Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hatsikidee. Flitsongelukfile op de A2

534flitsongelukfile.jpgOpklikken voor Big Picture. Situatieschets van alweer een flitsfail van epische proporties. A2 gistermiddag. Automobilist in de remmen om onzinboete te voorkomen, andere automobilist die er opklapt, met een stomme file tot gevolg. Een paar honderd hardwerkende Nederlanders die te laat op werk of afspraak komen cq goederen niet op tijd afgeleverd. Ergo: de pliesie haalt bonnenquotum niet, twee autoos met schade, en een toch al haperende economie loopt tonnen aan geld mis want stilstaan. KLPD, BEDANKT voor het kapot maken van Nederland! (Ook bij AutoBlog)

Reaguursels

Inloggen

AndroidLouWebber | 21-03-12 | 16:30 |: Jij hebt makkelijk lullen. Dergelijke remacties komen voort uit een schrikreactie.

In die korte tijd lukt het je écht niet om even rustig te spiegelen en dan je snelheid te matigen. De oplossing is echter veel simpeler; gebruik cruise-control. Doe ik ook altijd.

Op die manier hoef je je snelheid niet steeds in de gaten te houden en kun je je op de rest van het verkeer concentreren.

Titan T. Fox | 22-03-12 | 10:18

Je hebt ook zat van die klootzakken die 75 rijden op een 80 KM/h weg, en bij een flitspaal (waarvan ze weten dat ie er staat-) alsnog vol in de remmen gaan.

Dat soort volk moesten ze het rijbewijs afpakken en nooit meer terug geven.

Als je 80 op de teller rijdt is je werkelijke snelheid zo'n 76 KM/h. Flitspalen hebben ook nog een bepaalde afwijking ingebouwd. Je moet dus al bijna 90 op de teller rijden voordat deze zal flitsen.

Plotseling remmen is dus ook nergens voor nodig. Dergelijke debielen trakteer ik altijd op een concert van groot licht en getoeter.

Titan T. Fox | 22-03-12 | 10:14

roverheid | 21-03-12 | 16:11 | + 0 -
hahaha wat ben je toch dom!

zeefert | 22-03-12 | 09:25

Langs de A13 staat nu een megavideoscherm reclamebord, de eerste week klapten er al auto's precies voor die paal op elkaar op een recht stuk snelweg, ook zoiets.

Tinus Trekveer | 22-03-12 | 00:15

A. Het is een kutcamera waarmee deze foto gemaakt is, 3 megapixels resolutie o.i.d.
B. Twee uur 's middags, vrouwjtes op een weg van minimaal 3 stroken breed, die dan botsen, zegt genoeg me dunkt.
C. Ik zie helemaal geen file, dus wat nou te laat?

Rest In Privacy | 21-03-12 | 22:04

Wat een gezeik: hou je aan de snelheid als er weer eens een iemand van de fiets wordt gereden is het gelijk boehoe doen. Wees concequent.

Common_Sense | 21-03-12 | 20:02

Zonder reden in de ankers op snelweg = rijbewijs inleveren. Simpel.

Lijkt me toch vreemd als je geen snelheidscontrole meer kan uitvoeren omdat een of andere debiel niet kan rijden.

#34 | 21-03-12 | 18:22

Simpel: houd je aan de snelheid en houd afstand. En verder veel gepruttel.

Jaypelsteeltje | 21-03-12 | 18:13

Met maximaal toegestane snelheid rijden en voldoende afstand houden: probleem opgelost. De file heeft dan misschien alleen een andere oorzaak gekregen.
Verder wat Fappo de clown | 21-03-12 | 14:39 zegt.

Petskast | 21-03-12 | 16:49

Ben helemaal tegen onzinboetes en flitsacties als melkkoetje maar dit is de schuld van die remmende automobilist en van niemand anders. 1, te hard gereden en 2, achterlijke remactie daarmee zichzelf en - belangrijker - anderen in gevaar brengend. Als je te hard rijdt weet je dat je een prent kan oplopen, ga dan gvd niet op je remmen staan om een paar euri te sparen ten koste van andermans gezondheid/leven.

AndroidLouWebber | 21-03-12 | 16:30

Tiefus nou eens op met die KK flitsers en ga bij mij in de buurt de buurt aso's pakken die met 60 door een kinderrijk woonerf rijden. Dat scheelt pas doden en gewonden, precies waar dat handhaven voor bedoeld is en niet een KUT K.NKr excuus om geld binnen te halen.
-
WAT en KUT land is dit aan het worden.
-
Zo dat is er ook weer uit.
-
Voer ook maar meteen en boete van 1000 euro in voor liitering.

ontlullen | 21-03-12 | 16:12

@ zeefert | 21-03-12 | 14:36 |

Lekker blijven doen knul. Zijn we binnenkort hopelijk van dat domme, inhoudsloze, nietszeggende geleuter van je af.

roverheid | 21-03-12 | 16:11

Flitspalen hinderen de doorstroming, bijna iedereen remt af voor zo'n ding. Ook als ze met de stroom mee braaf 100 op de teller rijden.
Op de A9 hebben ze twee palen weggehaald en sindsdien stroomt het daar beter door. Het heeft wel even geduurd voordat iedereen door had dat ze echt weg waren.

voldemort | 21-03-12 | 16:05

Boel sukkels met de laptop op schoot in de trein vandaag...

Flashheart | 21-03-12 | 16:04

@Fret Kroked | 21-03-12 | 12:05
* Oh schaamte. Kroked met een verbijsterde blik in de ogen alleen maar gelijk kan geven *

Kapitein Sjaak Mus | 21-03-12 | 15:44

Het begrip: "Ga eens boeven vangen!" wordt door de flitsers correct uitgevoerd.
Boef = wetsovertreder.

hanzebal | 21-03-12 | 15:30

Ikke slachtoffer van ongeluk ik zelf veroorzaak. Ikke helaasj niks aan kunnen doen. Ikke te hard rijden omdat mijn konijn heb honger thuis. Ikke flitspaal zien en keihard remmen. Ikke geen benul van andere auto's bovenop mij klap. Ikke geen eigen verantwoordelijkheid. Ikke zeggen is schuld KLPD.

Chartreuse | 21-03-12 | 15:23

-weggejorist-

Doe maar iets | 21-03-12 | 15:11

Nog even een kleine opmerking voor al die uber brave zeikstralen hierboven. Het gaat om de kansloosheid van mensen flitsen op een weg waar een beetje extra snelheid helemaal geen kwaad kan maar die wel meteen keihard euro's moet kosten. Jullie zijn zeker ook van die lamstralen die expres voor je blijven rijden als JULLIE vinden dat er al hard genoeg gereden wordt? Dan verdien je het gewoon zelf een keer achter op zo'n figuur te klappen omdat je namelijk een ontzettend vervelend en zeikerig figuur bent.

WatZalIkErvanZeggen | 21-03-12 | 15:02

Fock the mother fokking police. Stelletje lamstralen. Optyfen met je kut flitsers.

WatZalIkErvanZeggen | 21-03-12 | 14:57

Toch wel frappant. De 2 autos staan stil, ongeveer 30 meter VOOR de flitsert. Hoe hard reden ze? minstens 100, dus nog even minstens 90 m remweg erbij optellen.
Dus deze knuppel heeft dik 120m voor de paal 't anker uitgegooid en knuppel 2 zat niet op te letten of zat er te dicht op en is er tegenaan geklapt. Prutsers. NL zegt bedankt tegen jullie.

Fappo de clown | 21-03-12 | 14:39

roverheid | 21-03-12 | 13:18 | + 0 -
Snap wat je bedoelt, ik heb dat met rijstroken en links/rechts rijden. Ik ben zelf prima in staat om mijn positie te bepalen op een snelweg en heb ook geen rijstroken nodig hiervoor. Ik rijd waar ik zelf wil ongeacht rijstroken en/of links/rechts. Ook voor het bepalen van de rijrichting heb ik geen overheid nodig, dat kan ik zelf veel beter.

zeefert | 21-03-12 | 14:36

als je niet te hard rijdt, hoeft u ook niet te remmen. zo simpel is het leven in een auto.

kalukula | 21-03-12 | 14:29

Als fervent hardrijder ben ik zeker geen voorstander van onnodig flitsen, alleen zo'n ongeluk komt toch echt door de unox chauffeur die: A. niet hard genoeg rijd om voldoende afstand achter zich te hebben, B. Niet op zijn mede weggebruikers let en zich niet aanpast aan de situatie (aka remt als een mongool) C. Niet z'n RDS/flitsservice/... checked en gewoon op tijd snelheid minderd.

Nu er toch file staat kan die bermboef natuurlijk wel even een woonwijk met school inrijden om nuttig te gaan controleren.

blacktip | 21-03-12 | 13:58

Ja hoor, daar is ie weer, de klassieke ik wijs lekker naar een ander de schuld geven topic. 1. als je geen bon wilt, rijdt dan niet te hard. 2. als je te hard rijdt, rem dan niet als een mongool, zodat je achterbuurman op je klapt, maar ben een vent en accepteer die boete 3. ben niet zo dom om na een gevalletje blikschade op de snelweg te blijven staan met je auto. Zo belangrijk ben je niet

hanz71 | 21-03-12 | 13:48

-weggejorist-

pafroos | 21-03-12 | 13:35

A2 bij Boxtel. Kaarsrechte weg waar telkens weer opnieuw de vreemdste ongelukken gebeuren. Jaren gedacht, hoe kan dat nou?

jaco | 21-03-12 | 13:28

" Automobilist in de remmen om onzinboete te voorkomen "
Bullshit. Als je geen boete wilt, rij dan niet te hard. Deze onzinremmer zou een boete moeten krijgen voor het in gevaar brengen van zijn medeweggebruikers.

de euro middenweg | 21-03-12 | 13:26

@ Lacan | 21-03-12 | 12:14

Een interessante theorie die je daar neer plembt, maar het slaat, verwijzend naar mijn betoog, echt nergens op.

Ik ben het met je eens, dat er niks mis is met het aanleren (let wel!) van goede gewoontes. Dat is echter niet de strekking van mijn betoog. Ik ben van mening dat mensen/automobilisten zelf in staat zijn om situaties GOED in te schatten en daarop te antcipieren. Als het regent of sneeuwt, passen automobilisten zelf hun snelheid daarop aan. En als het verkeer plotseling ernstig wordt vertraagt op de snelweg, dan reageren automobilisten daar ook pro-actief op door de cliateur aan te zetten en daarmee dus het achteropkomende verkeer te waarschuwen. Automobilisten zijn dus heel goed in staat zelf beslissingen/afwegingen te maken in het verkeer.
Rij je 's avonds wel eens door de stad? Heb je je wel eens afgevraagd waarom veel stoplichten dan staan te knipperen. (Hint: niet opmdat ze kapot zijn.)

Tot slot hier nog een linkje.
www.febiac.be/public/content.aspx?FID=...

Lees even de 2e alinea. (Gepaste en ongepaste snelheid: waar ligt de grens?) En vraag u dan eens af waarom er zoveel automobilisten worden geflitst op de A2.

roverheid | 21-03-12 | 13:18

Superior Bastard | 21-03-12 | 13:02 | + -1 -
U had 70 jaar eerder moeten leven, u had de tijd van uw leven kunnen hebben.

zeefert | 21-03-12 | 13:12

Gisteren in aan de weg Reusel - Tilburg. Best gevaarlijke weg, veel ongelukken, er wordt ontzettend hard gereden en ingehaald ondanks het inhaalverbod, vooral door Belgen. 80 km is het maximum. Op het einde wordt de weg 4-baans, gescheiden rijstroken, bij de Beekse Bergen. Bekend? Daar waar je 100 mag maar iedereen 120 rijdt. En waar het totaal niet gevaarlijk is. Maar wel een groter aantal mensen hardrijdt, niet alleen de gekken. Dus waar staan ze? Waar het gevaarlijk is, of waar ze het meeste geld kunnen verdienen? Juist, alweer het geld.

Patatter | 21-03-12 | 13:08

roverheid | 21-03-12 | 12:55 | + 0 -
En dus twee keer mijn vraag ontwijken maakt jouw natuurlijk super slim!! DOMoor!

zeefert | 21-03-12 | 13:05

Superior Bastard | 21-03-12 | 13:02
Ooeps. Wrong topic. Doe maar Joris.

Superior Bastard | 21-03-12 | 13:04

Ik heb een hekel aan dat de politie hun focus alleen op hardrijders richt terwijl zij niet perse gevaarlijk of asociaal zijn. Ik zie dagelijks veel andere gevaarlijk en asociaal weggedrag dat niets met hardrijden te maken heeft. Soms gaat hardrijden gepaard met gevaarlijk weggedrag (denk aan bumperkleven en wild door het verkeer slingeren), maar niet iedere hardrijder rijd zo.
Helaas gaat het bij de politie op makkelijk geld incasseren.

porcodio | 21-03-12 | 13:03

Bertus Betonsloper | 21-03-12 | 12:56 |
Stel je niet zo aan joh. Je lijkt wel een jood.

Superior Bastard | 21-03-12 | 13:02

Flitsbus ?!?

Aart Z. | 21-03-12 | 13:01

zeefert | 21-03-12 | 12:05

Als je het weet te presteren 3 keer het woord 'dom' te gebruiken in 3 zinnen, en klaarblijkelijk dus niet in staat bent een synoniem te bedenken hiervoor, dan kan ik niet anders concluderen, dat je zelf toch wel erg DOM bent!

roverheid | 21-03-12 | 12:55

De Badtegelzetter | 21-03-12 | 12:42 | + 0 -
Je hebt dus geen argumenten, dacht ik al.

zeefert | 21-03-12 | 12:49

@zeefert | 21-03-12 | 12:07
Nee. Hier ga ik niet op in [..] "onderscheidt"

De Badtegelzetter | 21-03-12 | 12:42

@Melkor 12:29
Die begrijp ik niet, eerst zeg je dat het probleem ligt bij die idioten op de rem gaan, vervolgens is het die mafkees die achterop de file rijdt. Komt een beetje strijdig over. :?

Mark Levinson | 21-03-12 | 12:36

is niet echt nieuws, gebeurt dagelijks

Cyaegha | 21-03-12 | 12:33

Ik snap deze verontwaardiging over flitsers nooit zo. Als je gewoon normaal rijdt is er niks aan de hand. Probleem ligt bij de idioten die op de rem gaan. Volgens mij is dit precies hetzelfde als die mafkees die achterop die gecreëerde file reed en waarbij iemand overleed. Die chauffeur is toch echt verantwoordelijk, niet de file of een flitspaal. Volgens mij vond geenstijl dat in het file geval ook. Beetje inconsequent dit dus.

Melkor | 21-03-12 | 12:29

Hoewel ik een hekel aan die bermterroristen heb, ben ook wel een mongool om als een gek te remmen zonder dat je goed in je spiegel kijkt..

Absoluut niet waar | 21-03-12 | 10:06
---
Niet alleen bij bermterrorristen, ook bij flitspalen.
Rij dagelijk over een weg waar een flitspaal staat en je 60 mag. Maar 9 van de 10 automobilisten gaat ALTIJD remmen voor dat klereding. Zelfs mensen die de gehele weg 50 rijden (waar je dus tig keer een bord ziet (60), hallo?!) weten niet hoesnel ze het voetje naar het rempedaal moeten brengen zodra ze dat ding zien.

davimore | 21-03-12 | 12:25

@Lacan | 21-03-12 | 12:14
Klopt!
*Franse rijstijl altijd bewust moet aanpassen in 0031*

kapotte_stofzuiger | 21-03-12 | 12:21

@roverheid | 21-03-12 | 10:42
Wrong. Ook midden in de nacht kun je beter wachten voor een rood stoplicht. Heeft te maken met het zijn van een gewoontedier. Net als dat je het beste wel een richtingaanwijzer kunt aandoen ook al ziet niemand het. Onderzoek heeft laten zien dat dit dan een gewoonte wordt en blijft. Dan wordt het een automatisme. Als je vervolgens heel snel moet handelen om bijvoorbeeld een ongeluk te voorkomen of iets dergelijks dan handel je eerder instinctief goed (wel gewacht/wel richting-aanwijzer aangedaan). Misschien terwijl je dit achteraf je je niet kunt herinneren.

Lacan | 21-03-12 | 12:14

De Badtegelzetter | 21-03-12 | 11:22 | + 0 -
Oke maar verklaar dan jouw reactie mbt zelfstandigen waarom maak je dat onderscheidt?

zeefert | 21-03-12 | 12:07

@Golaio | 21-03-12 | 11:32
Integendeel, hard rijden is juist in derde wereldlanden gewoon toegestaan.

kapotte_stofzuiger | 21-03-12 | 12:07

roverheid | 21-03-12 | 11:22 | + 0 -
Wat ben je toch dom! Hoop dat je in gaat zien hoe dom je bent als jouw geliefden door een te hard rijdend lutsers aan gort worden gereden. Waarschijnlijk ben je zo dom dat je nog sorry tegen deze lutser gaat zeggen omdat jouw geliefden in de weg reden.

zeefert | 21-03-12 | 12:05

Kapitein Sjaak Mus | 21-03-12 | 11:39
James Bondkraagjes?

Fret Kroked | 21-03-12 | 12:05

't kan mij niet vaak genoeg gebeuren op deze manier met enkel blikschade. Misschien dat ze dan eens ophouden en verkassen naar de bebouwde kom alwaar flitsers thuishoren. Niet op een snelweg op een godvergeten dinsdagmiddag.
Of zou 't zijn omdat de zon schijnt en mensen na maanden misschien weer eens de motor van stal halen. Da's makkelijk verdienen denk ik.

sufkut | 21-03-12 | 12:04

Ik mag toch hopen dat Pritt dit stukje ironisch bedoelt? Anders ga ik me echt zorgen maken..

Je bent gewoon een hersenloze als je op de snelweg boven op je rem gaat staan. Als je dan te hard rijdt, ontvang dan ook de bon als een echte vent (of vrouw).

themuppetshow | 21-03-12 | 12:02

Als die remmer nket te hard gereden had, hoefde hij niet te remmen. Als zijn achterligger afstand had gehouden, was er niets gebeurd. Maar nee, het is de schuld van het KLPD.
Zoals het een goed-linkse opinie betaamt, ligt de schuld niet bij het individu, maar bij de omstandigheden. Logisch.

Zuurkool met Worst | 21-03-12 | 12:00

James Bondkraagjes?

Fret Kroked | 21-03-12 | 12:00

Als je gewoon aan de snelheid houdt hoef je ook niet te remmen voor een "mogelijke" flitser. Als je daarna afstand houdt tot je voorganger, dan naai je hem er niet in als die voorganger denkt een flitser te zien en remt...
KlopKlop | 21-03-12 | 10:17 |
.
Mee eens met je betoog, maar een paar weken geleden richting het Noorden op de A28: ik reed 120 en werd ingehaald door een (iets-met-vier-ringen-)hardrijder. Die zag verderop langs de weg een flitser met twee gele jassen: was mij krap voorbij, ging naar rechts en trapte boven op de rem om 90 te gaan rijden......
Kon ik dus ook op mijn rem en (door voldoende vrije ruimte achter mij) direct naar links en hem weer voorbij.
.
Moraal: sommige idioten weten blijkbaar niet hoe hard ze op een bepaald wegstuk mogen rijden en bij het zien van een flitser gaan ze maar "stapvoets" rijden.
(nog zo'n beruchte locatie is het benzinestation vlak na de oprit Waalwijk op de A59 richting Zonzeel)

frenkievee | 21-03-12 | 11:52

Wat een onzin artikel weer GS. Altijd maar weer zeiken op anderen. Hou je gewoon aan de snelheid en niet lopen janken als je een boete krijgt. En durf ook afstand te houden, voorkom je ook aanrijdingen, zelfs als die mafkezen plotseling op de rem gaan stem als ze een flitser zien.

Artell | 21-03-12 | 11:51

Ongeluk is gewoon bewust gedaan om ervoor te zorgen dat er een file ontstaat en niemand te hard rijdt. Applaus voor de persoon in kwestie...

bugboy | 21-03-12 | 11:50

Krom = recht ? De remmert veroorzaakt de file. Of de klungel die er veel te dicht achterop reed. De enige hufters die er op de A2 aanwezig waren zijn de bestuurders die denken dat regels voor anderen zijn.

Skyeisthelimit | 21-03-12 | 11:47

I've said it before, and I'll say it again: de enige die verantwoordelijk is voor het gaspedaal ben jij. Als jij lekker hard wilt sjezen en gassen en denkt dat die andere sukkels op de weg toch niets te doen hebben... Dan moet je ook mans of vrouws genoeg zijn om op de blaren te zitten die de lasergun met grote precisie in je reet tatoeëert. Dikke faal dus voor die remmende mongool, want alleen lekker veel te hard rijden als je niet gesnapt kan worden is voor mietjes.

daniel37 | 21-03-12 | 11:45

De flitser valt niks te verwijten, eerder de persoon die op de snelweg vol in de remmen gaat staan.

geensteelo | 21-03-12 | 11:43

Tjongejonge wat een gemiep. Als je iets fout doet en je wordt betrapt meteen in de verdediging schieten, vinden dat je genaaid wordt en in het algemeen van mening zijn dat het niet jouw schuld is.
Nooit geweten dat er hier zoveel bondkraagjes rondlopen...

Kapitein Sjaak Mus | 21-03-12 | 11:39

Ik rij niet te hard, op mij word altijd gewacht.

Egokiller | 21-03-12 | 11:36

@roverheid | 21-03-12 | 10:29

Yes, sinds ik Flitsmeister gebruik hoef ik nooit meer onverwachts op de rem te stampen, ik rem gewoon rustig op tijd af, even zwaaien, en dan het gas er weer op.

babykrul | 21-03-12 | 11:35

Tegenwoordig mag je zelf geen inzicht meer hebben wat het beste is om te doen. En soms ( ik zeg soms ) is het ook het beste om met het verkeer mee te gaan of om even gas te geven om zo ruimte te creëren voor andere weg gebruikers!
Het flitsen op snelwegen is totaal nutteloos en frustrerend.
Ik zeg daarom ook STOPPEN ermee en laat die agenten die nu achter het stuur zitten te slapen langs de snelweg een andere auto te geven en mee te laten rijden in het verkeer. dit is de enige oplossing om de Echte hufters aan te pakken. kunnen ze gelijk nummerborden loeren om te kijken wie er nog een betalingsachterstand heeft bij de belastingdienst.

stylgyl | 21-03-12 | 11:33

Een echte man pakt gewoon zijn boete als hij de vaart er lekker in heeft zitten en klaagt er niet over. Te hard rijden is een welvaartssymbool

Golaio | 21-03-12 | 11:32

ach... een filetje...
vorig jaar nog een flitsdode. En echt niet dat oom agent even ging helpen.

Mister Crabs | 21-03-12 | 11:27

Gisteren lag er weer eens een bon in de bus.
88 op een 80 kilometer weg.
Kom op zeg, ga es echte wegpiraten oppakken...

da wizard | 21-03-12 | 11:26

Dit valt mee, inhalende vrachtwagens zijn een stuk erger.

Mac The Ripper | 21-03-12 | 11:26

Je mag best een stukje te hard rijden, maar wees dan ook een vent en pak gewoon die boete. De enige die hier schuldig zijn zijn de hond die op zijn rem ging en de andere hond die er te dicht achter zat.

minnert | 21-03-12 | 11:26

Die flitsbrigades zijn pure staatsterreur. Op de A2 zou een adviessnelheid van 130 moeten gelden en geen maximumsnelheid, naar Duits model.
Die klootzakken moeten boeven vangen, dat geflits is een belachelijke inzet van mensen en middelen.

Flashheart | 21-03-12 | 11:26

Die flitsbrigades zijn pure staatsterreur. Op de A2 zou een adviessnelheid van 130 moeten gelden en geen maximumsnelheid, naar Duits model.
Die klootzakken moeten boeven vangen, dat geflits is een belachelijke inzet van mensen en middelen.

Flashheart | 21-03-12 | 11:26

En daarnaast is het natuurlijk een pure hobby geworden om de gefrustreerde bumper klevers achter me zich totaal op te zien fokken onder het genot van een relaxte Bob Marley track!

Banana-Hollandia | 21-03-12 | 11:25

@zeefert | 21-03-12 | 11:15
Nee. Hoor je mij toch ook niet zeggen? Is het niet tijd voor een koffiepauze op verdieping 3, zeefert?

De Badtegelzetter | 21-03-12 | 11:22

@ zeefert | 21-03-12 | 11:03

Simpele ziel! Lees mijn schrijfsel van hierboven nog eens. Duidelijk beargumenteerd. Jij komt alleen aanzetten met het adagium: 'Regels zijn Regels.' Zelf kritisch nadenken en beragumenteren is er bij jou niet bij he?

roverheid | 21-03-12 | 11:22

Toen mijn vrouw aan het bevallen was, had ik enorm veel respect voor haar. Dat was weer weg toen ze in mijn auto stapte...

Terpetijnzeikert | 21-03-12 | 11:21

"dan is er wel iemand die zijn dinkytoy er tussen propt."
@BeunDeHaas 10:30 |
Eerlijk gezegd snap ik dat argument niet zo goed, zeker in dit geval: meest rechtse rijstrook, wie gaat hem er 'tussen proppen' dan? Hooguit iemand die aan zijn verplichting 'zo veel mogelijk rechts houden' wil voldoen. Hoe kan je daar tegen zijn?

Mark Levinson | 21-03-12 | 11:19

Ik rij sinds circa anderhalf jaar expres net iets té langzaam op de weg.
(1 a 2 km p.u.) Zo ontwricht ik bewust het systeem van achterlijke boetes, en dat dus vaak voor duizenden automobilisten tegelijk! Ik schat in dat ik hiermee afgelopen jaar voor enkele miljoenen euri's aan 'dammage control' voor de weggebruiker heb verwezenlijkt. @ your service!

Banana-Hollandia | 21-03-12 | 11:19

ole guapa | 21-03-12 |
Dat laatste klinkt als muziek in de oren!

Tokkie2Me | 21-03-12 | 11:17

Altijd al vreemd gevonden dat BNR flitsnieuws uitzendt. Zo iets als: Ik wil een winkelier overvallen. Even bij BNR kijken of de politie niet in de buurt is. Roven maar.
BNR / ANWB verbieden flisnieuws uit te zenden, dus veiliger. Te hard rijden is gewoon niet toegestaan: Hard straffen net als kort-op-elkaars-bumper kleven. Moraal: Wie zich houdt aan de toegestane snelheid hoeft niet angstig voor een paar tientjes in de remmen.

Musset | 21-03-12 | 11:17

Ik heb ook een hekel aan die flitsers die je erbij naaien voor net over de grens gaan kwa snelheid. Maar die ongelukken komen echt niet door de flitsers. De ongelukken komen door onbezonnen hard remmen, te kort afstand houden of de combinatie van de twee.
.
Als die voorste een klapband krijgt en plots hard moet remmen, hoort de achterligger voldoende aftand te hebben en alert genoeg te zijn om op tijd te remmen. Dus ook als een mongool in de ankers gaat voor een flitser, moet de achterliggende automobilist voldoende afstand hebben en alert zijn, zodat een botsing niet nodig is.
.
Dus flitsers zijn eikels en misschien eerste aanleiding tot het ongeval. Maar ze zijn er desondanks niet schuldig aan.

EisQonijn | 21-03-12 | 11:16

De Badtegelzetter | 21-03-12 | 10:56 | + 1 -
Dus een zelfstandige mag wel te hard rijden maar wie dan niet?

zeefert | 21-03-12 | 11:15

Hero B. heeft zijn oude baan weer terug.

Uw Verzekeringsadvis | 21-03-12 | 11:15

Niet te hard rijden -> niet hoeven remmen -> geen flitsfiles

Biblebeltbewoner | 21-03-12 | 11:13

Zeik niet. Moeten ze maar een lokale kudtbaan nemen of verhuizen naar het werk toe. Scheelt in files,boetes en werkverzuim. win-win-win.

lichtpunt | 21-03-12 | 11:13

@DzY | 21-03-12 | 10:23
als je je aan laat rijden, heb je dat over het algemeen aan jezelf te danken (want onvoldoende afstand, niet uitgeweken of anderszins niet goed geanticipeerd). Ikzelf zorg altijd voor een beetje ruimte als je ziet dat het rechts niet zo hard gaat of als je auto's van een bepaald model (Fiat 500, Multipla, iedere Opel, bijna alle Jappenbakken) ziet opdoemen

Den Meester | 21-03-12 | 11:11

Met scheuren een vent, met dokken een vent.

Kapitein Sjaak Mus | 21-03-12 | 11:08

En met 'wijland' bedoel ik natuurlijk weiland. Het is nog vroeg..

SuperRogier | 21-03-12 | 11:08

Beëlzebul | 21-03-12 | 11:03 | + 0 -
Als iedereen zich aan de snelheid houdt dan hebben ze tijd genoeg om boeven te vangen!

zeefert | 21-03-12 | 11:08

Er valt nu gemiddeld 1 dodelijk misdaadslachtoffer in Nederland per dag (als je PowNews mag geloven), vooral blijven flitsen...

kapotte_stofzuiger | 21-03-12 | 11:08

Een drempel heeft in principe hetzelfde effect als een flitspaal, je remt automatisch en gaat daarna weer gas geven. Dus bij het zien van een flitspaal doe je dit ook, ongeacht je snelheid. Alleen ga je er vanuit dat er geen drempels op de snelweg liggen.. Ik denk toch dat 99% van de automobilisten altijd remt voor een flitser.
Wel vreemd dat ze nooit bij scholen, winkelcentra, voetgangersoversteekplaatsen of andere gevaarlijke gebieden staan maar wel in godvergeten wijlanden naast snelwegen. Hulde voor de verkeersveiligheid. Chapeau. Driewerf.

SuperRogier | 21-03-12 | 11:06

te hard rijden is minstens zo kinderachtig als flitsen

dienstweigeraar... | 21-03-12 | 11:06

Tokkie2Me | 21-03-12 | 10:56

Inderdaad: Drachten is geen A2. Maar wel een bijzonder goede businesscase waarom je meer op verkeersbeeld en minder op verkeersregels moet sturen.

Op de A2 betekent dat dus NIET flitsen maar WEL continue ertussenrijden en linkerbaantoeristen en aso's van de weg afhalen.

ole guapa | 21-03-12 | 11:05

En die gasten in dat bussie lachen jongen!! Jij nog een donut ?

wtf443 | 21-03-12 | 11:04

Weer zo'n sukkel die niet kan rijden. Wel hard willen rijden maar o wee als er geflitst wordt: dan vol in de remmen. En maling aan degene die achter zo'n sukkel rijdt.
Tijd dat de wet wordt aangepast zodat dit soort dwazen alsnog de rekening gepresenteerd krijgt voor dit soort wangedrag. Als zij hard willen rijden, ga naar Duitsland of vertrek eerder uit je nest.

loser | 21-03-12 | 11:04

De maximumsnelheid varieert zo ongelofelijk vaak op een gemiddeld stukje rijden en ook nog eens zonder enige aanwijsbare reden, dat niemand nog weet waar hij hoe haard mag, laat staan waarom.

vetkleppert | 21-03-12 | 11:04

Dat wordt weinig kudo's pakken hoor, als je het nu gaat hebben over "remmongool, onverantwoordelijk, bumberkleven". Wellicht dat "boeven vangen" het beter doet?

De Badtegelzetter | 21-03-12 | 11:04

Fijn dat de politie wel tijd heeft om ongelukken te veroorzaken met struikroverij maar voor het oplossen van misdaden geen tijd heeft.
@politie Ga godverdomme eens boeven vangen!

Beëlzebul | 21-03-12 | 11:03

roverheid | 21-03-12 | 10:55 | + 0 -
Vertel hoe het dan moet en anders zwijg voor altijd!

zeefert | 21-03-12 | 11:03

-weggejorist-

Baron van Tast | 21-03-12 | 11:02

Er zijn maar twee motivaties om in zo'n geval (hard) te remmen:
1. je weet dat je te hard rijdt, dus je remt om een boete te voorkomen
2. je hebt geen idee hoe hard je rijdt, dus je remt voor de zekerheid

In beide gevallen ben je een onverantwoordelijke eikel.

Drommelsch | 21-03-12 | 11:02

Alle schade verhalen op de remmalloot. Bovenop zijn boete.

Iets met eigen verantwoordelijkheid.

Caveman48 | 21-03-12 | 11:01

net zo irritant als mensen die stoppen voor een rood licht... gewoon met ze allen doorijden!

Satria | 21-03-12 | 11:00

Zie ik daar nu 2 vrouwen staan?

vip33 | 21-03-12 | 11:00

@De Badtegelzetter | 21-03-12 | 10:56
Daarom worden blauwe beestjes dus ook geselecteerd op met moeite VMBO. Het bijbehorende salaris zorgt dan vanzelf voor de jaloezie tov van mensen die zich wel normaal vervoer kunnen permitteren.

vetkleppert | 21-03-12 | 10:59

Begin bij de KLPD of Politie nou niet over zelfstandige werknemers, ondernemers of andere hardwerkende bedrijven. Daar kunnen die ambtenaren zich niet in verplaatsen en die rekensom kunnen ze niet aan. "Meneer, het gaat hier om de verkeersveiligheid."

De Badtegelzetter | 21-03-12 | 10:56

Het dienderwoord 'gevaarzetting' krijgt opeens een hele andere betekenis.

Ja nee, geen mening | 21-03-12 | 10:56

1e klas klootzakkerij van de politie.

eagleye | 21-03-12 | 10:56

ole guapa | 21-03-12 |
Leuk experiment natuurlijk; maar Makkinga en Drachten vergelijken met de A2 slaat natuurljik helemaal nergens op.

Tokkie2Me | 21-03-12 | 10:56

Lekker eigen schuld dikke bult voor die automobilist. Als je te hard rijdt krijgt je een boete ja, als je niet te hard rijdt hoef je ook niet te remmen.
Hetzelfde voor de auto erachter, als je erop botst hield hij dus te weinig afstand.
Schuld afschuiven op de politie is dus gewoon dom gezever, het was niet de politie die op de rem trapte maar de automobilist.

FerdiDeMier | 21-03-12 | 10:55

@ zeefert | 21-03-12 | 10:47

Of je onderbouwt je verhaal met (steekhoudende) argumenten, of zwijg anders!

roverheid | 21-03-12 | 10:55

Wel een nieuwe nominatie voor de politie-award: snelst ter plaatse zijnde

evilbanaan | 21-03-12 | 10:53

Ik mis een pijltje met "bumperklever" en "snelheidsduivel" bij "ongeluk". Beide bestuurders van het ongeluk het rijbewijs afnemen en een vette boete geven! Bumperklevers zowiezo keihard straffen en diegene die in de ankers gaat voor de flitsauto rijdt waarschijnlijk te hard en is niet met het verkeer bezig maar zit langs de weg te kijken of er flitsers staan.

Introvertje | 21-03-12 | 10:52

Van wikipedia over shared space. Toont in harde cijfers overtuigend aan dat eigen verantwoordelijkheid werkt. Betutteling niet.

Netherlands
Makkinga has no road markings and no signs giving an order or direction signs visible in the streets. There is a traffic sign at the entrance to the town which reads "Verkeersbordvrij", meaning "free of traffic signs". Parking meters and stopping restrictions are also absent.[4] Drachten is another pioneer town for such schemes. Accident figures at one junction where traffic lights were removed have dropped from thirty-six in the four years prior to the introduction of the scheme to two in the two years following it.[20] Only three of the original fifteen sets of traffic lights remain. Tailbacks (traffic jams) are now almost unheard of at the town's main junction, which handles about 22,000 cars a day.[21]

ole guapa | 21-03-12 | 10:52

Dit gebeurt dagelijks, al 20 jaar lang. Maar toch goed om hier nu eens foto's te maken.

Crak-ho | 21-03-12 | 10:52

Flitsers zijn gewoon nutteloos heb soms meer het gevoel dat het een snelheidsbelasting is.

JPRe | 21-03-12 | 10:51

Drs. D. | 21-03-12 | 10:43 |
Dat kan wel maar dan moet je er een 'professionele' buschauffeur bij halen.

zovoklets | 21-03-12 | 10:48

Kwam er langs, aan de andere kant. Dat hele A2 traject is één grote kassa om keurige burgermannetjes fijntjes leeg te trekken.

Jerry Nick | 21-03-12 | 10:48

Flitsen is top. Een prima alternatief voor hogere belastingen.
En lieve chauffeur: je moet op de snelweg helemaal je rem niet gebruiken, moddafokka.

Tokkie2Me | 21-03-12 | 10:48

Superlompe plek ook waar die camera staat. Ik kan me zo voorstellen dat je uit een ooghoek denkt dat er een peuter over de snelweg loopt.

* | 21-03-12 | 10:47

roverheid | 21-03-12 | 10:42 | + 0 -
Praat voor jezelf en niet namens de Nederlanderse burger want ik vind het doodnormaal dat je een bekeuring krijgt voor te hard rijden.

zeefert | 21-03-12 | 10:47

Kromme Banaan | 21-03-12 | 10:40 |
Dat ben ik ook met je eens.

Tenzij je de schuld en kosten in iemands anders schoenen kunt schuiven en ermee wegkomen. Dan mag dat ook.

zovoklets | 21-03-12 | 10:46

Nee, mensen zullen verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden.

dooie rakker | 21-03-12 | 10:46

Al die jaloerse treinreizigers zouden er eens stil bij moeten staan dat (onder andere) het OV voor de helft wordt betaald door het bestelen van automobilisten.

vetkleppert | 21-03-12 | 10:46

@Boeriboerivogel | 21-03-12 | 10:39

Je geeft zelf het antwoord! Niet controleren vanuit de berm, maar ertussenrijden en hufters eruit halen. Gewoon, in die bak en aan de bak met de politiemannen. Zowel herkenbare als onherkenbare politieauto's. Handhaven met hoofdletter H. Niet flitsen vanuit de berm.

ole guapa | 21-03-12 | 10:44

De schade moeten ze gewoon verhalen op die zakkewasser die vol in de ankers gaat omdat hij te hard rijdt.

Melk met klonten | 21-03-12 | 10:43

Eerst moet er een mega ongeluk komen waar er minstens 35 baby's sterven, 65 puppy's en een handje vol MILF's voordat flitsen verboden gaat worden.....

Drs. D. | 21-03-12 | 10:43

@ kromme banaan,

Het uitgangspunt zou moeten zijn:

'een overtreding is STRAFBAAR, maar is het ook STRAFWAARDIG?' Als ik om 3 uur 's nachts het rode stoplicht negeer, omdat er geen KIP op straat is, dan heb ik juridisch gezien een overtreding begaan. Maar ieder weldenkend mens snapt dat een eventuele hiervoor opgelegde boete helemaal nergens op slaat!

Zo is het ook met snelheidsovertredingen. De NEderlandse burger heeft er een pest hekel aangekregen dat er voor de zoveelste keer een boete op de mat valt voor een paar kilometer te hard rijden. Automobilisten voelen zich daardoor genaaid omdat het nikls te maken heeft met verkeersveiligheid , maar met het spekken van de staatskas. En iedere burger weet dat intussen, maar de politiek blijft maar volhouden dat het toch ECHT te doen is om de verkeersveiligheid. Burgers zijn dat GELIEG & BEDRIEG ook meer dan zat aan het worden!

roverheid | 21-03-12 | 10:42

Veel treuzelaars zijn er ook omdat de max snelheid per stukje weg zo vaak varieert. Vervolgens doet de overheid er veel aan om mensen te indoctrineren dat verkeer gevaarlijk is en we allemaal winterbanden moeten hebben en een fietshelm op. Dat afgetopt met boetes die door iedereen als onrechtvaardig worden ervaren en je hebt een volk van bangepoepers achter het stuur van hun ondergemotoriseerde 0% bijtellingsautootjes.

Anticiperen op de weg of het verkeer? Ho maar! Nee in de bebouwde kom moet je door het overheidsdwaalhof van verkeersobstakels. Buiten de bebouwde kom moet je een HBO-studie om erachter te komen wat de geldende max snelheid is en om enigszins heel over de vele snelheidsbeperkende heuveltjes te komen.

Alles voor het ideaalbeeld van een zich traag door het laagland voortbewegende stroom van niet inhalende 0% uitstootautotjes. Alles tegen doorstromend verkeer waar mensen soepel op elkaar anticiperen.

Het antwoord? Shared space concept van weginrichting. en.wikipedia.org/wiki/Shared_space Maar ja, daar worden geen borden geplaatst en heb je dus geen bemoeialcommissies voor nodig.....

ole guapa | 21-03-12 | 10:41

zovoklets | 21-03-12 | 10:35

Zolang er niks gebeurd is er niks aan de hand.
Gebeurd er wel wat en je zit fout,niet klagen ;=].

Kromme Banaan | 21-03-12 | 10:40

Met een boete van elke km te hard rijden heb ik ook moeite mee, maar als er geen snelheidscontrole zou zijn hoeveel verkeershufters zou je dan hebben? Die houden het dan niet alleen bij hard rijden, maar snijden je af, gaan bumperkleven, over de vluchtstrook rijden enz. Het zal net je kind zijn die aangereden wordt door zo'n hufter. Als er geen controle is, is het eind zoek.

Boeriboerivogel | 21-03-12 | 10:39

Flitsen tbv verkeersveiligheid is een wassen neus.
(flits) boetes staan namelijk gewoon op de jaarlijkse begroting, als inkomsten voor de staat, that is!
Bovendien is het niet de snelheid, die voor gevaar zorgt, maar het VERSCHIL in snelheid tussen weggebruikers.

necrosis | 21-03-12 | 10:39

Beetje verkeerdom redernatie, als je je aan de snelheid houdt hoef je niet hard te remmen. En wanneer je onzinnig hard remt op de snel om die reden ben je een slappe zak. Je maakt een keus, wees dan een vent en aanvaard de consequentie. Degene die remde en degene die er te dicht achter zat om te reageren zijn schuldig niet de flitsers... en ja 100 op een 5 baans weg is te langzaam en ja ik heb ook een pesthekel aan flitsers en flitspalen.

Hellsmurfje | 21-03-12 | 10:38

Wat mij betreft zijn het de aso's die zich niet aan een paar simpele regeltjes willen houden die NL kapot maken.

Jaap Knasterhuis | 21-03-12 | 10:38

thp | 21-03-12 | 10:36 |
Ze lette juist heel erg goed op haar snelheid.

zovoklets | 21-03-12 | 10:37

eerstneukendanpraten | 21-03-12 | 10:27
kijk, nu is je verhaal al een stuk anders. maar laten we eerlijk zijn. als jij achter een sufkop met een vaartje van krap 100 op de linkerbaan hangt op de A7 dan ben je ook niet blij.
als je niet inhaalt hoor je op de rechterbaan te rijden. PUNT!

irma zonderboezem | 21-03-12 | 10:36

Mensen moeten goedverdomme gewoon op hun snelheid letten, doe ik ook. Deze man of vrouw moet de rijbewijs afgenomen worden met flinke boete er achteraan.

thp | 21-03-12 | 10:36

Ik snap al die kritiek op het handhaven van de max. snelheid niet. Wie zich aan de snelheid houdt heeft niets te vrezen, wie te hard rijdt neemt een overwogen risico. Dan moet je niet gaan jammeren als je gesnapt wordt. Dat hoort bij het spel.
bamibal | 21-03-12 | 10:10 | + 9 -

Ik heb in 7 jaar tijd 1 bon van gekregen van 20km te hard. 4 uur 's nachts op de a50. Echt levensgevaarlijk ja...
Alle andere boetes zijn voor 3,4 of 5 km/h te hard. Wat is gevaarlijker? Constant op de teller kijken of meegaan met het verkeer? Niet iedereen heeft cruise control.
Gewoon binnen bebouwde kom tot 60 niet bekeuren.
Op de snelweg tot 130 en 's nachts tot 140.

Freakster1986 | 21-03-12 | 10:35

Zo houd ik er van om oude omaatjes te beroven voor een paar tientjes.
Doe ik al 20 jaar, al zeker 800 omaatjes gehad en nog nooit schade opgelopen.
Ja, één keer, maar toen struikelde dat omaatje en kreeg ik een rollator tegen mijn knie.
Alleen een schaafwondje, verder niks hoor.

Maar nu gaan de bejaardenhuisrovers camera's in verzorgingsflats plaatsen, kijk en dan wordt het gevaarlijk hè. Als ik schrik van zo'n camera en ik spring over het balkon bovenop een zwangere vrouw die dan haar kind verliest, tja dan is het hun eigen schuld.
Ga godverdomme boeven vangen, denk ik dan.

Cuyahoga | 21-03-12 | 10:35

Kromme Banaan | 21-03-12 | 10:32 |

Dat bedoel ik. Wanneer je bij een flitspaal netjes de door politici verzonnen maximale snelheid rijdt is alles humptydumpty.

zovoklets | 21-03-12 | 10:35

Sorry hoor, maar als iemand te hard rijdt en vervolgens als een mongool handelt om niet betrapt te worden, dan kan je daar de politie onmogelijk de schuld van geven. Dit is gewoon een Tokkie die 'botst' met de wetshandhaving. "Ga boeven vangen!" is hier geen terechte kritiek.

Boer in 020 | 21-03-12 | 10:33

zovoklets | 21-03-12 | 10:29

Zover de Belastingen weten wel.

Kromme Banaan | 21-03-12 | 10:32

Alweer? GS heeft dat zgn. 'flitsongeluk' met de kleine Fiat nooit gerectificeerd naar mijn weten.

Freddy4Fingers | 21-03-12 | 10:32

@ Nietvoordekat | 21-03-12 | 10:28 | + 0 -
Ja daarom. Als je ook maar een beetje afstand houdt, dan is er wel iemand die zijn dinkytoy er tussen propt.
Eigenlijk schandalig dat je geen afstand meer kan houden zonder dat idioten denken: hé, die baan gaat 1 km/u sneller! Snel stuur om!

BeunDeHaas | 21-03-12 | 10:30

Als ik tegenwoordig een flitspaal zie rem ik uit principe. Of ik nou 90 of 140 rijd.

Mooi stukje weer Geenstijl

StevePiano | 21-03-12 | 10:30

@ Qwox | 21-03-12 | 10:12

Of je gebruikt gewoon een goede flistapp zoals:

Flitser.mobi of FLitsmeister.

Sinds ik deze apps gebruik, ontvang ik nog maar weinig 'fanmail' uit Leeuwarden.

Dankzij deze flitsapps hoef ik nu niet meer constant mijn kilometer teller in de gaten te houden, en kan ik mijn aandacht nu volledig richten op he overige verkeer. Dat versta ik nu onder verkeersveiligheid.
En dus niet iemand die eventjes een paar kilomter te hard rijdt, en gelijk een prent heeft. Dat heeft namelijk niks met verkeersveiligheid te maken, maar met het binnenharken van verkapte belastingen!

roverheid | 21-03-12 | 10:29

Kromme Banaan | 21-03-12 | 10:27

Betaal jij ook al je belastingen?

zovoklets | 21-03-12 | 10:29

Het grappige is dat alleen de mensen op de uiterst rechterbaan 100km/u rijden of eens een baantje wisselen om een vrachtauto in te halen. Die groep mensen heb je altijd. Dan heb je nog de middenbaanrijdert welke het liefst 95km/u op de middelste baan rijdt. Maar echt die hele A2 90% houdt zich absoluut niet aan de snelheid en weet inmiddels de vele flitslocaties uit zijn pan of via de radio. Ik vind het zelfs een beetje getuigen van zeer onoplettendheid als je überhaupt nog wordt gepakt door die struikrovers op A wegen. Ze worden ALTIJD vermeldt bij flitsservice je RDS, TOMTOM Live, Flitsmeister etc. Ik heb in geen jaren een bon gekregen.

Rest In Privacy | 21-03-12 | 10:29

Ze zouden toch staken, die homows. En die stapel onopgeloste aangiften was begrijpelijk even geen prioriteit.

Welke politieke partij komt trouwens eindelijk eens op voor dit soort straatterreur? Ik heb nog geen plucheklevert zien strijden tegen onze absurde flits-gestapo.

Terwijl je toch onderhand kan concluderen dat wij met onze boetes en brandstofaccijnzen de Staatskas percentueel het meest spekken van heel Europa. Doe daar eens tegen strijden, uberkutjes uit Den Haag.

Koettoerk | 21-03-12 | 10:28

@BeunDeHaas | 21-03-12 | 10:26
2 seconden als vuistregel klinkt leuk, maar als het echt druk is, drukt iedereen 'm er tussen.

Nietvoordekat | 21-03-12 | 10:28

@DzY | 21-03-12 | 10:23
Wat een geluk voor alle mensen om je heen...

Hölzenbein | 21-03-12 | 10:27

irma zonderboezem | 21-03-12 | 10:22 | + 0 -

Nee hoor, niet haar schuld, die gek haalde iedereen met een noodgang links en rechts in en zij ging gewoon wat laat naar rechts na het inhalen. Je hebt helaas van die gekken die denken dat de snelweg van hen is...

eerstneukendanpraten | 21-03-12 | 10:27

Cuyahoga | 21-03-12 | 10:26 |

Saaie lul.

zovoklets | 21-03-12 | 10:27

Allemaal gelul.
Maximale snelheid is maximale snelheid.
Regels zijn er voor een ieder hoe zielig ook ;=].

Kromme Banaan | 21-03-12 | 10:27

Ik ken de situatie niet ten tijden van de aanrijding, maar volgens mij dien je altijd enige afstand te houden tot je voorganger. 2 seconden is een soort vuistregel. Natuurlijk, er zijn altijd mensen die meteen in zo'n gaatje duiken omdat jouw baan net even wat sneller gaat als het druk is.

Dus een beetje afstand zou ook wel mogen, toch?

BeunDeHaas | 21-03-12 | 10:26

De mongolen die gaan remmen zodra ze een auto in de berm zien gewoon een driedubbele boete geven.
En verder gewoon je aan de snelheid houden, hoef je ook niet te remmen.

Cuyahoga | 21-03-12 | 10:26

Knap kut allemaal, maar flitser of niet, die achteropklapper had natuurlijk gewoon meer afstand moeten houden.

lafjes anoniem | 21-03-12 | 10:26

En die zeikerds in de Tweede Kamer zitten te janken als de snelheid naar 130 km gaat, want dat kan wel eens gevaarlijker zijn. Is dat flitsen dan niet gevaarlijk?

Kamervragen!

prikkel123 | 21-03-12 | 10:25

Het is maar goed dat die flitsgevallen de veiligheid ten goede komen, anders zouden dit soort ongelukken veel vaker voorkomen! Echt waar hoor! En u moet niet denken dat flitsboetes er alleen zijn om de staatskas te spekken, dat is slechts een gunstige bijkomstigheid!!

Nietvoordekat | 21-03-12 | 10:25

Het is zowiezo levensgevaarlijk dat je hoofdzakelijk de vangrail zit af te speuren naar verdachte statieven, want zo blijft er weinig aandacht over voor het verkeer.

vetkleppert | 21-03-12 | 10:24

Hölzenbein | 21-03-12 | 10:17
Zielige reactie. Ik rijd zelf altijd te hard en heb na meer dan 750.000 km te hebben gereden nog nooit zelf schade veroorzaakt. Ben wel meerdere keren aangereden. Twee keer op de snelweg door langzaam verkeer dat opd e rechterbaan reed en meerdere keren binnen de bebouwde kom, alwaar ik nooit te hard rijd. Je theorie die je door de propaganda van de VVN door de strot is geramd gaat in de praktijk niet op. De meeste ongelukken worden veroorzaakt door onoplettendheid, niet door snelheid. Ook schrikreacties, gebrek aan inzicht en onnodig remmen spelen een grote rol

DzY | 21-03-12 | 10:23

waarisdelol | 21-03-12 | 10:18 |

Nederlanders zijn juist hartstikke goede autochauffeurs op ons prachtige wegennet.

Jaarlijks maar zo'n 700 doden in het verkeer. Waarvan het merendeel fietsers/brommers in en rondom de bebouwde kom.
De paar automobilisten die omkomen zijn veelal dronken tegen een boom gereden.

zovoklets | 21-03-12 | 10:23

Staan hier ook al de hele week op de A29

Luchtbakker | 21-03-12 | 10:22

eerstneukendanpraten | 21-03-12 | 10:13 |
wat triest dat ze links reed terwijl ze op de rechterbaan hoorde te rijden.
ik ben helemaal klaar met dat soort types. blijft maar rechts rijden en dan ben ik zeker de aso als ik links inhaal ENDP?

irma zonderboezem | 21-03-12 | 10:22

@Jason_porn | 21-03-12 | 10:13
Zeg dat maar tegen die auto die vol op die randdebiel is geklapt omdat meneer/ mevrouw zich zogenaamd de tering schrok van die flitscamera. Zit je met je hoofd in je reedt dan dat je ineens een camera ziet? Nee, je zit niet op te letten dan. Ik zit dagelijks op de weg en ik rijd ook gemiddeld te hard maar je ogen op de weg houden is het minste wat je kunt doen. Ik zie ze continu voorbij flitsen, al bellend, al zoekend naar wat dan ook en ondertussen van links naar rechts slingeren met 140 - 160 per uur. En dan ineens een flitser, vol in de ankers en de tiefus voor de medeweggebruikers. Zie ook eerstneukendanpraten | 21-03-12 | 10:13. Maar je zult het wel niet begrijpen. Zeker een puntenrijbewijs?

Sliptong | 21-03-12 | 10:21

Als iedereen zich ook aan de snelheid houdt is er helemaal niets aan de hand! Geen bekeuringen meer, doorstroming in het verkeer is beter en geen onnodige ongelukken zoals hierboven.

zeefert | 21-03-12 | 10:20

Of zo'n automobilist moet een beetje verstandiger remmen in plaats van vol op de remmen gaan staan. Of niet zo zinloos hard rijden. Ken verder de plek niet. Flitsen mag van mij best wel maar op plekken waar hardrijden gevaarlijk is. Niet gewoon bonnen scoren.

bbbachstra | 21-03-12 | 10:20

Als je meer afstand houdt klap je er sowieso niet op en is je benodigde remweg lang genoeg om voldoende te kunnen remmen.
Oh wacht.. * 2 vrouwen zien doet*

Putagalbak | 21-03-12 | 10:20

@watsinneneem: Wordfeud? Speelt u scrabble op de gsm? Beetje zielig niet, doen die mensen in bejaardentehuisjes ook.

Rest In Privacy | 21-03-12 | 10:19

En maar handjes wrijven met de bammetjes in de mond.. van 9 tot 5 achter de flitspaal?

Putagalbak | 21-03-12 | 10:18

Nederlanders kunnen gewoon slecht auto rijden, hebben korte lontjes in het verkeer en denken allemaal altijd voorrang en gelijk te hebben en ook nog de beste berijders van nederland, nee europa, nee de wereld te zijn. Wordt eens tijd om naar jezelf te kijken in plaats van altijd met je vingertje naar anderen te wijzen.

waarisdelol | 21-03-12 | 10:18

@bamibal | 21-03-12 | 10:10
He moraalridder, helaas ben je niet alleen op de weg. Heb zelf een keer een flink ongeluk gehad doordat een dom wijf in de baan naast mij zo schrok van de flitspaal in de berm dat ze op de rem trapte en zo mijn baan op gleed. Flitsen is gevaarlijk en heeft totaal niets met veiligheid te maken. Het overgrote deel van de flitspalen staat geplaatst op wegen waar veel geld op te halen is. Je ziet ze nagenoeg nooit staan op wegen waar sprake is van onveilige verkeerssituaties.

DzY | 21-03-12 | 10:18

Zie je hoe hypocriet tesnelrijders zijn. Ik hoop dat ze een flinke straf krijgen voor het veroorzaken van de ongelukken. Maar het zal wel niet meer, de tesnelrijders of doodrijders krijgen wel weer een handje boven het hoofd gehouden.

Hölzenbein | 21-03-12 | 10:17

Waarom wordt er toch altijd zo krom geredeneerd ? Als je gewoon aan de snelheid houdt hoef je ook niet te remmen voor een "mogelijke" flitser. Als je daarna afstand houdt tot je voorganger, dan naai je hem er niet in als die voorganger denkt een flitser te zien en remt... Hele bovenstaande pic gewoon eigen schuld dikke bult. En balen voor al die mensen die nu in die file staan omdat er uiteindelijk 1 iemand niet genoeg afstand hield of niet op zat te letten... Die persoon moet je bedanken en niet het KLPD...

KlopKlop | 21-03-12 | 10:17

Wordfeud pakt het helaas niet : flitsongelukfile

watsinneneem | 21-03-12 | 10:15

Als je zo hard reed dat je op de rem moet voor een flitser, is het niet echt een onzinboete meer.

Geenstijlfiguur | 21-03-12 | 10:15

ik vind het echt belachelijk dat hieruit blijkt dat alles alleen maar om geld draait, alle koos spee bullshit zijn drogredenen

arikanari | 21-03-12 | 10:14

'Onzichtbaar opstellen', is dat geen vereiste? Dit zie je idd nog net 200 meter voordat je voorbij komt. Of waarschuwen dat er geflitst wordt of helemaal onzichtbaar. Liever niet dan wel, dat ook.

Stroopdoos | 21-03-12 | 10:14

En ik maar denken dat dit met de nieuwe VVD-regering wel afgelopen zou zijn. Boy, was I wrong.

Biff Eagleburger | 21-03-12 | 10:14

@Sliptong: bruinhemd, ontzettende moraalridder.

Jason_porn | 21-03-12 | 10:13

irma zonderboezem | 21-03-12 | 10:07 | + 4 -

Ai... Nog zo'n triest verhaal. Op de A7 hier niet ver vandaag werd een zwangere vrouw rechts ingehaald door een tokkie en die schrok daar zo van dat ze rechts de berm in schoot. Zij dood, kindje dood. Die aso hebben ze natuurlijk nog steeds niet...

eerstneukendanpraten | 21-03-12 | 10:13

Als iedereen zich nu eens aan de snelheid hield konden die knakkers iets nuttigs gaan doen.

Andersom dag | 21-03-12 | 10:13

Anstvallig keek hij keer op keer naar zijn km-teller: 80 en geen km sneller. Hij zag niet dat er uit de bocht een tegenligger kwam. Angst machen autos kaputt.
Kijk, als je 100 rijdt op een 80 km weg dan mag je van mij bekeurd worden, maar 86 en je wordt geflitst dat is vragen om problemen.

ecologiste | 21-03-12 | 10:13

Mensen die anderen in gevaar brengen voor eigen gewin -1

DrogeAppel | 21-03-12 | 10:13

Bij Oracle of MediQ werken mensen die de hele dag naar buiten staren. De panden zijn voorzien van dermate dik glas dat dit ongeluk niet 'gehoord' kan zijn. Maar prima dat er een fotootje is gemaakt van een falende verkeersveiligheid medewerker. *Zow schat ik heb NL wederom een stukje veiliger gemaakt hoor*

Rest In Privacy | 21-03-12 | 10:13

Daar zijn de voorspelbare treinreizigers weer die het allemaal wel best vinden. Dank voor jullie solidariteit. Dat staat alvast genoteerd voor het moment dat de roverheid "redenen" ontdekt om ook OV-reizigers te clusterbombarderen met boetes.

vetkleppert | 21-03-12 | 10:13

basberger | 21-03-12 | 10:11 |

Met houten banden haal je de snelheidslimiet niet.

zovoklets | 21-03-12 | 10:12

Het is ook heel slim om heel hard te remmen als je op de snelweg rijdt. En dan nog zeiken over de flitspopo's, dit gaat natuurlijk nergens over, GS !

Ds. GVD | 21-03-12 | 10:12

Het is ook debiel hoe mensen opeens remmen gaan als ze een flitspaal zien. Rijden ze bijvoorbeeld gewoon 120 op de teller, moeten ze vol in de ankers en gaan ze opeens 80 rijden, terwijl ze gewoon aan de legale snelheid houden. Omdat ze denken als je ver onder het maximum zit dat je dan wel veilig zit. Wat voor debiel ben je dan. Dat gedrag bewijst gewoon dat je niet geschikt bent om op de Nederlandse wegen te rijden en van mij part nemen ze dat soort personen voor altijd het rijbewijs af.

-TJ- | 21-03-12 | 10:12

Wil je geen boete, rij dan niet te hard.
Van mij mogen ze het rijbewijs afpakken van een ieder die zonder te kijken op de rem trapt. Dat zou de veiligheid verbeteren, niet door minder te controleren.

Qwox | 21-03-12 | 10:12

Nee, je moet je gewoon ongeveer aan de snelheid houden. Lutsers die vol in de ankers gaan voor zo'n flitspaal zijn niet goed wijs. Dat bewijst het bovenstaande plaatje maar weer. #BNRflitsmelding

Sliptong | 21-03-12 | 10:12

Och, te hard rijden en dan vol in de ankers vol die bermflitsers maken het juist leuk om nog te rijden. Anders val je in slaap.

zovoklets | 21-03-12 | 10:11

voor dat soort lui hadden ze in 40-45 een woord

basberger | 21-03-12 | 10:11

kappen met huilen, gewoon maximum snelheid rijden. Iedereen en niet alleen waar je weet dat er flitsers staan

pomtiedom | 21-03-12 | 10:10

Ik snap al die kritiek op het handhaven van de max. snelheid niet. Wie zich aan de snelheid houdt heeft niets te vrezen, wie te hard rijdt neemt een overwogen risico. Dan moet je niet gaan jammeren als je gesnapt wordt. Dat hoort bij het spel.

bamibal | 21-03-12 | 10:10

Remmen zonder spiegels checken = hoe dan ook gevaarlijk en egoïstisch.

de kudtkrantenjongen | 21-03-12 | 10:09

@Absoluut niet waar | 21-03-12 | 10:06
Iedereen stampt op zijn rem bij het zien van een struikrover of een flitspaal. Zelfs Opelrijders die hun medeweggebruikers toch al chronisch grijze haren bezorgen met hun getreuzel.

vetkleppert | 21-03-12 | 10:09

@Frietje_Oorlog | 21-03-12 | 10:04
Maar mensen die te hard rijden ZIJN toch boeven?
[/Koos Spee modus]

necrosis | 21-03-12 | 10:09

hoe jammer ik het ook vind om toe te geven, maar zo te zien zijn het vrouwen.

irma zonderboezem | 21-03-12 | 10:07

Dat er minder ongelukken gebeuren als we de flitsgestapo afschaffen is natuurlijk onzin, maar er mag best eens kritisch naar het flitsbeleid gekeken worden..

Handige Harrie | 21-03-12 | 10:07

Weg met die rijdende belastingkantoren.

Fijnstoffer | 21-03-12 | 10:06

Hoewel ik een hekel aan die bermterroristen heb, ben ook wel een mongool om als een gek te remmen zonder dat je goed in je spiegel kijkt..

Absoluut niet waar | 21-03-12 | 10:06

Terwijl de straatterreur en de overlast ongehinderd doorgaan. Er zijn dus nog steeds braafburgers die roepen om meer blauw op straat, want ze hebben niet door dat ze alleen maar zelf bekeurd zullen gaan worden voor een paar kilometer "te hard". Of gewoon bovenop een ander rijden die op zijn rem stampt bij het zien van zo'n stel struikrovers. Maar het gaat allemaal om de veiligheid.

vetkleppert | 21-03-12 | 10:06

Ga nou eens een keer boeven vangen ipv flitsen.
Heel 0031 schreeuwt om veiligheid op straat.
Doe daar eens wat aan. Stelletje lutsers!

Frietje_Oorlog | 21-03-12 | 10:04

Als de regering minder ongelukken wil, kan ze beter ophouden van flitsen. Daarmee wordt het een stuk veiliger op de weg.

deluiegriek | 21-03-12 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken