Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BEWIJS. Andreas Kinneging kletst uit nekhaar

shawlaaiert.jpgOnline. De aanklacht van professor dokter journalistenwurger plompingooier buitenhof columnistenneuker Andreas Kinneging inzake het verschrikkelijke onfatsoenlijke gedrag van PowNews en parlementair verslaggever Rutger Castricum (NPO) in het bijzonder. Tsja, Andreas mag de komende weken (minimaal 6) even niet neuken met zijn importbruidje, dus meneer had tijd over wat te tikken. Het heet "Persbreidel" en leest als een huiliehuilie epistel van epische proporties. De door de belastingbetaler gefinancierde NPO-ambtenaar Rutger Castricum (PowNed) zou met een door de belastingbetaler gefinancierde camera de minister-president van alle Nederlanders (Rutte) in de wandelgangen der Nationale Vergaderzaal (ook betaald door ons) gevraagd hebben of de premier "NOG GENEUKT" heeft. O schande. O onfatsoen. O ineenstorting der beschaving. Echtpaar Kinneging op de bank, allebei met een boek met harde kaft van Bol.com, en dan is daar opeens een verslaggever op die vermaledijde *spuug* *minachting* *bah* televisie, die nota bene op de publieke zender vraagt of Zijne Excellentie NOG GENEUKT heeft. Plof. Boek met harde cover wordt op de grond gesmeten. Woede. "Naema, dit moet stoppen. Ik val aan, volg mij." (Column Naema in Buitenhof enz enz enz.) Maarrr beste mensen. Die rare snijboon van een Rutger stelde de vraag of Rutte NOG GENEUKT had helegaar niet in de Tweede Kamer (u weet zelf, van die richtlijnen - pdf). Rutger vroeg helegaar niet aan de Minister-President Rutte of deze NOG GENEUKT had, want Mark Rutte was toen helegaar geen MinPres. Want het was in april 2010, Mark Rutte was nog een eenvoudige fractieleider. Rutger was een werknemer van een private onderneming GeenStijl (ongesubsidieerd) en de locatie was Nieuwspoort, alwaar een campagne werd afgetrapt. Hele filmpje nog eens terugkijkon hierrrr. Money shot, waarin Rutger (GSTV) vraagt of er NOG GENEUKT is daarrr. By the way. Dat Rutger aan een VVD-leider vroeg of deze NOG GENEUKT had, vond minister Ronald Plasterk (PvdA) destijds dusdanig geestig en onfatsoenlijk dat er een NPO-licentie aan die vervelende jongens werd toegekend. Volgende week wordt trouwens de contributie Powned weer afgeschreven. Beter zet u wat geld (5,72) op uw rekening.

Reaguursels

Inloggen

Kingpin is ,net als Doorman btw, van het type: " ik vaar weg, volg mij".

mixey | 29-03-12 | 09:30

Voor eeuwig kapotsarreh die kinnegin. Geen meelij mee.

mrSkapig | 28-03-12 | 22:37

Huilie huilie Rutger moet maar eens een cursus volgen "hoe om te gaan met Kinnegin".

Troost J.E. | 28-03-12 | 13:16

gaap
boehoehoe huiliehuilie rutger huiliehuilie
Het wordt nog een nationale feestdag als iemand hem eindelijk eens echt de nek omdraait.

Gehaktbalmetketjap | 28-03-12 | 12:24

Fr3sc0 | 28-03-12 | 11:03 |
Je bent niet de eerste die dit opmerkt. Echter, Maar Kinneging suggereert wel degelijk dat de reporter die op Mark Rutte afstapt een reporter van PowNews is, PowNews dat vanaf een bepaalde datum, uit belastinggeld gefinancierd, het Binnenhof teistert.
"Ik raad u aan om toch eens een paar afleveringen van PowNieuws te bekijken. Dat is heel verhelderend. Als u eerder gekeken had, dan had u kunnen zien...". Waarnaar gekeken? Iedereen die niet 'en detail' op de hoogte is zal veronderstellen dat Kinneging hier niet anders kan bedoelen dan "Als u eerder gekeken had naar PowNews..", En inderdaad, de confrontaties tussen PowNews en Rutte zijn de confrontaties tussen PowNews en de Minister President geweest.
"Het is geen typefout." Nee, maar wel fout suggereren.

Schoorsteenveger | 28-03-12 | 11:14

Als u eerder al gekeken had, dan had u bijvoorbeeld kunnen zien dat een reporter met draaiende camera op Mark Rutte afstapte, teneinde hem te vragen: ‘Wanneer heb je voor het laatst geneukt?’ Ja, u leest het goed. Het is geen typefout.

Volgens mij zegt die man "Mark Rutte" en neemt hij het woord premier/Min. Pres. niet in de mond.

/Thread

Fr3sc0 | 28-03-12 | 11:03

jeanmondo | 27-03-12 | 21:01 |
Meneer leest inderdaad de Bijbel, en Augustinus, en Thomas van Aquino. Meneer vindt dat wij aan het ontsporen zijn, dat Verlichting en Romantiek enkel ellende hebben gebracht, dat de secularisatie een ramp is, dat democratie ontaardt en uitloopt op de tirannie van het volk, dat uiteindelijk enkel platheid en barbarij overblijven.
Meneer wil terug, terug naar de tijden van vóór die Verlichting, terug naar die klassieke tijden waarin de Christelijke moraal van zelfbeheersing en zelfbeperking nog hoogtij vierde, en een elite het domme volk het goede voorbeeld gaf.
Dat is het simplisme, de valse romantiek van de conservatief. Hij verlangt niet als Rousseau terug naar een authentieke oermens, daar is hij bang van. De mens is volgens hem niet van nature goed en braaf. Nee hij verlangt terug naar een wereld waarin die mens, bewust van zijn driften, zich vrijwillig aan banden legt of aan banden laat leggen, een wereld van wetten en regels, normen en waarden, waarin alles en iedereen zijn vaste plaats heeft.
Rutger Castricum vertegenwoordigt voor meneer alles wat hij verafschuwt, de mens zonder beschaving, zonder Bildung. Dat moeten we met z'n allen niet willen, zo'n onbeschaafdheid. Nee. Bildung, dat is wat we nodig hebben, tucht en discipline, opleiding, mensen volstoppen en volproppen met kennis van goed en kwaad, opdat zij eerzame, zichzelf beteugelende brave, nette mensjes worden.
Bijbelse waarden, zoals verwoord door de Kerkvaders, dat is de wereld die meneer terug wil toveren. En dat kan alleen als het gedrag van Rutger Castricum en het onbetamelijke gedrag val al die andere platte mensen de kop wordt ingedrukt, door een elite wel te verstaan, een elite die zelf bepaalt welke koppen ingedrukt moeten worden, en waar en wanneer die koppen ingedrukt moeten worden.
Bildung als wapen tegen het verval, dat is wat meneer voorstaat. Wat hij niet snapt is dat juist die Bildung, dat ideaal van een prefecte opvoeding, de ultieme vorm van vervlakking is en een mens creëert die nog slapper en kleurlozer is dan die brave herder van Rousseau, dat het Bildungsideaal in wezen een romantisch ideaal is. Meneer is een dromer, een elitaire dromer weliswaar, maar een dromer. En zijn nette, brave, volgzame lieve vrouwtje droomt met hem mee, in volle overgave, zoals het hoort.

Schoorsteenveger | 28-03-12 | 09:48

Bij Kinneging begint de victorie!

batvoca2 | 28-03-12 | 07:46

Het wordt nu een privé oorlogje tussen Powned/Rutger en professor Kinnegin.
Oplossing: Rutger naar Iran als buitenlandse verslaggever voor PowNews. Daar kan hij zich verder uitleven met zijn afzeikjournalistiek.
En Kinnegin moet weten dat persvrijheid een fundamenteel recht is waar we dankbaar voor moeten zijn, dus die sturen we voor een tijdje naar een opvoedingskamp in Noord-Korea.

Boeriboerivogel | 28-03-12 | 01:11

Vriend Kinneging heeft gewoon gelijk. Stop toch met die ongein.

edo x | 28-03-12 | 01:06

Beter zet u wat geld (5,72) op uw rekening.

Or else?

Mask | 28-03-12 | 01:00

dr.dunno® | 27-03-12 | 17:45 |
Gisteren deed u nog iets in medische co-schappen en vandaag een student in Rechten.

U bent een druk baasje....

Strangetown | 28-03-12 | 00:29

Conclusie: Kinnegin kijkt dus naar GeenStijl TV en PowNed.

Fopspeen | 28-03-12 | 00:15

De minnetjes maffia is weer wakker!

lanexxx | 27-03-12 | 23:41

Duidelijk, op de wurgprofessor zelf is al zoveel wurgseks toegepast dat de man nu ergens in zijn bovenkamer aan bepaalde vernauwingen lijkt te lijden. En ja, dan kun je dit soort oprispingen verwachten.

Rokus3013 | 27-03-12 | 22:25

Speciaal voor
JustBerg | 27-03-12 | 20:56
mrmartin666 | 27-03-12 | 20:34
Petrus de Rewa | 27-03-12 | 21:03 |

Uit het artikel: "Als de drager van een hoog publiek ambt in reactie op de vraag wanneer hij het laatst geneukt heeft, vriendelijk blijft lachen, doet dat afbreuk aan de persoon én – wat nog erger is – aan het ambt."

SamKoeman | 27-03-12 | 22:10

Hee prachtig, TROS radar mag kennelijk wel met draaiende camera minutenlang een oplichter volgen, en hem helemaal herkenbaar in beeld uitzenden, inclusief zijn naam telkens noemen. Dhr Derez. (ook ondertiteld in beeld)
Ik zeg, dan nu ook ff de fatsoenspolitie in 3.. 2.. 1..???

vriendje | 27-03-12 | 21:31

@JustBerg | 27-03-12 | 20:56
@mrmartin666 | 27-03-12 | 20:34
Dat schreef ik dus ook een paar tegels terug en daar werd ik dus voor gemind.

Petrus de Rewa | 27-03-12 | 21:03

Ik ben verbaasd dat hij zoveel bijval heeft hier, want het is een kulartikel, en niet alleen vanwege het feit dat hij zich vergist in het tijdsbestek waaruit dat filmpje komt... Ik dacht dat meneer ALLE camera's van het binnenhof wilde weren... en nu mag Rutger zijn ongepaste vragen pas stellen nádat de persoon in kwestie "ja, je mag filmen" heeft gezegd. Nou, nou, die zit... Ik vind het niet bepaald een voltreffer van meneer Kinneging.
En voor de laatste maal, Andreas: Het media-optreden van Job en Ella heeft geen f*ck met GS en Pownews te maken, maar met hun algemene onvermogen om beleid te kunnen verdedigen en overtuiging uit te kunnen stralen. Als je dat niet kunt, wordt dan lekker ambtenaar, maar geen minister of politicus.
Meneer zegt: "Integendeel, leedvermaak behoort tot de minst eerbare aandriften in de menselijke ziel."
Leest meneer den Bijbel ofzo? Leedvermaak is juist zeer nuttig. Het gepruttel van Job Cohen toen hij buiten zijn gebruikelijke rol als burgemeester viel was juist een verademing. Hij wist geen cijfers, kende feiten niet, straalde geen overtuiging uit. Eindelijk keerde zijn misplaatste arrogante en regenteske houding zich tegen hem, en daar mag je best even van genieten.

jeanmondo | 27-03-12 | 21:01

"Als u eerder al gekeken had, dan had u bijvoorbeeld kunnen zien dat een reporter met draaiende camera op Mark Rutte afstapte, teneinde hem te vragen: ‘Wanneer heb je voor het laatst geneukt?’ Ja, u leest het goed. Het is geen typefout."

Waar zegt de beste man dat Mark Rutte toen MinPres was? Check eerst je eigen feiten es voordat je iemand aan de schandpaal nagelt. Lutsers.

JustBerg | 27-03-12 | 20:56

Is intussen het artikel ge-edit? Op mijn beeldscherm staat alleen maar Mark Rutte, geen MP of verwijzing naar een hoog ambt ofzo...

mrmartin666 | 27-03-12 | 20:34

Het wordt langzamerhand steed slaapverwekkender het volgen van al die "belangrijke" mediarellen in Nederland. Maar goed het niveau van de NL journalisten is ook van het niveau tabloid #gaap

SharpEye | 27-03-12 | 20:24

Ze verwijten de PVV nogal eens populisme en vergeten dat de hele politiek populistisch is geworden, met uitzondering wellicht van een partij als de SGP.
TV is populistisch, het is niet anders. Tenzij... de TV serieus wordt en langdurige gesprekken uitzendt met politici waarin het draait om de inhoud en niet om de presentatie. Maar als de TV dat zou doen, zou er een gehuil opgaan in dit land... niet te geloven.
Het volk wil vermaakt worden. Niks mis mee, dit is al zo oud als de weg naar Rome. Maar gebruik daar in vredesnaam niet de politiek voor.

Van Duyvenbode | 27-03-12 | 20:16

@grote haas | 27-03-12 | 17:38

Die Danny, Jojanneke en Jan Roos zijn af en toe best wel vermakelijk, alleen Rutger begint steeds meer een stoorzender te worden binnen het PowNieuws. Veel verder dan wat dom gegiechel en slijmen met PVV-politici komt hij niet meer. Ik denk dat Weesie dat ook wel wel weet, en ik vermoed een spoedig einde voor Rutger bij PowNed. Bij SBS OF Veronica is die jongen veel meer op zijn plaats.

brutus68 | 27-03-12 | 20:06

Van Duyvenbode | 27-03-12 | 18:39 | + -1 -
Kinneging meldt dat in de ‘Richtlijnen voor het maken van opnamen in de gebouwen van de Tweede Kamer’ in Artikel 7.1 staat: ‘Het is niet toegestaan om Kamerleden en/of bewindslieden aan te spreken met ingeschakelde opname-apparatuur, tenzij zij hiervoor toestemming hebben verleend.’

Kortom, je mag blij zijn als je ze spontaan mag interviewen maar ze mogen ook weigeren. Als iemand zegt: nog geneukt, je was slecht, je hebt twee grote pluspunten .. of ander kijkcijfer/egokick-gelazer - dan gewoon niet antwoorden.

Best belachelijk dat het tegenwoordig belangrijk is, hoe je reageert op mislukte koorballen en andere lompe zuigers. Het tij keert gelukkig. We hebben ook al genoeg van het inhoudsloze gelach van Rutte. Visie willen we, niet quasi-gevat jonge jongenskrentenbrood-gedoe.

Roer | 27-03-12 | 19:55

Blaasbalg, praalhans, snoever, windbuil, zomaar woorden die plotseling bij me opkomen... heel vreemd. Enfin, *tijd voor wat anders*

Bertus Betonsloper | 27-03-12 | 19:34

Zeg Van Duyvenbode. De negentiende eeuw heeft gebeld. Het wil zijn argumenten terug.

Topperke | 27-03-12 | 19:33

Bertus Betonsloper | 27-03-12 | 19:17

Wat jij van mijn intellectuele vermogens vindt laat me koud.
Als jij die al kunt beoordelen. Je nick belooft weinig goeds.

Van Duyvenbode | 27-03-12 | 19:22

Politiek is entertainment geworden, het is nog erger dan Kinneging stelt. De politiek heeft daar ook aan meegewerkt, want die dacht stemmen te winnen door popie jopie te doen. Vind je het gek dat de mensen de politiek niet meer serieus nemen.
En daardoor worden de mensen ook onverschillig: het is één groot circus, denken ze. Geef ze eens ongelijk. Het beeld van een circus hebben de politici zelf over zich afgeroepen.
Politiek behoort te zijn voor het volk, maar niet door het volk.

Van Duyvenbode | 27-03-12 | 19:19

Van Duyvenbode | 27-03-12 | 18:52 |
.
Zozo? Beetje jammer dat je zelf met geen enkel steekhoudend argument onderbouwt waarom radio en geschreven pers het meest geschikt zouden zijn om tot 'inzicht' te komen, vind je zelf ook niet?
.
Geheel in overeenstemmmmming met Kinneging een gebrek aan 'intellectueel inzicht' wellicht? Of moeten we toch aan je intellectuele vermogens gaan twijfelen?

Bertus Betonsloper | 27-03-12 | 19:17

Enkele interessante meningen van het net geplukt die duidelijk maken dat men klaar is met Rutger van Bangstricum

Moet ik wel zeggen dat Rutger zich als een klein kindje laat wegzetten. Een kamerlid naar haar tieten vragen durft hij wel en voelt hij zich de man, maar als dan iemand die groter is terugblaft met de staart tussen de benen afdruipen met wat 'ja maar,' gepiep.

Niet echt zijn beste uur, maar vooruit zijn we van Rutger gewend.

Met zijn schoolmeestershouding en Rutger als een tienjarige in de hoek. Powned.

Ze proberen het gewoon telkens opnieuw, ondanks dat bijna iedereen het wel grappig vind dat het nu eens een keer Rutger was die in zijn broek pieste,.

Gewoon standaard tondeuse op het halkastje leggen voor het geval Rutger je ooit wil interviewen.

Had iets meer verwacht van een sensatiezoeker als Rutger dan een beetje als een in z'n broek scheitende kleuter te murmelen "maar ik doe toch niets?"

Zo, Rutje klinkt hier echt doodsbang
Rutger heeft daarna een schone onderbroek aan moeten trekken, zoveel is in elk geval duidelijk.

Hij heeft Rutger weggezet als een of andere malloot terwijl die alleen maar netjes 'ja meneer, ja meneer' heeft gezegd in de rest van de tijd.

Rutger is een bange poeperd
Wel lachen dat homopiepstemmetje van Rutger. Als pownews nou slim is, nemen ze Kinneging in dienst als razende reporter. Rutger = mietje

John de Mol word wakker: Rutger = kassa, beetje leed, maar toch vermaak.
Rutger als pestslachtoffer van Kinneging , bang menneke in DWDD, peentjes zwetende, in de broek poepende Rutje Vogelaar, enz.

uithetoosten | 27-03-12 | 19:09

Hans Otjens | 27-03-12 | 19:01

Kinneging met Bandirah vergelijken slaat werkelijk als een tang op een varken en getuigt van een totaal gebrek van enige kennis van zaken. U kunt dus gaan solliciteren als verslaggever bij Powned.

Van Duyvenbode | 27-03-12 | 19:06

'Powned is minderwaardig'. Hmmm... waar heb ik die typering eerder gehoord?

Boyo | 27-03-12 | 19:03

Kinneging is de Bandirah onder de rechtsfilosofen. Ze kunnen beiden beter in de kassen in het Westland gaan werken.

Hans Otjens | 27-03-12 | 19:01

Zijn de uiers van Kinnegin niet helemaal schraal en rood ?. Nog niet losgelaten, en nog steeds gelijk proberen te krijgen, zure melk is het volgende stadium. Ik ben uitgemolken, steeds dezelfde brutale aanpak van Rutger leuk vinden laat ik wel over aan puberale leeghoofden.

leijpeideaud | 27-03-12 | 18:58

En die hele cultuur van openheid moet ook maar eens overboord.
Mensen hebben nl. helemaal geen respect voor openheid. De politiek moet gesloten zijn, moet een bolwerk zijn. Altijd met je blote reet voor de camera dwingt geen respect af.

Van Duyvenbode | 27-03-12 | 18:57

Geheel in overeenstemmming met Kinneging stel ik voor de TV van het Binnenhof te weren. Het voorstel van zijn echtgenote vind ik minder sterk, want dat zet de deur wagenwijd open naar willekeur en dus censuur. Maar de TV heeft op het Binnenhof niks te zoeken.
Politiek moet weer iets Byzantijns krijgen, iets wat zich afspreelt in de luwte. Laat u niks wijs maken door TV of internet, want de zogenaamde openheid die zij bieden is slechts schijn. Inzicht komt met woorden en met argumenten en daarvoor is de radio en de geschreven pers het meest geschikt.

Van Duyvenbode | 27-03-12 | 18:52

@Tutanchamon
Mooi verhaal hoor, maar je weet na al die tijd klaarblijkelijk nog steeds niet, dat Kinneging alles behalve een socialist is.

Zuurkool met Worst | 27-03-12 | 18:49

Pritt, Rutger is jullie hobby. Niet die van ons.

Jaypelsteeltje | 27-03-12 | 18:48

Potentiele bommengooiert die vleespet.

neworder | 27-03-12 | 18:46

Ik lees toch iets heel anders dan in het bovenstaande stuk. Ik citeer:
"Als u eerder al gekeken had, dan had u bijvoorbeeld kunnen zien dat een reporter met draaiende camera op Mark Rutte afstapte, teneinde hem te vragen: ‘Wanneer heb je voor het laatst geneukt?’"

Petrus de Rewa | 27-03-12 | 18:41

Roer | 27-03-12 | 18:33

Juist.
Kinneging heeft gelijk. De politici laten zich piepelen door een stelletje getapte "journalisten". Gewoon aan de kant schuiven die boel. Wat kom je hier doen? als je geen normale vraag hebt, donder je maar op. Maar welke politicus durft dat te zeggen.
Toch zou zo'n man meer respect oogsten dan al die angsthazen die het spelletje maar meespelen. Gewoon zeggen: donder op met je flauwekul.
"Heb je nog geneukt?"
"Wat? Bent u niet goed bij uw hoofd? Scheer je weg vlegel! Ga je schamen! Ga terug naar het rapalje waar je vandaan komt.".

Van Duyvenbode | 27-03-12 | 18:39

5,72? Da's 1 pakje Marlboro, of 3 liter benzine... Ach ja, dat kan er ook nog wel af!

Jodelahiti | 27-03-12 | 18:38

En nu nog inhoudelijk op Kinneging reageren in plaats van quasi-gevat en op de man.

Roer | 27-03-12 | 18:33

Kinneging en muts zijn het product van een naar binnentoe gekeerde kring eigenpijpers die compleet van slag raken als ze een keer geconfronteerd worden met mensen die hun misvormde wereldbeeld niet delen.

smdyasc | 27-03-12 | 18:07

Meneer Kinneging dreigt met geweld, wil mensen en spullen in een plomp gooien en weet mensen te vinden als iets op TV komt. Wat een onfatsoen. Meneer Kinneging speelt graag voor eigen rechter. Fatsoenlijk ? Mensen wiens kind verkracht of misbruikt is, die bestolen of bedreigd zijn en geen gehoor vinden willen uit wanhoop ook wel eens eigen rechter spelen maar dat vind Meneer Kinneging natuurlijk onacceptabel. In een fijne leuke fatsoenlijke normale eerlijke maatschappij heeft Geenstijl geen draagvlak maar mijns inziens is Geenstijl geboren vanuit een een maatschappij waarin het fijne, leuke, fatsoenlijke, normale en eerlijke al verkwanselt is. Geenstijl is voor mij een antwoord en geen doel. Meneer Kinneging past zijn antwoord toe op zijn persoonlijke situatie. Egoistisch ? Misschien dat deze slimme politiek correcte meneer nog ooit eens verder kan kijken dan zijn eigen voordeur en ziet dat de maatschappij er met slappe, gedogende, de andere kant opkijkende moraal er niet komt. Dat zelfs zijn ongeboren kind hier niet in wil of kan leven. Lees de kranten, kijk eens een dagje rond in de gevangenissen, kijk eens 3 keer opsporing verzocht en verdiep je eens in statistieken. Als de fatsoensrakkers echt een betere en fijnere wereld willen -met de perspectieven voor hun eigen ongeboren kinderen nota bene- dan ageren ze niet tegen de Geenstijlcultuur maar tegen de werkelijke misstanden en bedreigingen die er nu heersen en waartegen nauwelijks wordt opgetreden. Tegen de Kinnegings, Halsema's, Kok's, Bos'sen, Mulder's, Rosenmullers, van het Hek's, Spijkerman's, van Veen's, van Dam's, Groenteman's en Mingele's wil ik zeggen: kijk eens iets verder dan Uw eigen grachtenpand, afgelegen miljoenenvilla of doodlopend hofje. Ook dat is socialisme !!! Veel wijsheid toegewenst.

Rest In Privacy | 27-03-12 | 18:03

@grote haas
Helemaal eens. Zowel GS als PowNed drijven op het foefje van brutaliteit. Dat wordt nu saai en zelfs zuur. Willen ze van blijvende waarde blijken, dan zullen ze inhoudelijk wat sterker en minder hypocriet moeten zijn.

Zuurkool met Worst | 27-03-12 | 17:55

Ik zag net voor het eerst het filmpje met Kinneging en Rutger.... WAT EEN HEERSCHENDE GAST DIE KINNEGING!!!!!
LOL hij heeft Rutger gewoon geAMOGd (Alpha Male Of the Group) en niet zo'n beetje ook!

He maar sorry hoor, als je door zo'n heerschende gast de trap af wordt getikt, dan accepteer je je schande en praat je er nooit meer over. Het is juist Powned die huilie huilie huilie doet. Jammer.

white trash | 27-03-12 | 17:54

Ik zou me als rechtenstudent in Leiden kapotschamen met zo'n idioot als Kinnegin als docent, al helemaal met zijn aanhangsel. Gelukkig hebben we dit in Utrecht beter geregeld, al is het maar omdat de docenten daar open staan voor openbaarheid, kritiek en discussie. Maar daar worden ook daadwerkelijk toekomstige advocaten opgeleid en geen ja-knikkers voor het establishment die in de ambtenarij komen te werken.

dr.dunno® | 27-03-12 | 17:45

Ik vind het bedenkelijk dat de man zijn verhaaltje weer kan afsteken in een met publiek geld gefinancieerd medium. Want dat is dat sconline volgens mij toch wel.

hotnot | 27-03-12 | 17:38

Ergens heeft die Kinneging wel gelijk natuurlijk. Dat kinderachtige, flauwe (en zo langzamerhand), saaie pestgedrag van die Rutger is natuurlijk al lang niet grappig meer. In het begin dacht ik: lekker nieuw, lekker fris. Altijd goed, een andere manier van benaderen. Maar nou weet ik het wel. Ik kijk niet meer naar dat puberale PowNieuws.

grote haas | 27-03-12 | 17:38

@azoturie | 27-03-12 | 17:27 |
jeugdzorg, kruik

Cyaegha | 27-03-12 | 17:30

GS heeft heden wel een partijtje fraaie faalhazen op een rijtje:
-
Bakker, Stapel, Kinneging

azoturie | 27-03-12 | 17:27

sorry, maar zou hij zo ook redeneren als hoogleraar?

Cyaegha | 27-03-12 | 17:24

niemand kijkt powned, maar zij hebben gezorgd voor de val van cohen... uhu logisch

Cyaegha | 27-03-12 | 17:23

moonshiner3519 | 27-03-12 | 16:58
Ehm je afstuderen gaat in dier voege een soort systeem wisseling worden, ben ik bang.

Shareholder II | 27-03-12 | 17:22

hou een sop met dat gezeik over deze knakker. Verzin iets waar wel mensen in geinteresseerd zijn, deze fatwa tegen de rutgerwurgert heeft lang genoeg geduurt. Bovendien begrijp ik 'm best wel. Moet jij eens zien als iemand komt etteren bij mijn zwangere vrouw.

fresh | 27-03-12 | 17:18

@KeurMeester
Dank voor het vertrouwen, ik kan het inderdaad ook. Ik weet alleen dat je er daarom mee uit moet kijken.

Maar iets tussen de regels door lezen is iets anders dan 'BEWIJS'. Je kunt er alle kanten mee op en dat doet Pritt graag. En dus valt ie door de mand.

Zuurkool met Worst | 27-03-12 | 17:14

Nee, het is geen schande en nee, het is geen ineenstorting der beschavingen. Ja, het is wel super genant.

shiptar | 27-03-12 | 17:09

Ach van dat interview kan je zeggen wat je wil (dooddoener), maar wat mij (weer) opvalt is de soepele manier waarop Mark Rutte met Rutger omgaat.

Dat vind ik belangrijker en ik denk dat dat stemmen oplevert i.t.t. Ab Mekkert & Job Co-zuurpruim !

Cinq-Marquis | 27-03-12 | 17:01

Rijdt Kinnedinges toevallig ook in een Kia Sportage?

KipNugget | 27-03-12 | 17:00

@Roffel | 27-03-12 | 16:01
Wat denk je nou? Mensen kunnen niet klikken op een linkje en weten niet dat het roze spul in de topic-tekst linkjes zijn waardoor ze de tekst van het artikel van Kinneging kunnen lezen? Dus dan copy-paste je die tekst maar? Of had je zelf over het hoofd gezien dat het artikel in de tekst gelinkt is?

Stormageddon | 27-03-12 | 17:00

Zuurkool met Worst | 27-03-12 | 16:52
Tussen de regels lezen. Iets wat Pritt in deze doet.
Jij kan het ook, geloof me! Maar je moet het wel willen.

KeurMeester | 27-03-12 | 16:59

@Shareholder II | 27-03-12 | 16:53 | + 0 -
Precies. Helaas zit ik ook (nog) in het universitaire systeem waar afstuderen nodig is. Desondanks grote waardering voor een pers die (bijna -laster etc-) alles over iedereen kan zeggen.

moonshiner3519 | 27-03-12 | 16:58

moonshiner3519 | 27-03-12 | 16:42
Mooi gezegd. Alleen, je durft in jouw gewaardeerde systeem je mond niet open te doen omdat je bang bent voor represailles ?

Shareholder II | 27-03-12 | 16:53

Wat mij nog het meest steekt: ik was eerst best een fan van GS en PowNed. Lekker tekeer gaan, maar altijd met feiten onderbouwd.

Maar die feiten worden de laatste tijd maar al te vaak (al dan niet opzettelijk) verdraaid.

Waar zij eerst een aanvulling in het medialand vormden en voor mij een veel geraadpleegde bron van entertainment en nieuws waren, is dat nu niet meer het geval.

Ze nemen zichzelf veel te serieus, houden zich niet aan de feiten en lijken behoorlijk verzuurd. Jammer.

Zuurkool met Worst | 27-03-12 | 16:52

Zwanger of niet, het blijft een lekker wijf dat importbruidje...

da wizard | 27-03-12 | 16:47

kudt weer te laat om m'n lidmaatschap op Powned op te zeggen

rooiebosduivel | 27-03-12 | 16:46

Wat een totaalidioot is Kinneging toch.
En ja, dat zou ik best op eigen naam tegen hem zeggen maar ben bang dat hij me dan nooit laat slagen voor het vak Rechtsfilosofie. Een volslagen abstract en weinig toevoegend vak trouwens.

De man moet eens goed nadenken wat persvrijheid echt betekent voor een volk, een staat. Weet je waar persvrijheid ook gemakkelijk wijkt voor de fatsoensnormen van een ''verheven'' groepje?
-Iran
-S. Arabië
-China
Niet de fijnste plekken om met je vrouwtje en kindje veilig te leven hè?

Hoewel persvrijheid ook kwalijke kanten heeft (zeikreporters) geeft het m.i. de staat van ontwikkeling van een land/volk aan.

moonshiner3519 | 27-03-12 | 16:42

Ligt het aan mij, of leest GS hier weereens dingen die er niet staan.

Nergens staat dat Kinneging met een 'hoog publiek ambt' de minister president bedoeld wordt. Maar dat wordt er wel van gemaakt.

Kamerlid en fractieleider is evenzeer te kwalificeren als een 'hoog publiek ambt'.

Maar het toevoegen van 'premier' in deze context is aantoonbaar valselijk van GS.

Pritt blies hoog van de toren met zijn piepschuimen stukje over persvrijheid ("Wie zich daar niet tegen verzet is al lang geleden van zijn vrijheid beroofd. Bij hem zijn de lichten al lang gedoofd."). Nogal pedanterig voor iemand die hier de boel zo weergeeft.

Zuurkool met Worst | 27-03-12 | 16:42

@Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 16:32
Vergiffenis is niet aan de orde. Ik twijfelde zelf ook aan hoe ik uw tegel moest interpreteren.

ZegMaar | 27-03-12 | 16:42

@janjing | 27-03-12 | 16:23
Nou, er is ergens een snaar geraakt bij u, boeiend.

gentle giant | 27-03-12 | 16:41

Kinnegang is passé.
Net een filmpje gezien over hoe krakers van een bootje werden afgeblazen aan de Lauriersgracht, dat is pas humor!

lanexxx | 27-03-12 | 16:40

Als je Andreas 'andries' Kinneging nou es geeft wat ie m.i. wil... en maak deze intellectueel gastredacteur. Hij en zijn vrouw mogen zelf reaguursels jorissen die hen onwelgevallig lijken. Geen probleem. Zeer benieuwd wat er dan ontstaat cq resteert.

Shareholder II | 27-03-12 | 16:37

@ZegMaar | 27-03-12 | 16:28 |

Yup, niet netjes getegeld van mijn zijde.

*vraagt om vergeving*

Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 16:32

"het woord "minister-president" komp helegaar niet voor in het artikel van kinneging
Satria | 27-03-12 | 16:21 | + 3 -"

Verhip, kerol! Bewijs! Geen Stijl kletst ook graag uit nekhaar.

Brunoximus | 27-03-12 | 16:31

Rutger,

Zoek deze enge, zieke en vooral gevaarlijke man nog eens op. Zoek uit waar en wanneer hij op een openbare plek is en wees niet mild voor hem. Laat je desnoods op je kin slaan door Kinneging. Dan heb je hem het hardst natuurlijk.

houdtuwdochtersbinne | 27-03-12 | 16:30

@Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 16:25
Ik neem aan dat u met "u" Kinniging bedoelt? Het was een quote uit zijn stuk.

ZegMaar | 27-03-12 | 16:28

Mozes, nu alweer een huilieboehoetopic over Kinneging en Rutger, pfffffffffffffffff, hou n sop, klaar, wegwezen, over en sluiten alsjeblieft. Begint op Bandirah te lijken dit, irritant, humorloos en blijft maar terugkomen

Den Meester | 27-03-12 | 16:28

Andreas Kinneging is de minnares van Albert Verlinde.

--neus-- | 27-03-12 | 16:25

@ZegMaar | 27-03-12 | 16:22 |

Als politiek KRITISCH volgen het criterium is zegt u eigenlijk dat wij in Nederland geen nieuwsprogramma's hebben...

Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 16:25

Het gehele artikel 7.1 van de "Richtlijnen voor het maken van opnamen..."

Het is niet toegestaan om Kamerleden en/of bewindslieden aan te spreken
met ingeschakelde opname-apparatuur, tenzij zij hiervoor toestemming hebben verleend.
Indien Kamerleden en/of bewindslieden na afloop van een vergadering de pers te woord staan, mogen hiervan in het kader van de vrije nieuwsgaring wel
opnamen worden gemaakt.

Zeker gezien het tweede deel (dat niet helemaal in het betoog van Kinneging past) snap ik het probleem niet helemaal... Ik hoor vrijwel nooit een bezwaar. Zéker niet van Rutte.

Petor Fabor | 27-03-12 | 16:25

Op de een of andere manier krijg ik bij het horen van zijn achternaam het gevoel te maken te hebben met een heel naar vies en zuur mannetje. Verhip zie nu zijn foto en ik heb gelijk. En die vrouw van hem komt zeker uit de catalogus 1983 importbruiden Azië, hoofdstuk 13 "onbemiddelbaar".

Terpetijnzeikert | 27-03-12 | 16:24

Ik zou graag willen weten of Rutger zijn vrouw nog wel eens neukt na die bloederige bevalling. Lijkt me erg relevant om zijn functioneren als journalist te kunnen beoordelen. Daarnaast zou ik graag ook foto's willen zien als bewijs. Mag een kwakkie op haar gezicht zijn hoor, prima. Pas daarna kan ik beoordelen of Rutger zijn ambt wel goed uitoefent en niet de kluit loopt te belazeren. Verder nog graag een DNA test openbaar maken of het uberhaupt wel zijn kind is. Lijkt me relevant voor zijn functioneren.

janjing | 27-03-12 | 16:23

Pownews is een soort lucky-tv (dwdd), alleen weet men bij lucky-tv wel dat er in de beelden en geluidssporen is geknipt voor effect en op t verkeerde been zetten.

seven | 27-03-12 | 16:23

"In werkelijkheid is PowNieuws natuurlijk helemaal geen nieuwsprogramma. Het beoogt volstrekt niet de politiek kritisch te volgen en zo de macht te controleren. Het is amusement."
Misschien kan Meneer Kinneging even voor ons opschrijven wat wel nieuws is?
Ik lees niets anders dan het opdringen van een mening, zonder enig gebruik van objectieve argumenten.
En dat voor een hoogleraar Rechtsfilosofie...
Waar gaat het heen met dit land?

ZegMaar | 27-03-12 | 16:22

het woord "minister-president" komp helegaar niet voor in het artikel van kinneging

Satria | 27-03-12 | 16:21

Ik denk dat prof. Kinneging het woord 'neuken' wat onbeschaafd vindt. Rutger had moeten vragen:'mag ik de geachte afgevaardigde vragen of hij laatstelijk nog geslachtsgemeen heeft gehad?'

Jezus_Boeddha | 27-03-12 | 16:21

Is de plek al bekend waar de contributie in natura kan worden voldaan?

Shareholder II | 27-03-12 | 16:19

Okey.
Rutger/Powned/GS hebben gelogen over dat wurgen.
Kinneging liegt in dit stuk.

De stand is 1 - 1.

Ow nee, 2 - 1 voor Rutger/Powned/GS want door dat akkefietje hebben wij allen kennis kunnen maken met de ideeën van Kinneging en zijn gade over persvrijheid en fatsoen. Waarvoor dank.

Verder geen aandacht meer schenken aan deze meneer.
Je moet iemand niet belangrijker maken dan hij is.

La Vie En Rose | 27-03-12 | 16:18

Ik vraag mezelf ook wel eens af of ik nog geneukt heb.
Vraagt iedereen zich wel eens af, toch!

Jezus_Boeddha | 27-03-12 | 16:18

kapotte_stofzuiger | 27-03-12 | 16:03 |
Ja vorige maand heb ik opgezegd,ze krijgen al geld van ons via het publieke bestel en een flinke zak ook.
Daar ga ik niet nog is een bonus bij doen,er staat mij ook bij dat als ze po zouden worden we niks meer hoefden te betalen,maargoed.

mokummer | 27-03-12 | 16:18

kattenfluisteraar | 27-03-12 |
Nee, Samsom uitgebruid de gelegenheid geven om zijn kindertjes in de politieke strijd te gooien, dát is pas journalistiek!

Schoorsteenveger | 27-03-12 | 16:16

Een 'Hoogleraar rechtsfilosofie aan de Universiteit Leiden' die om censuur roept.
Weet u wie ook heel veel van rechten wist en weinig haar had?
nl.wikipedia.org/wiki/Roland_Freisler
Roland Freisler.

gentle giant | 27-03-12 | 16:15

Als deze man powerlifter is geweest,is dat een schande voor de sport,onsportieve lulhannes!

streknek | 27-03-12 | 16:14

Nog steeds trouw lid, zeker na POWLITIE.

Hans Gruber | 27-03-12 | 16:13

MalteseKnight | 27-03-12 | 16:07
Vooral de woorden erna doen lijken dat het kortgeleden werd gevraagd.

'Ja, u leest het goed. Het is geen typefout.'

KeurMeester | 27-03-12 | 16:12

Kinneging schrijft dat de beelden waarin Castricum aan Rutte vraagt of-ie nog geneuqt had op Powned waren te zien. Klopt dat? Zijn die beelden later wel op Powned geweest? Want dan heeft die kale kut gelijk.

Biff Eagleburger | 27-03-12 | 16:12

PowNed, das toch dat gesubsidieerde sluikreclame-vehikel? Gisteren voor jeans. Valt ook helemaal niet op ofzo, na eerder uggs en regelmatig nog wat andere merken was het nu sluikreclame voor jeans in t pownews Lui bij cvdm.nl snurken toch, nietwaar. twitter.com/seven__/status/184394985335046146 )
Of is het ook een gesubsidieerde (privé) tv-formats test & verkoopshow. Iig is Powned nu nog onvolledig in haar openheid over de financiën richting haar leden. Zie 1:27 @ www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/02/... (formeel gezien waar het om zou moeten draaien in een vereniging, maar in praktijk blijkt dat bv de 'onafhankelijke'lr meerdere privé-vrienden van DW bevat) Qua journalistiek is de oogst gezien de 6à7mln subsidie per jaar mager en de blik had niet op Den Haag gericht moeten worden waar al tig journo's wonen, maar naar het mediapark in Hilversum zelf. 'Hé H'sum, we gaan jullie slopen'

seven | 27-03-12 | 16:11

-weggejorist-

AntiRudger | 27-03-12 | 16:11

En weer een onderwerp die veelvuldig terug blijft komen op De GS-site. Iets meer de breedte in qua onderwerpen heren en dames. Het wordt zo enigzins eentonig en irritant om herhaaldelijk dezelfde verhalen te moeten lezen.

harry poster | 27-03-12 | 16:09

Montgomery Burns | 27-03-12 | 16:03
Is school alweer afgelopen? krijg je van mij een corrigerend tikje omdat je lelijke dingen zegt en gelijk weer zit te fappen op nauwe vrouwen

kattenfluisteraar | 27-03-12 | 16:08

@kapotte_stofzuiger | 27-03-12 | 16:03
als je werkelijk lid bent van powned dan ben je het nooit eens met Kinneging, die overgang is te groot.

e.thunder | 27-03-12 | 16:07

@kapotte_stofzuiger | 27-03-12 | 16:03
als je werkelijk lid bent van powned dan ben je het nooit eens met Kinneging, die overgang is te groot.

e.thunder | 27-03-12 | 16:07

Kinneging's stukkie zegt letterlijk:
"Als u eerder al gekeken had, dan had u bijvoorbeeld kunnen zien dat een reporter met draaiende camera op Mark Rutte afstapte, teneinde hem te vragen: ‘Wanneer heb je voor het laatst geneukt?’ "
In het hele stuk geen "Minister President" te vinden. Column snel gewijzigd?

MalteseKnight | 27-03-12 | 16:07

De vraag aan een politicus "heb je nog geneukt?" effe kijken in hoeverre draagt het antwoord bij aan mijn geluk, de welvaart van Nederland,mijn inzicht in het wel en wee van de politiek of brengt de onderste steen boven in een doofpot affaire? Antwoord, Niks, niets, nada, geen hol etc. Dus is het sensatiebelust of debiteuren/crediteuren humor. Heeft Kinnegin dus wel een beetje gelijk in. Ik ga die kale prof. steeds meer mogen. Rutger corrigerend tikje geven niks mis mee, moest vaker gebeuren. En GS is er blij mee. Hups weer een stukje in de ongoing story.

kattenfluisteraar | 27-03-12 | 16:06

O nee, alweer een topic over het Gutsprechen van de hufterigheid van Castricum. Wanneer zien we eindelijk eens in dat Castricum gewoon de faalhaas is en niet Kinneging?

Hölzenbein | 27-03-12 | 16:06

Het is sowieso allemaal mis gegaan sinds we elkaar je-en en jij-en. Vertel mij maar eens het tegendeel

deministerpresident | 27-03-12 | 16:04

ik vind het wel redelijk dat iemand alvorens je te filmen,dat even vraagt zonder camera.
Of ben ik nu heel ouderwets,ik denk dat als iemand die ik niet ken mij met draaiende camera vraagt"heb je nog geneukt?".
dat ik dan zeg tief ff lekker op met je rare vragen.
Maar als Rutger het doet mag het wel blijkbaar.

mokummer | 27-03-12 | 16:04

Voor al die voorstanders van Kinneging: vergeet niet het automatisch incasso van PowNed te blokkeren.

kapotte_stofzuiger | 27-03-12 | 16:03

Vleespet kan geen hollands mokkel krijgen. Haalt daarom tweederangs derdewereldkudt in huis. Dat soort kijkt niet zo nauw (maar ze zijn het wel...)

Montgomery Burns | 27-03-12 | 16:03

Sterk topic.

spoonercock | 27-03-12 | 16:02

jessus! laat toch eens gaan GS. wat kinderachtig om hier maar over door te blijven drammen. ik vond het eigenlijk wel heel cool wattie deed...!

ikmaar | 27-03-12 | 16:01

Best genuanceerd artikeltje !

Persbreidel

Laatst waren mijn vrouw en ik uitgenodigd bij Pauw en Witteman om te praten over de onfatsoenlijke journalistiek die steeds verder oprukt, ook aan het Binnenhof. Het onbetwiste dieptepunt wat dit betreft zijn de journalisten van de omroep PowNed, die sedert enige tijd deel uitmaakt van het publieke bestel en dus uit belastinggeld gefinancierd wordt. De meeste lezers van SC zullen waarschijnlijk nooit naar de uitzendingen van PowNed kijken en dus niet weten waar we hier mee te maken hebben. Dat is jammer. Ik raad u aan om toch eens een paar afleveringen van PowNieuws te bekijken. Dat is heel verhelderend. Als u eerder al gekeken had, dan had u bijvoorbeeld kunnen zien dat een reporter met draaiende camera op Mark Rutte afstapte, teneinde hem te vragen: ‘Wanneer heb je voor het laatst geneukt?’ Ja, u leest het goed. Het is geen typefout.

Jos Heymans, voorzitter van de Parlementaire Persvereniging was ook door Pauw en Witteman uitgenodigd. Hij nam het op voor PowNed. Journalisten op het Binnenhof zijn van het allergrootste belang voor de democratie en de rechtsstaat, orakelde hij. Zij zijn immers onmisbaar om de macht goed te kunnen controleren. Dat geldt voor de journalisten van PowNed evengoed als voor alle andere journalisten. Wie aan PowNed komt, propageert een ‘persbreidel’. Schande!

Ik vermoed dat meneer Heymans nog nooit naar PowNieuws heeft gekeken. Anders kan ik zijn opmerkingen niet verklaren. Want het ontgaat mij ten enenmale hoe de vraag wanneer iemand voor het laatst geneukt heeft bijdraagt aan de controle van de macht.

In werkelijkheid is PowNieuws natuurlijk helemaal geen nieuwsprogramma. Het beoogt volstrekt niet de politiek kritisch te volgen en zo de macht te controleren. Het is amusement. En wel amusement van een minderwaardig soort. De journalisten van PowNed zijn er namelijk steevast op uit de mensen die ze voor hun immer draaiende camera krijgen belachelijk te maken. Waar ze dus bij de kijker op inspelen is de neiging om te lachen om andermans leed. Dit is een neiging die de meesten van ons in meerdere of mindere mate hebben. Het maakt om de een of andere reden deel uit van onze emotionele architectuur, maar is niet iets om trots op te zijn. Integendeel, leedvermaak behoort tot de minst eerbare aandriften in de menselijke ziel. Het is iets wat zo veel mogelijk de kop moet worden ingedrukt. Je moet het als maatschappij zeker niet stimuleren en subsidiëren.

Intussen is PowNed op het Binnenhof een gevreesde presentie. Politici krijgen speciaal mediatraining met het oog op de brutale en onvoorspelbare vragen die hun door de journalisten van deze omroep worden gesteld. Zij willen niet graag het lot van Ella Vogelaar en Job Cohen delen, die voor het oog van de Pow-camera – of liever gezegd door het oog van die camera – werden gevloerd en het veld moesten ruimen.

De mediatrainers leren de politici altijd te blijven lachen en er zoveel mogelijk een grap van te maken. Ik vraag me in gemoede af of dat een adequaat advies is. Als de drager van een hoog publiek ambt in reactie op de vraag wanneer hij het laatst geneukt heeft, vriendelijk blijft lachen, doet dat afbreuk aan de persoon én – wat nog erger is – aan het ambt. De enig adequate reactie is de vragensteller van het Binnenhof te verwijderen, omdat hij alle grenzen van de betamelijkheid ver heeft overschreden.

Kan dat? Ja, dat kan. En het is ook nog eens heel eenvoudig. Het enige wat de Kamer moet doen is haar eigen ‘Richtlijnen voor het maken van opnamen in de gebouwen van de Tweede Kamer’ handhaven. Artikel 7.1 van die richtlijn zegt namelijk: ‘Het is niet toegestaan om Kamerleden en/of bewindslieden aan te spreken met ingeschakelde opname-apparatuur, tenzij zij hiervoor toestemming hebben verleend.’ Als deze regel zou worden gehandhaafd, slaat men in één keer de wapens uit handen van PowNed. Toestemming voor een opname kan dan gewoon worden geweigerd. Plotseling machteloos geworden zou PowNed binnen een week van het Binnenhof zijn verdwenen. Dames en heren politici, toon uw tanden!

Auteur Andreas Kinneging
Hoogleraar rechtsfilosofie aan de Universiteit Leiden

Roffel | 27-03-12 | 16:01

Je zou denken dat een universitair docent rechtsgeleerdheid toch wat verstand zou hebben van rechtsgeleerdheid en, je weet wel, de wereld.

H.Stiglitz | 27-03-12 | 16:00

ik dacht trouwens dat die contributie eenmalig was, maar nu blijkt elk jaar dit substantiële bedrag van mijn rekening te verdwijnen. dat terwijl de publieke omroep powned al flink graait in ons aller belastinggeld.

zoalshetis | 27-03-12 | 15:59

Hel en verdoemnis wordt in diverse media uitgesproken over Pownews. Door NRC, Volkskrant c.s.
De hele teloorgang van de samenleving is volgens hen terug te voeren op dat omroepje.
Alleen kijken er gem. maar 300.000 mensen naar dus als de impact zo groot is dan komt dat vooral omdat zij zichzelf en de boel enorm opblazen.
Das pas armoe

schendel | 27-03-12 | 15:58

Goh, als je dit topic zo leest kun je niet anders dan concluderen dat Kinneging een enorme lul de behanger is en Pownews/Rutger supergaaf.

mijntweecent | 27-03-12 | 15:58

Kinneging is een eikel. Maar hij rept in zijn stukje nergens over 'Minister president' of 'door de belastingbetaler gefinancierd', hij heeft het gewoon over een onbeschofte vraag aan Mark Rutte. Niet de boel verdraaien Stift, want dan verlaag je je tot het niveau van je tegenstanders.

peers | 27-03-12 | 15:57

Volgende keer toch misschien even rustig uitademen voordat u uw stukkie plaatst Herr Pritt. Dan leest het volgende keer misschien wat makkelijker.

HoogSpitsGehalte | 27-03-12 | 15:56

"Als u eerder al gekeken had, dan had u bijvoorbeeld kunnen zien dat een reporter met draaiende camera op Mark Rutte afstapte, teneinde hem te vragen: ‘Wanneer heb je voor het laatst geneukt?’ Ja, u leest het goed. Het is geen typefout."
Ik zie nergens Minister President staan, heeft hij nu zijn colum gewijzigd of zit GS fout?

vagehond | 27-03-12 | 15:56

Onwetende, wereldvreemde wetenschappers altijd +1.

Brad from Edmonton | 27-03-12 | 15:56

Die Kinneging is natuurlijk een kletskous eerste klas, en hij had er een bronvermelding bij moeten zetten, maar ik heb zo'n voorgevoel dat Rutger in dienst van Powned ook wel eens aan de premier gevraagd heeft of hij nog geneukt heeft.

harry pikkel | 27-03-12 | 15:56

Na het zien van het concept Powlitie wil ik graag weer betalen voor nog een jaar.
Wel even meer concepten uitwerken aub.

CortezTheKiller | 27-03-12 | 15:54

'Want het ontgaat mij ten enenmale hoe de vraag wanneer iemand voor het laatst geneukt heeft bijdraagt aan de controle van de macht.' aldus kinnegin, en daar ben ik dus mee oneens, we weten allemaal waartoe machtshebbers die niet mogen/kunnen neuqen in staat zijn

hetluis | 27-03-12 | 15:52

De laatste stuiptrekking om toch zijn gelijk proberen te krijgen. Helaas Andreas, roepende in de woestijn, Kinneging, je rept over fatsoen van andere en kan dit zelf niet tonen.

Radicaal gedrag door te gaan roepen dat je alles maar moet gaan verbieden waar je niet mee om kan gaan is een teken van onmacht/zwakte en niet van zgn.intelligentie.

KeurMeester | 27-03-12 | 15:52

Wat een ordinair stuk, het woord 'neuken' wordt te pas en te onpas van stal gehaald.

eerstneukendanpraten | 27-03-12 | 15:52

Anabolen... wie is er niet dom van geworden.

Knappe snuiter | 27-03-12 | 15:51

Kijk, als Jeugdzorg daar nou eens langsging. Dat arme, ongeboren kind...

panacee | 27-03-12 | 15:49

Dat die man hier nog steeds over loopt te briesen toont alleen maar aan dat ie zichzelf vernederd heeft. Dit is niets meer dan een laatste poging om zijn naam te zuiveren van zijn zelf geopenbaarde idioterie. Zijn gedrag was nergens voor nodig en hoogleraar onwaardig.

Maar helaas, Kinneging. Zowel wij als u collega's hebben uw ware aard en gedachtegoed gezien en dat is niet meer te repareren.

Rest mij nog te zeggen: JAMMORRRR!!!

dekameelisliev | 27-03-12 | 15:49

ik blijf erbij dat Rukter zo nu en dan een corrigerende tik verdiend

kingorgasmo | 27-03-12 | 15:49

Meh!

Reclasseringsagent | 27-03-12 | 15:48

De door de belastingbetaler gefinancierde NPO-ambtenaar Rutger Castricum (PowNed) zou met een door de belastingbetaler gefinancierde camera de minister-president van alle Nederlanders (Rutte) in de wandelgangen der Nationale Vergaderzaal (ook betaald door ons) gevraagd hebben over de premier "NOG GENEUKT" heeft.
-
De door de belastingbetaler gefinancierde NPO-ambtenaar Rutger Castricum (PowNed) zou met een door de belastingbetaler gefinancierde camera de minister-president van alle Nederlanders (Rutte) in de wandelgangen der Nationale Vergaderzaal (ook betaald door ons) gevraagd hebben /of/ de premier "NOG GENEUKT" heeft.
-
Rutte vroeg helegaar niet aan de Minister-President Rutte of deze NOG GENEUKT had, want Mark Rutte was toen helegaar geen MinPres.
-
/Rutger/ vroeg helegaar niet aan de Minister-President Rutte of deze NOG GENEUKT had, want Mark Rutte was toen helegaar geen MinPres.
-
Geen dank.

HoogSpitsGehalte | 27-03-12 | 15:48

Die kerel staat bol van de frustratie zeg. Hij ziet gewoon dat hij overal weg gehoond word, uitgelachen en beschimpt... dus wat doe je dan?
Je doet er vrolijk een schepje bovenop met een rancuneus zeikartikel, waarin je net zo vrolijk halve reglementen citeert en vooral laat blijken dat je van mening bent dat alleen jij gelijk hebt. punt.

Nou, Kinneging, ouwe prutslul; ongezien de tyfus!

TeeJee | 27-03-12 | 15:47

Kinneging zijn redenatie vind ik helemaal terecht. En als mensen het "wurgen" van Rutger niet zien zitten dan zijn dat waarschijnlijk dezelfde mensen die het niet zien zitten om een inbreker met een paar ferme tikken je huis uit de werken.

e.thunder | 27-03-12 | 15:47

Pim was een 'minderwaardig mens', we weten hoe het met hem is afgelopen...

kapotte_stofzuiger | 27-03-12 | 15:47

Ja hoor, er is weer eens iets "minderwaardig" en dat moet "zo veel mogelijk de kop moet worden ingedrukt".
Het is een aanfluiting dat de Leidse universiteit, met haar rijke geschiedenis van verzet tegen dictatoren, deze ordinaire, leugenachtige mannetjesputter op de loonlijst heeft staan.

John Muts | 27-03-12 | 15:45

dit wacht weer op een reactie van die rare snijboon. of in ieder geval van zijn advokaat die zegt dat de naam van kinneging en importbruid bezoedeld is. dus GS hou jullie beurs maar vast want er zit een schadevergoedingsluchtje aan dit onderwerp. maar even een vraagje tussendoor? word het kind wat door impobruid uitgepeopt word nou een tahirtje of een kinnegingetje

tigger nitty | 27-03-12 | 15:45

Vergezocht. Kop dekt lading niet. Maar bovenal stuitend dat Rutger/PowNed zichzelf blijkbaar niet kan redden in deze kwestie.

Superior Bastard | 27-03-12 | 15:45

@zeeman73 | 27-03-12 | 15:42

Hoi Andreas, nog geneukt de laatste tijd?

brutus68 | 27-03-12 | 15:45

en Janjing heeft inderdaad gelijk. Rutger is onbeschoft en zonder inhoud. Ook is hij helemaal niet grappig. Kinneging mag dan hooghartig en arrogant zijn, maar hij ziet het in dit geval wel goed.

zeeman73 | 27-03-12 | 15:44

Zolang Kinneging geen verwurgingen uit zijn duim zuigt is hij nog altijd betrouwbaarder dan Ruktor.

XelaGBS | 27-03-12 | 15:43

@ Fatwabuster | 27-03-12 | 15:40
Ik denk t wel, Kinnebak was een hele behoorlijke powerlifter, een gespierd menneke hoor

legomuis | 27-03-12 | 15:43

Kinneging heeft wat klassiek-formele opvattingen, en in realiteit heeft de 2e kamer die in mindere mate ook. (Remember' doe eens normaal man') Ook al doet iedereen nu op camera alsof iedereen daar welkom is, dat is nu nml niet zo. Zo mag alleen de nos filmen in de vergaderzaal (welke beelden zij wel doorgeeft aan de rest) en komen alleen omroepen met accreditatie het gebouw aan het binnenhof binnen. Dat Powned daar rondloopt heeft ze te danken aan haar npo licentie, die standaard accreditatieverzoeken gehonoreerd zien worden, maar als zeg filmpjes-uit-denhaag.weblog.nl daar wil filmen kan ze dat ws vergeten. Kortom, de situatie is er allang een van subjectieve selectie en censuur.

seven | 27-03-12 | 15:43

Wat een droeftoeter!

Juustem | 27-03-12 | 15:42

Het gaat duidelijk niet goed met GeenStijl. Steeds maar weer terugkomen op oude topics en ook nog op onbelangrijke topics. Mensen pesten, je gelijk halen, zeuren. Steeds weer hetzelfde liedje nog maar een keer zingen.
Het is allemaal gedrag van kleine kleuters die een keer lekker brutaal willen zijn, maar eigenlijk niets te melden hebben.

zeeman73 | 27-03-12 | 15:42

janjing | 27-03-12 | 15:39

Ga eens lezen moralist!

Fatwabuster | 27-03-12 | 15:42

Ik hoop dat het nou eens klaar is met deze onzin. Die Kinneging is maar een mannetje, maar Geenstijl gedraagt zich net zo.

Sir Lancelot | 27-03-12 | 15:41

Je zou deze man toch snoeihard uitlachen tijdens college? Zelfs de schoonmakers en kantinejuffrouwtjes van de Leiden universiteit zullen gniffelen in hun vuistje als ze deze omhooggevallen stratenmaker tegen komen. Waar is de zelfrelativering en zelfspot die goede wetenschappers en docenten kenmerkt? Deze man is zo geïnteresseerd in zijn eigen gelijk dat het eigenlijk niet eens de moeite waard is deze reactie over hem te typen.

Casparovvv | 27-03-12 | 15:40

brutus68 | 27-03-12 | 15:38

en ook lichter... dus makkelijker voor die randdebiel om hem vanaf de trap in de vijver tegenover zijn huis te lazeren... dat gaat hem moet die vette Ruktor niet lukken...

Fatwabuster | 27-03-12 | 15:40

Eén zinnetje in zijn voorspelbare betoog springt er voor mij duidelijk uit, zegt alles::
"Het is iets wat zo veel mogelijk de kop moet worden ingedrukt."
Dat is de wereld van rechtsgeleerde Kinneging, een wereld waarin de Adel der Geest alles en iedereen de kop wil indrukken wat die Adel der Geeest in de weg zit, desnoods met geweld zoals we hebben gezien. De kop indrukken, dat is de hersenpan verbrijzelen, zo lees ik in Het Woordenboek der Nederlandse taal, doden, onschadelijk maken. Past wel bij hem.

Schoorsteenveger | 27-03-12 | 15:40

@Reinaert | 27-03-12 | 15:39

Oh. Nee. Wacht. Kinneging was van de VVD hè. Excuses. My bad.

Reinaert | 27-03-12 | 15:40

DeKeepVogel | 27-03-12 | 15:33 | + 1 -
Had je graag hoogleraar willen worden? klinkt een beetje als jaloezie dit.

denk.toch.eens.na | 27-03-12 | 15:40

Heel erg hoor, wat Rutger deed. Maar Jeroen Pauw die aan Pim Fortuyn vroeg of hij zijn ballen schoor, dàt was natuurlijk top-journalistiek - want links.

vraagstaart | 27-03-12 | 15:39

Kinneging heeft gelijk. Het heeft niets met journalistiek te maken. Rutger is een onbeschoft heerschap en zou van het Binnenhof geweigerd moeten worden net als de rest van PowNews. Vraag maar aan je vriendjes of je ouders of ze nog geneukt hebben, wat heeft dat met politiek te maken?

janjing | 27-03-12 | 15:39

Loopt die gast nou nog te schuimbekken? Iedereen was hem hem al bijna vergeten en daar begint hij weer. Hij mag wel oppassen, je kunt ook stikken in je eigen gelijk.

schendel | 27-03-12 | 15:39

En minachting en dreigen met geweld dan, meneer Kinneging? Behoren die dan niet tot de, ik quote "minst eerbare aandriften in de menselijke ziel"?

M-Bozz | 27-03-12 | 15:39

Bij de weg, er zit een storende foudt in de column "Persbreidel":

"Hoogleraar *rechtsfilosofie* aan de Universiteit Leiden".

Dat moet natuurlijk zijn: "vuig-linksche propaganda en agitatie".

Maar goed, kniesoor die daar op let. Binnenkort is het trouwens ook emiritus hoogleraar geworden. Shit happens. Gelukkig.

Reinaert | 27-03-12 | 15:39

@rechtvaardigerechter | 27-03-12 | 15:34

Moeten ze dit keer die kleine met die grote bek sturen. Die is wat sneller dan die bolle Rutger.

brutus68 | 27-03-12 | 15:38

Ah, dank voor de tip.

*Powned-lidmaatschap opzeggen doet*

Sjors W. | 27-03-12 | 15:38

Ach ik betaal graag 5,72 eenheden per jaar om die troep op tv te kunnen zien.

DePotOP | 27-03-12 | 15:35

Wie geschoren wordt, moet stil zitten. Iets wat die gewichtheffer ondanks zijn eruditie niet helemaal begrijpt.

brutus68 | 27-03-12 | 15:35

Wat een enge man is dit toch.... gadverdamme, de rillingen lopen over je rug als je dat broddelwerkje van de man leest.... brrrrr

Fatwabuster | 27-03-12 | 15:35

Dacht je net dat dit geouwehoer klaar was, komt er nog een laatste stuiptrekking. Hou nou een sop met deze flauwekul!

dipswitch | 27-03-12 | 15:35

Ik stapel Kinneging boven op Diederik Stapel.

Heeft 'ie meteen wat te neuqen (of praten) en zijn wij van 'm af.

Reinaert | 27-03-12 | 15:35

Hij vraagt om een bezoekje.

rechtvaardigerechter | 27-03-12 | 15:34

Kak ja, ik had moeten opzeggen. Nou ja, neem ik maar twee biertjes minder dit jaar. Suc6 met de boel op stelten zetten, ook dit jaar.

Betweetert | 27-03-12 | 15:34

Maar had ie nou geneukt of niet? Of moet ik daarvoor dan weer dat filmpje met onderkin en roze plopkap gaan kijken?

niet voor de hond | 27-03-12 | 15:34

Hoogleraar worden is gewoon een kwestie van goed netwerken, naar boven likken en naar beneden schoppen. Dat daar zo'n waarde aan gehangen wordt komt vooral omdat de meeste mensen nooit wat met hoogleraren te maken hebben en dus allerlei mythes over deze mensen kunnen opbouwen.

DeKeepVogel | 27-03-12 | 15:33

Plompzakken is misschien ook wel wat voor 'm...

c.onjo | 27-03-12 | 15:33

Kinnegin zou eens hard in zijn reedt genomen moeten worden... Gek dat ie 'r is!!!

c.onjo | 27-03-12 | 15:31

Ik vind dat er commissie ingesteld moet worden die bepaalt wie verplicht wordt altijd eerst door gleurgaten te kijken alvorens de deur te openen.

blinde kip | 27-03-12 | 15:31

En dan zijn er nog steeds mensen die obligaat beweren dat het toch wel een hele intelligente man is en hoe kan dat nou toch allemaal. Nee. Deze man heeft een grote bek en meer niet. Geen overzicht, geen talent, geen visie. Dat ie hoogleraar is pleit alleen maar in zijn nadeel, iedereen met een voldoende grote bek komt bovendrijven bij die schuwe academici.

très cool | 27-03-12 | 15:30

Andreas Kinnesinne zou beter passen. Die man is zo een 16de eeuwse droogkloot, dat ie klartkomt in poedervorm.

pollodepiemel | 27-03-12 | 15:29

En maar blijven roepen dat GS helemaal niets met Powned te maken heeft...

HSVOBW | 27-03-12 | 15:29

En volgens mij vergeet hij wat: Het is niet toegestaan om Kamerleden en/of bewindslieden aan te spreken met ingeschakelde opname-apparatuur, tenzij zij hiervoor toestemming hebben verleend. Indien Kamerleden en/of bewindslieden na afloop van een vergadering de pers te woord staan, mogen hiervan in het kader van de vrije nieuwsgaring wel opnamen worden gemaakt.
Maar vrije nieuwsgaring, wie maalt daar nog om? Toch?

HelemaalFlippie | 27-03-12 | 15:28

Of iemand geneukt heeft willen de mensen toch ook weten?

Nifilheim | 27-03-12 | 15:28

The never ending story continues.

Eduard-Khil | 27-03-12 | 15:27

Sinsd wanneer is GS het incasso-bureau van Powned?

Oldtimer50A | 27-03-12 | 15:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken