Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gemeente Nijmegen neukt invalide in kont

manjajakuch.jpg Een Nijmeegse juwelier werd acht keer overvallen. Acht keer hadden de overvallers een "getinte huidskleur". De meesten zijn nooit gepakt. De achtste keer viel deze juwelier na een gevecht met de overvallers in een bouwput naast zijn juwelierszaak. De overvallers lieten hem creperen. Hij liep een dwarslaesie op en zal zijn leven nu voorgoed in een rolstoel moeten doorbrengen. Deze juwelier hing uit woede en frustratie een bordje op zijn winkel waarop stond dat "jonge Marokkanen en Antillianen niet welkom zijn". Dat mag natuurlijk niet. Daarom werd deze juwelier anoniem(!) aangegeven bij een gesubsidieerd anti-discriminatiemeldpunt door een Nijmeegse correctburger. Vervolgens viel heel Nederland over deze getraumatiseerde invalide juwelier heen. Want juweliers overvallen dat is niet zo erg, dan hoor je de mensen niet. Zeiken over overvallen is maar populistisch en extreemrechts moraalloos geschreeuw, onveiligheid "is ook maar een gevoel". Discriminatie, dat is pas erg! Daar kan geen dwarslaesie tegenop. Snel kapotmaken die criminele juwelier! Toen wilde de juwelier verhaal halen bij de overheid. Die is tenslotte verantwoordelijk voor zijn veiligheid. De BENOEMDE D66-burgemeester Thom de Graaf lachte de juwelier uit en zei dat zijn stad gewoon veilig was. Die acht overvallen waren ook maar "incidentjes". Nu wil de juwelier graag schadevergoeding van de gemeente, omdat de hekken rond de bouwput waarin hij was gevallen en waardoor hij voor de rest van zijn leven in een rolstoel zit, niet goed waren vastgemaakt. Waren ze dat wel dan was die juwelier nooit in die put gevallen en zat hij nu niet in een rolstoel. De gemeente Nijmegen ging in beraad en kwam tot de conclusie dat gemeentebesturen uitsluitend bestaan om burgers tot op het bot te haten. Deze juwelier, die dus al acht keer is overvallen, kapot werd gemaakt omdat hij een "racist" is en dankzij de niet opgepakte en nauwelijks bestrafte overvallers in een rolstoel zit, werd nog even flink van achteren genomen door de politici die zeggen hem te vertegenwoordigen. De gemeente Nijmegen weigert schuld te erkennen en wil geen 25.000 euro schadevergoeding betalen. De bedoeling is nu dat u vertrouwen blijft houden in onze democratische rechtstaat. Wij herhalen: de bedoeling is dat u vertrouwen blijft houden in onze democratische rechtstaat. Succes!

Reaguursels

Inloggen

Die juwelier had na de 2e overval al gewoon verdachte figuren moeten weigeren aan de deur.

En mocht hij daarna toch overvallen worden dan had hij na de 4e beroving zelf een vuurwapen moeten aanschaffen.

Zo te zien is hij veel te eerlijk geweest. Ik sowieso nooit zo stom zijn geweest om een bordje 'verboden voor allochtonen' bij de ingang te zetten.

slashd | 02-04-12 | 17:55

@Hangbar | 02-04-12 | 12:39

> De gemeente stelt dat het niet verantwoordelijk is
> voor de val van de juwelier in een bouwput tegenover
> zijn zaak. Daarom hoeft hij geen geld te verwachten
> voor een nieuw rolluik dat hij voor 25.000 euro liet
> plaatsen aan zijn pand.

Deels heb je wel gelijk, het is een rare eis, die hij heeft. Het zal wel iets symbolisch zijn.

Toch vind ik de gemeente wel een beetje lakse houding hebben. Een sorry is weer te veel. Ik ben iig blij, dat ik er niet woon.

decadent degeneraat | 02-04-12 | 13:39

Hoe zeer ik het ook eens ben met de onrechtvaardigheid in bovenstaande, vind ik het niet de verantwoordelijkheid van de gemeente om te zorgen dat er een hek rondom een bouwput staat..
Dat is werk voor de aannemer etc.
Daarbij is de gemeente niet verantwoordelijk voor zijn ongeluk. Dat zijn de 'getinte overvallers'.
Dat de gemeente zich schandalig gedraagt en deze man na al die overvallen nog als racist weg zet staat hier toch wel los van... hoe triest ook..

iustus | 02-04-12 | 13:17

@decadent degeneraat | 02-04-12 | 11:50
Blijkbaar is de verpakking belangrijker dan de inhoud. Die slaat namelijk nergens op.

Hangbar | 02-04-12 | 12:39

De overheid is er niet voor de burger, de burger is er voor de overheid. Veel meer keuzevrijheid voor de overheid vanuit die laatste slagzin.

@Hangbar

En nee, dat is niet de redenering. Misschien beter lezen?

decadent degeneraat | 02-04-12 | 11:50

De Graaf,dan weet je het wel.
Zal nooit pal achter zijn burgers staan.

Bataaf | 02-04-12 | 11:19

Dus omdat er tuig uit de randstad de ondernemers in Nijmegen komt overvallen, dient die laatste gemeente een rolluik te vergoeden aan het slachtoffer?

Wat een BS redenering

Hangbar | 02-04-12 | 11:17

Als ze niet gepakt zijn kunnen ze ook niet bestraft worden. Is maak een kleinigheidje van zorgvuldigheid

wplas1 | 02-04-12 | 11:10

Gelukkig voelt hij er niets van als hij met een dwarslaesie in zijn kont gepakt wordt...

bugboy | 02-04-12 | 09:43

Inderdaad een goed idee om een rekening nr. te openen voor deze juwelier, als de ervoor aangestelden de burgers niet beschermen of voor de burger opkomen, moeten we het zelf maar doen.
Als er eenmaal een rekening nr. is komt er vanzelf wel geld binnen...

Onderbuik | 02-04-12 | 09:08

Waarom mag die juwelier niet zelf bepalen wie hij wel of niet binnenlaat in zijn zaak? Het is ZIJN zaak, ZIJN onderneming. Als hij minder inkomsten heeft door het weigeren van bepaalde mensen, dat is dat ZIJN risico. Mensen die daar niet binnen komen, gaan toch gewoon naar een andere juwelier? Racisme of niet, ik zie het probleem niet. Laat die man lekker zelf bepalen wie hij binnenlaat. Hij heeft groot gelijk na 8 keer overvallen te zijn door 'hetzelfde soort volk'. En gemeentebestuur, ga u schamen!!!

enelkoklort | 02-04-12 | 09:05

Dit is ook precies de reden waarom ik (in geval) een inbreker/overvaller meteen de pan in zal rossen. Liever dan direct als dader aangesteld worden, waarschijnlijk kom ik er dan beter vanaf dan de ander.

MasthaX | 02-04-12 | 08:23

niet opgepakte en nauwelijks bestrafte overvallers
beetje raar ... vind je ook niet ?

Zuitschuip | 02-04-12 | 08:06

Nijmegen je moet er gewoon niet gaan ondernemen. Zo'n stad gun je bijna een faal burgemeester als sharon dijksma. Helaas krijgen ze nu iemand die beter is dan deze.

Goed bewijs dat inderdaad de overheid totaal geen interesse heeft in ondernemers en deze mensen alleen maar ziet als uitvoerende van de belastingdienst.

dolffie | 02-04-12 | 07:41

Thom de Graaf, de zoveelste faalnicht voortgekomen uit het grootste faalnichtenkamp. D666.

Die kudt partij, van zieltje Peggold, zal niet eerder rusten voordat de democratie volledig naar de filistijnen is geholpen.

Wat een zooitje......

VoorZetsel | 02-04-12 | 07:27

Het gaat hier niet om een schadevergoeding voor geleden schade. De man wil 25000 euro van de gemeente voor een ander rolluik, althans dat staat in een ander bericht.

Ikwashet | 02-04-12 | 07:00

-weggejorist-

HesselWorst | 02-04-12 | 03:56

Het feit dat onveiligheid inderdaad een gevoel is en veiligheid nooit een garantie kan zijn in een vrij land neemt niet weg dat meneer gewoon zelf beslist wie hij al dan niet in zijn winkel laat, hij heeft daar in dit geval ook nog een verdomd goede reden voor, maar ook al had hij deze niet, jij bepaalt toch wel met wie je wel of niet zaken wilt doen. Nederland regeltjesland..

de betaalautomaat | 02-04-12 | 01:32

Beste Omlutsman,

ik heb al járen geen best gevoel bij wat er voor democratische rechtstaat wordt versleten. Evenwel is het uw -tot op heden vruchteloze- taak om hier te onderzoeken ende aan kaken te stellen. En niet het nieuws samenvatten en dan mij succes te wensen. Want dat is wederzijds, amice. Of neemt u genoegen met uw taak als "tros radar muts", stipt u de rotzooi even aan en zal het u verder ook jeuken? Eigenlijk gewoon een kwestie van een verkeerd gekozen nickname?

Shareholder II | 02-04-12 | 00:43

Tijd voor Robin Hood?

stafpilot | 02-04-12 | 00:40

www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmege... Beste gemeente Nijmegen, Beste heer Sthom! graag per ommegaande € 25.000,- storten op de rekening van de heer Kamerbeek en het potje waar u dit uit betaald aan laten vullen door meneer en zijn handlangers (inclusief inflatiecorrectie, aangezien er waarschijnlijk nogal wat jaartjes over de terugvordering heen zullen gaan; tenzij plukze van toepassing is). Na veroordeling uiteraard (wat niet inhoudt: thee drinken, knuffelen, schoffelen).

harry poster | 01-04-12 | 23:32

@pius | 01-04-12 | 17:56
Aan de reacties te lezen niet, uwe keizerlijkheid.
;)

La Vie En Rose | 01-04-12 | 23:30

@Fiat Lux | 01-04-12 | 18:56
Of is iemand zo bijdehand om uit te leggen hoe een DM werkt op dit topique?

Toine Tussenbeen | 01-04-12 | 23:25

Als ondernemer in een links bolwerk als Nijmegen is vragen om problemen. Als die man slim was geweest was hij al lang naar een andere stad vertrokken.

H. Croese | 01-04-12 | 23:24

Geintjes over de PvdA en de boel bij elkaar houden.
Best grappig met dit kabinet van minderheden.

Ik weet het beter | 01-04-12 | 22:56

Nou nou nou, wat een boosheid hier weer allemaal zeg.
De gemeente heeft natuurlijk helemaal gelijk, dat jullie dat niet willen zien zeg, bah zo verblind door haat.

Deze enge racistische juwelier had natuurlijk nooit achter deze hongerige en door de maatschappij kansarme gemaakte mensen moeten aangaan! Hoe haalt hij het in zijn hoofd?

Gewoon netjes afgeven waar die jongens recht op hebben en verder niet zo zeuren ja.

Gelukkig is de politiek er die het wel allemaal begrijpt en zorgt dat alles toch nog goed komt. Hoera voor onze volksvertegenwoordigers!
*cynical mode off*

KOTS!!!!

Baruch de Spinazie | 01-04-12 | 22:26

@Fiat Lux | 01-04-12 | 18:56 |
Ik weet niet hoe je op deze blog een PM-functie moet activeren.
Schrijf anders iets op FOK! daar kan dat wel.

Toine Tussenbeen | 01-04-12 | 22:22

In het kader van de politieke correctie zou elke PvdAer, GLer en D66 elke Nederlander opofferen voor dit doel te bereiken.

Moonwarrior | 01-04-12 | 22:15

Bestuurders van het Maasstad Zkh., krijgen tonnen mee als gouden handdruk na episch falen en 10 doden als gevolg van wanbeleid. Politici krijgen wachtgeld, zonder ook maar één dag aan het werk te zijn geweest. Banken -gesponsord door de overheid, correctie, door u en ik- smijten nog altijd met bonussen.
.
Maar een hardwerkende middenstander die keer op keer door een stel rifapen overvallen wordt, kan ongezien de tyfus krijgen. Maar dan wel nadat hij belasting heeft betaald.
.
Wat een walgelijk land wordt dit. Struikrovers met flitsers in de bosjes, de "sterke arm" van ons grootse land... Dan weten ze u wel te vinden. Maar als eerzame, hardwerkende burger een affiche ophangen met louter de waarheid, dat is "not done".
.
Ik weet het, ik spring van de hak op de tak, maar ik ben dan ook zooooo boos!
.
Stop met vlinderreisjes voor allochtone kudtjeugd, houd eens op met gratis kickbox lessen voor hangmoccro's en stuur falende en frauderende straatcoaches ongezien de tyfus het land uit! Oh, en met hetgeen dat we daarmee besparen kan deze man een vergoeding krijgen, lijkt me dat het de lading redelijk zal dekken...

Jodelahiti | 01-04-12 | 22:01

Gelukkig komt nu Hubert Bruls naar Nijmegen...

Hölzenbein | 01-04-12 | 21:59

canardo | 01-04-12 | 21:16
Laten we hopen dat u ernaast zit... Maar wederom mooi geschreven! +1

harry poster | 01-04-12 | 21:37

harry poster | 01-04-12 | 20:43
Speciaal voor u:

Waar ooit achter de blanke top der duinen de mosselman zijn werk deed.
En de dansmariekes je gul lieten meedelen in hun schoonheid.
Zitten we nu achter de zandmotor angstig verscholen
te luisteren naar de oproep tot gebed.
Het is weer Vrijdag.
2037

canardo | 01-04-12 | 21:16

Voor degene die MIJN winkel overvalt, krijg IK 12 cel TBS, dwangverpleging én interviewaanvragen voor CNN en BBC...

Ahasveros | 01-04-12 | 21:05

canardo | 01-04-12 | 19:06 | + 13 -
Wat mij betreft bent u acuut zwitsal-af en Reaguurder met een hoofdletter.Hulde!

Roberto9722 | 01-04-12 | 20:59

Waarom komt dit nieuws eigenlijk op zondag naar buiten? Werken die ambtenaren in Nijmegen ook op zondag? Pardon. Vervang werken door aanwezig zijn.

double punch | 01-04-12 | 20:56

canardo | 01-04-12 | 19:06
Haha fantastisch! Heeft GS u al een dm gestuurd met de vraag of u voor hen wil gaan schrijven onder de nick Nostradamus?

harry poster | 01-04-12 | 20:43

Nijmegen, links daderknuffel wegwuif antiracisme stadje. Zonde, want het is er zo mooi.

shamehair | 01-04-12 | 20:38

Langzaam wordt het nu tijd om onze zogenaamde
recht-staat in een rechts-staat te veranderen.
At your service...

Piet_Snot | 01-04-12 | 20:32

henkvaningrid | 01-04-12 | 19:06 |
Kijk, daar zou ik ook 20 Euro voor overhebben. Moet wel te verifieren zijn natuurlijk. Gewoon om een signaal af te geven. Niet dat landveraders als De Graaf en Wolfsen daar gevoelig voor zijn (we blijven immers minderwaardige mensen) maar een signaal is beter dan lijdzaam kankeren op internet. Daar lachen dit soor megalomane ratten om.

Ales | 01-04-12 | 20:23

Reinaert | 01-04-12 | 20:11 |
Correct dat een gemeente een inkomensafhankelijke eigen bijdrage mag vragen, maar de benodigde voorzieningen niet kan weigeren en anders zijn er andere 'potjes' www.regelhulp.nl/zr/rh/webapp/kennisb...

Strangetown | 01-04-12 | 20:19

Tja, ik zou nu graag iets lelijks willen toewensen aan meneer De Graaf van D66 maar dat zou misschien kunnen worden opgevat als een oproep tot geweld en dan overschrijd ik de Nederlandse wet. Aangezien ik helaas geen getinte huidskleur heb denk ik dat ze me dan erg snel te pakken hebben. Dit is helaas het land waarin mensen als Aleid Wolfsen en Thom de Graaf hun stempel kunnen drukken op burgers. Ik wordt er inmiddels moedeloos van.

Ales | 01-04-12 | 20:18

henkvaningrid | 01-04-12 | 19:06
Goed initiatief, ik wil wel meedoen. Misschien kan GeenStijl dat organiseren. Een schadevergoeding voor Kamerbeek namens alle Nederlanders die zich kapot schamen om wat er in hun naam allemaal gebeurt. Dat is ook een mooie manier om daadwerkelijk iets te doen en een signaal af te geven, i.p.v. alleen maar achter ons beeldscherm te zitten zeiken.

canardo | 01-04-12 | 20:12

@Strangetown | 01-04-12 | 20:03

Correct, maar een gemeente mag vervolgens wel een eigen invulling geven aan het ter plaatse gevoerde beleid. En dat heeft dan met name te maken met de "eigen bijdrage" voor geleverde zorg en/of voorzieningen.

Feitelijk gelegaliseerde rechtsongelijkheid want de ene gemeente stelt andere prioriteiten dan de naastliggende gemeente en het gevolg laat zich raden..........

Reinaert | 01-04-12 | 20:11

Reinaert | 01-04-12 | 19:41 |
Rein dat is niet waar, de Centrale Raad van Beroep heeft bepaald dat de hoogte van eigen inkomen geen beletsel mag zijn voor een beroep op de WMO.

Strangetown | 01-04-12 | 20:03

Thom de Graaf........ was altijd "verkouden "toen hij in de kamer zat, als je beelden terug kijkt keek hij nooit helder uit zijn ogen.Zielig hoor, hoe is het nu????

L.M. | 01-04-12 | 19:57

Democratische rechtstaat? Ooit gehoord van NSB mentaliteit meelopen met degene die ons wil overheersen en pijnigen en opruimen?

L.M. | 01-04-12 | 19:51

@Reinaert | 01-04-12 | 19:41
Ik ga maar niet schrijven wat ik denk, dat levert me in het ergste geval een arrestatie op......
*staat in de huisregels*

necrosis | 01-04-12 | 19:48

@necrosis | 01-04-12 | 19:39

Thom de Graaf is verantwoordelijk. Wie was er burgemeester ten tijde van de fatale overval? Juist. Thom de Graaf. Een nieuwbakken, kersvers door het volk verkozen burgemeester lastigvallen met akelige erfenissen uit het verleden is ongepast.

Niet zeuren ouwe, Thom de Graaf het is.

Reinaert | 01-04-12 | 19:47

Waarom moet de EU worden overspoeld met exoten die de inheemse soorten verdrijven/uitmoorden? Is een volk zonder binding met een streek of land misschien beter te sturen door de elite? Ergens moet er iets zijn dat er voor zorgt dat wij allen mogen doodvallen. De politici zij zijn allang niet meer de volksvertegenwoordigers die een land besturen, maar het zijn simpelweg handlangers van de machtselite en tollenaars. Wie heden ten dage nog gelooft in de politiek is een masochist.... Ik proost altijd als er weer één dood omvalt.

Megalomaantje | 01-04-12 | 19:47

Schadevergoeding lijkt me een stuk hoger dan 25 k, want dat stelt geen ruk voor als je in een rolstoel geëindigd bent dankzij een decor-stuk wat zogenaamd veiligheid moest 'suggereren'.
Hij mag wel een (andere) advocaat nemen, .. en gewoon de gemeente aanklagen, weigeren is typisch Hollandsch.. of je nu kind dood uit t ziekenhuis komt met de vermiste tangen nog in dr hart of dat je dankzij een rekwisiet van de gemeente in de Onderwereld eindigt; weigeren van aansprakelijkheid is het eerste wat ze doen, verantwoordelijkheid ligt altijd bij het slachtoffer en vervolgens mag die, indien nog levend, jaren procederen.
Die 25 k schadevergoeding is aldus net voldoende om de proceskosten te voldoen.. dus dit is een wat vreemde minimale eis.

Causa Sui | 01-04-12 | 19:47

@necrosis | 01-04-12 | 19:31

Ach, die woningaanpassingen komen sedert de invoering van de Wet Voorzieningen Gehandicapten in 1994 ook al uit de kas van de betreffende gemeente, niet meer uit AWBZ-potjes en ander ongemak zoals de RGSHG1991.

Een gemeente mag daar dus eigen beleid op voeren. Conclusie: meneer heeft helegaar niks, noppes, nada te verwachten. Want zo rolt Nijmegen.

Reinaert | 01-04-12 | 19:41

@Don Corlejanus | 01-04-12 | 19:27
Thom de Graaf is per 1 Februari j.l. voorzitter van de HBO-raad en heeft zijn functie als burgemeester reeds neergelegd.
Hij treedt daarmee (alweer) in de voetsporen van Guusje.
Voor klachten dien je je te wenden tot de heer W. Dijkstra.
*zwitsals......*

necrosis | 01-04-12 | 19:39

Treurig varken | 01-04-12 | 17:12
Nee, de gemeente is opdrachtgever en, het is van de week nog in het nieuws geweest m.n. om de zzp'ers te beschermen, dus is die verantwoordelijk voor veiligheid op de bouwplaats. Lijkt me een simpel gevalletje.

Pffffff | 01-04-12 | 19:31

@Sunabalk | 01-04-12 | 19:12
50 eurocent?
Dat levert de juwelier €82.000 op, een beetje weinig na 8 overvallen en een dwarslaesie tot gevolg.
Ik ga er trouwens vanuit dat de juwelier geen beroep kan doen op bepaalde potjes voor een 'aangepaste woning', meneer is namelijk zelfstandig ondernemer.
En dan hoef je werkelijk nergens op te rekenen bij de 'boven u gestelden'.

necrosis | 01-04-12 | 19:31

niet voor niks natuurlijk

Graaf van Egmont | 01-04-12 | 19:31

@Reinaert | 01-04-12 | 19:26 |
*Fapt virtueel*

A.Th. | 01-04-12 | 19:30

Triest, dieptriest. Zag het een aantal jaren geleden al aankomen en ben dus niks vanuit Nijmegen naar een prachtig land vertrokken.

Graaf van Egmont | 01-04-12 | 19:30

Ik ga nog liever 3 weken op kampeervakantie naar Staphorst dan dat ik 1 dag op visite ga naar dat rooie roversbolwerk, Nimwegen genaamd.

Mazzeltov | 01-04-12 | 19:29

@necrosis | 01-04-12 | 19:20 |
Nijmegenaars hoeven zich niet te schamen, hun bestuurders daarentegen. Hun bestuurders moeten ze als alternatief voor regeren negeren, en geen belastingcenten meer geven. Want waarom zouden ze.

A.Th. | 01-04-12 | 19:29

Jos Kamerbeek is een held in mijn ogen en verdient een lintje en een schadevergoeding van minimaal €250.000,=!
dat kan de Gemeente Nijmegen makkelijk betalen van het salaris van Dhom de Graaf nadat deze per direct uit zijn functie is verheven!
En verplicht Dhom de Graaf dan ook met behoudt van zijn uitkering die Marotkaantjes en Antillianusjes te gaan heropvoeden!(over kontneuken gesproken;)
Alle jonge Marokkanen en Antillianen meld je morgen maar bij Gemeentehuis in Nijmegen en vraag naar Thom de Graaf hij heeft meer geld dan die juwelier
ooit zal verdienen dus een goede tip ga eens langs bij Dhom de Graaf de deur staat altijd voor je open je bent WELKOM!

Don Corlejanus | 01-04-12 | 19:27

@A.Th. | 01-04-12 | 19:21

Ach, laten we het toch gewoon bij een virtuele negerzoen?

Cybersex roeleert grote tijd heb ik me laten vertellen en je bent nooit te oud om te leren dus ik durf dat wel aan hoor! *SMAK*.

*Tissue aanreikt*

Reinaert | 01-04-12 | 19:26

Sunabalk | 01-04-12 | 19:12 |
Een heel goed idee.

lanexxx | 01-04-12 | 19:24

@Reinaert | 01-04-12 | 19:16 |
Dankjewel. Jammer alleen dat mijn afrikaanse vrouw een beetje jaloers is, maar ik kom hem ophalen als zij okay is met polygamie.

A.Th. | 01-04-12 | 19:21

@Byter | 01-04-12 | 17:29
Thom is al opgerot, daarom zit W. Dijkstra (tijdelijk) op die plek.
Je woont in Nijmegen?
Ga je schamen!

necrosis | 01-04-12 | 19:20

@A.Th. | 01-04-12 | 19:08

"Glimdingpikkers" is wel een leuke. Spiegeltjes en kralen. Jawohl.

Past helemaal in onze cultuur namelijk. Je geeft ze spiegeltjes en kralen en alles komt op z'n pootjes terecht. Helaas was dat vroegâh en is dat anno tegenwoordig dus niet meer zo. Ze willen nu opeens echte mooie glimdingen, ze hebben smaak ontwikkeld. Dat ze daar ook wel eens voor zouden kunnen gaan werken is helaas nog niet in hun botte koppen opgekomen, wat dat betreft is er weinig veranderd de afgelopen vier eeuwen. Wederom: helaas.

Dikke Negerzoen van

Reinaert | 01-04-12 | 19:16

@henkvaningrid | 01-04-12 | 19:06 |
Of je kunt er even gaan winkelen, en zo ook de economie een microschop onder de kont geven. En een aangenaam sociaal contact begaan zonder de gat van de man uit te wonen.

A.Th. | 01-04-12 | 19:13

Acht keer beroofd en dan in een rolstoel eindigen?
Hoe verbitterd kan een mens worden?
En je stad veilig noemen doet elke burgemeester, zelfs die van Gouda en Den Haag.

Terpen-tijn | 01-04-12 | 19:13

Ik hoop dat De Graaf GS topics leest.
Ik zou me als burgemeester doodschamen, ik zou me niet meer durven vertonen, ik zou een publiekelijke mea culpa doen, maar nee, De Graaf voelt zich van geen kant schuldig.
Er dient een vele malen hoger bedrag geclaimd te worden voor deze vreselijke discriminatie van deze juwelier.

lanexxx | 01-04-12 | 19:12

Voorstel, gericht aan ALLE NIJMEGENAREN:
- u houdt van uw gemeentlijke belastingen uit protest tegen dit onbehoorlijke bestuur en uit schaamtegevoel voor het anoniem aangeven van deze juwelier 50 eurocent in.
- u stort die 50 cent met z'n allen op de bankrekening van deze juwelier.

Problem solved. Signaal aan gemeente afgegeven. Benieuwd of de gemeente dan wel het geld uit gaat geven aan al die aanmaningen voor de te weinig betaalde 50 centen.

Sunabalk | 01-04-12 | 19:12

@Fiat Lux | 01-04-12 | 18:56 |
Beste Fiat, ik vind dat je een wat lelijk taalgebruik hebt. Naast de spelling dring ik aan op wat meer beheersing met betrekking tot het gebruik van de term 'genocide'. Hulp vind je hierrr: nl.wikipedia.org/wiki/Genocide
Is de definitie van genocide wat lastig, er is geen sprake van genocide op nederlanders of zelfs juweliers, zo treurig als de gang van zaken mbt glimdingpikkers ook is.
En voor het overige nog een prettige dag.

A.Th. | 01-04-12 | 19:08

1 April 2013.
Na de grote Nederlandse opstand van zomer 2012 beginnen nu de contouren zichtbaar te worden van de nieuwe Republiek der Nederlanden. Een roerige periode waarin menigtes optrokken naar het Binnenhof en diverse volksvertegenwoordigers en bankiers aan de galg eindigden is achter de rug. Ook de grootschalige executies van, veelal allochtone, draaideurcriminelen hebben het gewenste effect gehad. De meesten kozen eieren voor hun geld en zijn gevlucht of bleken zich opeens normaal te kunnen gedragen. De Koninklijke familie nam helaas bij de eerste tekenen van onrust het vliegtuig. De Verklaring van Onafhankelijkheid zorgde aanvankelijk voor grote beroering in Brussel, maar legde ook de Brusselse onmacht bloot en is nu de facto geaccepteerd. Naast de Euro is de goudgulden ingevoerd voor binnenlands betalingsverkeer, de belastingen zijn gehalveerd, alle subsidies zijn afgeschaft en de overheid beslaat nu minder dan 25% van het bbp. Werkloze ambtenaren en uitkeringstrekkers bleken opeens verbazend creatief en nieuwe industrieen en initiatieven springen links en rechts omhoog. Ondanks de vele problemen, o.a. door de VN sancties, is de sfeer uitstekend en de lucht vol van positieve energie en daadkracht. Volgend jaar nieuwe verkiezingen.

canardo | 01-04-12 | 19:06

25.000 euro zei u?
Intussen bijna 200 reacties op dit topiek. And counting. Dat is ruim 100 euro per verontwaardigde reaguurder.
Als nou iedereen die hierover verontwaardigd is over de gang van zaken (en daar schaar ik mijzelf ook onder) een bedrag overmaakt op een rekeningnummer t.b.v. juwelier, heeft hij(terechte!) financiele genoegdoening gekregen (niet van de Staat, wel van de Maatschappij - Want Dat Zijn Wij). Honderd-en-nog-wat euro is wellicht wat veel voor een willekeurige medeburger, maar bij dezen verklaar ik mij bereid 20 euro te lappen. Als iemand een rekening opent, zal ik dat bedrag hiervoor overmaken.
Kom maar op!

henkvaningrid | 01-04-12 | 19:06

gentle giant | 01-04-12 | 18:10 | + 0 -
Yep, en de dikke L van Job Cohen was een 'net over de grens' geval.

Einde van de Domheid | 01-04-12 | 19:02

A.Th. | 01-04-12 | 18:58 |
Yep, ondanks dat de VVD vrijwel in elk kabinet dienende, uw en mijn veiligheid in de portefeuille had en heeft..

Strangetown | 01-04-12 | 19:01

En we zien de "kroonjuwelen" van D66.

gentle giant | 01-04-12 | 19:01

=Doe iets constructiefs=
Het lijkt mij een beter idee als de overheid eens iets constructiefs doet, buiten constructief leugens vertellen en zakken vullen.
Is het anderen ook al opgevallen dat minister Opstelten met zijn grimmige kop en barse taal net zo incompetent is als burgemeester Wolfsen? En net als Wolfsen heeft het volk hem niet gekozen, en krijgt het volk hem ook niet in de kliko.

Vanbleautenbil | 01-04-12 | 18:58

@de grote Anti | 01-04-12 | 18:50

Dit soort dossiers zijn om van te kotsen.

En het worden er steeds meer. Dagelijks komt er wel weer (minstens één) gevalletje boven water, ook hier in 0031, helaas. En maar al te vaak is het één en dezelfde -etnische- religieuze groep die zich aan dit soort praktijken schuldig maakt.

Niemand die er zich echt druk om maakt lijkt het wel. Beleid?

Reinaert | 01-04-12 | 18:58

@Strangetown | 01-04-12 | 18:50 |
Slechts 4 à 5% van de gepakten krijgen een veroordeling. En dat noemt men dan schaamteloos een rechtsstaat.

*Lacht kakelend en loopt door*

A.Th. | 01-04-12 | 18:58

Nauwelijks bestraft moet zijn NOOIT bestraft.

Verder een indrukwekkend verhaal, al voor een gedeelte bekend, maar nu samengevat prima verwoord. Verpest wel mijn avond. En nu we toch bezig zijn. pak ook de corruptie aan. Begin bij het GVB in Amsterdam.

double punch | 01-04-12 | 18:58

@La Vie En Rose | 01-04-12 | 18:55
Tenzij je als puber roep dat je de school gaat opblazen, dan komt de overheid je halen.

Dit in tegenstelling tot het oproepen om Wilders te vermoorden.

Dat mag gewoon op Twitter.

Parsons | 01-04-12 | 18:57

lion@night | 01-04-12 | 18:24,
Ik ken die hele juwelier niet maar ik zit echt te koken. Nederlandse overheidsbestuurders: prostituees voor criminelen.
Vanbleautenbil | 01-04-12 | 18:41

Nu zitten ze vast te huilen.
Of het interesseert ze geen moer wat jij van ze denkt en ze lachen je uit want zij hebben de macht en jij niet.
Ik denk het laatste.
Zij bereiken hun doelen en jij niet.
In plaats van te schelden kunnen jullie beter eens op zoek gaan naar muddelen om dat tuig op het schavot te krijgen want ik kan je garanderen dat ze om onmachtig gescheld in een deuk liggen. Dat bevestigd ten ene male hun superioriteit. Daar voelen ze zich heerlijk bij.
Als jullie hun misdaden door de vingers blijven zien en accepteren dat in veel nederlandse gebieden (wijken, steden en dorpen) binnen twee generaties het percentage Nederlanders daalt tot onder de 30 -, en zelfs de 20% dan is jullie natuurlijke rechtsgevoel slecht ontwikkeld, hebben jullie geen vertrouwen dat bestaande wetten op je natuulijke rechtsgevoel aansluiten of beide.
Vervolgen voor het plannen en uitvoeren van een genocide op ons volk die gasten en zo voorkomen dat er in de toekomst ooit nog eens iemand het idee krijgt om hetzelfde geintje nog eens uit te halen.

Fiat Lux | 01-04-12 | 18:56

@Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 18:38
Die worden niet op Twitter georganiseerd, evenals op GS.
Op Twitter kun je ff je verontwaardiging kwijt net zoals op GS. En daar blijft het bij.

De overheid is blij met de social media.
Die kanaliseert de woede van het gepeupel.
Ff kankeren, en op naar het volgende item.

Zo gaat het al jáááááááááááááren.

La Vie En Rose | 01-04-12 | 18:55

Volkomen terecht besluit van de gemeente.

Als hier een schadevergoeding voor moet worden gegeven zijn morgen *alle* steden in dit land failliet.

Dat weten ze bij D66 maar al te goed, die weigeren structureel criminelen aan te pakken en zeker als ze een schaamtecultuur aanhangen.

Parsons | 01-04-12 | 18:54

iter | 01-04-12 | 18:02 | + 2 -
zo, groete stoere jongen ben je zeg. Weet je moeder wel dat je zulke woorden gebruikt of mag je dat eigenlijk thuis niet en doe je het stiekem op internet?
Heb je ook nog inhoudelijk iets te melden of zijn je hersenen te klein om EN scheldwoorden EN inhoud op te slaan?

swift1.6 | 01-04-12 | 18:54

@Vanbleautenbil | 01-04-12 | 18:41 |
Doe iets constructiefs: ga bij de juwelier wat oorbellen voor je meissie scoren. Ik geloof dat de correcte link ergens hierboven staat. En anders dan weet je hoe het internets werkt.

A.Th. | 01-04-12 | 18:53

Oh God, Thom de Graaf, de man die het begrip impotent kijken een nieuwe dimensie geeft....

DSM IV: 302.89. | 01-04-12 | 18:52

Burgertje pesten, als er één gemeente in Nederland is waar ze dát hebben geperfectioneerd, dan is dat Havanna aan de Waal. Blij dat ik er alleen maar werk en niet hoef te wonen. Nijmeegse politici en ambtenaren zijn stinkende honden. Allemaal.

AllesBrander | 01-04-12 | 18:52

@Reinaert | 01-04-12 | 18:33
Het is zorgwekkend inderdaad als zelfs de mensen met de middelen vinden dat het deels je eigen schuld is.

Zo ook emma jackson,die een spannende groep (pakistaanse) jongeren leerde kennen waar zij goede 'vrienden' mee werd voor een jaar lang.Maar toen ze plotseling aan oudere moslims werd voorgesteld besefte zij pas dat alle bruggen naar haar oude leven heel bewust verbrand waren.En ze wisten natuurlijk waar haar huis woonde.

Rechtstaat : Eigen schuld meisje.Iets geleerd van de vele verkrachtingen?

Trouwens een veelvuldig gebruikte tactiek,jonge neefjes en broertjes inzetten om de meisjes te lokken om ze na een tijdje te komen claimen.Is minder opvallend namelijk.

de grote Anti | 01-04-12 | 18:50

Geachte Ombudsman,

Een aantal kanttekeningen bij uw eindoordeel;

* Hoewel we leven in het tijdperk van 'benoemen', is een verwijzing naar de 'getintheid' van de overvallers niet relevant voor een schadeclaim
* Een gemeente kan zich niet verantwoordelijk gesteld voelen voor dapper, edoch overmoedig gedrag van haar ingezetenen
* Aansprakelijkstelling voor een onveilig hekwerk had bij de aannemer moeten plaatsvinden en ontbreekt een verwijzing in uw betoog dat het hekwerk wel/niet was voorzien van een bordje dat betreden van het bouwterrein zonder toestemming voor eigen risico is en in overtreding met het WvS art. 461
* T.a.v. het veiligheidsaspect (ihkv de multiple overvallen die de eiser zijn overkomen); primair ligt hier de opsporingsbevoegdheid bij het OM/politie en wegens het ontbreken van daad-/mankracht in deze, de hoogst politiek verantwoordelijke aangesproken dienen te worden, in casu minister Opstelten.

Tot slot vraag ik mij af in welke uw ambt zich laat voorstaan in het platvloers uitdrukken van anale perversiteiten?

Onverlet voorgenoemde, gaat mijn sympathie en medeleven uit naar de zwaar getroffen eiser.

- Edi: Beste Strangetown, in mijn artikel staat dan ook iet zoiets. Het is slechts een samenvatting van de gebeurtenissen. Nergens wordt ook maar de suggestie gewekt dat de afkomst van de daders, of de daden van de juwelier iets te maken zouden hebben met de aansprakelijkheid van de gemeente. Voor de rest wordt verwezen naar eerdere uitspraken van de burgemeester en naar externe bronnen die het hekwerk-schadvergoedingsverhaal verklaren. Uw klacht is dus onterecht en komt voort uit het feit dat u willens en wetens niet goed leest en mijn artikel niet wilt begrijpen. Groetjes van De Ombudsman. -

Strangetown | 01-04-12 | 18:50

@Cintiq | 01-04-12 | 17:09
De juwelier in kwestie heeft een achtvoudig déja vu gehad.

Cor Rupteling | 01-04-12 | 18:50

@Stormageddon | 01-04-12 | 18:37 |
Jammer dat ik èn getrouwd ben èn geen homo, maar anders zou ik je zo doen. Maar discriminatie moet ergens beginnen.

*Al wat rest is een kudo*

A.Th. | 01-04-12 | 18:49

@Slipsnifter | 01-04-12 | 18:45

Ja. Da's een probleem. Het probleem van het niet hebben van een grote bek. Het probleem van het niet vertonen van latent agressief gedrag. Het probleem van onvoldoende vertegenwoordigd zijn in onze democratische instituten. Het probleem van het niet op agressieve wijze kunnen demonstreren. En nog een paar van die kleine probleempjes.

En (vrijwel) niemand ligt er wakker van. *Naar Erica Terpstra zwaait*

Reinaert | 01-04-12 | 18:48

Ja hallo 25k die kunnen ze veel beter zelf gebruiken, studiereisje Kenia, Curacao of iets dergelijks dat is niet graties hoor. En je geld kan je maar 1x per jaar uitgeven (elk jaar weer dat dan weer wel.)

Andersom dag | 01-04-12 | 18:47

@Stormageddon | 01-04-12 | 18:42

Nee, maak je geen zorgen. Op het eerste gezicht zou je denken dat die gehandicapten en chronisch zieken nog lang niet hard genoeg genaaid worden inderdaad maar het tegendeel blijkt waar: het zijn niet alleen de budgetten die omlaag gaan, ze worden ook nog via hun stoma genaaid in de zin dat de *kuch* "zorgverzekeraars" *kuch* steeds minder zorg, medicijnen en hulpmiddelen gaan vergoeden.

De meeste chronische aandoeningen in dit land zijn anno tegenwoordig al niet meer chronisch en de bijbehorende medicatie wordt dus ook al niet meer vergoed. Dat scheelt.

We zijn goed bezig. In de GGZ ook overigens. Yes we can!

Reinaert | 01-04-12 | 18:45

@Reinaert | 01-04-12 | 18:40
Dat is ook zo leuk van dat socialisme, de gladpratende en hondsbrutale "achtergestelden" hebben een prima leven, terwijl de ECHTE zwakkeren de tyfus kunnen krijgen.

Slipsnifter | 01-04-12 | 18:45

@Reinaert | 01-04-12 | 18:40
Gelukkig maar. Ik dacht even dat er sprake was van selectieve verontwaardiging, maar dat is dus niet zo. Dan is het goed.

Stormageddon | 01-04-12 | 18:42

lion@night | 01-04-12 | 18:24,
Ik ken die hele juwelier niet maar ik zit echt te koken. Nederlandse overheidsbestuurders: prostituees voor criminelen.

Vanbleautenbil | 01-04-12 | 18:41

@Stormageddon | 01-04-12 | 18:37

Maak je geen zorgen, gehandicapten worden al jaren professioneel genaaid. Daartoe hebben we namelijk een zorgstelsel en dat bezuinigt zó lekker dat er voor gehandicapten en chronisch zieken niet veel te lachen overblijft.

Suïcide is al wat rest. Alleen hebben de meeste gehandicapten geen geld meer om het benodigde touw aan te schaffen.

Reinaert | 01-04-12 | 18:40

@Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 18:24 |
Dit. Is. Wat. Ik. Zo. Vaak. Doe.
Vaak probeer ik wat uit te leggen aan niet-binnenlanders, en ze zijn verbijsterd over onze geschiedenis. Ik doe dan ook niet moeilijk over verboten dingen als ontwikkelingshulp, of met andere woorden, geld teruggeven aan mensen wat door mijn voorvaderen is weggestolen. Het heeft iets te maken ook met dooie nikkers en de destructie van verafgelegen landen en hun sociale structuren door legers door de kerk geleid. (En zo ga ik nog een uurtje of wat door).

A.Th. | 01-04-12 | 18:39

Voor deelname aan georganiseerde vreedzame straatprotesten tegen de regenten ben ik zelfs bereid een Twitteraccount te nemen. Kun je nagaan, zover moet het dus komen...

Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 18:38

Overigens vind ik wel dat ook invaliden recht hebben op anale seks. Dat dan weer wel. Het is niet makkelijk als je in een karretje zit, maar daarmee heb je er wel recht op. Wat iemand met een dwarslaesie eraan heeft begrijp ik ook niet, want als je verlamd bent dan voel je er niks van, maar dat neemt weg dat ook zij recht hebben op anale seks. Ik bedoel: waarom mag een ander wel in z'n hol genaaid worden door het openbaar bestuur en een verlamde niet? Dat is pas discriminatie, m'neer!

Stormageddon | 01-04-12 | 18:37

@Irma 18:21

Ik schaam me dood idd...

eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 18:34

-weggejorist en opgerot-

Fiat Lux | 01-04-12 | 18:34

@de grote Anti | 01-04-12 | 18:29

Die 140 Pond is dan in elk geval nog meer dan ze van -Saban B- Thom de Graaff zou hebben mogen verwachten. Ik ken het verhaal waar je naar verwijst niet maar ik kan me er wel een beeld van schetsen.

Het recht. Banaan anyone?

Reinaert | 01-04-12 | 18:33

@irma zonderboezem
Als u een roomblanke boezem heeft schijnt u er niet voor in aanmerking te komen.

Onderbuik | 01-04-12 | 18:31

En nog de vriendelijke groeten van de Ombatsman...

eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 18:30

De AFM heeft deze week een papa mama verzekerings-kantoortje een last onder dwangsom opgelegd van 20.000 E. omdat ze niet snel genoeg voldoende inzage gaven in de financiële situatie, ik ken dit kantoor en geloof niet dat daar erg veel fout zit, weten doe ik het niet.
Geert z'n partij krijgt voor eigenlijk hetzelfde feit, geen inzicht geven in de financiële stromen een boete van 25.000 E.
En nu geen gezeik over 'foute' tussenpersonen of 'Joodse' lobby's, gewoon de verhoudingen.
Dit land is zieker dan menigeen denkt.

gentle giant | 01-04-12 | 18:30

Ik durf het bijna niet te vragen, maar is men in Nijmegen soms gezegend met een linkse gemeente?

HoogToontje | 01-04-12 | 18:29

Tijd terug het boekje 'the end of my world' gelezen van de britse emma jackson.. Seksslaaf van pakistaanse moslims vanaf haar dertiende.

Min of meer daarna ook nog door de rechtstaat in haar kondt geneuqt want geen bescherming tegen deze structurele clan barbaren en bewijs dat wonderbaarlijk verdween.Maar daar kreeg zij dan wel weer 140 pond voor.

de grote Anti | 01-04-12 | 18:29

Ik kan gewoon uittekenen hoe zoiets tot stand komt. Procedureboek erbij, protocollencoördinator in de lucht. Kan aangenomen worden dat een dergelijke val voorkomen had kunnen worden indien deze overval niet zou hebben plaatsgevonden? Staat ergens in de ISO voorschriften zwart op wit dat een dergelijke afschermingsconstructie danig gezekerd moet zijn dat deze bestendig is tegen een uitwendig uitgeoefende plotselinge druk, veroorzaakt door een getinte teringklootzak en een tot het bot getergde ondernemer? Nee? MOOI! Dan zijn we klaar met deze zaak. Plas, glas en alles bliijft zoals het was. Ongezien de tyfus met je moed, dapperheid en helaas voor je dwarsleasie. Had je maar braaf, netjes en met een glimlach je koopwaar voor de achtste(!) keer moeten afgeven. De held uithangen, dat doet de politie wel voor je *proest* en mocht je dat toch zelf in je hoofd halen dan is de gemeente er wel voor om je zonder spuug en met schuurpapier snoeihard in je gehandicapte aarsgat te naaien. Zonder gevoel, zonder tact, maar wel met een brede grijns. Dat dan weer wel. Nederland is aan het afsterven en vandaag is daar een stukje rottend zwarte dood bijgekomen.

Schreeuwmeeuw | 01-04-12 | 18:27

Stom de Graaf. De benoemde burgemeester. Het blijft hilarisch. Gevalletje winkeldiefstal losten wij ooit op door met 3 man het geitenneukertje in elkaar te trappen. Ik weet het, met 3 man is niet met gelijke munt. Normaal pakt dat soort tuig je ook het liefst met 10 man maar meer personeel hadden we niet. Toen de plaatselijke bromsnor na 45 minuten arriveerde vroeg hij met een knipoog of het boefje gevallen was...

terazino | 01-04-12 | 18:25

@irma zonderboezem | 01-04-12 | 18:21 |

U moet zich vooral schamen voor uw eigen cultuur. De rest is eigenlijk bijzaak...

Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 18:24

@Vanbleautenbil | 01-04-12 | 18:14
beter nog vanuit geheel Europa tegen het gezag in Brussel.

lion@night | 01-04-12 | 18:24

@Onderbuik | 01-04-12 | 18:18

Ach, als we een lijstje zouden moeten maken van mislukte dan wel uitgerangeerde politici die zich anno tegenwoordig voornamelijk bezig houden met het binnenharken van harde Euri dan is dat niet zo moeilijk hoor.

Het lijstje van politici die dat *NIET* doen is aanmerkelijk korter namelijk. Past op de achterkant van een bierviltje.

Reinaert | 01-04-12 | 18:22

@eerstneukendanpraten,
Ik schaam me ook voor de knuffelcultuur die wij in Nederland hebben.
Kunnen we dan ook spreken van schaamtecultuur?

irma zonderboezem | 01-04-12 | 18:21

En als ik het goed heb kunt U hierrr www.kamerbeekjuweliers.nl/ tegen betaling Uw broodnodige sierraden afnemen. Omdat het moet.

Succes met de zaken, meneer Kamerbeek. (En ik denk namens alle guurders). Opdat U nog voor een heel lange tijd mooie dingen mag verkopen.

A.Th. | 01-04-12 | 18:21

@Vanbleautenbil | 01-04-12 | 18:14 |

Als we heel 2012 nemen om de huidige regentenkliek op de knieën te dwingen en de democratie en rechtstaat te herstellen ben ik ook al tevreden, hoor. De hand van een nietige burger is snel gevuld...

Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 18:21

Nijmegen.
Altijd goed voor boosmaaktopics op Geenstijl.
We noemen een:
- Depla
- Guusje Nadorst
- Dreigende scooterkloodtzakjes
-

Maar Nijmegen werd vooral 'beroemd' om dit topic www.geenstijl.nl/mt/archieven/2007/05/...

Dit alles onder toezicht van de *kuch* gekozen burgemeester.
Net als Amsterdam en Utrecht; een stad die gebukt gaat onder Linksch bewind waarvan we inmiddels vanuit de praktijk weten dat het voor de normale burger (werkend, geen strafblad) weinig goeds voort brengt.

lion@night | 01-04-12 | 18:21

www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/det...

Ja hoor es, daar kan de gemeente echt niet aan beginnen hoor. Schept alleen maar precedenten. Had die juwelier maar een ander beroep moeten kiezen. Beleidsmedewerker bij een gemeente of zo.

Rest In Privacy | 01-04-12 | 18:20

@Reinaert
O ja die van Boxtel dat is ook zo n gewetenloos type, beetje mooi babbelen en gewetenloos geld gaan cashen. Het gaat helemaal de verkeerde kant op in onze demoratie, misschien is een revolutie dichterbij dan we voor mogelijkhouden.

Onderbuik | 01-04-12 | 18:18

Geert krijgt van de zittende macht de zetels zo in de schoot geworpen. Kom, dacht De Graaf, laat ik die dip van de pvv na het vertrek van Brinkman eens wegwerken.

Rest In Privacy | 01-04-12 | 18:18

@du Roi Soleil | 01-04-12 | 18:10

Hoezo? Een agent heeft in dit land toch het recht om in een kofferbak te kijken, mits daartoe voldoende aanleiding bestaat?

Marechaussees en bepaalde BOA's hebben dat recht niet maar reguliere "echte" agenten juist wel, als ik goed ben geïnformeerd althans.

Reinaert | 01-04-12 | 18:15

Het is natuurlijk ook zijn eigen schuld. Ik bedoel: een juwelierswinkel hebben in *NIJMEGEN*. Dan vraag je er gewoon om. Stelletje linkse tiefusmongolen daar...

m4ppet | 01-04-12 | 18:14

Als er één land is waar een Lenterevolutie tegen het gezag hard nodig is, is het Nederland wel.

Vanbleautenbil | 01-04-12 | 18:14

Slipsnifter | 01-04-12 | 17:53 |
De middenstand in dit land verdient alle bescherming, maar krijgt het niet. De overheid is liever bezig met echt belangrijke zaken; zoals anti-discriminatie, positieve discriminatie, godsdienstvrijheid, onderwijs naar de kloten helpen (sorry foutje, is al uitgevoerd), bangalijsten, klote-automobilisten pesten en niet te vergeten ONZE geheel vrijwillig geaccepteerde euro in stand houden. Ik ben er klaar mee. Volgende item graag.

robido | 01-04-12 | 18:11

Dat vertrouwen in de rechtstaat ben ik trouwens al kwijtgeraakt toen hier in het dorp een paar Roemenen op heterdaad betrapt werden bij het skimmen van een pinautomaat. De oplettende agent keek ook nog in de achterbak van de auto (alwaar hij een tas vol verse eurobiljetten aantrof).
Hierop volgde -uiteraard- vrijspraak, want hoe haalt zo'n agent het in zijn hoofd om zomaar in de achterbak van de auto van een paar PrachtMOE-ers te gaan gluren!

du Roi Soleil | 01-04-12 | 18:10

@Onderbuik | 01-04-12 | 18:06

Thommie gaat "besturen". Vast wel. Want Thommie is eigenlijk best wel jaloers op z'n holmaatje Roger van Boxtel die jaarlijks tonnen binnenharkt met nietsdoen.

Tijd voor het grote geld dusch. Smeren en declareren.

Reinaert | 01-04-12 | 18:09

Mooi stukje over de diepre oorzaak achter het omdraaien dader/slachtoffer door de overheid/media als de dader allo blijkt.
'cultuurrelativisme een dogma.
PC: (..) de ‘vreemde cultuur’ de ‘maatschappelijke klasse’ heeft vervangen. (.) in socialistische en sociaal-democratische kringen was het gewoon op te komen voor de armere maatschappelijke klassen. Maar die maatschappelijke klasse is langzaam etnisch geworden, in de zin dat het in de westerse wereld vooral immigranten(..)Dan wordt het enigszins progressief om voor de belangen van die ethnisch-religieuze minderheden op te komen. Vandaar is het maar een kleine stap naar het gaan beschermen van de cultuur van die ethnische klasse – wat die cultuur ook moge zijn. (..) Ook al schendt die cultuur idealen van de van oudsher progressieve sociaaldemocratische cultuur, zoals de maatschappelijke gelijkheid van mannen en vrouwen bijvoorbeeld, dan nog blijft men die cultuur van die ethnische en religieuze minderheden verdedigen.
Volgens mij is dit een fatale vergissing. (..) Hedendaagse postmodernisten en andere cultuurrelativisten komen op voor de cultuur van niet-westerse immigranten. De misvatting is dat het altijd in het belang van die niet-westerse immigranten is dat men hun cultuur niet ter discussie stelt. Begrijpelijk allemaal, maar het is een misverstand dat veel ellende heeft veroorzaakt. Hetzelfde misverstand heb je met respect en tolerantie. Uit respect zou je iemands diep gekoesterde overtuigingen niet kritisch mogen bekijken. Dat is onjuist. Respect voor iemands persoonlijkheid betekent dat je hem tegenspreekt in zijn overtuigingen als die niet sporen met jouw eigen overtuiging. En tolerantie betekent dat je gedoogt dat iemand jou tegenspreekt in jouw overtuiging' bron : De gevolgen van het cultuurrelativisme Dirk Verhofstadt (Liberales, broer van) in gesprek met Paul Cliteur. (Teldersst ex buitenhofcolumnist wat hij opgaf omdat hij niet meer vrij was om islamkritiek te uiten) hoeiboei.blogspot.com/2012/03/de-gevol... leestip.

seven | 01-04-12 | 18:08

Wat gaat Thommie boy eigenlijk doen als hij geen burgemeester is, misschien moet hij eens juwelier worden of zich andersinds eens begeven in de gewone maatschappij.

Onderbuik | 01-04-12 | 18:06

Blijft de allesomvattende vraag : Hoe kan de gemeente alsnog gedwongen worden om die juwelier schadeloos te stellen.
Graag uw suggesties, misschien leest ( een deel) van de gemeenteraad GS.

zwartepanter | 01-04-12 | 18:05

Als je niet van dit soort beleid houdt, waarin de crimineel per definitie een slachtoffer van de maatschappij is, en een winkelier per definitie een uitbuitende kapitalist, dan hoor je gewoon niet in Nederland thuis.

du Roi Soleil | 01-04-12 | 18:05

@Tapu | 01-04-12 | 18:03

Bij deze nomineer ik je voor de Open Deur Award 2012. En volgens mij ga je 'm winnen. Al is het jaar nog maar net begonnen! Hulde! En plusje.

Reinaert | 01-04-12 | 18:05

Ik maak mij er niet meer druk om, ik heb 20 wietkamers draaien en 60 bangameisjes rondhuppelen.
Mij maken die imbecielen de pis niet meer lauw, maar betalen doen we ook niet meer.
Ik val aan, volg mij. (VOC mentaliteit). fuck'm.

gentle giant | 01-04-12 | 18:04

@kapotte_stofzuiger | 01-04-12 | 18:01

En toch geloof ik dat J.C. de Jager behoorlijk gaat bokken wanneer je 'm een dwarslaesie bezorgt. Echt. Maar goed, dat terzijde.

Reinaert | 01-04-12 | 18:03

Nederland is geen rechtsstaat.

Tapu | 01-04-12 | 18:03

@en in china was de juwelier veroordeeld vanwege schade aan het hek.
Wat wil je zeggen door het buitenland erbij te halen?
swift1.6 | 01-04-12 | 17:43 | + -1 -

mongeaul wat weet jij nou van China ?
In China had de overvaller de doodstraf gekregen en voordat ze dat deden halen ze even eerst zijn organen eruit ;)

lutser...

iter | 01-04-12 | 18:02

Een ding scheelt: met een dwarslaesie voel je niet dat je in je kont geneukt wordt.

kapotte_stofzuiger | 01-04-12 | 18:01

@Reinaert | 01-04-12 | 17:44 Daar geloof ik je op je woord. Nijmegen, kan me niet heugen dat ik er was.

Treurig varken | 01-04-12 | 18:01

Kunnen we niet een kamp in Siberië overnemen waar dit soort rechtschmenschen heen kunnen! Zo maar de kameraden van de gemeente aanklagen is echt het toppunkt!

zeefert | 01-04-12 | 18:00

thapriest | 01-04-12 | 17:22

Ik heb geen idee. Maar het lijkt me sterk. De inbraakmelder was afgegaan dus je kunt niet zeggen dat de politie voor niks kwam. :)

Krokodil Gena | 01-04-12 | 18:00

@ Irma 17:22

Dit komt voort uit de schaamtekoeltoer en daardoor zijn ze er niet zelf voor verantwoordelijk...

eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 17:59

Het stuk toont weer overduidelijk aan ,wat voor tuig, de burger KAN regeren.Vooral het linkse tuig. Wat zijn dit toch voor mensen,die louter maar op belastinggeld hun machtspositie kunnen handhaven ? Niets begrijpen ze van een menswaardige samenleving en werpen zich dus louter als wolven ,c.q. graaiers,op de rechte-lozen,die hun stem wordt ontnomen en worden uitgekleed en bestolen.Ach ja ,ze weten te goed hoe ze hun volkje een rad voor de ogen kunnen draaien, verscholen in het lommer van hun villa-wijken ,"goudkusten" in de steden en "gordel van smaragd" door het hele land.

Dolphi | 01-04-12 | 17:58

Thom de graaf.
Met zijn drammerige hoofd.
Dat iedere keer schudt
bij ieder woord dat hij zegt,

Waar niemand naar luistert,
omdat het geen inhoud heeft
aleen maar
gesticulatie.

D66 is een lege huls
Leegte
Domheid.
Het beweegt, maakt geluid.

Maar is ruis.

Einde van de Domheid | 01-04-12 | 17:57

Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor er in NL geen juweliers meer te vinden zijn. Bijverschijnsel van de onstuitbare mars der vooruitgang of zoiets ...

canardo | 01-04-12 | 17:57

@irma zonderboezem | 01-04-12 | 17:52

Zo'n PolskyPolskaPolka-meldpunt wordt over 't algemeen dan ook bemand door een héél ander slag medewerkers. Heb ik me althans laten vertellen door een man in bomberjack en kistjes met kaalgeschoren hoofd.

Ik weet niet of 't waar is, maar het zou zó maar kunnen!

Reinaert | 01-04-12 | 17:57

@La Vie En Rose | 01-04-12 | 17:50

U suggereert toch niets onwelgevalligs?

pius | 01-04-12 | 17:56

@thapriest | 01-04-12 | 17:46

LOL.

Thom.

pius | 01-04-12 | 17:55

Alhoewel ik niet van dit soort grofheden houdt is dit wat mij betreft prima om in de aandacht te komen.
25000 is natuurlijk een schijnbedrag voor levenslange invaliditeit. Dat moet omhoog. Dus hoger beroep en de fijnste letselschade-advocaten erop. Onderzoeken wat de verantwoordelijkheid van de aannemer was en (zoals altijd) opheffeing van het pikmeer-arrest. Een overheid zonder verantwoordelijkheid is geen overheid maar een fascistische staat.

Einde van de Domheid | 01-04-12 | 17:54

Net als het consumentenvertrouwen onder het nulpunt is gedaald is ook het vertrouwen in de democratie onder het nul punt gedaald..... het het één met het ander te maken?

Fatwabuster | 01-04-12 | 17:54

@La Vie En Rose | 01-04-12 | 17:50

Het skiseizoen mag dan voorbij zijn, het jachtseizoen nog lang niet.

Dat scheelt.

Reinaert | 01-04-12 | 17:54

@robido | 01-04-12 | 17:46
Ik heb jaren geleden overwogen een winkel te beginnen, maar na alle diefstal/overvalverhalen van andere winkeliers toch maar niet gedaan.
Nu zou ik niet meer aan moeten denken een zaak te hebben in een grotere stad, je bent gewoon vogelvrij.

Slipsnifter | 01-04-12 | 17:53

Veronderstelling: als enige tientallen Nederlanders nu eens allemaal op vrijdagavond laat een tubetje secondenlijm in de Nijmeegse parkeerautomaten leegknijpen, dan zou dat de gemeente Nijmegen heel wat meer kosten dan 25.000,= Euro.

azoturie | 01-04-12 | 17:52

@Reinaert,
Jij denkt toch niet dat ik hoofdluis op ga lopen bij dat rastaharige blankmens hatende tuig van welk meldpunt dan ook??........... alhoewel, meldpunt unruly polanskies spreekt mij stiekem eigenlijk bestwel aan :-)

irma zonderboezem | 01-04-12 | 17:52

Thom de Graaf.
Van D66
Met hun kroonjuwelen,
zoals een gekozen burgemeester,
en referenda.

Thom de Graaf
Van D66
die tijdens de opkomst van Fortuyn oreerde:
'Zijn we Anne Frank vergeten?'

Thom de Graaf
van D66
laat een juwelier,
die acht keer is overvallen
door Marokkaans tuigh,
en bij de laatste keer in een met slecht hek afgezette bouwput donderde,
waarbij hij een dwarsleasie opliep,
opnieuw in een gat donderen.

Je verwacht het niet.
Van Thom de Graaf
Van D66.

Die Thom de Graaf
van D66
Houdt vast wel van skiën.
Jammer dat het skiseizoen voorbij is
En dus ook het lawinegevaar...

La Vie En Rose | 01-04-12 | 17:50

-weggejorist en opgerot-

piet de hond | 01-04-12 | 17:50

-weggejorist-

Illegale realist | 01-04-12 | 17:50

@thapriest | 01-04-12 | 17:46

Een ThomThom. Een verdwaalmachine. Verdwalen in je eigen leugens.

Reinaert | 01-04-12 | 17:48

@Eurotokkie | 01-04-12 | 17:45
Dat is het bekende weg met ons! denken, waar we in nederland zo ontzettend goed in zijn.
Nou ja, dan zijn we in ieder geval nog ergens goed in, want veel andere dingen zijn er niet meer over.

Slipsnifter | 01-04-12 | 17:48

Gemeentes zijn er om burgers te pesten en uit te melken, niet andersom. Hans en Ton uit 030 kunnen er over meepraten..

Mindy | 01-04-12 | 17:47

@pius | 01-04-12 | 17:42

Je zou je dan ook verlagen tot iets dat je niet bent. Anyhoe, een Tom met een H is geboortegewijs al gedoemd om elitair en arrogant te zijn.

thapriest | 01-04-12 | 17:46

Weet je gelijk waar het met NL heen gaat als D666 de grootste partij wordt.

Ja nee, geen mening | 01-04-12 | 17:46

@Slipsnifter | 01-04-12 | 17:36 |
Dibi, Samsomn en pecht gaan vragen stellen.... wat denkt die roomblanke goudhandelaar wel niet. Eerst een beetje Marokkaantjes beledigen en nu nog geld vragen ook. Het moet afgelopen zijn met dat Greet-gedoe.

robido | 01-04-12 | 17:46

Slipsnifter | 01-04-12 | 17:39 | + 0 -

Totdat er weer eens een overvaller overlijd dan is Nederland te klein , dan zijn we op eens allemaal racisten , dan komt er een stille tocht en gaan mensen demonstreren in Den Haag .

Eurotokkie | 01-04-12 | 17:45

@Treurig varken | 01-04-12 | 17:36

Die plicht is er richting IEDEREEN die rechtmatig in dit land en de desbetreffende gemeente verblijft. De werkelijkheid is echter inderdaad "nogal" anders.

In de praktijk in elk geval wel. En Nijmegen is natuurlijk wel buitencategorie qua je niet aan de regels houden en schijt hebben aan alles en iedereen.

Reinaert | 01-04-12 | 17:44

25K!! In de V.S was de gemeente Nijmegen voor miljoenen het schip in gegaan...
brutus68 | 01-04-12 | 17:26 | + 1 -
.
en in china was de juwelier veroordeeld vanwege schade aan het hek.
Wat wil je zeggen door het buitenland erbij te halen?

swift1.6 | 01-04-12 | 17:43

Als je je verdiept in & onderzoekt hoe gemeentebestuurders werken vd burger en zich opstellen, is dit www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/06/... opeens een heel logisch ( zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.htm... idem in drie delen www.youtube.com/watch?v=y8hisqdJ5Qw of via video.google.com/videoplay?docid=28753... ) gevolg.

ps Dit verhaal is btw verwerkt in een bnn afl Van God Los -Masterplan [ vast nog te downen ergens ] (*doelend op de sloop&nieuwbouwplannen van een gemeente (hoi #DSON) waarvoor er eerst wat ondernemers semilegaal moesten worden uitgerookt/weggepest, deze flipte.)

seven | 01-04-12 | 17:43

Thom de Graaf is een elitaire arrogante hautaine Wildersmogelijkmaker.

Een stompzinnige snob. Een empathieloze kutregent. Ik zou eigenlijk willen zeggen dat hij dood moet maar dat doe ik natuurlijk niet.

Ik ben natuurlijk geen gekke Henkie. Die van Ingrid ja.

pius | 01-04-12 | 17:42

@ hotnot | 01-04-12 | 17:35 | + -1 
Ja en nee, de gemeente heeft vergunning afgegeven en had de degelijkheid van het hek moeten controleren. Aan de andere kant, dit was overmacht met 2 vechtende mensen, als er een auto tegen aanrijdt flikkert dat hek ook wel om.

Stekeltje | 01-04-12 | 17:42

Oud nieuws. Waar blijft nou de echte 1 aprilgrap van Geenstijl?

afpilser | 01-04-12 | 17:42

@pafroos | 01-04-12 | 17:36
Vanuit de grond van mijn hart: proficiat!
Als ik de kans krijg doe ik hetzelfde.

Slipsnifter | 01-04-12 | 17:40

@hotnot | 01-04-12 | 17:35

Gelul. Zonder het gunstige overval klimaat met dank aan een falende overheid, had de juwelier nooit in de buurt van dat hek geweest, want dan had hij geen reden gehad zijn winkel uit te komen om tegen dat hek aan gegooid te worden.

Op ALLE vlakken is de overheid hier de verantwoordelijke, en niemand anders.

ZKH EénOog | 01-04-12 | 17:40

@thapriest | 01-04-12 | 17:31

Als roomblanke burger heb je er over 't algemeen weinig te zoeken, da's waar. Of je staat snel weer buiten wanneer je het toch probeert: "nee meneer, dáár zijn wij niet voor".

Er is voor deze jongens eigenlijk maar één soort discriminatie en dat is discriminatie DOOR Nederlanders. Andersom bestaat niet namelijk, da's ondenkbaar en da's bovendien bewezen (vermoed ik, hoi Diederik Stapel!).

Vroegâh was er in 026 ook zo'n Anti-Discriminatie-Bureau. Keurig netjes betaald door de gemeente Arnhem, keurig netjes ingelijfd bij een stedelijke welzijnsinstelling, helemaal niks aan de hand. Iedereen kon daar terecht met ál z'n klachten. Behalve 'kleinigheiden' als meldingen van discriminatie op grond van seksjuwele geaardheid. Mocht. Niet.

Je gelooft het niet maar dit is echt door de gemeenteraad bepaald. Homo's mochten het gewoon lekker uitzoeken. Het feest der Democratie in optima forma! I shit You not!

Reinaert | 01-04-12 | 17:39

@Eurotokkie | 01-04-12 | 17:38
Het maakt toch allemaal geen reet uit, de ingeslagen weg wordt gewoon doorgezet.

Slipsnifter | 01-04-12 | 17:39

Grootste probleem is m.i. de mensensoort die zich aangetrokken voelt tot de politiek. Nergens talent voor maar een enorme behoefte om je mening aan anderen op te dringen.

très cool | 01-04-12 | 17:39

En een juwelier, een symbool van stijl en klasse, overvallen, is gewoon barbarij. Maar het is gewoon kinnesinne van romeinenhaters.

A.Th. | 01-04-12 | 17:39

Vreemd overigens.
Normaliter heeft Nijmegen blijkbaar niet zo'n moeite om 'wat geld'(lees: meer dan een half miljoen) uit te keren zonder dat men op de hoogte is wat er daadwerkelijk mee gaat gebeuren. Alleen al het feit dat het voor de zieligheidsindustrie was bestemd heeft er voor gezorgd dat de kas ruim is leeg gehaald;

"In 2011 schreef de gemeente echter 517.000 euro over. Het kan zijn dat in dat jaar minder diensten zijn geleverd, dan waarvoor betaald is. www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmege...

lion@night | 01-04-12 | 17:39

Fijn he die maakbare samenleving?
Als gvd het waagt zonder gordel rond te rijden ben je a-sjosjaal;je zou eens een ongeluk krijgen waar de staat heel misschien wat aan bij zou moeten dragen aan ziektekosten en krijg je dien ten gevolge gelijk een prent,maar als door een paar klootzakjes door het gammele hek in een bouwput van de gemeente wordt gedonderd is er natuurlijk niemand thuis,had je je maar niet moeten laten overvallen.

K.Zwellever | 01-04-12 | 17:38

Ik schaam me diep dat ik in dit land geboren ben.

Slipsnifter | 01-04-12 | 17:38

Slipsnifter | 01-04-12 | 17:36 | + 0 -

Normaal zouden er Kamervragen komen van Wilders maar wie neemt deze taak nu over is de vraag ?

Eurotokkie | 01-04-12 | 17:38

alles leuk en aardig, maar even terug naar de van belang zijnde feiten:
Is de gemeente verantwoordelijk voor het wel of niet goed vaststaan van een hek wat niet door de gemeente geplaatst is?
IMO niet.

swift1.6 | 01-04-12 | 17:38

Ja Nijmegen heeft dan ook een LINKSE gemeente, die hebben niks op met roomblanke Nederlanders.

meneer Q | 01-04-12 | 17:37

Wat hotnot | 01-04-12 | 17:35 zegt. Aannemer is aansprakelijk, die moet een claim aan z'n broek krijgen.

SatchRules | 01-04-12 | 17:37

-weggejorist-

pafroos | 01-04-12 | 17:36

Nederland anno 2012, wolla!

Slipsnifter | 01-04-12 | 17:36

Nederland wordt op deze manier klaargestoomd voor het op de brandstapel jagen van alle PvdA-politici. Zo deden ze dat in de middeleeuwen en was bij tijd en wijlen een probaat middel om aan te geven dat bepaalde zaken niet meer getolereerd werden. Tom de Graaf mag (eregast) vooraf spitsroeden lopen.

ad melkert | 01-04-12 | 17:36

@Reinaert | 01-04-12 | 17:32 Die plicht is er alleen richting asielvolk, zo lijkt. Niet naar de uitgemolken NL-er.

Treurig varken | 01-04-12 | 17:36

Wat ik om 13:14 in dit itempje er over gezegd heb, telt nog steeds:
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/0...
De gemeente plaatst geen hekken, dat laat ze doen door aannemers. Hij moet (laten) uitzoeken wie dat hek geplaatst heeft (had). Ook als dat hek allang weg is, is dat nog te doen. Maar de man zit door te zeiken tegen de gemeente Nijmegen, is jammer, want daar verlies je maar tijd mee. Misschien gaat het hem niet eens om het geld.

hotnot | 01-04-12 | 17:35

Thom de Graaf de benoemde (gluiperd) burgemeester van Nijmegen als dit uit zijn koker komt het doodschoppen niet waard.

wim3 | 01-04-12 | 17:34

Misschien dat de juwelier ( ook al zit hij in een rolstoel ) zelf een keer een overval moet plegen dan wordt hij tot zijn levenseinde verzorgd door de staat. , dan gaan er echt deuren voor je open die voor de gewone brave hardwerkende burger gesloten blijven.

Eurotokkie | 01-04-12 | 17:34

@ thapriest | 01-04-12 | 17:28 Da's waar. Weer een waanzinnig iets in dit land.

Treurig varken | 01-04-12 | 17:34

@Treurig varken | 01-04-12 | 17:26

Neemt niet weg dat de gemeente wel degelijk opdrachtgever kan zijn natuurlijk, hoeft niet, kan wel. Laat de gemeente zich dan even Koninklijk gedragen en het met de desbetreffende aannemer uitzoeken in plaats van een burger (!) van de eigen (!) gemeente neer te sabelen.

Ook anno 2012 bestaat er nog zoiets als een zorgplicht van een gemeente jegens z'n burgers namelijk. Al zou je 't niet denken inderdaad.

Reinaert | 01-04-12 | 17:32

* Vraagt zich hardop af wanneer dit uit de hand gelopen pretpark (lees Nederland) te verlaten *

Brozius | 01-04-12 | 17:31

Die €25000 kan mooi van de subsidie af die naar de plaatselijke moskee en kansenjeugd gaat. Beter helemaal een einde maken aan subsidie daar naar toe. Stel alle moskees daar voor aansprakelijk en haal wat terug van de al reeds gegeven subsidies.

solidstate | 01-04-12 | 17:31

@Reinaert | 01-04-12 | 17:28
@irma zonderboezem | 01-04-12 | 17:22

Elk meldpunt voor discriminasie is per definitie DISCRIMINATIE, jegens de nederlander dan.

thapriest | 01-04-12 | 17:31

geef die klote rechtstaat maar aan d66.... nemen wij de rest.....

robido | 01-04-12 | 17:30

Het grootste probleem met dit soort topics is dat ik niet kan zeggen wat ik denk, anders wordt ik aangegeven bij een gesubsidieerd anti-discriminatiemeldpunt, of nog erger, een permaban. Om mijn enige, openbare online bijdragen te continuereen, laat ik het dan ook hierbij.

Westheimer 2.0 | 01-04-12 | 17:30

Nijmegen is een kudtstad.

Laten we even wat inzamelen voor die held...

BarneyBoner | 01-04-12 | 17:30

€ 2500,= kreeg mijn vrouw voor buiten haar schuld gebroken vinger omdat ze daar de rest van haar leven geen volledig gebruik van kan maken. Dan is € 25.000,= voor een dwarsleasie een schijntje. Gemeente moet zich kapot schamen, tenslotte hebben zij er door wanbeleid voor gezorgd dat die man 8x overvallen is. Gewoon de baas van de politie dus burgemeesters aanklagen.

Stekeltje | 01-04-12 | 17:29

Ik woon zelf in Nijmegen. Leuk huis, daarom. Maar de overheid is hier laf, achterbaks, incompetent en je zou bijna zeggen, links. Het zijn pluche zitters zonder enig begrip voor de inwoners. Gunstige uitzondering: de SP. Die zie je nog wel eens in de wijken.

Als ik begin te vertellen hoe slecht het bestuur hier echt is, heb ik nog wel even nodig.

Een ding: Thom rot op, god zij dank!

Byter | 01-04-12 | 17:29

"dat gemeentebesturen uitsluitend bestaan om burgers tot op het bot te haten."
Check.
Waren die romeinen er nou maar nooit weggetrokken ... spraken we nu normaal Latijn, en werden gristenen nog steeds netjes aan de kat gevoerd danwel aan een stokje geprikt. En keek niemand op van een gezellige orgie. ... Klinkt als vooruitgang in zijn achteruit.

A.Th. | 01-04-12 | 17:29

Ik zie het nog voor me. Het staat gewoon op mijn netvlies.

Thom de Graaf leest voor uit een boekje. Een boekje dat ging over een periode waar juweliers ook al vogelvrij waren. En het gros kon niet bevroeden, dat Thom met deze 'waarschuwende voorleesbeurt' vooral waarschuwde voor zichzelf en zijn kornuiten...

{Godwinmodus off}

ZKH EénOog | 01-04-12 | 17:29

@irma zonderboezem | 01-04-12 | 17:22

Wel eens zo'n meldpunt van binnen bekeken? De antidiscriminatiebusiness is vergeven van de net-niet-krakers, maatschappelijk werkvolk, zweefteven en last but not least een stevige component allochtonen van allerhande signatuur.

Nou niet echt een warm bad als je een modale burger bent.

Reinaert | 01-04-12 | 17:28

Linkse mensen zitten zo vol zelfhaat dat ze alles haten wat maar westers is. Bah.

eekhoorn14 | 01-04-12 | 17:28

@Treurig varken | 01-04-12 | 17:19

Dan betalen jij en ik dus de schadevergoeding. Is het gek als ik zeg dat dat niet helemaal de bedoeling lijkt te zijn?

thapriest | 01-04-12 | 17:28

Als die Nijmeegse juwelier een publiek rekeningnummer opent, dan wil ik wel een bescheiden bijdrage overmaken. Zelf kunnen we het wellicht beter.
Zyprexa20mg | 01-04-12 | 17:21
Ik doe mee.

Het Zilte Nat | 01-04-12 | 17:27

Nijmegen, daar wil ik dus ècht niet dood gevonden worden.
Vandaar dat ik maar gewoon door ga met ademen.

Jackanders | 01-04-12 | 17:27

De conditie van de hekwerken rondom een bouwplaats is de verantwoordelijkheid van de aannemer.
De controle op de aannemer is de verantwoordelijkheid van de betreffende gemeente.
Hier moet een rechter een definitief oordeel over vellen.
Gemeentes kennende zullen ze er alles aan doen om de boel zo stroperig te laten verlopen , alle mogelijke vertragingstactieken zullen uit de kast gehaald worden , zoiets duurt minimaal 10 jaar of nog langer.

hooliganica hollandi | 01-04-12 | 17:27

De burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare veiligheid, en zou toch nu even 25 k uit de poeplap moeten trekken. Maar ja, de openbare veiligheid schijnt alleen van belang te zijn voor pvda/d66 burgemeesters als er een oorlogsmisdadiger uit Afghanistan door Min Leer uitgezet gaat worden. Wat een kutland.

lijn5 | 01-04-12 | 17:26

25K!! In de V.S was de gemeente Nijmegen voor miljoenen het schip in gegaan...

brutus68 | 01-04-12 | 17:26

Mijn pen brak gewoon in mijn vuist tijdens het lezen. Pure walging.

Trekbeest | 01-04-12 | 17:26

Zoals reeds door Jan Passant mk2 | 01-04-12 | 17:14 | + 0 - is gezegd; Stel je eens voor dat Kamerbeek achter de overvallers was aangerend, en 1 van de overvallers valt in de put en loopt een dwarslaesie op. Dan had de gemeente kunnen lappen (of kamerbeek zelf), Gerard Spong had die arme fin meteen graties bijgestaan.

De Conducteur | 01-04-12 | 17:26

Tja, dat lichtgetinte geteisem krijgt zoveel goede en vermoedelijk gratis advocaten als ze maar willen.
Een weerloos iemand kapot maken daar is deze (r)overheid weer goed in. Dan is er geen goede advocaat te vinden die zich voor hem opwerpt.
.
Misdaad loont in dit kutland.

Het Zilte Nat | 01-04-12 | 17:26

@Reinaert | 01-04-12 | 17:18 Weet ik wel. De gemeente bouwt niet zelf. Is een aannemer bouwbedrijf in de arm genomen....

Aangaande de 8ste overval.... Ja kudt. Maar moet daar dan een door de belastingbetaler betaalde agent tegenover die winkel gaan posten?
Je moet gewoon een bordje op je deur zetten dat je dat volk niet binnen wil hebben.
Of beter, wat ik deed in mijn zaak(geen juwelier maar wel in 020 west) Belletje bij de deur. Drukknop bij toonbank... helaas petje, jij hebt hier niets te zoeken en komt er niet in.

Treurig varken | 01-04-12 | 17:26

Dat de overvallers Marokkanen waren is puur toeval .

Eurotokkie | 01-04-12 | 17:24

@Zyprexa20mg | 01-04-12 | 17:21

Zul je zien dat 'ie in no-time een héél dikke blauwe enveloppe op de mat heeft liggen. Of 'ie maar even wil afrekenen met J.C. de Jager. Hij is tenslotte ondernemer, géén burger, dus heeft nóg minder rechten en nóg meer plichten.

*Dan maar met de virtuele pet rondgaat*

Reinaert | 01-04-12 | 17:24

We hoeven geen vertrouwen te HOUDEN in de politiek en rechtsstaat. De voltijdstaak van politicie is het vertrouwen te HERSTELLEN. Daar zijn ze ook wel druk doende mee, want er zijn toch fuck-ups genoeg.

Zo kunnen de politici van Nijemegen na deze f.u. weer hard het vetrouwen herstellen.

En het werkt, want de mensen vergeten en vergeven veel te snel. Een land krijgt het bestuur dat het verdient. Ook hier.

xspalm | 01-04-12 | 17:23

25.000 euro! (een lachertje gezien de blijvende lichamelijke schade als je het mij vraagt)
Kan er niet af terwijl de gemeente vatwel geld geeft aan het meldpunt discriminatie die deze juwelier het leven zuur maakt.
Want zo zegt het meldpunt! Deze man maakt zich strafbaar aan discriminatie met zijn uitspraken " dat de daders allemaal een getinte huidskleur hadden". Hij drukt een bepaalde groep mensen in een verdomhoekje.

Dat is natuurlijk niet waar best meldpunt, deze mensen met getinte huidskleur drukken zichzelf in een verdom hoekje.... daar zij ze verdomde goed in trouwens!

irma zonderboezem | 01-04-12 | 17:22

@Krokodil Gena | 01-04-12 | 17:18

Zo krijg je ze wel in beweging, ja. Echter, kreeg jouw maat geen boete naderhand? Ik riep een aantal jaren geleden iets soortgelijks toen ze weigerden te komen. 3 maand later een brief in huis of ik iets van 275 wilde overmaken wegens onterecht laten komen van pliessie.

thapriest | 01-04-12 | 17:22

Als die Nijmeegse juwelier een publiek rekeningnummer opent, dan wil ik wel een bescheiden bijdrage overmaken. Zelf kunnen we het wellicht beter.

Zyprexa20mg | 01-04-12 | 17:21

Tijd voor gsTV of pownews om verhaal te gaan halen bij die extreem linkse rooie en groene hufters daar in nijmegen. Tijd om de troon waarop deze moralfags, die de islam en de ergste ideologieen van de afgelopen eeuw omarmen, onder hun zelfvoldane regenteske aarsen te kicken.

solidstate | 01-04-12 | 17:21

Een kut land van D66 academia die veilig wonen in't groen. Doe eens godverdomme wat en zorg dat Nederland Nederland blijft. Criminele buitenlanders ER UIT.

Masturwasbeert | 01-04-12 | 17:20

Kijk, daarom stem ik op de PVV.

Mantisomantis | 01-04-12 | 17:20

Onze ex minister van spek en bonen is ook ongeveer te Nijmeegse tegenhanger van Aleid Wolfsen. Dan kan je zoiets verwachten.

Wouterr | 01-04-12 | 17:20

"thapriest | 01-04-12 | 17:15 Volgens mij ontvangen die gasten gewoon een deel van hun uitkering als ze in de bajes zitten.
Afpakken en doorschuiven naar de juwelier. Helaas geen tabac / hasj / wat dan ook voor hen in het cachot.

Treurig varken | 01-04-12 | 17:19

juwelier meneer heeft groot gelijk, sterkte kerel. als ik hem was zou ik gewoon zon aanbellen om binnen te komen principe toepassen, heeft het een kleurtje dan gaat de deur niet open. problem solved, ohjah stemcontrole om oostblokkers ook buiten te houden

BozeHenk | 01-04-12 | 17:19

@Nacho_Vidal | 01-04-12 | 17:08
Dat is nou juist het punt.
Men mag zich niet verdedigen.

Men dient de winkel dusdanig te verbunkeren dat een potentieel lichte getinte overvalsbrigade niet meer binnen durft te komen of het als een onmogelijke onneembare vesting ziet.

Echter als men eenmaal binnen komt dient de buit gewoon te worden afgegeven. Is eigenlijk ook het verstandigste besluit aangezien de juwelier in deze altijd de verliezende partij is. Of de overvallers schieten 'm neer of de overheid naait zo'n juwelier in het geval hij zich heeft verdedigd en één of alle overvallers letsel heeft toegebracht.
Zo rolt Nederland tegenwoordig.

lion@night | 01-04-12 | 17:18

Bedrijf van een vriend van mij in NL is al diverse keren slachtoffer geworden van inbraak. Als het alarm afgaat belt hij de politie. Steevast krijgt hij het antwoord dat, als hij inbrekers aantreft, hij deze vast moet houden totdat de politie er is. Natuurlijk verschijnt de politie pas na minstens een uur. Zie jij in je eentje maar eens 2 of meerdere inbrekers "vast te houden".

De laatste keer pakte hij het anders aan. Toen het inbraakalarm weer eens afging belde hij 112 met de mededeling: "ik stap nu in mijn auto op weg naar mijn bedrijf. De eerste de beste inbreker die ik aantref schiet ik hartstikke dood!"

Binnen een paar minuten stonden er 2 politiewagens en een motoragent. Het kan dus wel.......

Krokodil Gena | 01-04-12 | 17:18

Het wordt tijd voor een revolutie.
Mijn oma zei het al:"Het zijn allemaal klootzakken".

Gaarheid | 01-04-12 | 17:18

@Treurig varken | 01-04-12 | 17:12

Het kan natuurlijk zeer wel een Gemeentelijke bouwput met dito hek geweest zijn, je weet 't niet hè. En daarnaast: de Gemeente heeft natuurlijk wel de nodige steken laten vallen op het gebied van openbare orde en veiligheid, hoe kan het in Godsnaam anders tot een ACHTSTE overval komen?

Ik acht de Gemeente Nijmegen wel degelijk moreel aansprakelijk. Betekent natuurlijk nog niet dat ze met geld over de brug moeten komen maar helemaal NIETS doen is het andere uiterste. Maar ja, wie moreel zó hoog boven het gepeupel uit steekt heeft natuurlijk andere opvattingen over dit soort zaken.

Fatsoen is voor burgers, Regenten doen gewoon lekker hun ding.

Reinaert | 01-04-12 | 17:18

Er zijn momenten dat ik me er voor schaam Nederlander te zijn. Bij de boven omschreven overheidsfaal had ik dat schaamtegevoel als nooit tevoren.

Der Theo | 01-04-12 | 17:18

Ik roep het al vele, vele jaren, en dit bevestigt het maar weer eens: 0031 is afgegleden tot het nivo van een heuse Bananenrepubliek, waar het krampachtig laveren rondom het begrip discriminatie belangrijker is dan het erkennen van het rechtschapen individu. Kortom: wat een ongelooflijk kleinpeuterig kudtsamenleving...

Reykjavik | 01-04-12 | 17:18

"De BENOEMDE D66-burgemeester Thom de Graaf" Inderdaad. Hypocriet tot en met.

MacMiep.nl | 01-04-12 | 17:17

vertrouwen in de rechtstaat...... rete belangrijk....

robido | 01-04-12 | 17:15

@ IJzerverteerder 17:13

Ik moet me ook inhouden. Kudtdttdtfinnen....

eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 17:15

Hallo, kunnen jullie dat laatste nog eens herhalen? Vertrouwen?

Doebi Doewah | 01-04-12 | 17:15

@Treurig varken | 01-04-12 | 17:12

Daar wordt die juewlier gelukkig van, ja. Al dat hosselgeld dat niet op papier verschijnt en de politie niet afpakt wegens boetes uitdelen, er blijft vast een leuk bedrag over voor deze juwelier. Sure.

thapriest | 01-04-12 | 17:15

Middenstand is alleen maar goed voor de belastingcentjes van de Pvda, voor de rest is de zelfstandige misselijk makend.

Dr.Thorvaldt | 01-04-12 | 17:14

.. voor een getinte overvaller met een blessure zou Nijmegen best wel een vet gevuld subsidiepotje openbreken. Zeker te weten.

Jan Passant mk2 | 01-04-12 | 17:14

Hé, PvdA'ert zegt val dood tegen burger. Dit is nog nooit gebeurt.

bijnaam | 01-04-12 | 17:14

Schaam mij diep daar ooit geboren te zijn. Wat een stelletje smerige .........(riskeer niet voor 3e keer een ban) maar ik heb toch zo'n ...... verd*mde.... hekel aan dat soort Linksmenschen. Walgelijk, dat volk gun je toch een dwarslaesie of drie vanaf z'n kruintje.

Zoek_eauk | 01-04-12 | 17:14

Als ik ik hier werkelijk zou neerzetten wat er door mij heen ging op het moment dat ik dit las, krijg ik behalve GU en Joris ook de voltallige politburo's van de aldaar heersende linkse kerk achter mij aan. Dus laat ik maar volstaan met een dikke middelvinger op te steken naar die gasten.

IJzervreter | 01-04-12 | 17:13

Nijmegen is een fatsoenskloof.

Fijnstoffer | 01-04-12 | 17:13

Het overvallen van weerlozen zit de Finnen diep in de genen...

eerstneukendanpraten | 01-04-12 | 17:12

Ik weet niet of die licht getinte daders van die laatste overval zijn aangehouden?
Anders zou ik zeggen; laat die hun hele leven dokken voor de juwelier. Een maandelijks bedrag...

Het is raar om de gemeente aan te klagen over het hek dat niet goed vast stond. Daan moet je bij de bouwer van die bouwput zijn. Maar eerst bij die dieven want zonder hen had niemand ooit last gehad van dat hek wat niet goed vast stond.

Treurig varken | 01-04-12 | 17:12

Leuk stukje, Bert

pendajo | 01-04-12 | 17:11

Ik was allang naar Groesbeek of een andere omliggende gemeente verhuisd. De gemeente kan blijkbaar zonder ondernemers die de OZB van dure winkelpanden in het centrum opbrengen? Prima: zoek het dan maar uit, met je kutstad.

Stormageddon | 01-04-12 | 17:11

Jammer, heel jammer dit..

doetiegewoonFF | 01-04-12 | 17:11

Nederland ligt al stuiptrekkend op de grond. Nog een laatste genadeklap en er is geen redden meer aan.

En haal het trouwens ook niet in je hoofd om trots te zijn op je eigen land en historie. Want dan is u racist.

harry poster | 01-04-12 | 17:11

als juwelier had hij ook beter soepsidie aan kunnen vragen om mensen dichter bij zichzelf te kunnen brengen, of om rolstoelers een rolmodel-technisch verhaaltje te vertellen, etc etc...: dan zijn er miljoenen binnen te harken...

maar ja, hardwerkende burgers, die worden alleen geplukt en genomen door linksche gutmenschen....

tis triest, dieptriest.... enige wat hem rest is een rechtszaak, en natuurlijk een AK47 voor het geval finnen die iets te lang onder de zonnebank hebben gelegen wederom lichtgetint vooroordeelbevestigend binnenkomen

FW Ta-183 Huckebein | 01-04-12 | 17:10

Diep, DIEP triest!

Ben Adam | 01-04-12 | 17:10

Heerlijk. We leven in een landn waar criminelen een hand boven hun hoofd gehouden krijgen. Als hardwerkende Nederlander kan je niks meer. Kudtland.

Boerenhoofd | 01-04-12 | 17:10

Aansprakelijkheid is a bitch.

Maar je kunt ook gewoon je ogen sluiten voor het leed dat een burger van je stad is aangedaan en vervolgens de schuld op iemand anders afschuiven. Bijvoorbeeld op degene die de hekken heeft geplaatst, op zich wel logisch natuurlijk.

Dat je als lagere overheid helemaal NIETS doet is bizar. ACHT overvallen en er kan nog geen mea culpa van af? Nee, natuurlijk niet, deze juwelier blijkt ook nog eens een racist namelijk. En die willen "we" in Nijmegen helemaal niet, toch, jongens van D'666, PvdA, SP en GL?

Alle bedrijven weg uit -Nijmegen- Havana aan de Waal. Lang leve de anarchie, lang leve de ruilhandel en lang leve de gekozen burgemeester! Over juwelen gesproken!

Kroonjuwelen. Jawel. Van D'666. Hans van Mierlo weet er van.

Reinaert | 01-04-12 | 17:08

Ik heb volledig vertrouwen in de democratie en rechtstaat. Ik heb volledig vertrouwen in de democratie en rechtstaat. Ik heb.....
.
Ach lazer toch een eind op. We houden we nog voor gek?

Parel van het Zuiden | 01-04-12 | 17:08

Het is gewoon vreemd dat je je ook niet eens op een normale manier tegen dit soort debielen mag verdedigen.

Ik zou er niet wakker van liggen als een juwelier een overvaller 'per ongeluk' door het hoofd schiet. Dat is pure zelfverdediging.

En die burgemeester is ook een slapjanus. Nou ja, anders word je natuurlijk geen burgemeester.

Nacho_Vidal | 01-04-12 | 17:08

Breek me de bek niet open hoe het daar in Nijmegen gaat. Misschien maar ook eens een boekje open doen. Asociaal kut stadsbestuur. *ik die gesproken heeft*

slechtmens | 01-04-12 | 17:06

25k schadevergoeding? Die man hoort naast een lintje minimaal 2,5 miljoen te beuren van die kudtgemeente.

*Boos wordt*

neemjemoederindemali | 01-04-12 | 17:05

Advies voor de juwelier; bekeer u tot de Islam en gooi het vervolgens op discriminatie en schaamtecultuur.
Dat brengt u in het Havana aan de Waal waarschijnlijk een stuk verder, al is het alleen maar omdat er op dat terrein veel subsidiepotjes aanwezig zijn.

lion@night | 01-04-12 | 17:05

Vertrouwen. Democratisch. Rechtsstaat. In één zin. Muhahahaha. Vogelvrij roofland, IMHO.

thapriest | 01-04-12 | 17:04

Misschien had de juwelier eerst een partijkaart van PvdA, SP of GroenLinks moeten aanvragen. Zo werkt dat in Havana ook.

kapotte_stofzuiger | 01-04-12 | 17:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken