Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cartoonmagnieten gaat DOORRR

GedemoniseerdeKwetsen.jpgAh, we gaan weer eens magnieten. Tere zieltjes die reuze snel gekwetst zijn door andere meningen zijn op de één of andere manier altijd bikkelhard in staat om andermans vrijheden kapot te maken. Deze keer betreft het een een cartoon over Joden. De kutmoslims annex kalifaatbrengers van de AEL hadden een cartoon gepubliceerd op hun website. Een plaatje van twee joden die de Holocaust aan het geschiedvervalsen zijn. Nou, kom er maar in, boosjoden. En jawel, de gegriefde keppeldragers waren natuurlijk niet aan te slepen. Schande, boehoehoe, het zal JOUW barakgenoot maar zijn die door zo'n schoorsteen wordt geblazen, etcetera. En dan waren dit nog joden he. Gekwetste moslims reageren nog veel brisanter op spotprentjes. Tja, jammer, rol die tenen maar kilometerslang uit, altijd wel iemand die er op wil stampen. Zo gaat dat in een land waar iedereen vrij is om te zeggen wat hij wil. Er zijn nou eenmaal bepaalde onvervreemdbare rechten en meestal is dat leuk en handig en oja, een teken van beschaving. Soms heeft iemand anders weleens een ontzettende KUTmening over het volk waar u toe behoort, een god die u aanbidt of maakt iemand zomaar een grap die u 'echt niet vindt kunnen.' Dat steekt. Is even slikken. Vrijheid heeft een prijs en dat is een incassomomentje. Maak een kutopmerking terug tegen de grafbak die u zo duchtig heeft gekwetst en over tot de orde van de dag. Het zou zo mooi kunnen zijn he. Maarja, de Nederlandse wet staat nog bol van de achterlijke artikeltjes waarmee vingerwapperend dramtuig hun gelijk kan halen. En zo lang er nog rechters zijn die menen dat het 'buitengewoon krenkend' zijn van meningen of grappen een goede reden is om die dan maar te verbieden, hebben de duistere pre-middeleeuwse woestijnsektes de facto gewoon de macht in handen. Of het nou geitenneukers, gierige haakneuzen of pedomijters zijn.

Reaguursels

Inloggen

"Of het nou geitenneukers, gierige haakneuzen of pedomijters zijn."

Tja, wat moet je hier nou mee. Ies geintje? Slaat eigenlijk allemaal nergens op wat de meeste mensen roepen. Als je 'haatfabriek' roept, dan zeg je niks. Is beledigend, maar voor moslims is een moskee een religieuze ervaring waarin een conservatieve levenstijl wordt gepropageerd. Vinden ze je gewoon een domme boerenlul, en heb je maar weer eens aangetoond dat hun cultuur superieur is aan de onze, want zij zijn wel fatsoenlijk. Zelfde als je 'geitenneuker' roept, ben je weer een domme boerenlul.

Dat ze nou zelf een fatsoenlijke keuze maken, dat kun je ze niet kwalijk nemen. Ze mogen zelf weten hoe ze hun leven inrichten.

Waar je je wel zorgen over kunt maken is dat vanuit een superioriteitsgevoel sommige jongetjes westerse meiden 'sletten' vinden, en mannen 'verkrachters'. Want dat gaan ze dan zelf oplossen, gaan ze gewoon matten omdat ze hier geen rechten hebben om dat anders aan te pakken.

Dus noem ik hun gewoon geil, moeten ze zelf maar uitzoeken wat ze daarmee doen, en hun waarden flauwekul. Als ze dan weer gaan matten, tonen ze aan dat het allemaal niet samen gaat.

teletub | 28-03-12 | 13:33

nanninga: pedomijters, hier toch niet ter zake? Of moest het van de baas?

bruine kikker | 28-03-12 | 13:03

Nanningaatje kon het weer niet laten met haar "pedomijters". Wel goed gevonden overigens, maar hier toch weer "er met de haren bijgesleept". Nare herinneringen?

bruine kikker | 28-03-12 | 13:02

stormageddon 19.57: Sinds wanneer is het Judaïsme een "grote" godsdienst?

bruine kikker | 28-03-12 | 12:59

´Zolang er mensen zijn die menen dat rechters het ´buitengewoon krenken´ en ´grappen´ moeten legaliseren, hebben duistere ´sektes´ gewoon de macht in handen.´

hawie | 28-03-12 | 10:45

@aktivist
Blijft moeilijk hoor, het verschil tussen geloof en ras. Christen word je, en kun je ook besluiten niet meer te zijn. Joods ben je, ook als je niet gelooft. Was je moeder joods, stond jij in de gaskamer ook al wist je niet eens wat Chanoeka was. En dat is nu ook precies het pijnpunt in deze hele discussie. Maar ja, nuance he. Houden we tegenwoordig niet meer zo van.

medusa324 | 28-03-12 | 09:32

medusa324 | 28-03-12 | 08:44 |
Gristenen kwetsen is tegenwoordig niet meer leuk. Vroeger kwam je er nog voor op de brandstapel, maar tegenwoordig halen ze inderdaad hun schouders op en worden links en rechts ingehaald door de twee andere woestijnsektes.

Aktivist | 28-03-12 | 09:06

Als blijkbaar alles moet kunnen worden gezegd in het kader van VRIJHEID BLIJHEID kan iemand mij dan uitleggen waarom GS een Joris in dienst heeft? Kwetsen is toch zo lekker?? Of is het kwetsen van de ene bevolkingsgroep lekkerder dan een andere?

medusa324 | 28-03-12 | 08:44

Briljant, Nanninga!

Tabernakel | 28-03-12 | 08:20

holocaust wasda ? niet gezien dus geloof ik het ook niet.
Vrije mening dus sterf.
Oeii nu ben ik zeker antisemit 'pas op voor cidi'

Ik hou liever een minuut stitle voor de slachtoffers dat elke dat doodgaan door mongulen in autos motoren en noem maar op, daar horen we nooit wat van terug .

Maar als de joden echt zo zijn vergast he?
Dan had iemand wel een goed reden om zoiets uit te flikken of niet ? nooit bij nagedacht, waarom zo veel aandacht aan massamoord ? terwijl het makkelijker kon, TOEN OOK JA!

Er is dan zeker iets dat we over het hoofd hebben gezien, dankzij hitler zijn er toch heel wat goeie dingen hier op moeder aarde gekomen > HERDENK HEM !
Dat doen we nu sinds het vinden van de dino botten, het is altijd nog een vraag ( nooit vastgesteld )
Hoe en waarom zijn ze allemaal dood, wetenschappers zijn nog steeds bezig om een punt op de i te zetten.

Maargoed minkuddos komt u maarhe.

Als iedereen nou elkaar met rust laat goedverdomme ...
Nee mijn geloof is beter dit dat, ik weet nog dak vroeger zei: ja mijn vader kan jou vader inmaken ! da was leuk :)

R.B.Bender | 28-03-12 | 00:39

Vergeet de Zarathustra volgers niet. Dat is pas tuig van de richel.

GödelsRevenge | 28-03-12 | 00:36

bbrussen | 27-03-12 | 19:39 |
"Ofwel je vindt dat je mensen niet moet kwetsen, of wel je vindt dat dit wel mag."

Idd, that's the question en naar mijn bescheiden ervaring hebben mensen minder moeite met het kwetsen van anderen, dan dat ze zelf gekwetst worden.

Strangetown | 28-03-12 | 00:26

ZKH EénOog | 27-03-12 | 23:44 | + 1 -
Volledig mee eens. Tevens een prachtig artikel van Kustaw Bessems.

de euro middenweg | 28-03-12 | 00:17

@medusa324 | 27-03-12 | 22:26

Ja. Vrijheid is alles mogen zeggen. OOK als jij er van moet kotsen. Iets dat jouw 'principiële' preek in combinatie met die afsluiter evengoed kan bewerkstelligen. Dat hangt maar net van je 'kwetsbaarheidsgrens' af, he?
En toch heb je het voorlopig maar gezegd.

Verder wat Kustaw Bessems zegt: www.depers.nl/binnenland/600795/Vrijhe...

ZKH EénOog | 27-03-12 | 23:44

Psychotische [email protected] | 27-03-12 | 22:21 |

Fijn dat je jezelf in de gaten hebt, antisemithische psychoot.

Blob | 27-03-12 | 23:33

Wat medusa324 | 27-03-12 | 22:26 zegt.

Blob | 27-03-12 | 23:17

voor de domme Nederlanders onder ons, Profeet Mohammed is geen god.

Leuk cartoontje, heb wel gelachen. jongens, dit is humor. of je er nu mee kan lachen of niet. veel juden die zich meteen op de tenen getrapt voelen :D

wie de bal kaatst, kan ze terug verwachten, zo simpel is dat.

Haadzaaijer | 27-03-12 | 22:49

Het zal best zo zijn dat vrijheid betekent dat lullige cartoons elk onderwerp mogen hebben, maar dat betekent nog niet dat ik daar heel blij van word. Een holocaust-ontkenner die zichzelf verpakt in een satirejasje, nee bedankt. Ik word er net zomin blij van als van het feit dat Amsterdamse joodse scholen beveiliging nodig hebben en dat Amsterdamse joden in bepaalde buurten van hun eigen stad niet herkenbaar als jood over straat kunnen. Volgens mij hadden we met z'n allen afgesproken: dat NOOIT meer. Nou, die belofte met onszelf hebben we mooi verbroken. En laten we nu dan ook maar doen alsof het ontkennen van de holocaust het summum van vrijheid is. VRIJHEID? Zum kotzen.

medusa324 | 27-03-12 | 22:26

ach, er zijn nog steeds herstel betalingen gaande wegens de "geleden" schade. Ben benieuwd wat voor een prijs ze hier weer aan hangen.
Zolang er klinkende munt uit gelagen kan worden zijn ze slachtoffer. Als ze er maar aan kunnen verdienen.

-weggejorist en opgerot-

jjvoerman | 27-03-12 | 21:51

Lekker stukje dit.

BassieNietAdriaan | 27-03-12 | 21:07

pius | 27-03-12 | 20:47 |
Dat is zowaar een leuke voetbalgrap uit jouw toetsenbord!

dosis | 27-03-12 | 20:58

@Einde van de Domheid | 27-03-12 | 20:46
"Alleen als je geld hebt, is de vrijheid niet duur"

Petrus de Rewa | 27-03-12 | 20:51

@Petrus de Rewa: eens!!

Byter | 27-03-12 | 20:49

@dosis | 27-03-12 | 20:41

Misschien zou je het moeten worden na zondag;)

pius | 27-03-12 | 20:47

Ach, de hardste Jodenmoppen heb ik horen vertellen door mijn semitische vrienden.

Petrus de Rewa | 27-03-12 | 20:47

Petrus de Rewa | 27-03-12 | 20:44 | + 0 -
Dat vind ik ook, maar ik vraag me af of bij iedereen wel eens een incassoburo langsrijdt, of bij sommigen nooit (of juist heel vaak).
Ik zoek daar nog steeds een antwoord op.
Wat denkt u?

Einde van de Domheid | 27-03-12 | 20:46

Mooi: "Vrijheid heeft een prijs en dat is een incassomomentje."
Die mag wel op een flyer.

Petrus de Rewa | 27-03-12 | 20:44

pius | 27-03-12 | 20:23 |
Ik ben niet Joods. Dat je het ff weet.

dosis | 27-03-12 | 20:41

Sinds we niet meer op een t-shirt mogen zetten dat de politie corrupt is leven we NIET meer in een vrij land.

maraboe | 27-03-12 | 20:41

Mmm, ik meen dat Bassiehof laatst ook iets magnieterigs in zich had over de cartoon van Jos Collignon.

Uriël Fack | 27-03-12 | 20:41

Kan ik hier uit concluderen dat zelfspot in de voorhuid zit?

Zure prak | 27-03-12 | 20:35

@pius | 27-03-12 | 20:32

Voyeur?

Tsss.

pius | 27-03-12 | 20:33

Maar communisten, werkschuw volk, zigeuners, homo`s en noem ze maar op... Hoor je nooit! /Godwin

DoctahDie | 27-03-12 | 20:33

@Pa Cartwright | 27-03-12 | 20:19

Klopt. Kwetsen en kwaliteit zijn als een een fetisjist en gordijnen.

Je weet;)

pius | 27-03-12 | 20:32

Ik wist(link 1)niet dat joden een ras waren,mij is alleen bekend dat als je jood bent ongeacht je ras een sprookjesboek als levensgids gebruikt.
Moslims(link 2) staan er om bekend een ander sprookje te geloven,een gewelddadig sprookje dat veel leed veroorzaakt,de teller loopt nog en is al ver voorbij wat de Nazi's hebben aangericht.
Voor wat in de derde link wordt genoemd blijft het bij een beetje plagerij dat ieder voor zich wel begrijpt.
Ik niet anders concluderen dat de rechter zich voor een karretje heeft laten spannen waar niemand beter van wordt.
Moddergooien is immers van alle tijden en een gerechtshof kan diens tijd wel beter gebruiken dan het scheidsrechtertje spelen over die kleuters in de zandbak.

Beëlzebul | 27-03-12 | 20:31

Pa Cartwright | 27-03-12 | 20:23 |
Wat jij wilt joh... Gelukkig kom jij met scherpere teksten.

Doc Damage | 27-03-12 | 20:30

OT, Richard de Mos is weer echt op dreef, en daarvoor nog een motie van wantrouwen van truttemut Leijten, P24 lachen.

smdyasc | 27-03-12 | 20:30

@ pius | 27-03-12 | 20:23
Ghehe.

Pa Cartwright | 27-03-12 | 20:26

@bbrussen | 27-03-12 | 19:39 | + 0 -

Is bespotten en ontkennen hetzelfde? Ik kan de holocaust bespotten zonder het te ontkennen. Ben trouwens wel verbaasd dat de uitspraak van het hof over krenking en belediging gaat. Zocht het zelf meer in de ontkenning.

Mandril | 27-03-12 | 20:24

@Doc Damage | 27-03-12 | 20:18
In de zandbak is dat geen keuze hoor! Daar is het een cultureel religieuze opdracht!

deraderendraaien | 27-03-12 | 20:23

De Joden die ik ken hebben altijd geluk.

Dus daar zal het wel niet over gaan.

pius | 27-03-12 | 20:23

@ Doc Damage | 27-03-12 | 20:18
Holle frase.

Hoe men er vervolgens mee omgaat, is van méér betekenis.

Pa Cartwright | 27-03-12 | 20:23

@Doc Damage
Hear hear. Mensen die mij willen beledigen wil ik niet kennen. En mensen die ik niet ken, kunnen mij niet beledigen.

Montgomery Burns | 27-03-12 | 20:22

Waardoor raakt een fappende alcoholische pornograaf nou door gekwetst.
Of een andere vraag, welk vraag sneed mevrouw nanninga door haar ziel.
Wat was haar incassomoment? (Of dat van Pritt, Quid Brusselmans...)

Einde van de Domheid | 27-03-12 | 20:21

@ Avalon | 27-03-12 | 20:13
Mwoah, weinig subtiel.

En een weinig subtiele cartoon is in de regel vrijwel zelden een goede cartoon. Ongeacht de thematiek.

Pa Cartwright | 27-03-12 | 20:19

En ik zeg altijd maar: gekwetst zijn is een keuze.

Doc Damage | 27-03-12 | 20:18

Ion Susai | 27-03-12 | 19:04 |
Nee, Joden walsen gewoon hele wijken plat die niet van hun zijn. Maar goed... Waar twee vechten... Verder spijker op z'n kop verhaal. Waarvoor +1

Doc Damage | 27-03-12 | 20:17

@ Avalon | 27-03-12 | 20:07
Says No

Pa Cartwright | 27-03-12 | 20:12

Mensen die de holocaust hebben ervaren en het hebben overleefd zullen waarschijnlijk niet zo snel meer gekwetst zijn, zij vinden die grappenmakers alleen maar zielige mietjes die respectloos zijn.

Mensen die zich gekwetst voelen door een aanval op hun godtje, onderschatten zijn macht door te denken dat hij zelf de aanvaller niet aan kan omdat ze hem een mietje vinden.

deraderendraaien | 27-03-12 | 20:07

@du Roi Soleil | 27-03-12 | 19:38


Vertel dat de Palestijnen maar eens.

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 20:06

M'n vader is in de hongerwinter geboren en heeft daardoor z'n leven lang allerlei kwaaltjes gehad (zwaar ondervoed destijds).
En toch... vrijheid van meningsuiting ueber alles en zeker > elke k u t religie. Als je de holocaust ontkent, ben je een sukkel 1e klas. Maar je doet maar.
Mein kampf zou ook niet verboden moeten zijn (3 werf hoera in deze voor Ronald Plasterk, helaas dacht de 2e kamer er anders over).

vip33 | 27-03-12 | 20:05

Mogen we al wel cartoons maken over de kruistochten of ligt dat ook nog gevoelig?

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 20:04

De belangrijkste bronnen van haat, discriminatie, slavernij zijn zelf vaak ook het snelst beledigd en de belangrijkste voorstanders van censuur.
Ik bedoel dan natuurlijk de 4 grote wereldreligies: Christendom, Judaisme, Islam en Socialisme.

Stormageddon | 27-03-12 | 19:57

@bbrussen Waarom is er geen middenweg? Wellicht geen principiële middenweg maar waarom zouden we principieel moeten zijn.. Ik ben het met je eens dat het geschiedenis argument zwak is. De holocaust zou een hele andere geschiedenis hebben gehad als de Nazis hadden gewonnen.

v.doing | 27-03-12 | 19:56

Het is natuurlijk pijnlijk geconfronteerd te worden met een "grap" als je halve familie is uitgeroeid.Daarom niet moeilijk begrip op te brengen voor het indienen van een klacht.Gevoel van ongenoegen inzake afbeelden van profeet raakt de gelovige totaal niet in zijn persoonlijk leven en is dus een zelf gegenereerd leed.

De AEL slaat de plank dan ook volledig mis door te denken dat met plaatsen van antiholocaust spotprent aangetoond kan worden dat het westen met twee maten meet.
Deden we dat maar dan zouden alle moslims het land uitgezet kunnen worden,zoals ook alle joden uit de Arabische landen werden gejaagd.
Wel is zeer vreemd ; het vermoorden van mede moslims door moslims tijdens rellen omdat het "duivelse westen" moslims "beledigd" door het maken van een tekening. Trouwens AEL wat is dat ook al weer ? Die Belgische splinter die als grootste succes ooit 0,90% van de stemmen kreeg in België

peter de bond | 27-03-12 | 19:55

@bbrussen | 27-03-12 | 19:39

Zo zie je maar weer. Die Bennekomse inteelt mag dan overduidelijk effect hebben op het uiterlijk maar niet op de hersennen...

*vooroordeel laat varen*

Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 19:51

Een grap (elke grap) over de Holocaust getuigt van slechte smaak. De AEL maakt zichzelf belachelijk en volkomen ongeloofwaardig door grappen te maken over het aantal slachtoffers van de holocaust. Maar nog steeds valt het onder de vrijheid van meningsuiting.

de euro middenweg | 27-03-12 | 19:50

Tja, ergens moet de discussie een keer eindigen. Islamistische ideeen en westerse ideeen zijn gewoonweg niet verenigbaar. Ik heb ook geen zin om mensen dodelijk te beledigen, maar het mag. En eigenlijk moet je het doen, omdat het mag. Dus niet om ze te beledigen, maar om duidelijk te maken hoe de zaken liggen, het gaat niet anders.

En als iemand zich beroept op Islam omdat hij/zij een misdaad pleegt, -ofwel uit berouw, ofwel uit motief- kun je er al helemaal niets meer mee. Want als mogelijk motief is hij met een mindere straf de held voor een deel van de gemeenschap, en als je hem zwaarder straft neem je dat motief serieus -start je weer een oorlog-.

Je kunt er gewoon helemaal niets mee.

teletub | 27-03-12 | 19:47

@ du Roi Soleil | 27-03-12 | 19:38
Louter anti-moslim schijfseltjes op GS; zou dat jou op den duur niet vervelen?

Pa Cartwright | 27-03-12 | 19:47

@bbrussen | 27-03-12 | 19:39
Goed punt. Maar sommige mensen, culturen, groepen voelen zich veel sneller, vaker en meer gekwetst dan anderen.

Die hebben dus een korter lontje.

Dat is best vermoeiend. Ook voor zichzelf trouwens.

Bart_Bart | 27-03-12 | 19:46

Ik zie de combinatie cartoon en haatzaaien niet helemaal. Je lacht om die cartoon of je bent beledigd. Maar zou iemand, die Joden niet aardig vindt, hierdoor ineens de Joden gaan haten?? Wat is haatzaaien nou precies??

Graaf van Egmont | 27-03-12 | 19:45


Mandril | 27-03-12 | 19:29 | + -2 -

Ter aanvulling: geoorloofd voor hetgeen dat de AEL wilde aantonen, de dubbele moraal van het westen ten aanzien van joden/moslims als reactie op de Deense cartoons.

Grappen maken zou over alles moeten mogen.

Mandril | 27-03-12 | 19:45

Als Jood mag ik gaarne Shoahgebbetjes maken.

Bij voorkeur over Auschwitz.

Pa Cartwright | 27-03-12 | 19:43

bbrussen | 27-03-12 | 19:39 | + 1 -
Amen.

Superior Bastard | 27-03-12 | 19:41

Zo grappig, van die mensen die gaan uitleggen dat er een verschil zit tussen gekwetst voelen omdat een God is beledigd of gekwetst voelen omdat de holocaust wordt beledigd.

Het gaat om gekwetst VOELEN. De moslim VOELT zich op dezelfde wijze gekwetst als de jood. Daar zit verder geen onderscheid tussen hoor. Je kunt niet voor een ander bepalen of het gekwetst zijn wel of niet "acceptabel" is.

Ofwel je vindt dat je mensen niet moet kwetsen, of wel je vindt dat dit wel mag. Een tussenweg bestaat niet. Wie vindt dat je wel Allah mag bespoten moet ook vinden dat je de holocaust mag bespotten. Het ene geeft niet automatisch meer recht dan het andere.

Althans, in een ECHT vrij land, helaas niet in Nederland. Kennelijk.

bbrussen | 27-03-12 | 19:39

Ik zie maar zelden Joden of Katholieken massale haatdemonstraties houden, die doden veroorzaken, vanwege een cartoon of iets dergelijks.
Terwijl zij vaak veel gemener en harder aangepakt worden. Want de moslim wordt nog veel met rust gelaten, uit angst.
Maar GS moet tegenwoordig ook politiek-correct en fair&balanced zijn, dus gaat er geen gelegenheid voorbij om ook de Joden en Katholieken een sneer te geven.

du Roi Soleil | 27-03-12 | 19:38

Gaat met de SGP als medegedoger alleen maar erger worden.
Of was het medegedoogde?

Ven1V1d1V1c1 | 27-03-12 | 19:38

@Superior Bastard
Aanvulling: Zelfs als ze geen flauw idee hebben wat de holocaust is, heeft zoiets wel effect. Ze leren bijvoorbeeld: 'de holocaust is iets waar joden over liegen'

Gewinflipt | 27-03-12 | 19:35

Prachtig stukje tekst weer! Jimi carr zei ooit: 'Offense is taken. Not given.' Sums it all up

StevePiano | 27-03-12 | 19:34

Ik kan die holocaustgrappen niet waarderen. Heb ook een familielid verloren in treblinka....

Is van een wachttoren gevallen.

dorp am rhein | 27-03-12 | 19:33

@Superior Bastard
Veel mensen snappen misschien de grap niet, maar zien wel de boodschap: Joden liegen over de holocaust.

Gewinflipt | 27-03-12 | 19:32

Je gekwetst voelen omdat de god waarvoor je toevallig gekozen hebt wordt beledigd is iets anders dan je gekwetst voelen omdat iemand grappen maakt over je hele familie die vergast is. Dat eeerste is acceptabel en zelfs gewenst aangezien goden toch niet bestaan, dat tweede niet niet. Dit lijkt mij zo overduidelijk.

Gewinflipt | 27-03-12 | 19:31

Gewinflipt | 27-03-12 | 19:25 | + 0 -
Hoe kun je nu een grap over iets dat je niet kent serieus nemen? Je overschat de impact van een grap.

Superior Bastard | 27-03-12 | 19:30

de euro middenweg | 27-03-12 | 19:23 | + 0 -

Omdat de holocaust geen geloofskwestie is. Als de AEL een joodse profeet belachelijk maakt en dan de reacties test, ok, dat lijkt mij geoorloofd. Maar dat doen ze niet hè.

Mandril | 27-03-12 | 19:29

-weggejorist-

A.G.Nostic | 27-03-12 | 19:29

@de euro middenweg | 27-03-12 | 19:23 |

Dat is inderdaad een vreemde discrepantie. Mo heeft toendertijd heel erg zijn best gedaan de door hem aangerichte 'holocausts' onder zijn tegenstanders accuraat voor het nageslacht vast te leggen. Meten met twee maten is het. Niets meer niets minder...

Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 19:27

@De Euro Middenweg
'Waarom mogen Moslimcartoons wel en Holocaustcartoons niet? '

Omdat een grap over een verzonnen sprookjesgeest echt iets anders is dan een grap over 6 miljoen omgebrachte mensen.

Gewinflipt | 27-03-12 | 19:27

@De Euro Middenweg
'Waarom mogen Moslimcartoons wel en Holocaustcartoons niet? '

Omdat een grap over een verzonnen sprookjesgeest echt iets anders is dan een grap over 6 miljoen omgebrachte mensen.

Gewinflipt | 27-03-12 | 19:26

@Superior Bastard
Iedereen die zich een heel klein beetje verdiept in het onderwerp neemt zoiets niet serieus. Maar veel mensen doen dat niet (1/3 van de scholieren weet geloof ik niet eens wat Auswitsch is) en nemen zoiets wel serieus. Daarom mag er waar het gaat om geschiedvervalsing wel enige verantwoordelijkheid door overheden worden genomen. Met zeer grote slagen om de arm uiteraard, maar dit is zo'n essentieel punt dat je dit niet kunt laten gaan.

Gewinflipt | 27-03-12 | 19:25

Ik kan eerlijk gezegd niet echt lachen om die rabiate praatjes in die sprookjesboeken. Ik kan echter wel heel hard lachen om de mensen die de kletspraat er in letterlijk nemen. Dat dan wel weer...

Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 19:24

Veel mensen snappen gewoonweg niet dat beledigen en kwetsen wel valt onder de vrijheid van meningsuiting, maar bedreigen niet. Overigens heeft de AEL hier een punt dat de rechter met twee maten meet. Waarom mogen Moslimcartoons wel en Holocaustcartoons niet?

de euro middenweg | 27-03-12 | 19:23

Ken je die mop over die jood die naar Auschwitz ging?
Nou, die ging niet!
*doet even proef op de som*

King of the Oneliner | 27-03-12 | 19:23

Af en toe verlang je naar een Napoleon die met ferme hand eens wat feodale wetjes gaat afschaffen en een Grande Armée richting de Levant laat lopen.

de Bree | 27-03-12 | 19:21

Zullen we niet gewoon gelijk 60 miljoenmiljard van maken ? Joden in een slachtofferrol is een pleonasme.

Anarki | 27-03-12 | 19:21

Snap nog steeds niet waarom 'cartoon makend' Nederland alles geëscaleerd heeft na Gregorius Nekschot...

Geheel offtopic, zag net een heerlijke reclame!

www.youtube.com/watch?v=KoaDaB8nmzM

loerelau | 27-03-12 | 19:21

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 19:07
Jij gaat nu wel heel ver.

reageerbuis | 27-03-12 | 19:20

Gewinflipt | 27-03-12 | 19:16 | + -1 -
Mensen die dat beweren zijn op zichzelf al een grap. Kijk eens naar het linkjevan parsons 19:06. That sums it up.

Superior Bastard | 27-03-12 | 19:19

@Superior Bastard | 27-03-12 | 19:16
Dat was een grapje.

Maargoed, gelukkig span je tenminste geen rechtszaak aan.

Bart_Bart | 27-03-12 | 19:17

Niet veel voor nodig om dit soort doelgroepen op de kast te krijgen. Als je wilt kan je met een simpel potloodje, velletje papier, heilig boekje en een lucifertje zomaar wereld beroemd worden. Tsja.

rechtvaardigerechter | 27-03-12 | 19:17

Maar wat is nu het punt? Geschiedvervalsing dmv cartoons moet wel mogen? Is toch heel wat anders dan sprookjesfiguren belachelijk maken.

Common_Sense | 27-03-12 | 19:16

Ik ben buitengewoon gekrenkt door het feit dat er lieden zijn die in een opperwezen geloven. Waar kan ik mijn recht halen?

Willem VanDer Decken | 27-03-12 | 19:16

Bart_Bart | 27-03-12 | 19:13 | + 1 -
Wat jij wilt.

Superior Bastard | 27-03-12 | 19:16

@Superior Bastard
Een grap is niet een grap, grap is niet objectief gedefinieerd. Wat er gebeurd in die (spot)prent is de holocaust in twijfel trekken.

Gewinflipt | 27-03-12 | 19:16

Gewinflipt | 27-03-12 | 19:10 | + 0 -
Een grap is een grap. Het onderwerp bepaalt dat niet.

Superior Bastard | 27-03-12 | 19:14

@Superior Bastard | 27-03-12 | 19:12
Wat ben je toch weer een guurrechtse racist, die groepen tegen elkaar opzet en bovendien stigmatiseert.

Bart_Bart | 27-03-12 | 19:13

Stompzinnig van Geenstijl om het in twijfel trekken van een moord op 6 miljoen mensen gelijk te stellen aan het maken van grappen over een of andere niet-bestaande geest.

Gewinflipt | 27-03-12 | 19:13

Meldpunt Cartoons?

Banana-Hollandia | 27-03-12 | 19:12

Het kenmerk van die zandbakreligies, aangeboren verontwaardiging. Maar ondertussen zonder schaamte elkaar terroriseren. Walgelijk.
Dan toch liever onze ijzeren heinige christenen die over het algemeen hun schouders ophalen en rustig verder kwezelen.

Superior Bastard | 27-03-12 | 19:12

Overigens is er natuurlijk wel een groot verschil in agressief reageren tussen gierige haakneuzen, geitenneukers en pedomijters.

Bart_Bart | 27-03-12 | 19:11

Een grap over een waargebeurde massamoord is iets anders dan een grap over een niet bestaande god. Dat eerste daar mag je best voor veroordeeld worden, zeker als je ook nog eens in twijfel trekt of die massamoord echt gebeurd is. Als doe je dat zogenaamd grappig. Het is namelijk een gevaarlijke glijdende schaal waar je op terecht komt.

Gewinflipt | 27-03-12 | 19:10

Jammer dat de mening van de AEL niet wat beter bekend gemaakt mag worden. De AEL is namenlijk van mening dat iedereen vermoord moet worden voor het maken van een cartoon. Om dat te onderstrepen maakten ze zelf een cartoon.
Nu maar dikke tranen huilen omdat ze daar niet eens de volle straf voor krijgen. En dus ook geen 72 juffrouwen in een burka.

Jan Passant mk2 | 27-03-12 | 19:09

Laat mensen gewoon hun gekke meninkjes uiten, dan weet je precies hoe bepaalde (groepen) mensen denken. Heel verfrissend.

Bart_Bart | 27-03-12 | 19:09

nanninga schrijft leuk

très cool | 27-03-12 | 19:07

De Moslims hebben duidelijk Bandirah nog niet ontdekt.

Maar zodra ze die willen verbieden zal ik zelfs Bandirah verdedigen.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 19:07

Je zou er een ministerie voor op zetten.
Oh wacht!

gentle giant | 27-03-12 | 19:06

En ik vind dit een juweeltje van een tekst A. Nanninga. Hulde!

Superior Bastard | 27-03-12 | 19:05

Het verschil is alleen dat Joden niet massaal cartoonisten met de dood gaan bedreigen.
Deze cartoon toont wel weer mooi aan dat veel moslims en kaalkopjes het goed met elkaar zouden kunnen vinden.

Ion Susai | 27-03-12 | 19:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken