
Gelijk krijgen is leuk. Gelijk krijgen van een professor is nog leuker. Gelijk krijgen van een professor over uitvretende soepsiedieclubjes is überleuk. En dat die prof dan ook nog van de doorgaans zo fatsoenlijke, redelijke en beslist multiculturele UvA is, dat is de kers op de leuktaart. "Een aantal goedgebekte graaiers (
hallo!), met name van Marokkaanse (hee
hoi!) afkomst, heeft een zwakke plek bij onze met overheidsgeld gooiende sinterklazen ontdekt en vakkundig weten uit te buiten." Nee dat is niet onze nieuwe Sollicitant, dit is een citaat van professor Pinto die eventjes aan het benoemen is geslagen. Doet hij al jaren, maar hij heeft er net weer een vers
boek over uitgebracht. Anyway. Kappen met de fietslessen. Stop de cursussen Oud-Koedijks worstendraaien voor moslimvrouwen. Gescheiden zwemlessen zijn een gotspe. Handenweigeren moet uitgebannen worden. Toegeven aan waanzin als tweetaligheid en
religie is de maatschappij kapotmaken. Gewoon van immigranten eisen dat ze werken, de taal spreken en zich voegen naar de hier geldende wetten en omgangsvormen. Niet integreren, maar participeren en daarmee basta. Integratie zoals lieve naïeve maakbaarheidsdenkers dat graag zien bestaat niet. Ies koeltoer, niet-westerse immigranten begrijpen zo'n goedwillende solidaire geitenwollenaanpak helemaal niet. LOLquote van prof P: "Voor die mensen geldt een heel andere hiërarchie van behoeften." Die willen gewoon zo veel mogelijk neven en zussen aan een baantje helpen in een of ander integratieproject van gratis geld. De kansloze belangengroepjes en emancipatieclubs die zich volvreten aan subsidies kunnen dus opgeheven worden. Hoort u het eens van een ander. Toch nog onverwacht maar na een lang ziekbed is dan eindelijk overleden: Het Integratiebeleid. Geen bloemen, geen toespraken.
Reaguursels
InloggenIn nederland verplichten we onze kinderen de nederlandse taal te beheersen in schrift en woord.
Waarom zouden wij een uitzondering maken voor de allochtone "mede" mens.
Ik zeg, binnen 2 jaar beheers je de taal en cultuur, doe je, indien mogelijk, afstand van je dubbele nationaliteit en heb je een inkomen. Daarnaast volg je een inburgeringscursus waarbij je volgens nederlandse traditie varkensvlees MOET eten. Voldoe je niet aan alle bovenstaande punten, ga je de volgende dag weer naar de plek die beter bij je gebruiken passen.
Dat wordt nog uitkijken als ik in m,n Fiat Pinto door de binnenstad van den haag ga toeren..
@zoisut
Hoezo bestaat integratie niet, lulwammes..
Ik ben beter geïntegreerd dan 90% van die reltokkies hier, ben beter geschoold en verdien zeker ook meer geld. (ik krijg het niet alleen, ik verdien het ook) Ik stem overigens VVD, omdat rechts beter is voor dit land zoland het niet dom rechts (lees: PVV) is.
"Die willen gewoon zo veel mogelijk neven en zussen aan een baantje helpen in een of ander integratieproject van gratis geld"
Wat heeft dit met allochtonen te maken? Dit is Nederland optima forma. Geldt voor elk soort werk en nog meer voor autochtonen dan voor allochtonen. We hebben zelfs een naam bedacht om dit te bevorderen. Dat heet "netwerken".
Maat wat vind Allah hiervan....
Die gratis fietslessen etc voor integrerende medeburgers moeten gewoon doorgaan. Wat moet stoppen is dat 5 mensen een modaal inkomen graaien voor het 3 x 2 uur per week organiseren van die lessen voor 10 deelnemers.
Integratie bestaat sowieso niet en al helemaal NIET in een "rechtsstaat". Dat deze turken ( Albayrak clan!!!! toonvoorbeeld van hoe achterlijk een al geintegreerde cultuur, de Nederlandse of Franse, of Duitse enz door de islam, euhh, de rechtsstaat gemaakt is door haar gelul aan te horen, in te zien) en marokkers dus zoveel mogelijk van ZICHZELF is gelijk aan de socialistische miljarden nepotisme, waarom geen half miljardje subsidie voor de Piassen van de Arabieren vraag je je wel es af van de socialistische grootgraaiers die hun rijkdom aan hun fabeltjes te danken hebben, afzetten is dus een teken dat ze al geintegreerd zijn. Geintegreerd? Ik zei al, dat bestaat niet....
En zoals Vie al vermeldde, Pinto heeft vanuit het gezichtspunt van interculturele communicatie al heel wat anders neergepend over de integratiekans van in het bijzonder Marocs, dan dit.
James Lastig | 14-03-12 | 18:18
"Kijken hoe lang het duurt voor deze prof voor fascist wordt uitgemaakt"
---------------
Ligt wel wat moeilijk natuurlijk want Pinto is van Marokkaans-Joodse komaf.
Dus als ik het goed snap:
Gelijk krijgen van een professor is fijn. Dat moeten we breed uitmeten!
Een beetje geduwd worden door een (andere) professor is niet fijn. Dat moeten we breed uitmeten!
Rode draad: professors bepalen hoe de GS / PN mensjes zich mogen voelen.
Best sneu.
Alleen een harde hand helpt.
@Smalhout | 14-03-12 | 18:58
Waar heb je het nou weer over konijnenkut? Jij denkt ook dat je iets van andere reaguurders afweet hè Einstein?
@Chiant | 14-03-12 | 19:11
Hoezo?
@Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 19:15
Dus?
@overVecht | 14-03-12 | 18:22
Dus?
@redactie
Er zit een faut in het artikel. Bij het woord fietsles ontbreekt de url www.dichtbij.nl/amsterdam-oost/regiona...
Net als de problemen in Belgie, Frankrijk en Skandinavie, wordt dit ook weer doodgezwegen door de NPO.
Dit rapport gaat zo, ongelezen, de brandende moskee uit het nieuws van gisteren in.
@Bart_Bart | 14-03-12 | 21:35
Klopt. Is zeker lastig.
What the fuck.... Stukje uit Trouw (laatste link in het artikel), aangepast naar de noden van mij als student:
Hoe kan een universiteit als de Vrije Universiteit (VU) een als bordeel dienstdoende ruimte sluiten, wetende dat de geslachtsdaad niet alleen een behoefte is van haar studenten, maar ook een verwezenlijking van de persoonlijke ontwikkeling? Weet de VU wel welke rol de geslachtsdaad en sex kunnen hebben in het leven van een student?
De VU verwijst de studenten naar een hoerenzone buiten de school. Wat zegt deze houding over de dienstverlening jegens de studenten? Voor een bezoek aan toilet, het lezen van boeken of nuttigen van voedsel verwijs je de studenten ook niet naar instellingen buiten de school. Bovendien zorgt het voor onnodige extra reistijd. En soms ontbreekt de tijd om buiten de deur te neuken. Lekkere vrijpartijen kennen een aanvangstijd en een uiterste tijd waarop deze verricht moeten zijn. Uitstellen is dus slechts beperkt mogelijk.
Enz. enz.
@La Vie En Rose | 14-03-12 | 21:42
Dit wist ik allemaal natuurlijk al. Waar het mij om ging is dat La Vie En Rose | 14-03-12 | 20:13 echt niet klopt en grotendeels ook haaks staat op wat je nu stelt. Vandaar mijn reactie. Verder zijn volwassen allochtonen geen kinderen meer, in mijn ogen althans, en dus is dit geen goede vergelijking. Opvoeders zijn schuldig aan de misdragingen van hun kroost, maar de schuldvraag bij het wangedrag van de Marokkaanse criminelen alsmede subsidiezuigers ligt net zo goed bij henzelf als bij de faciliterende geitenwollensokkenbrigade (in feite zeg je dit nu zelf ook). En ik ontken de kwaadaardige invloed van de laatste groep zeker niet, maar ik was me hier dan ook al lang en breed van bewust.
@Alkibiádès | 14-03-12 | 20:30
Het zit iets complexer in elkaar dan dat jij nu stelt.
Ik heb geen tijd om een hele verhandeling te houden, maar niet alle in Nederland verblijvende Marokkanen houden zich met dit soort zaken bezig. Die hebben de taal geleerd, hebben een baan, voeden hun kinderen goed op.
Marokkanen die alle foute lijstjes aanvoeren komen uit het Rif of zijn nazaten van Rifbewoners. Die staan ook in Marokko niet bekend om het nemen van hun verantwoordelijkheid of eerzaam gedrag. Integendeel. Wel dat ze een bepaalde boerenslimheid hebben en kunnen liegen dat het gedrukt staat.
In Marokko krijgen ze niets gratis en als ze wat uitvreten dan is daar de politie die er op los timmert of een buurman, en de gevangenisstraffen zijn ook niet kinderachtig, om over de gevangenissen maar niet te spreken.
Als je zulke mensen gaat pamperen, een huis, inboedel, en uitkering geeft, zonder enige eis te stellen, en belonen voor crimineel gedrag i.p.v. straffen, breng je ze zeker geen eigen verantwoordelijkheid bij en al helemaal geen moreel besef.
En dát is wat al zo'n jaar of 25 geleden in gang is gezet. Geen eisen stellen, verzachtende omstandigheden aandragen, etc. etc. En van dat beleid plukken wij al jarenlang de bittere vruchten.
En nee, ik vind wel degelijk dat alles wat zij uitvreten, geheel op eigen conto valt te schrijven. Maar zij konden, dankzij die wereldvreemde geitenwollensokkendragers bij uitkeringsinstanties, sociaal-cultureelwerk, gemeentebesturen, politie en justitie, hun gang blijven gaan en daarom is het van kwaad tot erger geworden.
Ik weet dit uit ervaring. Het is een moeilijke groep, die zich altijd gediscrimineerd voelt, immer naar anderen wijst, eisen stelt, doordramt, liegt.
Maar als je bij kleine kinderen niet je grenzen aangeeft en ze beloont voor slecht gedrag i.p.v. bij goed gedrag worden het ook grote etters.
Wie is er dan schuldig? Het kind of de ouders/opvoeders?
@pius | 14-03-12 | 20:57
Dat je niet negatief over allochtonen mag praten. Want dan ben je gelijk een Wilders aanhanger en racist. Althans in bepaalde kringen.
Dat is wel lastig als je negatieve feiten wilt benoemen.
Leuk maar Achterhoedegevecht
@Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 21:17
Ook daar ben ik niet zeker van. Maar weer hoop ik dat je gelijk hebt;)
@Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 21:13
Niet iedereen heeft dezelfde vaardigheden ondanks de socialistische benadering van ons huidige kabinet mijn beste;)
@pius | 14-03-12 | 21:12 |
Recessie wordt ook nog dieper, maar blijft een uiteindelijk een tijdelijk fenomeen.
Pinto (een fanatieke moslim) heeft altijd ongelijk. Maar dit keer slaat hij de spijker op z'n kop! +1
@pius | 14-03-12 | 20:57 |
Dat is inderdaad een vervelend fenomeen. Toch kun je zonder 'iemand' te kennen ook ergens komen. Bloed, zweet, tranen, vallen en weer opstaan en dan alles nog een keertje. Op een gegeven moment komt er een doorbraak. Neem dat maar van mij aan. Been there, done that, bought the T-shirt...
@Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 21:06
Ik hoop dat je gelijk hebt. De recessie zou ook zomaar kunnen verdiepen maar het klinkt niet onlogisch wat je beweert.
let's wait and see.
@pius | 14-03-12 | 20:56 |
Dat lost zichzelf op wanneer mensen echte inkomensdruk beginnen te ervaren. Bovendien.. Mensen die hun eigen broek ophouden krijgen automatisch (zelf)respect. Er zal momentum komen. Er zijn ook nog andere trends in onze economie waar te nemen die mits voldoende benut kunnen helpen. Over niet al te lange tijd zullen werkgevers zitten te springen om arbeidskrachten waardoor ze ook meer direct in een (potentiele) medewerkers willen investeren. #Vliegwielprincipe
.
Nog een stukje retoriek.. Weerstanden zijn er om gebroken te worden. Anders is het geen sport meer!
@Bart_Bart | 14-03-12 | 20:46
Wat bedoel je met allochtonenfatsoen?
@Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 20:52
Het is niet wat je kan maar wie je kent. Althans in mijn line of work.
Cliëntelisme is niet specifiek allochtoon dus;)
@Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 20:52
Nee maar de weerstand is enorm tegen lagere gewaardeerde arbeid om maar eens een van de vele knelpunten te benoemen;)
@pius | 14-03-12 | 20:39 |
Geen probleem. Werk is werk. Vanaf mijn vroege tienertijd in magazijnen gewerkt om o.a. het grootste deel van mijn opleidingen te betalen.
.
Ik kan alleen niet garanderen dat ik me niet per ongeluk opwerk naar een betere functie. Ambitie en drive laten zich niet temmen.
.
Je opmerking verbaast me trouwens. Hoe had je het anders gedacht? Mensen vanuit jaren werkeloosheid maar even naar een CEO functie begeleiden?
@pius | 14-03-12 | 20:05
We zijn het eigenlijk best eens.
Instroom allochtonen stoppen om zo goed mogelijk de huidige problemen op te lossen.
Ik ben alleen bang dat het nog meer uit de hand moet gaan lopen, aleer de meerderheid van het stemvolk de noodzaak tot een immigratiestop ziet. En dat stomme allochtonenfatsoen eindelijk achter zich wilt laten.
@Asmodean | 14-03-12 | 20:34 |
U weet, ik discussieer graag. Vandaar die uitnodiging ;) Het lijkt er dus op dat we het een keertje eens zijn. Weten we dit zeker?
@La Vie En Rose | 14-03-12 | 20:13
Nonsens, ik vergeet helemaal niets. Lees hetgeen ik zeg nu gewoon even beter: "(...) Ongestraft wel te verstaan want we leven in rechtsstaat Nederland". Ik vergeet dus in het geheel niet dat wij de groep raddraaiers geen strobreed in de weg hebben gelegd, integendeel. Ik weet maar al te goed dat deze positieve discriminatie en het knuffelen van allochtonen er de oorzaak van is dat de problemen die deze groep veroorzaakt, zijn uitgegroeid tot totaal uit de hand gelopen proporties. Deze groep heeft ernstig misbruik maakt van de gutmensch. Maar de verantwoordelijkheid voor de uit de klauwen gegroeide problemen kan niet alleen bij de gutmesch worden gelegd. Alsof de allochtonen geen eigen verantwoordelijkheid hebben! Laten we de slechte mentaliteit van een grote groep immigranten vooral niet vergeten. Wij hebben ze alleen maar gefaciliteerd om misbruik van ons te maken. Dat was enorm dom van ons maar het dat neemt niet weg dat wanneer we met een groep met een andere mentaliteit te maken hadden gehad (kijk naar de Chinezen die gewoon de handen uit de mouwen steken en amper voorkomen in de criminaliteitsstatistieken) de situatie heel anders was geweest!
@drs.Nee | 14-03-12 | 20:38
Hoe weet je dat nou? Ik zeg jou dat het veel erger zou zijn geweest als er niets was gedaan hoe imperfect de maatregelen vaak ook waren.
En mijn gelijk zal de komende tien jaar bevestigd worden.
Maar dat is logisch.
Dus...
Een meldpunt is noodzakelijk want doelgroepenbeleid is noodzakelijk om zaken aan te pakken en op te lossen maar tegelijkertijd werkt doelgroepenbeleid niet want iedereen is gelijk.
Ziehier het intellectuele illusionisme van onze neoconservatieve regering en zijn partners in crime.
Zelfs Dolf Jansen is minder lachwekkend.
@Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 20:37
Mocht jij ooit werkeloos raken dan zie ik jou dus in de kassen of aan de lopende band terug net zoals alle andere reaguurders hier?
Is dat wat je bedoeld.
@pius | 14-03-12 | 19:55
Bijna dertig jaar geleden SP: 'Men moet zich eens indenken, welke ghettos er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke immigranten'.
Sindsdien zijn er miljarden ingepompt zonder dat dit effect sorteerde.
KUTSERVER
@paridae | 14-03-12 | 20:06
Op de VK werd en wordt hij door de linkse reaguurders volledig afgebrand. Al jaren.
Die doen hetzelfde als zij anderen verwijten.
Niet op de inhoud van zijn columns ingaan, maar op zijn Joodse roots, de kromme zinnen die hij soms maakt, dus hij moet eens Nederlands gaan leren, hij verraad zijn Marokkaanse landgenoten, etc. etc
En dat negeren in de media komt natuurlijk ook uit de moreel superieure hoek vandaan.
Dat is erg ja. Maar hij laat zich niet ontmoedigen.
Hulde daarvoor.
@pius | 14-03-12 | 20:06 |
Laten we eens beginnen bij het vullen van alle openstaande vacatures in de landbouwsector, logistieke sector, zorgsector, toerismesector...
.
Op het diepste punt van de crisis hadden we zelfs vacatures over.
.
En de boomerts gaan de komende jaren ook nog eens met pensioen.
.
Onder druk wordt alles vloeibaar. Natuurlijk zal er pijn genomen moeten. Even door de zure appel heenbijten.
.
Hebben deze mensen uiteindelijk zelf het meeste baat bij.
@Jackanders | 14-03-12 | 20:34
Schande. En jij behoort nog wel tot mijn favo-reaguurders.
Wat een misère.
@Alkibiádès | 14-03-12 | 20:30
Gelegenheid maakt de dief. En cliëntelisme is veel meer een ingebakken culturele gewoonte en niet iets dat werkelijk als fout word ervaren binnen zo'n gemeenschap.
Het is geen doelbewust crimineel of onwettelijk handelen.
Dat is ook gelijk het probleem.
@Alkibiádès | 14-03-12 | 20:30
Gelegenheid maakt de dief. En cliëntelisme is veel meer een ingebakken culturele gewoonte en niet iets dat werkelijk als fout word ervaren binnen zo'n gemeenschap.
Het is geen doelbewust crimineel of onwettelijk handelen.
Dat is ook gelijk het probleem.
@pius 20:28
Daar heb ik
ook altijd heel
altijd heel
veel moeite
mee.
Maar hoe
wist jij dat?
@pius | 14-03-12 | 20:28
Jij krijgt altijd plusjes van mij, dat is niet omdat ik je snap, maar puur om te pesten. ;)
Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 19:15 |
Tja, wat kan ik zeggen, ik ben het gewoon met de prof eens. Heb er niet veel aan toe te voegen. Nu blij?
@de grote Anti | 14-03-12 | 20:25
Ik ben blij met de minnetjes maar het is opvallend dat je ge-mint word op inhoudelijke tegels door lieden die nog geen drie woorden foutloos achter elkaar kunnen schrijven, laat staan een betoog.
Van mij krijgt iemand een plusje als hij iets mooi verwoord ook al ben ik het volstrekt oneens. Een basisprincipe van het reaguren dacht ik zo.
Maar de teloorgang is onafwendbaar inmiddels.
@Kaas de Vies | 14-03-12 | 20:25
Ik heb er hier een zitten, vanuit het niets keihard eisen dat ik mijn door haar gebakken biefstukje in mijn blote ventiel ga zitten eten.
Raar wijf dat het er is.
@Chiant | 14-03-12 | 20:28 | + 0 -
Interessant dat ik die kennis al sinds 1982 heb, voor het internet. Het zal wel niet waar zijn dan, of wel.
@La Vie En Rose | 14-03-12 | 20:13
Natuurlijk zijn ze zelf wél, en dus óók, schuldig. Alsof die mensen geen eigen verantwoordelijkheid kennen. Alsof het willoze zombies zijn die, wanneer ze door de wattenleggers de kans wordt geboden, leegroven, bedriegen, kapot maken en subsidiezuigen waar het maar kan. Bied ze de opening en instinctief zullen ze toeslaan! Ze zijn zeker wel schuldig. Als een juwelier niet aan bewakingssystemen en beveiligd glas doet, zijn de dieven nog steeds schuldig wanneer ze de kettingen, horloges en ringen uit de open vitrages stelen. Ze zijn wellicht niet schuldig voor het systeem zoals het is - al kun je daar ook over twijfelen, aangezien ze inmiddels zelf ook deel uitmaken van de beleidmakende groep -, dat zijn dan zeker wel de mensen die Pinto aanpakt, maar schuldig zijn ze. Zonder twijfel.
@de grote Anti | 14-03-12 | 20:25
Ik hoef ze niet die plusjes maar het is opmerkelijk dat inhoudelijke stukken met minnetjes worden beloont door figuren die nog geen drie woorden achter elkaar kunnen schrijven.
Over de teloorgang van onze cultuur gesproken.
@pius | 14-03-12 | 20:13
Yep.
www.nu.nl/algemeen/580287/mannen-hebbe...
www.elsevier.nl/web/Weekblad-56/177360...
Lekker shoppen uit -wetenschappelijke- bullshit artikelen. De internets staan er vol mee.
@pius
U mag mijn sloffen poetsen,met mijn 20 plusjes.
Wie er voor stemt dat pius mijn sloffen mag poetsen +1.
@Jackanders | 14-03-12 | 20:24 | + 0 -
Een vrouwelijke psychopaat, zeldzaam.
@Alkibiádès | 14-03-12 | 20:05
Stil nou, hij heeft niet in de gaten dat hij zichzelf tegenspreekt. Iesj gjappig!
"Kort na haar omstreden terugkeer beklaagde Elatik zich in het Parool over de enorme weerstand tegen haar persoon. Ze zou alleen maar op de korrel worden genomen omdat zij moslima, Marokkaanse en van de PvdA is en een hoofddoekje draagt. Alles overziende vermoed ik eerder het omgekeerde. Elatik zit alleen nog maar op haar plek omdat zij moslima, Marokkaanse en van de PvdA is en een hoofddoekje draagt."
www.carelbrendel.nl/2011/05/21/amsterd...
Dat is het wel zo'n beetje.
Krijg ik gewoon minnetjes op mijn tegels. Het leven is mooi.
@vetkleppert | 14-03-12 | 19:15
Precies,De VVD had veel eerder in de regering moeten zitten dan was het allemaal niet gebeurd.
Een soort Nononsense kabinet.
Ooow wacht..
Enfin, Pinto stipt iets aan (niet voor de eerste keer zoals ik eerder meldde) dat anderen, ook kritische mensen die werkzaam zijn in de pamperindustrie of daar vanuit hun eigen werk mee te maken hebben, al zo'n 20 jaar tegen linkse multiknuffelaars met dovemansoren roepen.
Tevergeefs.
Ook Pinto zal wederom hoon over zich krijgen uitgestort.
Bergen hoon.
'integratie' duurt gewoon een paar generaties. Tis niet anders.
@La Vie En Rose | 14-03-12 | 20:13
Goed;)
Het rechtse argument dat iedereen gelijk waar het het doelgroepenbeleid betreft is zo ongeveer de grootste gotspe mogelijk.
Dat is hetzelfde als een communist die de zegeningen van de vrije markt predikt. Uber-hypocrisie dus.
Ik lach met een opgepompte schuifkut hier.
Chiant | 14-03-12 | 19:59
Interessant. Er is best veel moed voor nodig om een onderzoek te houden naar de (werkelijke) waarheid in het voorheen (onterecht) als "tolerant" bekend staande Nederland. Die tocht leidt over glibberige paden en door slangenkuilen en kan eindigen in groot persoonlijk ongemak / verbanning naar de marge's van de samenleving.
fail voor het intregratiebeleid van Balkenende 1 en 2
Ik heb lang meegelopen in dit soort trajecten waar de prof het over heeft. Ik schat de markt ongeveer in als 50% mensen die vrijwillig er wat van willen maken, en 50% van de mensen die kijken hoe je met de minste inspanning maximale subsidie kan vercijferen. Af en toe succes is mooie bijkomstigheid maar geen doel op zich.
Het wordt tijd om de kaf van de koren te scheiden. Mensen die niet eens de kwalificatie hebben om operator te worden aan de lopende band, mogen zich als expert om het gebied van integratiezaken vermarkten aan de overheid. Dat is niet alleen heel slecht voor ALLE belastingbetalers in NL. Maar ook de Marokkaanse en Turkse gemeenschap wordt hierdoor niet goed vertegenwoordigd.
Turkse en Marokkaanse zelforganisaties moeten eerst de hand in eigen boezem steken en willen ze hun macht behouden, serieus werk maken van verjonging en daadwerkelijk mandaat geven aan jeugd en vrouwen en talent om wat te KUNNEN doen. Anders verwacht ik een compleet ander landschap in ieder geval bij de Turken over 5 jaar. Dan wordt het tijd om op een andere manier te organiseren.
Iedereen is gelijk toch?
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/0...
@doenormaal! | 14-03-12 | 19:34
Jij vergeet weleens dat Marokkanen en overige groepen nieuwkomers nou juist in de gelegenheid zijn en worden gesteld om dat te doen.
Zij zijn niet de schuldigen, maar diegenen die hen in de watten hebben gelegd en dáár heeft Pinto het over.
Tottakai, asun Suomessa siksi puhun suomea. Se kestä pitkä aika je paljon harjetellen mutta nyt puhun niin hyvää suomea.
Even on topic een liedje tussendoor.......
www.youtube.com/watch?v=QyLvupnhBEE
@Helligen Hendrik2 |
Hij ligt nog steeds stabiel _______________________
@Bart_Bart | 14-03-12 | 19:49
Zo makkelijk ben ik dit keer niet;)
Fijne avond.
Ach, schitterd genoeg deze conclusie. Helaas zal hier helemaal niets mee gedaan worden. Het is te rechts, en is geen officieel onderzoeksrapport, en heeft geen media of politieke zwaargewichten achter zich, waardoor het hele boek ongetwijfeld doodgezwegen zal worden in alle media. Ik verwacht er niet iets van te horen op het journaal, DWDD of anderzins. Alleen GS geeft aandacht, en terecht uiteraard.
ondanks dat ik een PvdA hat0r ben denk ik dat je met Martijn van Dam nog het meest richting de sociaal democratie van Drees gaat. Je weet wel dat ze iets voor de arbeider doen (schijnt ook iets over in hun naam te staan uiteindelijk)
-weggejorist-
Ik mag die prof Pinto wel.
Deze professor wordt straks door de rest van de hooggeleerde collega's, uitgestoten van de groep, zo gaat het altijd met andersdenkenden in de linkse kampen.
@Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 20:01
En hoe ga je dat doen dan? En welk werk bedoel je? En geld dat ook voor de honderdduizenden autochtone werklozen?
Retoriek is makkelijk maar de praktijk een stuk weerbarstiger.
As ever.
@La Vie En Rose | 14-03-12 | 20:02
Hij roept al langer hele kritische zaken. Hij wordt niet afgebrand maar genegeerd. Weet niet wat erger is.
@Superior Bastard | 14-03-12 | 18:53
Duidt '[v]oor die mensen geldt een heel andere hiërarchie van behoeften' dan eens.
@Bart_Bart | 14-03-12 | 19:46
Ten eerste zijn allochtonen niet gelijk aan autochtonen. dat maak ik dagelijks mee.
Ten tweede hoeft doelgroepenbeleid helemaal niets met positieve discriminatie van doen te hebben ik zie die link in deze niet.
Ten derde zitten we midden in een crisis die de problemen alleen maar zal vergroten. De allochtonen zullen als eerste op straat komen te staan en al helemaal de jeugdige categorie onder hen. Een aangezien werk essentieel is in het bevorderen van het integratieproces is het dus helemaal niet vreemd hier beleid op te ontwikkelen, integendeel zelfs.
Als je dus het gehele fundament onder iets uitrekt dan gaat dat grote narigheden opleveren. Het feit dat er vele misstanden zijn betekent niet dat doelgroepenbeleid helemaal geen nut heeft en zo zou er eens naar gekeken moeten worden. Met nuance en zonder linkse of rechtse bril.
Dat jij suggereert dat het een goede zaak is als er problemen ontstaan na een subsidiestop vind ik nogal merkwaardig. Wat ik wel met je eens ben ik dat er grote terughoudendheid moet worden betracht in het toelaten van niet-westerse allochtonen. En tel daar gerust wat Oost-Europese allochtonen bij op.
Eerst maar eens even de huidige problemen oplossen. Dat lijkt me lastig genoeg.
@Bart_Bart | 14-03-12 | 19:46
Ten eerste zijn allochtonen niet gelijk aan autochtonen. dat maak ik dagelijks mee.
Ten tweede hoeft doelgroepenbeleid helemaal niets met positieve discriminatie van doen te hebben ik zie die link in deze niet.
Ten derde zitten we midden in een crisis die de problemen alleen maar zal vergroten. De allochtonen zullen als eerste op straat komen te staan en al helemaal de jeugdige categorie onder hen. Een aangezien werk essentieel is in het bevorderen van het integratieproces is het dus helemaal niet vreemd hier beleid op te ontwikkelen, integendeel zelfs.
Als je dus het gehele fundament onder iets uitrekt dan gaat dat grote narigheden opleveren. Het feit dat er vele misstanden zijn betekent niet dat doelgroepenbeleid helemaal geen nut heeft en zo zou er eens naar gekeken moeten worden. Met nuance en zonder linkse of rechtse bril.
Dat jij suggereert dat het een goede zaak is als er problemen ontstaan na een subsidiestop vind ik nogal merkwaardig. Wat ik wel met je eens ben ik dat er grote terughoudendheid moet worden betracht in het toelaten van niet-westerse allochtonen. En tel daar gerust wat Oost-Europese allochtonen bij op.
Eerst maar eens even de huidige problemen oplossen. Dat lijkt me lastig genoeg.
@paridae | 14-03-12 | 19:53
Zie LVER 20:02
Ow, en Pinto is een Marokkaan met joods-Portugese voorouders, geboren en opgegroeid in Marokko in een joods-orthodox gezin dat later naar Israël is geïmmigreerd.
Nou mensOn, dan weten we het wel.
Die gaat tot onder zijn enkels worden afgebrand.
@pius | 14-03-12 | 19:55 |
Als je het afschaffen van het doelgroepenbeleid flankeert met het strippen van onterechte uitkeringen en stevig begeleiden naar werk, elke soort werk, kun je het samenklitten voorkomen of ontrafelen. Dan moeten ze op zoek naar banen elders in het land in plaats van achterover te hangen in een achterstandswijk.
@Jan Passant mk2 | 14-03-12 | 19:48
Hoewel geen professor, toch vermeldenswaardig: home.medewerker.uva.nl/j.h.vandebeek/
Wiskundig antropoloog. Educatie en promotie aan de universiteiten van Utrecht en Amsterdam (qua bolwerken). Lezenswaardige thesis, die in de inleiding al de sfeer schetst die heerst aan de UvA. Later in de thesis wordt duidelijk waarom hij op weerstand stuit bij zijn promotie. De waarheid mag namelijk niet altijd onderzocht worden. Kost 50 pop, maar de moeite waard.
Als professor Pinto even een meldpunt in elkaar knutselt, heeft heel Europa het er volgende week over.
@drs.Nee | 14-03-12 | 19:44
Onzin. Sommige groepen lopen te ver achter en klitten allemaal op elkaar daar moet je juist beleid op ontwikkelen.
Wel is het zo dat het cliëntelisme moet worden aangepakt omdat het juist integratie belemmerend werkt, ook moet gewaakt worden voor teveel eenzijdigheid in de uitwerking. Daarmee bedoel ik dat het doel moet zijn om individuen en gemeenschappen in onze samenleving te integreren en niet om de op zichzelf staande gemeenschappen te versterken.
Die zaken moet je scheiden in de analyse en daar hoor je Pinto niet over.
Ik wacht nog steeds op werkelijk onafhankelijk onderzoek.
Het volledig afschaffen van het doelgroepenbeleid zal in de praktijk een catastrofale uitwerking hebben en Ghetto-vorming en onveiligheid verder bevorderen. Dat durf ik wel te beweren als deskundige.
Alles draait om de balans.
@azoturie | 14-03-12 | 19:40 |
U kent klaarblijkelijk mijn vrouw. Zo'n actie overleef ik niet.
@La Vie En Rose | 14-03-12 | 19:45
Ehm, je vergeet (wellicht) er bij te zetten dat Pinto van Marokkaans-Joodse afkomst is?
dat zeg ik al jaren, maar weet je wat het gekke is? ik zeg het nu steeds vaker. maar de heren in duh haag zijn een beetje van het pad af aan het raken. ik ruik een opstand
Leuk dat ie dat zegt maar laten we wel wezen daar hoef je echt geen professor voor te zijn.
@pius | 14-03-12 | 19:44
Ik ben trouwens even * out * pius, dus een "Bart je hebt gelijk, en ik niet" is voldoende :-) Geintje.
Een professor die geen links dogma opdreunt? Ik wist niet dat zo'n man nog kans op een baan had in crypto-links Nederland, waar de PvdA als giftig kauwgom kleeft aan de universiteiten, de media, de grote steden, de (top) ambtenarij, het koninklijk huis, alle subsidiepotten, enz..
Zolang er in de (groot-) stedelijke gebieden bepaalde politieke partijen aan de macht blijven,zullen de soepsidie-clubjes ook blijven bestaan.
Falende integratie of niet..
De maakbaarheidsideologie maakt onze samenleving kapot. Zowel links als rechts doet er aan.
@pius | 14-03-12 | 19:28
Jij snapt natuurlijk ook wel dat we veel meer uitgeven dan er binnenkomt.
De beste 'hervorming' op zowel de korte- als langetermijn zou een totale immigratiestop voor niet-Westerse, kansarme, allochtonen zijn.
Echter, veel mensen zien die noodzaak nog niet. Mede omdat veel van de problemen met allochtonen, zoals werkloosheid en criminaliteit, nog kunstmatig worden bezoedeld via miljarden subsidie.
Als je dat allemaal weghaalt zullen de problemen in eerste instantie groter kunnen worden. Maargoed, wat is belangrijker, miljarden naar allochtonen positief discrimineren of miljarden naar de (ouderen)zorg? Want geld is er niet meer in overvloed.
Bijkomend effect is dat problemen met (relatief vaak) allochtonen nog zichtbaarder zullen worden, omdat veel positieve discriminatie wegvalt.
Aangezien allochtonen gelijk zijn aan autochtonen kan de schuld van eventuele verdere problemen alleen bij de allochtonen gezocht worden. Verantwoordelijkheid nemen voor eigen gedrag dus. Het zijn immers geen untermenschen of zwaar geestelijk gehandicapten. We kunnen allochtonen net zo streng beoordelen als autochtonen.
Ennieweetjes, we krijgen dan meer een level playing field. Als het zonder allochtonensubsidie slechter gaat met allochtonen, gaat het slechter. En dan zal het draagvlak voor een verdere immigratiestop misschien groter worden.
Overigens is er ook nog een mogelijkheid dat het kwartje wel gaat vallen bij veel allochtonen, door meer verantwoordelijkheidsgevoel, en dat het beter gaat.
@James Lastig | 14-03-12 | 18:18
Is allang gebeurd heur. Pinto (van Marokkaanse afkomst) heeft zo af en toe columns van dezelfde strekking in de VK geschreven.
En dan dook die hele linkse haathorde er bovenop.
Niet op de inhoud maar op de persoon.
Datzelfde deden ze ook bij Nausicaa Marbe.
Die moest maar naar haar eigen land als het haar hier niet beviel.
Enfin, Pinto kent zijn pappenheimers en blijft stug doorgaan met kritiek leveren.
Binnenkort boekbespreking op de Joop.
@pius | 14-03-12 | 19:10
Het deze week verschenen wetenschappelijke rapport 'De staat van integratie' toonde aan dat specifiek integratiebeleid niet werkt.
Gesubsidieerde positieve discriminatie voor een bepaalde doelgroep is geen gelijke behandeling.
Integreren doe je heel simpel, door zelf in de nieuwe samenleving te participeren.
@pius | 14-03-12 | 19:41 |
LOL! Ik heb een excuses gepost. Nice to be missed! ;)
@Kaas de Vies | 14-03-12 | 19:41
Ohja das waar. Het heeft nog zin allemaal;)
@parel van het Zuiden
Sorry. Ik lees je tegel van gisteren nu. Begrijpelijk;)
@Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 19:39
überlol!
@pius | 14-03-12 | 19:41 | + 0 -
Voor mij.
@Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 19:39
Had jij nog antwoord geven gister? Jij naait er regelmatig uit namelijk in discussies de laatste tijd.
Waar doe ik het nog voor allemaal.
@Parel van het Zuiden | 14-03-12
-
Zou het dapperder van u vinden, als u een neger zoent...
@Chiant | 14-03-12 | 19:30 |
Hou es op. Ik was iets soortgelijks aan typen. Gisteren was ons simultaan reaguren al redelijk 'freaky', nu begint het ronduit verdacht te worden.
Ik snap echt niet wat 80 procent van de met elkaar meelullende nietsweters hier in de draden doen.
Het lijkt verdomme de SP wel.
@Superior Bastard | 14-03-12 | 19:29
Je meent het?!
@Fatwa en Parsons....
Ja idd.... was even niet scherp... dat maakt dedag initzwart.. of je nou wel of niet in belgenland woont.
@Stormageddon | 14-03-12 | 19:22
Oh ja, dat moet het zijn, lol!
wimbro | 14-03-12 | 19:28 | + 0 -
Mensen denken dat ze hier vooral Marokkanen mee pakken maar anderen mensen hebben hier meer last van .
@klowiepowie | 14-03-12 | 19:18
@klowiepowie | 14-03-12 | 19:18
Marokkanen blijven nog even. Die jatten eerst nog alles wat er te jatten valt, maken de uitkeringenkas leeg en buiten alle subsidies uit tot alles op is en/of beroven wat er te beroven valt. Ongestraft wel te verstaan want we leven in rechtsstaat Nederland. Vervolgens spugen ze nog letterlijk en figuurlijk op ons en trappen ze ons ook nog letterlijk in elkaar. Als er niets meer te halen valt gaan ze nog steeds niet weg want daar zijn ze dan weer te lui voor en bovendien willen ze gewoon alles hebben en overheersen, Nederland incluis. En vergeet vooral niet dat je dat in hun ogen ook nog verdient omdat je een minderwaardig varken bent. M.a.w. Marokkanen zijn geen Spanjaarden. Ik heb het over de groep die overlast veroorzaak, crimineel is en weigert mee te doen wel te verstaan. Een veel te grote groep helaas.
@Chiant | 14-03-12 | 19:30
LOL. Mijn dank is groot. Zeker als het uit de mond komt van een raguurder zoals u.
Want natuurlijk volstrekt als compliment bedoeld is;)
Parsons | 14-03-12 | 19:23
Je hebt gelijk!
@pius | 14-03-12 | 19:26
Ja, ook u draait de hand niet om voor een minkudo meer of minder. Maar u rekent zichzelf toch niet tot dát gremium? Ik betrap u althans nog regelmatig op zinvolle inhoudelijke bijdragen die mij aanzetten tot nadenken...
@Stormageddon | 14-03-12 | 19:19 |
MvanBuuren heeft ze vast al allemaal van het bord geveegd. Baas boven baas, hè
Parsons | 14-03-12 | 19:06 | + 2 -
Dat zegt hij toch Einstein.
www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/03/...
@Bart_Bart | 14-03-12 | 18:34
Mooie oproep tot niet-cliëntelistisch doelgroepenbeleid. Het afschaffen ervan is namelijk socialistisch.
Dat snap jij ook wel.
@Chiant | 14-03-12 | 19:21
*kuch*
@vetkleppert | 14-03-12 | 19:24
Nogal onzinnig uitgangspunt en dito verwoording.
Totaal oneens dus.
vetkleppert | 14-03-12 | 19:21 | + 0 -
En dit alles met goedkeuring van de VVD.
@pius | 14-03-12 | 19:20
Prima. Laat maar zien dan wat voor feest we hebben binnengehaald als alle omkoopsubsidies waarmee men de boel rustig denkt te houden opdrogen.
@Fatwabuster | 14-03-12 | 19:07
Ik woon niet deels in België en op mij heeft het ook een diepe indruk gemaakt. Kan er slecht tegen dit soort nieuws, maar het is helaas niet anders.
pius | 14-03-12 | 19:20 | + 0 -
Ja de visie van de VVD is Europa.
@Parsons | 14-03-12 | 19:21
Jodenhaat verbroedert. Toch?
@Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 19:15
Nope. Maar die melden zich vast later, als er minder kudos worden uitgedeeld. @Hölzenbein is van dat gremium de enige die zijn anus afveegt met minkudos en ik moet bekennen: dat siert hem wel.
@Eurotokkie | 14-03-12 | 19:18
Goedkope braafslaven uit de meest primitieve beerputten binnenlaten om de kudtklussen te doen waar Nederlanders geen zin in hadden. Zodat de linksleuteraars die gastarbeiders vervolgens hier konden houden en hun en hun familie tot in de zoveelste generatie aan de uitkering en alle subsidietieten konden houden.
@ThaWeazly | 14-03-12 | 19:17 | + 0 -
Heb je toevallig een nieuw toetsenbord voor mij want ik had laatst een ongelukje in bad.
Helemaal waar natuurlijk. Beetje jammer dat het hier een beetje een preek voor eigen parochie is, maar het is altijd prettig om alles, mooi uiteengezet door weldenkenden, nog eens te lezen.
@Stormageddon | 14-03-12 | 19:05
Man zal wel als een enorme paria behandeld worden, knap dat hij het daar volhoudt. Dat dan weer wel.
Sjors en Sjimmie van de Pintoplaneet...
@vetkleppert | 14-03-12 | 19:15
Het beleid van dit kabinet zal op het gebied van veiligheid en integratie lijden tot een ongekende ramp. En op economisch gebied idem. Je ziet namelijk pas wat een bepaald beleid oplevert als je het weghaalt.
Even geduld dus.
@Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 19:15
Zouden ze gevieren samen met Constant Kusters dat VPRO spel aan het spelen zijn?
vetkleppert | 14-03-12 | 19:15 | + 0 -
En de vraag is wat heeft de VVD al die jaren gedaan .
Die Spanjaarden verlieten Nederland ook omdat ze geen eten kregen.
Mocht vrouwtje Nanninga toe zijn aan een nieuwe [.]-toets, dan heb ik nog wel een paar in de aanbieding. Ook voor [Shift]-toetsen kun je mij bij terecht.
Ik vraag me af wat er in hemelsnaam met mijn liberale stem op de VVD is gebeurd.
En Pechtold doet dat ook kennelijk. Want die degradeerde Rutte gisteren tot een hakkelende schootjongen toen hij hem aansprak op zijn affaire met de SGP en verkwanseling van de liberale principes.
En dat is een hele prestatie Rutte's retorische vaardigheden kennende.
Er zal dus wel een kern van waarheid inzitten.
Rekeningen blokkeren, gratis broodjes (met ham) in het vliegtuig. Hoe multiculti willen we het hebben.
Eurotokkie | 14-03-12 | 19:12 |
respect voor zwak bestaat niet in een macho marokkaanse cultuur.
zachtmoedigheid ook niet
@Chiant | 14-03-12 | 19:11 |
Holzy is niet de enige die ineens verstek laat gaan. Heb je Supermatty, Asmo of Romanov toevallig al gezien?
@pius | 14-03-12 | 19:13
Voorlopig is alles beter dan die giftige babyboomende linksgristelijke cocktail die ons deze puinhoop heeft opgeleverd.
dezelfde vriend zij toen ook al ons bloed is gif en hassan 2 is heel blij,dat jullie ons willen hebben.
zijn zoon is ook heel blij,dat wij ze willen houden
Ons neoconservatieve kabinet is langzamerhand een naargeestige farce aan het worden en niet te vergeten het grootste fatsoensrakkerskabinet ooit.
Lachwekkend dan ook dat de anti-moralfagbeweging er zo kritiekloos mee omgaat en deze regering omarmt. Zolang het maar anti-links is natuurlijk.
Of zou dat komen omdat ze zelf moralfags in immoralfagskleren zijn?
Ik opper maar wat natuurlijk.
S.Hole | 14-03-12 | 19:06 | + 0 -
Ja en vrouwen mag je slaan dus heel slim van die Marokkaanse vriend .
Die kan zijn mooie pluchebaantjes in de toekomst wel vergeten, want links vergeet nooit!
@Smalhout | 14-03-12 | 19:08
Als Wilders over een paar dagen van achter de coulissen van het Catshuis kruipt, dan vermoed ik sterk dat @Hölzenbein ons weer van voldoende lach gaat voorzien.
@drs.Nee | 14-03-12 | 19:05
Goed en specifiek Doelgroepenbeleid is essentieel voor de integratie en dat zal blijken wanneer het afgeschaft word. Datzelfde geld voor het passend onderwijs.
Sinds Wanneer is de VVD een communistische partij geworden. Is iedereen dan toch gelijk?
Ik mag Pinto wel. Zegt al jaren hele zinnige dingen.
citaat:
Een aantal goedgebekte graaiers, met name van Marokkaanse afkomst, heeft een zwakke plek bij onze met overheidsgeld gooiende sinterklazen ontdekt en vakkundig weten uit te buiten. Die clubs zijn meer gericht op het behouden van eigen baantjes dan op emanicpatie van de achterban. Ze zijn niet doelgericht, maar stoelgericht, aldus de professor.'
www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/nieu...
Dit heeft een naam: CLIENTELISME, een kennissen-economie.
Oftewel: corruptie en decadentie.
@Parsons | 14-03-12 | 19:05 |
Als Hölzie weer van achter de coulissen komt. Krijg ik toch altijd weer buikpijn van het lachen.
drs.Nee | 14-03-12 | 19:05 | + 0 -
Nu weten we wel waar de VVD voor staat , bla bla bla bla bla.
Doelgroepenbeleid werkt wel zolang het inderdaad geen baantjes-carrousel word en de doelen van het beleid goed worden gemonitord en nageleefd, anders werkt het niet.
In een notedop althans.
overVecht | 14-03-12 | 18:57
Ik woon (deels) in België en je begrijpt dat het busongeluk van gisteravond diepe indruk heeft gemaakt
@Superior Bastard | 14-03-12 | 18:53
Ja want dat het systeem is opgericht om die demografische groepen te pappen mag natuurlijk niet gezegd worden.
Laten we gewoon Arabische olievelden koloniseren om de multiculti faal te bekostigen. Wanneer ze vertrekken, krijgen ze af en toe een veldje terug.
20 jaar terug zij een marokkaanse vriend mij al.
jullie zijn dom en die mensen op de tv uit de politiek zijn net vrouwen.
Lezenswaardig weblog ook. Werkelijk verfrissend. Ik kan amper geloven dat deze meneer werkzaam bij de UvA is.
www.davidpinto.nl/english/weblog/index...
@Fatwabuster | 14-03-12 | 18:51
'Voor zogenaamd doelgroepenbeleid, dat de VVD al jaren een doorn in het oog is, is wat de VVD betreft geen enkele ruimte meer'.
www.vvddenhaag.nl/3389/gelijke-regels-...
Nu nog doorpakken.
@Smalhout | 14-03-12 | 18:49
Doe maar niet, het is nog gezellig nu.
@Chiant | 14-03-12 | 19:03
Verdorie. Poging 2
Professor Pin -to-
200 miljard euro verder...
Professor Pin-to-
"Geen bloemen, geen toespraken."
In de olieindustrie hebben ze het dan gewoon over affakkelen.
Zeau, nu nog even de EU slopen en dan 'recht zo die gaat' een mooie toekomst tegemoet.
.
@Mark_Rutte: Klaar om te wenden. Ree!
Mensen die zulke websites hebben geloof ik niet.
En Roel Pieper ook niet.
vetkleppert | 14-03-12 | 18:56 | + 0 -
Huurtoeslag .
@Smalhout | 14-03-12 | 18:49
Waag het eens...
"Ja haai met Hölzenbein, ja ik sta in de file" "O, maar jij rijdt toch geen auto, dat vind jij toch slecht voor het millieu?" "Ja maar hij is elektrisch en vandaag opgeladen in stadsdeel oost, daar heb ik subsidie voor gekregen." "Ok?! nou tot straks dan".
David Pinto, professor by day, Professor Pinto by night.
@Fatwabuster | 14-03-12 | 18:55
Wat is er inktzwart aan deze mooie lentedag?
Kijk zo kan het dus ook.
Een professor die onder zijn eigen naam een boek publiceert in plaats van zijn mening via zijn zwangere importbruid bij de staatstelevee te ventileren.
@eerstneukendanpraten | 14-03-12 | 18:50
En met royale hand fokpremie, huursubsidie, uitkeringen enzovoort enzoverder blijven verstrekken, natuurlijk. Want vooral kneuzen moeten zich met groot enthousiasme kunnen voortplanten, in tegenstelling tot degenen die te druk zijn zich tweeverdienend uit de naad te werken voor dat hele flatertheater.
Toch nog een lichtpuntje op deze verder inktzwarte dag!
Parsons | 14-03-12 | 18:35 | + -1 -
Dat is nu net hetgeen hij niet doet. Hij veroordeelt het systeem en de omstandigheden en individuen die dat gefaciliteerd hebben en scheert eens een keer niet complete demografische groepen over één kam.
Opent champagne en brengt blije toast uit op professor pinto. Dat er nog veel meer mensen met een gezond verstand en een goede logica en een integere geest van zich mogen laten horen! *proost!*
rich1963 | 14-03-12 | 18:44 | + -1 -
Professor Pino uit Sesamstraat ?
Pinto!!Ben je gek geworden ofzo!?
drs.Nee | 14-03-12 | 18:47
En terecht, die hele idiote subsidiestroom moet landelijk zo snel mogelijk in kaart worden gebracht en drastisch worden afgebouwd cq worden afgeschaft.... geen idee hoeveel geld hierin om gaat maar het zal wel om vele miljarden gaan....
@ vetkleppert 18:46
Om dat tegen te gaan kun je ook de grenzen voor cultuurverrijkers opengooien...
Hmm... proef een soort van Griekse nasmaak. Veels te vroeg natuurlijk!
@overVecht | 14-03-12 | 18:22 |
Ik zal Hölzie wel even bellen ;-)
"Voor die mensen geldt een heel andere hiërarchie van behoeften." Die willen gewoon zo veel mogelijk neven en zussen aan een baantje helpen in een of ander integratieproject van gratis geld '
Ach nee,zou het? Twee broers en drie neven zijn crimineel,drie zussen en twee nichten studeren rechten om ze uit het gevang te houden,een oom voorziet het zooitje van hasjies,een andere oom regelt de mobiele telefoontjes met zijn belhuis.Nog een neef regelt de spotgoedkope mercs en bmws via zijn dubieuze occasion zaak.Een paar tantes regelen de familie bijeenkomsten.
Een opa regelt het vastgoed in het buitenland.
Nog een broer zorgt voor het eventueel witwassen met de kebab tent en online goksite.De achterneef heeft altijd oostblok hoertjes ter beschikking.
Zo kunnen wij nog wel even doorgaan,maar ZIELUG dat ze zijn~! Ongelooflijk.
Laat het Europese Parlement het maar niet horen. De VVD in 070 wil nu ook opeens alle projecten speciaal voor mensen met een Turkse-, Marokkaanse- of Antilliaanse achtergrond slopen.
bit.ly/w4MDEr
Typisch links hobbyisme. Geld verbranden aan je zogenaamd zielige achterban, maar dan wel op zo'n manier dat die er niks wijzer van wordt en ballast blijft. Anders verdwijnt je eigen werkgelegenheid en je electoraat bovendien.
De nieuwe professor Pin dus.... en deze schrijft ook al boeken, moet toch niet gekker worden...
Bart_Bart | 14-03-12 | 18:41 | + 1 -
Aha toch niet de Professor Pinto ?
Hier op de gesloten psychiatrie-afdeling van het Medisch Centrum geven de professoren mij ook altijd gelijk.
Een dag na het PvdA lijsttrekkersdebat. Dat is wel een beetje jammer...
Prof Pinto, mijn held van de dag, deze man verd n schouderklop!!!!!
Femke wordt helemaal gek...
Rutte moet even naar Pinto luisteren en dan kunnen ze naar huis: miljarden voor het oprapen in het subsidie circuit en de multiculti poppenkasten en aanverwant.
@Eurotokkie | 14-03-12 | 18:38
Het is Professor Pinto.
En don't fuck with Professor Pinto. Niet iedereen leeft, uit angst voor de realiteit, en om uitgemaakt te worden als racist, in een appeltjesgroeneweidewerkelijkheid.
Zo is het.
Eigen broek(gewaad) ophouden.
Diederik Stapel = professor Pinto ?
Iedereen weet dit maar pas is een professor het zegt is het waar. Raar land.
Eens in de zoveel tijd komt er iemand langs om dezelfde bekende misstanden uit te spreken, maar er verandert vervolgens niets.
Blijkbaar willen we het zo.
Ja lieve kijkbuis kinderen, in het grote dierenbos is nog een hoop loos...
en alle dieren houden gewoon hun snavel.
Pinto zaait haat; moeten we niet willen met z'n allen.
@Stormageddon | 14-03-12 | 18:27
Het is ook stigmatiserend.
Alsof Marokkanen anders zijn dan Nederlanders. Nee, zeggen de linksmensen, we zijn allemaal gelijk. Er zijn geen culturele verschillen. En al zijn die er, dan zorgen we wel dat die minderheden vernederlandst worden.
Een diep ingebakken (Marokkaanse) cultuur is immers makkelijk te veranderen. Bovendien is het totaal niet arrogant, naïef en discriminerend om dit überhaupt te willen.
Alsof Marokkanen of elke andere minority minder zijn dan wij Nederlanders. En een speciale behandeling nodig hebben?
Neen, iedereen is gelijk. Dus iedereen moet gelijk behandeld worden. Diegenen die bepaalde bevolkingsgroepen anders behandelen doen aan (positieve) discriminatie. Op basis van racistische ("zij zijn minderwaardig") motieven.
Alle linksmensen zijn racisten. Allemaal.
Subsidie..
... is van het zakgeld naar een zak geld.
Los van het ontbreken van enig resultaat is al dat geitenwollen geknuffel van juist de meest chronisch onaangepasten de ultieme schoffering van de belastingbetaler.
En daarom zullen bijvoorbeeld de cursussen hoofddoekvouwen gewoon doorgaan in PVDA stadsstaten. Gewoon om ons te straffen voor het feit dat we een salaris verdienen.
Dus het mag nu?
.
*kijkt wat onwennig naar links en rechts*
.
Dubbele paspoorten weg
Positieve discriminatie weg
Ondersteuningsprojectjes weg
Zelfde strafmaat als voor Nederlanders
Religiesubsidies weg
Nooit bijgedragen is geen recht op uitkeringen
.
*neemt een hap van een negerzoen*
Ik kan het slechts volledig met prof P. eens zijn. Zie ook niet hoe iemand het met hem oneens kan zijn, temeer omdat hij het systeem aanvecht en niet de mensen.
Pinto is dus een racist. Hij zal binnenkort wel ontslagen worden. Wat denkt hij wel! Een beetje feiten benoemen... Dat mag niet.
Het moet eerlijker!
overVecht | 14-03-12 | 18:22 Die is een echte baan zoeken.
@Bart_Bart | 14-03-12 | 18:20 |
Fennema (die van dat empathische quasi-biografische boek over Greet) komt ook van de UvA. Het zijn echt geen jaren '70 meer daar hoor.
De prof heeft gelijk.
Jammer wel voor de familie Elatik. Dat dan weer wel.
(* Gniffelt *)
Dit zei Professor Pin twaalf jaar geleden al.
Maar dat telde zeker niet mee, want dat was de duivel, Mussolini en Haider van de Lage Landen.
Laten we dan maar eens snel beginnen met het terugdraaien van wat van dat beleid, niet?
Enorm benieuwd naar Hölzenbein zijn reactie...
*kuch*
Wat een held die Professor Pinto. Toch knap als je in dat UvA-wereldje dicht bij de waarheid kan blijven.
Ben benieuwd wanneer Professor Pinto niet mag aanschuiven bij de waarheid-hat0rs van DWDD en P&W.
Do not mess with Meneer de Uil
Professor Pinto is duidelijk geen PVDA-man.
Een dikke sigaar voor deze man.
Kijken hoe lang het duurt voor deze prof voor fascist wordt uitgemaakt .. 3..2..1..
"Die willen gewoon zo veel mogelijk neven en zussen aan een baantje helpen in een of ander integratieproject van gratis geld"
Ik snap het wel, dan blijft het bij sommige culturen in de familie. Logisch.
REAGEER OOK