Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ONDERZOEK: Bejaarden rijden hartstikke veilig

omageengevaarrrrrrr.jpg Amazing Discoveries bij de Volkskrant. In een poging de senioren uit het abonnementsbestand (circa 80%) te pleasen claimt de krant dat bejaarden ABSOLUUT geen gevaar vormen langs 's Heren wegen. Fuck de nieuwsberichten waaruit het tegendeel blijkt. Volgens de VK zijn de oudjes weliswaar vaker bij ernstige ongelukken betrokken, maar dat komt vooral omdat ze zelf zo kwetsbaar zijn. Een crash in zo'n structureel onveilige Toyota Yaris levert namelijk al snel een stel botbreuken, ontwrichte vliegtuigheupen en een gescheurde blaas op. Ook rijden bejaarden veelal in de bebouwde kom waardoor de kans op een ongeval groter is dan op de snelweg. Let wel, de VK staaft haar beweringen met een onderzoek uit Canada. Fukking Canada! Het gros van de wegen daar is zo verlaten dat het soms dagen kan duren voordat opa in zijn Canta een andere medeweggebruiker tegenkomt. Dat is niet vergelijken met de dagelijkse mierenhoop die het Nederlandse verkeer heet. Onze bezettingsgraad is de hoogste ter wereld! Stap eens in de spits bij een bejaarde aan boord en je piept wel anders. Met een wingsuit van de Eiffeltoren springen voelt veiliger aan. Nu geven we grif toe dat jongeren (18-25) achter het stuur eveneens levensgevaarlijk zijn. Maar die dokken ook een stuk meer verzekeringspremie. Waarom geldt dat niet voor oudjes van dagen? Daar komt bij, deze stokoude scoop stamt uit 2007 toen Elsevier de looprekkengeneratie met exact dezelfde beweringen al onder de dikke eeltvoeten probeerde te kietelen. Tja, herhaal een leugen vaak genoeg en die Nederlandinbewegingmaffia gaat er vanzelf in geloven. Mits ze hun bril kunnen vinden en hun gehoorapparaat het doet natuurlijk. Volgende week in de VK: senioren in de supermarkt pinnen heel snel!

Reaguursels

Inloggen

Over 50 jaar als iedereen hier ook bejaard is piept men wel anders...

Max_Zorin | 04-04-12 | 08:26

Probleem zijn de oudjes die 50 jaar geleden een keer hun papiertje hebben gehaald, en dan nu alleen af en toe de auto pakken. Ze hebben totaal geen gevoel voor zorgdragen voor een goede doorstroming, omdat ze het gewoon nooit geleerd hebben.

Zuigentrut | 03-04-12 | 23:39

ik ben zo,n bejaarde 69 jaar ik kom net uit benidorn na 3 maand zonnen,de eerste dag 1200 km volgende dag
1000km gereden.
net de grens over, staat er zo,n opgevokte miskeutel op wielen naast mij,een uitlaat als een melkbus.
een blik een petje met een puisten kop
dat wordt een wedstrijd wie het eerst weg is.
ik heb hem niet meer gezien.
er wordt vaak denigrerend over bejaarden gesproken.
de sterken blijven over.
de meeste jongeren maken ongelukken door overmoed
ouderen,zijn meestal te voorzichtig.
over verzekering premie gesproken,jongeren betalen de hoofdprijs niet voor niets

soledad | 03-04-12 | 19:55

Pfff... Ik rij, ondanks mijn 45 lentes, volgens mijn kinderen ook als een oud wijf. Desondanks schadevrij!

bertjan67 | 03-04-12 | 19:06

Is dat Lutz Jacobi op die foto?

JF1987 | 03-04-12 | 16:46

Haal eerst de jongeren met hun asociale fietsgedrag(4 of 5 naast elkaar) van de weg.
Ik zou zeggen een beetje respect voor Opa en Oma.

Smalhout | 03-04-12 | 16:41

Oude mensen rijden heel verschillend juist, de ene kruist rustig een meter voor je auto door waar jij voorrang hoort te krijgen zonder te kijken en de ander rijdt alsof ze doodsangst heeft. Enige dat helpt is ze aanspreken op hun rijgedrag, zet best wel eens zo'n oud "mobieltje" aan de kant klem om ze erop te wijzen dat ze misschien beter met de trein kunnen gaan.

rickie57 | 03-04-12 | 15:05

Verplicht stoppen met 75. Geen snelheid, geen reactiesnelheid, gebrek aan overzicht, brengen anderen in gevaar. Stop er zelf ook mee op die leeftijd.

Keukela | 03-04-12 | 14:50

Momenteel wordt ik behandeld voor verkeersagressie. Situatie werd onhoudbaar. Bumperkleven werd bumperhangen. Vaak merkgerelateerd; zoals Opel Agila, Toyota Yaris, Daihatsu Cuore, Suzuki Ignis. Ik hoefde maar een glimp van zo'n autootje te zien of ik reed er graag een omweg voor om ze van de weg te drukken... Als therapie moet ik nu verplicht 10.000km maken in zo'n Opeltje. Ik schijn een hardnekkig geval te zijn...

DSM IV: 302.89. | 03-04-12 | 14:50

Logisch, er rijden in Canada maar drie auto's...

Mac The Ripper | 03-04-12 | 14:26

Iedereen boven de 70 moet verboten worden om auto te rijden.

meneer Q | 03-04-12 | 14:06

Mijn vader is 70 en dus bejaard. Sport twee keer per week, heeft een drukker agenda dan de meeste werkenden mensen die ik en en rijdt ook gewoon auto.
Als je 60 jaar geleden 70 was, was je echt een ouwe lul, tegenwoordig zien die kerels eruit als baasjes van 50 uit die tijd.
En al zeg ik het zelf, hij rijdt beter dan de meeste mensen op de weg.

Gijssie | 03-04-12 | 13:38

Ik vind het steeds weer prettig te zien dat er zoveel reageurders zijn die op hun 55e vrijwillig euthanasie gaan plegen. ;-)

Olieboer | 03-04-12 | 13:29

Hypocriet zijn die bejaarden ook nog eens. Laatst kreeg ik geen voorrang met de auto van zo'n opa en kon nog net voorkomen dat die auwe mijn auto in elkaar drukte. Toen hij op de volgende kruising voorrang moest krijgen nam hij die ongezien en vastberaden wel. Zulke auwtjes moetten naar Guantanamo Bay of een verpleeg-te-huis, maar haal ze pleaze van straat af.

Jabalinero | 03-04-12 | 13:17

Het is meer de instelling waar ik me aan stoor: ik ben bejaard, dus iedereen moet maar rekening met míj houden! Rijdt er zo'n grijze 80er een smalle éénrichtingweg (ongeveer 10 joekelgrote borden negerend) de verkeerde kant in en dan gaan zitten wachten tot ík achteruit ga rijden. Dacht het niet, oma! Uiteindelijk ging ze wel zelf achteruit gelukkig. Hopelijk zijn er over 45 jaar familieleden die mij in de gaten houden en ingrijpen als het autorijden (of vliegen inmiddels) niet meer gaat.

Pearlyan | 03-04-12 | 13:03

Mijn field research wijst iets heel anders uit, namelijk dat oudjes op de weg levensgevaarlijk zijn. Te zachtjes en voorzichtig rijden is juist gevaarlijk.

gozahtje | 03-04-12 | 13:02

Ze hebben het ook nooit over de WW van '14-'18 - maar dat is te wijten aan de natuurlijke selektie, en nederland was toen neutraal. En we hadden gewoon geen WW - nog een valide reden.

A.Th. | 03-04-12 | 12:58

Bij m'n opa begin ik altijd te zweten en als we ergens naartoe moeten stel ik ook meteen voor dat ik maar met de auto kom. Maar m'n oma.. Nog nooit een oude vrouw zo zien planken, urban rally in de Panda.

Tyfus zwitsal | 03-04-12 | 12:56

@Kaas de Vies | 03-04-12 | 10:04 |
Hoe oud is die vriendin van jou dan wel niet?

A.Th. | 03-04-12 | 12:53

dagelijk iets ik naar mijn werk en dagelijks wordt ik bijna aangereden door bejaarden, en het wordt nog erger..... zucht.

gekkenegert | 03-04-12 | 12:35

Ik heb wel een antwoord op je vraag Brusselmans. Dat is omdat ze al veel langer en dus veel meer betaald hebben. Een jongere die zich dood rijdt verdien je niet terug.
En ik zou maar oppassen. Als jij bejaard bent hoor je bij de grootste groep! Want daar zijn we naar op weg!
En omdat OV hier in het algemeen aan de onrendabelen toebehoort, wil men daar geen geld meer naartoe doen. En dezelfde groep wil hen dus ook het rijbewijs ontnemen. Wordt lachen als je zelf die leeftijd bereikt. Probeer dan maar eens weg te komen achter de geraniums.

Varkensjuin | 03-04-12 | 12:28

ZDEV | 03-04-12 | 12:14
Bron ? ( U zou gelijk kunnen hebben )

hotnot | 03-04-12 | 12:26

Als je het eerlijk wil vergelijken dan kijk je naar het aantal ongelukken per gereden kilometer.

Per gereden kilometer maken bejaarden verreweg de meeste ongelukken.

#feit.

ZDEV | 03-04-12 | 12:14

Bejaarden passen (in tegenstelling tot veel jongeren) wél hun snelheid aan aan hun vaardigheden. Echter zodra de vaardigheden te beperkt worden moet men wel stoppen met rijden.
Er zijn helaas maar weinig bejaarden die dit inzien, aangezien het langzaamaan slechter wordt. De bejaarde zelf heeft daardoor amper door dat hij een steeds groter gevaar vormt.

chimaera83 | 03-04-12 | 12:06

@La Vie En Rose, Ik denk eerder dat de jongeren met die elektrische race-fiets op pad gaan : 45 km per uur,kost 5500 euro maar schiet meer op in onze stedelijke omgeving.(Vanmorgen gelezen).

Dolphi | 03-04-12 | 11:41

Laten ze nou eens een onderzoek doen met cijfers van de verzekeraars. Die hebben al dit soort info. Kom, doe nou eens een beetje moeite, ga zelf op onderzoek uit.

hotnot | 03-04-12 | 11:40

@Il Cattivo | 03-04-12 | 11:00

Haldex is voorwielaandrijving met een beetje hulp van de achterwielen.

Biff Eagleburger | 03-04-12 | 11:37

Patatter | 03-04-12 | 11:25 |
OMFG!!1
Gelukkig rijden alle ouderen 5 kmh op de snelweg. Ik durf nooit harder te gaan dan 7.

WTFisFTW?! | 03-04-12 | 11:35

Wat een gezeur allemaal. Bejaarden zijn NIET gevaarlijk op de weg. Denk nou zelf toch eens na. Hoe kun je nou iemand doodrijden als je met 5 kilometer per uur over de snelweg rijdt? Nou?

Patatter | 03-04-12 | 11:25

biscaya | 03-04-12 | 10:57

220 euri? Nou, dan zal je wel veel "gereden" hebben, whahahhaa!. Vast een poolse Trabantski of Russische (V)Olga, whahahaa. Best duur nog !

Betweetert | 03-04-12 | 11:21

Boeriboerivogel | 03-04-12 | 11:15
Dat punt komt/is er als je niet meer weet waar je je auto geparkeerd hebt, als je je huis niet meer kunt vinden en dat soort dingen gaat vergeten.
Ik ben eerdaags aan de beurt want ik vergeet mijn bekeuringen steeds te betalen.

biscaya | 03-04-12 | 11:21

Wat een scheef stuk zeg; dat het langs de hoofdredactie is gekomen;
Ouderen zijn geen gevaar, want er zijn hulpmiddelen om ongelukken te voorkomen op punten waar ze vaak de mist in gaan.
Ouderen zijn geen gevaar, want kinderen zijn gevaarlijker.
Ouderen zijn geen gevaar, want ze zijn vaak op plekken waar je relatief makkelijk een ongeluk krijgt.
Ouderen zijn geen gevaar, want het zijn ook niet alle ouderen, die een gevaar zijn. LOLWUT?!

WTFisFTW?! | 03-04-12 | 11:21

Natuurlijk willen gepensioneerden blijven rijden, ook ik als ik oud ben.Je hele leven (hard)gewerkt, dan wil ik daarna ook genieten en overal naar toe kunnen gaan in alle vrijheid. Maar wanneer komt het punt dat je de laatste keer de contactsleutel omdraait? Zie je het zelf dat je een gevaar op de weg bent?

Boeriboerivogel | 03-04-12 | 11:15

De verkeersveiligheid is beter af als men pas een rijbewijs kan halen boven de 23 jaar, en de eerste 2 jaar alleen onder toezicht van een ervaren chauffeur mag rijden.

biscaya | 03-04-12 | 11:15

Ik zit dan direkt te denken aan Gretta Duisenberg in een Ford Ka, the horror...

eerstneukendanpraten | 03-04-12 | 11:11

@Strangetown | 03-04-12 | 10:10 | + 0 -
Het is dan wel te hopen dat de VVD de snelheid opvoert naar 150.

Musset | 03-04-12 | 11:08

Bejaarden moeten dood*! Allemaal!

*)ooit, net zoals alle baby's, geiten, schapen, chimps, ijsberen, eskimo's, wij allemaal,... afijn. Dus.

Boris Poepnagel | 03-04-12 | 11:06

Il Cattivo | 03-04-12 | 11:00

geeF graag toe... prutser!

Il Cattivo | 03-04-12 | 11:02

In de spits rijden bejaarden natuurlijk veel minder en voor de rest zullen de statistieken wel kloppen. Volgens mij maken ze sowieso veel minder verkeerskilometers dan andere leeftijdsgroepen dus dat helpt die statistieken nog eens.

Simon_GS | 03-04-12 | 11:02

In een land waar de politie nog net niet naast je achter het stuur zit moeten toch wel eigen cijfers beschikbaar zijn?
.
Overigens denk ik dat auto rijden in het drukke Nederlandse verkeer gewoon een kwestie is van geschikt versus ongeschikt ongeacht de leeftijd. Leeftijdsaspecten kunnen iemand wel van geschikt naar ongeschikt en vice versa laten gaan.
.
Het werkelijke onderliggende probleem is dat we in Nederland autorijden nog steeds als recht zien in plaats van een privilege dat je krijgt omdat je voldoet aan scherpe eigen (verantwoordelijksheidsgevoel, harde skills, relativeringsvermogen, zintuigelijke eigenschappen)
.
Zo zou een jonge bewezen roekeloze rijder een langdurige rijontzegging moeten krijgen, maar ook een bejaarde die aangetoond onvoldoende reactievermogen heeft.
.
Toch lijkt het me evident dat op hogere leeftijd een aantal kwalificerende eigenschappen verdwijnen en dat we dus toch spreken over een risicogroep. Laat daar aandacht voor zijn en dus vooral niet wegstoppen onder het mom van schijnwaarheden als dit artikel..

Parel van het Zuiden | 03-04-12 | 11:02

Biff Eagleburger | 03-04-12 | 10:48

S serie is ook quattro. Al is die niet te betalen van het gegunde leasebedrag voor de meeste vertegenwoordigers.

Ik ben een klassieker-liefhebber, meerdere BMW's gehad. Ik geen graag toe, er gaat weinig zo lekker door de bocht als een oude BMW.
Maar met een Audi valt ook zeer goed te planken.
Ligt niet aan de auto, ligt aan de bestuurder! (Denkt met weemoed aan zijn Escortje '82 1.6)

Il Cattivo | 03-04-12 | 11:00

@Betweetert | 03-04-12 | 10:38
Ik heb wel een keer het zandpad in utrecht genomen.
Ik kwam niet aan de 220km maar was wel 220 euri kwijt.

biscaya | 03-04-12 | 10:57

Een droog beschuitje met tevredenheid heeft nog meer uitstraling dan Audi.

Biff Eagleburger | 03-04-12 | 10:57

Dan kennen ze mijn opa niet. Heeft zijn rijbewijs gehaald in 8 lessen toen er nog nauwelijks verkeer was. Kijkt alleen recht voor zich uit, oma moet rondom kijken, opletten, de kaart lezen en snoepjes aangeven. En als ie ergens komt waar ze een middenberm hebben komt ie vaak bijna op de verkeerde weghelft terecht omdat ie dat aanziet voor de berm. Gelukkig leest ie de Telegraaf, dus dat scheelt.

Gutmensch aus 020 | 03-04-12 | 10:53

Betweetert | 03-04-12 | 10:44

Jij zegt het, ik ook...

Il Cattivo | 03-04-12 | 10:50

@Betweetert | 03-04-12 | 10:44

Nope. Vertegenwoordigersbakkies met voorwielaandrijving. Daar wordt de pis niet lauw van.

Biff Eagleburger | 03-04-12 | 10:48

@kapotte_stofzuiger | 03-04-12 | 10:11
Zie je wel! Maar een eigen onderzoek is op dit punt altijd leuker uiteraard.

Expert Homo | 03-04-12 | 10:47

Beetje gelul over Canada he ? Zeker nooit in de mega-steden Toronto, Montreal of Vancouver geweest.Maar toch weer leuk zo'n generatie-conflict.Een kennis van me van in de 90 rijdt nog prima hoor.Hij heeft zelfs redelijk haast in het verkeer,want zijn tijd raakt op he ?

Dolphi | 03-04-12 | 10:45

Biff Eagleburger | 03-04-12 | 10:38

Ahum, ooit van de Uhr-Quattro gehoord? en legende in de rally sport en nog steeds record houder van een wereldbefaamde hill climb. Alle RS of RSR modellen van Audi zijn anders klapijzers hoor!

Betweetert | 03-04-12 | 10:44

Hier hebben we er ook een paar, met zo'n 45 bejaardenmobiel over de enige 80 weg naar de stad rijden. gevolg, opstopping van hier tot...

Drs. D. | 03-04-12 | 10:43

Enkele jaren geleden de auto van m'n opa afgepakt. Niet leuk, maar wanneer mensen bruggen beginnen te rammen zonder het door te hebben (toch best stevig die volvo's) is het mooi geweest. Onbegrijpelijk dat het rijbewijs van dat soort mensen gewoon verlengd wordt.
Beter en vaker testen, eigenlijk iedereen. Sommige mensen rijden nog prima op hun 90ste, anderen zullen het nooit leren.

aardappelninja | 03-04-12 | 10:39

@peter1953 | 03-04-12 | 10:19

Je kan een hoop van Audi zeggen, maar een scheurijzer zal het nooit worden.

Biff Eagleburger | 03-04-12 | 10:38

Ik stap liever bij een ervaren rally rijder in, die me laat zien dat je een zandpad echt met 220 km/h kan nemen, dan dat ik met oma mee moet. In de eerste heb ik meer vertrouwen, ook al schijt ik dan vast en zeker ook 7 kleuren.

Betweetert | 03-04-12 | 10:38

Overigens valt mij op dat de jeugd tegenwoordig op de fiets/brommer/scooter niet om zich heen kijkt maar alleen bezig is met hun I-pad/I-phone of hoe die zooi verder mag heten. En ze horen niets omdat ze een koptelefoon op hebben of van die dingen in hun oren. Volgens mij zijn de jongelui van nu zo autistisch als de pest, dus dat kan nog leuk worden in het verkeer.

Polletje Piekhaar | 03-04-12 | 10:36

@Strangetown | 03-04-12 | 10:29 | + 1 -
Ik heb het over stilstaande auto's.

@polt | 03-04-12 | 10:29 | + 0 -
Tja, werkelijk is dat het?

Kaas de Vies | 03-04-12 | 10:34

@Boerenhoofd | 03-04-12 | 10:06
Kwestie van afstand houden. Kan je anticiperen op de capriolen van anderen.

polt | 03-04-12 | 10:34

Pinnende bejaarden? Was het maar zo'n feest, bij mij in de super staan ze nog allemaal handvol kleingeld uit te tellen.

Harry Turtle | 03-04-12 | 10:33

@Toffe Oma | 03-04-12 | 10:20
Dat maakt u zo gevaarlijk. Wie zit er nou op een weg?

Boerenhoofd | 03-04-12 | 10:32

@biscaya | 03-04-12 | 10:20
En de types die het begrip "rechts voorrang tenzij anders aangegeven" niet kennen.

polt | 03-04-12 | 10:31

@Kaas de Vies | 03-04-12 | 10:24
Voor het geval degene achter je niet ziet dat auto's stoppen en je dus in principe nog altijd kan uitwijken.

Hoewel dit eerder bij een file-vorming van toepassing is, natuurlijk.

polt | 03-04-12 | 10:29

"Er zijn gelukkig allerlei maatregelen denkbaar om het voor oudere bestuurders makkelijker te maken..."
Ik stel voor: een Stop-stop systeem in de auto. (auto wil niet starten, maar dat heeft dat oudje toch niet door)

Krizzie | 03-04-12 | 10:29

Kaas de Vies | 03-04-12 | 10:24 |
Ik begrijp daarentegen mensen weer niet die denken dat afstand houden 2 cm van mijn achterbumper betekend...

Strangetown | 03-04-12 | 10:29

Zo'n man met wingsuit vanaf de Eiffeltoren (1912):
video.google.com/videoplay?docid=-2805...

Mwah. Ik stap dan toch liever bij een bejaarde in de auto. Nog een beetje kans om het te overleven :)

polt | 03-04-12 | 10:28

@Toffe Oma | 03-04-12 | 10:20
Je zit dagelijks op de weg, dus dat maakt je een ervaringsdeskundige?
*lachstuip*

necrosis | 03-04-12 | 10:28

Wat ik nooit begrijp is waarom mensen altijd als ze voor een stoplicht 3 meter gaan stilstaan achter hun voorganger. Als iedereen goed aansluit scheelt dit een hoop.

Kaas de Vies | 03-04-12 | 10:24

Kaas de Vies | 03-04-12 | 10:21 |
Wrong, dan zeikt de jeugd net zo op ons en wij nu doen op onze oudjes..

Strangetown | 03-04-12 | 10:23

@Toffe Oma | 03-04-12 | 10:20

Heeft u ook een komkommer in uw reedt als u op 's heerenwegen vertoeft?

neemjemoederindemali | 03-04-12 | 10:22

@Toffe Oma | 03-04-12 | 10:20 | + 0 -
Oma, we hadden toch afgesproken om niet meer te reaguren.

Kaas de Vies | 03-04-12 | 10:21

@Polletje Piekhaar | 03-04-12 | 10:20 | + 0 -
Nee, dan gaan we net zo zeiken op de jeugd als die 65-jarige nu doen. Zo werkt het leven.

Kaas de Vies | 03-04-12 | 10:21

Bejaarden wachten tot de rotonde compleet verlaten is alvorens op te rijden.
Bejaarden wachten bij een kruising tot alle verkeer(ook van links)zelf maar voorrang neemt omdat er weer zo'n bange bejaarde van rechts de kruising niet op durft.
De verkeersbelemmerende bejaarden hebben inschattingsproblemen die dermate ernstig zijn dat de algehele doorstroming ernstig vertraagd wordt,das maar goed ook omdat bejaarden doorgaans het inschattingsniveau hebben van een wc-eend en de overige verkeersdeelnemers bij stapvoets rijden tenminste veilig tot stilstand kunnen komen als bejaarde in kwestie weer eens totaal onverwachte capriolen uithaalt.

Beëlzebul | 03-04-12 | 10:21

Dat ouderen het wat rustiger aandoen vind ik opzich
niet zo vreemd.
Ik ga eerder schubben van die audi-aso's, de baseballpet golf, De gehaaste vertegenwoordigers van inlegkruisjes en tandenborstels in hun ,,broodje met worst'' oftewel de bmw, en die tering scootertjes alsmede die kutfietsers die nooit verlichting voeren, het verschil tussen rood en groen niet kennen,en hun jatten niet uitsteken bij het afslaan omdat ze met dat pleurismobieltje tegen hun schedel zitten.
Vergelijk dit eens met een oudere waar je rekening mee kunt houden op de weg.
Als je al deze categorieën naast elkaar vergelijkt denk ik dat de de oudjes het niet zo slecht doen.

biscaya | 03-04-12 | 10:20

De moeder van de vrouw van mijn goede vriendin @Sara_kroos rijdt al jaren schadevrij met een linksdraaiende biologische komkommer in d'r reedt.

neemjemoederindemali | 03-04-12 | 10:20

Als aspirant bejaarde voel ik me geroepen hier op
te reageren. Ik rij sinds mijn 18e auto en zit
dagelijks op de weg ben dus een ervaringsdeskundige.
Wie rijden er het meest roekeloos? Leasebakrijders
type "ik ben belangrijk en de maximum snelheid geldt
niet voor mij", leeftijd varierend tussen de 25-50.
En jongeren die te weinig ervaring hebben en gevaren
niet kunnen inschatten en b.v. met een loeisnelheid op
een file af komen denderen, onlangs nog zien gebeuren. Sorry hoor, maar met bejaarden heb ik nooit problemen, zoek de nuance boys!

Toffe Oma | 03-04-12 | 10:20

Dus al die reaguurders leveren straks op hun 65e allemaal hun rijbewijs in?

Polletje Piekhaar | 03-04-12 | 10:20

vetkleppert | 03-04-12 | 10:15 |
We spreken u retrospectief op het sterfbed...

Strangetown | 03-04-12 | 10:20

wat te denken van die snelle audi/BMW scheurijzers

peter1953 | 03-04-12 | 10:19

Ze rijden alleen 60 op de snelweg.
*Herinnerd zich het kutwijf van 77 waar hij 2 jaar geleden achterop gereden is.*

deboerenlul | 03-04-12 | 10:18

heh had een tante die 50 km/h op de snelweg reed want 'het hoefde allemaal niet zo snel voor een oud mens. Was ook stekeblind en om 10 uur al als een Guusje.

Bokito ergo sum | 03-04-12 | 10:16

@Strangetown | 03-04-12 | 10:15
Nee. Hard leven en lekker doorroken. Ik hoef die laatste paar jaar achter de gerania niet.

vetkleppert | 03-04-12 | 10:15

Invoegen met 60 km/h op de snelweg? Ze doen het! En verdomd! Het mag nog ook! Grrrr.....

Betweetert | 03-04-12 | 10:15

@vetkleppert | 03-04-12 | 10:15 | + 0 -
Of een keuring die een half jaar duurt, zijn we in ieder geval een half jaar van die lui verlost.

Kaas de Vies | 03-04-12 | 10:15

Mijn voorstel:
Na het vijfenzestigste levensjaar ieder half jaar verplichte keuring. En dan niet alleen of die bejaarden nog uit hun doppen kunnen kijken, maar vooral reactiesnelheid.

vetkleppert | 03-04-12 | 10:15

vetkleppert | 03-04-12 | 10:12 |
Ik neem aan dat jij niet vrijwillig oud wil/gaat worden?

Mooi....

Strangetown | 03-04-12 | 10:15

Calculeer dan ook even de hartaanvallen van andere weggebruikers mee als gevolg van het getreuzel van die geriatrische types. En de ongelukken door de halsbrekende toeren die je moet uithalen om eindelijk voorbij zo'n grijsaard te komen na kilometers lang sukkelen.
Nog even afgezien van het levensgevaarlijke versufte weggedrag en het ontbreken van enige reactiesnelheid.

vetkleppert | 03-04-12 | 10:12

Met alles wat rijdt zijn ze gevaarlijk. Scootmobiels, winkelwagentjes, rollators.

Boerenhoofd | 03-04-12 | 10:12

De VK wil gemiddelde leeftijd lezers verder opkrikken!

Indates | 03-04-12 | 10:12

@kapotte_stofzuiger | 03-04-12 | 10:07 | + 1 -
Kudo's. Komt van Jodokudo Kwak, een eend die altijd kwaakte als iemand iets zinnigs, grappigs of spitsvondigs zei.

Maar mijn taalfouten zijn veelal te wijten aan snelheid, niet nalezen, en vaak in een andere taal praten/schrijven en dan opeens terugschakelen naar het Nederlands.

Het niveau zit er wel, het komt er alleen vaak belabberd uit.

Kaas de Vies | 03-04-12 | 10:11

Gister nog bij het tankstation. Er kwam zo'n rollatorvrouw aan gereden. Het scheelt dat er randen om de installaties zitten anders had ik de gehele installatie over mijn auto. En dan uitstappen en zeggen: 'oh, dat stoepje heb ik nooit gezien'.

Boerenhoofd | 03-04-12 | 10:09

Bejaarden zijn wel degelijk irritant en gevaarlijk. Bejaarde vrouwen zijn van het ergste soort. Nog nooit zo vaak hardkloppingen gekregen door roekeloze bejaarden die ineens remmen of welke capriolen dan ook.

Boerenhoofd | 03-04-12 | 10:06

Uit mijn onderzoek bleek dat homo's gemiddeld een veel grotere penis hebben dan hetro's.

Expert Homo | 03-04-12 | 10:06

Sigaar, hoedenrand tot over de ogen, schuim op de bek, en raggen maar. Lang leve de oudjes.

pitsteen | 03-04-12 | 10:06

@kapotte_stofzuiger | 03-04-12 | 10:01 | + 1 -
Prima, ik heb namelijk gehoord dat ze in het Catshuis besloten hebben om kudo's te gaan belasten.

Kom maar met die minkudo's.

Kaas de Vies | 03-04-12 | 10:05

Mijn opa en oma rijden al duizendmiljoenmiljardjaar schadevrij, ze hebben wel een miljoenmiljard ongelukken veroorzaakt, dat dan weer wel.

neemjemoederindemali | 03-04-12 | 10:05

Volgende week in de VK: senioren voor in de rij bij het postkantoor zijn......... ach laat ook maar ik ben vergeten wat ik hier moest.

Guusje Nadorst | 03-04-12 | 10:04

Mijn vriendin denkt ook dat ze veilig rijdt als ze met 40 overdwars voor een vrachtwagen invoegt.

"ik heb nog nooit een ongeluk gehad"

Dat iedereen halsbrekende toeren moet uithalen om haar te ontwijken krijg ik maar niet in haar kop.

Kaas de Vies | 03-04-12 | 10:04

Doet mij denken aan de aflevering 'Grey Dawn' van South Park. Look out! OLD PEOPLE>

The Dominator | 03-04-12 | 10:04

"Flitsen maakt verkeer hartstikke veilig"
"Onzinboetes maken verkeer hartstikke veilig"
...
Zo kunnen we wel even doorgaan, zelfde leugens, maar de Koos Spee maffia zal massaal min-kud(d)o's uitdelen.

kapotte_stofzuiger | 03-04-12 | 10:01

Logisch, de gemiddelde bejaarde rijdt 40 en je kunt in heel NL bijna nergens harder.

James Lastig | 03-04-12 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken