Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ProRail: treinreiziger zelf schuldig aan vertraging

vertragingkomtdoorreizigers.jpgNiet blaadjes die in de herfst de rails gladder maken dan een paling in de bips van een Japans pornomeisje. Niet de vrieskou in de winter die er voor zorgt dat wissels sneller vast komen te zitten dan onderhandelingen waar het CDA bij betrokken is. Niet de lammetjes in de lente die massaal klem komen te zitten tussen de rails, of wat dan ook de smoes is voor vertragingen in deze tijd van het jaar. Nee, de treinreiziger zelf is schuldig aan vertragingen. Zomaar willekeurig welke treinnomade? Nee, de sociale treinpassagier. Heeft onderzoeksbureau Ronald Berger uitgezocht op het paupertraject Arnhem - Winterswijk. Reizigers die de deur openhouden voor andere reizigers, die veroorzaken de vertraging. Fuck die medereiziger, aldus Ronald Berger. Door de deur open te houden, mist de rest van de trein de aansluiting. Hufter. En moeders die lopen te kloten om hun kinderwagen het treinstel in te krijgen, gaarne voortaan smijten met dat baby-apparaat. We hebben geen uren de tijd. Hetzelfde geldt voor bejaarden. Voorkom vertraging, bodycheck een bejaarde de treinwagon in. Rollator er achteraan flikkeren en iedereen komt weer op tijd waar hij zijn moet. ProRail is uiteraard ook de kwaadste niet en geeft Ronald Berger gelijk. "Inderdaad, tiefusreizigers", aldus een woordvoerder van ProRail. "Zonder reizigers zouden we nooit klachten hebben over vertraging. Zij zijn zelf schuldig aan het feit dat wij niks kunnen." Zo werkt dat bij de NS en ProRail. Slechte service, volop vertraging, peperdure prijzen en dan achteraf de sociale reiziger die er nog het beste van probeert te maken uit laten schelden door een ingehuurd onderzoeksbureautje. Sociale mensen zijn de nieuwe asociale schoften. Opbokken daarmee, anders komt er nooit iemand thuis.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

ikmaar | 29-03-12 | 11:55

Voor straf inhoud van een volle plaszak laten verorberen...

kraaghaar | 29-03-12 | 11:21

Roland Berger, "onderzoeksbureautje"...
Een van 's werelds prominentste consultancy firms noemen jullie "onderzoeksbureautje", ghehehe ga slapen!

Frenky D. | 29-03-12 | 10:36

@hooliganica hollandi | 28-03-12 | 17:43
Ja, maar dat gaat om slechts enkele minuten.

Expert Homo | 29-03-12 | 10:14

Net in de trein; ''Dames en heren, goedemorgen, ik heb een huishoudelijke mededeling, als u nou niet zo dicht op elkaar gaat staan, maar beter verdeeld door de trein heen, zal het bij het instappen wat soepeler gaan, waardoor we minder vertraging oplopen''

Jahoor, ze gaan ons echt de schuld geven..

Ja.Of.Niet. | 29-03-12 | 09:17

@ecologiste | 28-03-12 | 17:55
Knap dat je een kabinet kunt opzoeken op wikipedia. Nu even hetzelfde doen met nederlandse spoorwegen. Wat zien we dan: verzelfstandiging in 1993. Ik snap de PVV kramp wel om overal paars/D66 de schuld van te geven, maar in dit geval was het een CDA-PvdA kabinet.

TheEgg | 29-03-12 | 09:10

@ hooliganica hollandi | 28-03-12 | 17:43
Neen. Het spoorboekje op Arnhem - Winterswijk zit zó vol, dat een vertraging van enkele seconden al problemen op kan leveren voor volgende treinen. Laat staan dat men soms moet wachten op de ICE en goederentreinen, vooral in Zevenaar.
Het klopt deels wat je zegt, maar niet op het slechtste stukje spoor van Nederland.

BeunDeHaas | 29-03-12 | 09:02

Quid? Het zijn ProRail en Syntus die op het, dat geef ik toe, paupertraject Arnhem - Winterswijk actief zijn. Het traject zit vol wissels, seinen en overwegen, waar snel vandalisme plaats vindt, en waar ProRail materiaal van voor de oorlog gebruikt om de boel bij elkaar te houden. Denk aan verbogen wissels en rails, denk aan bindbandjes.
Overigens is het een compleet enkel spoor. Het stukje dubbelspoor van wel 700 hele meters moet alle problemen op gaan lossen trouwens. Dan kan de trein richting Doetinchem vertrekken, als de trein richting Arnhem kruist. Anders moet de ene trein wachten wegens enkel spoor. 40 hele seconden winst meneer!
Daarnaast blijkt dat Syntus met nogal dubieus materieel rijdt. Lichte, storingsgevoelige treinen. Eind dit jaar neemt Arriva het over die zwaardere treinen inzetten die sneller optrekken.
Je voelt hem aan komen: milieugekkies klagen nu al over de zwaardere treinen die sneller optrekken, want meer energieverbruik en dat is slecht voor appeltjesgroene weides in Nederland.

Een bejaarde de trein in bodychecken, een kinderwagen naar binnen slingeren, en gewoon die deur dicht poffen: goed idee. Hoevaak je niet een rennende menigte ziet, vooral jongeren, die te laat klaar zijn en dan haasten...

BeunDeHaas | 29-03-12 | 09:01

Oh ja en ook nog iets met privatisering is kudt! Allemaal!!1!!1

Doc Damage | 29-03-12 | 08:20

Dat van die bejaarden en kinderwagens zit wel wat in!

Doc Damage | 29-03-12 | 08:17

lekker weer een quote zo asociaal mogelijk laten klinken, das goed voor de beeldvorming aangezien waarschijnlijk 95% van de GS lezers denkt dat dat de werkelijke quote is. Journalistiek vd bovenste plank hier. Om nog maar niet te spreken van alle GS lezers die alleen maar kopppen lezen.... jullie blijven de lijfspreuk, tendentieus, ongefundeerd waar maken.... Big Up GS!!! Een ware bijdrage aan het NL klimaat!!!

johnh | 29-03-12 | 01:01

bolletje2 | 28-03-12 | 20:32 Er zijn twee dienstregelingen. Een is de theoretische, die drukken ze ook voor je af en de tweede is de werkelijkheid. Wezenlijk anders dan de theoretische.

zeg maar jansen | 28-03-12 | 23:34

kan het niet laten.
misschien moet de ns gewoon weer joden gaan vervoeren.
daar waren de duitsers totaal van onder de indruk.
kunnen we het hele zwikkie verkopen aan DB. die gelukkig en zijn wij van een hoogste onfatsoenlijk kutbedrijf af.

minimá-armezusvan.. | 28-03-12 | 22:50

die lui hebben de sociale intelligentie van een rhinoceros

barf | 28-03-12 | 22:30

Ik rijdt bijna dagelijks tussen Arnhem en Doetinchem, een compleet dubbel spoor en dan is alles opgelost. Hoeven de passagierstreinen niet meer te wachten op de goederentreinen en ICE's (die voorrang krijgen) en de tegentreinen maar daar hoor je ze niet over. Sociale passagiers my *ss

GhostDieM | 28-03-12 | 22:26

Ken dat bureau zelf niet maar heb er wel eens van gehoord via een vriend van me. Berger had onderzoek gedaan bij zijn werkgever naar de kansen in het buitenland. Kostte een godsvermogen en uiteindelijk kon het hele rapport zo de kliko in.

Terpetijnzeikert | 28-03-12 | 20:53

Bah ... In de 2e wereldoorlog kon de NS wel altijd netjes op tijd rijden, om de joodsche medemensch voor onze vriendelijke bezetter te vervoeren ...

Piet_Snot | 28-03-12 | 20:33

Wat een kulreden. Volgens mij kun je alleen te laat komen als de dienstregeling niet klopt. Van 5 seconden de deur open houden is nog nooit iemand te laat gekomen.

Volgens mij een stagiair geweest die dit onderzoek heeft gedaan.

bolletje2 | 28-03-12 | 20:32

De GVB heeft al schijt aan sociale reizigers. Ik liet mensen een keer netjes uit de metro stappen, laatste persoon eruit.. ding/dong deur voor me neus dicht. Dus voortaan ga ik als een rugby speler naar binnen.

geensteelo | 28-03-12 | 20:31

Het is ook je eigen schuld als je dood gaat als je geboren wordt. Alle stervelingen het land uit. Net zoals het verdacht is om een ziektekostenverzekering af te sluiten door gezonde mensen - zijn ze wel zo gezond, of zijn ze van plan middels een ziekte de verzekeraar van de centen te beroven; iedereen die een verzekering afsluit gewoon uit de verzekering trappen - het enige logische wat er gedaan kan worden.

A.Th. | 28-03-12 | 20:25

Pauperverslag Quid.

Dr.Thorvaldt | 28-03-12 | 20:10

Effe een dingetje. Het onderzoek heeft plaatsgevonden bij Syntus en niet bij NS. Als je het onderzoek van Ronald Berger goed leest, wordt er helemaal niks gezegd over het openhouden van deuren door reizigers. Wat een ruk stukje Quid.

Dokter Bernhard | 28-03-12 | 19:46

ns en prorail moeten ook eens kijken naar het aantal op tijd vertrekkende treinen. Ik bedoel, op die plekken waar een treinnummer begint. Ik word nu gemeen. Machinisten lopen op koffie. Zitten in de koffiekamer, dienst vangt aan, gauw nog even een bakkie meenemen, nee, nog een tweede. Buiten staat de conducteur al te wachten bij de trein, soms zijn de deuren al dicht en is er al gefloten. Dan komt de machinist daar rustig aangestapt met in beide handen een beker. Als NS reizigers nou eens zorgt voor dekseltjes en van die handige traytjes, zodat het peroneel hun koffie zonder morsen mee kan nemen. Alle beetjes helpen.

hotnot | 28-03-12 | 19:41

@Eurotokkie | 28-03-12 | 17:52 |
Alsjeblieft niet! Dan heb ik nooit meer op tijd mn biefstuk op mn bord liggen!

potsenmakkert | 28-03-12 | 19:37

De reiziger, de welkome klant bij de NS....

websenior | 28-03-12 | 19:36

Dagelijkse gebeurtenis in Den Haag HS. De trein uit Leiden komt binnen, de mensen moeten overstappen op de trein op het tegenverliggende perron. Maar die trein sluit op dat moment de deuren en gaat leeg wegrijden, en de passagiers moeten een half uur wachten op de volgende. Dus intussen zijn ze wijzer: de twee snelste reizigers sprinten het perron over en houden de deuren open voor de 2 of 300 die eraan komen. Want te laat wegrijden heet vertraging, en te laat binnenkomen niet. Levensgevaarlijk faalbedrijf daar.

keeskluiver | 28-03-12 | 19:34

Hoe houd je in vredesnaam een trein deur open? Ik heb me er 1x tussendoor weten te wringen, maar zo'n kreng drukt behoorlijk hoor! Die houd je niet zomaar even met 1 handje open voor een mede ns slachtoffer.

potsenmakkert | 28-03-12 | 19:33

Op zich klopt het wel. Veel passagier reageren altijd alsof de trein die op het perron staat de allerlaatste trein ooit is. En dan die deur ophouden voor het vriend die vertraagd is omdat ie nog koffie moest halen bij de Kiosk en daar een hele rij stond die niet opschoot. Of voor hun vriendin die nog de trap op moet met 3 koffers.

Osdorpertje | 28-03-12 | 19:16

jammer dat mensen alles maar accepteren. We zijn helaas geen volk dat staakt. Ik weet zeker,als alle treinreizigers 3 dagen stoppen met het gebruikmaken van de trein,dat ze dan wel anders praten... Er word vergeten door pro-rail en de ns,dat de reiziger betaald voor een dienstverlening en service. 3 dagen staken,is 3 dagen geen inkomsten voor deze organisaties. En waarschijnlijk is er dan nog steeds vertraging!

miss.n | 28-03-12 | 19:13

Lol, de cognitieve dissonantie is bij sommige bedrijven dermate groot dat het haast lachwekkend wordt.

Baruch de Spinazie | 28-03-12 | 19:05

Gelukkig zijn de bonussen veilig gesteld!

lanexxx | 28-03-12 | 19:02

Paupertraject?
Sorry maar die zijn in Arnhem (en laaang daarvoor) al uitgestapt John

Cousin Eddie | 28-03-12 | 19:02

Dus wordt de slogan van de NS.. *Eenmaal in de AOW nemen wij U niet meer mee*

reageerbuis | 28-03-12 | 19:00

En ik maar denken, dat de deuren - net als in Prussia - "selbsttätig" sloten.

Am Gleiß vier bitte Einsteigen.
Türen schließen selbsttätig.
Vorsicht bei der Abfahrt.

Teleborian | 28-03-12 | 18:53

@Reinaert | 28-03-12 | 18:34

Dat bedoel ik dus met de basisversie: alle primaire vormen dienen inderdaad publiek beheerd en geregeld te worden (waar zelfs een basisversie van internet ondervalt, aangezien de overheid je er zelfs toe dwingt verbinding te hebben).

Maar voor luxeversies mogen er best commerciële alternatieven naast verkrijgbaar zijn.
Zoals in de zorg ook altijd al geweest is, op bepaalde gebieden, zoals niet noodzakelijke ingrepen e.d..
Telefonie: minimaal één vaste lijn publiek, mobiel commercieel.
Of wederom internet: de supersnelle pakketten zijn geen must, mogen dus best commercieel.
Post: briefpost publiek (wegens bepaalde vormen van wettelijk vereiste aangetekende berichten), pakketpost kan makkelijk commercieel.
En meer van zulks.

ZKH EénOog | 28-03-12 | 18:46

Einde van de Domheid | 28-03-12 | 18:18

Het is een spel waarbij in dit geval PvdA, VVD, D66 hun ja-woord hebben gegevn voor de verzelfstandiging. Er is geen excuus mogelijk, spijt me voor jou EvdD.

ecologiste | 28-03-12 | 18:43

boy_wulfe | 28-03-12 | 18:30

Heel gemakkelijk omdat de PvdA altijd voorgaf vertegenwoordiger te zijn van de gewone man met zijn confectiepakkie an.
De complete top van deze in en in slechte partij heeft zich siinds begin jaren 70 vergrepen aan de Nederlandse volksziel en deze volledig verneuqt.

ecologiste | 28-03-12 | 18:40

Wel ja de,lijn Arnhem - Winterswijk wordt criterium voor alle vertragingen bij de NS.Nou dan weet ik er nog wel één : De lijn Westerbork- Auschwitz anno 1943. Toen werkten ze ,net als later in Japan met "in-duwers" : Je ramt de reiziger zo snel mogelijk de trein in en op de bestemming er zo snel mogelijk weer uit.

Dolphi | 28-03-12 | 18:38

"Gedisciplineerder reizigersgedrag is volgens het onderzoeksrapport een van de factoren die kan helpen bij het verminderen van de vertragingen" Yeah right, of dat ooit gaat werken. Wat ProRail eigenlijk zegt dat reizigers als anonieme lafbekjes moeten als lemmingen in een trein moeten springen, zonder zich te bekommeren over moeders met kleine kinderen, ouderen of weet ik wat. Merkwaardig onderzoek.

brutus68 | 28-03-12 | 18:37

@Stormageddon | 28-03-12 | 18:30

De privatisering die over jouw (en mijn) rug plaats heeft gevonden.

Democratie heet dat. Wen. Er. Maar. Aan.

Reinaert | 28-03-12 | 18:36

@ZKH EénOog | 28-03-12 | 18:25

Je ziet het nog te krap. Primaire voorzieningen behoren door de overheid geregeld te worden. Gas. Water. Riolering. Electriciteit. Telecom. Gezondheidszorg. Openbaar vervoer. The works.

Al die dingen die wij dagelijks nodig hebben en waartoe wij (zoals in het geval van de gezondheidszorg) zelfs VERPLICHT worden horen niet thuis bij commerciële uitbaters / uitbuiters.

En dat is inderdaad niet communnistisch maar realistisch.

Reinaert | 28-03-12 | 18:34

@maraboe | 28-03-12 | 18:19
Eens, maar er zijn meer enkelspoortjes waar het wel goed gaat, toch? (richting enkhuizen bv)

nuckin*futs | 28-03-12 | 18:33

@Superior Bastard | 28-03-12 | 18:16
Noem het wat je wilt, maar het is *geen* privatisering.

Stormageddon | 28-03-12 | 18:31

@ecologiste | 28-03-12 | 18:09 | + 0 -
Dus ondanks dat drie partijen hiervoor verantwoordelijk waren, en de minister van de vvd was, is het toch de schuld van de alleen pvda? Leg dat eens uit ajb

boy_wulfe | 28-03-12 | 18:30

@Reinaert | 28-03-12 | 18:18
Ik ben anders nog nooit voor een aandeelhoudersvergadering van NS, Pro-Rail, PTT/KPN of welk "geprivatiseerd" staatsbedrijf dan ook uitgenodigd. Vreemd. Ik heb ook nooit bericht gehad dat mijn aandeel zonder mijn medeweten vooraf is verkocht.
Welke privatisering hebben we het dan precies over?

Stormageddon | 28-03-12 | 18:30

Maar dat is een oud terugkerend riedeltje. Spoormensen zouden zo graag zorgen dat de treinstellen hun kilometers gemaakt hebben zodat ze weer op tijd in de werkplaats aankomen. Het vervoeren van passagiers is daarin een verstorende factor, er moet soms materieel bijgesteld worden om extra vervoersstromen aan te kunnen, en dat verstoord de omloop. Op het lijntje R'dam Hofplein - Den Haag hoefde je je vroeger niet te haasten van de conducteur, als hij een mevrouw met wapperende jas aan zag komen rennen, was het "rustig mevrouwtje, we hebben geen haast". Maar dat was vroeger, nu rijdt daar iets wat op een tram lijkt. Bovendien is het dubbelspoor.
Winterswijk - Arnhem is een grotendeels enkelsporige lijn, als je daar op bepaalde plekken vertraging maakt, werkt dat door op de uitvoering van de dienst. Dus heeft ProRail gelijk: het beste is om maar zonder passagiers te rijden, dan is het aanhouden van de dienstregeling het makkelijkst

hotnot | 28-03-12 | 18:30

Even tussendoor - komt er nog een Catshuis debacle toppik? Fuck die verplichte NS bash shizzle, alsof ik daar ooit mee van doen heb. Nog een half uurtje, dan ben ik out.

Ashtrey | 28-03-12 | 18:29

@Superior Bastard | 28-03-12 | 18:02

OV... Op zijn minst het netwerkbeheer, want dat ligt op publieke grond. Geld ook voor het netwerkbeheer van electriciteit, water en gas overigens. En voor de ether.

En als bedrijven die publieke middelen commercieel willen uitbaten, is dat best, maar tegen vergoeding, en naast een basisversie gerund door de overheid (of nog liever: een door het volk verkozen EN onder voorwaarden AF TE ZETTEN beheerder) waartegen ze met gemak moeten kunnen concurreren...

Scheelt een hoop heisa, falend OV, telecommaffia, etc.

En nee, dat is GEEN communisme. Dat is effectief uitbaten van publieke middelen door een publiek orgaan. En dat publiek zijn wij nu eenmaal allemaal.

ZKH EénOog | 28-03-12 | 18:25

@maraboe | 28-03-12 | 18:19

Het traject Arnhem-Winterswijk ligt er al een eeuwigheid. Je zou toch verwachten dat men dan ondertussen wel in staat zou zijn daartoe een fatsoenlijke dienstregeling in elkaar te fröbelen, de beperkingen van dat lijntje kennende.

Conclusie: vul zelf maar in.

Reinaert | 28-03-12 | 18:22

arnhem winterswijk is enkelsporig, wisselen op stations, treinen moeten op elkaar wachten geeft dus snel vertraging. Conclusie flut onderzoek.

maraboe | 28-03-12 | 18:19

ecologiste | 28-03-12 | 18:09 | | Reageer+ |
0
Lieverd, de minister is hoofd- en eindverantwoordelijke voor beleidsbeslissingen.

Einde van de Domheid | 28-03-12 | 18:18

@Stormageddon | 28-03-12 | 18:15

Ja. We mogen namelijk collectief opdraaien voor de ontstane verliezen. Winst zal er nooit gemaakt worden, daar zorgen de dertien bestuurslagen binnen dergelijke bedrijven wel voor. Bukt u maar. Zoals u iedere dag al bukt.

Reinaert | 28-03-12 | 18:18

Ergo elke treinreiziger die ooit nog PvdA, VVD of D66 stemt schiet in zijn/haar eigen voet!

ecologiste | 28-03-12 | 18:17

Stormageddon | 28-03-12 | 18:14 | + -1 -
Dubbelfaal, zowel uitvoering als controle.

Superior Bastard | 28-03-12 | 18:16

Only in the Banana-Netherlands!

Banana-Hollandia | 28-03-12 | 18:16

@Superior Bastard | 28-03-12 | 18:14
Welke privatisering? Hebben wij, de burgers, allemaal een aandeel gekregen in de staatsbedrijven?

Stormageddon | 28-03-12 | 18:15

@The Russian | 28-03-12 | 18:12
Privatisering met 100% overheidscontrole. Juist.

Stormageddon | 28-03-12 | 18:14

Stormageddon | 28-03-12 | 18:12 | + 0 -
Nee, de privatisering daarentegen..

Superior Bastard | 28-03-12 | 18:14

Superior Bastard | 28-03-12 | 18:09
.
Inderdaad, kon even niet op komen wat de overheid de laatste jaren allemaal heeft geprivatiseerd ( met alle gevolgen van dien )

The Russian | 28-03-12 | 18:12

@The Russian | 28-03-12 | 18:07, Superior Bastard | 28-03-12 | 18:09
Hè ja. Communisme, dat was immers een enorm succes.

Stormageddon | 28-03-12 | 18:12

"Pro"Rail (iets klopt er niet in die naam) moet niet zeuren.

Dat ze dat vervolgens wél doen heeft te maken met de in dit land kennelijk verplicht gestelde denkwijze dat alles maar dan ook werkelijk alles de schuld van de burger is. Dat het vervolgens diezelfde burger is die het hele ongemak financiert boeit niet. Voor de prijs van de gemiddelde treinreis financier je namelijk ook een prachtige automobiel. Waar je dan vervolgens mee in de file staat, maar dat mag de pret niet drukken.

Dit land kan zo veel beter. Zonder "private" staatsbedrijven.

Reinaert | 28-03-12 | 18:10

Einde van de Domheid | 28-03-12 | 18:01

Jorritsma was minister maar de PvdA ging mee net alks D66 en VVD.
PvdA = een benden volksverlakkers waar ik geen brood van lust. Dat D66 en VVD voor waren is logisch maar de Kokkie/ kok en de zijnen houd ik verantwoordelijk voor het verraad van het publieke domein. daar vermag Samsom niets aan te veranderen.

ecologiste | 28-03-12 | 18:09

The Russian | 28-03-12 | 18:07 | + 0 -
Onderwijs, huisvesting.

Superior Bastard | 28-03-12 | 18:09

Waarom geen rolluiken over de hele lengte van de trein i.p.v. deuren?

zovoklets | 28-03-12 | 18:09

Gratis tip van Armins strategy consultants group: zet een krachtige locomotief voor de passagierstrein en bind daaraan de goederenwagons vast die 's nachts niet kunnen rijden. Kun je vervolgens ook wat langer wachten op de stations zodat opa niet wordt gecrusht tussen het perron en de deur.

Armin Langbaard | 28-03-12 | 18:08

Mooi topicplaatje. Ik zat een paar wagons verder en ik kan je verzekeren dat het een rotklap was.

Piep van Poep | 28-03-12 | 18:08

Superior Bastard | 28-03-12 | 18:02 |
.
Niet alleen de spoorwegen hoor.

Zorg
Hulpverlening

The Russian | 28-03-12 | 18:07

Superior Bastard | 28-03-12 | 18:02 |

Het OV ís in handen van de overheid.

zovoklets | 28-03-12 | 18:05

@Eurotokkie | 28-03-12 | 17:52
Dat doen ze al.

Stormageddon | 28-03-12 | 18:04

Ik heb nooit begrepen waarom de dienstregelingen niet aangepast worden aan het feit dat er soms meer mensen moeten instappen.
In de spits, als er ongeveer 100 mensen per deur zich naar binnen en buiten willen wurmen, verwacht je als NS toch niet dat je net zo kort als normaal stilstaat bij een station?? Pas je dienstregeling dan aan aan de feiten en bereken die minuut of 2 extra op het perron gewoon door in je dienstregelen for God's sake!!

gruzelement | 28-03-12 | 18:02

OV hoort gewoon in handen van de overheid te zijn.

Superior Bastard | 28-03-12 | 18:02

ecologiste | 28-03-12 | 17:55 | | Reageer+ |
-1

Dat was toch die mevrouw die deze week 100 jaar is geworden?

Einde van de Domheid | 28-03-12 | 18:01

Ik haat die kleautzakken die de deur voor mij openhouden! Paupers! Laatst hoorde ik van mijn bejaarde buurvrouw ook al dat zon hufter in de trein zijn zitplaats aan haar aanbood... opsluiten dat volk!

yes wee kend | 28-03-12 | 18:00

De volgende trein is net weg (Freek de Jonge) Tsja.

rechtvaardigerechter | 28-03-12 | 17:57

|Eindelijk geen CDA..

ecologiste | 28-03-12 | 17:56

In 1995 besloot het kabinet Kok I tot verzelfstandiging van de Nederlandse Spoorwegen.
Welke kuch idioten eh ideologen waren dat?
PvdA
VVD
D66

Jajajaja.
Dus nu graag met terugwerkende kracht terugbetalen wat gij ons hebt aangedaan rapalje!!
nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Kok_I

ecologiste | 28-03-12 | 17:55

Deze woorden werden uitgesproken als agendapunt 2.
Punt 3 waren de bonussen voor dit jaar.

Einde van de Domheid | 28-03-12 | 17:54

Integelt:
"Zij zijn zelf schuldig aan het feit dat wij niks kunnen."

Einde van de Domheid | 28-03-12 | 17:52

Misschien moet de NS samen met ProRail overgaan tot veevervoer .

Eurotokkie | 28-03-12 | 17:52

Ja. Met "marktwerking" in oude staatsbedrijven moet je niet raar opkijken als het "bedrijf" zijn klanten kwijt wil omdat ze de processen verstoren. De "marktconforme" salarissen komen immers toch uit de subsidiepot.
Helaas mag je dit niet langer de "puinhopen van paars" noemen, dat geeft gegrom en gemor aan de "goede" kant van de fatsoenskloof.

Jan Passant mk2 | 28-03-12 | 17:50

Sorry iedereen voor het openhouden van de deur! Ik neem aan dat ProFail en de NS nu de schade op ons zal gaan verhalen?

Gebruikers massaal de schuld geven van alle vertragingen door op oneigenlijk gebruik te wijzen van de noodvoorziening op de deuren is de grootste faal die je als diensten/product-leverancier kunt produceren. Toch nog iets gelukt ;)

Muhahabarak | 28-03-12 | 17:50

Wat maken al die hoogopgeleide bovenmodaal verdienende audi A1 rijders zich hier toch druk over het ov.
Kan me werkelijk gestolen worden.Deed het vroeger als student en toen trok ik er ook een halve avond voor uit om ergens te komen.

miko | 28-03-12 | 17:48

De oplossing: treinstellen zonder deuren zodat reizigers niet meer kunnen instappen en de boel ophouden.

mayor_pickwick | 28-03-12 | 17:46

@hooliganica hollandi | 28-03-12 | 17:43
geinig, zo werkt dat ook altijd bij mij in de auto, de aankomsttijd ligt altijd 15 minuten later dan mijn uiteindelijke aankomsttijd

Den Meester | 28-03-12 | 17:46

@Geenstijlfiguur | 28-03-12 | 17:42
3x aanrijding met een persoon. dat klinkt niet goed. Ik heb de AEX niet gezien, gaat er iets mis of zo?

Den Meester | 28-03-12 | 17:45

@Biff Eagleburger | 28-03-12 | 17:41
probleem is dat er dan geen zak was gebeurd Biff, want die trein gaat dus niet voor- of achteruit. hahahaha.

Den Meester | 28-03-12 | 17:43

Er bestaat zoiets als aankomsttijd en vertrektijd.
Als de trein iets te laat vertrekt dan rijdt ie wat harder om op het volgende station op tijd te zijn.
kortom: er is ruimte zat om korte vertragingen op te vangen , daar is het systeem/reistijdenschema ook naar ontwikkeld.

hooliganica hollandi | 28-03-12 | 17:43

Op dat traject houd je juist de deur voor andere open omdat je niet weet of er uberhaupt nog een volgende trein rijd!

SanderN | 28-03-12 | 17:43

En inmiddels meldt www.ns.nl/storingen/index.form dat er deuren openstaan tussen Utrecht en Arnhem, Utrecht en Rhenen, Roosendaal en Breda en tussen Haarlem en Zandvoort.

Geenstijlfiguur | 28-03-12 | 17:42

Als ik in Winterswijk zou wonen was ik onder die trein gesprongen.

Biff Eagleburger | 28-03-12 | 17:41

wat een ongelofelijke debielen zijn het daar toch, bij prorail. Het verbaast me ieder topic weer. Gelukkig heb ik mijn heilige koe van Amerikaanse makelij.

Den Meester | 28-03-12 | 17:41

Subsidiekraan dichtdraaien, dan is het gauw over met die 'gele banaan'.... brandstof naar 3 euro de liter, wat zal het rustig zijn op de weg en druk op het fietspad

Fatwabuster | 28-03-12 | 17:41

Je zou toch verwachten dat politiek Den Haag (hallo Alexander, hier kan je je echt druk om maken!) dit toch wel het summum van ProFail is.

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 17:41

@mezelf 17:39:

Beheerd, lul. Beheerd...

ZKH EénOog | 28-03-12 | 17:39

Al die reizigers ook met hun rugzak vol bladeren.

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 17:39

@Kialna | 28-03-12 | 17:36

Maar het traject wordt beheert door...?

Juist: ProRail.

ZKH EénOog | 28-03-12 | 17:39

Natuurlijk kunnen de problemen niet aan de NS of ProRail liggen, dan zouden de bestuurdersbonussen in gevaar komen.

rara | 28-03-12 | 17:38

Dat ze er mee naar buiten durven komen zegt genoeg.
Stelletje faalhazen.

Jackanders | 28-03-12 | 17:37

"... ProRail: treinreiziger zelf schuldig aan vertraging..."

Niets tegen in te brengen: niemand dwingt je dat ding in te stappen...

ZKH EénOog | 28-03-12 | 17:37

"Zo werkt dat bij de NS en ProRail."
Sorry GS, maar op Arnhem - Winterswijk, het ramptraject wat er dagelijks uit ligt, rijdt Syntus. Doe je huiswerk Quid.

Kialna | 28-03-12 | 17:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken