Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wielrenterreur eist dodelijk slachtoffer

kapottefietsjeej.jpgOp de Logtsebaan in Oirschot is een 78-jarige vrouw aangereden door een wielrenner. In het ziekenhuis is ze overleden aan haar verwondingen. Ben je lekker als bejaarde je zelf fit aan het pedalen door de prachtige natuur tussen Oisterwijk en Boxtel. Patsboem! Wielrenterrorist in je nek. Hoe die er uit zien? Nou zo en zo. Lijkt ons echt een klotemanier om te gaan: door een arrogante, egoïstische carbonfietsmeneer die vindt dat als hij met zijn sportleggingmaatjes passeert, iedereen maar moet bermduiken. Fietspaddicators zijn het. Zichzelf overschattend pinarellotuig. Van die amateur Zoetemelkjes die beginnen te schelden, vloeken en spugen als andere mensen zich opwerpen als barrières in hun kneuzenetappes. Alsof het een schande is voor normale fietsers om zich om op de openbare weg te begeven als een paar verlepte veertigers bezig zijn met hun tandwielhobby in te strakke wielrenkleding. Dat het een privilege is om gebruik te mogen maken van de fietspaden als al die megalomane Koga-Miyata Koninkjes aan het hardfietsen zijn. Levensgevaarlijke gekken zijn het, wat zich nu maar meer bewijst. Niet zelden babyboomers en steevast Bert Wagendorp-lezers. Wanneer gaan die fietsmoordenaars eens inzien dat niet de normale fietsers, maar zij de parasieten zijn die zich dienen aan te passen aan de omstandigheden? Want we kunnen moeilijk van 78-jarige omaatjes verwachten dat ze een kudde racende onderknuppels makkelijk ontwijkt. Het is dan ook maar goed dat de politie de veroorzaker van het ongeval vooralsnog niet als verdachte ziet. Ongestraft bejaarden doodrijden, op een racefiets mag het. Er is een reden waarom amateurrallycoureurs en aspirant Formule 1-rijders hun hobby niet mogen uitoefenen op de openbare weg. Misschien moeten we die reden maar als argument gaan gebruiken om wielrenners van het fietspad te verbannen richting een gesloten circuit. Of een A-weg. Verder alles wat Coop zegt. (♿)

Reaguursels

Inloggen

simon12345 | 29-05-12 | 18:09 | + -2
Dus volgens jou moeten mensen maar uitkijken als malloten met meer dan 50 km/h over een fietspad komen sneuren? Het is een fietspad, geen racepad.

bartjeb1989 | 30-05-12 | 02:41

Mark13 | 29-05-12 | 09:19 |
Voed je hond dan ook op, idioot! En een losloopgebied wil niet zeggen dat je hond op het fietspad mag.
Ik hoop dat je hond z'n nek gebroken heeft.

simon12345 | 29-05-12 | 18:09

Arhedis-Varkenjaab | 29-05-12 | 13:37 |
Vind ik ook. Maar dat schreef ik al eerder. Het is alleen het de opmerking van Ranja Drinker waar ik op reageerde. Je kunt inderdaad prima fietsen zonder anderen lastig te vallen.
Andersom is het voor fietsers die goed uitkijken en zich netjes aan de regels houden (ik heb het hier niet over wielrenners, of pogingen daartoe, maar over het fietsen op een normale fiets) om je te verweren tegen het ronduit geschifte gedrag van de weggebruiker in de automobiel. Hoe vaak iemand niet bijv. naast me gaat rijden omdat er even niet gepasseerd kan worden en dat het dan nog te smal blijkt en vervolgens inderdaad naar rechts moet uitwijken. Wat erg vervelend is, want daar fiets ik dan. Ik spuit dan niet met een flesje water over de automobilist in kwestie, zoals Ranja Drinker, maar zorg ervoor dat de automobilist in kwestie voldoende schrikt om te stoppen om het een en ander duidelijk te maken. En ja, niet iedereen is daar vatbaar voor, en je komt wel eens de verkeerde tegen.

Varkensjuin | 29-05-12 | 15:14

Elk weekend kom ik ze weer tegen, groepen babyboomers die levensmoe zijn en graag de weg bezetten terwijl er een fietspad langs ligt. Dat ze zichzelf belangrijker vinden dan de regelgeving zegt al genoeg.. en dat gedrag trekken ze overal in door. Verkeershufters!

Fommie | 29-05-12 | 14:37

Ik merk dat er behoorlijk wat irritatie leeft over het gedrag van menig wielrenner. Ik kan me daar aan de ene kant wel in vinden, want hoe sommigen zich gedragen slaat inderdaad nergens op en is levensgevaarlijk. Aan de andere kant is het wel heeeeel erg generaliserend om elke wielrenmongool (zoals ze hier worden genoemd) van dit gedrag te beschuldigen. Ik zelf fiets ook 4 a 5x in de week op de racefiets en inderdaad met een zeemlerenlap tussen de beentjes. Ik heb echter nooit problemen met medeweggebruikers en neem geen onnodige risico's. Ik train ook vaak op een wielerbaan in de buurt waar geen andere weggebruikers zijn, misschien een idee om meer van dat soort banen aan te leggen in Nederland?

Wescobar | 29-05-12 | 13:47

Varkensjuin | 29-05-12 | 13:25 | + -1

Oplossing: ze rijden op het fietspad, *netjes* en rijden geen oude dames omver.

Arhedis-Varkenjaab | 29-05-12 | 13:37

Ranja Drinker | 29-05-12 | 10:40 |
Dat geeft wel een beetje jouw mentaliteit aan. Als ze (ik neem aan per ongeluk) een oude dame omverrijden op het fietspad is het niet goed. Maar op de provinciale weg gaan rijden om dat te vermijden is ook niet goed. En ze gelijk maar uitschelden. En dat als toppunt van jou heldendom met je ruitenwissersproeier ze te raken. Wel logisch als je te laf bent om ze aan te spreken.

Varkensjuin | 29-05-12 | 13:25

@Ranja Drinker | 29-05-12 | 10:40 |
Wat dacht je van tennis? Daar wordt er niemand de tyfus geschopt...

potsenmakkert | 29-05-12 | 11:01

Ik heb altijd even de dringende behoefte om mijn ruitensproeiers te gebruiken als ik weer een paar van die eikels moet passeren op de provinciale weg.
.
Als men dan toch zo nodig een sportieve hobby moeten beoefenen, voetbal, dan schoppen ze in ieder geval alleen elkaar de tyfus.

Ranja Drinker | 29-05-12 | 10:40

Ja Johnny, je hebt een punt. Er zijn van die wielren-idioten bij. Nu mag ik graag een stukje fietsen. Op een gewone fiets, en ook, jazeker, op een racefiets. Je kunt me eenvoudig herkennen. Ik ben de enige die bij een rood stoplicht wacht, zijn hand uitsteekt. Mensen tijdig en beleeft mensen waarschuwt dat ik achter ze rijd en rustig wil passeren. En geloof het of niet, ik bedank ze in het voorbij gaan ook nog beleefd. Wat mij het meest opvalt is dat juist de (nog iets) oudere fietsende weggebruiker mij de middelvinger toesteekt, iets vervelends naroept en zich verder zeker niet aan de verkeersregels houdt. Dezelfde babyboomers waar jij zo graag triest verongelijkt over doet. Zijn je stukjes trouwens grappig bedoeld?

Varkensjuin | 29-05-12 | 10:30

Wat een zuurpruimen hier ,hangbuiken, babyboomers en dat soort uitspraken, zijn was pubers hier die vergeten dat ze ook ouder worden. Er vallen meer doden door jongeren dan door wat oudere mensen. Zal mij niks verbazen dat dit geschreven is door een Mac Jongere die te lui is op te lopen of te fietsen. Schrijf inderdaad eens iets over mensen die echte helden zijn zoals die oudere man die het leven liet bij het redden van een ander.

DeepDownUnderGrunn | 29-05-12 | 09:49

Oh ja, dacht je dat 'meneer Chiel' zich ook maar enigzins zorgen maakte over hoe het met mijn hond was afgelopen? Nee, z'n fiets, of z'n fiets maar niet stuk was. Ik weet niet of dit binnen of buiten de huisregels valt van Geenstijl, maar G O D V E R D O M M E je zou die figuren toch wat, vind je niet?

Mark13 | 29-05-12 | 09:25

@Schwampz: Volgens de wet moet iedere weggebruikers zoveel mogelijk rechts houden. Indien de situatie het toelaat mogen fietsers met zijn tweeën naast elkaar fietsen. Maar nooit met 3 of meer. Behalve bij inhalen maar dan moet de situatie veilig zijn (o.a. geen tegemoetkomend verkeer). En een fietser heeft, zoals iedere weggebruiker, nooit het recht op de helft van een landweggetje zonder middellijn.

kortebroek | 29-05-12 | 09:22

Inderdaad, levensgevaarlijke randdebielachtige terroristisch aangelegde agressieve idioten zijn het (uitzonderingen daargelaten).
Loop ik te wandelen met mijn hond loslopend in de natuur, langs een recht stuk water, met een recht stuk soort van fietspad van minder dan 2 meter breed, met een stukje grindpad ertegenaan van een meter voor de voetgangers, en sta ik in het water de karpers te bekijken, vliegt daar ineens zo'n stell maniakken voorbij met zo'n 60Km per uur. Ik schrik, de hond schrikt en gaat achter de eerste aan die in zo'n rood stretchpakje nog harder gaat fietsen. Mijn hond heeft nog nooit iets of iemand gebeten, maar dat kan meneer natuurlijk ook niet weten, maar je zou toch denken dat die maniakken ook ooit van anticiperen hadden gehoord? Maar nee, de tweede blijft vrolijk op volle snelheid achter de eerste hangen, de hond slingert er een keer tussendoor, en jawel, kaboem, over de kop, elleboog kapot, knie kapot. Vijf van die idioten komen op me af dat ik die hond moet aangelijnd houden, dat het een fietspad is etc. En 'meneer Chiel' moest en zou m'n naam hebben om eventueel mij nog aansprakelijk te stellen, later.
Onverantwoordelijk idiote manaiakale mafkezen zijn het inderdaad. Ik hoop dat het overlijden van deze oude mevrouw hen eindelijk iets aan het verstand kan peuteren. Gewoon niet meer op het fietspad toestaan.

Mark13 | 29-05-12 | 09:19

Thx Herr Pedor en lees je even goed Schwampz

The immortal | 29-05-12 | 08:55

Wielrenners Scumbags en zielepoten met die vieze pakjes van ze brrr .. Gaylords allemaal

Kwatz | 29-05-12 | 07:44

Rot toch op met dit gezeik over wielrenners. Dankzij de kneet en zoetemelk (in de tijd dat Nederland nog echt iets betekende en het land niet vol zat met kankerende zeikerds)hebben we ons op de kaart gezet. Ben een beetje klaar met het stigmatiserende a productieve wijs vingerige gezeik hier. Altijd de mond vol over deze "verderfelijke maatschappij" (bijvoorbeeld smeerkees Pedo Ad) maar ondertussen wel groot geworden met dezelfde categorie pica's. Louske anyone?

petros666 | 29-05-12 | 06:37

Drs. Cartman | 28-05-12 | 16:29

Wat lul je nou, het blijkt maar weer, je snapt het nog steeds niet...

fritsspits | 28-05-12 | 23:38

Volgens de wet mag je gewoon zo hard fietsen als je wil, ook op het fietspad. Er geldt geen snelheidslimiet voor fietsers, en ook niet voor wandelaars. Als je anderen in gevaar brengt door je snelheid kun je daar natuurlijk wel een bekeuring voor krijgen.

Schwampz | 28-05-12 | 23:26

Voor alle eikels die het voor die levensgevaarlijke wielrenners opnemen en naar automobilisten wijzen kan ik zeggen dat als auto's met 60 km per uur over een fietspad rijden jullie een steekhoudend argument hebben. Overigens geldt er op een fietspad een snelheidslimiet. Dat is de reden waarom brommers op veel fietspaden niet mogen rijden. Je mag niet harder dan 30 km per uur en zo'n wielerploegje is dus fijn in overtreding.

The immortal | 28-05-12 | 23:18

Ik kan me als wielrenner anders ook aardig irriteren aan die automobilisten die maar denken dat ze automatisch voorrang hebben omdat ze in een auto zitten, of denken dat ze op een landweggetje maar met 80kmh over het midden van de weg kunnen blijven knallen terwijl ze zien dat er een fietser aankomt. De auto's horen gewoon netjes een beetje af te remmen en de berm in te gaan, net als dat ze dat met tegemoetkomende auto's zouden doen, want ook als fietser heb je gewoon recht op het rechterdeel van de weg als je daar mag fietsen.

Schwampz | 28-05-12 | 23:13

Ik zit zelf bijna dagelijks op de racefiets, en ik gedraag me in het verkeer heel wat netter dan de meeste automobilisten en babyboomers / 65+ers.

paradoxical | 28-05-12 | 22:52

-opereren in groepen en voelen zich daarin superieur;
-stappen bij iedere boom af om te zeiken;
-laten een s p o o r van drankverpakkingen achter;
-rochelen en fluimen;
-terroriseren terrasjes.
-
Als wij in Nederland zonodig speciale plekken moeten hebben om te mogen motorcrossen / - racen, parapenten, zweefvliegen en paintballen- dan ook aangewezen circuits voor wielrenvolk (enneh... zélf betalen, graag)

azoturie | 28-05-12 | 22:46

Puik stukje Quid, maar ik wil wel effe stellen dat hier spraken is van parasitoïdisme ipv parasitisme. We gaan gvd allemaal dood als we niet oplette!

Zookrates | 28-05-12 | 22:26

Ik ken oudere mensen die nog graag een stukje fietsen maar die gaan nooit in het weekeinde op pad vanwege de wielrenners.

voldemort | 28-05-12 | 22:20

Wielrenners .. Verschrikkelijk volk!

krokostil | 28-05-12 | 22:10

Mmmm, moeilijk dilemma;
1) Wielrenners zijn tuig, allemaal!
2) Bejaarden zijn tuig, allemaal!
Voor wie nu te kiezen in deze?

BTW: niks mooiers dan op mijn hybride mountainbike hele stammen van straf peddelende wielrentouristen op veuls te smalle banden al fluitend en met losse handen voorbij te fietsen. Stelletje latente spandexheaumeaus!

Pantheon | 28-05-12 | 22:05

Oud nieuws. Wisten wij racefietsers al lang, van dat a-sociale dan. Niet voor niets bestaan er initiatieven als Ikfietsvriendelijk.nl . Let op de groene ventieldoppekes mensen, dat zijn de goeien, s.v.p. niet van de fiets beuken.

Pcharky | 28-05-12 | 21:52

@ Roeieber | 28-05-12 | 18:31

Nee, wielertourist, dat heeft geen zak met uitkijken te maken.
Als jij nu zelf een van je fietsje zou komen en kijken hoe groepjes geluidloze randdebielen vlak langs geparkeerde auto scheuren met nihil frontal area en met hoge snelheid en dan als stoer even gaan demareren op een weg van 7 meter breed gaan uitwaaieren, dan zal je begrijpen dat "jullie" amper te zien zijn en snap je waar de ergernis vandaan komt.
O ja, en dan nog dat gore fluimen. tjesus wat een volk. Affakkelen die lui.

Skunk57 | 28-05-12 | 21:49

@Alph Bolkenstein | 28-05-12 | 21:08 |
Moet zeggen dat de meest roekeloze fietsers toch meestal geen wielrenners zijn. Mijn jongere broertje is pas nog met de racefiets op een vrouw geklapt. Ze had kennelijk nooit van rechtdoor op dezelfde weg gaat voor gehoord en dacht zich opeens naar de linkerkant van het fietspad te moeten begeven. Ook in het verkeer zie je vaak dat juist de trage weggebruikers het gevaarlijk maken omdat ze niet opletten en niet kundig zijn om zich in het verkeer te begeven.

potsenmakkert | 28-05-12 | 21:49

Wielrenners, hier in de Achterhoek komen ze ook achter elk bosje en struikje vandaan, door de binnenbocht, zonder voorrang en maar schelden, schreeuwen en kankeren op het overige verkeer. Moet zeer regelmatig fors remmen voor die lui en stel dat ik ze zou raken: ik ben per definitie schuldig.
Krom? Ja.
Tuig is het. Al zullen er vast goede bestaan.

Geile Markeerstift | 28-05-12 | 21:29

Alph Bolkenstein | 28-05-12 | 21:08 | + 0 -
Daar hebben verkeersdeskundigen al meerdere malen voor gewaarschuwd, maar de linkse, overheidsambtenaren die in principe een hekel hebben aan alles met een motor erop, erin, eronder of eraan, wisten het allemaal veeeeel beter.
Elk kerkhof in NL kent wel een paar stenen, waarop gebeiteld staat " Hier rust een verkeersslachtoffer, maar hij kwam van rechts!"
Zodra je verkeerd gedrag gaat belonen, in plaats van bestraffen, kan je de klok erop gelijk zetten dat het uit de klauw loopt en pas echt gevaarlijk wordt.
Draai de wet terug, maak een aangereden fietser, wiens schuld vast staat, ook aansprakelijk voor de schade aan de andere weggebruiker, met schadevergoeding, met medische kosten en je zult zien dat ineens er ontzettend oplettend en veilig gefietst wordt. Ten voordele van het gehele verkeer, niet alleen ten voordele van de fietser.

blaster | 28-05-12 | 21:19

Wielrennen ? Donorcodicil ondertekenen verplicht.

Perry Vogelbekdier | 28-05-12 | 21:15

Alph Bolkenstein | 28-05-12 | 21:08
Of kinderwagen vol op de weg duwen zonder te kijken. Nog een stapje erger. Zouden ze per definitie moeten aanklagen voor gevaarzettingsdelict.

Herr Pedor | 28-05-12 | 21:13

Stomme spellingscorrectie. *gooit overleven naar boven ipv opverven*

Alph Bolkenstein | 28-05-12 | 21:09

Door die wet die fietserts onkwetsbaar maakt, vallen er meer doden. Motorrijders hebben het wel door. Je bent een kwetsbare verkeersdeelnemert, dus je rijdt defensief. Degenen die het niet door hebben, opverven het niet. Zo zou het ook voor fietserts moeten zijn. Hier in 020 zie je zo vaak een moeder met bakfiets onder het mom van "ik heb juridisch gelijk" haar fiets met drie "kids" voorin, voor een voorzichtig rijdende vrachtwagen gooien. Duh. "hier ligt Liesje, zij had voorrang".

Alph Bolkenstein | 28-05-12 | 21:08

Een oplossing zou wel zijn auto- vrije zondag. Ik ziet echt niet in waarom met op zondagen massaal met de auto moet? Dan is er voor alle recreanten(incl. racefietsers en skeeleraars) meer dan genoeg ruimte.

zeertegendradig | 28-05-12 | 21:04

Vandaag als vriendelijke amateur (gem. 25km p/u) de11 steden fietstocht gedaan. Daar waren wel 10.000 vandie aso fietsers.

rexmundi666 | 28-05-12 | 21:03

En dan hebben we het nog niet over die bos verneukers die zonder aanzien des persoons iedereen die in een bos loopt zonder meer omver rijdt en vervolgens nog even naroept dat ze toch voorrang hadden.

Byter | 28-05-12 | 21:00

oplichter | 28-05-12 | 20:24 | + 0 -
Dacht je dat werkelijk? Moet ik mijn fietssnelheid aanpassen aan de snelheid van twee of drie pensioenverkrachters, die van mening zijn dat ZIJ alleen op de wereld zijn en verdommen om zelfs een andere fietser te laten passeren? Ja, een dwarse teringgooi kunnen ze krijgen tijdens mijn passeren, zodat ze als dominostenen de berm in flikkeren! Hebben ze toch nog iets om echt de middelvinger op te steken, want een nieuwe knie zit tegenwoordig niet meer in de basisverzekering.

blaster | 28-05-12 | 20:56

@commiehunter | 28-05-12 | 20:46
Wat jij beschrijft dat noemen ze verkeer, waar zowel jongere als ouderen aan deelnemen en waar het de bedoeling is dat je rekening met elkaar houdt. Jouw opmerking is een lichtend bewijs van hoe a-sociaal die semi pseudo racers zijn. Maar ja je heb ook zo'n prachtig lichaam en zo'n geile fiets dan heb je ook het volste recht om je a-sociaal te gedragen. nog geneukt de laatste tijd, want je komt zelf ook wat gefrustreerd over. misschien moet je een stukje gaan fietsen, dat lucht op.

psycho_ab | 28-05-12 | 20:54

@commiehunter Fijn dat we allebei op hetzelfde tijdstip een helder moment hadden! Hoop dat er nog wat mensen zijn die wat kunnen leren van onze wijsheid!

zonder_stijl | 28-05-12 | 20:52

Leaupveaugel heeft ook eens met z'n truck luid toeterend achter zo'n idieaut aangereden. Meneer de fietsert reed middenop de rijbaan terwijl aan weerszijden ernaast 2 fietspaden lagen, gezamenlijk breder dan de rijbaan zelf.

leaupveaugel | 28-05-12 | 20:52

Goed.. Alle luie reaguurders hebben hun gal weer kunnen spuwen! Lekker origineel allemaal en ontzettend ter zake doende! Oma's op elektrische fietsen, dat is pas gevaarlijk! Die gaan ook 30 km/u, maar hebben totaal geen gevoel meer voor het verkeer!

zonder_stijl | 28-05-12 | 20:51

Lulkoek artikel. Laten we het eens over al die demente bejaarden op hen elektrofietsjes 3 breed zwalkend over het pad, malloten met kinderen die van links naar rechts gaan terwijl je zelf net zoals de meeste andere wielrenners gewoon netjes rechts houdt, ja, je rijdt wat harder (0f 3 keer) dan al die vetzakken die niet kunnen trappen en je hebt een mooiere fiets en een veeeel mooier lichaam, dus vandaar de jaloezie denk ik?

commiehunter | 28-05-12 | 20:46

Dat zijn van die zakkenwassers die 1500 eurie uitgeven voor een freempje dat 10 gram lichter is. Even vergetende, dat je die 10 gram zelf al afvalt door een half biertje minder te drinken. Zo dom zijn ze dus. Helaas is domheid + arrogantie kennelijk dodelijk. RIP voor het slachtoffer. Ik stop trouwens niet voor fietserts en ik garandeer hen dat een Jaguar harder is en aankomt dan die frutsels van ze.

Alph Bolkenstein | 28-05-12 | 20:33

Van die wielrenners die achter me lopen te schreeuwen dat ik "opzij moet" schop ik meteen van hun fiets af. En daar schaam ik me niet voor.

brutus68 | 28-05-12 | 20:28

Een aantal reaguurders zouden eens een lekker stukkie moeten fietsen.
Wordt je heel relaxed van.

oplichter | 28-05-12 | 20:24

Bij ons op de smalle dijk ook van die idiote eppo-koppies. ik kijk gewoon de andere kant op, en ik heb er (helaas ) nog nooit eentje kunnen raken. Kut hoor.

wakker worden | 28-05-12 | 20:21

Semi-Offtopic: Zie net aankondiging van 'In love with Sterretje'. Lijkt me ook een typische racefietser

Herr Pedor | 28-05-12 | 20:19

De enige agressie op de weg die ikzelf meegemaakt heb is juist andersom.

Op de racefiets dan. Op een andere fiets en met dezelfde rijstijl is me dat nog nooit overkomen.

Peter_K | 28-05-12 | 20:18

ik zie ze hier in zandvoort vaak met 40 km per uur voorbij scheuren langs de parkeerplaatsen waar moeders met kinderen hun auto aan het uitladen zijn. levensgevaarlijk en voor mijn part verbieden ze vandaag nog kinderen.

petethemeat1 | 28-05-12 | 20:12

Als ik met de auto ben druk ik ze standaard van de weg totdat ze allemaal achter elkaar rijden. Heeft me wel een paar deuken opgeleverd maar ach dat heb ik er voor over. Ik ben een optimist en blijf hopen dat ze er iets van leren. Zielig zijn ze.

Olieboer | 28-05-12 | 20:10

Herr Pedor | 28-05-12 | 20:04
Ik weet nog een betere: sponsjes met visolie.

ZDEV | 28-05-12 | 20:09

Mijn moordwapen zal de racefiets van het slachtoffer zijn...

Billy Odol | 28-05-12 | 20:08

Onlangs ook een fraai tafereel.
Ik rij over een kronkelige B-weg.
Zoeentje met een apart fietspad en een mooie bomenrij aan weerszijden.
Rij ik netjes 60 waar je 60 mag.
Bochtje door: wow! Een heel peleton over de hele weg.
Niets geen officiële tour.
Gewoon een stelletje MAVO-ers zonder vriendin die alleen maar kunnen fietsen.
Maar dan wel met sponsorshirts en een heuse volgauto.
En dan nog kwaad gebaren ook.
Get a life zolang het nog kan: de volgende keer schraapt de politie je hersens uit de boomschors.

ZDEV | 28-05-12 | 20:08

@ZDEV | 28-05-12 | 19:59
Dat zou flauw zijn. Persoonlijk opteer ik voor gewoon water. Met een klein drupje boterzuur voor de geur. Tenzij er een wespennest in de buurt is natuurlijk.

Herr Pedor | 28-05-12 | 20:04

Ik heb een keer een wielrenner gekopt.
Ik fietste op een fietspad en hij was tegenligger.
Op zo'n heel smal paadje.
Normaal ga je dan allebei wat langzamer fietsen en dan passeer je elkaar voorzichtig.
Deze idioot ragde gewoon door.
Hij vloog tien meter door de lucht.
Met een heel mooi boogje.
Kwaad dat ie was.
En maar jammeren over zijn wondjes en zijn kapotte fiets.

Probeerde hij de verzekering ook nog te tillen.
Dat heb ik mooi in de wielen gereden.
Nu staat hij te boek bij verzekeraars als een oplichter.

Eigen schuld, dikke bult, met je geschoren beentjes: LOSER!

ZDEV | 28-05-12 | 20:02

Tip:
Ga langs de weg staan, en deel sponsjes uit.
Vinden ze helemaal te gek. Net een echte tour.

Sponsjes met onverdunde ranja.

ZDEV | 28-05-12 | 19:59

Midlifecrisis motorrijders met herrie-uitlaat.
Ook zo iets.

oplichter | 28-05-12 | 19:58

In de omgeving van Kijkduin word je helemaal gek van die idioten. Als je daar met je kind fiets dan kan je hem of haar beter een rugby outfit aantrekken.
Het viel me op dat er erg veel asociaal volk tussen zit.
Ze denken zeker dat ze het volste recht hebben om die door overheidsgeld gemaakte fietspaden te claimen...

drollewupper | 28-05-12 | 19:52

Als ik de politie was zou ik het onderzoek verder lekker laten zitten. Johnny Quid, de man die feilloos de waarheid uit elke internerscheet destilleert heeft alles al opgelost..

Baron Wilhelmus | 28-05-12 | 19:47

Tachtig rijdende bromscooters met blauw kenteken op het fietspad. Da's pas gevaarlijk.
Daar zijn er een stuk meer van dan racefietsers.
En het zijn eigenlijk alleen de pelotonfietsers waar je last van hebt. En die komen recreatiefietsers die nooit buiten komen dan tegen.

oplichter | 28-05-12 | 19:42

Dit fietsterreur is al zo oud..... als puber heb ik een keer twee wielerploegen laten crashen..... eentje zat achter me en de ander kwam met veel puha ons tegemoet... omdat het fietspad echt krap was en de ploegjes steeds moesten inhouden, gaf ik aan dat ze konden passeren op het moment dat die anderen kwamen aanboemelen.... heerlijk die crash in de berm van ongeveer 20 man..... als de dag van gisteren.....

fingers | 28-05-12 | 19:36

Ik erger me aan bejaarden die in de weg fietsen, maar ook aan wielrenners die menen dat ze op de openbare weg mogen fietsen, terwijl er een fietspad is. Oude mensen kunnen erg brutaal overkomen door geen ruimte te maken voor medeweggebruikers. En maar raar blijven kijken net alsof de ander nogal wat van hen vraagt. Dan zou ik ook geneigd zijn om er bij het inhalen zo mogelijk met een mountainbike rechts door de berm bij langs te fietsen.

Wielrenners zijn vaak irritant, want je hoort ze van verre al aan komen met luid gepraat en gesnuif en gespuug. Vies volk. Wat me verder is bijgebleven is een wielrenner die in zijn broek poepte en het er vervolgens uitgooide.

Echter leven en laten leven. Iedere situatie vraagt om een passende benadering. Agressiviteit in het verkeer is er al genoeg.

Cirkelred | 28-05-12 | 19:34

Gisteren dagje Zuid Limburg gedaan. Alleen maar van die idiote nep heuvelbeklimmertjes tegengekomen. Afschieten moeten ze die gasten! Je komt GVD nergens met je automobiel meer door.

miereneukert | 28-05-12 | 19:31

Zag het net ook nog bijna gebeuren, jonge moeder met kind achterop en kind ernaast, kon net remmen en losfietsend kind terugtrekken voor zo'n lamstraal die zo hard mogelijk over een kruisend fietspad wilde oversteken.

Jos Tiebent | 28-05-12 | 19:26

Klopt he-le-maal. Die doodenkele keer dat ik met mijn motor een fietspad pak en die knakkers met 80 aan de kant toeter, zijn ze helemaal over de zeik, omdat ze opeens niet meer aan de top van de voedselketen rijden.

@WirMachenMusik: Volgens de Taalunie schrijf je dat als woud-berenners. Maar ja, die lui zijn gek. En ws fietsen.

Ja nee, geen mening | 28-05-12 | 19:23

@ gnusmas | 28-05-12 | 18:17

Als jij dit als amateurwielrenhoer schrijft:
Rij jezelf dead en niet een ander

Als ik je tegel niet snap: excuus voor bovenstaande.

Skunk57 | 28-05-12 | 19:23

En dan hier op de kronkelige heuvelwegen meestal nog een (vooral Belgische) bezemwagen erachteraan die waakt dat je niet kunt passeren. Trouwens niks tegen fietsrecreatie, maar waarom moet dat dan steeds in (schreeuwende) groepen met wouldbe-renners?

WirMachenMusik | 28-05-12 | 19:12

Volgens mij snapt de doorsnee reaguurder het niet helemaal. Vandaag me weer 80km uitgeleefd op de fietspaden rondom Amsterdam. Altijd ver van tevoren aangeven dat ik eraan kom, zodat iedereen rustig tijd heeft om een beetje in te dikken. Geldt met name voor al die babyboomerts die menen dat, wanneer ze met zijn tweeën naast elkaar fietsen, driekwart van het complete fietspad aan hen toebehoort. Gelukkig heeft dit soort babyboomer dat wel door en schikken ze rustig in.
Erger is het tweede type babyboomer. Meestal vrouwelijk en volgens mij ook fervent Libelle lezeres (en stiekem ook de Viva omdat daar van die smerige zooi in staat die ze doet terugdenken aan de periode dat ze 30 waren, waardoor ze nu ineens ook weer denken dat ze 30 zijn). Dit soort babyboomer reageert doorgaans door in plaats van driekwart van het hele fietspad, gewoon het gehele fietspad in te nemen. Doorgaans middels strekken en rustig op en neer bewegen van de linkerarm. Het feit dat dit gepaard gaat met het zwaaien van de overtollige huid op de plaats waar een jaar of 20 geleden nog een triceps heeft gezeten nemen ze daarbij vaak op de koop toe.
Dit laatste soort babyboomer; dat is de terrorist van het fietspad. De verongelijkte "iedereen heeft zich maar aan mij aan te passen" babyboomer. Daar zouden de dames en/of heren van de redactie eens een stuk over mogen schrijven.

B0kito | 28-05-12 | 19:11

Jaypelsteeltje | 28-05-12 | 17:03
Dat ligt er maar net aan. Wij hebben hier een officieel door de gemeente aangewezen LOSLOOP gebied voor de honden op een druk doorgaand fietspad. Dus met wielrenners, scooters, wandelaars, skeeleraars... en spelende pups. Elke dag conflicten natuurlijk. Sommige vrijetijdsbestedingen moet je, als je bij je volle verstand bent, scheiden.

Canis Spurcus | 28-05-12 | 19:10

Kobus v/h zandpad | 28-05-12 | 16:46 | + 9 -

deze winter hier in het bos,aanlijngebod,hond los,fietser op mountainbikeroute,nek gebroken,euthenasie na een week.............
afgelopen zomer,moeder met kind,ntrlk tegen het verkeer op het fietspad,gelukkig kunnen ontwijken,anders had ik dezelfde stront als hierboven over me heen gekregen terwijl ik netjes 30KM/h reed.
Gisteren naar Scherpenheuvel,ook bejaard en tegen het verkeer in. En het dan verontwaardigd als een wielrenner daar iets van zegt.

bouwvarken | 28-05-12 | 18:51

Has gistermiddag ook bijna een bejaarde op de motorkap die zonder schaamte door rood knalde.

Die versleten knietjes hebben natuurlijk geen zin in de hele tijd stoppen en weer accelereren, en een beetje adrenaline zal op die leeftijd ook lekker voelen. Maar ongevaarlijk is het niet.

frickY | 28-05-12 | 18:51

Ik heb er dit jaar al 2 op de bumper gehad die dachten dat voorrangswegen en regels niet voor hun gelden. 1e keer uit een zijstraat met een bloedgang een doorgaandeweg op race en de 2e keer gewoon doodleuk dwars over een rotonde. Volgende keer rem ik gewoon niet meer. Zelfingenomen tyfus volk dat het is....

BunnyKiller | 28-05-12 | 18:47

Ik kom net terug van een rondje Blauwe Stad en dit is dus één van de redenen waarom ik altijd alleen fiets. Wielrennen in een groep is mij te gevaarlijk.
Ik heb ook geen bel, ik roep altijd "Tring tring!". Veel veiliger, omdat je dan je handen aan het stuur en bij de remmen kunt houden. En het levert leuke reacties op ook nog.
Daarnaast is het zo dat bejaarden op fietsen nogal slingeren. Daar moet je rekening mee houden. Ik gebruik dus ook geen smalle fietspaden. Veel te link.

Rest In Privacy | 28-05-12 | 18:46

@necrosis | 28-05-12 | 18:32
Is lekker, evenals je het pleuris te trappen en over je eigen grenzen heengaan. Geeft een onbeschrijfelijk gevoel.

Victor Van Dort | 28-05-12 | 18:41

Zo net terug van klein rondje (25 KM, mountainbike), viel mee vandaag. Geen last gehad van racefietsers, van die levensgevaarlijke taxibusjes of bejaarde automobilisten die je in een versmalling in gaan halen terwijl ze dat voor en na dat ding ook met gemak hadden kunnen doen. Maar inderdaad, de grijze maffia neemt standaard het hele fietspad in beslag. Waar je vijf breed kan rijden, of drie breed een auto kan laten passeren, passen er maar twee bejaarden naast elkaar. Op de stukken dat het smaller was, dus maar via berm of stoep ingehaald.
.
Moet daarbij vermelden dat ik indien nodig bij tegenliggers ook de berm induik. Vooral bij auto's of kinders is dat nogal eens nodig. En heb geen zin in een steen boven mijn hoofd of een zijwieltje in mijn voorwiel.

Herr Pedor | 28-05-12 | 18:40

Normale wielrenners krijgen van mij altijd de ruimte, maar ik heb er ook al een aantal de berm in getrapt, van die fijne asociale die gaan roepen en schreeuwen dat je moet "oppleuren" als ik daar skate of fiets.

captainobvious | 28-05-12 | 18:40

@Roeieber | 28-05-12 | 18:31
Hij kan beter nog een necrosis-topic schrijven, de eerste leverde 1300+ comments op.....

necrosis | 28-05-12 | 18:36

Ik heb nu besloten alleen nog maar met mijn strijdwagen de weg op te gaan.Nu nog een paar messen er op monteren en laat die gevulde condooms op fietsen maar komen.
urbanvelo.org/wordpress/wp-content/upl...

miko | 28-05-12 | 18:35

-weggejorist-

coolnation | 28-05-12 | 18:35

-weggejorist-

deon | 28-05-12 | 18:34

@De vrek | 28-05-12 | 18:24 |

Je weet het misschien niet, maar je bent een gunstige uitzondering

helmpie | 28-05-12 | 18:33

Jeuh, een fietsfittie!

Jackanders | 28-05-12 | 18:32

deon | 28-05-12 | 18:31 | + 0 -

Ben jij nou zo dom?

ik heb geen racefiets...

coolnation | 28-05-12 | 18:32

Ik snap die 'pedaalstoempers' niet.
Wat is er nou lekkerder dan een eindje rijden in een comfortabele auto met airco?
Natuurlijk met Anouk op maximum volume....
*gnehehehehe*

necrosis | 28-05-12 | 18:32

@Skunk57 | 28-05-12 | 17:52
Al eens gehoord van uitkijken voor het oversteken?

Ben zelf fervent wielertoerist en geef toe dat ik me soms schaam voor het gedrag vam mijn "collega's". Van de andere kant als ik mijn woon-werk met de fiets doe, wordt er ook twee maal per keer een moordaanslag op me gedaan door niet capabele automobilisten. Schelden heeft geen zin, dan ben ik weer de asociale wielrenner, ik hoop dat ze er zelf ook van schrikken en er dan van leren. Als morgen een motorrijder iemand dood rijdt staan hier dezelfde reacties. Gelukkig zijn automobilisten altijd lief en worden verkeersregels nooit overtreden.

Even wat feiten: een automobilist is niet per definitie schuldig. Er wordt gewoon naar de verkeerssituaie gekeken om de schuldige aan te wijzen. Verzekeringstechnisch is dit een ander verhaal, daar is een onderscheidt tussen sterke en zwakke verkeersdeelnemers. Maar daar is men voor verzekerd en merkt de automobilist niets van.
-
Ik heb een bel op mijn fiets, maar kan jullie verzekeren, dat heeft geen enkel nut. Andere fietsers zijn meestal zo druk bezig met alles behalve het verkeer, dat een bel niet gehoord wordt.

Tragisch ongeval vandaag en sterkte voor de nabestaanden. Jammer van de overdreven reacties hier, maar Quid heeft zijn 200+ topic voor vandaag weer geschreven, dus GS en adverteeders blij.

Roeieber | 28-05-12 | 18:31

-weggejorist-

deon | 28-05-12 | 18:31

Bij ons is vorig jaar zo'n rukker de competitie met een auto aangegaan. Hij kwam voluit uit een bocht en op een provinciale weg rijden auto's nou eenmaal geen 30 dussssss. Hij ligt nou onder een steen. Maar zoals de meeste reaguurders zeggen: opzouten met die terroristenclubjes.

helmpie | 28-05-12 | 18:31

deon | 28-05-12 | 18:27 |
Tsss geen geld zeker...
Anyway, als jij ook zo'n toffe gast bent die iemand met een babyzitje van z'n sokken probeert te rijden, heb je aan mij de verkeerde. Ik vouw die fiets om je heen en laat je op de provinciale weg liggen totdat er een tractor overheen is gesjeesd.

coolnation | 28-05-12 | 18:30

-weggejorist-

deon | 28-05-12 | 18:27

-weggejorist-

roverheid | 28-05-12 | 18:27

@Jackanders | 28-05-12 | 18:18
Is dat niet Patrick van Spongebob?

miko | 28-05-12 | 18:26

-weggejorist-

coolnation | 28-05-12 | 18:25

@Jackanders | 28-05-12 | 18:18
Ben toch bij dat ik hobbyfietser ben met bijbehorend postuur ipv de omtrek van deze heer te bezitten.

Victor Van Dort | 28-05-12 | 18:25

@gnusmas | 28-05-12 | 18:17
Goede tip.De volgende keer als ik wielrenners inhaal dan laat ik ze mijn spiegel kussen.
Sukkel.Jij bent dus zo een halfgare fietser.

miko | 28-05-12 | 18:25

coolnation | 28-05-12 | 18:22

Hopelijk voor jou kom je mij dan niet tegen !

deon | 28-05-12 | 18:24

`k Zelf heb net een kleine 140 km weg getrapt. Als ik voor mij een stel rustig trappende mede-fietsers zie, rem ik af, rij er rustig achter en roep: "Pardon!". Tegen de meesten roep ik dan nog: "fijne dag!" Wat door sommigen gewaardeerd wordt en beantwoord wordt. `k Probeer niet de vermoorde onschuld te spelen, wanneer personen (meestal oude mannen) demonstratief naast elkaar blijven rijden, als tegenliggers en niet opzij gaan, dan knal ik er gewoon voorbij. Ook als er echt geen verkeer is, wil ik ook nog wel eens door rood rijden. Toch let ik altijd wel op de veiligheid van mijzelf en van mijn mede weggebruikers.

De vrek | 28-05-12 | 18:24

Sorry voor de paar hier reagerende (waarschijnlijk zich wel gedragende) amateurs, maar helaas zijn de overige 99% wannabee Robert Geesinkjes het allerbelabbertste tuig dat bestaat. Rijden op de hoofdbaan omdat het fietspad te min is, scheldend, spugend naar alles wat op hun weg komt (bijvoorbeeld een recreatieve fietser die slechts 18 km/uur rijdt), kortom een groep aso's die z'n weerga niet kent. Het wordt tijd dat de overkoepelende organisatie van deze malloten gaat proberen het imago te redden door deze breinloze sukkels wat fatsoen op te leggen...

Mousehunter | 28-05-12 | 18:24

Kom op mensen, hoeveel keer had je zelf niet dood kunnen zijn als je niet goed opgelet had tijdens het fietsen? Soms maak jezelf een fout, maar vaak zijn het anderen die slapen.
Een fietser loopt veel risico op letsel, zeker in de stad.

Terpen-tijn | 28-05-12 | 18:23

Eens, ik heb onlangs nog besloten dat de eerste de beste die zich weer als een aso gedraagt wanneer ik op m'n dooie akkertje een stukje aan het fietsen ben, een ferme tik voor z'n kanis krijgt.

coolnation | 28-05-12 | 18:22

@gnusmas | 28-05-12 | 18:17
ach kom, bellen helpt wel, je hebt hele kleine schelle die je aan de zadelbuis vast kunt maken. Ik ben vandaag (zie mijn vorige post) niemand tegengekomen die mijn bel niet hoorde, en dat is inclusief een compleet leger aan bejaarden.

aardt | 28-05-12 | 18:22

Wat een hoop gebrul hier. Ben zelf ook wielrenner en probeer altijd netjes te blijven en clubgenoten te attenderen maar veel verkeersdeelnemers kijken met hun neus. Hoe vaak ik niet afgesneden wordt door die kudtauto's. Wat me ook opvalt is dat andere recreanten vaak denken dat er tegen hen geschreeuwd wordt. Niets is minder waar, we waarschuwen elkaar om onszelf en de omstanders een hoop narigheid te besparen. En ja, ik race ook vaak op een circuit.

Chevalier | 28-05-12 | 18:22

Gevaarlijk voor de omgeving hoor, zo'n dodelijk slachtoffer.
Wat is de Nederlandse toch moeilijk !

deon | 28-05-12 | 18:21

@swassannuf | 28-05-12 | 17:47
Lastig he, lezen.

Victor Van Dort | 28-05-12 | 18:18

Wel eens door landelijke gebieden gereden een dezer mooie dagen? De terreur van de grijze knotjes en de grijze sikken. Zeg maar geboren voor 1950, reeds jarenlang met de VUT, vervoegde trap onder het hol of op een andere manier de pensioenen aan het opvreten, waar de generatie van NA 1950 rustig een jaar en straks drie jaar mag doorwerken. De grijze landschapsterroristen verplaatsen zich naar het te terroriseren gebied per asfaltgrijze spotgoedkope auto, merk Opel, Dacia of dat soort auto's waar je nog niet dood in gevonden wil worden. Met als gemeenschappelijk kenmerk: fietsenrek achterop met TWEE fietsen, al dan niet met elektrische trapondersteuning. Op weg naar de terreurplek toe, zijn ze al onberekenbaar, gooien ineens het stuur op of staan gewoon boven op de rem als de vrouwelijke terrorist begint te zijken dat 'dat daar wel een leuk plekje is'
Vervolgens wordt het blik neergeflikkert, zodanig dat op diezelfde plek het volledige Circus Boltini en het slagleger van Patton tesamen zonder problemen gestald zouden kunnen worden. Zo van 'IK sta hier en schijt aan de rest van de wereld'.
De fietsen a raison van anderhalf duizend eurp per stuk (van de kinderen gekregen, want pa en ma moeten na hun pensioen maar eens de buitenlucht opzoeken) worden afgeladen, waarna de terreur kan worden voortgezet.
Ten koste van alles wordt naast elkaar gereden, want in de grijze knotjes en boven de grijze pratende kutten heerst de mening dat ZIJ recht hebben op de gehele weg en dat de rest maar moet wachten, wijken of ze zien maar.
Op hun fietstocht worden ze vijf keer de vouwen uit hun khakikleurige vrijetijds broek gereden, tikken hun linker ellebogen zeven keer autospiegels aan, hebben ze acht motorrijders de berm in gejaagd en nog BLIJVEN ze dubbel of zelfs driedubbel rijden. Want een of andere linkse imbeciele wereldverbeteraar heeft in de wet gezet, dat fietsers onaantastbaar zijn. En dat WETEN ze, dat buiten ze uit.
De terreur gaat zelfs zover, dat ze middelvingers opsteken als je toetert om er langs te mogen van de fietsterroristen. Het is geen wonder dat ze voor hun donder worden gereden, het is alleen jammer dat het niet vaker gebeurt en het is donders jammer dat de wetbescherming van deze fietsnmongeaulen niet wordt opgeheven. Zouden er heel wat minder slachtoffers onder henzelf vallen, want dan komt er een mentaliteitswijziging bij ze, die ze heel wat socialer in het verkeer zal laten zijn. Bescherming werkt volledig averechts, maar dat hadden deskundigen al achter elkaar geroepen, voordat de wet werd ingevoerd.

blaster | 28-05-12 | 18:18

@ Harry Poster

Het mooiste is nog om op kop te gaan rijden en het tempo dusdanig hoog op te voeren dat ze er een voor een afvliegen!

Peacelove&happiness | 28-05-12 | 18:18

Elke automobilist zou helemaal gek worden, als er op een tweebaansweg twee bejaarden, of ander soortgelijk tuig, naast elkaar zouden rijden in een slakkentempo. Je zou nog gekker worden als je aangeeft dat jij eraan komt, en deze twee elkaar met één of twee kilometer verschil in gaan halen.
Als wielrenner/sportfietser maak je dat dus om de 5 á 10 minuten mee.
Bellen helpt gewoon niet meer, en schelden als helemaal niet. Het enige wat helpt is op volle snelheid blijven fietsen en er met een milimeter verschil voorbij knallen. Hopen dat diegene zich dan de typhus schrikt en een lesje leert.

gnusmas | 28-05-12 | 18:17

@BozeMan | 28-05-12 | 18:14
(offtopic)
Tim Kuik staat bij mij altijd op -1.

necrosis | 28-05-12 | 18:17

Alsjeblieft zeg, Ik ben zelf redelijk fanatiek wielrenner, vandaag ook 150km gemaakt, maar als je gewoon even belt, en een beetje inhoud bij het inhalen en wacht tot mensen ook werkelijk achter elkaar fietsen is er toch niets aan de hand, en ja ik moet wel eens om andere fietsers heenduiken omdat ik verwachte dat zij me zouden zien of andersom, maar een "Maakt niet uit, het ging goed" doet veel goed.

Met groepen fietsen heb ik geen ervaring, zie ik ook niet zitten.

aardt | 28-05-12 | 18:17

In de categorie van vreselijke mensen staat Tim Kuik op 1 en Wielreners op 2.

BozeMan | 28-05-12 | 18:14

Ik had het vorige week nog, rijdend op de motor zie ik een groep scholieren op het fietspad fietsen. Brugklassers waarschijnlijk, rond de 12 jaar oud. Ik word rechts ingehaald door een man van een jaar of 40 op een racefiets. Ook op het fietspad. Luid schreeuwend naar de kinderen. Die uit alle macht naar rechts proberen te komen. Er is er altijd eentje de traagste, nu dus ook... ik zie de man zijn rechterarm spannen, een vuist maken en terwijl hij er langs vliegt het meest linkse jongetje een optater verkopen, niet mooi meer. Tegen de grond dus...
Dan is een motorfiets fijn! Ik denk dat ie zich nu nog afvraagt wat hem overkwam.

SoundE | 28-05-12 | 18:11

@BeunDeHaas | 28-05-12 | 17:59
Vandaar dus die camera, al moet ik eerlijk bekennen nog nooit een wielrenner of moeder op mijn motorkap te hebben gekregen.
Maar dat ligt toch meer aan mijn rij-ervaring dan aan het gekut van sommige pedalisten.

necrosis | 28-05-12 | 18:11

Voor erbij, wil ik nog weleens de racefiets pakken en de duinen in trekken om zodoende wat calorien te verbranden.min mijn eentje, en altijd zonder risico. Niet de mede fietsers, maar de racefietser is verantwoordelijk voor de veiligheid.

Mocht je dit ook wel eens doen, ga fietsen... bij het eerste treintje die je tegemoet komt en een grote mond heeft, je fiets keren, er voorbij blazen, de koppositie innemen en het tempo dusdanig laten zakken dat de verwensingen je om de oren vliegen. Hoor dit een paar seconden aan en demareer dan als een baas weg van die groep. Heerlijk!

harry poster | 28-05-12 | 18:07

@ miko > spijker op zijn kop!ik drink nog lekker een weihenstephaner in het zonnetje...

mallebabbe | 28-05-12 | 18:01

@ necrosis | 28-05-12 | 17:56 | + 0 -
Ik mijd zelf altijd de weg waar de basisschool staat, als ze uit zijn. Moeders die gewoon tegen hun kroost schreeuwen oversteken, terwijl er een perfect pad ligt om over te steken. Maar dat is 30 meter omfietsen.

BeunDeHaas | 28-05-12 | 17:59

die verschrikkelijk Joost Eertmans had het er van de week nog een item over in Avondspits.

anusföhn | 28-05-12 | 17:58

Het zijn niet alleen wielrenners, in mijn stadje kom ik regelmatig moeders tegen die met hun kroost op de fiets oversteken op een weg waar je als fietser helemaal niet mag oversteken.
Gelukkig heb ik goede remmen in mijn vierwieler.
De schade is trouwens doorgaans voor de automobilist tenzij je kan bewijzen dat er sprake is van grove nalatigheid van de tegenpartij.
Misschien toch maar een camera achter mijn voorruit plakken?

necrosis | 28-05-12 | 17:56

@necrosis | 28-05-12 | 17:13

LOL

pius | 28-05-12 | 17:55

Misschien moeten we ze verplichten voortaan speelkaarten met wasknijpers tussen hun spaken te laten klapperen, hoor je ze in ieder geval aankomen...

Petrus Poortwachter | 28-05-12 | 17:54

Het duingebied in Wassenaar is ook zo'n parcours voor die kaalgeschoren spandex fetisjisten. Als het een beetje goed weer is zoals vandaag, dan lopen en fietsen daar allerlei dagjesmensen door elkaar. Die grafmalloten zonder fietsbel (want kan niet op stuur gemonteerd worden of wat de lulsmoes ook is) rammen dan toch gewoon met 30 a 40 km per uur door de menigte heen. Spelende kinderen? Gewoon volgas op afknallen en schreeuwen naar de ouders dat ze hun kroost moeten aanlijnen. Asociaal gedrag. Kan er niks anders van maken. Maar als we toch bezig zijn met de tweewielers, vlak dan de schooljeugd ook niet uit. Met 3 man dik slingerend over het fietspad, niet achterom kijken en zonder pootje uitsteken gewoon afslaan. Dat pootje kunnen ze niet uitsteken want daar zit de smartphone aan vastgegroeid. Elektrische scooters die je niet hoort, maar bij het inhalen met de buitenspiegels wel zo ongeveer in je stuur hangen. Wielrenners zijn halve zolen, maar niet de enige malloten op het fietspad.

Schreeuwmeeuw | 28-05-12 | 17:53

Hier is waarschijnlijk sprake van een misverstand. Waar het hier om ging, dat was waarschijnlijk een club toerfietsers. Mensen die zo dik zijn dat ze hun buik op hun stuur leggen, haar op de benen hebben en het stuurvermogen hebben van een dronken zeekoe.
Wegens het permanent onder de plak zitten van vrouw en baas hebben ze een uitlaatklep nodig waaruit ze hun eigenwaarde willen halen.
Wielrenners zijn afgetraind, hebben gladde benen en kunnen sturen.

Peacelove&happiness | 28-05-12 | 17:53

Wielrenners? Dat zijn toch die doorgesnoven lui die geen voorrang verlenen en dan boos worden als ze bijna tegen je oprijden?

Zoiets | 28-05-12 | 17:53

Wat mij betreft gewoon verbieden. Erger me al jaren aan wielrenners. Opfokken met je laffe veertigersmietjessport.

blikjegrolsch | 28-05-12 | 17:52

Amateur wielrenfietsers behoren tot het meest zelfingenomen asociale uitschot in Nederland.
Ik heb jaren aan het water gewoond en voor mijn deur langs liep een, bij de fietshoeren, populaire weg.
Het is menig maal voorgekomen dat ik op Zondagochtend met mijn kopje koffie de weg wilde oversteken en werd uitgeschreeuwd door te hard fietsende hufters die je niet aan hoort en ziet komen, waarna ik de koffie uit mijn zondagse goed kon wringen. Mijn wapen daar tegen was waken, totdat er weer een groepje aan kwam en dan vlak voor de verbaasde en in nep wielrenpakjes gestoken hufters quasi oversteken. Dat maakte ze wel aan het schrikken. Wapenvergunning voor fietsklootzakjes zal daar een einde aan kunnen maken.

Fijn dat ik het even van mij af kon schrijven, Oma heeft daar jammer genoeg niets meer aan.

Skunk57 | 28-05-12 | 17:52

Je moet weten waar je kan fietsen. Op dit soort dagen is het op de kleine fietspaden gewoon té druk om een beetje door te fietsen. Andere route kiezen dus.
.
MÁÁR, ik kom zo vaak dagjesmensen tegen die niet kunnen fietsen (midden op het fietspad, slingeren), of automobilisten die nauwelijks hebben leren sturen en menen dat ze onaantastbaar zijn in hun blikjes, dat het een wonder is dat er niet meer ongelukken gebeuren.
.
Het komt van twee kanten. En gezien de reacties hier lijken maar weinig mensen zich dat te beseffen.

koyt | 28-05-12 | 17:51

FF wat anders, die lui mogen de weg helemaal niet op zonder 20 cm wit spatbordje reflectors bel en ga maar door.
Een motorcrosser mag de weg toch ook niet op , of een surfer in een golfslagbad.

XaaD666 | 28-05-12 | 17:50

@Eurotokkie | 28-05-12 | 17:46
LOL!

necrosis | 28-05-12 | 17:49

Petrus Poortwachter | 28-05-12 | 17:47 | + 0 -

Er zijn altijd mensen die verpesten het voor anderen.

Eurotokkie | 28-05-12 | 17:48

Victor Van Dort | 28-05-12 | 17:37 | + 0 -
Zeker weten dat het jouw moeder niet was,die overleden mevrouw.
Want jij koopt natuurlijk al haar batterijtjes als goede zoon.
Beetje respect voortaan voor ouderen,eikel dat je bent.

swassannuf | 28-05-12 | 17:47

Dat vind ik zo mooi hé, van Nederland... Die verdraagzaamheid...

Petrus Poortwachter | 28-05-12 | 17:47

necrosis | 28-05-12 | 17:45 | + 0 -

Of op de 5e baan bij Schiphol is ook een optie .

Eurotokkie | 28-05-12 | 17:46

Ik merk dat er best groepen wielrenners zijn die met twee naast elkaar en een treintje tempo maken, maar wel uitkijken. Helaas zijn er ook groepen die gewoon doortrappen als een malle, ook als ze voorrang moeten verlenen.
Afgelopen woensdag zo'n groepje. Ziet me duidelijk aankomen, en duidelijk dat ze het niet redden. Ik met de auto van rechts, ik zie ze dichterbij komen. Toch maar even gestopt. Voor je het weet heb je die mafkezen op je motorkap. En het mooie is: de automobilist heeft schuld.
Wel getoeterd, middelvinger gekregen, toch maar even gas erop en erachteraan. De eikel met de grootste waffel zei notabene dat ik geen voorrang had, ook al kwam ik van rechts. En ik zag ze toch, dus kan ik best even wachten.
Die eikel heb ik even de verkeersregels uitgelegd en de tyfus achter zijn oogballen tot in de 7e generatie gewenst. Idioot.

BeunDeHaas | 28-05-12 | 17:46

@Axel073 | 28-05-12 | 17:42
Kunnen die gasten niet opzouten richting Zandvoort?
Daar mogen ze zo hard als ze maar kunnen.

necrosis | 28-05-12 | 17:45

afgelopen week ook eentje voor mijn auto gehad. weet niet waar die vandaan kwam, volgens mij kwam die uit de lucht vallen. een paar weken terug wilde ik twee wielrenners inhalen die de hele weg in beslag namen, zat ik bijna tegen een tegemoetkomende auto die de weg wilde opslaan. mountainbikers nog erger: in het bos kun je niet meer met een mp3-speler joggen.

ganzo | 28-05-12 | 17:45

Denk dat (brom)scooters op het fietspad meer ongelukken veroorzaken.

lompe smurf | 28-05-12 | 17:43

Is het toeval dat Bert Wagendorp de mede-oprichter is van wielerblaadje 'De Muur'?

hatovimletayis | 28-05-12 | 17:43

Mooiweer, dan komen er weer een aantal onder de stoeptegels vandaan, motorrijders, wielrenners...... opzouten of rekening houden met anderen.

Axel073 | 28-05-12 | 17:42

@Elessir | 28-05-12 | 17:32
Zorgen dat je een grote snelle hond meeneemt. :)

miko | 28-05-12 | 17:40

@pappavan | 28-05-12 | 17:27
DAT hebben ze bij een dorpsgenoot van mij ook gedaan.Maar die bleef achter de groep aan rijden tot ze stopte.Dat koste de dader toch zijn fiets.En hem twee dagen cel dat dan ook weer wel.

miko | 28-05-12 | 17:39

-weggejorist-

Jimmy Mc Clure | 28-05-12 | 17:38

Treurig ongeval, maar we weten de omstandigheden niet. Dus om nu maar meteen alle wierenners te bashen .. maar ok, dit is GS.
Zelf fiets ik ook, en hard, maar doe dat sinds jaar en dag in mijn eentje. Enerzijds omdat ik niet iemand ben die alleen maar iets onderneemt als het in grote groepen gaat (strand, nederlands elftal kijken), maar in je uppie is het veel zwaarder en heb je dus veel meer aan je trainingarbeid.
Bij voorkeur rijd ik op polderwegen, en dan ook nog het liefst als de rest van nederland op het werk staat of in de file. Lekker rustig. Om er te komen moet ik ook we vaak over fietspaden, en die berijd ik in een beschaafd tempo waarbij ik alle rekening kan houden met mijn medeweggebruikers.
Mijn fijne lichtgewicht Koga heb ik voorzien van een bel, zodat ik bejaarden, kinderen en andere volstrekt niet in staat tot het berijden van een fiets malloten kan waarschuwen dat ik er aan kom, tevens dient dit als vriendelijk verzoek om niet de hele weg in beslag te nemen zodat ik veilig kan passeren.
Nou, dat stigma bestaat: wanneer ik een 2e keer bel, omdat zo'n meneer vergeten is om nieuwe baterijen in zijn gehoorapparaat te plaatsen, word mij onmiddelijk toegebeten om 'ff rustig''normaal'te doen, waarbij deze teksten de meest milde vorm van communicatie zijn die mij op zo'n moment ten deel vallen.

Victor Van Dort | 28-05-12 | 17:37

@Jackanders | 28-05-12 | 17:26
Nee joh! Epileren dan komt het niet zo snel terug.
*sherry naar binnen gooit*

miko | 28-05-12 | 17:36

dumpen die kutwielerenners met hun houten zadels.

meneer Q | 28-05-12 | 17:35

@mallebabbe | 28-05-12 | 17:18
Ik herken het in mijn vriendenkring.En als je ze voor gek verklaart als ze de tourmalloot op willen dan is hoon je deel omdat je niks aan je conditie doet.
Maar zelf je eigen wel vol gooien met die energie boost dingen en na zo een beklimming twee weken niet meer fatsoenlijk kunnen bewegen.Je kunt mij niet wijsmaken dat dat gezond is.

miko | 28-05-12 | 17:35

@Eurotokkie | 28-05-12 | 17:30
Buiten de stad geen limiet?
Waarom zijn die er wel voor auto's?
*niet eerlijk!*

necrosis | 28-05-12 | 17:34

Elke dag, wanneer ik de hond uitlaat, op de oprijlaan het bos in. Er lopen voetgangers, sommige met kinderen, honden, rollators en bejaarden rijen er op fietsen en scootmobiels. De meeste automobilisten rijden netjes 30 maar niet de wannabe wielrenners die scheuren er met 40 of nog sneller tussendoor. En vervolgens de voetgangerspaden op of, de crossers en mountainbykers, dwars door de bossen. Ook hier wachten op het eerste slachtoffer. Ik hoop toch zo dat het zo'n fietsgek is.

Elessir | 28-05-12 | 17:32

necrosis | 28-05-12 | 17:28 | + 0 -

Als het goed is mogen ze in de stad niet harder dan 30 km daarbuiten is geen limiet.

Eurotokkie | 28-05-12 | 17:30

Die dingen kunnen bergafwaarts een snelheid van zo'n 70 km/ uur halen, doe eens flitsen!
*en gelijk een prent voor het niet kunnen tonen van een ID, wat ze niet bij zich hebben wegens geen broekzak, gnehehehehe*

necrosis | 28-05-12 | 17:28

lijn5 | 28-05-12 | 17:23


True, snap ik ook niet. Klotemotoren in stiltegebieden. Dat geronk is kut maar tot daar aan toe, erger is dat ze broedende vogels of zwangere schapen de stuipen op het lijf jagen.
Ook al zoiets. Wie wil jakkeren op zon stompzinnige motor, snapt toch zelf wel dat ie in een stiltegebied niets te zoeken heeft?

Shalome | 28-05-12 | 17:27

Mijn buurman, een semi-pro wielrenner (geweest) zei dan tegen me, als ik weer eens commentaar had op hun a-sociale weggedrag, ach, als er een auto niet snel genoeg opzij gaat, trappen we gewoon een deuk in zn deur, stoppen durven ze toch niet want wij zijn altijd met veel meer... Triest of niet dan?

pappavan | 28-05-12 | 17:27

al niet van de lucht zijn.
-
Er zijn lieden in Den Haag, die zo een voorval zonder meer zullen aangrijpen om terreinauto's voorgoed van de weg te krijgen.

azoturie | 28-05-12 | 17:26

@necrosis | 28-05-12 | 17:24
Precies, een echte vent doet dat gewoon met de Zippo.

Jackanders | 28-05-12 | 17:26

miko | 28-05-12 | 17:21 | + 1 -

Idd echt van die gefrustreerde mannetjes , ik denk niet dat het gezond is voor je hart.

Eurotokkie | 28-05-12 | 17:25

Wacht maar af, tot binnenkort de eerste Hummer over een driejarig kindje (bij voorkeur achterop de fiets bij pappie, die het nét overleeft,zodat hij de komende weken kalm maar waardig aan tafel mag zitten bij K&vdB EN P&W)
-
Ik geef u hier op een briefje, dat uw nuance niet van toepassing is en dat de hysterie tegen alles dat iets rijdt dat groter is dan een Smart exhorbitante en bizarre vormen zal aannenemen.
-
De criminalisering van alles dat en terreinauto rijdt z

azoturie | 28-05-12 | 17:24

Ik ben zowel racer als recreatiefietser. Op die fraaie paden stikt het van de dagjesmensen, onder wie veel oudjes.
Het is volstrekt zinloos om daar te gaan jakkeren of mensen schreeuwend te sommeren opzij te gaan (want dat doen ze). Wie al racend kilometers wil vreten, kan met gemak de eindeloze paden langs grote wegen nemen.
Ik ben uiteraard niet van de regeltjes of betutteling, maar ik snap niet dat die glimmende komkommers op hun poenerige kutfietsen zich zo per se onder het truttige fietsvolk willen mengen. Ze kijken niet op of om, zien niks van groen of vogels of slootjes of blommetjes.

Shalome | 28-05-12 | 17:24

@menzo | 28-05-12 | 17:16
Een echte vent scheert zijn benen niet!
*mannarchisme*

necrosis | 28-05-12 | 17:24

En waarom hebben we het hier nog niet gehad over die kutmotors die met hele groepen over de mooiste plekjes, vooral dijkwegen, rijden met hun stank en herrie. Dat geeft pas overlast. Je zult maar rustig wonen aan zo'n dijk.

lijn5 | 28-05-12 | 17:23

Ik doe elke dag een paar pogingen om mezelf te pletter te rijden op een auto, maar ze trappen er niet meer in, ze ontwijken me.
Jammer hoor, had graag een dwarsleasie gehad, das lekker duur voor een automobilist.

Terpen-tijn | 28-05-12 | 17:23

Zonder details over het tragische ongeval te geven (er wordt immers maar aangenomen dat de wielrenner verantwoordelijk is) dit ongeval wel misbruiken om je gal te spuwen over de wielrenners is wel een beetje jammer. Ik erger mij zelf ook regelmatig aan wielrenners op de weg maar dit is wel erg makkelijk.

zozegheBoeiend | 28-05-12 | 17:22

@Handboek | 28-05-12 | 17:16
Een bel?????
Ze roepen toch :klootzak uit de weg!
Dat hoor je veel beter.

miko | 28-05-12 | 17:21

Die dementerende bejaardencolonnes zijn anders ook niet mals

Venckelino | 28-05-12 | 17:21

@andersom dag, hardlopers zijn idd ook levensgvaarlijk. Elke dag wordt er wel iemand door een hardloper doodgelopen...

datzegik69 | 28-05-12 | 17:19

@Borstlap Knapzak | 28-05-12 | 17:10
wat.ben.jij.een.ongelooflijke. zeiker!
Waar denk je dat je bent? Op gs vrd.Hier worden de stukjes geschreven als amateur fietsers over de openbare weg snellen.Snel meedogenloos en niet links of rechts kijkend.
OT die wielrenners hebben aan mij altijd een slechte gehad dat heeft me ook twee buitelingen opgeleverd maar toen was ik nog jong en soepel.

miko | 28-05-12 | 17:19

Terpen-tijn | 28-05-12 | 17:15
Het is mij ook opgevallen dat sinds die wet de ene na de andere fietser voor mijn auto duikt.

menzo | 28-05-12 | 17:18

@Terpen-tijn | 28-05-12 | 17:15
Ik weet het.

vetkleppert | 28-05-12 | 17:18

gajes is het, laatst schopte een van die wannabee tour rijders mijn hond tegen zijn kop omdat hij op het fietspad liep... op een plek waar honden los mogen lopen... enfin... het zijn allemaal van die 40plussers met een persoonlijkheidsstoornis... aangevoerd door dit soort imbecielen
www.thomasbraun.nl/mijn-boek/

mallebabbe | 28-05-12 | 17:18

gelukkig dat die vrouw niet een paar jaar jonger was, want dan was ze een babyboomer geweest en was die wielrenner een held geweest! maar ff serieus nu: wat is eigenlijk erger, een wielrenner of een babyboomer?

Borstlap Knapzak | 28-05-12 | 17:17

Hup Koos! Die dingen kun je ook flitsen! Ga eens in de duinen liggen!

Handboek | 28-05-12 | 17:16

Ugly Basterd | 28-05-12 | 17:02
Mijn fiets is ongemotoriseerd. Fietspad (verplicht of onverplicht) is dus een prima plek. Maximumsnelheid is hetzelfde als op de weg die erbij hoort, in dit geval 50 kilometer per uur. Dat haal ik meestal nog niet eens, kun je nagaan!

Sr. Martinez | 28-05-12 | 17:16

@Terpen-tijn | 28-05-12 | 17:05
Daarvoor bestaat de Wet van Reinaert (-1 +1 = 0)

necrosis | 28-05-12 | 17:16

hm.. als ik ga wielrennen heb ik wel een excuus om mijn benen te kunnen scheren

menzo | 28-05-12 | 17:16

@Wielrenners: KOOP EEN BEL!
Wel geld hebben om de meest dure fiets te kopen, maar een bel is te veel gevraagd.
"In Nederland is het hebben van een fietsbel op een fiets vanaf 1906 wettelijk verplicht."
nl.wikipedia.org/wiki/Fietsbel

Handboek | 28-05-12 | 17:16

vetkleppert 17:13
Ja, wist je dat niet dan? Een fietser vindt het heerlijk om helemaal platgereden te worden, daar hebben ze alles voor over.

Terpen-tijn | 28-05-12 | 17:15

Doosje duimspijkers. Klaar.

Ik woon hier niet | 28-05-12 | 17:13

@Terpen-tijn | 28-05-12 | 17:10
Wat ertoe leidt dat fietsers allen maar meer moeite doen om onder je auto te komen. Het liefst een bakfiets met een kind erin gewoon voor je auto smijten van links. Wat maakt het uit. Je staat toch altijd in je recht als fietser. Die stoute auto remt maar.

vetkleppert | 28-05-12 | 17:13

Toch een paar gram meer op je fiets.
Eurotokkie | 28-05-12 | 16:39 |

En waarom zou je een paar gram willen uitsparen ? Ik snap dat je zonder bel iets harder kan, maar dat alleen maar nuttig tijdens een wedstrijd. Als je alleen maar fietst voor de hobby of de conditie, kun je beter een bel op de fiets zetten. Hetzelfde geldt voor spatborden, verlichting, een bagagedrager en fietstassen. Met al die ballast kun je dezelfde sportieve prestatie leveren, maar op een lagere snelheid. En dat is weer een voordeel, omdat je dan minder afwijkt van je medeweggebruikers. Win-win dus.

ongelovigehond | 28-05-12 | 17:12

Ik fiets altijd op een eenwieler, die is niet zo breed.

Jackanders | 28-05-12 | 17:11

ik vind het niet ok om hier een beetje een volkswoede tegen wielrenners te ontketenen, dat slaat gewoon nergens op. mensen die gewoon een stukje gaan fietsen, worden hier zonder zelfspot of humor uitgemaakt voor moordenaars en terroristen. dat is toch triest? dat doet vermoeden, dat de heer Quid al sinds maart zat te wachten op een ongeluk met een wielrenner, omdat die nu blijkbaar aan de beurt zijn. is het nog lang goed gegaan! het is nu goddomme bijna juni!

Borstlap Knapzak | 28-05-12 | 17:10

Nooit begrepen, dat autistische gerees op middelbare leeftijd... Compenseergedrag voor hun kleine schwanzmans waarschijnlijk. Verklaart ook meteen waarom ze die kleine harde puntige zadeltjes niet hinderlijk vinden.

jeanmondo | 28-05-12 | 17:10

pius | 28-05-12 | 17:09 | + 0 -

Eurotokkie | 28-05-12 | 17:10

vetkleppert 17:03
Klopt, dat scheelt weer doden en gewonden, zo zijn ze extra voorzichtig, wat ze ook uitvreten, hoe hun rijstijl ook is, bij een ongeluk krijgen ze toch wel de schuld.. net goed!

Terpen-tijn | 28-05-12 | 17:10

Mijn ergernissen lopen synchroon met Quid, zou het een soort seizoens ongesteldheid voor mannen zijn? Zelf ben ik opgegroeid in het gebied waar deze oma zo ongelukkig aan haar einde kwam. De wielrenterreur is er vooral 's-avonds en in het weekend wanneer het niet regent of waait - wielrenners zijn mietjes namelijk. Er vallen daar sowieso veel doden in het weekend, vooral dronken boomklevers en dove bejaarden. Het met afstand goorste ongeluk was tussen Eindhoven en Oirschot rond 1980 waar een Leopard tank de bocht te ruim nam en over een Simca heen reed.

Big Rick | 28-05-12 | 17:10

@Terpen-tijn | 28-05-12 | 17:05
Niet verder vertellen, ik heb hun ventielen uit de banden getrokken....

necrosis | 28-05-12 | 17:09

Fietsen maakt onderdeel uit van de door velen hier zo hoog geachte Nederlandse Cultuur. Dus niet zeiken landverraders.

pius | 28-05-12 | 17:09

Zag het net ook nog bijna gebeuren, jonge moeder met kind achterop en kind ernaast, kon net remmen en losfietsend kind terugtrekken voor zo'n lamstraal die zo hard mogelijk over een kruisend fietspad wilde oversteken.

Jos Tiebent | 28-05-12 | 17:07

Debielen zijn het een enige uitzondering daar gelaten. Geldt ook voor die hardlopers die dan weer denken dat ze op het fietspad kunnen mogen.

Andersom dag | 28-05-12 | 17:06

Er zitten iig drie minkukels op dit topic.
Ze delen al minnetjes uit, als je typt dat twee fietsers naast elkaar mogen rijden.

Terpen-tijn | 28-05-12 | 17:05

@Terpen-tijn | 28-05-12 | 16:58
Hoeft ook niet, he, als automobilisten ongezien de schuld krijgen van alles wat een fietser uitvreet.

vetkleppert | 28-05-12 | 17:03

Niet alleen op de weg zijn het nare mannetjes. Ik zat eens na een boswandeling met de hondjes en twee vriendinnen samen op een terasje na te genieten toen een groep wielrenners neerstreek. We waren de enige klanten. Ze lieten ons geen moment met rust.

Voortdurend meeluisterend braken ze in in onze gesprekken terwijl we zaten te eten. Zo vreselijk asociaal. Toen ik er wat van zei werd meneer natuurlijk lelijk. Uitdelen en zuigen als groep konden ze wel maar incasseren ho maar. En maandag weer hypotheken verkopen en patienten dichtnaaien...

Canis Spurcus | 28-05-12 | 17:03

Wat een subjectieve prietpraat. Deelnemers in het verkeer doen er goed aan hun ogen open te houden en met elkaar rekening te houden.

Regelmatig blijkt dat beide voor veel verkeersdeelnemers erg moeilijk is.

En honden horen alleen kort aangelijnd in de berm naast een fietspad te lopen, want honden kunnen onvoldoende rekening houden met verkeersdeelnemers (uitzonderingen daargelaten, zoals blinde geleidehonden).
@moonshiner3519 | 28-05-12 | 16:06

Jaypelsteeltje | 28-05-12 | 17:03

Sr. Martinez | 28-05-12 | 16:11 |

Zeker nooit gehoord van een wielerbaan? Als ik met een crossmotor of een kart wil sjeezen dan moet ik ook een daarvoor bestemde plek opzoeken. Waarom jullie mensendoodende fietshomo's niet? De wereld zou beter af zijn. In ieder geval voor het omaatje dat het einde van 2e pinksterdag niet heeft mogen halen.

Ugly Basterd | 28-05-12 | 17:02

vetkleppert 16;54
De meeste fietsers zijn al verzekerd via de aansprakelijkheidsverzekering.
En ja ja, die is niet verplicht.

Terpen-tijn | 28-05-12 | 16:58

wielrenners zijn klootzakken net als motorrijders. ze wanen zich alleen op de weg. denken dat ze onkwetsbaar zijn en dat alles en iedereen maar aan de kant gaat voor ze.

hoop dat die klootzak dood door schuld aan zijn broek krijgt.

dezeookalbezet | 28-05-12 | 16:57

Iedere zondagmorgen zit ik rechtop in mijn bed door het gekrijs van peno-pauze carbonfietsertjes !

Alfa 75 | 28-05-12 | 16:57

Dat fietsfundamentalisme is een walgelijk element in onze cultuur.

vetkleppert | 28-05-12 | 16:55

@sananda | 28-05-12 | 16:44
Wat u zegt.
Fietsers zouden zich ook moeten verzekeren en zelf voor de schade die ze aan zichzelf en andermans auto aanrichten opdraaien.

vetkleppert | 28-05-12 | 16:54

Piet Politiek | 28-05-12 | 16:50 | + 0 -

Misschien is het regio verbonden maar in Utrecht en omstreken heb je er wel last van.

Eurotokkie | 28-05-12 | 16:53

Zou Quid een keer een vriendinnetje kwijtgeraakt zijn aan een wielrenner?

Politiekrelativist | 28-05-12 | 16:52

@ depruus. In het sporadische geval dat een dame in een strak broekje voor me fietst heb ik daar meestal niet zo'n moeite mee.

Andersdenkend | 28-05-12 | 16:52

Triest, ben je als bejaarde helemaal naar Oisterwijk gefietst om nieuwe meubeltjes te kopen wordt je aangereden.

Osdorpertje | 28-05-12 | 16:50

Regelmatig worden honden doodgereden door deze fietstuig en idd dan krijg je ook nog eens een grote bek , tevens heb je nog skeelers
die komen dan niet in het bos maar zijn net zo erg.

Eurotokkie | 28-05-12 | 16:50

@Eurotokkie

Ik woon aan de rand van Den Haag en werk in het Westland. Twee keer een half uur fietsen per werkdag dus. De fietspaden zijn niet altijd even breed maar van wielrenners heb eigenlijk nooit last. Ze kunnen fatsoenlijk sturen en als je zelf gewoon recht fiets en niet over de volle breedte van het fietspad zwabbert heb je er geen last van. Ik begrijp dat het elders in Nederland slechter is gesteld met de wielrenners maar ik vind het vreemd dat juist de wielrenners eruit worden gelicht als HÉT gevaar op de weg.

Piet Politiek | 28-05-12 | 16:50

irma zonderboezem | 28-05-12 | 16:40
Ik heb gewoon een hekel aan iedereen op het fietspad ( vooral voor mij ) laat die mensen toch wat anders gaan dan mij het vrije zicht te ontnemen !!

depruus | 28-05-12 | 16:49

Hier in het bos. Speciaal losloopgebied voor honden. Jammer genoeg hebben mountainbikers dit bos ook ontdekt. Ondanks het verbod om te fietsen moeten moeten zij toch zo nodig over de wandelpaadjes racen. Mijn vrouw werd al een keer aangereden en kreeg een grote smoel. Jammer voor die fietser liep ik er 30 meter achter met mijn twee herders. Dit heerschap had niet door dat een herder sneller accelereert dan een fietser.

Kobus v/h zandpad | 28-05-12 | 16:46

Ik fiets graag, ook op mijn mountainbike. Maar ik ga als ik ga fietsen om te sporten altijd alleen. Ik ga hard waar het kan, hou me aan de regels en ben anderen niet tot last.
Des te meer erger ik me aan de groepen (tour)fietsers die nooit schuiven of remmen voor anderen. Stelletje ego's. Als je gaat sporten dan behoort remmen/ stoppen en weer optrekken net zozeer bij de sport dan op kruissnelheid fietsen. Als je als sportfietser deze realiteit niet wil inzien dan vraag ik me af vanuit welke hoek je de sport benaderd en wat dan je doelen zijn.

Andersdenkend | 28-05-12 | 16:45

Als er een fietser op mijn motorkap ligt en het is zwaar zijn schuld, dan rij ik gewoon door als ik er mee weg kan komen. Ik heb geen zin om voor die idioot te gaan betalen. Sommige fietsers gedragen zich als Jezus van Nazareth.

sananda | 28-05-12 | 16:44

Boer-konijn | 28-05-12 | 16:39 | + 0 -

En dan niet te vergeten de bijna-ongelukken , als je in de beugel zit
dan kijk je meer naar de grond dan vooruit en dit met 50KM .

Eurotokkie | 28-05-12 | 16:43

Van die 40-plussers in Rabo Outfit, triester kan bijna niet.

Rikmeleet | 28-05-12 | 16:42

Goed voor de dekkingsgraden van de pensioenfondsen toch? Ik lees teveel reaguursels.

geareerdur | 28-05-12 | 16:42

Zelf woonachtig in het heuvelland dat vanaf de eerste lentedag totdat er sneeuw valt, vergeven is van de wielrenners, en het is uitermate asociaal volk. Natuurlijk zullen er wel uitzonderingen zijn die de regel bevestigen, maar fietsterroristen is een heel passend omschrijving.

En dan mag je nog blij zijn als ze op het fietspad blijven, uiteindelijk rijdt de Amstel Gold Race ook niet over het fietspad, dus waarom zouden zij dat moeten doen?

Re-inventor | 28-05-12 | 16:42

En waarom hebben de auto s geen motor? te zwaar?

Terpen-tijn | 28-05-12 | 16:41

Er niets erger dan bejaarden die midden op een fietsroutekruispunt blijven staan om even naar het kaartje te kijken.

Igor.The.Horrible | 28-05-12 | 16:40

@Piet Politiek

(Blah wat een gezeik overal. Er zijn zoveel mensen waar je last van kan hebben.)

Even terugfietsen in de tijd. Fietsproblemen in 1958.

Nostalgie!

www.youtube.com/watch?v=Yb-4Tn8OAmU

strikdewepstroper01 | 28-05-12 | 16:40

Weet je wie ook irritant zijn op het fietspad? .... ruiters!! Daar heb ik een schurfthekel aan. Die knollen schijten het hele fietspad onder. Ze hebben toch niet voor niks ruiterpaden?!

irma zonderboezem | 28-05-12 | 16:40

Tja, ik irriteer me er ook weleens aan, maar om nou over te gaan tot dit soort gescheld. Het is gewoon een tragisch ongeluk en die racefietsers zijn er al zo lang als ik me kan herinneren.

Boer-konijn | 28-05-12 | 16:39

lijn5 | 28-05-12 | 16:38 | + 0 -

Toch een paar gram meer op je fiets.

Eurotokkie | 28-05-12 | 16:39

@Drs. Cartman | 28-05-12 | 16:35
Dan verwacht ik van jou als (ook) automobilist wel dat je begrijpt dat drommen 35 fietsende fietsers op de rijbaan niet echt een bijdrage zijn aan de verkeersveiligheid.

vetkleppert | 28-05-12 | 16:38

En waarom hebben wielrenners geen bel? Te zwaar?

lijn5 | 28-05-12 | 16:38

Piet Politiek | 28-05-12 | 16:34 | + -1 -

Deze toerfietsers staan op Nr 1 , rijden waar het hun uitkomt en iedereen moet wijken voor dit fietstuig.

Eurotokkie | 28-05-12 | 16:37

Drs. Cartman | 28-05-12 | 16:29

Ja jullie fietsen allemaal achter elkaar. Weet niet waar je woont maar hier fietsen ze drie dik, 40 km/u uur de volledige B weg gebruikende. Al het overige verkeer kan aan de kant voor die tweewielerterroristen. Zie ze gaan dan! Ben altijd weer blij als die EPO Tour weer voorbij is! Dan verdwijnen de fietsen het kot in!

Leaque of Morons | 28-05-12 | 16:36

En wat dacht je van die fietsfundamentalisten op die ligfietsen, al dan niet in banaan- of sigaarvorm. Die lui kunnen dus echt nauwelijks zien waar ze heen rijden en een plotselinge rem- of uitwijkmanoeuvre zit er al helemaal niet in met zo'n ding.

vetkleppert | 28-05-12 | 16:36

Bij nader inzien heb ik toch een grotere hekel aan die teringscooters in de binnenstad. Die mogen ze wat mij betreft wel verbieden.

James St John Smythe | 28-05-12 | 16:35

De meeste wielrenners zijn zoal irritant en arrogant volk. Haantje de voorste met altijd haast en totaal geen rekening houden met je medeweggebruikers.

strikdewepstroper01 | 28-05-12 | 16:35

Bejaarden horen in een bejaardenhuis.
Wielrenners op het fiets/wielerpad .
Dus als iedereen doet hoe als het zou moeten, gebeuren er ook geen ongelukken.

depruus | 28-05-12 | 16:35

@vetkleppert | 28-05-12 | 16:31 | + -2 -
Die betaal ik dus ook voor mijn auto.
Daarmee staan we dus weer gelijk.

Drs. Cartman | 28-05-12 | 16:35

Blah wat een gezeik overal. Er zijn zoveel mensen waar je last van kan hebben.
- Scholieren die drie naast elkaar fietsen
- Elektrische fietsen fietsers die iedereen omver rijden
- Ouders met slinger kinderen
- Slingerende bakfietsen
- Wielrenners die verwachten dat iedereen aan de kant gaat
- Slingerbejaarden die het voor elkaar krijgen het hele fietspad in beslag te nemen
- Scootertuig die met 100 over het fietspad gaan
- Skaters die van links naar rechts zwengelen
- Automobilisten die afslaan zonder in hun spiegel te kijken
- Automobilisten die aan de telefoon zijn en niet opletten
- Vrouwen die hun make-up doen achter het stuur
- Jeugd die aan het whatsappen is achter het stuur of op de fiets
- Voetgangers op straat over op het fietspad omdat de stoep te hobbelig is

En ga zo maar door

Je kan overal wel een probleem van maken. Grote kans dat dit gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden was.

Piet Politiek | 28-05-12 | 16:34

"Misschien moeten we die reden maar als argument gaan gebruiken om wielrenners van het fietspad te verbannen richting een gesloten circuit."
Gesloten inrichting zal je bedoelen.

copywriter | 28-05-12 | 16:34

@Coop
Helemaal gelijk, van mij kunnen die gasten een trap na krijgen als ze me ook maar een klein beetje raken.
Respectloze gasten, hou rekening met andere tweewielers en vooral met kinderen.

macflipper | 28-05-12 | 16:34

Ze rijden soms uit de wind achter een scooter die dwazen .

Eurotokkie | 28-05-12 | 16:33

Drs. Cartman | 28-05-12 | 16:29
Ik begrijp dat jij verft tijdens het wielrennen?

menzo | 28-05-12 | 16:33

eigenlijk ben ik wel blij met dit soort gechargeerde berichtgeving. ik moest vandaag kiezen tussen joggen en fietsen. ik koos joggen, want dat gaat momenteel sneller met al die omaatjes en opaatjes op de weg. dit kwaliteitsartikel gelezen hebbende, ben ik daar dus heel blij om, want misschien had ik ook wel iemand doodgereden op mijn Trek Madone. ik ga wel weer fietsen als het tyfusweer is, ok?

Borstlap Knapzak | 28-05-12 | 16:33

Deze wielrenner minimaal 5 jaar cel geven, even een voorbeeld afgeven voor andere idioten.

mer266 | 28-05-12 | 16:32

Wierenners koersen en trainen op afgezette parcoursen. Dat maakt het een stuk lastiger om oude dametjes dood te rijden. Het zal wel een wielertoerist of toerder geweest zijn. Jammer dat jullie dat verschil niet kunnen maken.

collator | 28-05-12 | 16:31

@Drs. Cartman | 28-05-12 | 16:29
Bekijk het maar. De rijbaan, daar betalen de automobilisten wegenbelasting voor. En voor die klotefietspaden trouwens ook. ga daar maar fijn trappen.

vetkleppert | 28-05-12 | 16:31

Klopt, hetzelfde gedrag komt ook voor bij automobilisten die denk dat de weg een racebaan is.

roze_bril | 28-05-12 | 16:30

Als ze met zijn drieën naast elkaar gedurende een kilometer of 5 op een smal dijkje voor je uit blijven fietsen.Ik ben een vrij rustige automobilist, kan heel wat hebben maar dan krijg ik echt wurgneigingen.

menzo | 28-05-12 | 16:30

Als vervend wielrenner lees ik dit stukje wel met een glimlach.
Een fietspad is smal, en de dagjesfietsers fietsen twee a drie dik naast elkaar. De racefietsers achter elkaar. Het snelheidsverschil is ook gewoon te groot. 35 tegen 20. (oude) Dagjesfietsers schatten bovendien de snelheid van een racefiets totaal verkeerd in.
Een recept voor ongelukken.
Daarom zie ik racefietsers in veel gevallen liever op de weg fietsen.

Drs. Cartman | 28-05-12 | 16:29

Gelukkig zijn niet alle race clubjes zo.
Werd laatst ingehaald door 8 wielrenners.
Zij melden zich vroeg genoeg door te roepen... opgepast wielrenners 8 man.....
de laatste riep... laatste man en bedankt....
Netjes toch.

joemiejas | 28-05-12 | 16:29

@Sr. Martinez | 28-05-12 | 16:11
Zoals ik al zei; je dient je als wielrenner aan te passen aan de verkeersomstandigheden op de fietspaden. Zeker met dit weer en tijdens feestdagen weet je dat het druk is op de fietspaden.
Gedraag je daar ook dan naar.

lion@night | 28-05-12 | 16:27

Mannen van middelbare leeftijd die zich in hun vrije tijd lycra dragen, kunnen zich het beste maar eens laten voorlichten over de voordelen van euthanasie. Want als je denkt dat je zo esthetisch verantwoord bezig bent, ben je ongeneesbaar ziek. Dit is ook voor de rest van Nederland de meest humane oplossing, en het scheelt ook een hoop schade aan je auto.

dorp am rhein | 28-05-12 | 16:27

@Rattlehead | 28-05-12 | 16:25
Aawh gossie, wat een lange tenen.

ik doe ook mee | 28-05-12 | 16:27

Tuig is het, die wielrenners. Allemaal.

meester Kwel | 28-05-12 | 16:26

@ik doe ook mee
Waarom ben je zo wantrouwig dat als je hoort dat iemand scooter rijd, je meteen denkt dat je vriendin achterop is gesprongen. Is ze al eens eerder vreemdgegaan dan?

Rattlehead | 28-05-12 | 16:25

Eist een leven
Maakt een (dodelijk) slachtoffer

Pick 1

rolandet | 28-05-12 | 16:24

En daarom heb ik geen racefiets maar een mountainbike. Is het snelheidsverschil tussen mede fietspad/weggebruikers minder groot; Kan ik makkelijk uitwijken naar berm of stoep en klapt mijn voorwiel ook niet dubbel als ik een obstakel raak. Stuk veiliger voor mezelf en anderen dus. En hier bovenop: je hoeft het stigma dat aan die roedels kleeft niet te dragen :).

Herr Pedor | 28-05-12 | 16:24

.. ooit onverwacht 1 wielerconcours voor de deur gehad met een opstap/afstap/rustplaats. De organisatie had niets geregeld voor poepen piesen water vullen, dat moest de omgeving maar verzorgen. Na 1 nette fietsmevrouw te laten vragen om 1 bidon, stormde de rest van de meute binnen voor genoemde activiteiten. Met kwaaie koppen toen de deur dichtging.
Zal wel bij de sport horen.

Jan Passant mk2 | 28-05-12 | 16:23

Fietsers zijn zowiezo een plaag in dit land. Niet alleen die malloten die de tour na willen doen, maar allemaal. Ze denken allemaal dat de hele straat van hun is. Ze hebben allemaal schijt aan alle verkeersregels, ze rijden allemaal door het rode licht, ze hebben allemaal geen licht op hun fiets en ze steken allemaal niet hun klauw uit als ze willen afslaan.
En dat komt doordat je in dit land als automobilist altijd de schuld krijgt, zelfs als een fietser moedwillig jouw auto uitkiest om zelfmoord onder te plegen. Wettelijk zo geregeld. Automobilist is altijd fout. Niet alleen je deuk in de vorm van zo'n fietser moet je zelf betalen, maar ook de fiets en de ongemakjes van de fietser.
Fietsers kunnen alles maken in dit land, want de blauwe beestjes handhaven alleen bij de nationale melkkoe: de auto.
Welkom in gekkenhuis Nederland.

vetkleppert | 28-05-12 | 16:23

De Regeering | 28-05-12 | 16:19 |
Nou ik zou hem gewoon weer terug kopen. Niks van aantrekken hoor wat anderen van je vinden.

psycho_ab | 28-05-12 | 16:22

Strikt genomen mag je geeneens gaan fietsen op een racefiets op de openbare weg zonder bel.

hooliganica hollandi | 28-05-12 | 16:22

afgelopen weekend haast een wielrenner aangereden op een onoverzichtelijke kruising buiten de bebouwde kom. die ging gewoon blind oversteken terwijl er verkeer op een voorrangsweg met 80km/u voorbij komt. gelukkig voor hem dat ik afsloeg, want hij had me nooit gezien anders.

cumshaft | 28-05-12 | 16:22

Hoho aan de kant, er zullen heus wel fatsoenlijke zijn maar ik heb ze nog nooit meegemaakt

Bokito ergo sum | 28-05-12 | 16:21

@Rattlehead | 28-05-12 | 16:18 |
Is Romana wel ongedeerd gebleven?

ik doe ook mee | 28-05-12 | 16:21

@psycho_ab | 28-05-12 | 16:13

Neejjoh. Die heb ik snel verkocht omdat mensen er wat van vonden, dat het niet kon en helemaal niet mocht en zo. Straks denken ze nog dat ik een kleintje heb; echt psycho _ab, ik verzin het niet. Ook ben ik wat kleiner gaan worden vanwege het klimaat. Nu kweken we zelf worteltjes en geinige groenten die we niet bespuiten want dan zul je de buren horen. Nu stop ik maar, want anders beginnen mensen er wat van te vinden.

De Regeering | 28-05-12 | 16:19

Als je niet meer achterom kunt kijken op de fiets, moet je niet meer gaan fietsen.

RugOp81 | 28-05-12 | 16:19

Empekai | 28-05-12 | 16:16
Ik betwijfel het, maar vooruit, ik ben er niet bij geweest. Zou Johnny Quid zich de rest van de dag nu beter voelen trouwens?

Sr. Martinez | 28-05-12 | 16:18

Laatst reed ik op mijn scootertje op een half opengehaald bromfietspad. Er kwam een wielrenner tegemoet, en het fietspad was aan zijn kant opengehaald. Dus ik had voorrang. Ik blijf stug doorrijden. Hij ook, en hij wurmt zich echt op de centimeter tussen mijn scooter en de paaltjes waarmee de kant van het fietspad is afgezet. Ik zat met mijn hart in mijn keel echt waar.
En zo ken ik nog een paar dingen, wielrenners die per sé met me mee willen fietsen als ik ze met de scooter inhaal. Leuk dat je het kan, maar ik wil je snel inhalen en weer naar rechts zodat ik niet tegen een tegenligger oprijd. En natuurlijk dat eeuwige voorrang nemen terwijl ze het niet hebben waar iedereen wel genoeg van krijgt tegenwoordig. Ik stel voor een soort van fietspaddrempels aan te leggen waar die idioten vaak fietsen en ze niet welkom zijn. Met name in de buurt van kruispunten.

Rattlehead | 28-05-12 | 16:18

Ik begin ook wel een schijt hekel aan wielrenners te krijgen. Ik snap dat die mensen ook door willen fietsen maar helaas ik ben er ook nog.

Stipsigaar | 28-05-12 | 16:17

ik doe ook mee | 28-05-12 | 16:13
Wat voor reacties je krijgt, hangt er ook wel vanaf hoe je fietst. Sommige mensen houden keurig rechts, andere zwalken over het fietspad. Zolang ik ca. 40 cm. aan de linkerkant heb om te passeren, hoor je mij niet klagen. Anders waarschuw ik gewoon even kort en gaan de meesten wel aan de kant.

Sr. Martinez | 28-05-12 | 16:17

En als een automobilist volgende keer een fietser, voetganger, kind of wie dan ook aanrijdt gaan we alle fotos op twitter van automobilisten linken? Kom op zeg dit is wel weer hele ernstige onderbuik diarree van meneer Quid.

Los van het feit dat er in het hele bericht niets staat over snelheid en/of overtreding van de wielrenners. Schijnsamenhang zullen we het maar noemen. Er staat wel iets over wie er op wie botste en daarvan is bovenstaande epistel nogal een omgekeerde waarheid van...

Dat gezegd hebbende... iedereen dient zich aan de wegenverkeerswet te houden en als je te hard rijdt of gevaarlijk rijgedrag vertoont gesanctioneerd te worden. Motorvoertuig of niet...

Horatio | 28-05-12 | 16:17

kai | 28-05-12 | 16:05
Iemand opzettelijk van zijn fiets aftrappen?
Ik denk dat het tijd wordt dat jij een keer goed hard wordt aangereden!
Sr. Martinez | 28-05-12 | 16:07 | + -1 -

Anders had op zijn minst een paar kinderen omver gereden. Nu was hij de pineut

Empekai | 28-05-12 | 16:16

Veel weggebruikers (automobilisten en fietsers)weten ook niet, dat je altijd met zijn tweeen naast elkaar mag fietsen. Achter elkaar rijden omdat de weg /fietspad smal is, mag wel, maar hoeft niet.

Terpen-tijn | 28-05-12 | 16:15

Triest geval.
Generaliseren mag niet, maar ik heb zelden een wielrenner zien stoppen voor een rood licht, brug of voorrangskruising. Wel zelf al menig maal in de ankers gemoeten om er 1 te sparen die geen voorrang had.
Geen idee wat die mensen mankeert. Ze krijgen een waas voor hun ogen en veranderen in grote asocialen.

WillemWordtWakker | 28-05-12 | 16:15

Wielrenfanaattuig t.o.v. normale fietsers moet net zo zijn als motorvoertuig t.o.v. voetganger: per definitie schuldig.

Fijnstoffer | 28-05-12 | 16:14

Het is inderdaad je hart vasthouden, langs een bejaarde fietsen of the racefiets. Zomaar ineens kan dat evenwicht lastig blijken en vallen ze gewoon naar links.

HetMes | 28-05-12 | 16:14

Het is verdomme een paar dagen mooi weer en ze schieten als paddenstoelen uit de grond die wielrenners. Alsof de hele weg van hun is. Uitwijken ho maar en dan schelden en tieren als je dwars door zo'n 4-fiets brede groep komt rijden, want ik ga ook geen millimeter de berm in voor die gasten.

Herr Knäckebröd | 28-05-12 | 16:14

Het klinkt mij meer in de oren als een tragisch ongeluk dan als een voorbeeld over hoe alle wielrenners zich gedragen. Tevens als een stuk nerdrage van de heer Quid omdat meneer een zonnesteek heeft opgelopen.
.
Als wielrenners zich asociaal gedragen, schop ze maar lekker van die fiets af. Maar ik heb zelf nooit een probleem gehad met die wielrenners, halen mij altijd ruim in en hebben nog nooit enig soort verwijzing mijn kant op geslingerd. Ze zijn absoluut niet allemaal zo. Maarja, als we niet vrolijk iedereen op 1 stapel kunnen gooien, wat moet GeenStijl dan nog doen? Onthullende en vernieuwende items plaatsen? Met of zonder tetten? Het ligt gewoon aan mij, ik verwacht teveel.

ik doe ook mee | 28-05-12 | 16:13

Er rijden inderdaad nogal wat fietsterroristen rond.
Ze denken dat alle fietspaden alleen voor hun gemaakt zijn. Alles en iedereen moet maar voor hun wijken.
Wanneer wordt daar nou eens tegenop getreden?
Als er doden vallen?
Na hoeveel dan?

Dostranamus | 28-05-12 | 16:13

@De Regeering | 28-05-12 | 16:06 |
Goh joh, heb jij een vette V8, goed hoor knul, ga maar lekker toeren met je kecke karretje. Stoer man

psycho_ab | 28-05-12 | 16:13

Inderdaad heel irritant. Daarbij zullen deze lui ook nooit even bellen om te laten weten dat er iemand achter je met +/- 30 kilometer per uur eraan komt. Nee hoor. Dat komt niet in ze op. Jakkeren gewoon met dezelfde snelheid door. Trouwens het viel me op dat de meesten wielrenners sowieso geen bel hebben. Heel veilig allemaal!

c.onjo | 28-05-12 | 16:12

lion@night | 28-05-12 | 16:07
Op dagen als gisteren fiets ik meestal tijdens etenstijd, dan heb ik tenminste vrij baan. Verder vind ik het nogal hypocriet dat je van de een te horen krijgt dat je de weg op moet, terwijl ik als ik dat doe binnen te kortste keren commentaar krijg van automobilisten... Op die manier word je na een tijdje vanzelf wel immuun van wat andere mensen vinden en ga je je op een manier gedragen die anderen 'asociaal' noemen.

Sr. Martinez | 28-05-12 | 16:11

Wielrenners.. De fietsmongolen van de weg waar je helemaal gestoord van word. Helaas woon ik naast Valkenburg, daar fietsen iedere dag weer van die groepen die helaas denken dat de openbare weg hun bezit is. Ik heb niks tegen fietsers, die halen niet de grootste stunts uit om nog net even over te steken. Als je denkt dat het wel mee valt, dan kom op een dag als vandaag maar even naar Valkenburg! See it for yourself!

bartjeb1989 | 28-05-12 | 16:11

Als die gasten op de rijbaan voor mijn wielen komen, blaas ik ze altijd de berm(sloot) in met m'n Hummer. Aso-volk is 't!

Hufter | 28-05-12 | 16:10

allemaal verbannen naar een circuit.
lekker herzenloos rondjesraaien voor die mafferds met hun platte scrotum en vergrote prostaat kan de recreant weer recrëeren.

S.Hole | 28-05-12 | 16:10

Wat je tegenwoordig ook hebt zijn babyboomers (vooral vrouwen)die je met hun elektrische fiets geruisloos en rakelings passeren, net als die racefietsers ook erg irritant.

Onderbuik | 28-05-12 | 16:10

De tour komt er weer aan en de Zeeuws Vlaamse wegen worden vullen zich met groepjes naapers in vol wielrenoutfit... Met 40 km/u forceren ze zich een weg door het ganse land. Diverse keren heb ik met de auto de berm moeten opzoeken om zo'n Tour de France fanaat niet op mijn voorraam te krijgen. Ben eigenlijk benieuwd wie er wint bij een botsing.. Mijn voorraam of zijn voorhoofd?

Leaque of Morons | 28-05-12 | 16:10

Zielig, die middelbare hangbuikzwijnen op een racefietsje, die maar doen wat ze willen. Iedereen moet maar aan de kant voor die groene terrorbuikjes. Rijd ze plat vrinden. Ze zijn de pest van deze maatschappij. Is mijn persoonlijke mening. Geen oproep tot geweld.

neworder | 28-05-12 | 16:09

Wielrenners dat zijn ergste. Praktisch alle andere volkssporten kun je rustig met je medesporters op een veldje doen zonder daar iemand mee lastig te vallen of in gevaar te brengen. Wielrennen echter niet en laat dat nou de meest autistische fundi sporters in NL zijn. Bah!

Datzegiktoch | 28-05-12 | 16:08

Empekai | 28-05-12 | 16:05
Iemand opzettelijk van zijn fiets aftrappen?
Ik denk dat het tijd wordt dat jij een keer goed hard wordt aangereden!

Sr. Martinez | 28-05-12 | 16:07

Ik had er van de week eentje bijna onder m'n auto omdat meneer vond dat ie er wel nog tussen door kon glippen.
Met goed weer zijn er veel fietsers onderweg, wielrennen op snelheid wordt dan simpelweg gevaarlijk op drukke fietspaden.
Dan hebben inderdaad wielrenners rekening te houden met de omstandigheden en niet andersom.

lion@night | 28-05-12 | 16:07

-weggejorist-

grizzler | 28-05-12 | 16:07

Egocentrische randdebielen zijn het inderdaad.

James St John Smythe | 28-05-12 | 16:06

Om maar niet te spreken van wandeltuig. Omdat ze langssjokken moreelsuperieurexclusief bezig, denken ze. Moet je die koppen zien als ik mijn V8 start. Heheh.

De Regeering | 28-05-12 | 16:06

Tuig is het. Laats ook wel laf schelden terwijl ik met onze twee Dogo Argentinos op een fiets/wandelpad liepen. Moet nog meemaken dat zo'n scharminkelige veertiger stopt om zijn praatjes waar te maken.

moonshiner3519 | 28-05-12 | 16:06

@Piperidine | 28-05-12 | 16:00

Over het algemeen generaliseren die wielrenclubjes zichzelf wel...

Begrijp me niet verkeerd, ik houd ook van fietsen. Vooral op een gewone fiets, liefst met zware bagage, een kwartier lang bij die gesjeesde sukkels in het kielzog blijven hangen. Maar de weg is niet van mij, en dat denken dat soort clubjes over het algemeen van wel.

ZKH EénOog | 28-05-12 | 16:06

Coop +1, zelfs met auto heb je er last van, als ze met 2 of meer zijn hoeven ze blijkbaar niet op het fietspad maar mogen ze fietsen waar ze zelf vinden dat het beste is.

Fijne kerel | 28-05-12 | 16:05

De wielrenners hier bij mij op de dijk zijn ook van die terroristen, auto's mogen 30 maar zij vliegen zonder deugdelijke remmen of bel iedere onoverzichtelijke bocht in ... Valt me mee dat er niet meer doden vallen maar ik wens ze het ergste toe, allemaal, en zeker de hufter die vandaag riep dat ie recht heeft op recreatie, doet ie dan maar onder een steen.

iwondert | 28-05-12 | 16:05

Het zijn over het algemeen rukkers die lopen te schreeuwen dat je aan de kant moet. Ik heb er een keer eentje die met een noodvaart langs een uitgaande basisschool racete van zijn fiets afgetrapt. Carbon fiets kan daar niet heel erg goed tegen. Politie erbij etc... nooit meer wat gehoord. Kloot mongool was het.

Empekai | 28-05-12 | 16:05

Jammer dat zo'n stuk wel wordt geplaatst, maar niet een stuk over die ongelooflijke held die een kind uit het water redt, maar helaas zelf komt te overlijden. Zulke helden verdienen de aandacht.

Piperidine | 28-05-12 | 16:05

Ik ben voor maximumsnelheden en traject controle's

DoubleEight | 28-05-12 | 16:05

Ik vind dit nogal generaliserend over alle wielrenners. Als één automobilist iemand doodrijdt door asociaal rijgedrag moeten toch ook niet alle auto's de weg af? Als één Marokkaan een winkel overvalt mag er toch ook niet ineens over alle Marokkanen gesproken worden? Is er in dit geval ook iets als een discriminatie meldpunt?

Krie | 28-05-12 | 16:04

Zo Quid heeft zijn portie gal weer gespuugd voor vandaag

Ordentelijk | 28-05-12 | 16:04

Gisteren probeerde een wielrenner het op te nemen tegen een tegemoedkomende auto. Liever sterven dan eventjes remmen leek het, jammer voor hem ging de auto geen milimeter opzij door deze wegterrorist. Schelden dat'ie deed, alsof de weg van hun is.

MrTitanski | 28-05-12 | 16:03

Nou weet ik waar die 200 miljoen voor de natuur voor is: een wielrencicuit. Dan kunnen ze wielrenners op de openbare weg verbieden...

{Toch maar eens opzoeken gaat wat symptomen van zonnesteek zijn}

ZKH EénOog | 28-05-12 | 16:02

Als gekken meneer !!! Als gekken racen ze je voorbij !

Ratzing. | 28-05-12 | 16:01

Beetje jammer om een foto van de roparun deelnemers ertussen te zetten, valt bepaald niet onder 'wielrenterroristen'

Rikkert. | 28-05-12 | 16:01

Eens, het is een ware terreur.

Jopie2009 | 28-05-12 | 16:01

Zo te lezen is het gewoon een ongeluk waarbij de laatste van een groepje helaas tegen de vrouw botste. Hoeft GeenStijl niet ineens generaliserend over wielrenners te praten.

Piperidine | 28-05-12 | 16:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken