Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hero: "dode burgers moet kunnen"

kickyourassandgetawaywithit.jpgNiet zo zeiken, nabestaanden van Michael Koomen. Af en toe mag er gewoon een dode vallen door een politiekogel. Vindt Hero Brinkman van de nieuwbakken Onafhankelijke Burger Partij. Hij geeft deze vrijbrief in het boek met de even lange als nietszeggende titel 'De Laatste Schakel, denkers en doeners over de complexiteit van toezicht en handhaving'. Geen idee of ze Hero ingedeeld hebben bij de denkers of doeners. Zijn verhaal: de politie is totaal versoft dankzij jarenlang PvdA-indoctrinatie en moet weer verhard worden, aldus politiek leider Brinkman. En zet het leger eens in bij ordehandhaving. Dat er dan af en toe iemand gepopt wordt met een popo-bullit moeten we dan als samenleving maar accepteren. Hero Brinkman is eigenlijk Zero Toleranceman. De Onafhankelijke Burger Partij, die er totaal 100% compleet helemaal is voor de burger, vindt een dode burger op zijn tijd geen enkel probleem. Dat had Hero bij Neukslet en Indommelman gisteravond ook wel even mogen zeggen. Afijn, aangezien OnTheBrinkman de naam van zijn politieke partij binnenkort weer netjes moet terug geven aan Burger Partij Amersfoort kan hij zijn nieuwe 'Shoot first, ask questions later'-doctrine gelijk verwerken in zijn nieuwe partijnaam. Onze suggesties: de Pang Pang Partij, Xtra Triggerhappy Cops Partij of wellicht is Groep Hero BAMBAMMOTHERFUCKER ook wel een goede optie. Harder straffen, meer bevoegdheid voor de politie en inzet leger indien nodig is driewerf ja. Dode burgers is altijd nee. Maar misschien hebben wij een wat nuchtere blik op de werkelijkheid dan Hero Brinkman.

Reaguursels

Inloggen

allen@
Goed artikel gisteren in het NRC:
Vorig jaar werd in Amsterdam het
kampioensfeest van een voetbalteam
overschaduwd door een schietincident.
Een politieman die door zijn
collega’s als „de cowboy” werd aangeduid,
schoot een man dood – de
aanvoerder van het voetbalteam, die
juist optrad als vredesstichter. Twee
andere voetballers raakten zwaargewond.
De agent verklaarde dat hij
had opgetreden nadat de voetballers
een meisje hadden belaagd. Daarna
zouden leden van het voetbalteam
hem hebben aangevallen en moest
hij waarschuwingsschoten lossen.
Uit opnames van bewakingscamera’s
bleek dat er helemaal geen meisje
te zien was en dat de politieman als
eerste geweld had gebruikt.
Vorige week verklaarde het OM
dat de agent niet zal worden vervolgd
voor zijn schoten die een man
doodden en twee andere zwaar verwondden,
en evenmin voor zijn leugens
over het verloop van de gebeurtenissen
leugens die zonder de opnames
van de toevallig aanwezige camera
ertoe zouden hebben geleid dat
de zwaargewonden ook nog langdurig
veroordeeld zouden worden.

Zebra01 | 26-04-12 | 12:06

Stomdronken in je auto stappen en wegrijden, moet ook kunnen volgens Hero.

de euro middenweg | 25-04-12 | 23:46

Zelden zo'n kansloos figuur gezien als die Zero Brinkman,
haalt nog geen 1 zetel in 100 jaar

Baskraan | 25-04-12 | 22:30

Het is heel simpel. Agenten mogen keihard optreden tegen echte boeven, maar als een agent per ongeluk een onschuldige raakt, dan mag die agent meteen zelf deaud.

ongelovigehond | 25-04-12 | 19:38

Mischien is de naam PBP (PolitieBelangenPartij) wel iets voor Brinkman.

WirMachenMusik | 25-04-12 | 19:10

Stijlloze tip voor Hero: Ga in Syrië wonen en kom nooit meer terug!

Aktivist | 25-04-12 | 19:07

In deze heeft de burgerking gewoon gelijk.
Waar gehakt wordt vallen spaanders, zorg maar dat jij niet in de buurt bent daar waar gehakt moet worden.

religionisabadthing | 25-04-12 | 19:02

Zebra01 | 25-04-12 | 17:48
Zoals uit ervaring blijkt, schiet de politie meestal op de verkeerden. Niet op de échte criminelen, want dat zijn hun bazen of maatjes.... fuck the police!

Aktivist | 25-04-12 | 19:01

In sommige westerse landen weet je dat vluchten voor politie zinloos is omdat politie meer man en middelen heeft om te kunnen ontlopen. In dictatoriale regimes loop je eerder kans om direct te worden kapot geschoten gewoon omdat het gewoon kan. (onschuldig tot het tegendeel bewezen is?)

Replaceable | 25-04-12 | 18:38

Afgeserveerde politie ambtenaren moeten de politiek helemaal niet in..

P5ycH0 | 25-04-12 | 18:08

Nu Brinkman bij de PVV ontmaskerd is als mol, wordt zijn nieuwe taak bij de AIVD ballonnetjesoplater.

WirMachenMusik | 25-04-12 | 17:56

@allen:
Weer een hoop politieagenten die reageren, staan blijkbaar te popelen om ook iemand dood te schieten.Het lijkt nazi Duitsland wel. We hebben het over mensenlevens! Buffing is een al voor geweld veroordeelde "agent", met in zijn dossier een reeks van geweldsdelicten,en disciplinaire interne straffen, en is erg goed in valse verklaringen afleggen omdat hij het in zijn beleving anders heeft ervaren dan werkelijk is gebeurd. Niet echt representatief voor een politieagent.Volgens zijn verklaring over het drama op 14-5-2012, is hij tot arrestatie over gegaan omdat er geweld was gebruikt tegen burgers. Op de camerabeelden is dat geweld tegen burgers echter niet te zien, en heeft hij dus dit geweld verzonnen.Tevens is op de camerabeelden te zien, dat Buffing als eerste met grof geweld is begonnen, en dat daardoor de situatie escaleerde.Ook heeft hij verzonnen dat hij was aangevallen door een groep van 15 man. Hij heeft wel een onschuldige burger doodgeschoten!In 2009 is er zelfs door zijn leiding een geweldszaak van Buffing geschikt/afgekocht. Op 8 mei a.s. is er een geweldszaak bij het gerechtshof waar hij weer bij betrokken is! Onlangs is in een artikel van het Parool gebleken, dat iedere politiegeweldszaak met dodelijke afloop, structureel geseponeerd wordt door Justitie. "De slager keurt dus zijn eigen vlees". De Officier van Justitie die het onderzoek naar Buffing heeft geleid, is 18 jaar werkzaam geweest bij de politie Amsterdam-Amstelland, en is feitelijk collega van Buffing geweest. Lekker onafhankelijk! Buffing zal zich straks voor zijn daden en de afschuwelijke gevolgen moeten verantwoorden voor de rechters!
Gelukkig is het merendeel van de politieagenten wel integer! Nederland begint helaas steeds meer op een bananenrepubliek te lijken.

Zebra01 | 25-04-12 | 17:48

Hero heeft te lang bij de politie gewerkt om niet precies te weten van de hoed en de rand. Hij heeft absoluut gelijk. Het probleem is ook het bedenkelijk lage opleidingsniveau van de politie/agenten.

frisenfruitig | 25-04-12 | 17:43

OBP = Overbodig Brinkman Project

wodzje | 25-04-12 | 17:01

Zero stinkman aka judas iskariot, loopt in de ruimte te lullen en probeert de PVV de loef af te steken.... Net zoals men in de jaren 60 en 70 de Sp hadden geinfiltreerd, doen ze dat nu met de PVV.... maar het plannetje van stinkman en zijn bazen zal niet slagen... de geest is uit de fles, en gaat niet meer terug... op naar een vrij en waar democraties Nederland.

roderwitterblauwer52 | 25-04-12 | 16:29

Zero Stinkman kan beginnen met zich zelf.

roderwitterblauwer52 | 25-04-12 | 16:21

laat Hero Brinkman eerst maar eens met zijn programma komen, staat het je aan stem je er op, staat het je niet aan, stem je op wat anders, toch?? de tijd zal het leren

bmwf650 | 25-04-12 | 15:57

@Dr.Thorvaldt | 25-04-12 | 12:40 | + 0 -
"het idee met het gas stamt overigens al van voor de conferentie."

Klopt! Het was de joodse communist Isay Davidovich Berg die in 1937 aan kwam zetten met het idee om mensen te vergassen. Zie het boek van de Rus Dr. Michael S. Voslensky uit 1995.

en.wikipedia.org/wiki/Michael_Voslensk...

Het is maar goed de Soviets zo eerlijk waren om in Neurenberg de vergassingen door de Duitsers op het door de Soviets veroverde territorium te rapporteren, anders hadden we het wellicht nooit geweten.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 25-04-12 | 15:12

+1 voor Brinkman... die wouten in NL zijn allemaal watjes. Die paar die daadwerkelijk een keer eens van zich afbijten worden beschaamd en door het slijk gehaald door de media. Het is gewoon een sport om tegenwoordig een agent zo ver te krijgen dat hij zijn wapenstok of pepperspray gebruikt. En daarna zielig doen en excuses + geldsom eisen.

Let wel.... wapenstok + pepperspray. Breivikkende agenten zijn dan weer beetje te veel van het goede, tenzij zijzelf of iemand anders met direct gevaar heeft op dood/letsel.

Hayden | 25-04-12 | 15:07

@Prikkl
U heeft een punt.Ik begrijp dat vanuit de zijde van de slachtoffers het gedrag van het voetbalteam waarschijnlijk wat positiever wordt afgeschilderd dan het daadwerkelijk was. Dhr Buffing heeft echter zijn reputatie en verleden ook niet bepaald mee. Het is "toevallig" dat hij dit net treft.
De waarheid zal ergens in het midden liggen, waardoor een aanzienlijk deel van de verantwoordelijkheid voor het escaleren van de situatie voor rekening van de agent komt. Als je alleen -zonder te wachten op versterking- de confrontatie aangaat met een (dronken) groep, neem je heel bewust het risico dat je je vuurwapen moet gebruiken en dus iemand (dodelijk) moet verwonden. Als hij had gewacht met ingrijpen totdat er versterking was, waren waarschijnlijk niet zulke extreme maatregelen nodig geweest.
Een pistool bij je dragen, brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Wij moeten er als samenleving op kunnen vertrouwen dat die verantwoordelijkheid aan onze politiemensen is toevertrouwd. Onder die voorwaarde met ik het met Brinkman eens. Ik heb echter mijn twijfels of dhr Buffing hieraan voldoet.

Novius | 25-04-12 | 15:06

Zeg maar, de politie moet meer brinkmanship toepassen in haar taakopvatting. Tot het randje gaan en er af en toe overheen. Waar gehakt wordt vallen spaanders.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 25-04-12 | 14:55

@kweetitwel | 25-04-12 | 14:45
.
Spijker - kop, +1

Han Fortmann | 25-04-12 | 14:52

Toen de LULLO vluchte voor de alcoholcontrole hadden ze hem ook direkt op zijn flikker moeten schieten,de schaamteloze lul.

kweetitwel | 25-04-12 | 14:45

Prima, maar als een keer een familielid van je wordt kapotgeschoten dan ook niet piepen hé, Hero'tje?

scootah rijdert | 25-04-12 | 14:38

ik vindt heel die brinkman niets, maar hier heeft hij toch een punt. er is geen ontzag meer voor de politie en gerechtelijke macht. en dan sterft er af en toe maar 1 aan een politie kogel. anders wordt de gewone burger wel neergestoken ofzeau door een dader en zeikt het hele land daar weer over. het is het één of het ander. wat wil je? ik ben van mening dat als je niets verkeerd doet je ook niet bang hoeft te zijn dat de politie je meteen neerschiet.

owjah grammatica etc. kijk ik even niet naar zit met me klauwen int gips dus het typt al verneuqd

epsilone | 25-04-12 | 14:33

@Han Fortmann
.
d van hierboven verwijdert en aan de politie geeft.

Han Fortmann | 25-04-12 | 14:08

@all
.
Ik hderinner mij een topic over een door de door de politie gecreëerde file waarbij dode / doden vielen.
.
Iedereen in zak en as.
.
Wow, zoals de wind waait, waait mijn rokje hier.

Han Fortmann | 25-04-12 | 14:07

Tsja, rechts he...

Gehaktbalmetketjap | 25-04-12 | 13:44

Hee Hero " make my day you little shit "

Uw Verzekeringsadvis | 25-04-12 | 13:43

Novius | 25-04-12 | 12:38 |
Ik heb gelukkig de stellige overtuiging dat wij nog in een rechtstaat leven.Triest zo'n karaktermoord, voordat de
gehele procedure is afgerond. Buffing deed daar vooralsnog zijn werk en is in een zeer bedreigende situatie terecht gekomen. Volgens mij is er geen reaguurder bij geweest op deze trieste bewuste avond, toch hebben we er allemaal een mening over. Vanzelfsprekend een groot drama voor alle betrokkenen en niet in de laatste plaats voor de nabestaanden van Michael Koomen.

"Fred Buffing, de agent die vorig jaar mei in Amsterdam tijdens een kampioenschapsfeest amateurvoetballer , Michael Koomen doodschoot, wordt niet vervolgd. Uit onderzoek door de Rijksrecherche blijkt dat de agent niet verwijtbaar heeft gehandeld, zegt het Openbaar Ministerie. Op 14 mei 2011 loste de hondengeleider vier schoten op leden van de Amstelveense voetbalclub RKAVIC. De amateurvoetballers vierden in Amsterdam hun kampioenschap en liepen luidruchtig door de binnenstad. Fred Buffing kreeg het aan de stok met de voetballers. Volgens de agent werd hij door de agressieve teamgenoten van het slachtoffer in het nauw gedreven.Het OM is het met getuigen eens dat de 31-jarige Koomen tussenbeide wilde komen, maar zegt ook dat de getuigenverklaringen geen overtuigend beeld geven. Het OM stelt dat de agent zich in een benarde positie bevond en dat er op hem werd ingetrapt. In die situatie was het toegestaan dat hij op de benen van zijn belagers schoot, stelt het OM. Er was daarom volgens het OM sprake van noodweer. Koomens broer en teamgenoot kreeg een kogel in zijn been, ploeggenoot Diego Medina werd in zijn buik geraakt. De familie van Koomen is woedend. De familie van Koomen gaat een zogenoemde artikel 12-procedure aanspannen tegen de beslissing van het OM. Dat houdt in dat ze het OM willen dwingen om tot vervolging over te gaan"
www.camilleri.nl/2012/04/agent-buffing...

Prikkl | 25-04-12 | 13:31

Ja hoor met het groeiende aantal corrupte politieagenten in Nederland maakt een dode meer of minder ook niet uit.

deboerenlul | 25-04-12 | 13:28

haha wat een pannekoek!

toch maar snel eens solliciteren bij de politie!

random pow pow!

Freddy Friemel | 25-04-12 | 13:25

Als we het risico accepteren dat ex-TBS-ers slachtoffers maken, dan snap ik niet waarom we niet kunnen accepteren dat de politie een keer iemand neerknalt...

Ik ben er voor dat er na elk politieschot een degelijk onderzoek komt (wel onafhankelijk graag). Maar een politieagent mag best schieten als die in het nauw komt. Dat is het risico om een politieagent aan te vallen.

Het is zeker zo dat de politie een soft imago heeft gekregen. Dat komt vooral door het aannamebeleid. De politie moet een afspiegeling van de maatschappij zijn. Flauwekul beleid... De politiemensen moeten mensen zijn waarvoor je gezag hebt. Een onderontwikkelde politieagente met een dikke reet die niet fatsoenlijk Nederlands spreekt krijgt nu eenmaal minder snel respect.

bugboy | 25-04-12 | 13:23

@Dr.Thorvaldt | 25-04-12 | 12:40
De Endloesung was niet het begin van de Jodenmoorden. In de bezette gebieden zoals Polen was het al vrij gebruikelijk om Joden dood te schieten.

De SS had weinig last van wroeging, men vond de kogels te duur en de methode te inefficiënt.

Lees maar eens iets over de Wannseeconferentie, om te beginnen. De complete notulen zijn na de oorlog opgedoken.

rara | 25-04-12 | 13:23

Zal Rita zich kiesbaar bij Hero aansluiten?

Snelheidsduivel | 25-04-12 | 12:45

@Mark Levinson | 25-04-12 | 11:21 | + 1 -
Die "verhardt" vervoegingsfout was toch zeker van Hero zelf he? Je kan hem dan beter even tussen quotes zetten quittie.

Dat geldt ook voor het woord "vervoegingsfout" en waar "hem" opslaat is onduidelijk.

Musset | 25-04-12 | 12:40

rara | 25-04-12 | 12:09 | + 0

U mag dat vinden, maar de SS kreeg wroeging van het elimineren met de kogel, en het ging te langzaam, het idee met het gas stamt overigens al van voor de conferentie.

Dr.Thorvaldt | 25-04-12 | 12:40

Eens met Hero. Een algemeen verspreid besef dat je voor je harses geslagen/geschoten kan worden door de pliesie, zal er bovendien voor zorgen dat het vrijwel nooit meer nodig is. Zie bijvoorbeeld België.
'T zal 's zomers in Lloret en Cherso ook een hoop trammelant schelen als "onze jeugd" weet hoe echte pliesiemensen optreden tegen asociaal tuig.
Overigens erg jammer dat Quid/GS zich tot "Sonja Barend niveau" verlaagt en het verhaal van een triggerhappy mafkees als Fred Buffing misbruikt om zo over de ruggen van slachtoffers en nabestaanden hun punt te maken.

Novius | 25-04-12 | 12:38

GHBBM, bekt wel hoor!

Tobus | 25-04-12 | 12:37

Beste Jonny Quid,
Wordt het eerst de politieman doden en dan mag hij z'n wapen trekken? Het is het één of het ander, toch?

lanexxx | 25-04-12 | 12:34

Kijk maar in de VS daar werkt het ook!NOT!

leisure suit larry | 25-04-12 | 12:34

Kan trouwens niet eens iemand een partij voor arbeiders oprichten?

Not Stephen Colbert | 25-04-12 | 12:33

Hier heeft Hero Brinkman zéker een punt. Een klootzak meer of minder vind ik ook geen probleem. Niet zo soft. Gewoon net zo als in de VS. Schorem hard aanpakken.

grote haas | 25-04-12 | 12:33

"Maar misschien hebben wij een wat nuchtere blik op de werkelijkheid dan Hero Brinkman."

Ben ik nou gek of ? Iemand ? Ik dacht : nuchterder

daytripper | 25-04-12 | 12:30

Aangezien het IQ van de gemiddelde hoofdagent tegenwoordig al beneden NAP ligt, denk ik dat dit niet zo'n goed plannetje is van Heineken Hero.

lompe smurf | 25-04-12 | 12:21

Johnny, zet je spellingscontrole eens aan man!

DataValue | 25-04-12 | 12:21

Qua zetels doet de BPA het wel goed in 033: ze waren bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen de grootste partij van Amersfoort. Echter qua stijl zou het geen beste voorbode zijn voor Brinkman; hoewel de BPA het jarenlang prima gedaan heeft, is het ze na de laatste verkiezingen naar de bol gestegen en werd het een lokale LPF met evenzoveel afsplitsingen.

Robin Hood | 25-04-12 | 12:18

De Sociaal Links Ondergravende Kader Orientatie Partij, de SLOKOP.

Montgomery Burns | 25-04-12 | 12:15

Hero doet er echt alles aan om na zijn politieke leven kansloos in de kaartenbak van 't UWV te verdwijnen. Wat.Een.Mongool.

Charles Bukowski | 25-04-12 | 12:14

@smoelsmid | 25-04-12 | 12:10
Ja. De meeste mensen denken dan eerder aan sterke drank.

rara | 25-04-12 | 12:13

Bij Brinkman moet ik altijd op de een of andere manier aan Cassis denken. Ben ik de enige?

smoelsmid | 25-04-12 | 12:10

@Dr.Thorvaldt | 25-04-12 | 12:05
De Endloesung begon met de conferentie in Wannsee, toen was men het stadium van kogels allang gepasseerd.

rara | 25-04-12 | 12:09

"Make way for the drunk guy." Partij.

LibertasSimplex | 25-04-12 | 12:08

"Make my day-partij" Dirty Hero.

Normpje | 25-04-12 | 12:06

rara | 25-04-12 | 11:55 | + 0

In de Endlösung werd eerst de kogel ingezet en pas later de gasvorming.

Dr.Thorvaldt | 25-04-12 | 12:05

Tis wel bezuinigen aan de voet van de samenleving, wat denk je wel niet dat het de samenleving kost om een verdachte voor het hekje te brengen, laat staan om em veroordeelt te krijgen? Go for it Hero, braaf Hero!(lol)

william7055 | 25-04-12 | 12:03

Burgerpartij voor Uiterst Repressieve Politiek: BURP.

rara | 25-04-12 | 12:02

Hero op naar de 0 zetels... noppes dus. Maar hierin heeft hij wel een punt. Als die tokkie gewoon op staart had gewandeld en zich nergens mee had bemoeid had die agent niet geschoten. En ja, harder optreden mag, wat mij betreft.

kaskoeskielewan | 25-04-12 | 12:01

@klabanus ten Haave | 25-04-12 | 11:55
Sorry, voltooid deelwoord bedoel ik.

klabanus ten Haave | 25-04-12 | 12:01

BLB klinkt wel aardig; Nee, geen banga lijst Brinkman!

Betweetert | 25-04-12 | 12:00

@Betweetert | 25-04-12 | 11:59
LOL

Nietvoordekat | 25-04-12 | 12:00

De zuipeenstukinjekraagentimmereenbarmanopzijnbek-burgerpartij.

mijntweecent | 25-04-12 | 12:00

@Mr Dixit | 25-04-12 | 11:58
Geen flauw idee, lust ze allebei niet ;)

Nietvoordekat | 25-04-12 | 12:00

Hero Drinkman... onnozele, gefrustreerde, zichzelf zwaar overschattende narcistische zuiplap en ex-wout met verstoorde agressieregulatie.
.
Beetje jammer dat zo'n nietszeggende koekwaus vanaf 12 september ook weer de mogelijkheid krijgt jarenlang wachtgeld te gaan beuren.

Bertus Betonsloper | 25-04-12 | 12:00

Brinkman heeft wat dat pliessie gedoe betreft gewoon gelijk.

Conan de Rabarber | 25-04-12 | 11:59

Hij heeft gelijk. Agenten moeten niet eindeloos achtervolgd worden, als ze een keer moesten schieten uit noodweer.

Ik pleit dan wel voor betere training in de wapenbeheersing. Dat schort er nogal aan.

decadent degeneraat | 25-04-12 | 11:59

Dode burgers is altijd nee....... ach Quit; #Sterf!!! Oh wacht.....

Betweetert | 25-04-12 | 11:59

Nietvoordekat | 25-04-12 | 11:54
Is het nou frikadel of frikandel? ;-)

Mr Dixit | 25-04-12 | 11:58

Greetje Duisenberg | 25-04-12 | 11:50
Nog een hear, hear...

Mr Dixit | 25-04-12 | 11:55

@An die ARBEIT | 25-04-12 | 11:12
Bijvoegelijk naamwoord met DT? Dat is nieuw voor mij...

klabanus ten Haave | 25-04-12 | 11:55

@eerstneukendanpraten | 25-04-12 | 11:52
Rare woordkeuze volgens mij. Endloesung was het proces waarbij miljoenen Joden vergast werden.

rara | 25-04-12 | 11:55

Nietvoordekat | 25-04-12 | 11:52
Hear, hear... Maar... Artikels of artikelen?

Mr Dixit | 25-04-12 | 11:54

En wat het schieten tijdens rellen betreft: men heeft hiervoor de rubberen kogel uitgevonden!

eerstneukendanpraten | 25-04-12 | 11:53

Interessant dat de topic "Michael Koomen" er in dit geval wordt bijgehaald en goed om te lezen dat de algemene tendens is "dikke pech". Wanneer leert de Nederlandse burger nou eens dat de pliesie dat ijzer niet op de heup heeft voor de sier? En hoe onverstandig kun je zijn als je met je dronken harses een agent op welke manier dan ook, verbaal of fysiek, aanvalt? Begrijp me niet verkeerd, ik ben strikt anti-autoritair, maar dronken & doorgesnoven delf je gewoon het onderspit tegen nuchter, opgefokt en zwaarbewapend. Heeft niets te maken met voor of tegen, is simpel boerenverstand. En als je dat niet hebt moet je als provincietokkie wegblijven uit de grote stad. C'est ça.

Mr Dixit | 25-04-12 | 11:52

Beste GeenStijl, de wereld is echt niet zo rooskleurig als jullie (en ik, voor dat part) graag zouden willen. Vandaar dat jullie zo veel te schrijven hebben. Helaas is niet iedereen zo van de appeltjesgroene weiden.

Je hebt heel veel "goede" mensen (zoals ik, als ik dat zo even mag zeggen, en waarschijnlijk ook jullie, mensen die onrecht gewoon onrecht vinden, en geweld verafschuwen, en dat soort dingen). Maar je hebt ook "slechte" mensen. Ik noem bijvoorbeeld scooterklootdzaqjes en maffiose overvallers, vrouwenmeppers, kleuterneuqers.. Enfin, ik kan wel even doorgaan.

In mijn (en hopelijk, als ik het zo mag lezen, ook jullie) ideale maatschappij, zouden dat soort mensen niet bestaan. Echter is de asgrauwe realiteit dat dit soort mensen weldegelijk bestaat, en dat wij "goede" mensen een keuze moeten maken: accepteren wij dit? Ik zeg: NEE!

Dus moeten we hier enigszins hypocriet doen: we hebben een politiemacht nodig, die ons verdedigt tegen die "slechte" mensen. Aangezien die dat niet zonder meer laten gebeuren, moet die politie (net als veel "slechte" mensen) geweld kunnen gebruiken. En geweld kan nou eenmaal dodelijk zijn. Dat is heel erg mogelijk, en in 99% van de gevallen niet de schuld van de politie.

Lang verhaal kort: wat een ongelofelijk kommaneuqstuk. Ga's betere artikels schrijven.

Nietvoordekat | 25-04-12 | 11:52

Las net in de krant dat men een aantal nieuwe Nederlanders had aangehouden in de provincie Drenthe. Deze 'heren' hadden een aantal overvallen in de omgeving van Emmen gepleegd waarbij het personeel ook nog eens werd gegijzeld. Hulde voor de pliesie.
Deze heren kwamen uit het voormalige Joegoslavië, de kogel der Endloesung zou hen goed passen!

eerstneukendanpraten | 25-04-12 | 11:52

'Partij voor de Pipa' is nog vrij.

Harry Turtle | 25-04-12 | 11:52

Waar blijft trouwens de PvP (Partij voor Privacy) ?

Piet_Snot | 25-04-12 | 11:50

We gaan toch hoop ik niet opnieuw dat voetbal verhaal afdraaien? Die jongens waren gewoon hartstikke fout. Je valt niet met je dronken, doorgesnoven kop, in groepsverband één politieagent aan. Punt uit.
.
Verder... als de geweldsinstructies in Apeldoorn op die bewuste Koninginnedag, wat duidelijker waren geweest, was er ogenblikkelijk gericht geschoten op die malle zwarte Suzuki, die overduidelijk niets goeds in de zin had.
.
Dan waren er 7 mensenlevens gered(!)
.
Geweldloosheid roept vaak meer geweld op, dan zinvol, gepast geweld, dat idiote mensen (die er jammer genoeg nou eenmaal in overvloed zijn) in het gareel houdt.
.
Niet iedereen die naar een vuurwapen grijpt is automatisch een psychopaat. Je moet daar wél reëel over zijn.

Greetje Duisenberg | 25-04-12 | 11:50

Sorry, maar je gaat toch ook geen neger die een pistool heeft uitdagen? Maar wel een agent omdat ie 'toch niks doet'. Nou dat mag er wel eens uit. Hero +1 in deze.

turbopriest | 25-04-12 | 11:49

Als het echte daders zijn natuurlijk kunnen er maar beter vanaf zijn dan

piotr2010 | 25-04-12 | 11:49

Brinkman heeft wel gelijk. Het komt alleen een beetje fout z'n bek uit.

De handhavende macht moet wel de baas kunnen zijn. Anders krijgen we eh nou ja, hoe het nu is.

Een politieagent vervolgen zodra die een keer z'n wapen aanraakt schiet ook niet op natuurlijk.

LibertasSimplex | 25-04-12 | 11:48

"de politie is totaal versoft dankzij jarenlang PvdA-indoctrinatie". Daar heeft hij wel een punt. Maar ja, na 12/9 zien we hem nooit meer terug.

neworder | 25-04-12 | 11:48

Hero is gewoon de volgende Rita. Hoop kabaal, en na de verkiezingen een roemloze aftocht. And nothing of value was lost.

Probleem is wel dat dat die verdomde versplintering van Rechts weer de kop op steekt. En nu juist nu er een sterk machtsblok tegenover triomfantelijk Links gevormd zou moeten worden en iedere stem telt om te voorkomen dat Havana aan de Noordzee realiteit wordt.

Gootbalkoning | 25-04-12 | 11:48

Af en toe een dode moet kunnen,ja maar laat hem zelf dan de volgende zijn.Hij is net zo gestoord als die geblondeerde fricandel Wilders.

kweetitwel | 25-04-12 | 11:44

B.O.N.T is wel een mooie naam

Boeven
Onderbuik
Nada
Tolerantie

LostSandWich | 25-04-12 | 11:41

Ach, tijdens militaire oefeningen mocht 5%(!) van het deelnemend personeel sneuvelen. Dat was 'aanvaardbaar' en 'ingecalculeerd risico'. Nooit iemand gehoord over hoe schokkend dat eigenlijk is. Dit was trouwens tijdens mijn dienstplicht. Ik weet niet of dit percentage nog immer wordt gehanteerd.

McShamus | 25-04-12 | 11:41

Ik vraag mij af wat Quidje zou zeggen als er 50 doorgesnoven hooligans ineens zijn Kia Picanto in elkaar aan het trappen zijn...

dlseth_ | 25-04-12 | 11:39

@linkschefaalhaas | 25-04-12 | 11:37 | + 0 -
Vandaar dat zijn rits openstond.

Maar ga jij ook nog iets opleveren voor de Nederlandse maatschappij, of blijf je falen?

Kaas de Vies | 25-04-12 | 11:39

Hier heeft Hero toch echt wel een punt. Alleen wordt er in dit stuk wel een hele simplistische draai aan gegeven. Natuurlijk is elke dode één teveel, maar criminelen of doorgesnove idioten moeten weten dat zíj een groot risico nemen, niet de agent die met ze geconfronteerd wordt. En neemt een crimineel bewust het risico om een agent naar het leven te staan, dan moeten we daar idd niet al te moeilijk over doen als de agent de crimineel neerschiet. Integendeel, maar dat zei ik niet hardop!

datzegik69 | 25-04-12 | 11:39

@Fret Kroked | 25-04-12 | 11:30
Je hebt te hoge verwachtingen van de GS-stukjestikkers hedentendage. Doel is om opruiende stukjes te tikken, niet om een mening te verkondigen. De reaguurders worden door de toonzetting van het artikeltje als een horde een bepaalde kant op gestuurd ter vermaak. Enige echte doel is om adverteerders van een koopvolk te voorzien. That's it.

manmanman | 25-04-12 | 11:38

Volledig eens met Hero in dezen.

Superior Bastard | 25-04-12 | 11:38

Maak je niet druk. Dat is Brinkman 's ochtends.

Vanaf 's middags, na een paar glazen, is -ie veel milder. Dan is het gewoon een toffe gast.

LibertasSimplex | 25-04-12 | 11:37

-weggejorist-

linkschefaalhaas | 25-04-12 | 11:37

@Bakito

De shit is toch al te diep. Politici kunnen beter eerlijk zijn en zeggen dat wij gaan bloeden voor de hebzuchtige bankiers die ze daarmee uit de wind kunnen houden. Dat is de korte samenvatting van deze crisis. Die idioten in Den Haag hebben geen idee wat ze doen. Ze geloven in het fabeltje van 'too big to fail'. We stevenen af op de grootste economische fail ooit. *Rustig wacht op het vuurwerk.*

Jaimy Fox | 25-04-12 | 11:36

@frenchy | 25-04-12 | 11:26
Want de politie mag uitsluitend anderen controleren, en moet u maar met rust laten omdat u mooie ogen heeft?

rara | 25-04-12 | 11:34

-weggejorist-

linkschefaalhaas | 25-04-12 | 11:34

Onafhankelijke burgers... is dat net zoiets als 'vrije jongens'?
Dus dan is de O.B. Partij vergelijkbaar met de Tegenpartij mag ik aannemen.
Kunnen we nog lachen de komende periode.

leo de pejo | 25-04-12 | 11:34

@ Johnny Quid
"Maar misschien hebben wij een wat nuchtere blik op de werkelijkheid dan Hero Brinkman". Ja Johnny, ga jij deze werkelijkheid nog eens nuchter bekijken:
www.youtube.com/watch?v=C8ExtMRknAQ
Mijn stemadvies voor jou op 12 september: Groen Linksch. En dan nog iets, kun je dat "Tendentieus, Ongefundeerd en nodeloos kwetsend" boven deze site vervangen door "Conformerend, nuancerend en verder weinig verassend" ? Dank, je toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 25-04-12 | 11:33

Brinkman zelf had in eerste instantie de partijnaam "Halleluja, looft den Heero" in gedachten.

steven paul | 25-04-12 | 11:32

@klabanus ten Haave | 25-04-12 | 11:23
Bedoel je Mike Godwin, de uitvinder van WOII-verwijzingen?

rara | 25-04-12 | 11:32

Het is me al tijden onduidelijk wat Johnny vindt en wil. De ene keer vindt hij de politie een stel softies, de volgende keer een schietgrage corrupte bende.

Als een agent door een groep doorgesnoven idioten wordt aangevallen, mag hij zich dan bedreigd voelen? En mag hij zich dan verdedigen? Er kan dan iemand dodelijk getroffen worden, ook al was dat niet de bedoeling. Het leven is niet eerlijk en dan zul je zien dat de meest onschuldige van de groep getroffen wordt, dat is erg. Maar een ding moet duidelijk zijn: je blijft met de poten van de politie af. Moet je eens in Spanje (of elk ander land) proberen..

En wat voor de politie geldt, geldt ook zeker voor hulpverleners. Wat in godsnaam bezielt de mensen die het nodig vinden hulpverleners lastig/aan te vallen?

Fret Kroked | 25-04-12 | 11:30

Schieten op ONSCHULDIGE burgers is altijd nee. Dat is nogal een verschil. Heel triest voor de nabestaanden van Michael Koomen maar zo lief was hij die bewuste avond niet.

rvo | 25-04-12 | 11:30

-weggejorist-

linkschefaalhaas | 25-04-12 | 11:30

Godwin in reactie 1, zeer snel dit keer ...

Prikkl | 25-04-12 | 11:30

Het leger zet je in tegen vijanden. Op het moment dat je het leger wil inzetten tegen de burger bevolking laat je jezelf behoorlijk kennen.

Elk land waar dat gebeurt is een gewelddadige puinhoop.

nebulous | 25-04-12 | 11:30

Hero Brinkman, de zwakste schakel.
Na 12 september spoorloos verdwenen.

Dostranamus | 25-04-12 | 11:29

Als Brinkman belooft de accijnzen op alcohol af te schaffen ga ik op 'm stemmen. Anders niet.

Willem VanDer Decken | 25-04-12 | 11:29

Mensen die pleiten voor een paar dode burgers als voorbeeld en die het leger wil inzetten tegen de eigen bevolking, is dat niet faxistisch?

Jaimy Fox | 25-04-12 | 11:28

Wat een leipe mongool man ...
Ik weet in elk geval op wie ik NIET moet stemmen

Piet_Snot | 25-04-12 | 11:28

Ik moet Brinkman hier wel gelijk in geven. In de meeste landen moet je het niet in je hoofd halen een politieman te schofferen, maar hier in Nederland kom je met bijna alles weg.

Not Stephen Colbert | 25-04-12 | 11:28

Simpel, gewoon met je poten van een diender afblijven.

Prikkl | 25-04-12 | 11:28

beetje rare combinatie van zaken, de uitspraak van Hero Brinkman en de zaak Michael Komen.
Wat mij betreft mag de politie idd best af en toe met scherp schieten, als daar een goede aanleiding voor is.
Of dat bij Komen zo was, is zeer twijfelachtig.

Ballenman | 25-04-12 | 11:27

De agenten die ik gemiddeld tegenkom zijn niet eens capabel genoeg om te weten dat een negatief alcoholtestresultaat juist goed is. En die moeten dan bepalen of iemand dood mag?

Lyrthion | 25-04-12 | 11:27

Oh, schok, een ex-PVV'er praat peop en schrijft een beokje. Is dat nieuws?
Die mafkees is straks gewoon wachtgelder, niks meer aan doen, dooslopen mensen....

Niet echt nee... | 25-04-12 | 11:27

Jaimy Fox | 25-04-12 | 11:23 |
Ik ben ook niet zo"n PvdA-fan, maar gezien de schade die dit kabinet heeft aangericht, is het nodig dat er weer een menselijke, sociale wind door deze inmiddels bananenrepubliek gaat waaien.

Bakito | 25-04-12 | 11:27

gedeeltelijk gelijk. het zijn softies dankzij Minister Peper.PVDA
hardrijders pakken ze wel aan.
deze maand 54 km gereden ipv 50.
€ 44,- betalen !!!wat een klootzakken! dit kunnen ze op hun dooie reet doen met electronica. ze zijn nooit op straat. secht gekleed/ mannen en vrouwen vet als worsten / begrijpen geen NL/ veelal allochtoon /
alleen losers/ luie mensen gaan bij de politie werken

frenchy | 25-04-12 | 11:26

Juist doordat politie niets doet vallen er elke week onschuldige slachtoffers dus waarom ook niet. Leg dat tuig maar om
Verder is Brinkman een nare glijer die zich voor het karretje van P&W laat spannen.

Cousin Eddie | 25-04-12 | 11:26

@kapotte_stofzuiger | 25-04-12 | 11:22
Daar ga ik ook vanuit.

An die ARBEIT | 25-04-12 | 11:25

Door de softe aanpak van politie en justitie vallen er nu nog veel meer doden.

Hero heeft gewoon gelijk.

James Lastig | 25-04-12 | 11:24

Zeg Johnny ....
Sommige "burgers" kunnen we missen als kiespijn hoor.

BedrijfsTijgerT | 25-04-12 | 11:24

Maar goed de agent zijn optreden is zo zwak als de zwakste schakel.
Agenten kunnen oppakken wat ze willen als OvJ's het anders zien, werkt het ook niet.

Kaas de Vies | 25-04-12 | 11:24

@Jaimy Fox | 25-04-12 | 11:23
Het is dan ook gewoon een top-concept #FDBP

An die ARBEIT | 25-04-12 | 11:24

Het gebeurt nu toch ook wel eens alleen doen ze dan moeilijk met doofpotten enzo, bijvoorbeeld Hoek van Holland

Idontgiveafunk | 25-04-12 | 11:23

De Hero Tolerance-partij

mijntweecent | 25-04-12 | 11:23

@Varkensjuin | 25-04-12 | 11:21 | + 0 -
Maatwerk, en dat krijg je door ervaring bij een agent, nite beleid van hoger hand. Uiteraard is er altijd sturing nodig, maar vertouw je agenten gewoon.

Kaas de Vies | 25-04-12 | 11:23

@rara | 25-04-12 | 11:11
Ja, John Doe Godwin.

klabanus ten Haave | 25-04-12 | 11:23

De "ARE YOU TALKING TO ME?!-Partij

Call on the attacker | 25-04-12 | 11:23

Volgens mij gaat Hero aan de haal met het partijprogamma van Herr Arbeit en Keizer Pius. Fuck de burger!

Jaimy Fox | 25-04-12 | 11:23

@An die ARBEIT | 25-04-12 | 11:21
De officier van justitie heeft reeds bepaald dat de agent in kwestie niets te verwijten valt. Kan je nog urenlang naar beelden gaan kijken, al dan niet bestaand, maar de agent heeft goed gehandeld.

kapotte_stofzuiger | 25-04-12 | 11:22

Het wel opmerkelijk dat de enige persoon van de PVV met een beetje fatsoen en hersens het nu gedaan heeft.

Terwijl Wilders zijn achterban keihard heeft laten vallen.

Enfin, de propaganda-machine der bruinlaarzen is een hongerig dier dat gevoed moet worden met telkens weer nieuwe zondebokken...

Bakito | 25-04-12 | 11:22

@rara.... dat weet ik en het was gelijk een stuk rustiger daar op Zuid Celebes. Die ouwe Westerling begreep het tenminste.

Sukarno | 25-04-12 | 11:22

Op het hoofdkantoor van de AIVD lachen ze zich helemaal kapot. Wat een doorzichtige klucht is dit zeg!

Boer-konijn | 25-04-12 | 11:22

Dit land met zn volksvertegenwoordigers wordt met de minuut triester,dus Hero Drinkman denkt echt dat het volk hier op zit te wachten,dat er af en toe best een dode mag vallen door een politiekogel,je zou haast wensen dat zoiets deze week gebeurd met zijn naasten,kennissen,familie,vrienden.Deze faalhaas denkt dus echt een rol van betekenis te zullen gaan spelen in september!!? Hoop dat de kiezer dit jaar gevrijwaard blijft van 'korte termijn geheugen' en niet alleen wat betreft Hero Drinkman maar ook die andere blaters die het zo goed voor hebben met het Koninkrijk der Nederlanden.. ahum!

Man-Bijt-Hond | 25-04-12 | 11:22

Waar gehakt wordt vallen spaanders

wtf443 | 25-04-12 | 11:21

Wat wil je nu. Als de overheid niet ingrijpt doe je zeuren, als de overheid te snel ingrijpt doe je zeuren (jeugdzorg en dat soort instanties). Als de politie te zacht is lach je ze uit en begin je te zeuren. Als ze te hard ingrijpen begin je nu weer te zeuren.
Wat wil je nu man? Zeuren? Grappig is het allang niet meer. Sarcasme of ironie zit er niet in.
Het lijkt wel of je niet meer weet achter wie je aan moet lopen.
Je lijkt wel een kruising tussen Peter Rrrr de Vries en Alex Brenninkmeijer. Maar dan de lege versie.

Varkensjuin | 25-04-12 | 11:21

"de politie is totaal versoft dankzij jarenlang PvdA-indoctrinatie en moet weer verhardt worden, aldus politiek leider Brinkman"

Dat is ten dele waar. De politie is hard en repressief tegen de mensen die eigenlijk het niet verdienen, de normale burger en soft tegen de schoften.

De waarheid ligt in het midden. Je moet gewoon het juiste gereedschap gebruiken op het juiste moment. Scootermalloot doet iets verkeerd, je neemt hem apart en zegt. Kom op, niet meer doen anders heb je een probleem. Misschien treed je 1x soft op en daarna niet meer. Dan met de harde hand. Daar ligt het probleem.

Tja en het incident met die voetbaljongens is niet het doel dat wij moeten hebben. Is ook beetje flauw om erbij te halen. Denk ook niet dat dat bedoelt wordt.

Maar wat is er zo gek om gewoon maatwerk af te leveren? Want ik schaam me namelijk direct kapot als ik terzijde word genomen door een agent. Alleen dat is al een straf opzich (geen schaamtecultuur???), maar ik onderga de sanctie, omdat ik weet dat ik die verdien.

Anderen ook? Nee die fluimen tegen de pet van oom agent en rijden op hun achterwiel weg, maar die hebben wel schaamtecultuur. TOCH?!?!

Kaas de Vies | 25-04-12 | 11:21

Die "verhardt" vervoegingsfout was toch zeker van Hero zelf he? Je kan hem dan beter even tussen quotes zetten quittie.

Mark Levinson | 25-04-12 | 11:21

Dode agenten mogen dus wel?

Midiguru | 25-04-12 | 11:21

Er dient respect te zijn voor de politie en wat mij betreft mogen ze dat inderdaad wel vaker hardhandig afdwingen, hoewel een kogel in het hoofd vielleicht ietwat excessief is.

Ik zou de beelden waar Van Rossem het over heeft weleens willen zien, aangezien de reconstructie toch echt het beeld schetst van een agent in het nauw die niet anders kon dan schieten.

An die ARBEIT | 25-04-12 | 11:21

Goed zo Hero..... zero tolerance... niet luisteren = tikmans.

Sukarno | 25-04-12 | 11:20

Zero Brinkman?

N=1 | 25-04-12 | 11:20

Hero gisteren bij P&W tegen Gristengekkie Arie Slob: jullie zijn alleen voor de Gristenen, ik ben voor alle burgers... dat was wel +veel.

kibambam | 25-04-12 | 11:19

Liever 1 dode tokkie dan 1000 onzinboetes.

kapotte_stofzuiger | 25-04-12 | 11:19

En dan met Hilbrand Nawijn op justitie...

klabanus ten Haave | 25-04-12 | 11:18

Je moet ook gewoon niet op zon manier fucken met popo. Jammer dat er dan een agent staat die een verkeerde beslissing neemt maar eigen schuld, dikke headshot

Her0!n Her0 | 25-04-12 | 11:18

Makes sense. De enige echt onafhankelijke burger is namelijk de dode burger.

Soy yo | 25-04-12 | 11:18

Brinkman zet in op een terugkeer naar de politie als zijn carrière in Den Haag voortijdig misloopt? Waarom zou hij anders cokesnuivende agenten die situaties laten escaleren, goedpraten?

blinde kip | 25-04-12 | 11:17

Voetbaltokkies verdienen het gewoon. Kan je lang en breed over discussieren: jij bent agressief tegen agent, agent schiet met scherp.

kapotte_stofzuiger | 25-04-12 | 11:16

Gezien de bloeddorst waarmee op het vorige topic over de zaak-Koomen gereaguurd werd, ga ik ervan uit dat Hero's heldenpartij heel groot gaat worden bij de GS-aanhang.

Gootbalkoning | 25-04-12 | 11:14

@ Johnny Quid
Eigenlijk vind ik het ook niet zo erg als er af en toe een dode valt hoor. Op tuig kan het vuur geopend worden wat mij betreft.

Marcus Porcius Cato | 25-04-12 | 11:13

Gaan we het nou tot aan de verkiezingen dagelijks over Hero Brinkman hebben? Hij gaat toch 0 zetels halen.... Kun je beter Europa gaan bashen, want dat gaat HET onderwerp voor de PVV worden bij de verkiezingen.

vindead | 25-04-12 | 11:13

Onder het afgelopen faalkabinet kon iedereen sowieso de typhus krijgen. Hero zet deze trend vrolijk voort. Next.

Bakito | 25-04-12 | 11:12

Ik vind Brinkman een ongelofelijke pannekoek maar hij heeft gelijk: dat softe gedoe van de politie (en rechters!) moet stoppen

Ordentelijk | 25-04-12 | 11:12

Afvoeren deze dronkelap!

Molly-Bolly | 25-04-12 | 11:12

"verhardt"

Zonder t John...

An die ARBEIT | 25-04-12 | 11:12

Weet je wie er ook voor standrechtelijke executies was?

rara | 25-04-12 | 11:11

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl