Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE PERSCO REHN: Hoe kapot is de EU?

Olli-Rehn.jpg Landgenooten! Verzamel allemaal gezwind voor den buizenradio, televee of den (mobiele) internetmachine en leg uw oor scherp te luisteren. Thansch zal de poepsaaie eurocommissaris Olli Rehn zich uitspreeken over de financiële staat waarin het eensch zo dapp're continent Europa zich bevindt en daarmee automagisch het lot bezeegelen van de Kontneukcoalitie Die Eerst Kunduzcoalitie Heette Maar Nu Ineens Lentecoalitie en/of Vijfpartijencoalitie. Staat de 3% nog steeds in graniet gebeiteld? Mag Nederland het begrotingstekort versoepelen? Hoe groot is de krimp? Wanneer barst de OG-bubbel? Krijgen we oorlog? Kopen de Chinezen straks Brussel op? Is de euro überhaupt nog te redden of houden we Griekenland tegen elke prijs binnenboord? Hoeveel jongeren zijn er inmiddels werkeloos en hoeveel kost een brood aan het einde van deze maand? Met andere woorden: bezuinigings/stimulering dictaten to the max. Extragratis JKdeJagerUtopie: Er is voorhands geen reden om werkelijk ongerust te zijn. Update: Sprookjesvertelling afgelopen. Het gaat allemaal best wel goed met Europa hoor. Update: Cijfertjes, statistiekjes + klikdinges en shit.

Reaguursels

Inloggen

het "klikdinges" uit het artikel verwijst naar 2011. Fijn!

Heiplagger | 11-05-12 | 22:22

@Wolveshead | 11-05-12 | 18:22
Nee joh...
De eurofielen 'schrijven' nog steeds onze toekomst, denken ze, totdat de volgende generatie zoals het hoort de werkelijke geschiedenis gaat schrijven.
En ze er vervolgens tot hun eigen verschrikking achter komen, dat ze verantwoordelijk worden gehouden voor hun 'fouten'.

Ven1V1d1V1c1 | 11-05-12 | 20:01

Het moet die eurofielen daar toch ontzettend pijn doen dat Nigel het al die tijd bij het juiste eind heeft gehad. Tot de opkomst van de Gouden Dageraad in Griekenland aan toe.

Wolveshead | 11-05-12 | 18:22

Draghi koopt tijd voor Europa met enorme geldbedragen. Rhen koopt tijd met gelul.Maar wethouder Schefer zei eens: "In gelul kan je niet wonen"

Dolphi | 11-05-12 | 18:03

@mezelf
Van Rutte bij nader inzien ook trouwens.

Ven1V1d1V1c1 | 11-05-12 | 17:56

Kapitein op het zinkende schip:
Mensen! Goed nieuws! De achtersteven steekt straks hoog boven de waterspiegel uit!

Van Duyvenbode | 11-05-12 | 17:55

So blijken Rutte en consorten gewoon EU-masochisten te zijn ... Spank me, Spank me...
Van De Jager had ik dat wel verwacht.

Ven1V1d1V1c1 | 11-05-12 | 17:54

Apart dat niemand ziet dat die foto bij dit topic zo genomen is dat deze man een bloksnorretje lijkt te hebben!!?

Man-Bijt-Hond | 11-05-12 | 17:48

The Americans are nowhere near Bagdad...

klaas.heitinga | 11-05-12 | 17:29

Zelfs de fabeltjeskrant is geloofwaardiger.
Verleden keer stemde ik VVD nu wordt dat Wilders.
(niet iedereen kan immers een bovengemiddeld iq hebben)

Replaceable | 11-05-12 | 16:23

Zelfs Kees de Korte begint door de bomen het bos te zien want hij wordt wel es gehinderd door linkse economieboekjes. Groei kun je op 2 manieren bereiken, geld lenen of het nieuwe modewoord, hervormen. Hervormen is niks anders dan rechten dus geld afpakken van overbodige of lastige werkende burgers ( ontslagrecht) waarna de loonlasten weer omlaag kunnen bijv. Wat heer Ollie bedoeld is groei door LENEN, waarvoor EERST er een GIGA lastenverzwaring op de werkende burger moet worden losgelaten: werken? Je moet bijleggen! Dit in de eerste plaats om de islamisering via de uitkeringen te kunnen doorzetten maar dat gaan we later nog zien. Het Kunduzakkoord wil dus meer lenen voor hun immigratie en leenhobbie, DAAR zal de "groei" uit voortkomen, echter Pechthol zal feest gaan vieren, als psychiatrische patient in de gestolen doktersjas over de Kankergroei die hij op zijn foto's aan het volk laat zien, en helaas door het niet meer in staat zijnde zelf te kunnen denkende volk geloofd zal worden. Kunduzakkoord wordt Lenteakkoord genoemd? Kan niet toepasselijker: het Arabische Lenteakkoord.....

zoisut | 11-05-12 | 16:04

Gaat u maar rustig slapen zeer gewaardeerde NL-belastingophoesters. We hebben het Kunduz-accoord bestudeerd. Dat we er geen touw aan vast zouden kunnen knopen was slechts een slip van de tong. Er staan echt fantastische dingen in. Die we weliswaar nog niet konden verwerken in onze prognoses, maar waarvan vast staat dat ze tot grote economische groei en een forse verlaging van de werkeloosheid zullen leiden.
We verwachten immers dat tegen de tijd dat blijkt dat de economische groei van ons huidig topland Polen op dezelfde manier tot stand komt als die van onze voormalige toplanden Griekenland, Spanje en Ierland tot stand kwam - die betreffende landen dankzij uw bijdrage weer uit de problemen zullen zijn. En u, dankzij de Kunduzaccoordhelden, weer volop kunt profiteren van de economische groei in die landen.
Na de verkiezingen die op 12 september in uw land plaatsvinden mag u ons volgende bulletin over de economische plannen en vorderingen van de EU, verwachten. Waarin we dan zonder toeters en bellen de bijzondere rol die we uw land daarin hebben toebedeeld, zullen toelichten.

WirMachenMusik | 11-05-12 | 15:43

Kaas de Vies | 11-05-12 | 15:32 | + 0 -
Ik denk dat we daarom juist een grotere stap in Europa moeten maken.
De EU moet een echte democratische Unie worden waarbij alleen het Europese parlement macht heeft en niet ook nog de afzonderlijke leiders van de landen. Als dat namelijk gebeurt kunnen de kiezers de europarlementariërs ook echt afrekenen op hun besluiten. Ook wordt de EU dan transparanter waardoor in ieder geval bij mij het vertrouwen zal toenemen. Op dit moment is de macht tussen de landen en de EU zo verdeelt dat alles eigenlijk fout gaat.

denk.toch.eens.na | 11-05-12 | 15:37

@denk.toch.eens.na | 11-05-12 | 15:28 | + 0 -
Je geeft wel de macht uit handen. Nu zal een bureaucraat in Brussel bepaalde zaken voor ons gaan bepalen. Dat is dus voor mij het grootste probleem.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 15:32

Kaas de Vies | 11-05-12 | 15:12 | + 0 -
Zeker zal het een beetje onvoordeliger zijn voor Nederland, maar misschien op macro economisch gebied juist beter. Dit omdat wij toch het meeste geld verdienen in de landen waar het nu slecht gaat. Dit is een afweging die moeilijk te maken is maar wel belangrijk is.

denk.toch.eens.na | 11-05-12 | 15:28

@denk.toch.eens.na | 11-05-12 | 13:03 | + -3 -
Je hebt zeker wel een punt, maar ik denk dat het voor Nederland maar zeker voor Duitsland toch onvoordeliger is qua rentebetalingen.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 15:12

"Update: Cijfertjes, statistiekjes + klikdinges en shit."
Ja, dat vat het intellectuele niveau van deze site wel mooi samen. Lekker schelden maar wegwezen als het moeilijk wordt.

wodzje | 11-05-12 | 14:51

-weggejorist-

Patatter | 11-05-12 | 14:10

Steun aan Griekenland is zinloos weggegooid geld. Waarom?
Daarom:http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitrag/video/1634150/Dokumentation-Die-Griechenland-Luege#/beitrag/video/1634150/Dokumentation-Die-Griechenland-Luege

BroodenSpelen | 11-05-12 | 14:02

De PVV mag ook wel in z'n handjes knijpen met de nieuwe Franse president Hollande.
.
Geweldige ideëen heeft die man [als je toch al van plan was de EU snel te verlaten]. Hij gaat wat doen aan de pensioen leeftijd, namelijk verlagen naar 60 jaar.
.
Briljant idee toch?
.
bron FTM [Follow The Money]

Greetje Duisenberg | 11-05-12 | 13:54

Ik wordt een beetje moe van al die ongekozen ondemocratische pipo's in Brussel.

P5ycH0 | 11-05-12 | 13:51

Ze maken zich zorgen om de staatsschuld van Nederland, ja ja of wij de schuldenlast van al die bananenreblublieken kunnen blijven betalen, dat is het smerige criminelen.

mer266 | 11-05-12 | 13:51

Ach, die Olli. Hij wordt ook niet achter de broek gezeten door wie hem zouden moeten controleren. Gisteren stemde het Europees Parlement over het aandringen bij de Commissie op een nultolerantiebeleid voor ieder geval van wanbeheer of incompetentie. Inderdaad, een meerderheid van 357 aanwezige stemmers was tegen en slechts 244 waren voor dit voorstel. En dan proberen ze met miljoenen meer mensen naar de stembus te lokken, in 2014...

Stemgedrag van de Nederlanders: D66, GroenLinks, VVD, ChristenUnie, SGP, PVV, SP'er Dennis de Jong en CDA'er Corien Wortmann-Kool voor, een stemonthouding van oud-SP'er Kartika Liotard en een ontluisterende tegenstem van de bij deze zichzelf niet herkiesbaar stellende overige CDA'ers Ria Oomen-Ruijten, Wim van de Camp, Esther de Lange en Lambert van Nistelrooij en de drie PvdA'ers Thijs Berman, Emine Bozkurt en Judith Merkies. Hans van Baalen was overigens wieberen.

doedeljantje | 11-05-12 | 13:35

Lijkt net of hij een Hitler snor heeft! hihihihi!

killingdjef | 11-05-12 | 13:33

@Niemands Knegt | 11-05-12 | 13:23
Hoor mijn onderbuik nu alweer zeggen "had ik dan toch weer gelijk". Heb ik daar wat aan? Nee dat niet. Voelt het goed? Nee ook niet. Het is net of ik verkracht wordt door de neus van Pinokio. Bah!

First Contact | 11-05-12 | 13:28

@First Contact | 11-05-12 | 13:04
Legio Lease valt in het niet bij deze elitaire coup d'état.
Nout Wellink:
"We moeten Europa naar een supranationaal niveau tillen. Want je hebt weinig tijd als je in een crisis zit."
"En we zullen in de wereld van morgen veel vaker crisismanagement moeten plegen, zoals nu bij de schuldencrisis. Maar dat lukt niet met zoveel landen om één tafel: het kost te veel tijd."
www.nu.nl/economie/2805939/wellink-wil...
Nout Wellink maakt deel uit van een groep mensen met slechts één agendapunt, wat zij koste wat het kost willen doordrukken.

Niemands Knegt | 11-05-12 | 13:23

Europa verkeert in een milde recessie. Maar herstel is in zicht, geloofd dit nou
Spanje staat op omvallen italie is er slecht aan toe
Griekenland is terug naar de jaren 30
Maar herstel is inzicht, leugens zijn het
-
De Nederlandse economie zal dit jaar met 0,9 procent dalen. Volgend jaar wordt een groei verwacht van 0,7 procent, waar haald die Olie Rehn dit vandaan, uit ze duim toch wel?
Het Kunduz-akkoord is nog niet doorgerekend door het CPB, maar als iemand geloofd dat het economische groei gaat betekenen volgend jaar geloofd deze ook nog in sinterklaas

janneman1977 | 11-05-12 | 13:14

Waarom hebben we niet al jaren geleden een joekel van een kruisraket in het EU parlement geschoten?

dlseth_ | 11-05-12 | 13:12

Sprookjesverteller laat de PVV wederom met 10 zetels stijgen. NIEMAND gelooft dat de EU iets positiefs kan brengen binnen nu en een jaar. Het is over en uit. Het schip zinkt hard en de kapitein roept niets aan het handje mensen we gaan zo direct weer rustig drijven. PVV +1 op naar de 50 zetels Geert wij moeten uit die verschrikkelijk EU. Niets anders dan zoet hoor.

Rest In Privacy | 11-05-12 | 13:11

Dat zootje ongeregeld heeft toch zelf geen flauw benul welke idioterie ze uitslaan. Wat een debiele bende.

grappert | 11-05-12 | 13:10

@Niemands Knegt | 11-05-12 | 13:01
Moet altijd denken aan Legio Lease en haar winstverdriedubbelaar, het gaat een tijd goed maar dan wordt de beerput opengetrokken.

First Contact | 11-05-12 | 13:04

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:30 | + 9 -
Dat gemiddelde zou je verwachten maar meestal reageren de markten niet op die manier. Omdat de economieën van de rijke EU landen zoveel sterker zijn zal de rente laag blijven. Daarnaast zal zien de meeste beleggers een verenigd Europa als een stabielere eenheid, en met deze bonds heb je bijna een verenigd Europa.
Ook is het zo dat door gezamenlijke bonds de macht van de EU om begrotingsbeleid te controleren groter wordt en er dus in de ogen van de beleggers meer controle komt.

denk.toch.eens.na | 11-05-12 | 13:03

Goddomme, wij worden genaaid waar wij bij staan; de Europese gemeenschapsmunt 'Euro' gebouwd is op leugens, list en bedrog en dat bedrog houden ze al vanaf 1991 vol en de meesten van ons trappen er ook al zo lang in.
Het Duitse blad Der Spiegel heeft duizenden Duitse interne regeringsdocumenten uit de jaren 1991 tot 2000 gepubliceerd waaruit onomstotelijk blijkt dat het volk van Europa inderdaad slechts vee is op de belastingboerderij: www.spiegel.de/international/europe/eu...

Niemands Knegt | 11-05-12 | 13:01

Dat voorzichtige optimisme van Olli?
Een mengsel van gebakken (stinkende?) lucht en wishful thinking). Overgoten met een sausje van leugens.
De gek, alsof iets willen of wensen iets laat gebeuren.

Barbertjehangt | 11-05-12 | 12:50

Ik kan de persco hier niet volgen (al lijkt het er op dat diegenen die wel kijken datzlfde euvel ervaren) maar ik verwacht zeker weer teveel als ik vraag of hij zijn aannames ook nog enigszins onderbouwt?


Eigenlijk verwacht ik op voorhand altijd wishful thinking van dit soort figuren. Tot nog toe is dat wel altijd uitgekomen.

Wolveshead | 11-05-12 | 12:48

Zie misschien dingen die ik wil zien maareh... Leuke snor...

deedzzzzz | 11-05-12 | 12:46

@Valoso | 11-05-12 | 10:57
Wat dan? Graag concrete voorbeelden. Voorzover mij bekend heeft de gemiddelde nederlander ca. 1 weekloon voordeel gehad.

Polletje Piekhaar | 11-05-12 | 12:43

Bitte Trolli, noch ein Märchen! Noch ein Märchen!

Shareholder II | 11-05-12 | 12:42

@La Bailaora | 11-05-12 | 12:32
Precies, en dan nog, dit EU gekwaak zijn alleen maar prognoses, en die gaan er bij mij niet meer in. Wat mij betreft: Game Over!

First Contact | 11-05-12 | 12:40

@TM | 11-05-12 | 12:23
Je verhaal zou kloppen als alleen Griekenland in de problemen zou zijn. Dat zou idd. voor de andere leden eenvoudig op te vangen zijn. Maar dat klopt niet. Spanje is echt compleet aan het instorten, Portugal staat er zeer slecht voor, evenals Italie. Landen als Spanje en Italie is echt van een compleet andere orde. De omvang van de Spaanse economie is 7x die van Griekenland, die van Italie nog groter.

La Bailaora | 11-05-12 | 12:32

'Voorlopig herstel in zicht' is enkel en alleen om investeerder banken en landen iets minder ongerust te laten zijn.
Deze uitspraak/ conclusie zegt niets, alsmede dat niemand straks zijn woorden kan aanvechten.

Gebakken lucht is nog duidelijker. En waardevoller!

master_broccoli | 11-05-12 | 12:31

@Boer-Henkie | 11-05-12 | 12:19
Is dat zo? Is het dan niet een kwestie van handje vasthouden van onze "grote broer" USA?

First Contact | 11-05-12 | 12:30

Hij zegt vandaag dat de EU in een milde recessie zit en hij verwacht 2013 groei. In normaal nederlands moet u dan lezen: EU zit in zwaar weer en in 2013 komt de dreun nog harder aan.

behangtafel | 11-05-12 | 12:29

@Boer-Henkie | 11-05-12 | 12:19
We mogen geen machtige EU politicus zien, want we moeten geloven dat onze eigen politici de macht in handen hebben. Hij heeft je misleid met psychologische trucjes. Heb je dat nu nog niet door?

rara | 11-05-12 | 12:26

IK haak af. Geen zin meer in de Franstalig geouwehoer, versta er geen hol van.
Laters

Banana-Hollandia | 11-05-12 | 12:23

Het is een leuk stukje gescheld maar dit epistel van Brusselmans is 98% vorm en 2% inhoud. Verder dan een link naar The Telegraph met een opinie-stukje komt het allemaal niet. Dus er wordt een stukje van een eurosceptische krant ui een euro-sceptisch land aangehaald om te 'bewijzen' dat de Euro gedoemd is te mislukken.

NOU! Daar heb ik net zoveel vertrouwen in als in de EU zelf.

Meneer Brusselmans denkt volgens mij alleen in 'leden' en niet in 'omvang van die leden
. Als Griekenland compleet failliet gaat dan zijn de financiele gevolgen daarvan alleen maar groot omdat de rest van de EU zo lief is geweest om garant te gaan staan voor die economische lanterfanters. Het BNP van Griekenland stelt echter helemaal niks voor, het is nog niet eens de helft van Nederlands's BNP. BELGIE heeft een hoger BNP dan Griekenland!

Die EU en ook de Euro zouden het best overleven als Griekenland er uit zou stappen. En op de lange termijn zou het een zegen zijn voor zowel de Grieken als voor de rest van Europa.

TM | 11-05-12 | 12:23

@rara | 11-05-12 | 12:10
Willen wij Europeanen nu iemand zien die niet machtig is? Of willen wij juist een bekwaam, machtig iemand zien die weet waar hij het over heeft?

Ik denk dat de gemiddelde Europeaan die dit programma bekijkt het tweede wilt omdat hij weet dat dit het beste is voor Europa.

Europa is nodig om onze veiligheid in de wereld met landen als China, India en Pakistan te behouden. We zijn in Europa allemaal zo klein. Voor veiligheid en voor een goed economisch beleid hebben we Europa nodig, maar wel op een goede manier. Niet op de manier waarop het nu gaat dus.

Boer-Henkie | 11-05-12 | 12:19

Groei, is gelul, betekent alleen dat we allemaal zooi moeten kopen anders gaan we er aan.
Krimp, geen zooi kopen en toch overleven dat is de truc, maar ja daar zijn de geesten nog niet rijp voor.

Uw Verzekeringsadvis | 11-05-12 | 12:14

Leer Engels infantiele Franse trut!

Banana-Hollandia | 11-05-12 | 12:14

De Kunduzclan gaan in meerderheid dat ESM goedkeuren mensen!

Als de rest verstandig is vragen zij een hoofdelijke stemming aan hierover in de kamer om als een gek te gaan lobbyen voor een tegen stem,anders zijn we echt de sjaak!

deraderendraaien | 11-05-12 | 12:13

@Barbertjehangt | 11-05-12 | 12:09
Spanje doet het ook veel slechter, haalt de verwachtte resultaten niet, ook niet volgend jaar, en de werkeloosheid loopt nog steeds op. Ze mogen een tekort hebben van 5,3% (veel meer dan Nederland) dit jaar, maar het wordt nog erger, 6,4% (zegt Brussel):
www.abc.es/20120511/economia/abci-brus...

La Bailaora | 11-05-12 | 12:12

In de toekomst zal alles beter worden volgens Olli. Hij kan zo in het bestuur van Pro-Rail.... die houden ook geen trein op de rails.

kaskoeskielewan | 11-05-12 | 12:12

@Boer-Henkie | 11-05-12 | 12:08 | + 0 -

Revolutie! De enige met een grote bek vol kritiek op de EU een ongeluk? Net zo'n complot als indertijd Pim Fortuyn.
En nu wordt er op RTLZ gepraat over noodfonds voor Spanje.
Zijn we echt Gekke Henkie?

Barbertjehangt | 11-05-12 | 12:12

Het circus gaat weer beginnen!

Banana-Hollandia | 11-05-12 | 12:11

Mocht JKdeJager gaan melden dat er is wel reden is om werkelijk ongerust te zijn dan kunt u het beste alles laten liggen en direct naar huis gaan..

Shareholder II | 11-05-12 | 12:10

@Boer-Henkie | 11-05-12 | 12:06
Hij probeert zo te laten zien dat hij niet machtig zou zijn. Dat is een standaard methode, die niet op jouw websites genoemd worden. Die websites zijn dus niet betrouwbaar.

Dacht je echt dat hij volkomen stom is en nog nooit van massapsychologie en misleiding gehoord heeft? Dat is nota bene zijn vak...

rara | 11-05-12 | 12:10

@Boer-Henkie | 11-05-12 | 12:08
Zeker verdacht...

La Bailaora | 11-05-12 | 12:10

Ze lullen alles wat krom is weer recht. Da's ook wel weer knap. Dat dan weer wel.

Banana-Hollandia | 11-05-12 | 12:10

Ik heb vanochtend ergens gelezen dat Griekenland gisteren de volgende tranche, 5+ miljard, al gekregen heeft.
Weet iemand daar meer over? Ik kan het niet meer vinden. Nu net wordt er gezegd dat de Griekse economie het slechter doet dan verwacht werd.

Barbertjehangt | 11-05-12 | 12:09

@Barbertjehangt | 11-05-12 | 12:03 |
Inderdaad... En over Nigel gesproken:
www.youtube.com/watch?v=avVprbFUd7E
Nigel is neergestort met een vliegtuig. Toeval? Ik vind het op zijn minst verdacht.

Boer-Henkie | 11-05-12 | 12:08

Al met al is dit het ruggesteuntje voor de Kunduz campagne bij de aankomende verkiezingen. let maar eens op hoe de analyse en cijfers gebruikt gaan worden door de Kunduzclan! De leugen regeert, en blijft regeren als het aan hun ligt!

deraderendraaien | 11-05-12 | 12:07

@rara | 11-05-12 | 12:05
Deze kerel lijkt me geen ervaren spreker, waarom anders mompelen, de Engelse taal niet beheersen e.d.?

Boer-Henkie | 11-05-12 | 12:06

@Boer-Henkie | 11-05-12 | 11:58
Een beetje leugenaar kent al die dingetjes, en is in staat om je er mee te misleiden.

rara | 11-05-12 | 12:05

Waarom heeft Polen eigenlijk nog geen Euro?

doskabouter | 11-05-12 | 12:05

@Boer-Henkie | 11-05-12 | 12:01 | + 1 -

Liegen ze allemaal niet? Nigel Farage is zo'n beetje de enige die ons niet voor de gek houdt.

Barbertjehangt | 11-05-12 | 12:03

Spaanse banken die heus niet op omvallen staan.
@tipo | 11-05-12 | 11:59
Omvallen staan? Zeg maar gerust dat er al een is omgevallen. Bankia is deze week genationaliseerd.

La Bailaora | 11-05-12 | 12:03

@Geenstijlfiguur | 11-05-12

En als Polen zo groeit wat doen die 300.000 Polen dan hier en ze zeker geen uitkering meer geven, laat ze maar werken in eigen land in plaats van hier op hun reet zitten en door ONS onderhouden en betaald worden?

Barbertjehangt | 11-05-12 | 12:02

Zelden een mens zo veel woorden horen gebruiken voor zo weinig inhoud.

Dhr. W. Anhoop | 11-05-12 | 12:02

uk.askmen.com/money/mafioso_100/120c_m...
Die kerel weet dat ie gewoon zit te liegen. Kijkt constant naar beneden, mompelt maar wat, grammatica is niet correct, aparte handgebaren...

Boer-Henkie | 11-05-12 | 12:01

Ok, nu weten we nog niets...

doskabouter | 11-05-12 | 12:01

Ik trek het niet meer. Ik ga even een tros bananen halen

Banana-Hollandia | 11-05-12 | 12:01

Vervelende autoplay.

Ddarez | 11-05-12 | 11:59

Olli heeft overal vertrouwen in. Economische Groei uit het niets, een spoedig Griekse regering met vertrouwen van de bevolking, Spaanse banken die heus niet op omvallen staan. Eigenlijk alleen in zaken die helemaal niet kunnen. Hopelijk heeft hij de crusus 'omgaan met teleurstellingen' gevolgd.

tipo | 11-05-12 | 11:59

Roger Kaputnik | 11-05-12 | 11:55
We doen ons best om te proberen het te volgen. Maar globaal vertaald, wordt er de ene na de andere leugen gespuid.

Banana-Hollandia | 11-05-12 | 11:59

@Semper Pecunia | 11-05-12 | 11:53
Die Fransen zijn het meest geïsoleerde volk in Europa. De wereld houdt op bij de buitenwijken van Parijs, aldus de meeste Fransen.

CreativeDestruction | 11-05-12 | 11:58

Flikker op gek! je weet heel goed dat je al die junk parlementen al in je zak hebt wat betreft het ESM!

Alleen die verdomde Nederlanders nog! mérde!

deraderendraaien | 11-05-12 | 11:58

"11:15: Europees herstel in zicht" Dat wordt weer bukken dus. Weet iemand of de vaseline ergens in de aanbieding is? Want moet tenslotte op de kleintjes letten.

First Contact | 11-05-12 | 11:57

Net alsof ik naar Allo Allo zit te luisteren.

sjaakdeslinksesul | 11-05-12 | 11:56

ecologiste | 11-05-12 | 11:50
Het is eerder andersom. Linkse regeringen wordt het iets makkelijker gemaakt. Want die zijn EU vriendelijk. Zo beinvloed je de publieke opinie vanuit Brussel

i-Wonder | 11-05-12 | 11:55

Volgt iemand dit nou echt ?

Roger Kaputnik | 11-05-12 | 11:55

@doskabouter | 11-05-12 | 11:50
Dan toch maar met z'n allen richting binnenhof met den hooivork!.. en wel voor 21 mei!

deraderendraaien | 11-05-12 | 11:54

Kijk mensen! Hier hebben we nog een probleem van de EU. Een chauvinistische Fransman die weigert een andere taal te spreken dan zijn eigen taal.

Semper Pecunia | 11-05-12 | 11:53

Boer-Henkie | 11-05-12 | 11:49 | + 0 -

LOL, hij praat letterlijk bagger. Als Bandirah zoiets zou maken zou ik het wel kunnen pruimen...

eerstneukendanpraten | 11-05-12 | 11:52

Zelfs de Dictator was nog duidelijker in zijn speech

dam-dame | 11-05-12 | 11:51

doskabouter | 11-05-12 | 11:50 | + 0 -
Wellicht weten Hollande en de aanstaande socialistische (zelfs gedeeltelijk communistische) politieke partijen in Europa een bom onder dit project te gooien...

Boer-Henkie | 11-05-12 | 11:51

Banana-Hollandia | 11-05-12 | 11:47 | + 1 -

Sommige mensen hebben dat gevoel 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Wel NSFW, ik herhaal NSFW! En zeg niet dat ik NIET heb gewaarschuwd...

www.google.nl/search?tbm=isch&hl=n...

eerstneukendanpraten | 11-05-12 | 11:51

@ecologiste | 11-05-12 | 11:43
Je vergat de klemTOON op POOR.

deraderendraaien | 11-05-12 | 11:51

So... you are our exalted leaders, eh? The European Commission eh? By what decree exactly? I didn't vote for you!
Nor did anyone around here. So on whose authority are you our leader? On your own? Hahaha, ok, in that case, I now proclaim myself your exalted leader and you are now degraded to my left hand. Please, fetch me some coffe will you.
Oh you do not accept my rule? Why not? You did not vote for me. True. Your point being?...

Ik ga morgen op vakantie naar een Grieks eiland.
Hoop wel dat er niet al teveel stakingen gaan plaatsvinden.
Ik heb er een aantal jaren geleden al zonder benzine gezeten door een staking maar gelukkig waren de Grieken (toen) erg gastvrij en behulpzaam.

fjellfrass | 11-05-12 | 11:50

Jech, die Fransoos stelt natuurlijk de vraag in het Frans. Arrogante uitvreters.

CreativeDestruction | 11-05-12 | 11:50

Asociale Fransen weigeren weer eens Engels te spreken. Arrogant volk is het toch hé... (Ik spreek uit ervaring, tijd in Parijs gewerkt)

Boer-Henkie | 11-05-12 | 11:50

deraderendraaien | 11-05-12 | 11:46

Het scheelt nog maar heel weinig. De adepten zoals Peggold en Blok hebben zich al helemaal overgegeven en denken alleen nog Europeesch.

Het is één voor twaalf en ik vraag me af of de komende verkiezingen ons nog gaan redden.

doskabouter | 11-05-12 | 11:50

i-Wonder | 11-05-12 | 11:47

Olli is een polderaar want hij weet dat als je hard en rechtuit bent je onmiddellijk politiek bent afgebrand, tenzij je wellicht Greet Wilders heet. Zoveel ruggengraat heeft Olli niet, wel een hoop hersens. M.a.w. de bureaucratie wil langer leven en geen grote volksopstanden uitlokken.

ecologiste | 11-05-12 | 11:50

Ik zie en hoor een man praten die zelf totaal geen geloof meer heeft in z'n verhaal.

Ad Fundum | 11-05-12 | 11:50

@Alcoholic | 11-05-12 | 11:47 | + 1 -
U heeft ook een sinclair ZX-80?

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:49

@ecologiste | 11-05-12 | 11:45

Hij geeft geen boete want hij wil de slinks coalitie steunen. Anders krijgt Wilders teveel stemmen. Hij is niet gek.

i-Wonder | 11-05-12 | 11:47

Zo'n auto-play is wat onhandig als je het type bent dat constant de homepage aan het F5-en bent...

Alcoholic | 11-05-12 | 11:47

ZIt al drie kwartier te kijken en mijn aarsch begint steeds harder te jeuken..

Banana-Hollandia | 11-05-12 | 11:47

Ikkeh... moet poeppeh...

Lepo | 11-05-12 | 11:47

Waarom bekruipt mij het enge gevoel alsof ik zit te kijken naar een soort van miljarden nota van een club waar ik niet bij wil horen? ... het lijkt zo officieel dat je bijna zou denken dat wij door deze kliek geregeerd worden, alsof die goedkeuring van ons parlement voor dat ESM er al niet meer toe doet!

Flikker op met die Europese poppenkast! ik moeten jullie niet!

deraderendraaien | 11-05-12 | 11:46

Eind mei kan Olli zeggen of we een boete krijgen maar nu geeft hij alvast een schouderklopje.

ecologiste | 11-05-12 | 11:45

Ehh ehh ehh ik kan niks beters verzinnen ehh...

Boer-Henkie | 11-05-12 | 11:45

jullie ehh zijn de ehh lul... ehh de sjaak, ehh de sjors, uhh totalkaputt en ehh jelui ehh gaan ehh nog meer ehh ophoesten ehh.....

kaskoeskielewan | 11-05-12 | 11:44

Gaaaapppp. Ik wacht liever op een nieuwe cartoon van Bandirah, dat is tenminste leuk.

Barbatruuk! | 11-05-12 | 11:43

@Geenstijlfiguur | 11-05-12 | 11:21
U draait gevolg en oorzaak om. Omdat Polen een netto-ontvanger is, kan de economie daar blijven groeien.

Cor Rupteling | 11-05-12 | 11:43

I EU speak EU a EU language EU that is EU understandable for EU everyeu BODY IN THE eu i SEE eu A LOT OF EU a Euros flowing to EU bureaucrats EU from the rich EU countries to the poor EU countries EU.

ecologiste | 11-05-12 | 11:43

@kees1960 | 11-05-12 | 11:40 | + 0 -
Die stelling zou ik zelf niet durven maken, dat komt door de verschillende economien en je niet weet waar de uitschieters liggen.

Is moeilijk.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:42

Valoso | 11-05-12 | 10:57 | + -24 -

Je maakt een grapje zeker? zo niet mag jij mij vertellen wat voor goeds wij allemaal te danken hebben aan dit Europees gedrocht die ons tegen onze zin door de strot is geduwd.

StijlvolRechts | 11-05-12 | 11:42

interressante voorspelling:
Groei in heel europa 1.3%
Groei in eurozone 1%
Daar uit volgt dus dat de niet eurolanden een veel sterkere groei doormaken dan de wel eurolanden (Het europees gemiddelde wordt immers nog omlaag gebracht door de 1% in de eurolanden, dus in de niet eurolanden ligt het veel hoger dan 1.3%)

kees1960 | 11-05-12 | 11:40

Olli Ilmari Rehn, zijn moeder is lerares Engels en zijn vader autohandelaar. Het lijkt erop dat hij van beiden weinig geleerd heeft.

i-Wonder | 11-05-12 | 11:40

Ik zie een verband tussen het verschijnen van Bandirah en het inzetten van de wereldwijde crisis. Verder gaat de TMG groep ook bergafwaarts sinds hij er is. Ik wil niks suggereren, maar ik weet genoeg ...

Bigi Bana Boy | 11-05-12 | 11:40

Veel mediterrane journalisten...

ecologiste | 11-05-12 | 11:40

Wat een afgrijselijk accent heeft die Rehn. De haren gaan me er van overeind staan.
"I do notEUH agreeEUH with yourEUH assessementEUH"

CreativeDestruction | 11-05-12 | 11:40

Ollie heeft hetzelfduh kwaaltjuh als Woutuh Nellink.

kneuterzak | 11-05-12 | 11:40

rebalance... rebalance...

Dus nog meer geld naar Griekenland

Ing. eslapen | 11-05-12 | 11:39

Op 30 mei ongeveer kunnen ze zeggen of er..... nou wat dan? Dus geen antwoord op de vraag van de Spaanse journalist of er een boete komt omdat Spanje zich niet weet te houden aan het afgesproken begrotingstekort. Dus stok blijft achter de deur maar of het bijltje valt tsja daarover geen zekerheid. Olli is voorzichtig.

ecologiste | 11-05-12 | 11:38

Een aantal beurshandelaren in Europuh trapten in eerste instantie volledig in de doorzichtige leugens van Rehn, maar zo te zien hebben ze alweer door dat het om propaganda ging. We dalen weer, zoals het hoort met deze belabberde staat van de economie.

Semper Pecunia | 11-05-12 | 11:37

Ze hebben in Brussel nog niet echt door dat 500 miljoen mensen nu echt pissed off zijn. * mompelt iets met ' volksopstand' *

bello | 11-05-12 | 11:36

Waarom hoor je die lutser nou niet over dat ESM verdrag?

deraderendraaien | 11-05-12 | 11:36

@ecologiste | 11-05-12 | 11:33 | + 0 -
Nee, zij niet. Wij wel + 6 euro uiteraard.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:34

Olli-uh Rehn-uh is uh.. niet te volgen.

Ad Fundum | 11-05-12 | 11:33

Nu komt het boetes voor Spanje?????

ecologiste | 11-05-12 | 11:33

Had ie die eerste vraag wel gehoord? Hij gaf geen antwoord....

religion is war | 11-05-12 | 11:33

Waarom begint dat filmpje elke keer opnieuw als ik op F5 druk?

necrosis | 11-05-12 | 11:32

"one short question from the Journalist"

Liar?

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:31

Moet toch mn Frans weer eens ophalen; ik versta geen hol van die gast.

Lepo | 11-05-12 | 11:31

naar deze vent kun je toch niet luisteren! Lees het verslag wel. And uhhhh I think uhhhhh since 2012 uhhhhh but uhhhhhh

dragontje | 11-05-12 | 11:30

@Muxje | 11-05-12 | 11:25 | + 2 -
Dat is dus ook precies wat er gaat gebeuren met de eurobonds.

De eurobonds krijgen 1 rating en 1 rente.

NL betaalt nu bijvoorbeeld 1%
Spanje betaalt 6,5%

Als je alle risico's en rentes samenvat zal de kapitaalmarkt een rente willen van 2,5%. Dan gaan wij dus 1,5% meer betalen en spanje 4% minder. Wij gaan weer meer rente betalen, zij gaan weer meer lenen, want goedkoop.

(Ik stel het een beetje gesimplificeerd voor)

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:30

Boy Cot | 11-05-12 | 11:26

Draai het gewoon om, dat heb ik van de EU geleerd. Heeft die stekkerdoos al een aanbieding goedkope sappen gekocht?

Heiplagger | 11-05-12 | 11:29

@Geenstijlfiguur | 11-05-12 | 11:21
Weet jij hoeveel er jaarlijks naar Frankrijk gaat onder de noemer 'landbouwsubsidie'?
En hoeveel mensen als Veerman (jawel, de ex-minister van landbouw) daarvan in zijn zakken steekt?

necrosis | 11-05-12 | 11:29

Obama zei het al Europa heeft te laat gereageerd.
we zijn de losers
we zijn de klos!!
weg eu,weg euro,
armoede is wat over blijft
net zo zwak als de zwakste schakel griekenland.
jammer!

hunny | 11-05-12 | 11:29

Mensen die vaak en veel uhh zegen staan te liegen dat ze barsten!

deraderendraaien | 11-05-12 | 11:28

Dit is met afstand de slechtste presentator die ik in tijden heb gezien. Zelfs als ik mijn eigen presentaties meetel.

Muxje | 11-05-12 | 11:27

Wat een ongelofelijk goede leugenaar is die man.

Semper Pecunia | 11-05-12 | 11:27

@necrosis | 11-05-12 | 11:19 | + 0 -
Dus de oplossing voor het Griekse probleem is jou eens flink harsen?

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:27

Positiveh Newseh foreh the momenteh. Wat een eppo.

Donum Dei | 11-05-12 | 11:27

Hadden we geen geld gestoken in Griekenland, was er nauwelijks een probleem geweest. Dit soort begrotings/staatsschuld solidariteit is nb door het europees verdrag verboden !

Kortom: gaat griekenkand uit de euro, gaan italie, portugal, spanje, etc hun eigen broek ophouden en er ZELF voor zorgen, wanneer het niet anders kan evt buiten de euro, dat ze zich naar de drie procent richten, dan is er helemaal niks aan de hand.
Moeten alleen nog corrupt ( als griekenland) roemenie en bulgarije in de hand gehouden worden, door zo snel mogelijk hun cijfers door te lichten en een programma op te leggen.

Moeten we alleen nog de Eu afstoppen, want Europeers ( politici en ambtenaren) willen geen economische unie, maar een europese eenheid, een superstaat, waaronder de bevolkingen (griekenland, italie, spanje ) mogen lijden, en de democratie al tientallen jaren het slachtoffer is, incl het referendum.
En dat allemaal door politici, en ambtenaren die hun eigen werk creeeren door steeds meer regelgeving te bedenken die elke keer dat er over nagedacht wordt de macht van de EU over de lidstaten vergroot.

interNationaal socialisme ten voeten uit !

dekromme | 11-05-12 | 11:27

Voor de afgrond staan en dan zeggen dat het positief is dat de duik naar beneden maar 500 meter is, maar er niet bijvertellen dat je toch dood valt! Deze analyse door die Eurofiel is precies het zelfde.

deraderendraaien | 11-05-12 | 11:26

Ireland is Irelanduh geworden, en Greece hernoemd naar Greecuh.

religion is war | 11-05-12 | 11:26

Heeft Sap al een aanbieding goedkope stekkerdozen gekocht?

Boy Cot | 11-05-12 | 11:26

Ik ben benieuwd hoe hij het ESM ijn zijn verhaal ramt.

"If we do not implement the ESM we will kill these sweet puppies"

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:26

Ah, zo heet dat dus: "rebalancing". We halen wat weg bij de landen die het goed doen en steken dat in de landen die onverantwoord hebben bijgeleend. En de boodschap is duidelijk: we zijn er nog niet klaar mee...

Muxje | 11-05-12 | 11:25

Oh nu komt de "real story"

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:23

nl2dav | 11-05-12 | 11:16

Dat krijg je als mensen liegen en dus elk woord moeten overdenken om niet door de mand te vallen. Als ze uit hun hart zouden spreken zou het veel sneller gaan. Maar helaas.

doskabouter | 11-05-12 | 11:23

Ah portugal heeft een nieuwe naam.... Portugaluh.

religion is war | 11-05-12 | 11:23

Zegt hij Holland of Poland.
Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:21

Dat is daar twee keer het zelfde: twee keer Olli's Europe?

Heiplagger | 11-05-12 | 11:22

Als Polen het enige land is dat alleen maar groeit, waarom zijn ze dan netto-ontvanger van de EU?

Geenstijlfiguur | 11-05-12 | 11:21

Zegt hij Holland of Poland.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:21

Doorzichtige damage control: een groei in 't verschiet voorspellen in een poging de stijgende commotie en onvrede te counteren. Over Griekenland zal ie heus z'n nek niet uitsteken zodat ze de handen vrij houden. Het kan immers nog alle kanten uit, en Olli weet zelf evenmin als wij naar waar het dubbeltje rollen zal.
-
BevindT Brusselmans, leer het toch es.

Aardbewoner | 11-05-12 | 11:21

Zei die nou dat internal demand in NL was gezakt? Nee moet je vooral BTW verhogen.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:20

Ik wist niet dat je nog zwart-wit internet had. Ik zie en hoor alleen maar grijstinten.

N=1 | 11-05-12 | 11:20

Ah, is het alweer tijd voor het songfestival?

dubbert | 11-05-12 | 11:20

@Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:16
Natuurlijk.
En Griekenland telt meer 120+ mensen dan ik haren op mijn reedt heb.....

necrosis | 11-05-12 | 11:19

Hans Otjens | 11-05-12 | 11:11 |
Roflwtfbbq

Freddie Stobart | 11-05-12 | 11:19

religion is war | 11-05-12 | 11:15

Hahaha,lol,had ff nog niet door dat ie Engels sprak ;=]

Kromme Banaan | 11-05-12 | 11:18

@Superior Bastard 11:15
Wehehe. Beetje meedoen joh, ik daarentegen heb geen flauw benul waar 't over gaat noch dat ik dat wil weten. Mooi man.

Ashtrey | 11-05-12 | 11:18

@Jackanders | 11-05-12 | 11:17 | + 0 -
Ik dacht dat het orkest altijd doorspeelde als het schip zonk. Dat je ze nu niet meer hoort geeft eigenlijk aan dat het nog veel ernstiger is.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:18

Een door niemand gekozen saaie oetlul die geen engels heeft geleerd op school komt ons vertellen wat we wel en niet mogen doen in NL. De EU is het meest antidemocratisch orgaan dat je kan verzinnen.

religion is war | 11-05-12 | 11:18

Het onheilspellende vioolmuziekje op de achtergrond doet het niet hier.
Hebben meer mensen daar last van?

Jackanders | 11-05-12 | 11:17

Jesus Christ (JC) de Jager nog aan toe... Kan ehh ladies and gentlemen die Rehn de souffleur van Balkenende niet eh lenen ehhh? Die ehh man kan niet eens een ehhh fatsoenlijke begrijpelijke ehh zin uitkramen. Nee, af en toe met dat handje zwaaien, dat helpt.
Mensen, nogmaals wederom en nog steeds: Van harte gefeliciteerd met Europa! Hullie euro, hullie crisis, hullie Europa.

Heiplagger | 11-05-12 | 11:17

@necrosis | 11-05-12 | 11:14 | + 0 -
Nee joh gekkie, er is helemaal geen corruptie in Griekenland. Ons moraal is corrupt omdat wij niet solidair zijn met Griekenland, dat weet je toch, mallerd.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:16

Zijn er al beelden van Travolta en zijn 3 masseurs?

Klaas Wilting | 11-05-12 | 11:16

Is dit volksvertegenwoordiging?

Die gast eindigt ieder woord met EH

Ikkeh verstaeh erreh geeneh ene-eh klootpeduh vannuh.

Wat een continent, verschrikkelijk.

nl2dav | 11-05-12 | 11:16

Valoso | 11-05-12 | 10:57

Ach daar hebben we het "we hoeven niet meer te wisselen aan de grens" argument. Nou, voor die honderden miljarden die de EU tot nu toe heeft verdampt kunnen ze voor elke Europeaan het gewisselde geld bij zijn voordeur afleveren.

doskabouter | 11-05-12 | 11:16

Kont-neuq-coalitie is links-Europees doof!

konijnvandeburen | 11-05-12 | 11:16

ennuh .. robustuh buttuh dokkuh

(c)ZWITSUL | 11-05-12 | 11:16

Alsof de kapitein van de Titanic zegt;

Ijsberg? IjsbergJE!... valt allemaal wel mee mensen, niets aan de hand.

Kingeef1975 | 11-05-12 | 11:15

Horagha | 11-05-12 | 11:12 Gaat wel gebeuren als de grijze plaag inderdaad langer moet doorwerken.

Er is nu eenmaal maar zoveel werk. En dat ga je zien in de jeugdwerkeloosheid.

zeg maar jansen | 11-05-12 | 11:15

necrosis | 11-05-12 | 11:10
Ben je te hard in je poeperd genaaid door JK?

Superior Bastard | 11-05-12 | 11:15

god wat oersaai dit

basroorda | 11-05-12 | 11:15

Jezus, wie heeft die man geleerd dat elk engels woord op uh eindigt ?

religion is war | 11-05-12 | 11:15

@ecologiste | 11-05-12 | 11:14 | + 0 -
Wordt ook uitgezonden op NOS.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:15

@Bigi Bana Boy | 11-05-12 | 11:10
Heb jij de tekst van het Kunduz-akkoord gelezen?
Leg me eens uit waar de winst zit, ik zie alleen maar dat landen als Nederland meegetrokken worden in een neerwaartse spiraal van corrupte landen als Griekenland.

necrosis | 11-05-12 | 11:14

Nice echo... jesus zo kun je niets volgen dus.

ecologiste | 11-05-12 | 11:14

"Spring" daar heeft de Jager het ook steeds over in plaats van Kunduz. Denk dat hij de sheets al kent.

Simon_GS | 11-05-12 | 11:14

Dat die gestudeerde meneer zo vreselijk slecht is in z'n talen en dan met name Engels is een tegenvaller.

zeg maar jansen | 11-05-12 | 11:14

Wat een slecht Engels goedverdoeme!

horsteknots | 11-05-12 | 11:14

Je bent af als je 'uh' zegt

Mindchaoz | 11-05-12 | 11:13

Hebben ze het geluid van het CDA geleend?

fuckje | 11-05-12 | 11:13

"Kopen de Chinezen straks Brussel op"

Die kopen ook al geen euro-bonds meer.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:13

He mensen het gaat kudt en het geld is op.

Maar dat wisten jullie al.

Die stomme Nederlanders gaan wel weer betalen.

Kingeef1975 | 11-05-12 | 11:12

Ik hou niet van Frans. Ik vind hem een lul...

SpimSpemSpam | 11-05-12 | 11:12

En waarom dan wel in het Frans?!

N=1 | 11-05-12 | 11:12

Ah, het begint, even m'n oortje indoen.

Conan de Rabarber | 11-05-12 | 11:12

On y va!

rara | 11-05-12 | 11:12

"... Hoeveel jongeren zijn er inmiddels werkeloos..."

Ik hoop absoluut niet te veel, we weten wat de verschrikkelijke gevolgen kunnen zijn wanneer +40% van de jongeren werkloos is.

Horagha | 11-05-12 | 11:12

Oh, grap is min of meer al gemaakt, zie ik. Excuus parfum.

Piep van Poep | 11-05-12 | 11:11

Meer dan 3 minuten over tijd. O jee boete voor Olli R., de heer van stand. Hopelijk kunnen we na afloop toch weer genieten van een eenvoudige doch voedzame maaltijd. Goed nieuws dus hopelijk voor de voedselbanken....

ecologiste | 11-05-12 | 11:11

Prins Friso zit al in Londen

Hans Otjens | 11-05-12 | 11:11

Ja, daarover zou je je zorgen kunnen maken. Veel beangstigender is het feit dat Bandirah over een ruim uur weer langskomt.

Piep van Poep | 11-05-12 | 11:11

@Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:07
Eigen schuld. Je hebt zeker de 1Kb-versie zonder de optionele 16 Kb ROMPack.

rara | 11-05-12 | 11:11

Die Rrehn, is dat niet TAFKAB, The Artist Formely Known As Bandirah?

Conan de Rabarber | 11-05-12 | 11:10

Nou duurt wel lang, we zijn al 10 minuten te laat. Waarschijnlijk weet hij de weg niet in het gebouw, want hij zal er wel niet zo vaak zitten.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:10

Het afgrijselijke van de euro is dat het verbonden is aan het lot van nationaal mislukte politici die er alles aan zullen doen om het allemaal in stand te houden. Ze zullen nooit accepteren dat het niet werkt.

Bokito ergo sum | 11-05-12 | 11:10

@(c)ZWITSUL | 11-05-12 | 11:06
Dankzij diezelfde Jan-kees heb ik last van aambeien, maar die worden niet meer vergoedt door mijn zorgpremie, ik moet er €400 op jaarbasis bijleggen.
*met dank aan Sap en Kereltje*

necrosis | 11-05-12 | 11:10

Het (neo)liberalisme heeft dit alles veroorzaakt en het zou een hele stap zijn als jullie dat eens onder ogen zouden willen gaan zien.

Bigi Bana Boy | 11-05-12 | 11:10

En houd een sop over die Bandirah. Gewoon negeren.

Freddie Stobart | 11-05-12 | 11:09

@Valoso | 11-05-12 | 10:57 | + -8 -
Niets nuance, feitenkennis.

EGKS + EEG hebben ons vrede en welvaart gebracht.

EU heeft ons naar de afgrond gebracht met hun technocraten en beroepsfraudeurs.

Euro kunnen we nog over discussieren.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:09

Nederland heeft de 3% norm goedverdoemme zelf uitgevonden. En een begrotingstekort van 3% is nog steeds 3% te veel. Aflossen die staatsschuld!

Chiant | 11-05-12 | 11:08

"Gaat u maar rustig slapen!"
(Ook ergens zo uitgesproken in begin mei)

Geenstijlfiguur | 11-05-12 | 11:07

Een meerderheid leeft op kosten van een minderheid en er wordt steeds minder geproduceerd. Dit loopt uiteindelijk spaak.
Kent iemand die opsomming uit de jaren 80 nog, 'wie werkt er in dit land'? U en ik, en ik heb er geen zin meer in.

Freddie Stobart | 11-05-12 | 11:07

Brusselmans, kan je het automatisch afspelen van het filmpje uitzetten, want zo kan ik minder goed f5-en met mijn Sinclair ZX80.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:07

Beetje nuance zou niet verkeerd zijn hier op GS. Europa heeft Nederland veel goeds gebracht.
Valoso | 11-05-12 | 10:57

LOL!!!!!11!!!

hetbozeoog | 11-05-12 | 11:07

Olli gaat vertellen dat Hispanje failliet is en dat we allemaal moeten gaan betalen.

kneuterzak | 11-05-12 | 11:07

@Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:02
Stap nummer één: Griekenland uit de Euro, NU!

necrosis | 11-05-12 | 11:06

Rehn: begrotingstekort NL 2012: 4,4% EN 2013: 4,6% (EX. LENTE-AKKOORD)

Harreeee | 11-05-12 | 11:06

@necrosis | 11-05-12 | 11:04 | + 0 -
Zalm was ook niet helemaal zuiver. Maar goed, wat doen we er aan?

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:06

De EU vergeleken met de Titanic, dan was dit schip een groter succes.....

Megalomaantje | 11-05-12 | 11:05

Ook al is er nog niks te zien, het is in ieder geval boeiender dan de tekeningen van Bandirah

Hans Otjens | 11-05-12 | 11:05

@Kaas de Vies | 11-05-12 | 10:58
Die 3% stamt uit de tijd van Gerrit Zalm.
Daarna hebben Wouter Bos en Jan-Kees ons letterlijk verneukt, nadat ze glijmiddel uit het zorgpakket hebben -weggejorist-.

necrosis | 11-05-12 | 11:04

Laat me raden? Alle Zuideuropese landen mogen het wat rustiger aan doen. De rest moet zich gewoon aan de afspraken houden, helemaal de landen die Zuideuropa geld hebben gegeven... kuchkuchkuch....

Heiplagger | 11-05-12 | 11:04

We zitten hier op GS wel voor een dubbeltje op de eerste rij. ha ha

De Slimmerick | 11-05-12 | 11:03

"Is de euro überhaupt nog te redden of houden we Griekenland tegen elke prijs binnenboord"

De Euro was prima te redden als ze direct HARD hadden ingegrepen bij Griekenland, nite hard om ze te pesten of omdat ze het verdiende, maar omdat de beste oplossing is. We zijn 200 miljard verder (waarschijnlijk al veel meer, maar het is heel troebel met al die garanties etc.) en het is nog niet opgelost.

Nu zijn alle zwakke broeders besmet.

Als je direct HARD had ingegrepen had je nog een oorlogskas van 200 miljard en had je aan de financiele markten en aan de parlementen van ESP/IT/P kunnen laten zien dat je een serieues factor bent.

Dat gelul dat de EU dit niet kon doen want ze hebben geen macht dat is onzin, want de ECB kon opeens ook hele gekke dingetjes doen waar ze zeker geen mandaat voor hadden.

Wat ze ook zeggen, laat je niet in de luren leggen. GEEN ESM, GEEN EUROBONDS.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 11:02

Het geld is niet weg, het is alleen gestashed bij een een kleiner aantal mensen die er nu kastelen op kastelen op kastelen op een boot in een helicopter van kopen.

Frederik Vijf | 11-05-12 | 11:01

Valoso | 11-05-12 | 10:57

Jij bent zeker een poosje met Andre Kuipers buiten de aarde geweest?

kaskoeskielewan | 11-05-12 | 11:01

Al een minuut te laat! gaat goed..

geensteelo | 11-05-12 | 11:01

@Zure Boer | 11-05-12 | 10:57
Die persconferentie begint om 13 uur.

WhitneyHoustonZombie | 11-05-12 | 11:01

Ontbinden dat EU. Ieder voor zich. Is jaren, decennia, eeuwen goed gegaan. Als je een stap in de verkeerde richting gezet heb moet je dat gewoon toegeven en omdraaien. Diegene die roepen dat dat te laat is zijn schijtlijsters, zakkenvullers of plucheklevers.

Jos Tiebent | 11-05-12 | 11:00

EU ist totalkaputt. Ben even naar de voedselbank voor m'n koffie.

kaskoeskielewan | 11-05-12 | 11:00

We gaan als een gedenkwaardige generatie de geschiedenis in en wel op basis van uitzonderlijke wanprestatie.

netniet | 11-05-12 | 10:59

@Kaas de Vies | 11-05-12 | 10:57
Logisch. De tekeningen van Bandirah kosten ons minder geld dan het geklungel van de EU.

rara | 11-05-12 | 10:59

"Staat de 3% nog steeds in graniet gebeiteld?"

Zeker graniet uit Griekenland, is iets fragieler.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 10:58

Beetje nuance zou niet verkeerd zijn hier op GS. Europa heeft Nederland veel goeds gebracht.

Valoso | 11-05-12 | 10:57

Gelukkig sleept het bericht van Rihanna die Cris Bruin ontvolgt me hier doorheen....

Zure Boer | 11-05-12 | 10:57

@rara | 11-05-12 | 10:56 | + 0 -
Ik heb liever 100 tekeningen van Bandirah dat het gekluns van de EU.

Kaas de Vies | 11-05-12 | 10:57

Is er dan een EU? Ik zie alleen ambtenaren.

N=1 | 11-05-12 | 10:57

Dit topic heeft nu al meer humor dan de komende prent van Bandirah.

rara | 11-05-12 | 10:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken