
U wist al dat GroenLinks graag heeft dat u dagelijks in de trein zit. Auto's zijn namelijk voor wél werkende mensen en vervuilen het milieu dus moeten
kapot worden belast. Net als snelwegen enzo. Het alternatief, tevens fetisjobject van vouwfietsbezitters, is uiteraard de trein. Beter bekend als de Gele Hel. Deze Gele Hel bestaat uit een aluminium cilinder die heel hard rijdt en waar je niet zomaar meer uit kunt als je er eenmaal in zit en er gebeurt iets ergs. Tevens zitten in deze gele cilinder heel veel gevaarlijke gekken. De kans dat u slachtoffer wordt van geweld in de Gele Hel is enorm. Kijk maar: het NS-personeel (dat door de trein hoort te lopen en kaartjes hoort te controleren maar dat meestal niet doet) wordt zo vaak met geweld
geconfronteerd dat ze het niet eens meer melden. Zinloos. Kun je net zo goed gaan melden dat het buiten regent of dat de trein niet rijdt als het sneeuwt. Niemand doet er wat mee, er verandert niks door, het hoort gewoon bij het werk. Spugen en schelden is voor een treinpassagier wat schaamtecultuur voor een strafrechtadvocaat is. Nu weten we dus niet exact hoe vaak de Gele Hel vanbinnen verandert in een kooigevecht (livebeelden
Amsterdam-Sloterdijk) waarin tientallen hulpeloze duurbetalende passagiers zich de totaalgekte van een klootzak moeten laten welgevallen (nogmaals: je kunt dan niet weg, er komt geen hulp, je bent gewoon fucked). Wat we wel weten is dat het VAAK gebeurt. En dat GroenLinks u dus graag in zo'n trein ziet zitten. Geinig hoor. De enige manier om veilig te reizen en heelhuids op uw werk aan te komen is de auto en die wordt belast door GroenLinks. Wat een haat. Wat een sadisme voor de solitaire autorijder. Red uzelf van zinloos geweld, koop een auto! GroenLinks ♥ zinloos geweld! Vandaar ook Kunduz natuurlijk.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
Geef ze permissie tot gummiknuppels. :)
fuck de trein en fuck de auto koop een brommer.
veel zuiniger en word niet belast en geen file probleem
@Nietvoordekat | 19-04-12 | 14:43
Miniatuurtreinliefhebbers.
Slechts eenmaal problemen gehad in de trein met een stelletje marokkanen. Voor de rest nooit echt problemen gehad.. Behalve vertragingen, waardeloze aansluitingen, achterlijke prijzen, het feit dat het OV mij brengt van waar ik niet ben naar waar ik niet wil zijn, algehele incompetentie en dure prestigeprojecten die enorm falen.
Gebruik ook graag geweld in de trein, prima oplossing. Zeker als er weer eens zo'n grachtenmuts meent haar dubbele bugaboo in de fietsenbak neer te moeten zetten.
je therapeut | 19-04-12 | 12:38
Das echt bullshit, dat treinen ook zuiniger zouden om moeten springen met energie, en dat elektriciteit ook nog voor een veelste groot deel van fossiele brandstoffen wordt gemaakt, maar daarmee is het altijd nog 'n stuk minder erg dan met 't zelfde aantal mensen in de trein, met zn allen apart in 'n auto gaan zitten stinken in de file.
Auto is in dit land geen zak beter dan de trein. Goed, je hebt geen last van stinkende, asociale en/of mobiel schreeuwende medepassasiers. Stapvoets bumper aan bumper rijden behort evenmin tot mijn hobby's. Helaas is dat wel wat je in dit land zult moeten doen. En asotuig heb je op de snelweg net zo veel als in de trein, dus dat argument gaat ook niet op. Blijft over: dicht bij huis werken. Lopen/fiets, geen gedoe, altijd op tijd. Heerlijk.
Weet je wie er ook veel van treinen hielden?!?
Ik rij zelf motor. Ook in de winter, als het vriest. Afgelopen winter heb ik het nog 1 dag volgehouden met een temperatuur van -12, maar dan wel met alles aan wat ik had aan overalls en zo, en inclusief handvatverwarming.
Toen pas heb ik gekozen om (noodgedwongen)een paar weekjes met de Gele Hel te reizen.
Benzine moet minstens 5 euro per liter gaan kosten voordat ik ook maar overweeg om nog ergens met de trein heen te gaan.
Bertbrussen je schrijft als een dwaas overigens. Komt echt over of de laatste keer dat je in de trein gezeten hebt nog voor de tweede wereld oorlog was.
Niet proberen mee te lullen over zaken waar je geen kijk op hebt.
-weggejorist-
@__dictatuur | 19-04-12 | 12:18
Als ze dat bij elke rare Turk zouden doen, dan zou er geen trein meer op tijd rijden.
Verder: mensen die op groenlinks stemmen, die zijn toch ook enigszins sado-masochistisch.
Helemaal waar, automobilisten op de snelweg vertonen namelijk nooit hufterig gedrag.
Met Ineke van Gent tussen de rails, horror!
"Pas op voor zakkenrollers. Er kunnen zich zakkenrollers in deze trein bevinden`. Beste NS zorg gewoon, dat er op het perron geen zakkenroller inkomt. Jullie weten al jaren op welke trajecten ze actief zij mn op Duivendrecht-Schiphol.
@pius | 19-04-12 | 13:13
Dank!
*plan weer in la schuiven doet!*
wodzje | 19-04-12 | 13:15 Zijn deze beelden je nog te netjes?
Ik kom meer aso hufters op de weg tegen..
wodzje | 19-04-12 | 13:14 Dat was de piek in de meldingen.
Sinds conducteurs vragen krijgen als: "Ben jij nog wel geschikt voor je werk?" bij een melding, doen ze pas melding als er bloed heeft gevloeid.
Of als ze minimaal één arm kwijt zijn. Eerder niet.
PSPS. O ja, in dat eerste linkje een oud bericht van jezelf als bron opvoeren is ook héél sterk!
PS. De echte livebeelden van Amsterdam-Sloterdijk zie ik alsnog graag tegemoet.
Iemand dat tweede linkje aangeklikt? De piek van het geweld lag in 2008. Maatregelen zijn niet zonder effect. Ja, dat tegenargument ken ik ook. Maar zo kun je dus altijd slecht nieuws maken. ies opkloppen. Als de cijfers omhoog gaan: slecht! Als de cijfers omlaag gaan: slecht!
Ach, blijf elkaar allemaal maar hersenloos napraten. Zombies.
@deraderendraaien | 19-04-12 | 13:10
LOL. IIG orgineel;)
Komt er toch ineens een alternatief plan voor veilig en snel reizen bij mij boven borrelen!
De reisbox!
iemand behoefte aan een presentatie? NS en overheid kijken jullie even mee?
1) Gooi al dat niet werkend materieel van de rails!
2) vervang de JSF aanschaf voor de reisboxrail!
3 )de reisboxrail is een geavanceerd vervoermiddel gelijkend op een trein,echter met een aantal verschillen.
4) de rbr is ingedeeld in boxen van 1 bij 1 meter, genoeg voor ruimte van 2 stoelen 50x50, en beenruimte+ vouwfiets.resterende bagageruimte bovenin.
5) de rbr is voorzien van hufterproof glas en technisch systeem voor toegang na betaling, met vingerafdruk gekoppeld aan de bankrekening.
6)De rbr is te koop oor particulieren voor het zelfde geld als de aanschaf an een middenklasse auto,.. zeg 20.00 Euro.
De inkomsten van de reizigers zijn voor de box eigenaar tot een maximum van de aanschaf, de rest is voor het onderhoud. de prijs is voor elke reis in elke box gelijk, en wordt berekend naar kilometers gelijk aan de kilometervergoeding van de automobilist+ een starttarief van bv 2.00 Euro(= voor de box eigenaar).De kilometervergoeding gaat dan naar het onderhoud en salaris machinist.
Zo.. Schiet het maar af als het jullie niks, ik heb m'n best gedaan.
@geensteelo | 19-04-12 | 13:07
Dat helpt ook niet er moet namelijk sprake zijn van evenredigheid van geweld en daar is geen sprake van tussen 1 klap incasseren en helemaal losgaan, dit ondanks je niet onlogische wens daartoe.
kokane187 | 19-04-12 | 12:15
Tuurlijk niet, want daar hebben ze nog de trekschuit.
Beste oplossing is dus eigenlijk zorgen dat je iemand tot puin kunt slaan. Enige probleem in dit land is dan dat je zelf de lul bent, want de andere persoon gaat dan aangifte doen. DUS; leren om 1 mep te incasseren en dan los.
Op deze trein is nooit een spoor van agressie.
www.youtube.com/watch?v=XPvn3nuCcZI
(op het dak is het gratis)
@BeunDeHaas | 19-04-12 | 12:24
zo'n stroomstootwapen is ook handig bij vertraging van een elektrische trein!
(nu niet gaan zeiken over de onmogelijkheid van dit plan, een beetje dromen kan geen kwaad!)
Het meest naar en agressief in de trein zijn de conducteurs.
De echt werkende mens gaat juist met de trein want dan kun je werken en reizen, in de auto sta je alleen maar stil en luistert naar 538.
BB-pester | 19-04-12 | 12:49 |
.
Ooit van 'handsfree' gehoord? Geen betere plek dan in de auto om, op weg naar de volgende afspraak, in alle rust een aantal zakelijke telefoontjes te plegen...
Hmm, camera's ophangen en de beelden duur verkopen. Zal handel in moeten zitten!
Aantal jaarlijkse doden in het verkeer, excl. fietsers: een stuk of 500. In de trein: enkelen. In de trein ben je je leven dus zekerder dan in de auto.
Maar mij krijg je ook niet in het OV naar de zaak, d.w.z., niet zolang een enkele reis me een uur meer kost dan met de auto (en dat in de randstad).
De echt werkende mens gaat juist met de trein want dun kun je werken en reizen, in de auto sta je alleen maar stil en luistert naar 538.
Het enige probleem is het management van NS en ProRail die elkaar vliegen af zitten te vangen met als resultaat maximale vertraging en overbodige conducteurs met ABVA/KABO speldjes op de revers die koffiedrinken in de eerste klas.
Als je de OV-chipkaart gebruikt als harde toegang tot een station met flinke draaihekken kunnen alle conducteurs met pensioen en kan het treinkaartje weer goedkoper. Groen Links ook weer blij
@James St John Smythe | 19-04-12 | 12:30
1 land maar?:
www.travelforsmallbiz.com/images/artic...
s5.wklcdn.com/image_8/242722/1526814/5...
Dan scheelt het dat onze treinen wit met rood zijn.
@two ball cane | 19-04-12 | 12:32 | + 0 -
Juist, het ligt bij opvoeding. Dat moet je er helaas dus weer inslaan. Maar een conducteur heeft ook backing nodig van zijn leidinggevende.
Waar ik dus niet voorsta is dat bij elk akkefietje iedereen op de bek geslagen wordt.
En als een trein nou werkelijk milieuvriendelijker zou zijn dan had GroenLinks wellicht een puntje, echter is de trein veel milieu onvriendelijker per reiziger omdat treinen veel minder efficiënt met energie omspringen (en dus veel meer energie gebruiken = CO2 de atmosfeer in toedeledokieën) dan auto's en vrachtwagens... De hele gele hel is dus ietwat nutteloos, op sociale voorziening na uiteraard.
Maar dat kunnen bussen ook.
@Kaas de Vies | 19-04-12 | 12:14
het probleem zit 'm in de confrontaties waarbij de belaagde (de ene keer een conducteur, de andere keer iemand die vraagt of de mobiel kan stoppen met 'muziek') geen fysieke overmacht heeft. in dat geval zou de hele coupé moeten opstaan om zo spontaan een ruim overwicht te creeeren. het zit alleen zo diep in de nederlandse cultuur om te gaan uit-het-raam-staren-en-hopen-dat-jou-niets-overkomt dat dat dus niet gebeurt.
als mensen nu eens het fatsoen zouden hebben om te bepalen dat de sfeer in de trein er NOOIT een van agressie en asocialiteit zou moeten zijn dan heb je dit soort problemen niet. moet wel héél de coupe meehelpen die norm op te dragen.
@ MP 12:27
Nooit geen last van gelukkig.
Er is maar één land waar ik altijd geniet van m'n treinrit:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...
De laatste paar keer dat ik met de trein ging, zag ik de conducteur eigenlijk alleen maar bij het in- en uitstappen. Kaartjes knippen in een halfvollege trein is natuurlijk lang niet zo leuk als ouwehoeren met de machinist.
Zelf reis ik al 10 jaar zeer regelmatig met de trein en heb, buiten af en toe een korte vertraging, nog nooit iets raars meegemaakt. Dat het op bepaalde trajecten in de Randstad op bepaalde tijden anders kan zijn wil ik best geloven, maar die narigheid is zeker niet iets algemeens.
NS, net zo dienst verlenend als Post.nl .
Brievenbus weggehaald voor flat en verplaatst naar klein industrieterreintje veel verder weg.
Voorbeeldeje:
.
"Voordat wij de brievenbus hebben geplaatst, is weloverwogen gekeken naar de locaties. Hieruit blijkt dat de nieuwe plek voor veel consumenten beter bereikbaar zou zijn. U krijgt geen reactie meer van ons. Ik wil u wel bedanken voor de melding."
-
Met andere woorden; klant krijg de tiefus maar.
De trein...... Is dat niet dat ding waardoor ik iedere werkdag het eerste halfuur 2 keer zo hard moet werken omdat mijn collega's daar in zitten?
Iedereen kijkt me altijd zio raar aan als ik in de trein heel hard meezing met de radio...
eerstneukendanpraten | 19-04-12 |
Ze kunnen er wel doorheen lopen om jou te irriteren
@ deministerpresident | 19-04-12 | 12:21
Ik denk dat GL nog wel iets verder gaat dan km-vergoeding naar beneden. Maar je hebt gelijk, op dit moment pakt de VVD (liefhebbers van asfalt red.) de draad op. Hoewel ik me afvraag hoeveel mensen daadwerkelijk de trein pakken. Volgens mij moet er dan nog heel wat gebeuren.
Mobiliteit is in Nederland segregatie in optima forma.
.
Het OV is een microkosmos van maatschappelijke uitwassen en daar speelt geweld en onveiligheid tegenwoordig nou eenmaal een frequente en ingrijpende rol in.
.
Het koetswerk van de auto daarentegen is een soort beschermend harnas tegen de boze buitenwereld. Wel zo rustig en veilig tijdens het verplaatsen tussen locaties.
.
Als frequent automobileerder heb ik me daar zonder slag of stoot bij neergelegd.
.
Ik zeg volmondig nee tegen het OV!
Conducteur krijgt taser.
Reiziger cq klootzakje spuugt op conducteur.
Conducteur zet taser op klootzakje (letterlijk en figuurlijk).
Reiziger wordt uit trein getrokken bij eerste station door ME.
Drastische maatregel en het kost wat, maar de grens is wel bereikt qua huftergedrag.
Het OV : vertrekt vanaf een plaats waar je niet bent op een tijdstip waarop je niet wilt vertrekken en reist dan naar een plaats waar je niet moet zijn op een tijdstip dat je er niet hoeft te zijn. In de tussentijd kun je genieten van vertraging of geheel geen vervoer EN zoals hier blijkt zinloos geweld om nog maar te zwijgen over de verkapte steun aan Groen Links en Trans Link Systems door hier gebruik van te maken...
Als ik ooit eens in de trein zit reis ik eersteklas, dat kunnen de onrendabelen niet betalen...
@__dictatuur | 19-04-12 | 12:18
Ik vind alle Turken raar. Maar dat vind de gemiddelde Turk ook van ons.
Bestaat " tienertoeren " met het ijzeren paard nog ?
Zo lang het onbelastbare bedrag van de reiskostenvergoeding omlaag gaat is het de VVD die de mensen de treinen in jaagt. Niet GL, niet de PvdA, niet D66, niet de SP maar VVD met PVV en CDA.
Dan is dit ook wel iets voor Groenlinks om mee te nemen naar de slangenkuil Afghanistan: www.ipmsdeutschland.de/Militaer/Kanzen...
Trein... trein...
Nope, doesn't ring a bell.
@Dick Luyenlomp | 19-04-12 | 12:17 | + 0 -
Nee, gewoon nee.
@ kokane187 | 19-04-12 | 12:15
Gebeurt daar überhaupt wel eens iets?
@Kaas de Vies | 19-04-12 | 12:14
En de tandartsen gaan er aan verdienen. Duidelijk een win/win situatie.
En vanochtend was zelfs half Amsterdam CS ontruimd vanwege een of andere rare Turk die in de hoofdstad schijnt te zijn.
Kaas de Vies | 19-04-12 | 12:15
Of 100% NL op 10 en mee bleren met Bonnie St. Claire.
Er zou een first class in de trein moeten komen.
Alleen toegankelijk na -dubbele- controle, afgesloten van de rest van het pleps, met voorzieningen zoals slaapstoelen, minibar etc.
Beetje zoals het vliegtuig, dan zou ik overwegen om de trein te nemen.
Voor de rest heeft de trein natuurlijk de mooiste stalen snelweg van Nederland.
@Pa Cartwright | 19-04-12 | 12:13
Je hebt gelijk het is 020-CS
@shamehair | 19-04-12 | 12:13
De A4 ook :) Heerlijk, zoef zo door tegenwoordig. Heb jaren getreind. Daar krijg je mij niet meer in.
Waar zouden we zijn...
Ben jarenlang treinforens geweest en heb eigenlijk nooit ergens last van. Wel eens een vertraging van een half uurtje, maar zelden tot nooit agressief volk meegemaakt. Wel dóm volk, maar dat heb je ook op de weg.
@Dick Luyenlomp | 19-04-12 | 12:14 | + 0 -
Ja en dan kan je rustig een boekje lezen.
Moet je ook niet in Amsterdam gaan wonen! Hier in het mooie Friesland gebeurt zoiets niet.
Liever twee uur in de file dan een uur in de trein.
Kan ik gewoon mijn eigen scheten en zweet ruiken in plaats die van een ander.
GL-elite reist 1e klas. Toeristenpluche. Krijg je ze ook met moeite vanaf.
waar is Tofik als die echt nodig is .. portiertje pesten ?
"Spugen en schelden is voor een treinpassagier wat schaamtecultuur voor een strafrechtadvocaat is."
Dan beuk je toch zo'n gozer zijn 2 voortanden uit ze smoel. Dan heeft hij wat te spugen. Ja ik heb de boekjes gelezen, deescalatie, praten etc. Maar er is een groep mensen die gewoon een paar batsen moeten krijgen. Niet de meisjes van 13 die een verkeerd kaartje hebben, maar de debielen met een grote muil, agressief gedrag en gaan tuffen, ik wil daar misschien ook "niet met 2 woorden spreken" aan toevoegen, maar ik ben van de oude stempel.
Dit zal even niet leuk zijn komende jaar als je dit gaat toepassen, maar iedereen weet weer waar die aan toe is, dat is namelijk een groot probleem.
Is dat écht Amsterdam-Sloterdijk? Ik twijfel.
Geef mij maar gewoon de auto! En wat dat geweld betreft: gaat veel te ver, maar eerlijk is eerlijk, het zijn een stel klaplopers daar bij de NS. Wij betalen en zij rijden niet of nauwelijks. Gewoon met de auto gaan, A2 is altijd filevrij tegenwoordig.
Het is natuurlijk wel de plek om te ontsporen, zo'n gele cylinder.
Ik noem de trein meestal de gele incubator. Eén grote petrischaal voor allerlei enge ziektes.
REAGEER OOK