Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kunduzakkoord = kontneukakkoord

koendoezFTW.gif Aha. Daarom doen de spindokters van Groenlinks er alles aan om het appeltjesgroene Kunduzakkoord een nieuwe naam te geven. We vroegen ons al af: waarom moet die deal nu perse met alle geweld ineens lenteakkoord heten? Heeft met beeldvorming te maken. Sinds een paar dagen is GL-jackdevries Anita de Horde die term overal bij journalisten in het hoofd aan het prenten. Lenteakkoord, lenteakkoord en nog eens lenteakkoord. Kamerlid en greenpeacemevrouw Liesbeth van Tongeren presteert het zelfs om het akkoord - waar toch echt nog steeds een hoop nare gure CDA/VVD-plannen in staan - als hardcore groen te verkopen. Maar waarom? Het is toch exact dezelfde coalitie die destijds de missie naar Kunduz onderling bekokstoofde die het nu weer eens is? De derde Politieke Wet der Akkoordnamen is in dat soort gevallen kraakhelder: Kunduzakkoord. Maar we zijn er uit. Dankzij onze mol in Kabul. Die geforceerde naamsverwisseling komt omdat de Hollandse manier van uitspreken (koendoez) nog al wat vreemde gezichten in Afghanistan oplevert. Ordinair gezegd: een koendoezakkoord betekent in het Afghaans een 'kontneukakkoord'. Verzinnen we niet zelf hoor. Dat zeggen de Afghanen als ze vanuit hun lemen hut op hun iPad het politieke nieuws in Nederland volgen. Koen = kont. Doez = naaien/dichtnaaien/naaier. Iedere keer wanneer in de media de term 'kunduzakkoord' voorbij komt denken ze in Afghanistan aan anale seks. Ligt best gevoelig in een land dat voor 99% bestaat uit ultrapreutse haatbaarden. En aangezien we (dankzij Groenlinks) nog steeds een paar militairen + ongewapende politietrainers in die zandbak hebben rondlopen was een minder explosieve naam dringend gewenst. Dat is dus de reden dat het kunduzakkoord plotseling overal lenteakkoord moet heten. Dat, en natuurlijk het feit dat we net al een Bruin gedoogkabinet achter de rug hebben.

Reaguursels

Inloggen

Samengevat wordt het dus een kont-doe akkoord.

dedreaugkleaut | 05-05-12 | 22:38

Destijds moest ook het halve leger naar Irak toe zonder te weten wat er daar moest worden gedaan.
Deze operatie kostte een miljoen euro per dag!
En wat is/was de netto-opbrengst? Twee bruggen die geen bruggen meer zijn omdat de schapen erover heen moesten.
Die gekke Hollanders!!!!

Limbootje | 05-05-12 | 16:12

Kan me niet voorstellen dat die afghanesen een probleem hebben met het koendoezakkoord. Heb altijd begrepen, dat die War Lords graag kleine jongetjes in hun kont neuken.

LangeBerry | 05-05-12 | 13:30

@wilhelm tell; @niemands knegt; @pius; @zatkniss
Zwitserland is vooral zo saai als een bergwei. Alles heeft dus een prijs.

LangeBerry | 05-05-12 | 13:28

We zijn zo hard genaaid met die Eurozone, elke dag meerdere nieuwsberichten die dat bevestigen. Ik moet nu wel noodgedwongen op Geert stemmen ( aangezien de SP echt geen optie is).

caspert79 | 05-05-12 | 12:38

Blijft dus Kunduz-akkoord, toepasselijk kan niet.

kopje | 05-05-12 | 11:41

Klopt die naam toch nog beter dan dat ik dacht !

Lenco | 05-05-12 | 05:53


Het is ook een kont-neuk-akkoord, een waar deze politici de werkende Nederlander naaien met hogere betalingen; GTW, accijnzen, reiskosten vergoeding, inkomsten belastingen, rijken belasting, terwijl er niets bezuinigd wordt op ontwikkelingshulp, publieke omroep en andere linkse hobbies.

Revolución | 05-05-12 | 03:29

La Vie En Rose | 04-05-12 | 17:52 | + 2 -
Over Zwitserland, daar staan ze er ook niet zo vrolijk voor. Ze hebben evenveel en misschien wel meer dan Nederland last gehad van de europse crisis, omdat dat hun grootste afzet markt is. Ook is de koers van de Frank enorm gestegen waardoor de concurrentie positie sterk gedaald is. Het werkloosheidspercentage is er in 2010 zelfs met 42,31% gestegen. www.indexmundi.com/nl/zwitserland/werk...

denk.toch.eens.na | 05-05-12 | 00:13

La Vie En Rose | 04-05-12 | 17:38 | + 5 -
Gelukkig u bent er nog, was bijna bang dat ik iets goeds had gezegd.

Ik zou ook zo simpel willen denken als u. De meeste plannen die iedereen hier namelijk zo verschrikkelijk vind (btw, zorg bijdrage) komen namelijk toch echt van vvd en cda. Natuurlijk heeft Groenlinks er wat onzin bij gedaan, maar dat maakt de rest niet minder verantwoordelijk.

Daarnaast hoeft u mij echt niet op een topic te wijzen.

denk.toch.eens.na | 05-05-12 | 00:08

Hoezo? Ik dacht net dat die Afghanen vaste klant waren in het geinige rovershol van hun jonge vriendjes.

Tricephalus | 04-05-12 | 23:47

De varkensgriep moest toen ook veranderd worden in de Mexicaanse griep, reden bekend!

lanexxx | 04-05-12 | 22:52

@pius | 04-05-12 | 19:08 |
Jou snap ik altijd, beste pius.
Vooral de directe democratie van Zwitserland spreekt mij aan; het volk kan met een initiatief of een referendum direct invloed uitoefenen op de regering van het land.
nl.wikipedia.org/wiki/Overheid_van_Zwi...
En dat mogen en kunnen toch meer landen doen, zonder dat de Zwitsers hun bijzondere positie hoeven in te leveren? Wij zijn daarnaast toch niet zo goed met geld, naar nu al een tijdje blijkt.

Niemands Knegt | 04-05-12 | 19:46

Typisch dat ze in Afghanistan dus zelf een provincie kontneuk hebben genoemd...

stef van hout | 04-05-12 | 19:31

Bah. Lenteakkoord; multiculturele samenleving; kansenwijk; klimaattaks; allochtoon; Vogelaarwijk; Melkertbaan; kwartje van Kok; solidariteitsheffing.

Een greep uit de grabbelton linkse Newspeak, als exclusieve lekkernij opgediende stront. Duur, doelloos en destructief. Vol verborgen gebreken en altijd onder een valse vlag.

Jan Passant mk2 | 04-05-12 | 19:11

@Niemands Knegt | 04-05-12 | 17:21

Zwitserland is vooral zo rijk door haar financiële sector, en het feit dat ze altijd een status-aparte hebben gehad. Ze profiteren dus van de EU in a way. Maar als iedereen Zwitserland gaat worden dan lukt het niet meer. Snap je.

pius | 04-05-12 | 19:08

Gifgroen akkoord; CDA-groen akkoord.

ecologiste | 04-05-12 | 18:23

Zatkniss | 04-05-12 | 17:12
Sorry, vandaag geen Nelson voor mij. Hang vanavond wel rond in Seefeld.
Niemands Knegt | 04-05-12 | 17:21
Inderdaad. Maar daar noem je vooral de dingen die de gemiddelde geenstijler erg leuk vindt.
Ik denk echter dat bijvoorbeeld Bert Brussen met zijn kruistocht tegen fatsoen en zijn Ede trauma het weinig naar zijn zin zou hebben voor lange tijd in CH. En zeker buiten de stad.

Wilhelm Tell | 04-05-12 | 18:03

Zit al een tijdje wat Kunduz akkoorden op mijn gitaar te spelen, volgens de buurvrouw heb ik de juiste snaar nog niet geraakt.

Bruno Alaska | 04-05-12 | 17:59

@Niemands Knegt | 04-05-12 | 17:21
Klopt en ze staan er economisch gezien ook een stuk beter voor.

Goed alternatief voor als je Nederland/de EU helemaal zat bent.

La Vie En Rose | 04-05-12 | 17:52

@denk.toch.eens.na | 04-05-12 | 16:49
Topic niet gelezen?

Het Kunduzakkoord - dat geen akkoord is, want ze gaan nog een paar weken verder onderhandelen - is op initiatief van Sap tot stand gekomen om het CDA en de VVD te redden en er voor zichzelf wat uit te slepen. Dankzij Sap is ook de Kunduzmissie doorgegaan, dus vandaar de naam.

Het Catshuisakkoord is slecht op punten die voor Sap, Pechtold en Slob belangrijk waren (dus eigen politieke agenda en niet vanuit landsbelang) gewijzigd.
Vandaar dat het Kunduztrio en met name Sap slechts hoon krijgen en niet de VVD en het CDA.

La Vie En Rose | 04-05-12 | 17:38

Alweer een imaginaire lente. Links is er maar druk mee.

natte krant | 04-05-12 | 17:37

LOL! Het kan bijna geen toeval zijn dat de betekenis van Kunduz zowel de lading van de missie als het akkoord dekt.

Dus GL spindoctor Anita de Horde en Liesbeth van Tongeren kunnen de pot op met hun 'lenteakkoord' en 'hardcore groen'.

We houwen um durin.

Kunduzakkoord.

Ook dagelijks als hashtag op den Twitter.
Tot de verkiezingen.
Daarna zien we wel weer verder.

La Vie En Rose | 04-05-12 | 17:26

@Wilhelm Tell | 04-05-12 | 16:50 |
@Wilhelm Tell | 04-05-12 | 16:59 |
Inderdaad is het land van de kaasfondue misschien wel het voorbeeld voor de broodnodige politieke vernieuwingen van onze compleet vastgeroeste particratie:
Zwitserland heeft nog steeds een actief systeem van mobiele grenscontrole om de criminaliteit te beperken.
Zwitserland heeft een quotum ingesteld voor Oost-Europese immigranten.
Zwitserland heeft geen verplichting om Oost-Europese immigranten na verloop van tijd een uitkering aan te bieden.
Zwitserland wil een vertrekpremie instellen voor afgewezen asielzoekers.
Zwitserland heeft een minarettenverbod.
Zwitserland heeft een verplicht referendum en een facultatief referendum.
Zwitserland heeft een Volksinitiatief.
Zwitserland heeft een Landsgemeinde.
Zwitserland heeft een zeer interessante en uiterst belangrijke gemeentepolitiek, voor en door de burger.
Zwitserland is geen lid van de EU.
Zwitserland is geen lid van de NAVO.

Niemands Knegt | 04-05-12 | 17:21

De coalities liepen de polonaise door de Tweede Kamer, Sap voorop, Alexander met puntmuts en hengel erachter en Rutte op zijn knieën bij de Jager, luidt zingend:

Kunduz, Kunduz,
Kunduz, Kunduz,

Kunduz, Kunduz,
de burger is een hoer.

Maxime had het begrepen en verliet het feestje stilletjes via de zijdeur.

netniet | 04-05-12 | 17:14

Wilhelm Tell | 04-05-12 | 16:59 | + 0 -
Waar woon je in Ch? Zurich?
"gaat biertje drinken in Nelson pub, naast Bahnhofstasse bij Beatenplatz"

Zatkniss | 04-05-12 | 17:12

Lente betekent vrouw meppen, vandaar dat GL daaraan de voorkeur geeft.

subsidistan | 04-05-12 | 17:06

Kaas de Vies | 04-05-12 | 16:52
Het is prachtig hier. Beetje raar af en toe, maar zeker een upgrade vergeleken met NL.
In het land van de kaasfondue houden mensen over het algemeen rekening met elkaar. Met natuurlijk als extreemste voorbeeld dat in veel huurcontracten staat dat je tussen 22:00 en 7:00 de WC niet mag doortrekken, dat maakt namelijk te veel lawaai.

Wilhelm Tell | 04-05-12 | 16:59

De door de gedereguleerde financiële markten aangerichte schade wordt verhaald op de burger, enkel en alleen uit loyaliteit aan een megalomaan Europees project dat geopolitieke herstructurering combineert met een haast sadomasochistische voorkeur voor technocratische besluitvorming.
De bevolking betaalt voor de bancaire reddingsoperatie in 2008, waarmee het begrotingstekort steeg van 45 naar ruim 58 procent, en de, om het eufemistisch te zeggen, chaotische financiële situatie in het Zuiden van Europa en de clowns in Den Haag komen zowat klaar op hun eigen 'bezuinigingsfeestje'.
Inderdaad Brusselmans de enige juiste omschrijving van het akkoord is 'kontneukakkoord'.

Niemands Knegt | 04-05-12 | 16:56

@Wilhelm Tell | 04-05-12 | 16:50 | + 0 -
Vertel eens wat meer over dat land van de kaasfondue.

Kaas de Vies | 04-05-12 | 16:52

Je zou trouwens maar in Kunduz wonen...

Doc Damage | 04-05-12 | 16:51

me,myself and IK | 04-05-12 | 16:03
Prachtig.. Iemand die denkt dat problemen opgelost worden in de politiek als een minister niet de tijd krijgt om zich fatsoenlijk in te werken.
En wat betreft mijn naam: in het land van de kaasfondue gaat het er een stuk rustiger en fatsoenlijker aan toe - in vele opzichten.
Problemen in een democratisch land los je niet op met chaos, gepolariseer en opportunisme.

Wilhelm Tell | 04-05-12 | 16:50

Moeten we het cda en de vvd niet iets meer haten voor dit akkoord, zij hebben de meeste zetels in gebracht. Groenlinks heeft alleen een paar "groene" dingetjes erin gestopt.

denk.toch.eens.na | 04-05-12 | 16:49

Dus het is een naam die op waarheid is gestoeld? Bukt u even, burger?

Nietvoordekat | 04-05-12 | 16:46

Kaas de Vies | 04-05-12 | 16:30
Minder ergernis, minder papier, minder veiligheid fuck ups, minder grijze gebouwen, meer tijd voor core business, etc. Het is gewoon werkverschaffing, niks meer en niks minder.

harry pikkel | 04-05-12 | 16:39

'Lenteaccoord' klinkt ook niet.
De Praagse Lente was misschien nog écht een politieke lente, ruw verstoord door de inval van de Russen, maar de Arabische Lente is eigenlijk al helemaal geen politieke lente te noemen, eerder een politieke herfst met uitzicht op een politieke winter, zo niet een politieke ijstijd.
'Playmobilaccoord' misschien?

Schoorsteenveger | 04-05-12 | 16:38

damnschreeuwer | 04-05-12 | 16:29 | + 0 -

Getverdemme! Wat een k.tvolk daar...

eerstneukendanpraten | 04-05-12 | 16:38

Kaas de Vies | 04-05-12 | 16:35 |
Tsja... Dat is ook zo... Mwa misschien omdat ik voorzie dat er nog wel mensen radicaliseren... Maar verder nee, idd waarom zouden ze..?

Doc Damage | 04-05-12 | 16:37

Neem nou maar van mij aan dat het gewoon een EUSSR akkoord is dat door de kunduzcoalitie is geratificeerd, en dat we daar nog een hele hoop veel meer van gaan krijgen.

Kunst voor dit zooitje gannef is om nu bij elkaar te kunnen blijven. Maar met Sap en Pechtold weet je het maar nooit,want Sap glijd constant van haar stoel als er iemand groen roept, en Pechtold staat om de haverklap in een camera lens z'n haar in model te brengen!

deraderendraaien | 04-05-12 | 16:37

@Doc Damage | 04-05-12 | 16:35 | + 0 -
Waarom zouden ze.

Kaas de Vies | 04-05-12 | 16:35

netniet | 04-05-12 | 16:34 |
Ja of slavendrijver. Het enige verschik met vroeger is dat we nu zelf ons eten moeten komen. Maar beloning is er niet echt meer bij.

Doc Damage | 04-05-12 | 16:35

Heey Den Haag leest u mee?!!

Doc Damage | 04-05-12 | 16:35

de grote Anti | 04-05-12 | 16:30

Je wordt ook betaald alleen is de overheid je pooier, jij begrijp ?

netniet | 04-05-12 | 16:34

Meanwhile is de moderatie bij van Jole op tilt geslagen. De allereerste halleluja stemming over het Kunduz Quintet is omgelagen naar drommen met virtuele hooivorken en galgen bewapende reaguurders, en zijn de D66 en GL apologeten schielijk in hun holen terug gekropen.

bakoenin | 04-05-12 | 16:34

First Contact | 04-05-12 | 16:29 |
Precies. Ik voel me steeds meer een sukkel omdat ik werk en alles netjes volgens de wet doe. Ik ben te trots om uitknijper te worden en zo ben ik ook niet opgevoed, maar inwendig kook ik!

Doc Damage | 04-05-12 | 16:34

de grote Anti | 04-05-12 | 16:26 | + 2 -

En zo blijft Nederland ziek , of met andere woorden we worden ziek gehouden.

Eurotokkie | 04-05-12 | 16:31

@harry pikkel | 04-05-12 | 16:28 | + 0 -
Daar ben ik al 1432 jaar voorstander van.

Als je het simpeler maakt door dat wegstrepen, heb je minder ambtenaren nodig, minder fouten en minder fraude.

Kaas de Vies | 04-05-12 | 16:30

Eigenlijk zouden ze mij moeten betalen om mij in de kont te naaien,toch.. omgekeerde wereld pff.

de grote Anti | 04-05-12 | 16:30

@Doc Damage | 04-05-12 | 16:23
Ja naar mijn gevoel hield je eerder een goed gevoel over aan "je steentje bijdragen aan de maatschappij" zorgen dat de ouderen later van hun pensioen kunnen gaan genieten en waar mogelijk wij zelf later ook. Hard werken om jezelf later een goede toekomst te geven. Het is dweilen met de kraan open.

First Contact | 04-05-12 | 16:29

@Fijnstoffer | 04-05-12 | 16:24
Met het verkopen van zijn "Liberalen" principes aan de SGP had Rutte ook weinig moeite...

da wizard | 04-05-12 | 16:29

Kaas de Vies | 04-05-12 | 16:14
Over het verschil tussen bezuinigingen en lastenverzwaringen gesproken: ze willen dat eigen risico weer gaan compenseren voor de lagere inkomens. Daar heb je dus weer mensen voor nodig die dat gaan controleren en uitvoeren = grotere overheid = lastenverzwaring.

Waarom niet eens al die compensaties tegen elkaar wegstrepen en het belastingstelsel sterk vereenvoudigen? Dan krijg je dus een kleinere overheid en dus een lastenverlichting.

Verder zou je, los van het financiële, ook nog een boom kunnen opzetten over het effect van die bureaucratie op de mentaliteit. Hoeveel mensen leven nu al van het controleren van andere mensen? En wat doet zoiets met de geroemde solidariteit?Je kweekt zo een land van boekhouders, terwijl de enige manier om uit de crisis te komen, productie en daarmee creativiteit is. Precies het tegenovergestelde dus.

harry pikkel | 04-05-12 | 16:28

de grote Anti | 04-05-12 | 16:26 |
Ik voorzie gouden tijden voor u (zwart werken is pas strafbaar als ze er achter komen)

Doc Damage | 04-05-12 | 16:28

Ga nooit naar de huisarts,mijn verwondingen hecht ik zelf en gebroken botten spalk ik zelf.. Waar de neuq betaal ik eigenlijk zorgverzekering voor?
Owja,om in de kont genaaid te worden.

de grote Anti | 04-05-12 | 16:26

En alleen al daarom: het Koendoez kwintet...

da wizard | 04-05-12 | 16:26

Doc Damage | 04-05-12 | 16:17 | + 0 -

Dan klopt er iets niet maar dit wisten we al , bijvoorbeeld banken die de opslag van de variabele rente buiten alle regels om gewoon gaan verhogen en wie zegt er iets van , juist .

Eurotokkie | 04-05-12 | 16:25

Die Diederik Samklepper, die was toch óók van Greenpeace? Die denkt er tóch ff anders over.

redsniper | 04-05-12 | 16:24

Overigens dient men bij het GL/D66/CU/CDA-bashen te bedenken dat de 'liberaal' Mark Rutte net zo hard mee doet aan de kontneuq-orgie. Niet bezuinigen maar ordinaire belastingverhoging zou hem een gruwel moeten zijn.

Fijnstoffer | 04-05-12 | 16:24

@ Hölzenbein

Geweldige polemiek tijdens het Pim (Pin)topic met de medereaguurders btw. Niet dat ik nu direkt een fan van al je tegels geworden ben maar bijzonder zijn ze wel, en nu hou ik op met slijmen naar Holzie...

eerstneukendanpraten | 04-05-12 | 16:23

First Contact | 04-05-12 | 16:20 |
Het is toch van de gekke? Volgens mij moet modaal worden bijgesteld naar 100k netto. Ik zit ook aardig boven modaal, wat zou beteken dat je iets goed doet en je wat extra kan veroorloven. Maar dat is gewoon niet het geval.

Doc Damage | 04-05-12 | 16:23

@netniet | 04-05-12 | 16:14
Zou pechoog dan met JK!.. nehh.. brrrr!

deraderendraaien | 04-05-12 | 16:21

En we zijn op een punt aangekomen dat zelfs ik, doorgaans rustig en weloverwogen, woede voel opkomen. Eigenlijk zouden we moeten demonstreren en heel Den Haag slopen... Het is niet netjes maar het kan niet anders geloof ik. Stemmen helt in elk geval niet.

Doc Damage | 04-05-12 | 16:20

@Doc Damage | 04-05-12 | 16:17
Hier net zo, bovenmodaal en hou amper wat over.
*grijpt weer naar zakdoekjes*

First Contact | 04-05-12 | 16:20

Welke naam ze ook eraan geven we worden gewoon hard gepakt door dit akkoord.

Eurotokkie | 04-05-12 | 16:19

Heb persoonlijk nog een klein beetje hoop dat het allemaal goed gaat komen in september. Links graaft de komende maanden verder en de Noord-Afrikaanse en Oost-Europese PR machine van Geert Wilders dendert voort.

First Contact | 04-05-12 | 16:19

Eurotokkie | 04-05-12 | 16:10 |
Jaa ik tel mijn zegeningen iedere dag op het werk. Tot dat ik mijn loonstrook zie en constateer wat er al is afgeroomd voordat het mij bereikt. En dat is nog maar het begin van alle verplichte kosten. Ik heb best een leuk baan met een goed salaris, maar alle lastenverzwaringen zorgen er voor dat mijn harde werk niet meer wordt beloond. Maar geeft wel een goed gevoel dat een hoop van dat gestolen geld naar natuur en uitknijpers gaat.

Doc Damage | 04-05-12 | 16:17

Jammer joh!.. Kunduzaccoord blijft Kunduzaccoord!

Al schreeuw je nog zo hard dat het lente is.
Geert Wilders is en blijft voor GroenLinks toch ook een haatzaaier? Het Kunzuzaccord blijft dus gewoon het Kunduzaccorde,... Of had ik dat al gezegd!

deraderendraaien | 04-05-12 | 16:15

Alle deelnemers hebben Sap gekunuzd. Daarom is de kudt natuurlijk zo blij ineens.

netniet | 04-05-12 | 16:14

@harry pikkel | 04-05-12 | 16:10 | + 0 -
Wellicht moeten wij de heren en dames politici eens uitleggen wat een bezuiniging is, want volgens mij kennen ze de definitie niet.

Kaas de Vies | 04-05-12 | 16:14

Wel altijd glijmiddel gebruiken bij het kontneuqen, anders doet het een beetje au!

eerstneukendanpraten | 04-05-12 | 16:14

Stom toevallig natuurlijk dat die 400 euro eigen bijdrage onder de post 'nog in te kleuren bezuinigingen' viel en niet gespecificeerd werd toen de publieke opinie vòòr 1 mei gemasseerd moest worden. Triomfantelijk doen en dan een dergelijk belangrijk punt onder tafel schuiven.

Typerende beslissing trouwens. De overheid wint omdat er minder mensen zorg aanvragen. De zorgverzekeraars (die er toch al lekker warmpjes bijzitten dankzij hun verplichte klantenkring) maken 230 euro winst per verzekerde die wel aanspraak maakt op de zorg. En ja, drie keer raden wie het kind van de rekening is. Bedankt maar weer, zorgverzekaarvertegenwoordigers van de Kunduz-coalitie.

harry pikkel | 04-05-12 | 16:10

De naam Kunduzakkoord vat het wel zo'n beetje samen eigenlijk, dus prima naam. Jammer alleen dat een bepaald deel van de NL bevolking daar veel tijd voor nodig heeft om dat te ondervinden.

Mr. Neon | 04-05-12 | 16:10

Doc Damage | 04-05-12 | 16:08 | + 0 -

Je werk voor mensen buiten Nederland, dit moet je toch een goed gevoel geven.

Eurotokkie | 04-05-12 | 16:10

@Kaas de Vies | 04-05-12 | 16:05

Met jou? Nee dank je. Jij zabbert me wat af op een dag, man man man.

Hölzenbein | 04-05-12 | 16:09

Eigenlijk snap ik niet zo goed waarom ik nog werk? Kilometer vergoeding omlaag, ziektekosten zelf dokken terwijl je verzekerd bent maar wel geld naar natuur enzo. Kan de natuur niet een paar jaar zelf de shit regelen? Nog even en werken is crimineel en crimineel is lievv...

Doc Damage | 04-05-12 | 16:08

De vraag is kunnen we naar 12 september leven met het Samsomakkoord.

Eurotokkie | 04-05-12 | 16:08

"in het Afghaans " Welke van de vele talen die men daar spreekt wordt er precies bedoeld? Urdu? Pashti?

Tapu | 04-05-12 | 16:05

@Hölzenbein | 04-05-12 | 16:04 | + 0 -
Dat stel ik voor dat we elk topic zo beginnen en eindigen.

Kaas de Vies | 04-05-12 | 16:05

"dankzij Groenlinks" is een compleet foute redenering en daarom ga ik niet verder in dit topic. Erger nog, het is ee leugen.

Hölzenbein | 04-05-12 | 16:04

Wilhelm Tell | 04-05-12 | 15:54 | + -2 -
Als die saaie politiek terugkomt dan groeit de onderhuidse onvrede tot nog groter proporties dan nu, als dan de bom een keer barst zullen de gevolgen wel wat groter zijn dan meer dan eens per vier jaar een vakje aankruisen.
Je doet je naam trouwens weinig eer aan Wilhelm Tell.

me,myself and IK | 04-05-12 | 16:03

Vanuit je lemen hut op het Afghaanse platteland het politieke nieuws in Nederland vanaf je iPad volgen? Dan moet je je echt vervelen....

brutus68 | 04-05-12 | 16:03

@pius | 04-05-12 | 15:59
Precies. En zo lang Nederlanders blijven stemmen op gasten die flink veel lawaai maken voor 'onze belangen' ipv op een partij stemmen die het meest bereiken kan van 'onze belangen', zal er wel geen rust in de tent komen.

Wilhelm Tell | 04-05-12 | 16:02

GroenLinks is er uit de nieuwe naam is CircusKunduzakkoord.

Eurotokkie | 04-05-12 | 16:02

GroenLinks heeft niet door dat ze zelf in de kont zijn geneukt. Keihard, bijvoorbeeld met die reiskosten. Omfat ik straks nog maar de helft van het reinkaartje terug krijg, scheelt duizenden euro's per jaar, heb ik alvast de lease auto besteld.
Wordt straks wel lekker rustig in het ov, sukkels bij groen niks.

beenthere | 04-05-12 | 16:01

Al noem je het Verwenyoghurtakkoord, het blijft naaierij. Het Binnenhof zou een besloten club moeten worden waar je alleen maar met een p... ho, wacht...

o)+ | 04-05-12 | 16:01

Kunduzakkoord? Sinds wanneer nemen we frames van de SP over? Voor je het weet verzuipen we in de Roemeriaanse woordspelinkjes.

Anders nog? | 04-05-12 | 16:00

In een tijd dat mensen minder geld hebben om uit te geven en het land richting een depressie schiet de BTW met twee procent verhogen geeft wel aan hoe ontzettende dom de partijen van het Kunduzakkoord zijn.

me,myself and IK | 04-05-12 | 16:00

@SJOEE!!!11 | 04-05-12 | 15:56
Er wonen waarschijnlijk veel geitenhouders.

Fijnstoffer | 04-05-12 | 16:00

Uiteindelijk krijgene diegenen die wel verantwoordelijkheid nemen (hoe imperfect dan ook) de schuld. Geniaal van onze Geert.

pius | 04-05-12 | 15:59

"Door belasting te heffen op de woon-werkvergoeding krijgt de gemiddelde werknemer volgens vakbonden de helft minder reiskosten vergoed. Dat kan honderden tot duizenden euro's per jaar schelen."
www.telegraaf.nl/dft/12062865/__Person...
Heeft niets met lentefrisheid te maken, dus:
Kunduzakkoord = kontneukakkoord

Fijnstoffer | 04-05-12 | 15:58

Ik zie toch wel voordelen in dit akkoord, kunnen we heerlijk ouderwets Groen Links slopen.
Zeg nou eens eerlijk, dat is toch veel leuker dan over Bruin zeuren.

irriducibili79 | 04-05-12 | 15:57

Op zich best een toepasselijke naam. Maar uhh... waarom gaan die Afghanen dan een provincie naar kontneuqen vernoemen als ze er zoveel schande van spreken?

SJOEE!!!11 | 04-05-12 | 15:56

Is het dan ook eindelijk tijd voor rokjuzdag? Want dat kanduz nu?

Den Meester | 04-05-12 | 15:55

@Biff Eagleburger | 04-05-12 | 15:43

Lompe zakken zijn ruim op voorraad inderdaad, maar dat zoek ik ook al niet (wegens zelf al personificatie te zijn van, en omstreken).

Het leven gaat weer eens niet over -rozen- appeltjesgroene weiden.

Reinaert | 04-05-12 | 15:54

@janneman1977 | 04-05-12 | 15:52 | + 0 -
In Brussel kunnen ze ook niet rekenen hoor, wist je dat niet?
Er is dus nog nooit een begroting daar goedgekeurd, maar ze weten wel dat ze 8% meer nodig hebben.

Hahahaha, boeheoehoehoehoe, sniff.

Kaas de Vies | 04-05-12 | 15:54

Ik vind inmiddels bijna alles prima zolang de nieuwe coalitie de hele rit eens uit zit.
De laatste 10 jaar was de politiek een grote poppenkast. We hebben nu in Nederland een halve generatie rondlopen die denkt dat dat zo hoort.
Terug naar saaie (maar wel goede) politiek, aub.

Wilhelm Tell | 04-05-12 | 15:54

Kunnen we al die andere akkoorden van de laatste tijd ook gewoon Kunduzakkoord noemen. Wel zo makkelijk!

kraaghaar | 04-05-12 | 15:53

En niemand weet wat er precies in dat akkoord staat, en toch staat meer dan 50% van Nederland te juichen en op Wilders te schelden. Het is nog allemaal zo vaag dat het CPB het niet eens kan doorrekenen. En al de media trappen in dit D66 programma da lasten verzwaring, huizenmarkt en economieomzeephelping hervorming noemen. Maar goed, op 12 september heeft Nederland de laatste kans. Ik ben bang eigenlijk.

Winston1 | 04-05-12 | 15:53

Nomen est Omen: Kunduzakkoord is wel degelijk de juiste benaming. Het volk wordt oneindig in het rectum genomen door de hypocrieten. Totdat de rek eruit is, dan mag het weg.

Jaap de Paap | 04-05-12 | 15:53

Misshien is kontneukakkoord wel een goede naam
Het is toch vreemd dat dit akkoord in Brussel ligt zonder berekening van het CPB
Het is toch vreemd dat de berekening van het CBP waarschijnlijk pas naar buiten komt na de verkiezingen
Die eurocommissaris rehn moet een oordeel geven over de begroting, of het voldoende is of niet
Als het CPB het niet kan uitrekenen, waarom zouden ze dat in Brussel dan wel kunnen?
Ze zouden daar in Brussel toch niet zo maar ongezien de begroting goed keuren, toch?? toch
Dan zijn ze in brussel toch niet geloofwaardig
In Brussel kunnen ze het akkoord ook afkeuren, het zijn wereldvreemde mensen daar dat het moet kunnen

janneman1977 | 04-05-12 | 15:52

-
wat heeft lastenverzwaren over de ruggen van chronisch zieken nu met lente te maken Jolande ? ( wel alles met Kunduz, want daar verbranden we veel geld.. ONS geld!)

(c)ZWITSUL | 04-05-12 | 15:52

Anita bedoelde natuurlijk eigenlijk ook gewoon dat het een lekker strak akkoord is.

panacee | 04-05-12 | 15:52

"GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent, die zo langzamerhand echt wat te oud wordt voor dat gebleekte punkhaar, vindt het eigenlijk wel prima dat vrouwen in een burqa door het leven waggelen."
www.elsevier.nl/web/Opinie/Vrouw-van-d...
"De Arabisch Europese Liga is een radicaal-islamitische organisatie die streeft naar een islamitisch Europa. De club gaf haar volgelingen voor de Tweede Kamerverkiezingen een stemadvies voor GroenLinks. Ook D66 is voor de AEL een acceptabele partij."
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/2...

Nog afgezien van de groene luchtfietserij en pedofielenknuffelarij uit het verleden, is dit genoeg om te walgen van GL.

Fijnstoffer | 04-05-12 | 15:51

Trouwens, volgens mij ben ik weer single. Dat wordt weer lekker flirten zo, ik heb er nu al zin in.

Kaas de Vies | 04-05-12 | 15:49

Geertje lacht zich de ballen uit de broek.

Conan de Rabarber | 04-05-12 | 15:48

@Kaas de Vies | 04-05-12 | 15:42 Juistem. Je hebt 'm helemaal.

vraagstaart | 04-05-12 | 15:47

het is meer een kontdoucheakkoord met een waterstraal van 50 atmosfeer.

cumshaft | 04-05-12 | 15:46

@Biff Eagleburger | 04-05-12 | 15:43
Probeer het eens bij een handel in pijporgels.

rara | 04-05-12 | 15:46

Een akkoord van een lentejunta is een lenteakkoord en nartuurlijk ook al die andere benamingen.

Vigil | 04-05-12 | 15:45

Dan klopt het toch?
De werkende, autorijdende en belastingbetalende burger wordt keihard in de aars genomen.

James Lastig | 04-05-12 | 15:44

Afghanen lezen Nederlandse kranten?
Had niet gedacht dat de gemiddelde Afghaan überhaupt kan lezen.
*zwaait naar Afghaanse reaguurders*

Überbottehork | 04-05-12 | 15:44

-weggejorist-

S.Hole | 04-05-12 | 15:43

@Reinaert | 04-05-12 | 15:34

Misschien heeft het iets te maken met een plompzak. Veel over gehoord, maar vind er maar eens één op de markt.

Biff Eagleburger | 04-05-12 | 15:43

@vraagstaart | 04-05-12 | 15:41 | + 0 -
Dus eigenlijk Jolanda Santorum?

Kaas de Vies | 04-05-12 | 15:42

Het accoord dat bezuinigen en ombuigingen belooft is een ordinaire lastenverzwaring voor de werkende idioten. Er gaat geen enkele ambtenaar uit en het op de nullijn blijven van het bestuurlijke schorremorrie gelooft toch geen werkend mens meer. Veel ambtenaren kosten alleen geld en dragen niet bij tot het nut van het algemeen. De poltiei is nog te duur voor een ziekenbonnetje met 2,4% opgeloste zaken. Nederland is gewoon een klucht geworden en de mensen moeten maar eens goed gaan kijken wat het accoord precies inhoudt> maar ja de zwarte piet is bij greet gelegd en iedereen is daar druk mee bezig zonder te kijken hou we met zijn alleen van achteren genomen gaan worden.

sjipsknip | 04-05-12 | 15:42

Wereldvreemd gebeuren dat GroenLinks: trek de stekker er maar uit

De-P(s)aus | 04-05-12 | 15:41

Anita de Horde? Klinkt als een laag level World of Warcraft character......

Prins Fontainebleau | 04-05-12 | 15:41

Jolanda Kontneuksap, dus eigenlijk?

Brrrr.

vraagstaart | 04-05-12 | 15:41

Niet geschoten is altijd mis.

blandurego | 04-05-12 | 15:40

Ze kunnen het noemen wat ze willen .400 Euro eigen risico in de zorg voelt idd of je keihard in je reet genomen wordt. Gelukkig bezuinigen ze niet op de oprotpremies van zorgmanagers , woningbouw directeurtjes etc .. Dat is dan toch wel een opluchting . Smerige twitterende ratten daar in Den Haag !!

vicecity | 04-05-12 | 15:40

Bijna heel Nederland, wordt hiermee in zijn kont genaaid een toepasselijkere naam bestaat niet

T. Grimbek | 04-05-12 | 15:40

Lenteakkoord?

Doet me dan vervolgens weer aan een Arabische Lente denken.
IJskoud, dodelijk en op termijn de ondergang van alles wat je lief is*.

* Tenzij je natuurlijk een baard draagt en in een jurk loopt.

Reinaert | 04-05-12 | 15:39

Ik vind dit een zwaar misleidende titel. Met kontneuken is namelijk helemaal niets mis.

blauweleasebaklul | 04-05-12 | 15:36

lente akkoord ??
een ijskoude winter gaat het worden,de depressie komt steeds dichterbij.

de dames van groennix moet eens flink ecologisch in de kont geneuqt worden, totdat ze echt groen zien en zijn.

S.Hole | 04-05-12 | 15:36

Heeft koendoez een stedenband met het plaatsje kontneuk op de Veluwe?

Willem VanDer Decken | 04-05-12 | 15:36

Verdomme zeg. Je zal maar Koen heten. Ben je ook mooi geduzt.

LeBut_013 | 04-05-12 | 15:34

Kunduzakkoord? Ik begrijp er nog steeds helegaar niks van.

Want wat is in 's hemelsnaam een Kundu? Wat een zakkoord is dat weet ik wel en daar kan ik me wel iets bij voorstellen: da's een koord rond het laaghangend gedeelte van mij edele delen dat steeds strakker wordt aangetrokken zodat het uiteindelijk van blauw via paars appeltjesgroen kleurt.

Maar die Kundu? Verlos me. Ik snap er nog steeds geen reedt van. Kundu zakkoord. Hoe kom je er op.

Reinaert | 04-05-12 | 15:34

Jolanda Sap, lente heeft ook weer toegeslagen op je venusheuvel, je moet weer maaien.

Kaas de Vies | 04-05-12 | 15:34

Een voordeel, obstipatieklachten zullen verdwijnen, wat weer scheelt op het medicijnenbudget van die 400 euro eigen risico.

kapotte_stofzuiger | 04-05-12 | 15:34

Kunduzaccoord is ook een ruknaam, wat het accoord zelf ook inhoudt. Andere naam graag.

Muxje | 04-05-12 | 15:33

Die Afghanen hadden eerder door dan wij dat we keihard in den aarsch genomen worden met dat lenteneukakkoord.

rara | 04-05-12 | 15:32

Hoppa.... nog maar een keer GL en D'66 flink bij de taas pakken.... kan niet vaak genoeg gebeuren!

Kortom: Hulde!

Fatwabuster | 04-05-12 | 15:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl