Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De nieuwe villa van Robert Mikelsons

nieuwehuisvoorkindervrerkrachter.jpg Kamers met open deuren. Een manege met stallen. Playstation. Televisie. Mooie lommerrijke tuin met keurig bijgehouden gazon. Hobbyruimte met modeltreintjes (pdf). Voileres. Konijnen, kuikens, geiten, kippen. Arbeidstherapeuten. Kleurtherapeuten. Muziektherapeuten. Dramatherapeuten. Iedereen een eigen kamer. Elke dag complimenten. Sportvelden, kapper, bibliotheek. Kassen met groenten en fruit. Warme chocolademelk. Een leuke sfeer en een zinvolle dagbesteding. Psychologen. Hulpverleners. Behandeling op maat. Ja mensen, een pedo die tig kindertjes heeft misbruikt is in Nederland nou eenmaal het grootste slachtoffer. En, hoe woont uw oma in het verzorgingstehuis?

Reaguursels

Inloggen

Het is al eens eerder voorgesteld;

We zetten die criminelen in de bejaardenhuizen, en voor de bejaarden bouwen we van die mooie nederlandse cellen bij.
Natuurlijk met de extra service waarop iedere crimineel ook recht heeft als hij bejaard geworden is en zijn zoveelste gevangenisstraf uitzit.

Qua kostenberekening gaat dit ook helemaal lukken.

Komen de bejaarden tenminste nog eens buiten als de zon schijnt.

dedreaugkleaut | 28-05-12 | 16:42

We praten hier over longstay he, therapeuten zijn duurder dan paarden. Snapte.

de psychologe | 27-05-12 | 04:28

In het verzorgingstehuis heb je weinig aan zoiets als een manege he. Maar ja, het zorgen voor dieren -waaronder stallen uitmesten- heeft een therapeutisch effect, het werkt kalmerend een beetje zoiets mediteren of tuinieren of sporten etc. Je moet wel in je achterhoofd houden dat je op de longstay, zowieso in de tbs allemaal gekken bijelkaar zet, wat ook voor die gekkies extra stress (=gevaar voor flippen) oplevert en dat zowieso al agressie bij veel tbs'ers onderdrukt moet worden. Mensen denken vaak dat het als een gevangenis moet zijn maar hij heeft z'n straf dan al uitgezeten. De longstay moet je zien als een psychiatrische kliniek zonder uitzicht op ontslag. De mensen op de longstay hebben ook vaak wat meer vrijetijdsbestedingen (al zou je stalknecht ook als een soort werk kunnen zien) omdat ze minder therapie krijgen omdat dat juist erg duur is. Ze moeten dus bezig gehouden worden om escalaties te voorkomen.

de psychologe | 27-05-12 | 04:21

Zou er nog een HAT huisje beschikbaar zijn tijdens Hemelvaart? Waar kan ik boeken?

henkojenko | 26-05-12 | 11:23

die russen weten wel hoe ze om moeten gaan met hun criminelen.

petermeter | 26-05-12 | 11:04

-weggejorist-

lijstnegen | 26-05-12 | 09:58

-weggejorist-

lijstnegen | 26-05-12 | 09:56

BTW: iedereen heeft het maar over dat in een bejaardenhuis/verplegingshuis de mensen het zo slecht hebben, maar dat valt reuze mee.
Er wordt voor de bewoners, gewassen, schoongemaakt, hun natje en droogje voorzien, amusement in de vorm van cre-bea, artiesten elke week, een kapper, kerk, medicijnen, schoon beddegoed enz.
In feite leeft elke bejaarde in Nederland luxer dan een prins 200 jaar geleden.
En dat alles in feite gratis, want sommige oudere dames zijn hun hele leven huisvrouw geweest, hebben dus in feite weinig tot niets aan lasten betaald aan de staat, en zijn eigenlijk al vanaf hun 50e (overgang) met "pensioen en lopen dus al 95-45 jaar= 50 jaar duimen te draaien op kosten van de belastingbetaler.
*de knuppel maar eens niet zachtzinnig in het hoenderhok gooit*

King of the Oneliner | 26-05-12 | 08:50

.... sprakeloos. Je zult je hele leven maar hard gewerkt hebben en dit land na de tweede wereldoorlog weer hebben opgebouwd... en dan lees je dit en dan vergelijk je het met je eigen situatie. Dat moet toch wel een gruwelijke realisatie zijn.

AsYouLikeIt | 26-05-12 | 02:50

Cel van het type legbatterij lijkt me wel wat.

2x2, op een rooster, vreten uit een trog, en schijten door de vloer. En dan 30 jaar.

Kyoka | 25-05-12 | 21:26

Zum kotzen!

Ik stel me voor:
- Muren van een meter dik, vochtig en groen van de alg.
- Homp brood, karaf water, 2 x per dag en 's avonds 0,5 liter warm water met een smaakje en vitamine C.
- Tralies, vooral veel tralies.
- 0,5 uur luchten per dag. Bij goed gedrag een uur extra per maand. Bij goed gedrag dus. Niet zoals nu, na goed gedrag 3 vrije dagen, weglopen en weer toeslaan.
- Suppoosten. Met wapenknuppel. Goed gedrag wordt NIEt beloond, slecht gedrag wordt KEIHARD afgestraft.

Meer valt er niet te zeggen. Punt.

TisNieZoMoeilijk | 25-05-12 | 21:02

Waar men zich druk om moet maken is WAAROM hij duitsland voor ons heeft verruild .....
En wat die fokking ambtenaren er aan gaan doen ipv aangedaan in talkshows verschijnen.

lidlbier | 25-05-12 | 20:26

Kunnen we 'm geen Afghaanse opblaasbarbie (niet te verwarren met inflatable) sturen? Kan hij fijn mee spelen.

kaskoeskielewan | 25-05-12 | 19:05

Mijn oma zit in een verzorgings tehuis. ze wordt 1 keer in de week gedouched. Overdag zijn er 3 verzorgsters aanwezig, s'nachts 2.

Amazing_Mark | 25-05-12 | 18:33

Tegen de tijd dat Blaster begint te kwijlen en verzorgingshuizem vol zitten, personeel niet meer kan betalen zodat Blaster en kornuiten in hun eigen vuil mogen rotten, wordt het tijd om een paar 13 jarige Lolita's stuk te trekken en ook dat tehuis op ye gaan zoeken, inclusief geestelijke zorg

blaster | 25-05-12 | 18:29

Tja, opzich vind ik het wel goed dat ze een dagbesteding hebben. Dat is niet meer dan menselijk, maar dit is ook weer helemaal overdreven. Een van die kerels heeft gewoon een paard waar hij voor zorgt. Een bibliotheek met 2e hands boeken en een speelplaats met een voetbalveld (betegeld uiteraard), lijkt me toch meer dan voldoende. Mensen die opgenomen zijn voor de GGZ of ouderen die in een verpleeghuis zitten, hebben het inderdaad minder goed. En dat is toch de omgedraaide wereld.

Kopernek | 25-05-12 | 18:17

Van een separeer met defecte airco bij 30 graden word je niet blij..

Neut | 25-05-12 | 18:17

meneer Q | 25-05-12 | 14:37 | + 0 -
Ja, dan is mijn demente-Oma in haar 24-uurs-luier een koopje.
Het is echt eerlijk verdeeld hier in NL.

Ella | 25-05-12 | 18:12

Toen God aan Robert M. vroeg welke vorm van seksualiteit hij wilde beoefenen op het aardse, toen antwoordde robert: doe mij maar pedofilie.

ikreaguurdusikbesta | 25-05-12 | 18:12

Ik houd dit in gedachten voor als ik me pensioen mocht redden en het tijd word voor een bejaardenhuis.
Want daar hebben ze al die luxe niet.
En ik wil wedden dat als ie zich niet meer zelf kan wassen hij daar ook nog mee geholpen gaat worden.
En hij mag zelfs elke dag douchen denk ik.
Elke dag 3 maaltijden.
Tegen de tijd dat het bejaardenhuis/verplegingshuis roept is dit een serieuze optie.

talibhagwan | 25-05-12 | 18:10

@Trojaans Zeepaard | 25-05-12 | 13:35 toen Pieter Baan de reaguurderspanelen onveilig maakte.

* | 25-05-12 | 16:55

Raad je oma toch maar niet aan babies te gaan misbruiken om zo ook in aanmerking te komen voor die ´´betere opvang´´.

frnas | 25-05-12 | 16:45

En niet te vergeten, van ons belastinggeld natuurlijk...

denniswel1 | 25-05-12 | 16:36

Bekijk het van de positieve kant: TBS is effectief Nederlands voor levenslang. Die Robert M. komt nooit meer buiten.

Verder is de vergelijking tussen TBS en verzorgingstehuizen natuurlijk volkomen terecht. Het is van de zotte dat hier zoveel geld in wordt gegooid, terwijl bejaarden in bed wegkwijnen. Nu wil ik die TBSers niet meteen hun tuintjes enzo afnemen, maar je gaat me niet vertellen dat ze tien psychiaters nodig hebben om een beetje in de aarde te wroeten.

Piet van het Padje | 25-05-12 | 16:10

Mijn oma is dood, lul!!!!111

Gash | 25-05-12 | 15:53

Brussen, je vergeet de Barbiepoppen.

kaskoeskielewan | 25-05-12 | 15:22

@Dagobert D. | 25-05-12 | 15:03
Ik bedoel het niet cynisch. Nederlandse bedrijven zijn al tijden bezig met het verplaatsen van werk naar lage lonen-landen. Ging het eerst vooral om productiewerk, het gebeurd nu ook al met bepaalde ICT-werkzaamheden. Dan vraag ik me af waarom je dat niet doet met gedetineerden. Wel goede regels afspreken en er toezicht op houden, maar het mag van mij allemaal een stuk soberder. Ik zapte deze week tegen een programma aan van Menno Buch, en het beeld wat ik heb van wat een gevangenis moet zijn kwam niet bepaald overeen met wat ik daar te zien kreeg.

SatchRules | 25-05-12 | 15:11

@SatchRules | 25-05-12 | 14:55
idd, gewoon ergens in polen een groot gebouw met omheinde binnenplaats neerzetten. Paar wachters met geweren en pistolen, huppa.

Dagobert D. | 25-05-12 | 15:03

Outsourcen en offshoren is tegenwoordig het toverwoord; waarom besteden we de detentie van dit soort hufters niet uit aan een lage lonen land? We spreken wat regels af en zetten ze weg voor 10 euro per dag of zoiets.

SatchRules | 25-05-12 | 14:55

Smijd die %&%*ç in een Russische gevangenis. Met 50 op een cel. De Pituch (Russisch voor Buba) zal wel raad met hem weten. Het is een Litouwer toch? De centrale gevangenis in Minsk zal best cellen verhuren. Kan zijn familie hem daar bezoeken. Van Vulinius naar Minsk is maar 300 km

Zatkniss | 25-05-12 | 14:49

Iedereen over die Bubba, ik ken hem niet maar wat ik wel heb vernomen is dat deze Robert Mikelson nogal heaumeaux is. Wanneer het bij hem erin gaat betekend dit: hoe groter hoe beter. Helaas denkt hij ook wel eens het omgedraaide.

Dagdromer | 25-05-12 | 14:37

Een TBS-er kost de samenleving zo'n 150.000 euro's PER JAAR.

meneer Q | 25-05-12 | 14:37

@miko | 25-05-12 | 14:22
Geen stress over je baan en je vaste lasten, alles word voor je geregeld en je zit ook nog eens in een bijzonder fraaie omgeving; ik weet het zonet nog niet.

SatchRules | 25-05-12 | 14:31

Maar is er iemand hier die zou willen ruilen? Nee? ik ook niet.
Geeft het je te doen, 20+ jaar op een playstation spelen.

miko | 25-05-12 | 14:22

stipjes | 25-05-12 | 14:14 |

Kosten is dan weer een van de beste argumenten voor de deaudtstraf.

de betaalautomaat | 25-05-12 | 14:19

Ik zou pas gelukkig wezen als ik wist dat hij de rest van zijn leven plastic bekertjes moest maken...

milky bar | 25-05-12 | 14:17

Ook misbruikte baby´s groeien op.
Hij gaat voortijdig sterven dankzij een wraakactie van een van z´n dan volwassen slachtoffers.

Ayatollah Oink-Oink | 25-05-12 | 14:15

GS: KAPPEN met die slecht nieuws diarree, ik trek het niet meer!
*Afdelingssecretaresse begint te vuisten*

funkyd | 25-05-12 | 14:15

Maarja dat die pedofiel is dat is feitelijk gezien eigenlijk hetzelfde als dat je hetero of homo of bi bent maar hij is daarnaast ook nog verkrachter. En die verkrachtingsdrang is mede ontstaan doordat pedofilie verboden is (zeer terecht). Ik vind het wel best dat die daar in luxe leeft zolang hij maar geen contact meer met de buitenwereld mag dat is het veiligste voor de hele samenleving. En zolang hij gewoon werk verricht iets productiefs.. waarmee de helft van zn verblijf iig bekostigt kan worden

stipjes | 25-05-12 | 14:14

Soo, da's niet verkeerd. Geen zorgen over mogelijke ontslag, financiële crisis of hypotheek, alles wordt voor je gedaan, kopje sjokomelk, wat beestjes om te verzorgen, tuintje om in te wandelen. Relaxed hoor.

FrankVeer | 25-05-12 | 14:12

Ziet er goed uit, iemand even een baby te leen?

SatchRules | 25-05-12 | 14:11

@merDe123 | 25-05-12 | 14:04
Geen spijkerbed of rekbank?
Je bent te goed voor deze wereld!

necrosis | 25-05-12 | 14:11

BeunDeHaas | 25-05-12 | 13:57 |

Die zijn van 13.00 tot 15.00 de geitjes voeren en zijn de rest van de dag te vinden in de therapieruimte dan wel een stijlloos roze gewatteerde kamer.

de betaalautomaat | 25-05-12 | 14:10

@ranz | 25-05-12 | 14:01
Helaas denken psychiaters, psychologen, therapeuten en ander 'zwevend' volk daar anders over.
Maar als je kijkt naar de TBS'ers op proefverlof, of degenen die 'ontsnapt' zijn aan hun begeleid verlof, en vervolgens bijna direct de fout weer ingaan, ga je toch ernstig twijfelen aan de verstandelijke vermogens van sommige 'experts'.
Mijn mening: ophokken, tot aan zijn dood!

necrosis | 25-05-12 | 14:09

minimá-armezusvan.. | 25-05-12 | 14:07 |

Ik zat zelf te denken aan een urn, maar uw idee kan ook werken.

de betaalautomaat | 25-05-12 | 14:08

Is het niet mogelijk om deze figuren ergens te plaatsen waar domweg geen potentiële slachtoffers aanwezig zijn? Gewoon een waddeneiland inrichten als gesloten inrichting, of anders st. eustachius of saba. enkelbandje om en wasknijpers maken.

minimá-armezusvan.. | 25-05-12 | 14:07

Nederlandse rechtstaat, ziek voor woorden en die heb ik dan ook niet. Gelukkig dat Joris D, opgerot is.

sTiRf | 25-05-12 | 14:06

Mijn aanstaande weekend is op slag verpest!!

Kobus Kloothamer | 25-05-12 | 14:05

de kleine lieve geitjes en zachte donzige kuikentjes mogen wel oppassen.

als je een babytje van een paar maanden neuqt dan neug je alles.

S.Hole | 25-05-12 | 14:05

@BeunDeHaas | 25-05-12 | 13:57
Die zijn 'op vakantie'....

necrosis | 25-05-12 | 14:03

Tsja, mensen 'genezen' van hun stoornis (in hoeverre dat überhaupt mogelijk is), lijkt me wat lastig als je elke week door medegevangenen in elkaar geslagen (om maar iets te noemen). Als iemand in een opwelling een misdrijf heeft gepleegd, lijkt me dat je met TBS wellicht iets kunt bereiken.
Als een persoon net als mr. M stelselmatig kinderen heeft misbruikt, doe je daar zelfs met 50 jaar TBS niet veel aan denk ik. Weggegooid geld dus.

_ranz | 25-05-12 | 14:01

@BeunDeHaas | 25-05-12 | 13:55
En terecht, maar in dit geval hoop ik dat hij zijn oude dagen zal slijten tussen andere gedragsgestoorden.
Dat die poen (€350.000?) uit de zakken van de belastingbetaler moet komen vind ik in dit geval geen probleem, zolang die vent zijn 'villa' slechts verlaat met zijn voeten naar voren.....

necrosis | 25-05-12 | 14:01

@necrosis | 25-05-12 | 13:55

Het is dat ik niet kan klaverjassen, maar anders.........

Maar - wederom - alle gekheid op een stokje: een fatsoenlijk onderdak voor kleuterneuqende allochoniërs is eigenlijk te gek voor woorden. In mijn opinie althans. En de onderbouwing daarvan laat ik maar even achterwege wegens - wederom - niet kunnen klaverjassen.

Reinaert | 25-05-12 | 14:01

Mmm, ik beschouw mijzelf als neo liberaal uit Texas op dit gebied.

Meenemen naar de duinen of waar men SGP stemt, zelf de kuil laten graven op de knieeen en het buskruit doet de rest. BOEM!

Schilt de maatschappij miljoenen en cellen etc.

Da Capone | 25-05-12 | 14:00

"En, hoe woont uw oma in het verzorgingstehuis?"

SO true. Schandalig.

Smokum | 25-05-12 | 13:59

de betaalautomaat | 25-05-12 | 13:52
Laten we het daar maar bij houden...

Mr Dixit | 25-05-12 | 13:59

Lolquote van het jaar van een TBS-er: "Buiten is de boze wereld. Daar is zo veel criminaliteit"

Novius | 25-05-12 | 13:58

Xap | 25-05-12 | 13:42
Dat is maar theoretisch. De wetgever stelt dat de tbs-behandeling na zes jaar afgerond moet zijn, maar er kan per twee jaar verlengd worden. Als het een patiënt lukt om de behandelaars een rad voor ogen te draaien (en dat gebeurt vaak), dan kan deze persoon eenvoudig vrijkomen en krijgt zelfs ná zijn tbs nog begeleiding. Daarnaast bestaat er zoiets als begeleid verlof. De 2200 tbs'ers die er nu vastzitten hebben per jaar ruim 50.000 verloven, gemiddeld ruim 20 per persoon dus. Deze man heeft niets te zoeken in een dergelijke kliniek. Opsluiten in een diepe kerker voor de rest van zijn miezerige leven en geen cent meer aan uitgeven.

Mr Dixit | 25-05-12 | 13:57

@porcodio | 25-05-12 | 13:35
juist wel naast een kinderboederij en vergezeld van gewapende bewakers.

Vogon Jeltz | 25-05-12 | 13:57

@ necrosis | 25-05-12 | 13:55
Kaas en Dosis hebben een spuitje gekregen van Joris?

BeunDeHaas | 25-05-12 | 13:57

@Reinaert | 25-05-12 | 13:48
Doe inderdaad maar niet, straks zit je te klaverjassen met Hölzenbein, Kaas en Dosis.

necrosis | 25-05-12 | 13:55

@ necrosis | 25-05-12 | 13:53
De staat schiet dat bedrag voor. Dus de ouders krijgen hun geld wel.
Robert zal inderdaad de rest van zijn leven krom liggen omdat iedere euro die hij nu in bezit heeft, en nog gaat krijgen, meteen afgepakt zal worden.

BeunDeHaas | 25-05-12 | 13:55

Kan men deze instantie niet even op zijn tegenwoordige Hollands "hervormen", voor dat dit mislukte mens zijn intrekt neemt?

plensbak | 25-05-12 | 13:55

Hopelijk heeft Zuster Ratched uit one flew over de cuckoo's nest in deze inrichting haar nieuwe werkgelegenheid gevonden.

watergeus | 25-05-12 | 13:55

Even een kleine nuancering... Het gevangenis-stelsel is (voornamelijk) bedoeld als straf en genoegdoening. Aangezien types als Robert M. gewoon geestelijk te ziek zijn om in de maatschappij terug te laten gaan, volgt er daarna therapie, in eerste instantie voor een X tijd, maar dit kan verlengd worden als iemand nog niet 'genezen' is, dit word ook regelmatig effectief levenslang. TBS is dus niet als straf bedoeld. Als je dus ergens boos over zou kunnen worden zou het zijn gevangenisstraf zijn.
De meeste 'luxes' hier zijn nou niet direct geldrovende luxes, en ze worden ook regelmatig ingezet om 'geld te verdienen', zoals dus wasknijpers in elkaar zetten, fietsen repareren etc.
Veldzicht is hier redelijk dicht in de buurt, en is wel vaker in het lokale nieuws. Om geld te besparen zou er wel iets gedaan kunnen worden aan de dure therapieën en zorg voor mensen die toch nooit meer vrijgelaten worden. TBS word te vaak ingezet als een soort levenslange gevangenisstraf, en daar is het veel te duur voor. Zoals die 78 jarige in het krantenartikel.

germ | 25-05-12 | 13:55

@Vero Legata | 25-05-12 | 13:24
Hele betrouwbare bron

Vogon Jeltz | 25-05-12 | 13:54

@Mindy | 25-05-12 | 13:43
Voorlopig moet hij nog schadevergoeding betalen aan de ouders, iets wat hij niet kan, want: geen geld.
Ik zag echter bij Pownews iemand die letterlijk zei dat als Mickelsons ooit een erfenis krijgt, de lotto wint of op andere wijze geld verkrijgt, dit direct zal worden ingevorderd.
Mocht hij ooit buiten de gevangenis terecht komen (liever niet, zachtjes uitgedrukt) zal hij de rest van zijn miserabele leven straatarm zijn.

necrosis | 25-05-12 | 13:53

Mr Dixit | 25-05-12 | 13:47

Dan had u diegene een geit gegeven?

de betaalautomaat | 25-05-12 | 13:52

-weggejorist-

Burgertrutje | 25-05-12 | 13:52

Als er maar geen baby konijntjes zijn...

Burgertrutje | 25-05-12 | 13:52

Ik heb het al zo vaak gezegd, misdaad wordt beloond in dit land.
Hoe erger de daad, hoe hoger de beloning.

Slipsnifter | 25-05-12 | 13:52

Waarom moet hij niet naar een bejaardentehuism, mét de omstandiheden van bejaarden en de bejaarden daar naar toe?
Dit is geen gevangenis, dit is een vakantieoord.
Arme ouders van verkrachte kinderen.

Barbertjehangt | 25-05-12 | 13:52

Geldverspilling. Als je hem dan al niet wilt/kunt ophangen moet je er zo weinig mogelijk aandacht en energie aan geven.
Gewoon levenslang zonder kans op vrijlaten in een kale cel proppen, 3x per dag vreten naar binnen mikken, 1 keer per dag douchen en that's it.
Gaat hij de rest van zijn dagen maar met zijn eigen kleine Robertje spelen...

Graaisnaaiert | 25-05-12 | 13:52

Toch wil ik niet met hem ruilen, Bert.

Strangetown | 25-05-12 | 13:51

@ Xap | 25-05-12 | 13:42
Zoals je in het artikel leest zijn er patiënten die alle hoop zo ongeveer wel ontnomen is, die zich ook heel erg schikken in hun lot. Als je daar al 20 jaar zit, waarom wil je dan weer naar buiten? Alles wat je kende is veranderd, je ouderlijk huis, scholen, de omgeving waar je woonde... ik weet niet of die stap nog wel te maken is voor iemand die 20 jaar in zo'n minimaatschappij heeft gezeten.

BeunDeHaas | 25-05-12 | 13:51

Ik ga kijken of ik mijn oma kan laten omscholen tot huurmoordenaar, dan heeft ze tenminste voldoende rechten na veroorde, ik bedoel pensioenering.

Dezenaamhier | 25-05-12 | 13:51

Om de zoveel tijd wordt er in Veldzicht een verkoopdag gehouden, waar men door gevangenen vervaardigd houten speelgoed kan kopen. Moeders kopen alles leeg.

Normpje | 25-05-12 | 13:51

Belachelijk dat er zoveel geld aan verziekt wordt dat hele TBS gebeuren, gewoon levenslang achter de tralies en net zoals in de VS werken voor je vreten in de bak.

Ommie de HaatMoker | 25-05-12 | 13:50

Vero Legata | 25-05-12 | 13:24 | + 0 -
Dat er in die kringen (vooral veiligheidsorganen en defensie) op aanzienlijke schaal misbruik gemaakt word door elkaar chantabel te maken (kennis over elkaars geaardheid, verleden zoals seksueel misbruik, etc..) is niets nieuws, maar kindermisbruik door de elite? Da's toch wel een nieuw sprookje denk ik zo.

rickie57 | 25-05-12 | 13:50

Reinaert | 25-05-12 | 13:47 |

Waar ging het over? Ik lazer net in de plaatselijke vergeetput en wist nog net hoe ik eruit moest komen..

*verdwaast om zich heen kijken doet*

de betaalautomaat | 25-05-12 | 13:50

Ik ga ook maar eens solliciteren bij een kinderdagverblijf..

T. Grimbek | 25-05-12 | 13:48

@necrosis | 25-05-12 | 13:43

Neuh. -Kruppstahlen ballen en een- Laat maar. Om Joris' wil.

Reinaert | 25-05-12 | 13:48

James St John Smythe | 25-05-12 | 13:25 |

De afspraak was: op het moment dat 'ie vrij komt. Wel vervelend als 'ie op de longstay komt.. dat wordt een thermoskan koggie meenemen..

de betaalautomaat | 25-05-12 | 13:48

@Xap | 25-05-12 | 13:42 |
Een van de weinige verstandige reaguursels hier tussen al het onderbuikgeweld.

nogeentjedan | 25-05-12 | 13:48

Gelukkig voor Robert zijn er geitjes. Voel je niets van, dat verschil. Vraag me nog steeds af waarom géén van de ouders van die misbruikte kiddos die mislukte oostblokker niet heeft laten omleggen. Of dat de beste man niet is gevierendeeld door een angry mob. We zijn ingekakt, onverschillig, moe. Ik net zo goed, ik weet het. Maar als het mijn kind was geweest...

Mr Dixit | 25-05-12 | 13:47

@kapotte_stofzuiger | 25-05-12 | 13:45
Je hebt verdorie gelijk.

honderddagen | 25-05-12 | 13:47

@de betaalautomaat | 25-05-12 | 13:44

Met een dergelijke portie cyniscme had ik geen rekening gehouden. Waarvoor bij deze mijn welgemeende excuses uiteraard. Shame on me!

Reinaert | 25-05-12 | 13:47

Xap | 25-05-12 | 13:42 |

Of sterven met vijfenzeventig messen in zijn rug, dat mag ook.

de betaalautomaat | 25-05-12 | 13:45

Als de diagnose Parkinson, Alzheimer of iets soortgelijks bij u geconstateerd wordt, is er dus maar 1 mogelijkheid: het verkrachten van zoveel mogelijk kindertjes. Heeft u de laatste jaren van uw leven tenminste nog een menswaardig bestaan.

kapotte_stofzuiger | 25-05-12 | 13:45

@DerUnterMensch | 25-05-12 | 13:41

Mwah, bezuinigen op dit soort toko's is een optie maar erg veel geld haal je er niet mee op: druppels, gloeiende platen.

Neemt niet weg dat ik vind dat de 'bewoners' van dit soort inrichtingen wel met wat minder toe kunnen. Qua comfort, qua verzorging en qua *kuch* behandeling.

Reinaert | 25-05-12 | 13:45

Wat een stupide land is dit toch. Pedo's moet je verbannen naar een eiland. Die passen niet in de samenleving en moeten dus weg. En als je dan over gaat op therapie, gebruik dan ook geavanceerde en agressieve methoden, zoals brainwashing.

honderddagen | 25-05-12 | 13:44

Hij hoeft ook niet te werken, want dat is een mensenrechtschending:

De landerijen ten zuiden van het instituut, inclusief de Ommerschans werden lange tijd gebruikt om verplicht op te werken door de bewoners van de verschillende inrichtingen. Werken was een deel van de heropvoeding, rond 1980 is dit buiten gebruik geraakt en werden patiënten niet meer verplicht om te werken.

nl.wikipedia.org/wiki/FPC_Veldzicht

Alleen loonslaven moeten werken in dit land, kansenmensen worden in de watten gelegd.

JoranVanderdood | 25-05-12 | 13:44

Reinaert | 25-05-12 | 13:38 |

Ik vind "De Vergeetput" een geniale naam voor een verzorgingstehuis ten eerste vanwege de overwegende dementie, maar ook omdat oma maximaal 2 keer per jaar bezoek krijgt en je dus wel van "vergeten" kunt spreken.

de betaalautomaat | 25-05-12 | 13:44

Moet hij ook 7,50 liggeld betalen, want "ziek"?

Mindy | 25-05-12 | 13:43

Monsters als Robert M. dienen levenslang uit de samenleving verwijderd te worden. Veilig achter slot en grendel, daar gaat het om. Hoe ze de rest van hun leven de dag doorbrengen zal me verder een rotzorg zijn, zolang alle kosten maar tot een absoluut minimum worden beperkt. Een 'Peruaanse cel' ervaar ik daarbij persoonlijk als 'luxe'... maar goed, daarover kun je van mening verschillen.

Bertus Betonsloper | 25-05-12 | 13:43

@Reinaert | 25-05-12 | 13:35
Aanhangsels?
bedoel je 'zak-piercings'?

necrosis | 25-05-12 | 13:43

Aha, nou, dan ben ik ook even naar de kinderspeeltuin.
Als er toch iedere dag voor mij gezorgd wordt daar...

BeunDeHaas | 25-05-12 | 13:42

Die vent komt zo inderdaad nooit meer vrij. Al klinkt die kliniek nog zo mooi, het is een kooi en elke keer kunnen ze verlengen (en wed maar dat ze dat gaan doen, niemand durft hier zijn vingers aan te branden). Elke keer een sprankje hoop dat hem dan weer wordt afgenomen. Elke keer een klein beetje zuurstof geven en toch weer afpakken. Deze kliniek is een illusie die mij alleen maar zou confronteren met hoe mooi het buiten kan zijn. Een cel is tenminste en cel. Dit is gouden kooi die mij tot waanzin zou drijven. Ik vind het prima zo, laat Robert daar maar "beter worden".

Xap | 25-05-12 | 13:42

En naar dit soort instellingen gaat dus ook een hele hoop belastingsgeld. Maar als er te veel wordt uitgegeven door de overheid dan naaien we liever de brave burger met nog wat lastenverzwaringen.

DerUnterMensch | 25-05-12 | 13:41

@Afrikaner10 | 25-05-12 | 13:36
Twaalf.

Jackanders | 25-05-12 | 13:40

"En, hoe woont uw oma in het verzorgingstehuis?"

Oma? Da's zo'n vervloekte uitvretende baby-boomer.
Zie Pritt-Stift 10:02.
Laat dat mens maar lekker barsten.

copywriter | 25-05-12 | 13:39

@ZKH EénOog | 25-05-12 | 13:35

"Vergeetput" klinkt zo simpel, noem dat gewoon "oubliette".

Veul mooierder qua marketingtechnische dingen dunkt me!

Reinaert | 25-05-12 | 13:38

@ZKH EénOog | 25-05-12 | 13:27

Ja was niet zo gemeen bedoeld als het over komt.

Poging tot humor op het randje zeg maar.

Trojaans Zeepaard | 25-05-12 | 13:37

Ja maar al die arme sociale wetenschappers moeten natuurlijk ook werk hebben en een beetje fatsoenlijke werkomgeving krijgen. Anders moeten ze bij Bureau Jeugdzorg aan de slag om onze kinderen kapot te maken.

blinde kip | 25-05-12 | 13:37

ZKH EénOog | 25-05-12 | 13:35 |

Die vergeetput is dan weer makkelijker te realiseren met demente bejaarden..

de betaalautomaat | 25-05-12 | 13:37

Trouwens, hij moet de eerst 18 jaar in de bak nog maar zien door te komen. Zedendeliquenten zijn niet erg geliefd in de bajes.

Afrikaner10 | 25-05-12 | 13:36

Ik denk dat de bezuinigingen daar moeten starten. Wat een onzin. Ik dacht dat we dit wel een beetje gehad hadden maar het is nog erger als ik al dacht.

Ko Reander | 25-05-12 | 13:36

De medewerkers noemen zulke sadisten "patienten". Dat zegt al genoeg over de Justitie waanzin in ons land. Gaat de Kontneuk-coalitie ook weer niks aan veranderen helaas....

Avant | 25-05-12 | 13:36

@de betaalautomaat | 25-05-12 | 13:29

Inderdaad. Die laatste zin van je doet het hem :)

Maar ook die bewakers zijn niet zo nodig, wanneer je een vergeetput gebruikt, hoor.

ZKH EénOog | 25-05-12 | 13:35

Al krijgt die Mickelsons nog TBS, uiteindelijk gaat ie toch op de fles.....

Hans Teeuwen | 25-05-12 | 13:35

@* | 25-05-12 | 13:23

Toen je 14 was of de long stay?

Trojaans Zeepaard | 25-05-12 | 13:35

Dat soort gasten moeten aan het werk gezet worden als dwangarbeiders om kostendekkend te worden. Putten in de weg dichten met asfalt en dat soort werk (maar niet naast een kinderboederij).

porcodio | 25-05-12 | 13:35

@dlyslextis | 25-05-12 | 13:32

Dream on baby!

*Broek zakken laten doet en monsterlijke aanhangsels toont*

Helaas ben ik geen bajesklant, da's het probleem.

Reinaert | 25-05-12 | 13:35

ik wil ook een playstation:(

avitas | 25-05-12 | 13:34

Niet om het een of ander, maar da's een leuk optrekje voor een kleuterjuf.

de betaalautomaat | 25-05-12 | 13:34

Dit land is totaal gestoord aan het raken.. het val gewoon niet meer goed te praten ook.. al héél lang niet meer trouwens..*geeft het bijna op*

Sidderpaal | 25-05-12 | 13:32

Banana-Hollandia | 25-05-12 | 13:30 | + 0 -
Bubba bestaat, helaas, alleen op GS.

dlyslextis | 25-05-12 | 13:32

Hij kan toch wel even 'gezelfmoord' worden voordat hij die kant opgaat?

Kingeef1975 | 25-05-12 | 13:32

@Afrikaner10 | 25-05-12 | 13:24
TBS kun je inderdaad (met de juiste redenatie) eindeloos rekken.
Pedofilie is geen ziekte maar een (onwenselijke) seksuele voorkeur.
Zo zal men mij (hetero) nooit tot homosualiteit kunnen 'omvormen'.
En dat kan men met Mickelsons dus ook niet.

necrosis | 25-05-12 | 13:31

Maar, woont Bubba er ook? Niet onbelangrijk..

Banana-Hollandia | 25-05-12 | 13:30

Als dat een kunstzinnige verbrandingsoven is op het grasveld is er nog hoop.
Wel triest voor dat paard wordt dat niet schandalig uitgewoond door die kinderverkrachters.
De doodstraf.Alles pleit ervoor in deze doorgedraaide Bea-faal !

Ratzing. | 25-05-12 | 13:30

ZKH EénOog | 25-05-12 | 13:16 |

Verzorgers of bewakers? Een TBS'er dient wel iets beter bewaakt te worden dan oma met haar halfzijdige verlamming... maar toegegeven, als je met 8 verzorgers/ bewakers alsnog de "patiënt" laat ontsnappen, kun je dat personeel beter inzetten voor een ommetje met opoe.

de betaalautomaat | 25-05-12 | 13:29

Wordt hij moslim, kan hij die geitjes gaan neuqen. Zul je zien.

Montgomery Burns | 25-05-12 | 13:29

Alle lieve Omaatjes worden vanaf nu gepromoveerd tot
TBSsertjes.

Goedzo | 25-05-12 | 13:28

Ooit was het wel degelijk een straf om daar te moeten zitten, maar dat is helaas lang geleden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ommerschans

Stormageddon | 25-05-12 | 13:28

@Afrikaner10 | 25-05-12 | 13:24
"Vooruitzicht zonder enkel toekomstperspectief."

Klinkt wat raar...

An die ARBEIT | 25-05-12 | 13:28

@Trojaans Zeepaard | 25-05-12 | 13:22

Misschien is die fipo-poster ook nog minderjarig? Wie weet.

Beetje voorbarig om van pedofilie uit te gaan, enkel op een post, als je het mij vraagt...

ZKH EénOog | 25-05-12 | 13:27

Ik heb geen playstation of lommerrijke tuin. Gelukkig wel veel buren met kleine kinderen. Ik kom eraan!!!!

Pfff is dit nu echt wat Nederland rechtsstaatland is verworden?

The immortal | 25-05-12 | 13:27

Laten we nou niet doorslaan naar het andere uitserste. Dit is natuurlijk belachelijk, het moet vele malen soberder, maar poepen door een tralies en middeleeuwse praktijken lijken me nog vele malen kwalijker.

gozahtje | 25-05-12 | 13:25

@Superior Bastard | 25-05-12 | 13:21
Een aanloop van twaalf jaar geeft wel hoop natuurlijk.

Jackanders | 25-05-12 | 13:25

Wacht maar tot de Grieken hier de baas zijn, die maken wel een eind aan deze geldverslindende onzin.

Morgenhout | 25-05-12 | 13:25

@neemjemoederindemali | 25-05-12 | 13:17 Waarschijnlijk zit Kaas in de kerker van moderatie en 24/7 de muzak van G-unite op standje 10.
En ontopic, de Gevangenpoort in Den Haag is nog te goed voor dat stuk uitschot, alhoewel ze er leuke 'speeltjes' hebben...

necrosis | 25-05-12 | 13:25

Robert M. komt waarschijnlijk nooit meer vrij. Eerst 18 jaar in een cel van 3X2mt, 1 uur recreatie en 1 uur luchten per dag. Na 18 jaar in de tbs. Volgens mij is de doodstraf aantrekkelijker voor hem dan dit vooruitzicht zonder enkel toekomstperspectief.

Afrikaner10 | 25-05-12 | 13:24

@Dr Hak | 25-05-12 | 13:23 ik zie meer in een behandeling zoals gevangen anderen hebben behandeld. Dat ligt binnen hun perspectief prima binnen humaan.

* | 25-05-12 | 13:24

-weggejorist-

Vero Legata | 25-05-12 | 13:24

@denk.toch.eens.na | 25-05-12 | 13:19

Wie heeft het over terugzetten in de maatschappij? Waar haal je die onzin vandaan?

Weg laten kwijnen in een vergeetput. En nooit meer het daglicht laten zien.

ZKH EénOog | 25-05-12 | 13:24

't Kost een paar centen maar dan heb je ook niks.

*terugverlangen doet naar middeleeuwen en dito straffen*

Reinaert | 25-05-12 | 13:23

@Trojaans Zeepaard | 25-05-12 | 13:22 dat waren mooie tijden...

* | 25-05-12 | 13:23

Volgens mij gaat dit ietsje te ver.
Ik ben voor het humaan behandelen van gevangenen en
hij hoeft van mij niet op een O2 saturatie van 75 te zitten met een prikband,
maar dit is echt te gek voor woorden.

Dr Hak | 25-05-12 | 13:23

Goed gebracht op deze manier GS. Zet tot nadenken aan.

Jezus Christ | 25-05-12 | 13:23

Wat Bastard zegt. Ik mis overigens die dikke in de poll.

* | 25-05-12 | 13:22

Soms denk ik wel eens dat ze ook mogen reaguren.

Zie top die kop fipo

Trojaans Zeepaard | 25-05-12 | 13:22

Mijn beide oma's zijn *gelukkig voor hun* al dood.

Dömper | 25-05-12 | 13:22

Dat gaat hij hopelijk niet halen.

Superior Bastard | 25-05-12 | 13:21

Exact hetzelfde artikel stond vorige week al in het Parool trouwens.

nogeentjedan | 25-05-12 | 13:21

Hadden deze man gewoon in een rattenkuil weg moeten laten rotten

piotr2010 | 25-05-12 | 13:21

maw, net voor je pensioen nog even wat kleuters neuqen en je zit er beter bij dan andere oudjes.

Welkom in Nederland. Het door socialistische betweters het meest kapotgemaakte land ter wereld.

Dagobert D. | 25-05-12 | 13:21

Kleurtherapeuten?

*Bandirah ineens snapt*
Die roze horde, waaronder ik, zijn allemaal potentiële longstayers!

Jackanders | 25-05-12 | 13:20

De vraag over oma is zo simpel, maar wat een trieste waarheid..

Balinese mata-mata | 25-05-12 | 13:19

Dan doen we het toch op de manier die Bert Brussen wil.
Pedo's vooral helemaal gek maken en slecht behandelen en ze daarna proberen terug te zetten in de maatschappij, als ze nog verknipter zijn dan daarvoor.

denk.toch.eens.na | 25-05-12 | 13:19

Ik laat dit topic aan mij voorbijgaan, word alleen maar depressief als ik denk aan wat dit monster met die kinderen heeft gedaan...

eerstneukendanpraten | 25-05-12 | 13:19

Ach, zolang hij er maar nooit meer uit komt.
En die kans is gelukkig heel klein, want dit is een long-stay afdeling.

nogeentjedan | 25-05-12 | 13:19

Lol @: "Henk, zedendelinquent, heeft nog een andere hobby...."

Locutar | 25-05-12 | 13:19

Toch geloof ik niet dat ik zou willen ruilen.

Terpetijnzeikert | 25-05-12 | 13:18

Damn! Waar haal ik 80 kleuters vandaan?

Godsammekraken | 25-05-12 | 13:17

@An die ARBEIT | 25-05-12 | 13:13
Is geen katholiek instituut volgens mij...

Tommygunner | 25-05-12 | 13:17

Natuurlijk is dit voor hun, want ze zijn zielig. excuus als slecht jeugd en ze kunnen er niks aandoen. In the usa gaan ze gewoon een soort gevangenis in. Daar mogen ze alleen uit wanneer ze chemische castratie hebben ondergaan. Oh noooo. Dat mag hier niet want pedofielen zijn mensen met gevoelens hoorrrrr.

despiegel | 25-05-12 | 13:17

-weggejorist-

neemjemoederindemali | 25-05-12 | 13:17

gelukkig mag ie eerst 18 jaar in een gewone gevangenis, waar ie wordt uitgewoond door Bubba en zijn broertjes

gooi en smijtwerker | 25-05-12 | 13:17

TBSers: 8 verzorgers per patient.

Bejaarden: 2 verzorgers per AFDELING!!

En maar op blijven kijken, dat het volk ons recht maar krom vindt, en ´populisten´ zo goed scoren.

ZKH EénOog | 25-05-12 | 13:16

Oh, ik dacht dat hij eerst naar de gevangenis moest voordat hij TBS krijgt.

roze_bril | 25-05-12 | 13:16

Ik ben voor cellen vergelijkbaar met megastallen. 2m2 oppervlakte, poepen door de tralies, af en toe wat brood en natuurlijk regenwater. Kijken wie hier dan nog de crimineel uithangt...

Tommygunner | 25-05-12 | 13:15

Zet die viespeuk maar op mijn zolderkamertje met dit weer, dat is pas een straf.

BlackDeathMetal | 25-05-12 | 13:14

Krijgt hij ook kinderen aangeleverd? Dat zou natuurlijk wel een TIKKELTJE ver gaan.

An die ARBEIT | 25-05-12 | 13:13

Maarreuh, zijn er ook baby's voor handen?

neemjemoederindemali | 25-05-12 | 13:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken