
Poppetjes van kabinet Clown 1 voor de laatste keer verzamelen! Alle ministers en staatssecretarissen zijn bijeen gekomen in een speciale
ministerraad om te concluderen dat verder regeren niet meer mogelijk is, er verkiezingen moeten worden uitgeschreven en Wilders een lul is die via zoveel mogelijk kanalen de
schuld dient worden toegeschoven. Wilders, die schijt heeft aan
samenwerken, ruzie maakt met dat jankwijf Agema, zo onbetrouwbaar is als de pest en alleen maar het conflictmodel
hanteert om er zelf beter uit te komen, kan zich in de zomer gaan richten op een boektournee, herverkiezingen en bij Omroep Max AOW'ers in hun reet neuken. Geert Wilders is een beetje de Cristiano Ronaldo van de Nederlandse politiek: de goals wegen niet op tegen al die schwalbes, huilpartijen en verongelijkte gezichten. Mag, maar voortaan alleen nog vanuit de oppositie. Net als het CDA. Namen
als Rosenthal, De Jager, Leers, Brinkman, Veldhuijzen van Handvoorjemond zijn politiek gezien uitgespeeld en kunnen gaan baantjeshunten. Zo weten we er nog wel een paar. Maar ook Nederland zelf kan op zoek naar een nieuwe functie. In Europa. Want Rutte heeft de boel verkloot, we staan internationaal gezien enorm voor lul. De Titanic van de EU. Altijd pochen hoe moreel, financieel en politiek hoogstaand we zijn, maar elke keer
zinken bij de eerste de beste ijsberg. Griekenland met het mes op de keel tot bezuinigingen dwingen, maar zelf geen fatsoenlijk pakket bij elkaar weten te vergaderen. We kunnen geen kabinet bij elkaar houden, we vernaggelen onze eigen boekhouding met schenkingen aan mediterrane bedellanden en met alle clowns binnen de SP, GroenLinks, SGP en PVV lijkt onze politiek nog het meest op een Las Vegas Freak Show. Verkiezingen? Laten we stoppen met de schone schijn en gewoon
Johan Vlemmix als nieuwe premier kiezen. Of nog gekker: Laat Peggold & Samsom de kar trekken. Rechts heeft zijn kans gehad en grandioos om zeep geholpen. Liveblogs
hier en
hier. Van alle opwinding klaarkomende parlementaire-journo's
daar.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Han Fortmann | 23-04-12 | 14:19 |
Excuseer! Zal het niet meer doen. Zwak excuus is dat ik te weinig tijd had om een nieuw plempsel te schrijven en toch vond dat ik met deze gedachten in het volgende topic aanwezig moest zijn.
Wat deze meneer er nu wel of niet mee te maken heeft weet ik niet .. daar word nog aan gewerkt:
en.wikipedia.org/wiki/Martin_Schlaff
@BigusDickus | 23-04-12 | 13:33
Kom er maar door met dat 4e rijk, ik ga wel vast krom staan met een potje vriendenvet:
www.dailymail.co.uk/news/article-11799...
waarom wordt deze foto nu pas ondekt
Wie heeft een high res versie van die foto voor me?
La Vie En Rose | 23-04-12 | 11:55 | + 9 -
Ik prijs een levensinstelling. Altijd doen alsof het goed gaat en als het slecht gaat doen alsof het nog beter gaat. Wilders heeft zich gewoon verlaagt tot politieke spelletjes en is er de afgelopen tijd niet in geslaagd om maar iets te bereiken.
Zijn de eerste peilingen er al, waarin Roemer zuidelijk gaat ?
@Kromme Banaan | 23-04-12 | 12:22 | + 0 -
Nee, tijd voor volwassen mensen in de politiek.
Laat parlementaire journalisten die popi-jopi politici eens afrekenen op hun inhoudsloze one-liners en gevatte ingestudeerde grapjes tijdens debatten.
We hebben juist met zijn allen VVD gestemd omdat we gezond verstand in de Kamer wilden belonen en we krijgen er deze puinzooi voor terug.
Ik heb Wilders altijd het voordeel van de twijfel gegund, maar dat is nu wel weg.
Het is al net zo'n opportunistische peilingkijker als Bos destijds was met Balkenende IV.
@WirMachenMusik | 23-04-12 | 12:30
.
Lelijke crossposter.....
.
@Johnny Quid
Zie je wel dat je het kunt.
Degelijk stuk...
@WirMachenMusik | 23-04-12 | 12:30 |
Misschien dat straks na al het geschreeuw en gehuil de ogen open gaan voor een verdrag wat Rutte en de Jager er doorheen wilde jassen.
www.youtube.com/watch?v=1GaH2MqXfxM
Soms droom ik er wel eens van dat 'n miloenmiljard meer mensen 'massacommunicatie hadden gestudeerd of op z'n minst toch 'Manufacturing consent: The political economy of the mass media' hadden gelezen.
Ja, 'massacommunicatie' was onder Stappers in Nijmegen toen behoorlijk 'links'. (Had ik trouwens weinig last van omdat ik naast een volledige dagtaak in de 'rechtse' reclame slechts spaarzaam colleges kon volgen).
En Noam Chomsky is ook nogal links (maar vooral ook een establishment-ontmaskeraar).
Weet zeker dat er dan nog meer mensen, net als ikzelf PVV zouden stemmen.
Saillant dat men &dus ook het CDA liever 14mrd bezuinigt op NL (w.o. ouderen (niet de boomers, maar vooral ook de stille generatie/opbouwgeneratie )waarvan netto maar 6mrd resteert door alle nadelige effecten op de economie www.volkskrant.nl/vk/nl/9824/De-zoekto... ipv niet 0,75 mrd te korten op ontwikkelingshulp, maar de volle 5mrd en wat minder @EU te schuiven.
18mrd (ipv magere 14) extra bezuinigen zonder nadelige binnenlandse effecten? Exit ontwikkelingshulp -5mrd (helpt toch amper), exit EUafdracht -7mrd(In Zw&No gaat et echt vel beteren zijsaan ook niet voor134mrd garant voor zuid-EU) exit windmolensubsidies* -6mrd (*=want made in fabrieken in Dk & Dld, komen niet uit NL )
vagehond | 23-04-12 | 12:17
Tijd voor een beetje oorlog dus??
Dan krijgt iedereen het weer beter,en maakt een papiertje geen verschil meer??
@Hufter | 23-04-12 | 12:11
Heb jij weer vergeten je Haldol in te nemen, Hufter?
@La Vie En Rose | 23-04-12 | 11:55 | + 3 -
Ik vind het vooral zo grappig/triest om te moeten vaststellen dat Wilders blijkbaar heel Nederland heeft wijsgemaakt dat de immigratie het grootste probleem is in Nederland.
Dat is het namelijk niet.
Fundamenteel probleem in Nederland is een te rijke middenklasse.
We kunnen niet concurreren op loon, we hebben een enorme waslijst aan arbeidseisen en als we niet een half procent reiskostenvergoeding voor onze Opel Astra kunnen bedingen, gooien we de economie op slot.
Polen die "onze" banen inpikken? Vergeet het maar.
Zonder Polen geen tomatenteelt en dus een paar miljard minder belasting voor de BV Nederland.
Een miljoen moslims over de grens zetten?
Oke, een miljoen minder mensen die huur, gas, licht, BTW en accijns afdragen aan de staat.
En nee, niet al die mensen hebben een uitkering.
Alsof die trouwens door de PVV-kiezer worden betaald..
Ons sociaal stelsel wordt vooral onderhouden door aardgasbaten uit Groningen, waar PvdA en SP de scepter zwaaien.
Wat Wilders afgelopen weekend heeft duidelijk gemaakt, is dat hij zelf ook wel weet dat verantwoordelijkheid dragen voor hem onmogelijk is.
Als hij van zijn underdogpositie naar het pluche van de beleidsmakers was overgestapt, had hij het kunnen vergeten met zijn anti-islam retoriek en calimero-attitude. Dat zijn namelijk zijn eigen groot gemaakte stokpaardjes, die eigenlijk geen rol zouden moeten spelen in de begroting.
It's the economy, stupid.
@Geenstijlfiguur | 23-04-12 | 10:19
.
Zucht, feiten en meningen lopen weer door elkaar.
.
Niet Samsom beslist over verkiezingen hoor, maar de Tweede Kamer, pas nadat het kabinet dat aan de tweede kamer gevraagd heeft.
.
Dat u Samsom niet mag is OK, dat is een mening, maar mag ik u toch vragen deze mening niet als een feit te verpakken?
.
* Feiten verder checken gaat*
@ Strangetown | 23-04-12 | 12:11
ga jij stemmen als je in je korte broek op het strand ligt uit te brakken?
WirMachenMusik | 23-04-12 | 12:07 |
Mensen kunnen ook in het buitenland stemmen, mocht jij je zorgen maken?
@WirMachenMusik | 23-04-12 | 12:07
en het stemvolk van de PVV zit dan ook aan de Costa de Sol of in Blanes. Prima plan om tijdens de vakantie te stemmen lijkt me :)
@BeunDeHaas | 23-04-12 | 11:22
Neem het 'm niet al te kwalijk. De man heeft duidelijk een bloedhekel aan zichzelf. Als je ziet welke verwijten hij anderen doorgaans maakt dan is wel duidelijk dat hij in feite met zichzelf worstelt.
Maar je tip is wel waardevol. Die psychiater moet dan maar eens het verschijnsel Projectie met hem doornemen en i.v.m. daarmee hulp bieden...
Kaas de Vies | 23-04-12 | 10:08 |
"Waarom moet dit 3 of 6 maanden duren? Staat dit in de wet of is dit gewoon onwil?"
------------------------------------
Omdat vanaf volgende maand tot october nauwelijks Marokkanen en Turken in het land zijn.
@La Vie En Rose | 23-04-12 | 12:03
Heb je die paragraaf standaard ergens liggen. Je lijkt wel een grammofoonplaat die steeds maar blijft hangen.
Succes met je verliezerspartij... *kus*
@Kaas de Vies | 23-04-12 | 10:08
.
De kieswet is er voor ons allemaal.....
@Megalomaantje | 23-04-12 | 10:07
.
Oh ja, een echt frisse wind... Net doen of je akkoord bent en dan de keutel intrekken? Dat soort "frisse winden" moeten we willen met z'n allen in tijden van crisis, helpt Nederland erbovenop!
.
* balen gaat van de stank van frisse winden*
@Hölzenbein | 23-04-12 | 11:53
Ghehehe. Iedereen weet dat jij de aandacht van je gebrek aan begrijpend lezen en je onmetelijke domheid probeert af te leiden.
Geef niet, zoals ik al eerder schreef, gun ik jou je plezier en eindig ik met:
Zalig zijn de onwetenden en de dommen.
La Vie En Rose | 23-04-12 | 11:55 |
Alleen SP, PVV en PvdD (36 zetels van de 150) stemde tegen.
De PvdD (2) overigens enkel omdat in het verdrag niets stond over bescherming van dieren...
Democratie blijft een vreemd mechanisme, niet?
@BedrijfsTijgerT | 23-04-12 | 10:05
.
Als Wilders dat nou vijf weken geleden had gezegd had in het Catshuis, of zelfs de dag voordat ie de boel opblies, had er vast een ander akkoord gelegen.
.
Als je op dag x met een smile vertrekt, en op de volgende dag 10 minuten voor de presentatie jezelf terugtrekt dan wil je niet onderhandelen, maar opblazen.
.
<eufemisme>Wilders is gewoon een heel geslepen politiek dier dat zijn eigenbelang goed bewaakt <eufemisme weer uit>, en Nederland betaalt daarvoor de komende maanden de prijs. In geld, en in aanzien / respect.
.
Drie lutsers op een muurtje.
@La Vie En Rose | 23-04-12 | 11:55
Wen. Er. Maar. Aan.
@Ars Vivendi | 23-04-12 | 10:03
.
Waar er drie onderhandelen over het belang van Nederland, en er drie niet uitkomen, zijn er drie schuldig.
.
En wie het meest schuldig was zal de geschiedenis ons leren.
.
* zich opnieuw schaamt achter de geraniums in het buitenland *
Rutte I heeft teveel ingezet op polarisatie. Ze hadden zelfs niet de helft + 1 (slechts 75 zetels), maar wilden toch grote hervormingen doorvoeren. Voor grote hervormingen heb je een legitimatie nodig en deze ontbrak ten enen male.
@chosenignorance | 23-04-12 | 11:39
U heeft nog nooit op Wilders gestemd.
U heeft de afgelopen kabinetsperiode onder een steen gelegen.
Er is n.l. gebleken dat NIET Wilders zijn kiezers voor tientallen jaren uitlevert aan meer immigratie, meer Islam, grenzen wagenwijd open, ook voor Roemenenen, maar dat de EU dat bepaalt.
Dankzij PvdA, CDA, VVD, D66 en Groenlinks, die het verdrag van Lissabon hebben ondertekend en daarmee onze soevereiniteit hebben verkwanseld.
Dat betekent dat wij ons moeten houden aan EU wetgeving.
Dus ga maar naar die partijen wijzen.
We zullen nu zien hoe een links kabinet de touwtjes in handen neemt en al die puinhopen van balkenende en rutte opknapt !
@La Vie En Rose | 23-04-12 | 11:38
Het is goed met jou ma Flodder, steeds maar ontkennen dat je ma Flodder bent werkt niet echt. Ontkennen zoals Wilders ook altijd doet kan je goed. Neem je verlies nou gewoon maar, en ook al gaat de PVV aardig scoren (ik hoop het voor je... hihi), dan nog gaat NIEMAND meer in zee met die mafketels.
Het is einde oefening met die lutserts.
Wen. Er. Maar. Aan.
PS. En doe je de groeten nog aan Toet en Henkie?
@BeunDeHaas, repareren doen we al decennia en zal dus niet meer lukken.Blijft over : Verhogen van de indirecte belastingen,zodat iedereen het voelt,vooral m.b.t. import-artikelen met als grote voordeel: Gedeelde smart is halve smart.Dus een halvering van de verdeeldheid.De verarming van de rijken ,wat links wil,lukt toch niet,want dan emigreren de rijken en zijn overal welkom he ? Volledigheidshalve : Er is ook nog die Sovjet-oplossing van Lenin : "Met de schulden van de tsaar hebben we niets te maken ".
La Vie En Rose | 23-04-12 | 11:38
' Die nieuwe verkiezingen kun je ook zien als een referendum over de EU. '
100% eens
(toch wel erg vermakelijk dat linkse reaguurders vandaag wel erg terugverlangen naar Wilders... :) )
klabanus ten Haave | 23-04-12 | 11:23 | + 0 -
Of vraagteken.
Wilders levert z'n kiezers voor tientallen jaren uit aan Meer immigratie, Meer islam, Meer Europa, omdat de AOW ers er 2,5% op achteruit gaan? Heeft Wilders werkelijk zo weinig strategisch besef? Hij gedraagt zich als een verwend kind die z'n eigen speelgoed kapot maakt. Mijn stem is ie voor altijd kwijt.
@blinde kip | 23-04-12 | 11:29
Het onafhankelijke FD (+ Z24.nl en BNR), wat voor 98,25% in handen is van een inversterings maatschappij ..
nl.wikipedia.org/wiki/FD_Mediagroep
Hölzenbein | 23-04-12 | 11:34 |
Economen van de K.U.T. worden zelfs ineens aangehaald als nieuwe helden.
Totale verwarring onder reaguurders...
@Hölzenbein | 23-04-12 | 10:40
Ik begrijp dat je dol bent op Ma Flodder. Die zit n.l. bij jou op de bank.
Ik zie het voor me hoe je met haar vreugdedansjes hebt gemaakt over het vallen van dit kabinet. Het zij je van harte gegund.
En nee, ik huil helemaal niet.
Ik vind nl dat Wilders groot gelijk heeft.
Toen de uiteindelijke doorberekening van het CPB liet zien wat voor consequenties deze bezuinigingen, als gevolg van miljarden naar de EU, voor een deel van zijn kiezers zou hebben, kon hij, na overleg met de fractie, niet anders doen dan de stekker eruit trekken.
Daar heb je moed voor nodig.
Greet weet immers dat hij/dePVV de komende jaren tot de oppositiebanken is veroordeeld, ongeacht het aantal zetels bij nieuwe verkiezingen.
En vergis je niet:
Die nieuwe verkiezingen kun je ook zien als een referendum over de EU.
Je weet wel, dat gedrocht, de natte droom van eurofiele partijen als de PvdA, CDA, VVD, D66 en Groenlinks, die na het NEE tegen de Europese grondwet, het referendum hebben afgeschaft, het Verdrag van Lissabon hebben ondertekend en daarmee onze soevereiniteit hebben verkwanseld, waardoor we geen ruk meer te vertellen hebben.
Die medeverantwoordelijk zijn voor het laten toetreden van landen die niet aan de EUvoorwaarden voldeden.
Die medeverantwoordelijk zijn voor het laten toetreden van Griekenland tot de Eurozone, terwijl dat land niet aan de voorwaarden voldeed.
Die medeverantwoordelijk zijn voor het niet ingrijpen toen bleek dat Griekenland niets deed om haar begrotingstekort op orde te krijgen.
Die ook niet hebben ingegrepen toen Europese banken Griekenland leningen op leningen tegen de hoogste rente verstrekten, leningen die Griekenland nooit kon terugbetalen, waardoor die banken om dreigden te vallen.
Die vóór miljarden steun aan Griekenland (eerst aan de banken) zijn. In 2011 bedroeg de Nederlandse steun 4.7 miljard euro.
De totale steun van de Europese lidstaten bedroeg toen 110 miljard euro. Dat werd een maand later al verhoogd naar 130 miljard en nu bedraagt die steun 380 miljard.
Dat de steun vanuit Nederland inmiddels ook is verhoogd moge duidelijk zijn. Hoeveel dat precies is, weet ik niet maar wel dat Nederland garant staat voor 98 miljard aan steun voor Griekenland.
En het eind is nog lang niet in zicht. (ESM verdrag)
En daar gaan wij voor bloeden. Arm en rijk, ziek en gezond, jong en oud. Louter en alleen om de natte droom van Eurofielen hier ten lande en in Europa te verwezenlijken.
Ik vermoed dat de PVV aardig gaat scoren bij nieuwe verkiezingen.
Tot dan.
Rechts heeft zijn kans gehad?
Lastenverzwaringen voor de hardwerkende middenklasse is niet rechts, dat is zo links als maar zijn kan, ongeacht op hoeveel wegen je 130 mag rijden.
Rechts? We moeten de eerste rechtse partij, die echt aan de belastingbetaler denkt, nog steeds het daglicht laten zien.
@borderliner | 23-04-12 | 11:22
Wilders heeft zijn enkeltje Amerikaanse denktank al gekocht. Vraag is wie na deze politieke zelfmoord de PVV-kar gaat trekken. Ik vrees dat dat de nog veel gevaarlijker "intellectueel" Martin Bosma wordt. De bel voor de tweede ronde wordt geluid...
@Strangetown | 23-04-12 | 11:30
Ik heb gehoord dat Wilders nu speciaal voor AOW'ers deelstukken van 80 Km/h wil inrichten op de A2.
Hij is zo goed voor ouderen hè. Prachtig gewoon.
Conan de Rabarber | 23-04-12 | 11:27 |
Yep, wordt anders veel te gevaarlijk op de weg met/voor al die AOW'ers die auto moeten kunnen blijven rijden...
Kijk en nu zullen we de gevolgen van onze horkerige, quasi flinke houding tov het buitenland gaan zien. Want denkt iemand dat wij op clementie hoeven te rekenen nu we de 3% niet gaan halen ? Dat al die door ons geschoffeerde landen vol begrip voor onze problemen zullen zijn ?
@Springbank | 23-04-12 | 11:05
Ah, het FD, dat blad wat zwicht onder druk van adverteerders om andere sites te dagvaarden die kritische noten plaatsen bij artikelen (over belangrijke economische kwesties) afkomstig van diezelfde FD. Juist.
Kudt man, en die 130km p/u zal ook wel van de baan zijn.
@BeunDeHaas | 23-04-12 | 11:22
Wat staat je niet aan, aan:
"Nee natuurlijk is Wilders niet de enige die de schuld heeft, dat ziet ie vooral ook zelf zo."
Het is gewoon de waarheid rantmongeaul! Hij ziet dat ook zo. Hij zal nooit een fout toegeven. En natuurlijk raakt dat wat ik daar roep kant en wal want het klopt gewoon!
@Mandril | 23-04-12 | 11:16
Misschien is het sleutelwoord wel "chemie"...
Wilders is een duikertje. Altijd als het er op aan komt duikt ie weg. Een lafbekje is het. Kan niet over zijn eigen schaduw heenstappen. Verschuilt zich achter oudjes en europa bashen. De man tweet alleen maar en verder is ie in geen velden of wegen te bekennen. een luldebehanger eerste klas!! Blij dat 'ie uit de gedoogconstructie is. Weg ermee!!
@ Hölzenbein | 23-04-12 | 11:20
Jij begint met tegelen tegen mij, je roept iets wat kant noch wal raakt en ik ben van het padje.
Zou jij niet eens een psychiater op moeten zoeken?
Djeez, wat ben jij een zielig kereltje in de panelen hier.
@BeunDeHaas | 23-04-12 | 11:16
Maar je hebt wel gelijk. Rutte had ons die clowntje Wilders niet door de strot moeten drukken. Wat dat aan gaat heeft Rutte ook wel enige schuld, de lutser.
@ Dolphi | 23-04-12 | 11:18
Het politieke landschap is zo versplinterd dat het erge vormen aan begint te nemen.
Maar zo zie je... de verdeeldheid is in Nederland groot, en of dat binnen nu en 10 jaar nog te repareren valt...
*Leest net artikel reconstructie Catshuis overleg in de Volkskrant en gaat een potje janken.
Van het lachen, dat dan weer wel.
@BeunDeHaas | 23-04-12 | 11:16
Een realdoll van Fozzie? Sjonge jonge, wat ben jij ver van het padje. Ik moet er wel even om lachen, dat moet ik toegeven. Zit jij soms in de jokerafdeling van Wilders of zo? Best wel grappig. Zielige mafketel.
@Springbank | 23-04-12 | 11:05 Tuurlijk, de staatsschuld, waarom we nu zo ontieglijk veel rente moeten gaan betalen, is de schuld van Wilders. Vijf miljard per jaar voor OS, veel geld dat we niet hebben maar moeten lenen. Gasvooraad opgemaakt, 6 miljard per jaar, aan de multiculti. Maar dan heb je ook wat. Allemaal de schuld van Wilders.
Wat overblijft van het flamboyante Nederland zijn dus de triomfantelijke smoelen van de leiders der splinter-partijen.Voor de rest alleen maar troosteloosheid van verdeeldheid,crisis en neergang.Niet eens een Titanic of het moet de regeltjes-ijsberg van de EU zijn.De EU ,de opvolger van de Sovjet-unie in West-Europa,de EUSSR dus, met Duitsland en een heleboel satelliet-staten,die stuk voor stuk op België gaan lijken,ja zelfs Griekenland.
@ Hölzenbein | 23-04-12 | 11:14
Ga je nou toch eens ontwikkelen lutser.
Je zure gezeik dat alleen Wilders hier schuld heeft omdat het Wilders is en jij met een realdoll van Roemer slaapt, wil nog niet zeggen dat het de waarheid is.
klabanus ten Haave | 23-04-12 | 11:14 | + 0 -
Nou... verrassing!
Rechts heeft zijn kans gehad en grandioos om zeep geholpen. Liveblogs hier en hier. Van alle opwinding klaarkomende parlementaire-journo's daar.
Johnny is dus zo'n type dat van hup naar haar springt. Een links of centrumlinks kabinet is het slechtste dat je voor een land kunt wensen.
Wel, ik denk dat Geert over een jaar nog steeds de NL politiek zal domineren. Het alternatief van een linkse coalitie, wellicht met het wankele CDA in een bijrol is een regelrecht horrorscenario, hetgeen de gemiddelde kiezer wel duidelijk zal gaan worden.
Voor iedere scheet dienen we dan toestemming aan 'Brussel' te vragen. Onze pesioentegoeden zullen via automatische incasso regelrecht op Brusselse rekeningen worden bijgeschreven, NL zal nog meer als afvoerputje van de Brusselse immigratiedoctrine dienen en we dienen 1 biljoen euro aan ontwikkelinghulp te doneren.
Alvast oefenen in het aanvinken van het vakje PVV op het stembiljet doet.
@Mandril | 23-04-12 | 11:09
Nee, eigenlijk alleen van meneer deraderendraaien...
... oh wacht.
Hèhè eindelijk; met de bezuinigingen van de baan kan ik eindelijk die 46" plasma met 3d BR-Player kopen. Bedankt Geert!
@BeunDeHaas | 23-04-12 | 11:11
Ik kots hier meer en zinvollere tegeltjes als jij, maar wat is je punt? Klopt het niet? Volgens Wilders zijn toch altijd alle anderen de schuldigen. Hij toch nooit? En mijn instelling daar mag jij alleen jaloers naar kijken want dat bereik jij nooit in je zielige leven.
Wilders gokt op vergrijzend NL bij nieuwe verkiezingen met beloftes over:
* behoud van koopkracht/HRA/pensioengerechtigde leeftijd
* meer veiligheid door minder immigratie/vreemdelingenverkeer
* nostalgie met de gulden
@ Hölzenbein | 23-04-12 | 11:10
Ah, jij komt hier weer een tegeltje kotsen.
Want jij denkt echt dat alleen Wilders schuld heeft.
Met zo'n instelling blijf je zwakzinnig (vrij naar H. Teeuwen).
@BeunDeHaas | 23-04-12 | 11:07
Nee natuurlijk is Wilders niet de enige die de schuld heeft, dat ziet ie vooral ook zelf zo. Pffffff...
Waarom schaffen we gewoon het CBS niet af? Scheelt geld en er wordt voorkomen dat op basis van theoretische stukken een beslissing wordt genomen.
klabanus ten Haave | 23-04-12 | 10:58 | + 1 -
Pssst... als het dan al een vraag was.had je dan ook een antwoord van ' iedereen ' verwacht?
@Biff Eagleburger | 23-04-12 | 10:52 |
Er zijn drie partijen de oorzaak van de kabinetscrisis, namelijk CDA, VVD, en de PVV. Er is een plan bij elkaar onderhandeld dat na doornemen van de CPB doorrekening uiteindelijk door een van de onderhandelende partijen is afgewezen. Dat kan gebeuren tijdens onderhandelingen. Eenieder moet die afweging zelf maken.
.
Een gefaalde onderhandeling is altijd de schuld van ALLE deelnemende partijen. Als het landsbelang zo hoog bij de deelnemers op de agenda stond had bijvoorbeeld het CDA toch ook gewoon een miljard extra bezuiniging op ontwikkelingshulp kunnen aanbieden? De VVD had kunnen aanbieden de AOW maatregel uit te ruilen voor WW maatregel. Undsoweiter... Kortom drie kijven, drie schuld!
.
De partijen kwamen dus niet nader tot elkaar rond dit Catshuispakket en dat is de reden dat deze ministerraad waarschijnlijk voor het laatst bij elkaar komt. Het Catshuispakket is de inhoud waarop alles is stuk gelopen.
.
Dank voor het vertrouwen in PvhZ en zijn capaciteiten om een mediaspin op te zetten. Lijkt me wel enigzins overdreven gezien het gegeven dat ik de PO, kranten en internet niet in mijn zak heb. Ik zei overigens niet dat reaguurders die mediaspin neerzetten maar dat ze er ontvankelijk voor blijken...
@Biff Eagleburger | 23-04-12 | 10:52 |
Er zijn drie partijen de oorzaak van de kabinetscrisis, namelijk CDA, VVD, en de PVV. Er is een plan bij elkaar onderhandeld dat na doornemen van de CPB doorrekening uiteindelijk door een van de onderhandelende partijen is afgewezen. Dat kan gebeuren tijdens onderhandelingen. Eenieder moet die afweging zelf maken.
.
Een gefaalde onderhandeling is altijd de schuld van ALLE deelnemende partijen. Als het landsbelang zo hoog bij de deelnemers op de agenda stond had bijvoorbeeld het CDA toch ook gewoon een miljard extra bezuiniging op ontwikkelingshulp kunnen aanbieden? De VVD had kunnen aanbieden de AOW maatregel uit te ruilen voor WW maatregel. Undsoweiter... Kortom drie kijven, drie schuld!
.
De partijen kwamen dus niet nader tot elkaar rond dit Catshuispakket en dat is de reden dat deze ministerraad waarschijnlijk voor het laatst bij elkaar komt. Het Catshuispakket is de inhoud waarop alles is stuk gelopen.
.
Dank voor het vertrouwen in PvhZ en zijn capaciteiten om een mediaspin op te zetten. Lijkt me wel enigzins overdreven gezien het gegeven dat ik de PO, kranten en internet niet in mijn zak heb. Ik zei overigens niet dat reaguurders die mediaspin neerzetten maar dat ze er ontvankelijk voor blijken...
@Springbank | 23-04-12 | 11:02 | + -2 -
Leuk
Maar luister eens naar wat mensen te zeggen hebben, daar leer je meer van dan mensen weg te zetten als gek.
@de Bree | 23-04-12 | 10:56
hahaha! meen je dit? kan ik daar ook komen werken? lijkt me leuk!
@ La Vie En Rose | 23-04-12 | 10:34
Klopt ook wel. Verhagen kon niet anders dan een gedoogconstructie accepteren. In een coalitie kwamen ze niet. Als Verhagen dat al had gewild (volgens mij kon hij wel over die grens kijken), had hij pas echt de strontkar over zich heen gekregen.
Ik weet even niet wat ik van Wilders moet vinden. Behalve dan dat het ook zeker de schuld van Wilders is, maar hij is niet als enige schuld.
@Links om | 23-04-12 | 10:59
Ik wil die villa ook best wel kopen. Kun je wisselen van een vijfje?
En bedankt meneer Wilders, FD: "Daardoor zal de rente op Nederlandse staatsobligaties verder oplopen, waardoor ons land volgens berekeningen van het Financieel Dagblad 4 miljard euro per jaar extra op moet gaan hoesten aan rentelasten." Wie gaat dat betalen, ja juist, Henk & Ingrid en de AOW'rs, massa is kassa. Niet degenen bij het schip met geld al binnen gelopen is.
' bent U boos ' .. ' bent U boos ' .. ' bent U teleurgesteld ' .. ' bent U boos '.. en terug naar de studio
@Bertus Betonsloper | 23-04-12 | 10:46
als ik jouw lijstje even naloop is dus SP+PVV zo'n beetje de enige oplossing?
Springbank | 23-04-12 | 11:02 | + 0 -
Ik geloof er niet zo veel in en hecht er niet zo veel waarde aan.. dat soort uitspraken.
@kweetitwel | 23-04-12 | 10:44
Alles kan in Nederland dat weet je ondertussen toch wel?
Kaas de Vies | 23-04-12 | 10:49
En ik hecht nooit heel veel geloof aan de verstandelijke vermogens van de gemiddelde Wilders stemmer...
@Fokjeop | 23-04-12 | 10:36
beiden kunnen alleen maar praten, ik heb ze nog nooit iets zien trekken
Betweetert | 23-04-12 | 10:55
Nou, Geert zal nooit meer mogen meedoen tenzij hij zelf 76 zetels krijgt. Zijn rol is uitgespeeld. Tijd om het stokje door te geven aan iemand met dezelfde denkbeelden op het gebied van multiculti, maar minder links en minder polemisch.
Dat vind ik nu zo sterk van W.A ,terwijl het onderdanig gepeupel loopt te zeuren over 4% waar heb je het over,gewoon een villa kopen van 4,5 Euro.Met de instelling lek me het achterste En zo moeten we denken, gewoon doorgaan.
ik hou het bij statistiek. het cda bouwt wankele constructies, zij zijn verantwoordelijk dat nederland de afgelopen 10 jaar stil heeft gestaan terwijl de rest (niet europa) ons links en rechts inhaalt.
@doskabouter | 23-04-12 | 10:54
Ik hoop dat er plannetjes doorgedrukt worden. PvdA, SP, GL, D'66 kunnen best ook goede ideeën hebben wat dat aangaat. Wat de PVV er van bakt samen met CDA en VVD dat weten we nu wel, nickxs dus, dus neem je verlies.
@deraderendraaien | 23-04-12 | 10:26
Dacht dat ík een vraag stelde. De domheid regeert weer vandaag.
Bertus Betonsloper | 23-04-12 | 10:46
Prietpraat, weet waar je over praat, we hebben het nog nooit zo goed als de laatste 50 jaar, zeurkous.
Ook leuk, 100 miljoen uitgeven aan een volkomen onnodig project .. "ze" doen het gewoon toch:
www.nuzakelijk.nl/beurs/2792571/heijma...
LOL @ alle sukkels op m'n werk die denken dat er nu niet meer bezuinigd hoeft te worden.
Hoe simpel kun je zijn !?
@deraderendraaien | 23-04-12 | 10:39
waarom zou ik daar subsidie voor krijgen?
De waarheid is gratis!
De gevstigde orde, die zich even bedreigd zag door de PVV met kritische geluiden, denk er nu makkelijk van af te komen. Op dit moment hoopten zij allen. Maar ik voorspel dat Wilders/PVV nog meer aan populariteit zal gaan winnen als men gaat beseffen dat de ellende is veroorzaakt door de gevestigde orde zelf en niet door Wilders. Die wordt angstvallig op een zijspoor gehouden, totdat verkiezingen laten zien dat ze nu echt bang voor hem moeten worden. De vraag zal alleen zijn, met wie ie de coalitie zal aangaan.
@deministerpresident | 23-04-12 | 10:51
PVV-SP...-...
Nope. Dat gaat Fozzie nooit doen. Overeenkomsten van die partijen zoeken is ook totaal belachelijk (alleen gerelateerd aan een partijpunten waar men het wél eens is).
Johny, je vergeet Bleker te noemen, die kan terug naar de vrouw (hoewel niet zoveel meer over gehoord dat groene blaadje) en zijn pony's...
Snode plannetjes gaan nu doorgedrukt worden. Nog voor de verkiezingen krijgen we een pakket maatregelen voor onze kiezen die mede mogelijk gemaakt zijn door PVDA en GL. Oppositiepartijen! Men vind dat dit zo moet want Brussel zit erop te wachten. Terugdraaien door de nieuwe regering is vermoedelijk niet mogelijk. Mag niet van Brussel. We zijn echt zo vreselijk de lul
@Biff Eagleburger | 23-04-12 | 10:52 | + 0 -
Welke kopjes denk je dat ze vandaag gebruiken in de ministerraad, de blauwe of toch de witte?
@Parel van het Zuiden | 23-04-12 | 10:40
De inhoud gaat over de ministerraad van vandaag, die met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de laatste is van dit kabinet. Niet over de eventuele bezuinigingsplannen, dan wel lastenverzwaringen. En wie is er de oorzaak van deze kabinetscrisis? Daar gaat het om vandaag.
Niet anderen een 'mediaspin' (sic) gaan verwijten en dan precies hetzelfde doen.
Op zich prima dat het nu geklapt is. Zsm nieuwe verkiezingen en dat spreken wij als kiezer ons ook meteen uit voor een coalitie. Gewoon alle reele opties op het stembiljet zetten. Dus
SP-GL-PvdA
VVD-SP-D66
PVV-SP-SGP-CDA
etc.
Vervolgens gaan deze blokken alvast de campagne in met begrotingen, niet met valse beloftes.
Mijn coalitie is er een waarbij er grootschalige hervormingen worden doorgevoerd. Dus: afschaffen HRA en huursubsidie hervormen. Hervormen van de zorg en het belangrijkste: hervormen van het onderwijs!
Het CDA zal echt niet in de oppositie verdwijnen.
Bij het vormen van een coalitie zonder de PVV zullen ze als middenpartij, jammer genoeg, onmisbaar zijn...
De cijfertjes media.rtl.nl/media/actueel/rtlnieuws/2...
@Bertus Betonsloper | 23-04-12 | 10:46 | + 2 -
Je ziet aan de tussen-poll dat de stemmer van Wilders dat ook zo ziet.
Alhoewel ik nooit echt heel erg veel geloof hecht aan de tussen-polls, maar deze was wellicht de meest interessante.
Vrij simpel: Dit is voor niemand goed op dit moment. Helemaal niet aangezien we bij een nieuwe formatie weer dezelfde problemen mogen verwachten als de vorige keer.
En de stakkers maar juichen...
Luister even allemaal. Ik leg de schuld van de algehele economische malaise, pensioenafbraak en huizenmarktellende natuurlijk helemaal niet bij Geert. Misschien was hij inderdaad wel de enige die op bepaalde vlakken in de juiste richting durfde te denken. Alleen weglopen uit het kabinet waarvan verschillende PVV aanhangers met recht zeggen dat het het beste is wat Nederland kon overkomen is dommer dan wat een struisvogel kan bedenken. Nu zijn de rapen echt gaar. Als Nederland in Belgische toestanden terecht komt voor wat betreft regeringsstabiliteit dan zullen we echt naar de 2e rangs landen van Europa degraderen wat betreft economie. Ik hoop van harte dat ik ongelijk krijg maar de schade die Geert aanricht door weg te lopen ook al heeft hij gelijk is met geen 50 miljard bezuinigingen te vergelijken.
Landsbelang...
.
In veertig jaar tijd CDA, Pvda, VVD en d'66 politiek goedverdoeme zo'n beetje ALLES wat er in dit land te verkwanselen viel ook daadwerkelijk verkwanselen en dan nu, terwijl de belasting druk WEER verhoogd dreigde te worden en er NOG STEEDS NIET bezuinigd dreigde te worden op het godvergeten subsidieparadijs, ja, dan NU GOEDVERDOEME met een argument als 'landsbelang' op de proppen komen als Wilders erbij wegloopt?
.
Het is een regelrechte GOTSPE!
Geert is een koenaffel.
@Hölzenbein | 23-04-12 | 10:44 | + 0 -
Braav. Dan gha iek proberen better te tipen.
@Ars Vivendi | 23-04-12 | 10:43
LOL, die had ik verdrongen.
Ja dat zou mooi zijn Johan Vlemmix als MP.Dé dorpsgek van Eindhoven.Het moet niet gekker worden.
Een oplossing is misschien om een outsider binnen te halen die het beste voor heeft met de bevolking, maar die hervormingen niet uit de weg gaat en ook niet beperkt wordt door allerlei emoties, partijbelangen of rancunes.
Een soort van nl.wikipedia.org/wiki/Lodewijk_Napoleo...
@Kaas de Vies | 23-04-12 | 10:41
Omdat zij (ik speel op de vrouw) dat ALTIJD bij mij doet. Ik weet het is een zwak argument en ik doe het ook niet altijd (dat moet jij beter weten) en het is ook zwak van mij. Maar het doet even goed, after all. Heerlijk. Ik ga mij beteren, dat beloof ik je. Goed zo?
@Parel van het Zuiden | 23-04-12 | 10:40 | + 1 -
Ja, ben ik met je eens. Kom op met dat CBS-rapport. Geef een samenvatting. Laat zien dat het gewoon eigenlijk weer meer van hetzelfde was.
Belastingverhoging & geen bezuiniging.
@ Harry Turtle | 23-04-12 | 10:42 |
Precies! Purple Kgo!
Dmitri Dmitrievitsj | 23-04-12 | 10:41 |
Je vergeet de Animalcops!
Tijd voor een breed gedragen Paars plus onder leiding van Rutte die de volle 4 jaar kan gaan hervormen. Mits met een duidelijk seculier regeerakkoord. Protestpartijen zoals PVV en SP kunnen niet met verantwoordelijkheid omgaan.
@Jeppe | 23-04-12 | 10:36
Lol! En ik vrees helaas dat het nog min of meer waar is ook. Geert wilde helemaal geen partij en Geert wil ook helemaal geen democratie. Een democratische verkiezing is voor de potentiële dictator een noodzakelijk kwaad. Is toch leuk een dagje Bobbejaanland met Hero en Fleur!
@de Bree | 23-04-12 | 10:34
Rutte communiceert beter en deelt nog wel eens wat mede aan de pers, in tegenstelling tot Balkenende. Maar wat voor goede dingen heeft Rutte voor elkaar gekregen? Het huidige kabinet zal vooral herinnerd worden om de politiemissie naar Kunduz en het verhogen van de BTW op theaterkaartjes.
@Hölzenbein | 23-04-12 | 10:40 | + 0 -
Waarom speel je het altijd zo op de man? Onverwerkte treiter-trauma's?
Alles omwille van de zwarte piet...
Wat roddels over de onderhandelingen de rondte in slingeren, zware termen als verantwoordelijkheid bezigen, en derde handsverklaringen over interne PVV beraadslagingen voor waar aannemen.
.
Geen woord over de inhoud...
Pak dat Catshuispakket nou eens tevoorschijn en lezon! Normaliter zou de inhoud van dit "bezuinigingspakket" de hoon van eenieder op Geen Stijl oproepen. Bezuinigen mag kennelijk gewoon gelezen worden als lastenverzwaren zonder dat dit iemand wakker maakt.
.
*Zwaar teleurgesteld is in de vatbaarheid van zogenaamde kritische reaguurders voor deze mediaspin*
@La Vie En Rose | 23-04-12 | 10:36
Ah... Ma Flodder. Welkom terug. Was je even huilen met Agema? Valt ook niet mee hè zo'n verlies. Maar er waren heel wat mensen die die bui aan zagen komen.
Behalve jij dan weer, tja moet ik een open deur intrappen?
Maar goed... Kom maar weer met je 'kabouter' geneuzel.
@Vogon Jeltz | 23-04-12 | 10:23
Goh zeg!.. hoelang heb je daar nou over nagedacht?
En nog belangrijker, krijg jij daar misschien ook nog subsidie voor?
@Hölzenbein | 23-04-12 | 10:36 vvd en pvda? Moet er niet aan denken. Zou voor velen de laatste betekend hebben dat ze op de vvd gestemd hebben.
@Hölzenbein | 23-04-12 | 10:32 | + -1 -
Jazeker. Je kan je ook afvragen waarom je de PVV niet in de regering toe liet? Maar dat leek mij ook niet echt een oplossing. de PVV is te jong en nog te amateuristisch.
Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
@Bergverzet | 23-04-12 | 10:33 | + Je pensioen is al heel lang opgevreten door de EU, en je huis kun je nu al al niet kwijt. Dus wat lul je nou: ook schuld van Wilders? De schuld ligt buh de pvda, vvd, en cda die zo graag de eu wilden zonder enige beperkingen waar je als klein overbevolkt land recht op hebt.
@lijn5 | 23-04-12 | 10:33
VVD-CDA-PvdA (deze laatste was bij die verkiezingen op een zetel na grootste partij!) zou geen raarderedere constructie zijn geweest.
Pechtold en Samson de kar laten trekken? Ben je wel helemaal lekker?! Dan weet je zeker dat ons land naar de klote gaat.
@deraderendraaien | 23-04-12 | 10:25
EvdD heeft een bloedhekel aan Wilders, dus liegt ook hij volop mee.
Even voor de duidelijkheid met termen als "Links aan de macht" Ik vind Wilders toch aardig links. Sterker nog, als Wilders echt rechts was, was hij wel akkoord gegaan met dit pakket. Des te beter dat het geklapt is, kunnen we eindelijk Paars III maken, gezeik over Paars dat men altijd relateert aan de puinhopen van Paars II. Iedere Partij heeft geleerd uit die tijd, Als ik kereltje Pechtold en Samsom zo hoor, kan ik de helft van hun speeches wel onderstrepen met Fortuyns uitlatingen. Ik denk dat Paars III helemaal zo gek niet is, kunnen we eindelijk eens aan een fatsoenlijk geëmancipeerd maatschappijbeeld werken. Plus denk ik dat met Paars III de meeste hervormingen tot stand zullen gaan komen. Politiek moet niet op emotie zijn, het is lange termijn denken. Iets wat je nu doet, zijn ze je over tig jaar dankbaar voor.
-weggejorist-
Het is wel erg grappig. De huidige economische situatie van ons land is ontstaan door de bekende drie partijen CDA/VVD/PvdA. Onder de bezielende leiding van de (definitief voormalige) grootste partij, het CDA, hebben diverse flutkabinetten de eindstreep niet gehaald. Omdat ze onmogelijk een volgend rampenkabinet konden samenstellen werd besloten met Wilders in zee te gaan.
Wilders krijgt na ruim een jaar door dat het oude spelletje van lastenverzwaringen de regenten in het bloed zit, wil zich niet conformeren aan een nieuwe zeperd en trekt zich terug. Maar nu is de 'deplorabele toestand van ons land' helemaal toe te schrijven dan die vermaledijde Wilders, ofwel het oude regentenspelletje. Ik ben niet de enige die dit doorziet en ik zeer ben benieuwd hoe sterk de PVV bij de volgende verkiezingen uit de bus komt.
@Bergverzet | 23-04-12 | 10:33 | + 0 -
Blijkbaar hebben de Nederlandse politici dat nodig. Want regeren is blijkbaar niet meer vooruitzien. Het is pappen en nathouden. Het mocht echt eens flink kut gaan in Nederland, nou dan kan het opeens allemaal wel.
Nu denken ze nog weg te komen met belastingverhoging ipv het snijden in eigen vlees, je kan het er nog steeds niet over hebben zonder als totaalmalloot weggezet te worden.
Misschien kan Rutte Balkenende vragen als tijdelijke vervanger, die weet wel raad met dit soort situaties.
Het is nu wachten dat we weer eens ECHT wat nieuws te lezen krijgen.
Na Balk vond ik Rutte een verademing.
@Einde van de Domheid | 23-04-12 | 10:15
Een dictator aan het hoofd gezet om de bevolking opzij te schuiven! that is!
@BeunDeHaas | 23-04-12 | 10:03
Zijn fractie, iig een deel daarvan, was het kennelijk niet eens met wat de doorberekening van het CPB liet zien.
Zie de plemp van Feynman 10:09
Kennelijk was er ook geen onderhandelingsruimte meer.
Dan kun je twee dingen doen:
Schijt aan de je fractie hebben om de macht te behouden.
Of er mee stoppen.
Op dat laatste hadden Verhagen en Rutte niet gerekend.
En reken maar dat als het CDA er niet zo slecht voor had gestaan, Verhagen er allang de stekker had uitgetrokken.
En laten we ook niet vergeten dat Verhagen de PVV niet in de coalitie wilden hebben.
@Ars Vivendi | 23-04-12 | 10:32 Bedoel je het VVD gedachtegoed van steeds meer en hogere belastingen?
@lijn5 | 23-04-12 | 10:27
Nee maar zijn laatse move zal de pensioencentjes van Henk en Ingrid zeker niet terug op weg naar boven helpen. Nederland voor langere tijd op achterstand geloof mij maar. Weg AAA status. Weg gematigde pensioenleeftijdverhoging, weg redelijke afschaffing van de hypotheekrenteaftrek. Dan kun je over 4 of 8 jaar wel mooi roepen dat jij je rug hebt recht gehouden maar ondertussen is mijn pensioen waardeloos en mijn huis onverkoopbaar.
de Bree | 23-04-12 | 10:32
Een 'g' naar boven schopt
@Hölzenbein | 23-04-12 | 10:32 De alternatieven waren nog ERRUGere raardere constructies.
Ik vond Rutte een goede premier. Het spijt me.
de Bree | 23-04-12 | 10:28 |
Nee hoor, het liberale (laat-de-markt-het-maar-oplossen) VVD gedachtengoed is verantwoordelijk voor de financiele crisis, het belangrijkste probleem van dit moment.
@Kaas de Vies | 23-04-12 | 10:29
Maar je moet toch toegeven dat een MINDERHEIDsregering met gedoogconstructie wel een ERRUG rare constructie was of niet?
Er zal weinig beweging zitten in de poppetjes. De grote blonde poppenspeler trekt niet meer aan de touwtjes en dus zullen ze vormeloos en inhoudsloos blijven zitten en liggen.
Vorig jaar noemde ik Rutte nog de slechtste premier ooit, al was die titel nog arbitrair.
Inmiddels is het duidelijk dat hij inderdaad [x] Ongeschikt is op dit land te leiden.
Midden in een crisis er zo'n zootje van maken, daar heb je echt klasse voor nodig.
Kunnen we Wilders wel de schuld geven, maar Rutte is degene die zijn hele politieke agenda aan een onzekere factor als Wilders heeft opgehangen.
Nu is het kaartenhuis -zoals verwacht- in elkaar gedonderd op het slechtst denkbare moment.
Dus.. verkiezingen, nieuwe poppetjes aan het roer en kijken of de volgende lichting wél verder kan kijken dan zijn/haar neus lang is.
@de Bree | 23-04-12 | 10:28
ach, we hebben Balk nog, zo houden we het wel een jaar of 30 vol
@Hölzenbein | 23-04-12 | 10:27 | + 0 -
De verkiezingsuitslag was echt hopeloos. Ik zag ook geen andere constructie.
@lijn5 | 23-04-12 | 10:27
uiteraard! hoe kan je het vragen
Gaan we nou de komende veertien jaar alle schuld over alles op de gedoogpartner van een kabinet dat anderhalf jaar geduurd heeft schuiven ?
Wel lekker gemakkelijk. top !
Trouwens, volgens mij is Wilders fors in paniek. Via twitter, wederom langs de zijlijn dus, commentaar geven op een discussie in 'Buitenhof'... Dikke faal.
@King of the Oneliner | 23-04-12 | 10:26 | + 0 -
Prima, en nu de andere politici beschouwen.
@Kaas de Vies | 23-04-12 | 10:08
De wet stelt dat er minimaal 82 dagen tussen zit.Prehistorische wet, dat dan weer wel.
A u f w i e d e r s e h e n !!!
De 'partners' VVD-CDA-PVV gaan zich nu nog wat zwart maken en de schuld heen en weer schuiven maar het is einde oefening met die clowns.
Het meest hypocriete, en dat valt mij echt tegen van de MP, is dat hij zegt dat hij er vertrouwen in had 1,5 jaar geleden.
Volgens mij was ie gewoon machtsgeil en wist niet hoe snel hij ons een minderheids gedoogconstructie door het keelgat kon wurgen. Een constructie waarvan hij al WIST dat het een gevaarlijk experiment was. Dit heeft Nederland niet goed gedaan.
Ben dan ook blij dat die lutserts nu eindelijk afzwaaieen. Volgende constructie wordt SP-VVD-PvdA. Mooi gekleurd gezelschap, maar alles beter dan wat we nu aan de haak hadden. Man man man.
@Bergverzet | 23-04-12 | 10:23 De beurs zakt al 3 weken in elkaar. Bij elkaar al 15%. Ook de schuld van Wilders?
@James Lastig | 23-04-12 | 10:04
Dank zegt aan James ;)
@klabanus ten Haave | 23-04-12 | 10:09
Ja en?.. wat is je punt?
www.guardian.co.uk/world/2012/apr/22/m...
dit kunstje kan geert wilders ook makkelijk herhalen.
de elite met enig verstand bibbert nu,want ze weten het.
in brussel begint diep in het hart paniek te ontstaan bij de eurofielen na deze verkiezingsuitslagen in europa en het vooruitzicht van alle verkiezingen in de loop van de komende jaren.
Wilders doet een Ayan Hirsi=grote bek opentrekken tegen Nederland en hem er dan tussenuit knijpen.
Dag 1 vanaf hij aan de macht kwam heeft hij zijn kiezers al laten vallen. Werken tot 65 jaar was toch zijn breekpunt?
Als hij nou had gedaan wat zijn kiezers wilden, namelijk: grenzen dicht voor uitvreters. Uit Europa met onmiddellijke ingang. Keihard aanpakken allochtoon tuig op straat, dan had het wat kunnen worden.
Maar in plaats daarvan verkoopt hij zijn ziel aan de duivel door in zee te gaan met de VVD, wiens belangen mijlenver staan van de Henk en Ingrids van dit land, die hun baan kwijtraken aan Polen, en beroofd worden door Marokkanen...
@Einde van de Domheid | 23-04-12 | 10:09
Correctie!" Het landsbelang van het CDA interesseert me niet! " Dat is net een even andere uitspraak!
Je moet niet alles geloven wat de media zegt, of wat Haakneus Buma uit partij belang uitkots!
Men is lekker bezig met elkaar. Het lijkt DWDD wel.
@Megalomaantje | 23-04-12 | 10:23
je hebt helemaal gelijk, alleen snappen de door ons gekozen Wijze Mensen dit niet
Ik vind het wel kinderachtig dat nu de "roddels" van het onderhandelen naar buiten komen... huilende die, schetende die.
Lekker belangrijk, hoe onprofessioneel.
@Squid, en gij dachte echt dat Demo66 en PartijVanDeAzijn de boel kunnen rechtbreien? Ze lokken zo veel mogelijk stemmers met mooie beloften, maar de koek is al op.
Los van alle voor en tegen argumenten denk ik dat de keuze van Wilders de burger de komende jaren flink wat geld zal kosten. De beurs zakt nu al in elkaar, rente stijgt, huizenprijzen donderen door de fundering. Henk en Ingrid zullen dolblij zijn met de puinhopen van blond.
Het gedachtengoed van Greet:
Nederlanders, lik mijn reedt!
.... En dan niet te vergeten dat dit land reeds zwaar, maar dan ook heeeeel zwaar de burger tilt met allerlei heffingen en belastingen.... Genoeg is genoeg!! Of betaalt de burger nog niet genoeg BELASTING!!?? Rot op met je inkomensafhankelijke ideeën, rot op met je snijden in dat wat het land heeft mee opbouwen, rot op met je belasting op belasting en torpedo accijnzen.... Iedere goede ondernemer en burger weet wat bezuinigingen betekent; snijden in de uitgaven en niet alles maar domweg duurder maken.
lijn5 | 23-04-12 | 10:19
Mijn dank voor deze mooie uitleg. Dat Jutteperen heb ik van een zeeman op de wilde vaart die vaak op de Oost voer. Misschien komen jutteperen daar vandaan?
@Kaas de Vies | 23-04-12 | 10:08
Dat heeft ook te maken met Bea Bilderberg, die accepteert alles maar zo niet, het moet wel een beetje in haar straatje passen, vandaar dat het lang kan duren. Soms moet er zelfs iemand geholpen worden zodat men niet meer op hem of haar kan stemmen.
@applaus voor de paus | 23-04-12 | 10:20 Van die bezuinigingen op linkse hobbies is met de pvv ook niet veel terecht gekomen: de PO bestaat nog.
Rutte kon niet anders dan in zee gaan met Wilders. Met de SP valt nooit te praten over economie. En GroenLinks en de PvdA waren zelfs tegen die bezuiniging op culturele hobbies.
niet voor de hond | 23-04-12 | 10:14 |
Nee hoor, dat zeg ik niet. Bij de formatie was destijds bekend dat Wilders/de PVV nooit enige verantwoordelijkheid van betekenis heeft genomen. Dat heeft 'ie tot op de dag van vandaag volgehouden. Mensen die met zo'n partij in zee gaan verdienen niet beter. Oftewel 'met zulke vrienden (als de PVV) heb je geen vijanden meer nodig'.
Lekker objectief geschreven.... Rutte heeft t niet verknald maar Wilders. Links aan de macht betekent einde NL en kan iedereen stoppen met werken
Lekker objectief geschreven.... Rutte heeft t niet verknald maar Wilders. Links aan de macht betekent einde NL en kan iedereen stoppen met werken
@kaskoeskielewan | 23-04-12 | 10:15 Nee geen kut met jutteperen. In het Bargoens woordenboek staat:
Kut met dirk, ook kut met peren, aanduiding van een waardeloos geachte zaak of toestand
Vergelijk als: knudde (ook wel kut) met een rietje of zwaar kut. Dirk is wellicht de verbastering van drek, via de dialectische uitspraak dèrèk.
Word echt helemaal ziek van die Samson. Is inmiddels vaker op TV dan Chantal Jansen en Carice van Houten bij elkaar.
En liegt gewoon. Zit te vertellen dat ie graag met de VVD wil samenwerken om plannen te maken, in het landsbelang. Maar wel verkiezingen uitschrijven die dit land tenminste 5 maanden lam leggen, á 90 miljoen per dag!
Het enige verschil is dus dat meneer Samson de verkiezingen nodig heeft om z'n vriendjes tot minister te benoemen!
Kunnen we Ayaan Hirsi Ali niet vragen of ze nog een baantje heeft voor Geert in een Amerikaans-Joodse denktank?
Lang leve het meerpartijenstelsel. Op naar het volgende kabinet dat het einde niet haalt.
La Vie En Rose | 23-04-12 | 10:14
Interessant, bedankt voor de link.
Eerste Kamer afschaffen
Tweede Kamer halveren
Minstens een derde van de ambtenaren / ministeries afschaffen.
De helft van de managementlagen in de zorg afschaffen
Ontwikkelingshulp afschaffen
Bijstand aleen nog voor wie niet kan werken.
JSF niet aanschaffen maar gewoon nieuwe F-16's kopen
Al de nutteloze subsidiesponsorganisatietjes afschaffen
Voila 50 miljard bezuinigd ... zo moeilijk is het niet.
Maar dan moeten de politici werk gaan vinden buiten de baantjescarrousel en dat willen ze natuurlijk niet. Dat is immers belangrijker dan het landsbelang.
Marcus Porcius Cato | 23-04-12 | 10:13 | | Reageer+ |
1
Regeringsverantwoordelijkheid?
@deraderendraaien | 23-04-12 | 10:12
Ghehe.
Hij was in elk geval nog steeds pislink. ;)
Er is een alternatief: www.facebook.com/#!/pages/Wilders-dit-...
@Kaas de Vies | 23-04-12 | 10:08
Nou.. nou, jij vraagt nou wel heel veel van de dames en heren politici en ambtenaren hoor!
Ze willen ook nog verkansie hoor, een week of zes!
lijn5 | 23-04-12 | 10:07
Volgens mij is het kut met Jutteperen.... en da's wel weer lekker.
Het schijnt dat Goldman Sachs fijne arrangementen biedt die het mogelijk maakt binnen de 3% regeling te vallen terwijl je toch meer geld kunt uitgeven.
Moeten we eens mee praten!
Die jongens hebben ook leuke dingen gedaan voor andere Europese landen!
"Wilders heeft gelijk: Bizarre Catshuis_bezuinigingen moet je niet willen"
www.volkskrant.nl/vk/nl/9824/De-zoekto...
@Ars Vivendi | 23-04-12 | 10:03
En de PVV draagt geen enkele verantwoordelijkheid? Lekker makkelijk.
Er is 1 scenario denkbaar:
-Israel says no!
Geert maakte alleen eigen goals.
Ook Kroes is weer uit de kast gehaald om Wilders de schuld te geven. Had je kunnen verwachten natuurlijk. Overigens heb ik de indruk dat inderdaad veel van de schuld bij de onwil van Wilders ligt. Maarja, hij heeft de PVV eigenhandig opgebouwd, waarom zou hij hem niet ook eigenhandig mogen afbreken ?
Zou Wilders Brinkman hiermee een hak hebben willen zetten? Zou zomaar kunnen...
Feynman | 23-04-12 | 10:09
Heldere en oprechte reactie.
BeunDeHaas | 23-04-12 | 10:11 |
Ik doe niet mee, want dan eindig je in een moratorium.
"De goals wegen niet op tegen de schwalbes"
Maar welke goals heeft Wilders nu precies gemaakt de afgelopen 1,5 jaar?
Ach, we hoeven nog niet, net als de Grieken, met de pet in de hand in Brussel aan te kloppen voor een paar centjes. En de Belgen hebben een jaar zonder regering ook goed doorstaan. Nee , Wilders heeft het goed gedaan. Het was een wurgcontract met de VVD en hij heeft mooi op tijd 'Jolanda's stekker er uitgetrokken'. Uiteindelijk zijn we beter af nu.
@La Vie En Rose | 23-04-12 | 10:07
Was z'n Fair trade musli oud vanmorgen?
@ Feynman | 23-04-12 | 10:09
Stem Lijst Feynman! +1
Johan Vlemmix tralalala trololololo.
@Feynman | 23-04-12 | 10:09 | En die 78.000 man eruit, waren geen ambtenaren?
BedrijfsTijgerT | 23-04-12 | 10:05
Dit soort geluiden klinken steeds vaker door. Het volk wordt eindelijk wakker?? Geld weghalen bij de burgers en het steeds maar laten stijgen van de belastingen is not-done! De heren halen het geld maar daar waar het weggehaald moet worden. JSF, ontwikkelingshulp, subsidiesponzen, praatclubjes/groepjes, onzin salarissen enz.enz.....
Als het lijkt op een struisvolgel, denkt als een struisvogel en gedoogt als een struisvogel, dan is het waarschijnlijk een struisvogel.
Feynman | 23-04-12 | 10:09 |
Mortuarium, LOL
Iedereen schijnt te zijn vergeten dat Wilders zich ooit heeft afgescheiden van de VVD?
@lijn5 | 23-04-12 | 10:07
Pesies! die bedoel ik!
'Het landsbelang interesseert me niet.'
Geert Wilders
CDA VVD en PVV die de AOW met ongeveer 4% gaan korten. Dat is niet heel vreemd dat een partij daarover struikelt. Zeker als modaal en boven modaal er slechts een half procentje op achteruit gaat.
De andere groep slachtoffers zijn de chronisch zieken met een bijdrage van 9 euro per medicijnregel. Wie dat woord ook verzonnen mag hebben. Het is even doods en kil als de patiëntminuut. Oh en mensen die uitkering hebben beneden 175% minimumloon gingen er ook 4% op achteruit.
De economie kreeg een nekslag met 78.000 op te heffen banen. Verdere lasten verzwaring door de BTW van 19 naar 21% te helpen. Voor de vorm werd nog 750 miljoen op ontwikkelingssamenwerking bezuinigd.
Echte intelligente of innovatieve maatregelen heb ik niet kunnen ontdekken. Aangezien de pijn dus in het electoraat van de PVV is gegooid is het niet vreemd dat die partij wegloopt.
We zitten nog steeds te wachten op het downsizes van ministeries met 50%. Het afbestellen van een JSF en het opheffen van bureaucratie in de zorg. Een mortuarium op ICT projecten is ook welkom.
Dit zijn de meest waarschijnlijk scenario's
-Catshuisakkoord met oppositie uitonderhandelen (snelste traject)
- Iedereen gooit eisen op tafel
(duurt langer)
- We gaan stemmen
(duurt het langst)
Maar wat ik mij nu afvraag, waarom moet "stemmen" zo lang duren? Gewoon printers aan en PostNL even achter de broek aanzitten. In de tussentijd wat gewauwel op tv 2 weken lang en stemmen. Daarna snelle formatie. Waarom moet dit 3 of 6 maanden duren? Staat dit in de wet of is dit gewoon onwil?
@deraderendraaien | 23-04-12 | 10:06 Je bedoelt "kut met peren", ook niet te vreten trouwens.
Zag net een uiterlijk zeer getekende Rattus Maximus naar binnen gaan.
Hij hep het zwaar.
Jongens niet zo mauwen. Iedereen weet dat het een fluitje van een cent is om een overheidsbegroting te maken met een fors overschot.
Alleen betekent dat snijden in de hobby's nutteloze projecten, en vooral in de baantjescarrousel waar de politici hun volgende baantje willen vinden.
En DAT vindt het establishment nu eenmaal belangrijker dan het landsbelang.
De NL'se politiek is dit soort acties niet gewend. NL is meer het land van de slappe rug en het eeuwige gepamper en gelieg. Wilders heeft nu eens een heel frisse vernieuwende wind uit een geheel ander hoek laten waaien en daar kunnen de tere freubelzielen van de Haagse club infantiel met al zijn eurofielen niet mee omgaan en nu preken ze in koor hel en verdoemenis. Gááááááp, Wilders zet hem op, beste kerel!
Ik doe bij deze de belofte nooit, maar dan ook nooit meer Brussels lof te eten! Want Brussel en lof klinkt tegenwoordig als Stront met peren!
@ Ars Vivendi | 23-04-12 | 10:03
Wie zaten ook alweer met de LPF in een regering van 84 dagen?
Nuff said! Steen + ezel.
Wilders heeft gelijk.
Wanneer begrijpen ze in Den Haag eens dat bezuinigen iets anders is dan nog meer geld wegtrekken bij de bijna failliete burger.
@reageerbuis | 23-04-12
Alstublieft: i40.tinypic.com/2hx24jb.jpg
@Kaas de Vies | 23-04-12 | 10:02 | + 0 -
Fileren uiteraard. Argh!
Wilders heeft ook een schuld aan het geheel.
Vanaf het begin was het laveren op het randje, en uiteindelijk denkt hij niet in landsbelang (met maatregelen komen) maar in partijbelang (lalalalaKIEZERlalalala).
Dat Rutte en Verhagen een verkennende gangbang hebben gehad met de SGP was al een gotspe, maar nodig.
Na 4x Balkenende (en geen volbracht kabinet), valt ook Laars I door de mand.
5 flut kabinetten mensen. Dat zegt wel wat over de gehele politieke staat van Nederland.
En ondertussen lachen de Aziatische landen in hun vuistje, bijna beet!
Gewoon nieuwe verkiezingen en dan het record van België gaan verbreken. We zullen ze leren in Brussel!
VVD en CDA wisten van te voren waar ze aan begonnen. Zij zijn hoofdverantwoordelijk voor dit drama
We hebben nu 2 dagen kunnen zeggen dat Wilders een lul is. Prima, Wilders is een lul.
Ik wil dat plan wat op tafel lag vileren. Want was dat een goed plan. Veel belangrijker dan dat gewauwel van de politici.
En die rekening van de afscheidsborrel betalen ze zelf maar.
Gelukkig gaan er veel burgemeesters met pensioen en heeft de ING,ABN Amro of ander "privaat" bedrijf nog wel wat commissarissen nodig.
Foto +100. Waar kan ik die in het groot kopen?
REAGEER OOK