
Heeft u wel eens van
Capgemini gehoord? Dat is een poepsjiek en reteduur consultancybureau waar hele deftige afgestudeerde bollenbozen tegen een bovenmodaal salaris in een gigantisch hoofdkantoor de meest slimme oplossingen voor de moeilijkste vraagstukken aan het verzinnen zijn. Hun laatste wapenfeit: een advies aan de Nederlandse overheid om Facebook en DigiD te laten integreren. Want dat is
cloudcomputing en is zo ontzettend lekker handig en hip 2.0 richting de kritische burger toe. Volgens Capgemini zal overheidsdienstverlening
"veel baat zal hebben bij het omarmen van open en creatieve cloudcomputingmogelijkheden (..) waardoor burgers zich op een veilige wijze via een klik kunnen identificeren, en vervolgens communiceren met overheidsdiensten." De fucking horror! Welke van de pot gerukte Senior Collaborative Business Experience Expert verzint in vredesnaam zulke waanzinnige ideeën? Omdat DigiD zo
onveilig blijkt als neuken door een vergiet stellen we de privacy-gevoelige data van ALLE Nederlanders direct maar beschikbaar voor de hyper-commerciële
facebookhoeren van Mark Zuckerberg. Nee, dat is echt heel slim. Dan kan je net zo goed die 16 miljoen dossiertjes direct aan een spamboer meegeven. Bij Facebook
verpatsen ze nog de menstruatiecyclus van hun moeders als ze er een paar centen mee kunnen verdienen. En die privacyhaters uit Amerika maken we verantwoordelijk voor de communicatie tussen de overheid en burger. Facepalm der facepalms. Het enige goede nieuws: Minister van BiZa twijfelt nog of ze het advies direct in toepasbaar beleid moet veranderen. Wij zeggen: spoor de Capgemini-malloot op uit wiens socialmediaverslaafde brein dit onzalige plan is ontsproten en pleur zijn NAW, medisch dossier, vakantiepix, zijn favo standjes en pincode op het internet. Dat zal die halve gare leren.
Reaguursels
InloggenBeste redactie, ietwat verlaat, maar bij de Koninklijke Bibliotheek kan je alleen nog maar met je DigiD terecht.
Wat een verstand. Volgens de "Patriot Act" heeft de Amerikaanse overheid inzicht in alle data onder beheer van Amerikaanse bedrijven. Facebook is gelijk aan exhibitionisme, geen privacy dus.
Het einde van DIGI D nabij
Dikke kutlul;
Bedankt voor je saaie verhaal!
Haha die lui sporen echt niet bij Capgemidinges.
@Dhr. de Wit | 02-05-12 | 22:44
Zoals ik al zei, niet eens een apart ministerie, Defensie. Die zijn er voor onze bescherming, dus waarom niet ook voor de bescherming van onze gegevens?
Als ik het zo lees, dan is de strekking volgens mij meer dat er alleen een koppeling wordt gemaakt tussen DigiD en Facebook om aan te geven dat Dhr. P. Pietersen het Facebook Profiel P_Pietersen heeft.
Als iemand zich dan via Facebook bij een overheiddienst komt, kan deze dienst dan controleren of P_Pietersen gelinkt is aan een burger, zoja dan mag deze gebruik maken van de dienst.
Ik lees nergens dat men adviseert om gegevens over te dragen naar Facebook.
Kan dit niet serieus nemen. Helaas lijkt het erop dat ik dat wel moet. Wat een wereldvreemde idioot die dit verzint.
@ Shareholder II | 03-05-12 | 00:28
Vond ik juist jammer. Mede daarom mijn vraag.
@ atm0s | 03-05-12 | 00:02
Dat had ik dan weer niet gedacht! :)
Thanks.
On topic.
@ Dhr. de Wit | 02-05-12 | 22:44
Of LinkedIn?
Heeee... is die A.Th. hier nu eindelijk aufgesalzt ?
@You-On-A-Gin | 02-05-12 | 21:25
Hoe meer tegels gebakken, hoe helderder blauw
Ben gestopt in Nederland met werken. Even een half jaar buitenland nu.. Het is zo deprimerend om geen kans te hebben om hier iets nuttigs te doen. Ik heb er vroeger al eens over gedroomd in de jaren negentig; "Weg vrijbuiter, het gaat em niet worden hier."
ff nuanceren, het gaat wel over een klein fragment uit een groter geheel.. het wordt uiteraard wel wat overtrokken weergegeven hier, het is niet zo dat dat een 'dringend advies van grootste belangrijkheid' is volgens hem. Hij noemt het als voorbeeld in een bijzin op pagina 10.
Nooit van de patriot act gehoord? Als die schrapers van Facebook je ziel niet verkopen, komen de paranoia's van de usa wel door je data grutten, ZELFS als je data op een server in NL staat bij een amerikaans bedrijf.
Goed gelezen: als je je data bij een Amerikaans bedrijf hebt (dropbox, google, mikkysoft, enz.) dan kan de Amerikaanse overheid die data bekijken als ze onderzoeken doen die terrorisme-gerelateerd zijn. En dat kan ZONDER tussenkomst van een recht, ZONDER dat jou iets verteld wordt en ZELFS als die server niet in de US staat.
Fijn he, dat cloud? Kijk nog eens naar mydrive.ch. Die Zwitsers zijn wat geslotener.
met een soort van schaamte geef ik toe dat ik bij de overheid werk en dan ook nog in een IT functie ook -kuch-
zie dit soort falen helaas dagelijks om mij heen gebeuren
ben gestopt om me druk om te maken want je wint het toch nooit
er is altijd weer een hoger poppetje die niet eens een muis kan bedienen maar wel over dit soort zaken beslist
en dan maakt zo'n studentje met iPad ervaring en boekenkennis natuurlijk al snel indruk
.
er zou een ministerie van IT zaken moeten komen die dit soort dingen bedenkt en uitvoert
en dan geen paarse broeken aan de macht, maar nerds, de jongens en meisjes met verstand van bits en bytes, de hackers
dat "soort" zijn meestal geen goede zakenmensen, maar geef ze de ruimte en laat hen het beleid mede-bepalen op basis van techniek, kennis en ervaring
.
als die capgast nou op zijn minst OpenId had genoemd, dan was ie nog een BEETJE geloofwaardig geweest
maar FB? kom op zeg, ga es burgers flippen!
@ neemjemoederindemali | 02-05-12 | 21:45
Bedankt. Sorry voor het OT gaan.
Oldskool 1984, achterhaald
Capgemini is een Frans bedrijf wat een 'IBM-etje' wil doen m.b.v. Zuckerberg. De geschiedenis herhaalt zich gewoon:
www.vecip.com/default.asp?titel=IBM%20...
@You-On-A-Gin | 02-05-12 | 21:25
Stel die vraag ff aan Atmos.
Godzijdank heb ik geen idee wat Digid of feestboek is. De overheid lijkt wel een bank, die mafkezen willen ook constant dat ik ga internetbankieren. Mocht het per ongeluk mis gaan en een of andere lul trekt mijn rekening leeg dan zijn ze niet thuis, net zoals de overheid niet thuis is als mijn gegevens op straat komen te liggen.
*Dikke middelvinger naar Capgemini doet*
1984 in 2012.
Ik heb een (mogelijk domme) vraag over de reaguurderzoekmachinetool.
Wat is bij de 'opgerotte' mensen het verschil tussen de usernaam in het standaard blauw en in iets lichter blauw?
Is de ene een permaban en de andere niet?
@Schmooveguy | 02-05-12 | 21:09 | + 2 -
Om te huilen, ik heb al mijn contacten ook al ingelicht.
Dank. Gewoon allemaal blokkeren die lui, wat een mafketels.
Aanvulling:
- www.zsoltszabo.nl/
- pieterhorchner.nl/
- www.facebook.com/people/Balt-Leenman/7...
- twitter.com/#!/ConSadee
- www.linkedin.com/in/jeroentops >>
Jeroen Tops werkt als CapGemini consultant bij de overheid bij het Agentschap BPR, die de stelsels van identiteitsgegevens van o.a. de DIGID.
Herhaling: één van de auteurs WERKT REEDS BIJ EEN INSTELLING DIE DIGID-GEGEVENS BEHEERT.
Best eng!
Capgemini heb ik ook wel eens aan het adviseren gezien. Nadat ze de opdracht binnen hadden kwamen er van die jongentjes met een keurige scheiding in het haar, een pak gekocht op de groei en een lease-auto die bij een hoger functieniveau hoorde. Eentje begon een boek te lezen, waarin stond wat hij ons moest adviseren. Als vervolgopdracht deden ze het geadviseerde projectmanagement. De voortgang werd gevisualiseerd met vlaggetjes en bommetjes. Toen ik niet meer kon stoppen van het lachen hebben ze me maar van het project gehaald.
Zal mij niets verbazen als Diginotar hier achter zit?
De auteurs zijn
- Zsolt Szabo
- Pieter Hörchner
- Balt Leenman
- Con Sadee
- Jeroen Tops
Veel zoekplezier!
U heeft 46 vrienden met een gebleekte anus.
@ZDEV | 02-05-12 | 18:08
Ghostery vermeldt ook ScoreCard Research Beacon, alhier.
Normaal moet men als VVD'ert een hoop meer moeite doen om negatief op GS te komen ...
(met dank aan Gezellig! | 02-05-12 | 18:29 en wikipedia)
degene die dit verzonnen heeft opknopen aan de hoogste boom aub.
Alle reaguursels hierboven zouden terecht zijn als GS zou besluiten om hun reaguurders database te sluiten, en dat alle GS "leden" verzocht zouden worden om hun GS account te koppelen aan een nieuwe GS database. Zo hebben de kranten in mijn vakantieland dat gedaan, dan hoeven ze geen zaken te doen met opsporingsambtenaren die gegevens van commenters willen hebben. Ik kan daar al een tijdje niet meer reaguren.
Ik wil een facebook account aanmaken, maar moet dan eerst een anoniem emailadres aanmaken. Dan voort met het FB account aanmaken. Een gekke naam er aan geven, en, het allerbelangrijkste, geen vrienden toevoegen. Dat alles doe je dan in een bibliotheek of McDonald, zolang het nog kan. Mijn verwachting is dat je over een jaar ofzo bij McD ook je eerst moet legitimeren voor je kan gaan internetten.
Ook in mijn vakantieland: als je daar een sim kaartje wilt kopen, moet je je legitimeren, met een ID kaart van dat land.
Waar kan ik solliciteren daar? Ik kom met betere adviezen en ik zoek werk >:p
Ome Azo heeft ooit het twijfelachtige genoegen mogen smaken om de firma Cap Gemini in de tent te hebben.
-
Stevig project, perfect omschreven,zou anderhalf jaar duren. Het zou wat kosten, maar dan zouden wij ook wat hebben.
-
Lang verhaal kort: na bijna drie jaar zijn ze er eindelijk uit gedonderd. Kostenoverschrijding: gigantisch. Ze konden he-le-maal niets en zodra je ook maar een simpele vraag stelde,kwam er weeer een andere 'vice president' met een zooitje ' adviseurs' en probeerden ze er voor de zoveelste maal een ' uurtje/factuurtje' doorheen te drukken.
-
Een paar maanden - en heel veel geld- later had de concurrent het opgelost.
-
Facit: doe nooit zaken met iets waar ' CAP' voor staat -tenzij het een camping op Cap d'Agde is...
Met name de hogere managers in NL krijgen spontaan een erectie als het woord facebook valt. Toegegeven, technisch hebben ze best geinige dingen gedaan, maar het is ook echt niet hosanna allemaal, sommige dingen zijn ook uit nood geboren.
.
Argument wat ik vorige week nog kreeg op een vraagstelling van mij waarom iets persé op een bepaalde manier zou moeten: omdat facebook het ook zo doet!
.
En nee, ik werk niet bij Cap Gemini, gelukkig. Daar zitten pas de echte prutsers. Bij alle grote automatiseringspartijen in NL btw. Aangenomen worden als je van school af komt, bij klanten tegen een vorstelijk tarief (voor je werkgever dan) een beetje zitten prutsen, als het dan niet goed is dan 'heeft de klant een andere beleving van het contract' dan de Cap manager zelf, uiteraard. En na een paar jaar, met als enige prestatie dat je niet ontslagen bent wegens bv. te laat komen, wordt je automatisch medior en mag je andere junioren 'controleren'. Nog een paar jaar en hoppa, zonder enige relatie tot je daadwerkelijke presteren, kennisniveau, of wat dan ook, ben je senior. Die dan weer mediors/junioren mag gaan aansturen. In het land van de blinden is éénoog koning.
.
En dan nog een paar jaar.. en dan kom je in de positie dat je de overheid het advies kunt geven om facebook aan digid te koppelen. Brilliant plan! (NOT)
@Parel van het Zuiden | 02-05-12 | 18:38 |
U verward 'kennis' met informatie. En het zal nogal meevallen (of tegenvallen zo u wilt) wat ze aan interne 'kennis' hebben dat ueberhaupt bruikbaar is voor de buitenwereld. Zit veel gebakken lucht in.
Sneue tent, zo zijn er veel meer. Atos, Ordina, undsoweiter
Advies: blijf bij jezelf en verkoop je ziel niet aan zo'n tent.
Ik ben dit postmoderne gereutel zo meer dan ontzettend verschrikkelijk zat!
Maar goed, deze bedrijven gaan vanzelf aan de bedelstaf, want niemand kan straks meer die uurtarieven van die pipo's betalen.
Daar zit je dan hè? Met je dure leaseauto, geen opdrachten, al een jaar 'op de bank' en wordt je gewoon aan de kant gezet als een ordinaire uitzendkracht (want dat zijn het, daar is precedent voor, zie Getronics)
Dus, dan kan je je tophypotheek niet meer betalen voor je 2-onder-een-kap sneue vinuxhut. Je wijf neukt snel een ander en daar sta je dan na de scheiding met je kutkoters.
Hatsee
@25TaLife | 02-05-12 | 19:19 | + 0 -
Ik ben al op de helft. Nu jij weer.
De meeste "consultants" zijn ook semi-marketing boys, die de klok wel hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt. Met name op technisch vlak en haalbaarheid van oplossingen, dit verhaal geeft wederom een bevestiging.
Crapgemini
Inderdaad sukkel heeft web2.0 wel horen luiden maar absoluut geen idee waar de cloud hangt zoals Harry Turtle | 02-05-12 | 18:39 al beweert.
@ Kaas de Vies | 02-05-12 | 18:41 wedje leggen wie eerder zijn fortuin met cloudcomputing gemaakt heeft?? Gewoon voor de Lulz !!
@ A. Th. & necrosis
LOL, en ik drink en cam alleen in het weekend...
-weggejorist-
@Eurotokkie | 02-05-12 | 19:01
Nu nog een leuke calamiteit veroorzaakt door anonieme internetters en de noodzaak is ook compleet.
Wat een innovatief idee ! Wordt iedereen nog creatiever. Misschien kan de BD dan ook persoonlijke tips gaan geven. Zo van....´we vermoeden dat je man vreemdgaat.... ga voor de zekerheid even langs de notaris.´
@eerstneukendanpraten | 02-05-12 | 18:56
Eh.... mevr. ENDP?
Maar wel de webcam uitzetten, die witte billen van je zijn geen gezicht!
*jawel... grinnik, als wettelijke identificatie*
Trojaans Zeepaard | 02-05-12 | 18:54 | + 0 -
Bedrijven hebben al voor miljarden aan ruimte gereserveerd om gegevens op te slaan ( Google , Microsoft etc) dus ja daar hoort ook een leuk verkooppraatje bij dat we echt deze kant omgaan en alle gegevens op internet gaan zetten .
Shareholder II | 02-05-12 | 18:59 | + 0 -
kut-wat-nu'tjes, nice :D
Ook al zou Facebook zo integer als wat zijn, dan was het een totaal debiel voorstel.
Facebook is een Amerikaans bedrijf en moet zich dus aan de PATRIOT act houden, dus: alle informatie blootgeven als de Amerikaanse overheid dat wil.
Oh wacht... dat gebeurt al door die club van 2 letters die begint met een E en eindigt met een U
-weggejorist en opgerot-
Benieuwd hoe CapGemini dit morgen nerveus gaat downplayen.
De kut-wat-nu'tjes vliegen digitaal over en weer as we troll.
@A.Th. | 02-05-12 | 18:54
Ze moesten me laten gaan toen ik 65 werd....
Ed daarom zit ik dus op geen enkele social media. En wie zit er nou op mij te wachten?
Over 20 jaar kun je alleen nog op internet als je je identificeerd met biometrische gegevens. Alle informatie over je staan dan gewoon voor je in het scherm en de overheid weet precies wat je op facebook zet en welke reaguursels bij welke gebruiker horen.
Aldus de natte droom van de elitaire contolefreaks in de VS en Europa.
Met cloudcomputing moeten we aannemen dat onze gegevens veiliger zijn dan in de bureaulade , hoe bedoel je verkooppraatjes
-weggejorist-
Oja, woensdag gehaktdag. Iedereen gefeliciteerd met klinkhamerstyle gehakt draaiende, geluk gewenst.
@dikke kutlul | 02-05-12 | 18:45 |,
En ik begrijp niet dat je de moeite neemt, zo'n slaapverwekkend verhaal neer te plempen.
Had de man neergehoekt,bespuugd of beschimpt. Aan een mes geregen desnoods, dan had je mijn eeuwige respect, en dat van anderen.
Byter | 02-05-12 | 18:33 | + -3 -
Hoe zit die paarse broek?
@Parel van het Zuiden | 02-05-12 | 18:40
Geen idee, misschien tijd voor een rondvraag?
*slechts 20 minuten later
Capgemini, ooit nog eens een gastcollege gehad van een van hun medewerkers. De beste man reed in een dikke mercedes, dat weet ik want ik reed achter hem aan het campus terrein op. Ik zette mijn auto op de parkeerplaats bij het juiste gebouw maar de beste man reed door. Komt ie slechts minuten later de zaal binnen met de opmerking dat het verkeer niet mee zat.
Als ik het mij goed herinner was het tijdens hetzelfde college dat de man ging uitleggen dat of een doel goed/slecht is een subjectief ding is. Een bankovervaller heeft namelijk als doel het overvallen van de bank en daar wordt hij zelf beter van, dus is het voor hem een goed doel. Op zich werd wel duidelijk wat hij bedoelde maar de uitleg was tenenkrommend. Toen het publiek hem ging uitleggen waarom ging ie snel verder met zijn verhaal.
Was er later ook nog een die tijdens zijn college geheel terloops maar toch nadrukkelijk moest melden dat ie er in geloofde dat er geen nieuwe soorten (planten, dieren, u weet wel) bij kwamen. Wetenschappelijk aantoonbaar onjuist (meneer wist blijkbaar niet wat de definitie van een soort is, of je nou heilig in een sprookjesboek gelooft of niet die uitspraak klopt niet), snap nog steeds niet dat capgemini zulke slechte wandelende reclame naar voren bleef schuiven.
@Kaas de Vies,
'Cloud is kut' is genoteerd in mijn agenda, opschrijfbriefjesboekje en in een verouderde versie van Word.
Ik zal getuigen, gelijk een Jehova, wanneer nodig.
Geen dank.
-weggejorist-
Harry Turtle | 02-05-12 | 18:39 |
Ik gok op zo'n Cobol krasser, nog uit de Volmac stal.
Kansleaus | 02-05-12 | 18:37
It's just a flesh wound!
www.youtube.com/watch?v=zKhEw7nD9C4
Cloud is kut.
Onthou deze quote van Kaas de Vies, en als ik wederom miljardair ben dit keer met cloud computing kunnen jullie dit in mijn gezicht wrijven. Maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.
@necrosis | 02-05-12 | 18:33 |
U bent grappig de laatste dagen. Hoe is dit zo gekomen?
@ZKH EénOog | 02-05-12 | 18:29 |
Dat heefttie van mijn facebookpagina af. (Geen paniek overigens hier, ik heb geen BSN maar een rijksregisternummer.)
Het hele advies heeft ook echt helemaal niks meer met cloudcomputing te maken... Het is van interessant fenomeen voor de wetenschap gedegradeerd tot synoniem voor "database"
Compleet van de pot gerukt plan, waarschijnlijk verzonnen door een babyboomer die web2.0 heeft horen luiden maar niet weet waar de cloud hangt.
Over privacy gesproken: ik ga bier drinken. Uit een flesje met zo'n kekke aluminium capping. Weet ik in elk geval dat ik goed zit.
Ik wens u allen een prettige voortzetting toe en ik meld me wel weer.
necrosis | 02-05-12 | 18:33
Skrmph!%#@&%# - Schroeft naamplaatje "Familie metzonderzijwieltjes" van voordeur.
"lead by example"
Laat CAP de hele personeelsadministratie maar via Facebook publiceren, interne meetings allemaal integraal streamen op publieke Youtube-kanalen en alle *kuch* kennis die ze bezitten via torrenttrackers beschikbaar maken, en dan overwegen we het voorstel nog eens....
@metzonderzijwieltjes | 02-05-12 | 18:35 |
Wanneer ik niet beter weten zou, zou ik graag duelleren.
Doch, lijkt mij het gevecht niet waard om u bloedend te zien neergaan op het asfalt.
@Kansleaus | 02-05-12 | 18:29
Ach, de Godwin behoort op dit blog tot de algemeen geaccepteerde stijlvormen dus waar hebben we het over?
Blijft staan dat een te geordende samenleving zich inderdaad ook tegen je blijkt te kunnen richten. Één van de redenen dat ik dan ook nogal zuinig ben op m'n privacy.
En dat zouden meer mensen moeten doen!
Kansleaus | 02-05-12 | 18:33
Misschien ook alle anti-globalisten zonder Facebook account maar meteen een flinke lel!
"Wij zeggen: spoor de Capgemini-malloot op uit wiens socialmediaverslaafde brein dit onzalige plan is ontsproten en pleur zijn NAW, medisch dossier, vakantiepix, zijn favo standjes en pincode op het internet. Dat zal die halve gare leren."
ROTFL-quote du jour.
inderdaad, opsporen die gast! google + is beter.
necrosis | 02-05-12 | 18:33
Shit!! wist niet dat...
Dit plan staat kwa privacy ongeveer gelijk als bij Schiphol naakt door de veiligheidscontrole, inclusief full cavity search.
On-topic: alweer bijna 5 mei. (en 4 mei natuurlijk)
@metzonderzijwieltjes | 02-05-12 | 18:30
*smile*
Je staat op GeenStijl!
En iedereen leest mee!
Ho ff, can Cap blijf je af. Hoewel ik dit niet hun beste consult vind.
@metzonderzijwieltjes | 02-05-12 | 18:30,
Nu al vrijgelaten na de 1-mei viering op het mercatorplein?
Ik was niet, ben niet en ga nooit op Facebook. Of Hyves, Twitter of F*ckingwhateverspace.
Laat de Jobs-dweepzieke privacyvechters van de jaren 80 en 90 maar lekker hun hele hebben en houden met de wereld delen. Iedere anti-globalist met een Facebook account zou een flinke knal voor z'n harses moeten krijgen.
Dit kan alleen satan bedacht hebben. Dit is het teken van de duivel, het getal 666.
@Kaas de Vies | 02-05-12 | 18:26
Godver, nu we toch de Godwins uit de kast trekken, heb jij toch met stip de nummer 1 digitale versie te pakken. Damn.
@Kaas de Vies | 02-05-12 | 18:25 |
Ze staan dan ook op de trein; als je weet waar ze zijn, weet je niet wanneer, en als je weet wanneer, weet je weer niet waar ze zijn. Dat is quantum. Hebben ze van de NS afgekeken.
@Reinaert | 02-05-12 | 18:27 |,
Goed punt. Wellicht is het ook wat kort voor de bocht van mijn kant om gelijk met de vinger te wijzen naar Godwinditdatzuszo, en je onderbouwing geeft een prima argument om de geschiedenis niet te vergeten.
Goede terechtwijzing, en iets om te overdenken.
Rapport Capgemini cl.ly/GJkv (PDF ALERT). Dat zinnetje over DigiD staat op pagina 10, tweede kolom, eerste alinea (voor mensen die niet kunnen zoeken binnen een pdf).
@Kansleaus | 02-05-12 | 18:23
Tja, daar staat tegenover dat die donkere tijden wel een schoolvoorbeeld zijn van hoe het mis kan gaan. De keurig bijgehouden GBA's in dit land hebben destijds heel wat mensen het leven gekost. Niet de schuld van de beheerders van die GBA's natuurlijk, dat weet ik ook wel, maar het was natuurlijk wel gefundenes Fressen (no pun intended) voor de kwaadwillenden (waarvan we er op dat moment nogal wat op de thee hadden).
@(c)ZWITSUL | 02-05-12 | 18:24 | + 2 -
Ja want als we daar niet aan meewerken zijn wij pedofielen.
@A.Th. | 02-05-12 | 18:24 | + 0 -
Ja, ze staan in dezelfde kluis als onze goudvoorraad. Dat is zo geheim, niemand weet waar die kluis staat.
Ergens heb ik het gevoel dat iedereen allang alles weet en dat dit louter formaliteit is.
@(c)ZWITSUL | 02-05-12 | 18:24
Stil nou, breng ze niet op het idee...
@ZKH EénOog | 02-05-12 | 18:22 ,
Haha, die is dan wel weer leuk. Merci.
@Kaas de Vies | 02-05-12 | 18:15 |
O, het zijn misschien wel nederlandse servers, maar ze staan in de VS. Voor de veiligheid. Voor als de russen komen. Weten ze meteen wie ze moeten mobiliseren, en bij een invasie wie ze moeten oppakken en in kampen stoppen.
o ja .. cloudcomputing is de voorbode van een algeheel hardisk verbod voor particulieren, het onversleuteld gebruik van clouddiensten wordt verplicht in de EU.
Het zal wel aan de tijd van het jaar liggen, dat hier wonderbaarlijk snel de link wordt gelegd naar meer donkere tijden in onze geschiedenis. Ja, ik zift mug. En ja, ik blijf dit doen, als Joris(vmbo) het wil.
@Kansleaus | 02-05-12 | 18:17
Mwoch, als je gaat huilen, omdat ik een inkoppertje af maak, moet je het zeggen hoor. Dan mail ik je wel een zakdoekje.
Je mag me voor je gegevens DM-en op twitter. Wees gerust, ik verkoop ze niet voor minder dan mijn hypotheek.
@ZKH EénOog | 02-05-12 | 18:16
Ambtenarij en computers: het is geen goed huwelijk en dat zal ook nog wel even zo blijven ook. Ik heb lang genoeg bij (semi-)overheden een aanpalend tuigh rondgelopen om héél wat kostenverslindende projecten te zien mislukken.
Ouderwetsche systemen houden zich over 't algemeen nog het best, zolang er niet wordt getracht daar een gebruikersvriendelijke schil overheen te leggen - of erger nog de boel aan een website koppelt.
ICT'ers zijn de nieuwe NSB'ers.. feit !
mag geen digidee hebben van mijn mammie vind ze te gevaarlijk teveel preevisie in openheid....:P
@de reaguurbuur | 02-05-12 | 18:14 |
Je kunt kakelen van de lach. Is wat ik ook deed aan de hand van het bovengenoemde adviehiehies ...
*Gaat opnieuw droge broek aantrekken*
dat word aandelen kopen.
@ZKH EénOog,
Allesbehalve geil word ik er van.
Als u spreken zou van Kafkaeske toestenden, alla.
Om de boel weer om te buigen naar Hitler cs., dat is een beetje jammer. Een beetje sneu.
@Reinaert | 02-05-12 | 18:12
Ja, dat is ook wel weer waar.
Maar al met al, ben ik blij, dat ik NIETS met DigiD van doen heb. Want zelfs dan blijven er al genoeg overheidsfaals over om je over op te winden...
Die brainfart geeft al direct weer hoe wenig hij er van af weet.
Nederlandse staatsdata mag alleen op Nederlandse servers staan.
Althans, zo zou het moeten zijn.
Volgens mij geven die lui al jaren advies aan de overheid. Hoe komt het dat elk project toch zo verkeerd afloopt mijnheer Cap Gemini?
Ik zal jullie eens iets vertellen over CapGemini.
Ooit bedacht ik een 1-April grap. Ik maakte website die je computer checkte op de millennium bug. Een HTML met loze GIF animaties die zogenaamd vanalles op je computer checkte, installeerde en configureerde. Na een minuutje ververste de HTML en stond er:
"Gefeliciteerd, uw PC is Milllenium (sic) proof!
De huidige datum is 1 April 1999, 10:66:14".
Duizenden probeerden de website. Eenderde vond het een goede grap. Eenderde bedankte voor de fix. En de andere derde werd boos omdat er zomaar zonder waarschuwing van alles zonder waarschuwing werd geconfigureerd en geïnstalleerd.
Geslaagde grap dus. Met een simpele view source kon je natuurlijk zien dat het één grote hoax was.
En toen kwam het mailtje:
"Hallo, wat een geweldige tool! Ik ben bij CapGemini verantwoordelijk voor het millennium probleem bij verzekeraars en banken en overheden en wil graag met jullie in contact komen om jullie tool daar overal te gebruiken."
Niveautje zegt genoeg!
@Kansleaus | 02-05-12 | 18:11
En nog een registratie erbij... Wordt je daar nou geil van?
@necrosis | 02-05-12 | 18:09 |
Bij jeugdzorg. (Voor de oorlog ook bekend van hitlerjugend, maar dat is een ander verhaal.)
A.Th. | 02-05-12 | 18:13
En 6 minuten later het peloton.
@Kansleaus | 02-05-12 | 18:11
Zo. Dat heb je goed opgemerkt...
Privacy is zóóó 1983.
Echt, mijn bek valt letterlijk open van verbazing. Ik weet gewoon niet wat ik moet reaguren.
@necrosis | 02-05-12 | 18:09 |
Bij jeugdzorg. (Voor de oorlog ook bekend van hitlerjugend, maar dat is een ander verhaal.)
@ZKH EénOog | 02-05-12 | 18:07
Fysieke identificatie is zeau 1980, da's anno tegenwoordig overbodig.
Zelfs Ernst Hirsch-Ballin zou daar tegen stemmen!
Binnen twaalf minuten, wordt genoteerd.
Ing. eslapen | 02-05-12 | 18:08
GOED idee. Heb ik straks 145 DigID accounts.
@Reinaert | 02-05-12 | 18:03
Je vergeet die gele ster nog...
ZKH EénOog | 02-05-12 | 18:07
En jawel hoor, Godwin numero uno!
Waar kan ik een 'facebook' kopen?
Goed, ik heb ook even een droge broek aangetrokken, aan het werk.
"Welke van de pot gerukte Senior Collaborative Business Experience Expert" lijkt mij een pleonasme. Een hele erge leuke en zonder meer getuigend van een geest die zijn creativiteit haalt uit de stress (heb ik tekort van), maar toch.
Heeft die advies-boer misschien ook nog een tip hoe ik straks negen voetbal-streams open, en het ook nog een beetje kan volgen allemaal?
dit is toch zeker een (slechte) grap?
Ik heb geen Facebook!
En heb nooit Hyves gehad.
Ik vind het al erg genoeg dat GeenStijl de volgende trackers gebruikt:
Audience Science
DoubleClick
Google Analytics
OpenX
@BozeMan | 02-05-12 | 18:07
Of elke week een nieuwe DigiD aanvragen.
Gewoon omdat het kan.
Capgemini heeft het zeker ook niet druk?
Voor het advies alleen krijgt Capgemini waarschijnlijk al 20 miljoen euro, voor de implementatie is 250 miljoen euro geraamd, maar na 5 jaar blijkt dat 2 miljard te hebben gekost en het werkt nog dan nog niet.
@Reinaert | 02-05-12 | 18:03
Je vergeet die gele ster nog...
Oja... Gaat DigID opzeggen en lekker Belastingdienst bestoken met papieren aangiftes.
@rara | 02-05-12 | 18:04
Zou de EU betrouwbaar geweest zijn dan had men zich al tijden terug afgemeld voor het gansche ACTA-gebeuren. Met andere woorden en in simpel Nederlands: die jongens vertrouw ik ook absoluut niet.
-weggejorist-
Rechtzaakje hier, rechtzaakje daar. Amerika vraag uitlevering van deze personen achter DigID code x, y en z. De toekomst van BV Nederland is in handen van Facebook, CISPA, ACTA, SOPA, PIPA etc. etc...
En was de verhyvesing van facebook geen reden om hiermee te stoppen, hebben we nu nog een reden. Antisociale media adieu.
ja, zodat als de facebook bel/hype over een jaartje of wat gebarsten is, en facebook waardeloos is geworden, dat we er allemaal aan vast zitten omdat digid eraan gekoppeld is.
stel je voor dat ze dat 4 jaar geleden met hyves hadden gedaan... lekker dan.
Dit soort overbetaalde poepneukers mogen dit advies nog een keertje verbaal overdragen aan het Nederlandse volk. Terwijl ze anaal over een geïmpregneerde weipaal zijn geschoven. Zonder Vaseline. Mét zand.
@Reinaert | 02-05-12 | 17:58
In dit geval zou dat lidmaatschap van de EU wel eens nuttig kunnen zijn. Iets met privacy en burgerrechten en zo. Ben benieuwd wat het Europese Hof hier van zou vinden.
in de kleine lettertjes van Facebook staat zelfs dat zij voor eeuwig eigenaar blijven van je persoonlijke gegevens oook na je dood.
Stelletje vieze lijkenpikkers zijn het daar in the US.
In mijn ervaring voegen social media niets toe aan de arbeidsproduktiviteit, eerder het tegenovergestelde. Het dient vooral het eigen netwerk.
Alleen zo kan je ook op zulke wereldvreemde ideeën komen.
Ik vind helemaal niet mooi!
Welnee joh, Cap Gemini zijn zeer modale en middelmatige ICT-jongens (en meisjes), een beetje ICT-er werkt voor zich zelf of in kleine collectieven.
Iedere Nederlander een:
-Facebook-acoount,
-GMail-adres,
-OV-chipkaart,
-Biometrisch paspoort,
-GSM (niet van Vodaphone),
-Extraspeciaalveilige pinpas,
en we zijn al een heel eind op weg. Nu alleen nog dat rekeningrijden er even doorheenrommelen. Echelon en Carnivore weten er van. *Alufolie uit kast haalt*
inderdaad wie de gegevens van deze mongeaul weet te achterhalen krijgt van mij 100+ kuddos.
@Brussel
Ik moet even de tranen uit mijn ogen vegen, momentje.
En daar waar de gesjeeste reclame-jongens van weleer flink aan de coke zaten, zijn de boys van Capgemini op hol geslagen op de LSD, Paddo's en andere psychedelische varianten.
Er gemakshalve vanuit gaand, dat de overheid privacy gevoelige gegevens van je moet hebben, dan is er maar 1 plaats waar ze thuis horen en 1 instantie die ze dient te beheren: DEFENSIE!! Ja, ook voor de BESCHERMING van je privacy gegevens.
En dat dient een totaal afgesloten systeem te zijn.
Maar ja, overheid en ICT: je kan net zo goed gelijk naakt over straat lopen met je gegevens op je lul getatoeëerd.
{"Heeft een bescheiden maatje toch nog voordeel" mompelen doet...}
"U heeft in 2012 WW aangevraagd. Dan hebben wij de volgende verzekeringen voor u in de aanbieding."
Als Ing. weiger ik elke sociale media.
Maar ja... Capgemini, Atos Origin e.d. ....
Die mafketels zijn met hun kop op de plee deksel geklapt.
Willen het falen van Deloitte en KPMG bij Vestia verbeteren.
Het zal wel weer van iemand komen met een MBA... Moderate But Arrogant...
En dan via je digidé bestookt worden met wat voor reclame-uiting dan ook. Los van veiligheid van je gegevens, en nog wat met preivesie.
Hoeveel miljoen aan taxpoet heeft dit 'advies' al gekost?
@rara | 02-05-12 | 17:57
Ach, als jij het niet doet dan doet onze regering dat wel voor je.
Want zo rolt Nederland. Braafste jongetje hè. Opzitten, pootjes geven.
Zo zie je maar weer, net als bij Facebook zijn wij voor de overheid het product.
Wat een totaalmalloten, facebook is niet te vertrouwen, die mogen zo min mogelijk van me weten.
Lekker je vertrouwelijke gegevens aan een Amerikaans bedrijf geven dat eenzijdig de voorwaarden kan veranderen.
Ik heb helegaar geen Facebook-account. Moet ik nu het land uit?
Cloudcomputing. Kleaudtcomputing zal je bedoelen. *Rolodex astoft*
Totaal dwaas idee. Niemand kan mij verplichten om mijn persoonlijke data aan de Yanks weg te geven.
REAGEER OOK