Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rust in Vrede. Tom Staal (1974 - 2012)

120504_KIST0222.jpg Doodgaan is nooit leuk. Nog los van het persoonlijke leed & verlies: het kost een onzalig vermogen om iemand keurig volgens het lijkomhulselbesluit onder de grond te stoppen. En dan hebben we het nog niet over de koffie & cake. Mensen halen de gekste dingen uit om onder zulke torenhoge kosten uit te komen. Daarom besloot onze Tom zichzelf af te laten leggen om er achter te komen of dat ook goedkoper kan, iemand kisten. Handleidingen genoeg (pdf) op internet, en met de hulp van kistenmaker Hans Denijs bouwde Tom zelf zijn budgettair verantwoorde Doodskist des Doods. Nu alleen nog even vervoer naar de laatste rustplaats regelen. RouwstoetTV!

Reaguursels

Inloggen

Staat je best wel goed zo'n houten pyama....

Fruitvliegje | 05-05-12 | 20:23

toen ik die kop las was er even de hoop... maar bij die foto geloofde ik het al niet meer

dutch driver | 05-05-12 | 18:41

Ik ga echt niet dood liggen te zijn in zo'n cheap multiplexkistje.
Ik wil zo'n mooie bronzen kist!
www.walmart.com/ip/Lady-de-Guadalupe-S...
En ik ga dwarsliggen want dat begraaft lekker moeilijk!

lilluke halve hoan | 05-05-12 | 16:46

Is tom van 1974? Wat een oude harses zit er op.

Sjakkie van de Hoek | 05-05-12 | 15:12

Kansleaus | 04-05-12 | 21:57 |

Ik had het over de moraalfaal van GS

Blowfish | 05-05-12 | 12:39

Kan die Tom Staal niet wat sneller oprotten?

Een Soort Iets | 05-05-12 | 09:44

Ik was eigenlijk van plan voor de 100 te gaan, maar kan ik over 86 jaar nog steeds zon kist bestellen?

aardt | 05-05-12 | 08:23

@necrosis | 05-05-12 | 00:25
Laat je niet kisten.

Ing. eslapen | 05-05-12 | 08:02

@zoalshetis | 05-05-12 | 03:48 | + 0 -

dol op nassi!

niet op nazi en dus peop aan linksch

dekogelkwamvanlinks | 05-05-12 | 07:19

was je zo teleurgesteld in kunduz?

dekogelkwamvanlinks | 05-05-12 | 07:18

een topic openen over efficient begraven om 2 over 9. precies een uur na de herdenking.oehhhhh

dat is hier volgens wat linkse geitenwollensokken too much. zielige, linkse jankerds!
ageer eens echt tegen die, inmiddels tandeloze, jodenhater gretta duisenberg. maar nee, dan is het 1000000 minuten oorverdovend stil. want links is gewoon nazi. laten we elkaar geen mietje noemen.

zoalshetis | 05-05-12 | 03:48

De doden moeten in vrede rusten..... allemaal!

Zoeterminder | 05-05-12 | 03:18

Stormageddon | 05-05-12 | 01:54
Kom maar langs en probeer het.

Canis Spurcus | 05-05-12 | 03:07

@Menno Edens | 05-05-12 | 01:04

Godkolere, het is ECHT crisis of nie???

wakkere_nederlander | 05-05-12 | 03:02

@Canis Spurcus | 05-05-12 | 01:52
Nu nog, of mag het morgen ook?

Stormageddon | 05-05-12 | 01:54

Flikker mij maar in zee dan.

Canis Spurcus | 05-05-12 | 01:52

Djies, hedenmorgen had ik ook een bijna-dood ervaring. Lijkstijfheid was reeds ingetreden, gelukkig ging het maar om een kleine 20cm. Mijn vriendin hielp me er vanaf.

DANNY3960 | 05-05-12 | 01:43

Stormageddon | 05-05-12 | 01:39 | + 0 -

?

reppert | 05-05-12 | 01:41

BREKEND en SCOOP!
Bert Wagendorp (Volkskrant) meldt: Geert Wilders is positief getest en mag nu niet meer meedoen met de Olympische Spelen in Londen.

Stormageddon | 05-05-12 | 01:39

Hij wordt toch niet meer opgegraven hé?

Patatter | 05-05-12 | 01:25

Nee, het makkelijkst is het toch, om de overledene in het halfvolle bad te leggen, wij kopen tien bussen gootsteenontstopper en gooien dat, met honderd flinke proppen aluminiumpapier erbij, in het bad, wij zetten het raam open, en wij wandelen meteen weg, want het gas is heel gevaarlijk en zeer brandbaar, maar dat deert de dode natuurlijk niet meer, echter, hij lost wel lekker op, na een uur of twee komen wij terug, en laten we het bad leeglopen... zo, he he... dat was nog es makkelijk !

Menno Edens | 05-05-12 | 01:13

LOL @Parsons | 05-05-12 | 01:02
Ik had me er al voor verexcuseerd, maar bij deze overnieuw. Het is opgenoteerd.

Stormageddon | 05-05-12 | 01:09

@Parsons | 05-05-12 | 01:02 |
Scherp.

Kansleaus | 05-05-12 | 01:06

Ik vind het allemaal nog te duur, het hoeven geen nieuwe planken te zijn, je haalt gewoon hout uit de container ergens, en wat oude schroeven met lijm, heb je ook nog ergens, en je pakt even een karretje, want je vrouw of man, vriend, vader of moeder, neef of nicht rijdt de kist met jou er in, met een karretje even naar de begraafplaats, nou... kost niks meer, je kennissen ontvang je thuis wel, vrouw of man, vriendin of vriend zet thee, bakte een cake, ach jongens... het hoeft echt niets te kosten, de rouwkaart trouwens doen we per email, dus tja... eigenlijk kan het allemaal voor niks..., eh... beetje huur voor die begraafplaats misschien, of cremeren, even zelf brengen die kist, mag mijn vriend hier even bij die meneer de oven in ? Ja meneer, doen we wel, kost niks, merkt die andere familie toch niet... makkelijk toch ?

Menno Edens | 05-05-12 | 01:04

@Stormageddon | 05-05-12 | 00:43
Dude...

Het is tegelijk of gelijktijdig.

Doe dat even opnoteren op de afchecklijst voor de volgende keer.

Parsons | 05-05-12 | 01:02

Zand erover

de euro middenweg | 05-05-12 | 00:57

Bezorgde Buurtvader | 05-05-12 | 00:43 | + 0 -

Kom op dat kun je niet zeggen het was vandaag notabene vrijdag morgen is het weekend dat vind ik heel belangrijk :)

reppert | 05-05-12 | 00:57

@Stormageddon | 05-05-12 | 00:43

Leraar zijn is geen beroep. Het is een diagnose.

Hölzenbein | 05-05-12 | 00:50

En wat moeten we hiermee?

DayMack | 05-05-12 | 00:50

Dikke vette zonde dat Beastie Boy Adam Yauch dood is. Verder vandaag: lekker belangrijk!

Bezorgde Buurtvader | 05-05-12 | 00:43

*Taalnazi is*

@Dhr. W. Anhoop | 05-05-12 | 00:34
U schrijft: "Als ... zijnde".
Dat is fout. Het moet zijn:
"Als (...)" of "(...) zijnde", maar niet allebei tegelijkertijdig. Dat noemen we een contaminatie. En daar hebben sommige mensen een tyfushekel aan. Ik niet hoor, maar ik meld het even.

(@alle zeikerds en minnetjes klikkerts: Ja, tegelijkertijdig is ook een contaminatie en ook fout. Ik weet het. Dat is bewust gedaan. Als grapje. Maar dat is dus nu niet grappig meer, omdat ik het heb moeten uitleggen. Bedankt daarvoor. Mongeaulen!)

Stormageddon | 05-05-12 | 00:43

Als veteraan zijnde waardeer ik de herdenking als een moment van bezinning. Als mens zijnde heb ik mij vermaakt met dit topic. Als man zijnde geef ik mijn wijf morgenochtend een ochtendwip en als persoonlijkheid wil ik na mijn heengaan worden gerecycled (dat is als er nog goede delen te vinden zijn)

Dhr. W. Anhoop | 05-05-12 | 00:34

@Kansleaus | 05-05-12 | 00:04
Je verwart me met een ander, probeer eens zonder hoofdletter.

necrosis | 05-05-12 | 00:25

@ El,
Eén of ander Tom van een legerhut, me dunkt. Of weebrug. Iets van dat.

Kansleaus | 05-05-12 | 00:08

Tom wie?

El_Salvadori | 05-05-12 | 00:05

@Necrosis,
Kleine Eichmann die je bent.

Kansleaus | 05-05-12 | 00:04

@Crematorium-de-Asbak | 04-05-12 | 23:40
We moeten allemaal 'inleveren'.
Vandaar de zoektocht naar goedkopere alternatieven.
Meest simpele is je bezittingen vlak voor je dood wegsluizen naar vrienden en familie.
De waardeloze zooi mag de gemeente waar je woont hebben, tegen een gratis crematie.
*sorry, maat*

necrosis | 04-05-12 | 23:55

@Crematorium-de-Asbak | 04-05-12 | 23:48

Wat is er mis met te veel geld vragen aan je klanten?
Je levert toch een dienst, weliswaar veel te duur maar dat doen wel meer mensen.

neemjemoederindemali | 04-05-12 | 23:53

@Crematorium-de-Asbak | 04-05-12 | 23:40

Flikker jij je klanten ook op het paasvuur dan?

neemjemoederindemali | 04-05-12 | 23:51

@zeg maar jansen | 04-05-12 | 23:43 |
Omdat ik hou van Vuur en de Asbak is Heilig voor me.. Vandaar mijn nick.. Tevens werk ik in de uitvaart (oplichting)Sector..

Crematorium-de-Asbak | 04-05-12 | 23:48

Crematorium-de-Asbak | 04-05-12 | 23:40 Waarom noem je jezelf niet 'asverstrooing de stofwolk'?

zeg maar jansen | 04-05-12 | 23:43

Kansleaus | 04-05-12 | 23:39 Net onder je zie je waarom je niet aan crematie moet denken.

"De Asbak".

Respectloze bedoening daar.

zeg maar jansen | 04-05-12 | 23:41

Daar gaat mijn handel.. en bedankt Geenstijl..

Crematorium-de-Asbak | 04-05-12 | 23:40

@zeg maar jansen | 04-05-12 | 23:37 |
Ik maar weer gelijk denken aan crematie, het sluipt er tóch in na zestig jaar!

Kansleaus | 04-05-12 | 23:39

Kansleaus | 04-05-12 | 23:36 Dan is de kist te groot.

zeg maar jansen | 04-05-12 | 23:37

Frits Barend zou zich omdraaien in z'n graf..

Kansleaus | 04-05-12 | 23:36

@Parel van het Zuiden | 04-05-12 | 22:41
hé, was ik net op dreef..;)

Causa Sui | 04-05-12 | 23:35

@necrosis | 04-05-12 | 23:24

Doe ik ook niet, ik sponsor alleen iets. Oeps...

Hölzenbein | 04-05-12 | 23:34

En een mega korting als je op je grafsteen ook nog eens reclame maakt natuurlijk: 'Hier rust Bertus in vrede... tussen zes plankjes van de Gamma! Bouw ook uw eigen kist en surf snel naar www.gamma.nl!'

Bertus Betonsloper | 04-05-12 | 23:34

@zeg maar jansen | 04-05-12 | 23:32

En ik word de baas over hulpjoris necrosis. Goed plan.

Hölzenbein | 04-05-12 | 23:34

necrosis | 04-05-12 | 23:29 Hulpjoris. Jij hebt ook geen enkele ambitie hè?

Ik zou de baas van Joris willen worden.

zeg maar jansen | 04-05-12 | 23:32

@da wizard | 04-05-12 | 23:26
Ik wil geen T-shirt, ik wil hulpjoris worden, maar dat gaat niet gebeuren in dit leven!

necrosis | 04-05-12 | 23:29

necrosis | 04-05-12 | 23:20 Het winnen op zich is het punt niet.

Het daadwerkelijk krijgen van de gewonnen prijs, daar hapert het.

zeg maar jansen | 04-05-12 | 23:27

@necrosis | 04-05-12 | 23:20 |
Wacht je ook nog op een T-shirt...

da wizard | 04-05-12 | 23:26

@Hölzenbein | 04-05-12 | 23:20
Ik dacht dat jij niet meer aan mij zou commenten?

necrosis | 04-05-12 | 23:24

@necrosis | 04-05-12 | 22:37

* Vuilniszak sponsort *

Hölzenbein | 04-05-12 | 23:20

@da wizard | 04-05-12 | 23:07
Winnen bij GeenStijl?
Gij naïeve sterveling....

necrosis | 04-05-12 | 23:20

Ik dacht even dat ik Bandirah daar zag liggen maar dat was wishfull thinking helaas.

doenormaal! | 04-05-12 | 23:19

@Stormageddon | 04-05-12 | 21:17

Wilders?

Hölzenbein | 04-05-12 | 23:17

*leest nu pas de comments*
Ga zelf in een dergelijke kist liggen onder de grond stelletje moralistische zeikerts...

da wizard | 04-05-12 | 23:10

Geweldig. Nu weten we meteen weer wat we kunnen winnen bij de volgende prijsvraag van GS...

da wizard | 04-05-12 | 23:07

De goedkoopste manier om van een lijk af te komen is natuurlijk dumpen op een parkeerplaats.

En de herdenking is dan gewoon thuis bij het politiebericht van acht uur.

zeg maar jansen | 04-05-12 | 22:58

@Superior Bastard | 04-05-12 | 22:53
Onder water, in een fuik?
Krijg je machtig vette Paling van....

necrosis | 04-05-12 | 22:57

Het eerstvolgende topicje van Tom zal wel met Pinksteren zijn.

Of met Hemelvaart of zo.

zeg maar jansen | 04-05-12 | 22:54

Gewoon in de groene kliko en verwerken tot compost.

Superior Bastard | 04-05-12 | 22:53

@zeg maar jansen | 04-05-12 | 22:46
Wat denk van: zonder kist, dubbelvouwen en met den aarsch boven de grond.
Prima fietsenrek, al zeg ik het zelf.

necrosis | 04-05-12 | 22:50

dhr v Puffelen | 04-05-12 | 22:18 En een rond diep gat. Kan de kist overeind in en dat scheelt weer dure grond.

zeg maar jansen | 04-05-12 | 22:46

@de Bree | 04-05-12 | 21:06
Waarom niet? (4)

wakkere_nederlander | 04-05-12 | 22:46

Nou, dan herdenken we Tom ook maar.

Nou Bandirah nog.

zeg maar jansen | 04-05-12 | 22:44

@Causa Sui | 04-05-12 | 22:30 |

Ik was van plan nog even mee te gaan.
.
*enthousiasme tempert*

Parel van het Zuiden | 04-05-12 | 22:41

Mijn goedkope alternatief voor een begrafenis;
Gewoon in een vuilniszak langs de kant van de weg (mits het vuilophaal-dag is, maar dat spreekt voor zich).
Liever dan mensen die zichzelf laten invriezen na hun dood en hopen dat ze 100 jaar later weer tot leven kunnen laten wekken.

necrosis | 04-05-12 | 22:37

Dat telefoontje in de kist deed me denken aan de film "Buried" (2010). Aanrader voor het weekend!

andorra | 04-05-12 | 22:34

reageerbuis | 04-05-12 | 22:27
Na die 40 life dames voor mij geen lichtbeelden meer.

Ratzing. | 04-05-12 | 22:34

@Kansleaus | 04-05-12 | 22:26
Je dwaalt af. Jij hebt moeite met het toppic. En je hebt moeite met mensen die het toppic wel leuk vinden. En dat heeft niets te maken met 2 minuten stilte tijdens dodenherdenking.

reageerbuis | 04-05-12 | 22:32

@Parel van het Zuiden | 04-05-12 | 22:24
oh ja en ik doe t gratis he, met risico op celstraf dan maar. Ben ook bereid tot het staan op infuusslangetjes en zuurstofbuisjes, het struikelen over snoeren, u roept maar, ik kom, vanwege empathie he, niet omdat ik zo dol ben op lijken.. :)

Causa Sui | 04-05-12 | 22:30

@Kansleaus | 04-05-12 | 22:26
die twee minuten, ja de meesten hoor,maar ook diegene zonder trauma of ouders met trauma.

Causa Sui | 04-05-12 | 22:27

Ratzing. | 04-05-12 | 22:23 Vergeet ook de harde schijf met 2TB porn niet te formatteren.

reageerbuis | 04-05-12 | 22:27

'mag niet' boeit me niet, het is goddomme een kunst!

@Parel van het Zuiden | 04-05-12 | 22:24

Causa Sui | 04-05-12 | 22:26

Causa Sui | 04-05-12 | 22:24 |,
En daarom ben ik ook stil.

Kansleaus | 04-05-12 | 22:26

@Parel van het Zuiden | 04-05-12 | 22:24
nou ik schiet die pijl wel hoor ( ga meteen even oefenen) en als jij eerder gaat, mag je gewoon de benzine gieten et cetera, deal?

Causa Sui | 04-05-12 | 22:25

@Kansleaus | 04-05-12 | 22:19
man ik heb er mn hele leven meegeleefd, met getraumatiseerde ouders, tot ik de deur uitging, wat een rust..:) werd tijd ook!

Causa Sui | 04-05-12 | 22:24

@Causa Sui | 04-05-12 | 22:15 |

Het leek mij wel aardig om in een houten bootje afgeduwd te worden dat na voldoende afstand ontstoken zou worden door een welgemikte brandende pijl vanaf de boog van een kundige schutter. 12K, daar mag best iets speciaals voor gedaan worden toch?
.
Mag dus weer niet in Nederland....

Parel van het Zuiden | 04-05-12 | 22:24

Over stilte, respect & herdenken gesproken..

Waarom zijn zij die het hardste roepen om respect, stilte & herdenken juist diegene die de meeste zonden begaan?
De 4/5 Mei periode is net zoals men dat in de kerk deed 'n ingeslete gewoonte verworden van hen die in dagelijkse realiteit zelf ernstige dingen veroorzaken. (zoals doden, verminkingen, onterechte opsluitingen, mishandelingen, et cetera..)

Ik ben daar zelf slachtoffer van geworden & herdenk niets nu; ik lig moedersziel alleen in bed met veel lichamelijke & geestelijke klachten veroorzaakt door velen die te veel waarde hechten aan deze periode.

Gezegd hebbende: Niet eenieder die herdenkt/stil was, is met regelmaat schuldig aan pijn bij anderen.

jant0nius | 04-05-12 | 22:23

Kansleaus | 04-05-12 | 22:19

Je bent dus gewoon geestelijk mishandeld door jouw grootouders. Is helaas verjaard ander had je aangifte kunnen doen.

reageerbuis | 04-05-12 | 22:23

Eerst mijn huis opruimen.300 stickies blowen, 40 publieke dames bezoeken en dan van provider wisselen.
Oh ja de afwas, dan die kist en daarna de crematie.
Happy funeral !

Ratzing. | 04-05-12 | 22:23

Dat treurige deuntje herken ik van het nummer 'Technophobia' van Carnivore.

necrosis | 04-05-12 | 22:21

@reageerbuis | 04-05-12 | 22:20
Ook prima, ik laat de keuze aan de ander over.

Causa Sui | 04-05-12 | 22:21

@Causa Sui | 04-05-12 | 22:15
Of de keuze; door de gehaktmolen en voeren aan de vissen. Heeft menig nutteloze leven ook nog een doel gehad.

reageerbuis | 04-05-12 | 22:20

Laatste reaguursel,
Ik vind het gewoon jammer dat de Dodenherdenking deze dag niet meer speelt.
Als kleine jongen, logerende bij mij grootouders, werd ik bijna gedwongen om de hele avond te kijken, de meest afschuwelijke dingen.
De meest verschrikkelijke verhalen over mishandelingen, deportaties, martelingen tot aan vergassingen toe.
In mijn (vertroebelde) visie, kan ik het werkelijk niet begrijpen, dat iemand spot met en op deze dag.

Kansleaus | 04-05-12 | 22:19

moet goedkoper kunnen. Die kist is veel te hoog, daar kan een stapelbed in.
Of je maakt hem korter en vouwt iemand dubbel, nog minder hout en een kleiner plekje op plaats-rust.
Laatste alternatief dat ik gratis aandraag is de gehaktmolen en een skippybal. =weinig ruimt, en goedkoop transport als je een beetje kunt basketballen.

dhr v Puffelen | 04-05-12 | 22:18

stel*

Causa Sui | 04-05-12 | 22:18

@Stormageddon | 04-05-12 | 22:13
LOL yeah :) maar ja zo gaat t .. ik stal toch voor; de gratis is lever groene energie crematie, op de belt:)

Causa Sui | 04-05-12 | 22:18

@Kansleaus | 04-05-12 | 22:12

Oeh. 1 tip: Vertrouw NOOIT op de ratio van mensen. Er op hopen is het verste dat je moet gaan...
Althans, moet... 't Is maar een aanrader natuurlijk...

ZKH EénOog | 04-05-12 | 22:17

gadverdamme..
al die begrafenisshit moet nodig worden herzien, wie zo nodig een grafje met steentje moet voor 12000 eurietjes voor tien jaar, sterf dan maar hufter, rot weg en betaal er zelf voor.
Maar ik niet, ongewenst geboren, wordt je gewoon opgedrongen, en dan een leventje.. lollielollie, nou.. ik wil daarna gewoon de vuilnisbelt op, voor niets.
Dood is dood, al dat gezeik, van kistje en steentje, rot op, ik brand net zo goed in de oven van de vuilnisbelt als elders.
Al die tijdelijke sentimenten, aangeleerde onzin is het.

Causa Sui | 04-05-12 | 22:15

@ZKH EénOog | 04-05-12 | 22:10 |(pvhz),
Een uiterst interessante aansnijding, schreeuwen door een dodenherdenking heen. Vrijheidsuiting van mening, of anders?
Ik ga me hier niet aan wagen wat jurisprudentie betreft.
En in dat geval, vertrouw in in de ratio van mensen.

Kansleaus | 04-05-12 | 22:12

@Kansleaus | 04-05-12 | 22:07

Kan. Eensch. Maar het MOET niet. Dat is vrijheid.

En of ik en jij het nou leuk vinden of niet dat er onbehouwen horken zijn, het is ook HUN vrijheid waarin ze ZELF mogen beslissen mee te doen, er schijt aan te hebben of er door heen te schreeuwen.

En anders heb je geen vrijheid.

ZKH EénOog | 04-05-12 | 22:10

@Parel van het Zuiden | 04-05-12 | 22:05 (spreek tweeëntwintig uur vijf),
Een mens vergist zich wel eens. Excuses.

Kansleaus | 04-05-12 | 22:08

Wordt tijd voor een 'ik wil de kliko'-begrafenis groep.
Al die bullshit, dood en dan kapitalen neertellen voor rottende materie.

Causa Sui | 04-05-12 | 22:08

@ZKH,
Wat de waxinelichthoudergooiert, ben ik het volledig met u eens.
Doch, om dit te bespreken op deze dag vind ik ook ongepast. In Nederland is 4 mei een dag van rouw, om stil te staan bij slachtoffers van oorlogen, sinds en na, de tweede wereldoorlog.
Andere thema's aansnijden, kan toch ook op een andere dag??

Kansleaus | 04-05-12 | 22:07

@Kansleaus | 04-05-12 | 21:59 |

Het was u vast al eens opgevallen dat reaguurders doorgaans de moeite nemen datum en tijdstip achter de nick te zetten bij het aanhalen van andermans tegels. Vanwege overzichtelijk lezen enzeau. Misschien kunt u die moeite ook eens nemen? Geen dank, integreren moet men immers leren...

Parel van het Zuiden | 04-05-12 | 22:05

@Kansleaus | 04-05-12 | 21:59

Lees mijn comment van 21:18, en vraag het me dan nog eens...

ZKH EénOog | 04-05-12 | 22:03

@ZKH EénOog
Een slechte grap, naar ik hopen mag.

Kansleaus | 04-05-12 | 21:59

@Blowfish
Systematisch, industrieel vernietigen van een volk (moraalfaal) is 'niet zo interessant'? Of faalt uw moraal?
Ik niet begrijp.

Kansleaus | 04-05-12 | 21:57

@Kansleaus | 04-05-12 | 21:40

Nee, morgen vlag halfstok, en hen herdenken die, dankzij een dienstplicht, zinloos voor een schijnvrijheid zijn gestorven...

ZKH EénOog | 04-05-12 | 21:56

@brutus68 | 04-05-12 | 21:50
Dat vind ik verder geen overweging. Dat is hooguit een overweging om niet te gaan barbecueën morgen, maar dat was ik sowieso al niet van plan.

Stormageddon | 04-05-12 | 21:56

Kansleaus | 04-05-12 | 21:50

Nou ja, bij die 2,3 miljoen Nederlanders zet ik mijn vraagtekens. Qua bewuste beleving van de oorlog dan. Maar ironie is altijd een helend iets geweest....

brutus68 | 04-05-12 | 21:55

Ik vind de moraalfaal niet zo interessant. Het onderwerp op zich is niet spannend, de geenstijlvrienden van de vara hebben hier al eens een programmaatje over gemaakt, dus sowieso niet origineel.

Blowfish | 04-05-12 | 21:54

Kansloos draadje. Kan beter ten grave gedragen worden...

Parel van het Zuiden | 04-05-12 | 21:51

Tom Staal is een lul. Daar heeft dit topic niets mee te maken.

Superior Bastard | 04-05-12 | 21:51

Stormageddon | 04-05-12 | 21:46

En het is morgen kutweer. Nog een reden om thuis te blijven.

brutus68 | 04-05-12 | 21:50

@Brutus68,
Dat doe ik. Niet alleen deze dag, maar bijna elke dag van het jaar. Jammer vind ik het, dat er om één (1) dag in het jaar, 364 dagen oorlog zijn. Terwijl bijna een ieder, mensen in haar/zijn omgeving of familie heeft, die te maken hebben gehad met de oorlog.
Om nu op ironische of grappige wijze te berichten op vier mei, vind ik ver gaan. Meer dan twee miljoen Nederlanders hebben deze beelden nog op hun netvlies staan.

Kansleaus | 04-05-12 | 21:50

@Kansleaus | 04-05-12 | 21:40
Nee, ik kan mijn tijd wel beter besteden. En ik vind 2,50 voor een vingerhoedje festivalbier te duur en ik heb een gruwelijke hekel aan menigten mensen, helemaal samengepakt op een grasveld, die naar vals gespeelde derderangs kutmuziek luisteren of sjokken langs kraampjes van allerlei politiek-correcte clubjes en verkopers van allerlei zogenaamd derde-wereld meuk (maar stiekem made in China) en net doen of dat allemaal heel erg leuk is.
Ik ga nog liever naar een begrafenis. Om on-topic te blijven.

Stormageddon | 04-05-12 | 21:46

Heeft die gozer nou een jaarcontract ofzo dat hij nog steeds filmpjes maakt?

buniru | 04-05-12 | 21:45

@Kansleaus | 04-05-12 | 21:40

De mensen die we vanavond herdacht hebben, hebben dit topic mogelijk gemaakt..., koester dat, wat je er ook van moge vinden....

brutus68 | 04-05-12 | 21:44

@Kansleaus | 04-05-12 | 21:37
Steek lekker je kop in het zand. Na de 2e wereldoorlog is het nog geen minuut vrede geweest in de wereld. Is dus idd maar goed dat jouw oma geen internet heeft. Heeft ze trouwens TV?

reageerbuis | 04-05-12 | 21:44

@Kansleaus | 04-05-12 | 21:42
Dat kan ook absoluut geen kwaad, ik doe het zelf ook, maar wat ik niet zou willen is mensen ertoe dwingen. Dwang en vrijheid gaan niet samen, dat begrijp je.

Überbottehork | 04-05-12 | 21:43

@Überbottehork,

Gelukkig wel. Maar vrijheid is niet vanzelfsprekend. Ik wil hier niet de moraalridder uithangen, wat ik wel doe, maar een beetje stilstaan bij wat voor verschrikkelijks gebeuren kan, al is het maar twee minuten per jaar, wat voor kwaad kan het?

Kansleaus | 04-05-12 | 21:42

Waarheen, waarvoor. Anyway, ik kan hier wel om lachen.

brutus68 | 04-05-12 | 21:41

Kansleaus | 04-05-12 | 21:37 | + 0 -
Iedereen staat stil op zijn eigen manier, en ik weet er genoeg die geen zin hebben in situaties waarin men de ander de les leest en vertelt wat wel en niet mag. Zou dat wel zijn dan krijgen we nog engere situaties dan de oorlog zelf!

rickie57 | 04-05-12 | 21:41

@Kansleaus | 04-05-12 | 21:40
Dronken van geluk dat we in vrijheid leven, wellicht.

Überbottehork | 04-05-12 | 21:40

@Stormageddon,
Morgen lekker dronken feest vieren?

Kansleaus | 04-05-12 | 21:40

@Kansleaus | 04-05-12 | 21:37
Als er figuren verantwoordelijk zijn voor veel leed en oorlog, dan zijn het wel die geestesschimmen god, allah en aanverwanten. Die zou ik juist niet bedanken.

Überbottehork | 04-05-12 | 21:39

@Stormageddon | 04-05-12 | 21:34
Het is normaal dat op 4 mei na de 2 minuten stilte de nationale vlag omhoog wordt gehesen tot zonsondergang.

reageerbuis | 04-05-12 | 21:39

En ik dank God, Allah en andere naamverwanten dat de meeste 75 plussers moeite heeft met computers en internet.
Ik zou me werkelijk kapot schamen wanneer mijn grootmoeder enkele reacties bovenstaand zou lezen.
'Opdat wij nooit vergeten' was ooit een leus, een credo/mantra hoe men het noemen wilt, iets waar je bij nadacht.
En dan dit..

Kansleaus | 04-05-12 | 21:37

@Kansleaus | 04-05-12 | 21:28
Nu weten we het wel. Ga volgend jaar gewoon naar dodenherdenking op de dam. Hoef je je ook niet verplicht te voelen om te reaguren op een filmpje dat IK wel geinig vind.

reageerbuis | 04-05-12 | 21:36

@Kansleaus | 04-05-12 | 21:28
Dan ga je toch lekker herdenken? Ik hou je niet tegen. Ga je gang. Doe iets leuks met waxinelichtjes of ga langs de huizen waar nog een vlag halfstok hangt om aan te bellen dat de vlag naar binnen moet, want de zon is onder en de vlag halfstok in het donker respectloos, namelijk.
Ga ze allemaal maar fijn de les lezen.
Maar jij vindt dus zeiken en zeuren en janken op een weblog dat volgens jou geen respect betoont een fraaie en respectvolle manier van herdenken.
Sodemieter. Toch. 40/45. Kilometer. Op.

Stormageddon | 04-05-12 | 21:34

Tommygunner | 04-05-12 | 21:15 |
Vergeet de Russen niet! Tenslotte hebben zij de grootste offers gebracht bij het verslaan van de Duitsers. Dat wordt te weinig genoemd. Als je iets wil benoemen natuurlijk. Wat niet wegneemt dat het wel prettig is dat de rest wat eerder in Nederland was dan de Russen. Maar zonder de Russen was de rest ook niet of niet zo ver gekomen.

Varkensjuin | 04-05-12 | 21:33

@de Bree | 04-05-12 | 21:21

Natuurlijk heb ik daar bezwaar tegen. Maar wat kan ik je maken?

{Buiten dat een begraafplaats meestal eigen terrein is, die je enkel onder bepaalde regels mag betreden}

ZKH EénOog | 04-05-12 | 21:29

Is hij Tomgelegd?

Überbottehork | 04-05-12 | 21:28

Echter, als ik zo vrij mag zijn,
vind ik het ongepast om op deze nationale dag van rouw, voor slachtoffers wan WO2 tot aan Irak en Afghanistan, op een 'lollige wijze', aandacht te vragen.
Wie je ook moge herdenken, maakt mij niet uit. Maar één dag in een jaar, enig respect tonen vind ik niet heel veel gevraagd.
Dat GeenStijl een andere koers is aangeslagen, vind ik jammer.
Een beetje jammer. Een beetje sneu.

Kansleaus | 04-05-12 | 21:28

1974.. Zo oud al joh?

hatovimletayis | 04-05-12 | 21:27

Hoe weet jij nou of doodgaan nooit leuk is van Rossem? Het lijkt wel of je denkt dat je alles weet!

Kansleaus, je hebt een punt. Het is alsof ze zichzelf serieus zijn gaan nemen. En dat gaat altijd fout.

Varkensjuin | 04-05-12 | 21:27

Waarom hij, en waarom niet Bandirah?

Nietvoordekat | 04-05-12 | 21:25

@de Bree | 04-05-12 | 21:06
waarom niet?

miko | 04-05-12 | 21:25

@Stormageddon,

Ik spreek namens mijzelf, laat daar geen misverstand over bestaan. Mea Culpa, wanneer iemand zich aangesproken voelt.

Kansleaus | 04-05-12 | 21:23

Lekkere timing...

¡Hala Madrid! | 04-05-12 | 21:21

@ZKH EénOog | 04-05-12 | 21:18
Je hebt er dus geen bezwaar tegen dat ik op de begrafenis van je geliefde je in het gezicht kom uitlachen?
Vrijheid hè jongen.

de Bree | 04-05-12 | 21:21

Wat is hier nou weer mis mee, stelletje jammeraars? Het is toch al lang acht uur geweest? Filmpje = lol.

Crockett | 04-05-12 | 21:20

Bandirah op vrijdag is al diep triest, maar dit topic slaat ook alles voor vandaag.
Alsof er niets anders te melden is.

@Kansleaus | 04-05-12 | 21:17
Spreek alsjeblieft voor jezelf. Neem jezelf niet als maat voor "een ieder". Als je het hier niet bevalt, dan rot je toch op? Reaguren is niet verplicht. Maar als je dat dan toch doet, doe je het namens jezelf en namens niemand anders.

Stormageddon | 04-05-12 | 21:20

En daarbij, lijkt het haast of GeenStijl zichzelf wil claimen op vier mei, met hoogst smakeloze en waardeloze 'topics'.

Kansleaus | 04-05-12 | 21:19

@de Bree | 04-05-12 | 21:09

En was deze dag dan niet in het teken van hen die vielen voor onze vrijheid? En dus ook de vrijheid om te provoceren om het provoceren?
Wat is dan een betere herdenking, dan die vrijheid ten volste te benutten?

BTW, wat betreft die bevochten vrijheid: waar is die vrijheid? Waxinelichthoudergooiers zitten ruim een jaar vast ZONDER RECHTSZAAK, stilte wordt bijna VERPLICHT, rechters LEGGEN OP wie er wel en niet herdacht mogen worden, grapjes op twitter zijn VERBODEN en daar staan zo goed als doodsbedreigingen op (ANanninga weet ervan).

Sorry, je mag er van vinden wat je wilt, maar al het opgesomde gaat tegen de bevochten vrijheden in.
Hoe wrang moet het zijn, om hen te herdenken, die hier dus blijkbaar zinloos hun leven voor gegeven hebben?
En hoe hypocriet moet je zijn, om juist als herdenker een ander zijn gedachten of woorden te willen beletten?

ZKH EénOog | 04-05-12 | 21:18

Nodeloos kwetsend, zoals in de titel van "geen stijl" al staat.

ikookniet | 04-05-12 | 21:17

Daar waar GeenStijl ooit toonaangevend was in het bekropen Nederlandse internet, is het verworden tot een zielig, klein kleutertje wat irritant loopt te doen om aandacht. Gelijk mij en mijn reaguursels.

Ik hoop dat de redaksie weer snel omschakelt naar het rauwe, vervelende non-commerciele nieuws, waar een ieder hier ooit voor kwam.

Kansleaus | 04-05-12 | 21:17

@Tommygunner | 04-05-12 | 21:15
Weet je wie ook heel goed was in zijn eigen moraal opleggen aan een heel volk?

Stormageddon | 04-05-12 | 21:17

Ik ben hier niet heel rouwig om.
Kan niet anders zeggen.

James St John Smythe | 04-05-12 | 21:16

We gaan hier dus ook een rondje moralfagcleansweapen. HERDENKEN = EEN KEUZE. Ik doe het wel, maar je eigen moraal doordrukken daar zijn die Amerikanen ook heus niet voor gestorven...

Tommygunner | 04-05-12 | 21:15

Home improvement <3

KelderRaam | 04-05-12 | 21:15

Fout! Weet je wat de goedkoopste weg is? Koop een pistool, stap op de veerboot naar Engeland en halverwege sta je op de reling voorovergebogen en schiet door je kop. Het liefst nog met 10 kg aardappelen om je middel. Niemand vind je meer.

plicieman | 04-05-12 | 21:14

@ZKH EénOog | 04-05-12 | 21:06
Of je adres willen om je de schedel in te slaan. Ze gaan toch al achter Annabel aan op twitters, Bart kan in één moeite door mee. Fatsoenrakkers weten hoe dat moet, fatsoenlijk en respectvol doen. Mensen die onfatsoenlijk en respectloos zijn die mag je heel fatsoenlijk en respectvol de hersens inslaan namelijk. Vraag maar aan Andreas Kinniging, die weet er alles van en heeft er nog een rechtsfilosofische verhandeling over ook, waarom dat rechtvaardig en fatsoenlijk is.

Stormageddon | 04-05-12 | 21:13

Geweldig item. Ook nog met humor. Top Tom!

jojo1956 | 04-05-12 | 21:13

Onsmakelijk, en ongepast.

L. Rakker | 04-05-12 | 21:12

Wederom smakeloos. Echt, wat is dit voor theehuisgedrag. GeenStijl R.I.P.

Kansleaus | 04-05-12 | 21:11

Dit lijkt op kransenvoetballen met letters.
Provoceren om het provoceren. Deed ik ook toen ik dertien was.

de Bree | 04-05-12 | 21:09

Een humoristisch dieptepunt, dat dan weer wel.

luckor | 04-05-12 | 21:09

@de Bree | 04-05-12 | 21:06
Waarom niet (2).

Bart_Bart | 04-05-12 | 21:08

Er zit wat vuil onder je mond.

NvHoaxberghen | 04-05-12 | 21:07

@de Bree | 04-05-12 | 21:06
Waarom niet.

Tommygunner | 04-05-12 | 21:07

Oeh, kijk maar uit GS. Dit zouden heel wat mensen best eens onfatsoenlijk vinden, zo op de dag van de dodenherdenking...

Waarna ze je vervolgens zelf heel fatsoenlijk het concentratiekamp in of de galg aan verwensen...

ZKH EénOog | 04-05-12 | 21:06

Waarom dit topic, waarom nu?

de Bree | 04-05-12 | 21:06

Goeie timing jongens.. Geheel in stijl met de neerwaartse spiraal waar GS al een tijd zit.

Frankiej | 04-05-12 | 21:06

truste

dezeookalbezet | 04-05-12 | 21:06

Het is 4 mei, Van Rossem, je bent heftig OT

pitsteen | 04-05-12 | 21:04

Had nu maar 1 dag gewacht,hadden we wat te vieren.
Nu sterf je op een beladen dag. Dag......

jankerd | 04-05-12 | 21:04

Opgeruimd staat netjes

K-cobain | 04-05-12 | 21:03

Wat is dit voor morbide humor?

Glas Koning | 04-05-12 | 21:03

Moet z'n eerste filmpje nog gaan bekijken.

Andersom dag | 04-05-12 | 21:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken