Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOLen met 020 West: klassiek bestuursfalen

wwwwww.jpgBeste bewoners van Amsterdam-West. Wij van het stadsdeelbestuur, de zinloze bestuurslaag die stadsdeelraad heet, hebben besloten u nieuwe ondergrondse vuilniscontainers te geven. Bij dezen. Wij hopen van ganser harte dat u de volgende keer weer op ons stemt. * Beste Bewoners van Amsterdam-West. De nieuwe ondergrondse vuilniscontainers kunnen helaas niet worden geleegd. De vuilniswagens kunnen de containers namelijk niet bereiken vanwege de bovenleidingen van de trambaan. Maar wij hebben reeds een oplossing: we gaan het fietspad ernaast verbreden zodat de vuilniswagens via het fietspad bij de containers kunnen komen. Sorry alvast voor de overlast. En vergeet niet: stadsdeel West houdt van jullie allemaal! * Beste bewoners van Amsterdam-West. Onlangs hebben wij het fietspad verbreed opdat de vuilniswagens bij de nieuwe ondergrondse vuilniscontainers konden komen. Tijdens het verbreden van dit fietspad ondervond u nogal wat overlast. Nogmaals sorry hiervoor. Nu is echter gebleken dat de vuilniswagens, een splinternieuw type van Afvalservice West, te breed zijn om op het zojuist verbreedde fietspad te rijden. Daarom gaan we nu het zojuist verbreedde fietspad weer terugversmallen. Om daarna de rijbaan te verbreden. Hierdoor zult u enige tijd overlast en hinder ondervinden. Ook kan de tram dan niet rijden, waarvoor echt heel erg veel sorry. Wij hopen nog steeds dat u gewoon weer op ons gaat stemmen en wat ons betreft blijven die supercompetente Amsterdamse stadsdeelraden voor eeuwig bestaan. Wij houden zoveel van u met uw belastinggeld. Groetjes, uw geliefde bestuurders van Stadsdeel West.

Reaguursels

Inloggen

Deelraden zijn een compleet overbodige bestuurslaag. Afschaffen zal een enorme bezuinigings- en efficiëntieslag zijn.

p3xxx | 18-03-12 | 11:44

/lettergrootte:128/
KOTS
/lettergrootte:8/

Suske doet Wiske | 18-03-12 | 11:41

Ik zou dat hele fietspad gewoon wegjorissen. Klote fietsers!

McSnor | 18-03-12 | 09:25

Een bijvoeglijk naamwoord heeft nooit iets van twee, leerde juf de Koning mij op de basisschool.

McSnor | 18-03-12 | 09:24

Ik las de alt-tag van de foto en WIST dat het een stukje van Brussen moest zijn. En jawel! Wat moet D'66 doen om het weer goed te maken jongen? Wederopstanding van Van Mierlo? Afschaffen? Zeg het maar.

tittn | 18-03-12 | 08:38

En dat geld kan niet besteedt worden in de zorg of iets anders nuttigs. Dank je pvda!!!!!

zeefert | 18-03-12 | 07:43

Ernstig, dat er zo met de belastingpoet wordt omgesprongen.

zeertegendradig | 18-03-12 | 07:19

Amsterdam West:
www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/ar...

Dat krijg je nu van die PVDA/GL combinatie. Heel goed met andermans geld.

*had sterk vertrouwen in rechts kabinet dat Stadsdelen zou opheffen* Maar toch weer halfslachtig voorstel Donner. Je verwacht het niet.

Frans1156 | 18-03-12 | 06:52

Tjonge dit bericht zou niet misstaan in het plaatselijke sufferdje. What's next: Greet en Willem 40 jaar getrouwd?

SharpEye | 18-03-12 | 06:15

@zovoklets | 17-03-12 | 18:56
Er is een gemeente in NL waar dat bestaat. Ondergrondse vuilcontainers en zelfs de prullenbakken in het centrum zijn aangesloten op een grote stofzuiger. Die zuigt alle vuil op en wordt dan centraal afgevoerd. Geen vuilnis auto's meer door de straten, geen containers dagen aan de weg etc.
Het verbaasd me juist dat 020 niet is gekomen met een dergelijk plan. Aan de andere kant hebben ze dan grond onder het maaiveld tekort. Er moeten al metro's doorheen en NZ lijn en weet ik al wat niet meer.

Enigma Quest | 18-03-12 | 01:42

PvdA en GL aan het 'werk' mensen!

Moonwarrior | 18-03-12 | 01:35

Het is toch niet waar... In elk normaal bedrijf wordt je hiervoor direct ontslagen, op straat gezet en er uit geflikkerd.
Maar de overheid klooit maar verder als geldverslindende inefficiente klerezooi. Kunnen jullie nou helemaal niks?

Masturwasbeert | 18-03-12 | 00:53

Dit scenario had zelfs Kafka niet kunnen verzinnen. De zotten maar ondertussen wel een goed of zeer goed salaris ontvangen/bij elkaar jatten. Is een brevet van onvermogen soms verplicht bij gemeente ambtenaren.

Barbertjehangt | 18-03-12 | 00:43

''t klinkt wellicht wat onwaaarschijnlijk, maar er bestaan landen waar wethouders ontslagen kunnen worden...
-
Sterker nog: er bestaan zelfs landen waar wethouders in geval van flagrante verspilling van gemeenschapsgeld tijdens hun wacht uit zichzelf opstappen...

azoturie | 18-03-12 | 00:08

Warhoofd | 17-03-12 | 23:44 Nee hoor, elk goed idee volgende op een faal levert een promotie op. En die faal komt niet op je conduitestaat dus heb je daar als lid van de stadsdeelraad allemaal profijt van.

zeg maar jansen | 17-03-12 | 23:54

Ik neem aan dat er mensen ontslagen zijn in dit verhaal...

Warhoofd | 17-03-12 | 23:44

Moet opeens aan Ronnie Reagan denken: Government always finds a need for whatever money it gets.

John Hawkwood | 17-03-12 | 23:17

Mooi, zo gaan we het wel winnen van de Chinezen.

Specy | 17-03-12 | 22:44

Geef nooit, maar dan ook echt nooit, een PvdA'er de beschikking over belastingcenten. Da's vragen om moeilijkheden.

RightOfMind | 17-03-12 | 22:33

We zijn nu zo ver, dat we de 'stadsdeelraden' wereldwijd moeten gaan uitrollen.
Het is een briljante vinding.
Dat zouden we kunnen laten coördineren door Elatik bvb.
Dat is nu echt zo'n wijf, dat met haar poot in de modder staat.

Pierre Lebon | 17-03-12 | 22:21

Als ambtenaren hun duimstok hadden gebruikt om de weg te meten in plaats van hun lul, dan was dit niet gebeurd.

Osdorpertje | 17-03-12 | 22:01

Alle gemeentelijke besturen opheffen, alleen uitvoerders, en 4 regiobesturen ter vervanging van de provinciale gekkies. Meer dan voldoende decentraliteit en een vrij aardige bezuiniging ook nog. Dat microgemier van die vreselijke lokale bestuurdertjes gaat echt nergens over, verkloot veel en kost handen vol geld. Argh! De driehoek die ff zijn eigen beleid gaat voeren etc.etc.etc. Amsterdam is de bloody limit, maar deze waanzin zie je in werkelijk elk gehucht. Ok, pilletje/borreltje en mooi geweest:)

maggoo | 17-03-12 | 21:30

Einde van de domheid: je bent humorloos, zuur, partypooper en eigenlijk alles wat Nederland zo'n gaar kutland maakt. Maar de vraag is: waarom zit je nog hier? GS is duidelijk jouw medium niet, je snapt de ironie niet, kan niks met de stijl en denkt oprecht dat hier nieuws wordt gemaakt. FAIL. Ga weg, blijf weg, maak je eigen leven makkelijker en het onze ook.

blikjegrolsch | 17-03-12 | 21:25

@necrosis | 17-03-12 | 20:33
Pffff, Niet zo snel op je tenen getrapt zijn en aan bange mannen heb ik de schurft.

Geen dank.

La Vie En Rose | 17-03-12 | 20:54

@pius | 17-03-12 | 20:41 |

Enjoy, loverboy ;)

*zwaait*

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 20:46

@Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 20:37

Ik vrees van niet. En helaas roept mijn exotische schone om Thee en films. Maar er komt vast nog wel eens een topic dat relevant genoeg is voor zo'n poging. In ieder geval een prettige avond verder. En tot guurs.

pius | 17-03-12 | 20:41

@pius | 17-03-12 | 20:23 |

Ah, met zo'n vergelijking kun je hele panelen vullen. Weet niet of de guurtjes daar op zitten te wachten.

*Maximale zelfbeheersing betracht*

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 20:37

@pius | 17-03-12 | 20:34
*grinnikt*

necrosis | 17-03-12 | 20:36

@necrosis | 17-03-12 | 20:17

Dan noem je er ook een op ook. De leunstoel-socialiste van de PvdA. Het bewijs dat bij de PVDA werkelijk iedereen een hoge positie kan bekleden. Knuffel-nijlpaard en excuus-trien.

Tragisch.

pius | 17-03-12 | 20:34

@La Vie En Rose | 17-03-12 | 20:16
Ik ben toch een beetje bang voor je, kan je iets plempen zodat ik niet elke keer over mijn schouder kijk als ik op 'post' druk?
Dank.

necrosis | 17-03-12 | 20:33

@necrosis | 17-03-12 | 20:29 |
Politieke idealen zijn vaak inwisselbaar als persoonlijk gewin onderdeel wordt van het vraagstuk. Zo rolt men. Van links, naar rechts.

Romanov | 17-03-12 | 20:32

@Romanov | 17-03-12 | 20:19
De voormalige minister van Binnenlandse Zaken & Koningkrijksrelaties, Thom de Graaf (D'66), was voorstander van de gekozen burgemeester.
Wat schetste mijn verbazing?
Hij wisselde stuivertje met die dronken lor van Nijmegen, Guusje.
Thom werd burgemeester (zonder verkiezingen, hij werd gevraagd) en Guusje nam zijn plek in als minister van Binnenlandse zaken.
Hoe diep kun je zinken?

necrosis | 17-03-12 | 20:29

@Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 20:22

Ik heb alle vertrouwen in je;)

pius | 17-03-12 | 20:26

@Parsons | 17-03-12 | 18:56 |
In mijn nieuwbouw kraakpand hebben ze besloten om een pasjessysteem te verbinden aan de ondergrondse containers. En wel verdomme als je het pasje een keer kwijtraakt. €35,- Schoon aan de haak voor gemeente. Tikt aan.

Romanov | 17-03-12 | 20:24

Enfin, erg gelachen om stukkie van Bert. Maar het is natuurlijk een intrieste zaak. Wat een ongelofelijke lutsers daar.

Er is kennelijk niemand op net idee gekomen om in dat smalle straatje bovengrondse containers neer te zetten.
Die zijn maar ca. 1.80 hoog en kunnen zonder de bovenleiding te raken worden verwisseld.

La Vie En Rose | 17-03-12 | 20:24

@Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 20:19

Grootste militaire genie ooit samen met Alexander de Grote. Al zullen de Moslims daar andere gedachten over hebben vrees ik.

In beider geval;)

pius | 17-03-12 | 20:23

Briljante ambtenaren.

Smalhout | 17-03-12 | 20:22

@pius | 17-03-12 | 20:11 |

Ik help het je hopen. Ik verlaat regelmatig de polderklei voor allerhande bezigheden. Zou zonde van de Nederlandse reputatie kunnen zijn.

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 20:22

@pius | 17-03-12 | 20:13

Blitzkrieg avant la lettre...

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 20:19

@necrosis | 17-03-12 | 20:17 |
Baantjescarrousel hè? Wat dat aangaat is het idee van D66 nog niet zo slecht. Laten we burgemeesters maar gewoon kiezen.

Romanov | 17-03-12 | 20:19

@Haastigen Spoedt | 17-03-12 | 20:09
Ik stem nog liever op een kameel dan op incompetente linkse politici met halfbakken diploma's.
Ik kon en kan nog steeds niet begrijpen waarom Dijksma naar voren geschoven werd als kandidaat-burgemeester van Nijmegen.
Ze heeft nog nooit een opleiding afgemaakt en op haar cv staan uitsluitend functies in de politiek.
Kortom: ze heeft nog nooit echt gewerkt voor haar geld en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen.

necrosis | 17-03-12 | 20:17

@kaper | 17-03-12 | 20:14

In Rotterdam en Brabant bedoel je?

klopt.

pius | 17-03-12 | 20:17

@necrosis | 17-03-12 | 20:10
:)

La Vie En Rose | 17-03-12 | 20:16

@ Schendel.

West is opgegaan in Nieuw West.

grappert | 17-03-12 | 20:15

Blijkt toch maar weer dat ze in Amsterdam heel goed zijn in het uitgeven van geld wat in de rest van het land verdient wordt.

kaper | 17-03-12 | 20:14

@Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 20:04

Dat is ook weer zo. Djenghis khan was er zo klaar mee iig.

Over The Art of war gesproken.

pius | 17-03-12 | 20:13

@Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 20:10

Hoezo? Jij bent zeker geen tokkie.

Ook geen verlichte dus;)

pius | 17-03-12 | 20:11

@Haastigen Spoedt | 17-03-12 | 20:09 |
En WOB inderdaad. Wat mij betreft doet GS meer onderzoek. Ze hebben de middelen, ze hebben het publiek en ze hebben het ideale medium. Ik begrijp niet zo goed waarom het niet in de strategie van het bedrijf zou kunnen passen.

Romanov | 17-03-12 | 20:11

@La Vie En Rose | 17-03-12 | 20:06
Het is toch altijd de schuld van 'die Wilders'?
*niet meer durft te grinniken op straffe van een pak slaag*

necrosis | 17-03-12 | 20:10

@pius | 17-03-12 | 20:02 |

Noem me maar een enigzins verlichte tokkie dan ;)

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 20:10

Wie doet ff een beroep op de WOB om een doorkijkje in de kosten te krijgen? Stelletje debielen zijn het! Incompetente kamelenstemmentrekkers!

Haastigen Spoedt | 17-03-12 | 20:09

@necrosis | 17-03-12 | 19:54 |
Ik vind dat er eerder iets gedaan mag worden aan de panelen. Bij een lange discussie wordt het soms moeilijk om het overzicht te bewaren. Het systeem van NuJij werkt erg goed.. Zoiets zou ik graag geïmplementeerd zien op GS.

Romanov | 17-03-12 | 20:06

@Parsons | 17-03-12 | 18:09
LOL, Ik zit het net te lezon.
Je begrijpt telkenmale niet dat iemand zulke wartaal uit kan slaan.
Enfin. Vast staat dat het EvdD totaal is ontgaan waar dit topic over gaat.

Straks gaat hij het nog een keer lezen en komt dan tot de conclusie dat het de schuld van Wilders is.

We gaan het meemakon.

La Vie En Rose | 17-03-12 | 20:06

@pius | 17-03-12 | 20:00 |

Ongetwijfeld, het Chinese hof stond volgens mij ook niet bepaald stevig met de voetjes in de aarde...

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 20:04

@Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 19:51

Geweldige en toepasselijke zin trouwens;)

pius | 17-03-12 | 20:02

@necrosis | 17-03-12 | 19:58 |
Ik ga zo naar een verjaardag. Het hele riedeltje zal zich wel weer herhalen. Zo gaan die dingen.

Romanov | 17-03-12 | 20:01

@Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 19:55

Ik dacht al. Dank u. Ik heb het boek op de plank. Misschien moet ik het maar weer eens open slaan idd.
Al zijn zweefteven met een toppositie reuze lastige opponenten.

Zou Sun Tzu daar ooit mee te maken hebben gehad?


pius | 17-03-12 | 20:00

@necrosis | 17-03-12 | 19:54 |
Tsja, ik vind het beleid van GS redelijk ok. Ze lijken soms wat selectief met Jorissen, maar over het algemeen heb ik het gevoel dat ik flink van leer kan trekken zonder gecensureerd te worden.

Romanov | 17-03-12 | 19:59

@Romanov | 17-03-12 | 19:49
Flink gaan zuipen wil ook nog wel eens werken tegen hoofdpijn van de dag ervoor, of gewoon niet drinken.

necrosis | 17-03-12 | 19:58

@pius | 17-03-12 | 19:47
Ik wacht nog op een reactie van mijn goedste vriend GU....

necrosis | 17-03-12 | 19:56

@pius | 17-03-12 | 19:51 |

Dat is ie zeker!

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 19:55

@Romanov | 17-03-12 | 19:45
Nu even serieus, ik heb heel wat comments langs zien komen waarvan ik wist dat het uitgegumd zou worden.
Ik ben niet van de censuur, maar sommige dingen moet je gewoon niet posten.
Op GeenStijl kan veel, heel veel, maar sommige reacties gaan ver over de grens.
In veel gevallen was een -weggejorst en opgerot- inderdaad de enige mogelijkheid.

necrosis | 17-03-12 | 19:54

@Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 19:51

Is deze voor mij bedoeld?

pius | 17-03-12 | 19:51

In mijn beroep moet ik mij regelmatig bedienen van verschillende invalshoeken om de doelen te bereiken. Voor u een quote die ik zelf regelmatig door mijn hoofd laat spelen.
.
Do not repeat the tactics which have gained you one victory, but let your methods be regulated by the infinite variety of circumstances
- Sun Tzu -
.
Denk er eens aan als je de behoefte hebt om toch de strijd aan te gaan.
.
PS 'Art of War' bevat meer wijsheden die, gegeven het juiste abstractievermogen, goed toepasbaar zijn op allerhande praktische situaties.

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 19:51

@necrosis | 17-03-12 | 19:46 |
Frau Romanov heeft een zeer vooruitziende blik. Toen ik haar van de week de deur wees heeft ze alle paracetamol en ibuprofen meegenomen. Sadistisch secreet.

Romanov | 17-03-12 | 19:49

@necrosis | 17-03-12 | 19:44

Ik denk dat GU wel wat hulp kan gebruiken met al die gekken hier;)

pius | 17-03-12 | 19:47

*hebben = bieden

Romanov | 17-03-12 | 19:46

@Romanov | 17-03-12 | 19:40
Spa Rood + paracetamol ook goed?

necrosis | 17-03-12 | 19:46

@necrosis | 17-03-12 | 19:44 |
Srsly? Zou je willen moderaten? Dat lijkt me, op PowNed redactielid na, de meest verschrikkelijke functie die GS te hebben heeft.

Romanov | 17-03-12 | 19:45

necrosis | 17-03-12 | 19:11 | + 1 -
Een beetje raar dat je dat vraagt.
Een paar dagen geleden meldde ik nog dat ik Angelina Jolie was tegengekomen.
Een Vinexwijk, ik moet toegeven dat ik wel dacht dat Parsons daar woonde.

Einde van de Domheid | 17-03-12 | 19:45

En wat kost dit geintje nou?

Soy yo | 17-03-12 | 19:44

@pius | 17-03-12 | 19:37
Dank voor het vertrouwen.
Misschien moet ik GeenStijl maar eens serieus benaderen voor een functie als hulp-moderator.
Ik ben benieuwd wat het 'schuift'...

necrosis | 17-03-12 | 19:44

Goed glas champagne zal de boel wel weer vlot trekken.

Romanov | 17-03-12 | 19:43

@necrosis | 17-03-12 | 19:30 |
Nog even geen drank voor mij. Het hoofd tolt nog van gisteren. Ja, het was weer een zware nacht.

Romanov | 17-03-12 | 19:40

@necrosis | 17-03-12 | 19:34

Je zou een goede joris zijn. Als de Jorisfunctie nog eens gedemocratiseerd word zoals bij de Pvda de leiderspositie dan heb je mijn stem.

Maar dan wil ik wel een unbangarantie natuurlijk.

pius | 17-03-12 | 19:37

@pius | 17-03-12 | 19:30
Snap je nu waarom ik zo graag hulpklaas van Joris wil zijn?

necrosis | 17-03-12 | 19:34

-weggejorist-

pius | 17-03-12 | 19:30

@Romanov | 17-03-12 | 19:26
Daar moet op gedronken worden.
*schuift eersteklas tripeltje naar Romanov*

necrosis | 17-03-12 | 19:30

@Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 19:22

Ik ben net zo'n rebel in het echt als hier als je dat bedoeld. Structureel zelfs.

Maar inmiddels heb ik wel door dat ik niet veel meer ben dan een Don-quichotte. Met het verschil dat ik tegen zweefteven vecht in plaats van windmolens.

En Ik heb wel wat slagen gewonnen maar nimmer de oorlog. Ik vrees dat een phyrrusoverwinning het maximaal haalbare is.

Het is niet anders.


pius | 17-03-12 | 19:28

Zou me niet verbazen als degene die het pad hebben verbreedt en straks weer mogen versmallen op de een of andere manier familie of goede kennis is van een bestuurslid aldaar. Zo rolt men namelijk in Amsterdam West!

Fopspeen | 17-03-12 | 19:27

@necrosis | 17-03-12 | 19:25 |
Motie aangenomen.

Romanov | 17-03-12 | 19:26

@Romanov | 17-03-12 | 19:19
Ik stel voor om bijbehorend ambtelijk toiletpapier om te ruilen voor schuurpapier, extra grof that is.

necrosis | 17-03-12 | 19:25

@grappert: Wel opletten hoor. Dit verhaal gaat over West. Baadoud resideert een stadsdeel westelijker aka Nieuw-West

schendel | 17-03-12 | 19:23

Ik ga ervan uit dat Dirk de Jager al op non-actief is gesteld.

tragic1911 | 17-03-12 | 19:23

@jan3898 | 17-03-12 | 19:18
Ik klik je linkjes niet aan, mijn 'Zwitsal-Alert' device begon gelijk te gillen!
Mijn automagische 'Zwitsal -1' deed de rest.

necrosis | 17-03-12 | 19:23

@pius | 17-03-12 | 19:13 |

Komt dat hoongelach dan ook extern?

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 19:22

Parsons | 17-03-12 | 19:16 |

Misschien kwam deze ambtenaren oplossing als beste uit de computer?

zovoklets | 17-03-12 | 19:22

@jan3898 | 17-03-12 | 19:18 |
Spamslet.. GTFO.

Romanov | 17-03-12 | 19:20

@Parsons | 17-03-12 | 19:16 |
Tsja.. Het bewijst wederom dat de werkelijkheid te weerbarstig is voor een rechtlijnige uitvoering van regels en richtlijnen. Maar goed, de ambtenarij veegt met dat gegeven volgaarne de royale aars af. Elke dag.

Romanov | 17-03-12 | 19:19

-weggejorist-

jan3898 | 17-03-12 | 19:18

@Stormageddon | 17-03-12 | 19:11
Ik vraag me af welke wetten en regels worden overtreden bij het onnodig opnieuw openbreken van een fietspad.

Linksom of rechtsom wordt er een wet overtreden in dezen. En het kan niet anders dan dat voor de duurste wetovertredende oplossing wordt gekozen.

Laat dat maar aan ambtenaren over.

Topic doet me trouwens denken aan die lantarenpalen die midden in parkeerhavens werden geplaatst - moest oo kvan de wet. Niets mis mee, vraag maar aan EvdD.

Parsons | 17-03-12 | 19:16

Is de Napolitaanse methodiek niets voor Amsterdam?

pius | 17-03-12 | 19:15

@Bart_Bart | 17-03-12 | 19:03
Dat kost mij teveel aan benzine om daar mijn vuilnis te droppen.
Kan ik mijn zakken ook onder rembours opsturen?

necrosis | 17-03-12 | 19:14

@Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 19:10

Op micro-mesoniveau gaat dat ook zo tegenwoordig.

Generalisten hebben de toekomst zei mijn baas van de week.

En dat terwijl de specialisten hun specialisme al niet onder de knie hebben. Het intern hoongelach bulderde als vanouds bij mij eerst.

En daarna begon ik te huilen.

pius | 17-03-12 | 19:13

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 19:06 |

Als Amsterdam geld tekort komt geven wij van de PvdA gewoon de schuld aan de neo-liberalen die snijden in de budgetten. Dáárdoor ontstaan alle problemen. De kapitalistische faksjisten moeten gewoon schuiven!

zovoklets | 17-03-12 | 19:13

En dat is maar EEN voorbeeld van het onvoorstelbaar amateuristische zootje ongeregeld die het daar voor het ''zeggen'' hebben. En het verbleekt bij de rest. Amsterdam West, met de Stadsdeelvoorzitter Achmed Baadoud

grappert | 17-03-12 | 19:11

@Parsons | 17-03-12 | 19:02
Wettelijke regel is wettelijke regel. Voor je het weet sta je als stadsdeel voor de bestuursrechter. En daar sta je ook niet gratis. Bestuurlijk Nederland heeft wet- en regelgeving zodanig verstikkend dichtgetimmerd dat gemeenten geen speelruimte hebben bij dit soort dingen.
Maar dat hebben we zo gewild. (Wie de "we" zijn vertellen ze er nooit bij, ik voel me nooit aangesproken.)

Stormageddon | 17-03-12 | 19:11

@Einde van de Domheid | 17-03-12 | 19:04
Waar eindigt jouw domheid?
Er zijn richtlijnen die voor de hele stad (of stadsdeel) gelden, terwijl geen straat hetzelfde is.
In sommige gevallen is 'de richtlijn' niet van toepassing wegens zeer lokale omstandigheden.
Of woon jij soms in een vooraf bedacht en gebouwde Vinex-locatie?
Zeker nooit in Amsterdam geweest, of welke (oude) grote stad dan ook?

necrosis | 17-03-12 | 19:11

@pius | 17-03-12 | 19:03 |

Ook zo'n alleskunnertje..

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 19:10

Na 3 maanden: 'Het vuilniswagen bedrijf is failliet, u kunt uw afval gewoon weer old school in een zak op de stoep zetten, bij voorbaat dank voor uw begrip en nog een prettige dag verder'.

Pi Mol | 17-03-12 | 19:10

BertBrussen doe eens Nederlands leren. verbreedde -> verbrede. Het stadsdeel verbreedde het fietspad, waarna men sprak over het verbrede fietspad. Zo moeilijk is het niet, hoor.

smoelwerk | 17-03-12 | 19:09

@Einde van de Domheid | 17-03-12 | 19:04
Ah, onderdeel van het systeem heh. Moet je willens en wetens miljoenen verbranden om dat het kan en vooral NIET meer nadenken.

Lemme guess - jij bent ambtenaar.

Kan niet anders.

Parsons | 17-03-12 | 19:08

@zovoklets | 17-03-12 | 18:58 |

Ik ben een effectiviteitsliefhebber. Dat geld wat nu is verkwanseld kon ook voor andere doeleinden worden aangewend. Zeker in een stad als Amsterdam die waarschijnlijk weer binnen een paar jaar onder curatele staat van het rijk vanwege alle tekorten.
.
Sowieso.. ik weet niet of het je al opgevallen was maar in algemene zin klotst het geld dezer dagen nou niet bepaald tegen de plinten op. Om het maar eens eufemistisch uit te drukken...

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 19:06

Parsons | 17-03-12 | 18:56 | + 0 -
Wat niet tot je door wil dringen is dat er een stedelijk systeem is en dat er richtlijnen zijn. jij wilt je gelijk halen door met een van die twee (of allebei) te marchanderen.
Dat is raar. (Zeker wanneer je jezelf professional noemt.)

Einde van de Domheid | 17-03-12 | 19:04

@zovoklets | 17-03-12 | 19:01

Welzeker welzeker. Free at last;)

pius | 17-03-12 | 19:04

Ach ja,dat kan jij (het stadsdeel)doen met een ander zijn geld..
Er zetelt vast niemand van een der linksche partijen,daar in die raad..

Gekke-Bennie | 17-03-12 | 19:03

Ik dump mijn vuilnis altijd in de portiek van Aleid Wolfsen.

Bart_Bart | 17-03-12 | 19:03

@Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 18:56

Je hebt gelijk.

*aan van de hoeven op economische zaken terugdenkt*

pius | 17-03-12 | 19:03

@necrosis | 17-03-12 | 18:57
Zucht.

Iets met buiten de doos denken mompelen doet.

Parsons | 17-03-12 | 19:02

pius | 17-03-12 | 18:59 |

Dus jij hebt zo'n trash compacter? Dan kunnen er wel wat kilo's in een zak.

zovoklets | 17-03-12 | 19:01

@Stormageddon | 17-03-12 | 18:56
Komt nog bij hoe het aan nieuwe medelanders uitgelegd moet gaan worden hoe de containers te gebruiken.

Ik ben toevallig nogal bekend met de welzijnsinstellingen in die omgeving en het zou mij niet verbazen als ik maandag versgedrukte foldertjes zie liggen waarin *gratis* metro-containercursussen worden georganiseerd.

In het Arabisch uiteraard.

Parsons | 17-03-12 | 19:01

@necrosis | 17-03-12 | 18:57
35 meter zelfs. Ik meende 100 meter, maar enfin... zo idioot is het inderdaad.

Stormageddon | 17-03-12 | 19:01

selamat makan!

pius | 17-03-12 | 19:01

Ik moest ooit twee euro betalen per vuilniszak in zo'n kutcontainer.

Ben blij dat ik mijn kliko weer heb.

pius | 17-03-12 | 18:59

Ze hadden natuurlijk ook meteen de tram een paar straten om kunnen leggen.
Had tenminste flink wat duurder geweest.
Doel in 1 keer gehaald.
Prutsers!
Ook hadden ze natuurlijk een tunnel voor de tram kunnen maken.
Was nog veeeel duurderder geworden.
O, wacht....

Proest....

Dr. Utker | 17-03-12 | 18:59

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 18:56 |

Jij bent zeker zo'n efficientie liefhebber? Wat moet iedereen dan doen?

zovoklets | 17-03-12 | 18:58

@Parsons | 17-03-12 | 18:45
Die ondergrondse vuilcontainers zijn wettelijk aan een bepaalde afstand gebonden vanaf de woning.
Ik meen dat de max. afstand 35 meter is.
En bij officiële richtlijnen wil men daar niet van afwijken ivm met procedures/ rechtszaken.
Vooral met gestapelde woningen is het simpel, je neemt een kaart van die straat, stelt een passer in op dezelfde schaal op de kaart en trekt een cirkel vanaf de centrale toegang, daarbinnen dient dat ondergrondse gedrocht geplaatst te worden.

necrosis | 17-03-12 | 18:57

@Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:48
Wat jij je niet kunt voorstellen is wat Stormageddon al aanhaalde - welke gestoorde gek gaat een klein, kort straatje verbouwen om er ondergrondse containers te plaatsen die anders niet geleegd kunnen worden.

Hoe fucking moeilijk is het om 100 meter met een vuilniszak te lopen naar een plek waar het wél kan?

Parsons | 17-03-12 | 18:56

@Parsons | 17-03-12 | 18:46
Ja, maar ja... geld kost het toch wel. Er moeten nou eenmaal van die punten komen want vuilnismannen mogen niet meer tillen van Arbo, dus dat gedoe met die grijze zakjes aan de straat dat mag niet meer. En kliko's passen niet door de trap naar 3 hoog-achter, dus dan heb je een probleem. Al die wetjes en regeltjes en al dat rollatortuig dat je ook tevreden moet houden, want er zijn afspraken met het rollatorplatform en -klankbordgroep. Het is allemaal niet zo makkelijk hoor!

Stormageddon | 17-03-12 | 18:56


Ik stel me per wijk een vuilophaalflessenpostluchtsysteemachtige infrastructuur voor waar je je vuile zak, valse schoonmoeder, oude hond of opgemisbruikte kind in kan doen.

zovoklets | 17-03-12 | 18:56

@Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:26 |

Lijkt me eerlijk gezegd vrij voor de handliggend om alle logistieke aspecten mee te nemen bij zo'n verandering. Om verwarring te voorkomen. Die vrachtwagen zijn een behoorlijk fundamenteel onderdeel van het logistieke proces. Impact analyse wordt zoiets ook wel genoemd.
.
Daarom moet je dus ook vakmensen aan het werk zetten in plaats van ongekwalificeerde omhooggevallen 'beleidsambtenaren' en 'lokale politici' voorzien van een juristerij, politicologie of anderzins totaal irrelevant diploma. Ingenieurs en technisch ingestoken mensen hadden dit zeker geadresseerd.
.
Maar ja, wat wil je in een land waar mensen kennelijk geloven dat een onderwijzeres het ministerie van verkeer en waterstaat kundig kan leiden en waar diezelfde bovengenoemde politici zwaarwegende adviezen van gekwalificeerde ingenieurs van tafel vegen bij investeringsbeslissingen als HSL of Betuwelijn.
.
Het wordt hoog tijd dat de begrippen VAK en VAKMENSEN in Nederland weer eens duidelijk worden uitgelegd en dat die weer een veel grotere rol gaan spelen bij dit soort activiteiten.

Parel van het Zuiden | 17-03-12 | 18:56

parsons
Amsterdam is niet gek.
Hier is het hele plan.
Jij (en Bert) doen net of de hele straat verbouwd wordt alleen voor de containers.
www.west.amsterdam.nl/@422168/pagina/
Dat is leuk voor provinciale verontwaardiging en ad clicks maar niet waar.

Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:56

Ik heb ook zo'n pasjescontainer. Werkt perfect. Als je een pasje hebt. Maar die heb ik niet. De hele straat heeft al 3 maanden geen pasje. Mooi man.

Biff Eagleburger | 17-03-12 | 18:52



@gentle giant | 17-03-12 | 18:48

LOL.

*buiging maakt*

pius | 17-03-12 | 18:50

Ja, typisch Amsterdam. Het ene faalbestuur na het andere... Onder aanvoering van al het linkse tuig.
Oké, ik generaliseer een beetje.

Desmoulins | 17-03-12 | 18:49

@pius | 17-03-12 | 18:37 Dan buigen wij naar elkaar, vandaag meer mooie dingen gezien, wordt nog eens groot, internet.

gentle giant | 17-03-12 | 18:48

Parsons | 17-03-12 | 18:33 | + 0 -
Huisvuil wordt in de hele stad opgehaald.
De straat waar het hier om gaat is een korte straat.
Jij zou dan voorstellen een andere vuilniswagen aan te schaffen alleen voor die straat. (Ik neem aan dat je weet hoe een metro huisvuil vrachtwagen eruit ziet?)
MAW in het grote plan der dingen (stedelijk huisvuil ophalen) moet je weleens dingen doen die (omgeslagen naar dit ene straatje) niet rendabel is. Anders heb je een dubbel systeem (dubbele auto, onderhoud, personeelskosten) voor dat ene straatje. Ik kan mij niet voorstellen dat jouw bedrijf grotere systemen ontwerpt.

Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:48

@Stormageddon | 17-03-12 | 18:34
Ja en bovendien kost mijn logica geen miljoenen belastinggeld.

Dus mijn logica is FALSCH!

Parsons | 17-03-12 | 18:46

Let op, zo dadelijk zijn ze een week klaar en moet de boel open omdat er iets aan het riool moet gebeuren....

Fijne kerel | 17-03-12 | 18:46

Dat komt mij bekend voor. Zo gaat dat bij veel gemeentes. Zolang het geld niet door hun verdiend hoef te worden, kan iedere kromdenkende malloot idiote plannen verzinnen en belastinggeld aan wegsmijten. Dat doen ze ook om hun budget voor de volgende jaar te waarborgen.

porcodio | 17-03-12 | 18:46

Afval moet verboden worden. Lost het ophaal probleem vanzelf op.

zovoklets | 17-03-12 | 18:46

@Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:32
Ja. Of je plaatst die containers op een plek waar het wel kan. Moeten mensen 100 meter lopen. Lekker belangrijk.

Maar goed, jij zou dus voor tigmiljoen een fietspad gaan verbreden om er vrachtwagens over te laten rijden.

Zoals ik al zei - verbaast me niet.

Parsons | 17-03-12 | 18:45

De door Cohen binnengehaalde nieuwe Amsterdammers zal het een rotzorg zijn. Die hoeven niet op tijd bij een baas te zijn en vuilnis gooien ze net zo lief op de stoep. Belastinggeld is hun inkomen, niet een zorg hoe dat betaald moet worden of door wie.
Nieuwe Amsterdammers varen wel bij een struikelende PvdA, de PvdA komt altijd altijd schepen vol geld tekort bij het "besturen" en dat is iedereen wel gewend die dat moet betalen.

Jan Passant mk2 | 17-03-12 | 18:44

@Simon_GS | 17-03-12 | 18:36

Ja, daar kan ik over meepraten. Heb in januari ooit eens 20 minuten achter 3 mensen gestaan die wilden parkeren. Daarna had ik het geluk dat ik het redelijk goed had afgekeken, zodat ik maar 8 minuten nodig had (om en nabij). Levert natuurlijk wel een mooie marge op voor de parkeerpolitie om ondertussen je auto te bekeuren. Tenslotte gelooft niemand dat je bijna een half uur onderweg bent om een parkeerkaartje te scoren. Ongetwijfeld hebben de leden van de stadsdeelraden parkeervergunningen voor heel Amsterdam, of ze laten ze zich per taxi vervoeren (uiteraard op kosten van).

FrankVeer | 17-03-12 | 18:44

60% van de bewoners heet daar Mohammed, dan krijg je dit...

eerstneukendanpraten | 17-03-12 | 18:38

@gentle giant | 17-03-12 | 18:21

Ik kan zuigen als een baggerschip inderdaad maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dit meende.


Tegen u kan ik niet liegen namelijk;)

pius | 17-03-12 | 18:37

Niemand is volmaakt, en daar is Amsterdam het perfecte voorbeeld van..

_- ViXXeN -_ | 17-03-12 | 18:37

Zo hebben ze ook parkeerpalen neergezet die zo ongebruikersvriendelijk zijn (je moet met een soort rad van fortuim je kenteken pinnen) dat ik er alleen maar vloekende mensen mee in de weer zie.

Simon_GS | 17-03-12 | 18:36

@Parsons | 17-03-12 | 18:31
Ja, maar dat is verkeerde logica. Je moet als ambtenaar gaan denken en dan is er nu eenmaal democratisch besloten dat elk afvalpunt met een rollator binnen 3 kwartier bereikbaar moet zijn, of anders gezegd: dat er elke 100 meter zo'n punt moet komen. Dan heb je al een probleem.

Stormageddon | 17-03-12 | 18:34

Vreemde halve dubbelpost.

Parsons | 17-03-12 | 18:33

If you pay peanuts, you get monkeys.
If you pay taxpoet, you get PvdA'ers.

Cuyahoga | 17-03-12 | 18:33

@Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:26
Nee ik zou überhaupt geen metro-containters aanleggen in een straat waar het niet mogelijk is om ze te legen zonder de halve straat, stoep, fietspad, whatever te verbouwen.

Dan ben je gewoon ziek in je hoofd en jou de opgepakt moeten worden wegens het *opzettelijk* verkwisten van het geld van een ander - namelijk de belastingbetaler.

Maar waar ooit regeren vooruitzien was, is het heden ten dage geld verbranden op kosten van de burger *zonder* erop aangesproken te kunnen worden.

Zo rolt de goetmensgemeente.

Parsons | 17-03-12 | 18:33

Als ik het zo lees de laatste tijd is dat 0-20 aardig naar de gallemiezen aan het gaan. Ik voel me altijd zo heerlijk Rotterdams als ik zulk nieuws verneem.

Kan niet wachten tot Ajax geen kampioen word.

pius | 17-03-12 | 18:33

@Parsons | 17-03-12 | 18:31
Regeren is vooruitzien.
Helaas zijn politici blind.

Ing. eslapen | 17-03-12 | 18:33

Parsons | 17-03-12 | 18:31 | + 0 -
Dus dan zou jij voor de WdeWstraat een ander systeem (dan in de rest van de stad) voor huisafval organiseren?

Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:32

@Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:26
Nee, ik zou geen metro-containers aanleggen in een straat die daarvoor überhaupt verbouwd moet worden.

Regeren is vooruitzien, gaat niet werken, nu niet, nooit niet.

Parsons | 17-03-12 | 18:31

Je verwacht het niet...
Gebeurt in elke gemeente. Meestal valt het niet zo op.

Tisnietanders | 17-03-12 | 18:28

Parsons | 17-03-12 | 18:20 | + 0 -
Dus jij zou de tegenwoordigheid van geest hebben om te zeggen:
'Aan afvalservice West.
Wij gaan een baan aanleggen voor de vrachtwagens die de metro-containers legen. Zijn jullie van plan om in de toekomst nog materieel te gaan gebruiken dat een grotere asbreedte heeft?'

Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:26

T'is niet eerlijk. Qua jan.... Ik ben voor veel minder weggeleod. Wat heeft hij dat ik niet heb?

Leo* | 17-03-12 | 18:21

Hilarisch verhaal, hopelijk is het fictie.

LaPachanga | 17-03-12 | 18:21

@pius | 17-03-12 | 18:16, Bert kan zuigen, maar dit is meesterlijk, repsect!

gentle giant | 17-03-12 | 18:21

@Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:13
Ik doe niet anders dan werken met mensen en apparaten. Ik denk op VOORHAND na over hoe ik zaken inricht. Als ik dat niet zou doen kon ik de toko wel opheffen.

Parsons | 17-03-12 | 18:20

Gemeente Amsterdam heeft 't ...
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

_- ViXXeN -_ | 17-03-12 | 18:20

Als het niet om te huilen was, was het om te lachen.

triasenergetica | 17-03-12 | 18:19

Verbrede..... Moeilijk he Bertje.

Nilfisk | 17-03-12 | 18:18

Ing. eslapen | 17-03-12 | 18:13 | + 1 -

Volgens mij zit die PVDA roos bij Parsons behoorlijk dwars.

Eurotokkie | 17-03-12 | 18:16

LOL. Grappig stuk.

pius | 17-03-12 | 18:16

Ik vraag me af wat ze onder de tafel doorgeschoven krijgen van dat bouwbedrijf.

The_Challenger | 17-03-12 | 18:14

Hé Joris, je hebt er weer een!

Leo* | 17-03-12 | 18:14

Hé wat wil je? Dat geld moet opgemaakt worden hoor. Stimulering van de economie enzo, jeweettog.

SODEP | 17-03-12 | 18:14

Parsons | 17-03-12 | 18:09 | + 0 -
Omdat je waarschijnlijk weinig te maken hebt met mensen (en apparaten) die met elkaar samen moeten werken en je wellicht ook nooit gehoord hebt van die spitsstroken die 7 jaar ongebruikt hebben gelegen. (Wat bestuurskundig wel een dikke fail was..)

Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:13


@Parsons | 17-03-12 | 18:03
En het CDA.
Volgens mij is de brief ondertekend door de broer van Jan-Kees.

Ing. eslapen | 17-03-12 | 18:13

-weggejorist-

hooliganica hollandi | 17-03-12 | 18:11

De kosten berekenen we wel door aan U... parkeervergunningen 20% duurder dit jaar.

Docta | 17-03-12 | 18:11

-weggejorist en opgerot-

jan3898 | 17-03-12 | 18:10

Stelletje bestuurlijke amateurs... totaal ongeschikt.

hooliganica hollandi | 17-03-12 | 18:10

Staatsliedenbuurt overigens, en het is een korte straat.

Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:10

En zo draagt Amsterdam al jarenlang haar steentje bij om op uw kosten de werkgelegenheid in stand te houden.

drs.Nee | 17-03-12 | 18:10

@Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:08
In jouw oren klinkt dat logisch ja. Waarom verbaast me dat niet? LOL

Parsons | 17-03-12 | 18:09

Is de stuurgroep al aangesteld? De escalatiemanager al geïnstalleerd? De taskforce al opgeroepen?

Schreeuwmeeuw | 17-03-12 | 18:09

met een w erbij natuurlijk

dikke kutlul | 17-03-12 | 18:08

Dacht ooit dat het echt fuckups waren, tregenwoordig zie ik corrupte deelraadsleden die extra cash schuiven richting corrupte aannemers die ook expres 100% gesubsidieerd meerwerk regelen.
Bouwfraude verkocht als bestuurlijke dommigheid.

seven | 17-03-12 | 18:08

Klinkt allemaal logisch.
Dat metrosysteem (de naam van het ondergrondse vuilnissysteem) is perfect. Optakelen gaan idd wel 3 - 4m hoog.
Dan wil je niet in een bovenleiding zitten.
Ik zou zelf zeggen 'bad luck' maar wel voorstelbaar. (Het kan namelijk zomaar zo zijn dat de leverancier van de vrachtwagens de wielbreedte vergroot zonder daarvan de klanten vooraf op de hoogte te stellen.)

Einde van de Domheid | 17-03-12 | 18:08

verbreedde fietspad?

lijn5 | 17-03-12 | 18:07

God, wanneer worden die stadsdeelraden nou eens afgeschaft.

En wanneer kan Aleid Wolfsen dit prachtige 'best practice' voorbeeld komen bekijken?

Bart_Bart | 17-03-12 | 18:04

Bijna 1 april toch ????

HIL | 17-03-12 | 18:03

Laat me raden, de PvdA zit daar in het bestuur?

Parsons | 17-03-12 | 18:03

Geld moet rollen, net als de koppen van die politici...

King of the Oneliner | 17-03-12 | 18:03

Ik zit met de tranen in m'n ogen. Van het lachen of van het huilen, dat weet ik nog niet. Misschien wel allebei.

rara | 17-03-12 | 18:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken