Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL met anti-klimaat humoristen

zuurrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.jpg Geinig, om niet te zeggen LOLROFL. De humoristische klimaathatertjes van Climategate.nl hebben een dolkomische verklarende woordenlijst online gezet. Eentje waarin alle moeilijke woorden die worden gebruikt in milieubewegingen en klimaatsoaps voor u worden verklaard. Hier alvast de +1 toppertjes, rest van deze epic woordenlijst leest u daarrrrrrr (duurzame soort van fotokopie). Postcodeloterij: Grotendeels onbelaste door staat gelegitimeerde gokautomaat van progressief utopistische snit, grootfinancier betuttelingsindustrie (zie Fondsenwervend bedrijf) en hindermacht midden en klein bedrijfsleven. Kwaliteitsjournalistiek: Sociaal vangnet voor progressieve nepintellectuelen die zich met een elite/voorhoede identificeren. Groen Links: Dat wat averechts werkt. Trouw: ‘Kwaliteitskrant’ waar dagelijks groene plas van de pagina’s spettert. Democratie: Datgene wat je als klimaatclub met absoluut minderheidsbelang moet omzeilen om toch onevenredige invloed te krijgen op beleid en subsidies. Duurzaamheid: Duur symboolbeleid om een vaag gevoel van onheil te bezweren, dat je als seculier academicus lijdend aan geestelijke armoede nastreeft om je leven hogere zin te geven. Belastingbetaler: Horige buiten publieke sector die gijzeling en gevangenisstraf afkoopt via inkomensafdracht, zodat Niet Gekozen Organisaties (zie NGO) via subsidieprojectjes zijn bedrijf kunnen hinderen en dwingen tot adoptie van hun Milieukeurmerk (zie Milieukeurmerk), als protectiegeld tegen mediahinder en informatieterreur (zie Informatieterrorist).

Reaguursels

Inloggen

@allemaal

"... de totale financiering van alarmisten is 100 tot 1000 maal zo hoog als die van sceptici..."

BRONNEN GRAAG!

wodzje | 30-03-12 | 12:42

Ziehier de jeugdige discipelen van die hypocriete zakkenvullende valse klimaatprofeet hel goor. Ons eigen Nederlandsche tere Kinderkens:

www.youtube.com/watch?v=Q5Axgxua-X4

"Ook wij stoten C02 uit" *massaal de duimen naar beneden* Wat moet dat nou weer impliceren? ECHT HEEL ENG. BRRRRRRR

Bwlchyddar | 30-03-12 | 12:36

weet de politieke voorkeur van deze groepering niet maar is in elk geval niet links.

Een ding is duidelijk
links heeft niet meer het alleenrecht op humor.

mis wel de prius in het lijstje

dolffie | 30-03-12 | 08:13

Generaal Nguyen Giap | 29-03-12 | 23:09 | + 1 -

LENEN

denk.toch.eens.na | 30-03-12 | 07:59

En als we dan toch bezig zijn. Climatedepot wordt gerund door Committee For A Constructive Tomorrow. Een rechtse libertijnse groep die lobbywerk doet aangaande milieubeleid en visie. Waar halen ze hun geld vandaan? Chefron, DaimlerChrysler, ExxonMobil en Ford Motor Company Fund.
Trash | 29-03-12 | 21:07
-
Daar gaan we weer met dat sprookje over de 'oil funded denier machine'. CFACT krijg gemiddeld 50.000 euro per jaar van Exxon. Dat is een schijntje, want Greenpeace haalt alleen al uit de Postcodeloterij jaarlijks een veelvoud op. Dit is geen uitzondering en de totale financiering van alarmisten is 100 tot 1000 maal zo hoog als die van sceptici. Bij sceptici moet men met tienduizenden euro's rekenen, bij alarmisten rekent men met miljoenen en regelmatig ook met miljarden.
De enige rationale die ik kan bedenken is dat je van mening bent dat commercieel geld meer stinkt dan overheidsgeld. Maar waarom zou dat zo zijn? Ik hoef denk ik alleen maar 'Stapel' te roepen om aan te tonen dat dit niet houdbaar is. Of heb je nog een andere reden? Den diepste denk ik dat je helemaal geen reden hebt. Maar dat je een rationalisering zoekt voor het feit dat ondanks de etterlijke miljarden en de mainstream media het percentage sceptici gestaag stijgt en al enige jaren in de meerderheid is. Dat doe je dan door piepkleine bedragen uit te vergroten en motieven van de gevers in twijfel te trekken ('motive mongering').
Dream on. De werkelijkheid is veel eenvoudiger: De bullshit detector van de gemiddelde burger is beter dan die van jou.

Allemaal | 29-03-12 | 23:38

anti-klimaat? Is dat zoiets als anti-zwaartekracht?
Climategate.nl is mijn dagelijkse leesvoer, maar anti-klimaat zijn ze niet. Ze zijn van mening dat het IPCC c.s. overdrijft. Terecht, want hun voorspellingen gaan nu al bijna 25 jaar terug en ze zijn stelselmatig minder erg dan gedacht. klimaat-realist zou daarom een betere benaming zijn.

Allemaal | 29-03-12 | 23:17

denk.toch.eens.na | 29-03-12 | 22:35
Leg eens uit, hoe geef je geld uit dat je niet hebt?

Generaal Nguyen Giap | 29-03-12 | 23:09

Geef de persoon die dit verzonnen heeft svp een contract GeenStijl.

me,myself and IK | 29-03-12 | 23:09

Gelukkig zijn jullie het eens, we doen gewoon niets en kijken wie er gelijk heeft.
Ga ik lekker geld uitgeven dat ik niet heb want hoef het toch niet terug te betalen als de wereld is vergaan.

denk.toch.eens.na | 29-03-12 | 22:35

Trash | 29-03-12 | 21:19 | + -4 -

Er bestaat geen studie klimatologie, meestal zijn het natuurkundigen, astronomen en geografen die zich daar mee bezig houden.

Ulle Ruttelflut | 29-03-12 | 22:33

Nou, dat stukje was snel getypt, he Bert. Of beter gezegd: overgetypt. En zo grappig ook, inderdaad. Ik miste nog wel wat woordjes. Zoals. Aandeelhouder. Struisvogel. Atoomlobby. Desinformatie. Marktfundamentalist. (Of: marktgekkie.)

wodzje | 29-03-12 | 22:12

Linkse rakker Bert Brussen kan er hard om lachen, maar stelling nemen durft hij niet!

T2000 | 29-03-12 | 22:11

Trash | 29-03-12 | 21:21 |

Dat is niet op de persoon spelen, hij neemt je in bescherming voordat je nog meer trash schrijft.

The_Challenger | 29-03-12 | 21:56

Trash | 29-03-12 | 21:00

Zolang je met sargasso aan komt zetten als bron....

The_Challenger | 29-03-12 | 21:54

-weggejorist-

The_Challenger | 29-03-12 | 21:53

Gek dat het woord azijnpisser nog niet is gebezigd. Wat mij betreft zijn het verongelijkte azijnpissers. Bij deze.

Cognitief Dissonant | 29-03-12 | 21:31

En zoals gewoonlijk ook *ALLES* wat @seven zegt.

Parsons | 29-03-12 | 21:23

Trash | 29-03-12 | 21:07
Forbes dan? (En die andere google hits? en de spijtverklaring van Gleick zelf dan? En z'n non actiefstelling bij de uni, ook niet waar? (Staat in the guardian, zeer groene krant)
Enfin, Sargasso wordtgerunned door Carlos, iemand die betaald wordt door de klimaatsubsidie-indstrie en zelfs betrokken is bij de co2-aflaatzwendel. (Geef ons geld, hakken wij t bos niet om/ planten we een boom, kan jij vliegen hoax)

seven | 29-03-12 | 21:21

Generaal Nguyen Giap | 29-03-12 | 21:13 Ach gossie, hij speelt op de persoon. Doen ze altijd als ze niks beters hebben. Lol. Latorz he!

Trash | 29-03-12 | 21:21

Bas van Geel is een paleo-ecoloog en Kees de Jager een astronoom. Dus geen klimatologen. Gaat lekker met dat checken van bronnen, joh. Maar allee, ik gaat pitten. Veel plezier met nog een commentaartje vol onzin bedenken.

Trash | 29-03-12 | 21:19

Trash | 29-03-12 | 21:09
Trash, hou maar op!
Je ligt hier al een uur te spartelen op je rug en bent de enige die niet door heeft dat je de strijd al lang en breed verloren hebt.

*en de complimenten voor de toepasselijke nick*

Generaal Nguyen Giap | 29-03-12 | 21:13

Trash | 29-03-12 | 20:29
Laten we je argument eens lokaal bekijken voor meer inzicht. Dus jij beweert dat 'ze' een wetenschapper als Paleoclimatoloog prof. Bas van Geel www.uva.nl/onderzoek/onderzoeksfocus-a... oliegeld in z'n zakken proppen? (Een van de belangrijkste klimaatwetenschappers in NL)
Of dat de beroemde em. prof. Kees de Jager nl.wikipedia.org/wiki/Cornelis_de_Jage... nog ff z'n cv besmeurd door donaties te pakken? Beide bekende NL sceptici. Goh, blijken die verhaaltjes over dat sceptici nobodies zijn ook al niet waar. Zelfs je consensusverhaal is bs search-geenstijl.thruhere.net/ajax.asp... Wat nu?

seven | 29-03-12 | 21:11

Kun je wel minnetjes gaan neerpleuren maar, zoals al eerder gezegd, feit is feit. Latorz.

Trash | 29-03-12 | 21:09

En als we dan toch bezig zijn. Climatedepot wordt gerund door Committee For A Constructive Tomorrow. Een rechtse libertijnse groep die lobbywerk doet aangaande milieubeleid en visie. Waar halen ze hun geld vandaan? Chefron, DaimlerChrysler, ExxonMobil en Ford Motor Company Fund. Allemaal informatie die je zo kan opzoeken. Beetje kritisch kijken naar je bronnen helpt.

Trash | 29-03-12 | 21:07

seven | 29-03-12 | 20:48 Wat een prachtige bronnen! Een rechtse Britse tabloid, een uberrechtse website en een uberrechtse 'media watchdog.' Bedankt voor het onderstrepen van mijn punt.

Trash | 29-03-12 | 21:00

seven | 29-03-12 | 20:35 Onzin dat de artikeltjes die je aangaf zijn geschreven door betaalde propagandisten zonder enige wetenschappelijke kennis? Gewoon even naar sourcewatch gaan en de namen invullen. Werkt heel verhelderend. Het hele 'klimaat sceptische' circus is een grote pr campagne betaald vanuit politieke en industriële belangen. Welkom bij de echte grote leugen.

Trash | 29-03-12 | 20:53

Trash | 29-03-12 | 20:29
Mooi voorbeeld hoe warmisten weken, exact wat je nu doet, je maakt sceptici op voorhand verdacht omdat ze kritisch zijn over een verhaal wat verzonnen blijkt, gebaseerd op valsheid ingeschrifte/ fraude. Niet de boodschap (want de groene dader heeft z'n fraude zelfs toegegeven Forbes goed genoeg? www.forbes.com/sites/jamestaylor/2012/... )
maar de boodschapper, ook al zegt die gewoon de waarheid. Feiten.
www.dailymail.co.uk/debate/article-210...
spectator.org/blog/2012/02/22/fakegate...
www.americanthinker.com/2012/02/fakega...
www.aim.org/guest-column/fakegate-blow...

seven | 29-03-12 | 20:48

Trash | 29-03-12 | 19:56
Als je kijkt wie climategate.nl schrijven zie je dat daar itt sargasso wel qua klimaat kundige wetenschappers voor schrijven en anders klik je toch op de bronnen?. Enfin, dat jij afgaat op linkse blogosphere zorgt ervoor dat je nu onzin spammed. Fakegate (het belasteren van heartland sceptics met vervalste emails) is toegegeven door de dader, een bekende klimaatwetenschapper Peter Gleick .
Google it. (goh, alle kranten schreven erover. byebye. www.google.com/pda?q=fakegate of verzameltopichttp://www.climatedepot.com/a/14880/Climate-Depots-round-up-of-FakeGateGleickGate-scandal--Read-all-about-it

seven | 29-03-12 | 20:35

seven | 29-03-12 | 19:17 Heb trouwens voor de grap even de twee schrijvers van je stukjes die je als 'bewijs' aangaf opgezocht. James Delingpole voert een 'ideologische oorlog' tegen milieu conservatisme en ontkent zelfs het bestaan van klimaatwetenschap. Robert Tracinski schrijft propaganda voor zowel het heartland institute en het ayn rand institute. Geen van beiden heeft enige wetenschappelijke achtergrond. Precies het soort spuwers van propaganda en retoriek als ik al aangaf.

Trash | 29-03-12 | 20:29

Biodiversiteit~ het op kosten van de belastingbetaler op tegennatuurlijke wijze in stand houden van een falende populatie...................

GS.made.me.do.it | 29-03-12 | 20:19

De best gekwalificeerde wetenschappers zijn het erover eens dat het klimaat verandert en dat het verbranden van fossiele brandstoffen hier een grote bijdrage aan levert. Alhoewel er hierover geen debat in wetenschappelijke cirkels is probeert een zeer rijke en zeer goed georganiseerde public relations campagne doen alsof dit wel zo is. Retoriek, propaganda en grote politieke en industriële belangen om de realiteit van een veranderend klimaat te ontkennen. Dat is de grote leugen.

Trash | 29-03-12 | 20:06

denk.toch.eens.na | 29-03-12 | 19:33
Cijfers zijn niet noemenswaardig veranderd en veranderen in de toekomst nauwelijks. China draait op steeds meer kolen www.wrsc.org/sites/default/files/image... .
Oh en geblaat capaciteit (zoveel GW !11) zegt weinig, zonnepanelen leveren gemiddeld (door seizoenen&dag/nacht/wolken) slechts 10% van hun capaciteit. Windmolen idem, 17% van hun capaciteit. Een fossiele kerncentrale haalt makkelijk 99%. Korom, kijk naar wat er echt geproduceerd wordt aan energie. 99% is niet uit wind of zon.

seven | 29-03-12 | 20:02

Milieuridder Aka Grienpiesert Aka Groenlinksert:
iemand die op basis van moreel appel op je achterkleinkinderen tot in de 18e macht, van je verlangt dat je de dingen doet die de milieuridder voor correct houdt.

Ulle Ruttelflut | 29-03-12 | 20:01

seven | 29-03-12 | 19:17 Twee rechtse blogjes vol met hetzelfde ronkende neppe verontwaardigde retoriek als dat jij spuwt zijn bewijs dat het een leugen was? Lol.

Trash | 29-03-12 | 19:56

Trash | 29-03-12 | 18:09
Nu je weet, dat dat verhaal een leugen is, vraag jij je dan niet af waarom sargasso een rectificatie nalaat? Geen woord over het feit dat het een fakegate climategate.nl/2012/02/23/heartlandgat... is. Een leugen van de groene om met misleiding en letterlijk valsheid in geschrifte de sceptics zwart te maken. Jij denkt dat je bij de goden hoort, maar je volgt groene Darth Vaders, die nepemails typen en tussen een pak heartlandmails proppen om ze daarna te beschuldigen. Uitgekomen, toegegeven.

seven | 29-03-12 | 19:43

@seven | 29-03-12 | 19:27

Tuurlijk. Ik heb het over steentjes in de vijver vooralsnog. Maar het is een geweldig initiatief.

Je moet niet vergeten dat als iets goed is voor het mlieu in en in lijn is met de natuurwet dat het dan goed is voor de mens.

Die wijsheid zal binnenkort niet meer te negeren zijn .

pius | 29-03-12 | 19:35

super interessant grafiekjes uit 2006
china is de grootste investeerder op het gebied van groene energie, allemaal gesubsidieerd want dat is alles daar.
kijkopchina.nl/bezienswaardigheden/chi...

denk.toch.eens.na | 29-03-12 | 19:33

Err. 94=92

seven | 29-03-12 | 19:29

pius | 29-03-12 | 19:14
Je moet blabla voor de buhne los zien van wat ze echt doen. China produceert PV bijv. panelen die ze verkoopt aan Duitsland&Nederland waar de koop wordt geubsidieerd , maar China draait zelf voor 99,9% img.bfpublishing.com/sci%207.23.10-2.P... op fossiel 94% of stuwmeren 6% of kern 1%.
Als ze al groene energie opwekken is het dit www.destentor.nl/nieuws/algemeen/buite... waterkrachtcentrales met grote stuwmeren waar natuur&mens voor moet wijken.

seven | 29-03-12 | 19:27

wat een gegooi met speculaties en verdacht makingen.
Verder hoeft er over deze discussie niets gezegd te worden.

denk.toch.eens.na | 29-03-12 | 19:24

Trash | 29-03-12 | 19:05
Dat verhaal is een hoax, verzonnen door greenpeace & een geflipte klimaat-onderzoeker die valsheid in geschrifte pleegden om de subsidiestroom te redden.
'FakeGate' blogs.telegraph.co.uk/news/jamesdeling...
& www.realclearpolitics.com/articles/201...

Verder is het vaak een makkelijke smeercampagne. Dan publiceert een uni een sceptisch onderzoek, maar blijkt dat er ooit een arme student die op kosten van bv Shell een studiebeurs / grand kreeg om daar te kunnen studeren als omkoping te worden gespinned. Terwijl zo'n studiebeurs geven door bedrijven aan (arme/getalenteerde )studenten gangbaar is in de US en niks beïnvloed.

seven | 29-03-12 | 19:17

@seven | 29-03-12 | 19:05

Sorry. Natuurlijk geloof ik. Ik geloof ik geloof ik geloof!!!!

*knielt*

pius | 29-03-12 | 19:15



@seven | 29-03-12 | 19:02

In China zijn ze al bezig met zaken als 'cradle to cradle'. U kent het natuurlijk. In het kort is de filosofie - Afval is voedsel - en is het extremer dan het recyclingsdenken. Afijn, hoef ik jou niet uit te leggen.

Mooie en belangrijke initiatieven.

pius | 29-03-12 | 19:14


@Generaal Nguyen Giap | 29-03-12 | 18:58

Wie zegt dat de milieubeweging perfect is of dat ik uit hun naam spreek.

Nou.

pius | 29-03-12 | 19:10

@The Evil One | 29-03-12 | 18:54


Ik streef naar een geintegreerd beleid op het gebied van energievoorziening, watervoorziening, voedselvoorziening, Natuurbeheer, ecologische balans, milieuverontreiniging, climatecontrol (voor zover mogelijk).

Balans is daarin het toverwoord. Schoon, verantwoord, toekomstbestendig en duurzaam de steekwoorden.

Dit is de basis waar je de economische ontwikkeling op moet gaan richten mijns inziens. Want exponentiele groei op de wijze lijd tot, afijn, denk er maar over na. We hebben de techniek en de middelen ervoor of kunnen die ontwikkelen maar moeten snel handelen. De aarde is beperkt in zijn draagkracht namelijk voor zover je dat nog niet wist.

Lijkt me een buitenkansje voor de innovatiesector ook nog. Voor zover die momenteel in ons binnendijkse landje bestaat dan.

Moet jij eens kijken hoe onze economie gaat groeien.

En het voordeel is onze kinderen hebben weer een toekomst anders dan een nakende Sahel-achtige woestenij waar het recht van de sterkste en best gemuteerde heerst.

Bezwaren?

pius | 29-03-12 | 19:09

blikjegrolsch | 29-03-12 | 18:31 Yup. Allerlei 'sceptici' blijken op de loonlijsten van lobbygroepen te staan.

Trash | 29-03-12 | 19:05

pius | 29-03-12 | 18:54
Wat, geloof jij mij soms niet, betaal je niet? Maan-ontkenner! Scepticus! Fascist!

seven | 29-03-12 | 19:05

pius | 29-03-12 | 18:52
Als je alles meeneemt is aardgas of splijtstof beter dan alle zogenaamd groene alternatieven. Energiebronnen met een hoge energiedichtheid hebben een kleinere impact pe kwh og GJ omdat er weinig van nodig is. De weinige energie per m2 uit wind of zon vangen vereist enorme en vele machines (molens / panelen) die ook tijdelijk zijn en zelf ook energie&materialen verbruiken. Daarbij betekent dure energie gewoon minder welzijn/armoede/ziektes, want dan trekt de economische productie naar bijv. China. Netto effect=0.

seven | 29-03-12 | 19:02

Die duurzaamheidsdefintie is toch de lekkerste vloek in de groene kerk.

je postbode | 29-03-12 | 18:59

pius | 29-03-12 | 18:52
Waarom heeft de milieubeweging dit dan zo fanatiek gepromoot?

Generaal Nguyen Giap | 29-03-12 | 18:58

@seven | 29-03-12 | 18:52

We zullen zien 7. Zelfs jij kan het mis hebben;)

pius | 29-03-12 | 18:54

@pius: ik hoor dat woord steeds meer, "duurzaamheid", aangezien u heel goed schijnt te weten hoe het te definieeren, care to enlighten us?

The Evil One | 29-03-12 | 18:54

Grootste probleem is de ruimteschroot en de windmolens. Ruimteschroot zal tzt tot gevolg hebben dat er minder instraling is. Er is maar heel weinig massa nodig om straling tegen te houden. Windmolens veroorzaken lokale klimaatveranderingen. Hier is onderzoek naar gedaan, maar de klimaatsukkels bagataliseren dit. Bij grootschalige windmolenparken op de Noordzee zal het landklimaat steeds meer zij intrede gaan nemen in NL. Dit uit zich b.v. in meer sneeuwval, waarvan het bewijs de afgelopen winters bewezen is. Een volgende Elfstedetocht wordt niet belemmerd door onvoldoende kou, maar door teveel sneeuw.

watazooi | 29-03-12 | 18:53

@Generaal Nguyen Giap | 29-03-12 | 18:48

Palmolie is net zo duurzaam als Sharon Dijksma geil.

pius | 29-03-12 | 18:52

pius | 29-03-12 | 18:14
De maan dreigt op de aarde te storten, echt waar, kijk zie je die paar cm afwijking in z'n baan? Dat komt omdat wij mensen fossiele brandstof verstoken, daardoor veranderd de massa onder de aardkost en wordt verplaatst. Daardoor veranderd de zwaartekrachtverhouding en raakt de maan uit z'n stabiele baan. We moeten nu stoppen met alle economische ontwikkeling en mij miljarden geven om ons de kans te geven voor te bereiden. ('Ga jij je kinderen anders maar eens uitleggen' )
/Chasing ghosts

seven | 29-03-12 | 18:52

Echter lustig doen alsof er niets aan de hand is, is ook geen optie. Een beetje milieubewustzijn per individu zou al een mooi ideaal zijn.
Superior Bastard | 29-03-12 | 18:03

Aanschouw het resultaat van 30 jaar milieubewuste palmolie promotie als duurzaam alternatief voor fosiele brandstoffen.
www.powned.tv/nieuws/tech/2012/03/apen...

Generaal Nguyen Giap | 29-03-12 | 18:48

@seven | 29-03-12 | 18:42

Als rechts mijn salaris betaald bekeer ik mij onmiddelijk tot die kerk.

Geen enkel probleem.

pius | 29-03-12 | 18:47

blikjegrolsch | 29-03-12 | 18:31
Links beschuldigd de ander altijd van datgene wat ze zelf doen. Menig groendraaiend subsdieproject is puur eigenbelang en de jacht op onderzoeksgeld is ook duidelijk. 'Niks/weinig aan de hand' laat de subsidiekassa niet echt rinkelen, maar 'de aarde vergaat' natuurlijk wel. Religie revisited.

seven | 29-03-12 | 18:42

@vetkleppert | 29-03-12 | 18:32

Vooral doorgaan. Mijn salaris moet we betaald worden immers.

pius | 29-03-12 | 18:39

@pius | 29-03-12 | 18:14
Ik heb geen kinderen. Mevrouw Klep en ik zijn te druk bezig tweeverdienend alle linkse hobbies te betalen.

vetkleppert | 29-03-12 | 18:32

Lol. De mensen achter climategate in de olieindustrie. Tsja. Zolang er maar 1 linkse waarheid bestaat zijn alle tegengeluiden propaganda met een commerciele agenda nietwaar?

blikjegrolsch | 29-03-12 | 18:31

@Dostranamus | 29-03-12 | 18:20

Blabla.

pius | 29-03-12 | 18:26

DWDD - propagandakanaal van de linkse kerk.
P en W - Nepjournalisten die het linkse kerkgeluid propageren in woord en beeld daarbij terzijde gestaan door linkse geestverwanten.

Dostranamus | 29-03-12 | 18:20

@pius | 29-03-12 | 18:14

inTegreren en nog wat dingen.

pius | 29-03-12 | 18:15


@vetkleppert | 29-03-12 | 17:50

De linkse kerk erkent dat de milieu en klimaatproblematiek het dossier is dat direct in relatie staat tot het voortbestaan van de mensheid.

De rechtse kerk veegt dat onder het vloerkleed.

Je kritiek op het 'wat' is dus nogal contraproductief.

Je zou je op het 'hoe' moeten richten omdat daar inderdaad nogal wat mis gaat. De hypocrisie van de linkse kerk mag/ moet worden geopenbaard maar hun analyse klopt in aanmerkelijke mate. Het probleem gaat niet weg omdat het verkeerd word aangepakt natuurlijk.

Steek je kop uit het raam dus Klep.

Ga jij je kinderen anders maar eens uitleggen dat pappa altijd gelachen heeft om klimaat en milieu als het water ze letterlijk aan de lippen staat. Laat ze je reaguursels maar eens lezen.

Duurzaamheid moet onderdeel gaan uitmaken van integraal economisch beleid en een entente tussen overheid en markt is noodzakelijk. Verder zal de internationale wil bepalen of de mens er over 100 jaar nog is.

Verder zijn de kansen die er liggen in zulk beleid enorm het is alleen de onkunde en belangen van een groot deel van de betrokkenen die het inegreren ervan tot dusverre onmogelijk hebben gemaakt.

Als we nu niet wakker worden en blijven hangen in het microfiele links-rechts doctrine denken dan zal een Mad-max planeet onze enige toekomst zijn.

Links en rechts zijn dood. Laten we voorkomen dat 'de mensheid' niet de volgende zal zijn.

pius | 29-03-12 | 18:14

Consumenten-PV zonnestroom prijspariteit met netstroom : Een groene fabel die stelt dat voor consumenten stroom uit zonnepanelen wel ongeveer even duur kan zijn. Draait om het ontduiken van de energiebelasting www.energieplus.nl/salderen_kost_de%20... van 11 cent en het niet meebetalen aan het stroomtransportnet ergo 2x gratis freeriden op het stroomnet&centrales (backup) bij overschot 12uur zomers &tekort (bijna altijd oa schemer, nacht winter, herfst etc).

seven | 29-03-12 | 18:08

Ik zou zeggen: LMBBO.

Tricephalus | 29-03-12 | 18:08

Superior Bastard | 29-03-12 | 17:59 | + 0 -
Waarmee ik niet wil zeggen dat we voetstoots aan moeten nemen wat klimaathysterici ons op de mouw willen spelden. Echter lustig doen alsof er niets aan de hand is, is ook geen optie. Een beetje milieubewustzijn per individu zou al een mooi ideaal zijn.

Superior Bastard | 29-03-12 | 18:03

Bart_Bart | 29-03-12 | 18:00 Zoals ik al zei. Lastige combi; rechts en humor.

Trash | 29-03-12 | 18:01

@Bart_Bart | 29-03-12 | 17:58
Als dat handen van een enge alien die met tweeduizend graden hitte door je buik heen branden.

Bart_Bart | 29-03-12 | 18:00

Parsons | 29-03-12 | 17:41 | + 3 -
Jouw reaguursel laat zich vrij eenvoudig duiden.

De Grote Leugen (Duits: Große Lüge) is een propagandatechniek. De term werd bedacht door Adolf Hitler en hij noemde het in zijn autobiografie Mein Kampf "een zo kolossale leugen dat niemand zou kunnen geloven dat iemand de waarheid zo'n grof geweld aan zou doen".

Insert linkje.

Superior Bastard | 29-03-12 | 17:59

@Trash | 29-03-12 | 17:52
Links en humor is daarentegen een ideale combinatie. Links en humor is als twee handen op één buik.

Bart_Bart | 29-03-12 | 17:58

vetkleppert | 29-03-12 | 17:53 Neu heur. Alleen jammer dat de combinatie rechts en wetenschap ook zo lastig is.

Trash | 29-03-12 | 17:58

seven | 29-03-12 | 17:51 | + 0 -

Er zijn genoeg bedrijven die misbruik maken wat betreft de aandacht voor het milieu/klimaat alleen om het gewin , dit is helaas een nare bijwerking .

Eurotokkie | 29-03-12 | 17:54

@Trash | 29-03-12 | 17:52
Kiespijn?

vetkleppert | 29-03-12 | 17:53

Rechts en humor. Het blijft een lastige combinatie.

Trash | 29-03-12 | 17:52

Klimaatgekte kost helaas wel 8 à 9milard groene windmolensubsidies per jaar (die daarvoor 3,5% van de stroom leveren die odan ok nog betaald moet worden.) & Jaagt daarnaast ook bedrijven (&dus consumenten) op kosten vanwege de aflaathandel cap&trade en overdreven dure energie. Ondermijnt concurrentiepositie. (80% van de energie gaat naar bedrijven etc)

seven | 29-03-12 | 17:51

Onvoorstelbaar dat er eindelijk eens wat mensen wakker worden. Maar je kan brullen tegen de bierkaai tot je een ons weegt, want de gelovigen van de linkse kerk zijn nog hardnekkiger dan die van godt of alla.

vetkleppert | 29-03-12 | 17:50

"Groene Pelsjager"; de echtgenoot van Femke Halsema.

Gutmensch aus 020 | 29-03-12 | 17:48

PvdA : Politieke opportunisten en babyboomers,die dat ontkennen,maar aanvankelijke generatie-conflicten overwinnen,door commissaris van woningbouwverenigingen en financiële instellingen te worden met exorbitante bonussen en oprot-premie's.

Dolphi | 29-03-12 | 17:48

@Eurotokkie | 29-03-12 | 17:23
Een probleem weglachen wat geen probleem is helpt inderdaad. Angst is een slechte raadgever en de alarmisten die voor eigen gewin het gevaar van het miljeu opkloppen zijn geen oplossing, maar een probleem.
Zie "smaadbever" in geciteerde en verklarende woordenlijst.

Jan Passant mk2 | 29-03-12 | 17:47

Ze hebben de ene keer bij eb gemeten en de andere keer bij vloed!

This is huh, wow | 29-03-12 | 17:45

Ze hebben de ene keer bij eb gemeten en de andere keer bij vloed!

This is huh, wow | 29-03-12 | 17:45

Parsons | 29-03-12 | 17:41 | + 0 -

Chemiebedrijven vinden het ook een grote leugen.

Eurotokkie | 29-03-12 | 17:45

Zonnepaneel: stroom wat al 25jr lang toch binnenkort echt voordeliger zou worden dan gewone stroom, maar omdat die gemene gewone energieboeren hun prijzen niet vertienvoudigen altijd 10x duurder is dan stroom uit gas of splijtstof. Behoeft extreme oppervlaktes om een substatiele hoeveelheid te leveren. 1/3 van Nederland elke 25jr opnieuw compleet 'asfalteren' met panelen (waar komen die grondstoffen vandaan?) is pas genoeg. Levert ondanks honderden miljoenen subsidies per jaar slechts 0,04% van de Nederlandse stroom. (De relatief zeer kleine kerncentrale in Borselle doet alleen al 100x meer.)

seven | 29-03-12 | 17:44

Klimaatgelul laat zich vrij eenvoudig duiden:

De Grote Leugen
De Grote Leugen (Duits: Große Lüge) is een propagandatechniek. De term werd bedacht door Adolf Hitler en hij noemde het in zijn autobiografie Mein Kampf "een zo kolossale leugen dat niemand zou kunnen geloven dat iemand de waarheid zo'n grof geweld aan zou doen".

nl.wikipedia.org/wiki/De_Grote_Leugen

Parsons | 29-03-12 | 17:41

@Marcus Porcius Cato | 29-03-12 | 17:35
En laten we dan vooral onrendabelen rijkelijk voorzien van fokpremies, uitkeringen en huursubsidies. Sterker nog: laten we ook de voortplanting in Afrika nog wat extra bevorderen.

vetkleppert | 29-03-12 | 17:38

Marcus Porcius Cato | 29-03-12 | 17:35 | + 0 -

Klopt de aarde kan nog veel meer aan .

Eurotokkie | 29-03-12 | 17:37

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 17:32 | + 2
Eens. Ook met MCP 17:29 trouwens.

Superior Bastard | 29-03-12 | 17:36

einzelgänger | 29-03-12 | 17:21 | + 1 -

gaat toch veel beter in duitsland waar ze minder afhankelijk zijn van die arabische landjes.

denk.toch.eens.na | 29-03-12 | 17:36

@ Eurotokkie | 29-03-12 | 17:34
Ja, je hebt gelijk, 7 miljard is echt nog niet genoeg. Daar kan nog veel meer bij.

Marcus Porcius Cato | 29-03-12 | 17:35

Marcus Porcius Cato | 29-03-12 | 17:29 | + 0 -

Overbevolking is niet het probleem , ike ike ike en de rest kan stikke
is het probleem.

Eurotokkie | 29-03-12 | 17:34

*Milieuhout* dat is hout wat op milieu vriendelijke wijze geïmpregneerd is waardoor het 3x minder mee gaat als geïmpregneerd hout uit de 80ge jaren waardoor je dus 3x zoveel bomen nodig hebt, omdat je vaker moet vernieuwen.

reageerbuis | 29-03-12 | 17:32

@Superior Bastard | 29-03-12 | 17:28
Precies. Wij zijn de enige soort op deze planeet die onze leefomgeving, het milieu, kunnen aanpassen aan onze behoeftes. Je leefomgeving aanpassen is al milieuvervuiling, dus terug naar pakweg 10.000 mensen die braaf in grotten en in bomen leven.

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 17:32

+1: Extreem weer
Laatste stuiptrekking van klimaatbeweging waarmee ook koude, sneeuw en ijs valt toe te schrijven aan opwarming. Hoe warm is het de laatste ijstijd wel niet geweest.

Expert Homo | 29-03-12 | 17:32

@ kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 17:21
Eens, er is geen milieu probleem, er is geen file probleem, er is geen energie probleem, er is alleen maar een overbevolkingsprobleem.

Marcus Porcius Cato | 29-03-12 | 17:29

Als je een bredere en diepere kijk op de wereld wilt hebben is het beheersen van meerdere talen een must.

ecologiste | 29-03-12 | 17:29

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 17:21 | + 1 -
Het uitsterven van de mens zou inderdaad de beste oplossing voor het milieu zijn.

Superior Bastard | 29-03-12 | 17:28

@kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 17:19
Gewoon "allochtoon" bedoel je. Het is wel moeilijk trouwens hoor, dat verwijswoorden goed hebben omdat je niet weet of er "de" of "het" voor de woord moet. Onderschat die niet.

Bart_Bart | 29-03-12 | 17:24

Ecoduct: geniaal soort viaduct waar geen verkeer op mag rijden. Erg belangrijk er om juist in tijden van crisis veel te blijven bouwen.

vetkleppert | 29-03-12 | 17:23

@einzelgänger | 29-03-12 | 17:21
Integendeel, zonder al die milieubelastingen en accijnzen zou het begrotingstekort nu al opgelopen zijn tot 11%.

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 17:23

Geweldige woordenlijst, ik wou dat ik het zo kon bedenken.
Blij om te lezen dat er nog verstandige mensen in dit land zijn.

Cuyahoga | 29-03-12 | 17:23

@Eurotokkie | 29-03-12 | 17:20
Was het dan al niet een vuilnishoop zonder hek?

reageerbuis | 29-03-12 | 17:23

Jan Passant mk2 | 29-03-12 | 17:20 | + 0 -
Nee een probleem weglachen dat is de oplossing.

Eurotokkie | 29-03-12 | 17:23

Ohja, zure regen! Haha. Iedereen werd bang gemaakt voor zure regen. Net als nu het broeikaseffect.

Cum_Fraude | 29-03-12 | 17:22

@Superior Bastard | 29-03-12 | 17:19
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Het krijgen c.q. nemen van kinderen is de meest vervuilende daad die je als mens kan begaan. Daar kan je je hele leven voor V8 rijden, batterijen in de GFT-bak gooien en statiegeldflessen door de gootsteen spoelen o.i.d..

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 17:21

begrotingstekort is direct opgelost als we eens zouden stoppen met die klimaathoax...

einzelgänger | 29-03-12 | 17:21

Leuk, dat is een lijstje waar nog wat rake en spitsvondige analyses van het newspeak gevonden kunnen worden, zoals die gebezigd wordt door de gesubsidieerde zwijntjes van George Orwell.

Humor, miljeukwezels haten dat.

Jan Passant mk2 | 29-03-12 | 17:20

reageerbuis | 29-03-12 | 17:16 | + 0 -

Ach een hek om 020 heen en je hebt de grootste vuilnishoop van Europa .

Eurotokkie | 29-03-12 | 17:20

Reaguurallochtoon: iemand dat het verschil tussen dat en die niet meer weet.

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 17:19

Ik denk dat we dit veel algemener moeten trekken. Er moet een "Linksch verklarend woordenboek" komen. Zoiets als Uitkeringegerechtigde = steuntrekker, Gezinshereniging = Importbruidje, Krachtwijk = sloppenwijk, Kansenjongeren = Onhandelbaar tuig. Progressieve partij = Stagnatie partij etc etc. Dat woordenboek wordt erg dik dat verzeker ik je. Ik stoor me al erg lang aan alle bespottelijke linksche eufemismen die we in de jaren normaal zijn gaan vinden.

Marcus Porcius Cato | 29-03-12 | 17:19

Superior Bastard | 29-03-12 | 17:11
Iemand met een V8 is schoner bezig dan agwklimaatgelovige Carlos (Sargasso, & werkt bij ows / klimaatsoepsidieslurper) die ondanks z'n morsalistische hogepriesterhouding tig x 100% gesubsidieerd de wereld rondvliegt voor -vakantie- een klimaat of ows happening.

seven | 29-03-12 | 17:19

vetkleppert | 29-03-12 | 17:12 | + 0 -
Ik heb het over toekomstige generaties, hoeven niet per se je eigen kinderen te zijn.

Superior Bastard | 29-03-12 | 17:19

@Bart_Bart | 29-03-12 | 17:14
Dat is dus echt een man naar mijn hart. Alleen de roffelende 8-cilinder ontbreekt nog.

vetkleppert | 29-03-12 | 17:18

@Eurotokkie | 29-03-12 | 17:11
Ik ken bijv. niemand uit 020 die ooit gehoord heeft van gescheiden huisvuil inzameling.

reageerbuis | 29-03-12 | 17:16

Grachtengordeldier: bomenknuffelaar (zie bomenknuffelaar) dat iedereen zijn milieu-ethiek wil opleggen, maar zelf minimaal 3 kinderen heeft, wonend in een huis dat amper geisoleerd kan/mag worden en naast de bakfiets nog minstens 2 ongeblazen diesels in de parkeerkelder heeft staan.

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 17:15

seven | 29-03-12 | 17:13 | + 1 -

Terrasverwarmer is voor watjes.

Eurotokkie | 29-03-12 | 17:15

Ik probeer me aan de hoge klimaatstandaarden van milieugekkie Richard de Mos te houden.

En dat valt hoegenaamd niet mee.
www.youtube.com/watch?v=TMyiAdn5SSo

Bart_Bart | 29-03-12 | 17:14

Terrasverwarmer, dat wat jij niet mag kopen zodat Steeph van het gesubsidieerde 'groene' blog Sargasso ze goedkoop in de aanbieding op de kop kan tikken. twitter.com/#!/seven__/status/17898939...

seven | 29-03-12 | 17:13

Zonnestorm: behalve het verstoren van de meest stompzinnige elektronica heeft dat uiteraard geen enkele invloed op het klimaat.
www.powned.tv/nieuws/tech/2012/03/giga...

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 17:13

@Superior Bastard | 29-03-12 | 17:11
Iemand die echt iets aan het milieu wil doen, neemt geen kinderen.

vetkleppert | 29-03-12 | 17:12

Het blijkt maar weer dat humor behoorlijk aan subjectiviteit onderhevig is.

Biff Eagleburger | 29-03-12 | 17:12

Klimaathater: Iemand die extra gas geeft in zijn V8, ramen opent met de kachel aan en plastic zakken begraaft om "lekker" dwars te zijn tegen links. Maar bovenal iemand die op babyboomeriaanse wijze schijt heeft aan de toekomstige generaties.

Superior Bastard | 29-03-12 | 17:11

Op zekere hoogte moet je het milieu wel serieus nemen maar mensen kunnen ook doorschieten , aan de andere kant heb je mensen die
denken dat ze door kunnen gaan met milieuvervuiling en er lacherig
overdoen en zo ook aan deze kant doorschieten..

Eurotokkie | 29-03-12 | 17:11

Vooral de postcodeloterij zou een ieder moeten opzeggen.

reageerbuis | 29-03-12 | 17:11

CO2: de plantjes zitten er niet mee.

vetkleppert | 29-03-12 | 17:11

Politicus: als mens verklede buttplug die tevens je zakken rolt.

Montgomery Burns | 29-03-12 | 17:09

Diederik Samsom: nu bijbelse profetieën omtrent het afknippen van haar niet bewaarheid worden, het einde der tijden.

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 17:08

Smaadbever. Mag die vast genomineerd voor woord van het jaar 2012?

Speldenprik | 29-03-12 | 17:08

Internet: dinges om grappige plaatjes mee te upslaan.

two ball cane | 29-03-12 | 17:07

Maar nu even serieus. De aarde warmt echt op hoor!

El Gran Capitán | 29-03-12 | 17:07

Internets: Verzamelplaats voor steilloze Bijstandskoningen.

Niks-neem | 29-03-12 | 17:07

Met zo'n woordenlijst hebben Henk en Ingrid een woordenboek nodig en zien kansen met Wordfeud te scoren.

adhnee | 29-03-12 | 17:06

Statiegeld: in de jaren 50 uitgevonden om mensen als honden te belonen voor goed gedrag (met een sigaar uit eigen doos).

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 17:05

Damn. Dat zijn wel rake definities ook...

{gauw aan favorieten toevoegen doet}

ZKH EénOog | 29-03-12 | 17:04

'Broeikaseffect: hoax '

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 17:04

Radio: apparaat waarmee je iedere dertig seconden het woord duurzaam kunt horen.

vetkleppert | 29-03-12 | 17:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken