Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tom Staal bij de stufi-boeroepers in Nijmegen

terrascollege534.jpgNijmegen vandaag. Lentezonnetje. Terrasweertje. Decolleteetje. Ideaal dus om in de plaatselijke UB diep in de boeken te duiken voor dat felbegeerde AAA veterstrikdiploma en de aanpalende gouden toekomst. Nou, niet allemaal tegelijk. Welgeteld 300 studentjes protesteerden tegen die gemene meneer Mark van kabinet Rutte I die alles in het onderwijs kapot maakt. GeenStijl-verslaggever Tom Staal filmde met gevaar voor eigen leven het ongebreidelde enthousiasme van de laatste mohikanen van de hard achteruit hollende studentenbeweging. FILMPJE.

Reaguursels

Inloggen

Het is eigelijk zeer duidelijk voor mij dat de stufie onzin is. Niemand in nederland heeft het probleem dat hij of zij de studie niet kan financieren het is namelijk altijd mogelijk te lenen tegen zeer gunstig tarief bij het IB/DUO. Verder is het belachelijk dat er naar de inkomens schalen van ouders word gekeken het komt namelijk vaak genoeg voor dat iemand op zich zelf woont en geen geld krijgt toegestopt door de ouders en het dan met de basis financiering moet doen terwijl er ook voorbeelden zijn van studenten wie hun ouder(s) als minimum gekwalificeerd worden maar die alles krijgen toegestopt.

JPRe | 21-03-12 | 10:31

Helligen Hendrik2 | 21-03-12 | 08:40 | + -1 -

Ik word hier zo moe van...

eerstneukendanpraten | 21-03-12 | 09:57

Willem VanDer Decken | 21-03-12 | 08:24 | + 0 -

Ok, dat beweert hij, maar is het ook waar? En dan kan ik dat met die allochtone agenten nog steeds niet plaatsen...

eerstneukendanpraten | 21-03-12 | 09:56

Op het moment zijn er 600.000 werklozen en 100.000 banen. Laten we eerst zorgen dat er werk komt, anders heb je straks alleen maar meer uitkeringstrekkers die daarbovenop nog eens miljoenen belastinggeld hebben uitgegeven aan een studie waar ze niks mee kunnen omdat er geen banen zijn.

Martijngamer | 21-03-12 | 09:35

Mooie meid, die rokende blonde.

ebry | 21-03-12 | 08:54

@necrosis | 21-03-12 | 08:44
Ga jij nou ook al in herhaling vallen? haha!
Laat die gast joh, hij rekent ondertussen op een reactie van mij.En je weet hoe ik ben.. alles dat aandacht vraagt zal ik even aaien.
Goede morgen btw!

deraderendraaien | 21-03-12 | 08:51

@necrosis | 21-03-12 | 08:44 |

Likewise I'm sure...

Parel van het Zuiden | 21-03-12 | 08:50

@Helligen Hendrik2 | 21-03-12 | 08:40
Yuy! het interne ijs begint te smelten, 50cc meer in de piszak vanmorgen!

deraderendraaien | 21-03-12 | 08:48

@Helligen Hendrik2 | 21-03-12 | 08:40
*repost*
Uit de huisregels van GS:

Herhalio's
Autisten die eerdere reacties niet lezen maar vooral hun eigen commentje terug willen zien. Dit is uitermate saai voor andere bezoekers.
*[!]*

necrosis | 21-03-12 | 08:44

-weggejorist-

Helligen Hendrik2 | 21-03-12 | 08:40

@ necrosis | 21-03-12 | 08:26
Dan had ie nu heel goed met Playmobil kunnen spelen. Dat schieten zal wel ergens anders geleerd hebben.

Willem VanDer Decken | 21-03-12 | 08:33

@Willem VanDer Decken | 21-03-12 | 08:24
Politie-training in Kunduz?

necrosis | 21-03-12 | 08:26

Ik ga kijken, al is het me echter alleen te doen om het thumbnailtje.

bekijk_ut | 21-03-12 | 08:24

@lauwebal | 21-03-12 | 08:19
Kun je dat onderbouwen met argumenten?

necrosis | 21-03-12 | 08:24

@ eerstneukendanpraten | 21-03-12 | 08:12
De man is naar Afghanistan en Pakistan geweest voor trainingen en heeft tegen de pliesie gezegd dat ie banden heeft met al-qaida en dat ie de Joodse kindertjes dood schoot uit wraak voor de dood van Palestijnse kindertjes in Gaza.

Willem VanDer Decken | 21-03-12 | 08:24

Stelletje kut feuten!

lauwebal | 21-03-12 | 08:19

@ Willem vd decken

Maar hij schoot wel allochtone agenten dood, denk meer aan een gestoorde gek!

eerstneukendanpraten | 21-03-12 | 08:12

Had eigenlijk wel een topic verwacht over die moslim malloot die ze in Toulouse proberen te overmeesteren.

Willem VanDer Decken | 21-03-12 | 08:03

@ you on à gin 06:36

Ik en Wikipedia zijn ook ontzettend erudiet!

eerstneukendanpraten | 21-03-12 | 08:00

@ necrosis

Typen op de iPad is nu eenmaal een crime. Had kroeg en te zonder spatie gedaan en dan maakt hij er zelf een ander wel bestaand woord van.

eerstneukendanpraten | 21-03-12 | 07:58

@eerstneukendanpraten | 21-03-12 | 07:50
De kroegje?
*hips*

necrosis | 21-03-12 | 07:54

En waarom zijn er dan nog studentenkroegen? In de stad Groningen breek je je nek erover. Hoe kan dat nu, waar halen die studenten het geld weg om naar de kroegje gaan pilsje € 2,50...

eerstneukendanpraten | 21-03-12 | 07:50

Zonder gratis geld gaat alles kapot wat niets produceert of zelf onderneemt. Dat zie je het beste in linkse bolwerken, die op de een of ander manier toch nog bergen gratis geld weten te roven om al dat kapotte leven te doen boeroepen om meer.

Jan Passant mk2 | 21-03-12 | 07:49

-weggejorist-

pafroos | 21-03-12 | 07:28

Ik zie een terrasje, ik zie zon en ik zie appetijtelijke dames.
Waarrrrr zijn de rokjes?

necrosis | 21-03-12 | 07:26

Wat heb jij dan gestudeerd, Pritt? Of ben je op eigen houtje zo succesvol, erudiet en wereldwijs geworden?

You-On-A-Gin | 21-03-12 | 06:36

Tom Staal, waar is je pils? Met een bakje bier kunnen wij deze linkse stad omtoveren in iets moois. Genoeg Hortensia's hier.

Slowpoky | 21-03-12 | 06:36

@INH.30CL | 21-03-12 | 03:13

dat is weer een andere discussie maar je zit er heel dicht bij

neemjemoederindemali | 21-03-12 | 04:08

@INH.30CL | 21-03-12 | 03:19
Prima. Laat ze lezen! En er is weinig Nederlandse jeugdliteratuur die ik echt zou afraden, dat zouden dan hooguit die bekeringsboekjes zijn. W.G. van der Hulst en dat soort troep. Boekjes van Uitgeverij Callenbach Nijkerk en Meinema Delft, niet laten lezen. De rest: prima.

In de meeste NL jeugdliteratuur spreekt een vrijheid en fantasie die dit land heel goed kan gebruiken.
Kameleon: voortreffelijk. Helemaal indachtig dat jongens-opvoed-topic van Johnny Quid eerder deze week. De kameleon-serie is stilistisch en literair niet hoogstaand maar dat hoeft ook niet. Voor kinderen zitten er genoeg waardevolle en mooie ideeën in.

Stormageddon | 21-03-12 | 03:33

@Stormageddon | 21-03-12 | 03:12
Heerlijk man, ik ben het volkomen met je eens en dat niet alleen, mijn kind (10) zou je ook gelijk geven.
Overigens nog een grootse serie; De zoete suikerbol en de Kameleon boekjes. Ha, ik zou er haast weer eens aan beginnen, ff weg uit de grote boze mensenwereld.

INH.30CL | 21-03-12 | 03:19

@neemjemoederindemali | 21-03-12 | 03:10
Daarom bestaat democratie niet. Tenzij je toch gaat geloven wat zij willen dat je gaat geloven. Stem jij Überhaupt?

INH.30CL | 21-03-12 | 03:13

@INH.30CL | 21-03-12 | 03:02
Pietje Bell, Dik Trom, Kruimeltje, Ot en Sien, Bram Vingerling, Jip en Janneke, De Kleine Kapitein, Bartje enzovoorts.... En dat is dan alleen nog het Nederlandstalige werk (hetgeen van wereldklasse is, onze Nederlandstalige jeugdliteratuur is zoveel beter dan de volwassen literatuur).
Eigenlijk is alleen de Engelse (m.n. Britse) jeugdliteratuur nog beter. Die steekt er echt met kop en schouders bovenuit. Peter Pan, Alice, Pooh... and so on.

Stormageddon | 21-03-12 | 03:12

@INH.30CL | 21-03-12 | 03:00

Dat zeg ik, sta elke keer versteld van wat ze denken dat ik wil, zelfs bestuurders die ik zelf aanstel zijn zo debiel.

neemjemoederindemali | 21-03-12 | 03:10

@Stormageddon | 21-03-12 | 02:57
Overigens.... Pietje Bell?
Das wel mijn jeugd held hoor.

De zwarte hand... man man man

INH.30CL | 21-03-12 | 03:02

@Stormageddon | 21-03-12 | 02:57
Overigens: Dure woorden bestaan niet, maar goedkope wel

Kijk, now we are talking!

INH.30CL | 21-03-12 | 03:01

@neemjemoederindemali | 21-03-12 | 02:52
Ze vertegenwoordigen je niet, ze proberen je te manipuleren in de hoop dat je gaat denken dat ze voor jouw gedachtegoed spreken. Gebeurt al eeuwen in de studiebol huisjes en het werkt nog steeds de goede (linkse) kant op, uitzonderingen daargelaten.

INH.30CL | 21-03-12 | 03:00

@neemjemoederindemali | 21-03-12 | 02:53
Geen idee. Hij beweert dat hij dan in het buitenland zit. (Dat kan dus ook gewoon Texel of Friesland zijn.)

Stormageddon | 21-03-12 | 02:59

@INH.30CL | 21-03-12 | 02:48
Kinderboekenbeschrijver.

Overigens: Dure woorden bestaan niet, maar goedkope wel.

Stormageddon | 21-03-12 | 02:57

@Nietvoordekat | 21-03-12 | 02:51
Zo bevestig je weer eens dat studeren dus niets voor mij is, ik begrijp er niets van.

INH.30CL | 21-03-12 | 02:55

@INH.30CL | 21-03-12 | 02:48

iemand die kinderboeken leest of verzamelt oid?

neemjemoederindemali | 21-03-12 | 02:54

@Stormageddon | 21-03-12 | 02:30

Ik ken het programma ook niet en ik schijn ook niks te missen, mooi. Wtf zit die @Parsons dan?

neemjemoederindemali | 21-03-12 | 02:53

@INH.30CL | 21-03-12 | 02:25

Dat sowieso, neemt niet weg dat ik me constant verbaas over de mensen die mij schijnen te vertegenwoordigen.

neemjemoederindemali | 21-03-12 | 02:52

@INH.30CL | 21-03-12 | 02:48
Als je dure woorden leert waar je verder niks mee kan, ben je niet aan het studeren.

Nietvoordekat | 21-03-12 | 02:51

pedobibliograaf... ff gaat googlen:-)

Verder interesseert het mij niet zoveel of iemand wel dan niet een studie heeft genoten, levenslessen hebben mij wijzer gemaakt dan dure woorden waar ik verder niet veel mee kan.

INH.30CL | 21-03-12 | 02:48

@INH.30CL | 21-03-12 | 02:28
Je kunt ook gewoon vragen wat ik bedoel. Ik wil het best in Jip-en-Janneke-taal uitleggen. Ik heb jaren gewerkt met kinderboeken en jeugdliteratuur (ja, ik was een pedobibliograaf), dus dat kan ik wel.

(Overigens bij deze een hartelijke felicitatie aan Guus Kuijer, die de officieuze Nobelprijs voor Jeugdliteratuur heeft gewonnen. Verdiend.)

Stormageddon | 21-03-12 | 02:34

@neemjemoederindemali | 21-03-12 | 02:24
"Feuten". Ik weet wel wat dat zijn, maar ik begreep de referentie naar het gelijknamige TV-programma niet. Ik ken dat programma helemaal niet. Ik heb er nu net een paar minuten van gezien en ik heb er dus ook niks aan gemist. Enfin, @Parsons heeft het druk en zit in het buitenland dus geen hertenvlees voor hem a.s. vrijdag.
Prima.

Stormageddon | 21-03-12 | 02:30

@Stormageddon | 21-03-12 | 02:19
Verdomme, bij elke plemp van jou moet ik googlen om uit te vinden wat je nu precies zegt. Heb nooit de kans gehad om te studeren, ik was te zuinig of zo.

INH.30CL | 21-03-12 | 02:28

@neemjemoederindemali | 21-03-12 | 02:13
Jij gaat sowieso je eigen gang.... toch:-)?

INH.30CL | 21-03-12 | 02:25

@Stormageddon | 21-03-12 | 02:19

Wat moest je goochelen? Feuten of parafraseren of beide?

neemjemoederindemali | 21-03-12 | 02:24

@Parsons | 21-03-12 | 02:00
Joh, ik heb me zelfs tijdens m'n studie niet in die kringen begeven, tenzij er gratis drank was te halen. Zo'n opportunist ben ik dan wel weer. Verder heb ik geen idee wat Feuten parafraseert, ik heb het nog nooit gezien. Ik moest zelfs googlen wat je bedoelde.

Stormageddon | 21-03-12 | 02:19

@Nietvoordekat | 21-03-12 | 02:13

Ik ook niet maar ben ook een halve dag weg geweest.

neemjemoederindemali | 21-03-12 | 02:18

@mygfisbrazilian | 21-03-12 | 00:53
Sst, zeiken op mensen die nog niet de kans gehad hebben om het te maken is nou eenmaal lekker makkelijk topicjes tikken. Laat die Windesheim-prittser nou even.

Nietvoordekat | 21-03-12 | 02:15

Huh, studentenprotest? Ik heb nergens van gehoord in ieder geval. Iets lokaals of zo? Een landelijk protest zal het niet geweest zijn. Anders was ik er ook bij geweest.

Nietvoordekat | 21-03-12 | 02:13

@INH.30CL | 21-03-12 | 02:05

Het schijnt dat politici doen wat ik wil, sta elke keer weer met de bek open te luisteren naar wat ik nu weer wil.

neemjemoederindemali | 21-03-12 | 02:13

@38-15-09 | 21-03-12 | 00:36

Hoger onderwijs? Het vmbo?

neemjemoederindemali | 21-03-12 | 02:07

@38-15-09 | 21-03-12 | 01:14
Ik zie die kenniseconomie dagelijks aan tafel bij DWDD.
Bezuinigen juich ik dus toe in deze.

INH.30CL | 21-03-12 | 02:05

@38-15-09 | 21-03-12 | 01:43
Ik ben trouwens * out *, zie een eventuele reply morgen wel terug.

Ben vooral benieuwd welke optie je uit het dilemma kiest.

Bart_Bart | 21-03-12 | 02:02

@Stormageddon | 21-03-12 | 01:25
Niet alles wat Feuten parafraseert is waar. En hertjes van tegenwoordig blief ik niet, ben nogal druk ook.

Parsons | 21-03-12 | 02:00

@Bart_Bart | 21-03-12 | 01:57
belangrijkste nog vergeten!

Heel veul Europese verdragen opzeggen! Geen steun meer aan andere EU-landen.

Bart_Bart | 21-03-12 | 01:59

@38-15-09 | 21-03-12 | 01:43
Zeau, dat is creatief!

Je geeft te veel geld uit als overheid en dan ga je als 'oplossing', maar meer geld van je burgers pakken.

Zal ook een flinke boost voor de economie zijn, dat BTW verhogen. Oh wacht.

Overigens, praktisch elke letter van je betoog is doordrenkt van fatsoenlijk links gedachtegoed. Dus maak jezelf niet iets anders wij.

En hou sop met dat cliché 'asociale beleid', dat beeldspraakje hebben we nu al wel genoeg gehoord. Dat is zo 2009! Het nieuwe linkse woordje is 'afbraakkabinet'. Of eigenlijk alles met "afbreken".

Geef nou gewoon eerlijk toe aan de realiteit. En geef toe dat we moeten bezuinigen door immigratie van kansarmen te stoppen (want kost miljarden), te korten op OSW, NPO afschaffen, ontslagrecht versoepelen, huizenmarkt hervormen en een afschaffing hypotheekrenteaftrek i.c.m. belastingverlaging en -versimpeling.

Om maar een paar dingen te noemen. Laten we in ieder geval niet meer meedoen met het Morele Poltieagentje van de Wereld spelen, en dat geld aan ons eigen onderwijs, zorg en veiligheid besteden.

Wat wat wil jij liever, 1) twee miljard bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking, of 2) twee miljard bezuinigen op je geliefde onderwijs?

Bij 1) ga je je moreel schuldig voelen, en ben je geen 'goed' mens meer. Volgens je eigen 'fatsoenlijke' maatstaven dan. Dus de keuze is moeilijker dan je denkt. Verstand of onterechte emotie?

Welke optie ga je kiezen, ik ben benieuwd!

Ik zou overigens kiezen voor ons eigen onderwijs, maar ik ben dan ook een ongevoelige, asociale, afbrekende, gure, weglachende, rechtse hond.

Bart_Bart | 21-03-12 | 01:57

Bart_Bart | 21-03-12 | 01:23
Heel simpel, (tijdelijk) BTW verhogen met 1%. Betaalt iedereen mee, maar wel evenredig naar draagkracht. Nu wordt er vanuit een soort 'neoliberale overtuiging' selectief bezuinigd, zonder te kijken naar mogelijk desastreuze consequenties op lange termijn, zonder te kijken naar fouten uit het verleden die het marktdenken (overigens in gang gezet door Kabinet Kok) met zich mee heeft gebracht. Nee, ondanks al het tegensprekende bewijs (zie marktfalen) zal en moet dit kabinet stoïcijns haar asociale beleid doorvoeren. Maar een samenleving inrichten volgens het 'maakbaarheidsprincipe van het individu' blijkt een utopie, in een maatschappij is er namelijk geen plek voor 17 miljoen directeuren, eigen bazen of grootverdieners...

38-15-09 | 21-03-12 | 01:43

@Parsons | 21-03-12 | 01:18
't Leek me al typisch iets voor jou namelijk. Een beetje de hertjes van tegenwoordig bekijken. Wellicht zit er een goeie "secretaresse" tussen die wel wat extra stufi kan gebruiken. Je weet het niet. Maar inderdaad: Hero heeft ook nieuwe secretaresses nodig.

Stormageddon | 21-03-12 | 01:25

@38-15-09 | 21-03-12 | 01:14
Leg jij maar eens uit waar je wilt bezuinigen, zonder de belastingen te verhogen?

Dan kan je gelijk bewijzen dat ik het fout had met je "beet hebben."

By the way, hypotheekrente afschaffen is een belastingverhoging. En we hebben, zoals je weet, al een enorme belastingdruk.

Bart_Bart | 21-03-12 | 01:23

@de grote Anti | 21-03-12 | 01:14
Ik trek me er ook niks van aan, ik kijk wat ik wil kijken. Ik lees reviews om te lezen waar het over gaat, zodat ik een beetje kan bepalen of het interessant is. Dit plotgegeven vind ik wel interessant, dus ik wil het wel zien. Wat ik er vervolgens van vind maak ik zelf wel uit.

Stormageddon | 21-03-12 | 01:22

@Stormageddon | 21-03-12 | 00:57
Had wel gewild hoor, maar zit in het buitenland. Ik denk dat Hero nog wel een gaatje heeft ergens. Typisch een varkentje dat hij kan wassen. Of zo iets.

Parsons | 21-03-12 | 01:18

Trouwens,fuck me als ik een film wel of niet ga kijken aan de hand van reviews.. Daar kijk ik niet naar.

de grote Anti | 21-03-12 | 01:14

Bart_Bart | 21-03-12 | 00:56
Haha, jij denkt me even beet te hebben niet? Helaas, ik stem namelijk op een partij die niet voorkomt in je snoepjes verhaal. Enfin, regeren is vooruit zien, dat is een feit. Maar leg mij eens uit (met of zonder snoepjes) hoe de geplande bezuinigingen van dit kabinet bij gaan dragen aan een beter onderwijs, aan een betere kenniseconomie? Uit welk standpunt zie jij een vruchtbare lange termijn visie? Bezuinigen is een feit, waar je het geld vandaan trekt is een ander verhaal.

38-15-09 | 21-03-12 | 01:14

Het is ook geenzins een goede film.
Maar toch moest ik af en toe denken wat ik gedaan zou hebben.Enige hersenactiviteit dus.

de grote Anti | 21-03-12 | 01:11

@de grote Anti | 21-03-12 | 01:06
Ik geef mensen met een lang verhaal bijna altijd een plusje, voor de moeite.

Bart_Bart | 21-03-12 | 01:09

@de grote Anti | 21-03-12 | 01:01
Nee, ik heb een nog een hele rij film en TV in de wacht staan om te bekijken. Ik voeg deze wel toe, maar moet wel achteraan sluiten. Overigens heeft het wel slechte reviews gekregen. Maar dadelijk eerst Lewis Black, "In God We Rust".

Stormageddon | 21-03-12 | 01:08

@Bart_Bart | 21-03-12 | 01:04
Heb je maar een plusje gegeven omdat je toch wel weet waar je over praat.Anderen snappen dat misschien niet altijd.

de grote Anti | 21-03-12 | 01:06

@Stormageddon

De film 'atm' (2012) al gezien?
Misschien leuk voor studenten economie/bedrijfskunde,dus OT.

ATM -
www.tubeplus.me/player/1972942/ATM/
(putlocker en ovfile schijnt te werken)

Geen kaas gegeten van de 'echte wereld.
Ik ben die enge vastberaden man dan wel.

de grote Anti | 21-03-12 | 01:01

@overVecht | 21-03-12 | 00:54
Jij bent natuurlijk niet objectief ;-) Maar inderdaad een lekker filmpje. Eindelijk een 'serieus' onderwerp. Demonstranten kritisch benaderen is bijna altijd +1.

Bart_Bart | 21-03-12 | 00:59

@Parsons | 21-03-12 | 00:48
Dus jij gaat niet, vrijdag?

Stormageddon | 21-03-12 | 00:57

@38-15-09 | 21-03-12 | 00:36
Wel handig trouwens dat je voor partijen bent die indirect alleen maar voor meer bezuinigen op onderwijs zullen gaan zorgen.

Dat lijkt een beetje dom.

Immers een regering met SP, PvdA en/of Groenlinks kost vele miljarden. Tientallen miljarden zelfs. Miljarden die er niet zijn, dus die vroeg of laat 'terugbezuinigd' moeten worden. Meestal door een rechts georiënteerd kabinet, want die hebben nog wel enig fiscaal verantwoordelijkheidsgevoel. En dan ben jij weer boos op 'rechts'.

Trouwens, dat linkse beleid waar je elke avond op fapt/sopt doet veel denken aan het volgende. Zo is er een veelgebruikte intelligentietest bij peuters, die als volgt werkt.

Peuters krijgen de optie om, of 1) nu een snoepje te krijgen, of 2) een half uur te wachten, en dan drie (!) snoepjes te krijgen.

Peuters die voor optie 2 kiezen blijken het later maatschappelijk een stuk beter te doen. Want vooruit kunnen denken, want impulsen kunnen bedwingen.

Jij lijkt me het type dat liefst zo snel mogelijk de koek of het snoepje opeet. Net als de SP, PvdA en Groenlinks. Die verdelen liever nu één snoepje, in plaats van dat ze wachten, en lijden, zodat ze straks drie snoepjes te verdelen hebben.

Want als ze moeten leiden, moeten ze slecht nieuws brengen, en dat kan natuurlijk niet.

Dat zijn dus de populisten in de negatieve zin van het woord.

Maargoed, wel naar die demonstratie gaan hoor, want als je 'links' bent, ben je in ieder geval moreel superieur. Want anti-Wilders. Logisch. En dat is toch lekker meegenomen voor je ego'tje. Dat moreel superieur zijn!

Kan je trouwens ook gelijk even het aantal Marokkaanse en Antilliaanse studenten (m) tellen als je er toch bent?

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat die demonstratie een grote roomblanke fatsoensshow wordt!

Bart_Bart | 21-03-12 | 00:56

@Juustem | 20-03-12 | 23:04

Gezien je nick.... kom je uit Spakenburg of Nijkerk?

overVecht | 21-03-12 | 00:56

pius | 21-03-12 | 00:09 |

Misschien een domme vraag maar wie is VVL?

Desmoulins | 21-03-12 | 00:54

Jeps.... wederom een netjes filmpje van Tom....

overVecht | 21-03-12 | 00:54

Ik zie dat meneer Stift nadat-ie zelf van betaalbaar onderwijs heeft genoten, nu ook gaarne de zogenaamde kenniseconomie door de plee spoelt, net zoals het kabinet. Want blind kortzichtig bezuinigen is natuurlijk altijd goed zolang je er zelf geen last (meer) van hebt.
(Terwijl het toch zo simpel is: hoe meer hoger opgeleiden; hoe meer hogere salarissen; hoe meer hogere belastinginkomsten voor de staat. En hoe gelukkiger en gezonder je bevolking, lagere ziektekosten, hogere consumptie, meer BTW-inkomsten)

mygfisbrazilian | 21-03-12 | 00:53

Parsons | 21-03-12 | 00:48 |
'Niets beters te doen'zegt beroepsreaguurder Parsons met zijn triljoenste comment..

38-15-09 | 21-03-12 | 00:51

Bart_Bart | 21-03-12 | 00:39
Bronvermelding heet dat. U heeft nooit gestudeerd?

38-15-09 | 21-03-12 | 00:48

@38-15-09 | 21-03-12 | 00:36
Niks beters te doen?

Parsons | 21-03-12 | 00:48

38-15-09 | 21-03-12 | 00:36
Was het dus toch aankomsthal 2. Sorry

Graaf van Egmont | 21-03-12 | 00:47

@38-15-09
Schoenmaat-leeftijd-IQ?

Stormageddon | 21-03-12 | 00:42

@38-15-09 | 21-03-12 | 00:36
Ga je nou reclame zitten te maken? Spamhoertje.

Bart_Bart | 21-03-12 | 00:39

@Hans Hillen | 21-03-12 | 00:31
Ja,ik weet het..*zucht*

de grote Anti | 21-03-12 | 00:33

De gemene meneer die alles kapotmaakt is Halbe Zijlstra, niet Mark Rutte. Als we de vandalen willen benoemen, doe het dan wel accuraat. Ach, en de gevolgen voelen de overheid en de werkgevers vanzelf, wanneer de hoogopgeleide (want langstuderende) babyboomers door moeder Natuur vakkundig worden afgeserveerd.

Urboemba | 21-03-12 | 00:32

@de grote Anti | 21-03-12 | 00:27

Kijk naar onze politici, burgemeesters, raden van commissarissen, europarlementariers, andere bestuurders bij publieke en private bedrijven en concludeer: het is belangrijker wie je kent.

Hans Hillen | 21-03-12 | 00:31

Beetje flauwe reportage: studenten proberen af te zeiken. De huidige bezuinigingen op het onderwijs zijn écht erg en kut en dom. De studenten hebben groot gelijk. Er mag wel bezuinigd worden, dat is waarschijnlijk ook wel nodig - maar doe het dan op een betere, slimmere manier en pak de problemen aan die spelen zoals de enorme uitval bij studies, het vaak switchen van studie (laat die mensen betalen) en natuurlijk al die buitenlandse studenten die hier voor een prikkie komen studeren en vervolgens na hun studie snelstens weer naar hun eigen land vertrekken - maak een studie voor hen duurder. Want ik begrijp niet dat de Nederlandse belastingbetaler moet meebetalen aan de opleiding van Japanners, Koreanen, Engelsen, Chinezen etc. etc.

Hans Hillen | 21-03-12 | 00:27

Ach ja,studenten.. Schattig.
Zo weet ik van een amerikaans meisje dat tijdens haar jeugd vol met pillen werd gepropt wegens onhandelbaar.
Ging nooit met 'ons' OV,want gevaarlijk,ze werd overal naartoe gebracht.Had al een computer toen computers nog niet bestonden in nederland.Maar verder niet bijzonder intelligent leek wel.
Later is zij terug naar de states gegaan,en wat schetste mijn verbazing toen ik eens haar naam opzocht?

Biologisch wetenschapper,Ph.D.
Twee kinderen,sportwagen,groot huis in NY.
Zijn die yanks nu gewoon zo slim,of is het dan toch belangrijker wie je kent dan wat je weet.Hmm..


de grote Anti | 21-03-12 | 00:27

@Schuimbanaan | 21-03-12 | 00:02
Voor serieuze ziektes c.q. uitval zijn er nog altijd universiteitsfondsen.
SOA's vallen daar niet onder.

kapotte_stofzuiger | 21-03-12 | 00:18

@Desmoulins | 20-03-12 | 23:51

Ben jij toevallig VVL?

pius | 21-03-12 | 00:09

Mooi berichtje ernaast dat we het allemaal in '97 better hadden. Gooi gewoon wat boetes tegen die studenten aan, dan kunnen we teminste zeggen het 1924 net zo goed ging, economisch.
Zucht ik ben er zo klaar met dit kortzichtige kabinet. "onderwijs" hervormen, beter onderwijs - Jaa want boetes dat helpt. Zoals verkeersovertredingen, oh wacht wat zegt u? Nogsteeds overtredingen in het verkeer?? Wij hadden toch afgesproken dat we allemaal zo ons best zouden doen in het verkeer.
Lekker geld ontnemen van de een groep die het vaak niet breed heeft.
Ga het onderwijs hervormen door toelatingsexamens - 3 keer toets niet gehaald, weg uit de studie (of je moet het hele jaar overdoen en als je het dan nog niet haalt mag je weg.)
Hersenloos boetes overal voor uitschrijven, dat is het nieuwe moto.
Over 20 jaar is er geen Nederland meer, maar een soort Griekenland-Letland hybride staat. Armoede en geen uitzicht met gelukszoekers in sociale gemixte vinex wijken waar over het algemeen geen Nederlands meer gesproken word.

onterechtterecht | 21-03-12 | 00:05

Sinds ik ben gaan studeren gestopt met roken, overmatig drinken en het elke dag eten van vlees.

Prima te doen voor de jochies uit lagere inkomens gezinnen met een beetje zuinigheid en maximaal bijlenen. Kudt is alleen dat als je vanwege ziekte of ongeval met de studie moet stoppen je alles met minimumloon terug mag betalen.. Maar als je een beetje ballen hebt en dat risico durft te nemen: Geen probleem.

Schuimbanaan | 21-03-12 | 00:02

Ironisch, die Griekse vlaggen op de achtergrond vanaf 2:41

Scorsese | 20-03-12 | 23:58

Het klinkt misschien raar, maar protesteren heeft ALTIJD zin. En men moet het altijd blijven doen: beleidsmakers zijn niet dom, bij het smeden van nieuwe plannen kijken ze hoever ze kunnen gaan (meestal nét over de grens). Volksverzet, in dit geval studentenprotest, is al van tevoren ingecalculeerd in het beleid. Zo werkt dat nou eenmaal. Maar studenten zijn al een tijdje niet meer georganiseerd, vergeleken met de jaren 80 en 90. Het gevolg: disproportionele afbraakplannen en beelden zoals hierboven. Niet meer protesteren maakt het alleen maar erger...

Kortom, kom a.s zaterdag naar de Dam!

38-15-09 | 20-03-12 | 23:55

Vandaag nog een berisping gehad omdat ik weer eens met het Onrendabelen Vervoer moest, en dus vergat in te checken ondanks mijn studentenkaart.

Desmoulins | 20-03-12 | 23:51

Het gaat nog veel te goed in Nederland , kijken of er
over 6 maanden meer mensen de straat opgaan.

Eurotokkie | 20-03-12 | 23:50

"kapotte_stofzuiger | 20-03-12 | 23:41
ahh die lijst waar 50 keer de USA in voorkomt , t land zonder studiefinanciering.

hooliganica hollandi | 20-03-12 | 23:46

Het kan heel simpel: Geen overheidsbeurzen maar rentevrij lenen van de overheid, automatisch aflossen bij betaalde baan na de studie (kan gewoon van het brutoloon worden ingehouden) en geen beperking van studieduur en studiestapeling, fiscale stimulering van particuliere studiebeurzen.
Can it be really that simple? Yes it can.

Stormageddon | 20-03-12 | 23:41

@kapotte_stofzuiger | 20-03-12 | 23:35: dat valt wel mee hoor.

hooliganica hollandi | 20-03-12 | 23:36

@hooliganica hollandi | 20-03-12 | 23:33
Daarentegen scoren Italiaanse universiteiten amper nog in de internationale vergelijkingen, in tegenstelling tot Nederland (en Frankrijk).

kapotte_stofzuiger | 20-03-12 | 23:35

De Nederlandse student heeft niks te klagen , ze moesten eens weten hoe moeilijk bijv. de Italiaanse student het heeft , die hebben geen standaard studiebeurs voor iedereen... daar betalen je ouders het , OV-kaart wat is dat ? en ga zo maar door.
En in Italië hebben ze desondanks alles een rijk academisch leven.

hooliganica hollandi | 20-03-12 | 23:33

Tom Staal is Grandioos!
Als ie dronken grappige sketches doet, horecagerelateerd.

Andy Devins | 20-03-12 | 23:29

Studentjes van nu laten zich zonder protest een OV-chipkaart door de keel wringen die nodeloos al hun ritten registreert sinds januari dit jaar.
Compleet zinloos, want je hebt of een week-, of een weekendkaart.
Tamme konijnen.

das_Freudenmädchen | 20-03-12 | 23:29

Wellicht dat de studenten in spe wel twee keer gaan nadenken als ze hun studiekeuze moeten doen als ze het zelf moeten betalen. Zou een hoop journalistiek, kunstgeschiedenis en vrijetijdskunde studenten/aka werklozen in spe schelen.

Harry Turtle | 20-03-12 | 23:27

Tommygunner | 20-03-12 | 23:01

Het schijnt dat de Rotterdamse dokwerker Albayrak alle kinderen heeft kunnen laten studeren van een analfabetenloontje. Mijn vermoeden is dat hij in de jaren 70 een hele kleine benzinetank had.

The_Challenger | 20-03-12 | 23:25

GrandE école (voor de Francofonen)

kapotte_stofzuiger | 20-03-12 | 23:24

@zeg maar jansen | 20-03-12 | 23:19
Universiteiten zijn 'gratis', geen collegegeld, maar ook geen dito basisbeurs, aanvullende beurs en andere cadeautjes (LOL @ OV-jaarkaart).
Wil je echter manager worden, of hoge ambtenaar (de natte droom van elke Franse tiener, helaas), zal je naar een Grand Ecole moeten, waar pappa dan wel centjes voor neer moet tellen en jij goede cijfers halen.

kapotte_stofzuiger | 20-03-12 | 23:22

kapotte_stofzuiger | 20-03-12 | 23:19 Eén euro maar?

Zie je wel dat het ongelijk verdeeld is?

zeg maar jansen | 20-03-12 | 23:19

dunu | 20-03-12 | 23:15 Nou krijg je in Nijmegen ook weinig weerstand. Geen Kinnigingetjes en zo.

Nijmegenaren vinden alles best zolang er bier is. Dat zie je.

zeg maar jansen | 20-03-12 | 23:19

@zeg maar jansen | 20-03-12 | 23:16
Precies, hier in .... (0033) zitten studenten aan een drukke verkeersweg (Franse ongeblazen diesels) hun pastis van 1 euro met een gratis fles water weg te spoelen.

kapotte_stofzuiger | 20-03-12 | 23:19

kapotte_stofzuiger | 20-03-12 | 23:13 Zo te zien is het weer ook van invloed.

Je moet kiezen: Demonstreren of het terrasje.

Nijmeegse stuudjes kiezen dan voor het terrasje. 3 euro een biertje dus met de financiën zit het nog wel snor.

zeg maar jansen | 20-03-12 | 23:16

Gaat helemaal mis met Tom. Het lijkt alsof hij denkt dat "flikker op" indrukwekkend is. En die opmerking over zelfde salaris, begrijpt hij het nou niet of is het de enige slappe retoriek die resteert wanneer inhoud is afgenomen?
Wat was ook alweer het talent van Tom?

dunu | 20-03-12 | 23:15

Nou dat plan van die subsidieprutsers NIBUD, BKR registratie voor studenten met een studieschuld, mag direct de papierversnipperaar in... Al is daar eigenlijk ook wel weer iets voor te zeggen. Het is nogal gebruikelijk aan HBO -en MBO-instellingen om te frauderen met studeifinanciering. Ieder half jaar van opleiding switchen kan een signaal zijn.

Desmoulins | 20-03-12 | 23:15

Tom zou eens wat minder moeten lullen en meer moeten zuipen tijdens die filmpjes.

mijntweecent | 20-03-12 | 23:15

Ja natuurlijk, je studie moet je zelf betalen. Ook als je het niet kunt, want je ouders zijn niet zo rijk. Keihard werken erbij om je studie te kunnen betalen, gewoon een geintje van een paar duizend euro. Het is belangrijk om een falend economisch systeem voorop de studie te stellen. Vandaar dat het onderwijs nu iets wordt voor de "betere" kringen. Als ik een rapportage zou moeten maken van de bezuinigingen zou ik natuurlijk ook alle niet representatieve voorbeelden eruit halen voor de groep die het daadwerkelijk niet zal kunnen betalen.

Smaug | 20-03-12 | 23:14

Havana aan de Waal, zonder protesten ondenkbaar.

kapotte_stofzuiger | 20-03-12 | 23:13

Je had het "debat" moeten zien in Lux erna!
Samenvatting: Thom de graaf is een enorme bokkelul. De Wijkersloot is voor belastingaftrek van aflossing van studieschuld.

Crak-ho | 20-03-12 | 23:13

"Waar is de rest?".

Op het terras Tom.

zeg maar jansen | 20-03-12 | 23:04

Tom maakt flink overuren de laatse weken! Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat hij het goed doet. Misschien Bandirah ook wat extra uren laten maken?

Juustem | 20-03-12 | 23:04

Je zou je eigen studie eens moeten betalen, dat zou te ver gaan natuurlijk...

Tommygunner | 20-03-12 | 23:01

Alles in het onderwijs kapot maken deden de voorgangers van dit kabinet. Dit kabinet is het onderwijs enkel marktconform aan het herwaarderen...

ZKH EénOog | 20-03-12 | 22:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken