Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Israël WOEDEND over antisemitisch VPRO-spel

stenenalsstenenzogroot.jpg Oh Jeehwh. Nu is de VPRO echt te ver gegaan. Stelletje smerige liberaalprotestanten met hun jodenhatende onderbuik. Zoals op zijwieltjesblog Dorst, waar blogpubers de bordspelleeftijd ontgroeien door een stevige scheut antisemitische saus over de spelletjes te kwakken. Voila: Kolonisten van de Westelijke Jordaanoever. Is satire van een jaar oud, en nog best goeie ook. Doel van het spel: de Westbank bezetten met stereotypen. Je moet de juiste kaartjes trekken om veilige Anne Frankhuizen en Klaagmuren te bouwen in nederzettingen die bestand zijn tegen aanvallen van terroristen, maar ondertussen moet je wel handel blijven drijven in diamanten en bulldozers. Op de bekende joodse manier: zo gierig mogelijk. Hihi, het is eigenlijk net als in het echt. Net als de voorspelbare reactie: de antisemitisme-alarmbellen beginnen te loeien in Israël. Dat worden boycots. Joodse reservisten naar het Mediapark. Blauw-witte bulldozers op het Binnenhof. Rutte voor het EU-parlement. Bernard Wientjes die zich beklaagt over exportverliezen. Een acuut tekort aan sinaasappels en dadels. Nedermoslims worden massaal VPRO-lid. Simon Wiesenthal-stichting die als een malle verzetsblaadjes begint te stencillen. Ahmedinejad gierend van het lachen met Rosenthal aan de telefoon om te beloven om de volgende Nederlandse drugskoerier clementie te schenken in plaats van op te hangen. Oh wacht, dat laatste is best gunstig. Maar wat nu? Misschien kan Neerlands grootste vriend van Israël, Geert Wilders, zich eindelijk profileren als VolksVerbinder en de schade beperken tot deze stenenregen in de semitische media. GAME OVER: De VPRO heeft het Kolonistenspelletje offline gehaald. Te laat. De Wiesenthalstrijders hangen al bij de EU aan de bel. En hier een kopietje van de spelregels.

Reaguursels

Inloggen

@pius | 14-03-12 | 13:47: Als Israël gewoon de "bezette" gebieden had teruggegeven dan...

Dat heeft Israël willen doen, maar Egypte en Jordanië wilden het niet. Waarom toch?

Aangezien zij het niet terug wilden en Palestina toen niet bestond noch de Palestijnse autoriteit is het dus van Israël.

Dat kan zelfs jij toch snappen?

Mokum Kosher | 14-03-12 | 23:27

@nbtaekbfgt | 14-03-12 | 13:54 : Speciaal voor jou.. Komt ie dan he.

elderofziyon.blogspot.com/p/eoz-poster...

Maar zal natuurlijk allemaal wel in scene zijn gezet of niet waar zijn .

Mokum Kosher | 14-03-12 | 23:25

Er is ook een spel waarin je wereldheerschappij moet bereiken door andere volkeren kapot te maken. Dat kan je doen door die volkeren uit te moorden of door de cultuur van die volkeren te vernietigen.

Dat spel heet islam.

Mokum Kosher | 14-03-12 | 23:22

Ik ben al level 30 en heb diverse achievements vrijgespeeld.

Mokum Kosher | 14-03-12 | 23:21

Kijken of de VPRO ook het lef heeft om een spel uit te brengen dat je als moslim moskees van andere moslims op moet blazen...

Moonwarrior | 14-03-12 | 23:11

leuk spel hoor !... maar ik ben meer van fictie !

rocco tevredi | 14-03-12 | 22:27

@Whitehouse | 14-03-12 | 16:44 |
Bedankt!
De reacties destijds zijn vooral goed.
Eerst de lof van de jonge doelgroep die het hillarisch vind.
Daarna de boze volwassenen die er iets over gehoord hebben.
Eens of oneens met dit verzonnen spelleke.. Het is een generatie conflictje, geen antisemitisme vs links pc conflictje.

De commotie slaat wederom nergens op.

Hangbar | 14-03-12 | 21:14

@zeertegendradig | 14-03-12 | 20:10
"Gas" betekent straat. Dus, nog even goed doornemen voordat je gaat spelen.

Bulloch | 14-03-12 | 20:35

Beetje erg smakeloos sommige passages uit de spelregels. Vooral als het gaat over joodse gierigheid en de "gas" ontwikkelingskaart.

zeertegendradig | 14-03-12 | 20:10

Als er nou 'ga direct door naar Dachau' en 'kanskaarten' met een gele ster in hadden gezeten, tja. Maar met mijn ervaringen met het oude volk, kan ik wel smakelijk lachen om deze satire.

N=1 | 14-03-12 | 20:05

slome kut computer had het er al neergeplempt sorrie.

no coffee | 14-03-12 | 19:08

ook hier bied ik mijn idee gratis aan: een bordspel genaamd GITMO (quatanomo bay)waarin je je kunt uitleven als gevangen bewaarder, verhoorder , shocker, dj , waterboarder , fotograaf enz.

no coffee | 14-03-12 | 19:06

ook hier bied ik mijn idee gratis aan: een bordspel genaamd GITMO (quatanomo bay)waarin je je kunt uitleven als gevangen bewaarder, verhoorder , shocker, dj , waterboarder , fotograaf enz.

no coffee | 14-03-12 | 19:06

Duurde ook maar 2 jaar voor er ophef over ontstond.

Binnenbaan | 14-03-12 | 18:20

Op Stormfront en in NVU kringen schijnt het spel razend populair te zijn...

Ahasveros | 14-03-12 | 18:15

Wat een gezeur altijd: Wij waren hier eerder, nee wij, nee wij, en jullie god is een homo. Jullie leven met een paar miljoen op een stukje woestijn dat overgaat in een stukje strand. Of leer samenleven, of ga nog eens 50 jaar door met kutten totdat er niemand meer over is, ik denk niet dat het de rest van de wereld nog iets kan schelen.

Captain America | 14-03-12 | 18:09

@pius | 14-03-12 | 14:36
Dat maakt de ironie alleen maar groter. Zionisten die niks met de staat Israel te maken willen hebben, willen wel door die staat worden beschermd, tegen een volk dat in een land woont waar ze niet willen wonen maar stukken land terugeisen dat ze nooit hebben gezien.

Het is een puinhoop. Alleen maar omdat er groepen mensen zijn die graag denkbeeldige lijnen in het zand trekken en dat "grenzen" noemen en binnen afgebakende grenzen "een staat" willen hebben. Eigenlijk volstrekt idioot. Er zijn daar 2000 jaar lang geen staten geweest en opeens moeten er allemaal aparte landjes komen.

Stormageddon | 14-03-12 | 18:02

VPRO gezwicht voor de haatbaarden.

Bertus Brulbroek | 14-03-12 | 17:58

Alleen dat "Westbank" is al typisch. Een algemene kreet als een westelijke Jordaanoever is al een mooie kreet. www.google.nl/search?q=judea+samaria+...
Zomaar een Kaartje www.lightofzion.org/images/Map2.jpg van Judea en Samaria. Als we kijken naar het verleden (voor die nicht uit Egypte zijn scheur los trok) zien we dus benamingen als "Judea en Samaria"
™
Dit ook nog eens persoonlijk gememoreerd, Jawel;
"Voor GeenStijl-vlotteriken en Pownieuws-bijdehandjes: info over Israël"
www.amsterdampost.nl/voor-geenstijl-vl...
™
De naam "Palestina" moest zoveel betekenen als "land van de Filistijnen", enkel dit heeft dus geen ene reedt met Arabiertjes/bedoeïenen en de rest te maken. Laat staan dus met geflipte nichten uit Egypte.
"De Filistijnen waren een (zeevarend) volk dat zich aan het eind van het 2e millennium v.Chr. op de kuststrook in het zuiden van Kanaän vestigde en intensieve contacten lijkt te hebben onderhouden met Alashia (Cyprus), Myceens Griekenland en Minoïsch Kreta."
nl.wikipedia.org/wiki/Filistijnen
Gewoon een zootje geteisem/ongeregeld dat Egypte binnenviel, er uit werd gekickt en de rest is geschiedenis.
™
En hatseflats, daar gaat het hele bezopen/krankzinnige kolderverhaal van een antizionistische Linksche Kerk al een vette faceplant maken, zo simpel als taking candy of a baby (letterlijk en figuurlijk)

said_fred | 14-03-12 | 17:57

humorloze jeauden

joajoa | 14-03-12 | 17:44

Bezetting volgde na door zes landen aangevallen te zijn... Logisch gevolg. Dan veranderen de grenzen nou eenmaal. Geo-politieke verhoudingen zijn onbegrijpelijk zonder een dosis pragmatisme.

Desmoulins | 14-03-12 | 17:21

Occupy Israel..

Neut | 14-03-12 | 17:05

@Biff Eagleburger | 14-03-12 | 16:19
Verdoeme, zo antisemitisch was het echt niet. Ik heb zo'n stronthekel aan mensen die zich continu beledigd voelen en daarom hun zin willen opleggen aan iedereen in de wereld.
www.dumpert.nl/mediabase/1311191/704ed...

Bulloch | 14-03-12 | 16:25

@Haarkopje | 14-03-12 | 15:10 - Gezond verstand kan inderdaad beperkend zijn bij het empathie tonen voor mensen met radicaal gedachtegoed.

XelaGBS | 14-03-12 | 16:23

@deministerpresident | 14-03-12 | 16:02
Jon Stewart-joden, absoluut, maar niet de baarddragende keppeltjes die we uit Israël kennen.

DeChinees | 14-03-12 | 16:04

DeChinees | 14-03-12 | 16:01
Ik dacht dat joden het alleenrecht hadden op satire.

deministerpresident | 14-03-12 | 16:02

Ach, wat zielig nou. Satire is nou eenmaal een doodzonde in de grote zandbak die we Israël hebben genoemd.

DeChinees | 14-03-12 | 16:01

Heeft Frenk van der linden zijn afschuw al uitgesproken over de Nederlands-israelische fatsoenskloof?

Topperke | 14-03-12 | 15:45

Ha. Leuk.
Lets see if I understand this:

Joden in de maling nemen = satire

Moslims in de maling nemen = racisme

Interessant.

Bat Yeor was right. The Caliphate cometh.....

Succes ermee!

The worlds smartest | 14-03-12 | 15:37

waarisdelol | 14-03-12 | 15:10 |
Geen idee, nogal veelomvattend denk ik zo.
Als geboren Rijks Nederlander heb ik mij daar nooit mee bezig gehouden, maar met identiteitsclaims van allerlei allochtonen belangen,moslims, vluchtelingen gelukszoekers, joden, en andersoortig onhollandse elementen, krijg je hem zowat in negatieve vorm opgedrongen.
In ieder geval nooit eenduidig. - de - Hollandse identiteit.

Ratzing. | 14-03-12 | 15:30

@pius | 14-03-12 | 15:15
Hij kauwt er nog op, het psychose-haarkopje.

Hölzenbein | 14-03-12 | 15:29

Lief dagboek, de patient gaat beledigen

Bokito ergo sum | 14-03-12 | 15:18

@Haarkopje | 14-03-12 | 15:10

Het zaad van Berlusconi nog steeds niet doorgeslikt?

pius | 14-03-12 | 15:15

@Bulloch | 14-03-12 | 14:54 :

Linksmensen zijn nou eenmaal verstandelijk en empathisch beperkte mensen die overal ondanks hun beperkingen menen het hoogste woord te moeten kunnen voeren.
Heel vermoeiend dit soort idioten.

Haarkopje | 14-03-12 | 15:10

Nog iemand iets gehoord over de Belgische moskeebrandstichter ?

ja,diedus! | 14-03-12 | 15:10

Ratzing. | 14-03-12 | 15:03
Vertel.. Wat is de hollandse ID volgens u?

waarisdelol | 14-03-12 | 15:10

Beunt vonBuuren bij?

neworder | 14-03-12 | 15:09

Bulloch | 14-03-12 | 14:54 | Ik kan er ook niks aan doen dat de liknsmens een zeker tiepje is, is gewoon zo. Hypocrieter vind je ze niet.

Bokito ergo sum | 14-03-12 | 15:05

XelaGBS
Wat is dat nou weer voor onzin, in Zuid Libanon noch Gaza zul je ook maar een kolonist aantreffen en toch zijn die vuurpijl-mannetjes er op gebrand om heel Israel en alle Joden te vernietigen (dus niet om de West Bank te bevrijden). Als je serieus denkt dat met het terugtrekken van Israel uit de gebieden Hamas en Hizbollah opeens op magische wijze vredesactivisten worden is het met je realiteitszin uitzonderlijk slecht gesteld.

H.Stiglitz | 14-03-12 | 15:05

Zoals the American dream ten onder ging zal ook the zionistische in zichzelf ten onder gaan en oplossen in een wereldwijd realiteitsbesef.
Met al die kritiek van buitenaf en in europa van binnenuit zou je denken dat er zoiets als een Hollandse identiteit bestaat.
Dat zionisten dat niet aanvoelen en begrijpen (de Hollandse I.D) geeft ze iets beklagenswaardig .

Ratzing. | 14-03-12 | 15:03

Nederland en Israel hebben meer dingen gemeen dan je zou denken. Zo zitten beide landen opgescheept met een bevolkingsgroep die om "religieuze redenen" niet wil werken en geen belasting wil betalen...

Aktivist | 14-03-12 | 15:03

Overigens zijn lang niet alle Joden die op de Westerlijke Jordaanoever wonen extreem-joodse kolonistengekkies. Veel 'nederzettingen' zijn uitgegroeid tot gewone steden en de mensen die er wonen wonen er niet omdat ze vinden dat God het land aan hen heeft beloofd maar om gewone redenen zoals werk, faciliteiten of ligging(nou ja, deze misschien niet). Daarbij zijn er ook veel Joden die er voor 48 al woonden, vervolgens verdreven werden en toen ze terugkeerden het label 'kolonist' opgeplakt kregen. Al wil ik niet ontkennen(want dat zou dom zijn) dat er genoeg religekkies wonen die het land met de Thora in hun hand claimen. Mocht er ooit een oplossing worden gevonden voor het Isr. - Pal. conflict zal deze ook zeker moeten inhouden dat Palestina een Joodse minderheid krijgt die net zo goed beschermd wordt en dezelfde rechten krijgt als de Arabische minderheid in Israel

H.Stiglitz | 14-03-12 | 15:00

Lees de reacties onder het artikel van de jerusalem pos eens. behalve het naar mijn mening onterecht anti-semitisch gebrabbel staan er duidelijke meningen over hoe het buitenland kijkt naar de opkomst van islam in nederland en europa. zijn toh ervaringsdeskundigen he...

waarisdelol | 14-03-12 | 15:00

@H.Stiglitz | 14-03-12 | 14:53 - Zonder kolonisten waren er geen vuurpijl mannetjes geweest.

XelaGBS | 14-03-12 | 14:58

Bokito ergo sum | 14-03-12 | 14:43
Ik heb medelijden met reaguurders als jij. Altijd zo gefixeerd op linksmensen, linksch en ander gezever, zodat je niet eens meer neutraal naar zo'n spel kan kijken, maar het meteen ziet als propaganda. Ik hoop dat de VPRO voet bij stuk houdt en dit satirische spel niet laat verwijderen door Israëlische pressiegroepen.

Bulloch | 14-03-12 | 14:54

Tja, het is gewoon niet te verkroppen voor moslims en links dat Joden een woestijn veranderen in een oase, dat een Jood zijn leven geeft voor anderen en een palestijn vrouwen en kinderen als levend schild gebruiken. Joden slepen de ene na de andere nobelprijs binnen. En voor elke Jood die streft in de strijd gaan minimaal het tienvoudige aan vijanden dood. Moslims en links voelen zich het debiele broertje en zijn gefrustreerd, kan je ze ook moeilijk kwalijk nemen.

orangin | 14-03-12 | 14:53

XelaGBS
Israel heeft in 2005 haar kolonisten weggejorist uit de gaza-strook en dat leidde er juist tot dat de vuurpijl-mannetjes aan de macht kwamen. Niet gek dus dat Israel niet staat te springen om het voor een tweede keer te doen.

H.Stiglitz | 14-03-12 | 14:53

Tti | 14-03-12 | 14:35 | Oh ja joh, google eens 'grand mufti + hitler'. Omgekeerde wereld, ja. Vraag me af hoeveel mensen hier er wel eens zijn geweest.

Bokito ergo sum | 14-03-12 | 14:51

@.Stiglitz | 14-03-12 | 14:30 - Die Iron Dome's klinken als een goede investering. Verder zou ik liever zien dat beide landen hun radicalen ZELF preventief opsluiten. Zou aan beide kanten onschuldige slachtoffers schelen. De Palestijnen haar vuurpijl mannetjes, en Israël haar kolonisten. Een leuke docu over Gaza: www.vice.com/nl/vice-news/crime-and-pu...

XelaGBS | 14-03-12 | 14:49

Bulloch | 14-03-12 | 14:31 | Als het iets op zich was dan was het niet erg, maar linkse mensen weten het zeker dat alle culturen gelijk zijn, en die dekselse jeauden werken maar niet mee door zo veel succesvoller te zijn dan hun buren. De linksmens haat gewoon de jood omdat de jood laat zien dat maakbaarheid een illusie is en dat culturen gewoon niet gelijkwaardig zijn. Narcisten houden er nu eenmaal niet van als ze hun gelijk niet bij elkaar kunnen krijsen

Bokito ergo sum | 14-03-12 | 14:43

@Tti | 14-03-12 | 14:40

Het zal een essentieel onderdeel van elke deal moeten zijn. Erkenning Van Israël en Vrede in ruil voor terugtrekking.

Dat kan alleen als je gelijktijdig oversteekt. Zoals ik al zei ik ben voor een tweezijdige oplossing.

Maar dat had je vast gelezen al. Toch.

pius | 14-03-12 | 14:43

@Indoneesje | 14-03-12 | 14:18 - 25 moorden en 80 gewonden waaronder onschuldige burgers vind ik wel een iets te fel antwoord op 8 gewonden. Hoeveel nieuwe radicalen denk je dat dit soort "antwoorden" opleveren? Benieuwd hoe snel jij radicaliseert wanneer je kind omkomt bij een raket aanval op je eventueel radicale buurman. Mocht je inlevingsvermogen niet zo groot zijn... trap dan eens een kakkerlak dood. Binnen een week heb je er 10.

XelaGBS | 14-03-12 | 14:43

-weggejorist-

Tti | 14-03-12 | 14:43

@H.Stiglitz | 14-03-12 | 14:37

Geen enkel probleem. Die kans is ook vrij groot hier natuurlijk;)

pius | 14-03-12 | 14:40

-weggejorist-

Tti | 14-03-12 | 14:40

@Tti
Hamas is een islamistische reactie op de nationalistische PLO, die de grondleggers waren van de terreur, de PLO werd echter al in 1964 opgericht. Toen 'Palestina' nog gewoon netjes Jordaans en Egyptisch was, verklaar u nader...?

H.Stiglitz | 14-03-12 | 14:39

@pius
Blij dat we het met elkaar eens zijn, excuses voor mijn toon in de eerste post, dacht dat u de zoveelste idioot was die hersenloos ging blèren wat hij in een nieuwsflash op het NOS Journaal heeft gezien of in de Moskee heeft gehoord.

H.Stiglitz | 14-03-12 | 14:37

@Stormageddon | 14-03-12 | 14:06

Aangezien de Staat Israël garant staan voor hun veiligheid en bestaansrecht is deze bewering, bij hoge uitzondering in jouw geval, volstrekte onzin.

pius | 14-03-12 | 14:36

Tti | 14-03-12 | 14:14 | + -3
Yeah right, Theo van Gogh is geslacht door een chassidische jood met pijpenkrullen...

Aktivist | 14-03-12 | 14:36

-weggejorist-

Tti | 14-03-12 | 14:35

Worst wezen, reedt roesten. Israëlis vinden alles antisemitisch. Hoe anti-symmetrisch kan je zijn? Idioten.

Hölzenbein | 14-03-12 | 14:34

@H.Stiglitz | 14-03-12 | 14:21

Als er geen erkenning is van Hamas aangaande het bestaansrecht van Israël maakt dat onderhandelingen onmogelijk. Verder zijn de garanties die u noemt evenzeer noodzakelijk. Dat ben ik met u eens.

pius | 14-03-12 | 14:33

Ach dat spelletje is met een ietwat andere invalshoek hier in NL door het CIDI ontwikkeld en politiek lucratief gemaakt. Althans toch sinds ongeveer 1967, de tijd dat het MO-conflict in mijn politiek bewustzijn opdook.

WirMachenMusik | 14-03-12 | 14:32

Wat is er antisemitisch aan dit spel? De Israëliërs spreken toch zelf ook van kolonies en nederzettingen? Voor de rest staat er niks kwetsends in. Lijkt me typisch zo'n geval van een geintje dat joden wel zouden mogen maken, maar niet-joden niet. Lekker overtrokken om daar woedend over te zijn.

Bulloch | 14-03-12 | 14:31

@necrosis | 14-03-12 | 14:09 - Chinees vuurwerk is gevaarlijker dan die vuurplijtjes waar Israël mee word "belaagd". Daarom zijn er vorige week slechts 8 gewonden gevallen tegenover een dozijn doden in Gaza bij represailles. Niet bepaald oog om oog, tand om tand. Eerder oog om meervoudige moord in deze kwestie.
XelaGBS | 14-03-12 | 14:14 | + -1 -

De reden dat er maar 8 gewonden zijn gevallen is dat Israel alles op alles zet om burgerslachtoffers te voorkomen, waar Hamas exact het tegenovergestelde doet. Israel heeft miljoenen geinvesteerd in de Iron Dome, die afgelopen escalatie 90% van de raketten wist te onderscheppen. Zonder dit was het aantal slachtoffers ongetwijfeld hoger. Daarbij heeft Israel een luchtalarm systeem en schuilkelders.
Ruim 1 miljoen Israelische burgers hebben 3 dagen lang in een schuilkelder moeten doorbrengen en de scholen afgelast. En u houdt het serieus op vuurpijltjes? Het huis van een goede kennis van mij is afgelopen maandag rakelings gemist door zo een hashmonean.com/images/aksa207.jpg , ik weet niet waar u uw vuurwerk koopt, maar ik heb ze nooit zien liggen.
En ja het is niet gek dat er aan Palestijnse kant meer slachtoffers zijn gevallen, Israel voert namelijk als reactie precisiebombardementen uit op terroristen en wapenfabrieken, als Israel hetzelfde spel speelde als de Palestijnen en om elke raket naar Israel een raket naar Gaza stuurde waren er veel meer onschuldige slachtoffers gevallen dan nu het geval was.

H.Stiglitz | 14-03-12 | 14:30

@Desmoulins | 14-03-12
U beledigt mij weer. Daarnaast verklaart u feitelijk alle kritiek op Israel tot anti-semitisme.
Het wel best met u, wend u maar tot de klaagmuur.

Rest In Privacy | 14-03-12 | 14:26

pius | 14-03-12 | 14:19 | Jawel hoor, het is ook normaal dat strategische overwegingen nooit worden overwogen, maar artillerie kan toch echt Israel helemaal naar de tyfus schieten als ze die gebieden verlaten.

Bokito ergo sum | 14-03-12 | 14:25

Hoewel ik de satire dus leuk vind vraag ik me wel af waarin dit verschilt voor hysterisch aangezette woorden en uitdrukkingen als kopvoddentaks, tsunami van Islamisering. In dat kader heeft de VPRO wat mij betreft wat uit te leggen. Doen ze niet, maar toch...

Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 14:23

Heeft Holzenbein al de highscore gehaald?

Haarkopje | 14-03-12 | 14:23

@XelaGBS 14:14
Wat stel je voor? Dat Israel ook raketten met paperclips en kunstmest in elkaar gaat zetten, omdat oorlog eerlijker is met een leveled playing field?

tipo | 14-03-12 | 14:21

@Tti en Pius
Niet volledig nee, en het is logisch dat ze Jeruzalem verenigd willen houden. Onder Israelische controle is vrijheid van religie gegarandeerd in Jeruzalem. De tempelberg, de heiligste plek ter wereld voor Joden, is meteen na de verovering van Jeruzalem overgedragen aan Islamitisch waqf-bestuur en het is Joden niet toegestaan het te betreden. Onder Jordaans(dus niet Palestijns, dat nooit een staatkundige eenheid is geweest) bestuur was het voor Joden illegaal om hun heilige plaatsen te bezoeken.
Overigens ziet een groot deel van de Palestijnen niet alleen de West Bank en Gaza als bezet gebied, maar heel Israel. Hamas streeft zelfs openlijk naar vernietiging van Israel en alle Joden. Als Israel zich terugtrekt uit de West Bank en de Palestijnen kiezen de Hamas-idioten in de regering, wordt Israel vanuit haar eigen hoofdstad beschoten door Hamas raketten. Kunt u mij een reden vertellen waarom Israel hiervoor vrijwillig voor zou moeten kiezen?
.
Ook ik ben voor een tweestaten oplossing en de kolonisten verdienen mijn sympathie ook absoluut niet, maar het zijn de Palestijnen die een akkoord in de weg staan. Een Israelische terugtrekking kan alleen gepaard gaan met strikte toezeggingen van Palestijnse kant om een 3e Libanon-Gaza scenario te voorkomen. Aangezien de Palestijnen echter niet eens willen onderhandelen omdat zij eerst allerlei precondities eisen, is het niet aan Israel te verwijten dat er geen Palestijnse staat is en de nederzettingen groter worden.

H.Stiglitz | 14-03-12 | 14:21

-weggejorist-

pius | 14-03-12 | 14:20

@Superior Bastard | 14-03-12 | 14:11

;)

Ik lig er niet wakker van verder trouwens. Zo'n Moralistisch Gutmensch ben ik nu ook weer niet;)

*schijten gaat*

pius | 14-03-12 | 14:20

@Bokito ergo sum | 14-03-12 | 14:17

Speculatie. Evenals je andere bewering.

Je kan niet veel beter of wel.

pius | 14-03-12 | 14:19

Tti | 14-03-12 | 14:14 |

Kijk, nu laat u wederom zien dat geschiedenis iets teveel van het goede is voor u. Bin Laden werd radicaal na de bezetting van Afghanistan door de Sovjetunie. U bent één van de ontelbare dwazen die denkt dat Israel het grote probleem is van de Islamterreur en de spanningen binnen de gehele Islamitische wereld. Dat Jodenhaat een integraal onderdeel uitmaakt van het enige boekje van waarde daar, neemt u voor lief.

Desmoulins | 14-03-12 | 14:19

@nbtaekbfgt 13:54
De Joden moeten uit Palestijnse gebieden vertrekken, dus zijn de Palestijnen voor apartheid. Je moet het niet omkeren. In Israel wonen ook arabieren en moslims dus steunt het geen apartheid.

tipo | 14-03-12 | 14:18

XelaGBS | 14-03-12 | 14:14: Dus omdat het slechts om zelfgemaakt raketten gaat met een minimale kans op doden mag Israel hier niet op antwoorden? Hier ben ik toch even helemaal verbijsterd van. U keurt dus eenzijdig geweld gewoon goed?

Indoneesje | 14-03-12 | 14:18

@Desmoulins | 14-03-12 | 14:01
Zalig zijn de armen van geest, want van hen is het Koninkrijk der hemelen.
Matheus 5:3 Herziene statenvertaling.

lekkurlinx | 14-03-12 | 14:18

-weggejorist-

Tti | 14-03-12 | 14:18

@Desmoulins | 14-03-12 | 14:15

Whatever.

pius | 14-03-12 | 14:17

pius | 14-03-12 | 14:07 | Zo tenenkrommend normaal, jij. Als ze die gebieden opgeven dan happen ze mortieren in Tel Aviv.

Bokito ergo sum | 14-03-12 | 14:17

@kapotte_stofzuiger | 14-03-12 | 14:10

Dank u voor de moeite;)

Ik ben het niet met u eens. De VPRO is geen politieke partij nog zitten ze in een gedoogconstructie. Verder zijn de betreffende gebieden noch hun inwoners onderdeel van ons land.

Wat overigens niet betekent dat ik het spel niet smakeloos vind. dat vind ik wel namelijk.

Maar dat is iets heel anders.

pius | 14-03-12 | 14:17

@kapotte_stofzuiger | 14-03-12 | 14:10

Dank u voor de moeite;)

Ik ben het niet met u eens. De VPRO is geen politieke partij nog zitten ze in een gedoogconstructie. Verder zijn de betreffende gebieden noch hun inwoners onderdeel van ons land.

Wat overigens niet betekent dat ik het spel niet smakeloos vind. dat vind ik wel namelijk.

Maar dat is iets heel anders.

pius | 14-03-12 | 14:17

pius | 14-03-12 | 14:13 |

Duiven brengen geen vrede daar...
Er is al teveel bloed gevloeid.

Desmoulins | 14-03-12 | 14:15

@necrosis | 14-03-12 | 14:09 - Chinees vuurwerk is gevaarlijker dan die vuurplijtjes waar Israël mee word "belaagd". Daarom zijn er vorige week slechts 8 gewonden gevallen tegenover een dozijn doden in Gaza bij represailles. Niet bepaald oog om oog, tand om tand. Eerder oog om meervoudige moord in deze kwestie.

XelaGBS | 14-03-12 | 14:14

-weggejorist-

Tti | 14-03-12 | 14:14

Tti | 14-03-12 | 14:11 |

Morris en Pappé... For real?
Wikipedia? For real.
Zoals ik al zei... De andere kant van de medaille.
Ik ben uit principe tegen religieus gemotiveerd geweld.

Desmoulins | 14-03-12 | 14:14

@Desmoulins | 14-03-12 | 14:09

Nee. Die akkoorden hebben namelijk nooit tot een akkoord geleid. Inmiddels ligt er een aanbod van de Arabische liga dat ongeveer dezelfde uitgangspunten behelst.

Maar dat is allemaal niet belangrijk. Vrede is slechts te bereiken door een tweeledige inspanning hoe impopulair ook bij de monisten.

Maar ik heb het gelijk van de geschiedenis aan mijn kant. Eenzijdigheid en Cliëntelisme is dodelijk gebleken tot dusver. Zelfs Rabin en Sharon begrepen dat uiteindelijk.

En dat zijn geen duiven.

pius | 14-03-12 | 14:13

Tti | 14-03-12 | 14:05 |: Het land is toegekend aan de Joden met toestemming van de toenmalige volkerenbond een voorloper van VN. Daarnaast ontken ik nergens de moord partijen aangericht onder de plaatselijke bevolking, die GEEN palestijnen waren maar nomaden en Arabieren die zich daar reeds gevestigd hadden. Doch zijn door de jaren er net zoveel en misschien wel meer 'Palestijnen' (volk bestaat niet) omgekomen in conflicten in de omringende buurlanden (Jordanie, Libanon) dan door toedoen van de staat Israel. En nogmaals, Joden zijn absoluut niet kosher alleen zijn de 'Palestijnen' oftewel Moslims ook niet vies van terreur. Dus kunnen we met gerust hard zeggen dat alle Islamitische landen gesticht zijn op terreur en zich daar nu nog steeds mee bezig houden, althans volgens jou eigen logica. Maar nogmaals, u zou het goedkeuren als Iran een kernwapen op bijvoorbeeld Tel-Aviv gooit?

Indoneesje | 14-03-12 | 14:12

@H.Stiglitz | 14-03-12 | 13:54

Man man, wat is dat Israël toch een moreel hoogstaand land. Hoe zat dat ook alweer met die kernwapens en uit Zuid-Afrika en die honderden illegale executies, uitgevaardigd door de staat, in het buitenland? Het is gewoon een op religie gebaseerde schurkenstaat met een goeie PR-afdeling.

Biff Eagleburger | 14-03-12 | 14:12

@H.Stiglitz | 14-03-12 | 14:04 |

Israel is niet lievvv voor Moslims. U zou inmiddels hebben kunnen weten dat dat een breekpunt is...

Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 14:12

-weggejorist-

Tti | 14-03-12 | 14:11

pius | 14-03-12 | 13:47 |
Of als Sharon de Tempelberg niet provocatief op was gewandeld..
Overigens laat dit landje pik conflict op zandbakniveau me verder koud. Zou iedereen hier in Nederland, en de rest van de wereld, eens moeten overwegen.

Superior Bastard | 14-03-12 | 14:11

@H.Stiglitz | 14-03-12 | 13:54 - Als ik naar de statistieken kijk hebben de Israëliërs heel wat meer slachtoffers gemaakt dan de Palestijnen. Als ik twee van jouw familieleden omleg en daarna met een witte vlag kom aanlopen ben ik benieuwd of je dat accepteert. Anyway, beter kies je geen kant in deze kwestie. Het is niet zo zwart-wit als de pro-'s of anti's doen voordoen.

XelaGBS | 14-03-12 | 14:11

@pius | 14-03-12 | 13:48
Speciaal voor u nog een tweede, genuanceerd, antwoord.
Wij hebben in Nederland kritiek op andere landen en hun inwoners. Die kritiek kan je uiten op verschillende manieren; van meldpunten tot satirische programma's tot reaguursels op een onbeduidend weblog.
Als het belangrijkste argument tegen dergelijke kritiek een economische is, het schaden van handelsbelangen, maakt het dus ook niet uit hoe die kritiek wordt geuit. Een Polenmeldpunt en een Kolonistenspel zijn in dat opzicht dus even schadelijk.

kapotte_stofzuiger | 14-03-12 | 14:10

pius | 14-03-12 | 14:08 |

Dat is geen dogma, het is tegenwoordig eerder andersom.
Zorgwekkende ontwikkeling. Want geloof me waarde pius er staat geen cultuur verder van de onze af als die van het meest vertroetelde 'volk' op aarde.

Desmoulins | 14-03-12 | 14:10

Hopelijk wordt het mediapark nu door de Mossad platgefosferd. Dan kan Rutte eindelijk die 0,7 miljard/jaar aan structurele bezuinigingen inboeken.

tipo | 14-03-12 | 14:10

@Tti | 14-03-12 | 13:57
Hopelijk ben je het met me eens dat Palestijnen tijdens een éénzijdig gebaar van Israël zouden moeten kappen met het afvuren van raketten op de bevolking van Israël?
Of vind je het normaal dat een beweging als Hamas de totale vernietiging van Israël voorstaat?
Een vredesakkoord moet van twee kanten komen.

necrosis | 14-03-12 | 14:09

@Bokito ergo sum | 14-03-12 | 14:01

Israël is de oorlog niet begonnen maar heeft het gebied wel bezet.

Ter aanvulling.

pius | 14-03-12 | 14:09

@ pius

''De Palestijnen erkennen het bestaansrecht van Israël en ruil voor de bezette gebieden kort-gezegd''

Oslo-akkoorden?

Desmoulins | 14-03-12 | 14:09

@Desmoulins | 14-03-12 | 14:02

Zoals iedereen mijn beste. Ik zwem gewoon tegen de stroom der dogma's in hier.

Easy.

pius | 14-03-12 | 14:08

MDA | 14-03-12 | 14:04 |

Ik ook via FB... Viel weinig te lachen.

Desmoulins | 14-03-12 | 14:08

-weggejorist-

Tti | 14-03-12 | 14:07

@Bokito ergo sum | 14-03-12 | 14:01

Jawel hoor. Jij.

pius | 14-03-12 | 14:07

Tti | 14-03-12 | 14:05 |

Die leugens die u hier verspreidt, heeft u ook vast ergens gelezen... Waarom dan niet openstaan voor een academisch verantwoordde versie van de gebeurtenissen die u beschrijft?

Desmoulins | 14-03-12 | 14:07

@kapotte_stofzuiger | 14-03-12 | 13:56

LOL. Nee.

pius | 14-03-12 | 14:06

@H.Stiglitz | 14-03-12 | 13:54

Ik heb me erin verdiept. Ik lees momenteel het boek last chance van David Gardner bijvoorbeeld en ik ben voor een tweezijdige oplossing.

De Palestijnen erkennen het bestaansrecht van Israël en ruil voor de bezette gebieden kort-gezegd. De versimpeling van feiten die jij aandraagt leg ik dan ook terzijde evenals je conclusie jegens mij.

Vergeet de wijze woorden van Sharon trouwens niet.

pius | 14-03-12 | 14:06

@Tti | 14-03-12 | 13:57
De in 1948 gevluchte arabieren hadden rustig mogen blijven, de beslissing om te vluchten hebben ze zelf gemaakt. Ze mogen ook in Israël wonen. Er zijn genoeg die zijn gebleven en Israelisch staatsburger zijn.
Wat die zionisten op de West-Bank doen is geen oorlogsmisdaad, het is een nederzetting bouwen en dan doen ze overigens niet in naam van Israel. De staat Israel heeft er niks mee te maken. Het is geen staatsprogramma, het zijn veelal radicale joden die tegen de staat Israel zijn die de nederzettingen bouwen.
Maar je laat leuk zien hoe de socialistische goedmens denkt. Een Umwertung aller Werte. Huizen bouwen is een oorlogsmisdrijf, huizen opblazen is rechtvaardig.

Stormageddon | 14-03-12 | 14:06

watergeus | 14-03-12 | 13:19 | + 21 -

Die 21ste plus kwam van mij!

eerstneukendanpraten | 14-03-12 | 14:05

-weggejorist-

Tti | 14-03-12 | 14:05

Che_cuevara | 14-03-12 | 13:25 | + 9 -

Precies! Zij zijn ons door het Opperwezen geschonken om ons wegwijs te maken in deze moeilijke, wrede wereld...

eerstneukendanpraten | 14-03-12 | 14:04

Ik heb het net aan twee israelische vrienden laten zien, en ze konden er allerbei hartelijk om lachen...

MDA | 14-03-12 | 14:04

Ik verbaas mij er overigens nog steeds dagelijks over hoe erg links een hekel aan Israel heeft. Dat terwijl Israel eigenlijk alles vertegenwoordigd waar zij voor zeggen te staan.
- Israel is het enige land waar het socialisme heeft gewerkt, het Kibbutz-systeem, waarbij iedereen volledig gelijk was, er vrijwel geen prive-bezit was en iedereen gezamenlijk het land bewerkte en mooi maakte, is het enige mij bekende voorbeeld in de geschiedenis dat als argument voor het socialisme zou kunnen spreken.
- Israel is het enige land waar de multiculturele samenleving gelukt is. Polen, Amerikanen, Druzen, Perzen, Jemenieten, Russen, Christenen, Duitsers en elke andere migranten groepering wonen in Israel nagenoeg probleemloos samen. Zelfs met de Israelische Arabieren vallen de problemen mee.
- Israel loopt voorop als het gaat om ontwikkeling en productie van duurzame energie en productiemethoden.

Kortom, alles wat links idealiseert heeft Israel, maar de stupiditeit en naiviteit belet ze dat te zien.

H.Stiglitz | 14-03-12 | 14:04

Het is compleet de omgekeerde wereld. Het is bekend dat israel zich absoluut niet houdt aan de internationale afspraken en het palestijnse volk veel leed aan doet dmv bezettings en apartheidspolitiek. Nu is er een onschuldig spelletje en hoor ze eens te keer gaan. Om ziek van te worden.

frank48483189 | 14-03-12 | 14:03

LOL! Niet in de laatste plaatst om het hypocriete gejank in de panelen. Wat een top spel! En wat is het toch jammer dat Tony Judt er niet meer is. Die had vast graag een potje gespeeld. Met John Mearsheimer of zo.

mygfisbrazilian | 14-03-12 | 14:02

kapotte_stofzuiger | 14-03-12 | 13:56 |

Nee, dat is racisme.
En pius is niet selectief verontwaardigd...(Kuch kuch)

Desmoulins | 14-03-12 | 14:02

pius | 14-03-12 | 13:47 | Wat nou bezet gebied, oorlog is niet door Israel begonnen. Arabieren kunnen niks behalve kelen snijden, dus ook geen oorlog voeren. Verloren. Next. Als Israel die gebieden opgeeft kunnen ze net zo goed een kogel door hun eigen kop jassen, maar daar hoor je niemand over

Bokito ergo sum | 14-03-12 | 14:01

nbtaekbfgt | 14-03-12 | 13:54
dan nodig ik u nu uit uw mobieltje weg te flikkeren, dat moet u toch opluchten

hetluis | 14-03-12 | 14:01

Tti | 14-03-12 | 13:59 |

Zijn dat domme sites? U bent echt een paljas...
Kennis is macht, en domheid is wat u hierboven etaleert.

Desmoulins | 14-03-12 | 14:01

Tti | 14-03-12 | 13:57 |: U bent voorstander van het gooien van een kernbom (Velen male krachtiger dan beide atoombommen) op Isreal? Weet u wat dat voor een gevolgen heeft voor de omringende landen? Jeruzalem etc? U bent toevallig moslims?

Indoneesje | 14-03-12 | 14:01

@Tti | 14-03-12 | 13:46
Niet iedereen die in Israël woont is een Jood, en niet iedere Jood woont in Israël.
En uitgerekend een man die mede verantwoordelijk was voor de Oslo-akkoorden, Rabin, werd vermoordt door een ultra-orthodoxe Jood, wegens 'landverraad'.
Rabin wilde namelijk het stichten van joodse nederzettingen op bezet gebied aan banden leggen als voorwaarde voor vrede.
Lees de geschiedenis er eens op na.

necrosis | 14-03-12 | 14:00

TeeJee | 14-03-12 | 13:57 |

Ja, die worden wel even op satirische wijze geduid.
U bent ook een nitwit, een beetje zelfkennis heeft niemand ooit kwaad gedaan. Of was die opmerking over mijn zwitsal ook satire? Waarom wordt de pure haat en de wens tot vernietiging van alle Joden nooit op satirische geduid?

Desmoulins | 14-03-12 | 14:00

-weggejorist-

Tti | 14-03-12 | 13:59

-weggejorist-

Tti | 14-03-12 | 13:57

Desmoulins | 14-03-12 | 13:53
Vooral het direct doorschieten naar een belediging geeft aan dat uw argument dermate zwak is dat het als niet relevant kan worden beschouwd.
Dit is wel satire, waarin de uitbreiding en illegale nederzettingen op de hak worden genomen. Nergens en op geen enkele wijze word de legitimiteit van de Israelische staat an sich in twijfel getrokken.

tl;dr U praat dikke poep.

Rest In Privacy | 14-03-12 | 13:57

@pius | 14-03-12 | 13:48
Is dat Polenmeldpunt geen "satire" dan?

kapotte_stofzuiger | 14-03-12 | 13:56

@pius
Geloof je dat werkelijk? Israel heeft namelijk meermaals in de geschiedenis aangeboden de'bezette' gebieden terug te geven, sterker nog, direct na de oorlog in 1967 bood Israel aan om de gebieden weer terug te geven in ruil voor vrede en erkenning. De Arabieren verworpen dit met hun befaamde 'three no's', geen onderhandelingen, vrede of erkenning van Israel. nl.wikipedia.org/wiki/Resolutie_van_Kh...
Het hele Arabisch-Israelische conflict stoelt op het simpele feit dat Arabieren en Moslims geen Joods, Westers land in 'hun' Midden-Oosten willen hebben. Ondanks wat Links en de media je voorhoudt, is het Israelisch-Palestijns conflict en de nederzettingen slechts een uitvloeisel van het grotere conflict en zijn nederzettingen, hoe zeer ik er ook tegen ben, slechts een miniscuul deel van het probleem. Dat hebben we namelijk kunnen zien toen Israel zich terugtrok uit Gaza en Libanon, wat niet tot vrede leidde maar tot een rakettenregen op Israelische steden. Mensen moeten zich eens verdiepen in het conflict en geen klakkeloze emotionele uitlatingen doen op basis van een paar nieuwsberichten.

H.Stiglitz | 14-03-12 | 13:54

Weet je wie in de jaren '30 ook eigenlijk helemaal niet anti-semitisch was maar slechts een discussie wilde aanzwengelen?

Tobi | 14-03-12 | 13:54

Na het lezen van dit bericht dat ik dat de VPRO een heel spel had gebouwd. Een soort van MMORPG. Niks is minder waar... het betreft een blogje met een gephotoshopt plaatje. Overigens wel zeer smakeloos. Interessanter is echter dat het GS pas bereikt heeft nadat de Israelische media er over begon te lullen. Is dit berichtje op GS een soort van verborgen advertorial van de "Israël lobby"?

XelaGBS | 14-03-12 | 13:54

Jammer dat op veel israëlische producten het land van herkomst niet wordt vermeld ik hoef geen zooi uit een land dat aan apartheid doet

nbtaekbfgt | 14-03-12 | 13:54

Tti | 14-03-12 | 13:48 : Een staat opgericht met toestemming van de VN. Daarnaast kent elk land een bloedige geschiedenis. Niet doen alsof de omringende landen zo goed zijn omgegaan met de 'Palestijnen' die toen helemaal nog niet bestonden.
.
'simpel weg omdat Europa de Joden zat was'. Ik heb niet veel op met Joden, ze zijn net zo religieus gestoord als islamietjes en gristenen. Maar Europa heeft veel van haar voortbestaan en uitvindingen te danken aan Joden. 1 van de redenen dat veel Europeanen door de tijd heen anti-joodse sentimenten kende, was namelijk gewoon jaloezie. Joden zaten voornamelijk in het bankwezen, werkte hard en hadden veel geld. Maar je kunt ook gewoon zeggen dat je Joden haat hoor.

Indoneesje | 14-03-12 | 13:53

TeeJee | 14-03-12 | 13:49 |

Een zwitsal symbool is daaraan onderhevig, toch?
Nitwit. Dit is geen satire.

Desmoulins | 14-03-12 | 13:53

-weggejorist-

Tti | 14-03-12 | 13:52

@pius | 14-03-12 | 13:47
Gaza en de West-Bank staan niet onder Palestijns bestuur? Goh.
En teruggegeven? Aan wie? Als ze werkelijk hadden teruggegeven was Gaza nu van Egypte en de West-Bank van Jordanië. Er is niks teruggegeven, er is iets gecreëerd dat er voordien niet was.
Overigens: wie moet er teruggeven? Als je daar bent geboren en getogen moet je dan iets teruggeven aan iemand die daar niet is geboren en nooit geweest is? Waarom?

Stormageddon | 14-03-12 | 13:52

pius | 14-03-12 | 13:47 |

En terug naar de grenzen van '67 natuurlijk...

www.youtube.com/watch?v=k2hZ6SlSqq0

Misschien horen we juist niemand over het handvest van Fatah en Hamas en de ware reden achter de impasse...

www.palwatch.org/

Desmoulins | 14-03-12 | 13:51

Allahu Akbar! Dit is De Kolonisten van Asterdam. Waan je in het tijdperk van nu: kutmarokkanen die de buurt terrorisren, heaumeaus in elkaar slaan, de middenstand beroven en je dochter verkrachten.
.
Je doel is het stichten van een moslim enclave in Amsterdam-West. Je bent echter niet de enige kut-marokkaan met als doel de autochtone bevolking uit de wijk weg te terrorisren. Ook andere onverschrokken kutmarokkanen zijn met hun matties in Amsterdam-West aanwezig: de wedstrijd om het stichten van de eerste moslim enclave is begonnen!
.
Het islamitische maroc-tuig van jouw streetgang slaat de eerste twee heameau-echtparen uit hun huizen in de eerste straat. De straat is verder nog bewoond door autochtonen. De veiligheid in de straat is verder nog nauwelijks aangetast, roofovervallen en verkrachtingen komen nog nauwelijks voor. Wel is er ruimte afgedwongen voor het bouwen van een gesubsidieerde moskeet, vanwaaruit je de straatterreur kunt organiseren.
.
Gaat het je lukken om in Amsterdam West de belangrijkste macht te worden?
.
De terreur van kut-marokkanen beheerst het leven in de straten van Amsterdam-West. Sommige autochtonen heb je genoeg beroofd, andere zijn nog niet aan de beurt geweest. Je verhuurt je hoer, rooft een juwelier en zorgt er voor dat jij de drugshandel in jouw straat naar je toe trekt.
.
Ga omzichtig te werk! Steek de autochtonen op de juiste plaatsen neer en probeer zoveel mogelijk auto's ongestraft in de fik te zetten. Dan heb je meer kans om te winnen. Ook je medespelers zijn niet op hun achterhoofd gevallen!

Bertus Betonsloper | 14-03-12 | 13:51

Weet je wie ook graag stukken grond veroverde?
/knuppel+hok

Biff Eagleburger | 14-03-12 | 13:51

Palestijnen altijd - 1

eye | 14-03-12 | 13:50

@Desmoulins | 14-03-12 | 13:46
Duidelijk niet echt goed gelezen wat de inhoud van de satire was. U blijft nog wel even Zwitsal, en terecht.

Rest In Privacy | 14-03-12 | 13:49

-weggejorist-

Tti | 14-03-12 | 13:48

@kapotte_stofzuiger | 14-03-12 | 13:06

Onvergelijkbare grootheden. Tang op varken argument;)

pius | 14-03-12 | 13:48

@rara | 14-03-12 | 13:42
Klopt. Beseffen ze zelf maar al te goed. Maar in ieder geval wordt er door hen aan gewerkt. Een lovenswaardig streven.

lekkurlinx | 14-03-12 | 13:47

Als Israël gewoon de bezette gebieden had teruggeven dan zou dit spel nooit gemaakt zijn.

Maar daar hoor je niemand over.

pius | 14-03-12 | 13:47

-weggejorist-

Tti | 14-03-12 | 13:46

Het bestaan en de legitimiteit van de staat Israël in twijfel trekken geeft blijk van een ontzettende sadistische, en selectief verontwaardigde antisemitische kijk op het Midden-Oosten.

Desmoulins | 14-03-12 | 13:46

kom er maar in Geert .. de lafbekjes mogen niet wegkomen met het woordje 'satire

(c)ZWITSUL | 14-03-12 | 13:45

ow, boehoe, cry me a Jordaan....

Als iedereen nu gewoon iets minder lange tenen zou hebben, zou de wereld er zo veel mooier uitzien.

kraaghaar | 14-03-12 | 13:45

Niks met satire te maken dit, zou niet misstaan als propaganda van de NVU of Iran. Grapjes en satire zijn leuk, dit totaal niet. En al zeker niet van een gesubsidieerde staatsomroep. Overigens dezelfde club die zo graag het woord fatsoen in mond neemt als het om Wilders gaat.

H.Stiglitz | 14-03-12 | 13:44

@ZDEV | 14-03-12 | 13:41 |

Het feit dat er zo op gereageerd wordt maakt het een geslaagde satire...

Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 13:44

Antisemitisme pardon, legitieme religiekritiek is (weer) zeer bon ton vandaag de dag...

Desmoulins | 14-03-12 | 13:44

De NRC meldt vandaag weer dat we juist als enige land in Europa het geweld van Joodse kolonisten niet willen veroordelen (althans Rosenthal weigert dat) en ik denk dat dit zwaarder telt dan een VPRO spelletje Kolonisten.

Simon_GS | 14-03-12 | 13:43

Trouwens, wij Nederlanders moeten helemaal de bek dichthouden. We hebben onze eigen 'bible' belt. Plus de Christen Unie, SGP en het CDA die in de tweede kamer zitten. Over geloofs terreur gesproken. Daarnaast hebben we inmiddels onze eigen 'palestijnse' gebieden die langzamerhand Juden en 'iedereen die anders is' frei worden gemaakt. En waar je niks mag over zeggen van Links. Lekker met je vingertje wijzen richting Israel maar wel je eigen religieuze gestoorden de hand boven het hoofd houden.

Indoneesje | 14-03-12 | 13:42

harrybarry | 14-03-12 | 13:29
Daar wordt natuurlijk bewust geen onderscheid tussen gemaakt. Israel=Joden=antisemitisme en andersom.
Nu kunnen de Godwins en Holocaustverwijzingen ons vrij om de oren vliegen

Graaf van Egmont | 14-03-12 | 13:42

@lekkurlinx | 14-03-12 | 13:35
Die lui zijn de uitzondering.

rara | 14-03-12 | 13:42

Je maakt een geslaagde satire en meteen word je beschuldigd van antisemitisme.
Neem eens tijd voor een cursus zelfspot, in plaats van stukjes woestijn van domme arabiertjes afpikken!

ZDEV | 14-03-12 | 13:41

Vreemd,die huiljoodjes hier hebben hier met het meldpunt van GW duidelijk wat minder morele problemen.

K.Zwellever | 14-03-12 | 13:41

Linkse Israel-haat is veel te normaal om grappig te zijn, ze kunnen het gewoon niet hebben dat Israel een succesvol land is terwijl alle omringende landen een hysterische puinhoop zijn.

Bokito ergo sum | 14-03-12 | 13:40

Speelduur: het is een oneindig conflict
Dat is toch geestig. Wat is er gebeurd met "Joden kunnen tegen een geintje. Zij wel." (Teeuwen)

Dmitri Dmitrievitsj | 14-03-12 | 13:37

@rara | 14-03-12 | 13:25
Vind je het erg als ik dat ralativeer? Als tegenwicht tegen GS hang ik af en toe ook wel eens rond op Goedgelovig.wordpress.nl En daar kunnen ze het wel. Staat ook in hun missie dat dat hun doel is.
goedgelovig.wordpress.com/about/

lekkurlinx | 14-03-12 | 13:35

Achja, je kunt het ook positief bekijken. Er zullen geen bom aanslagen komen, geen verbrande Nederlandse vlaggen of een boycot op Nederlandse producten. Maar ach, in Israel hebben ze geen 'Arabische' lente nodig, daar kan men gelukkig democratisch zijn of haar stem uitbrengen.

Indoneesje | 14-03-12 | 13:34

Is het inmiddels de Vrij Palestijnse Rotzooi Omroep? Of heb ik weer eens iets gemist?

das_Freudenmädchen | 14-03-12 | 13:31

kapotte_stofzuiger | 14-03-12 | 13:17
Xcusi, dat was mij ontgaan. Maar we denken er dus hetzelfde over en daa is mooi.

Bigi Bana Boy | 14-03-12 | 13:31

Leuk artikel ook in die Jeruzalemse krant. Staan best wel veel fouten in...

Specy | 14-03-12 | 13:31

@ TeeJee | 14-03-12 | 13:27
Ken soms best lekker zijn heur, pijpenkrullen...

F. von Zeikhoven | 14-03-12 | 13:31

@hatovimletayis | 14-03-12 | 13:25
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Iets met moskeeën en PvdA roosjes op een Nederlands landkaardje. Jammer dat de naam Red Alert al bezet is.

Conan de Rabarber | 14-03-12 | 13:30

Leuk informatief bordspel thanks for the tip

Bertus Brulbroek | 14-03-12 | 13:29

De joden zijn de koning/ster in het Godwinnen. Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen Anti-semitisme en kritiek op de staat Israël?

harrybarry | 14-03-12 | 13:29

necrosis | 14-03-12 | 13:26 |
En die 66 miljoen andere doden?

Superior Bastard | 14-03-12 | 13:29

Mwa, dat moet de Nieuw Israelitische Televaag zijn. Toen een jaar of tien geleden met enige regelmaat Shoama Eilatse cafees ploften wegens zelf meegebrachte broodjes Arafat, wedden overlevende Joodschen Israeliers op de volgende plofcafélocatie. Staat echter ergens in het archief van het NIW zelf. Bovendien doen zij van het Beloofde Land hun eigen overzeeschen ook tegen de schenen schoppen www.depers.nl/buitenland/615028/Israel... ...

F. von Zeikhoven | 14-03-12 | 13:28

Is het in de verste verte op te vatten als anti-joods? ja? Ah, dan is het anti-semitisme, want joden doen nooit iets fout.

Flikker op met je pijpekrullen. Ik snap dat het moeilijk te bevatten is, maar hier in NL mogen we satire maken en elke invalshoek is beschikbaar voor satire. Dat heet nou vrijheid, zoek het maar eens op in het woordenboek, stelletje relimalloten.

Rest In Privacy | 14-03-12 | 13:27

Apart dat we geen grappen 'mogen maken' over joden omdat islammers 'erger' zijn. Ik scheer relidioten gewoon over één kam, net zo makkelijk.

Biff Eagleburger | 14-03-12 | 13:26

@Bezorgde vader | 14-03-12 | 13:17
Misschien is 6,000,000 doden een goed argument tegen antisemitisme....
*nsb-knopje per ongeluk aanraakt*

necrosis | 14-03-12 | 13:26

Tsja ik ben zelf bezig met een EU variant op monopoly. Als je alle andere spelers al hun geld afhandig maakt wordt je benoemd als ECB voorzitter.
.
Kanskaartjes zijn ook al af, "uw land gaat defaulten en dus nemen wij uw democratie en zelfbeschikking af" en meer van dat.
.
Ik zit nog een beetje te stoeien met hoe de twee vestigingsplaatsen van het EP en de schimmige machtsstructuren uit te drukken in straten maar daar kom ik ook wel uit.
.
Daarbij moet ik zeggen dat dat kekke zwarte hoedje van het Monopoly -mannetje Van Rompuy erg goed staat.
.
Het is wat werk maar dan heb je ook wat. Tegen de tijd dat ik klaar ben kan ik waarschijnlijk aan EU Risk beginnen om de Eerste Europese Burgeroorlog te symboliseren.

Parel van het Zuiden | 14-03-12 | 13:26

Kritiek tegen nederzettingen is niet gelijk aan antisemitisme.

Getson | 14-03-12 | 13:26

Ik stel voor dat we en masse het haba nagila aanheffen.
youtu.be/H3COjMi38yY

Ars Vivendi | 14-03-12 | 13:26

Maak een dergelijk spel over moslims, en het wordt door diezelfde VPRO geduid zijnde 'islamofobie' en/of 'racisme'. Maar in het geval van Israëli's is het geen antisemitisme, maar satire. Juist ja..

hatovimletayis | 14-03-12 | 13:25

@nogeentjedan | 14-03-12 | 13:07
Om satire te begrijpen moet je kunnen relativeren. Religieuze mensen denken in absolute waarheden, dus is dat relativeren moeilijk tot onmogelijk voor hun.

rara | 14-03-12 | 13:25

@necrosis | 14-03-12 | 13:18
Handelen met Joden, dan moet je wel een extreem hoge VOC-mentaliteit hebben.

kapotte_stofzuiger | 14-03-12 | 13:25

@eerstneukendanpraten | 14-03-12 | 13:16
Dus "links" mag de eerste steen werpen.
Althans, zij denken toch zelf dat ze zonder zonde zijn.

Che_cuevara | 14-03-12 | 13:25

Het is best grappig, maar het probleem zit hem in het feit dat kinderen dit over het algemeen niet als satire kunnen herkennen.

Apathie | 14-03-12 | 13:24

Het interesseert me steeds minder wat ze in Israel vinden. Halve land danst naar rare pijpenkrullen, ze bouwen hun eigen ghetto na door zichzelf achter een hoge muur in te metselen en ze claimen illegaal grondgebied van de Palestijnen met hun nederzettingen. Israel begint irrelevant te worden en zodra ze dat merken trekken ze de shoa-kaart. Of ze voeren weer eens oorloogje.

@Parsons en andere Isra-lovers: ik ben ook geen Palestijnen-vriend. Die gasten moeten gewoon eens gaan werken in plaats van rare haatbaarden te verkiezen.

ole guapa | 14-03-12 | 13:24

Kunnen we elkaar niet gewoon eens met rust laten? Zo vermoeiend al die mensen met lange tenen en tere zieltjes!

gozahtje | 14-03-12 | 13:21

Bezorgde vader | 14-03-12 | 13:17
Die pijpenkrullende kolonisten zijn volkomen achterlijk natuurlijk. Maar wat u daar zegt geldt ook voor Moslims. Alleen mogen we dat niet zeggen in Nederland of uberhaupt op de publieke omroep. Want xenofobisch, racistisch en discriminerend.

Indoneesje | 14-03-12 | 13:21

Antisemitisch ? Palestijnen zijn toch ook semieten ?

Kets22 | 14-03-12 | 13:20

@Gier | 14-03-12 | 13:16
Heet toch gewoon GTA: San Andreas

Steilloos ten Onder | 14-03-12 | 13:20

Beetje smakeloos, vooral de joodse-gierigheidkaart. Maar anti-semitisme? Hou toch op zeg. Je hoeft ook geen moslims te haten om te erkennen dat ze vaak heetgebakerd zijn.

Asmodean | 14-03-12 | 13:20

Dit spel is stom en heeft niets humoristisch. De bedenker ervan is echt een simpele ziel met een pijnlijk gebrek aan gevoel voor humor.

doenormaal! | 14-03-12 | 13:19

Haha, geniaal idee. +1
En de "gekwetsten" staan alweer in de rij om voor extra media aandacht te zorgen; working as intended :)

Dikr | 14-03-12 | 13:19

Nog een spellenidee: Kolonisten van Islamsterdam.
- Bouw op elke hoek van de straat een moskee.
- besteel bejaarden
- verhandel blanke meisjes
- doe dit met zijn tienen tegen 1.
- mishandel homo's.

watergeus | 14-03-12 | 13:19

Een jood is het minst boos en verontwaardigd in februari.
Dat heeft maar 28 dagen. Dit jaar 29, maar dan nog.

Superior Bastard | 14-03-12 | 13:19

Bezorgde vader | 14-03-12 | 13:17
Vorige keer hadden ze 6 dagen nodig, dat moet nu wel sneller kunnen. Toch?

AshleyJ"Ash"Williams | 14-03-12 | 13:18

@kapotte_stofzuiger | 14-03-12 | 13:07
Volgens jouw linkje exporteren we voor 1,3 miljard en importeren voor 2,1 miljard.
Dat is een min op de balans van 800 miljoen.
Blijkbaar is onze VOC mentaliteit behoorlijk aan het afnemen.

necrosis | 14-03-12 | 13:18

Is de Mossad al onderweg?

Che_cuevara | 14-03-12 | 13:18

@Parsons | 14-03-12 | 13:16
Erger nog: ze laten zich "informeren" door de staatsomroep.

vetkleppert | 14-03-12 | 13:17

@Bigi Bana Boy | 14-03-12 | 13:12
Derhalve ook de aanhalingstekens. Nederland is een van Israëls grootste handelspartners, om dat nu op het spel te zetten met daadwerkelijk kwetsend antisemitisme. Los van het feit dat ik zelf vind dat die Joden niet zo op hun teentjes getrapt moeten zijn, alsmede onze Poolse, Roemeens en Bulgaarse medemens.

kapotte_stofzuiger | 14-03-12 | 13:17

Begint zich af te vragen wat er mis is met een goed potje anti semitisme. Kut joden! Smerige intrigantjes. Blijven duwen en prikken en maar schermen met die oorlog, maar het wel raar vinden als er iemand iets anders vindt. Dan direct de racisme kaart spelen, loosers!

Rest In Privacy | 14-03-12 | 13:17

-weggejorist-

Gier | 14-03-12 | 13:16

En Jezus zeide: " Wie vrij is van zonde werpe de eerste steen".

eerstneukendanpraten | 14-03-12 | 13:16

Israël is woedend en gras is groen.

--neus-- | 14-03-12 | 13:15

Te lang wordt alles wat-maar-enigzins-kwetsend-zou-kunnen-zijn voor de Joodse gemeenschap, per direct gebombardeerd als anti semitisme. Wel moet je je mond houden over wat de joodse menschen al jaaaaren doen in israel (palestijntje wegpesten) want anders wordt je tot vervelendst toe herinnerd aan die (zeer terecht zeer) onplezierige jaren 40-45. moei van moeimakers.

amoniton | 14-03-12 | 13:15

Jammer dat je geen Ajax-stadion kan bouwen. Oh wacht, dat heeft natuurlijk geen ene ruk met het jodendom te maken. Ronny, kom d'r maar in knul.

Biff Eagleburger | 14-03-12 | 13:14

lekkere vormgeving ook, die gele letters op wit veld, je kunt nog beter in een laserstraal kijken

hetluis | 14-03-12 | 13:14

Israelis hebben niet alleen lange krullen, maar ook lange tenen...

ole guapa | 14-03-12 | 13:14

Engage! Engage! Voor of na de OS?

Place Ur bets please.

AshleyJ"Ash"Williams | 14-03-12 | 13:14

kapotte_stofzuiger | 14-03-12 | 13:06
VNO/NCW en MKB Nederland zijn inderdaad prototype linkse bolwerken. Right.

Bigi Bana Boy | 14-03-12 | 13:12

Israel is wel vaker boos tegenwoordig.

Steilloos ten Onder | 14-03-12 | 13:12

Zit een duidelijke politiek getinte lading aan. Uiterst dom natuurlijk. Want je kunt ook gerust een bordspel bedenken over verstoppertje spelen tussen de huizen met je raketwerper, 'Wie zorgt voor de meeste burgerslachtoffers' heeft gewonnen. Maar dat mag niet van Links, dat is racistisch en xenofobisch ten opzichte van onze islamietische medemens. Volstrekt kansloos dit, en nota bene ook nog eens van belasting geld van hardwerkende burgers.

Indoneesje | 14-03-12 | 13:12

Sid Meyer al geld geclaimed wegens Copyright infringement?

Conan de Rabarber | 14-03-12 | 13:11

Is er al iets met "knettergek" erin getwittert ? Ik heb zelf niet een Twitter, vandaar de vraag.

Bigi Bana Boy | 14-03-12 | 13:11

.. onzin, dit is wel leuk. Zulke dingen worden pas onfatsoenlijk wanneer de tot "zwakkere medemenschen-verklaarden" op de hak worden genomen.
Net als de EUSSR moet iedereen wel blijven zien van welke kant van de fatsoenskloof de dingen komen. Dat maakt het verschil.

Jan Passant mk2 | 14-03-12 | 13:09

Grappig of niet, het zou gewoon niet van belastinggeld moeten worden betaald. Wie kan zich nog het anti-Wilders blaadje uit Duitsland herinneren, betaald door het Ministerie van Justitie?

Petrus de Rewa | 14-03-12 | 13:09

Ik word zo ongelofelijk moe van al die mensen die zich op veilige afstand, niet gehinderd door enige kennis of ervaring, een mening permitteren over dat zandbakgedoe.
En ik begrijp vooral niks van die eenzijdige arabierofiliteit alhier.

vetkleppert | 14-03-12 | 13:09

En ze worden ook nog eens onderhouden door mensen die daar helemaal geen zin in hebben,wanneer trekken ze eindelijk eens de stekker uit de omroepen,en laten ze eens zelf d'r broek omhoog houden,dan is het gelijk afgelopen.

fleurtje | 14-03-12 | 13:08

Ah wat zijn ze zielig....

hendrikjandetuinman | 14-03-12 | 13:08

Smakeloze agitprop gefinancierd met belastingcentjes.

Komt de VPRO nog met een Arabische Lente (proest) spel?

Waar je emo's moet afslachten uit naam van de pedofeet om olie te mogen doorvoeren?

Parsons | 14-03-12 | 13:08

Satire.. het blijft lastig voor veel mensen.

nogeentjedan | 14-03-12 | 13:07

Gratis ham.

nogeentjedan | 14-03-12 | 13:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl