Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Razzia van moslimfundi's in Frankrijk

arabsyusodramatic.jpgDe extremistische gekkies-brigade van de Franse politie is druk bezig sinds de veldslag in Toulouse van Mohamed Merah. Vandaag zijn tien vermeende haatbaarden opgepakt, nadat er vorige week al negentien de nor in gingen. Dat is een flink roedel lone wolves, alles bij elkaar. Sarkozy laat even zijn harde hand zien, zo vlak voor de verkiezingen. Korte metten met het moslimextremisme, hij doet het. Niet dat het heel zinvol is, natuurlijk. Dat is het nadeel van extremisme. Doe je niks, dan gaan ze ongestoord door met het opbouwen van hun guerrillaleger. Bij de islamvlegels van Forsane Alizza werden diverse AK-47's, geweren en pistolen gevonden tijdens de razzia. Pak je ze hard aan en sodemieter je ze in de cel, dan zullen ze zich alleen maar gesterkt voelen in hun standpunten en twijfelfundi's over de streep trekken door te schmieren met onderdrukking door de westerse staat. Het Hydra-effect. En als u aan komt kakken met fatsoenlijk dialoog lachbrullen ze u uiteraard helemaal de tent uit, want 'dialoog' betekent in haatbaardjargon gewoon stereo-monoloog. Kortom, doorgeslagen islamitische haatmeneren zijn per definitie een Catch-22. Hetgeen overigens opgaat voor elke vorm van extremisme, ook de joodse, hindoestaanse, rechts-extremistische, christelijke en Breivikiaanse variant. In Frankrijk voelen ze zich in ieder geval volledig gerechtvaardigd om de koranistische geweldsverheelijkers op te pakken en het land uit te flikkeren. Oprotten met je middeleeuwse woestijnprincipes, geweldsgeile oproepen en verering van Mohamed Merah als held. Dat doe je maar lekker thuis, niet in het land wat je gastvrij heeft opgenomen. Ongeacht de consequenties en de reactie van de extremisten, niet over je heen laten lopen als land is altijd +1. Kunnen we hier nog wat van leren. Doei Doei.

Reaguursels

Inloggen

@Nafta78 | 04-04-12 | 14:10
Dat lijkt maar zo..

Nee echt.

atm0s | 05-04-12 | 10:14

Zal nooit in NL gebeuren, allemaal lafaards. Bang voor de mussies hoor.

OudRotjeknorrer | 05-04-12 | 01:45

Heeft iemand dit al opgemerkt? Franse moslimorganisaties roepen op tot een "mars tegen de radicale islam" op 15 april.
Voor de Fransbeheersenden onder u: www.lefigaro.fr/flash-actu/2012/04/02/...

GS Bach | 05-04-12 | 01:40

Flappie2006 | 04-04-12 | 15:34 | + 1 -

waarom altijd het probleem vergroten, dat er weinig van dit soort gekken zijn zou ook kunnen betekenen dat we dus in een redelijk gezonde wereld leven.

denk.toch.eens.na | 04-04-12 | 22:23

Alle vormen van extremisme zijn hetzelfde? Ook een extremistische Jain? Of een extreem verlichte (in de zin van Jonathan Israels)? Een behoorlijk D66-standpunt van Quid.

Zuurkool met Worst | 04-04-12 | 22:16

Je komt pas in een catch 22 als je het ene zegt en het andere doet. Ga je de uitwassen ervan elimineren ontstaat inderdaad het Hydra effect. Minder cryptisch: er bestaat GEEN joods of rechts extremisme want die zijn gebonden aan 1 situatie en willen slechts verandering. Die opheffen zal het Hydra effect ( bij eliminatie van kopstukken wordt de groep niet minder sterk maar juist sterker)NIET optreden. Bij een multikultuur die ERVAN UITGAAT dat immigranten de gewoontes en cultuur van het gastland overnemen juist WEL. De multikultuur bestaat nl al niet meer want groepen (..) mogen hun identiteit behouden dus uitzetten van moslim extremisten is symboolpolitiek. Er komen er 2x zoveel voor terug. Dus als de multikultuur niet meer bestaat rest nog het uitzetten van ALLE moslims..

zoisut | 04-04-12 | 18:47

Biff Eagleburger | 04-04-12 | 16:08
een oorlog is niet altijd met wapens ten strijde trekken, dus zet dat antieke beeld eens uit je hooft en kijk eens om je heen. Heel europa is een vergaabak aan het worden van al het schuim dat hier maar heen wil komen, onder de het mom van de multikultuur, en dat sprookje wordt alleen in westerse landen aan de burgers opgedrongen, en dat terwijl het vreemdevolk dat hierheen komt, niet wil dat hun eigen land ook een vergaarbak wordt, of dringt dat niet door in je bekrompen hersens? Alle westerse landen zullen veranderen, en alle niet westerse landen, en dna vooral moslimlanden zullen blijven zoals ze zijn, en zullen onze way of life er nooooooooit en te nimmer accepteren of officieel toestaan, dus wrijf de stront uit je ogen en wordt eens wakker, naieve sukkel!

von sokkenstopfen | 04-04-12 | 17:22

Hölzenbein | 04-04-12 | 15:35
alsof je niet weet wat het betekend.

von sokkenstopfen | 04-04-12 | 17:16

ome roon probeer hiervoor natuurlijk een reddingsactie voor te regelen...

wWsMo0nw@lk3r | 04-04-12 | 16:39

@Lyrthion | 04-04-12 | 12:22 |
Het gaat NIET om de gemiddelde Ali-modali maar om levensgevaarlijke islamofascisten.
-
Voel je je verwant met die randdebielen of zo?

Ahasveros | 04-04-12 | 16:12

@von sokkenstopfen | 04-04-12 | 14:49

Weer een typisch voorbeeld van wishful thinking. Er is geen oorlog, hoe je het draait of keert. Dat jij dat heel graag wilt omdat je dan eindelijk je gram kan halen is heel wil nog niet zeggen dat ook maar enigszins een reëel beeld is. Je maakt jezelf wat wijs en gelooft in die veiligheid die jou dit biedt.

Biff Eagleburger | 04-04-12 | 16:08

@Hölzenbein | 04-04-12 | 15:45
Nee, ik zat niet in 'die Haagse tram'.

Nafta78 | 04-04-12 | 15:55

@Nafta78 | 04-04-12 | 15:42
Ach, wat flutblogjes niet allemaal plempen. Neem je pilletjes. Ik ga een topic hoger op want ik ben het al zat met je. Zat je trouwens ook in die Haagse tram en deed niets of is dat te off topic.

Hölzenbein | 04-04-12 | 15:45

@Hölzenbein | 04-04-12 | 15:33
Dus, zoals u ziet, zit het hout niet enkel in uw been, maar ook in, wat door moet gaan voor, uw hoofd.

Nafta78 | 04-04-12 | 15:43

@Hölzenbein | 04-04-12 | 15:33
Ooohhhh, maar JIJ wilt geen argumenten aanvoeren, MAAR IK WEL!
BAM! www.volkertvandergraaf.net/Links/groen...
Nog meer?
Say please... I've got plenty...

Nafta78 | 04-04-12 | 15:37

@von sokkenstopfen | 04-04-12 | 15:26
Multikul is volgens mij een scheldwoord (van rechts?) of niet? Voor de rest kan ik niet veel met dat woord. Een beetje gebakken lucht zou ik zeggen.

Hölzenbein | 04-04-12 | 15:35

geweldsverheelijkers = geweldsverheerlijkers
Verder erg stoere praat over een zeer complex probleem. Maar godsdienstvrijheid is ongelijk aan opruiing, iets waar veel mufti en imam toch dagelijks mee bezig zijn door te veel contact met het boek en waandenkbeelden over een groot kalifaat. Die idioten kun je beter het zwijgen opleggen en buiten je landsgrenzen zetten i.p.v. de labiele Mohamed Merah-tjes die doordraaien na wat kleine tegenslagen in een Westerse maatschappij. Zij zijn slechts de oogst van het voortdurende haat zaaien door deze "geestelijke" voorgangers. Het is nog best opmerkelijk dat het in Europa zo weinig voorkomt dat er weer één door het lint gaat.

Flappie2006 | 04-04-12 | 15:34

@Nafta78 | 04-04-12 | 15:19
OK, ik heb al aangekondigd de discussie te stoppen met u want het heeft geen zin, maar u gaat ook nog leugens vertellen. Van der Graaf, de malloot die die andere malloot omgebracht heeft was geen groenlinkser. Meer zeg ik niet want u bent het niet waard als u als discussiestandpunt al begint dat ik onder een steen vandaan moet komen, dus nu definitief einde discussie. Wiedersehen.

Hölzenbein | 04-04-12 | 15:33

Hölzenbein | 04-04-12 | 14:59
Als je maar niet gaat beweren dat de multikul een idee van rechts was, want dan kom ik niet meer bij van het lachen.

von sokkenstopfen | 04-04-12 | 15:26

Gematigde moslims gematigde Katholieken ?
Zijn dat niet gewoon hypocrieten ? Ik ken ook een turk die " gematigd moslim " is vooral als er een fles whiskey op tafel staat ?
Frankrijk is goed bezig oppakken en laten verdwijnen, kijk bij alle salafisten zo eens binnen en schrik wat je tegenkomt

Balikbayan | 04-04-12 | 15:23

@Hölzenbein | 04-04-12 | 15:10
CDA heeft, waar het vreemdelingen en ontwikkeling beleid aan gaat, een bijzonder linkse koers gevaren:
Balkie IV: nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Balkenen...
Balkie III: Hoax fail deaud voor het begon
Balkie II: nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Balkenen...
Balkie I: Hoax fail deaud voor het begon door kapotmollen van professor Pim Fortuyn door Groen(s)LinkserT Volkert von der G.

IV was links
II was Overwegend rechts.

En daarvoor?
Paars, paars, paars, paars, met heel veel daar kan nog meer allochtoon spul bij. Kon niet op. Realisten moesten hun bek houden en mee gaan in de linkse "kan niet op" utopie van deze extreem linkse kameraden.
Joh..., echt?
Next...

Nafta78 | 04-04-12 | 15:19

@Nafta78 | 04-04-12 | 15:07
Ow, eerst word ik met "u" aangesproken en nu de pilletjes uitgewerkt zijn komt "je" weer om de hoek kijken.

Zeg maar wat ik moet ontkennen want ik weet niet waar U het over heeft. En welke èchte argumenten, die argumenten waarmee ik U naar de zin praat? Come on zeg... En een discussie die verder gaat met dat ik onder een steen vandaan moet komen stopt bij mij abrupt. Dus nu. *zwaai*

Hölzenbein | 04-04-12 | 15:15

@Nafta78 | 04-04-12 | 15:05
Ik weet niet waar u gewoond heeft de laatste 15 jaar maar in mijn land, Nederland, waren VVD en CDA overwegend aan de macht (nu overigens nog: helemaal graties informatie voor u) en die kan je toch niet echt links noemen, of wel soms? Of bent u de Balkenelendes, Van Agtjes, en Lubbersjes alweer vergeten voor het gemak?

Hölzenbein | 04-04-12 | 15:10

@Hölzenbein | 04-04-12 | 15:03
Via social media wordt anders hele regeringen omver geworpen.
Wil je dat ontkennen?
Echt?
Kruip eens onder die steen vandaan...
En klim eens van die, aan splinters gereden, stokpaardje over anonimiteit af.
Pim Fortuyn, Theo van Gogh, Ehsan Jami, etc...
Zo, en kom nu eens met èchte argumenten...

Nafta78 | 04-04-12 | 15:07

Gruppendrieter | 04-04-12 | 12:13 |
"In dit door de PvdA bezette land is zoiets niet mogelijk."
--------------------------------------
Net voor verkiezingen en met (denkbeeldig) de PvdA in de regering, zou ik me dat zelfs onder PvdA-bewind kunnen voorstellen.

WirMachenMusik | 04-04-12 | 15:07

@von sokkenstopfen | 04-04-12 | 14:59
Wie zegt dat mijn reizen vakantiereizen zijn/waren en tijdelijk. Je bent volgens mij echt nog niet buiten je dorp geweest of wel? Dat met die grote smoel opentrekken doe jij toch ook? Waarom zou een 'buitenlander' die hier al jaren werkt en woont of zelfs hier geboren is dat niet mogen doen volgens jou? Geef mij daar eens een gegronde reden voor.

Hölzenbein | 04-04-12 | 15:07

Wedden dat deze 29 moslimextremisten linea recta naar NL komen.
Zij zullen hier met open armen ontvangen worden door mevrouw Sonja Barend.

Ella | 04-04-12 | 15:06

@Hölzenbein | 04-04-12 | 14:59
Oh echt? Meende dat het toch echt overwegend links is geweest in de laatste 15+ jaar.
En dan hebben we nog de gemeentes die een dikke middelvingerT opsteken naar de TK als het om het uitvoeren van wetten gaat. Veelal zijn burgemeestersposten een onderdeel van de PvdA en D66 banen carrousel. U is abuis. Vreemdelingen beleid werd en wordt al sinds de jaren '60 bepaald of anders gedwarsboomd.
Kom nou...

Nafta78 | 04-04-12 | 15:05

@Nafta78 | 04-04-12 | 14:59
Wie zegt dat ik niets doe? Vroeger heb ik nog gedemonstreerd tegen dingen. Vandaag de dag zie je nagenoeg geen demonstraties meer, dus waar is dat verzet? Toetsenbordverzet? Klakkeloos (ook anoniem) op Wilders stemmen die ook geen reedt doet? Laat mij niet lachen. Ga dan de straat op als iets niet bevalt, maar nee achter het toetsenbord zijn we allemaal stoer.

Hölzenbein | 04-04-12 | 15:03

@Reinaert | 04-04-12 | 13:28

Ik begrijp verdomd goed wat jij bedoelt, en dat is totaal het tegenovergestelde van wat ik bedoel.

Het gaat er niet om, dat mensen die mij niet aanstaan uit mijn leefomgeving geweerd worden, want daar valt inderdaad op te Godwinnen bij het leven.
Het gaat er om, dat mensen die een ideologie aanhangen die mij het liefst dood wenst, uit mijn omgeving geweerd worden.

Het eerste betreft mensen die ik niet mag, om hun mening of wat dan ook. Niettemin laat ik ze in alle vrijheid die mening hebben. Ons wederzijdse goede recht.

Het tweede betreft mensen die mij niet 'mogen'. En dan in de vorm van een levensbedreigende ideologie voor mij en de gehele westerse moderne samenleving. En dat mogen we best willen weren. Uit lijfsbehoud.

ZKH EénOog | 04-04-12 | 15:02

Nog even geduld beste jihadisten. Nadat Sarkozy opnieuw verkozen is tot president, kunnen jullie weer zo'n vijf jaar ongestoord je gang gaan.

WirMachenMusik | 04-04-12 | 15:02

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 13:56
Tuurlijk heeft u daar een punt, wil ik ook allerminst van weg lopen. Laat ik het dan iets genuanceerder stellen zonder de moslim als persoon onheus te willen bejegenen. Er is in onze Westerse beschaving * waar hier en daar best nog iets aan schort btw * en binnen onze Westerse cultuur simpelweg GEEN plaats voor een religieuze stroming, ook goedbeschouwd niet achter de voordeur maar dat terzijde. Zeker niet als het een religieuze stroming betreft die zich in beginsel sterk afzet cq dient af te zetten tegen wat u en ik als waarde en norm betrachten.
En vind ik daarom wellicht dat moslims hier niet thuis horen als ze hun geloof coupe que coupe willen blijven belijden zonder enige vorm van religieuze, culturele en maatschappelijke integratie......?

de directeur | 04-04-12 | 15:02

Nog even geduld beste jihadisten. Nadat Sarkozy opnieuw verkozen is tot president, kunnen jullie weer zo'n vijf jaar ongestoord je gang gaan.

WirMachenMusik | 04-04-12 | 15:02

@von sokkenstopfen | 04-04-12 | 14:49
Overigens zijn er rechtse partijen aan de macht de laatste pak em weg 15, 20 jaar, en nog steeds, dus niet telkens weer dat zwarte petertje naar links schuiven a.u.b. Gelukkig zijn er nog wat linkse partijen die tegenwicht bieden tegen de bezopen plannen van rechts. Daarom hou ik van een democratie. Komt altijd wel goed op een of andere manier.

Hölzenbein | 04-04-12 | 14:59

Hölzenbein | 04-04-12 | 14:40
ja over de wereld reizen is erg leuk, want dan zie je leuk volk dat geen noodzaak ziet om naar het westen te verhuizen, omdat ze gelukkig zijn in hun eigen land. Het is dan ook het schuim der aarde dat in hun eigen land mislukt is en hierheen trekt, en ineens ontdekt dat ze rechten hebben en ze een groete smoel kunnen optrekken, waarvoor ze in hun eigen land in de bak waren beland, dus flikker op met je valse ideaalbeeld van een paar vakantieadresjes, want dat zijn momentopnamen, en niet iets waar je permanent naast hoeft te wonen!
Ik ken zelfs en gast die naar spanje is verhuist geweest, en die was altijd vol lof, omdat hij in de vakanties daar altijd zulke leuke mensen tegenkwam, maar toen hij er ging wonen en aan het werk moest, werd hij als een stuk vuil behandeld, dus een tijdelijk vakantie zegt helemaal geen klote over de ware aard van het volk dat er woont.
Het is net als een feestje. Leuk dat je bepaalde gasten weer eens ziet, maar ook leuk als ze weer opgerot zijn, maar in dit feestje gaan de feestgangers niet meer weg en komen ze naast je wonen, en dan kom je er achter wat voor teringlijers het wel niet zijn.

von sokkenstopfen | 04-04-12 | 14:59

@Hölzenbein | 04-04-12 | 14:55
Niets doen is ook iets doen.
Geen keus is ook een keus.
Dan liever verzet.
Geen tolerantie voor het intolerabele.
Verzet... en hard.
Maar wel zo civiel mogelijk.

Nafta78 | 04-04-12 | 14:59

@Greetje Duisenberg | 04-04-12 | 14:56
En de bloksnor gaat naarrrrrr, Duisenberg!
Jawohl, want volgenz der Doisenberg ist es wieder der vaut von der Juden.
Ordnung muss sein!

Nafta78 | 04-04-12 | 14:57

Merah was toch een setup?
.
Na Afghanistan, is ie blijkbaar getraind in notabene Israël.
.
Zou zo maar kunnen in het Frankrijk van Sarkozy. Dooie raad van state leden in hotelkamers, DSK!
.
911 met Franse slag?

Greetje Duisenberg | 04-04-12 | 14:56

@von sokkenstopfen | 04-04-12 | 14:49
Nogmaals, maak je niet zo gek man. Over 40 jaar ben je misschien al de pijp uit en als je zo door gaat al vroeger. En wat heb je dan gehad? Ga je naar je graf als een grumpy old man. Wil je dat? Geniet van het leven.

Hölzenbein | 04-04-12 | 14:55

Even een pilletje onder de tong, von sokkenstopfen?

phantom2 | 04-04-12 | 14:51

Biff Eagleburger | 04-04-12 | 14:18
dude, er si wel degelijk een oorlog gaande, alleen dit keer ( zo goed als) zonder wapens, maar gewoon door aantallen. Jij krijgt 1 kind, dan krijgen zij er 3, dus hoe denk je hoe dat er over 40 jaar uitziet?
Het is gewoon een sluipende invasie die al ruim 30 jaar aan de gang is, en die stopt niet zolang linkse partijen aan de macht zijn. Als ik eens terugblik naar mijn kinderjaren, dan zie ik alleen blanke kinderen in de straat spelen, en hadden we nog een luikje in de voordeur waar we onze arm binnen staken om de deur van binnenuit open te doen, en waren alle winkels op het plein van nederlanders. Nu lijkt het wel fucking buitenland met al die vreettenten en belwinkels, en is het straatbeeld veanderd in kopvodden en bebaarde soepjurken, en is de voordeur met luik al 30 jaar geleden vervangen voor een dicht exemplaar. Dan ben ik 15 jaar geleden op m'n eigen gaan wonen in een toen nog overwegend blanke wijk, maar ook die is langzaam veranderd in een allochtonenwijk waar nu veiligheidscamera's worden opgehangen omdat men niet meer veilig over straat kan,
en dat in slechts 15 jaar tijd! Dan is er nog een antilliaans mokkel nast mij komen wonen, en die dacht dat ze kon doen en laten wat ze wilde, dus herrie stampen tot diep in de nacht, e nals ik daar wat van zei, dan kreeg ik een grote smoel en als antwoord dat ze in haar kiet mag doen wat zij wil. Ik heb toen gedreigd dat als ze zo doorgaat, ik maatregelen ga nemen, dus is ze gelukkig rustig geworden, maar dat had ook anders kunnen uitpakken. Dan heb ik nog een buurvrouw van 85 jaar, en hou ik m'n hart vast voor hetgeen daar komt te wonen als zij over een paar jaartjes de pijp uit gaat. Dus lul niet dat het allemaal wel meevalt, want het wordt steeds moeilijker om buitenlands tuig te ontlopen, tenzij je nog poen genoeg hebt om een te duur huis te kunnen kopen, waar dat paupervolk geen geld voor heeft, en je dan nog enigsins veilig kunt wonen, zonder opgescheept te zitten met die geweldige verrijking die ook wel de multikul wordt genoemd!

von sokkenstopfen | 04-04-12 | 14:49

- What are we gonna do today, Brain?
- The same thing we always do, Pinky, try to take over the world!

kraaghaar | 04-04-12 | 14:47

Nafta78 | 04-04-12 | 14:04
My mistake.. Meende dat van je gelezen te hebben.

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 14:46

@Graaf van Egmont | 04-04-12 | 14:28
Ik heb inderdaad ook veel over de wereld gereisd. En u heeft gelijk in wat u zegt. Alleen is het zo verdomde eenvoudig om een extremistische haatsite(s) op te zoeken waarvan je telkenmale filmpjes kunt downloaden van volidioten die zich zelf opblazen of andere mensen vermoorden. Dat bestaat helaas dat opblazen en doden, maar aan de goede dingen worden - zoals u terecht zegt - geen krantenkoppen gewijd.

Wat mij het meeste ergert is dat mensen in Nederland met hun volgevreten pens steeds maar klagen over anderen. Lui die nog nooit buiten Rotterdam of Amsterdam geweest zijn en de hele waarheid van de wereld alleen maar uit de media put. Ben eens benieuwd of die lui ook de slechtbetaalde kutbaantjes van die mensen gaan doen als ze ze uiteindelijk helemaal verdreven hebben uit dit land. Maar nee, daar zijn ze te fijntjes voor... Maar wel klagen.

Hölzenbein | 04-04-12 | 14:40

It,s started!

jadoei | 04-04-12 | 14:31

Gekke naam; "GIPN". Je zult zo heten. Overigens +1 voor dit soort acties. Uitzetten is nog te goed voor ze. De enige fun die ik fundi's gun is een fundering. Van beton.

phantom2 | 04-04-12 | 14:29

Gematigde moslims, is de Islamitische studentenvereniging van de VU gematigd? Je zou denken van wel. Immers in het Westen opgegroeid en academisch opgeleid. Maar als puntje bij paaltje komt gaan ze op hun knieën voor een extremist met het radicaalste gedachtegoed denkbaar. Vertel mij dan eens, o alwetende linksche kliek, waar moet ik die gematigden vinden? Op straat zie ik ze niet, op het nieuws ook niet en in de universiteiten zoals gezegd ook al niet. Zitten ze verstopt, ondergedoken of is het misschien toch niet zo'n grote groep als ons dagelijks wordt wijsgemaakt?

H.Stiglitz | 04-04-12 | 14:29

Wat Hölzenbein zegt. Wie net als ik veel over de wereld heeft gereisd weet dat 99% van alle mensen net zo gewoon zijn als wijzelf. Daar worden echter geen krantenkoppen aan gewijd.

Graaf van Egmont | 04-04-12 | 14:28

@von sokkenstopfen | 04-04-12 | 14:11
1. 58
2. ik stem niet dus ook niet PvdA, dus niet zo vooringenomen graag
3. maak je niet zo druk man, mijn kinderen zijn volwassen en hebben net als ik geen problemen met de Moslims. Wel allemaal met de extremisten, maar die komen zowel bij Moslims (recentelijk alweer Toulouse) als bij rechts voor (Breivik en andere idioten). En ze hebben problemen met mensen die alles maar over een kam scheren zoals Wilders en consorten
4. probeer met deze verrotte wereld te leven, dat overigens niet alleen door extremisten verrot is
5. zoek de dialoog met andere 'soorten' mensen. Ze zijn er en zullen er ook blijven en nee, het zijn geen terroristen. Hoogstens wat scooterkloodtzakjes. Maar ja, zo heb je ook NVU kloodtzakjes. Er zijn altijd extremen en die zullen er altijd blijven.

Hölzenbein | 04-04-12 | 14:23

"Hetgeen overigens opgaat voor elke vorm van extremisme, ook de joodse, hindoestaanse, rechts-extremistische, christelijke en Breivikiaanse variant"

Gaap... ja hoor
Waarom vergeet je nou de gevaarlijkste variant Quid? Zeker omdat die niet religieus van godsdienstgekkies, maar seculier is.. Waarom noem je nou toch niet éerst de tiranniek, extremistische PoMo linkse belijdeniskerk, terwijl die is doorge-etterd in werkelijk alle gelederen van de macht? Die ervoor gezorgd heeft dat we het enige extremisme waar de mensen bij bosjes dood van neervallen fatsoenshalve niet gewoon rechtstreeks mogen aanwijzen?

Het énige extremisme dat de wereld terroriseert, dat schaamteloos moordt en vernietigt, all over the world: het islamistische dus, mag op last van de krankzinnige pc-kerk níet specifiek vermeld worden als een toch wel eh, apárt geval, zonder dat je er al die andere bijsleept, vanwege asdat je anders rascimineert..

Nog een boel joodse, hindoestaanse en christelijke moordaanslagen te melden gehad lately Quid? Ergens?
Nog levensgevaarlijke joodse, hindoestaanse en christelijke geestelijken on the news die staan te gillen om moord, roof en de vernietiging van het heidense westen?
Anywhere?

J. van Gaal8771 | 04-04-12 | 14:20

@von sokkenstopfen | 04-04-12 | 13:53

Rot toch eens op met die oorlogsverklaring van je. Er is geen burgeroorlog en als er al maar iets uitbreekt wat daar op lijkt, dan ligt dat mafkezen zoals jij. Schijterd.

Biff Eagleburger | 04-04-12 | 14:18

Hölzenbein | 04-04-12 | 14:01
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb nog een tijd meegemaakt dat er maar 1 turk in de klas zat,
en je nagenoeg geen buitenlander op straat zag, en dat is nog maar 30 jaar geleden, dus kun je nagaan in wat voor een korte tijd die tiefusmoslims ee ngrote bek zijn gaan opzetten en eisen zijn gaan stellen, die ook nog eens zijn ingewilligd ook! En dat gaat maar door en door, net zolang je je eigen niet meer velig voelt in je eigen land! en dan wil ik het niet eens hebben over de vele wijken in heel europa waar je als europeaan niet meer kunt of zelfs mag komen.
Maar droom lekker verder, en stem maar weer op een partij vd allochtonen, want dan kunnen jou kids straks mooi buigen voor de pislam. Ik niet, want ik ben zo verstandig geweest om geen kids in deze verotte wereld en vooral verot land op de wereld te zettten.

von sokkenstopfen | 04-04-12 | 14:11

Sorry voor dubbelpost.
Blijkbaar kan de GS plugin niet omgaan met een dubbele @ verwijzing en resulteert dat in een dubbel post. Note to devs! ;)

Nafta78 | 04-04-12 | 14:10

@Bertus Betonsloper | 04-04-12 | 14:05
Daar is Ehsan Jami ooit mee begonnen.
Die kon toen ook op volle medewerking van de PvdA en overig links rekenen.
Oh nee, toch niet...

Nafta78 | 04-04-12 | 14:07

@La Bailaora | 04-04-12 | 13:57
@EUgenio | 04-04-12 | 13:52
Maar zie ook hoe het hen vergaat.
Tot dusver de tolerantie van (een groot deel van de) Moslims.

Nafta78 | 04-04-12 | 14:06

La Bailaora | 04-04-12 | 13:57
.
Juist. Er zou veel meer aandacht moeten zijn voor de groeiende groep zelfverklaarde EX-moslims. Zij verdienen ons respect en onze bescherming. Dat is de groep die voorop loopt in het 'ontislamiseringsproces'.

Bertus Betonsloper | 04-04-12 | 14:05

@von sokkenstopfen | 04-04-12 | 13:53

Maak je niet druk. Zolang iedereen de vrijheid heeft om te zeggen en geloven wat hij wil, is er weinig aan de hand, laat staan dat het oorlog is. We leven in een tolerante en vrije multiculturele samenleving, en daar verandert niets aan, ook niet door ons populistje Wilders.

EUgenio | 04-04-12 | 14:05

@Absoluut niet waar | 04-04-12 | 13:52
Ik zeg niet dat er geen gematigde Moslims zijn. Heb je mij nergens zien beweren.

Nafta78 | 04-04-12 | 14:04

@von sokkenstopfen | 04-04-12 | 13:53
Ach man, maak je niet zo gek.

Hölzenbein | 04-04-12 | 14:01

@EUgenio | 04-04-12 | 13:52
Moslims die seculariseren zijn ex-moslims, bv. Ayaan, Salman Rushdie of Wafa Sultan. En daar kunnen er niet genoeg van komen.

La Bailaora | 04-04-12 | 13:57

de directeur | 04-04-12 | 13:27
Maar dan weet je ook dat er wel degelijk een verschil zit in de opvatting van verschillende moslims.

Je hebt gelijk wanneer je stelt dat je moslim bent of niet bent. Een tussenweg is er inderdaad niet. Maar je kunt toch beamen dat er wel degelijk een verschil zit in de beleving en daden van verschillende type moslims?

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 13:56

EUgenio | 04-04-12
Flikker op met je 99%, en anders daag ik je uit om even met mij mee te rijden, zodat ik je even midden in de nacht kan dumpen in wat islamitische enclaves.
Eens kijken of je dan ongeschonden de wijk uit komt, en je nog steeds denkt dat 99% brave hendrikjes zijn.
Ik daag je dan ook nog eens uit om een nederlandse vlag op je kleding te dragen, want je moet wel laten zien dat je trost op je land bent, want dat doen de moslims ook. Verder zou ik je kunnen begraven onder een berg linkjes naar video's waarin de islam europa overneemt, en diens aanhangers een bloedhekel hebben aan alles wat westers is.
Het is dan ook geen 5 voor, maar 5 over 12, en van mijn part breekt nu de oorlog uit waarbij we schoon schip maken met zowel de islam als ook de linkse politiek, want vooral die laatste is schuldig aan de islamitische invasie van haatvolk dat er alleen op uit is om hun eigen normen, waarden en religieuze wetten er doorheen te duwen, en alles wat westes is, te negeren. Het is al jaren oorlog, alleen dit keer wordt hij uitgevochten door aantallen, en zullen de hakbarren niet rusten totdat zij een flinke groep vormen die sterk genoeg is om ons de oorlog te verklaren, en reken maar dat dan ook het overgrote deel van jou zogenaamde brave moslims de kant kiezen van hun haatbroeders. En zeg niet dat dit onzin is, want neem dan maar eens libanon dat ooit een overwegend westers land was, en waar ze de fout hebben gemaakt om de islam z'n gang te laten gaan.
Zoek maar eens op wat er van libanon geworden is,
dan weet je meteen hoe de toekomst in europa er uitziet!

von sokkenstopfen | 04-04-12 | 13:53


Als je moslim bent dan ben je per definitie totaalgestoord. En 1,2 miljard zijn wat meer dan "een paar".
Stormageddon | 04-04-12 | 13:14 |
.
Dat bedoel ik. Dat je, levend in de haatdragende hel van een islamitische samenleving, nooit beter zult weten kan ik me voorstellen. Maar wie hier de vruchten van de Vrijheid heeft geplukt, het verschil heeft geproefd tussen Vrijheid en onderdrukkende religieuze waanzin... en desondanks niet volledig afstand neemt van de islam, maar zich verbonden blijft voelen met de verzinsels van een analfabete, moordlustige, pedofiele psychopaat... die kan idd niet anders dan 'totaalgestoord' zijn. Ieder vrijdenkend, vrijzinnig en vrijheidslievend mens kan imho niet anders dan met gepaste walging volledig afstand nemen van alles waar islam voor staat.

Bertus Betonsloper | 04-04-12 | 13:53

Ik ben het eens met de Catch 22-situatie.

Maar liever die haatbaarden inrekenen dan net te doen alsof het eigenlijk schattige jongetjes zijn die niet genoeg kansen hebben gekregen. Om ze vervolgens een uitkering en huis met Uitzicht op Zee te bezorgen.

Dan voel je je als belastingbetalende burger zwaar in de zeik genomen, dus laat les flics er dan maar op los timmeren.

Shalome | 04-04-12 | 13:53

Nafta78 | 04-04-12 | 13:38
Dat geeft helemaal geen beter beeld.
Ik snap zelf ook wel dat er een groot gedeelte niet gematigd is in zijn/haar opvattingen. Dat merk ik zelf ook regelmatig.

Maar je geeft hiermee geen concrete cijfers hoeveel van de moslims in nederland nu exact aanhanger zijn van deze extremere gedachtestromen. Je bewijst hiermee evenmin dat er geen `gematigde moslims` bestaan.

Het lijkt erop dat jij en ik niet verder komen dan hetgeen we al wisten; er zijn moslims die extreem denken en er zijn moslims die dat niet doen.

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 13:52

@robido | 04-04-12 | 13:47

Je moet wel een beetje opletten: er zijn al vele moslims die het radicalisme verworpen hebben. Bovendien is het zo dat veel moslims seculariseren in het Westen. Maar helaas is dat niet overal het geval. Sommige landen zijn geloviger geworden, maar dat geldt geloof ik ook voor Amerika.

EUgenio | 04-04-12 | 13:52

@ophemelaar | 04-04-12 | 13:45
U moet mij herkennen als een anti-theïst.
Wellicht verklaard dat mijn voorgaande stelling. ;)

Nafta78 | 04-04-12 | 13:48

@EUgenio | 04-04-12 | 13:39 |
Ok, dus de resterende 0,1% (=40.000) is dan wat? Gevaarlijk? Best wel veel eigenlijk.
En, wanneer gaan die door jou genoemde vredelievende 39.960.000 dan eindelijk hun mond eens een keer open doen.

robido | 04-04-12 | 13:47

@ Nafta78 | 04-04-12 | 13:27 |
Er is een onoverbrugbaar verschil tussen enerzijds jodendom, christendom en boeddhisme en anderzijds islam. Iedereen die daar nog uitleg bij nodig heeft, informeert zichzelf eenzijdig. Tip aan EUgenio. Ga eens op werkbezoek in Indonesië en vergelijk de huidige toestand met die van 50 jaar geleden. Niemand is te oud om tot inzicht te komen.

ophemelaar | 04-04-12 | 13:45

@EUgenio | 04-04-12 | 13:39
Goed punt. Maar hen beschouw ik hetzelfde en heb ik evenzoveel moeite mee als de gemiddelde zwarte kous (SGP'er). Beuh...

Nafta78 | 04-04-12 | 13:41

@Reinaert | 04-04-12 |
Als u aandacht nodig heeft. Bij deze.

gegroet,

Een medemens

robido | 04-04-12 | 13:40

@robido | 04-04-12 | 13:29

Hoezo naief? Er leven 40 miljoen moslims in Europa, en 99,9% doet geen vlieg kwaad. De praktijk bevestigt dit: alle moslims die ik tegenkom zijn net zo beschaafd als anderen. Ze zijn alleen een beetje gelovig en conservatief. Moet kunnen.

EUgenio | 04-04-12 | 13:39

@Absoluut niet waar | 04-04-12 | 13:25
Wat dat zegt over Moslims in Nederland?
Och, ik zou dan eens gaan kijken hoeveel er bij het "Hoezee Theo van Gogh is gesloopt" feestje komen opdagen.
Of wellicht die interessante multiculturele figuren die aanwezig waren bij het debat in de Balie met Al-HaatHaat: www.youtube.com/watch?v=CR7U42wf7zY
Of diezelfde figuren die onder hun Hijab al fappend zitten klaar te komen bij zijn tweede bezoek.
Misschien geeft dat een beter beeld?

Nafta78 | 04-04-12 | 13:38

Reinaert | 04-04-12 | 13:16
In antwoord op anderen sluit ik me daar graag bij aan.

Superior Bastard | 04-04-12 | 13:34

@EUgenio | 04-04-12 | 13:15 |
Grenzeloos naïef zijn, ook een kunst!!!

robido | 04-04-12 | 13:29

Reinaert | 04-04-12 | 13:20
U kunt mij in ieder geval niet betichten van een onduidelijk standpunt, toch?

de directeur | 04-04-12 | 13:29

@ZKH EénOog | 04-04-12 | 13:22

Oneindig tolereren? Nee, dat zou onverstandig zijn.

Alleen wordt het wel lastig om mensen die jou niet aanstaan uit jouw leefomgeving te weren. Ik zou er nu een Godwin van jewelste tegenaan kunnen gooien maar je begrijpt ook zo wel wat ik bedoel vermoed ik.

Het leven zuigt. En dan moet je nog samenleven ook.

Reinaert | 04-04-12 | 13:28

Zo heeft iedereen weer even kunnen spuien vanachter de werkplek PC?
Ik neem aan dat de AIVD hier nog wel eens meeleest.
Mannen bij deze respect. Dat jullie al dat ongenuanceerde gebler kunnen doorkomen en per keer kunnen beoordelen of de geblindeerde bestelbus nodig is of een een bezoekje van de GGZ crisisdienst

kattenfluisteraar | 04-04-12 | 13:28

Wanneer kunnen we deze vriendelijke, verkeerd begrepen mensen verwelkomen in de Balie voor een goed, constructief debat?

H.Stiglitz | 04-04-12 | 13:28

@Reinaert | 04-04-12 | 13:24
Waar heb je mij zien stellen dat ALLE Moslims slecht zijn?
Nergens, juist.
Wat ik wèl stel, is dat er een gemene deler is, de Islam.
En dat moet onderhand maar eens onverkort onderkend worden.
Deze politieke correctheid is ons langzaam maar zeker aan het nekken.

Nafta78 | 04-04-12 | 13:27

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 12:37
Of ik wel eens buiten de deur kom en of ik wel eens met moslims praat? Dank voor uw vermeende bezorgdheid maar dat is niet nodig. Sterker nog, ik kom wel eens in hard core moslimlanden en ik kan u verzekeren amice, als de moslims hier ten lande 1/1000 van het respect zouden opbrengen dat ik aldaar dien te betrachten leefden we in een paradijs hier.

de directeur | 04-04-12 | 13:27

@kattenfluisteraar | 04-04-12 | 13:20
Die heb ik ge-+1ed. :)))

Nafta78 | 04-04-12 | 13:25

Nafta78 | 04-04-12 | 13:11
Een oneindig lange lijst met voorvallen (geen incidenten helaas) die voornamelijk hebben plaatsgevonden in Irak, Afghanistan, Pakistan en India.

Wat zegt dat in godsnaam (no pun intended) over alle moslims in Nederland? Laat staan wat het zegt over wat deze moslims zelf werkelijk denken en voelen.

Maar goed, de verschillen in mening zijn duidelijk, zo lijkt me.

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 13:25

@Nafta78 | 04-04-12 | 13:18

Ik hoef die lijstjes niet omdat ik ook zo wel weet wat er aan de hand is. Ik lees kranten, ik heb een internetverbinding, al jáááren. En ik kom hier ook al een tijdje.

Een significant deel van de Islam vertoont radicale neigingen, dat weet ik al járen. En dat veroordeel ik ook al evenzovele jaren. Betekent echter nog niet dat we dan ook meteen maar moeten generaliseren - al doe ik daar soms ook wel aan mee als het weer eens ergens héél erg uit de hand gelopen is.

En dan ga ik nu ff lekker verder struisvogelen. Rimmen. Yes we can!

Reinaert | 04-04-12 | 13:24

Mensen die de maatschappij die hen onderhoudt kapot willen maken zijn parasieten. Menselijk vuil, niets meer, niets minder.
Het wordt hoog tijd dat ook wij ze ons land gaan uitsmijten. Het feit dat we in Europa de uitkeringen en de fokpremies moeten ophoesten van moslimradicalen die onze maatschappij verachten zendt de verkeerde boodschap over de wereld, namelijk dat je de Europeanen kunt beledigen en kapotmaken terwijl je daar royaal voor wordt beloond door diezelfde Europeanen. Zodra we de radicalen keihard ons land uitgooien is de boodschap duidelijk: hier wonen is onze waarden VOL accepteren, wil je dat niet, dan opdonderen! Dat is goed voor onze maatschappij en de moslims die onze waarden wel omarmen.
Hulde voor de Franse overheid, hoewel het kalf al half verdronken is, is het een voortreffelijk begin. En Nederlandse overheid, laten wij hier maar eens beginnen: nl.wikipedia.org/wiki/As-Soennahmoskee...

CreativeDestruction | 04-04-12 | 13:24

En dan Nederland er op aankijken dat ene Wilders een vinger in de politieke pap heeft,
en Wilders spreekt slechts de WENS uit dit soort extremisten het land uit te gooien waardoor men, EU gezien, Nederland een racistisch extreem rechts land noemt.
Frankrijk doet het gewoon.

Benieuwd hoe Brussel zich gaat beklagen bij die Fransozen,
Nederland op het matje roepen durven ze wel.

vander F | 04-04-12 | 13:22

@Reinaert | 04-04-12 | 13:12

Maar moet ik mensen die een ideaal aanhangen die mij mijn leven zou kunnen kosten, om wille van de vrijheid maar oneindig tolereren?

Ik denk, dat ik uit lijfsbehoud het recht heb, deze mensen uit mijn leefomgeving geweerd te willen zien.

ZKH EénOog | 04-04-12 | 13:22

ZKH EénOog | 04-04-12 | 13:06
Spijker/kop/raak. Ook die gematigde moslim die ik voor het gemak maar even minder extreem noem, zal inderdaad zijn kromzwaard in de schede houden maar er zijn talrijke voorbeelden van oh zo voorbeeldige moslims die uiteindelijk toch - je snapt het niet - de extreme kant op zijn gedreven. En ja, dat is natuurlijk onze eigen schuld in het Westen.

de directeur | 04-04-12 | 13:21

Nafta78 | 04-04-12 | 13:18 | + 0 -
Ik ben met name onder de indruk van uw stijlvolle wijze van communiceren, de subtiele wijze waarmee u de argumenten van anderen bestrijdt.
Heeft u al eens een carriere in de politiek overwogen?

kattenfluisteraar | 04-04-12 | 13:20

@de directeur | 04-04-12 | 13:13

Tja, als je meerdere malen roept dat "ze dus niet bestaan" dan heeft het verder weinig zin om nog in discussie te gaan.

Reinaert | 04-04-12 | 13:20

@Montgomery Burns | 04-04-12 | 13:18
Daar hebben ze al eens een poging toe gedaan, remember?
Round two, different tactics.

Nafta78 | 04-04-12 | 13:19

@Reinaert | 04-04-12 | 13:16
Dus onwelgevallige feiten zijn propaganda? Ik hoef mijn feiten niet in jouw @nus te proppen, daar zit je hoofd al in. Ik laat jou lekker struisvogelen in je peopgat, 'mkay?

Nafta78 | 04-04-12 | 13:18

Als alle moslims radicaal zouden zijn, hadden ze Europa al lang overgenomen.

Montgomery Burns | 04-04-12 | 13:18

@Nafta78 | 04-04-12 | 13:11

Uiteraard zijn er groeperingen binnen de Islam die uitermate gewelddadig zijn, dat heb ik toch ook niet ontkend?

Maar er zijn ook genoeg Achmed Mo'daals die gewoon met rust gelaten willen worden, die ook gewoon gelukkig willen zijn en die ook gewoon lekker willen kunnen leveren. Niet allemaal, da's waar. Maar generaliseren is ook een kunst.

En daar heb ik geen lijstjes voor nodig, ik weet hoe gewelddadig de Islam kan zijn. Steek je propaganda maar daar waar de zon niet schijnt, ik vorm mijn eigen mening, daar heb ik geen lijstjes voor nodig namelijk. Ik kan zelf denken. Nog. Steeds.

Reinaert | 04-04-12 | 13:16

Moskovitz v.d.Duivel | 04-04-12
Uw Nederlands is prima evenals uw betoog.

de directeur | 04-04-12 | 13:16

Tjonge jonge. Er zijn geloof ik 40 miljoen beschaafde moslims in Europa, maar als er een paar vermeende extremisten opgepakt worden vliegt bang en boos Nederland in de gordijnen. Leer eens relativeren, stelletje prutsers.

EUgenio | 04-04-12 | 13:15

@Absoluut niet waar | 04-04-12 | 13:04 |
Tja, ik zou dan zeggen, stop er dan mee. Niet meer zeggen dat je moslim of gristen bent. Gewoon een mens met vrije gedachten, die wil leven zoals hij/zij denkt dat goed is. Ik ben bang dat dat in heel veel gevallen niet kan. Immers een afvallige moslim is pas echt de lul. Kortom, je wordt gedwongen om aanhanger van een geloof te zijn, zonder dat je dat zelf wilt. Ok, nu worden we het eens. Voor iedereen die eigenlijk wel af wil van dat stempel, maar dat niet kan omdat het te bedreigend is, noemen we dan een gematigde moslim. Zijn er vast wel veel, dat dan weer wel....

robido | 04-04-12 | 13:14

@Superior Bastard | 04-04-12 | 12:51
Als je moslim bent dan ben je per definitie totaalgestoord. En 1,2 miljard zijn wat meer dan "een paar".

Stormageddon | 04-04-12 | 13:14

Reinaert | 04-04-12 | 12:37
U geeft zelf al aan dat er sprake is van een soortement misplaatste solidariteit binnen de moslimwereld. Ik heb zelf nog nooit een gematigde moslim - die dus niet bestaat - onverbiddelijk en zonder voorbehoud afstand horen nemen van terreurdaden gepleegd door de extreme broeders van de familie. Men dient de gematigde moslim - die dus niet bestaat - niet te verwarren met de grachtengordel moslim of die paar bekende, oh zo aardige, moslims bekend van tv die slechts datgene uitspreken dat hun in de mond wordt gelegd door de goedmensen en daarom slechts tamelijk obligaat en veralgemeniseerd van stof zijn zonder tot de kern van de zaak door te willen dringen.
Zolang de moslims, ook de gematigden - die dus niet bestaan - hun bestaan ophangen aan de islam en de koran als referentiekader gebruiken, is iedere redelijke en gezonde discussie en samenwerking wat mij betreft a priori gedoemd te mislukken.
Het moge wellicht onverwacht overkomen maar ik probeer zelf vaak genoeg met moslims in contact te komen, zoveel als mogelijk "without prejudice", maar ze blijven me teleurstellen. Ook die gematigden - die dus niet bestaan - die ten lange leste toch de extremisten tamelijk loyaal blijven bejegenen.

de directeur | 04-04-12 | 13:13

Zoals al eerder gepost door Bokito Ergo Sum. Trouwens.

Frederick322 | 04-04-12 | 13:13

Zoals al eerder gepost door Bokito Ergo Sum. Trouwens.

Frederick322 | 04-04-12 | 13:13

@Pastor Sippenhaft | 04-04-12 | 12:16
Ironisch genoeg dragen de grootste luiaards constant het tenue van de jogger.

CreativeDestruction | 04-04-12 | 13:13

robido | 04-04-12 | 13:03
Wat je zegt klopt; je gelooft of je geloof niet.

Maar dat je gelooft in een god hoeft toch te betekenen dat je alles uit de koran letterlijk moet opvatten? Dus wat dat betreft kun je in mijn ogen wel degelijk gradaties aanbrengen in de verschillende types moslim.

Mo gelooft in Allah en leest de koran. Hij veroordeelt geweld en functioneert normaal in de Nederlandse samenleving. Hij vindt zichzelf een moslim. Een of andere idioot in de woestijn vindt van niet. Wie heeft er dan gelijk?

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 13:12

@ZKH EénOog | 04-04-12 | 13:03

Alleen kun je niet voor iedere halve verdenking naar politie of justitie rennen. Je moet mensen sowieso een afwijkende mening gunnen, in een land waar dat niet kan wil ik in elk geval niet leven.

Het is een hellend vlak, het is glad ijs en het is een grijs gebied. Maar een land waarin inlichtingen- en veiligheidsdiensten de dienst uitmaken, dat moeten we toch met z'n allen niet willen?

Voorbeelden te over van landen waar dat wél gebeurd is en die hoef ik je toch niet te noemen? We kennen de gevolgen. Burgers die elkaar bespioneren en desnoods verraden: nee, dan donaneer ik mijn portie wel aan Fikkie.

Reinaert | 04-04-12 | 13:12

Als het uitzetten van radicale idioten het effect is van aankomende verkiezingen, heeft het eventueel mislukken van het Catshuis-overleg misschien toch nog één voordeel.

Kees Maf | 04-04-12 | 13:12

Leuk voor de bühne die spierballen. Goed voor de verkiezingen ook. Maar als straks de bommen afgaan op de Elysische Velden in Parijs, is dat de prijs die je +1 betaalt voor een openlijke oorlog tegen dit soort guerillas. Een Nacht und Nebel strategie werkt voor deze boys het best.

Frederick322 | 04-04-12 | 13:11

@ZKH EénOog | 04-04-12 | 13:08

Ja dat leer je na een tijdje, net zoals veel mensen weten wat ik wel of niet weet.

Hölzenbein | 04-04-12 | 13:10

Hetgeen overigens opgaat voor elke vorm van extremisme, ook de joodse, hindoestaanse, rechts-extremistische, christelijke en Breivikiaanse variant.

hmm ik zie WEL een wezenlijk verschil GS.

poli | 04-04-12 | 13:10

@Hölzenbein | 04-04-12 | 12:55

Knap dat jij weet wat ik wel of niet zou weten.

ZKH EénOog | 04-04-12 | 13:08

@Superior Bastard | 04-04-12 | 12:51

De islam staat voor om een ieder, die niet islamitisch is, bloedig te onderwerpen, of in het uiterste geval, te vermoorden.

Waarom zou ik er vanuit moeten gaan, dat een aanhanger van die idealen, ook in een gematigde vorm geleverd wordt, die mij alleen maar boos zal willen aankijken?

ZKH EénOog | 04-04-12 | 13:06

+1 voor de stereo-monoloog.

BRickY | 04-04-12 | 13:04

robido | 04-04-12 | 12:56
Ach, iedereen heeft zo zijn eigen overtuiging van de waarheid. De een doet daar wat meer mee dan de ander, dat dan weer wel. Pas zodra iemand mij probeert te overtuigen van zijn/haar gelijk m.b.t. levensovertuiging of geloof, dan haak ik af.

Het probleem van de welwillende moslims in Nederland is, is dat ze dubbel verneukt worden.
- Ten eerste door de extremisten die het geloof misbruiken om de westerse wereld aan te vallen
- Ten tweede doordat de vertegenwoordigers van de Islamitische gemeenschap niet duidelijk afstand neemt van dit anti-westerse gedachtegoed

Dit zorgt gezamenlijk voor de overtuiging (ook bij mij) dat de grote meerderheid van de moslims niet gematigd kan zijn. Maar toch kun je daar niet elk individu daar op aanspreken, that`s all.

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 13:04

@Reinaert | 04-04-12 | 12:51

En dat bedoelde ik dus met "of op zijn minst aan wijzen": dat de geautoriseerde instanties gealarmeerd worden.

ZKH EénOog | 04-04-12 | 13:03

@Superior Bastard | 04-04-12 | 12:53
Dank je wel voor deze insight in je normen en waarden.

La Bailaora | 04-04-12 | 13:03

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 12:53 |
Nog steeds geen namen!!! En weet je waarom niet?
Kun je dan ook een beetje geloven?
Dat komt dan neer op een grap van 1 of andere komiek uit het oosten van het land. "ik ben atheïst, maar ik doe er niet zo veel mee hoor"

robido | 04-04-12 | 13:03

@Superior Bastard | 04-04-12 | 12:49

Waar heb ik het over achteraf?

ZKH EénOog | 04-04-12 | 13:01

Kijk, voorbeeld doet volgen.. Wanneer gaan we hier beginnen?

Mr_Pikibelly | 04-04-12 | 13:00

vetkleppert | 04-04-12 | 12:53
Ok, die grens is voor iedereen weer anders natuurlijk.

Ik heb bijvoorbeeld persoonlijk geen enkele moeite om het over verschillen te hebben. Voor mij ligt de grens in je eigen vrijheid; pas op het moment dat mensen mij willen overtuigen van hun gelijk is het voor mij klaar.

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 12:58

Ik heb niets tegen de mens 'moslim'. Ook niets tegen de gristen-mens, alhoewel...
Ik heb iets tegen idiote superioriteits denkbeelden. Of dat nu van Ali, Gertrude of Sonja komt.

robido | 04-04-12 | 12:56

@Superior Bastard | 04-04-12 | 12:51
Daar weet ie geen antwoord op. En zoiets noemt andere mensen het liefst 'wereldvreemd'.

Hölzenbein | 04-04-12 | 12:55

Dat zal Links NL wel weer zo zielig vinden dat die reli-fundi's hier onderdak krijgen.

Fopspeen | 04-04-12 | 12:55

robido | 04-04-12 | 12:45
Ik ken meerdere moslims die daar wars van zijn en dat hardop uitspreken ja. Moslim zijn is voor velen niet meer dan een gevoel en niet zo zeer een norm die door anderen wordt opgelegd.

Vele moslims gebruiken de islam enkel als leidraad om in hun ogen goed te leven. Ze geloven in een god en pikken de, in hun ogen, relevante passages uit de koran die ze kunnen toepassen in het dagelijkse leven. Dat wil zeggen; de koran vatten zij niet letterlijk op. Dat een meerderheid, helemaal in achtergestelde woestijngebeiden, dit wel doet (en misbruikt) zegt niets over deze mensen, in mijn ogen.

Een groot deel van de moslims zullen deze progressieve en westerse inderdaad niet als moslims zien, maar wie heeft het recht op de waarheid?

Hetzelfde geldt voor de christenen. Daar heb je toch ook een verschil in protestanten, gereformeerden en katholieken?

Geef het beestje een naam, laat mensen in hun waarde en beoordeel iedereen op zijn eigen daden en woorden. Just my 2 cents.

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 12:53

@vetkleppert | 04-04-12 | 12:49

Waarheid als een koe. En als al die mensen daar nou eens net zo over zouden denken en niet permanent hun meningen aan anderen zouden willen opdringen hadden we ook een stuk leuker land.

Beetje laissez faire op z'n tijd is zo slecht nog niet!

Reinaert | 04-04-12 | 12:53

La Bailaora | 04-04-12 | 12:51 |
Ik kom daar alleen voor het voetbal.

Superior Bastard | 04-04-12 | 12:53

@
@KazVandam | 04-04-12 | 12:38 |
Praat eens met een moslim.
Superior Bastard | 04-04-12 | 12:40 | + -2 -

Genoeg ervaring mee, maar nog geen een die openlijk/publiekelijk afstand nam.... Verder overigens dus aardige en fijne mensen in de omgang.... alleen geen zelfreflecterende capaciteiten als het op gedragingen van gelijkgelovigen aankomt..

KazVandam | 04-04-12 | 12:53

Dit soort moet je niet oppakken maar door de geheime dienst laten liquideren, je shoarmaboer of kassameisje zal er niet me zitten Dit is een oorlog

Bokito ergo sum | 04-04-12 | 12:53

@Absoluut niet waar | 04-04-12 | 12:46
Dat begint al bij zeuren over islamitische dingetjes. Okee, je vreet geen varken. Prima, je hongert je een maand uit. Jouw keus. Klaar ermee.
Daar houdt mijn geduld al op, dus aan theologische discussies kom ik niet toe, gelukkig.

vetkleppert | 04-04-12 | 12:53

@kattenfluisteraar | 04-04-12 | 12:41
Ik heb helemaal geen persoonlijke mening gegeven. Als je het echt wilt weten: bel de gendarmerie in Parijs. Het telefoonnummer is gewoon op internet te vinden.
lannuaire.service-public.fr/services_n...

Stormageddon | 04-04-12 | 12:52

La Bailaora | 04-04-12 | 12:51 |
Nee, zelfs dan niet. Want ik doe niet mee.

Superior Bastard | 04-04-12 | 12:52

ZKH EénOog | 04-04-12 | 12:46
Waarom zou je iedere moslim aankijken op het gedrag van een paar (ja, een paar)totaalgestoorden?
Dat wil er bij mij echt niet in.

Superior Bastard | 04-04-12 | 12:51

@Superior Bastard | 04-04-12 | 12:49
Wel als Feijenoord dat in zijn statuten gaat aanmoedigen en jij je supporter blijft noemen.

La Bailaora | 04-04-12 | 12:51

@ZKH EénOog | 04-04-12 | 12:46

Vermoedens zijn natuurlijk nog geen bewijzen. Wanneer je iets zeker weet: problem solved, actie ondernemen. Wanneer je aanwijzingen hebt: naar de daartoe bevoegde en aangewezen instanties en laat die het verder maar uitzoeken.

Wanneer je echter alleen maar vermoedens hebt of iemand betrapt op onwelgevallige hersenspinsels kun je daar niet zo veel mee, en kunnen ook de instanties daar niet zo veel mee. Duivels dilemma, ik weet, maar je mag mensen niet oppakken omdat ze alleen maar krom denken.

Zou dat wel mogen dan was het alhier ook verdoemd stil in de panelen.

Reinaert | 04-04-12 | 12:51

Hölzenbein | 04-04-12 | 12:49
+1

Superior Bastard | 04-04-12 | 12:50

Kun je nagaan hoeveel levens zijn gered. Iedere kelensnijder neemt met gemak 10 onschuldige inwoners mee.

funkyd | 04-04-12 | 12:50

@Kaas de Vies | 04-04-12 | 12:25
Ik ben nergens bang voor, zelfs niet voor kaas of vieze kaas. Ik wacht op de drie-liner van Parsons met of zonder haatfilmpje.

Hölzenbein | 04-04-12 | 12:49

ZKH EénOog | 04-04-12 | 12:46
Doe even normaal man. Jij hebt het over achteraf afstand nemen, veroordelen en dat soort zaken.
Ik ben feyenoord supporter, moet ik me daarom verantwoordelijk voelen als er weer eens een paar randdebielen met een feyenoord shawl over de schreef gaan?

Superior Bastard | 04-04-12 | 12:49

@Reinaert | 04-04-12 | 12:46
Precies. Ik heb ook vrienden die nogal van de astrologie, de paranormaliteit, van het gristendom of zelfs hardstikke links zijn. En daar kan je prima mee omgaan, zolang je die onderwerpen laat rusten.

vetkleppert | 04-04-12 | 12:49

@de directeur | 04-04-12 | 12:33

Nooit gedacht dat ik zou het zeggen maar:
Er zijn echt wel mensen die hun eigen interpretatie op de Koran hebben en zaken niet letterlijk nemen.
Dit zijn mensen die ook gewoon bij mij op de TU zitten, hun eigen geloof erop nahouden als privé zaak en er anderen niet mee lastig vallen. (En nog vrij succesvol en nuttig zijn in de maatschappij!)

Ik geloof nog steeds in vrijheid in een land. Als je een joint wil roken, doe je dat. Als je je kapot wil zuipen, dan doe je dat (mits leeftijd).

Als je wilt geloven in een god, een allah, een hoop voodoo poppetjes, dan doe je dat.

Zo lang je maar aan de regeltjes houdt. En zo niet, zijn hierboven foto's in de topic die laten zien hoe er precies gereageerd dient te worden.

(En voordat men mijn Nederlands afkraakt, ik kom niet uit Nederland, maar uit een andere westerse land en mijn Nederlands is dus NIET PERFECT. Hiervoor mijn excuses.)

Moskovitz v.d.Duivel | 04-04-12 | 12:48

"Oprotten met je middeleeuwse woestijnprincipes, geweldsgeile oproepen en verering van Mohamed Merah als held. Dat doe je maar lekker thuis, niet in het land wat je gastvrij heeft opgenomen."

Inderdaad, beter is het niet te omschrijven!!

Nou Nederland nog.

S. Quentin Quale | 04-04-12 | 12:47

@Superior Bastard | 04-04-12 | 12:34

Dus als jij van een Mikkelsons weet dat ie kleuters neuqt, of van een vdGraaf weet, dat ie een moord beraamt, doe jij niets? Als dat waar is, vind ik je een ranzig mens.

De reden waarom je dat zou moeten, is omdat je anders wettelijk gezien medeplichtig gehouden kan worden. En volledig terecht in mijn ogen.

En waarom zou dat voor bovengenoemden wel gelden, en voor islamitische extremisten niet?

ZKH EénOog | 04-04-12 | 12:46

@vetkleppert | 04-04-12 | 12:41

Same here. De Islam is wat mij betreft ook geen gespreksonderwerp, net zo goed als ik het met een Christen niet over het Christendom wil hebben, niet in alledaagse situaties in elk geval. Niet op mijn werk, niet in de kroeg, ga zo maar door. Ik wil die discussie wel aan maar dan alleen wanneer het mij uitkomt, niet wanneer de tegenpartij het nodig vindt me met geloofsuitingen te bestoken. It takes two to tango!

Iedereen mag van mij geloven wat 'ie wil maar dan wel lekker thuis of in een daartoe aangewezen gebedshuis maar in de openbare ruimte is er géén plaats voor godsdienst.

Reinaert | 04-04-12 | 12:46

vetkleppert | 04-04-12 | 12:41
Wat versta je onder `als moslim opstellen`?

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 12:46

We hebben het goed hier met z'n allen. Doe met ons mee of rot op! Zo simpel is het. Stel voor dat je op reis zou worden uitgenodigd door een familie om bij ze te komen wonen... Dat is nogal niet wat.
Alhoewel de open samenleving en de kans om mee te doen bijzonder genereus zijn wordt 'Meedoen of oprotten!' in Europa gezien als een extreem rechts principe.
Zou dat een verdienste van de Frankfurter Schule zijn?

Kutmug | 04-04-12 | 12:45

@Absoluut niet waar | 04-04-12 | 12:29 |
Ok, kom maar op dan....
Het probleem is dat er per definitie geen gematigde islam bestaat. In de kern moet de islam de wereld (desnoods met geweld) veroveren. En dat is nu net het probleem. Een gematigde moslims is dan iemand die dit allemaal niet zo serieus neemt. Ok, ken jij een moslime die dat zo durft uit te spreken?

robido | 04-04-12 | 12:45

@Andersom dag:
U is echt zo onintelligent? Zo blijkt.
Die puntmutsen zijn namelijk gewone religieuze uniforms.
Het heeft vanuit hun belevenis absoluut 0,0 met de Klu Klux Klan te maken. Dat zij het uniform misbruiken is geheel iets anders. Maar misbruik van gebruiken en tekens is niet iets geheel onbekends in de menselijke geschiedenis. Swastika iemand? www.ivarta.com/columns/ol_050314.htm
En over tot de orde van de dag.

Nafta78 | 04-04-12 | 12:43

sorry dubbelpost lag niet aan mij maar aan stuiterende GS server

kattenfluisteraar | 04-04-12 | 12:42

Jammer, had gehoopt dat de Mossad na die laatste aanslag van Merah in actie zou komen. Verpest Frankrijk weer de lol van een plotselinge, onverklaarbare BOEM!

Ja nee, geen mening | 04-04-12 | 12:41

@Reinaert | 04-04-12 | 12:37
Ik heb geen boodschap aan moslims. Zodra zo'n zelfde persoon zich als mens opstelt, dwz het moslim gedeelte even laat zitten, wil ik met hem praten.

vetkleppert | 04-04-12 | 12:41

Stormageddon | 04-04-12 | 12:35 | + 0 -
Zucht. Het gaat niet om wat jij of ik er van vind.
De uitzetting van deze knakkers gaat volgens mij over mensen zonder Frans paspoort. Iemand hier roept dat Fransen ook mensen uitzetten met een Frans paspoort.
Dan wil ik graag weten waar dat terug te vinden is.
Het boeit me niet van wie het wel of niet mag..... het boeit me of ze dat echt doen. En aangezien ik aanneem dat u geen inzage heeft in de stukken van de Franse vreemdelingenpolitie beschouw ik uw verhaal als een mening, een van horen zeggen etc... Just the facts please

kattenfluisteraar | 04-04-12 | 12:41

Stormageddon | 04-04-12 | 12:35 | + 0 -
Zucht. Het gaat niet om wat jij of ik er van vind.
De uitzetting van deze knakkers gaat volgens mij over mensen zonder Frans paspoort. Iemand hier roept dat Fransen ook mensen uitzetten met een Frans paspoort.
Dan wil ik graag weten waar dat terug te vinden is.
Het boeit me niet van wie het wel of niet mag..... het boeit me of ze dat echt doen. En aangezien ik aanneem dat u geen inzage heeft in de stukken van de Franse vreemdelingenpolitie beschouw ik uw verhaal als een mening, een van horen zeggen etc... Just the facts please

kattenfluisteraar | 04-04-12 | 12:41

@de directeur | 04-04-12 | 12:33

Maar gematigd zwanger bestaat toch wel?

ZKH EénOog | 04-04-12 | 12:40

KazVandam | 04-04-12 | 12:38 |
Praat eens met een moslim.

Superior Bastard | 04-04-12 | 12:40

Zelfreflectie kent dat soort mensen niet... Heel jammer want er zullen ongetwijfeld aardige lui tussen de (niet extremistische) moslims zitten. Alleen jammer dat die dus nooit hun gezicht laten zien of hun bek opentrekken om afstand te nemen wan walgelijk gedrag uit hun midden... Dus eenieder die (ook) een ander paspoort heeft dan dat van het gastland en zich niet gedraagt of extremistische religieuze opvattingen heeft (ongeacht welke godsdienst, afkomst of huidskleur, want niet discrimineren) ongezien afvoeren naar het land van herkomst. En natuurlijk gewoon ieder die een land in wil even controleren aan de grens! Scheelt weer een hoop "nazorg"...

KazVandam | 04-04-12 | 12:38

... want wat dit soort Moslim fundi's doen zijn incidenten. Op zichzelf staand. Geen enkele gemene deler.
Incidenten in 2012: www.thereligionofpeace.com/attacks-201....
Incidenten in 2011: www.thereligionofpeace.com/attacks-201....
Etc..., etc..., etc...
Geloof je nog altijd dat dit incidenten zijn? Lone wolves? Einselgängers die op volkomen unieke wijze tot hun daden komen zonder enige vorm van een gemene deler waar mogelijkerwijs enige invloed zou kunnen uitgaan?
Echt?
Wauw...

Nafta78 | 04-04-12 | 12:37

@de directeur | 04-04-12 | 12:33

Bullshit. De ene moslim is de andere niet. Er zijn echt wel weldenkende moslims alleen het grote probleem is dat die niet of nauwelijks van zich laten horen. Onderlinge solidariteit. Foute solidariteit overigens, dat moge duidelijk zijn.

Sociale controle roeleert grote tijd in die kringen. Helaas.

Reinaert | 04-04-12 | 12:37

Laatst werd mij door een medereaguurder het boekje "salaam" aangeraden. Aanrader.

vetkleppert | 04-04-12 | 12:37

de directeur | 04-04-12 | 12:33
Kom je wel eens buiten de deur Directeur? Zo ja, praat je wel eens met mensen? Zo ja, praat je wel eens met moslims?

Dat laatste durf ik te betwijfelen, getuige dit plempsel..

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 12:37

@kattenfluisteraar | 04-04-12 | 12:32
Bovendien beschouwen ze in Parijs Algerije eigenlijk nog steeds als "binnenland".

Stormageddon | 04-04-12 | 12:37

Reinaert | 04-04-12 | 12:34
Eens.

Superior Bastard | 04-04-12 | 12:35

Reinaert | 04-04-12 | 12:34 | + 0 -
Helemaal met je eens

kattenfluisteraar | 04-04-12 | 12:35

Gewoon stage laten lopen die fundamentalisten, dat zal ze leren!!!

robido | 04-04-12 | 12:35

@kattenfluisteraar | 04-04-12 | 12:32
Ze doen het, dus het kan. Of het "mag" van de EU en de VN is een ander verhaal, maar in Parijs hebben ze over het algemeen schijt aan Brussel, behalve als ze er beter van kunnen worden.

Stormageddon | 04-04-12 | 12:35

de directeur | 04-04-12 | 12:33
Gematigd generaliseren bestaat ook niet zeker?

Superior Bastard | 04-04-12 | 12:35

@Superior Bastard | 04-04-12 | 12:30

Mits bewezen uiteraard. Gedachtenpolitie moeten we niet hebben!

En dat alles onder het motto "wat gij niet wilt dat u geschiedt....".

Als het daadwerkelijk extremisten zijn die ook een echt gevaar vormen: toedeledokie! Wanneer het slechts lieden betreft die er een wat naar gedachtengoed op nahouden maar verder geen vlieg kwaad doen ligt dat anders.

Reinaert | 04-04-12 | 12:34

ZKH EénOog | 04-04-12 | 12:28
Waarom zou ik een een van der Graaf of een Mikkelsons aan moeten pakken?
Daar hebben we toch politie en rechtbanken voor?

Superior Bastard | 04-04-12 | 12:34

Dat onderscheidt tussen extreme en gematigde moslims is nog slechts de laatste strohalm voor de naivelingen onder ons. De gematigde moslim, hoe mooi ook bedacht, bestaat simpelweg niet. Net zo min dat er een gematigde alcoholist bestaat of een gematigde junk. Men is het of men is het niet. De islam staat geen nuances toe, of alles of niets. *min kudo's, kom maar op*

de directeur | 04-04-12 | 12:33

kattenfluisteraar | 04-04-12 | 12:23 | + -2 -
How the F*ck kan ik nu minnen krijgen voor een open vraag? Kan Frankrijk wel of niet eigen onderdanen uitzetten? Dat is geen normatief verhaal maar een vraag ter verduidelijking. Iemand stelt botweg Ja en wil dat graag weten. Je weet wel interlectueel hongerige mens op zoek naar feiten etc

kattenfluisteraar | 04-04-12 | 12:32

Aktie reaktie.. Oppakken, uitzetten en doorgaan met de orde van de dag.

Fratello | 04-04-12 | 12:32

Leers zou eens stage moeten gaan lopen in Frankrijk.

pitsteen | 04-04-12 | 12:31

Hebben ze in Frankrijk geen Alexander Pechtold?

Kutmug | 04-04-12 | 12:31

Hier kun je het alleen maar mee eens zijn lijkt me. Bewezen extremisme dient met uitzetting te worden bestraft.

Superior Bastard | 04-04-12 | 12:30

robido | 04-04-12 | 12:26
Niet overdrijven Robido.. Een groot gedeelte is rot, maar je kunt onmogelijk iedereen als paria aanwijzen.

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 12:29

@Kaas de Vies | 04-04-12 | 12:26

Afschuiven van de problemen is altijd al een probaat middel gebleken.

Zeker wanneer de 'elite' daar braaf aan meedoet.

Dat je vervolgens geen enkele bijdrage aan de oplossing van het probleem levert is kennelijk bijzaak. Roeptoeteren voor de Bühne. Het zou verboden moeten worden! *Naar Tofik Dibi zwaait*

Reinaert | 04-04-12 | 12:29

Wat moet het heerlijk zijn om als politieagent in een Europees land weer gewoon je werk te kunnen doen: vredelievende burgers beschermen door staatsgevaarlijk tuig van de richel op te pakken en permanent het land uit te begeleiden.

CynicalBastard | 04-04-12 | 12:29

@Moskovitz v.d.Duivel | 04-04-12 | 12:19

Oppleuren met je nuance. Er is een tijd van nuance, en er is een tijd van aanpakken.

Die tijd van nuance hebben we gehad. Die 'gematigde' moslims, wat dat in jouw visie ook moge zijn, hebben decennia de tijd gehad, om hun eigen doorgeslagen imbecielen aan te pakken, of op zijn minst aan te wijzen en verstoten. Maar in al die tijd, hebben we niets van ze gehoord.

Dus nu is het tijd voor ze, om zonder onderscheid op te rotten. Doei.

ZKH EénOog | 04-04-12 | 12:28

Hier hebben we gelukkig nog Job Cohen achter de hand. Schijnt dat hij al bezig is met een grote pot met thee.

dwaaassiee | 04-04-12 | 12:28

@Reinaert | 04-04-12 | 12:25 | + 0 -
Ik merk dit ook met discussies met Spanjaarden, Italianen, Portugezen en Grieken over de financiele crisis.

Het is 100% de schuld van Duitsland.

En dat zijn dan "intellectuelen".
Geen open discussie mogelijk.

Kaas de Vies | 04-04-12 | 12:26

Twintig a dertig jaar geleden werkte multicul nog wel:
Onze cultuur hier. En primitieve cultuur niet hier.
Het is zo simpel: als je zo nodig de fundamentalist moet uithangen, doe je dat maar in een van de vele shariaparadijzen die de wereld rijk is. Niet hier, ten koste van de aboriginals.

vetkleppert | 04-04-12 | 12:26

@Moskovitz v.d.Duivel | 04-04-12 | 12:19 |
"gematigde moslims". Noem er 3, ok 2 dan, 1 is ook goed.....

robido | 04-04-12 | 12:26

Hölzenbein | 04-04-12 | 12:18 | + -5 -
Jij bent hier de haatislamofoob, want jij bent bang van mensen die de islam haten.

Kaas de Vies | 04-04-12 | 12:25

@Kaas de Vies | 04-04-12 | 12:18

Kan ook zijn. Ik ben niet zo goed op de hoogte van alle Christelijke feestdagen. Van de Islamitische feestdagen ook niet, behalve dan al die feestdagen die grote koppen in de kranten halen (bloedbad hier, bomaanslag daar, steniging zus, uithuwelijking zo).

Feit *blijft* dat de moslimgemeenschap niet of nauwelijks afstand neemt van dit soort Herrenvolk. Hoe kan Achmed Mo'daal dan nog verlangen dat 'ie serieus wordt genomen en niet met de nek aangekeken? Ik heb het al zo vaak geroepen en ik roep het nog maar een keer: de moslimgemeenschap beschikt over onvoldoende zelfreinigend vermogen. Zelfs 'intellectuele' moslims houden hun lippen stijf op elkaar en veroordelen dit soort extremistisch gajes niet.

Vervolgens verwijten ze 'ons' wel dat we racisten of erger zijn.

Reinaert | 04-04-12 | 12:25

Blijft toch een gek ventje die Sarko.

streknek | 04-04-12 | 12:25

vetkleppert | 04-04-12 | 12:22 | + 0 -

Maar waarom iemand je nu daar een minnetje voor heeft gegeven kan ik niet vatten, maar ik heb het even voor je aangepast!

eerstneukendanpraten | 04-04-12 | 12:24

Blijft er vet uitzien die gasten in SEAL(-achtig) uniform

evilbanaan | 04-04-12 | 12:24

Heau even | 04-04-12 | 12:17 | + 0 -
U slelt nogal duidelijk dat Frankrijk mensen met een Frans paspoort kan uitzetten. Ik ben benieuwd. Bronvermelding aub

kattenfluisteraar | 04-04-12 | 12:23

Een jihad ga je maar voeren in je eigen land, niet het gastvrije land waar je ook je uitkering van krijgt.

Deze haatbaarden moeten als staatsgevaarlijk bestempeld worden en teruggestuurd worden naar land van herkomst.

Ad Zonderlat | 04-04-12 | 12:23

Wat is er mis met terroristen opruimen?
Heel goed. Wederom neemt Frankrijk het voortouw.

Blue Light | 04-04-12 | 12:23

Ik vrees dat dit voor Frankrijk een beetje 'too little, too late' zal blijken...

Parel van het Zuiden | 04-04-12 | 12:22

Ohjee, de politie doet een heksenjacht op Moslims en Geenstijl heeft alweer bepaald dat iedereen die opgepakt wordt natuurlijk ook automatisch schuldig is.

Want terrorisme+politie=altijdgelijk. Net als met die 5 Somaliërs toen, zeg maar...

Lyrthion | 04-04-12 | 12:22

Prachtige feauteaux!
Diep voor het Westen buigende islam-nazi's.
Mijn dag kan niet meer stuk.

Ahasveros | 04-04-12 | 12:22

@Moskovitz v.d.Duivel | 04-04-12 | 12:19
Niks begrip voor gematigde moslims. Wij begrijpen niks van die middeleeuwse onzin. Allahlallen doe je prive, thuis of in je godshuis. Daar val je de beschaafde wereld niet mee lastig.
En die duidelijkheid had vanaf het begin al moeten worden gegeven.

vetkleppert | 04-04-12 | 12:22

Die boerkamutsen van de politie moeten toch indruk wekken bij die jurkmenschen.

Nestorix | 04-04-12 | 12:21

En Sonja Barend zich maar afvragen, waarom wij dat spul niet in Europa willen...

ZKH EénOog | 04-04-12 | 12:21

Is wel een goede verkiezingsstrategie: iedereen die op de tegenpartij stemt gewoon het land uit schoppen.

subsidistan | 04-04-12 | 12:20

Je pakt er twee op en krijgt er drie terug. Dweilen met de kraan open noemen ze dat. Kortom eerst maar eens die kraan dicht draaien. Succes Leers!!!

robido | 04-04-12 | 12:20

Ja, met dit soort berichtgeving komen we wel uit die catch 22, het helpt, bovendien is het een realistische oplossing. ik lach me rot, hahaha.

mooilid | 04-04-12 | 12:20

Ik heb er niets mee te maken!

haatbaard | 04-04-12 | 12:20

Ik denk dat het tweezijdig zou moeten zijn.
Harde hand voor fundi's en een soort van tolerantie/begrip voor gematigde moslims die zich wel aanpassen.

Misschien zou zoiets wel werken?

Moskovitz v.d.Duivel | 04-04-12 | 12:19

Ondertussen zijn we in heel Pleuropa druk met de primitieve ballast. De ene helft met zich blauw te ergeren en de andere helft met tegen beter weten in wanhopige policorgeluidjes blijven maken.
Wanneer wordt het nou eindelijk eens duidelijk dat je op een beschaafde manier niets kan doen tegen totale onbeschaafdheid.

vetkleppert | 04-04-12 | 12:19

@reageerbuis | 04-04-12 | 12:17
Wat is kolianisme?

Stormageddon | 04-04-12 | 12:19

Oh jee,... Tofik Didi gaat kamervragen stellen...

Marcus Porcius Cato | 04-04-12 | 12:18

@Reinaert | 04-04-12 | 12:17 | + 0 -
Wellicht niet Sint Juttemis, misscihen El Juttemissjalla.

Kaas de Vies | 04-04-12 | 12:18

-edit doe eens niet -

Hölzenbein | 04-04-12 | 12:18

Het is natuurlijk niet zo dat ze er niet gillend om gevraagd hebben he, die inteeltmongolen. Mogen ze in de UK ook wel es doen, en hier, en in Belgie, en in Zweden en in.... etc.

bello | 04-04-12 | 12:17

Net vertelde John Leerdam mij dat hij Merah vanmorgen gesproken heeft en dat Merah hier absoluut niet blij mee is.

Absoluut niet waar | 04-04-12 | 12:17

kattenfluisteraar | 04-04-12 | 12:15
Voor mensen met een Frans paspoort is dat ook geen probleem, zolang zij ook een paspoort van het thuisland hebben.

Heau even | 04-04-12 | 12:17

Die Fransen hadden het kolianisme beter aan de Nederlanders kunnen overlaten.

reageerbuis | 04-04-12 | 12:17

Mooi. Opgeruimd staat netjes.

Dit slag mensen moet je zo min mogelijk speelruimte geven, da's beter voor iedereen. En dan nu graag nog een reactie van "fatsoenlijke" moslims die afstand nemen van deze haatbaarden. Maar dat zal dan wel weer even op zich laten wachten vermoed ik. Sint Juttemis. Op z'n vroegst.

Reinaert | 04-04-12 | 12:17

Kijk, zo kan het dus ook! Nederland doet het tegenovergestelde. Hier worden de haatbaarden uitgenodigd.

subsidistan | 04-04-12 | 12:17

de titel van je stukkie nog maar eens goed bekijken J. Quid

DikBen(het)Zat | 04-04-12 | 12:16

Dat zou hier ook moeten. Met de Franse slag voor een keertje.

Normpje | 04-04-12 | 12:16

Zo te zien zijn ze opgepakt tijdens het joggen.

Pastor Sippenhaft | 04-04-12 | 12:16

Prima beleid, dat uitzetten van die fundi's. Haten doen ze maar in die barbarij van ze, niet hier in Europa.

brutus68 | 04-04-12 | 12:15

Prima toch. Maar voor zover ik begrijp zijn dat geen mensen met een Frans paspoort want dan is dat juridisch geen enkel probleem

kattenfluisteraar | 04-04-12 | 12:15

Kunnen ze hier nog wat van leren. Maar god (die niet bestaat) behoude La Douce France voor een uit verkiezing van die socialist Hollande....

Zure Boer | 04-04-12 | 12:15

Staan de banlieus al in de fik?

Biff Eagleburger | 04-04-12 | 12:15

Holy war, coole pics!

Bixier | 04-04-12 | 12:15

Schoonmaken met de Franse slag.

hooliganica hollandi | 04-04-12 | 12:15

Wel toevallig dat dit zo vlak voor de verkiezingen opeens wél allemaal kan...

kraaghaar | 04-04-12 | 12:14

In de geschiedenisboeken van 2120 staat over deze periode

"De "stille extreem-Islamitische opmars" kon gestuit worden bij de poorten van Parijs"

Kaas de Vies | 04-04-12 | 12:14

In dit door de PvdA bezette land is zoiets niet mogelijk.

Gruppendrieter | 04-04-12 | 12:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland