Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie is vertrouwen in de wereld kwijt

beteretijden.jpgHeerlijk eerlijk interview in de ambtenarenbode vandaag. Volgens voorzitter Gerrit van de Kamp van de politievakbond ACP, even zwaaien, hebben agenten geen enkel vertrouwen meer in de wereld. Verraden door openbaar bestuurders, misbruikt door de KNVB, bespuugd door hooligans en onbegrepen door het grote publiek. Zo voelt de gemiddelde diender zich na een dag werken in de polderbanlieues. Maar ook de internetter is geen haar beter: "Als je maar genoeg rotzooi trapt op internet mag iedereen zijn eigen feestje vieren, de politie vangt zoals altijd de klappen op. Het cynisme onder de gewone diender stijgt met de dag. Hooligans en KNVB lijken dit land te regeren, bestuurders hebben zich laten gijzelen". Agenten hebben nog minder inspraak over de voorwaarden waaronder ze moeten werken dan een NoordKoreaanse dwangarbeider zonder tong. Zelfs als Koninginnedag, het kampioenschap van Ajax en een alien-invasie op dezelfde dag valt, hoort de politie de boel onopvallend vanaf de zijkant te regisseren. "Wat hebben wij als politie nu nog te zeggen in dit land. Onze grondrechten worden geschonden, maar wij zullen er niets meer van zeggen, we komen gewoon opdagen als de bestuurders of de KNVB dat willen’’. Gerrit heeft voor koning voetbal overigens wel een simpele oplossing: "Waarom is het zo vanzelfsprekend dat dit soort feesten altijd in de publieke ruimte wordt gevierd? Die clubs hebben toch een eigen stadion? Maar niemand durft daaraan te tornen". Helemaal niemand?

Reaguursels

Inloggen

En, neuzel, jouw interpretatie van het huftermanifest bevestigt weer een andere mening van mij:
Leer eerst lezen voor je gaat schrijven........
Mwoehaha!

pennestront | 18-04-12 | 21:34

Dank je neuzeltje, jij en je kleinzielige broedertjes sterken me in mijn mening.
Ik ben dan ook blij dat ik niet afhankelijk ben van jullie hulp (LOL) ter bescherming van mijzelf en mijn dierbaren. Ik regel dat inmiddels zelf, en veeeeel effectiever. Door schade en schande (jullie dus) wijzer geworden. Oom agent tegen me krijgen, laat me niet lachen!
Wees maar voorzichtig dat je niet uitglijdt over een bananeschil in 010.
Zwelg maar lekker in je zinloosheid en geniet van je trotse koppie in de spiegel!

pennestront | 18-04-12 | 21:11

Pennestront, al een stijve tokus achter je kompoetert om dat er iemand op je heeft gereageerd. Schokken doe je me niet, hufters als jij zijn er genoeg. Loop eens een dagje mee met me, Rotterdam Zuid, het liefst op vrijdag en zaterdag avond. Ik vind die buurten werelds om in te werken, jij zal in veel gevallen je onderbroek bevuilen. Even om je beeld recht te zetten, ik heb in 2012 5! bekeuringen geschreven, net zoveel als ik vuurwapens van de straat heb gehaald. Hou die oogkleppen maar op hoor, als je zo blijft reageren, zal je oom agent altijd tegen je krijgen. Het huftermanifest hoef je niet meer te lezen, je bent een natuurtalent!

G.E. Neuzel | 18-04-12 | 20:09

Ik heb mijn mening over deze ranzige beroepsgroep gevormd op basis van wat ik zie en meemaak met ze. En gemiddeld gezien betreft het laf, lui schorem van de ergste soort.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar die 3 lezen dit toch niet.

pennestront | 18-04-12 | 19:27

Ja hoor... het gaat weer over de politie en de gemiddelde reaguurder kan het verschil tussen de verkeersteams (BOA's) en de surveillancedienst, hondenbrigade en de ME (agenten!!) zien. Dames en heren... De bonnenquota is zooooooo...2010!!! Leer eerst de feiten eens kennen voor je als Jan L*L met alle reaguurders meelult!!

Thorin | 18-04-12 | 19:06

@G.E. Neuzel | 18-04-12 | 12:37
Uitgekotst door de politiek zijn jullie allang, en jullie vroegere vrinden op straat zijn jullie ook al hartelijk verloren door jullie gemiereneuk en gedram. Ga lekker lopen flitsen in 1 of andere kudtwoestijn of ga je werk doen. En dat is: boeven vangen, buurten veilig maken en veilig houden.
Verder niet zeiken over gevaarlijk werk. tegenwoordig is al het werk wat je in KUDTbuurten doet gevaarlijk en niet alleen dat van jullie.
Vergeet ook vooral niet wie jullie loontje betalen: WIJ! Mensen die WEL werken en niet eeuwig neuzelen.

pennestront | 18-04-12 | 18:20

@reageerbuis 17-04-12 | 20:02
U komt dus nooit bij het voetbal, want bij negentig procent van de wedstrijden is zulke politie-inzet volkomen overbodig. Maar ze staan er wel, ook bij het genoemde AZ-RKC. En veel keuriger kun je supportersschares niet tegenkomen. U huilt mee met de wolven in het bos.

Cruz Azul | 18-04-12 | 13:06

Laten we de politie maar is weer eens bashen. alle vijftigduizend agenten staan elke dag in de bosjes te laseren of liggen in hun flitsauto tijdens hun krantje hun donut in de koffie te dopen. Pleur toch op! lees onderstaande column, van de week zelf ook meegemaakt.

www.wilandroscher.nl/2012/04/column-sl...

Het is de mooiste baan ter wereld als je niet zo veel om geld geeft. Maar begrip en waardering voor wat je doet en waar je voor staat is wel eens fijn.
I'm a cop for saving your ass, not to kiss it!

G.E. Neuzel | 18-04-12 | 12:37

Tsja, het klinkt misschien puberaal maar dat roept de politie in Nederland ook wel echt over zichzelf af. Kom op, het grootste deel van hun tijd steken ze in rondkijken of er op straat (lees; in het verkeer) iemand te beboeten valt voor een lullige overtreding.
Wordt je 's avonds overvallen en probeer je aangifte te doen moet je daarmee wachten tot tussen de kantooruren. En dan gaan ze lopen janken en in de slachtofferrol zitten, krijg toch tering. Het grootste deel van de Nederlandse agenten zijn omhooggevallen pestkoppen, en als ze respect terug willen zullen ze toch echt iets anders moeten verzinnen dan de hele dag alleen maar in het verkeer patrouilleren en flitscontroles houden.

Gehaktbalmetketjap | 18-04-12 | 11:58

"Politie is vertrouwen in de wereld kwijt"
Burgers: Ditto !!

P5ycH0 | 18-04-12 | 10:18

Je kan ook zeggen : De politie is weer terug op de aarde der burgers,die het vertrouwen in de mensheid al eeuwen heeft verloren.Omdat dat ze eigenlijk,als ratten in een te klein hok,stil moeten zitten en energie besparen om nog zuurstof te krijgen.Dat doen ze dus niet en gaan naar massa-bijeenkomsten om .... hun gram te halen,wat dus compleet zinloos wordt,want hun steen des aanstoots,de politie, zijn hun soortgenoten gebleken.

Dolphi | 18-04-12 | 09:51

De Politie ""staakt"", ik vraag me af , als het dan zo slecht is bij de politie ga dan naar een andere baas.
Of is een politie agent zo stom dat ze hem nergens anders moeten hebben?

De-Realist | 18-04-12 | 09:38

De NL overheid is met al zijn overheidsdienaren tegelijkertijd bezig NL vol te gooien met allerlei ideologische bermbommen die, de vraag is niet óf, maar wanneer, ontploffen. Ze zullen de fundamenten onder onze democratische rechtsstaat verbrijzelen. Daarna begint het grote janken, demoniseren en het gevolg daarvan is natuurlijk weeeeer belastingverhogingen die het falen van onze klunzende bestuurders moeten camoufleren.
Emigratie lijkt het enige antwoord hierop.

pennestront | 18-04-12 | 09:25

Maar gelukkig zijn we wel lekker verschillig en mogen we iedere dag blij zijn met fijne cultuurverrijkers.

Doc Damage | 18-04-12 | 08:35

Snap het best. Je zou maar voor €1300 netto je voor van alles en nog wat moeten laten uitschelden zonder dat je er iets aan kunt doen. En doen ze wat dan moet de agent uitleggen waarom. Ik heb ook een hekel aan die laffe flitsers, maar als het op straatwerk aan komt mogen ze ook gewoon niets! En pakken ze iemand op dan is ie dezelfde dag nog weer vrij. Dus het enige wat een agent nog is is een melkkoe manager voor de overheid. Bedankt PvdA en al die andere communisten. In 20 jaar tijd is de verzorgingsstaat afgebroken, de sociale zekerheid verdwenen, het onderwijs naar de kloten, politie en justitie zijn hippies en we betalen ons blauw aan belastingen. Bedrijven zijn de baas en de arbeider de lul.

Doc Damage | 18-04-12 | 08:33

De politie is gewoon een uitvoerend orgaan en moet idd doen wat politici en bestuuders willen; zo is dat in Nederland geregeld. Beetje een soldaat die gaat zeggen dat ie niet naar Afghanistan wil; sorry jongens, jullie keuze; wordt je voor betaald!

Maar de politiebaasjes zouden eens kunnen beginnen de houding van de eigen mannen onder de loep te nemen: dat geslenter op straat, hangen in hun dienstauto en een gemiddelde agent een kleine 10 -20 kg overgewicht? Ja dan hoeven we jullie ook niet meer serieus te nemen....

Tena Lady | 18-04-12 | 08:25

Grondrechten? Grondrechten?
What about grondplichten?
Moeten jullie ons niet beschermen tegen vercriminalisering van onze leefomgeving? Doe je dat met laserguns? Betalen we jullie daar niet maandelijx voor?
Rodt toch verschrikkelijk op met die slappehap mentaliteit van jullie. Zeik niet over gevaarlijk werk, je hebt er toch zelf voor gekozen? Ga anders plakjes ham snijen bij de HEMA!
Geuniformeerde straatrovertjes!

pennestront | 18-04-12 | 07:53

Politie klaagt omdat ze politiewerk moeten doen? Langs de weg staan met een flitskastje of kinderen zonder licht op hun fiets aanhouden is natuurlijk veel leuker.

majorkingkong | 18-04-12 | 07:32

Ik heb het altijd triest gevonden dat een korps zoals de Rijkspolitie in no time werd opgeheven. Die club had eigen specialisten, de opleiding was zwaar, kortom van kaliber. De Rijkspolitie is verwatert in de huidige politie. Heel jammer, als ik een lijst zou maken wat in Nederland in de loop der jaren kapot is gemaakt door reorganisaties op veel gebieden, dan heb ik hier te weinig ruimte......

nl.wikipedia.org...

strikdewepstroper01 | 17-04-12 | 23:49

De politie is er om de openbare orde te bewaken. Dat is kutwerk. Mensen zijn tuig. Allemaal. Mensen organiseren dingen. Voetbal of dingetjes met een ongekozen staatshoofd en haar ongekozen familie. Daar komt volk op af. Die geven geld uit, is goed voor de economie en de belastingdienst. De gemeenten die de dingetjes organiseren of laten organiseren en in ruil daarvoor belastingcentjes ophalen hebben ook de wettelijke taak om voor de orde te zorgen daar is de politie voor. Dat is kut voor ze, maar dat weet je als je politieagent wordt.

Dan wordt je daarvoor ingezet. Is niet anders. Mensen willen in groepen lol hebben, en mensen doen soms hele rare dingen, individueel maar zeker in groepen. Zolang mensen in groepen lol willen hebben. Ik snap dat ook niet, maar dat willen ze nou eenmaal. Bestuurders van de openbare ruimte vinden dat vaak goed en dan hebben die bestuurders de orde in de openbare ruimte te bewaken en dat doen ze door politie in te zetten. Zo werkt dat. En nee, dat betekent niet dat je die lol makende mensen dan een kogel tussen de ogen mag schieten.

Stormageddon | 17-04-12 | 23:48

Ik heb het altijd triest gevonden dat een korps zoals de Rijkspolitie in no time werd opgeheven. Die club had eigen specialisten, de opleiding was zwaar, kortom van kaliber. De Rijkspolitie is verwatert in de huidige poltie. Heel jammer, als ik in een lijst zou moeten maken wat in Nederland in de loop der jaren kapot is gemaakt door reorganisaties op veel gebieden, dan heb ik hier te weinig ruimte......

nl.wikipedia.org/wiki/Rijkspolitie

strikdewepstroper01 | 17-04-12 | 23:47

Het vertrouwen is weg en de mensen geloven niet meer.

jaco | 17-04-12 | 23:29

Hier & daar n +. Tijd dat voetbalfans de hooligans aanpakken. Feestvierders elkaar een knuffel geven. Politieapparaat burgelijk gehoorzaam, op onderzoek naar onrechtmatigheden in de banken en justitie. Dan kunnen we op verjaardagen met buren en vrienden kletsen over hoe leuk het is in een vrij Nederland te wonen.

am*dam | 17-04-12 | 23:19

Gezag uitstralen begint bij een minimumlengte van 1.70. Dat is wat anders dan de jongetjes en meisjes die ik met regelmaat in een politieauto zie zitten. Heel leuk dat emancipatie en voorkeursbeleid, maar ik zie liever bomen van kerels en beren van vrouwen dan tuinkabouters in het blauw.

strikdewepstroper01 | 17-04-12 | 23:17

Windesheim Stagiair ? WTF?

DrBowned | 17-04-12 | 22:48

"De politie is je vriend", jarenlang een lijfspreuk.
De uitwerking heeft voor en nadelen. Voordeel is laagdrempeligheid om een agent te verzoeken tot hulp. Nadeel is dat respect voor blauw daarmee is verminderd.
Hebben ze zelf zo bedacht, ga het nu maar weer eens veranderen.
Ze zouden kunnen beginnen met een nieuw uniform dat een wat meer militaire uitstraling heeft, zoals bijvoorbeeld die gasten van de marechaussee dragen.
En als justitie gewoon wat minder soft doen over de zaken waar overduidelijke wetsovertreders enigszins gemolesteerd zijn bij aanhouding. Stop politie! zou wat mij betreft ook bij het niet nakomen van dit bevel gewoon altijd opgevolgd mogen worden met een schot op de lagere regionen. En als dat mis gaat is het je eigen schuld, moet je maar luisteren, zij zijn de baas niet jij in zo'n geval, klaar.
En ze mogen best goed betaald worden, het is verantwoordelijk werk en lang niet altijd even makkelijk.

religionisabadthing | 17-04-12 | 22:40

du Roi Soleil | 17-04-12 | 20:04 |
Dit is het probleem, al die bijna pacifistische beleidsmakers die de dienst uitmaken zorgen voor de respectloze burger die lak heeft aan de politieman op straat.

lanexxx | 17-04-12 | 22:21

Ga dan ander werk zoeken! Oh wacht, je kon niks. Dan wordt het lastig, idd....

The_Master_Bear | 17-04-12 | 22:05

Tja, ik snap ze wel. Laatst stonden er nog een paar dienders voor mijn deur om het astronomische bedrag van 28 Euro te innen wegens een vergeten boete van ruim 3 jaar geleden. Ik kon aan de beste mannen zien en merken dat zij zich er eigenlijk voor schaamden om voor zo'n bedrag aan de deur te komen. Ik heb wel met ze te doen eigenlijk.

smoelsmid | 17-04-12 | 21:58

Moeten ze zich maar niet laten inzetten als Belastingcontroleur en Flitsdief en zich daar tegen verzetten. En die incidentjes dat ze niet optreden als er onder hun ogen en oren iets gebeurt maar "we wachten op versterking" moeten ook achterwege blijven. Hebben ze in no-time hun respect terug. Ze kunnen er helaas alleen zelf niks aan doen. Het is immers de roverheid die al decennia faalt op haar primaire taken: veiligheid, zorg, onderwijs, infrastructuur. Maar als die gasten nou eens beginnen op te houden zich voor het karretje van linkse hobby's te laten spannen, zijn ze al een stuk verder wat mij betreft.

Alph Bolkenstein | 17-04-12 | 21:57

De politie moet NIET lief zijn, WEL gezag en eventueel macht uitstralen. De politiek moet dit alles uiteindelijk mogelijk maken en ondersteunen, o.a. door het grondig uitdunnen van het kantoorwerk EN het boetequotum eens echt af te schaffen.

Iwmac | 17-04-12 | 21:54

Tja, respect komt te voet en gaat te paard. De politie wekt tegenwoordig de indruk dat het laaghangende fruit, c.q. de burger grondig wordt geplukt. Op een doordeweekse dag staan er langs de A2 meer agenten snelheid te controleren dan dat er 's nachts patrouilleren in een middelgrote stad.

Prof_Bukmaar | 17-04-12 | 21:44

Ik ben het met de dienders eens en ze hebben gelijk ook
ze moesten die gasten laten voelen die gekke die andermans eigendom slopen omdat ze niet tegen een beetje alcohol kunnen En zogenaamd voor hun klote clubje staan
en als nederland speelt hand in hand staan

maar ik vind het helemaal lelijk dat de dienders ook nog vaker ingezet worden voor het flitsen van harde werkers in de vroege ochtend die naar hun werk haasten
of die zogenaamde massale controles uitvoeren in je auto gewoon voor inspectie omdat het mag?

ik vind dat er dat wel omgedraaid mag worden in plaats van 10 dienders bij een feestje en 100 flitsers
100 dienders bij feestje en 10 flitsers

gekkie harry | 17-04-12 | 21:27

Zeg, meneer agent, dan onderneemt u toch actie richting uw meerderen. Toon eens een keer ballen gvd.

Hempieman | 17-04-12 | 21:27

De politie is al tientallen jaren labiel en masochistisch door linkse politiek. Neem echte mannen aan, toon moed en daadkracht, onderscheid hoofdzaken van bijzaken. Vang boeven in plaats van burgers.

frisenfruitig | 17-04-12 | 21:19

Op één punt hebben ze wel gelijk: voetjebalkampioens-feesten horen in die zwaar gesubsidieerde stadions thuis, en anders uitsluitend op het Spuiplein of de Coolsingel.

Guido | 17-04-12 | 21:07

2005: Vriendin in verwachting. Pand in Amsterdam aan het verbouwen. Krakers kraken woning naast dat van mij. Politie gebeld. Drie/vier politie-auto's komen en doen helemaal niets. 'Haal ze er dan uit. Ze stelen een huis.' Ze deden niets. Ze gingen met me in discussie. 'De wet dit, de wet dat.' Bewoners die er nog woonden (op een andere etage) konden bij de politie de nieuwe sleutels gaan halen. Twee jaar in onveiligheid geleefd: herrie, brandgevaar etc. Anti-kraakwet wordt in het Parlement behandeld. Cohen, míjn burgemeester, gaan lobby-en bij de regering om kraakwet tegen te houden. Toen ben ik mijn vertrouwen in politie, en Cohen, kwijt geraakt. Denk daar maar eens aan Gerrit van de Kamp, als je weer eens moet voorkomen dat voetbalhooligens de stad slopen. Het feest moet doorgaan, want er zijn veel mensen die ervan genieten, maar de hooligens moeten gestopt en daarvoor, en daarvoor alleen, is de politie.

triasenergetica | 17-04-12 | 21:05

@Fopspeen | 17-04-12 | 19:42
Right on the money.

Zoetwaterpanharing | 17-04-12 | 20:59

De politie gaat weer eens op haar rug liggen janken. Of ze zijn echt labiel en de weg kwijt (en dus levensgevaarlijk) of het is een schwalbe om via Teeven en Opstelten meer bevoegdheden te krijgen. De proefballonnetjes over 'criminelen op strontkar door dorp rijden' en 'meer schieten' als belofte doen in ieder geval het ergste vrezen.

Vertrouwen van mij hebben ze sinds dubieuze schietpartijen op rijdende scooters tussen winkelend publiek, beloftes nóg meer te gaan schieten en huilie huilie verhalen dat ze niet weerbaar zijn al lang verloren. Niet weerbaar voelen met pepperspray, knuppels, handboeien, kogelvrije vesten, radio's, collega's, pistolen, honden, zwaailichten, gevangenissen en een O.M. die zeer terughoudend is qua vervolging van agenten? WTF!

O ja, burgers pesten, privacy schenden, burgerrechten als vrije nieuwsgaring niet respecteren, zinloze boetes uitschrijven voor miniscule snelheidsovertredingen, aangiftes weigeren op te nemen, moorden en verkrachten helpen natuurlijk ook allemaal niet.

Als onveiligheid een gevoel is, hoe moet de ongewapende burger zich dan voelen? Die wordt namelijk veel vaker dan de politie beroofd, mishandeld, vermoord en bestolen en daar niet eens voor betaald. Maar eerlijk is eerlijk, het 'vak' zou beter betaald moeten worden zodat ook iets intelligentere mensen eens komen solliciteren. Boe fucking hoe!

Canis Spurcus | 17-04-12 | 20:54

-weggejorist-

Crown Comfort | 17-04-12 | 20:50

damnschreeuwer  | 17-04-12 | 20:33
Gut, wist niet dat er ook politiewinkels zijn.....
Afrekenen doe ik alleen als ik ook daadwerkelijk iets koop, dus ja ik loop wel eens een winkel uit zonder af te rekenen.....

wel/niet | 17-04-12 | 20:48

Waarom begint iedereen nu over flitsen?

jan1000000 | 17-04-12 | 20:46

Offtopic: GVD, ligt mijn email (KPN) er weer uit. Geenstijl, doe er wat aan!

triasenergetica | 17-04-12 | 20:45

@Kingeef1975 | 17-04-12 | 20:40 | + 0 -
Ja maar binnenkort moet je dan +32 bellen.

Kaas de Vies | 17-04-12 | 20:42

Overigens hebben die dienders best een punt. Ik kom zelden vervelende klootzakken tegen onder de politie. Maar die taakstellingen die ze door de overheid opgelegd krijgen zijn niet te halen tenzij ze gaan controleren en beboeten. Dus het gaat drie keer goed in je contact en de vierde keer krijg je een boete om eigenlijk helemaal niks en zijn ze weer klootzakken.

Dit probleem ligt m.i. gewoon in Den Haag. Of meer agenten OF de taken verminderen.

TM | 17-04-12 | 20:36

@deraderendraaien | 17-04-12 | 20:19
ze krijgen meer.
De gemiddelde agent heeft een prima inkomen.
Maar ze maken wel veel te veel uren.

damnschreeuwer | 17-04-12 | 20:35

Kortom "Terug zei hij, naar de tijd van traangas, honden, gummiknuppels"?

TM | 17-04-12 | 20:35

@wel/niet | 17-04-12 | 20:28
omdat het niet de bedoeling is dat je de winkel uitloopt zonder af te rekenen?

damnschreeuwer | 17-04-12 | 20:33

Tja, ik begeef mij ook nooit vrijwillig tussen menschen die opvallend veel van voetbal houden en dat dan in groepsverband beleven.
Politiemensen hebben wat minder keus omdat zij vrijwillig dat blauwe pak aantrokken, wat niet altijd een warm en veilig plekje achter een bureau garandeert.

Jan Passant mk2 | 17-04-12 | 20:31

@Fopspeen | 17-04-12 | 19:42
Klap, klap.

U slaat den spijker keihard op den kop.

La Vie En Rose | 17-04-12 | 20:31

Ik ben vooral het vertrouwen in bestuurders kwijt, en het vertrouwen in managers en de top van de plisie.
Honderden miljoenen spenderen aan zinloze projecten, maar geen enkele manager die de werkvloer er bij betrekt, of ooit kritisch heeft leren kijken/denken.
Maar het valt me vooral tegen dat de plisie niet in opstand komt tegen de bestuurderslaag van hun eigen organisatie. Korpsbeheerders die een paar ton vangen maar geen fuck doen bijvoorbeeld, of die excel-managers die doen alsof ze iets kunnen. Vraag je eens af voor wie en waarom je telkens moet registreren wat je doet in dat rare ict-systeem, en wie heeft er voordeel bij??

damnschreeuwer | 17-04-12 | 20:30

Ik snap t niet...... waarom heb ik wel altijd last van de politie, maar zij nooit van mij...... kan iemand mij dit uitleggen?

wel/niet | 17-04-12 | 20:28

Ad Telenooie | 17-04-12 | 20:20

Ja.

Kingeef1975 | 17-04-12 | 20:27

Ach het verschil is simpel;

Toen ik klein was en ik werd aangesproken door een agent (niet voetballen hier jochie, en nou wegwezen) dan durfde je twee dagen niet buiten te vertonen.

Tgeen de twintig fietste ik ergens waar dat niet mocht. Stom van mij. Ik werd aangesproken door een agent die zijn busje voor mijn fiets gooide met de woorden: "Je mag hier niet fietsen klootzak".

Sinddien is het respect wat ik voor de politie had, compleet weg.

Kingeef1975 | 17-04-12 | 20:26

Maar hoeveel Oberfeldwebels zullen er vanavond bij Bayern-Real Madrid aanwezig zijn?

eerstneukendanpraten | 17-04-12 | 20:22

Fopspeen | 17-04-12 | 19:42 | + 21 -
en zo is het.

Therapietje | 17-04-12 | 20:21

Van het soort van hardwerkende dienders die tegen een laag salaris hun best doen om daadwerkelijk het verschil te maken kan ik de kritiek begrijpen. In een ideale wereld zouden mensen zoals zij evenals onderwijzers en verplegers een veel hogere beloning ontvangen dan nu.

Het probleem is alleen dat er bij de politie ook veel ongekwalificeerd personeel rondloopt, dat zijn baan te danken heeft aan de politieke dwang om de politie een afspiegeling van de samenleving te laten zijn. Op zich is dit een nobel doel, maar in de praktijk leidt het tot veel verborgen werkloosheid en agenten die niet aanvoelen wat de samenleving van hun verwacht.

harbi | 17-04-12 | 20:20

Laat de politie bond eens een protestactie organiseren tegen het geklungel binnen de rechterlijke macht!
Die frustreren het werk van de politie, hun gezag.. aanzien en werkdruk!

deraderendraaien | 17-04-12 | 20:19

€1500,- schoon aan de haak voor werken in ploegendienst en met gevaar voor eigen leven is wel wat aan de magere kant natuurlijk.
Kan je net zo goed ergens aan de lopende band gaan staan.

Jackanders | 17-04-12 | 20:17

Dus als je zo'n sterke arm hebt. Laat je je dan door een bureau-ambtenaar dat je die de burger steeds diep in de anus moet rammen?

De politie kan wel huilie huilie doen maar ze hebben het er zelf net zo goed naar gemaakt. Hun eigen imago uitgekleed. En ridicule wetjes gaan naleven waarmee de burger wordt gepest in plaats van criminaliteit aanpakken.

Vroeger had je nog wel respect voor agenten. Zij wisten wat wel en niet goed was en handelden daarnaar. Daar had je ontzag voor. Je ging niet met ze in discussie want je wist dat ze gelijk hadden. En ze lieten je ook echt gaan zonder boete, gewoon met een standje.

Als ik nu een agent zie denk ik: arme stumpert. Hooligans op je nek. Op kantoor in theekransjes praten over je gevoelens, de zoveelste draaideurcrimineel weer op straat zetten, en dan heeft hun vrouw thuis ook nog eens de broek aan.

ZDEV | 17-04-12 | 20:17

Probleem is dat de politie een politiek instrument is geworden. Dienstbaar aan de burger, niet aan de politiek, dan hebben politie en burger vanzelf weer vertrouwen in elkaar.

smdyasc | 17-04-12 | 20:14

@radardetectortje
Het aantal nieuwsgierige pottenkijkers is ook toegenomen wellicht.Maar van de scanner periode weet ik nog goed dat die politie toch maar even de hele focking nacht op en neer zit te scheuren van de ene vechtpartij naar de andere.Steekpartijen,inbraken.

Maar dat doen ze allemaal voor hun eigen plezier natuurlijk.

de grote Anti | 17-04-12 | 20:13

@Hans Gruber | 17-04-12 | 20:10 | + 0 -
We geloven ze niet, tuurlijk zeggen ze dat, maar ze doen er niets aan. Ik kan er al helemaal niets aan doen.

Kaas de Vies | 17-04-12 | 20:12

@Kingeef1975 | 17-04-12 | 20:05
'Schoon' is het nog niet idd, zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Echter vergeleken met een jaar of twintig geleden is er toch echt vooruitgang geboekt daar.

Jackanders | 17-04-12 | 20:12

Nou ik zou zeggen, print al die reacties uit en stuur het naar die agent, dan zien ze precies waar het door komt.

Kaas de Vies | 17-04-12 | 20:11

@Kaas de Vies | 17-04-12 | 20:02
Een wild (maar gejat) idee: we schaffen de huidige politiestructuur helemaal af en geven de Marechaussee een takenpakket equivalent aan dat van de Franse gendarme, uiteraard met uitbreiding van capaciteit. Voor gemeentes met meer dan 25.000 inwoners is er een eigen politiekorps, onder verantwoordelijkheid van de burgemeester.

kapotte_stofzuiger | 17-04-12 | 20:11

Als iemand een openbaar feest organiseert dan moet ie het hoge BTW tarief betalen en voor de eigen veiligheid zorgen. Maar als het over het heilige voetbal gaat dan moet daar de gemeenschap voor opdraaien. De voetbalbond heeft gelijk als die tokkies zonodig een feest moeten organiseren dan doen ze dat maar in hun eigen stadion, wat met gemeenschapsgeld is gebouwd. Daar hoeft de gemeenschap niet voor op te draaien.
En kom niet aan met het verhaal dat er teveel politie bij wedstrijden is, want in de ogen van de gemiddelde supporter is één agent al provocerend...

wiza | 17-04-12 | 20:11

Zolang alle aandacht en inspanning uitgaat naar iemand de schuld kunnen geven na een misdrijf en niet de schuldige opsporen, en d.m.v. dure opsporinghelikopters een bijstandsmoedertje dat wiet kweekt opspoort en met kinderen uit huis laat zetten, kun je van de burger toch ook geen respect of medelijden verlangen.

wakker worden | 17-04-12 | 20:11

Zijn er nou echt reaguurders die niet vatbaar zijn voor de argumenten 'wij willen niet voetbalbeveiligertje spelen' of 'wij haten flitsen ook'? Ik snap dat gejammer wel hoor, een beetje agent wil volgens mij ook niets liever dan doen wat de burger van hem vraagt.

Hans Gruber | 17-04-12 | 20:10

Ik ben het er 100% mee eens dat organisatoren van evenementen hun eigen beveiliging moeten verzorgen, laat staan betalen.

Waarom moet de staat (lees: de belastingbetaler) daarvoor opdraaien?

Het is verkapte subsidie dat de politie wordt ingezet voor beveiliging van voetbalwedstrijden. Ook buiten de stadions.

Koninginnedag: het is haar feestje, dus haar beveiliging, dus haar kostenpost.

Elke agent die wordt ingezet voor beveiliging van feestjes kan bovendien niet worden ingezet voor zaken met echte prioriteit.

Zoals flitsen bij 4KM te hard en een parkeerbon bij 1 minuut te laat.

ZDEV | 17-04-12 | 20:09

-weggejorist-

radardetectortje | 17-04-12 | 20:07

Precies, hou dat gejuich lekker in het stadion, waarom moet de hele stad dat 'meevieren'. Van der Laan, lees je mee?

lekker wijf | 17-04-12 | 20:05

Dan moeten ze zich eens gaan inzetten voor de burgers.

P5ycH0 | 17-04-12 | 20:05

@Jackanders | 17-04-12 | 19:59

Nou er vallen nog steeds doden hoor... er wordt alleen geen aandacht aan geschonken. Los daarvan hebben zij een goed werkende voetbalwet... hetgeen wij nog niet hebben.

Kingeef1975 | 17-04-12 | 20:05

Het klopt dat de politie haar eigen gezag heeft aangetast door 'oom agent' te spelen en 'iedereens beste vriend' te zijn.
Maar denk je dat die houding nu op een zaterdagmiddag is bedacht door een stel agenten? Nee, dat is allemaal door Linkse Sociologen vanuit de PVDA-topambtenaren van de politie bedacht en met dwang opgelegd aan de politie zelf. Die wisten allang dat dit niet werkte.
De politie zelf weet dat blanke mannen van minimaal 1m85 met ene zwarte leren jas en een uniformpet op het meeste gezag hebben.
Maar onder druk van de politiek moest de gemiddelde agent een te dikke allochtone vrouw zijn, met een mal petje op achterstevoren die niet eens fatsoenlijk Nederlands kon, maar wel heel graag 'jou best vriend' wil zijn.

du Roi Soleil | 17-04-12 | 20:04

@triasenergetica
Ik probeerde dat toevallig laatst ook..'Zei tegen de agent : 'he ga nou eens boeven vangen man.. En nondeju zeg,de agent sprong op zijn motor,en scheurde met slippende koppeling weg om boeven te gaan vangen !

ZO simpel is het!

de grote Anti | 17-04-12 | 20:04

Hier een lieterairisch gedigt, opgedragen aan de politie:

Flits
Flikker
Flikkerlicht

Ga
Boeven
Vangen

ZDEV | 17-04-12 | 20:04

Kingeef1975 | 17-04-12 | 19:53

Wat klets je nou?
Dat geldt alleen voor Ajax en Feijenoord.
.
In Engeland worden de hooligans keihard aangepakt.
Dmv hoge straffen, geldboetes en meldplicht.
Er nog wel geweld, maar nauwelijks rond voetbalwedstrijden en het stadion.
Daar kunnen tenminste vaders met hun kids nog wel relaxed een wedstrijd bezoeken.

Ad Telenooie | 17-04-12 | 20:03

De politie is het vertrouwen in hun bestuurders en rechterlijke macht kwijt. Aangezien dit een bolwerk is van managers die foute beslissingen maken in beleid krijgen de straat dienders door het volk alle bagger over zich heen.

lanexxx | 17-04-12 | 20:02

@Cruz Azul | 17-04-12 | 19:50
Nee sukkel. Omdat er altijd van die tokkies zijn die een mooie sport verkankeren. Die 6 wagens met ME zijn nooit nodig bij wereldkampioenschappen schaatsen.Het iets te maken met *sport* maar ander publiek.

reageerbuis | 17-04-12 | 20:02

@kapotte_stofzuiger | 17-04-12 | 20:01 | + 0 -
Ze moeten zichzelf opnieuw uitvinden, de rotte vervelende interne zeikstructuur van burgetje pesten uitbannen. En dat moeten zij zelf doen. Kan ik niet voor ze doen.

De politie is vaak mijn beste vriend geweest, maar veel vaker een totaal onredelijke dwarse eikelaar.
En ik denk niet dat ik de enige ben.

Kaas de Vies | 17-04-12 | 20:02

Kaas de Vies | 17-04-12 | 19:55 | + 1 -

Ik kan me toch herinneren dat de eerst actie van dit jaar was om geen bonnen meer uit te schrijven, dus misschien steunen ze ons wel.

Daarnaast vind ik dat de politie zelf gewoon meer discipline moet krijgen kan er niet tegen als ik weer eens een motoragent op het fietspad zie rijden.

denk.toch.eens.na | 17-04-12 | 20:02

Te zien aan de reacties ben ik niet de enige die geen touw kan vastknopen aan het warrige vraaggesprek op www.binnenlandsbestuur.nl/openbare-ord...
Ik ben het zowaar eens met de Bree | 17-04-12 | 19:41 ('t moet niet gekker worden): de politie moet gewoon doen wat ze opgedragen wordt.

Maar als ik het goed begrijp heeft de politievakbond het gevoel dat er te veel van de politie gevraagd wordt. De oplossing is simpel. Geef minder belangrijke taken als het handhaven van de verkeersregels - dwz flitsen en fietsers met een knipperend lichtje naaien - wat minder prioriteit ten gunste van het handhaven van de orde bij evenementen. En als er dan nog steeds niet genoeg capaciteit is dan is het jammer, maar dan wordt het niet gedaan.

Fatsoenlijke beloning is belangrijk, menselijke werktijden ook. Maar tegen verkeerde prioriteiten helpt geen geld ter wereld.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-04-12 | 20:01

@Kaas de Vies | 17-04-12 | 19:55
Hadden ze maar een imago. De Nederlands pliesie als de Franse gendarmerie (even de Louis de Funes films wegdenken) of zelfs de Police National, Spaanse Guardia Civil, ongelooflijke klootzakken, maar wel waakzaam en af en toe dienstbaar. Het gebruik van een pistool i.p.v. een lasergun is dan ook geen enkele discussie.

kapotte_stofzuiger | 17-04-12 | 20:01

Politie klaagde laatst dat ze wordt belemmerd in het werk doordat iedereen door rode kruizen rijdt. Misschien moeten ze zich eens gaan afvragen hoe vaak ze ons in ons werk belemmeren met zinloze rode kruizen op de weg.
Als je vraagt om een boef te vangen gaan ze met je in discussie. Of ik wel zeker weet dat het een boef is.

triasenergetica | 17-04-12 | 19:59

links vakbondsgejank van de acp.
Je solliciteert op een baan en klaagt vervolgens nadat je aangenomen bent dat je werk zo moeilijk is.
pleur dan op!

2emeREP | 17-04-12 | 19:59

@Kingeef1975 | 17-04-12 | 19:53
In Engeland WAS het supportersgeweld veel erger, dat is nu wel anders.
Daar worden al een behoorlijk tijdje niet mis te verstane straffen en boetes uitgedeeld, een raad eens wat, het helpt.

Jackanders | 17-04-12 | 19:59

Eens!

Mesmer | 17-04-12 | 19:56

@jvy_007 | 17-04-12 | 19:53
Sterker nog ,had vandaag Bea en haar Turkse vriendje laten begeleiden door de rest van haar vriendjes!

deraderendraaien | 17-04-12 | 19:56

@Hans Gruber | 17-04-12 | 19:53
Juist,sluit de hooligans gewoon samen met hun trouwe cluppie op in hun eigen stadion en laat ze daar gezellig samen de boel afbreken.

Belachelijk dat de pliessie daar zoveel tijd en mankracht aan kwijt moet zijn.En de hoolies vinden het prachtig al die aandacht.

de grote Anti | 17-04-12 | 19:56

@denk.toch.eens.na | 17-04-12 | 19:50 | + -1 -
Maar ze doen er geen reet aan en delen ze uit met een glimlach.
"Nee mijnheer, nu moet ik hem schrijven"
"Tja mijnheer, nee waarschuwingen doen we niet meer"

Rot op, wel staken voor meer geld, maar niet voor hun ethische bezwaren.

Als ze straks publieksonvriendelijke acties gaan doen, zijn ze dan vreed ik met grote vrezen.
De politie heeft een imago-probleem, en volgens mij voor een deel aan zichzelf te danken.

Kaas de Vies | 17-04-12 | 19:55

@de grote Anti | 17-04-12 | 19:48

Eeehmmm voor de goede orde... Het publiek van Ajax, Ado en Feijenooit komen al een tijd niet meer bij elkaar op bezoek....

Valt allemaal reuze mee. In Engeland is het supportersgeweld veel erger, maar daar hoor je de Engelse politie nooit over. Daar spelen ze ook heel wat meer derby''s dan hier. Die lopen niet zo te jammeren.

Kingeef1975 | 17-04-12 | 19:53

Het overleg van politiecommissarissen wil die +3km bekeuringen helemaal niet.
Dat is gevolg van politiek waar u zelf voor gestemd heeft.

Einde van de Domheid | 17-04-12 | 19:53

Mooie sport met te veel tokkiefans, dan maar minder salaris voor de boys en eigen beveiliging regelen.

Hans Gruber | 17-04-12 | 19:53

Pak eens een keertje de politiek met je acties, beveilig Rutte eens een dag niet, dan heb je lef. Nu kunnen ze zielig stapvoets gaan rijden of een wielerkoers verknallen.

jvy_007 | 17-04-12 | 19:53

Waarom zou ik feest vieren in de Arena indien we tegen twente uit kampioen worden?? Die middag sta ik in de Bulldog aan het leidseplein en als we dan kampioen worden dan vier ik het daar. Kan ik lekker m'n jointje roken en krijg ik tenminste echt bier geserveerd.

LassieAkka | 17-04-12 | 19:52

Zal ik nog een keer de opmerking maken over de Fortuynesque prestatiecontracten?
Ja, dat zal ik nog een keer doen.
Marktwerking! Overal!

Einde van de Domheid | 17-04-12 | 19:51

Ik snap wel dat de politie zich vanuit meerdere kanten in de steek gelaten voelt.
De gewone diender doet gewoon goed zijn best, tegen een heel laag salaris en wordt er door het publiek op aangekeken wanneer vervolgens de rechter (waar hij niks mee te maken heeft) de draaideurcrimineel meteen weer vrijlaat.
Praat anders eens op een verjaardagsfeestje ofzo met iemand die voor de politie werkt. Ik vind het juist knap dat die mensen toch vaak nog hart voor de zaak hebben en hun organisatie proberen te verdedigen. Voor 1500 bruto per maand.
.
Hetzelfde gevoel van radeloosheid en onmacht zie je ook nu ontstaan bij militairen. Vaak de beste jaren van hun leven voor het bedrijf gegeven, langere tijden gezin achtergelaten, overal in het land gewerkt, op en top loyaal aan de krijgsmacht geweest en dan ineens zonder fatsoenlijke afvloeiregeling gewoon op straat geknikkerd worden. Zoveel loyaliteit en zulke ontrouw vanuit de politiek. Ze kunnen hun oren niet geloven.

du Roi Soleil | 17-04-12 | 19:51

Vreemd dat iedereen meteen zeurt over het aantal bonnen en de hoogte daarvan, de politie heeft zelf al aangegeven niet blij te zijn met de verhoging van de boetes, maar het moest van deze regering. Nederland moet gewoon eens in zien dat als ze meer willen van de politie dat ook meer kost en niet zoals deze minister wil 3000 duizend agenten erbij en dan nog bezuinigen.

denk.toch.eens.na | 17-04-12 | 19:50

Q. Waarom staan er eigenlijk op zondagmiddag 6 wagens met ME + politie te paard klaar bij godbetert AZ-RKC?
A. Om overuren te kunnen maken.

Cruz Azul | 17-04-12 | 19:50

@Kingeef1975 | 17-04-12 | 19:43
Ja,maar branden gooien niet met stenen en flessen en willen niet weten waar jouw huis woont.

de grote Anti | 17-04-12 | 19:48

@De Zwijger | 17-04-12 | 19:45

Er is geen politie agent die graag flitst. Liever doen ze andere dingen, zoals echt boeven vangen. Echter is het de regering die heeft besloten dat er een bonnenquota moet zijn. Agenten hebben zich hier regelmatig tegen verzet. Probleem is dat ze wel moeten, omdat ze anders geen geld krijgen van die zelfde overheid voor materieel en salarissen. Dat is te bizar voor woorden. Agenten raken ook hier door gefrustreerd.

Fopspeen | 17-04-12 | 19:48

Alles pleit er eigenlijk voor om die boevenbende gewoon af te schaffen.

netniet | 17-04-12 | 19:48

Overigens, het probleem voetbaltokkies wordt door de hondenbrigade al heel efficient opgelost. Daarvoor nog steeds hulde!

kapotte_stofzuiger | 17-04-12 | 19:46

Us is is natuurlijk

Ad Telenooie | 17-04-12 | 19:46


Dus us de politie onze beste vriend niet meer?

Ad Telenooie | 17-04-12 | 19:45

Als de KNVB of de bestuurders dat willen. Gelul. Laten ze komen als de burger dat wil. De Hermandad stelt haar eigen prioriteiten, en komt voor de burger niet in het geweer. Burgertje pesten is leuker.
In de ambtseed van de ambtenaar staat, dat je de burger moet helpen. Maar bij de "Pitten" zullen ze wel een heel andere ambtseed hebben.

pitsteen | 17-04-12 | 19:45

En toch schrijven ze nog braaf bonnen al zou het 1000 euro per boete zijn. En dan huilen dat de burger een grafhekel aan ze heeft. De enige reden dat ze niet schrijven is wanneer ze er zelf beter van denken te worden (zoals in hun cao onderhandeling) of wanneer het een collega of familielid betreft.

De Zwijger | 17-04-12 | 19:45

Politie moet gewoon haar werk doen en minder huilen.

Statler en Waldorf | 17-04-12 | 19:45

Ben het wel eens met; laat ze hun feestjes maar houden in het stadion.

reageerbuis | 17-04-12 | 19:44

Politie is vertrouwen in de wereld kwijt
*
Daar hoef je echt geen pliesie voor te zijn.
Ben ik al jaren kwijt.
Vroegah toen de wereld nog plat was en Godt nog bestond,
dat waren nog eens tijden .

Ratzing. | 17-04-12 | 19:43

Ach, als de heren en dames agenten klaar zijn met huilie huilie doen vanwege die 8 tot 10 risiscowedstrijdjes per jaar, zouden de faalhazen misschien de moeite willen nemen het dossier van Tristan dat ze hebben verduisterd - pardon - verloren hebben op te snorren?

Neem een voorbeeld aan de Brandweer in nederland. Die lopen nooit te jammeren dat branden steeds groter en gevaarlijker worden.

Kingeef1975 | 17-04-12 | 19:43

Heel simpel op te lossen: professionaliseer en gedraag je weer als een vakman die niet met zich laat spotten. Politie moet gewoon meppen en helemaal niet lief zijn. Natuurlijk moeten ze ook veel meer achter hun bureau vandaan komen en tuig oppakken. Randvoorwaarde is wel dat de politie hierbij wordt gesteund door de rechterlijke macht. Momenteel frustreert deze de politie door tuig alweer veel te snel vrij te laten, als er al een straf wordt opgelegd.

Fliere Fluiter | 17-04-12 | 19:43

Het probleem is dat de politie tegenwoordig een winstoogmerk heeft. Veel flitsen met absurd hoge boetes terwijl het huis van die hardwerkende Nederlanders ondertussen wordt leeg geroofd en een D66-rechter tegen deze criminelen het woordje FOEI! nog net durft te zeggen. Het is niet de bedoeling dat de politie je vriend is, net zo min als je ouders dat zijn. De politie moet gezag uitstralen, maar door het knuffelen van bepaalde schaamteculturen mogen zij alleen thee drinken. Inmiddels ziet de Nederlander dat de politie totaal geen respect meer heeft bij deze multiculturele zieligmensen en vervalt ook hier het respect. Frustrerender voor de agent is dat de crimineel sneller buiten staat dan dat het proces verbaal is uitgeprint. We zitten totaal in de greep van private partijen en boomknuffelaars die denken vanuit hun villa in hun witte woonwijken dat de rest van het PVV-stemmende tokkie volk randdebielen zijn die de werkelijkheid uit het oog zijn verloren. Ondertussen zijn deze graaiende het-moet-anders-roepende plucheklevers elke feeling met de realiteit kwijt geraakt en verkwanselt elk stukje Hollandse identiteit. Zelf met de rechtse gure wind die nu waait is nog steeds gericht op het laten slagen van de grootste faal van de linkse regeringen van de afgelopen 20 jaar: de multiculturele samenleving. De brokken hiervan mag de politie gaan opruimen. Succes, ik snap de pijn!

Fopspeen | 17-04-12 | 19:42

Huilie huilie in je verwarmde Volkswagenbusje, genietend van verse koffie en een donut: "kijk, een crimineel FLITS, nog een FLITS...".

kapotte_stofzuiger | 17-04-12 | 19:42

Helemaal eens met deze meneer. De gemiddelde Nederlander is gajes met een heeeele grote bek.

Thomsen | 17-04-12 | 19:41

Een AMBTENAAR is een natuurlijk persoon die is aangesteld in een openbare betrekking om een deel van de overheidstaak te verrichten, mits ondergeschikt aan een hoger gezag.
Als je invloed en veel geld wilde had je maar bestuurder moeten worden.

de Bree | 17-04-12 | 19:41

Je wil bij de politie en je bent ineens een financieel medewerker van CJIB. Dan zou ik ook teleurgesteld zijn.

doskabouter | 17-04-12 | 19:40

Gek, terwijl de wereld ook het vertrouwen in de politie kwijt is.

jekalemoeder.nl | 17-04-12 | 19:40

Magda Berndsen kan dit alles vást beamen.

Pa Cartwright | 17-04-12 | 19:38

Eerst het oplospercentage fors omhoog dan mag die man met de blauwe pet weer meepraten.

Bluto Blutarsky | 17-04-12 | 19:37

De Maja's waren er al heel lang achter dat de wereld niet te vertrouwen is! Dino's trouwens ook!

deraderendraaien | 17-04-12 | 19:37

Ik ben het vertrouwen in de politie al jaren kwijt...

en in het Windesheim ook allang... dit topic bevestigt weer eens waarom...

overVecht | 17-04-12 | 19:36

Eerste keer dat ik t met ze eens ben

anisocorie | 17-04-12 | 19:36

Tsja... Ik zou ook niet al te veel vertrouwen hebben in mannetje die met een lasertje langs de snelweg zitten..

Ofika | 17-04-12 | 19:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken