Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EEN GELUKKIG 420!

highasfuck.jpgWiet en hoeren, lalala! Wiet en hoeren, laaaaaalalalala! Hey, gefeliciteerd man. *kuch kuch* Nee echt, gefeliciteerd. Shiiiiit, het is 420 vandaag. Want 20 april. *kuch kuuuuuchhhh* Je weet wel, Internationale Wietdag vanwege een paar Waldo's in Californië of zoiets, man. *kuch* Een mooie dag om aan Sint Jonko te lurken. Steek er eentje op, broeders, de pretstaaf, je weet wel. *kuch* Nu is het tenminste nog leuk, na 1 mei niet meer. Die kaulo kabinetje vertieft heel het softdrugsbeleid van dit land. Met de wietpas. Niemand weet hoe het gehandhaafd gaat worden, in Maastricht steken coffeeshops al een middelvinger op en de olievlek van criminele overlast schuift vanuit het zuiden over het land. Shiiiiit. Daar gaan de toeristen. En dus de inkomsten. *kuch kuch* En de extra belasting. Zelfs het meest heersende weblog van New York verbaast zich over het nieuwe Nederlandse wietbeleid. Wiet en hoeren, de enige reden waarom Amerikanen hun dollars in Nederland uitgaven. Is niet meer. Heel onze internationale reputatie up in smoke. De liberale regering (SGP) doet met het softdrugsbeleid wat Robert Mikelsons met pasgeboren baby's doet. *kuuuuuchhhh* Shit is fucked up. Gelukkig hebben we de beelden nog. Doei toeristen, doei inkomsten, welkom criminaliteit en wietoverlast. Fuck it, wij zijn even één worden met een zak Cheetos. Skaffa als een malle. Peace out. Lekker blunt blazen. Happy 420. En zo.

Reaguursels

Inloggen

Sorry hoor, maar ik vind die Mikelson-vergelijking echt smakeloos en ongepast.

M-Bozz | 21-04-12 | 12:09

420 goed gevierd door 20eu wiet kwijt te raken..

Neut | 21-04-12 | 11:35

wtf, 400 miljoen belasting? En nu opeens gaan doen alsof ze die makkelijk kunnen missen? Dan hoeven al die krankzinnige bezuinigingen eigenlijk ook niet want we zijn rijk joh :p

Louise Cypher | 20-04-12 | 21:23

wtf, 400 miljoen belasting? En nu opeens gaan doen alsof ze die makkelijk kunnen missen? Dan hoeven al die krankzinnige bezuinigingen eigenlijk ook niet want we zijn rijk joh :p

Louise Cypher | 20-04-12 | 21:23

*kuch kuuuuuchhhh*

Firstblood | 20-04-12 | 20:41

Vuil spel.
Eerst de kleinere thuistelers keihard aanpakken met de modernste hulpmiddelen (helicopters ed), en dan roepen dat wiet de geörganiseerde misdaad ondersteunt.
Dankjede koekoek, zolang ze die vermaledijde wiet maar uit de wereld kunnen krijgen.
En allemaal zitten ze nu - as I speak / geeneen uitgezonderd - zelf uitgebreid aan de borrel.
* zich afvragen doet of de alcohol-accijns ook hoger gaan worden *

Ven1V1d1V1c1 | 20-04-12 | 19:58

HoogSpitsGehalte | 20-04-12 | 15:33 | + 0 -

Portugal is heel interessant hoor. Mijn buren doen aan partnerruil. Is goed voor hun huwelijk.

Maar goed..

Legaliseren kan. Overheid verantwoordelijk, kwaliteitseisen. Legaal vuurwerk is ook veel interessanter dan illegaal namelijk.

Pssst... wil je die laffe overheidsdope of...

Mandril | 20-04-12 | 19:00

Yes eindelijk weer enige religieuze feestdag die op mij van toepassing is!

stevendaman | 20-04-12 | 18:20

Oh,internationale wietdag. Vandaar dat ik vandaag hier in Adelaide zo'n Amsterdamse lucht opsnoof en wat hippies op een grasveldje zag zitten onder begeleiding van muziek en een bord "Legalize Marijuana"

LekkerWegInAnderLand | 20-04-12 | 18:03

Opstelten ga toch met pensioen ouwe ..

Amsterdam Hustler | 20-04-12 | 17:57

-weggejorist-

Kleine Kutmuis | 20-04-12 | 17:50

Het geinige is: er is maar 1 reden waarom het spul verboden is, en dat is niet vanwege de geestverruimende werking van de bloemetjes, maar vanwege het patent op kunstvezels en de bescherming van de aardolieindustrie. Hennepvezels zijn even sterk en een stuk goedkoper, want het spul groeit bijna overal, is bijna overal ter wereld aan te planten (behalve boven de poolcirkel en in de woestijn). Daar sta je dan als DuPont met een kunstvezel voor de industrie. Hennepolie is één van schoonste biobrandstoffen denkbaar. Je hoeft het niet te raffineren, de produktiekosten voor een liter biodiesel van hennep zijn lager dan diesel uit aardolie. Tja...
Enter William Randolph Hearst, de krantenmagnaat. Een korte felle campagne tegen hennep, omdat een drug zou zijn en in 1937 werd het spul verboden. Dupont blij, Texaanse olieboeren blij.

Aangezien het (samen met bamboe - een ander wondergewas) één van de snelstgroeiende planten is, zou het een ideaal gewas zijn om CO2 te reduceren. Werkt beter dan welke belastingmaatregel dan ook, want van elke plant kun je *alles* gebruiken, er is feitelijk geen afval. Je kunt de blaadjes, stengels, wortels, bloemetjes en zaadjes allemaal verwerken (en het afval van die verwerkingen nog een keer als compost of veevoer). Het is eigenlijk godgeklaagd dat onze velden niet vol staan met dat spul en wel met mais.

Stormageddon | 20-04-12 | 17:28

@domheid regeert | 20-04-12 | 16:19 je moet keuzes en afwegingen maken toch? En we mogen toch aannemen dat veel VVD stemmers dit weloverwogen hebben gedaan? Zit zelf een beetje met de "V" van vrijheid...

First Contact | 20-04-12 | 16:27

-weggejorist-

Piet Bel7526 | 20-04-12 | 16:21

-weggejorist-

Piet Bel7526 | 20-04-12 | 16:21

Mede mogelijk gemaakt door alle reaguurders die zo nodig op de VVD moesten stemmen.

domheid regeert | 20-04-12 | 16:19

Wiet roken is niet gezond, het drinken van alcohol en het gewoon roken van sigaretten ook niet... net zoals overmatig eten, overmatig internetten, overmatig je religie uitoefenen etc etc. Het is naar mijn gevoel gewoon vluchtgedrag voor de maatschappij waarin wij leven, slechts 5% kan naar mijn gevoel precies doen waar hij of zij zin in heeft. Maar het overmatig nuttigen van alcohol en je vol vreten totdat je overgewicht hebt is een veel groter probleem, Google maar eens.

First Contact | 20-04-12 | 16:19

irma zonderboezem | 20-04-12 | 15:21: dat lijkt me wel zo handig eigenlijk. Tussen de groenten en fruit voor de vitamientjes. Koppelverkoop noemt men dat geloof ik. Weet jij ook dat wiet enorm kan helpen bij diverse spierziekten en slaapproblemen btw? Weet jij ook dat wiet je lever lang niet zo erg belast als de medicatie die je daar anders voor moet slikken? :)

sufkut | 20-04-12 | 16:05

@ Montgomery Burns | 20-04-12 | 15:51
-
Hondenkak meurt ook! Maar als u over straat loopt en een vlaag komt voorbij zetten, neem ik aan dat u zich daar wel even overheen kan zetten? Zeker een joint roken in de buitenlucht is een geur van zeer korte duur. Ik kan me niet voorstellen dat iemand al van zo'n korte duur blind gaat van irritatie. Je geeft en neemt in een buurt waar je schouder aan schouder woont. Een kettingsmokende buurman is inderdaad overlastgevoelig, maar je kunt niet een totaalverbod afdwingen op basis van een sporadisch geurtje. Leven en laten leven.

F-funf | 20-04-12 | 16:03

@ Montgomery Burns | 20-04-12 | 14:29
-
Voordat u aankomt met 'maar de buurman rookt niet zo nu en dan een jointje in de tuin, maar blowt avond na avond': een buurman die avond na avond bier zuipt, de hele avond door heeft ook een flink probleem en zorgt 9 van de 10 keer voor meer en persoonlijke overlast. Loop een doorsnee kroeg binnen op zaterdagavond en klok hoe lang het duurt voordat je ergens in je omgeving een paar zatte mongolen op de vuist ziet gaan.
Alcohol = een harddrug. Dát tolereren maar hard ageren tegen een drug als wiet is de omgekeerde wereld en bovenal niet rationeel. Elk wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat alcohol naar verhouding op elk punt wiet verslaat in schadelijke effecten.
-
Het probleem is het taboe. Alcohol draait al jaren mee in de maatschappij en men groeit ermee op. Men is ermee bekend. Wiet is relatief jong en daardoor vanaf haar begin door een confessionele maatschappij afgewezen. Dat zit ingebakken. Men kent het niet, gebruikt het niet, durft het niet te gebruiken, kent de effecten op het lichaam niet of nauwelijks in de praktijk en over-stigmatiseert het beeld ervan voor zichzelf. Maar dát is het probleem ook niet. Als iemand daardoor er voor kiest om het niet zelf te gebruiken, soit. Maar het kan natuurlijk nooit een gewichtige reden zijn om elk persoon dat op te willen leggen. Ik heb het idee dat u aan beide door mij geschetste profielen wel voldoet..

F-funf | 20-04-12 | 15:58

@F-funf
Ik zeg niet dat het slecht is. Ik heb er last van. Het meurt !

Montgomery Burns | 20-04-12 | 15:51

@ Montgomery Burns | 20-04-12 | 14:29
-
Als je buurman een peuk opsteekt in de tuin, mag dit ook niet? U denkt wiet is drugs, drugs is slecht, wiet ruikt zo, dus geur is slecht. Dat laatste kan ook opzichzelf staan natuurlijk, maar als uw buurman een keertje in de tuin een joint rookt, weet ieder weldenkend mens dat die geur binnen no-time vervliegt in de buitenlucht. Dan rest mij niets anders te constateren dat wanneer u die paar minuten een wietlucht voorbij ruikt komen, en zich daar mateloos aan stoort, door niets anders komt dan gezegd in mijn tweede zin in dit tegeltje..
-
Anders optie: Gezondheidsangsten voor uw kinderen door de geur van wiet? Pa-lease, gaat wat doen aan uw verkrampte, scheve en vooral foutieve beeld van effecten op de gezondheid van welke stof dan ook via de lucht. Dadelijk gaat u nog denken dat uw kinderen meeroken door de schutting heen als uw buurman een sjekkie opsteekt aan aan zijn witte tuintafel..

F-funf | 20-04-12 | 15:46

Mandril | 20-04-12 | 15:16
-
Ik ben dan ook voor het legaliseren. Hoe er nu gebruik word gemaakt van het concept 420 vind ik dan ook zeer kwalijk.
-
-
Ik neem aan dat het bekend is dat je psychoses van blowen kunt krijgen? Dat je er vreselijk depressief van kunt worden en dat je er nt zo verslaafd aan kunt raken als aan andere drugs.
En dan nog roeptoeteren ze hier dat het allemaal maar moet kunnen en dat ze het moeten legaliseren?!!
Dan ook maar gelijk alle drugs bij de AH in de schappen.
irma zonderboezem | 20-04-12 | 15:21
-
Ik neem aan dat u niet bekend met het feit dat legaliseren ervoor zorgt dat minder mensen de desbetreffende drugs gebruiken?
-
Ik neem aan dat u niet bekend bent met het drugsbeleid van Portugal?

HoogSpitsGehalte | 20-04-12 | 15:33

Ik neem aan dat het bekend is dat je psychoses van blowen kunt krijgen? Dat je er vreselijk depressief van kunt worden en dat je er nt zo verslaafd aan kunt raken als aan andere drugs.
En dan nog roeptoeteren ze hier dat het allemaal maar moet kunnen en dat ze het moeten legaliseren?!!
Dan ook maar gelijk alle drugs bij de AH in de schappen.

irma zonderboezem | 20-04-12 | 15:21

HoogSpitsGehalte | 20-04-12 | 15:08 | + 0 -

Als je daadwerkelijk legaliseert wel ja. Maar dat is op dit moment niet zo hè? In NL. Tot die tijd ga ik niet ' op de barricades ' voor een stel criminelen dat de term vrijheid misbruikt en gedogen qua inkomsten prefereert boven legaliseren.

Mandril | 20-04-12 | 15:16

@Four Eyes | 20-04-12 | 14:07
Ik kan u verzekeren dat dat niet het geval is. Evengoed dat rokkertje doen hoor.

weedo | 20-04-12 | 15:15

Heb met het gebruik van beiden geen probleem. Wel met het gebruik van versluierende argumenten die een verrotte bedrijfstak proberen acceptabel te maken.

Mandril | 20-04-12 | 15:03
-
Maar het acceptabel maken van deze volgens u "verotte" bedrijfstak heeft alleen maar voordelen. Zie Portugal als uber-voorbeeld.

HoogSpitsGehalte | 20-04-12 | 15:08

@Superior Bastard
Als jij tot de realiteit behoort, steek ik er nog wel een op.

Niekler | 20-04-12 | 15:08

Geeft helemaal niks meer, mijn kas draait al.
Hele fucking dikke middelvinger naar de regering. Dat jullie Nederland willen slopen, prima, ik doe daar niet aan mee.
Ik schat dit weekend weer 8 verkeersdoden en diverse vechtpartijen en ander overlast door alkohol.
Neem er nog eentje zou ik zeggen.

weedo | 20-04-12 | 15:07

Sit back and hold your breath
Just let nature take effect

legion666 | 20-04-12 | 15:06

nummer staat op Warpath :)

legion666 | 20-04-12 | 15:05

Yes! ik zet nu meteen 4:20 van six feet under op, wat een prachtlied en wat een heerlijke band, check youtube als je van mannenmuziek houdt (not for the faint-hearted)

legion666 | 20-04-12 | 15:04

HoogSpitsGehalte | 20-04-12 | 14:56 | + 0 -

Heb met het gebruik van beiden geen probleem. Wel met het gebruik van versluierende argumenten die een verrotte bedrijfstak proberen acceptabel te maken.

Mandril | 20-04-12 | 15:03

Natuurlijk joh, het zijn maar softdrugs, lekker Hollands, en , oh emotie, 'onze vrijheden.'
Mandril | 20-04-12 | 14:43
-
Alcohol is op vele (eigenlijk alle) fronten erger dan wiet, maar ik neem aan dat u daar geen problemen mee heeft?

HoogSpitsGehalte | 20-04-12 | 14:56

@pfffffff | 20-04-12 | 14:52

Met mij een Birthday-J roken! Ik dacht al dat het een reden moest hebben dat ik op 20-04 geboren ben :)

Dr. O.P. Lul | 20-04-12 | 14:55

well. that's like your opinion man.

marxistje | 20-04-12 | 14:53

En dan is het nog mijn verjaardag ook vandaag. Iemand een 'tip' voor een leuke verjaardags-activiteit?

pfffffff | 20-04-12 | 14:52

204 dag dus voor normale mensen...

Ik weet het beter | 20-04-12 | 14:49

@denk.toch.eens.na
Buurman is een oetlul, edoch zijn smakelijke dochter komt vaak bij mij over de vloer voor "wiskunde-bijles".

Montgomery Burns | 20-04-12 | 14:47

Ik lig er geen nanoseconde wakker van. Hou op met die troep te roken en zoek een fatsoenlijke baan.

Theodoros | 20-04-12 | 14:41
-
Ik heb al een fatsoenlijke baan, moet ik nu nog steeds stoppen van u?

HoogSpitsGehalte | 20-04-12 | 14:45

' coffeeshops gaan de confrontatie met de overheid keihard aan.' Middelvinger linkje.

Ja, want als gedoogd ondernemer,die al jaren rond moet komen van de zwarte en criminele poen, moet het natuurlijk niet zo zijn dat een overheid, die je in feite criminele activiteiten gedoogd, daar regels voor opstelt.

Natuurlijk joh, het zijn maar softdrugs, lekker Hollands, en , oh emotie, 'onze vrijheden.' Dat is inderdaad de voordeur van de coffeeshop. De achterdeur, is gewoon onderwereld en zijn dezelfde paupers die hier normaal worden afgemaakt.

Daarbij, iedere Godwin is zinniger dan een mikelson.

Mandril | 20-04-12 | 14:43

Drugs zijn voor losers. Deal with reality.
Superior Bastard | 20-04-12 | 13:28
-
U nuttigd geen alcohol, drinkt geen koffie en neemt nooi een aspirientje?

HoogSpitsGehalte | 20-04-12 | 14:43

Montgomery Burns | 20-04-12 | 14:29 | + 0 -
Dat je last hebt van je buurman heeft weinig te maken met wiet, maar meer met je buurman. Het verbieden van wiet helpt niet tegen overlast, als mensen niet samen kunnen leven kunnen ze dat ook niet als alles wordt verboden.

denk.toch.eens.na | 20-04-12 | 14:43

Het is te hopen dat iedereen die zich niet houd aan de regels een fikse boete krijgt. Dan piepen ze wel anders. Die hele wiet business is het grotste zwartgeld circuit dat bestaat

Jommeke | 20-04-12 | 14:42

Ik lig er geen nanoseconde wakker van. Hou op met die troep te roken en zoek een fatsoenlijke baan.

Theodoros | 20-04-12 | 14:41

Om over de ´V´ in de namen van deze partijen nog maar te zwijgen.

oxigan | 20-04-12 | 14:38

@aardappelninja
Dat probeer ik ook, maar die buurman komt steeds weer naar buiten...

Montgomery Burns | 20-04-12 | 14:37

Vreselijk dat calvinistische repressieve beleid rond wiet en hoeren. De VVD is verloren in angst en SGP. Ook vreemd dat de PVV daar zo in meegaat want als nu iets het kalifaat tegenstaat dan is het wel een lekkere liberale pretmaatschappij met losse moraal rond gokken, drugs en hoeren.

aceofspades | 20-04-12 | 14:35

Montgomery Burns | 20-04-12 | 14:29 | | Reageer+ |
Dan houd je die krengen toch binnen. Dat geschreeuw en gekrijs en geklooi met supersoakers ed. geeft ook overlast. Voor je het weet is je joint nat.

aardappelninja | 20-04-12 | 14:33

wiet wiet hoera

Expert Homo | 20-04-12 | 14:30

@F-funf | 20-04-12 | 14:19 | 1
Als de buurman 's-zomers een biertje drinkt in de tuin, dan hebben mijn kids daar geen last van. Als hij een jointje rookt wel. Maar dat interesseert jou natuurlijk geen reedt. Want jij bent alleen geinteresseerd in jezelf. Lutser.

Montgomery Burns | 20-04-12 | 14:29

Lol@reacties.
Wat kan mij het schelen man. Iedereen gaat maar lekker zijn gang.

Superior Bastard | 20-04-12 | 14:28

En toch heb ik het idee dat in Nederland veel minder geblowd wordt als in andere landen waar verkoop en consumeren van wiet/hash wel verboden is. Een oplossing is bovenstaande dus sowieso niet.

oxigan | 20-04-12 | 14:28

Superior Bastard | 20-04-12 | 14:08

Ik dacht dat vrijheid om te roken wat je wil een "rechtse hobby" was? Of ben je net zo'n "aanhanger" van vrijheid als de VVD en PVV?

¿Ya tu Sabes? | 20-04-12 | 14:25

Jede Godwinner gratuliert mit dem Gerburtstag einer Politiker van Siebzig Jahre her....

The Evil One | 20-04-12 | 14:25

Fort Reunion | 20-04-12 | 14:14

Daar kan ik mij toch niet helemaal in vinden... Hoewel ik wel dol ben op het onderdrukken van mensen...
*fronst*

kraaghaar | 20-04-12 | 14:25

Hier spreekt Donner van Justitie. Ik doe het samen met politie. Schuif die dope maar aan de kant, want een addict Nederland, zijn zaken die ik liever niet zie...

www.youtube.com/watch?v=jmLEt5oI5i8

Jep. De Don lacht in z'n vuistje, helemaal nu hij vicepresident van de Raad van State is.

¿Ya tu Sabes? | 20-04-12 | 14:22

Superior Bastard | 20-04-12 | 14:08 |
Voor een beetje lol en kleur in het leven moet je niet bij conservatief liberaal NL zijn.

Strangetown | 20-04-12 | 14:21

@ Superior Bastard | 20-04-12 | 14:08 |
-
En waarom dan? Ik ben een rechtse zak en houd wel van een jointje op zijn tijd. Ik zag hier laatst iemand zeggen: de een drinkt een biertje of een glas wijn na een harde dag werken, de ander rookt een joint. Waarbij de stoffen in de eerste nog vele malen schadelijker en verslavender zijn ook.
-
Morele superioriteit en je vinger wijzen is een linkse hobby. Iets wat velen hier toch wel kunnen beamen.

F-funf | 20-04-12 | 14:19

'Wiet is voor losers', aldus sommige reaguurders.

'Bier en wiet zijn allebei voor losers', aldus Yusuf al Qardawi.

Voor de reaguurders waar het om gaat;

Het scheelt weinig of jullie zijn een radicale super orthodoxe extremistische moslim.

Fort Reunion | 20-04-12 | 14:14

Inderdaad, altijd naar links passen.

Deport | 20-04-12 | 14:09

Blowen is een linkse hobby.

Superior Bastard | 20-04-12 | 14:08

De enige 'gateway' vanuit wiet is de snelweg naar de McDonalds.

Deport | 20-04-12 | 14:07

Peace out...

Glas Koning | 20-04-12 | 14:07

Misschien eens bij wijze van experiment een 4:20 consumeren en kijken of Bandirah dan wel grappig is.

Four Eyes | 20-04-12 | 14:07

Baard-aap | 20-04-12 | 13:55
Adrealine is lichaamseigen.

Superior Bastard | 20-04-12 | 14:06

Parsons | 20-04-12 | 13:59
Ja. Sterker nog, ik opereer mezelf.
http://www.youtube.com/watch?v=mHWZWmWdyHo

Superior Bastard | 20-04-12 | 14:05

@Parsons | 20-04-12 | 13:59
Welnee. Zo'n gezwel laten wegsnijden is voor losers. Deal with reality.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-12 | 14:04

Parsons | 20-04-12 | 13:59 |
Tuurlijk, want als je de realiteit niet aan kunt, ben je een loser.
*hijs neemt

dosis | 20-04-12 | 14:04

Na dat droeve gebeuren van binrah hoop ik zo op een heel goed tietentopic.

Dat dat maar gezegd is.

Kingeef1975 | 20-04-12 | 14:04

Blowen is voor lutsers

kraaghaar | 20-04-12 | 14:03

sufkut | 20-04-12 | 13:58 |
Hier in Arnhem zit de friettent van Emile (Ratelband's Haphoek). Ratelband zelf is een lul, maar de friet die daar vandaan komt is serieus de beste van de stad. Prima munchie-voer.

dosis | 20-04-12 | 14:01

@Superior Bastard | 20-04-12 | 13:28
Jij laat je onverdoofd opereren?

Parsons | 20-04-12 | 13:59

*kleine rode oogjes heeft van hetgeen hier rond gaat*
Is nonkel in de buurt? Ik krijg lekkere trek.

sufkut | 20-04-12 | 13:58

En toch...... het was een mooie tijd.... blowen en naar Cheech and Chong kijken......

wel/niet | 20-04-12 | 13:57

Lijkt me duidelijk dat de war on drugs al 40 jaar een megafail is. Reguleren die handel. Ik zie het verschil met de drooglegging niet.

zooishettoch | 20-04-12 | 13:56

Het is vandaag ook de verjaardag van Hitler.

Dynd | 20-04-12 | 13:56

maar is meer..

Terpen-tijn | 20-04-12 | 13:56

Is zo.
Als buitenlanders geen wietje maar kan / mag kopen gaat dat met name Amsterdam veel geld kosten.

Terpen-tijn | 20-04-12 | 13:55

Superior Bastard | 20-04-12 | 13:28 | + -3 -

Dus ik neem aan dat u nooit koffie drinkt, niet rookt, geen alcohol drinkt. Bovendien vermijd u dat uw hersenen stoffen als adrenaline etc. aanmaken?

Dan moet u een robot zijn.

Baard-aap | 20-04-12 | 13:55

Opstelten: "Van vooruitgang wil ik niets weten"

Kets22 | 20-04-12 | 13:52

Eindelijk een keer eens met
Superior Bastard | 20-04-12 | 13:28

de Bree | 20-04-12 | 13:51

Oh ja, doorpaast naar de volgende.
*alvast fundering voor nieuwe blunt legt

dosis | 20-04-12 | 13:48

Dom geleuter over een paar plantjes en een handjevol gebruikers. Legalize it. Maak een eind aan de heksenjacht op blowers. Wiet is geen 'opstapdrug'.

Is het in het kader van de volksgezondheid? Ooooh, nee dan is het goed. *NOT. Doe eerst maar eens een waarschuwing op (sterke) drank.

Legaliseer nou gewoon. ZZP'ers die zelf kweken, shops die braaf accijns afdragen, blowers die ongestoord een prima wietje roken, dat (eventueel) nog Kema gekeurd is ook!

dosis | 20-04-12 | 13:47

De laatste twee dingen waar ik als Hollander in dit tijdsgewricht nog trots op kon zijn, alhoewel ik van beide geen gebruik (meer) maak.
Eigenlijk wel logisch dat ook dat naar de verdommenis moet, nu we een van de vele Europese eenheidsworsten moeten worden.

vetkleppert | 20-04-12 | 13:46

Alle handel in wiet verbieden en meedogenloos vervolgen. Gebruik in de openbare ruimte verbieden. Wel toestaan: thuisteelt voor eigen gebruik, maximaal vijf planten. Ook consumptie alleen in huiselijke kring. Kijken hoe veel dat oplost.

Tapu | 20-04-12 | 13:42

Gaat natuurlijk een groot fiasco worden. Totaal onwerkbaar. Maar dat begrijpt Ivo ' der Brummbär' Opstelten niet.

bello | 20-04-12 | 13:40

Hear, hear

warlockdude | 20-04-12 | 13:40

Met die wietpas op komst staan hier de plantjes alweer in de vensterbank.
Die doen straks op straat minimaal 5 euri per gram....
Bedankt overheid, ik spin garen bij die pas......

lilluke halve hoan | 20-04-12 | 13:40

Bij de kaalkopjes gaat trouwens ook de vlag uit, vanwege één of andere verjaardag.

Taggart | 20-04-12 | 13:40

@Superior Bastard | 20-04-12 | 13:28
*schouders ophaalt en lijntje doet*

Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-12 | 13:38

Weed is een medicijn hoor, jullie negatieve medemensjes. Dat zegt die lelijke meneer van Weed Wars op Discovery channel en die kan het weten want hij verkoopt voor ruim 4 miljoen dollar per jaar aan doodzieke menschen, dusssss.

En ja dat andere wat sommige vieren op 20 april weet ik ook, snorremans die naar de hemel/hel wijst, dussssschhhh

MeoBedia | 20-04-12 | 13:37

@der Wunderhund | 20-04-12 | 13:26
Epic. Maar waarom niet naar de tweet zelf gelinkt?

Dmitri Dmitrievitsj | 20-04-12 | 13:34

Drugs zijn zo vreselijk oninteressant. Alleen buitenlanders, CDA'ers en moeders doen er moeilijk over.

dlseth_ | 20-04-12 | 13:34

20 April Totalverbot.

Dr.Thorvaldt | 20-04-12 | 13:33

de reaguurbuur | 20-04-12 | 13:30 | + 0 -

Thanks

Strong | 20-04-12 | 13:32

@DoctahDie | 20-04-12 | 13:26 | + 0 -
Miranda Kerr? Carmen Electra? Froukje de Both?

jimbrowski | 20-04-12 | 13:32

de reaguurbuur | 20-04-12 | 13:29 |
Thnx, volgende keer niet te heet hijsen hoor ;-), maar ik paas hem weer door by the linkerkant1
*Paas*

IkSchrijfDusIkBen | 20-04-12 | 13:31

Wel goed dat de hashtag al op grote schaal geïmplementeerd is. Dan kan je tenminste nog bepaalde drugsstromen blijven monitoren.

Bart_Bart | 20-04-12 | 13:31

*geeft nog keer door* :D

de reaguurbuur | 20-04-12 | 13:30

Toch grappig dat de heer Opstelten in combinatie met de vrienden van de SGP en het CDA toch iets zien in het drugsbeleid van Saudi Arabie.

Ik begin in één keer heel anders te kijken naar die tulbanden.

Onlogische en hypocriete wetten invoeren is niet alleen des 'islamistisch' maar gebeurd zelfs - zo blijkt - in een rechtsstaat cq democratie.

Fort Reunion | 20-04-12 | 13:30

Superior Bastard | 20-04-12 | 13:28 | + -1
En nu in het Nederlands, Keith Bakker.

de reaguurbuur | 20-04-12 | 13:29

*Passed de snaak naar de reaguurder hieronder*

de reaguurbuur | 20-04-12 | 13:29

Wietblowers zijn zo 1980!

ole guapa | 20-04-12 | 13:28

Drugs zijn voor losers. Deal with reality.

Superior Bastard | 20-04-12 | 13:28

Weet je wie ook 20 april vierde?...

DoctahDie | 20-04-12 | 13:26

Als ik ergens wel een hekel aan heb, dan is het aan die hardcore blowers, wiens hele leven in het teken van de wiet staat. Dat je blowt, prima, maar Shut.The.Fuck.Up.

Biff Eagleburger | 20-04-12 | 13:26

Het wordt gewoon tijd om die troep wereldwijd te legaliseren.

irriducibili79 | 20-04-12 | 13:24

Smoke ze!

plastic zakje | 20-04-12 | 13:23

Namens de thuisdealers: Overheid bedankt!

rara | 20-04-12 | 13:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken