Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WNF: Olifanten doodknallen wel/niet cool

carlosdejagert.jpg Het akkefietje waarbij de Spaanse koning in Botswana een olifant tussen zijn ogen pofte en daarbij zijn heup brak begint dramatische PR-gevolgen te hebben voor het Wereld NatuurFonds. Het WNF, waar Juan Carlos erevoorzitter is, draait de afgelopen dagen harder dan de VVD over de VVMU. Eerst stuurde de club een hilarisch communique de wereld in waarin ze de acties van Carlos goedkeurden. OK, het was dan wel een beetje raar dat een erevoorzitter van een dierenclub in het nieuws komt doordat hij recreatief olifanten aan het afslachten is. Maar zo luide het lulsmoesje: in Botswana lopen heel veel olifanten rond en van het geld dat via de trofeeënjacht aan de regering wordt betaald worden hele mooie dingen in Afrika gedaan. Het is een beetje alsof de Partij van de Dieren wordt betrapt op het bestellen van een mega-order bij de sparerib-express en dan zegt: ja maar er zit ook hele lekkere salade bij hoor! Enfin, een triljoentriljard boze reacties op sociale media en evenzoveel opgezegde abonnementen later haalde het WNF toch maar bakzeil. Er volgde vlug een tweede reactie op de website waarin het WNF ineens riep "buitengewoon gegeneerd en onaangenaam verrast" te zijn door de killing spree van Carlos op Afrikaanse bodem. Onder druk wordt alles vloeibaar, vraag maar aan de hersenen van die olifant die het zware kaliber van de Kooning van Hispanien moest koppen. Vandaag laat het WNF aan alle gewaardeerde betalende leden weten dat de organisatie de kop van Carlos eist. Een gesprek met de Spaanse olifantenkiller is niet meer nodig. Meneer dient gewoon op te zouten. Dat besluit zal Carlos rauw op het dak vallen. In de ogen van een gemiddeld monarch bestaat dat hele WNF alleen maar zodat koningen en prinsessen iets spannends te doen hebben tijdens vakantie. De normale mensen redden de diertjes, die de happy few dan weer mogen poppen. Zo is het al eeuwen geregeld. De fuck mensen, de laatste losbandige WNF-Prins die we in Nederland hadden heeft bij leven eigenhandig de halve Serengeti leeg geknald. En die is als held de geschiedenis in gegaan.

Reaguursels

Inloggen

Felipe schiet zich in z'n voet, Juan Carlos breekt heup. over ongelukkige hobby's gesproken:P

Replaceable | 17-04-12 | 22:53

@ necrosis | 17-04-12 | 10:51
Helegaar niet slecht. Al is Kudu en Impala nog veel smakelijker.

vive epicure | 17-04-12 | 21:52

Volgens mij is Juan Carlos een beetje gefrustreerd. Het liefst had hij natuurlijk en paar Marokkaanse bontkraagjes willen afknallen. Maar dat mag helemaal niet. Dan maar een olifant.

Hoefnagel | 17-04-12 | 21:10

1; olifanten zijn loof eters als er een overpopulatie ontstaat is er voor de andere loof eters niets meer over( ik heb nog nooit een antilope in een boom zien klimmen)
2; de stroperij door de plaatselijke bevolking is een veel grotere bedreiging dan een paar idioten die voor veel geld wat komen knallen.
3; zolang China de handel in ivoor niet verbied zal er weinig gebeuren, je kunt niet alle olifanten beschermen
4; BIJNA wereldwijd is de handel in ivoor verboden, alleen, mammoettanden mogen vrij verhandeld worden
Ik keur het niet goed dat de rijken olifanten gaan afknallen, als de opbrengst maar ten goede komt van de wildparken of anderzijds voor de natuur bescherming

the wanderer | 17-04-12 | 20:43

Spanjaarden en stieren dat is al niet te bevatten, en dan nou ook nog eens de koning van Spanje die een olifant overhoop knalt. Rare hobby's, kansloos ook, onnodig dierenleed. Ik trek mijn donatie aan het WNF voorlopig in.

Redwood | 17-04-12 | 17:22

Wel/niet........... ik onthoud mij van enig commentaar.

wel/niet | 17-04-12 | 17:11

Mano a mano moet mogen vind ik.

Neut | 17-04-12 | 17:00

Jullie praten er allemaal omheen. Dat die lul een olifant wil afknallen terwijl er 50 man om hem heen staan om alles goed te laten verlopen is 1 ding. Toegegeven; IK vind het een achterlijke dieronvriendelijke bezigheid maar daar gaat het niet eens zo om.

Hier heb je een koning van Spanje, die recentelijk nog liep te miauwen dat hij 'de pijn van het volk voelt'(...). En die idioot loopt nu vrolijk fluitend rond in Afrika met een jachtgeweer en een grijns op zijn gezicht door de dooie beesten die hij gescoord heeft.

En *dat* spoort(mijns inziens) gewoon niet. Maar ja, ik ben republikein dus da's logisch.

TM | 17-04-12 | 15:22

Zieke man, die koning. Moesten hem meteen afknallen. Maar ja, zo gaan die dingen. Wijlen prins Bernhard heeft zijn hele leven dieren kapot gesch... gemarteld. Toch is de man altijd aanbeden door miljoenen debiele vlaggetjeswapperaars.

grote haas | 17-04-12 | 15:19

Het WNF is opgericht als dekmantel om bij landen binnen te kunnen komen ,die weinig op hebben met het westen!

Torquemada | 17-04-12 | 15:16

-weggejorist-

Plattepanda | 17-04-12 | 15:10

enne wat doet hij met het ivoor???????

marjolein4604 | 17-04-12 | 14:31

Volgens ons had de koning beter iets anders kunnen breken....

ruuf | 17-04-12 | 14:15

Wat een idioot is ie zeg! ongelofelijk triest mannetje... zitten mensen zo hard te werken om stroopers in de gaten te houden om de olifant in bescherming te nemen en dan zit er iemand van een koningshuis van europa voor een goed bedrag een kinderachtig pief-paf spelletje te spelen wat een baby! hoop dat ie z'n andere heup ook breekt!

marjolein4604 | 17-04-12 | 14:11

kunnen we die 4.7 miljard niet aan de dieren van afrika geven?

minimá-armezusvan.. | 17-04-12 | 13:56

Piet van het Padje | 17-04-12 | 12:59 | + 1 -

Het WNF heeft zelf gezegd dat wat hij heeft gedaan volgens de wet goedgekeurd is, maar dat hij daarnaast niet erelid moet zijn van hun vereniging.
Die koning moet gewoon durven zeggen wat hij vind en niet aan de ene kant die beesten doodschieten en aan de andere kant roepen dat dieren zielig zijn.

Over Afrikaanse stroperij, die neemt de laatste jaren erg af mede door het wnf.

denk.toch.eens.na | 17-04-12 | 13:46

Als ik wat over het jagen van bernhart las en nu weer met deze koninklijke mongool, dan moet ik elke keer aan oom Rien denken uit de familie doorzon. Ook zo'n "natuurliefhebber" die menig hert of konijn
maar al te graag van een paar kogelgaten voorzag onder het mom van het behoud van de wildstand, en dan maar zwijmelen over hoe wonderschoon de schepping der natuur wel niet is. BAM!

von sokkenstopfen | 17-04-12 | 13:36

dr_morreau | 17-04-12 | 12:02
die olifanten lopen daar al miljoenen jaren, en nu slopen ze ineens de natuur volgens jou? Ik zal je vertellen hoe het zit, en dat is dat afrika overbevolkt is geraakt, en de mens de natuur in de weg loopt en NIET andersom! En dan loopt men hier te janken dat olifanten in de natuur thuishoren en niet in een dierentuin of circus!

von sokkenstopfen | 17-04-12 | 13:33

Doet me denken aan de film Africa Addio (1964)gezien van Gualtiero Jacopetti en Franco E. Prosperi. Fuking depresief om te zien. Wil prinsje wel de nek omdraaien.

andywatt | 17-04-12 | 13:28

bernhard carlos,hoe groter geest,hoe groter beest.
hoe is het mogelijk dat mensen,daar tegen op zien.
een koningshuis is toch iets wat in sprookjes voor komt.

soledad | 17-04-12 | 13:12

Nee, ik mag olifanten afschieten omdat jij mij dat niet kan/mag verbieden.
@RexMundi | 17-04-12 | 13:07
Nuff said over jou moraal. Ik ben klaar met je.

La Bailaora | 17-04-12 | 13:08

@RexMundi | 17-04-12 | 12:55
Ja, en daarom mag jij voor de lol olifanten afschieten. Tuurlijk joh. Tjesus man, wat ben jij simpel. Goede argumenten ook.
La Bailaora | 17-04-12 | 13:03 | + 0 -

Maar even voor de volledigheid, jij mag ook olifanten afschieten hoor... als je de centjes bij elkaar krijgt.

RexMundi | 17-04-12 | 13:08

@RexMundi | 17-04-12 | 12:55
Ja, en daarom mag jij voor de lol olifanten afschieten. Tuurlijk joh. Tjesus man, wat ben jij simpel. Goede argumenten ook.
La Bailaora | 17-04-12 | 13:03 | + 0 -

Nee, ik mag olifanten afschieten omdat jij mij dat niet kan/mag verbieden. Voor de rest, lees de discussie nog eens terug misschien dat je dan de rode draad weer te pakken krijgt.

RexMundi | 17-04-12 | 13:07

@irma zonderboezem | 17-04-12 | 11:08
Oftewel, ja, maar ik wil het niet zeggen want dat ondermijnt het punt dat ik hier frantisch probeer te maken?

Face it, schat. Mensen zijn hypocriet. Altijd zo geweest ook. En daar is niks mis mee.

Nietvoordekat | 17-04-12 | 13:05

@Piet van het Padje | 17-04-12 | 12:59
Fritzl-Dutroux argument. Ik vind het allebei even erg. Als er morgen een draadje komt over de stropers of de slachtingen in Zimbabwe. zul je met net zo boos zien worden.

La Bailaora | 17-04-12 | 13:05

@RexMundi | 17-04-12 | 12:55
Ja, en daarom mag jij voor de lol olifanten afschieten. Tuurlijk joh. Tjesus man, wat ben jij simpel. Goede argumenten ook.

La Bailaora | 17-04-12 | 13:03

RexMundi | 17-04-12 | 12:55 |
Dan niet.Dream on.

Ratzing. | 17-04-12 | 13:02

Vossen doden gewoon voor de lol
@RexMundi | 17-04-12 | 12:50
En wie kan er nou niet begrijpend lezen? Iets met Dutroux/Fritzl.

La Bailaora | 17-04-12 | 13:02

RexMundi | 17-04-12 | 12:50


Hier zitten de vossen anders elke ochtend in de gym hoor.

DANNY3960 | 17-04-12 | 13:01

Het wnf is niet tegen dierenleed alleen tegen het uitsterven van dieren. Nu moeten ze gewoon eerlijk zijn en blijven zeggen dat ze het prima vinden wat die Spaanse koning doet.

lompe smurf | 17-04-12 | 13:01

La Bailaora | 17-04-12 | 12:42 |
Ik zeg enkel dat ik het uitermate hypocriet vind dat men over deze ene man zeurt, terwijl er duizenden zijn die het veel meer/erger doen waar je de fatsoensrakkers nooit over hoort. Zeker daar deze man tegenhouden geen zoden aan de dijk zet, en de Afrikanen zelf dan vrolijk doorgaan met stropen. De stroperij is de echte misdaad, maar die krijgt geen aandacht in het Westen, want alle negertjes zijn zielig en doen nooit wat verkeerd.

Piet van het Padje | 17-04-12 | 12:59


applaus voor de paus | 17-04-12 | 12:05 |
Wacht maar tot er weeer een ijstijd begint, dan sterft de olifant ook uit :-)

irma zonderboezem | 17-04-12 | 12:55

La Bailaora | 17-04-12 | 12:50 | + 0 -
Ratzing. | 17-04-12 | 12:51 | + 0 -

Dat is simpelweg niet waar, een vos in een kippenhok doodt alle kippen. En daar zal hij zijn jachtskills weinig mee verbeteren aangezien de kippen het hok niet uit kunnen. Is gewoon een kwestie van dood bijten voor de lol.

RexMundi | 17-04-12 | 12:55

RexMundi | 17-04-12 | 12:37 |
Het enige verschil tussen mensen en dieren is het onderscheidende bewustzijn .
Dieren doden uitsluitend instinctief om in leven te blijven.Alleen mensen doden voor de kick.

Ratzing. | 17-04-12 | 12:51

La Bailaora | 17-04-12 | 12:44 | + 1 -
Niet alleen begrijpend lezen is moeilijk voor je, ook gewoon lezen. Vossen doden gewoon voor de lol, sport of hoe je het maar noemen wil.

RexMundi | 17-04-12 | 12:50

Die leven solitair en als je die dood schiet
@RexMundi | 17-04-12 | 12:40
Sommigen leven solitair, de meesten niet (kijk nog even naar dat filmpje, doe je niet geloof ik). Olifanten leven in families, inclusief stieren. En ook bij de solitaire exemplaren, die er ook zijn, is het onacceptabel, want naast het verdriet van de familie dood je gewoon een leven. Je vind het afschieten van een eenzame buurman dus ook niet erg zo te horen.

@RexMundi | 17-04-12 | 12:37
Vossen jagen vooral om hun jachtskills te verbeteren. En opnieuw: het bestaan van een Fritzl praat een Dutroux niet goed. Maar dat ga je volgens mij echt niet begrijpen, want je komt steeds weer opnieuw met een zelfde soort argument.

La Bailaora | 17-04-12 | 12:50

@Parsons | 17-04-12 | 12:46 | + 0 -
Jij baalt dat je niet uitgenodigd bent?

Kaas de Vies | 17-04-12 | 12:48

Hahaha wat een achterlijk organisme is de mens ook. Ben blij dat ik niet van deze planeet kom.

de reaguurbuur | 17-04-12 | 12:48

Ik hoef hopelijk niet te duiden wat ik hier van vind.

Parsons | 17-04-12 | 12:46

@RexMundi | 17-04-12 | 12:37
Ad hominems? Zegt veel over jou en je argumenten.

Een dier dood een ander dier om te eten en te overleven. Dat is heel wat anders dan 'trofeejagers' die dat doen voor de lol.

Voor jou nog meer opvoeding, want het is hard nodig:
www.youtube.com/watch?v=TtJa0wOWyAc&am...

La Bailaora | 17-04-12 | 12:44

@Piet van het Padje | 17-04-12 | 12:31
Het bestaan van een Fritzl praat een Dutroux niet goed hoor.

La Bailaora | 17-04-12 | 12:42

La Bailaora | 17-04-12 | 12:31 | + 0 -
Ik heb het over een olifantenstier, een mannetjes olifant... Die leven solitair en als je die dood schiet dan verstoor je dus geen familie constellatie. Moeilijk hé, begrijpend lezen.

RexMundi | 17-04-12 | 12:40

La Bailaora | 17-04-12 | 12:13 | + 2 -
Hoi Volkert! Verder: mensen gelijkstellen aan dieren maar daarna zeggen dat ze zich niet als dieren mogen gedragen (dieren jagen ook, vossen doden puur voor de lol) is in mijn ogen een beetje dom.

RexMundi | 17-04-12 | 12:37

@wakker worden 10.14 uur:
Zet svp de namen van die hooggeplaatste gemeentebestuurders online. Zo weet iedereen welke viezerikken dergelijke dingen (In dit geval bij Beekse Bergen) doen. Bij voorbaat dank.

Avant | 17-04-12 | 12:36

@Uhh | 17-04-12 | 12:18 | + 0 -
beste olifant struikelt ook wel eens.

Kaas de Vies | 17-04-12 | 12:33

Bij dit soort berichten wordt weer duidelijk hoeveel boter die wereldverbeteraars op de kop hebben. Diegene die de grootste schade aan de Afrikaanse natuur en wildstand berokkenen, zijn de Afrikanen zelf. Vooral dankzij deze wereldverbeteraars is de populatie van het continent gigantisch gegroeid sinds de dekolonisatie, en is de natuur ernstig geslonken. Jungle is platgekapt voor brandhout en dieren zijn afgeschoten, want ze zijn eng. En tijdens de hongersnood in Zimbabwe een paar jaar geleden (direct veroorzaakt door socialisten-vriend Mugabe) heeft de lokale bevolking ook de wildparken leeg geknald. Maar daar hoor je die lui nooit over. Maar één blanke schiet een olifant omver, en het is weer eens een kwaadaardige malloot.

Piet van het Padje | 17-04-12 | 12:31

@RexMundi | 17-04-12 | 11:55
En voor jou NOG wat opvoeding, want dat schijn je nodig te hebben: ook stieren, ook al zijn die beesten 'bewezen' een stuk 'dommer' dan olifanten, tonen compassie, hier een stier die in een groep van 100-en opgefokte mensen gewoon zijn baasje herkent en er liefdevol mee omgaat (als je niet het hele filmpje wilt kijken, begin even vanaf bv. 3:20):
www.youtube.com/watch?v=LdeDo9VnAd4&am...

Zelfs stieren...

La Bailaora | 17-04-12 | 12:31

knutselsmurf 50+ | 17-04-12 | 12:19 |
@ Opzouten, al die koningshuizen. Is allang niet meer van deze tijd,
*
Pas maar op.Binnenkort zit jij zonder vorm van proces anderhalf jaar opgesloten met zulke uitlatingen.
Alsof je met een waxinelichthoudertje den Vorstin von.Amsberg belaagd .

Ratzing. | 17-04-12 | 12:27

Big Bear Hunk | 17-04-12 | 11:23 | + -3 -
Waarom moet je de natuur beheren? De aarde bestaat al 4,5 miljard jaar en de mensen zo ongeveer een half miljoen jaar, wie heeft de rest van die tijd voor de natuur gezorgd?

zeefert | 17-04-12 | 12:26

dr_morreau | 17-04-12 | 12:02 | + 1 -
Of knal wat mensen af aangezien zij de natuur nog erger verstoren dan olifanten doen. Lost veel problemen op.

zeefert | 17-04-12 | 12:19

Opzouten, al die koningshuizen. Is allang niet meer van deze tijd, vraag is of er überhaupt wel rechten zijn om ons koningshuis overeind te houden.
Informatie en onderzoeken zijn in het verleden in de kiem gesmoord!!!???

knutselsmurf 50+ | 17-04-12 | 12:19

@Kaas de Vies | 17-04-12 | 10:08

Op een domme manier je punt proberen te maken is tot daar aan toe (je kunt immers in Iran ook heel fijn skiën) maar dan ook nog eens het verkeerde land noemen.. en dan pluspunten krijgen ook. Burundi kwam die man vandaan. Botswana is er niet eens een buurland van.

Uhh | 17-04-12 | 12:18

@RexMundi | 17-04-12 | 11:53
Ja, dieren zijn net als mensen. Mensen zijn dieren, neefjes van de apen, weet je nog?

Sterker nog, dieren staan vaak hoger dan mensen: met die mensen die geen compassie vertonen met dieren.

La Bailaora | 17-04-12 | 12:13

@RexMundi | 17-04-12 | 11:55
Trofeejagers: het woord zegt het al. Het bestaan van Dutroux spreekt Fritzl nog niet vrij hoor.

La Bailaora | 17-04-12 | 12:08

Inderdaad, een goed business model. Er zijn genoeg olifanten in sommige landen in Afrika. Als je een idioot vindt die de zwakkeren voor veel geld omlegd, wat is dan het probleem.

De vraag is natuurlijk of je als erevoorzitter van het WNF jezelf moet positioneren als schietgrage olifantenknaller; dat lijkt mij inderdaad vrij moeilijk uit te leggen...

Prof_Bukmaar | 17-04-12 | 12:07

Toen onze voorouders nog echte mannen waren, joegen ze ook op mammoeten.


Afrika zorgt beter voor zijn dieren: Hun olifanten zijn nog niet uitgestorven.

applaus voor de paus | 17-04-12 | 12:05

La Bailaora | 17-04-12 | 11:51 |
@Ze hebben net zulke gevoelens als jij en ik
*
Daar geeft u dan tevens een van mijn essentiële verschillen met de Joodsche manier van zien aan.
Voor mij zijn en blijven wij mensen ontwikkelde apen, maarrr het eindpunt is bereikt.
Dat, terwijl de joodsche semieten, niet te verwarren met de Arabische daar anders over denken.

Ratzing. | 17-04-12 | 12:03

Och och, wat een gezeik weer zonder enige kennis van feiten: er lopen inderdaad (veel) te veel olifanten in bepaalde stukken van Afrika, waar ze de hele natuur slopen. Verplaatsen is megaduur en dus geen haalbare kaart. Selectief afschot moet dus toch plaatsvinden, dus laat een of andere sukkel er dan lekker enkele tienduizenden dollars voor lappen, kun je met dat geld weer bewakers voor die paar neushoorns die er nog zijn inhuren...
Kijk, ik snap ook niet dat iemand dit leuk vind, maar het businessmodel klopt prima.

dr_morreau | 17-04-12 | 12:02

z'n kleinzoon speelt ook graag met wapens en heeft zichzelf in z'n voet geschoten, maar de king zelf
kan het nog beter want die heeft vroeger per ongeluk z'n eigen broer doodgeschoten. Ik zou tegen die koning willen zeggen, doe es in de loop kijken en per ongeluk de trekker overhalen, hypocriete en achterbakse dierenmoordenaar!

von sokkenstopfen | 17-04-12 | 12:02

@Datzegiktoch | 17-04-12 | 11:13
En als je dat gelukt is mag je het op de slechtvalk proberen (300+ km/u in duikvlucht)

lekkurlinx | 17-04-12 | 12:02

Waarom zouden Afrikaanse landen die zo goed voor hun olifanten zorgen dat het er teveel worden, geen geld mogen verdienen aan jachtrechten?


Jacht = Scharrelvlees!

applaus voor de paus | 17-04-12 | 12:01

La Bailaora | 17-04-12 | 11:51 | + 0 -
Volslagen onzin! Trofeejagers schieten stieren en die leven solitair.

RexMundi | 17-04-12 | 11:55

La Bailaora | 17-04-12 | 11:52 | + 0 -
Ja, want mensen en dieren zijn precies hetzelfde.

RexMundi | 17-04-12 | 11:53

@RexMundi | 17-04-12 | 11:49
Laten we dat ook met onze oudjes van boven de 80 doen...

La Bailaora | 17-04-12 | 11:52

Peerkepeer | 17-04-12 | 11:22 | + 2 -
Precies, en trofeejagers schieten doorgaans dieren met... de grootste trofee. En dat zijn dieren die vlak voor hun einde van hun leven zijn en dus op het punt staan kwalitatief minder te worden. Stel dat een neushoorn 50 jaar kan worden dan kan je hem van ouderdom laten sterven of op zijn 47e door een jager voor circa 500k dollars (inclusief vervoer en gids) laten schieten en dat geld gebruiken om het park in stand te houden. Je kunt het niet leuk vinden maar je kan moeilijk ontkennen dat dit de meest duurzame oplossing is.

RexMundi | 17-04-12 | 11:49

Hij dacht vast dat het een stier was...

da wizard | 17-04-12 | 11:43

En dan te bedenken dat dat neuqertje* van Hermann van Veen daar nog Spaanse koningin dacht te gaan spelen.
*Irene von Lippe Biesterfelt.
Nr.tje Spaans. Ollè !

Ratzing. | 17-04-12 | 11:42

@Peerkepeer | 17-04-12 | 11:22
Onzin. Het is niet meer dan een excuus. Als je geld nodig hebt ga je niet zelf je dieren afschieten die je zegt te beschermen. Dan verzin je maar wat anders.

Wat denk je van een paintball-jacht, zeer spannend en je ziet dan wel wat 'paint' op het dier: geraakt. De kans dat het boos wordt is er dan ook nog, dusse, tel uit je winst.

Mensen die plezier hebben in het doden van dieren puur voor de lol, mogen ze van mij morgen met diezelfde beesten zonder wapens in de arena zetten. Ik kom graag kijken.

La Bailaora | 17-04-12 | 11:37

En daarom gaat er van mij ook geen geld naar dit soort instituties, die gaan maar gewoon lekker ergens anders bedelen, stelletje hypocriete hufters.

Springbank | 17-04-12 | 11:37

@Bugsy Malone | 17-04-12 | 11:23
Leukste comment van de hele discussie!

necrosis | 17-04-12 | 11:31

@irma zonderboezem | 17-04-12 | 11:28 | + 0 -
Potjandosie. Dat is nog veel beter.

Kaas de Vies | 17-04-12 | 11:30


Kaas de Vies | 17-04-12 | 11:22 |
Ik bedoelde meer dat ik goed badkamers kan schoonmaken en bier kan halen.

irma zonderboezem | 17-04-12 | 11:28

Had die olifant misschien een waxinelichtje gegooid?

Bugsy Malone | 17-04-12 | 11:23

Wat is er nou weer mis met olifanten afknallen? Je moet het een beetje goed controleren maar verder lekker laten gaan voor 20k per stuk. Dat heet natuurbeheer en da's goed voor Afrika.

Big Bear Hunk | 17-04-12 | 11:23

@ La Bailaora | 17-04-12 | 10:36 en vele anderen:
Je kunt het leuk vinden of niet, maar Lame 10.32 heeft gewoon gelijk. Er is domweg heel veel geld nodig om die reservaten in stand te houden en te beschermen tegen stropers, veel meer dan 'gewone toeristen' als ik (en de meesten van jullie, al zullen velen nog nooit in Afrika geweest zijn) daar binnen brengen. En de landen zelf kunnen het ook niet betalen.
Daarom kunnen jagers die daar erg veel geld voor over hebben (niet alleen koningen; iedereen met geld komt in aanmerking) een beest komen schieten. Niet in het wilde weg komen knallen, maar flink dokken en dan precies mogen schieten wat je betaald hebt. Zonder dat geld houden ze die reservaten domweg niet in stand.

Peerkepeer | 17-04-12 | 11:22

@irma zonderboezem | 17-04-12 | 11:19 | + 0 -
Afwasen en boodschappen? Ik zie mogelijkheid tot samenwerken, ik kan koken.

Kaas de Vies | 17-04-12 | 11:22


Kaas de Vies | 17-04-12 | 11:14 |
Ik heb 2 andere kwaliteiten...:-)

irma zonderboezem | 17-04-12 | 11:19

Je moet eens op safari gaan, en een kill beleven. Dat een leeuw een buffel vangt, of een olifantjong. Of een krok die een olifantjong vanuit het water grijpt. Zo'n leeuw doodt de prooi niet onmiddelijk, dat gaat langzaam, van achteraf.
Uiteindelijk is Bernhard destijds maar gestopt met knallen, en ging dit soort taferelen filmen. En al die mensen die zo tegen de jacht zijn: ga dan zelf in zo'n gebied wonen waar die olifanten op bezoek komen. Zo'n kudde heeft een groot gebied nodig, die stel je niet tevreden met honderd vierkante kilometer. Als er geen beheer zou zijn, maak je grote kans op een bezoek, kijken hoe je dan praat.
Op dit moment worden er rhino's gedart, en met een helicopter enkele duizenden kilometers verplaatst, omdat door de stroperij de rhino dreigt uit te sterven. Wie bekostigd dat ? Al die vingertjes hierboven ? U weet er allemaal niets van.

hotnot | 17-04-12 | 11:18

@La Bailaora | 17-04-12 | 11:14
Ja dat snap ik... Ik spreek dan ook niet tegen dat ze een moraal van lik-me-vestje hebben. Maar goed dat je dat punt aansnijdt.

lame | 17-04-12 | 11:17

Er is ook wel iets zwaar mis met je als je plezier haalt uit het afknallen van olifanten. Als ie ze nou met blote handen had gewurgd had ik nog wel bewondering ervoor gehad, maar vanuit je Jeep met een geweer op afstand een grote kolos raken? WTF? Zijn die dieren niet ook beschermd? Ik stel voor dat we Carlos loslaten in de jungle en een prijs op zijn hoofd zetten.

Elmer Fudd | 17-04-12 | 11:15

@irma zonderboezem | 17-04-12 | 11:08 | + 0 -
Bieflapje met mayo? Kan je niet koken ofzo?

Kaas de Vies | 17-04-12 | 11:14

en koningen niet op safari gaan als er niks te knallen valt.
@lame | 17-04-12 | 10:46
Precies. Kan je mooi zien waar de moraal zit. Snap je?

La Bailaora | 17-04-12 | 11:14

Ik weet niet wat mij meer tegen staat:
Machtige Niet Gekozen Organisaties die de wereld verbeteren door massa's geld te graaien en iedereen de les te lezen; of figuren van koninklijke bloede die hun leven vervullen met Wereldburger spelen en verder doen waar ze maar zin in hebben. Ook ten koste van de verachte kleinburgers.

Ik kan niet kiezen.

Jan Passant mk2 | 17-04-12 | 11:13

Ik vind het jagen op olifanten een beetje valsspelen. Over het algemeen bewegen ze langzaam en het is het grootste landdier ter wereld. Echt jagen is een gierzwaluw met 180 km/h uit de lucht knallen.

Datzegiktoch | 17-04-12 | 11:13

in Cambodja kan je met een AK-47 op koeien schieten ca. $ 1.000,00 niet duur dus!

Hannah | 17-04-12 | 11:12

Vreemd.weet je wat vreemd is.
Dat onze eigen bieflapje kees zegt begrip te hebben dat mensen verhongeren en zelf drie bieflapjes doorschuift.
Dat is vreemd.

ziende blind | 17-04-12 | 11:12


Nietvoordekat | 17-04-12 | 10:57 |
Daar gaat het niet om of ik veganist ben of niet.
Maar de reacties op iemand die een dier afknalt. Dat het niet kan en -1 voor de koning die olifant dootschiet.
Er worden dagelijks miljoenen dieren afgemaakt op beestachtige wijze. En die belanden dan op je bord. En dezelfde mensen die hier moord en brand schreeuwen over een afgeschoten olifant schuiven vanavond een bieflapje met mayo naar binnen... dat vind ik best wel vreemd.

irma zonderboezem | 17-04-12 | 11:08

Mooi moment om het Wilhelmus af te schaffen. Of staat Bea achter haar hypocriete colleuga?

Jos Tiebent | 17-04-12 | 11:04

Gelukkig hebben we hier onze eigen prinsje,die doet tenminste wat aan de Griekse economie.
Geeft veel geld uit,zorgt voor banen,wat een held.

ziende blind | 17-04-12 | 11:03

Even geheel OT:
Wat die poll betreft, geheel mee eens. Durf het amper te zeggen maar soms mis ik die dikke uit de plus reklames wel eens...

weedo | 17-04-12 | 11:02

@perdido | 17-04-12 | 10:53
Of je roept wat over verplichte sterilisatie.

Conan de Rabarber | 17-04-12 | 10:58

Ik hoorde het op de radio en ik dacht 'ik kan me niet voorstellen waarom iemand een zootje big fucking guns aanschaft en een godsvermogen uitgeeft voor een reis van pak em beet 1.000 kilometer, alleen maar om een groot dier dood te schieten dat geen vlieg kwaad doet.
It just eludes me.

En jazeker Brusselmans, groot gelijk; Berhard was ook een schietgrage lul van een zogenaamde 'jager' op groot wild, en dat was net zo achterlijke en net zo'n pure decadentie.

En dat dan ook nog terwijl het Spaanse volk steeds mee de broekriem moet aantrekken in verband met de crisis. Hoe bedoel u 'out of touch'??

Blij toe dat die koning nu wordt afgezeken.

TM | 17-04-12 | 10:57

@irma zonderboezem | 17-04-12 | 10:53
Ja gadver. Denk dat ik m'n biefstuk onaangeraakt in de ton mik vanavond. (u is veganist o.i.d., gok ik?)

Nietvoordekat | 17-04-12 | 10:57

@necrosis | 17-04-12 | 10:51
Heb jij ooit een olifant gezien met zo'n "Kiss the chef"-schort voor? Behalve de schoonmoeder van dorpsidioot dan? *gruwelt*

Dat ze een spatel vast kunnen houden, betekent nog niet dat ze kunnen koken!

Nietvoordekat | 17-04-12 | 10:55

@kapotte_stofzuiger | 17-04-12 | 10:09
Ongelofelijk zeg.
"Mocht u echt willen opzeggen, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen via: 0800-1962 (gratis)."

Mocht u ECHT ECHT ECHT ECHT ECHT zo'n ongelofelijke schoft zijn dat u niet eens €5 per maand voor die arme zieluge diertjes overheeft, dan mag u tussen 11 en 12 's nachts bellen als pasen en valentijnsdag op één dag vallen en u het wachtwoord van de boeman ontvangen heeft. Maar liever niet hoor!!!!!

Nietvoordekat | 17-04-12 | 10:53

de 3 F's, zo zit de hele royalty in elkaar: fucken, feesten en fabels vertellen. Voor de vorm ben je dan voorzitter van de anti-analfabetenclub of secretaris v.d. skivereniging etc.

perdido | 17-04-12 | 10:53

En vanavond allemaal lekker een biefstukje bij de aardappels!

irma zonderboezem | 17-04-12 | 10:53

Olifanten afschieten, zijn eigen broer doodschieten: Juan Carlos draait er zijn handen niet voor om!

Zzzzooooffff | 17-04-12 | 10:52

Hoe doet olifant het op de BBQ?
Iemand?

necrosis | 17-04-12 | 10:51

Hun uitkeringen zijn nog steeds te hoog.
En uit verveling gaan ze maar dieren afknallen.

Bataaf | 17-04-12 | 10:51

Zo gaat dat bij koninklijke lui. Ze worden allemaal lid van een of paar goede doelen, maar dat is puur en alleen bedoeld om een positief imago van zich te uiten naar de gewone volk (lees: de host van de parasieten). Verder zijn ze nietsnutten en dat moet de domme massa vooral niet merken willen ze de continuïteit van hun parasitaire koninklijke feestje waarborgen.

porcodio | 17-04-12 | 10:49

En dan nog niet gesproken over de knalfeestjes op 't Loo met prins Pils. De deuren zijn daar goed op 't slot gebleven.

Kamervraag | 17-04-12 | 10:49

Als je een bikkel bent dan jaag je op olifanten met je blote handen. Neerhoeken zo'n kutbeest!

dlseth_ | 17-04-12 | 10:49

Het WNF kun je ook prima gebruiken om een Lockheed-miljoentje wit te wassen.

Morgenhout | 17-04-12 | 10:48

Sorry voor de dubbel.

compleet nutteloos | 17-04-12 | 10:47

Een fantje schieten en daarna je heup breken ik zeg KARMA

compleet nutteloos | 17-04-12 | 10:47

Een fantje schieten en daarna je heup breken ik zeg KARMA

compleet nutteloos | 17-04-12 | 10:46

Als je graag dieren af knalt, moet je je niet affiliëren met een clubje als het WNF.

Dat gezegd hebbende, WNF is hier wss niet blij mee, en dat kan ik begrijpen ook. Je moet het een beetje zien als "je kunt het nooit goed doen", denk ik. Zoals ze zelf zeggen: beste van twee kwaden is de plezierjacht gedogen, omdat dit netto meer dieren betekent die het wel overleven. Afgezien daarvan is dit gewoon een halfzachte laffe oplossing. Tief die gast eens heel snel uit je clubje?

Nietvoordekat | 17-04-12 | 10:46

Ach, het WNF doet natuurlijk ook heel veel goed.
Maar "de laatste losbandige WNF-Prins die we in Nederland hadden heeft bij leven eigenhandig de halve Serengeti leeg geknald. En die is als held de geschiedenis in gegaan." lijkt me geen recht doen aan Bernhard, die samen met o.a. Fentener van Vlissingen het WNF heeft opgericht. Dat waren trouwens ander tijden. Spaanse monarchen moeten met hun poten van olifanten afblijven. Dat dan weer wel.

kaskoeskielewan | 17-04-12 | 10:46

@La Bailaora | 17-04-12 | 10:38
Mooie mening, maar ga er maar van uit dat al die rijke zakenlui en koningen niet op safari gaan als er niks te knallen valt. En niemand in deze wereld betaald nu eenmaal +/- 70.000,- Euro voor een midweekje plaatjes kieken van grote dieren. Je hebt gelijk dat het ´kan´, maar erg reëel is het niet om dat te denken.

lame | 17-04-12 | 10:46

De adel jaagt, het pleps stroopt.

Conan de Rabarber | 17-04-12 | 10:45

Tinkebel likt haar overhangende bril erbij af.

Causa Sui | 17-04-12 | 10:44

Lol @ WNF
"Botswana heeft zeker 130.000 olifanten, dus met een paar minder is er geen olifant overboord"
"Afschieten dus die stampertjes, want we kunnen het geld goed gebruiken"
"Voor de goede orde: WNF verdient geen geld aan de trofeeënjacht, onze erevoorzitter echter wel"

vip33 | 17-04-12 | 10:44

Was dat WNF trouwens ooit niet eens opgericht door collega hoogheid Zijne Doorluchtige Grootwild Jager, Prins Bernhard?

Conan de Rabarber | 17-04-12 | 10:44

@kapotte_stofzuiger | 17-04-12 | 10:35
dat hadden ze inderdaad beter kunnen comuniceren. Gelukkig ben ik geen ´communicatie-manager´ bij WNF. Het lijkt me trouwens vervelend uitleggen aan een linksmensch die compleet geoxideerde neuronen bezit dat je met de jacht op olifanten de populatie kan laten groeien en dat als je deze jacht verbied je de olifanten als uitgestorven kan beschouwen. In de ommezwaai qua reactie is het WNF inderdaad hypocriet zoals je aangeeft. Een stukje damage-control dat ronduit vervelend uit het strotje komt. Het ´vervelende´ is natuurlijk dat 99% van haar leden principieel tegen de jacht is, ook al redt de jacht een bepaald dier...

lame | 17-04-12 | 10:42

Decadente adel.
Nagel aan de doodskist voor de economie!

Einde van de Domheid | 17-04-12 | 10:42

Precies Brusselmans! Leve de koningin!

Kutmug | 17-04-12 | 10:42

lame | 17-04-12 | 10:32 | + 0 -
Hetzelfde kan bereikt worden met een camera ipv een geweer. Wat mij betreft mogen journalisten een geweer gebruiken ipv een camera als ze deze king weer op de korrel nemen.

zeefert | 17-04-12 | 10:41

Het is al weer een tijdje geleden dat ik in Blijdorp was, maar toen hadden ze er een baby olifant die net naar buiten mocht. Als je dan ziet hoe zijn moeder en zijn tantes hem beschermen. Van mij hadden die Afrikaanse olifanten die Spaanse koning plat mogen trappen, was meteen het probleem van de monarchie opgelost.

Gutmensch aus 020 | 17-04-12 | 10:41

Die olifant is niet de eerste die een kogel tussen de ogen kreeg van Juan Carlos, hij schoot ook zijn eigen broer Alfons een kogel in het gezicht: nl.wikipedia.org/wiki/Alfons_van_Spanj...

Conan de Rabarber | 17-04-12 | 10:39

@lame | 17-04-12 | 10:32
Complete bullshit. Een koning kan ook hetzelfde geld uitgeven voor een safari en dan kunnen ook gewoon diezelfde parkwachters betaald worden.

La Bailaora | 17-04-12 | 10:38

Toch een verschil met hier, totale mediastilte zou ons ten deel vallen
@Bokito ergo sum | 17-04-12 | 10:31
Dat was ook in Spanje zo, tot het ongelukje van Juan Carlos, en het uitkwam. Toen was er geen houden meer aan.

La Bailaora | 17-04-12 | 10:36

@lame | 17-04-12 | 10:32
Communiceer dat dan als WNF: "1 geschoten olifant redt 10 andere". Wie is er hypocriet?

kapotte_stofzuiger | 17-04-12 | 10:35

@lame | 17-04-12 | 10:32

Redelijk zwart-wit. Er zijn wat mij betreft meerdere manieren om dit tegen te gaan. Een dierenmoord komt hier niet in voor.

Balzakius | 17-04-12 | 10:35

maxima zou zeggen dat ie een "beetje" dom is geweest.

9-buts | 17-04-12 | 10:34

Mijn naam is Koning Juan Carlos en ik houd van hobbies.

The prosecutor | 17-04-12 | 10:33

Zonder het jachttoerisme zou er op dit moment geen olifant meer over de steppen sjokken. Het lijkt inderdaad paradoxaal, maar het is de realiteit.

Ieder dorpje in het zuiden van dit prachtige continent weet wat een kudde olifanten in je gebied betekent: iedere keer als je denkt te gaan oogsten doen de olifanten dit voor je. Oftewel, vrouw en kinders met rammelende buikjes. Daar hadden stamhoofden wel een oplossing voor: alle olifanten naar de grond.

Tel daar de stropers nog een keer bij en in no-time zit afrika zonder haar gigant. Met dat geld wat ze ophalen worden dorpjes gevoed en parkwachters betaald om stropers tegen te gaan. Dat geenstijl op zo´n linkse manier omgaat met de jacht in afrika verbaast me. Had wel een wat beter onderbouwd standpunt verwacht. De WNF weet wel degelijk hoe de schoen in Afrika wringt, en zijn dus niet zo hypocriet bezig als geenstijl en andere linkse media.

lame | 17-04-12 | 10:32

Toch een verschil met hier, totale mediastilte zou ons ten deel vallen

Bokito ergo sum | 17-04-12 | 10:31

Kan ie geen zieke geriatrische stieren gaan afknallen in Spanje?

bello | 17-04-12 | 10:31

Ongelooflijk. Voor het vermaak een beetje beesten gaan lopen afknallen. Bah.

En dan allerlei smoesjes verzinnen, als: 'er zijn er teveel'. Hoezo? Wie bepaalt dat? Feit is dat het aantal olifanten in Afrika van 27 miljoen is teruggebracht naar 500.000 in een 100 jaar. Gaat goed, moet jij het nog effe verder naar beneden brengen.

Er zijn er ook een heleboel die de randstad overbevolkt vinden. Zelfde oplossing maar? Wordt leuk als het koningshuis dan los gaat in de vogelaarwijken. En dan al die andere flutargumenten van er zijn nog veel minder neushoorns. So? Of stropen is nog veel erger. So? Dan mag jij ineens wel gaan knallen?

Ik word echt ziek van mensen die dieren als nummertjes beschouwen.

La Bailaora | 17-04-12 | 10:31

Er begint een algemeen beeld te bestaan: geen enkel rationeel denkend volk wil kennelijk meer van dit soort opvreterts. Laten we een waddeneiland inrichten, daar kunnen we alle koningshuizen op kwijt. Opzouten, in Spanje, Denemarken, Nederland en overal in Europa: wegwezen. Tijd voor iets anders, zou ik zeggen. Leve de republiek!

Byter | 17-04-12 | 10:30

Ja Carlos, jagen op dieren is alleen sportief als
de dieren terug kunnen schieten. Faal monarch!

Prinses Krees | 17-04-12 | 10:28

Bernhard heeft ook leven gebracht in de Serengeti alleen was dat niet namens het WNF maar eigen initiatief.

blinde kip | 17-04-12 | 10:27

ik vind het ook onzin hij had beter naar de beekse bergen kunnen gaan ipv naar botswana af te reizen.

ganzo | 17-04-12 | 10:24

@ENDP 10:16
En daarna een potsierlijke feauteau met de prijs makon om lekker knus in de troonzaal te hangen ingelijst in 't ivoor van diezelfde prijs.

Omdat het kan.

Ashtrey | 17-04-12 | 10:23

Ja, die Bernhard hield wel van pijpen.

Call on the attacker | 17-04-12 | 10:23

Hoe estúpido kan je zijn?!1

James St John Smythe | 17-04-12 | 10:20

@ eerstneukendanpraten | 17-04-12 | 10:15
Nee, iets met een nieuwe actie die 5 weken zou duren, en na 1 week is het allemaal al op. Dus nog 4 weken 'nee' verkopen. Paarse broeken fail dus.

BeunDeHaas | 17-04-12 | 10:19

Misschien moeten een clubje beginnen dat als doel heeft om de Europese Koningshuizen te beschermen. Dan mag de erevoorzitter Juan de olifantenman afknallen

deministerpresident | 17-04-12 | 10:18

Ashtrey | 17-04-12 | 10:14 | + 0 -

En je hoort ze ook al van kilometers ver aankomen of je laat iemand met een heli eerst het terrein verkennen. Die beesten stop je niet weg achter een struik...

eerstneukendanpraten | 17-04-12 | 10:16

-weggejorist-

Montgomery Burns | 17-04-12 | 10:15

@kapotte_stofzuiger | 17-04-12 | 10:13
Met zonnebril.

Pasta-saus | 17-04-12 | 10:15

BeunDeHaas | 17-04-12 | 10:14 | + 0 -

Is dat met die reclame met dat dikkertje van de plus of zeau?

eerstneukendanpraten | 17-04-12 | 10:15

@ENDP 10:05
Precies wat ik eauk dacht, Juan Carlos is zo'n erbarmelijke schutter dat alleen een olifant vanaf 5 mtr. nog net te doen is. Faal.

Ashtrey | 17-04-12 | 10:14

Niet alleen de koningsluizen die hiermee over de schreef gaan. Ik heb bij de Beekse Bergen (afd. wildpark) gewerkt. Daar werden hooggeplaatste gemeentebestuurders uitgenodigd om een lastige leeuw af te knallen.

wakker worden | 17-04-12 | 10:14

Charles Bukowski | 17-04-12 | 10:11 | + 0 -

Ja, dat waren nog eens echte wilde zwijnen met een groot hek eromheen daar...

eerstneukendanpraten | 17-04-12 | 10:14

Het WNF draait harder dan een draaimolen dus.
Sowieso al vreemd dat je als erevoorzitter denkt een olifant te moeten schieten. Waar zit je dan met je gedachten?

Trouwens GS, even een stukje offtopic: krijgen we vandaag de Harry Piekema fail van 2012 ook nog te lezen?

BeunDeHaas | 17-04-12 | 10:14

Meteen demonstreren voor tapasbars! Op luide toon een boycot op de import van Seat's afdwingen (dondert niet dat die in D worden gemaakt). Op Schiphol de uittocht van pensionado's naar Benidorp blokkeren. Ach, was het maar weer de jaren tachtig, toen symboolpolitiek nog tot de nationale folklore behoorde.

Ja nee, geen mening | 17-04-12 | 10:13

@Pasta-saus | 17-04-12 | 10:06
Voetballende olifanten?

kapotte_stofzuiger | 17-04-12 | 10:13

Nergens goed voor!Koningshuis.
Zoveel is duidelijk.Dierenbeul !
Gevalletje van degeneratie.
Lekkr limpen, lafaard.

Ratzing. | 17-04-12 | 10:13

Dieren doodknallen; NOOIT cool.

Pearlyan | 17-04-12 | 10:12

De koning van Hispanje heb ik altijd geëerd. Maar nu even niet.

lekkurlinx | 17-04-12 | 10:11

Bernhard was ook al zo'n echte dierenvriend. Die zat gewoon met zijn Mauser op den luie zetel bij de vaste voederplaats om 'wilde' zwijnen af te schieten. De held.

Charles Bukowski | 17-04-12 | 10:11

* zin krijgt in een heerlijk stukje pandavlees *

kraaghaar | 17-04-12 | 10:10

Deze man is oerdom, leeft nog in de tijd van "de man moest jagen", triest!

lanexxx | 17-04-12 | 10:09

Carlos Jakhals II

Boeriboerivogel | 17-04-12 | 10:08

Reisje á 64K.. Wat heeft het vakantiepark van Wim-Lex en Maxima ook alweer gekost ? Ik vind het lullig voor het olifantje, maar wij worden drie keer zo hard in de rug gestoken door het Koninklijk huis..

Balzakius | 17-04-12 | 10:08

"Het akkefietje waarbij de Spaanse koning in Botswana een olifant tussen zijn ogen pofte en daarbij zijn heup brak begint dramatische PR-gevolgen te hebben voor het Wereld NatuurFonds."

Botswana.... hmm... Borswana... waar kwam ook alweer die man vandaan, die illegaal die zichzelf ophing?

Botswana dus. Het is er zo gevaarlijk dat de Spaanse koning er gaat jagen, of wellicht is het daarom daar zo gevaarlijk.

Kaas de Vies | 17-04-12 | 10:08

Where is the Spanish Inquisition?

Kingeef1975 | 17-04-12 | 10:08

Ik zeg kudtolifanten..

aherzenberger | 17-04-12 | 10:06

Niet natuurlijk, daar weet @parsons alles van.

Pasta-saus | 17-04-12 | 10:06

Alleen als je er een tas van kan maken.

Kaas de Vies | 17-04-12 | 10:06

Ik snap die gast wel, zo'n olifant kun je moeilijk missen, ook al sta je op meer dan 100 meter afstand...

eerstneukendanpraten | 17-04-12 | 10:05

Ondertussen schiet het WNF het liefst iedereen neer die het waagt een 100 watt gloeilamp te gebruiken.

kapotte_stofzuiger | 17-04-12 | 10:05

Ach die Koningshuizen kijken allemaal neer op het Burgergepeupel..

Kromme Banaan | 17-04-12 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken