
Kijk, daar knapt de planeet van op. Op de veel te hoge leeftijd van 91 jaar is John Demjanjuk gestopt met roken. En die formulering is in zijn geval bijna een Godwin op zichzelf: meneer heeft in Sobibor, Majdanek en Treblinka een flinke steen bijgedragen aan het door de schoorsteen jagen van 28.000 (achtentwintigduizend) joden. Demjanjuk had een echte hands-on mentaliteit qua Endlösung, hij bediende persoonlijk de dieselmotoren om joden mee te vergassen. De Oekraïense beul heette eigenlijk Ivan, en stond in de vernietigingskampen bekend als Ivan de Verschrikkelijke. Onder concentratiekampbewakers opvallen als extreem wreed, dan ben je dus een ongehoorde smeerlap. Ook na de oorlog koos Ivan de rattigste rattenmanier om zijn straf te ontlopen. Hij deed zich voor als slachtoffer van de nazi's en ontkwam naar de VS. Die hem na dertig jaar uitleverden aan Israël, waar hij BAM de doodstraf kreeg, maar helaas. Zijn juridische team wist 'reasonable doubt' te regelen. Er zou sprake kunnen zijn van persoonsverwisseling dus mocht Ivan blijven ademen. Balen. Ivan de Verschrikkelijke stierf gewoon thuis in zijn eigen bed want hij mocht de uitspraak van zijn laatste proces in vrijheid afwachten. "Wegens zijn statenloosheid had hij geen mogelijkheid te vluchten." Ja, dat is onbegrijpelijk en misselijkmakend. Dag opa. Rot zacht.
Reaguursels
InloggenHet is evident dat de geallieerden na de overgave van Nazi-Duitsland niet alle leden van de Schutzstaffel (SS) en in het bijzonder de SS-Totenkopfverbände,die de organisatie van de concentratiekampen voor hun rekening namen, werden vervolgd. Er zou dan alsnog een groot deel van de resterende Duitse bevolking opgeknoopt worden. Er werd selectief vervolgd, dat wil zeggen men probeerde de hoogstverantwoordelijken te pakken en te berechten. Vaak werd het 'Befehl ist Befehl' gebruikt om de verantwoordelijkheid af te schuiven naar een hogere echolon.
Dat honden (nog te grote eer om zo genoemd te worden) zoals Demjanjuk niet vervolgd werden in eerste instantie hebben we te danken aan de lamlendige houding van zowel de geallieerden als van destijds bezette staten. Simon Wiesenthal trachtte in vanaf 1947 alle mogelijke daders op te sporen, maar moest de voorloper van het Simon Wiesenthal Centrum al in 1954 sluiten, omdat er geen gevolg werd gegeven aan zijn aanklachten. Pas in 1961, na de arrestatie van de hond der honden (ook nog veel te veel eer zo'n naam), Adolf Eichmann, werd de wereld wat wakker geschud en volgden er meer arrestaties en berechtingen van kampbeulen.
Dat hier en daar gedacht wordt dat, wanneer men in hoger beroep gaat, men dan nog steeds onschuldig zou zijn nadat men door een lagere rechtbank veroordeeld is, is een grove misvatting. Het opgelegde vonnis (de uitspraak waarin zijn schuld bewezen werd verklaard) bij Demjanjuk was in principe uitvoerbaar, ook al ging hij in hoger beroep, maar vanwege zijn hoge leeftijd werd hij en zijn stateloosheid (geen paspoort) werd deze beul niet gedetineerd.
Waarin de mens faalde hebben kennelijk Hogere Machten deze beul uiteindelijk verwezen naar het Walhalla van de SS en consorten: De Hel! Dat het hellevuur nimmer gedoofd zal worden!
Net zoiets als een kapo, werken om te overleven. Wat een verschrikkelijk leven moet deze man hebben gehad, net zo erg als zijn slachtoffers. Geen oordeel vellen graag mnsen, maar denk eens na. Ook voor deze man geldt, rust in (eindelijk) vrede! Vaja co dios
Demjanjuk was maar een radartje in het gehele systeem. Van wat ik begrepen heb werden de bruutste (om zelf te overleven) russische gevangenen geselecteerd om kampwacht te worden. Hij heeft vast met wat teveel plezier al die mensen in de gaskamer gejaagd. Maar het is een veel grotere schande dat vele hoge nazi kopstukken hoge plaatsen kregen in het Duitsland na de oorlog. De amerikanen wilden zo snel mogelijk de economie van West-Duitsland aan de praat hebben, zodat het communisme niet zou opzetten. Daarom is er helaas niet voor gekozen om al deze lui een nekschot te geven.
Demjanjuk's veroordeling was nog niet rechtsgeldig (zowel aanklager als verdediger gingen in hoger beroep). Zijn hechtenis werd wegens zijn hoge leeftijd opgeheven. Om dus maar even duidelijk te maken dat, zolang iemand niet is veroordeeld, hij/zij onschuldig is. De meesten hier zal dat niet interesseren, vrees ik.
Demjanjuk is dood maar de echte Iwan de Verschrikkelijke, de Beul van Treblinka leeft nog!!!
Hij woont in de staat New York in de USA.
Lees de Boeken van David Das.
Ga naar blogspot.com/daviddas1
denk.toch.eens.na | 18-03-12 | 12:34
Deels waar; Demjanjuk is door de jaren heen diverse malen berecht en veroordeeld om vervolgens weer in beroep vrijgesproken te worden. Ook het laatste vonnis van 12 mei 2011 is niet onherroepelijk omdat het vonnis niet in beroep behandeld is geweest.
Het voornaamste bewijslast vormde zijn SS Soldbuch, waarvan beweerd wordt, zoals eerder hierboven aangegeven, dat dit een vervalsing zou betreffen.
Nu Demjanjuk de geest gegeven heeft zou het wellicht zeer interessant zijn als deze documenten door de rechtbank vrijgegeven werden, en de documenten met de huidige technieken onderzocht zouden worden op authenticiteit, maar ik vrees dat dit laatste nooit zal gebeuren.
Zonder al te diep te willen ingaan op vegassingsmethoden, maar waarom zou er gebruik gemaakt worden van de veel duurdere en schaarsere benzine, of de omslachtige dieselmotoren dat daarbij nog eens dringend nodig was aan het front, terwijl er een veel goedkoper en doeltreffender middel voor handen was zoals bijvoorbeeld de houtgasgenerator?
Het gebruik van dieseluitlaatgas als vernietigingswapen is zeer onwaarschijnlijk, zoals ook naar voren is gekomen tijdens de na-oorlogse processen.
het is wel onomstotelijk bewezen, hij is veroordeelt.
denk.toch.eens.na | 18-03-12 | 11:26
Dus we zijn het met elkaar eens dat er nooit massa-vergassingen hebben plaats gevonden dmv dieselmotoren?
Wat betreft Demjanjuk; ik ben de laatste die zal verklaren dat deze man een goed mens was, en slechts een slachtoffer was van de situatie. Niet sis minder waar, echter daar gaat het niet om in het stuk. Waar het om draait is of hij nu wel of niet Ivan de Verschrikkelijke was, zoals wordt beweerd door oa Nanninga in zijn schrijfsel, en dat is nooit onomstotelijk bewezen, zelfs niet bewezen na gerommel met de bewijslast kon het niet tot een veroordeling komen. Wiesenthal heeft er tevergeefs zijn levenwerk van gemaakt deze man aan de galg te krijgen.
@oranjeblanjeblue
@drollewupper
Jullie hebben de processen niet helemaal gevolg.
Over die dieselmotor, die werd getest en het lukte om mensen dood te maken alleen vonden de duitsers dat te lang duren.
En over demjanjuk hebben bijna alle rechtbanken verklaart dat hij voor het duitse leger in een kamp heeft gewerkt alleen kon niet bewezen worden in welke.
Bij het laatste proces waren er nieuwe bewijzen en is hij daarom bewezen dat het een gruwelijke man was.
On-topic; het Israelische hogergerechtshof kreeg het bewijs tegen Demjanjuk niet rond (en "by Jove" ze hebben hun best gedaan!). Helaas voor het gerechtshof zettelden er geen GS reaguurders in het hof, anders was Demjanjuk ongetwijfeld zonder sluitend bewijslast op een gruwelijke wijze doodgemarteld.
Ongetwijfeld heeft deze man destijds aardig wat rottigheid moeten uithalen om zijn eigen leven te redden maar dat gezegd hebbende vindt ik het nogal stom om deze man met zo'n stelligheid te veroordelen terwijl meerder rechtbanken er niet van overtuigd waren of hij nu wel een massa moordenaar was... we zullen het nooit weten.
Daarnaast zijn er duizenden duitsers die na de oorlog gewoon weer hun oude leventje hebben opgepakt nadat ze in einsatzgruppen hadden gediend en duizenden mensen om het leven hadden gebracht.
Gerechtigheid blijft daarom vaak een vaag begrip...
Wellicht kan iemand hier uiteenzetten hoe het mogelijk is te vergassen met een dieselmotor. Uitlaatgas van een dieselmotor is weliswaar niet zo gezond vanwege roetdeeltjes, maar niet giftig genoeg, laat staan geschikt als massavergassings-wapen. Dieselmotoren zijn daarom ook nooit voor dit doel aangewend, laat staan dat buitgenomen Russische tanks voorzien waren van dieselmotoren. Uitlaatgassen van een benzinemotor zijn daarentegen wel giftig, zeker bij een slechte of onregelmatige verbranding. Getuigenissen van massavergassingen dmv dieseluitlaatgassen berusten hierdoor op misvattingen, danwel niet op regelrechte leugens. Massavergassingen waarbij gebruik werd gemaakt van buitgenomen tankmotoren (goedkoper dan kogels of Zyklon B dat geen poeder was zoals hierboven door Jezus_Boeddha beweerd wordt, maar houtschilfers of klakkorrels geïmpregneerd met blauwzuur) waren steevast benzinemotoren.
Niet geheel onbelangrijk, en reden tot vrijspraak in menig Neurenberg proces.
Typisch geval van jammer... Betrokkene heeft te lang geleefd.
@Toekomstmuziek | 17-03-12 | 22:28 | + 0 -
Mooi gezegd.
Volgens mij is er geen enkel hard bewijs tegen deze man en werd hij eerder met dezelfde stelligheid in de jaren 80 de media veroordeeld. Het Israelisch Hooggerechtshof had echter de moed hem in 1991 vrij te spreken in hoger beroep. Alles bleek toen op misverstanden te berusten. En nu zouden ze hun werk wel goed hebben gedaan? Kortom: ik weet het niet. Als hij schuldig is wordt zijn ziel vanzelf gestraft.
Welcome in hell Ivan!
@A.Th. | 17-03-12 | 17:18 |
Ik vind dat bomber Harris het heel goed gedaan heeft. De Amerikanen ook trouwens. De Britten bombardeerden 's nachts, de Amerikanen overdag.
Zijn we van die af.... komt die Diederik Samson dr bij...
Is het je wel eens opgevallen dat die oorlogsmisdadigers allemaal zo stok oud worden? Ik vermoed dat ze ze aan genezijde ook niet willen hebben.
Overtuigend/hard bewijs dat deze man daadwerkelijk schuldig is moet nog geleverd worden (een ss-persoonbewijs dat of wel of niet een vervalsing is is het enige significante bewijs volgens mij), maar dat maakt kennelijk allemaal niet uit. Milgram's experimenten leggen hier kennelijk ook geen gewicht in de weegschaal, terwijl je er van uit kan gaan dat onder de juiste condities vele reaguurders zich zouden verbazen waartoe ze allemaal in staat zijn. Nee, Demjanjuk was een monster en rotten in de hel zal ie. Tsja, wat mensen allemaal niet nodig hebben voor closure. Maar als je als enthousiast kleuterneuqer na de laatste daad 25 a 30 jaar onder de radar blijft kan niemand je meer iets maken. Kan me dan toch meer inleven in een jonge Demjanjuk in ww2 dan in een katholieke priester of een Mikkelson.
Ik hoor net dat Duitsland moet betalen voor zijn begrafenis. Nee he, straks nog zo'n bedevaartsoord voor de bruinhemden. Dat kan toch makkelijker, vraag Julio P. nog even 1 vluchtje te maken. Hebben de haaien er nog wat aan...
@A.Th. | 17-03-12 | 17:52
Nee dat heb ik gemist;)
-weggejorist-
deropofderonder | 17-03-12 | 16:53 |
Je denkt toch niet werkelijk dat die man het in z'n eentje allemaal heeft gedaan. (duizenden)
Ik denk dat er ass we speak ook vreselijke dingen gebeuren, waar beter energie in gestoken kan worden voordat er meer slachtoffers vallen.
A.Th. | 17-03-12 | 16:42
Ik dacht weet je wat, toch nog een keer jou reactie lezen.
Nu weet ik 100% zeker dat het onzin was.
A.Th. | 17-03-12 | 16:42 | + 0 -
Als je niks weet te zeggen, omdat jij ook zo,n poepert bent die wegloopt voor problemen van een ander hou dan je mond en ga wordfeuden ofzo.
Ommezwaai | 17-03-12 | 16:01
Ja en Walt Disney haal ik er ook altijd bij. Mafkees.
rustig is ie in elk geval niet gegaan....... de laatste tie jaar ofzo heeft de hele wereld zich tegen hem gekeerd. Dat kan nooit een "peace of mind"hebben opgeleverd toch?
@pius | 17-03-12 | 17:35 |
Ik kon de verleiding niet weerstaan om de debiel uit te hangen.
En onsmakelijk bovendien.
Had ik al gezegd dat ik soms een op straat poepende rampaanfluiting ben?
Boeiend,bijna 70 jaar na dato.
@A.Th. | 17-03-12 | 16:57
Doe laatste zijn is niet helemaal wat je bedoeld toch?
@Jezus_Boeddha | 17-03-12 | 17:09 |
Afgezien van dat zinloze gekloot van 'bomber' Harris.
@Jezus_Boeddha | 17-03-12 | 17:13 |
Dieselmotoren waren een populair middel en werden gebruikt bij gebrek aan de middelen van je aspirinefabrikant.
@deropofderonder | 17-03-12 | 17:06 |
Dat is een redeneerkunst van kees kom kietel me. Ik denk niet dat we duits als hoofdtaal haden gehad, omdat ... fransozen nog steeds geen fatsoenlijk engels spreken. Ik bedoel, zou jij het je kunnen voorstellen dat een fransoos duits gaat spreken? En dat had hitler met een bom op New York ook de VS verovert. En dan had Obama nu ook duits gesproken. Stel je voor, Eddie Murphy die grappen maakt in het duits. Dan maak je geen slechte redenering, dan heb je je hersens vervangen door slechte LSD.
Mijn enige commentaar op het stuk van Nanninga is dat de vergassing niet meer plaatsvond met dieselmotoren maar met Zyklon-B poeder.
@deropofderonder | 17-03-12 | 17:06 |
Gelukkig heeft de heer h. zich verslikt in de Soviet Unie.
@Dmitri Dmitrievitsj | 17-03-12 | 16:12 |
Ik ben de Geallieerden nog steeds zeer dankbaar dat ze mofrika vernietigd hebben, met hitler en zijn bende erbij.
@Stormageddon | 17-03-12 | 16:03 |
Ik zie de vermeende oorlogsmisdaden van de Geallieerden tegen de moffen graag over het hoofd.
Er lopen ook nog een paar nederlandse ss'ers in duitsland rond die maar niet in de gevangenis te krijgen zijn.
@neworder | 17-03-12 | 17:01
Als Hitler niet Rusland had aangevallen, dan hadden we nu allemaal Duits als hoofdtaal... Je kan trouwens ook stellen dat de vijanden van jouw vijanden jouw vrienden zijn.
@neworder | 17-03-12 | 17:01 |
Afgezien van het feit dat ik weinig op heb met verzetstrijders met hun morele gelijkhebberij, nou doe je het voorkomen alsof iedere nederlander fout was.
@deropofderonder | 17-03-12 | 16:57
Na de oorlog was het geschatte aantal verzetsstrijders een paar honderd.
Het is niet natrappen naar communisten; ik geef aan dat zij niet uit vaderlandsliefde in het verzet zaten maar om een totaal andere reden; het communisme. Zij zaten in het verzet om de NAZI's de Russen hadden aangevallen.
@Canis Spurcus | 17-03-12 | 16:53 |
Tieten? Waar?
@Stormageddon | 17-03-12 | 16:52
Hij zou alleen veroordeeld kunnen worden als was bewezen dat hij het WEL was. En dat kon men niet. Iets met rechtspraak. Er zijn landen waar rechters zich niet zo duidelijk laten leiden door politieke en morele overtuigingen.
@Canis Spurcus | 17-03-12 | 16:53
Het was ooit een graanschuur...
Gelukkig weet Geenstijl al dat de man schuldig was. Kunnen we met een gerust hart de rechtsstaat afschaffen!
@pius | 17-03-12 | 16:44 |
Een poging ... doen en falen. ... Je zegt het zelf. Het is een falert. Kan niet boeien, pius. En nog niet eens magistraal falen, maar ook nog eens zelfmoord plegen. hitler Is gewoon een slappe hondelul in een modderplas; het ziet er niet uit.
En dat ik gelijk heb wist ik al, maar dat is een aandoening waar ik nix aan kan doen. Mij gelijk geven is net zoiets als het slaan van een gehandicapte. Maar dat is weer een andere discussie.
@neworder | 17-03-12 | 16:51
Er waren er niet zo veel absoluut en relatief in NL. Want we waren godsvruchtig, en het bestuur was door God daar neergezet. Dus deden al die ambtenaren van politie, de spoorwegen, de bevolkingsregisters etc etc op een paar na braaf hun werk. En overleefden relatief het minste aantal Joden in NL de Tweede Wereldoorlog. Het natrappen naar de communistische verzetsstrijders is overigens gegeven de grote apathie van de rest van NL alleen maar sneu.
Is er behalve de tieten van Koblenko, uberhaubt wel eens iets goeds gekomen uit de Ukraine?
@XaaD666 | 17-03-12 | 16:37
Interessant betoog dat verder weinig te doen heeft met het verscheiden van die massaslachter waarvan je stelt dat die maar zijn werk deed... Inderdaad een beetje eng.
@Japannert | 17-03-12 | 16:25
Het is onbewezen en onbewijsbaar dat hij het *niet* was. Juridisch gerede twijfel is heel wat anders dan zeker weten. Dus je kan niet met zekerheid stellen dat hij zeker weten NIET Ivan de Verschrikkelijke was.
@XaaD666 | 17-03-12 | 16:37
Heb ook altijd grote vraagtekens gehad bij die 'verzetsstrijders'. Vooral ook het aantal. De meesten waren communisten en hadden ons na de oorlog graag verkocht aan de Russen.
@A.Th. | 17-03-12 | 16:16
Nou ja, moreeltechnisch heb ik niet veel met hem op natuurlijk. Maar voor de rest heeft hij een fascinerende poging gedaan om in Holman-termen te blijven.
Al heb jij ook gewoon gelijk;)
@XaaD666 | 17-03-12 | 16:37 |
Gebeurt het je vaak dat mensen roepen dat je weerzinwekkend bent? Of in je bier spugen? Terwijl jij fijn 60x zovel centjes op je rekening ziet verschijnen aan het einde van de maand dan 20% van de wereldbevolking? Ga weg, engert.
Iedereen die hier weer groots loopt te doen over iemand die 70 jaar geleden zijn werk deed, samen met heeeel veel anderen, hoe triest ook. Kijk liever in je eigen straatje vanavond als er weer tientallen onschuldige burgers bij een ziekenhuis aankloppen omdat ze in elkaar zijn getrapt door het nageslacht van onze economische vluchtelingen.
Maar dan loopt iedereen gauw door. En ja dat deden onze voorouders vroeger ook.
Behalve dan die verzetstrijders, want dat waren er een hoop als je ze mag geloven.
Zielig volkje zijn we hier zeg..
@Beëlzebul | 17-03-12 | 16:31 |
Soms is het gewoon fijn dat mensen dood kunnen gaan. Zoals demjanfuck. En dat is best een fijne belevenis.
Ergens ben ik blij dat hij zo oud is geworden, omdat hij nu langer opgejaagd kon worden, langer door alles en iedereen uitgespuugd kon worden, verguisd, gehaat, zijn hele lange leven lang.
#vlaggen uit tijd voor een #feestje #Demjanjuk naar de #hel.
In de dood zijn wij allen gelijk.
R.I.P. dus.
@Dmitri Dmitrievitsj | 17-03-12 | 16:20 |
Gelukkig spreken we hier in pays bah allemaal engels.
Hij had door de Israelische staat moeten worden aangeklaagd.
willie1971 | 17-03-12 | 15:15 | + -1 -
Dat is ie, ze kregen echter het bewijs niet rond.
@Dmitri Dmitrievitsj:
www.youtube.com/watch?v=A-xlIGBFTIU
Je zou op z'n minst de moeite kunnen nemen om z'n Wiki te lezen, Nanninga.
Demjanjuk WAS NIET Ivan de Verschrikkelijke, en heeft voor deze persoonsverwisseling 8 jaar vastgezeten voordat hij werd werd vrijgesproken.
Vervolgens is hij in Duitsland veroordeeld op minimaal bewijs dat hij toch wel een simpele kampbewaker is geweest, zoals zovele Oekrainse krijgsgevangen die weinig keus hadden.
Er is geen enkel direct bewijs dat Demjanjuk bijzonder wreed of misdadig was. Toch is hij veroordeeld, terwijl er in Duitsland vele tienduizenden ex-SS rondliepen met veel meer op hun kerfstuk. Er zijn officieren die in Sobibor hebben gediend die slechts een paar jaar in de gevangenis hebben gezeten of helemaal zijn vrijgesproken.
Ik zal niet rouwig zijn om zijn dood, maar laten we het bij de feiten houden: Demjanjuk was geen bijzondere oorlogsmisdadiger, maar een van de vele honderdduizenden kleine radertjes in het geheel.
@kees1960 | 17-03-12 | 16:10 |
Ze konden het bewijs niet rond krijgen, wat misschien nog zoveel leuker is om een dergelijke kloodzak die dacht in een wetteloze situatie zijn gang te kunnen gaan te tonen dat de echte mensenwereld anders in elkaar zit.
Ik wil ook wel eens mijn buurman verzuipen, maar zou ik het ook doen als ik het mag?
@A.Th. | 17-03-12 | 16:18
Frans, Duits, allemaal buitenlands. Hoi barbaroi, zoals de oude Kelten het plachten te noemen.
@Dmitri Dmitrievitsj | 17-03-12 | 16:12 |
Hors categorie is frans. Vandaar mijn verwarring.
@hStripe | 17-03-12 | 16:07
In zijn negen uur durende documentaire heeft Claude Lanzman getuigenissen van de sjoah verzameld. Getuigenissen uit de eerste hand. Het beeld dat naar voren komt is dat van een misdaad op onvoorstelbare schaal. Bloedstollend.
Het vernietigen van de joden diende ook geen moreel te verdedigen doel. Het was puur kwaad.
@pius | 17-03-12 | 16:03 |
Toe nou pius, toe nou. wo2 was gewoon een bloedbad, en hitler een duffe klootfiool zonder enige fantasie. Als die de kroeg inloopt ga ik hem gewoon vol de lol zitten jennen. Kijken of ie gaat janken. Ik bedoel, als je dan toch de klootzak wil uithangen, doe het dan goed. En hij heeft er gewoon een rommeltje van gemaakt. Stom gedoe met joden vergassen, waartoe? Musea plunderen, waartoe? Hij heeft zich niet populair gemaakt met een stel heel stomme zetten. Een beetje de boel veroveren en dan zorgen voor fatsoenlijk beheer lijkt me wat slimmer. Maar nee hoor, die oetlul moest er een zooitje van trappen met onbeheerst primair gedrag. Gewoon een duffe eikel die je voor de lol in zijn bier kwijlt.
@A.Th. | 17-03-12 | 16:06
Bij ons op school deden we niet aan Frans.
Hitler was ook een staatsman die een vernederd land galvaniseerde en motiveerde tot grote daden. De SS'ers en gewone militairen waren goede krijgers.
Hier hoeft niet benadrukt te worden hoe slecht het Derde Rijk was, maar los van het morele aspect was Hitler niet de eerste de beste.
Waarom worden dit soort klootzakken zo oud en sterven er zoveel jonge, goede mensen? Onkruid vergaat niet ofzo?
Tja het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp dat de man ondanks jarenlang procederen in Israel gewoon vrij is gesproken. Geheel tegen het ne bis in idem principe wilde Duitsland notabene het ook nog eens proberen en kreeg het niet voor elkaar, dus misschien was demjanuk gewoon onschuldig
@Desmoulins | 17-03-12 | 16:07
Proost;)
Dmitri Dmitrievitsj | 17-03-12 | 16:00
Heb je er wel eens over nagedacht waarom je er zo over denkt?
pius | 17-03-12 | 16:05
Ja, laten we beginnen met een biertje...
Proost!
@Dmitri Dmitrievitsj | 17-03-12 | 16:00 |
Waar zat U tijdens de franse les?
Dmitri Dmitrievitsj | 17-03-12 | 16:01 |
Sorry, ik heb weinig inspiratie. Maar weet jij wat beters dan dat het gewoon een mietje was?
@Desmoulins | 17-03-12 | 15:49
Weer eens. Het word nog gezellig als het zo doorgaat.
Biertje?
@hStripe | 17-03-12 | 15:39
"Dat enkel de misdaden van de "verliezende partij" worden berecht is niet toevallig."
En dat is niet waar.
en.wikipedia.org/wiki/Allied_war_crime...
en.wikipedia.org/wiki/Biscari_massacre...
ecommons.txstate.edu/cgi/viewcontent.c... (pdf)
@A.Th. | 17-03-12 | 15:56
Nou dat ben ik niet met u eens. Als dat zo was dan was de tweede wereldoorlog namelijk vergelijkbaar geweest met een opstootje op de kermis.
En die conclusie vind ik net iets te ver gaan.
@Desmoulins | 17-03-12 | 15:55
Absoluut niet nee. Al was het actie-reactie in dit geval. Dat zeg ik zonder daarmee blind te zijn voor de monsterachtigheid van Stalin's regime overigens.
Ook die was evident zoals u weet.
Che_cuevara | 17-03-12 | 14:45
Sinds tien minuten heet dat een Maarten Ducrotje. Die vertelde net dat de verongelukte Columbiaanse renner(naam vergeten) weer bij kennis is.
@A.Th. | 17-03-12 | 15:56
Nu doet u oom Adolf en de Nazis tekort.
LibertasSimplex | 17-03-12 | 15:53
Dank je wel. Ik zie je link als een compliment.
Hölzenbein | 17-03-12 | 14:46 |
Ah, Wilders weer even subtiel erbij trekken aan zijn blonde pruik, zo kennen we Holzie weer!
@hStripe | 17-03-12 | 15:39
In iedere oorlog worden gruwelijkheden begaan. De fabrieksmatige uitroeiing van de joden in de Tweede Wereldoorlog is als gruwelijkheid toch hors catégorie, om het op z'n Duits te zeggen. Niet gelijk te stellen of te vergelijken met "gewone" oorlogsmisdaden.
Wat jammer............ dat het zo lang heeft mogen duren.
@pius | 17-03-12 | 15:49 |
Terzijde - die hitler vind ik gewoon maar een homo, al met al. Een mega slappe lul. Geen ruggengraat. Gewoon een watje, en een stomme debiel. Geen fuck waard, en hetzelfde geld voor die duffe aanhang van hem.
pius | 17-03-12 | 15:49
Dat was noodzakelijk in het Oosten.
Anders gebeurde het andersom... In de leer van de Nazi's ga je natuurlijk ongedierte niet sparen...
Bovendien waren de Bolsjewieken onder de Grote Leider natuurlijk ook niet vies van het negeren van de Geneefse regelgeving.
A.Th. | 17-03-12 | 15:52 |
Jatog.
hStripe | 17-03-12 | 15:49
Hihi. Silly Buns. * alufolie aanreikt *
@Hölzenbein | 17-03-12 | 14:46
Jij moet je even verdiepen in het verleden van de ouders van de persoon die je aanbibt (je nick).
Nu on topic, benieuwd wanneer VonBuuren dit gaat downplayen. Als zijnde een zionistische leugen met de daarbij behorende stormfront achtige links.
hStripe | 17-03-12 | 15:49 |
www.google.nl/#hl=nl&sugexp=frgbld...
hStripe | 17-03-12 | 15:49
Waar gaat dit topic over?
@LibertasSimplex | 17-03-12 | 15:44 |
Kijk, dat er vrouwen en kinderen worden afgeschoten is niet meer dan rechtvaardig tegenover al die bomen van mannen die vallen als vliegen voor niemandsland.
LibertasSimplex | 17-03-12 | 15:44
www.google.nl/search?client=opera&...
moet ik meer zeggen?
pius | 17-03-12 | 15:43
Zeer belangrijk. Onderscheid leren maken tussen mensen en ideologie mag ook niet onderschat worden.
Laten we hopen van niet...
@A.Th. | 17-03-12 | 15:45
Adolf hief niet voor niets alle belemmeringen van de Geneefse conventie op toen hij Moedertje Rusland probeerde te verkrachten.
Hij was in ieder geval geen moralfag zullen we maar zeggen.
A.Th. | 17-03-12 | 15:26
Ik was inderdaad meervoudig interpretabel.
@H.Stiglitz | 17-03-12 | 15:43 |
Zonder meer waar. Maar de werkelijkheid is soms koppiger dan we willen. Maar het gaat dan ook niet alleen om hem, maar ook om al die andere klootzakken die plannen hebben om als beesten te keer te gaan.
A.Th. | 17-03-12 | 15:45
True, in harmonie met massa denken, wij de massa tegenover de 'ander' die uiteraard inferieur is.
De mens heeft een sadistische inslag; men vergeet dat nogal eens.
@Desmoulins | 17-03-12 | 15:40 |
Geef mensen de vrije hand en laat ze straffeloos hun gang gaan en het worden beesten. Dat definieert redelijk de fascistische ideologie.
@hStripe | 17-03-12 | 15:39
Pfff. Beetje jammer dit. Zwak betoog.
hStripe | 17-03-12 | 15:39 |
Groot gelijk hoor jongen. Alles is relatief. Het was tenslotte oorlog he. Tegen burgers. Met vrouwen, kinderen, oude mensen.
Want dat zijn ook geen lieverdjes. Moet je een plakkie worst?
@A.Th.
30 jaar 'alle aandacht van de justitie' is niet prettig, maar komt niet in de buurt van wat deze schurk aan straf verdiende.
@Desmoulins | 17-03-12 | 15:40
Eens. Dus er zal heel kritisch moeten worden gekeken naar beide kanten van het verhaal.
Anders zouden we zomaar eens gelijk kunnen krijgen samen;)
@Stormageddon | 17-03-12 | 15:41
Hopelijk zijn die net zo betrouwbaar als de archieven van de KGB.
hStripe | 17-03-12 | 15:39
Ach, schei toch uit. Relativistische kwal. Zeg dat maar tegen die 6 Miljoen en talloze andere slachtoffers.
@hStripe | 17-03-12 | 15:39 |
Heeft iemand je wel eens verteld dat je een pompeuze eikel bent? Gewoon, nieuwsgierigheid?
@Hölzenbein | 17-03-12 | 15:33
Blijkbaar in de archieven van de US Immigration and Naturalization Service.
Desmoulins | 17-03-12 | 15:40
vereiSt, that is.
pius | 17-03-12 | 15:33
Ik heb al haar essay's in een verzameld werk. Uiteraard niet persoonlijk, GS vereidt een dikke huid. Ik herken de processen wel, tot op een zekere hoogte, en onderschrijf volkomen uw punt dat individuele duivels zoals Demjanjuk daar niet verantwoordelijk voor zijn, zij waren de nuttige idioten van toen der tijd. Het zijn de blinde conformisten die alles wat hen voorgekauwd wordt slikke als zoete koek daarbij het eigen kritisch denkvermogen maar ook empathie totaal lijken te negeren.
@H.Stiglitz | 17-03-12 | 15:35 |
Ach, sinds 1981 heeft hij alle aandacht van justitie. Dat is nu zo'n 30 jaar dat hij niet van zijn vrijheid heeft kunnen genieten. Het heeft wat gekost, maar het was voor het goede doel.
Wat zegt Ferry Mengele er van?
Wat een gekwats allemaal zeg. Loopt iedereen elkaar hier nu na te papagaaien?
Jullie weten helemaal niets. Alles wat iedereen over de oorlog meent te weten, is er op propagandistische wijze op school en via tv ingelepeld. Nou loopt iedereen te praaien alsof ze zelf getuige zijn geweest van wat er in WOII is gebeurd, menen de wijsheid in pacht te hebben en daardoor moreel rechter te kunnen spelen.
Voor alle duidelijkheid: oorlog sux, BIG TIME, altijd. Tijdens een oorlog lopen er geen scheidsrechters rond die controleren of iedereen zich aan de spelregels houdt. Daarom kunnen we er maar beter van uit gaan dat alle partijen in een oorlog zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden. Dat enkel de misdaden van de "verliezende partij" worden berecht is niet toevallig.
Zo, en nu weer allemaal zelf nadenken.
Jammer dat de samenloop van omstandigheden er nooit toe heeft kunnen leiden dat hij zijn verdiende straf uitzat. Wie weet hebben ze daarboven nog wel leuke plannen met hem.
@MacVulpen | 17-03-12 | 15:33 |
Abortus, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.
LJBrinkhorst | 17-03-12 | 14:54
Die papen hebben dat zelf onderdeel laten uitmaken van de leer; gebruiken binnen deze internaten. Het is niet gemotiveerd vanuit de christelijke doctrine.
U onderschat de kracht van Eugenenica gedurende die periode. Zelfs na het ineenstorten van Nazi-Duitsland bleeft het een voorname rol innemen. De vele pedo's onder de broeders hebben hier 'handig' op ingespeeld.
@Desmoulins | 17-03-12 | 15:28
Te laat. Ik heb al gereageerd op uw vorige spinsel. Maar neem het vooral niet persoonlijk op.
Dat doe ik ook niet.
@Stormageddon | 17-03-12 | 15:24
Waar is dat 'officieel' document dan?
Was beter geweest als hij niet was geboren.
@Desmoulins | 17-03-12 | 15:26
Mensen zoals u die geschiedkundige processen niet kennen en conclusie toeschrijven op basis van een futiele notie van wat dan ook dienen slechts ter bevestiging van de these die Hannah Arendt ooit debiteerde.
Die beweerde dat in feite niet duivels zoals Demjanjuk maar anonieme equivalenten van braveburger-geslachtsdelerige huismuts-slofdraag-vadertjes zoals u het beton voor de fundamenten van de genocide hebben gestort.
De banaliteit van het kwaad heet het essay. Dus als je tijd hebt.
@LibertasSimplex | 17-03-12 | 15:29 |
*Veegt bier van scherm*
@Graftakkehuis | 17-03-12 | 15:18 |
Ik was al lam, maar doe toch even met je proosten!
Cheers mate!
A.Th. | 17-03-12 | 15:21 | + 1 -
Cheers!
Terwijl het zo makkelijk had kunnen zijn; je biedt hem een jodenkoek aan. En als -ie dan kwaad wordt is het em.
pius | 17-03-12 | 15:26
Nou, het impliceerde toch wel degelijk iets...
Het is en blijft een gevaarlijke en zeer onnozele vergelijking. Mijn vorige post was ietwat persoonlijk -net of U daar veranwtoordelijkheid voor bent. Maar ik doelde eigenlijk meer op het feit dat die mening over de huidige zondebokken geen raakvlakken heeft met die zwarte periode uit de 20e eeuw.
@Shareholder II | 17-03-12 | 15:22 |
Je zou het bijna jammer gaan vinden dat je hem niet nog wat verder kunnen sarren.
pius | 17-03-12 | 15:19
Fuguren zoals u zorgen er juist voor dat Europa over enkele decennia onder de voeten gelopen wordt... Louter en alleen door een misplaatst schuldgevoel over een periode waar u zelf geen schuld aan heeft gehad. Het frappante is ook dat u niet kunt beweren dat de problemem die voortkomen uit deze betreffende haatideologie leugens zijn of alleen dienen om een zondenbok te kunnen aanwijzen.
@Desmoulins | 17-03-12 | 15:23
Ik specificeer niets noch ben ik er op uit u ergens van te overtuigen.
Ik constateer slechts dat de zondebok nog springlevend is.
Het grootste tuig leeft het langst.
@Hölzenbein | 17-03-12 | 15:19
Dat bedoel ik: je kan niet met zekerheid beweren dat het een andere persoon is, omdat Demjanjuk zichzelf tenminste één keer zo heeft genoemd, op een officieel document.
pius | 17-03-12 | 15:19
Volk en ras? Joden alweer...? De Occupyers lieten daar geen misverstanden over bestaan nee. In Libie, Egypte, Tunesie trouwens ook niet. Of doelt u op die haatideologie die geen strobreed in de weg wordt gelegd omdat de aanhangers zichzelf hebben uitgeroepen tot een ras of volk? Het Marokkaanse, Turkse of Iraanse volk... Maar het het Islamistische volk? Nee, dat bestaat niet.
@rara | 17-03-12 | 15:15
Die "bewijzen" waren voornamelijk getuigenverklaringen waarvan een aantal later weer is ingetrokken omdat die onder druk zouden zijn afgegeven. Er is eigenlijk niets met zekerheid te beweren over John Demjanjuk. Ik zeg ook niet dat ik iets zeker weet, alleen dat de claim dat er een andere Ivan was die "Martsjenko" heette ook geen keiharde claim is. Juridisch gezien: redelijke twijfel aan de identiteit, meer kan je er niet van zeggen.
Hier ligt de helaas te oud overleden Demjanjuk.
Zet dat maar op zijn zerk, opdat wij nooit vergeten.
@nanninga, voortaan duitsers ook maar met een kleine letter?
Sja je kan als gerecht en justitie gallen en rekken en sarren wat je wilt maar op een gegeven moment gaat een mens toch dood.
@Graftakkehuis | 17-03-12 | 15:18 |
Ik was al lam, maar doe toch even met je proosten!
Cheers mate!
May you rot in Hell
Nounounou, een beetje genuanceerder mag wel Nanninga. Not guilty, till proven....... Of zoiets.
@enelkoklort | 17-03-12 | 15:17 |
Hij had er ook alles van weg. Open karakter, voorkomende manieren, maar toch maar boven zee uit het vliegtuig flikkeren. Voor de zekerheid.
willie1971 | 17-03-12 | 15:15
Daar is ie vrijgesproken, of de zaak is geseponeerd.
Ook in dit soort gevallen onderscheiden rechtstaten zich juist door deze mogelijkheid open te laten, hoe graag iedereen hem ook richting de eeuwige jachtvelden stuurt.
Ze hadden hem levenslang moeten geven.
Een Godwin is een reïncarnazi.
@Desmoulins | 17-03-12 | 14:46
Tegenwoordig geloven 'we' dat een ander 'volk' of 'ras' verantwoordelijk is voor de problemen die zich afspelen in Europa en de Wereld.
Gewoon een constatering.
@Stormageddon | 17-03-12 | 15:03
"In 1991 doken echter uit de KGB-archieven getuigenverklaringen op, waaruit bleek dat Iwan de Verschrikkelijke de bijnaam was van een zekere Iwan Martsjenko en niet van Iwan Demjanjuk." staat in Wikipedia. Wie het zeker weet, weet ik niet, maar het staat er.
@enelkoklort | 17-03-12 | 15:17
Lezon: www.nytimes.com/1993/07/30/world/acqui...
vond. Wagenaar vond.
Che_cuevara | 17-03-12 | 14:50 en de rest.
Laten we deze 'man' maar zo snel mogelijk vergeten.
Da's, denk ik, nog beter.
Professor Wagenaar vind dat het SS-Ausweis met Demjanjuk er op een duidelijke vervalsing was. Het enige directe bewijs tegen de man.
Voor het overige enkel onbetrouwbare getuigenissen.
Tsja. Dan kan ik niet meedoen met het zemoetenhemvierendelenfeessie.
Omdat hij zelf nu naar de hel gaat trekken we een fles champagne open! Ongezien de tyfus voor dit crapuul
Waar is het bewijs dat hij die verschrikkelijke kampbewaarder was??? Nergens. Voor zover we weten is een onschuldige man gestorven.
Bart_Bart | 17-03-12 | 14:56
Alles draait om de details... Zeker in dit soort gevallen zijn het de details die sommige zaken verduidelijken.
Tja, er zijn hier maar weinig die iets zinnigs te melden hebben over voetbal...
@Dmitri Dmitrievitsj | 17-03-12 | 15:14 |
Je hebt gelijk, laten hem liefhebben en keihard in zijn reet neuken.
Gewoon composteren en in het gemeenteplantsoen d'r mee.
@Stormageddon | 17-03-12 | 15:03
Derde alinea, eerste regel, eerste gedeelte. Hij was waarschijnlijk niet de Iwan de Verschrikkelijke uit de verhalen, maar er waren bewijzen(!) dat hij een andere kampbewaker was die ook Iwan heette.
Hij had door de Israelische staat moeten worden aangeklaagd.
Demjanjuk is veroordeeld omdat hij kampbewaker was. Geen frisse jongen, maar de oorlog is lang geleden, de man was oud en nu issie dood. In de dood zijn allen weer gelijk.
Het is te hopen dat de sjoah nooit vergeten wordt, maar laten we niet meer haten, zeker niet postuum.
Vrede zij allen.
Veroordeelt door een Duitse rechter i.o.v. de Duitse staat. De zelfde staat die hem opdracht gaf 28.000
Joden door de schoorsteen naar de eeuwige velden te verwijzen. Ironisch he.
Ok, maar lees ook: nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Albert_Wa...
@necrosis | 17-03-12 | 15:08 |
Bij tijd en wijle is er niets leuker dan spelen met je eten. Of je met genoegen te misdragen met mensen die zich misdragen.
@necrosis | 17-03-12 | 15:08
Het lucht hoe dan ook op.
@rara | 17-03-12 | 15:01
Kan best. Zal mij ook aan mijn blanke reedt roesten. Viel alleen op.
@A.Th. | 17-03-12 | 15:06
Pissen op iemands graf is als mosterd na de maaltijd, kijk liever naar de onmensen die nog leven, zoals Heinrich Boere.....
@necrosis | 17-03-12 | 14:59 |
Wat maakt het uit, er zijn creatieve mogelijkheden te over: zoals ik zei, in de leeuwenkuil flikkeren ter lering en vooral vermaak. Maar er is nog de optie om hem een uurtje op de snelweg te leggen, als oefen object voor dronken schutters ergens in het bos hangen, het is niet alleen leuk dat ie dood is, we kunnen ons nog steeds met hem vermaken.
@Hölzenbein | 17-03-12 | 14:27
Die Iwan Martsjenko is nooit gevonden, en Demjanjuk vulde op zijn visum-aanvraag voor de VS in 1948 de meisjesnaam van zijn moeder in... "Martsjenko".
Er is juridisch gerede twijfel of hij die persoon is, maar dat betekent nog helemaal niet dat hij het *zeker weten* NIET is.
www.nytimes.com/1993/07/30/world/acqui...
@King of the Oneliner | 17-03-12 | 14:59
Hopelijk heeft die BMW flink wat PK's onder de kap, ik hou namelijk niet van lauw/ koud eten.
@Hölzenbein | 17-03-12 | 14:46
Persoonlijk vind ik het wel mooi dat zijn naam en gegevens verkeerd staan. 't Is een vorm van gerechtigheid tegenover z'n vele naamloze slachtoffers.
Het zou me niets verbazen als het stukje met opzet zo geschreven is.
@eerstneukendanpraten | 17-03-12 | 14:57 |
Wat weerhoud je ervan om er een terug te jatten? Gewoon, om te pesten?
@eerstneukendanpraten | 17-03-12: die is inmiddels omgesmolten tot een BMW en daar rijdt nu een chinees in.
@eerstneukendanpraten | 17-03-12 | 14:57
Met of zonder velg?
@ZKH EénOog | 17-03-12 | 14:55
Het schijnt dat Osama's lijk naar de VS is getransporteerd, en aldaar is verbrandt.
Maar dat heb ik slechts van horen zeggen.....
En nu de fiets van mijn opa nog terug...
@Desmoulins | 17-03-12 | 14:48
Tja, jij gaat inzoomen op details. Die helemaal bezijden het punt zijn. Tot twee keer toe zelfs.
Maargoed, ik ben wel eens met je tegel van 14:46. En bedankt voor je compliment!
@Teun van het Tuinpad | 17-03-12 | 14:49
Oplossen in de ongebluste kalk, verbranden en uitwaaien of zoals Osama het grote lel in: zoveel mogelijk mogelijkheden tot idolisatie uit sluiten, waaronder ook een pelgrimsoord voor zieke eventuele aanhangers.
Dat zou het beste zijn, lijkt me.
Desmoulins | 17-03-12 | 14:39 | + 0 -
Helaas was het in de paapse internaten en gestichten weldegelijk religieus geinstigneerd. Eerst werd je als jongen verkracht door een broeder of hoofdbroeder en als je daar gewag van maakte werd je betiteld als homo en als je pech had gecastreerd. Vooral de eufemistische beschrijving 'eugnetiseren' voor daadwerkelijk castreren, brengt dergelijke praktijken direct in een lijn met nazi-Duitsland. Lullig voor de katholieke kerk, ook gelet op hun eigen grijze houding t.a.v. de mislukte kunstenaar uit Braunau en zijn trawanten.
The Big Joris in the Sky is goed bezig!
Wel jammer dat "meneer" tot het laatst toe nog in een Duits verpleeghuis is verwend door ijverige zustertjes die hem op tijd zijn natje en zijn droogje kwamen brengen, en zijn gore massamoordenaarslichaampje liefdevol wasten.
@Hölzenbein | 17-03-12 | 14:51 |
Medelijden met kaalkopjes?
@Teun van het Tuinpad | 17-03-12 | 14:49
Gewoon door de schredder voor de leeuwenkuil heen flikkeren.
@A.Th. | 17-03-12 | 14:49
Nou ja, redelijk wat kaalkopjes zullen niet zo blij zijn.
Voor de zekerheid ophangen te Neurenberg, daarna op de electrische stoel voor 30 minuten, en daarna zijn kotsmisselijke dead body nog even de de houthakselaar.
*zelf een niet onbelangrijke rol in het naoorlogse verzet claimt*
@Teun van het Tuinpad | 17-03-12 | 14:49
Als ze hem maar niet tot hondenvoer verwerken.
Dat wil ik mijn hond echt niet aandoen.
@Hölzenbein | 17-03-12 | 14:46 |
Maakt allemaal niet uit, we kunnen gewoon blij zijn dat die lul dood is. Gewoon hartstikke dood. Weggejorist en opgerot. Iedereen blij.
Che_cuevara | 17-03-12 | 14:46
In stukken lijkt me beter.
Bart_Bart | 17-03-12 | 14:45
Ja, tot de volgende keer. Klinkt het vooral heel GS-waardig? Want ik weet, en u weet, dat u die nuances ook best kan verwerken in die alleraardigste plempsels van u.
Daaaag ouwe vervelende man.
Vraag me af waar hij begraven wordt. Hopelijk een kuil ergens in de grond waar hij verder mag rotten.
Bart_Bart | 17-03-12 | 14:41
Wie dat niet deed werd gefusileerd.
Bovendien geloofde het merendeel van de Duisters, en andere volkeren die bezet waren, dat de Joden, en andere 'mindere' volkeren, ook daadwerkelijk verantwoordelijk waren voor vrijwel alle problemen die zich afspeelde in Europa en de wereld. Van de nederlaag in WO I tot het daaropvolgende Verdrag van Versailles tot de beurkrach van 1929.
@Teun van het Tuinpad | 17-03-12 | 14:39
Misschien wordt hij wel in "reepjes" begraven.
@rara | 17-03-12 | 14:38
Een sadistische beul was ie zonder enige twijfel (op zijn zachst gezegd). Maar het waarheidsgehalte van dit topic is wel heel erg laag, ook omdat Demjanjuk waarschijnlijk nooit in Treblinka geweest is. Ik bedoel dan laat de hele topic als er toch maar voor de helft waarheden in zit. Zet er dan nog bij dat het de schuld van Wilders is en Walt Disney nooit bestaan heeft.
Taggart | 17-03-12 | 14:42 |
Nog een stuk of vier, met Faber als belangrijkste. Daarna mag het van mij ook wel eens afgesloten worden.
@Piep van Poep | 17-03-12 | 14:41
Euh?
Hier klopt iets niet.
Als Hitler nog leefde zou hij nu wel dood zijn.
Dat kan natuurlijk niet hé.
@Desmoulins | 17-03-12 | 14:40
Je hebt helemaal gelijk. In alles. Ben ik nu van je mierenneukerij af ;-)
@Stormageddon | 17-03-12 | 14:39 |
Gelukkig maar anders hadden we niks meer om op te kankeren. (zal ik maar zeggen en je niet beschuldigen van plagiaat van 14:32).
Naast de ongeblazen Franse diesel, binnenkort ook een echte motor www.dieselmotorfiets.nl/
Hoera! De Oorlog is nu eindelijk afgelopen!!1!
Nee helaas. Zolang het na-oorlogse verzet geen reden ziet om ermee te kappen (lees: de VARA heeft nog budget) zal WOII tot in lengte van dagen om uw oren vliegen. Wen er maar aan.
Psycho Killer.
@Che_cuevara | 17-03-12 | 14:38
Jij had ook een punt natuurlijk.
Als een meerderheid van de soldaten, ambtenaren en kampbeulen had gezegd "ik doe dit niet" was het niet zo uit de hand gelopen.
Maargoed, die Duitsers zijn nogal gevoelig voor autoriteit. Heeft zijn voor- en nadelen. Ze zaniken bijvoorbeeld niet zoveel als wij Nederlands.
James St John Smythe | 17-03-12 | 14:33 |
Als Hitler nog leefde, zou hij nu wel dood zijn.
Bart_Bart | 17-03-12 | 14:36
Oh, dus iedere psychopaat is een Breivik. What about gradaties? En iedere slachting onder een bevolking is een genocide pardon, holocaust.
*kuch*
Kudt server.
-weggejorist-
Hm, geen ripjes.
Mooi.... opgeruimd staat netjes.
Ik geloof niet in een hel, maar ik hoop nu even, dat hij bestaat.
LJBrinkhorst | 17-03-12 | 14:32
O'ja, en uw punt is? In heel Europa werd er na WO II met dit soort praktijken geexperimenteerd, van Zweden tot Nederland. Niet dat ik het goed wil praten, maar buiten dat het dus niet religieus gemotiveerd is, was het schering en inslag met dit soort corrigerende maatregelen. Het klinkt wreed maar gedwongen sterilisatie i.p.v. castratie is nog niet zo'n gek idee...
Ach ja, maar er zijn vandaag hoogstwaarschijnlijk ook weer tientallen toekomstige moordenaars geboren, dus per saldo schiet het niet echt op met de mensheid.
@Bart_Bart | 17-03-12 | 14:35
Daar heb je een punt.
De grootste en goorste rotzakken zaten in Berlijn.
*Op de veel te hoge leeftijd van 91 jaar*
Ze hebben hem juist nog even lekker kunnen zieken voor hij de hel in ging.
@Hölzenbein | 17-03-12 | 14:27
Dat bedacht ik me ook al. Maar wat maakt het uit: als hij niet Iwan de Verschrikkelijke was dan was-ie een andere kampbewaker in Sobibor. Linksom of rechtsom: hij was een sadistische beul.
@Desmoulins | 17-03-12 | 14:35
Breivik want ook psychopaat.
Heeft in dit geval niets met blank te maken.
Bah, altijd weer die ongefundeerde mening over dieselmotoren.
@Che_cuevara | 17-03-12 | 14:25
Dat is gewoon de realiteit.
Het door de meerderheid van de bevolking gesteunde/gedoogde systeem was duizend keer belangrijker dan die ene psychopaat.
Anders gezegd, als hij niet was geboren, had dat nauwelijks invloed gehad op de gruwelijkheden die zich voltrokken hebben.
Bart_Bart | 17-03-12 | 14:23
Link met brevik ontgaat me een beetje...
Of is iedere blanke moordenaar een Breivik? Breivik zijn moordpartij is toch echt van een andere orde dan de vernietigingskampen zoals Sorbibor. Het is jammer dat ouderdom een excuus is om strafvervolging te ontlopen. Dit kan en mag nooit verjaren.
Ivan Grozny.......
@welja | 17-03-12 | 14:30 |
Ze heeft inderdaad een aangenaam giftige pen.
Nou die gast komt dus ook niet meer op TV.
Nu Hitler nog op Antarctica, de eikel.
@mezelf
Had even moeten F5-en zie ik...
Excuus
Las net een verhaal in NRC over illegale castratie van minderjarigen in het Roomse Katholieke Nederland van eind jaren 50! Doe met ook een beetje denken aan nazi-praktijken vandaar...
Voor Wim Deetman gaat steeds meer gelden: wij van wc-eend adviseren wc-eend. Vandaar dat de rol van oud-KVP (!) premier Marijnen in bij de Paapse massaontucht niet in het eindrapport is terechtgekomen.
Oh ja, ik wens Ivan de Verschrikkelijke een ontzettend heet hellevuur toe.
@brutus68 | 17-03-12 | 14:26 |
Maar maak je niet ongerust, er komen er altijd wel weer bij waar je met alle liefde op zou schieten. Kony, Assad, dat soort types.
@A.Th.
O ja, die Broere is dat toch?
Hoewel deze Ivan ook verschrikkelijk was is Demjanjuk niet Ivan de Verschrikkelijke.
Zie Wiki:
'In 1991 doken echter uit de KGB-archieven getuigenverklaringen op, waaruit bleek dat Iwan de Verschrikkelijke de bijnaam was van een zekere Iwan Martsjenko en niet van Iwan Demjanjuk'.
@necrosis | 17-03-12 | 14:29
Vraag je dat nou echt aan mij?
Ahh Annabel Nanninga, je mag je in GS-termen proberen te hullen, maar je bent een idealiste. Wel eentje die het leuker maakt om hier eens een lapje te komen lezen trouwens.
@Hölzenbein | 17-03-12 | 14:21
Had je na 4 jaar martelen genoegdoening gehad voor het onvoorstelbare leed dat 'mensen' als Reinhard Heydrich hebben aangericht?
@Zure Boer | 17-03-12 | 14:24 |
D'r zit nog een hollander in duitsland met zijn pik te spelen.
Tja, tante Nanninga, beter huiswerk doen hè. Iwan Martsjenko was IWan de verschrikkelijke.
Niet Ivan Demjanjuk. Wrong name, wrong place...
"Prosecutors had argued he was recruited by the Germans to be an SS camp guard and that by working at a death camp he was a participant in the killings. No evidence was produced that he committed a specific crime"
Jammer dat-ie dood is. Hij had van mij nog rustig 20 jaar mogen wegrotten in de petoet.
Die halve gare had minimaal 65 jaar geleden al dood moeten zijn.
Laat hem rotten in hel.
@Zure Boer | 17-03-12 | 14:24
Er lopen er nog wel een paar rond, maar ze beginnen op te raken, ja.
reign in pain
@Bart_Bart | 17-03-12 | 14:23
Is dat iets van "als ik het niet doe, doet een ander het wel".
Zwak argument trouwens.
@Che_cuevara | 17-03-12 | 14:24
Dat zeker. Deze infecteert geen verse gezonde appels meer. Zo veel is zeker.
Dat zal toch onderhand wel de laatste zijn?
@ZKH EénOog | 17-03-12 | 14:23
Heb je gelijk in, maar deze rotte appel is in ieder geval uit de mand genomen.
Wat Memodido | 17-03-12 | 14:20 | + 0 - zegt. Slordig stukje.
.
91 jaar oud geworden en gestorven in een verzorgingshuis. Je gaat bijna hopen dat er een hel is. Hoe oneerlijk kan het leven zijn.
Psychopaatje eerste klas. Een Breivikje die legaal zijn gruwelijke lusten kon botvieren.
Die 28.000 joden waren trouwens ook zonder hem deaudt waren gegaan. Genoeg mensen die zijn plek wilden innemen.
Geen groot verlies voor de mensheid, me dunkt.
Overigens lijkt het inderdaad een geruststellende gedacht nu die dood is te zeggen dat de wereld er een stuk beter op geworden is, maar het is vooral ronduit naïef.
Ongetwijfeld worden er dagelijks nieuwe rotte appels geboren, die met liefde dezelfde smerige praktijken zouden uitvoeren. Onwenselijk, maar zo zit deze gore realiteit nou eenmaal in elkaar.
@gnusmas | 17-03-12 | 14:22
Die heeft hem toch al ontmoet?
Go go go Theodor Holman!
Ik voel iets aankomen dat Theodor iets gaat doen wat niemand aandurft.
@ ChillBill | 17-03-12 | 14:19
Ik kan me zelfs geen inteelt kaalkopje indenken die dit creatuur het aanbidden waard vind.
Nu hoop ik dat de hel bestaat.
@Drecks | 17-03-12 | 14:20
Gho, blij dat ik Niemand heet.
Jammer, ze hadden hem nog een jaartje of vier moeten martelen.
Dit is geen gerechtigheid.
Beter laat dan nooit: Demjanjuk dood
Niemand gaat nooit dood....
Even je bronnen checken Nanninga: Ivan de verschrikkelijke was een kampbeul uit Treblinka waar Demjanjuk onterecht voor is aangezien. Hij is nooit in Treblinka geweest, wel in Sobibor. Helaas helaas, volgende keer beter.
In de oceaan laten afzinken. Dan wordt het ook geen bedevaartsoort voor kaalkopjestuig.
Zeker weten doe ik het niet, maar ik krijg de indruk dat sommigen beter niet geboren hadden moeten worden...
In de oceaan laten afzinken. Dan wordt het ook geen bedevaartsoort voor kaalkopjestuig.
Deze man verdiende een langzame pijnlijke dood. Jammer.
Geen dag te vroeg. Al zou hij daar waarschijnlijk anders over gedacht hebben...
De wereld is er weer een stukje beter op geworden.
Goed nieuws op zaterdag 17 maart 2011.
Allen jammer dat hij thuis stierf en niet zelf in een gaskamer werd terechtgesteld.
Had hij tenminste zelf kunnen ervaren wat hij zoveel anderen heeft aangedaan.
Had eerder moeten gebeuren.
REAGEER OOK