Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Breivik proces dag 4: fanboys & girls

breivikabba.jpg En we zijn nog lang niet Breivikmoe ♫♫ nog lange niet, nog lange niet. Had u deze map-porno bij The Guardian al eens gezien? Een interactieve infographic van ALLE websites waar de Noorse socialistenkiller heeft zitten copypasten om zijn zieke manifesto in elkaar te knutselen. Van wikipedia tot de WSJ tot jihadwatch en alle overige duistere internethoekjes. Zegt geen reet natuurlijk. Op die manier kun je ieder persoon wel psycho-analytisch doorzagen omwille van de boeken die ze in de kast hebben staan. Maar wij zijn fan van dergelijke nutteloze visualisatiedingetjes om klikkieklikkie mee te doen. Het proces trekt trouwens hardcore gekkies aan als vliegen op stroop. Zoals een blonde chick uit Duitsland bijvoorbeeld die zich voordoet als ex-neukertje van Breivik en hem in combat-outfit als wallpaper op haar mobieltje heeft staan. Fraulein had twee weekjes Oslo geboekt om het proces te volgen maar is inmiddels het land uit gemieterd. Amerika as bakermat van de ideologische looneys is vanzelfsprekend ook vertegenwoordigd: zie Kevin Forts (23) die als fanboy rustig de lokale pers te woord staat om zijn steun voor Breivik uit te spreken. Zo'n maffe yank moet ook oppassen dat hij niet op de bodem van een heel diep fjord eindigt. Voor wie het proces op de voet volgt staat hier een handige factcheck en daar een Engelse vertaling van alles wat er tot nu toe gezegd is. Live mee lezen kan bij @luukjmulder die @wol (te druk met TV-optredens) heeft vervangen als livereporter tijdens dag 4 van de rechtszaak. Breivik, latente WoW-rugridder, kom maar weer op met je sprookjesverhalen. We zullen je *moeha* heus niet belachelijk maken. Vooral nu je dat nichterige Tempeliersvuistje achterwege hebt gelaten.

Reaguursels

Inloggen



@lamlul | 19-04-12 | 18:27
Overigens geen stijl is de juiste benaming. Het schijnt dat Powned en GS niet eens samen plassen.

De Hangul Banga | 20-04-12 | 03:06

lamlul | 19-04-12 | 18:27

Kinderen... Kids, meisjes en jongens... Kids... Schaam je. Het wordt hier steeds onmenselijker bedoel je misschien. Ik schaam mij intens voor veel van de reacties hier. Als Nederlander, maar vooral als mens. Zum Kotzen.

De Hangul Banga | 20-04-12 | 03:04

ABBA+Breivik = Zweden & Denen op één hoop. Je moet die Vikingengen wél uit mekaar houden!

redsniper | 20-04-12 | 00:13

ABBA+Breivik = Zweden & Denen op één hoop. Je moetdie Vikingengen wél uit mekaar houden!

redsniper | 20-04-12 | 00:13

@milky bar | 19-04-12 | 10:22
ABBA? Misschien luisterde hij graag naar "Waterloo" of naar "I have a dream".

Gravin v Kippenbouth | 19-04-12 | 23:36

"Fraulein had twee weekjes Oslo geboekt om het proces te volgen maar is inmiddels het land uit gemieterd"
Dus een toerist (met paspoort, neem ik aan) die geen enkele wet overtreedt wordt het land uit gezet. Maar verkrachters/criminelen/zakkenrollers mogen blijven?
Het lijkt nederland wel. :S

Caddy | 19-04-12 | 21:38

Flodder | 19-04-12 | 13:12
Yup. And fuck you too, moron :-)

Shareholder II | 19-04-12 | 18:35

Het wordt hier steeds linkser op powned,tijd voor wat anders!
PS: Breivik is niet gek.

lamlul | 19-04-12 | 18:27

@kaskoeskielewan | 19-04-12 | 17:36

Ja hè? Bedankt. Vond ik zelf ook leuk gevonden.

10% is massa? Je had het toch over massa-immigratie. Zo veel mensen komen toch niet binnen in Nederland. Of weet je zelf niet meer wat je schreef. Hoe ik er bij kom dat je er niets aan doet? Simpel, je klaagt en leutert de hele tijd dus schijnt niet echt te lukken met 'doen' kaskoekwousiewan.

"dat er alleen linksch en niet linksch bestaat."

Eh... wacht effe... uhm... OK. Daar moet ik even op kauwen. Als iemand weet wat er bedoeld wordt graag bij mij melden. Dank.

En dat jij met velen Wilders nog niet zat bent... ach als ik het bericht op PowNews alhier lees dan komt dat vanzelf wel goed op den duur. Mensen haken af, dus dat 'velen' zou ik maar voorzichtig mee worden. Goed naar links en rechts blijven kijken zou ik zeggen...

Hölzenbein | 19-04-12 | 17:46

Ik ben gewoon anti-cultuur.

Neut | 19-04-12 | 17:37

Hölzenbein | 19-04-12 | 17:25

Heee, dat kaskoekwousiewan is leuk gevonden. Maar... 6600. zohóó, da's bijna 10% en noem ik een massa. Hoe kom je er trouwens bij dat ik er niets aan doe, Hölzie?

En oh ja... in een andere discussie waren we er al uit dat er alleen linksch en niet linksch bestaat. En oh ja, ik ben (met velen) Wilders nog lang niet zat.

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 17:36

@kaskoeskielewan | 19-04-12 | 17:08

Je vergeet de stroopwafels en de pijpen. Ik ken die stad zelfs.

Ja dat hoor ik wel vaker kaskoekwousiewan dat wegkijken, maar dat doe ik niet, anders zou ik er niet constant op reageren. Je overdrijft. Dat wou ik niet zeggen maar ik liet het al blijken in mijn vorige tegel. Ik hoor ook altijd, 'daar mag niet over gesproken worden'. Wat een bullshit. We leven in Nederland!! Praat er wél over, en praat gewoon eens wat minder onzin over links of rechts. De zwarte peter van rechts naar links schuiven helpt ook niet bij JOUW probleem. Doe er dan iets aan en leuter niet. Van de 72000 mensen zijn er 6600 Marokkanen (want daar heb je het over, ik kom hier al langer in deze panelen dus ik noem het beestje bij de naam). Dat zijn - in jouw ogen - natuurlijk 6600 terroristen nietwaar, inclusief opa's, oma's, kinderen. Tuuuuuurlijk. Nogmaals doe er iets aan als je last hebt van bepaalde mensen en leuter niet. Leuteren doet Wilders al genoeg en dat worden ook steeds meer mensen zat...

Hölzenbein | 19-04-12 | 17:25

Hölzenbein | 19-04-12 | 16:58

Wel eens gehoord van wegkijken, Hölzie? Waar ik woon zie ik geen enkele allochtoon en heb dus geen probleem, maar ik heb ook een zaak in de stad. In deez stad nu, waarvan ik slechts zal vermelden dat er kaas en kaarsen worden gefabriceerd, zijn hele wijken overgenomen door lieden van Noord-Afrikaanse komaf. Met regelmaat zie ik weer nieuwe wandelende, arabisch brabbelende bedoeïnententen door de straat waggelen. In een paar jaar tijd wordt zo'n hele wijk Noord-Afrikaans. Oorspronkelijke Nederlanders worden weggepest waarbij de opmerking 'over 5 jaar zijn wij de baas' de 'nieuwe Nederlanders in de mond bestorven ligt. De criminaliteit ligt er buitensporig haag, maar daar mag niet over gesproken worden.

Dus ja, Nederlanders hebben daar last van en ja, het zijn er heeeeeel veel. Dus massa-immigratie. Burgemeester van die stad is PvdA-ert. Maar heeft niets met linksch te maken natuurlijk.

Maar wat praat ik nou.... rechtsch geleuter natuurlijk.

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 17:08

@kaskoeskielewan | 19-04-12 | 16:50
Welke massa immigratie? Bekijk eens wat getallen en je zult zien hoe weinig dat er zijn. Je kan helemaal niet praten over 'massa'. Dat is Wilders prietpraat. Heeft ook niets met links te maken, dus waar heb je het over? Notorisch rechtsch geleuter over links overigens wel.

Hölzenbein | 19-04-12 | 16:58

Hölzenbein | 19-04-12 | 16:42

Ja, had ik al over nagedacht. Die tolerantie is er altijd geweest, maar verdwijnt helaas door de massa immigratie en totaal overgave door linksch aan een ons vreemde cultuur. Linksch en tolerantie gaan nl niet zo goed samen. Jammer, maar ik kan het niet leuker maken.

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 16:50

@kaskoeskielewan | 19-04-12 | 16:35
Nou die PvdA plaat. Je hebt waarschijnlijk liever de VVD-CDA-PVV ontslagmachine die momenteel vastloopt. Maar goed, er gaat niets mij probleem worden. Wat wil je een vrij land als Nederland of een land waar mensen onderdrukt worden? Nederland? OK, daar hoort dan ook onze tolerantie bij anders waren we geen vrij land. Nadenkertje...

Hölzenbein | 19-04-12 | 16:42

Hölzenbein | 19-04-12 | 16:27

Uhh, welke plaat? Ik heb er zoveel.

Overigens.... Hölzenbein | 19-04-12 | 16:23

Gaat nog wel jouw probleem worden. Kwestie van tijd. Ik ben trouwens niet bang voor die mensen, wil alleen niet met hun achterlijke cultuur geconfronteerd worden. En er zijn zat winkels zonder die doekjes, dus kein problem.

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 16:35

@kaskoeskielewan | 19-04-12 | 16:25
Die plaat van jou wordt wel erg grijs.

Hölzenbein | 19-04-12 | 16:27

@Hölzenbein | 19-04-12 | 16:15

daar-komen-de-traantjes

decadent degeneraat | 19-04-12 | 16:25

TM | 19-04-12 | 16:15

Die 'mokkers' zijn amokmakers en zijn er altijd geweest. Maar omdat ons landje te vol is geraakt zijn er nu gewoon meer dan 40 jaar geleden. Nix nieuws dus. Die supercomputer genaamd 'Shalmaneser' is interessant maar die kennen we hier ook. Beter bekend als de PvdA baantjesmachine.

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 16:25

@TM | 19-04-12 | 16:21

Het is wel een cultuur specifiek syndroom.

decadent degeneraat | 19-04-12 | 16:24

@kaskoeskielewan | 19-04-12 | 16:18
Ja. Er zijn er ook met maar één paspoort. Verschrikkelijk hè? Waar gaat het eigenlijk over?

Laat mij met rust met je islamofobie. Is jouw probleem, niet mijn probleem. Ik ben niet bang voor die mensen. Geen enkele reden voor. Zal moeilijk worden met winkelen voor je... Maar ach... I don't care. Jouw probleem, nogmaals.

Hölzenbein | 19-04-12 | 16:23

Hölzenbein | 19-04-12 | 16:14

Spreek je wel 'ns met die lui, Hölzie? Ik wel, en (uitzonderingen daargelaten) voelen ze zich allesbehalve Nederlander. Ze hebben twee paspoorten en zijn dus ook geen Nederlander. Ik heb geen hekel aan ze, maar ik mijd winkels met hoofddoekjes en ben niet de enige.

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 16:18

@nedertokkie | 19-04-12 | 15:39
Wat weet jij daar nou van Breivik fanboy...

Hölzenbein | 19-04-12 | 16:15

@kaskoeskielewan | 19-04-12 | 15:48 : Neen, die vent had zich veel te goed voorbereid. De 'gewone man' slaat gewoon opeens om zich heen, die reist niet af naar een eiland om tieners af te slachten.

Aanrader: 'Stand on Zanzibar' van het onvolprezen genie John Brunner. Geschreven rond 1970 maar er staat *precies* in hoe het NU al regelmatig gaat.

en.wikipedia.org/wiki/Stand_on_Zanziba...

Die 'Mokkers' waar hij het over heeft, DIE zijn beangstigend. Dat zijn de lieden waar je bang voor moet zijn. En ze zijn al onder ons.

TM | 19-04-12 | 16:15

@kaskoeskielewan | 19-04-12 | 15:39
Overdrijf niet zo. Die meiden zijn gewoon hier geboren, dus zelfs Nederlander.

Hölzenbein | 19-04-12 | 16:14

@Hölzenbein
Als je zo blijft overdrijven dan heeft straks iederéén je door dat je in werkelijkheid een rechts-extremist bent, die speelt alsof hij een domme linkse socialist is in een poging de socialisten uit hun linkse spectrum te bevrijden omdat ze niet met dergelijk infantiel niveau geassocieerd wensen te worden.

nedertokkie | 19-04-12 | 16:08

TM | 19-04-12 | 15:45

Dat hebben we gezien aan Breivik... gewone vent tot vorig jaar zomer. Of bedoel je dat niet?

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 15:48

@Flodder | 19-04-12 | 13:15 : Het was dan ook een serieuze reaktie mijnerzijds.

@kaskoeskielewan | 19-04-12 | 15:32 : Heb je 'Strawdogs' wel eens gezien? Wees maar heel voorzichtig want *als* de 'normale man of vrouw' eindelijk doorslaat dan is het *echt* payback-time.


Ik zie trouwens dat de minnetjes-Gestapo weer aktief is vanmiddag. Hebben jullie niks beters te doen met jullie tijd? Ik kan ze hier(met dat flut Exploder 8) toch niet zien(tenzij ik geciteerd wordt) dus bespaar jullie de moeite.

TM | 19-04-12 | 15:45

Hölzenbein | 19-04-12 | 14:14
"Laat die mensen gewoon met rust"?????
Uhhh, is het niet andersom? Zij komen toch naar hier met hun malle gebruiken?

En over "(hun werk doen)"..... die doekjes werken vaak wel, ja. Maar ze hebben heeeel veel broertjes, neefjes etc. die niet werken. Daar hebben we wel degelijk veel last van. En van die doekjes trouwens ook (zie mijn eerdere posting).

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 15:39

Hölzenbein | 19-04-12 | 14:43 |
Ja hoor ventje, het komt allemaal door de rechtse partijen dat er zoveel immigranten binnen komen ^^
En met name de PVV. Als het aan de PVV lag dan werd er maandelijks een generaal pardon gegeven. Maarja helaas willen de linkse partijen dat niet....
.
Jij vond zeker dat je jezelf nog niet belachelijk genoeg had gemaakt?
DEUS!

nedertokkie | 19-04-12 | 15:39

Flodder | 19-04-12 | 13:38

Pas op dat je zelf niet ontploft. Lieden als jij willen nog wel 'ns doorslaan.

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 15:32

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 14:12 | + 2 -

ben je bang dat je over gehaald wordt tot iemands geloof ofzo?
Als je zelf vrij wil zijn in wat je doet moet je andere mensen misschien ook die vrijheid gunnen.

denk.toch.eens.na | 19-04-12 | 15:22

Parel van het Zuiden | 19-04-12 | 11:13 | + 9 -
Daarbij vergeet je alleen een duidelijk punt, dat je ook positieve dingen kan zien.

Ja er zijn radicale partijen die mee doen aan verkiezingen, wat geen probleem hoeft te zijn in een vrij land. Deze partijen worden op de voet gevolgd door een bevolking die bang is voor een herhalen en ze zullen zich daarom sneller aan de democratische beginselen houden.

Je kan in alles iets slechts zien, maar dan zou je ook kunnen denken dat de keuze van nederlanders om de pvv te stemmen slecht is. Maar dat is niet zo omdat in een democratie alle stemmen gehoord moeten worden, dus ook de stemmen die andere delen van de bevolking niet aanstaan.

denk.toch.eens.na | 19-04-12 | 15:12

Als één persoon een fantoomvriendje heeft noemen we het waanzinnig. Als velen dit vriendje hebben noemen we het religie.

Doc Damage | 19-04-12 | 14:50

@nedertokkie | 19-04-12 | 13:39
Hoe heten die partijen nog eens die nu aan de regering zijn en jouw haatbaarden binnen laten al sinds bijna een anderhalf jaar? Zijn dat niet dezelfde die ze toentertijd ook al binnengehaald hadden, die RECHTSe partijen? Ja toch. OK dan.

Hölzenbein | 19-04-12 | 14:43

@neemjemoederindemali | 19-04-12 | 14:10
Het is overigens aan elk bedrijf of ze hoofddoekjes toelaten of niet. Bij de Belgische Hema is het niet toegestaan en meisjes die wel een hoofddoekje om doen worden ontslagen. Terecht overigens. Het is wel een baas waar je voor werkt en dan heb je je gewoon aan te passen.

Een stukje tekst waar ik het wel mee eens ben:
Een werkgever kan wanneer dit noodzakelijk is om veiligheidsredenen of om het welzijn van zijn werknemers te garanderen, aan zijn werknemers kledijvoorschriften opleggen zoals het verbod om hoofddeksels te dragen. Deze kledijvoorschriften moeten in deze situatie door alle werknemers, ongeacht hun geloofsovertuiging, nageleefd worden. Indien een werknemer, in dit geval een moslima met hoofddoek, weigert haar hoofddoek af te nemen, kan een ontslag dus gerechtvaardigd zijn. Een werkgever moet binnen zijn onderneming waken over de veiligheid en het welzijn van al zijn werknemers.

Hölzenbein | 19-04-12 | 14:24

@neemjemoederindemali | 19-04-12 | 14:10
Bull. Al eens gesproken met zo'n meisje hier over onderdrukking? Was je al eens in een moslimland? Nee? Nou dan. Laat die mensen gewoon met rust (hun werk doen).

Hölzenbein | 19-04-12 | 14:14

@Doc Damage | 19-04-12 | 14:06

Precies, mij gaat het ook om het principe, iemand die wil bidden naar zijn fantoomvriendje en er belachelijk bij lopen doet dat maar lekker achter zijn eigen voordeur, daar wil ik niet mee geconfronteerd worden in het openbaar.

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 14:12

@Hölzenbein | 19-04-12 | 14:01

Het stoort me omdat het een uiting is van een geloof/ideologie. Juist een bedrijf als Albert Hein en de Plus zouden hier niet aan moeten toegeven.

We hebben hier gevochten voor vrouwenrechten, seksuele revolutie etc. etc. Met die hoofddoekjes worden we terug geworpen in de tijd. Sowieso is er sprake van grote rechtsongelijkheid, om hun geloof hoeven ze bvb niet met de oren vrij op een pasfoto voor een paspoort. Mensen die geen relioot zijn moeten dat wel.

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 14:10

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:51 |
Haha zie je!? begin van het einde! Maar zonder gekheid: het gaat om het principe. Als een blanke jongen claimt te geloven in de New York Yankees en er een pet van moet dragen van zijn god dan mag het niet. Maar onder het mom van religie kan alles en al helemaal als het die gare islam betreft. Het gaat om het principe. gewoon die dikke fuck you naar autochtonen en inheemse religieuze hobby's. Ik stoor me aan dat gebrek aan aanpassingsvermogen. Religie vind ik geen excuus. Dat doe je thuis maar weer.

Doc Damage | 19-04-12 | 14:06

@fifi23 | 19-04-12 | 13:49
Ga hem eens vragen...

Hölzenbein | 19-04-12 | 14:02

@neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:45
Plus laat dat ook toe. Dus niet alleen appie. Wat stoort je er eigenlijk aan? Ik heb nog nooit iemand van die jonge meisjes gezien waarvan ik dacht dat ze onderdrukt wordt of zo. Dan zouden ze niet zo vrolijk zijn. Nogmaals ze doen hun werk net zo goed en adequaat als anderen.

Hölzenbein | 19-04-12 | 14:01

Breivik over voormalig premier Gro Harlem Brundtland:
"I had a knife. Was planning to cut her head off, film it and broadcast internet."

Biff Eagleburger | 19-04-12 | 13:52

Breivik over voormalig premier Gro Harlem Brundtland:
"I had a knife. Was planning to cut her head off, film it and broadcast internet."

Biff Eagleburger | 19-04-12 | 13:52

fifi23 | 19-04-12 | 13:49 | + 0 -
Hij is gek en het is hem toerekeningsvatbaar. Lijkt me duidelijk.

Flodder | 19-04-12 | 13:52

@Flodder
hij is twee keer beoordeeld door specialisten.
1 keer zo gek als een deur
en
1 keer niet gek
Nu wil ik dus zelf weten of deze man echt gek is of gewoon volledig toerekeningsvatbaar.
.

fifi23 | 19-04-12 | 13:49

@Doc Damage | 19-04-12 | 13:37

Veel mensen snappen niet dat je die zaken niet kunt toestaan. Voor je het weet staat er een mafkees die eist dat hij in zijn ridderpak/sinterklaaspak/teigervel etc. de steigers op wil.

Dat Albert Hein toestaat dat het winkelpersoneel een hoofddoek op mag, is volslagen krankjorum, hoe aardig die meisjes ook zijn, hoe goed Nederlands ze ook kunnen. Het is en blijft volslagen krankjorum.

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:45

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 13:40 | + 1 -
Idioot.
fifi23 | 19-04-12 | 13:41 | + 0 -
Het is niet zo handig om te zeggen dat je pas een waardeoordeel! kan vellen over een zieke kindermoordenaar nadat je zijn ideeën hebt gehoord. Ideeën die overigens allang bekend zijn door zijn manifest.

Flodder | 19-04-12 | 13:44

@Flodder
Ik wil weten of hij zo gek als een deur is of dat er nog iets van een idee achter zit.
Ik zeg nergens dat ik het goedpraat wat hij gedaan heeft

fifi23 | 19-04-12 | 13:41

Flodder | 19-04-12 | 13:33

Nou, inmiddels hebben al heel wat van die z.g. complotfiguren het loodje gelegd, dus zo imaginair zijn die theorieën niet. B. zag het Anders en was de eerste die preventief optrad?

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 13:40

@neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:37
Nee, die moet ze inruilen voor hoorntjes.

Hölzenbein | 19-04-12 | 13:40

Je bent wel echt bang voor die mossels, he?
Flodder | 19-04-12 | 13:23 |
Ik ben idd bang dat we hier in Europa de fout in gaan ja. Met mij vele anderen. Des alniettemin lijkt onze bezorgdheid van minder groot belang dan het binnen laten stromen van meer haatbaarden. Want die links socialistische ontkenners zijn blijkbaar van mening dat we er een tekort aan hebben?
.
Fact;
Vele zijn ons voorgegaan en hebben die berg moeten beklimmen. Ze zijn er allen afgevallen. Dood!
.
Links naïve claim;
Er is nog nooit iemand van die berg gevallen. Sterker nog, die berg bestaat helemaal niet dus wij gaan vrijwillig tot de top want hebben daar belang bij en iederéén die bang is eraf te vallen moet gewoon zijn bek houden want is niet goed wijs.
(?)

nedertokkie | 19-04-12 | 13:39

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 13:26 | + 0 -
Hij schoot 66 weerloze mensen dood waarvan bijna allemaal kinderen. Ik denk: zeg het nog maar even. Het lijkt er namelijk op of dat niet in je botte kop doordringt. Sorry voor het taalgebruik, maar mijn weerzin van de Breivik-fanboys bereikt op het moment een hoogtepunt.

Flodder | 19-04-12 | 13:38

neemjemoederindemali | 19-04-12 |
Suf niet? Zodra het om een fantoom vriendje gaat lijkt alles geoorloofd. En wij laten ons steeds verder in de zeik nemen... Straks gaan boeddhisten ook nog eisen stellen dat ze met hun oranje kloffie aan het werk moeten op de bouw.

Doc Damage | 19-04-12 | 13:37

@Hölzenbein | 19-04-12 | 13:36

Haar cap mag ze wel ophouden denk je?

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:37

@neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:33
t naar boven gooit. Weet ik sarcast!

Hölzenbein | 19-04-12 | 13:36

@neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:32
Zo lang ze er appiekleding overheen draag mag dat gewoon. Ze mag alleen haar paard niet meenemen.

Hölzenbein | 19-04-12 | 13:36

@neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:30
Ja und? Ik heb je gelezen. Wil je nu een schouderklopje of wat? Of 'je hebt gelijk'? Zeg het maar. En wat ga je er aan veranderen, toch die nonnen maar uitkleden dan?

Hölzenbein | 19-04-12 | 13:33

@Hölzenbein | 19-04-12 | 13:24

Ghehe, ik weet dat ik je er mee erger, mijnheer houten been.

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:33

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 13:26 | + 1 -
Ja, zwaar gestoord en gevoed door de apocalyptische visioenen, idiote complottheorieën (Eurabie) en oorlogsretoriek (er wordt een totale oorlog tegen de bevolking gevoerd door de multiculturalistische elites)van Wilders en consorten. Stelletje mafklappers.

Flodder | 19-04-12 | 13:33

@Doc Damage | 19-04-12 | 13:23

Precies, een amazone gaat toch ook niet bij Appie achter de kassa zitten in haar ruiter kleding.

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:32

@Hölzenbein | 19-04-12 | 13:22

Leer eens lezen. Ik meld alleen dat gelovigen, van welke stroming dan ook, meer rechten hebben dan mensen die andere levens opvattingen hebben. Dat is niet eerlijk imo.

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:30

-weggejorist-

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 13:26

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:19 | + 2 -
LOL. Mag ik nog wel een Nirvana shirtje aan?

Flodder | 19-04-12 | 13:25

@neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:19
En trouwens ik heb geen houten been. Omdat hölz geen hout is. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen voordat JIJ het begrijpt.

Hölzenbein | 19-04-12 | 13:24

nedertokkie | 19-04-12 | 13:17 | + 0 -
Je bent wel echt bang voor die mossels, he? Ik sta achter en geloof in onze westerse vrijheden en beschaving. En ja, ik zal die zeker verdedigen. Net als bijna iedereen in Nederland, dunkt me.

Flodder | 19-04-12 | 13:23

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:19 |
Natuurlijk is religie niet serieuzer te nemen dan een hobby. En daarom vind ik die hoofddoekjes bij de AH ook erg storend. Een fietscrosser laat zijn helm toch ook niet op? Religies zijn hobby's, allemaal!

Doc Damage | 19-04-12 | 13:23

@nedertokkie | 19-04-12 | 13:17
Noem eens wat van die landen, of ga je eerst Flodder ook maar voor het gemak voor moordenaar uitmaken zoals je bij mij deed, mafketel.

Hölzenbein | 19-04-12 | 13:23

Turrukje | 19-04-12 | 12:07 |
Dat heeft gewoon te maken met eerlijkheid. Iemand die zegt dat hij Breivik's ideeën niet zo slecht vind, en niet geeft om een hoop doden in het buitenland is misschien een botte lul, maar in ieder geval wel eerlijk. Dat hele praatje van "het ligt niet aan de Moslims, maar aan racistische Nederlanders" kennen we nu wel, en we weten inmiddels allemaal ook wel uit ervaring dat het je reinste kullekoek is. Er is een probleem, en mensen als jij staan er nog steeds op om het nog steeds onder het tapijt te vegen, terwijl de bult inmiddels al tegen het plafond drukt. En dat dan ook nog eens met een zelfingenomen houding en manke vergelijkingen met het fascisme. Daarom krijg je minnetjes.

Piet van het Padje | 19-04-12 | 13:22

@neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:19
Jouw mening. Prima. Niet mijn mening. Nonnen ook maar hun kleding uit? Je bent wel een beetje pervers of niet?

Hölzenbein | 19-04-12 | 13:22

@Hölzenbein | 19-04-12 | 13:01

Sorry vriend met je houten been. Ik ben tegen elke uiting van religie in het openbaar, ik verfoei keppeltjes in het openbaar net zo hard als hoofddoekjes en boerka's.

Die uitingen van je geloof/ideologie doe je maar lekker achter je eigen voordeur of een speciaal gebouw.

Andere groepen mensen mogen ook niet in het openbaar hun ideeën tentoon spreiden. Of denk je soms dat Albert Hein een naakt meisje wel toestaat achter de kassa omdat ze hardcore nudist wil zijn?

Dus, of alles en iedereen maar alles toestaan om in het openbaar zijn denkbeelden te mogen ventileren. Ook de nudisten, SM'ers, swingers, etc. Of paal en perk stellen. Zeg het maar wat je wilt.

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 13:19

Er komt hier geen sharia.
Flodder | 19-04-12 | 13:12 |
En daar ga jij voor zorgen?
Dat zeiden ze vroeger in de landen die nu islamitisch zijn ook.

nedertokkie | 19-04-12 | 13:17

TM | 19-04-12 | 13:11 | + -1 -
Echt he! Ik verbaas me erover dat er zo makkelijk over de gruwelen en de slachtoffers wordt heen gestapt. Zie je ook bij die ranzige advocaten van Breivik die zich glamoureus in slagorde laten fotograferen. De wereld is gek geworden.

Flodder | 19-04-12 | 13:15

De ironie is dat sommige hier over Breivik praten als bepaalde moslims na de laffe moord van Mohammed B op Theo van Gogh. Gestoorde eikels. Allemaal.
Het sneu fatalisme wat er door klinkt, is ook tenenkrommend. Grow a pair. Er komt hier geen sharia. Maar goed, schijt vooral in je broek van die fundi's en wordt het fotonegatief ervan.

Flodder | 19-04-12 | 13:12

Sodeju! | 19-04-12 | 13:08

"Kortzichtige lul, met je argumentatie van een 12-jarige. U stemt PVV?"

Aan het intelligente taalgebruik te zien komt u uit het krakersmilieu? Ik mag hopen dat u niet in het bezit bent van een wapenvergunning?

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 13:12

@Flodder | 19-04-12 | 12:48 : Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat de kots-reflex bij een aantal reaguurders zo langzamerhand is afgestompt.

+5

TM | 19-04-12 | 13:11

"gedomoniseerd"...

Gerard Jodeling | 19-04-12 | 10:52"

Het zal wel een fautje van je zijn geweest maar ik vind hem schitterend! ;)

TM | 19-04-12 | 13:09

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 13:05 |
Kortzichtige lul, met je argumentatie van een 12-jarige. U stemt PVV?

Sodeju! | 19-04-12 | 13:08

Kijk, dat die suflul nou belachelijk wordt gemaakt; excellent!. Maar ABBA ??? Schandalig!

En het is toch zo gemakkelijk om er een plaatje van die gasten van A-Ha neer ze zetten, nietwaar?

Sorry dat ik niks originelers te zeggen heb, maar ik heb het gevoel dat alles allang is gezegd over die moordenaar.

TM | 19-04-12 | 13:07

paul1965 | 19-04-12 | 10
Je heb geen Breivik nodig om dit in te zien. Het gedachtengoed van Breivik bevatten evenveel mentale ziektes als in gemiddeld extremistisch geloof. Dit mislukt geval van samenleving verdient geen aandacht. Zijn aanpak verpest zijn intelligentie, wat zijn gedachtengoed het lezen niet eens waard maakt.

Sodeju! | 19-04-12 | 13:06

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 12:52

helemaal mee eens. Die hoofddoek betekent gewoon..... ik ben superieur want moslim en onze cultuur zal domineren. Ik koop niet bij winkels met hoofddoekjes aan de kassa.

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 13:05

@neemjemoederindemali | 19-04-12 | 12:52
Zo zo. Heb nog nooit maar dan ook nooit enige last gehad van perfect Nederlands sprekende meisjes in supermarkten die een hoofddoekje dragen. Is een vreemd gezicht, maar wen er maar aan. Is niet moeilijk. Die mensen doen gewoon hun werk, netjes en adequaat, ook als er eens een homp varkensvlees voorbijkomt. Ik zie die meiden liever in tegenstelling tot sommige leeglopers die hier reaguren. Als je het dan over 'islamering' hebt ben je volgens mij gewoon niet goed wijs.

Hölzenbein | 19-04-12 | 13:01

Flodder | 19-04-12 | 12:48 |
Iets soortgelijks denk ik over de westerse cultuur in Europa.
Met grootste verschil dat 77 levens in geen vehouding staan tot de ondergang van de meest vooruitstrevende samenleving waaraan wij alles te danken hebben.
Dus als je de eliminatie van 77 levens al belangrijk vindt. Wat vind je dan van de ondergang van de westerse cultuur?

nedertokkie | 19-04-12 | 12:57

@Turrukje | 19-04-12 | 10:16

Aha, vandaar die hoofddoekjes bij de Albert Hein achter de kassa en al die nieuwe moskee gebouwen. 30 jaar geleden was een hoofddoek een bezienswaardigheid, van de Islam hadden we toen nog nooit gehoord.

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 12:52

Godverdomme wat een gezeik en gedoe. Hup, mes op het keel, lijk in een vat zuur en klaar met dit hartstikke dure gemekker.

Sodeju! | 19-04-12 | 12:51

@Turrukje | 19-04-12 | 10:13

Die Islamisering is in volle gang, als je dat niet ziet ben je blind, heel erg blind.

Zijn we eindelijk bijna van die christengekkie's af, komen er nog grotere malloten ons land verzieken met hun fantoom opperwezens.

neemjemoederindemali | 19-04-12 | 12:49

Bij Breivik denk ik aan weerloze kinderen die vanwege het ijskoude water terug naar de kant zijn gezwommen en smeken om hun leven. Tevergeefs.
.
En dan lees je hier reacties als: Ik wil zien hoe gek deze dude is en wat hij te melden heeft. Dan pas kan je naar mijn mening een waarde oordeel over hem vellen.
fifi23 | 19-04-12 | 11:45 | + 2 -
.
Walgelijk!

Flodder | 19-04-12 | 12:48

@Turrukje | 19-04-12 | 12:25
En daar gaat Breivik de fout in, en staat hij nu. terecht, voor de rechter.
Maar zijn denkbeelden zoals in het manifest is niet meer en niet minder dan gewoon een mening, en die mag hij hebben. Anderen mogen dat ook hebben. Of juist niet. Dat is vrijheid van meningsuiting.
Roept hij of anderen op tot geweld, of gaan over tot het uitvoeren ervan, dan pak je ze op.

plaszak | 19-04-12 | 12:38

Veel te veel aandacht voor die totaalmalloot. Levenslang opsluiten en nooit meer vrij laten. Alle sympatisanten trouwens ook, want die zijn ook knettergek.

Hölzenbein | 19-04-12 | 12:37

Hoe verschrikkelijk ook de daad van Breivik is, de "common ground" (=hekel aan multiculturele politiek) spreekt een hoop mensen aan.
.
Verholen bewondering noemen ze dat.
.
Ook al beweren ze het ene, ze denken stiekem het tegenovergestelde.
.
Dat is nou eenmaal de aard van het beestje. Moeten we ons niet te druk over maken. Hoe meer aandacht, des te meer Breivik de allure gaat krijgen van ... (vul maar in).

Greetje Duisenberg | 19-04-12 | 12:33

decadent degeneraat | 19-04-12 | 12:25 | + 0 -
Hij denkt volgens mij dat het een serieus argument is, maar er valt weinig te lachen hier omdat ik struikel over de Steunbetuigingen aan Breivik.

Turrukje | 19-04-12 | 12:27

En wie is Ellen Vogelaar in hemelsnaam? Of bedoel je Ella?

Turrukje | 19-04-12 | 12:26

@Turrukje | 19-04-12 | 12:20

Moest je lachen om zijn grapje?

decadent degeneraat | 19-04-12 | 12:25

FW Ta-183 Huckebein | 19-04-12 | 12:23 | + 0 -
Geen van die mensen zijn fan van Mao en tevens schort er iets aan jouw opvoeding denk ik.
Zij doen het ook, was voor mijn ouders nooit een goede reden om iets naars te rechtvaardigen.

Turrukje | 19-04-12 | 12:25

waarom zou je geen fan van Breivik mogen zijn ??

Paul Rosenmüller, Jan Marijnissen, Ellen Vogelaar c.s. waren en zijn nog steeds fan van Mao, en waren jarenlang fan van Pol Pot: beide heren waren toch wel verantwoordelijk voor iets meer als 77 doden, miljoenen doden om precies te zijn...
de PSP, opgegaan in GroenLinks, had nog tot 1984 vriendschappelijke betrekkingen met de Roemeense dictator Ceaucescu, kan ook wel meer als 77 doden nagewezen worden....

FW Ta-183 Huckebein | 19-04-12 | 12:23

Mazzeltov | 19-04-12 | 12:15 |
Vertel eens, wat wil je eigenlijk zeggen?
Ga je ook de wapens pakken en een paar socialisten/moslims een kop kleiner maken?
Als je zo extremistisch bent wees dan ook een vent.

Turrukje | 19-04-12 | 12:21

O taqiyya, ja goh ik had echt niet verwacht dat je daarmee zou komen....

Ik ben niet een moslim.

Turrukje | 19-04-12 | 12:20

Turrukje | 19-04-12 | 12:07 |
.
Dit zijn ook allemaal 'spoken'? www.thereligionofpeace.com/Pages/TheLi...
.
Of is de wereld als het om moslims gaat opeens geen 'global village' meer en zullen NL en EU tot in lengten van dagen een oase van rust blijven in een onstuimige zee van naar wereldheerschappij strevende islamitische barbarij?
.
Volgens mij bedrijf jij gewoon taqiyya. Kende je deze grap overigens al?
.
What's the hardest part for a Muslim killing his own daughter in an attempt to 'save his honour'? Suppressing the erection.

Bertus Betonsloper | 19-04-12 | 12:18

Turrukje | 19-04-12 | 10:13 | + -18 -
Want de hele islamitische wereld is maar een sprookje en bestaat eigenlijk helemaal niet??

nedertokkie | 19-04-12 | 12:15

@paul1965 | 19-04-12 | 10:48 : Je hebt van mij een +1 gekregen, ik word kotsmisselijk als ik bijdragen lees van die Brusselmans hier.
Hier laat ik het maar bij, heb geen zin om dankzij Brusselmans weer een ban te krijgen... die sukkel is vast PVDA lid.

Mazzeltov | 19-04-12 | 12:15

Geenstijl kan weer tevreden zijn met het volk wat ze aantrekken trouwens.
Terreurgoedpratend geteisem, heeft ook vast niets te maken met het tendentieuze ethno-bashing toontje waar de website op draait.
Vooral Pritt is nu aan het genieten gok ik.

Turrukje | 19-04-12 | 12:10

Claim:
Breivik is niet goed bij zijn hoofd!!!!!
.
Fact:
De zogenaamde feiten die in relatie tot Breivik's claims worden gebruikt met als doel Breivik's claims te ondermijnen, missen de claims harder dan dat de claims van Breivik de waarheid missen.

nedertokkie | 19-04-12 | 12:09

Wat een gewauwel hier zeg, fascisme en angstretoriek verpakt in een intellectueel jasje.
Als voorbeeld noemt men dan dat er welgeteld 2 posters zijn afgeplakt in Kanaleneiland en waar niemand nog weet wie dat gedaan heeft.
Er wonen een miljoen moslims in Nederland, de meesten zijn gewoon normale mensen met huisje , boompje beestje die wat van hun leven proberen te maken.
In de krochten van het internet , maar vaak ook hier worden mensen enorm bang gemaakt.
Bang voor niks , aangezien moslims verwesteren , als alle 1 miljoen moslims , of zelfs een meerderheid , vijanden van Nederland waren had je dat allang gemerkt. Juist moslims verwesteren in enorm tempo.
In deze krochten van het internet is ook Breivik bang gemaakt. Het is ook niet verwonderlijk dat je hier veel steunbetuigingen aan Breivik leest die maar heel weinig minnetjes krijgt terwijl mijn reactie weer rond de -15 uit zal komen.
Get a grip mensen, jullie geloven in spoken.

Turrukje | 19-04-12 | 12:07

dlseth_ | 19-04-12 | 11:57

Ik zie eerlijk gezegd geen verschil. Die jongeren op dat eiland waren aankomend kader van de sosialistiesche partij die daar ieder jaar een paar weken worden gehersenspoeld. In zover was het slim gepland.

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 12:03

@1nfidel | 19-04-12 | 10:22
Als Breivik geen 77 kinderen maar 77 volwassen, graaiende, parasiterende socialisten had kapotgeschoten; ik ook.

dlseth_ | 19-04-12 | 11:57

correct

fifi23 | 19-04-12 | 11:56

dank je paul
Kleine correctie, maar islamofoben is tegen de Islam. Ik denk dat he Islamofielen bedoelt. :-)

fifi23 | 19-04-12 | 11:56

CORRECTIE : islamofoben = islamofielen !

paul1965 | 19-04-12 | 11:56

fifi23 | 19-04-12 | 11:45 | + 0 -

Kijk en DAT is nu juist niet de bedoeling van multikul-freaks en islamofoben !! Het is de bedoeling dat je Breiviks ideeën afwijst zonder dat je ze gelezen of gehoord hebt ! Gewoon omdat de politiek correcte elite en de islamofoben dat zeggen en willen !

Stel je voor dat Europeanen zélf een mening kunnen vormen, die niet opgelegd en voorgekauwd is ! Dát moeten we even mooi niet willen met zn allen !

En al die mensen die hun nek uitsteken en tóch een mening verkondigen die haaks staat op die van de elite, nou, die verklaren we gewoon op goed-socialistsiche wijze voor krankzinnig of we slepen ze voor de rechter, danwel zetten ze weg als potentiële terroristen !

paul1965 | 19-04-12 | 11:52

Ik baal dat het niet wordt uitgezonden.
Dit twitter volgen is niet alles.
Ik wil zien hoe gek deze dude is en wat hij te melden heeft. Dan pas kan je naar mijn mening een waarde oordeel over hem vellen.

fifi23 | 19-04-12 | 11:45

Veel teveel aandacht voor deze Noorse Volkert..

Shareholder II | 19-04-12 | 11:45

@Bigi Bana Boy | 19-04-12 | 11:21

Mijn tegeltjes bak ik altijd zelf. Ik ben nogal een informatiespons en sowieso een geschiedenisfetishist en vind het leuk om dat om te zetten naar bijdragen op actuele onderwerpen.
.
Wij delen overigens de ergernis over de veel positieve houding en duiding omtrent de Arabische revoluties. Revoluties zijn over het algemeen verre van positief op de korte en middellange termijn. Pas op de hele lange termijn werpt het zijn vruchten af. Ik zie ze dan ook als een onderdeel van een veranderproces dat een goede eeuw duurt.
.
Het is belangrijk dat we als mensen, en als EU burgers, dat besef hebben of weer verkrijgen. Europa staat namelijk aan de vooravond van grote veranderingen. Als we met zijn allen geen evolutie in politiek en bestuurlijk denken afdwingen krijgen we ook hier revolutie. Een revolutie die dezelfde kwalijke eigenschappen heeft en dezelfde kwalijke gevolgen voortbrengt.

Parel van het Zuiden | 19-04-12 | 11:39

De Imam staat plotseling op tijdens het vrijdagmiddaggebed en jammert z'n goegemeente toe:''Allahu Akbar! Iek hebbe goede nieuws en iek hebbe slechte nieuws van allah gekregen. Goede nieuws ies: wai genoeg geld van allah voor nieuwe moskee! Slechte nieuws ies: geld zitte nog steeds in hun zakken!''
.
Wat zeg ze je trouwens tegen een moslim met z'n arm tot aan z'n oksel in het achterste van een kameel?
Panne?

Bertus Betonsloper | 19-04-12 | 11:30

-weggejorist-

Bastardsuiker | 19-04-12 | 11:26

Parel van het Zuiden | 19-04-12 | 11:13
Weet niet of je het je eigen tekst is, maar anders chapeau. Mooi verwoord en ik denk dat het een juiste analyse van de Arabische revoluties is. Ik stoor mij al een tijdje aan de naieve optimistische houding van een bepaalde groep Westerse intelligentia tov de revoluties in de Arabische landen, net zoals ik mij stoor aan de houding van de islamcritici die invloed en het bestaan van democratisch gezinde studenten (en anderen) bagataliseren of zelfs totaal ontkennen. Daarom, hulde voor je plempsel.

Bigi Bana Boy | 19-04-12 | 11:21

decadent degeneraat | 19-04-12 | 10:44 |
Het punt is niet zozeer die gelovigen zelf, maar de mensen die die lui binnen blijven halen, en dan ook nog eens luidkeels aan gaan lopen kondigen dat deze lui meer rechten hebben dan de rest van de bevolking. Het is al helemaal frustrerend dat het vaak dezelfde mensen zijn die in het verleden hebben gewerkt aan de ontkerkelijking van Nederland, en nog steeds niet te beroerd zijn om slapjes het Christendom te beledigen, zich te bedienen van nauwelijks verholen antisemitisme, maar in de verdediging schieten zodra iemand feiten over Moslims benoemt die niet in hun wereldbeeld passen.

Ik zat eens de docu Religulous te kijken met zo iemand. Bij de Christenen schoot hij in een tirade over kindermisbruik, bij de Joden vroeg hij zich herhaaldelijk af hoe mensen zo stom kunnen zijn, maar toen ze een rondlullende Fatima Elatik interviewde op de plek waar Theo van Gogh is vermoord, begon hij te zeiken over Wilders, en hoe het allemaal diens schuld was.

Piet van het Padje | 19-04-12 | 11:20

@Parel van het Zuiden | 19-04-12 | 11:13
Zoals gebruikelijk weer een parel!

plaszak | 19-04-12 | 11:17

Breivik is Anders wel de meest beroem..*kuch* beruchte socialistenkiller. Op de schaal van onderbuik scoort hij wat mij betreft toch een stuk beter dan al die islam-opblaaspoppen die vele malen meer levens opeisen, iedere dag weer. Wordt een beetje eentonig, die GS hetze tegen Andersdenkenden.

kaskoeskielewan | 19-04-12 | 11:17

@ random zit je op zoveel sites, zo zou iedereen er wel als mogelijk gevaar uit kunnen zien.

Frederik Vijf | 19-04-12 | 11:14

@denk.toch.eens.na | 19-04-12 | 10:39 |

De "Arabische lente" heeft niets met de Europese context te maken. Toch is het altijd goed om het beeld van deze revoluties dat u, en helaas velen in Nederland, evident heeft opgedaan van de Nederlandse publieke omroep te corrigeren. De revolutie en haar revolutionairen voor u in het kort geanalyseerd...
.
Een klein deel, zoals bij veel revoluties de studenten, heeft een drang naar democratie. Deze kleine groep kreeg deze keer een kritische massa achter zich staan bestaande uit twee hele grote groeperingen. De armen enerzijds die al jaren stilzwijgend leden onder toenemende voedselprijzen en zwaar achterblijvende economische ontwikkeling. De radicalen anderzijds die al decennia leden onder zware repressie van de regeringen.
.
De kritische massa bleek voldoende in een aantal landen om de regering ten val te brengen. De opvolgende ontwikkelingen zijn echter geen beweging naar democratie. In verschillende landen verschilt het pad enigzins maar de trend is duidelijk.
.
De radicalen, die veel beter zijn georganiseerd weten zich ofwel via de eerste verkiezingen of zogenaamde nationale raden veel invloed te verwerven om de radicale agenda openlijk of heimelijk verder te brengen. De armen volgen zolang de belofte op een beter leven enigzins blijft bestaan. De studenten staan al buitenspel en kijken meewarig naar wat de revolutie aan het verworden is.
.
Een stukje historie dat altijd een garantie voor de toekomst blijkt. Op zich is de in Arabische landen zichtbaar wordende trend ook niet verrassend, vrijwel elke revolutie wordt gekaapt door radicalen. Een revolutie veroorzaakt namelijk een machtsvacuum en daarin renderen goed georganiseerde radicalen met een eenduidige boodschap nou eenmaal beter als die "verwarrende" democraten met hun verschillende meningen. Zeker wanneer de armen over geen enkele noemenswaardige vorm van educatie beschikken en "het geloof" sterk aanwezig is.
.
Misschien dat op heel lange termijn deze revolutie dezelfde rol gespeeld zal hebben als de Franse Revolutie. Echter bij de revolutie hoorde ook een lange radicale donkere periode, geduid als de terreur. Die Arabische landen gaan een heel diep donker dal tegemoet. Een winter als het toch aan jaargetijden gehangen dient te worden. Die lente, die gaat nog lang op zich laten wachten.
.
Tot zover even de correctie op uw verdraaide beeld van de Arabische revoluties...

Parel van het Zuiden | 19-04-12 | 11:13

@Bigi Bana Boy | 19-04-12 | 11:04
Een verfrissende mening!
Heb zelf ook de neiging om NIETS op het internet voor waar aan te nemen. Ik bezoek sites aan beide kanten van het politiek spectrum, en probeer dan er ergens in het midden te gaan zitten. Powned en Geenstijl zijn er om soms lekker ongenuanceerd los te gaan.
Waar ik voor wil waken is dat Breivik door sommigen wordt misbruikt om anderen het zwijgen op te leggen.

plaszak | 19-04-12 | 11:12

GS, stop ermee! Op je hooftepunt. Beter dan dit ABBA/BREIVIK kunstwerk wordt het niet. Bedankt voor het lachen.

T.H. | 19-04-12 | 11:10

plaszak | 19-04-12 | 10:57
Meestal is het zo dat mensen hun ideeën onderbouwen met boeken, speeches, films, doucmentaires, websites e.d. die aansluiten bij wat ze toch al denken. Want de mens is helemaal niet zo rationeel als we zelf graag denken. We vormen onze mening helemaal niet zo objektief en op feiten gestoeld als wij zelf graag denken. Ik heb volstrekt tegenstrijdige boeken in mijn boekenkast staan en het beinvloed mijn denken wel, maar toch ook weer niet zo dat ik er werkelijk fundamenteel anders over ga denken. Ik geef als voorbeeld Dalrymple's werk vs Chavs of Jörg Friedrich vs Frederic Taylor. Mij boeit het juiste wel om totaal andere meningen over hetzelfde onderwerp te lezen.

Bigi Bana Boy | 19-04-12 | 11:04

@paul1965 | 19-04-12 | 10:55 | + 1 -
Vergelijk nou iig niet de Nederlandse situatie met de Noorse...
Zie mijn eerdere post met cijferwerk..
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2012/0...

KlopKlop | 19-04-12 | 11:02

@paul1965 | 19-04-12 | 10:48
Dat is de strekking van het topic ja. Dat maakt hem zo eng. Muntje valt?

Parsons | 19-04-12 | 11:02

@Turrukje | 19-04-12 | 10:16
Laten we hopen dat dat zo blijft. Als het al waar is wat je zegt.

Parsons | 19-04-12 | 10:58

-weggejorist en opgerot-

pafroos | 19-04-12 | 10:57

Opvallend is dus dat Breivik z'n info vooral uit de mainstream media en Wikipedia haalde.
En dus niet Wilders, Geller, Spencer, Horowitz enz. Het haalt meteen de stelling onderuit dat zij medeverantwoordelijk zijn voor zijn manifest en zijn misdaden.

plaszak | 19-04-12 | 10:57

Laat al die Breivik fanboys zich maar zo vaak mogelijk laten horen. Des de groter de kans dat ze op de radarschermen van de veilighiedsdiensten belanden. En hoe eerder dit soort terroristen gesignaleerd zijn, hoe beter.

Bigi Bana Boy | 19-04-12 | 10:56

vetkleppert | 19-04-12 | 10:50 | + 0 -

Zo kun je alles en iedereen wel beschuldigen en voor gek verklaren. Breivik heeft zijn moorden gepleegd omdat hij doordraaide door zijn eigen gedachtengoed. Gedachtengoed overigens dat bij miljoenen Europeanen leeft. Die zien echter gelukkig in dat het doodschieten van onschuldige kinderen geen oplossing is voor het probleem en bovendien buitengewoon wreed.
Dat is overigens iets dat bij talloze fanatieke moslims niet bepaald leeft. Die hebben geen enkele moeite met het vermoorden van vrouwen en kinderen en verwachten er ook nog in de hemel een beloning voor te ontvangen.

Ten aanzien van de zaak Breivik wordt gedaan alsof dit nu dagelijks zal gaan gebeuren. Onzin natuurlijk, het is een geïsoleerd incident, in tegenstelling tot de ontelbare doden en gewonden dankzij islamitisch fanatisme, ook op de straten in Europa !

Het is helaas voor een grote groep islamofielen onverteerbaar als Europeanen het zat zijn en tot -helaas soms uitermate domme- daden overgaan.
Het is ook onverteerbaar de kwestie Breivik als uitvloeisel van de opgedrongen en doorgedraaide islamisering en arabisering te zien. Dat is geen excuus, maar wel een verklaring.

maar.... lekker blijven omdraaien, wegkijken en bagatelliseren hoor, dan komen we er wel !

paul1965 | 19-04-12 | 10:55

@paul1965 | 19-04-12 | 10:48
Dan had hij de politiek in moeten gaan.
Nu luisteren alleen de rechters nog naar hem.

necrosis | 19-04-12 | 10:54

Fuck app.. Post ie 3x mn reactie :s

Gerard Jodeling | 19-04-12 | 10:52

@paul1965; kloten is dat die man er zelf voor gezorgd heeft dat iedereen met hetzelfde gedachtengoed alleen maar gedomoniseerd wordt. Want wie weet ben je de volgende Breivik.
Als hij het anders had aangepakt was er wellicht een eerlijke discussie geweest, want de man heeft verder gewoon gelijk (ook herhalende dat zijn acties op geen enkele manier te vergoeielijken zijn)

Gerard Jodeling | 19-04-12 | 10:52

@paul1965; kloten is dat die man er zelf voor gezorgd heeft dat iedereen met hetzelfde gedachtengoed alleen maar gedomoniseerd wordt. Want wie weet ben je de volgende Breivik.
Als hij het anders had aangepakt was er wellicht een eerlijke discussie geweest, want de man heeft verder gewoon gelijk (ook herhalende dat zijn acties op geen enkele manier te vergoeielijken zijn)

Gerard Jodeling | 19-04-12 | 10:52

@paul1965; kloten is dat die man er zelf voor gezorgd heeft dat iedereen met hetzelfde gedachtengoed alleen maar gedomoniseerd wordt. Want wie weet ben je de volgende Breivik.
Als hij het anders had aangepakt was er wellicht een eerlijke discussie geweest, want de man heeft verder gewoon gelijk (ook herhalende dat zijn acties op geen enkele manier te vergoeielijken zijn)

Gerard Jodeling | 19-04-12 | 10:52

@paul1965 | 19-04-12 | 10:48
Onzin. Breivik heeft zijn eigen giftige cocktail gedestilleerd uit alle ideeën die toevallig aansloten bij zijn moordlust.

vetkleppert | 19-04-12 | 10:50

Ik vraag me af of mensen wel de moeite nemen het gedachtengoed van Breivik te lezen. Afgezien van de gruwelijke moordpartij (die nimmer te rechtvaardigen valt !) heeft hij groot gelijk in zijn waarschuwingen tegen de islamsering en arabisering van Europa.
Jammer dat ook Geenstijl meedoet met het alleen maar kijken naar de misdrijven van Breivik en het opzetten van oogkleppen voor het feit dat hij met zijn waarschuwingen tegen de islamsering gewoon 100 % gelijk heeft.

paul1965 | 19-04-12 | 10:48

Zeg, zullen we Breivik even links (gniffel) laten liggen? Albayrak doet een BOEHOEHOE ik ben zielig en het slachtoffer en ik moet kapot BOEHOEHOE.
Tijd om die heks definitief tot schoonmaakster te degraderen!

BeunDeHaas | 19-04-12 | 10:48

@redactie, wellicht Abba vervangen door de wel Noorse band Donkeyboy ? Beetje zelfde stijl. Of gewoon Dimmu Borgir mag natuurlijk ook :-D

KlopKlop | 19-04-12 | 10:47

Fanboys? Waar is ChumChum?

Gerard Jodeling | 19-04-12 | 10:46

@denk.toch.eens.na | 19-04-12 | 10:39
De reden dat ik ze meer zie is dat ze een islamitisch uniform zijn gaan dragen. Anders waren het namelijk gewoon mevrouwen en meneren als iedereen.

vetkleppert | 19-04-12 | 10:45

@Turrukje | 19-04-12 | 10:16

Aan de ene kant heb je gelijk. Er is een sterke verwestering onder moslims. Aan de andere kant zien we dat in de hele wereld en lijkt er een behoorlijke groep steeds verder te radicaliseren, juist in de westerse landen.

Het is begrijpelijk dat mensen, dat op zijn minst storend vinden. De vorige generaties hebben hard moeten werken voor seksuele vrijheid, gelijk rechten mannen en vrouwen, vrijheid van godsdienst, vrij onderwijs, acceptatie van homoseksualiteit en nog een hoop andere zaken. De meeste Nederlanders zijn hier trots op en zullen dit met hand en tand verdedigen. We geloofden, dat mensen hun eigen pad uit konden stippelen, zonder daarbij andere te storen.

Dat bleek een sprookje: Orthodox gelovigen kunnen moeilijk omgaan met een dergelijke vrijheid. Dit is een relatief nieuwe groep in Nederland.

En nu begint die relatief nieuwe groep juist tegen de dingen te schoppen, waar we trots op zijn. We zijn uit de droom geholpen, dat alle mensen goed met vrijheid om kunnen gaan. We komen erachter, dat een open maatschappij verre van ideaal is. Dat leidt tot wrevel.

Het begrip islamisering is wat overtrokken, maar je gaat eraan voorbij dat een relatief kleine groep in een open maatschappij de boel behoorlijk kan verstoren.
Dat het aantal inderdaad geen reet voorstelt. Net zoals het aantal Breiviks geen reet voorstelt, maar de schade die ze kunnen doen is enorm.

decadent degeneraat | 19-04-12 | 10:44

Beetje de geenstijl-biotoop, die cookie-jar van Breivik.

Einde van de Domheid | 19-04-12 | 10:41

Gelukkig zijn ze Wilders ook niet vergeten op die voorpagina in het anti-islamistiske netverkett.

FrankVeer | 19-04-12 | 10:40

Weet je wat ik eigenlijk nog het meest walgelijke van het hele Breivik-gebeuren vind? Dat iedereen echt heel blij is dat die gast een Westerling is. Zelfs de normaal zo stille Moslimverenigingen spraken bij voorbaat al hun afschuw uit over de aanslagen in een krampachtige spin-poging. Links slaakte collectief een zucht van opluchting toen ze Breivik's blonde kop zagen. Kunnen ze nog wat langer op hun reet blijven niksen.

Piet van het Padje | 19-04-12 | 10:40

vetkleppert | 19-04-12 | 10:32 | + -1 -

Ik zou bij een wens naar democratie toch niet meteen zeggen dat dat anti westers is.

Daarnaast kan het zijn dat u meer moslims ziet, als ik u vertel dat er de afgelopen jaren niet veel moslims bij zijn gekomen, dan kan dat dus duiden op een betere deelname aan de nederlandse samenleving. Eerst zag u ze niet maar waren ze er wel en nu ziet u ze, u zou dat ook positief op kunnen vatten.

denk.toch.eens.na | 19-04-12 | 10:39

@applaus voor de paus | 19-04-12 | 10:15 | + -1 -
Niet helemaal. En het werkt eigenlijk maar een kant op. Noren verstaan prima Zweeds, terwijl Zweden denken dat ze Noors begrijpen..

KlopKlop | 19-04-12 | 10:39

@milky bar | 19-04-12 | 10:22 |

Misschien vanwege zijn naam, de initialen zijn hetzelfde Anders B. bah!

MacVulpen | 19-04-12 | 10:37

De man komt nooit meer vrij en zodra hij veroordeeld is, is hij geen nieuws meer. Next.

Sliptong | 19-04-12 | 10:33

@denk.toch.eens.na | 19-04-12 | 10:25
Ik neem geen verwestering waar. Integendeel: ik zie alleen maar steeds meer kopvodden, boerka's, nikaabs en mannen in jurken.
En die Arabische lente duidt ook bepaald niet op enige neiging tot verwestering.

vetkleppert | 19-04-12 | 10:32

@milky bar | 19-04-12 | 10:22

Boeit jou het verschil tussen Friezen en Groningers? Mij niet. Joh, dit soort taaltjes zijn onderling verstaanbaar.

applaus voor de paus | 19-04-12 | 10:29

En bovendien krijgen de moslims in dit land amper de kans om te verwesteren.
Zolang er te veel mensen belang bij hebben om achterlijke culturen achterlijk te houden, zodat ze een vette kluif mee kunnen vreten uit de bodemloze subsidiepot, zullen er schilderijen van varkens uit openbare gebouwen verwijderd worden en posters van blote schouders worden afgeplakt.

Cuyahoga | 19-04-12 | 10:27

vetkleppert | 19-04-12 | 10:20 | + 0 -
Cuyahoga | 19-04-12 | 10:22 | + 0 -

Jullie hebben gelijk dat het aantal radicalen toeneemt, maar daarmee verwesteren de rest van de moslims zich steeds meer. Het is iets dat vaak gebeurt, om het moment dat een religie aan macht verliest gaat het fanatiekste deel radicaliseren.

denk.toch.eens.na | 19-04-12 | 10:25

Turrukje | 19-04-12 | 10:16 | + -1 -

Stelt qua aantallen geen reet voor? U is duidelijk nog nooit in een west- europese stad geweest.

bello | 19-04-12 | 10:22

Dat ABBA-plaatje snap ik niet. Wat heeft die Zweedse band nu met Noorwegen te maken?? Als dat 'details' zijn, dan moet je ook niet zeuren als een Amerikaan de hoofdstad van Nederland Kopenhagen noemt of iemand André Rieu als een Belg beschouwt.

milky bar | 19-04-12 | 10:22

Breivik, ridder in het sprookje van de islamisering.

Heathen Bastard | 19-04-12 | 10:22

Turrukje | 19-04-12 | 10:16
Waar dan? In Istanboel misschien, maar in de rest van Europa niet. En bij mij in het dorp al helemaal niet.

Cuyahoga | 19-04-12 | 10:22

@ dlseth_ | 19-04-12 | 10:17
Ik ben bang dat ik dan voor Breivik zou zijn.

1nfidel | 19-04-12 | 10:22

@Turrukje | 19-04-12 | 10:16
Ik als Hollander zie dat heel anders. Ik zie tot mijn enorme ergernis juist dat we, nadat we eindelijk zo'n beetje klaar waren met dat gristengedoe, steeds meer islamitisch gedram door de strot gestampt krijgen. Voor een niet onaanzienlijk deel door policornederlanders, trouwens.

vetkleppert | 19-04-12 | 10:20

@Turrukje | 19-04-12 | 10:16
De posters die afgeplakt werden op Kanaleneiland doen iets anders vermoeden, of is dat volgens jou een daad van liberale verwesterste moslims?

rara | 19-04-12 | 10:19

Eigenlijk een grote kabouter dus, die Breivik. Een zogenaamde Grootkabouter...

klabanus ten Haave | 19-04-12 | 10:18

Ik stem voor team deathmatch tussen Breivik & co en haatbaarden. Op een eilandje. Met een cameraploeg van Endemol erbij; kan je lekker met SMS op tuig stemmen dat zal worden weggesniper'd. De uiteindelijk winnaar krijgt een kruisraket in z'n mik!

dlseth_ | 19-04-12 | 10:17

vetkleppert | 19-04-12 | 10:14
Dat is het wel.
Je ziet moslims in Europa juist steeds meer verwesteren en qua aantallen stelt het eigenlijk ook geen reet voor.

Turrukje | 19-04-12 | 10:16

Ah, we gaan op dag 4 verder met ROFLOLLEN om die mafkees. Benieuwd wat hij nu gaat roepen.
'Vrijspraak of doodstraf' is nauwelijks te overtreffen natuurlijk.

BeunDeHaas | 19-04-12 | 10:15

@kapotte_stofzuiger | 19-04-12 | 10:00

Zweden en Noren is net zo'n verschil als tussen Friezen en Groningers: Geen. Gewoon een ander dialect.

applaus voor de paus | 19-04-12 | 10:15

Zoals reeds eerder gesteld: meneer Breivik gaat nog eens heel groot worden.
-
Voornamelijk onder kaalkopjes en verdwaalde VMBO'-ers, dat dan weer wel.

azoturie | 19-04-12 | 10:14

@Turrukje | 19-04-12 | 10:13
Ik vind het ook een mallotige tegel.
Maar islamisering is geen sprookje, helaas.

vetkleppert | 19-04-12 | 10:14

@Pa Cartwright | 19-04-12 | 10:08
Gelijk aangezet, en ik zit nu al te lachen.

rara | 19-04-12 | 10:14

Mijnbescheidenmening | 19-04-12 | 10:05
Ah, een Breivik-fanboy.
Ga je het nou opnemen voor die kindermoordenaar omdat je net als hem gelooft in het sprookje van islamisering ?

Turrukje | 19-04-12 | 10:13

Die Breivik, die gaat nog eens heel groot worden. En dat is geen geintje van me......

MyCatIsDoingThis | 19-04-12 | 10:11

Moeten we nu ook Noorse artikelen gaan lezen? Kunne we straks ook leuk in het Noors reaguren.

bello | 19-04-12 | 10:09

Ondertussen in Nieuwspoort...

Pa Cartwright | 19-04-12 | 10:08

En ik ben wel Breivikmoe!

Frietje_Oorlog | 19-04-12 | 10:07

auwww... RIVD moet zijn AIVD

Mijnbescheidenmening | 19-04-12 | 10:06

@Saik0 | 19-04-12 | 10:03
Bovenaan deze pagina, links naast het artikel. Hoezo?

rara | 19-04-12 | 10:05

Als hij zich maar niet heeft voortgeplant.

Montgomery Burns | 19-04-12 | 10:05

Mohammed Boujeri werd sneller doodgezwegen door GS, (mogelijk uit angst voor RIVD interventies). Lekker losgaan op Breivik is dan wel weer politiek correct en sociaal geaccepteerd in het zelfislamiserende Europa.

-edit: nigga please www.geenstijl.nl/mt/archieven/2005/07/... -

Mijnbescheidenmening | 19-04-12 | 10:05

Waar vind ik dat breivik-abba plaatje?!

Saik0 | 19-04-12 | 10:03

Abba is Zweeds (u weet wel, die PvdA modelstaat).

-edit: details -

kapotte_stofzuiger | 19-04-12 | 10:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland