Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Diederik Samsom breekt de wet

diederikbenjijhet534pijltjes.jpg Christenconservatief blogje De Dagelijkse Standaard is aan het graven in het activistische 'jullie wetten, niet de onze'-verleden van Diederik Samsom. Heeft de PvdA-baas nou wel of geen strafblad? En zo nee, waarom niet? Want hierboven staat-ie op het dak van een ME-bus, die in 2001 door Greenpeace werd gebruikt om een politieblokkade te omzeilen om actie te voeren bij de kerncentrale in Dodewaard. En jezelf uitgeven als ME'er is strafbaar. VIDEO. DDS'er in regenjas @GoosR weet niet zeker of Samsom bij de actie betrokken was, maar wij wel. Het stond namelijk twee weken terug gewoon in NRC (inloglink). De hele actie was bovendien Samsoms idee. Hij wist überhaupt nooit van ophouden (fotoo). Zelf vertelde Diederik in 2008 heel stoer aan clubblad Rood over zijn 'kwajongensstreken' (PDF). Wachten is op een column in ons favo politieblaadje Blauw, waarin zwart op wit staat dat Didi 'tien keer opgepakt maar geen strafblad' Samsom tóch een strafblad heeft. Maar morgen eerst op DDS: hoe Diederik molotovcocktails maakte.

Reaguursels

Inloggen

Betweetert | 29-03-12 | 08:58 | + 0 -

Waarom worden alle linkse mensen altijd met van der G vergeleken.
Volkert is een gek/moordenaar, de meeste linkse mensen hebben gewoon idealen.

Daarnaast maak je gewoon misbruik van de moordenaar van Pim om je gelijk te halen.

denk.toch.eens.na | 29-03-12 | 16:40

Betweetert | 29-03-12 | 08:58 |
"Of het moet echt en fase in hun leven geweest zijn waarin ze mee hebben gelopen met de extreem linkse fanatici, en daar nu afstand van hebben gedaan."
Dat is precies het punt hier. Die afstand is er niet, en die verwantschap wordt gebagatelliseerd. Samsom is nu een "gematigde linksmens" binnen de poel van linksmensen, zoals er zovele gematigden nu rondlopen, lieden die zich genesteld hebben binnen de bestaande machtsstructuren maar eigenlijk nog precies zo denken als vroeger. Kijk naar Duijvendak, die is nu nóg trots op wat hij vroeger geflikt heeft, heeft gegarandeerd nergens spijt van en is beslist niet tot inkeer gekomen.

Schoorsteenveger | 29-03-12 | 13:02

geweldig! eindelijke een politicus met hartstocht! way to go samson!

ikmaar | 29-03-12 | 11:56

Eindelijk een vent binnen de PvdA die van aanpakken weet, en zelf ook zijn handjes vuil maakt...

da wizard | 29-03-12 | 11:37

Even niet opgelet, was geen molotovcocktail, maar flessenpost. Mijn excuses. Ingetuind.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 29-03-12 | 11:27

Tsja, exact dezelfde figuren stonden in 1917 ook revolutie te maken in Petersburg. Leuke foto, slaan we op op de harde schijf tot het moment daar is om hem op het voor didi meest ongunstige moment voor de dag te halen.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 29-03-12 | 11:22

En so what?

Gaan we het hier dan ook eens een keer over het Kibboetsverleden van Wilders hebben?

wodzje | 29-03-12 | 10:40

@me
en -1 voor GS voor dit onnozele topic

cabrão | 29-03-12 | 10:05

+1 voor DS

cabrão | 29-03-12 | 10:04

@reageerbuis | 28-03-12 | 17:19
Spijker
Kop

wakkere_nederlander | 29-03-12 | 09:00

Idealen en idealen nastreven. Gevaarlijke lui die de weg naar de politiek hebben gevonden om zo alsnog hun gelijk proberen te halen. Of het moet echt en fase in hun leven geweest zijn waarin ze mee hebben gelopen met de extreem linkse fanatici, en daar nu afstand van hebben gedaan. Want extremisme heeft nog nooit wat goed teweeggebracht, behalve tweespalt. Diederik hangt wel het gedachtengoed aan van types als Volkert, al was dit te doen om kernenergie. Destijds een beladen onderwerp. Waarvoor men ook bereid was om het hard te spelen, desnoods met geweld. Ik heb niet zo veel op met geweldsrakkers, die om hun gelijk te halen anderen maar het leven zuur maken. What's next? Headshots zoals bij Pim? Rara was ook zo'n gevaarlijke tak. Aparte lui!

Betweetert | 29-03-12 | 08:58

Waar geeft Samsom zich uit voor ME'er dan? Hij staat op een ME bus maar niet in de herkenbare kleur blauw..

de betaalautomaat | 29-03-12 | 08:04

@johnh | 29-03-12 | 01:20 | + 0 -
Als hij er nu eerlijk over is, is er geen probleem. En ik probeer politici vaak op inhoud af te rekenen, nou die rekening is nu al vrij hoog.

Kaas de Vies | 29-03-12 | 07:38

@you-on-a-gin idd, en excuses voor dat taalgebrek/gebruik. Maar ik was on a Gin (in mijn geval wodka:D), wel fijn dat je daar doorheen kan prikken, want desondanks slechte grammatica, punctuatie, en in het donker typen, sta ik 100% achter mijn boodschap!

johnh | 29-03-12 | 02:26

@ johnh | 29-03-12 | 01:20
Van je taalbeheersing (of het gebrek eraan) ging ik nog net niet in de foetushouding liggen en om mijn mammie huilen, maar wat betreft inhoud van je plemp krijg je van mij een 10 met gouden griffel.

You-On-A-Gin | 29-03-12 | 01:43

het mag niet kunnen hoor iemand die een strafblad heeft omdat hij heeft gedemonstreed voor zijn idealen in de TK. GS journalistiek maakt van NL een 2e US, want daar gaat het zo goed in de politiek, door dit soort berichtgeving gaat NL steeds meer naar de eeuwige gridlock waar men daar ook zit. GO GS, we zijn er bijna, nog ff doorzetten met mensen niet op inhoud afrekenen, maar op een paar makelijke punten afserveren. Kan men lekker hier weer over discussieren in de praat programma's en de opiniebladen ipv de zaken waar het echt om draait. Eigenlijk had deze man minimaal 6 jaar & TBS moeten krijgen voor het hebben van een eigen mening (of je het er nou mee eens bent of niet), hard aanpakken dat soort volk!

johnh | 29-03-12 | 01:20

Samson=explosiegevaar. Een vaatje buskruit die elk ogenblik kan ontploffen. Dit is alom bekend in de linkse kerk. Hij heeft wel een sterke dossierkennis (ook van zichzelf denk ik), een onuitputtelijke uithoudings en doorzettingsvermogen maar hij is ook een driftkikker, een verwend mannetje en als die z'n zin niet krijgt onhandelbaar. Ik denk ook dat de doorsnee kiezer zich zal gaan ergeren aan deze irritante betweter.

Ik verwacht binnen een jaar een "Agnes Kantje"

Darkwater | 29-03-12 | 00:45

Zo onverantwoord. Die chauffeur van de ME-bus had wel zo hard kunnen schrikken dat hij tegen een reactor op zou kunnen botsen.
Didi heeft al zoveel straling opgelopen tijdens zijn militante leven dat hij straks in het debat uit zijn overhemd en spijkerbroek scheurt als Geert interrumpeert.

The_Challenger | 29-03-12 | 00:41

Ergens voor staan en de boer op, waar zie je dat vandaag de dag nog?

Strangetown | 29-03-12 | 00:22

Mijnbescheidenmening | 28-03-12 | 22:45 | + 0 -
Gadver wat ben jij vuil, hoe durf je de moordenaar van Pim te misbruiken.
Deze vergelijking slaat de plank helemaal mis, Samson probeert iets te bereiken en van der G is een enge moordenaar.

denk.toch.eens.na | 28-03-12 | 23:57

Natuurlijk. De PvdA heeft weer eens de klassieke fout gemaakt. Een kale mannetjesputter die net iets te veel zekerheid en daadkracht uitstraalt is synoniem voor ego-ontploffing en eigenbelang. Wanneer leren jullie het nou eens...

Reykjavik | 28-03-12 | 23:28

Ok, stel dat hij een strafblad heeft of zou moeten hebben. Zou hij dan minder geschikt zijn om in de Kamer te zitten? Alleen omdat hij zich in zijn actieverleden een paar keer schuldig heeft gemaakt aan wat nog het best te bestempelen valt als burgerlijke ongehoorzaamheid? Dat moet gewoon kunnen, het is immers niet alsof hij een ex-moslimterrorist blijkt te zijn o.i.d. Het is precies die kleinzielige mentaliteit die er mede voor heeft gezorgd dat het parlement nu voornamelijk wordt bevolkt door een stel wereldvreemde juristen die nog nooit staand hebben gepist.

Nesterov | 28-03-12 | 23:00

Sorry, maar er zijn veel overeenkomsten tussen Diderick Samson en Volkert van der Graaf is dat laatstgenoemde een strateeg is en eerstgenoemde opportunist en meer pragmatisch. Klein vonkje hoop, maar het is in het landsbelang dat Samson nooit MP wordt. Het zal zo'n vaart ook niet lopen denk ik.

Mijnbescheidenmening | 28-03-12 | 22:45

Ook foute politici moeten opgepakt kunnen worden.

ljcoster | 28-03-12 | 22:35

Die kerel is dwarsligger van beroep. Hardstikke leuk als je voor GreenPeace werkt, maar ik snap niet wat je in een partij zoekt met regeringsverantwoordelijkheid.

Not Stephen Colbert | 28-03-12 | 21:52

@fatwabuster
Geen probleem dat ze die mensen onder het vergrootglas leggen, maar de dimensie waar het mee wordt gebracht heb ik weinig mee.

RooibosU | 28-03-12 | 21:37

Zo zeg, hoe durft ie. Die kan zich nu echt niet meer betrouwbaar opstellen. Zomaar op een ME-busje klimmen. Ongehoord.

Bulloch | 28-03-12 | 21:34

Hij heeft echt geen strafblad, anders hadden we dat allang geweten.
De privacy in nederland is niet zo groot dat dat geheim blijft.

denk.toch.eens.na | 28-03-12 | 21:12

Er was in elk geval zo dat het personeel van Petten Diederik niet bepaald als een terrorist zag. Een zeurpiet waar ze het niet mee eens waren, maar dat is wel alles.

campion | 28-03-12 | 21:01

Diederik had in 1999 in elk geval géén strafblad, omdat ik me hem herinner bij een polderoverlegachtig iets met de Young Nuclear Scientists clubje op het terrein van de EU-reactor in Petten. Diederik was toen het hulpje van Jaap Rodenburg, stralingshygienist van Greenpeace. Beiden waren trouwens in Petten kind aan huis er waren heel veel van die dingen. Maar met een strafblad kwam je het terrein dus niet op. Zelfs met veroordeling onder de kinderrechter, zoals bij mij het geval was, was ze daar zo bekend als je accreditatie aanvroeg en was aanleiding tot discussie en verdere screening. Dus Diederik moet wel blanco notatie hebben. En die was hem ook heel wat waard om ook op normale manier toegang tot nucleaire complexen te houden, was tenslotte stralingshygienist. Volgens mij krijg je voor dit soort acties als hierboven gewoon boetes, en als je die onmiddellijk betaalt is het daarmee gewoon afgelopen. En Greenpeace betaalt de boetes voor hun activisten. Kortom Christengekkies kunnen spitten tot ze scheel zien en jullie hijgen maar wat, maar komt niks uit. Jammer voor jullie, doei maar weer.

campion | 28-03-12 | 20:59

ik kan om deze actie alleen maar lachen, allemaal de eigen schuld van de ME.
Wie bedenkt er nu om de oude busjes gewoon te verkopen en dan later de toegangers niet meer te controleren.
Prachtig gevonden actie! Om Nederland verder te helpen hebben we iemand nodig met creative ideeën.

denk.toch.eens.na | 28-03-12 | 20:54

Mooi gedaan Diederik! Hij pakt wel gelijk de leidersrol. Daar hebben we dan maar vertrouwen in.

Common_Sense | 28-03-12 | 20:26

GekkeDave | 28-03-12 | 19:30 | + 0 -

zelfs als het een grapje was is het ziek/eng/vreselijk dom.

denk.toch.eens.na | 28-03-12 | 20:20

@GekkeDave | 28-03-12 | 19:30
Je nick heb je niet voor niks.

miko | 28-03-12 | 19:55

Dus GS is er achter gekomen dat een voormalig actievoerder, hoe zullen we het eens noemen, actie voerde?!
Dit nieuws slaat in als een natte wind na een overvloedige kapucijnertafel.

Djong | 28-03-12 | 19:53

@GekkeDave | 28-03-12 | 19:30
Ziek!!

reageerbuis | 28-03-12 | 19:53

Ze zullen bij de PvdA nog spijt krijgen van deze ADHD-er. Plasterk was een verstandiger keus geweest.
-
Diederik kijkt niet om, stemt niet af en luistert nauwelijks.
-
Het kan lang duren en het kan kort duren, maar daar komt gemor van - dit houdt hij niet vol tegenover de gevestigde egodoctorandussengrachtengordelaars.

azoturie | 28-03-12 | 19:45

Tja, als we zo gaan graven krijgen we alleen Balkenendes als premier.

websenior | 28-03-12 | 19:41

@solidstate | 28-03-12 | 19:28

oh. Dan heb ik het mis waarschijnlijk.

pius | 28-03-12 | 19:40

neworder | 28-03-12 | 19:00 |
Inderdaad, het zijn tests, oefeningen, eventjes warmlopen voor het grotere werk, maar het zijn ook voorbeelden, sjablonen, gebruiksaanwijzingen, vingerwijzingen voor anderen. "Kijk eens, zo eenvoudig is het om de gevestigde macht te stangen, beet te nemen, voor gek te zetten te ontkrachten, te ontkennen, af te wijzen, te breken, op de knieuen te dwingen."

Schoorsteenveger | 28-03-12 | 19:36

Scoop scoop. Bunga bunga is er niks bij. Wat een schandaal dit zeg dat die man zijn gezicht nog durft te tonen. Beetje kansloos dit GS. Geen nieuws en redelijk onschuldig.

Datzegiktoch | 28-03-12 | 19:33

-weggejorist-

GekkeDave | 28-03-12 | 19:30

@ pius | 28-03-12 | 19:07
Gefrustreerd? Pfff.

Van die natte scheten van jou?

Denk van niet.

solidstate | 28-03-12 | 19:28

@neworder | 28-03-12 | 18:34
Je mag het noemen wat je wil.Een elite eenheid word ook wel eens een taskforce genoemd.Downplayen? Vort ga je mond spoelen met zeepwater.
En het is niet dat ik enig restecpt noch sympathie voor de Rara heb.Maar ik denk bij het woord actie groep ook niet altijd aan vredelievende mensen en bij terroristen denk ik niet altijd aan dodelijke slachtoffers.Je moet mijn kinderen maar eens mee maken.

miko | 28-03-12 | 19:11

@solidstate | 28-03-12 | 18:01

LOL. Niet zo gefrustreerd man.

De zon schijnt.

pius | 28-03-12 | 19:07

Beetje politicus heeft ballen ...

grappig :)

GSdmf | 28-03-12 | 19:07

@Schoorsteenveger | 28-03-12 | 18:48
'ludieke' acties als het gooien van een taart zijn vaak verkenningen. Hoe werkt de beveiliging en vooral, wie zijn de beveiligers.

neworder | 28-03-12 | 19:00

Stormageddon | 28-03-12 | 17:47 |
Het woord ludiek dekt aardig de lading denk ik.
Destijds noemde Provo alle actie ludiek om zichzelf te immuniseren tegen al te hard ingrijpen van de politie. Ludiek was, zo moesten we begrijpen, speels, kinderlijk, niet echt serieus te nemen, maar ondertussen was het die lui natuurlijk bittere ernst. De lol van ludiek was om spelenderwijs te ontwrichten, om te spelen met een bestaand krachtenveld, te spelen met vuur. Enkel het spel was niet genoeg, men moest spelenderwijs een grens over, een fatsoenskloof op z'n minst, maar liever een regel of wet overtreden, want anders was het geen geslaagde actie.
Ook in het filmpje. Het ludieke was het foppen van de ME, de actie was het zich willens en wetens begeven op verboden terrein. Dat spelen was dus eigenlijk valsspelen, men zei twee dingen tegelijk, men zei "ik speel" en men zei tegelijkerteijd "ik overtreed". Dat werd al gauw opgevat als "overtreden van de wet is een spel", en dat spel werd alras spelen met vuur.
Het begint met het onschuldig gooien van een taart, het eindigt met... ach, laat ik het maar niet hardop zeggen.

Schoorsteenveger | 28-03-12 | 18:48

laatste foto is geen goed plaatje voor zijn imago

vouwbare binnenband | 28-03-12 | 18:43

@miko | 28-03-12 | 18:30
Bedrijven in de fik steken, bommen leggen, ja dat zijn terroristen. Dat te downplayen naar 'actiegroep', zoals ook jij dat probeert te doen, is ronduit walgelijk.

neworder | 28-03-12 | 18:34


miko | 28-03-12 | 18:20
Idd we trappen hier steeds meer in dezelfde valkuil: wie de grootste beerput opentrekt of cliché boetseert staat met 1-0 voor danwel achter. Cohen drinkt thee, Rutte is misschien wel een heaumeau, Lucassen piste door een brievenbus en meer van die bijzaak BS die er vooral voor zorgt dat aan echt misselijkmakende plucheplak geen moer wordt gedaan. MOE wordt ik daarvan en dat mag gemeld worden!

Tolenquatz | 28-03-12 | 18:33

@neworder | 28-03-12 | 18:25
Ja actie groep.Hoe wil je het dan omschrijven? Terrorisme? Ok doe wat je wikl.Voor mij zegt actie groep niks over hoe een persoon ten opzichte van deze groep staat.De doelen waren zeer duidelijk geen random doelen om de staat te ontwrichten.Dat het goed fout kon gaan was twee.

miko | 28-03-12 | 18:30

Dat ik niet zo veel houd van Greenpeace en al die andere zaken omtrent 'mileu'-activisten etc. schuif ik iets terzijde.
Diederik heeft een verleden, maar hij heef het nooit verborgen. Heeft er , naar mijn weten, ook nooit over gelogen.
Dat laatste doen al die 'lieve' politici maar al te graag.

WeerEenPilsjeOp | 28-03-12 | 18:28

Oh my god, Samsom heeft ballen! Wellicht kan Rutger ze een keertje lenen.

XelaGBS | 28-03-12 | 18:25

@miko | 28-03-12 | 18:20
Lezen!!!!

neworder | 28-03-12 | 18:25

@neworder | 28-03-12 | 18:13
Waarom? Staat er ergens te lezen dat hij sympathie voor de groep heeft?

miko | 28-03-12 | 18:20

Volgens mij bewijst het gemiddelde PVV / LPF kamerlid dat een strafblad geen belemmering vormt voor een 2e-kamer lidmaatschap.

Captain America | 28-03-12 | 18:14

@rara | 28-03-12 | 17:10
Gezien je nick en hoe jij RaRa omschrijft (als 'actiegroep') vind ik jou een verwerpelijk, walgelijk en gevaarlijk ventje.

neworder | 28-03-12 | 18:13

@Tolenquatz | 28-03-12 | 18:05
Ho, ho, jij wil politici beoordelen op hun huidige daden, niet op hun verleden. Vandaar die opmerking over Volkert en Geert. Maar kennelijk vind jij zo'n verleden wel van belang. Vandaar het verwijt van mij aan jou dat je hypocriet bent.

neworder | 28-03-12 | 18:11

@rara | 28-03-12 | 17:10
De rara handelde voor zover ik weet met redelijk autonome kleine kernen.Het was geen vast groepje.Ik denk dat het grootste gedeelte toch uit de kern kwam uit Nijmegen en Arnhem.Ook al zijn de meeste in A'dam opgepakt.Maar Samsam zat er in ieder geval niet bij.

miko | 28-03-12 | 18:06

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:45 |
Absoluut niet, maar roeren in oude stront maakt de poep niet frisser. Doorspoelen en kijken wat de volgende brengt.
neworder | 28-03-12 | 17:47 |
Persoonlijk had ik liever PlastSterk gezien, die had de boel veel sneller naar de kloten geholpen. Maar het helpt niet om deze nieuwe redder met oud, uitgedoofd, flauw, halfslachtig, nutteloos, leeg, oppervlakkig nieuws aan te pakken. Da's m'n punt. En Volkert, schuine arm... kom op man!

Tolenquatz | 28-03-12 | 18:05

Samsom, de man van de "groene" stroom..... lol

Zoloft | 28-03-12 | 18:04

pius heeft zijn "nieuwe" vrienden gevonden waarschijnlijk bij de voltallige fractie van de pvda die nu zit te plussen en minnen ipv in de 2de kamer aan het werk te zijn.

Wat is het toch een slijmbal en ook nog mijn uitdrukking linkse moskee pikken en daar rechtse moskee van maken. Wie nog niet zijn ogen geopend heeft mbt deze slijmbal is totaal blind. gatver

solidstate | 28-03-12 | 18:01

En maar lekker zeuren over Geert. Lekker als je op Samsom gaat stemmen... Die partij kun je nu helemaal niet meer serieus nemen?

reade romke | 28-03-12 | 17:58

Tolenquatz | 28-03-12 | 17:44
als iemand zijn politieke agenda bepaalt op een kinderboek dat hij 25 jaar geleden heeft gelezen mag dat

hetluis | 28-03-12 | 17:54

Ik denk dat ik op 'm ga stemmen. De rillingen lopen me over het lijf bij de gedachte dat die man zijn vak gaat uitoefenen in een kerncentrale.

zovoklets | 28-03-12 | 17:53

@Schoorsteenveger | 28-03-12 | 17:37
Bedrijven in brand steken en slangen van benzinepompen doorsnijden is heel ludiek. Die brand in Kedichem was ook ludiek bedoeld, immers. Daar zaten verder geen kwade bedoelingen achter, alleen maar hele nobele, verheven wereldverbeterende gedachten. Evenals dat bommetje in dat huis van Aad Kosto in Grootschermer. Dat was ook volkomen ludiek bedoeld. Pogen om treinen met nucleaire transporten te laten ontsporen is ook alleen maar ludiek en guitig protesteren om een punt te maken. Om nog maar te zwijgen van die ludieke kogel van Volkert.

Hoe je dat in een wet vast moet leggen lijkt me erg lastig. Je kunt beter alleen maar rechters benoemen die het verschil haarfijn weten tussen ludiek en niet-ludiek.
Oh wacht...

Stormageddon | 28-03-12 | 17:47

@Tolenquatz | 28-03-12 | 17:44
Tuurlijk. Leten we Volkert straks ook niet op zijn verleden beoordelen en hem welkom heten in de kamer.

Wat is dat nou voor kul argument??? Had je dat ook gezegd als er een pica was van Wilders die 20 jaar geleden met zn arm schuin omhoog stond? Dat dacht ik al. Zeldzaam hypocriete redenatie van je. Alleen omdat het links uitkomt.

neworder | 28-03-12 | 17:47

Jackanders | 28-03-12 | 17:43 | + 0 -
Ja goed de PVDA is al jaren dood maar toch kruipen ze weer uit het graf , dit vind ik wel knap.

Eurotokkie | 28-03-12 | 17:46

@Tolenquatz | 28-03-12 | 17:44 | + 0 -
Tja was het relevant dat andere kamerleden in het verleden door brievenbussen pisten.

Blijkbaar wel, dus laat geenstijl dan hun rol vervullen, wellicht vinden ze wat anders. Kan ook.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:45

IkDieder heeft kennelijk zo'n laag Cohen- touchcoefficient dat GS 11 jaar oud nieuws uit de kast faalt. Ook al kan het, wat maakt dit interesserelevant? Pak 'm aan op z'n actuele inhoud/standpunten en -in die zin - niet op z'n mentaliteit.

Tolenquatz | 28-03-12 | 17:44

@Eurotokkie | 28-03-12 | 17:32
Als het klapt denk ik dat Roemer meer kans maakt, de PvdA is op sterven na dood.
Niet dat dat beter is, maar alles wijst wel in die richting.

Jackanders | 28-03-12 | 17:43

@TeeJee | 28-03-12 | 17:42 | + 0 -
Mooie analyse, en vrij correct, maar onder druk wordt alles vloeibaar.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:43

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 17:37 |

Heb jij graag een axie-voerder aan de knoppen van een kerncentrale? En dan een Fukushimaatje doen voor 'het grote goed'?

Nee hoor, laat 'm lekker in de Haagsche speeltuin.

zovoklets | 28-03-12 | 17:43

Eigenlijk heeft Samsom dus niet zoveel gedaan, maar het legt wel een stukje persoonlijkheid bloot. Deze man staat PAL voor wat hij vind en zal daar bar weinig van afwijken.
Dat maakt het, in de politiek, moeilijk om met hem samen te werken. Niet alleen in een coalitie (if ever) maar ook binnen de eigen fractie en partij. Dit gaat geheid leiden tot strubbelingen en botsingen, een goed voorbeeld is zijn commentaar op Aleid. Ik denk niet dat hij lang op deze plek zal blijven, voornamelijk vanwege de frustraties die hij zal tegenkomen en zal ontlokken...

TeeJee | 28-03-12 | 17:42

van welke coalitie zou die milieuterrorist ooit mp moeten worden dan? met <24 zetels is die partei kansloos

hetluis | 28-03-12 | 17:41

@Fatwabuster | 28-03-12 | 17:38 | + 0 -
Pas op dat het niet op je dubbele kraag komt, moeten we weer een paar arme mensen door de gehaktmolen gooien om weer halal te verkopen om zo'n op maat gemaakte shirt door onze chauffeur te laten ophalen.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:41

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:37

ROFLOL
*wijn van scherm veegt*

Fatwabuster | 28-03-12 | 17:38

@zovoklets | 28-03-12 | 17:36
Voor het werken in een kerncentrale is hij opgeleid. Liever dat hij nooit met koopkrachtplaatjes gaat ravotten.

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 17:37

RooibosU | 28-03-12 | 17:22 |
Ja, we dienen in de wet vast te leggen wat ludiek is en wat niet en dan ludieke wetsovertreders anders te bejegenen. Het verschil tussen ludiek en grimmig is overigens niet zo groot, en het verschil tussen grimmig en crimineel ook niet.

Schoorsteenveger | 28-03-12 | 17:37

Eurotokkie | 28-03-12 | 17:35 |

lol

Ik doe niet aan politici verering.

zovoklets | 28-03-12 | 17:37

@Fatwabuster | 28-03-12 | 17:36 | + 0 -
Waarschijnlijk heb ik ook over zijn brood gepist.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:37

Wat een gezeik. Is er eens een politicus die niet in het pluche geboren is, is het weer niet goed. Niet dat hij mijn stem heeft hoor, daar niet van.

Bono | 28-03-12 | 17:36

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:32

Vergeefse moeite Kaas.... Joris is in een heule slechte bui zo te zien.... *proest*

Fatwabuster | 28-03-12 | 17:36

Gutmensch aus 020 | 28-03-12 | 17:33 |

OCh, de marges van de Nederlandse polletiek zijn klein.

Laat 'm maar een beetje ravotten met koopkrachtplaatjes. Zolang hij niet in een kerncentrale gaat werken vind ik het best.

zovoklets | 28-03-12 | 17:36

zovoklets | 28-03-12 | 17:33 | + 0 -

Mannen met geblondeerd haar wel ?

Eurotokkie | 28-03-12 | 17:35

Uiteraard was "AntiRudger" trollerig bezig, maar het liefst had ik tot het einde van dagen hiermee doorgediscussieerd. Ik vind het jammer dat hij weg is. Het maakt toch altijd het verschil met Joop dat andersdenkenden hier wel mogen spuien, ondanks dat zijn argumentatie vrij afwezig was.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:35

Maar goed dat jij het allemaal zo goed weet! Dat scheelt behoorlijk in de draadjes.
Inspektor Gurkenfick | 28-03-12 | 17:28 | + 1 -
Maar ik pretendeer dat ook niet. Allesbeter dan maar neer te kalken waarvan men denkt dat de goegemeente hier het graag leest. En als tegenvalt met zo' n J'open deur komen.

Superior Bastard | 28-03-12 | 17:34

Gelukkig heeft Diederick nooit een Makro in de brand gestoken of op een guerrilla training in Zuid Jemen gezeten anders was ie nu wel lid geweest van GroenLinks. Maar ik mag hem nog steeds niet, die betweterige linkse rat.

Gutmensch aus 020 | 28-03-12 | 17:33

Kaalkopjes. Ik moet ze niet.

zovoklets | 28-03-12 | 17:33

@TeeJee | 28-03-12 | 17:29 | + 0 -
Ik geef iedereen een kans

Dat betekent niet dat ik aan positieve discriminatie geef, maar ik geef iemand een kans, het heeft verkeerd uitgepakt, tja.........

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:32

Jackanders | 28-03-12 | 17:29 | + 0 -

Laat Diederik het maar proberen , als me toch niet veel te verliezen hebben .

Eurotokkie | 28-03-12 | 17:32

@Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:17
een linkse hoek zou wel werken?

Den Meester | 28-03-12 | 17:32

@AntiRudger | 28-03-12 | 17:23 | + -1 -

@AntiRudger | 28-03-12 | 17:02 | + -2 -
Voor de rest sprak ik in algemeenheden, en was het niet aan jou gericht. Net als jij in algemeenheden spreekt.
Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:18 | + 0 -

Tja, ok, nou je hebt gelijk, je hebt zoveel gelijk wij zijn het as van het kwaad en we douchen in vloeibaar goud, en pissen over het brood van de armen. Ik ruik dat je jong bent, over 2 jaar praten we verder.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:32

Dit was vorige week ook al op de tv . Dit is algemeen bekend. Hij heeft géén strafblad. Hij is nooit veroordeeld. Derhalve sneue bedoening dit topic. Mrja, je moet wat als fanboys van een rechts kneuzenkabinet zijnde.. .

Charles Bukowski | 28-03-12 | 17:31

En die reactionaire anarchist wil ons land uit de shit helpen. Een schande dat die vent daar zit. Kenmerkend voor links; werkt het democratisch systeem niet om je linkse plannen er door te drukken, dan grijp je naar geweld. Mark my words; er komt meer boven tafel over deze figuur.

neworder | 28-03-12 | 17:31

@Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:25
U had wat anders verwacht van een roeptoeterende zwitsal met dergelijke naam?

TeeJee | 28-03-12 | 17:29

@Eurotokkie | 28-03-12 | 17:26
Dat schip zinkt toch wel, doet Samsom of een andere trekpop helemaal niets aan.

Jackanders | 28-03-12 | 17:29

@deministerpresident | 28-03-12 | 17:27 | + 0 -
Ik ben het hier mee eens, natuurlijk vind ik het leuk om grappige teksten neer te knallen, maar ik vind dat het best moet kunnen. Althans ligt er aan wat hij heeft gedaan en hoe hij er zelf mee omgaat.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:29

AntiRudger | 28-03-12 | 17:23

Kaas probeert een discussie uit te lokken maar jij voelt je direct in je kuif gepikt en blijft er over door zeiken.... neem de handschoen op, kap met zeiken... of ga terug naar Joop

Fatwabuster | 28-03-12 | 17:29

Job Cohen was een sullige Gargamel, slecht gevoel voor timing, weinig charisma, maar voor de hardwerkende 42% of meer belasting betalende Nederlander niet een bedreiging.
Diederik Samsom/n is een ander verhaal, opgegroeid met het idee van de maakbare milieuvriendelijke samenleving en ook nog eens een karakterkop (kaal, dat hebben we eerder gezien) kan hij weleens echt een kans maken op een leiderpositie, minister of zelfs premier, met alle gevolgen voor iedereen die nu al veel belasting betaalt, auto rijdt, graag betaalbare energie wil en niet verplicht wil worden om in een kansenwijk te gaan wonen.

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 17:28

Superior Bastard | 28-03-12 | 17:24 | + 0 -

Maar goed dat jij het allemaal zo goed weet! Dat scheelt behoorlijk in de draadjes.

Inspektor Gurkenfick | 28-03-12 | 17:28

Samosom is een reaguurder die zijn kop boven het maaiveld durft te steken door af en toe de barricaden op te gaan. Zouden wij ook eens moeten doen!

deministerpresident | 28-03-12 | 17:27

Krijgen we natuurlijk weer de discussie dat het ene strafblad het andere niet is, en dat de ene overtreding van de wet een goede overtreding is, terwijl de andere overtreding van de wet een slechte overtreding is. Je hebt wereldverbeteraars, en die mogen in morele zin de wet overtreden, en je hebt wereldverslechteraars dat niet. Zoiets krijgen we te horen.

Schoorsteenveger | 28-03-12 | 17:27

Jackanders | 28-03-12 | 17:24 | + 0 -

Nog altijd beter dan op een zinkend schip zitten en miljoenen mensen
meenemen de diepte in.

Eurotokkie | 28-03-12 | 17:26

RooibosU | 28-03-12 | 17:22

Iets met hoge bomen? Dat is toch niet partij gerelateerd, alle PVV kamerleden zijn toch ook onder het vergrootglas gehouden en dat is toch ook breed uitgemeten.... dus niet gaan miepen als dat ook met 'den vleeschpet' gebeurd

Fatwabuster | 28-03-12 | 17:25

reageerbuis | 28-03-12 | 17:19
Werkend Nederland staat nog in de file.
Maar hoe die beftekkel het geregeld heeft weet ik niet, maar er is plotseling een hoop dom volk hier in de panelen.
Hoeveel zijn het er?
540.000?

Cuyahoga | 28-03-12 | 17:25

Ging Duyvendak niet exit voor het verzwijgen zijn activisten verleden! RaRa.... waarom Samson niet?

ONS | 28-03-12 | 17:25

@AntiRudger | 28-03-12 | 17:18 | + 2 -
Je praat zelf toch ook niet op de inhoud. Goed, je wil de discussie niet aan, je roept maar wat, je probeert te kwetsen, dat is prima.... ik geef toe doe ik soms ook, maar dan houdt de discussie op.

Jammer, ik had namelijk gehoopt op een wel een inhoudelijk discussie.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:25

reageerbuis | 28-03-12 | 17:19 | + 1 -

Da's wel wat aan de vroege kant btw...

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 17:24

En eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 17:06 | + 0 - lees je eens in over de oliecrisis. Kun je moeilijk den Uyl de schuld van geven.

Superior Bastard | 28-03-12 | 17:24

Zo'n rijdende ME-bus is wel wat makkelijker te besturen dan het dode paard waar hij nu de teugels van in handen heeft natuurlijk.

Jackanders | 28-03-12 | 17:24

-edit flikker op kudt trol -

AntiRudger | 28-03-12 | 17:23

Dus als ik het goed bergijp:
1. DS is de nieuwe leider van de PvdA
2. DDS en GS vinden dat kwalijk en gaan graven in zijn verleden
3. Ze komen met de (BREEK!!!) dat hij een spandoek omhoog heeft gehouden bij een ludieke actie (die ik overigens nog goed bedacht vind ook).

Geef mij maar een idealist die op een ludieke manier zijn statement maakt boven activisten (linke of rechts) die de maatschappij naar hun hand menen te moeten zetten door geweld, intimidatie etc etc.

Doorlopen dus.

RooibosU | 28-03-12 | 17:22

Superior Bastard | 28-03-12 | 17:20 | + 0 -

Ik reaguur niet meer op jou, oh superieure geest. DOEI!!!!

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 17:22

AntiRudger | 28-03-12 | 17:18

Nee hoor, dat kan jij namelijk niet.... maar iemand die een ander de maat neemt onder het motto "Je weet niets".... zou op zijn minst de naam van zijn idool kunnen schrijven!

Fatwabuster | 28-03-12 | 17:21

Den Meester | 28-03-12 | 17:15 | + 0 -

In dank aanvaard hoor, maar ik hou zo nu en dan nu eenmaal van nodeloos kwetsen. En ze doen me verder helmaal niets...

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 17:21

Sloeg en op een. Kudt toetsenbord.

Superior Bastard | 28-03-12 | 17:21

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 16:44 | + -5
Komt het nu echt nooit eens in je op dat je gewoon kudtcomments schrijft. Dit comment dloeg ook weer eens als een lul opmeen drumstel.

Superior Bastard | 28-03-12 | 17:20

@eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 16:34
Hoog joop gehalte zo ff na 5en. De studenten komen van hun terras.

reageerbuis | 28-03-12 | 17:19

@ordnungspolizei | 28-03-12 | 17:17 | + 0 -
Shell Nigeria dan, want hij weet wel hoe met demonstranten om moet gaan.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:18

reageerbuis | 28-03-12 | 17:15 | + 0 -

Er is maar 1 criminele organisatie en die zit nu in het Catshuis.

Eurotokkie | 28-03-12 | 17:18

-weggejorist-

AntiRudger | 28-03-12 | 17:18

@AntiRudger | 28-03-12 | 17:02 | + -2 -
Voor de rest sprak ik in algemeenheden, en was het niet aan jou gericht. Net als jij in algemeenheden spreekt.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:18

@istawa | 28-03-12 | 17:12
Welke goede zaak is dat dan wel?

Stormageddon | 28-03-12 | 17:18

Laat de nieuwe MP nou eens met rust man...

Hölzenbein | 28-03-12 | 17:17

@Den Meester | 28-03-12 | 17:16 | + 0 -
Nee dat doe ik niet, maar het gaat erom dat mensen dit soort dingen wel doen om die reden.

Dat het niet werkt, ok, maar goed wat werkt wel vanuit de linkse hoek?

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:17

Over 10 jaar heeft hij een topbaan bij shell of ING...

ordnungspolizei | 28-03-12 | 17:17

AntiRudger | 28-03-12 | 17:01

Hey bloksnor.... het SamsoM, met de M van muil houden, niet de N van nazi.... tjezus, leer dat een keer!

Fatwabuster | 28-03-12 | 17:16

@Kaas de Vies | 28-03-12 | 16:49
Kaas, laat jij je monddood maken door een paar minnetjes? Das niet best...

Den Meester | 28-03-12 | 17:16

Gelijk een reden om die hele *pvda* kliek te verbieden. Hij geeft dus leiding aan een criminele organisatie.

reageerbuis | 28-03-12 | 17:15

En jawel hoor, ze zijn met een lampje te zoeken maar ze zijn er toch, de in - en intrieste figuren die gelijk de link met de islam leggen. To whom it may concern: Ik had beter van U verwacht, maarja.. de schreeuw van de meeuw hè..
Suf.
Het feit dat Samsom aktie gevoerd heeft voor/tegen dingen die nu iedereen raken en waar nu een normale discussie over mogelijk is vind ik eerder een pré dan een schande.

Diesel-Kuhlschrank | 28-03-12 | 17:15

-weggejorist-

AntiRudger | 28-03-12 | 17:15

@eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 16:47
ik ben geen vriend van faalhaas en ook zeker niet rechts, maar toch krijg je dit keer een -, endp. Die vergelijking met vandergraaf slaat natuurlijk nergens op. Overigens gruw ik van de gedachte dat samsom premier wordt, maar dat terzijde.

Den Meester | 28-03-12 | 17:15

@AntiRudger | 28-03-12 | 17:02 | + 0 -
Weet je aan wie jij die huur netjes betaalt? Aan die dubbelkragen.

"Je weet niets."

"De volgende 100 jaar lekker in de oppositie lopen janken als Samson jullie de oren wast en wat fatsoen in jullie donder trapt!"

Het Samsom, dus ik weet blijkbaar wel iets.

Voor de rest, hoe trap je fatsoen in iemands donder? Is dit niet tegenstrijdig.
Ik mag je pit wel, maar je redeneringen vind ik matig.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 17:15

En dan zo'n Tensonjas,
altijd weer zo'n Tensonjas!

Einde van de Domheid | 28-03-12 | 17:15

Prachtige actievoerder die Diederik. Bijdehand ook en creatief. Bij de top in Maastricht liet ie alle aanvalsplannen in de kroeg liggen en konden alle karanen en hoogwerkers afbesteld worden.

Graaf van Egmont | 28-03-12 | 17:14

tenminste een politicus met ballen, ook al blijft hij in mijn herinnering het schoothondje van wouter bos

doemeeenlul | 28-03-12 | 17:14

Montgomery Burns | 28-03-12 | 17:08 | + 2 -

Joop was prima , alles kon je krijgen van joop , koelkasten , auto's , tv's etc zolang je maar kon aantonen dat je werkeloos was .
Dat waren nog eens tijden , je had meer luxe dan je hardwerkende buurman.

Eurotokkie | 28-03-12 | 17:14

@Graaf van Egmont | 28-03-12 | 17:04
Dit is gewoon Kinneging die zit te pseudoniemen joh en die heeft nog beef met GS (en ruktor). Lekker laten uitrazen, gaat vanzelf over

Den Meester | 28-03-12 | 17:12

hij heeft in ieder geval een hart voor een goede zaak

istawa | 28-03-12 | 17:12

Als het niet vanwege milieugemiemel is, vindt de Partij van de Armoede wel weer tien andere smoezen om degenen die wel werken naar het niveau van de ballast te trekken.

vetkleppert | 28-03-12 | 17:11

Samson denkt werkelijk dat hij president van dit land mag worden, zelden zo'n adhd-er blaaskaak gezien en gehoord, totaal ongeloofwaardig en voor een heel land gevaarlijk, samen met het Gr.links Sapstroompje wordt dat linea-recta burgerlijke ongehoorzaamheid op ALLE fronten.

hagelkruis | 28-03-12 | 17:11

@miko | 28-03-12 | 17:08
RARA (de actiegroep) was Rene Roemersma en vriendjes, dat weet toch de hele wereld?

rara | 28-03-12 | 17:10

@freakindelspeciaal | 28-03-12 | 16:38
Nee Diederik heeft nooit in de buurt gezeten van de rara.Diederik Samsam was dierenknuffelaar.De rara mannetjes moest je volgens mij zoeken in het Arnhem/Nijmegen kraak circuit.

miko | 28-03-12 | 17:08

Wat een nare man was Joop den Uyl toch.

Montgomery Burns | 28-03-12 | 17:08

Luchtbakker | 28-03-12 | 16:52 | + 1 -

Zie mijn tegel van 16:50 ook eens, we zijn one of a kind denk ik...

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 17:07

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 17:02
Neelie had inderdaad een slechte naam als het om grote projecten ging. Niet alleen afvalverwerking, maar ook de beroemde Granaria-affaire en last but not least het geram om de Betuwelijn.

Graaf van Egmont | 28-03-12 | 17:07

goede publiciteit voor de misschien-wel-nieuwe-premier-van-Nederland. Als het waar blijkt te zijn ga ik zeker op hem stemmen, moet hij wel eerst overstappen naar de piraten partij.

Ethan Twat | 28-03-12 | 17:07

Tjonge, strakkies wordt nog n,s de Aantjes van linksch.

william7055 | 28-03-12 | 17:07

AntiRudger | 28-03-12 | 17:02 | + 0 -

Wil jij de tijden van den Uyl terug? Acht procent inflatie per jaar, meer stakingen dan in Griekenland en Frankrijk bij elkaar. Op zondag op skeelers over de A2. Zoiets?

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 17:06

... lekker in de oppositie lopen janken als Samson jullie de oren wast en wat fatsoen in jullie donder trapt!

Het wordt fantastisch, verheug me er nu al op!
AntiRudger | 28-03-12 | 17:01 | + -1 -
Ik dacht dat Samson meer van het ezelkaak-zwaaien en met leeuwen worstelen was, ik kan het mishebben natuurlijk.

tittn | 28-03-12 | 17:05

freakindelspeciaal | 28-03-12 | 17:01 | + 0 -

Ben heel benieuwd hoe het straks gaat lopen allemaal.
Catshuisoverleg staat op springen, dan springt waarschijnlijk het kabinet ook. Daarna verkiezingen en dan premier aktivist als MP? De VS mag hij volgens mij al niet meer in btw...

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 17:04

AntiRudger | 28-03-12 | 17:01

Lekker agressieve comment. Zit je met een bivakmuts op te tiepen?

Graaf van Egmont | 28-03-12 | 17:04

Rutte komt niet verder dan belletje trekken.

Eurotokkie | 28-03-12 | 17:04

@38-15-09 | 28-03-12 | 16:58

Ik kreeg er ook wel even een A-team gevoel bij. Toen bedacht ik me weer dat het over Sampsomp ging en een grote treurig- en naargeestigheid nam weer bezit van m'n lentegevoel. Kutvleespet.

Biff Eagleburger | 28-03-12 | 17:03

Gloff | 28-03-12 | 16:56 | + 0 -

Maar is dit wel 100% bewezen dan? Wim Kok zijn uitspraken staan allemaal gedocumenteerd, is geen speld meer tussen te krijgen. Maar als het waar is van Neelie mag ze van mij ook keihard worden aangepakt!

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 17:02

Ik heb niks met die activistische types, maar eerlijk gezegd vind ik dit dan wel weer een strakke actie. Sliepuit, ME

Den Meester | 28-03-12 | 17:02

-weggejorist-

AntiRudger | 28-03-12 | 17:02

@ eerstneukendanpraten
Ja, veel minnetjes betekent wel dat ik gelijk heb! Tenminste, ik zit warm.
Tsja Joop.nl bestaat ook uit die RARA leden. Tuig is het, maar het is een democratie dus ze mogen minnetjes klikken tot ze er bij neervallen.
NOGMAALS: Diederik is gewoon een extremist die van plan was het harder te gaan spelen. Ik zou hem bijna durven te scharen onder potentieel gevaarlijke mensen die tegen democratie zijn en middels hun acties HUN wil op willen leggen. Dat is niet goed, maar wel leider van de PvdA.

freakindelspeciaal | 28-03-12 | 17:01

Volgens de dubbele moraal van de mensen aan hun met prikkeldraad afgezette kant van de fatsoenskloof is het "in orde" om gesubsidieerde axievoerders van linkse pressiegroepen in de landelijke polletiek te parachuteren. Onder gejuich van het opgetrommelde klapvee.

Jan Passant mk2 | 28-03-12 | 17:01

-weggejorist-

AntiRudger | 28-03-12 | 17:01

@Graaf van Egmont | 28-03-12 | 16:47
Nog even. Die Duyvendak was zo ijdel en onnozel om zijn avonturen in een boek vast te leggen.
Daarna ging het balletje pas rollen.

Enfin, we zullen wel zien wat er nog van Didi boven tafel komt.

La Vie En Rose | 28-03-12 | 17:00

Dan is Diederik Samsom toch een echte man , weer wat anders dan al die andere watjes in Den Haag.

Eurotokkie | 28-03-12 | 17:00

Nou nou, poeh poeh, wat errug!
Geef toe, die ME bus actie is gewoon een bazen actie.

38-15-09 | 28-03-12 | 16:58

@Graaf van Egmont | 28-03-12 | 16:47
Nee, je hebt het niet mis.
Maar ik vermoed dat Didi en wat PvdAers bezig zijn met wat belastend materiaal te vernietigen.
De tentakels van de PvdA reiken ver, as we speak.
Dus of het een echt Duyvendakje gaat worden...

La Vie En Rose | 28-03-12 | 16:57

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 16:50, Neelie Kroes verleent (na het aannemen van steekpenningen) subsidie aan een afvalverwerkingsbedrijf wat de chemicaliën rechtstreeks de Maas in loost, en wordt vervolgens Euro Commissaris. Niet alleen bij links zitten ze.

Gloff | 28-03-12 | 16:56

Iets teveel joop aanhangers hier op het topic. Lever kritiek op de grote leider en de linkse garde gaat hem in bescherming nemen.

Graaf van Egmont | 28-03-12 | 16:56

Worden we ooit nog verlost van het duurzame klimaathysterische milieufundamentalisme?

vetkleppert | 28-03-12 | 16:55

Weer 1
J

XaaD666 | 28-03-12 | 16:55

ehm, boeiend?

Sinds wanneer is geenstijl zo van het magnieten? Ik dacht dat jullie wel van een beetje provoceren hielden? Ohnee, dat is alleen als het rechtsom gaat, links mag niet meedoen in jullie mooie nieuwe wereld.

fresh | 28-03-12 | 16:54

@Luchtbakker | 28-03-12 | 16:52 |
En Wim stond ernaast.

Luchtbakker | 28-03-12 | 16:53

Lees ik net nog wat reacties, zie ik ineens de pvv afzeikers dit goed keuren . Lol zo zie je maar wat een vies spelletje via (s)links gespeeld moet worden om aandacht te krijgen.
Maar de beerput zal nog wel verder open gaan. Genoeg lachwekkende reacties in het verschiet dus.

XaaD666 | 28-03-12 | 16:52

Stond Win Kok vroeger ook niet in een coltrui vanaf een container te schreeuwen namens de FNV omdat hij het zo goed voorhad met hard- en nietwerkend Nederland? Om daarna via de politiek in Den Haag door te schuiven naar een best betaalde baan met stropdas?
Zal met Samson niet anders gaan. Alleen i.p.v. de FNV is het Greenpeace.
Over een jaar of zes zit ie ook met z'n reet op het duurbetaalde pluche van een of andere multinational.
Voor mij is het allemaal blaaskaak-politiek.

Luchtbakker | 28-03-12 | 16:52

Kaas de Vies | 28-03-12 | 16:49 | + 0 -

Je hebt geheid een voorsprong bij die partij als je uit het aksie-miljeu komt...

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 16:51

Heeft Didi van al dat gedemonstreer bij die kerncentrales alleen maar een kale kop en geen kanker gekregen?
Dan valt het nogal mee met het gevaar van straling.

Stormageddon | 28-03-12 | 16:51

Zo'n extremist zal maar premier worden van Nederland...

Crak-ho | 28-03-12 | 16:51

pius | 28-03-12 | 16:39 | + 7 -
+1!

tittn | 28-03-12 | 16:50

gyan007 | 28-03-12 | 16:47 | + 0 -

Denk meer de PvdA in het bijzonder. Denk eens aan de grote huichelaar Wim Kok. Groot geworden bij de vakbond, toen via de PvdA carriere gemaakt. Niets mis mee zou je zeggen. Maar toen hij nog in de politiek zat was hij vreselijk tegen die verschrikkelijke bonuscultuur en als hij het voor het zeggen had zou hij dat NOOIT toestaan. Nu is hij commissaris voor meerder beursgenoteerde bedrijven en keurt hij met openlijke instemming mega-bonussen goed. Nogmaals, Wim Kok is een enorme huichelaar...

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 16:50

Een partij die een aktievoerder als voorzitter neemt slaat gewoon de plank mis.
Het besef begint te dagen dat atoomenergie/kernwapens min of meer het zelfde voertuig voor aandacht als Islam/MOE nu.
Aandachtshengelarij.
Einde van de Domheid | 28-03-12 | 16:44 | + -1 -
Wel eens van SP, Groenlinks gehoord? Is niet zo uitzonderlijk hoor.

tittn | 28-03-12 | 16:49

@eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 16:44 | + -1 -
Dat scharen ze ook als "aktie"

Mensen proberen monddood te maken, in plaats van normale discussie aan te gaan.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 16:49

Jeu,rebels. Mensen die ergens voor stonden. Dat waren nog eens tijden. *'never mind the bollocks' in de spelert legt*

lichtpunt | 28-03-12 | 16:49

Beetje gezeik om niks dit hoor. Zolang je niet in de maand december een groep mensen vanwege politieke redenen neerknalt en daarmee de verkiezingen wint, is er niet zo veel aan de hand wat mij betreft.

tittn | 28-03-12 | 16:48

Ik zie een Duyvendakje aankomen. Heb ik het mis?

Graaf van Egmont | 28-03-12 | 16:47

Linkse faalhaas | 28-03-12 | 16:37 | + 3 -

Zitten jij en je vrienden bij alle anti-PvdA comments achter alle minkudo's dan?

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 16:47

GS heeft blijkbaar een persoonlijke haat jegens Diederik.

gyan007 | 28-03-12 | 16:47

Nu maakt hij wetten die niet de onze zijn...

Petrus de Rewa | 28-03-12 | 16:46

Absoluut niet waar | 28-03-12 | 16:35 | + 6 -
Tuurlijk niet, maar net als soms een ander politicus elke dag een beetje.

XaaD666 | 28-03-12 | 16:46

Dat kan Samson niet zijn op die foto, want Gert is nergens te bekennen.

what the vakman | 28-03-12 | 16:45

Rikketiktik | 28-03-12 | 16:39 | + -3 -

VOLLEDIG met jou eens! Maar ja, hij is van de PvdA en dan mag er opeens veel meer...

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 16:45

Een partij die een aktievoerder als voorzitter neemt slaat gewoon de plank mis.
Het besef begint te dagen dat atoomenergie/kernwapens min of meer het zelfde voertuig voor aandacht als Islam/MOE nu.
Aandachtshengelarij.

Einde van de Domheid | 28-03-12 | 16:44

Als dit het ergste is wat ze konden vinden, laat deel 2 en 3 van het drieluik dan maar zitten..

Gloff | 28-03-12 | 16:44

freakindelspeciaal | 28-03-12 | 16:38 | + -1 -

Gezien de minnetjes voor jouw en mijn tegels denk ik dat half joop zich inmiddels op dit topic heeft gestort.

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 16:44

'samsom wilde perse duiken bij nucleaire fabriek', dan moet je idd niet raar opkijken dat je haar uitvalt

hetluis | 28-03-12 | 16:44

Dat zie ik de laffe heren Rutte, Verhagen en Wilders nog niet zo snel doen;
Zich ergens zich hard voor maken, ballen tonen. Hulde aan Samson dan ook!

Banana-Hollandia | 28-03-12 | 16:44

Laat Didi nou gewoon rustig de PvdArmoedigen van geest definitief kapot maken. Geen uitstraling, geen inhoud, geen anciëniteit. Niets toe te voegen aan punten waar andere partijen veel sterker voor staan.

TisNieZoMoeilijk | 28-03-12 | 16:42

queker | 28-03-12 | 16:39 | + 1 -
Wie heeft er in een brievenbus gepist?

zeefert | 28-03-12 | 16:42

Misschien zijn er genoeg criminele actievoerders om een kabinet uit samen te stellen? Duyvendak, Cremer, Didi Samson, Rosenmöller....... en meer dan genoeg witteboordencriminelen.

Barbertjehangt | 28-03-12 | 16:41

Heeft diederikje ook kinderen want kinderen zijn de echte milieuvervuilers!

zeefert | 28-03-12 | 16:39

Met zo'n historie zou je de tweede kamer niet eens in mogen van mij.

Rikketiktik | 28-03-12 | 16:39

Samsom snapte al vroeg dat Klimaat, milieu, ecologie, vervuiling, duurzame energie en alternatieve grondstoffen zaken zijn die essentieel voor het voortbestaan van de mens zijn.

Dat de uitvoering van 'hem en de hemmen' niet de schoonheidsprijs verdiend is eigenlijk weinig relevant.

Zolang het maar geagendeerd word. Want op dat punt veegt de rechtse moskee al jaren onze toekomst onder het vloerkleed.

Over verraad aan onze kinderen gesproken.

pius | 28-03-12 | 16:39

Boeiend als ie een strafblad heeft voor protesteren. In iemands brievenbus pissen is volgens mij stukken kwalijker. Beoordeel hem op zijn politieke kwaliteiten en laat deze Amerikaanse, op de man gespeelde aanvallen lekker achterwegen..

queker | 28-03-12 | 16:39

Eindelijk een politicus die wel zijn handen uit zijn mouwen durft te steken. Met je poten in de (ongetwijfeld vervuilde) modder en zo... Doet'ie goed!

Pantheon | 28-03-12 | 16:38

AntiRudger | 28-03-12 | 16:33 | + -2 -
Hoe dan?

zeefert | 28-03-12 | 16:38

Die Diederik is een extremist in puurste vorm.
Greenpeacemensjes waren watjes volgens hem. Ik sta niet gek te kijken als hij banden heeft gehad met RARA of dat soort clubs. Komt nog wel aan de oppervlakte.

freakindelspeciaal | 28-03-12 | 16:38

@AntiRudger | 28-03-12 | 16:37 | + 0 -
En blowen in het linkse kraakpand, dat is wel goed voor het milieu?

Kaas de Vies | 28-03-12 | 16:37

ikDieder!
U ook?

Einde van de Domheid | 28-03-12 | 16:37

-weggejorist-

Linkse faalhaas | 28-03-12 | 16:37

-weggejorist-

AntiRudger | 28-03-12 | 16:37

@de kudtkrantenjongen | 28-03-12 | 16:33
Juist wel. Dit is positief nieuws voor alle ex-actievoerders die zelf nog met spandoeken hebben gelopen. Hiermee trekt-ie stemmen weg bij GL.

rara | 28-03-12 | 16:36

Weet iemand of Samsom rookt of heeft gerookt, want dat is pas echt slecht voor het milieu en totaal onnodig.

Laten we maar niet beginnen over canabis.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 16:35

Voor mij zit er wel degelijk verschil tussen een spandoek omhooghouden en met een geigerteller een nucleair transport "controleren" in vergelijking tot het molesteren en bedreigen van mensen die met proefdieren e.d. werken. Dus ja, meer dan kwajongensstreken kan ik het voorlopig ook niet noemen.

BlackDeathMetal | 28-03-12 | 16:35

Als ze zijn gaan graven, is dit dan het beste waar ze mee konden komen?

Absoluut niet waar | 28-03-12 | 16:35

Milieu-activisme begint bij Samsom en eindigt bij Volkert...

eerstneukendanpraten | 28-03-12 | 16:34

@AntiRudger | 28-03-12 | 16:33 | + 0 -
Inderdaad, de dubbelkragen zijn het as van het kwaad.

Dubbelkragen, wellicht moet u minder drinken.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 16:34

Toen al een bord voor zijn kop.

Kaas de Vies | 28-03-12 | 16:33

-weggejorist-

AntiRudger | 28-03-12 | 16:33

Geen goede publiciteit voor de misschien-wel-nieuwe-premier-van-Nederland.

de kudtkrantenjongen | 28-03-12 | 16:33

Oh oh wat vreselijk.

Koos Knak | 28-03-12 | 16:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken