede handel is.... wat let je?
Er is een tekort aan pleegouders, goeie deal in deze crisis.(Toch opmerkelijk, want er is blijkbaar veel geld aan te verdienen)

Er zijn nu eenmaal ook kinderen die terecht uit huis worden geplaatst (zelfs vrijwillige uithuisplaatsing)
In plaats tegen van digitaal trappen, kun je ook achter je toetsenbordje vandaan komen.... kun je nog een paar extra centen verdienen.

BTW
BJZ is niet hetzelfde als pleegzorg!

Jtheman | 01-06-12 | 10:14

En de NPO werkt natuurlijk ook graag mee door het uit hun media te houden.

Randvoorwaarde | 01-06-12 | 09:44

Wie de wederwaardigheden van BJZ een beetje volgt weet dat deze kwestie geen incident is, maar gewoon de normale gang van zaken, die nu voor het voetlicht wordt gebracht omdat het toevallig een bekende reaguurder betreft. Ik hoop dat GS zich in Jeugdzorg blijft vastbijten, eventueel aan de hand van meer voorbeelden, want zolang het grote publiek - en de politiek - lauw, ongelovig en ongeïnteresseerd blijft reageren op de al jaren beschikbare informatie over Jeugdzorg, valt er weinig verandering te verwachten.

poppermotje | 01-06-12 | 09:39

Nederland is geen rechtsstaat.

Tapu | 01-06-12 | 09:11

Mijn ongewilde ervaringen met Jeugdzorg, de Raad voor de Kinderbescherming en Rechtbank zijn ronduit onthutsend. Deze instellingen doen alles, behalve de waarheid onderzoeken. Zo kunnen ze hun handen in onschuld wassen en hun gore onderbuikgevoelens als joker inzetten. Na jarenlang procederen is het mij, met behulp van een betrokken advocaat, gelukt deze criminele organisaties schaakmat te zetten op basis van bewijsbare feiten. Ik heb er grote hoeveelheden mails voor moeten maken, vele uren telefoongesprekken moeten voeren en duizenden km voor moeten rijden. Ik overweeg nu, aan de hand van mijn archief (4 dikke ordners vol troep) een boek hierover te schrijven.

Musset | 01-06-12 | 09:09

BJZ is de Gestapo van blunderende ambtenaren, de SA van het 'gelijk' Machiavelli in optima forma, waarin een staatsorgaan blijk geeft tot ambtelijk fascisme te kunnen vervallen, waarbij elke vorm van controle of beroep onmogelijk wordt gemaakt. Omdat deze instelling qua benoemingen tot de nomenclatuur behoort (benoem ik jou, benoem jij straks mij) is elke correctie bij voorbaat gedoemd tot mislukken. Als het straks een keer Hollandse Lente wordt, moeten we ze zeker niet vergeten

blaster | 01-06-12 | 09:03

Laat nou maar los van Rossem, veel meer dan 100 comments haal je hier niet mee en terecht. Misschien moet je nu kinderboerderijen gaan aanpakken.

Kutmug | 01-06-12 | 08:54

off topic: geenstijl zou IE blokkeren vanaf vandaag, maar het werkt nog steeds

Kijkert | 01-06-12 | 08:47

Dit gaat niet alleen over jeugdzorg, dit gaat over alles dat met de overheid te maken heeft. Je moet immers niet vergeten dat we in een oranje dictatuur leven.

* | 01-06-12 | 08:40

Zo'n 16 jaar geleden heeft Jeugdzorg veel voor mij persoonlijk betekend: Uithuisplaatsing geadviseerd, regelen van inkomen, NIET in een pleeggezin; Echter voor m'n zusje (in een situatie waar ze dagelijks misbruikt werd) geen uithuisplaatsing, en ook niet voor de peuters in het gezin waar m'n zusje woonde. Gewoon.. niets. Zo enorm random.

Satan Claus | 01-06-12 | 08:30


Bergverzet | 31-05-12 | 22:52
Je wilt een oplossing? Hierbij my 2 cents uit 2008, kritisch, maar ook de nat. ombudsman was kritisch, & bjz heeft daar niet echt naar geluisterd hè?

Er gaat continue meer geld naar een systeem wat aantoonbaar niet werkt. In veel andere landen hebben ze voor een fractie van de kosten een veiliger en beter systeem. Jeugdzorg is namelijk verworden tot een geldmachine voor bureaucraten. Niets werkt effectiever voor het laten stromen van de subsidies dan zeggen dat anders kinderen de dupe worden.
Het budget voor het ministerie jeugd en gezin was in 2008 6 miljard. Helaas komt het geld niet op de plek waar het hoort maar wordt enkel gebruikt om de zakken te vullen van de bestuurders waar miljoenen worden betaald. www.rtl.nl...
Ook houd de Raad voor de Kinderbescherming zich te vaak bezig met standaard scheidingen, daar doet ze in 9 van de 10 gevallen meer kwaad dan goed en het advies is bijna altijd hetzelfde nml kinderen bij de moeder, vader exit.
Ik denk dat het slechter gaat met kinderen omdat al dat geld ook door diezelfde gezinnen moet worden opgebracht in de vorm van belastingen. (als jeugdzorg een gezin begeleid kost dat soms meer dan 50.000 euro per jaar, geef een 10e deel als bonus direct aan het probleemgezin of familie om de problemen op te lossen is effectiever en voordeliger) Ook het extra ministerie voor de jeugd en gezin onder bezielende leiding van Rouvoet. In plaats dat het dan beter gaat met de jeugd gaat het juist slechter want er gaat nog meer geld naar een systeem vol van bureaucratie dat kennelijk niet goed werkt.
Ik pleit voor extra aandacht via de school, als het goed is gaat elk kind daarheen (daarvoor gaan kinderen regelmatig naar de consultatiebureau’s ) Als er echte problemen zijn is de politie (afdeling jeugd samen met school wellicht een goede oplossing)
Waarom er zoveel instanties zoals bureau Jeugdzorg , AMK, Raad vd kinderbescherming en centrum voor jeugd en gezin en ook nog een apart ministerie er zijn die zich met een onderwerp bezig houden is mij totaal onduidelijk, echt niet dat hierdoor minder ongelukken gebeuren, sterker het snoept geld en aandacht weg van een goede centrale totaalregeling voor kinderen. Dus geeft scholen een extra taak en eventueel een decaan extra en betaal die vanuit de afschaffing van alle overige instanties.
Dit levert zoveel besparing op aan subsidieverslindende geitenwollen sokken die worden betaald van geld wat eigenlijk voor kinderen is bedoeld. Als de school het niet meer aankan er er zijn problemen dan is het een taak voor de politie , afdeling jeugd (die was dat namelijk ook toen het nog wel goed ging ooit.
De rest ( AMK, bureau jeugdzorg, raad voor de kinderbescherming en het centrum voor jeugd en gezin is overbodige en vertroebelende bureaucratie. Want wie is er dan verantwoordelijk als het weer mis gaat, en bedenk voor elk kind waar het echt mis gaat zijn er meerdere waarbij het een beetje misgaat. Het telkens doorsturen zorgt voor vetraging. Dit Ministerie, Bureau Jeugdzorg , AMK, Raad voor de kinderbescherming en consorten kunnen dus het beste worden opgeheven.
Dat is ook de mening van vele kamerleden. Deze instellingen doet namelijk niks zelf alleen doorverwijzen aan andere instanties wat enkel tijdverlies geeft en de andere instanties het “excuus” dat “jeugdzorg er mee bezig is” Maak enkel de politie verantwoordelijk (afdeling jeugd en zeden) en hef de raad voor de kinderbescherming en bureau jeugdzorg en Rouvoets excuusministerie op. Dat spaart veel bureaucratie en levert op termijn veel geld op voor de echte aanpak.
Nu is het een onoverzichtelijke bureaucratie en scoort nederland ondanks het geld wat er voor wordt uitgetrokken het laagst van europa wat betreft jeugdzorg.
seven | 31-05-12 | 23:00 | + 43
Lijkt mij een uitstekende analyse en daarvoor hulde.
Het bolwerk van de Jeugdzorgmaffia breidt zich meer en meer uit en men is daar nog steeds mee bezig door bv. de leeftijd van kinderen waarbij kan worden ingegrepen te verhogen van 18 naar 23 jaar... dat betekent nog eens weer een dikke pot subsidie,een hoop extra managers en grote indrukwekkende en vaak zwaar beveiligde gebouwen..
Oorspronkelijk was er enkel de kinderrechter die over deze zaken oordeelde,maar ook al is het aantal kinderrechters fors toegenomen,spelen nu ook allerlei instanties als BJZ een rol mee en maken zich zogenaamd onmisbaar bij de procedures..
In mijn directe nabijheid maak ik een geval mee,waarbij de zaak zo duidelijk ligt,dat het voor een gemiddelde kinderrechter een fluitje van een cent zou moeten zijn om een definitief oordeel te vellen.. maar nee er moest advies komen van de Raad van de Kinderbe-
scherming... kennelijk durven de rechters dit ADVIESCOLLEGE niet eens meer te passeren... in de praktijk gebeurt het maar zelden....
Maar als dat nu alles was... nee er moet weer een adviesclubje van BJZ aan te pas komen,nl de zg. ''Elkerclub"",die de ouders wil leren beter te communiceren in het belang van de kinderen.
En dat terwijl het er duimen dik boven op ligt en iedereen met een klein beetje verstand kan zien wie degene is die de communicatie bijna volledig blokkeert.
Om de 14 dagen een bijeenkomst van pa en ma met een gedragsdeskundige... zal wel wel weer een psychologe zijn... van een uur en dat zo'n 14 keer...
Aangezien er wachtlijsten bestaan voor dit in mijn ogen vrij nieuwe speeltje van Jeugdzorg,zou het me eigenlijk niets verbazen dat er weer een nieuw clubje in oprichting is om die Elker-club op haar beurt weer te adviseren.wordt er weer een leuk baantje voor het psychologengilde gecreeerd.
Het gaat er toch erg veel op lijken dat deze beroepsgroep in het gat springt wat ontstaan is dat door de priesters en dominee's is verlaten;zelfs op het gebied van kindermisbruik wordt de reputatie er niet beter op.
Teveel macht doet soms rare dingen met mensen en daar plukt de burger de vruchten van.

pielewaaier | 01-06-12 | 08:26

Is BJZ een onderdeel van de kerk ofzo?
Kan er geen aangifte gedaan worden tegen de verantwoordelijkheden. Bewijzen genoeg lijkt mij zo!

P-eat-her | 01-06-12 | 08:21

Zou me niets verbazen als later blijkt dat er onfrisse handelingen met die kinderen gebeuren daar in die kerkers

zeefert | 01-06-12 | 07:51

bjz zal het ongetwijfeld goed hebben gedaan, houd ilja maar veilig bjz

teleshopper | 01-06-12 | 07:51

Niet om het een of ander, maar volgens mij is dit weer zo'n gekleurde agenda van GS. Deze maand is het de hyperactiviteit van JZ, volgende maand zijn er weer 4 kindjes dood (statistisch gemiddelde) en dan is JZ weer te passief.

3*links=rechts | 01-06-12 | 07:29

Jeugdzorg lijkt net een soort geheime dienst. Eerst een probleem creëren om daarna een oplossing klaar te hebben, nou ja, oplossing....

dutchdj | 01-06-12 | 07:09

Je kruistocht is echt geweldig hoor, Van Rossem, maar een zin zónder vijf bijzinnen zou het allemaal zo veel leesbaarder maken. Manmanman, dat is toch niet zo moeilijk... Gewoon, iets met interpunctie. En dan staan we allemaal weer achter je. Want écht, je kruistocht is fantastisch hoor...

jezouermoevanworden | 01-06-12 | 03:14

@hetluis | 01-06-12 | 02:56
Zeker weten.geen goed avond topic deze draad gaat ook geen eigen leven leiden.
Daar was dat zwijnen topic beter geschikt voor.

miko | 01-06-12 | 03:06

wtf, kom je niet op het meest vrolijke moment thuis, check je even gs (kom je en passant donny darco tegen(!)thx, not) en dan gaat het nachttopic over jeugdzorg, terwijl je a. weet dat wij zo ongeveer het meest blije en tevreden volk zijn, en b. datzelfde blije volk zichzelf net zo vrolijk naar de slachtbank laat leiden door The System, and That Monster hebben wij met z'n allen zelf gecreëerd.

hetluis | 01-06-12 | 02:56

Prima voor de nieuws update maar hoe kunnen we Ilja nou helpen?

Goeie handel:
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/pleeg...
Naast de pleegvergoeding kunt u als pleegouders een toeslag krijgen als u voor 3 of meer pleegkinderen zorgt. In dit geval geldt de toelage voor het derde en volgende pleegkind.

En wegens tekort aan pleegouders zijn ze niet zo strikt met de toelating. Dat verklaart ook waarom een homofiele alleenstaande man altijd jongetjes in huis neemt als pleegouder kan werken.

Jooop | 01-06-12 | 02:17

Churchill won de oorlog met een ontbijt van whisky-soda, een lunch met champagne, een diner met wijn, afgerond met cognac en whisky-soda's voor de rest van de avond/nacht. Hitler was geheelonthouder.
Doe de wiskunde.

Stormageddon | 01-06-12 | 02:16

@Stormageddon | 01-06-12 | 02:03
En dat scheelt dan weer in het eigen risico:-)
Ik zie alleen maar voordelen.

INH.30CL | 01-06-12 | 02:09

@INH.30CL | 01-06-12 | 01:58
Ja... Maar... Hoe langer je doorzuipt hoe korter die lange termijn duurt; zo moet je het ook zien.

Stormageddon | 01-06-12 | 02:03

@Stormageddon | 01-06-12 | 01:54
Op de lange termijn wordt doorzuipen steeds duurder, dat dan ook wel weer.

INH.30CL | 01-06-12 | 01:58

Mensen vragen mij wel eens: "Is het verstandig om na een een paar weken onthouding van alles, op 1 avond meteen 2 flessen wijn, 8 shots whisky en diverse aperitieven digestieven naar binnen te werken?"
Dan antwoord ik: "Nee. Maar dat geldt vooral die paar weken onthouding vooraf. Vooral dát is erg onverstandig."

Ik heb verder geen mening over het topic, maar dit leek me belangwekkend genoeg, omdat ik daar vanavond weer eens achter ben gekomen. Van te voren lijkt het zo'n goed idee: even een tijdje niks drinken, even rustig aan, eventjes ontgiften, ontslakken en dergelijke...
Het zal best een positief effect op korte termijn hebben, maar ik denk dat gewoon doorzuipen op lange termijn toch beter is.

Tot zover uw Doctor.

Stormageddon | 01-06-12 | 01:54

Jeugdzorg geeft jeugd meer zorgen dat klopt wel ja.

INH.30CL | 01-06-12 | 01:52

@evileye | 01-06-12 | 01:03
Weg gejorist bij een of ander voetbal topic.Na aan de lopende band te lopen janken.Tja iemand maakte toen het grapje dat die wel met zijn broer en zus op de bank zat en toen ging hij los.Geeft niks was toch een rand debiel.Als hij inderdaad de broer is van deze kinderen dan stel ik alleen maar meer vragen bij 'zijn' verhaal.

miko | 01-06-12 | 01:23

evileye | 01-06-12 | 01:03 |
Zijn 'kant' wordt vertegenwoordigt door van Rossem.

Strangetown | 01-06-12 | 01:04

waar is onze stijlloze mede reaguurder? (the russian) ik zit op zijn kant te wachten.
hoop dat de knul niet vast zit nu

evileye | 01-06-12 | 01:03

kaskoeskielewan | 01-06-12 | 00:20 |
Laten we het er op houden dat de Overheid het per definitie niet goed doet.

Links om of rechts om, er valt altijd wel wat te klagen en dat is leuk voor de broodschrijvers van GS en de reaguurders.

Strangetown | 01-06-12 | 01:02

Strangetown | 01-06-12 | 00:50 |
Huh, een plusje?

Strangetown | 01-06-12 | 00:58

SvennusMax | 31-05-12 | 23:55 |
Op tafel roffelt.

Er zijn ook nog honderdmiljard alleen-lezers p/d, moet een koud kunstje zijn om het gelijk van GS aan te tonen middels petities en Stille Marsen om de dood van de 'benedengestelden' te symboliseren..

One for all, all for one (of je moet niet mee-all-en)

Strangetown | 01-06-12 | 00:50

@Bergverzet | 31-05-12 | 22:12
Ja. Vooral niet stemmen op een socialistische partij 12 september.

reageerbuis | 01-06-12 | 00:43

@smartexpat | 31-05-12 | 22:08
Hoop deurwaarders vanavond die op jou reaguren ;-)

reageerbuis | 01-06-12 | 00:40

Mijn moeder zei vroeger tegen mij. De maffia bestaat niet in Nederland. Het lieve mens had ongelijk.
De maffia bestaat wel degelijk in Nederland. Het bewijs zit in de hiërarchie van BJZ.

reageerbuis | 01-06-12 | 00:35

Ik heb echt geen woorden voor dit verhaal. Zo vuil als het is. Heb de berichten erover gevolgd, me ingelezen. Hoop dat the Russian en zijn broertje en zusje en moeder zo snel mogelijk uit deze nachtmerrie komen.

Om te huilen. Als je op die leeftijd vecht tegen ambtenaren en mensen die gewoon om 5 uur naar huis gaan chillen terwijl het om jouw eigen leven gaat waar je niet om 5 uur 's middags eventjes uit kunt vertrekken.

Dat moet iedereen die zit te reaguren eens goed bedenken. BJZ-miepjes kunnen allerlei motieven, goede bedoelingen of grenzeloze arrogantie hebben, maar om 5 uur gaan ze gewoon naar HUIS. Als ze zelf zouden beseffen wat hun keuzes en handelen voor impact hebben, zou ook helpen.

gruzelement | 01-06-12 | 00:33

Ook weleens bij stilgestaan daar bij BJZ dat dit soort geile machtspolitieke damesspelletjes weleens heel erg ten koste zouden kunnen gaan van de verschoppelingen die daadwerkelijk hulp nodig hebben? Nou??

ZSU-23-4 | 01-06-12 | 00:24

peter1953 | 31-05-12 | 22:20

Ik kan me de zaak van de kleuter Savanna in Alphen nog herinneren. Daar was wel zeker de noodzaak van uithuisplaatsing maar er werd niets gedaan. Wat voor track record heeft die club nou eigenlijk?

kaskoeskielewan | 01-06-12 | 00:20

@deropofderonder | 31-05-12 | 23:56
Je bedoelt toch niet die Marcel (exota) van D. toch?
Een nog grotere boef bestaat er niet denk ik als ombudsman.

reageerbuis | 01-06-12 | 00:17

SvennusMax | 31-05-12 | 23:55
Hee niet discrimineren he? Ten eerste reaguur ik vanuit bed en ten tweede met een splinternieuwe 17 inch MacBook Pro. Dusch…
Maar on topic, je hebt verder best wel gelijk hoor, al denk ik dat ook deze 'media aandacht' meewerkt. (GS wordt door krankzinnig veel mensen gelezen)
Gevolg van dit soort topics is dat je er ook weer met vrienden, familie, kennissen en collega's over praat.
Van mij krijg je een +kudo.

Banana-Hollandia | 01-06-12 | 00:16

@Telegraaf/Geenstijl sales-afdeling: Leuk hoor, die bejaarde clown en acrobaat. Jeugdhelden! En dat is ook precies de reden dat ik geen proefrit ga maken in die bejaardenbak uit Japan. Dikke doei!

Boer-konijn | 01-06-12 | 00:15

de grote Anti | 01-06-12 | 00:03 |
Wat iemand die werkt voor zijn geld daar mee doet moet ie helemaal zelf weten.
Ik baal gewoon van nutteloos geld over de balk smijten omdat het 'toch maar van de maatschappij is'. Te veel bureaucratie maakt een bloeiende economie kapot.

HJdeT | 01-06-12 | 00:10

Ohja, vergat ik bijna; Van Rossem, ga alsjeblieft hier mee door! Uit naam van AL die kinderen! Ik heb na 12 jaar de fut niet meer voor. Na 4 rechtszaken ook geen geld meer en ook geen tranen meer over. Vechten tegen dit soort onrecht is m.i.z. uit ervaring; volstrekt zinloos. Nee, na 12 jaar nog steeds geen enkele omgang met m'n dochter. Dat doet er nauwelijks nog toe, maar ga ALSJEBLIEFT hier mee door!!!

Zoek_eauk | 01-06-12 | 00:09

@ SvennusMax | 31-05-12 | 23:55

Ook misschien iets te maken met teringzooi BJZ?

kweetitwel | 01-06-12 | 00:09

de mensen van JZ die hier met de weinige middelen die ze hebben maar verketteren; echt goedkoop en om te kotsen soms;
peter1953 | 31-05-12 | 22:20 |
Zo goedkoop zijn ze anders niet, er gaan enkele miljarden Euro's om in de jeugdzorg.

ZSU-23-4 | 01-06-12 | 00:08

pim achtertuin | 31-05-12 | 23:48
Ben ook op mijn 21ste begonnen als ondernemer. Heb er bakken geld mee verdiend. En gespendeerd ook trouwens.. Ook nooit énige vorm van hulp ontvangen van onze 'geweldige' overheid. Terwijl ik bijna 15 jaar lang circa 12 man in loondienst heb gehad, (en miljoenen guldens aan de belasting heb betaald) ga ik sinds een paar jaar als ZZP-er door het leven. Het geld is op. (niet failliet ofzo hoor)

Ik kan weer opnieuw beginnen.
Van de overheid krijg ik een dikke fuckfinger. Mijn antwoord daarop is een nog dikkere fuckfinger terug, en ga alles voortaan via een buitenlandse Off-Shore Holding doen.

Ze hebben het er zélf naar gemaakt. *Zwaait naar Rutte*

Banana-Hollandia | 01-06-12 | 00:05

@HJdeT | 31-05-12 | 23:58
Het zit nogal dwars bij u dat cofeeshop houders misschien een iets minder grote mercedes moeten gaan kopen hmm.. De rest zal allemaal wel,fuck jeugdzorg.

de grote Anti | 01-06-12 | 00:03

@Kirth Gersen | 31-05-12 | 22:08
Ja!! Of heeft u iets wat het tegendeel bewijst?

reageerbuis | 01-06-12 | 00:02

Boer Bulksma Szn. | 31-05-12 | 23:07 |
Jij hebt ook het buskruit niet uitgevonden.
Die 'buitenlanders' hebben de overheid en Jeugdzorg helemaal niet gevraagd kosten te maken, waarom laten de subsidiejagende probleem veroorzakende bureaucraten deze mensen niet gewoon met rust?

ZSU-23-4 | 01-06-12 | 00:01

@ de grote Anti | 31-05-12 | 23:51 |
Ik snap best dat een maatschappij een basis aan voorzieningen nodig heeft, maar het moet echt niet uit de hand lopen.
-
Ondernemers (coffeshophouders) worden doelbewust gesloopt door de ambtelijke molens van justitie. In plaats van de broodnodige belasting binnen te harken, tuigt men een constructie op die geld kost, geen belastinginkomsten oplevert en meer criminaliteit genereert. Niets anders dan nutteloze werkverschaffing.

HJdeT | 31-05-12 | 23:58

Ilja, doe es naar de ombudsman lopen?

deropofderonder | 31-05-12 | 23:56

Lieve toetsenbordhelden,
Leuk dat jullie allemaal zo meeleven met Ilya en zijn familie. Ook fijn dat de meesten van jullie zich ingelezen hebben in het dossier plus voorgaande artikelen van GS, en zitten af te geven op Bureau Jeugdzorg.
Echter is dit nu precies zo'n geval waar je zelf wél het verschil in kunt maken door van je PC-stoel af te komen en daadwerkelijk iets te doen (let wel; dit houdt in dat je naar buiten moet gaan, dus trek een jas een en doe zonnebrand op). Mobiliseer elkaar, trek aan meerdere (media)bellen of zet petities op. Als je je écht zo betrokken voelt, moet dat geen probleem zijn toch?

Minder butt-hurt. Meer actie. Anders stoppen met janken en kappen met deze mensen placebo-steun te geven.

Downvote me maar naar de tering; je weet dat ik gelijk heb.

SvennusMax | 31-05-12 | 23:55

"Ondertussen heeft de vader van de kinderen zijn kroost precies één keer bezocht sinds ze zijn weggehaald"
Stel vuile op geld beluste honden zijn het... en het ergste is eigenlijk nog dat ze kleine kinderen een trauma voor het leven bezorgen voor het uitvoeren van iets waar dan niets van terecht komt... en de kinderen dan maar weer snel even teruggeven aan de moeder (want vader is toch niet geïnteresseerd) is er dan dus niet bij, want ongelijk bekennen, daar doen de vrouwtjes van de overheid en Jeugdzorg niet aan.
En als ik dan hier in de omgeving zie wat een achterlijken voor Jeugdzorg werken... (kom bij mij niet (levend) over de vloer, daar niet van)

ZSU-23-4 | 31-05-12 | 23:55

Nadat ik het iets beter gelezen heb krijg ik toch de indruk dat er hier een beetje GREFO gemanipuleer achter zit.Die zijn altijd zo bezig met jeugdzaken,niet luisteren naar de HEERE dan kom je in de problemen.

kweetitwel | 31-05-12 | 23:54

pim achtertuin | 31-05-12 | 23:48 |

Als u uw salaris dan naar mij overmaakt dan verzorg ik voor u brood en pindakaas. Nostalgie!

de betaalautomaat | 31-05-12 | 23:53

@seven | 31-05-12 | 23:00
Zo is het en niet anders. +1

Parsons | 31-05-12 | 23:51

@HJdeT | 31-05-12 | 23:38
Zolang er belasting betaald wordt zul je ambtelijke instanties nodig hebben.En soms wel zo handig dat er iemand achter je staat wanneer je huis in brand staat,een ongeluk krijgt,wegen die gerestaureerd worden,straatverlichting,gaslekkages,overstroming,mensen die gekken van de straat afhalen,politie die een moordenaar pakt,of een ambassade in het buitenland die de kerkerdeur nog even voor je dichthoudt.Zo ook doet jeugdzorg soms goed werk.

Dat de wietpas misschien een ondernemer in een veels te grote auto treft zal mij reedt roesten.
Mensen moeten eens goed nadenken over hoe een beschaafde maatschappij eigenlijk werkt.

de grote Anti | 31-05-12 | 23:51

Off topic: op 2 Jeroen Jeroen, Jezus Christus te paard wat zou ik graag een fractie van het geduld van die moeder en begeleiders hebben..

de betaalautomaat | 31-05-12 | 23:49

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 23:34 | + 0 -
Klopt.... Als ik zo eens naar mezelf kijk.... was 15 jaar toen ik van school af kwam.... dus werken! Op een boekhouderskantoor a la Scrooge.... een harde leerschool.... was 17 toen ik met veel moeite m'n eerste huisje kocht,een krot weliswaar.Daarna hard gewerkt en bedrijf van m'n baas overgenomen.NOOIT een cent subsidie of toeslag ontvangen.... had op m'n 18e een tientje(guldens) op eten te kopen,was dus heel veel brood met pindakaas... Nu heb ik het goed,soms te goed denk ik wel eens,,,,maar die tijd van de pindakaas was wel de mooiste tijd van m'n leven.....

pim achtertuin | 31-05-12 | 23:48

Heb het al eens eerder gezegd. De straf die jeugdzorg hanteert voor kritiek op haar organisatiewezen of haar medewerkers is het uit huis trekken van je kinderen of een of andere andere extra juridische procedure om je geestelijk te breken.
En dat verhaal van hoger beroep kan wel kloppen, want de ene bureaucraat verwijst naar de andere (van bestuursrechter naar andere rechtelijke flup en weer terug, zodat je als gewone burger al snel tureluurs wordt en letterlijk het heen en weer krijgt).
Maar goed, een UHP (Uit Huis Plaatsing) kun je al oplopen als je van mening verschilt met BJZ, of in verlengde van dit, als je bijvoorbeeld de euvele moed hebt hulp voor je kind te zoeken buiten BJZ om (want dan kunnen ze naar naar hun toelagen fluiten namelijk en het gaat hier wel om vele duizenden Euro's).

ZSU-23-4 | 31-05-12 | 23:45

@peter1953
Oh, maar scheiden is heel normaal hoor. Dat is ons door Paars en zeker D66 ons jaren vertelt. Scheiden maakt iedereen blij ook de kinderen!

xzaz2 | 31-05-12 | 23:45

Een deel van wat er bij jeugdzorg zit hoort op een soc werkplaats te zitten.En dit kudtvolk wat daar zit krijgt de kans om hele families en kinderen naar de klote te helpen en waar ze moeten zijn doen ze niets.Juridisch aanpakken gebeurd niet zoals dood door schuld of id.Nogmaals KUDTVOLK.

kweetitwel | 31-05-12 | 23:44

Zeg Seven, pas je op dat je niet stikt in je eigen schuim rond de mond? Je hebt zeker wel een punt hoor. Je hebt echter nog niet door dat ambtelijke instanties er niet zijn voor jouw als burger, maar puur voor de werkverschaffing.
Denk ook eens aan die wietpas, het sloopt de ondernemer en zet de ambtelijke molen aan het werk (uittreksels geboorte register etc.), erg on-liberaal. Teeven kan echter weer met een harde plasser over straat. Zo draait het in Den Haag en belendende burelen.

HJdeT | 31-05-12 | 23:38

Kinderen, snap ik niks van. Maar Onrecht en machtsmisbruik daar heb ik een typhushekel aan. Vasthouden en doorbijten Meneer Van Rossem ! Don't let go.

Perry Vogelbekdier | 31-05-12 | 23:37

pim achtertuin | 31-05-12 | 23:24
Klopt. Helemaal vertieft is het. Kijk als je nou bijvoorbeeld in Bangladesh woont, dan wéét je dat je nergens op hoeft te rekenen. Hier blijven ze doen net alsof dat wél het geval is.
Een grote schijnheilige nep democratische 'Banana' Republiek zijn we eigenlijk.
Maargoed, dat zie ik al jaren zo.

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 23:34

Misselijk makend die moreel verziekte jeugdzorg die alles kapot maakt waarvoor je leeft. Ilja en zijn familie moeten zich met oprechte hulp uit die gretige klauwen van jeugdzorg kunnen bevrijden.

Hanxie | 31-05-12 | 23:33

Kan mij wel voorstellen dat er bijvoorbeeld een dikke 30'er lesbo hulpverleenster (zorgmedewerkster) een map op haar bureau geploft krijgt en daarna veelvuldig contact heeft met een jong meisje dat klaagt over ruziende ouders en niet kan slapen.(De tip kwam natuurlijk van school of familie of sinterklaas)

Hoppa,uit huis trekken en elke week op bezoek gaan,misschien zelfs wel wat vaker.Diepe gesprekken,traject bedenken.Bananen eten.Giechelen.. Ja,want ouders zijn stom!
Hulpverleenster fapt zich helemaal suf elke avond.

Dat soort dingen bedenk ik dan.Zo gaat het dus.
Mensen kunnen gewoon enorme hypocrieten zijn.

de grote Anti | 31-05-12 | 23:31

Iemand zojuist de Live de opening van Aquarana gezien op het Youtube kanaal van de Efteling? Het schijnt dat het 2,5 miljoen emmers met water dat wordt gebruikt tijdens de show komt van de tranen van alle kinderen die weg gerukt zijn door Jeugdzorg bij hun ouders. Ja, dan ga je er toch opeens heel anders naar kijken!

Fopspeen | 31-05-12 | 23:30

Wat je ook van BJZ vindt. In deze hele gang van zaken is geen greintje zorgvuldigheid, eenduidigheid, professionaliteit, en ordentelijkheid te bespeuren. Allemaal zaken die je wel bij het inzetten van zulke verregaande bevoegdheden zou mogen verwachten.
.
Nu meer dan ooit is het zaak dat een onafhankelijke rechter het hele proces van A tot Z onder de loep neemt. Alleen al gezien het slechte imago van BJZ zouden zij dat zelf ook moeten willen. BJZ heeft de schijn van incompetentie, verdoezelen van fouten, en machtsmisbruik bij mij inmiddels wel opgewekt. Dat moet weggenomen worden.
.
Een organisatie met dit soort verregaande bevoegdheden dient "above reproach" te zijn en moet dit desgevraagd kunnen aantonen...

Parel van het Zuiden | 31-05-12 | 23:25

Ons land is zó naar de klote .... regeltjes en nog eens regeltjes... maar wijs ook met het vingertje naar de burger.... schijnt dat alles wat hun overkomt de schuld van anderen(lees overheid) is.Zelf-verantwoordelijkheid is ver te zoeken...

pim achtertuin | 31-05-12 | 23:24

Een bureaucratie cq bureaucratische instelling draait (ondanks de nog welwillende medewerkers) uiteindelijk alleen om zichzelf. Meer problemen, is meer subsidie, is meer personeel, is dus meer verantwoordelijkheid vd directie&managmentlaag, ergo meer $$.
Kinderen vanuit een thuissituatie 'redden' door ze in jeugdgevangenissen te stoppen of bij vreemden (ipv bij bv overspannenheid ouders gewoon onderbrengen bij familie, tante/oom) is redelijk gestoord. Institutionele hulp werkt kinderen vd regen in de drup.

seven | 31-05-12 | 23:22

@kweetitwel | 31-05-12 | 23:18
Van wat ik gezien heb zijn dit soort 'hulpverleners' inderdaad vaak een beetje vreemde en lelijke mensen zeg maar.Beetje vreemd allemaal,maarja sommigen bedoelen het vast goed.

de grote Anti | 31-05-12 | 23:21

Zo rollen onze instanties. Het ergst is dat ik helemaal niet verbaast ben.

He pik | 31-05-12 | 23:21

Jeugdzorg is in mijn ogen één grote machtsmisbruikende KUDTorganisatie.Een groot deel van wat daar de mensheid koeieneerd heeft GVD zelf geen kinderen om dat ze niet in staat voor hun kind te zorgen.Hier in mijn woonplaats hebben ze er ook wat zogenaamd aan het werk,zo vet als een pad waggelen ze van het ene koffiegeouwehoer naar het andere.maar ik ben blij dat ik toch in staat ben geweest om er verschillende ouders er bij weg te krijgen.Een vies zooitje!!!!!

kweetitwel | 31-05-12 | 23:18

@ GeflipteVlaflap
Bram M. helpt alleen als ie een juridisch gaatje ziet.

dugo | 31-05-12 | 23:18

Gemiddeld een paar minuten tussen de reaguursels en sinds ik wat nonsense schrijf op 23:03 al weer 13 minuten stil.

Oh i'm sorry..'did I break your concentration?

de grote Anti | 31-05-12 | 23:17

Net op het moment dat ik denk dat GS overal voor in te huren is komt dit dan weer.
Kudo's GS!

Einde van de Domheid | 31-05-12 | 23:16

En wat heeft dit hele zwikkie buitenlanders ons nu alweer gekost? Laat ze dit toch lekker in hun eigen land uitzoeken.

Boer Bulksma Szn. | 31-05-12 | 23:07

En wat heeft dit hele zwikkie buitenlanders ons nu alweer gekost? Laat ze dit toch lekker in hun eigen land uitzoeken.

Boer Bulksma Szn. | 31-05-12 | 23:07

zeg maar jansen | 31-05-12 | 22:58
Net als de verslavingszorg: Geen verslaafden, geen soepsidie.

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 23:05

"Jemand mußte Ilja verleumdet haben, denn ohne dass er etwas Böses getan hätte, wurde er eines Morgens verhaftet."

kapotte_stofzuiger | 31-05-12 | 23:03

seven | 31-05-12 | 23:00 Goed stukje. Af en toe een witregel zou het wel leesbaarder maken.

zeg maar jansen | 31-05-12 | 23:03

'Natuurlijk zijn er zeer veel gevallen waarbij er van buiten af moet worden ingegrepen, maar helaas is er sprake van een hoop machtsmisbruik omwille van geld, bureaucratie, elkaars hand boven het hoofd houden en ga maar door.
@Banana-Hollandia | 31-05-12 | 22:45

Juist,dan hoef ik nu ook niet meer te roepen dat alles relatief is.Er ZIJN nu eenmaal schrijnende gevallen waar de kinderen een nog zwaarder trauma oplopen als ze thuis blijven wonen.Wat dat betreft mag je blij zijn dat er iemand nog een vliegende fuck geeft om de kinderen.Maar het blijft lastig want ik zou zeggen laat darwin het maar uitzoeken,kinderen of niet.

de grote Anti | 31-05-12 | 23:03

seven | 31-05-12 | 22:53
You are correct

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 23:03

Nou en? Door valse verklaring v/d moeder, én diverse corrumperende rechtszaken, heb ik m'n dochter al 12 jaar niet mogen zien. Ik ben gecriminaliseerd, veroordeeld en in separatie van haar opgegroeid. Nee, ik heb geen vertrouwen in de rechtstaat en wil zsm weg uit dit k*tland.

Zoek_eauk | 31-05-12 | 23:02

Bergverzet | 31-05-12 | 22:52
Ik zeg niet dat ik het beter weet. Maar het nieuws, of in dit geval GS, is er juist om dit soort schrijnende gevallen aan het licht te stellen. Is dit populistisch? Ik vind van niet. GS verdient hier eerder een schouderklopje. Aan zelfspot ontbreekt het ze nl ook niet.

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 23:00

Bergverzet | 31-05-12 | 22:52
Je wilt een oplossing? Hierbij my 2 cents uit 2008, kritisch, maar ook de nat. ombudsman was kritisch, & bjz heeft daar niet echt naar geluisterd hè?

Er gaat continue meer geld naar een systeem wat aantoonbaar niet werkt. In veel andere landen hebben ze voor een fractie van de kosten een veiliger en beter systeem. Jeugdzorg is namelijk verworden tot een geldmachine voor bureaucraten. Niets werkt effectiever voor het laten stromen van de subsidies dan zeggen dat anders kinderen de dupe worden.

Het budget voor het ministerie jeugd en gezin was in 2008 6 miljard. Helaas komt het geld niet op de plek waar het hoort maar wordt enkel gebruikt om de zakken te vullen van de bestuurders waar miljoenen worden betaald. www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenl...

Ook houd de Raad voor de Kinderbescherming zich te vaak bezig met standaard scheidingen, daar doet ze in 9 van de 10 gevallen meer kwaad dan goed en het advies is bijna altijd hetzelfde nml kinderen bij de moeder, vader exit.

Ik denk dat het slechter gaat met kinderen omdat al dat geld ook door diezelfde gezinnen moet worden opgebracht in de vorm van belastingen. (als jeugdzorg een gezin begeleid kost dat soms meer dan 50.000 euro per jaar, geef een 10e deel als bonus direct aan het probleemgezin of familie om de problemen op te lossen is effectiever en voordeliger) Ook het extra ministerie voor de jeugd en gezin onder bezielende leiding van Rouvoet. In plaats dat het dan beter gaat met de jeugd gaat het juist slechter want er gaat nog meer geld naar een systeem vol van bureaucratie dat kennelijk niet goed werkt.

Ik pleit voor extra aandacht via de school, als het goed is gaat elk kind daarheen (daarvoor gaan kinderen regelmatig naar de consultatiebureau’s ) Als er echte problemen zijn is de politie (afdeling jeugd samen met school wellicht een goede oplossing)

Waarom er zoveel instanties zoals bureau Jeugdzorg , AMK, Raad vd kinderbescherming en centrum voor jeugd en gezin en ook nog een apart ministerie er zijn die zich met een onderwerp bezig houden is mij totaal onduidelijk, echt niet dat hierdoor minder ongelukken gebeuren, sterker het snoept geld en aandacht weg van een goede centrale totaalregeling voor kinderen. Dus geeft scholen een extra taak en eventueel een decaan extra en betaal die vanuit de afschaffing van alle overige instanties.
Dit levert zoveel besparing op aan subsidieverslindende geitenwollen sokken die worden betaald van geld wat eigenlijk voor kinderen is bedoeld. Als de school het niet meer aankan er er zijn problemen dan is het een taak voor de politie , afdeling jeugd (die was dat namelijk ook toen het nog wel goed ging ooit.

De rest ( AMK, bureau jeugdzorg, raad voor de kinderbescherming en het centrum voor jeugd en gezin is overbodige en vertroebelende bureaucratie. Want wie is er dan verantwoordelijk als het weer mis gaat, en bedenk voor elk kind waar het echt mis gaat zijn er meerdere waarbij het een beetje misgaat. Het telkens doorsturen zorgt voor vetraging. Dit Ministerie, Bureau Jeugdzorg , AMK, Raad voor de kinderbescherming en consorten kunnen dus het beste worden opgeheven.

Dat is ook de mening van vele kamerleden. Deze instellingen doet namelijk niks zelf alleen doorverwijzen aan andere instanties wat enkel tijdverlies geeft en de andere instanties het “excuus” dat “jeugdzorg er mee bezig is” Maak enkel de politie verantwoordelijk (afdeling jeugd en zeden) en hef de raad voor de kinderbescherming en bureau jeugdzorg en Rouvoets excuusministerie op. Dat spaart veel bureaucratie en levert op termijn veel geld op voor de echte aanpak.

Nu is het een onoverzichtelijke bureaucratie en scoort nederland ondanks het geld wat er voor wordt uitgetrokken het laagst van europa wat betreft jeugdzorg.

seven | 31-05-12 | 23:00

Niet loslaten mijnheer Van Rossem.

_Fly66_ | 31-05-12 | 23:00

seven | 31-05-12 | 22:53 Juist. Jeugdzorg is eigenlijk salariszorg. En subsidiezorg.

Zonder ontspoorde gezinnen geen geld, geen baan.

En dus zullen ze er voor zorgen dat er gezinnen ontsporen, dat er kinderen blijven zijn die hun 'hulp' nodig hebben.

Net als de 'goede doelen' met betrekking tot Afrika. Zolang de directeur twee ton per jaar vangt zullen de problemen blijven bestaan. Oplossen is jezelf brodeloos maken.

zeg maar jansen | 31-05-12 | 22:58

Jeugdzorg is toch een instelling die kinderen aan een pedofiel gezin of een instelling geven.?

Zegg | 31-05-12 | 22:58

WTF waarom kan ik niet reageren op die Bassie&Adriaan topic hieronder? Ik wordt gelijk doorglinked naar Facebook
Server kapot GS?

zwerfpaal | 31-05-12 | 22:56

De methode is "Do not fight us, we will fight you harder".

En met medeweten en medewerking van justitie. Keer op keer elke keer weer.

zeg maar jansen | 31-05-12 | 22:54

Jeugdzorg helpt niet, mar stopt kinderen in -opvanginstellingen- in jeugdgevangenissen. Das nml weer *pats* 150k aan subsidie.

seven | 31-05-12 | 22:53

Luister. U hoort mij niet zeggen dat jeugdzorg het altijd goed doet maar eenzijdig uitlichten van fouten in een onmenselijk moeilijke materie is niet terecht. Jeugdzorg doet ook dingen goed en ik spreek uit eigen (klant)ervaring. Vanuit populistische hoek wordt echter in alle gevallen maar één oplossing aangedragen en dat is meestal niet meer dan iets in de trend van "afschaffen die hut". Als u het beter weet kom dan met echte oplossingen.

Bergverzet | 31-05-12 | 22:52

Jammer dat het zo gaat hier in Nederland. Ilja heel veel sterkte jongen ook voor jou moeder en nu maar hopen dat er zo gauw mogelijk iets veranderd, dat jullie weer als gezin verder kunnen. Praat mij niet over de ellende met jeugdzorg. Laat ze eens aan waarheidsvinding doen dat scheelt al heel veel onrechtvaardigheid. Nu kunnen ze maar doen en laten zoals ze het zelf graag zien en zeker niet in het belang van het kind zoals ze altijd zeggen. Bah ik walg gewoon van jeugdzorg.

Anita27 | 31-05-12 | 22:52

@bergverzet
Bij savannah maakte bjz juist ook een fout. Toen die verhuisde van Haarlem naar Alphen, weigerde de gezinsvoogd in Haarlem om het dossier aan haar collega aldaar over te dragen, waardoor er bijna geen huisbezoeken meer kwamen. De hele flat wist dat het misse boel was en heeft herhaaldelijk de politie gebeld. Die mochten echter van de voogd-op-afstand niet ingrijpen.

Wilhelmina Kuttje | 31-05-12 | 22:46

Bergverzet | 31-05-12 | 22:35
Bureau Jeugdzorg is één groot drama. Heb ooit via mijn werk met deze instantie te maken gehad, en man man man, wat een schrijnende bedoeling. Een en al FAAL.
Ouders die de wanhoop voorbij zijn, en de kinderen.. Getraumatiseerd voor het leven. Deze zaak is door de betreffende Ilja, die doortastend en volhoudend is, in de media beland. Ja, daar zijn ze bij Bureau JeugdHell natuurlijk niet zo blij mee.
Natuurlijk zijn er zeer veel gevallen waarbij er van buiten af moet worden ingegrepen, maar helaas is er sprake van een hoop machtsmisbruik omwille van geld, bureaucratie, elkaars hand boven het hoofd houden en ga maar door.
Wat er in deze specifieke zaak gebeurd gaat écht alle perken te buiten.

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 22:45

Bergverzet | 31-05-12 | 22:35
U is toch niet een BJZ mol ?
peter1953 | 31-05-12 | 22:20
En u toch ook niet ?
Advies aan beiden: lees alle voorgaande berichten over dit drama, of als u beiden alleen maar zit te trollen, blijf hier weg a.u.b.

hotnot | 31-05-12 | 22:43

Jeugdzorg gewoon afschaffen. Ouders zijn prima in staat om zelf kinderen op te voeden. Allemaal.

Rideo Ergo Sum | 31-05-12 | 22:43

Je zou er helemaal gek van kunnen worden...

Glas Koning | 31-05-12 | 22:42

En ja ik weet dat mijn voorbeeld juist de fouten van jeugdzorg zichtbaar heeft gemaakt maar als je het goed leest misschien nog wel meer het dilemma.

Bergverzet | 31-05-12 | 22:40

@Bergverzet | 31-05-12 | 22:35
Savanna en Rowena werden mishandelt en verwaarloost, deze kids niet!

deraderendraaien | 31-05-12 | 22:40

Jeugdzorg, de grootste klootzakken en vooral teven ooit.
En dan spreek ik uit eerste en tweede hand ervaring...

da wizard | 31-05-12 | 22:39

Ik ken ook zo`n gore trut die bij Jeugdzorg werkt.
2 keer gescheiden, hokt nu bij een of andere junk, zoonlief is beroepsspijbelaar en dochter komt regelmatig niet thuis... maar ze weet precies hoe je een kind moet opvoeden... KOTS

joemiejas | 31-05-12 | 22:38

@peter1953 | 31-05-12 | 22:20
Lees de vorige topics over deze zaak even voor je met je oordeel komt. ik denk dat je er dan anders op terug komt.

deraderendraaien | 31-05-12 | 22:37

@Banana-Hollandia | 31-05-12 | 22:25
De razzia video ziet er verschrikkelijk uit maar in de realiteit is er soms geen enkele andere mogelijkheid om kinderen uit huis te plaatsen terwijl dit soms toch echt nodig is. De ouder weten dat de uithuisplaatsing komt, weigeren mee te werken en veroorzaken daarmee ongewild een nog groter drama. Het dilemma voor jeugdzorg is enorm. Uithuisplaatsing is bijna altijd een drama maar het omgekeerde vaak ook. Of denkt u dat Savanna en Rowena slechter waren afgeweest als ze tijdig waren weggehaald?
www.alphen.com/nieuws/bericht/savanna_...

Bergverzet | 31-05-12 | 22:35

Ja ho eens, het kan natuurlijk niet zo zijn dat BJZ zaken oplost. Straks zitten we met een club werkloze mensen met goede bedoelingen en de onbevredigde behoefte om 'zielige' mensen tegen wil en dank te helpen. Dat moeten we niet willen met z'n allen.

HJdeT | 31-05-12 | 22:34

En heeft Ilja (the Russian )nu een goede advocaat gevonden?

deraderendraaien | 31-05-12 | 22:32

Bergverzet | 31-05-12 | 22:23
Nou ja blijkbaar niet dus, want dit is geen 'populistisch hulie hulie gezeik'.
Dit is bittere ernst.

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 22:31

En de meesten kunnen d'r eigen kinderen nog niet in de hand houden.Laten ze eens een onderzoek doen bij al die betweters hoe d'r eigen thuissituatie is,daar moeten ze niet aan denken.

fleurtje | 31-05-12 | 22:26

Je zou er maar werken... moet je jezelf ook maar geweldig vinden wil je niet walgen van jezelf.

Kingeef1975 | 31-05-12 | 22:26

Kan me niet voorstellen dat jeugdzorg hier 100% fout in zit ,maar goed heb het hele verhaal niet gevolgd.

miko | 31-05-12 | 22:25

@Banana-Hollandia | 31-05-12 | 22:13
Op zich heeft u gelijk want dat heb ik niet gedaan. Ik herken echter populistisch hulie hulie gezeik op afstand en dan mag ik tendentieus en ongefundeerd reaguren. Kort door de bocht: BJZ is een waardeloze linkse hobby en alles wat ze doen is fout.

Bergverzet | 31-05-12 | 22:23

tja, de Big Brother Company is alom aanwezig, tis zoals populistisch linksch in dit soort kwesties inhoudelijk juridisch technisch reageert, beste menschen das een gepasseerd station, waarvan zow te lezen akte.

william7055 | 31-05-12 | 22:23

ach Kirth (22:08); GS vindt het nu eenmaal kicken tegen organisatie aan te schoppen die vanwege privacy regels niet echt terug kunnen vechten; met halve insinuaties, de uiteraard eenzijdige info van zgn "ouders van slachtoffer" (ofwel de echt schuldigen/veroorzaker vd ellende) wordt er zeer knap, bijna op zn "Wilders" ge"frame"ed;
De enige slachtoffers zijn de kinderen die door opvoeders niet worden opgevoed; vermalen door vecht-scheidende, drugsmisbruikenden, zwakbegaafde, onmachtige of autistische daardoor tussen het wal en schip vallen; En de mensen van JZ die hier met de weinige middelen die ze hebben maar verketteren; echt goedkoop en om te kotsen soms;

peter1953 | 31-05-12 | 22:20

Jeugdzorg al op grond van Sharia geregeld?
Uitleg van de regels van die toco zijn in ieder geval net zo multi interpreteerbaar als het grote toverboek.

paost712 | 31-05-12 | 22:16

Bergverzet | 31-05-12 | 22:12
Even inlezen in deze kwestie is ook een optie

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 22:13

Dus als ik het goed begrijp dan zijn ontspoorde jongeren onwenselijk, zijn radicaliserende mbontkraagjes onwenselijk, is Bureau Jeugdzorg onwenselijk, is de kinderbescherming onwenselijk, is uithuisplaatsing onwenselijk. Heeft u daar ook realistische en werkende oplossingen voor meneer Van Rossem?

Bergverzet | 31-05-12 | 22:12

Kan Bram M. Ilja niet helpen?
Lijkt me een stuk bevredigender dan die scooter klootzakjes influisteren hoe ze zo snel mogelijk de straat weer op kunnen.

GeflipteVlaflap | 31-05-12 | 22:12

Jeugdzorg is er voor zorgjeugd...

ZwarteKater | 31-05-12 | 22:11

Halverwege het bericht raakte ik de weg kwijt en ben ik afgehaakt.

weesgegroet | 31-05-12 | 22:10

Wat een verschrikkelijke strijd, veel kracht toegewenst

Idontgiveafunk | 31-05-12 | 22:10

Het is zo verschrikkelijk ironisch dat de slachtoffers hier, de kinderen, de moeder en de broer (Ilya) vertrapt worden door een totalitair corrupt regime waar ze nou net van gevlucht zijn. Jeugdzorg is tot op het bot verrot. Ik heb nog liever een deurwaarder in mijn vriendenkring dan iemand die bij Jeugdzorg werkt.

smartexpat | 31-05-12 | 22:08

GS, sodemieter nou toch eens op met die eenzijdige hetze. De hele organistatie, justitie, politie allemaal TEGEN jullie Ilja, right.

Kirth Gersen | 31-05-12 | 22:08

Bureau Jeugdzorg.. Hopla. En weer een illusie armer.

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 22:07

het is toch niet te geloven wat die gestapo honden allemaal uitvreten voor die geldmachine he.!!!

karina66 | 31-05-12 | 22:05

Eenmaal in de klauwen van Jeugdzorg heb je een levensgroot probleem.

Het devies: gewoon zorgen dat je uit die klauwen blijft.

BedrijfsTijgerT | 31-05-12 | 22:05

Schrijnende zaak. + heel veel voor Ilja.

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 22:05

Gidsland in de grote boze wereld....Hup Holland!

Plukkiehaar | 31-05-12 | 22:04

Diefstal, de overheid is er koning in. Of het nou je geld of je leven betreft...

ZKH EénOog | 31-05-12 | 22:04

Bureau Jeugdzorg is al helemaal in de stijl van onze nieuwe Europese Overheid: Bek houden, stomme burger. Alders worden wij nòg erger.

vraagstaart | 31-05-12 | 22:03

Only in the Netherlands

Banana-Hollandia | 31-05-12 | 22:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken