Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jeugdzorg in paniek over foute uithuisplaatsing

kinderkidnap.jpeg Kinderstelend bemoeibedrijf Jeugdzorg heeft het zweet in de bilnaad van deze video van een schrijnende uithuisplaatsing. Vooral omdat bleek dat Jeugdzorg Gelderland bewust heeft gelogen door de gezinssituatie bij de rechter negatiever voor te stellen dan deze daadwerkelijk is. En de bewijzen daarvan in dit dossiertopic opdoken. Je ongelijk toegeven, de betreffende medewerker wegens ziekelijk betweterige opvoedmoraal op straat schoppen en de uithuisplaatsing terugdraaien is echter niet bij Jeugdzorg op de vergadertafel gekomen. Liever voicemailden ze ons om een URL in te spreken en iets over privacy te mompelen. Volkomen zinloos, dus daarna volgde de voorspelbare brief (pdf) van hun advocaat. Iets met 'de eer en goede naam' (lol) van de medewerkers van Jeugdzorg. Maar wederom geen woord over hun eigen huichelachtige gedrag. Prima. Dan blijft het topic - na het doorstrepen van een paar namen - ook gewoon lekker staan. Ondertussen wordt halfbroer & klokkenluider Ilja overal vakkundig buiten gehouden: geen contact meer met tweeling Anna en Nick zolang ze door Jeugdzorg worden vastgehouden (en check ook die voorwaarden voor moeder: 'niets negatiefs over Jeugdzorg en de vader'. In die volgorde). Een dreigbriefje naar YouTube zorgde voor verwijdering van zijn originele video. Die dus HIERRR gewoon blijft staan. Jeugdzorg mag eerst tekst & uitleg geven over hun eigen dubieuze methoden om zich andermans kinderen toe te eigenen. De wetenschappelijke duiding hebben we alvast aan de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling overgelaten. Want die rekenen vandaag in een compleet rapport keihard af met Jeugdzorg, dat haar beleid baseert op 'angst voor incidenten' en een totaal versnipperd, door bureaucratie aangedreven zorgmallemolen. Zou het RMO nu ook advocatenpost ontvangen?

Reaguursels

Inloggen

@Snoodl!cht
jah das serieus.. als je niet veel te besteden hebt kan je ook niet veel.. maar dat boeid bjz helemaal niets

Montana3784 | 03-04-12 | 22:40

@The Russian | 03-04-12 | 12:06
Kom maar op met die harde bewijzen want dat vorige 'dossier' topic stelde geen reet voor qua hardheid. Al was het waar van de mishandeling (wat ik trouwens zo van je aanneem, ook zonder bewijs), dat betekent niet dat hetgeen wat er gebeurde GOED ging.

Snoodl!cht | 03-04-12 | 19:27

@Montana3784
Serieus, beltegoed is bij jou een cruciale factor in het zelf 'moeten' regelen van je kinderen weer zien?

Snoodl!cht | 03-04-12 | 19:21

Hoe ziek in je hoofd moet je zijn om met zo'n kind onder je armen weg te lopen?

Zookrates | 03-04-12 | 16:26

Nou sorry maar BJZ is gewoon Bullshit.. ik heb zelf 2 kids die in een pleeggezin zitten omdat moeder het zo nodig vondt om met me kids in een drugspand te gaan zitten.. Nu is moeder ontheven uit gezag en ik ook,, en heb me kids al 2 jaar net gezien, bjz laat ook niets horen.. nee je moet zelf alles regelen ookal heb je geen beltegoed of wat dat dan ook.. en als je beld met de vraag waneer je je kids mag zien krijg je te horen dat je eerst maar eens een paar maand lang kaartjes moet sturen iedere week.. en als j brieven schrijft krijg je er niet eens een reactie op.. en dan vindt BJZ het maar raar dat ouders zich tegen BJZ keren en kwaad gaan worden op de des betrevende gezinsvoogd.. ik niet?? ieder kind heeft recht om zijn ouders te zien, en bjz denk aan veiligheid,, tuurlijk veiligheid boven alles maar een bezoek kan ook onder toezicht gedaan worden, en zelfs daar geven ze dan geen gehoor aan.. en geloof me voor dat ik me kids helemaal niet meer mog zien kreeg ik ze maar 1x per maand een uurtje te zien.. en idd nederland is wel zo dat een vrouw meer rechten heeft dan een vader..

Montana3784 | 03-04-12 | 15:35

"Hulpverleners" en Arnhem, een dodelijke combinatie.

NLse alloch in Italy | 03-04-12 | 14:09

-weggejorist-

pimkleuterboom | 03-04-12 | 13:18

-weggejorist-

pimkleuterboom | 03-04-12 | 13:12

Trouwens, kan wel zijn dat de advocaatjes van de halfcriminele organisatie die BJZ heet denken de zaak terug te kunnen draaien, maar ze vergeten een dingetje, de imagoschade aan BJZ is zo enorm inmiddels door opeenstapeling van incidentjes, dat zij dit onmogelijk nog onder tafel kunnen procederen.
Als het mijn kinderen waren zou ik in ieder geval geen millimeter wijken.
En hoezo schendt GS de privacy van de kinderen?
De politie komt toch met veel vertoon samen met kindersteel organisatie BJZ het priveleven van de kleintjes binnenvallen? Eigenaardig hoe een dergelijke onbekwame kinder"beschermings"(kuch)organisatie de feiten probeert om te draaien.
En hoezo levert ontbrekend contact met de vader wel schade op aan de kinderen, maar het met geweld uit huis sleuren van dezelfde kinderen is ineens wel gezond voor hen?? De medewerkers van BJZ zouden zichzelf eens door een psychiater moeten laten nakijken of zij wel geschikt zijn voor kinderen te zorgen, want tot nu toe geven ze vooral blijk van (tegen het criminele aan) onkunde en mismanagement.
BJZ, dat was toch dat diebelenclubje dat vond dat het zeilmeisje destijds opgesloten moest worden in een gesloten inrichting wegens te veel ambitie?
Ik weet wel, mochten ze ooit zo aan mijn kinderen komen, weet dat ik het niet mag zeggen, maar ik denk dat ik er een paar naar de andere wereld zou helpen.
BJZ, altijd buiten de deur houden, ga met iedereen in zee als je hulp nodig mocht hebben, maar wat je ook doet, hou ze weg en vertel niets wat ze tegen je kunnen gebruiken. Period.
(Mijn buufje kreeg ze ook over de vloer, heb haar gezegd, vertel niets over jezelf, want ze proberen handvatten te vinden voor uithuisplaatsing en dergelijke en schrijven, als je pech hebt, hun rapporten naar een negatieve conclusie over jou als ouder en dan loop je kans dat je je kind kwijt bent. En inderdaad liepen ze er al bij haar naar te vissen, maar ze heeft het gelukkig slim aangepakt, niets over zichzelf en haar priveleven losgelaten, de kinderproblemen verholpen en BJZ is niet meer teruggekomen).

ZSU-23-4 | 03-04-12 | 12:11

Alleenikhebgelijk | 03-04-12 | 11:30 |
.
Als ik / mijn moeder geen bewijs had gehad van mishandeling / machtsmisbruik van BJZ dan zou er ook geen publicatie van dit geweest. Alles wat er tot nu toe geschreven is kunnen ik en mijn moeder onderbouwen met harde bewijzen.

The Russian | 03-04-12 | 12:06

Go van Rossem Go! Vergeet ook niet weer alle namen van betrokkenen te publiceren en dan vooral ook, net als laatst, de namen van de betrokken kinderen. Vinden ze fijn1 Is goed voor de zaak en hun toekomst ook! En Jeugdzorg mag dan altijd alleen maar fouten maken GS heeft al-tijd gelijk.

Kutmug | 03-04-12 | 11:55

Eenzijdig. Staat het bijvoorbeeld vast dat de vader zijn kinderen "mishandeld" heeft. Rancuneuze moeders kunnen wel zoveel roepen.

Alleenikhebgelijk | 03-04-12 | 11:30

Superior Bastard | 02-04-12 | 20:56 |
Ja mischien moet je eens wat verder kijken en bedenken hoe die gasten ontstaan die niets te verliezen hebben,niet alleen moslim terroristen schieten iedereen overhoop dat heeft gebleken, en de rol van de geestelijke gezondheidszorg is vooral bij de para klantjes erg verwoven.Je kan in enkele gevallen zelfs zeggen dat er geen probleem was zonder "de geestelijke gezondheidszorg"

Major Doorsnee | 03-04-12 | 10:42

m.a.w. ze hebben de kinderen gewoon gegijzeld

Kris | 03-04-12 | 10:10

Ik vind enige terughoudenheid hierin wel verstandig, alhoewel de briefschrijver vreselijke dingen meemaakt kun je niet als GS het hele verhaal beoordelen.

lanexxx | 03-04-12 | 09:32

@Musset, u heeft gelijk, gelijk, gelijk en gelijk. Ik maak het ook van dichtbij mee. Winnen ze 1 rechtszaak gaan ze gelijk een nieuwe starten want linksom of rechtsom, een foute conclusie moet gewoon rechtgezet worden door leugen op leugen op leugen.

Vloberto | 03-04-12 | 09:27

Sja, ben het wel met de brief van de advocaat eens.

Sjeempie | 03-04-12 | 09:16

Iedereen, die met Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming te maken heeft gehad, kom er al snel achter dat dit gluiperige en leugenachtige machtsbastillons zijn. Er werken afdankertjes die een normale baan niet aankunnen wegens hun ziekelijke voorkeur om andermans ellende niet op te lossen, maar te criminaliseren en demoniseren. Opvallend is hun begrip voor pedoseksueel tuig, maar ook weer niet verwonderlijk vanwege hun eigen ziekelijkheid.
Deze inquisitie-instellingen worden uiteindelijk op hun woord geloofd door onze (vaak vrouwelijke) kinderrechters achter gesloten deuren. Een parlementair onderzoek is hard nodig om dit geboefte de kwikmijnen in te jagen.

Musset | 03-04-12 | 08:55

Nou en! Wij zijn wel bureau Jeugdzorg ... Gewoon omdat wij de beste zijn en graag kinderen uit huis plaatsen bij gezinnen waar misbruik hoog in het vaandel staat, gewoon omdat wij zo denken en niet een gesprek aan willen gaan met de ouders maar ons verhaal gewoon baseren op via via hebben we gehoord, gewoon omdat wij schijt hebben of het nu we of niet goed is voor een kind, omdat wij de andere kant op kijken als er daadwerkelijk iets is en een kind WEL mishandeld en misbruikt word, en dan kei hard roepen als er in de media verteld word dat het gezin bij de politie bekend is dat we van niets weten .... nee, ik heb er geen goed gevoel bij deze instelling en temeer omdat wij onze zoon hebben moeten aanmelden bij jeugdzorg om een PGB te krijgen ... In het blad Balans staan hier en daar ook verhalen hoe bureau jeugdzorg om gaat met ouders en kinderen, dit gaat helemaal nergens over, het zijn net over het paard getilde blagen die alles beter weten .... Ik hou mijn hart vast!

FapMaster | 03-04-12 | 07:04

Ik hoop van Harte dat Geenstijl meer onderzoek gaat doen naar bureau jeugdzorg. Talloze zaken zoals deze zijn te vinden. Ik kan zelf ook een dossier aanleveren over de walgelijke werkwijze van deze bende.

septic hersenpan | 03-04-12 | 06:55

Waarom doeken we die bemoeials niet gewoon op?
Vooral omdat Jeugdzorg helemaal niets te bieden heeft, qua oplossing, en natuurlijk omdat er helemaal geen oplossing ís, als er hun naasten niet klaarstaan om arme verschoppelingen op te nemen..
Hoeveel ellende wordt er eigenlijk vooral door Jeugdorg veróorzaakt, en in welke mate zijn de hoovaardige pro´s er in hun hart van overtuigd dat ouders of spontane pleegouders in bijna alle gevallen verre te verkiezen zijn boven gepokte en gemazelde burocraten?
Ik geloof namelijk dat die verwaten socio´s eigenlijk denken dat zijn he uberhaupt het beste weten, en dat nog wel in hun overgereguleerde protocol waar niemand verantwoordelijk is, en waar nooit niemand weet wat zijn collega´s uitvreten, en waar het ook gewoon vrijdagmiddag vijf uur wordt?!

J. van Gaal8771 | 03-04-12 | 05:30

kort door de bocht genomen mag van mij dat hele zooitje genaamd Jeugd Zorg aan de galg..
bureaucratische bende met enkel oog voor het eigen bestaansrecht.

En ik kan er over mee kleppen daar ik als 6 jarig kotertje door deze club, van de ene op de andere dag ergens uit een speeltuin geplukt ben en zonder dat mijn ouders er van wisten na 6 uur in een politiecel doorgebracht (voor de trolloloo's hier; nee er was geen gegronde reden om een 6 jarig kind op te sluiten in een politiecel) te hebben gedeporteerd werd naar e.o.a. internaat te Amersfoort.

Ik wil hiermee niet zeggen dat uithuisplaatsing voor mij persoonlijk een nadeel geweest is, in tegendeel. Echter de wijze waarop JZ opereert is mensonterend. Zeker voor jonge kinderen welke amper beseffen wat er gebeurt, is de werkwijze van JZ uiterst traumatisch

Ik wens het zowel ouders als kinderen, in welke situatie dan ook niet toe. Het moge tijd worden dat JZ inziet wat haar taak is, en haar drang naar zelfbehoud ondergeschikt maakt aan die taak.

Dit geldt overigens niet alleen voor JZ maar evengoed voor het complete arsenaal aan internaten en orthopedische (jah echt) instellingen welk Nederland rijk is. Dit hele systeem draait om zelfbehoud en zeker niet om de "jeugd zorg" waar ze voor claimen te staan.

Trust me, ik heb 10 jaar in dat wereldje rondgewandeld en ben er goed vanaf gekomen dankzij die paar mensen welke wel de waarde van een kind inzagen, menigeen welk onder de macht van JZ en aanverwanten gebukt gaat beland uiteindelijk in het criminele circuit of erger dankzij de slechte werking van een systeem welk door moedertje staat stelselmatig genegeerd dan wel de hand boven het hoofd gehouden wordt. BAH

p.s. excuus voor eventuele grammaticale fouten, kom net van m'n werk en MOEST gewoon ff reaguren.

normanius | 03-04-12 | 00:46

@hotnot | 03-04-12 | 00:30

Ik begrijp wel dat dit geval hier als een soort surrogaat voor alle misstanden gebruikt wordt (ik lees bijna niet anders in de reacties). Ik ken de situatie waar u over schrijft een beetje trouwens. Wat ik enkel wil aangeven dat het hier niet om een algemene strijdt tegen jeugdzorg lijkt te gaan. Het gaat, zo lijkt het, om het en public uitvechten van een specifieke zaak op een hele nare manier. Nergens is bewijs geleverd dat Jeugdzorg in dit specifieke geval fout zou zitten. Maar omdat men het veralgemeniseerd in de commentaren gaat dat een beetje verloren zo lijkt het. Jeugdzorg moet hangen, ongeacht wat hier nu werkelijk gaande is. Dat vind ik kwalijk. Natuurlijk mag een der partijen voor altijd en eeuwig gehoord worden, ik ben eveneens tegen monddood maken. Ik ben echter ook tegen lastercampagnes met een eenzijdig verhaal en 0 bewijs (maar het toch claimen!) Het lijkt hier die klokkenluidersite van dat aluhoedje Kat wel.

Snoodl!cht | 03-04-12 | 00:38

bonusMoeder | 02-04-12 | 23:13
Uw verhaal doet mij een beetje denken aan het feit dat men nu zo hard roept dat slachtoffers een plaats in de rechtszaal moeten hebben.
Daar ben ik op tegen omdat slachtoffers daar geheel niets te zoeken hebben, daar zijn namelijk civiele procedures voor.
Aangiftes van slachtoffers dienen in de rechtszaal op waarheid te worden getoetst; dit doet de rechter, de OvJ en de advocaat in samenspel.
In aangiftes vergeten slachtoffers soms hun eigen rol aan te geven (wat ging er aan bv een geweldsdaad vooraf), wordt eigen handelen aangedikt of juist deze van de vermeende dader, etc.
Waarheidsvinding en onderzoek ter rechtszitting zijn dan van belang.
Uw verhaal doet mij hier sterk aan denken.
Eenzijdig, mede ook al omdat u aangeeft reeds "vier jaar goede ervaring met jeugdzorg te hebben". Indien dit klopt wil dit zeggen dat u al de onverdeelde aandacht ven BJZ had; en dat heb je niet voor niets, daar gaat heel wat aan vooraf.
Kortom, uw verhaal leest als een aangifte waarbij de waarheidsvinding ter terechtzitting nog gedaan moet worden.

100pct Testosteron | 03-04-12 | 00:35

Snoodl!cht | 03-04-12 | 00:18 | + 0 -
Alleen maar goed hoor, selectieve informatie voorziening staat vaak gelijk aan extremismevorming.

rickie57 | 03-04-12 | 00:32

Snoodl!cht | 03-04-12 | 00:18
Wel, dank u voor uw tegenspraak. Discussie is goed. Wat ik probeerde te adviseren, is, dat het materiaal blijft staan. Want Ilja geeft een schreeuw af, en niets is erger dan monddood gemaakt te worden. Kent u overigens het verhaal van het voorbeeld wat ik gaf ? Met een beetje zoeken nog te vinden.
Ik zal u niet minnen, ik weet niet eens hoe het moet. (Iets met dat ik een verkeerde browser gebruik enzo).

hotnot | 03-04-12 | 00:30

Chapeau voor GeenStijl om deze misstanden aan de kaak te stellen en in de schijnwerpers te plaatsen. Ik verwacht van journalisten luizen in de pels te zijn dus mijn dank is groot.

frisenfruitig | 03-04-12 | 00:25

@hotnot | 03-04-12 | 00:01 :
Ja want het recht geldt natuurlijk enkel als wij het er als volksgericht mee eens zijn na een eenzijdig verhaal en beeldvorming van Geenstijl.

Dat er rotte appels bij jeugdzorg zitten neem ik zonder meer aan. In dit oorlogje heb ik echter nog geen enkel overtuigend bewijs voorbij zien komen (zelfs niet in dat 'dossier'), alleen eenzijdig gejammer en zwartmakerij. Heeft de klager bij voorbaat gelijk omdat we zulke slechte verhalen over jeugdzorg horen?

Is dat de rechtsstaat waarin we leven? Een waar de beeldvorming van mensen met enige invloed de doorslag geeft op basis van sentiment? Wat een gruwel.

Misschien is het handig niet dit soort domme uitspraken te doen enkel op basis van wat Van Rossem (duidelijk betrokken) ons voorschotelt. Laat een rechter maar uitspraak doen op het verhaal en feiten van beide partijen ipv deze lastercampagne.

Het lef om te zuigen over bijvoorbeeld een 'dreigbrief' terwijl men zelf met een publieke schandpaal (waarbij tevens de privacy van de kinderen niet in acht genomen wordt) druk probeert te zetten is ronduit hypocriet. Op z'n minst!

Nogmaals, er gaat vast heel veel mis en op een vuile manier van Jeugdzorg maar dat betekent niet per definitie dat het in dit geval zo is. De schijn tegen hebben is geen basis.

Excuses dat ik niet met iedereen meeblaat uit mijn onderbuik. U kunt u ongenoegen uiten met het mintekentje...

Snoodl!cht | 03-04-12 | 00:18

Hopelijk realiseert iedereen die deze artikels leest hoe bijzonder het eigenlijk is dat Geenstijl in gaat tegen deze altijd gevoelige misstanden, ik zou zo geen andere nieuwswebsite weten die met de staart tussen de benen wegrent na bij de eerste dreigbrief.
rickie57 | 02-04-12 | 23:51 | + 1 -
.
Inderdaad, al bedoel je het omgekeerde van wat je zegt ;)
.
Blijf roeren waar het stinkt en zo het verschil maken GS, dit soort misstanden moet aan de kaak worden gesteld, het is erg goed dat dat hier in ieder geval wel gebeurt. In de kranten lees je er nauwelijks iets over en dat is al erg genoeg.

dr.dunno® | 03-04-12 | 00:10

De tyfus tering..... en ik maar denken dat ik zoveel belasting moet betalen zodat de zaken in nl GOED GEREGELD zijn....

Seraphin | 03-04-12 | 00:09

Joris: pas de linkes ff an, GS maakt er puinhoop van...

CaseIf | 03-04-12 | 00:07

-weggejorist-

CaseIf | 03-04-12 | 00:06

Deze zaak vertoont overeenkomsten met de klotenknijper affaire. Karin Spaink vs de belgische rijkswacht. Dat liep niet goed af voor KS, die belgen zijn nog net even erger, doortrapter en gemener dan de nederlanders. Het beste zou zijn dat de redactie van GS Ilja ondersteunt in het opzetten van een eigen website, gehost ergens in een van de voormalige sowjet-staten, om, bij een ongunstge afloop van de zaak, het materiaal nog steeds bereikbaar te houden.

hotnot | 03-04-12 | 00:01

GS, blur de namen van de kinderen AUB!!! Waarom zit er geen 'niet ok' knopje bij berichten?

Verder heel jammer dat dit soort berichten nodig zijn, erg pijnlijk. Ik hoop wel dat GS dit blijft volgen tot er voor N en A een relatief goede uitkomst is. Die moeder is gewoon gek op de kinderen, dat zie je zo (heb foto's gezien).

En ik hoor teveel vuiligheid over Jeugdzorg, de rillingen lopen me over de rug.

gruzelement | 02-04-12 | 23:55

die niet*

rickie57 | 02-04-12 | 23:55

Hopelijk realiseert iedereen die deze artikels leest hoe bijzonder het eigenlijk is dat Geenstijl in gaat tegen deze altijd gevoelige misstanden, ik zou zo geen andere nieuwswebsite weten die met de staart tussen de benen wegrent na bij de eerste dreigbrief.

rickie57 | 02-04-12 | 23:51

@bonusMoeder | 02-04-12 | 23:13 |
Jammer dat de links het niet doen, heb 3 mappen vol papieren voor je :)

nazzle | 02-04-12 | 23:28

@bonusMoeder | 02-04-12 | 23:13 |

Je links werken niet. Dat vind ik jammer. Sterkte met het herstel!

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 23:18

Al diegenen die nog steeds denken dat dit onzin is, hebben het totaal niet meegemaakt.
Wij hadden 4 jaar goede ervaring met jeugdzorg. Ik geloofde die klaagverhalen ook niet.
Totdat we een andere voogd kregen die het dossier niet kende. Ik mocht wel voor 3 stiefkinderen zorgen maar was niet goed voor mijn eigen zoon.....
Inmiddels zijn we 4 uithuisplaatsingen verder, 3 politiebezoeken, 1 dag cel, 11 rechtzaken en dat allemaal in 1,5 jaar....

Ons gezin is geruïneerd. Na mijn herhaalde verzoeken om een second opinion moest ik akkoord gaan met een psychologisch onderzoek of we als ouders geschikt waren. Hoe dubieus en vernederd het ook was, er kwam uit dat we normale, goede ouders waren. En dus mocht mijn zoon eindelijk weer naar huis.
Hij krijgt nu traumaverwerking.....

Feiten werden verdraaid, net anders opgeschreven en de positieve werden doodleuk weggelaten.
Mijn strijd op internet kwam in elke schriftelijke aanwijzing en rechtzaak terug. Want daarmee liet ik volgens jeugdzorg zien dat ik teveel aan het strijden was en dat was heel slecht voor het kind....
Toen mijn zoon "ontvoert" werd naar een geheim adres, 2 uur verderop, heb ik dat woedend op twitter gegooid en voor het eerst de volledige naam van de voogd erop gezet. Half jaar later ontdekten ze dat pas.... en werd er door een advocaat gedreigd met een kort geding.

Mensen! Doe je ogen open, als je dit allemaal niet geloofd. Elke vrijdagmiddag wordt er op meerdere plekken in Nederland hartverscheurend gehuild omdat kinderen legaal worden weggerukt uit hun veilige omgeving. 1 politie gaf het zelfs toe, dat het vaak op vrijdag is.
En denk maar niet dat er iemand voor de wanhopige ouders en familie klaarstaat. Iedereen gaat lekker weekend vieren. Een vrolijke vrouwenstem van jeugdzorg vertelt je doodleuk dat ze niks voor je kan doen, want ze heeft slechts telefoondienst. Maandag mag je je g.voogd bellen... of op gesprek komen. Dat laatste hebben we wijselijk afgebeld, want dan waren er ongelukken gebeurd.

Aangifte doen of als vermist opgeven krijg je niet voor elkaar. vermist.nl heeft het wel opgenomen, maar haalde het eraf toen iemand er over belde.

Ons verhaal: bonusmoeder.wordpress.com
We willen graag childleaks.nl uitbreiden samen met wikileaksjeugdzorg.nl
Maar mensen durven niet.... Dus wil je je dossier op een nette manier publiceren op internet.... kom maar op!!!

Ilja, we leven met je mee. Ik weet hoe verscheurd jullie je voelen. De angst om de kinderen. Niet weten waar ze zijn. Hou vol!
Geen stijl, super dat jullie dit doen! Ik hoop dat het verschil gaat maken.

bonusMoeder | 02-04-12 | 23:13

Hoorde vandaag iets over schadeclaim... denk dat ik ook maar eens wat ga indienen bij BJZ... Klootzakken.. Ze hebben onze oudste zoon verknipt teruggegeven en niet eens sorry gezegt... Er staat in laatste brief: " [naam oudste zoon] heeft trauma opgelopen door biologische vader en uithuisplaatsingen". Die gasten daar drukten gewoon hun zin door ondanks dat WIJ waarschuwden dat het niet goed voor hem zou zijn om hem voor de 2e (!) keer uit huis te plaatsen. Zeker niet omdat wij de eerste keer (!) al bewezen hadden dat wij een veilig opvoedingsklimaat boden voor hem... Ze waren het dossier van de eerste keer kwijt... Tsja, daar ga je dan... Overigens was de eerste keer al helemaal kafkiaans. Oudste zoon had gezegt dat zijn pappa hem sloeg (wat ook klopt: biologische vader). Op de volgende vraag (wie is jouw vader dan) noemde hij mijn naam (stiefvader)... Hoppa: VOTS en uithuisplaatsing... Kun je vechten wat je wilt, maar als ouder sta je machteloos tegen zo'n instantie... Kan nog wel meer idiote dingen vertellen, maar denk niet dat dit hier het platform voor is...

We zoeken nog een advocaat voor de schadeclaim, dus wie wil mag het zeggen...

nazzle | 02-04-12 | 23:12

Gezichten van de kinderen blurren en de rest in beeld houden, met name die hoer van BJZ.

jvlaam2 | 02-04-12 | 23:06

Maar ondertussen weet de moeder nog steeds niet waar haar kinderen zijn en of ze, de kinderen terug krijgt.
BJZ steekt gewoon een dikke middelvinger op, hun hebben de macht en dat zullen ze laten merken ook.
Wat een zielig zooitje...........

LostSandWich | 02-04-12 | 23:04

off-topic

Wie wil lachen zet de tv nu op syfy channel.. Johan Vlemmincks in Ghosthunters

The_Challenger | 02-04-12 | 23:01

@Bart_Bart | 02-04-12 | 22:05
@Rammstein | 02-04-12 | 22:29
Helaas, Turken die kankeren op homo's tegen Tom. Nou ja, de boog kan niet altijd gespannen zijn.

Stormageddon | 02-04-12 | 22:59

Bij dit soort verhalen staan mijn recht overeind. Zelf ook de nodige ervaring meegemaakt.

Laat ze ook eens in omgeving van het gezin kijken. Familie, vrienden deze mensen hebben vaak ook genoeg te vertellen. Daarmee zul je ook een veel beter beeld van de werkelijke situatie kunnen krijgen.

am0rz | 02-04-12 | 22:53

Snoodl!cht | 02-04-12 | 22:37 | + 0 -
Ebenso.

Rammstein | 02-04-12 | 22:43

Gut gut, hoeveelste topic is dit al in de reeks van dit persoonlijke ongefundeerde oorlogje van een GeenStijl-redactielid? Eenzijdig verhaal zonder aantoonbare feiten deel weet-ik-ut. Hou eens op te jammeren man.

Snoodl!cht | 02-04-12 | 22:37

Jeugdzorg is natuurlijk gewend met machtspolitiek, chantage en dreigen de argumenten wat kracht bij te krijgen, maar dat is nou net tegen het verkeerde betonnen paaltje in media land dat Geenstijl heet.
Wil niet zeggen dat Jeugdzorg een en al rottigheid is, maar ze wekken wel de indruk alleen maar uit te zijn op uithuisplaatsing (tegen hoge vergoeding netuurlijk) en niet geïnteresseerd in het oplossen van de problemen, het gezin bij elkaar houden en doen wat voor iedereen binnen het gezin het beste is.
Geenstijl moet ondertussen dat filmpje helemaal niet weghalen, wiens kinderen staan er nu helemaal op, die van BJZ?

ZSU-23-4 | 02-04-12 | 22:31

Stormageddon | 02-04-12 | 21:55 | + 0 -
Is weer niet best.

Rammstein | 02-04-12 | 22:29

@Skunk57 | 02-04-12 | 21:31
Ik geef je gelijk, maar jeugdzorg moet wel de fouten durven toegeven en (eventueel intern) weten hoe ze het in de toekomst gaan voorkomen.

aardt | 02-04-12 | 22:27

snikkelwikkelrubber | 02-04-12 | 22:16 |
Art. 7 GW

Strangetown | 02-04-12 | 22:27

Bij mij waren mijn ex en een medewerkster van jeugdzorg vriendinnen ---weggejorist---

z.g.a.n. | 02-04-12 | 22:24

Histyrische "hulpverleners" in ivoren torentjes spelen voor gOD. Maar gOD bestaat niet, wel krankjorige geesteszieken met een machtspositie.
Goed dat GS dit aan de kaak stelt, dat er geen andere manier is dan deze, en het om persvrijheid gaat heeft GS niets te duchten van advocaatje leef je nog hela hola.

snikkelwikkelrubber | 02-04-12 | 22:16

@Superior Bastard | 02-04-12 | 20:56 |

Ik vind je stellingname ietwat eenzijdig. Tokkies vormen een stevig deel van de problemen, dat is altijd zo geweest, maar laten we in Nederland a.u.b. niet de teloorgang van de opvoeding onder de middenklasse en 'hogere' klasse vergeten. Ook daar gaat veel verkeerd. Sterker nog een flink deel van de maatschappelijke verloedering komt juist voor rekening van die klasses.
.
Die verloedering, of het nou het neerkwakken van de SUV op een invalideparkeerplaats is, zeventig rijden door een woonerf, drank en drugsmisbruik, of eigen kinderen uit wind houden na wangedrag, wordt mijn inziens te veel genegeerd. Het is een teken aan de wand. Het verlies aan mores in deze hoek is steeds beter merkbaar en misschien ook wel een groter (toekomstig) probleem. Immers als de middenklasse en de 'hogere' klasse zich niet eens meer weten te gedragen is het niet gek dat tokkies al helemaal ontsporen. Willen we het Nederland beter gaan doen met zijn allen dan moet het van die klasses van komen.
.
Dit mag/kun/moet je ook van hen verwachten want in tegenstelling tot tokkies zou je mogen veronderstellen dat zij wel beter kunnen. Aanspreken op verantwoordelijkheden wordt het devies.
.
Enfin het gaat mis door alle lagen van de hele maatschappij. Het lijkt me uitermate belangrijk dat we dat erkennen en gaan adresseren. Natuurlijk zal er een Jeugdzorg functie nodig blijven voor uit de hand gelopen gevallen.
.
De vraag is natuurlijk wel of dit BJZ (organisatie) die functie zou moeten zijn / nog kan zijn? Afbreken en opnieuw opbouwen is een optie die zeker overwogen moet worden. Echt zieke organisaties zijn namelijk vrijwel niet meer te veranderen. Zeker niet als er geen grote personele wisseling mogelijk is.

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 22:15

Tjonge jonge wat zijn we weer kortzichtig hier. Tuurlijk gaat er wel eens wat mis. Maar komen jullie eens met een oplossingt dan.
We kunnen tegenwoordig alleen nog maar zeiken over dingen die niet goed gaan, maar van de luie reet afkomen om er iets mee te doen doet niemand.

Rest In Privacy | 02-04-12 | 22:07

Van een goede kennis van mij, die nog wel eens overhoop ligt met instanties, aanpalende organisaties enz. heb ik een goede aanpak geleerd: ga nooit de strijd aan met instanties, maar met de persoon in kwestie en doe dat op zeer duidelijke, fysieke wijze.

FrankVeer | 02-04-12 | 22:06

@Stormageddon | 02-04-12 | 21:55
Ik gok Eikenland.

Bart_Bart | 02-04-12 | 22:05

@ Stormageddon | 02-04-12 | 21:55 |

zovoklets | 02-04-12 | 22:04

Ik neem aan dat de zwarte kip zijn geld meer dan waard moet zijn, aangezien 'klokkenluidert' m.i. geen partij is in deze casus en bij een kort geding de uitspraak ws in het voordeel van eiser zal uitvallen.

Strangetown | 02-04-12 | 22:02

Top dat Van Rossum wederom B.J.Z even aan de kaak steld. Wat een corrupt, misplaatst hoogmoedige subsidiespons is het toch ook. Laat B.j.Z haar eens inzetten voor de kansenjeugd waarvan de opvoeders een achterlijke woestijndoctrine als moreel kompas hebben.

pluizigkroeshaar | 02-04-12 | 22:01

-weggejorist-

kingorgasmo | 02-04-12 | 22:01

Is GS-TV/Powned al langs geweest?

vip33 | 02-04-12 | 21:58

@lelijkevent
>>mede door geenstijl komen er zo toch mistanden aan het >licht. op deze manier zal in dit geval de jeugdzorg straks >toch met de billen bloot moeten.

Denk je? Ik begrijp dat GS talloze documenten heeft doorgespit en een begrijpelijk verhaal heeft opgetekend. Had een advocaat dit ook niet kunnen doen om bijvoorbeeld een zaak te starten? Ik vind het op zich grappig dat wij als reaguurders mee kunnen 'genieten', maar volgens mij gaat dit de zaak van onze grote broer niet echt helpen. Zeker niet nu er al namen e.d. in de documenten publiekelijk te zien zijn geweest.

marian12 | 02-04-12 | 21:58

Nifilheim | 02-04-12 | 20:37 |
.
Ik heb geen andere optie, het zijn mijn broertje en zusje, dus ik zal tot het uiterste voor ze gaan.
.
Mijn moeder heeft al de tijd dat zij in NL woont altijd keihard gewerkt om te zorgen dat ik ( toen ik nog minderjarig was ) en mijn broertje en zusje alles kregen wat wij nodig hadden en extra's.
.
Sinds het vertrek van de stief vader voedde ik en mijn moeder de kinderen samen op ( ik werkte full-time ). De vader van de kinderen droeg geen stuiver bij, maar had wel altijd wat te eisen.

The Russian | 02-04-12 | 21:57

@Varkensjuin 21:45: Dat gelul weer, "ja maar wat als er eens iets met een kind gebeurt?". Niemand betwist dat jeugdzorg nuttig is, maar ze moeten hun werk netjes doen. Daar zullen fouten bij gemaakt worden, prima, maar die moeten dan wel worden rechtgezet, niet onder het tapijt geschoffeld om ten koste van de ouders en kinderen in kwestie het aanzien van de instelling en de betrokken ambtenaren te beschermen. En daar lijkt hier toch wel sprake van te zijn.

Muxje | 02-04-12 | 21:55

Er moeten veel meer kinderen bij hun ouders worden weggehaald. Jeugdzorg moet extra geld krijgen!

zovoklets | 02-04-12 | 21:51

@kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 21:10
Huh?

Parsons | 02-04-12 | 21:50

Prima journalistiek werk.
Tweelingen zijn heel erg in trek bij pedo's en brengen een vermogen op.
(Waar hebben wij dit nog meer meegemaakt? In de tweede wereldoorlog bij de Joden?).

Pirewiet | 02-04-12 | 21:49

fijn dat er websites zijn als geenstijl, toch een van de weinige websites waar de gewone burger zijn ongenoegen effectief kan uiten. grote bedrijven en of instanties trekken zich normaliter niets aan van mensen zoals u en ik, mede door geenstijl komen er zo toch mistanden aan het licht. op deze manier zal in dit geval de jeugdzorg straks toch met de billen bloot moeten. en terecht. zelf ken ik een soortgelijk geval. ze werden gewaarschuwd, deden niets en pas toen het veel te laat was kwamen ze in actie. ze hadden in het geval waar ik het over heb ruim 5 jaar te laat gereageerd. de situatie was bekend bij ze maar ze kwamen pas in actie toen 1 van de kinderen in het ziekenhuis belande.

lelijkevent | 02-04-12 | 21:47

@Bart_Bart | 02-04-12 | 21:46
Minus dermate*

Bart_Bart | 02-04-12 | 21:47

bureau jeugdzorg werkt zo te zien rustig naar een doofpotje toe

BozeHenk | 02-04-12 | 21:47

@TisNieZoMoeilijk | 02-04-12 | 21:21
Mooie lijst.

Overigens, de snelste en meest effectieve maatregel zou zijn de immigratie van kansarme allochtonen ernstig beperken. En illegalen wél uitzetten, in plaats van werkweigeren.

Immers, die "schrijnende gevallen" komen disproportioneel vaak voor bij allochtone bevolkingsgroepen.

Voor elke goed aangepaste Mauro, heb je drie zorgkinderen. Bij wijze van. Maar daar hoor je Tofik en Angela Groothuizen nooit over.

De ironie is ook nog eens dat veel immigranten, en hun kinderen, het uiteindelijk beter hadden gehad als ze in hun geboorteland waren gebleven. Misschien niet qua LCD-TV, iPhone en merkkleding, maar wel qua lichamelijke en geestelijke gezondheid, qua cognitieve ontwikkeling en qua 'standing' in de maatschappij.

Veel kansarme allochtonen bieden immers een dermate onverschillige en gemakkelijke opvoeding, die in een veeleisende Westerse maatschappij als de onze, tot grote problemen leidt. Voor de maatschappij, voor henzelf en voor de kiddo's om wie het gaat.

Bart_Bart | 02-04-12 | 21:46

Wacht maar tot er ergens weer een kind iets aangedaan wordt. Ook dan krijgt jeugdzorg weer de schuld. Niet snel genoeg ingegrepen, of niet hard genoeg.
Jeugdzorg is helemaal niet nodig als er geen kudtouders waren.

Varkensjuin | 02-04-12 | 21:45

Zo houd de jeugdzorg zichzelf in stand.

flixmeister | 02-04-12 | 21:44

Ik heb dat advies van de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling maar eens doorgelezen om mezelf verder te informeren (jawel!) en kwam de volgende zin erin tegen:

"Het signaleren en aanwijzen van problemen is bovendien lucratief doordat er een bonus is komen te staan op het vinden van stoornissen. Aanvullende middelen komen pas
vrij als gezinnen of kinderen zijn gediagnosticeerd."

Boem!
En een stukje verder:

"(...) dat ouders het consultatiebureau en de schoolarts minder vertrouwen. Zij typeren de Jeugdgezondheidszorg (jgz) als een opsporingsapparaat en daarmee als bemoeizuchtig."

Opnieuw BOEM!

Al met al vind ik de berichtgeving van Geenstijl een uitstekend en relevant inkijkje geven in het reilen en zeilen van deze bureaucratische zorgorganisaties. Laten we wel wezen: als Zembla dit gebracht had, dan waren er al lang en breed Kamervragen gesteld.
Anyhow: complimenten aan Van Rossem.

number one | 02-04-12 | 21:38

Sinds wanneer schrijven we websites en bestanden met een hoofdletter?

Kingeef1975 | 02-04-12 | 21:33

Ik mis pius wel in dit soort topics.

Pasta-saus | 02-04-12 | 21:33

@overVecht | 02-04-12 | 20:56
Nee joh! Ga los.

Pasta-saus | 02-04-12 | 21:33

Iedere keer als ik die beelden zie word ik woest! Zulk volk moet niet alleen ontslagen worden maar vervolgd worden! Wegens het toebrengen van geestelijk trauma! Vast zetten voor een jaar of 20! Wat een verschrikkelijk tuig is het!

deuZigeZelluf | 02-04-12 | 21:31

Ik ben zeker geen specialist op dit gebied, zeg maar net zo als 99% van de reaguurders hier dat niet zijn.
Wat ik dan weer wel weet is dat voor Jeugdzorg uithuis plaatsing het laatste middel is en niet het eerste.

Ik vraag mij zomaar af of we hier nu het hele verhaal te zien, horen en lezen krijgen en of de nobele Reaguurder op grond van het hier gepresenteerde een gefundeerde mening kan geven. Mij iets te makkelijk om Jeugdzorg zo door de goot te spoelen, ondanks eventuele fouten.

Skunk57 | 02-04-12 | 21:31

Voicemail is zo te horen niet aangepast....

flyinghollander | 02-04-12 | 21:31

Voicemail aangepast? Paar keer gemaild....

flyinghollander | 02-04-12 | 21:30

Quis custodiet ipsos custodes?

Als maar een deel hiervan waar is, is het goed dat er openheid komt.

eyolas | 02-04-12 | 21:27

Dank aan GeenStijl door niet te buigen voor de huichelaars. Veel kudo,s dus.

eagleye | 02-04-12 | 21:23

arikanari | 02-04-12 | 20:53 |

Grappig. Als mensen zeggen dat uw laatste zin op een bepaalde partij van toepassing is waarvan hier veel aanhangers reageren moet je "terug naar Joop", ben je "(s)links" of een "landverrader".

de betaalautomaat | 02-04-12 | 21:21

Met een betere "Ouderenzorg" =
- Fatsoenlijk onderwijs
- Nederlandse normen en waarden voor onze medelanders
- Stimulans om te werken ipv stimulans om in de uitkering te blijven
- Minder betutteling, meer stimulans en controle op eigen initiatief
- Kinderbijlsag tot en met het tweede kind
- EN meer persoonljke betrokkenheid van school, instanties, de wetgever, ipv massa "socialisme"

Zou "Jeugdzorg" zich weer kunnen concentreren op een handvol schrijnende gevallen per jaar.

TisNieZoMoeilijk | 02-04-12 | 21:21

Ik als hulpverlener schaam me kapot voor dit soort praktijken. instellingen als Jeugdzorg en hun methodes zijn al jarenlang achterhaald. Zowiezo moet de zorg op de schop, andere tijden vragen om andere maatregelen. De benadering naar belanghebbenden en cliënten is totaal anders dan vroeger. Dit stenen tijdperk beleid is behalve traumatisch voor de kinderen, een enorme rompslomp en emotionele draaimolen voor de moeder. Alleen maar verliezers en Jeugdzorg is de grootste loser.

Lyrigaal | 02-04-12 | 21:17

@vuurwerker1 | 02-04-12 | 20:56

Onderbouw dat eens..

overVecht | 02-04-12 | 21:14

@Superior Bastard | 02-04-12 | 20:56

Tsja.. mee eens... maar probeer dat maar eens begrijpelijk EN onderbouwd uit te leggen aan het klootjesvolk...

overVecht | 02-04-12 | 21:13

-weggejorist-

K.Zwellever | 02-04-12 | 21:11

@ZKH EénOog | 02-04-12 | 21:03 |
Als je die mensen in de kroeg hoort -wat ik heb gedaan- dan hoor je een stelletje fanatici die het hebben over papier en regels maar het niet over mensen. Ze zijn keihard, ontmenst, gelijkhebberig, kleinzielig, en ongeinteresteerd in andermans mening. Beter dan kampbewakers zijn ze niet.

A.Th. | 02-04-12 | 21:10

Voor Stef is niets te Dol...

kapotte_stofzuiger | 02-04-12 | 21:10

Laten we voorop stellen dat ze het ook vaak bij het rechte eind hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze niet falen. Het probleem met dit soort organisaties is dat ze hun fouten nooit toegeven. Sterker nog, ze zullen het zo draaien dat ze nooit gezichtsverlies leiden omdat de "hulpverleners" een te groot ego hebben. Natuurlijk zijn er ook mensen met het hart op de juiste plaats en die krijgen door dit soort veelvuldig voorkomende "incidentjes" een slechte naam. Waarom roepen die mensen de ego's niet publiekelijk tot verantwoording? *realiseert zich opeens een parallel met bepaalde geloofsstromingen*

Fopspeen | 02-04-12 | 21:04

Ik zeg : Aan nationale ombudsman door-paassen ..

Piet_Snot | 02-04-12 | 21:04

@Van Rossem

Top! Is beter voor beide partijen.

Tante Gerda | 02-04-12 | 21:03

Dit verhaal is een trieste uitzondering, aangezien het mijn sector is weet ik dat dit een uitzondering is. Dus de kortzichtige opmerkingen zijn niey nodig! Er is veel meer ellende dan u denkt

Maannn | 02-04-12 | 21:03

@A.Th. | 02-04-12 | 21:01

Wat zeg je nou? Jeugdzorg wordt geleid door volgelingen van Vonk? Dat verklaart een hoop...

ZKH EénOog | 02-04-12 | 21:03

Leuk zo, die volgelingen van Roos Vonk. Zoek het verschil met religieuse fanatici.

A.Th. | 02-04-12 | 21:01

@LHX | 02-04-12 | 20:50

Zolang het jouw kinderen niet zijn, is het in principe NOOIT terecht, hoe beschaafd en ethisch verantwoord de motivaties ook zijn...

ZKH EénOog | 02-04-12 | 20:56

Jeugdzorg zuigt...............
Alleen gebrand op regels en nog eens regels.

vuurwerker1 | 02-04-12 | 20:56

Mooie brief ook. De filmpjes zouden schade aanrichten bij de door jeugdzorg meegenomen kinderen... juist ja.

poepkop | 02-04-12 | 20:56

En toch ben ik, met de toename van het aantal tokkies en lui die niets te verliezen hebben, blij dat er een dergelijke instantie is.

Superior Bastard | 02-04-12 | 20:56

Laat ik mijn bek maar even houden in dit topic.... is wellicht voor een ieder beter.

overVecht | 02-04-12 | 20:56

De h*eren van onze samenleving die kl*te advocaten. Je gooit er een euro in, en het zegt wat je wilt. Kudtvolk!

Grunnar | 02-04-12 | 20:55

"... dat haar beleid baseert op 'angst voor incidenten'..."

Dat is dan ook het favoriete wapen van elke (semi-)overheid. Omdat het werkt.

ZKH EénOog | 02-04-12 | 20:54

Topstukje, Van Rossem. De spijker op zijn kop!

rhythm | 02-04-12 | 20:54

@ LHX | 02-04-12 | 20:50 | + 0 -
Hitler heeft ongetwijfeld ook seriemoordenaars, pedofielen en verkrachters vermoord..
 
Het systeem van jeugdzorg deugd niet, en het feit dat het bijna een onmogelijk is het instituut aan te pakken maakt het nog erger. Als je het van dichtbij hebt meegemaakt begint je bloed echt te koken, vaak zó oneerlijk, zo hard, zo koelbloedig.

arikanari | 02-04-12 | 20:53

Trouwens, wat ook gezegd moeten worden. Uitstekend dat Geen Stijl stevig doorpakt en de luiken bij BJZ eens flink door laat waaien.
.
De beuk erin! Rollende koppen, grote schoonmaak. Opdat dit soort misstanden in de toekomst tot het minimum beperkt gaat worden.
.
Omdat het kan, omdat het moet!

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 20:53

@ Van Rossem
Bij het linkje "GEEN" moet je even de naam van die kiddo's weghalen. Alles netjes censureren, en dan de titel vergeten. Beetje slordig jongens, serious bussiness hierzo.

Tante Gerda | 02-04-12 | 20:52

Sociale prestatie porno is het. Schiet al veel te lang haar doel voorbij dankzij papierwerk ipv praktijk en bebaarde intellectuelen die elk huishouden waar SBS6 gekeken wordt als een potentieel gevaar zien.

Rikketiktik | 02-04-12 | 20:51

Lekker die extreme reacties zoals "Jeugdzorg opheffen". Er worden nog genoeg kinderen slecht verzorgd of zelfs mishandeld door hun ouders, waarbij uithuisplaatsing WEL terecht is.

LHX | 02-04-12 | 20:50

Ik begin ondertussen een beetje kriegelig te worden van al die instanties die dreigen met rechtszaken. Fijn dat de mening van een ander je niet bevalt, niet over zeiken en door gaan met je werk.

potsenmakkert | 02-04-12 | 20:50

"Jeugdzorg in paniek over foute uithuisplaatsing"

Als je een fout maakt moet je niet in paniek zijn, je moet je verantwoordelijkheid nemen. Dat betekent niet direct ontslag, maar zorg ervoor dat je, excuses maakt, de situatie beter maakt voor de slachtoffers en doe je best dat het niet meer gebeurt.

Als je in paniek bent, ben je niet "in control" en dat blijkt, dus de hele organisatie moet opgedoekt worden.

Kaas de Vies | 02-04-12 | 20:49

Wel heul erg gevaarlijk wanneer er hierin zulke grove fouten worden gemaakt. Legaal folteren.

Stroopdoos | 02-04-12 | 20:49

Goed van GS om die achterlijke instantie waar verknipte vrouwtjes de dienst uitmaken eens door de mangel te halen...

da wizard | 02-04-12 | 20:49

Ja, sinds Child in Time van Deep Purple is het schering en inslag met dat gekrijs.

MacVulpen | 02-04-12 | 20:47

Je zou van een advocaten kantoor verwachten dat ze kunnen spellen?
Email? Nee, dat heet e-mail in het Nederlands. Email is een materiaal waar bijvoorbeeld pannen van worden gemaakt.

enigmafan | 02-04-12 | 20:46

Eigenlijk best vreemd dat het tuig van jeugdzorg wel je woning binnen mag denderen en onder valse voorwendselen je kinderen mag stelen maar dat je van die actie geen filmpjes mag maken en publiceren.

Hopelijk laten jullie het op een rechtszaak aan komen, waarschijnlijk zul je wel verliezen maar dan moet dat jeugdzorg tuig iig met de billen bloot.

neemjemoederindemali | 02-04-12 | 20:44

Er gebeurt een hoop narigheid in dit land niet alleen bij jeugdzorg. Kijk maar eens in bejaardentehuizen wat daar wel niet met bewoners gebeurt (in de nacht).
Nee, al die zorg instellingen moet je zoveel mogelijk buiten de deur houden.

mantora | 02-04-12 | 20:42

Zo zie je maar weer dat jeugdzorg met zichzelf bezig is en zich allesbehalve zorgen maakt om de privacy van de jeugd die onder erbarmelijk gekrijs bruut uit hun ouderlijk huis werd weggehaald. Jeugdzorg bezorgde die kinderen een trauma voor het leven.

drs.Nee | 02-04-12 | 20:41

Zo gaat dat met allen instanties die hun bestaansrecht ontlenen aan misstanden. Zonder deze misstanden raken die lieden hun baantje kwijt. Dus als ze er geen kunnen vinden, dan creëren ze er vrolijk op los.

Parsons | 02-04-12 | 20:41

Komt goed uit. Die kinderen klonken ook behoorlijk paniekerig...

Parel van het Zuiden | 02-04-12 | 20:40

Eigenlijk staat de Jeugdzorg in Nederland nog in de kinderschoenen.

Pastor Sippenhaft | 02-04-12 | 20:39

Wanneer gaat de jeugdzorg eens huishouden in gaza 020?!

Smalhout | 02-04-12 | 20:38

Wat een vreselijk overheidstuig is dat jeugdzorg, zouden ze het ook raar vinden als vandaag of morgen iemand met een vrachtwagen/shovel bij hun naar binnen rijdt?

neemjemoederindemali | 02-04-12 | 20:38

Ze hebben het er maar druk mee. En als alle tijd in zulks ongein en flauwheden gaat zitten dan worden er nog fouten gemaakt... Oh wacht.

Tommygunner | 02-04-12 | 20:37

Dat hele Jeugdzorg opheffen en probleemgevallen via de politie en reguliere zorg regelen.
Scheelt honderden miljoenen per jaar en veel leed en ellende voor de kinderen.

070 | 02-04-12 | 20:37

Blijft knap dat Ilja zo open heeft durven te zijn hiermee. Zijn de audiobestanden met de namen van A en N al aangepast ;)?

Nifilheim | 02-04-12 | 20:37

Wat wil je als ze per uitzetting betaald krijgen........ ik zeg hooivorken en fakkels uit de kast

arikanari | 02-04-12 | 20:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken