Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wee de VVD

bassiehof1001.jpgGans links Nederland sprak gisteren vol afschuw over het bezoek dat premier Mark Rutte aan de SGP-jongerendag in Utrecht bracht. Daarbij voorbijgaand aan het feit dat de eerste minister premier is van álle Nederlanders en dus ook van de zwarte kousen van de Veluwe en omstreken. Of zoals collega Rob Hoogland van de Telegraaf terecht het land in twitterde: “Stuitend linksliberaal gepruil nu Rutte vriendelijk tegen gereformeerden heeft gedaan. Maak er moslims van en je hoort ze niet.” Hear, hear. Zorgwekkender is echter hoe de VVD langzaam maar zeker haar liberale veren aan het afschudden is. Dat de dienstwagen van de premier die dag ook koers zette naar het huis van SGP-nestor Bas van der Vlies voor een persoonlijk bezoek is niet meer dan deftig. SGP’ers zijn geen onmensen. Sterker, het zijn beschaafde en vriendelijke lui. Het is belangrijk voor de premier om goede banden met de SGP te onderhouden, in de senaat is hij afhankelijk van de mannenbroeders. Edoch, enige afstand in zijn Ich bin ein SGP’er –toespraak (dixit Parool-verslaggever Bas Soetenhorst) was wenselijk geweest. Op de jongerendag zei de premier namelijk: “Als liberaal zijn er natuurlijk terreinen waar we over van mening verschillen, maar aangaande het overgrote deel van de onderwerpen zijn we het eens met de SGP.” Grappig; “liberaal” en “SGP” in één zin. De Bijbel, ‘het Woord van God’, is de basis van waaruit bij de SGP politieke standpunten worden bepaald en discussies gevoerd. Dat is niet liberaal. Bezwaren tegen abortus, euthanasie en het homohuwelijk zijn niet liberaal. Een verbod op smalende godslastering is niet liberaal. Wat is dan dat overgrote deel van onderwerpen waarin VVD en SGP zich kunnen vinden? Vermoedelijk dat ze een zonnige dag prefereren boven een donkere maar dan houdt het wel op. Tot zover de SGP, laten we eens naar dat liberalisme van de VVD kijken. Wat dat nou precies is, is altijd onduidelijk. De VVD-jongerenclub JOVD riep Femke Halsema eens uit tot Liberaal van het Jaar. Boris van der Ham (D66) schijnt ook liberaal te zijn en Hans Wiegel ook. Halsema, Van der Ham en Wiegel. Hell, zelfs Geert Wilders was ooit liberaal. Het liberalisme kent verschillende stromingen hence de soms ietwat vreemde kostgangers. Laten we het ons makkelijk maken en kijken naar het ontstaan van het liberalisme. U heeft het geleerd op de middelbare school, in de negentiende eeuw ontstond er een stroming die teruggreep op liberalisme, als uitvloeisel van het verlichtingsdenken en de Franse revolutie. Het politiek liberalisme kwam op als seculiere stroming tegen de heersende conservatieve krachten van diverse gelovige snit. Dat is inmiddels wat veranderd in de jaren, de vrijheid van het individu blééf toch op de eerste plaats staan. Tot zover de notendop. Gaan we nu even kijken hoe dat uitpakt bij de huidige VVD. De VVD is tegen het verbod op de weigerambtenaar, met dank aan de PVV kwam dit er toch. De VVD wil een totaalverbod op hasj. De VVD wil niet dat gemeenten zélf bepalen of de winkels op zondag open zijn. Een opmerkelijk openhartige Dion Graus (PVV) gaf na het debat in april vorig jaar toe dat de werkelijke reden de SGP was: “We hebben ze nodig om voldoende steun te krijgen in de Eerste en de Tweede Kamer.” De VVD is vóór een verbod op smadelijke godslastering. Een maand na het winkeltijden-debacle werd bekend dat de handtekening van de VVD onder een wetsvoorstel dat zij eerder samen met D66 had ingediend om godslastering niet meer strafbaar te stellen op mysterieuze wijze was verdwenen. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. De trajectcontroles, kentekenregistratie op de ringwegen van 010 en 020 en het verdwijnen van de vrijdenkersruimte uit de VVD-burelen zijn dan nog niet eens aan bod geweest. Iemand roept ook nog ACTA hier in de straat. De VVD heeft zich voor een deel uitgeleverd aan de SGP, dat is ontegenzeggelijk waar. Zulks is ook nodig want de partij moet Politik machen, de steun van wisselende meerderheden verwerven. Maar toch, de partij die “vrijheid” in haar naam voert kondigt sinds haar aantreden een boel verboden af. Politiek maken is inderdaad onderdeel van het spel, maar dit is meer dan compromissen sluiten en partners een succesje gunnen. Dit is structureel fout. Dit is in ruil voor macht je idealen verkwanselen. Dat is niet de schuld van de SGP, het is wel een gevolg van politieke lafheid. Lachebekje, dit werkt niet. Wee de VVD.

Reaguursels

Inloggen

idealisme=oorlog

daviddave | 12-03-12 | 16:43

Alle andere partijen hebben eveneens hun idealen verkwanseld, vooral op links (die hadden de godslastering al jaren geleden kunnen schappen maar ook zij trokken zich toen terug, inclusief vaantje D66!). Kortom: dat is kennelijk politiek. Het is niet terecht de VVD (of PVV) nu aan te vallen op iets wat sinds jaar en dag schering en inslag is, met name ook op links dus.

lekker wijf | 12-03-12 | 15:46

onzin. Politiek bedrijven = concessies doen. Ook soms op punten die je niet aanstaan. De harde werkelijkheid, het blijft soms moeilijk te accepteren.

Rest In Privacy | 12-03-12 | 15:14

Het grootste probleem met de SGP en aanhang, is dat men meent het te weten! En die wetenschap wil men opleggen bij de rest van de bevolking! Leve de vrijheid, Mark!

Hyppo Kriet | 12-03-12 | 11:04

Decentralisatie NU!! jeetje. Ja hoor het 'homohuwlijk' is liberalisme.. als dit nog langer doorgaat zo gaat de discussie onder in complete ruis. Kijk dat krijg je er nou van als je een politieke rationele discussie moet gaan houden over van alles en nog wat. Het is heel makkelijk om met rationaliteit het schip in te gaan en al helemaal in een 'democratische discussie'. Ik wil die hele 'discussie' eruit hebben weg met die gecentraliseerde politiek. Je wilt niet de realiteit hebben waar je alles moet kunnen rationaliseren.

JensDensen | 12-03-12 | 00:14

De VVD is goed; ze slaan niet door in hun progressieve gedachte goed. CDA en SGP zijn niet progressief meer conservatief voor Nederlandse maatstaten. VVD vind ik wel dat met de jaren ze goed door hebben gekregen hoe je progressief kan handelen op een redelijk ethisch verantwoordelijke manier. GroenLinks en de PvdA lukt het niet. Het is te hoog gegrepen en hun idealisme in niet realistisch wat geweld oproept.

daviddave | 12-03-12 | 00:02

De SGP is voor mij vele malen beter te verteren dan het onbetrouwbare CDA.

frisenfruitig | 11-03-12 | 22:07

Daarnaast hebben liberalisme en christendom juist extreem veel met elkaar te maken, aangezien het hele concept 'vrijheid' een uniek christelijk iets is. Vrijheid komt voort uit het christendom, omdat het christendom gebaseerd is op 'vrije wil'. In de Islam kennen ze geen vrije wil, en daarom snappen ze ook het concept vrijheid niet. Liberalisme is dus gewoon een kind van het Christendom.

white trash | 11-03-12 | 22:06

Tegen abortus zijn is juist extreem liberaal. Want liberalen zijn voor het individu, vrijheid zolang je maar niet de vrijheid van een ander aantast. En abortus is nu juist een casus waarbij de vrijheid van de moeder, de vrijheid van de foetus aantast. Liberalen zouden dus juist tegen abortus moeten zijn.

white trash | 11-03-12 | 22:02

zeg paternotte, zolang jij roemer pijpt moet je maar niet meer over Rutte zeiken.
stemvee is stemvee, dat zou een linkschgutmensch toch moeten begrijpen

Snelle Gerrit | 11-03-12 | 20:47

ik vind de vvd een partij die goed progressief is. ze zijn niet cynisch zoals groen links. gl vindt dat letterlijk alles aan vervanging toe is maakt niet uit wat dat is. de vvd heeft nog een beetje oog voor mensen en snapt dat het niet helemaal ethisch verantwoord is om alles wat primitief is te vernietigen.

daviddave | 11-03-12 | 20:35

Alsof rutte diegene is die de partijkoers beslist..* mompelt iets over gordijnen*

Maannn | 11-03-12 | 20:12

zeker al vergeten dat de vvd ook tegen een verbod op onverdoofd ritueel slachten is. deze partij heeft er geen moeite mee om barbaars gedachtengoed tot de zijne te maken. smalende godlastering, haha. iets dat niet bestaat kan je niet beledigen. en kunnen die relidioten ook even uitleggen of ik donar, mardoek, baal, osiris kan beledigen?

minimá-armezusvan.. | 11-03-12 | 19:57

Je ziel verkopen aan de duivel noemen ze dat. Maarja zolang je nergens in geloofd, zelfs niet je eigen idealen, dan is er niks aan de hand toch?! Wil de echte liberaal opstaan graag. En snel een beetje. Dit haagse gespuis moet gestopt worden.

Datzegiktoch | 11-03-12 | 17:55

@Itastijl | 11-03-12 | 13:58 |

Past anders prima bij die zogenaamde democratie die we hier hebben...

Parel van het Zuiden | 11-03-12 | 17:12

Liberaal en SGP in één zin ? Dat noem ik dus hoerig.

Dolphi | 11-03-12 | 17:12

Heel goed van onze premier Mark Rutte om hun te bezoeken. Sterk voor Nederland en zo hoort het.

behangtafel | 11-03-12 | 17:04

het grote verschil tussen de aanhangers van de SGP en die van de PvdAllochtoon: het aantal SGP'ers in de gevangenis is minimaal. net als het aantal uitkeringstrekkers. Ook zijn ze vrijwel niet te vinden onder de loverboys en drugsrunners. Vrouwen schelden ze niet uit met k**kerhoer, en homo's verjagen ze niet met geweld uit hun huizen.....
Tsja, als je dan moet kiezen tussen allochtonen-vriendjes of religekkies dan kies ik toch voor de SGP

FW Ta-183 Huckebein | 11-03-12 | 15:39

+onfatsoenlijke naar @15:27 omheaug geauit.

CynicalBastard | 11-03-12 | 15:33

superlenig | 11-03-12 | 15:27 falscher Thema

CynicalBastard | 11-03-12 | 15:31

Zo te zien op deze grossfoto is Diederik zich aan het klaarmaken voor een Grosser Zapfenstreich.

superlenig | 11-03-12 | 15:27

Ging die Peggold maar weer eens politiek bedrijven, dingen bereiken en standpunten uitdragen. In plaats van Wilders bashen en zijn aanhang duiden. Dan kon ik weer d'66 stemmen, als liberale atheïst zijnde ...

CynicalBastard | 11-03-12 | 15:27

lol @ CynicalBastard / 15:24
Touché

Tobi | 11-03-12 | 15:25

Als liberaal ben ik al maanden van mening dat die hele VVD en hun stemvee voor de leeuwen geworpen dienen te worden.
Zeau Tobi, liberaal en VVD in één zin, appeltje-eitje.

CynicalBastard | 11-03-12 | 15:24

Ach hoe origineel, de aandacht van deze demarché van de MP afleiden met de zoveelste sneer naar links Nederland.
Maar het helpt niet. Rutte staat in zijn hemd. Als de ideeënloze burokraat die hij is. De manager van dienst. Tot de volgende verkiezingen. Onderwijl de christelijke aandeelhouders van zijn bedoeninkje te vriend houdend om het faillissement zo lang mogelijk uit te stellen.

wodzje | 11-03-12 | 15:13

Als liberaal ben ik al jaren van mening dat die hele SGP club en hun stemvee voor de leeuwen geworpen dient te worden
Zeau Bassie, liberaal en SGP in één zin, appeltje-eitje

Tobi | 11-03-12 | 14:57

Ik snap niet waar de opschudding over gaat. Het is toch duidelijk dat de SGP in hun aars genomen worden door Rutte? Een bezoekje en ze kwijlen op zijn schoenen zodat de verkiezingen niet voortijdig zullen plaatsvinden.

Iedereen blij.

gruzelement | 11-03-12 | 14:53

"SGP’ers zijn geen onmensen. Sterker, het zijn beschaafde en vriendelijke lui."
Als je het uitsluiten van vrouwen en andere bible-belt folklore als beschaving ziet. Probeer eens een schaatstochtje op zondag te organiseren, eens kijken hoe vriendelijk deze mensen kunnen zijn.
Sorry Bas, SGP staat bij mij niet synoniem aan beschaafd en vriendelijk.
En Rutte is gewoon een opportunist, net als al die ander clowns in de 1e en 2e Slaapkamer. Hij stelt wat extra steun veilig, voor het geval Wilders de gulden op tafel legt deze weken in het Catshuis.

HoerenSloep | 11-03-12 | 14:21

=Sterker, het zijn beschaafde en vriendelijke lui.=
Bij dit zinnetje ben ik niet afgehaakt, ik hoopte nog dat je het ironisch bedoelde. Helaas.
Als er iets is wat voor eeuwig leed en ellende zorgt, is het die beschaafde christengod wel. Samen met zijn jongere broertje, de hoogverheven Allah. Als je zulke boze geesten gaat verdedigen deug je zelf ook niet.

Vanbleautenbil | 11-03-12 | 14:19

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:55
Dat blijkt niet opeens hoor. Was allang bekend. Ook vóór de verkiezingen.
Dat jij dat niet wist ligt dus aan jou.

La Vie En Rose | 11-03-12 | 14:11

Het gaat gewoon om geld. De VVD is de partij van de grootverdieners. Geld gaat bij de VVD voor beginselen. De VVD is geen liberale partij, maar een machthebberspartij. Machthebbers zijn niet liberaal, ze onderdrukken.

De Geus | 11-03-12 | 14:08

@Chorizoworstje | 11-03-12 | 12:40
idd (komt neer op huilie huilie) #potverwijtdeketel (?)

Itastijl | 11-03-12 | 14:05

@Hoppervee | 11-03-12 | 13:00
Gewoon negeren of een of andere nationaalmaoist de schuld geven.

Itastijl | 11-03-12 | 13:59

Je hebt een zogenaamde partij voor de arbeiders en een zogenaamde partij voor de liberalen en een zogenaamde partij voor de vrijheid. Gaat lekker zo.

Itastijl | 11-03-12 | 13:58

Hoi Bas! Niet alleen links Nederland struikelde over Rutte's SGP-bezoek. Ene A. Nanninga heeft er op een befaamd rechts-populistisch blog zelfs een heel artikel aan gewijd!
Chorizoworstje | 11-03-12 | 12:40
.
Eh shit, ik bedoelde natuurlijk ene J. Quid!

Chorizoworstje | 11-03-12 | 13:35

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:14
Uh, die Superjan, is dat die reclameboy die de ghodtghanselijke dag aan het twitteren is?

Die meehuilt met de lynxen in het bos (zoals daar zijn een Dibi, een Spekman en de SP) zodra het over het PGB, rugzakjes, etc. en Mauro's gaat?

Die niks wil horen over grootschalig misbruik van genoemde voorzieningen?
Die het geen enkel probleem vindt dat deze politici over de rug van kinderen partijpolitiek bedrijven?

Die Superjan?

Yep, daar zou ik ook op gaan stemmen...

La Vie En Rose | 11-03-12 | 13:29

respect voor meisje van de slijterij

kattenfluisteraar | 11-03-12 | 13:22

"langzaam maar zeker"

Even niet opgelet? Sinds Paars-2 schuift de VVD steeds verder naar rechts. De ellende is dat de andere partijen volgen, zodat de VVD, om conservatief te blijven ogen, nog verder naar rechts moet schuiven. Inmiddels is men via reactionair verschoven naar regelrecht atavistisch.

Het oprichten van een liberale partij is vooral een goed idee. Die partij zou ergens ter hoogte van D66 eindigen. Ik zou elke liberaal adviseren dáár op te stemmen.

(En nee, ik stem daar zelf niet op, dit was een geheel belangeloze goede raad.)

Arrabinekoeterine | 11-03-12 | 13:21

@Schoorsteenveger | 11-03-12 | 11:21
+ veel weer. :)

La Vie En Rose | 11-03-12 | 13:08

Op deez zo een prachtige dag des Heeren weder genoten van Opa, uh, Bassie vertelt. (*o*)
Tip voor Bassie: Neem @Schoorsteenveger aan als ghostwriter. Die kan én schrijven én analyseren.

La Vie En Rose | 11-03-12 | 13:06

Meisje van de Slijterij. Wat een stijl! Hier kun je niet omheen met heel je VVD niet, Rutte!

Hoppervee | 11-03-12 | 13:00

TM | 11-03-12 | 12:52 |
Zo consequent liberaal-wereldvreemd dat zelfs (benoemde) burgemeesters zich er over beginnen op te winden:
www.telegraaf.nl/binnenland/11693324/_...

WirMachenMusik | 11-03-12 | 12:58

necrosis | 11-03-12 | 10:25 |
Dat zit er bij die SGP natuurlijk ingebakken, die lui zijn comromisloos omdat hun God ook geen compromissen kent. Ik weet niet wat daar zo prijzenswaardig aan is.

Schoorsteenveger | 11-03-12 | 12:57

TM | 11-03-12 | 12:52 |
Inderdaad, een progressief-liberale partij hangt niet de dhimmie uit, die zet seculiere paaltjes uit voor een steviger seculiere fundering.

Schoorsteenveger | 11-03-12 | 12:55

necrosis | 11-03-12 | 10:25 |

Fleur is *lekker*......

Opbokken | 11-03-12 | 12:52

Er is overigens op dit moment nog maar 1 (progressief) liberale partij in Den Haag, daar kotsen jullie echter op. Die partij heet D66.

Maar dat gaat er hier natuurlijk nooooooooit in.

TM | 11-03-12 | 12:52

"Links"???

Mark Rutte pijpt SGP-jongeren
Johnny Quid


Dan sta ik toch mooi aan de kant van Johnny de linkse gluiperd Quid...

TM | 11-03-12 | 12:48

Voordat iemand denkt dat ik tot de lidwoordengemankeerde minderheid behoor "HET andere uiterste" dus.

WirMachenMusik | 11-03-12 | 12:47

Weet je wat pas stuitend is? Heulen met een vreemde bezetter en als dat ook eens een wezens vreemde fascistische reli politieke ideologie is dan is dat helemaal te gek.

Daar is een leuk onderonsje met de de oer nederlandse SGP niks bij.

solidstate | 11-03-12 | 12:45

De VVD heeft in ieder geval het calvinistische hoofdprincipe van 'als het even kan, zorgen voor je eigen levensonderhoud' gemeenschappelijk met de SGP. Derhalve zullen die twee partijen wat betreft de proportie bijstandtrekkers en zieligheidsindustriewerkers onder het stemvee op elkaar lijken. Waardoor ze in dat opzicht sterk afwijken van bijvoorbeeld SP/PvdA/GL die zich dienaangaande aan de andere uiterste van het spectrum bevinden.

WirMachenMusik | 11-03-12 | 12:43

Ik stem sinds de ondergang van de CD niet meer. Hans Janmaat, deze is voor jou! ♥

Armin Langbaard | 11-03-12 | 12:42

"SGP’ers zijn geen onmensen. Sterker, het zijn beschaafde en vriendelijke lui." Behalve dan al het gaat om de rechten van de vrouw. Die moet thuiszitten en baren. Voor de rest mag ze helemaal niets. 50% van de mensheid is vrouw, Bassie, en om die 50% te verplichten tot thuisblijven en kinderen baren is onmenselijk en onfatsoenlijk.

Flippo | 11-03-12 | 12:42

Hoi Bas! Niet alleen links Nederland struikelde over Rutte's SGP-bezoek. Ene A. Nanninga heeft er op een befaamd rechts-populistisch blog zelfs een heel artikel aan gewijd!

Chorizoworstje | 11-03-12 | 12:40

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 12:31 |
Nou, dat ging dus niet goed, ze was bloednerveus. Terwijl die column zwak en voorspelbaar was, volkomen in lijn met het gedachtengoed van haar dappere beschermende mannetje dat zo veel om haar geeft en nooit zal vinden dat ze het zelf maar moet weten.

Schoorsteenveger | 11-03-12 | 12:37

Keihard volhouden dat de man boven de vrouw staat, dat vergt pas echt een liberale houding ten aanzien van de massa.

Armin Langbaard | 11-03-12 | 12:36

Ow jee, Naeme gaat het hebben over liberalisme, als dat maar goed gaat.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 12:31

Opmerkelijk dat in een premiers positie ideologie op de mestvaalt belandt gelijk Job in het Blijblulse verhaal.
Van zoveel ongeloof zou un mens nog gaan st. stotte. stotteren.
Ideologie lijkt tot de top te likken eenmaal aanbelandt mag het overboord.Politiek is ´n sfeertje, iets voor de simpelen van geest voor hen die nog in goed en kwaad geloven. Mij niet gezien .

Ratzing. | 11-03-12 | 12:31

@prinsclausdetweede | 11-03-12 | 12:26

Wat is er met D66? Heffen ze de partij eindelijk op?

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 12:30

Che_cuevara | 11-03-12 | 12:20
True. Maar aangezien vrind @necrosis zo stellig was in zijn bewering was ik even in de overtuiging dat hij sans problème wat concrete voorbeelden zou kunnen oplepelen.

AshleyJ"Ash"Williams | 11-03-12 | 12:29

@Schoorsteenveger | 11-03-12 | 12:22

Precies, ook knap dat ze die columns helemaal zelf schrijft, andere vrouwen gaan lekker op bed liggen om te rusten zo vlak voor de bevalling, bikkel Tahir gooit er nog ff een knalharde column tegen aan.

Ben benieuwd wie ze vandaag aan gaat pissen, ik heb goede hoop dat ze onze conservatieve protestantse MP op de hak gaat nemen.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 12:28

Rutte kan beter eens gaan regeren ipv voor zich uitschuiven!
Hij doet werkelijk geen ene flikker aan aanpak van de te hoge overheidsuitgaven. Het enige dat hem interesseert is het pluche van zijn kabinetje van minkukels.

jodidor | 11-03-12 | 12:26

D66 jongens, D66!

prinsclausdetweede | 11-03-12 | 12:26

Wat doe je in het parlement als je alleen maar de stekker eruit wil trekken en niet wil meehelpen het land goed te besturen?

Twee Jeetjes | 11-03-12 | 12:26

Ik wil een bekwaam politicus die in de politieke arena voor elkaar krijgt waar de kiezer voor gestemd heeft. Dus 40 jaar gaan voor bestuurlijke vernieuwing maar nooit iets voor elkaar krijgen, wat doe je dan nog in het parlement. Kost ons alleen maar geld.

Twee Jeetjes | 11-03-12 | 12:26

@Willem VanDer Decken | 11-03-12 | 12:12

Het zijn dus liberaal conservatieven, haal dat liberaal maar weg, hun naam zou moeten zijn, CVVV, Conservatieve Vereniging Voor Verbieden.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 12:23

Er is niet iets als één vorm van liberalisme. Er zijn op zijn minst drie sub-stromingen van, waaronder een conservatieve stroom (meer richting het conservatisme, bv. Burke, waar Wilders volgens mij ook nogal fan van is -zie de benadering van Bart-Jan Spruyt voor zijn partij) en een sociaal-liberale stroom (meer overheidsingrijpen in de economie, meer richting wat wij links noemen). De VVD lijkt nu te flirten met deze twee sub-stromingen en is daardoor misschien iets minder 'klassiek liberaal', maar daarmee is ze niet minder liberaal!

M-Bozz | 11-03-12 | 12:23

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 12:21 |
Dappere vrouw, dappere vrouw. Zo zie je er niet veel.

Schoorsteenveger | 11-03-12 | 12:22

Het feit dat aan de ene kant de PVV zo groot is en aan de andere kant de SP, is een teken aan de wand dat de gevestigde partijen VVD, CDA en PvdA dus niet doen wat de kiezer wil.

Twee Jeetjes | 11-03-12 | 12:21

@Schoorsteenveger | 11-03-12 | 12:13

Gezellig, ik was net even aan het lezen over de Edmund Burkestichting, opgericht door haar debiele vriendje en Ruktorkiller Andreas kinneging. Btw, best tricky voor Naema, straks breken haar vliezen.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 12:21

Che_cuevara | 11-03-12 | 12:14 |
Juistem, en de grootste fout is dat hij zijn handelen niet als fout handelen beschouwt.

Schoorsteenveger | 11-03-12 | 12:20

Ik was altijd een zwevende kiezer, maar nu dreig ik neer te storten in een maanlandschap vol met kraters dat de hedendaagse politiek geworden is. Als er nu verkiezingen zouden zijn dan ging ik voor het eerst in mijn leven niet stemmen m. Niet uit protest of desinteresse maar puur uit wanhoop en machteloosheid. Het vertrouwen is weg......

Freaky Bowie | 11-03-12 | 12:14

@Schoorsteenveger | 11-03-12 | 11:53
Dat was zijn eerste fout.
Alle andere volgen hieruit.

Che_cuevara | 11-03-12 | 12:14

Ach, Naema Tahir is weer helemaal uitgerust en gaat ons in Buitenhof een column van Andreas voorlezen over 'liberalisme en geluk'...

Schoorsteenveger | 11-03-12 | 12:13

De VVD zijn een zootje nep-liberalen. Thorbecke zou op ze spugen.

Willem VanDer Decken | 11-03-12 | 12:12

@ Moondance | 11-03-12 | 10:35 | + 9 -
Als je liberalisme snapte was nooit VVD lid geworden, dus zeg maar gauw op dat lidmaatschap.

me,myself and IK | 11-03-12 | 12:08

lanexxx | 11-03-12 | 12:05 |
De VVD is ook pro-Europa. Zoals ik al zei staan D66 en de VVD ongelooflijk veel dichterbij elkaar dan de SGP en de VVD.

Asmodean | 11-03-12 | 12:08

@necrosis | 11-03-12 | 11:57

Doe eens even het meisje van de slijterij steunen en bestel je drank bij haar.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 12:06

Asmodean | 11-03-12 | 12:03 |
Zoals D66 Nederland al in de uitverkoop heeft? het kan ze niet snel genoeg gaan om alles over te hevelen naar Brussel, zitten we daar op te wachten?

lanexxx | 11-03-12 | 12:05

* in verband met de liberale zondagsrust vandaag geen commentaar

(c)ZWITSUL | 11-03-12 | 12:03

lanexxx | 11-03-12 | 11:58 |
Een ramp? Hou toch op zeg. Een partij als D66 staat zo ongelooflijk veel dichterbij de VVD dan een vrijheidshatende partij als de SGP.

Asmodean | 11-03-12 | 12:03

nu even niet | 11-03-12 | 11:24 |
Een mooi betoog.
doskabouter | 11-03-12 | 11:43 |
Rutte moet nu eenmaal shoppen om te voorkomen dat we opgezadeld worden met de linkse partijen wat een ramp voor ons land zal betekenen.

lanexxx | 11-03-12 | 11:58

@mokum4all | 11-03-12 | 11:46
Raad eens waar SGP die beginselen kan stoppen?
Ik vind hun standvastigheid een groot goed, ik zal ze dan ook niet beschuldigen van landverraad.
Maar opmerkingen die een 'ongelovige hond' zoals ik kan raken, kunnen ze beter niet maken.
Ook ik heb rechten in dit godverloren land, en als ik een fanatiek SGP'er kan slopen, dan zal ik het niet nalaten.
*straks naar de slijter gaat omdat hij om praktische redenen op zondag open is*

necrosis | 11-03-12 | 11:57

VVD is het nieuwe CDA: Naar alle kanten toe van kleur kunnen verschieten voor de macht.

je postbode | 11-03-12 | 11:57

"Elk emancipatiestreven dat de van God gegeven roeping en plaats van mannen en vrouwen miskent, is revolutionair en moet krachtig worden bestreden." Dus mocht u een agressief typje tegenkomen vandaag, loop dan hard door, die is alleen aan het bestrijden.

mokum4all | 11-03-12 | 11:56

Rob Hoogland ‏ @RHoogland
Stuitend linksliberaal gepruil nu Rutte vriendelijk tegen gereformeerden heeft gedaan. Maak er moslims van en je hoort ze niet.

Is dat nu de nieuwe godwin?

gnusmas | 11-03-12 | 11:55

@necrosis | 11-03-12 | 11:50

Ik doe mee, lekker ongegeneerd de belastingbetalers verder uitkleden, mogen Harry Mens en zijn oplichtersvrindjes ook mee doen?

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 11:55

Vreemd verwijt Bassie, dit is een coalitieland, alle politieke partijen moeten afspraken met elkaar maken. Anders moet je doen als de SP tot nu toe gedaan heeft en alle verantwoordelijkheid voor regeringsdeelname vermijden. Maarja, dat is natuurlijk ook niet goed. Oftwel, er wordt naar spijkers op laagwater gezocht. Beter gezegd, het is hypocriet gelul in de ruimte.

me,myself and IK | 11-03-12 | 11:53

nu even niet | 11-03-12 | 11:24 |
Hij had gewoon niet moeten besluiten om op visite te gaan.

Schoorsteenveger | 11-03-12 | 11:53

Ach, ik heb ook zowel Wealth of Nations als de Bijbel binnen handbereik op mijn slaapkamer. Van beiden zie ik vooral de buitenkant.

Een echte liberaal ben je van binnen.

MacVulpen | 11-03-12 | 11:53

@mokum4all | 11-03-12 | 11:46

Protestant Mark Rutte zal het daar wel mee eens, helaas kunnen we het hem nu niet vragen, hij moet vandaag zijn wondervriendje aanbidden, de VVD website zal ook wel op zwart staan.

*Niet de moeite doet om te checken*

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 11:52

@N=1 | 11-03-12 | 11:47
Daarom: stem necrosis!
Ik ben geen haar beter maar wel een stuk leuker!

necrosis | 11-03-12 | 11:50

@Einde van de Domheid | 11-03-12 | 11:39

Mmm. Niet vergeten dat ze er een beetje hulp bij heeft gehad van de deskundige Kay van der Linde. De deskundige partijsloper, that is.

ZKH EénOog | 11-03-12 | 11:49

Macht corrumpeert, hoe je het ook verpakt. De VVD doet nu zelf wat ze de PvdA jarenlang verweten heeft: idealen opgeven terwille van het pluche.

N=1 | 11-03-12 | 11:47

Uit artikel 4 van de SGP-beginselen: "Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd."

mokum4all | 11-03-12 | 11:46

Rutte voorziet de val van dit gedoogkabinet en is nu al aan het shoppen bij anderen voor straks.

doskabouter | 11-03-12 | 11:43

necrosis | 11-03-12 | 11:41
:)

AshleyJ"Ash"Williams | 11-03-12 | 11:43

@AshleyJ"Ash"Williams | 11-03-12 | 11:37
Helaas, mijn werkgever doet niets in 'beton'.

necrosis | 11-03-12 | 11:41

Musset | 11-03-12 | 11:37 | + 0 -
HAhahahahahaa, wahahaaahhhaaaa.
Rita kaltgestellt, Taida, Hirshi Ali tot gevangenis Schiphol.
Rita heeft daar niemand voor nodig gehad.

Einde van de Domheid | 11-03-12 | 11:39

(op links dus.)
Kortom, er is plenty ruimte in de politiek.
Waar blijft de jongerenpartij?
Gaan jullie het echt allemaal overlaten aan de fossielen en de gelukzoekers (hoi Geert!)

Einde van de Domheid | 11-03-12 | 11:37

necrosis | 11-03-12 | 11:35
Kan je die zogenaamde extraatjes misschien concretiseren?

AshleyJ"Ash"Williams | 11-03-12 | 11:37

Thorbecke, Cort van der Linden, Oud, Toxopeus, Geertsema Wiegel, Terpstra, Haya van Someren Rietkerk, Voorhoeve, Nijpels, Bolkestein, van Aartsen, Vonhoff, Zalm, Kroes
en tja, nu Rutte.....
Onze nationale gedoogSGPer zal binnenkort wel in de Wachttoren staan. Toch jammer dat Rita Verdonk
destijds werd "kaltgestellt".

Musset | 11-03-12 | 11:37

@lidlbier | 11-03-12 | 11:32

Lijst Superjan of op het meisje van de slijterij, helaas kan dat nu nog niet maar als het kan krijgen ze mijn stem.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 11:36

@lidlbier | 11-03-12 | 11:32

Niet.

ZKH EénOog | 11-03-12 | 11:36

"Bezwaren tegen abortus, euthanasie ... zijn niet liberaal. "
Bescherming van het ongeboren kind en onwilsbekwame volwassenen is zeker wel liberaal. Met alle goddeloze linkschmensen in dit land is het goed dat de GSP een alternatief geluid laat horen.

Kabinet Rutte | 11-03-12 | 11:36

@vetkleppert | 11-03-12 | 11:28
Voor zover ik weet zit peggold vuistdiep in de EU.
Andere landen hebben destijds wat extra'tjes bedongen voordat het verdrag van Lissabon werd getekend, Nederland was weer eens het braafste jongetje van de klas.
*hooivork uit vet halen doet*

necrosis | 11-03-12 | 11:35

Maar er is natuurijk ook ruimte op rechts.
Voor een liberaal sociale partij.
Voor een innovatiepartij.
Voor een partij die stopt met voertuig voor pedo's en drugshandel te zijn en cohesie en solidariteit nastreeft.

Einde van de Domheid | 11-03-12 | 11:35

@nu even niet | 11-03-12 | 11:24

Als ik bij een gelovige thuis ben (dat gebeurt wel eens) dan praat ik over van alles behalve het geloof. Mocht de gelovige behoefte hebben om te bidden, dan hou ik netjes mijn mond dicht. Ik ga echter nimmer en nooit verklaren dat ik (ook) geloof om de simpele reden dat ik niet graag lieg.

Mark had rustig mogen vertellen dat hij over bepaalde zaken vrijwel het zelfde dacht etc. maar om openlijk te verklaren dat hij gelovig is....... Hoe kan iemand die liberaal is in een imaginair wonderwezen geloven? ONVOORSTELBAAR!

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 11:35

Oke geachte reaguurders de vvd valt tegen maar wat stemmen we dan ?

lidlbier | 11-03-12 | 11:32

zijn.

vetkleppert | 11-03-12 | 11:28

@necrosis | 11-03-12 | 11:23
Maar die kwallebal van een Peggold bedient zich wel altijd graag van het argument "niet met oplossingen komen" als de oplossingen niet links of policor genoeg zijn naar zijn zin.

vetkleppert | 11-03-12 | 11:28

Er is ruimte op rechts.
Voor een ondernemerspartij.
Voor een conservatieve partij.
Voor een liberale partij.
Maar doet de VVD het slecht?
In dit soort tijden een lachende (vs tobbende) premier hebben lijkt mij een kapot pluspunt!

Einde van de Domheid | 11-03-12 | 11:26

De SGP en een minister president die bij zijn moeder woont... twee dingen die je onmogelijk serieus kunt nemen

blauweleasebaklul | 11-03-12 | 11:25

@necrosis | 11-03-12 | 11:16

Je doet je best maar, stoei ik ondertussen nog ff tussen de lakens met Lizzy en mevr. NJMIDM.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 11:24

Als ik bij mijn buurvrouw op visite kom, dan vermijd ik onderwerpen die controversieel zijn. Ik ga ook niet lopen zeiken over het belachelijke behang en de immitatie louis quatorze stoeltjes. Ik verdraag de penetrante geur van te eel schoonmaakmiddel. Ik tolereer zelfs dat kutkeffertje op de bank. Ik spreek zo weinig mogelijk tegen, het gaat vanzelf weer over en het doet niet eens pijn. Met domme mensen discussieer je niet en je kunt beter een goede verhoudinge hebben met je buren als een slechte.

M.a.w. Rutten heeft gewoon gelijk. Wat levert het hem op om, op visite op een SGP jongerendag, tegen (letterlijk) heilige huisjes te schoppen. Niets, maar dan ook totaal niets. Wetten en regelgeving worden niet gemaakt op de jongerendag tussen griezelige, geindoctrineerde en in ieder geval geestelijk misbruikte mensen.

Zich afzetten tegen de SGP kan op andere plaatsen zonder de sfeer te vertreiteren voor een groep minder bedeelden. Je afzetten tegen de islam doe je niet in de moskee, je afzetten tegen christeren niet in de kerk, de plek waar gelovigen samen komen, zelfs al is dat de jaarbeurs. Voor even is dat SGP terrein, eerlijk betaald. Kankeren en anderen aanvallen doe je op neutraal terrein of in je eigen huis.

Misschien dat sommige mensen dat ooit zullen leren. Misschien dat het zelfs tot een enkele journalist zaldoordringen.

nu even niet | 11-03-12 | 11:24

@vetkleppert | 11-03-12 | 11:18
Zonder PVV had Pechtold/ D'66 geeneens bestaansrecht.
Ze kunnen alleen maar zeiken over andermans tekortkomingen, zelf hebben ze geen enkel plan.
En dat wil de bv NL. gaan besturen
Niet als het aan mij ligt!

necrosis | 11-03-12 | 11:23

@Polletje Piekhaar | 11-03-12 | 11:20

Zeg dat nou niet zo hard, anders ziet @Rob van Roos je met een puntmuts op reaguren...

ZKH EénOog | 11-03-12 | 11:22

@reoN | 11-03-12 | 11:11

Een heel goed stuk van Petra de Boevere, met uw permissie link ik hem nogmaals.

Zie hier een open brief aan Mark Rutte, volledig mee eens.

www.meisjevandeslijterij.nl/2012/03/op...

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 11:22

Polletje Piekhaar | 11-03-12 | 11:20
De laatste Fatwa van Dibi hoort daar niet bij, toch?

AshleyJ"Ash"Williams | 11-03-12 | 11:22

Het liberalisme van de VVD is geen liberalisme en is dat ook nooit geweest. In de kern is de VVD bang van een samenleving die werkelijk zou aansturen op individualisme en individuele vrijheid. Het individualisme van de VVD is een selectief individualisme, een persoonlijke vrijheid die enkel geldt en mag gelden voor de geprivilegieerden, de bovenklasse, de uitverkorenen. De liberalen van de VVD vooronderstellen een slavenstand, een arbeidersklasse, een onderklasse die zonder morren het vuile werk doet en de voortuintjes en achtertuintjes van de riante woningen schoon houdt en de stoepen veegt, opdat de idylle van een vrije wereld met nette, beschaafde, vrije en blije mensen in stand blijft.
Het humanisme een een slap aftreksel van het oorspronkelijke Verlichtingsideaal, en het liberalisme is een verbastering van het humanisme, vals en verlogen, is opgepoetst kapitalisme.
Rutte laat zien dat hij het zelfs niet meer nodig vindt om de schijn op te houden dat het om méér zou gaan, laat zien dat zijn liberalisme is uitgekleed tot bijna stuitend opportunisme. Hij zou moeten vloeken in de kerk, hard vloeken, maar dat is de VVD al lang verleerd.
Nee, de Verlichting was een goede start, maar we zijn aardig in crisis nu. Geen partij die de uitgangspunten nog serieus neemt, het komt neer op individuën, op enkelingen.
Hier, anderhalf uur discussie over het kernprobleem, de bittere noodzaak van een goed gewortelde seculiere staat.
www.youtube.com/watch?v=iHVW2eM1qSo

Schoorsteenveger | 11-03-12 | 11:21

@ZKH EénOog | 11-03-12 | 11:07
De islam is principieel onverenigbaar met democratie. En evenmin met de Trias Politica. Of de seculiere staat.Lezing van de Quoran en de Hadith geeft alle antwoorden op alle vragen en anders hebben we de Islam Geleerden nog voor de juiste interpretatie.
En hun uitspraken (Fatwa's) zijn bindend.

Polletje Piekhaar | 11-03-12 | 11:20

Tja, als je altijd wilt klagen, alles gratis wil, niets wil delen, samenwerking veracht, je vooral laven aan iedere vorm van genot, tja, dan doet de VVD het inderdaad niet goed.

Einde van de Domheid | 11-03-12 | 11:20

@Polletje Piekhaar | 11-03-12 | 11:14
Als de gekozen burgemeester weer op de agenda komt, kan die incapabele Aleid zijn spullen vast inpakken.
Ik ben zelfs bereid om de verhuisdozen te betalen van de meest incapabele burgemeester ooit.
Zelfs Job deed het (ietsje) beter in 020....

necrosis | 11-03-12 | 11:19

D'66 heeft volgens mij maar twee standpunten:
Alles wat Wilders zegt niet. En pro-Europa.

vetkleppert | 11-03-12 | 11:18

lekkurlinx | 11-03-12 | 11:12
I know, de strekking ging even over de mogelijkheden in de eerste en tweede kamer. En waarom dit nog geen vervolg heeft gekregen? Weet jij het?

AshleyJ"Ash"Williams | 11-03-12 | 11:17

De VVD valt zo hard door de mand dat het nog maar een kwestie van tijd is dat de peilingen deze onvrede ook gaan weergeven.

domheid regeert | 11-03-12 | 11:16

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 11:09
Mijn inkomsten in ieder geval niet, ik loop me wezenloos om aan de vraag van fietsen en blikken soep te voldoen!
*tijdens pauze gloednieuwe Mercedes zelf samen gaat stellen*

necrosis | 11-03-12 | 11:16

@ Rob van Roos | 11-03-12 | 10:39
"Lutser" reaguren. IJzersterk argument. Daar heb ik niet van terug.
Ik peer 'm nu overigens. Moet werken aan de voorraad fakkels en puntmutsen.

Fijnstoffer | 11-03-12 | 11:16

Pollie gelooft dat het vlees beter is dan de benen, maar daar houdt het wel mee op.
Dat Rutte meent Realpolitik te moeten bedrijven is tot daar aan toe, maar ik vond hem op dat SGP congres toch iets te enthousiast.
En verder vind ik dat Kereltje Peggold nu eindelijk de kroonjuwelen van D66 eens uit de kast moet halen en flink afstoffen, zoals daar zijn : gekozen burgemeester/ minister president (maar dan wel rechtstreeks)bindend referendum etc.
Maar dat zal wel een vrome wens blijven. Want het pluche is veel belangrijker, net zoals dat leuke baantje bij de Eussr.

Polletje Piekhaar | 11-03-12 | 11:14

@necrosis | 11-03-12 | 11:06

Je naald loopt vast.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 11:09

@vetkleppert | 11-03-12 | 10:57

En zo is het maar net. Het wordt constant islamofobie of relifobie genoemd, maar het is (los van het feit dat een irreële angst voor de islam niet mogelijk is) niets meer dan een algemene reli-aversie.

En zolang de gelovige zijn reli achter zijn kiezen houdt, hoef jij je aversie niet te uiten, en kan je, zoals je zegt, toch nog heel prettig met zo iemand omgaan.

Alleen dat snapt zwart-wit kijker @Rob van Roos toch niet: die ziet ons meteen in lakens met puntmutsen lopen, als we ergens een aversie voor hebben. Het zit daarboven bij meneer Rob niet helemaal snor, vermoed ik.

ZKH EénOog | 11-03-12 | 11:07

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 11:01
Neem een ander in de mali......

necrosis | 11-03-12 | 11:06

Van mij mogen er nieuwe verkiezingen komen! De laatste keer heb ik op de VVD gestemd, rechts van het midden spreekt mij wel aan. Voorheen stemde ik op D66, helaas heeft deze partij zichzelf door haar eigen democratische beperkingen geëlimineerd! In de VVD ben ik diep teleurgesteld en ik overweeg bij de volgende verkiezing toch maar weer D66 te stemmen!

Treffend artikel en scherp geschreven, de teloorgang van de VVD!

Verbale diarree | 11-03-12 | 11:06

Beste Bas, je begrijpt het verkeerd. Niet het liberalisme kent vele stromingen die je allemaal in de VVD terugvindt, maar de VVD kent vele stromingen zoals liberaal, conservatief, etcetera. Dat verklaart dit hele issue, aangezien de VVD nu een periode doormaakt dat het meer richting haar conservatieve achterban beweegt.

EJB86 | 11-03-12 | 11:06

@necrosis | 11-03-12 | 10:59

Wat is dat voor een enge muzak? Lijkt wel religieus.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 11:04

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:59
Neem een ander in de mali....

necrosis | 11-03-12 | 11:04

@Che_cuevara | 11-03-12 | 10:57

Dat Marrukie liegt geloof ik zonder meer, wat dat betreft geloof ik dus ook.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 11:02

@necrosis | 11-03-12 | 10:55

Je wist nog niet dat het twins zijn?

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 11:01

Wel knap van Paternotte om met 1 citaat van Hoogland de strekking van zijn eigen topic om zeep te helpen.

Strangetown | 11-03-12 | 11:01

@necrosis | 11-03-12 | 10:52

Dus eerst laat je de klanten verongelukken om ze vervolgens te vergiftigen, fijne winkelier ben jij.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 11:00

Grappig dat er toch nog VVD fanboys zijn die dit proberen goed te praten. De VVD is de SGP-light voor villa bewoners, zo conservatief als het maar kan en tegen de persoonlijke vrijheid van het individu. Met ranzige Rutte terug naar de 1950!

steven18133250 | 11-03-12 | 10:59

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:55
Ik weet niet of ik er verstandig aan doe maar hier is wat anti-religie propaganda:
www.youtube.com/watch?v=t8roxM1k02g

necrosis | 11-03-12 | 10:59

@Che_cuevara | 11-03-12 | 10:51

Yup, Lizzy is een lekker ding, snap niet dat necro er geen werk van maakt.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:59

@Rob van Roos | 11-03-12 | 10:44 |
Je hebt het weer niet goed gelezen, wat? De islam heeft niet altijd een democratische politieke partij omdat de islam niet bijzonder in democratie gelooft.
Het verkrijgen van macht en het uitoefenen van brute macht is binnen de islam meer "hot" dan het gedoe in stemhokjes. Maar als je dat niet zien wilt (en dat wil je niet) dan houdt het op.

Jan Passant mk2 | 11-03-12 | 10:58

@Rob van Roos | 11-03-12 | 10:48
Je slaat versleten oudlinkse Joop-taal uit.
Ik kan walgen van iemands geloof, maar toch heel prettig met hem omgaan zolang hij mij daar niet mee lastig valt.

vetkleppert | 11-03-12 | 10:57

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:55
Of hij liegt.
Ik geloof ook, kan ik makkelijk zeggen.
Ik geloof alleen niet in sprookjesfiguren.
Maar ik geloof in mijn vrouw, in het leven, en ik geloof ook dat ik ooit eens dood ga.

Dus ik geloof.

Che_cuevara | 11-03-12 | 10:57

@Che_cuevara | 11-03-12 | 10:43

Ik snap niet waarom hij zo nodig moest verklaren gelovig te zijn, je stemt op de VVD omdat je niks met die christioten te maken wilt hebben, blijkt opeens de voorman van de VVD ook in fantoomwezens te geloven.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:55

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:49
Dat is Lizzy niet, dat is mevr. njmidm, die foto heb ik zelf gemaakt.
*jawel..... gnehehehehehe*

necrosis | 11-03-12 | 10:55

@Rob van Roos | 11-03-12 | 10:44

Nee, in de tweede kamer NÒG niet. Maar gezien het feit dat bepaalde deelraadsfracties van bijvoorbeeld de PvdA al volledig uit islamitische lieden bestaat, die hun stemmen gewonnnen hebben middels campagnes in het Arabisch of Turks (want het begint met taal...), is het een kwestie van tijd, voordat dit ook op landelijk niveau gebeurt. Is geen angst, is een logisch gevolg, en de linkse rakkers, de reli-haters van weleer notabene, hebben het niet eens door, dat hun eigen partijen worden uitgehold door de culturele religieuze verrijkers waar ze zo mee dwepen.

Daarnaast hebben we al een islamitische minister gehad, en hebben we een islamitische burgemeester. Beiden zijn niet eens op dit continent geboren, maar dat terzijde.

ZKH EénOog | 11-03-12 | 10:54

@Rob van Roos | 11-03-12 | 10:48 |

Doe dat dan zelf ook niet als je weer eens zit af te geven op een zekere partijaanhang. 2FaceMoFo!

Parel van het Zuiden | 11-03-12 | 10:52

@Che_cuevara | 11-03-12 | 10:42

Waardoor de rechtspraak het drukker krijgt met strafzaken die de staat alleen maar geld kosten, nog afgezien van de kosten van de pliesie etc.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:52

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:42
Ik open binnenkort een toko met tweedehands fietsen die gerestaureerd zijn in Afrika en hier te koop voor een fractie van de nieuwprijs.
Ik heb dus helegaar geen tijd om te stoeien met Lizzy of mevr. NJMIDM.
Bovendien krijgt elke koper 3 blikken soep van een bekende soepblikkenboer gratis bij aanschaf!
*Gnehehehehehe*

necrosis | 11-03-12 | 10:52

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:49
Is dat Lizzy?
Leuk.

Che_cuevara | 11-03-12 | 10:51

Che_cuevara | 11-03-12 | 10:48
Ja joh, infiltratie!

Rob van Roos | 11-03-12 | 10:49

Het is Ergernis. Walging. Allergie.
vetkleppert | 11-03-12 | 10:46

Dat mag u vinden. Maar behandel mensen daarom niet als tweederangsburgers.

Rob van Roos | 11-03-12 | 10:48

@Rob van Roos | 11-03-12 | 10:44
Ja, die is daar wel degelijk vertegenwoordigd.
Niet als partij maar wel geïnfiltreerd in diverse partijen.

Che_cuevara | 11-03-12 | 10:48

Rob van Roos | 11-03-12 | 10:44
Alweer een tijdje terug, hoe zou 't ze inmiddels vergaan? Het blijft angstvallig stil, raar?

www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/article...

AshleyJ"Ash"Williams | 11-03-12 | 10:47

@Moondance | 11-03-12 | 10:35

Toe maar, ook nog lid van de club met een gelovige leider, pardon, lijder.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:46

@vetkleppert | 11-03-12 | 10:34

Dat is nou het probleem van hun geloven: hun godje heeft het pas naar de zin, als het maximaal aantal gelovigen is bereikt. Dat wil zeggen: IEDEREEN.

En dáárom proberen ze ons niet alleen aan de voordeur hun onzin op te dringen, maar ook via de politiek door onze strot te duwen.

ZKH EénOog | 11-03-12 | 10:46

@Jan Passant mk2 | 11-03-12 | 10:41
Ik merk er nog niets van, maar de opperhaatbaard uit de raad van Hoeders van Iran heeft meer stemmen gekregen dan achmedinejad (of zoiets).
Ik ben benieuwd waar die Khamanei mee komt, straks gaat het hier (in NL) nog varkens regenen....
*BBQ 24 uur per dag laat roken*

necrosis | 11-03-12 | 10:46

@Rob van Roos | 11-03-12 | 10:44
Wat nou angst. Afgezaagd islamofiel argument. Het is geen fobie. Het is Ergernis. Walging. Allergie.

vetkleppert | 11-03-12 | 10:46

.... mocht deze situatie zich met moslims voordoen .....
Rob van Roos | 11-03-12 | 10:31 | + -2 -

Heb jij de laatste 30 jaar onder een steen gewoond?

Cuyahoga | 11-03-12 | 10:46

@vetkleppert | 11-03-12 | 10:34

Mijn idee, helaas denken die relioten er anders over en beknotten ze uw en mijn vrijheid met hun imaginaire vriendje. U weet overigens dat religie een hersenziekte is?

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:45

Maar is Rutte zelf nou ook aan de Jezus?

vetkleppert | 11-03-12 | 10:44

ZKH EénOog | 11-03-12 | 10:41
Jan Passant mk2 | 11-03-12 | 10:41

Is de islam dan als religieuze politieke partij vertegenwoordigd in de 1e of 2e kamer?
Angsthazen.

Rob van Roos | 11-03-12 | 10:44

Overigens grappig, en tekenend, van Bassiehof dat het woord 'vrouwen' nergens is genoemd. Zelfs in het lijstje standpunten van de SGP komt het voor (abortus, euthanasie, smalende godslastering worden wel genoemd). Alsof we allemaal zijn vergeten dat die oh zo vriendelijke heren van de SGP van iedere vrouw een derderangs burger willen maken.

Moondance | 11-03-12 | 10:44

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:41
Dat is dan de keerzijde van de medaille.
Dacht hij wat refo's te winnen voor zijn zaak, verliest hij zowat heel "liberaal" Nederland.
Slim is anders.

Che_cuevara | 11-03-12 | 10:43

Jan Passant mk2 | 11-03-12 | 10:41 |

In NL het gristelijke geloof, blijkens de buigingen van Rutte namens de VVD.

Strangetown | 11-03-12 | 10:43

@zeg maar jansen | 11-03-12 | 10:31

In de kerk toch wel?

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:43

Wat kunnen die socialisten toch zeuren, als het om moslims gaat is niets te erg maar gaat het om roomblanke sgp-ers reageren ze ineens erg intolerant en hatelijk.

Onderbuik | 11-03-12 | 10:43

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:39
Je recht halen kun je natuurlijk ook zonder rechtspraak.
En als het zo verder gaat in Nederland zal dat meer en meer gaan gebeuren ook.

Che_cuevara | 11-03-12 | 10:42

@necrosis | 11-03-12 | 10:31

Mevr. NJMIDM ligt net ff met Lizzy te vozen, heeft nu dus geen tijd voor je.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:42

De vergelijking tussen de innige liefde van de PvdA en de islam enerzijds, en het geflirt van de VVD en de Chrislam anderzijds vind ik wel interessant.

Beide partijen voelen dus de behoefte om te symphatiseren met middeleeuwse gedachtengoeden over homo's en vrouwonderdrukking.
Qua wereldheerschappij is er wel een verschil, ik zie die incestkoppen nog niet zo snel met een vliegtuig in een flat vliegen.
Ook hoor je nooit verhalen over hun onopgevoede kroost in Werkendam en Urk die voor een paar honderd euro gewapende overvallen plegen omdat ze de nieuwste Blackberry moeten hebben.

Maar anyway, het blijven godsdienstmongolen en die zou je als verstandig mens niet serieus moeten nemen, zéker niet als je MP bent.

Cuyahoga | 11-03-12 | 10:42

@Rob van Roos | 11-03-12 | 10:31
De islam heeft meestal geen politieke partij omdat de islam-zelf politiek IS. Democratie echter, is niet het hoofdmiddel in het arsenaal van middelen om islamitische doelen te bereiken. Dat zou je kunnen zien (als je dat wilde zien!) in landen waar de islam een macht is waar niemand omheen kan. Niemand.

Jan Passant mk2 | 11-03-12 | 10:41

@Che_cuevara | 11-03-12 | 10:31

En steeg daardoor enorm op mijn minkuddo lijst, dat hij ook nog verklaarde gelovig te zijn doet hem helemaal stijgen in mijn minachtingslijst.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:41

@Rob van Roos | 11-03-12 | 10:31

Moslims hebben ook geen politieke partij nodig, die infiltreren de linkse partijen wel, om deze vervolgens langzaam steeds verder over te nemen.

ZKH EénOog | 11-03-12 | 10:41

Rob van Roos | 11-03-12 | 10:31
Ja precies, vuige racisten ... wat zeg ik, fascisten dat zijn het!!11

Hoor ik daar nou een trein komen?

AshleyJ"Ash"Williams | 11-03-12 | 10:40

@exkoppijn | 11-03-12 | 10:34
Wil je mijn zorgvuldig gekozen 'nick' niet verwarren met mensen die seks met dode mensen bedrijven?
Dat laatste vind ik nogal stuitend!
Dank.

necrosis | 11-03-12 | 10:39

@Fijnstoffer | 11-03-12 | 10:32

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de burger zijn recht gaat halen, daar is de rechtspraak niet voor bedoeld.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:39

Fijnstoffer | 11-03-12 | 10:36
Goh, wat ben jij origineel zeg. Lutser.

Rob van Roos | 11-03-12 | 10:39

Maar eigenlijk is het probleem dus dat er nog veel te veel linkse losers zijn. Anders had je die grrristenen gewoon kunnen negeren.

vetkleppert | 11-03-12 | 10:38

Weer een partijcongres, weer een woordenbrij, weer geen echt punt gemaakt. Misschien kun je beter optiefen naar RTL Boulevard, Bas!

Parel van het Zuiden | 11-03-12 | 10:38

Jan Passant mk2 | 11-03-12 | 10:34 |
Veel gehoorde gangtaal is relidioten, maar dat is de strekking niet van de man van de straat met zijn betoog.

Strangetown | 11-03-12 | 10:38

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:27
Fleur is lievvv voor ouderen en ziet er goed uit!
Kom maar op met je Lizzy-in-rokje pica's
*tong uitsteken doet*

necrosis | 11-03-12 | 10:37

@Rob van Roos | 11-03-12 | 10:31
De moslims hebben de PvdA. Ze zouden wel gek zijn als ze dat islamiserende vehikel zouden verlaten.

Fijnstoffer | 11-03-12 | 10:36

Dat Rutte zijn Kabinet in stand moet zien te houden snapt iedereen, zeker ook iemand zoals ik die die Kabinet, voor gebrek aan een realistisch alternatief, steunt. En hoewel mijn liberale hart bloed over het hasj- en khatverbod, of de wietpas, of de koopzondagenkwestie, kan met ultieme tegenzin accepteren. Maar om uit de mond van een VVD-leider te horen dat de SGP en de VVD het vaak eens zijn, nou ja, dat is een moment waardoor mijn bloed begint te koken. Praktische politiek prima, maar rapprochement met de poldertaliban, nimmer. Heb gisteren echt overwogen om mijn lidmaatschap van de VVD op zeggen na 9 jaar. Wellicht dat het nog wel zal gebeuren zo lang Rutte in charge is.

Moondance | 11-03-12 | 10:35

@necrosis | 11-03-12 | 10:25
Liefhebber van een politieke dood. Mss is necrofiel een passender naam ?

exkoppijn | 11-03-12 | 10:34

@necrosis | 11-03-12 | 10:25 | + -1 -
Een minnetje?
Als de drukkerT uit Grefo land komt is dat hard bewijs dat ze op zondag de pc aanhebben!
Joris, zeg er wat van!

necrosis | 11-03-12 | 10:34

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:29
Maar het is toch verbijsterend hoe gelovigen hun flauwekul via de politiek aan anderen proberen op te dringen, terwijl ze zich er ook op zouden kunnen concentreren zelf hun godje het maximaal naar de zin te maken.
Sluit je zondag lekker op in je huis en in je kerk. Doe lekker geen boodschappen. Leef een vreugdeloos leven als je daar gelukkig van wordt. Maar vergal een van de twee vrije dagen van de rest van Nederland niet met jouw klotegeloof.

vetkleppert | 11-03-12 | 10:34

Bestaat er een woord voor het hebben van een ongefundeerde haat en afkeer tegen een inheemse vorm van geloof?
Ik denk het niet, het zijn meestal de linkse mensen zelf die woorden verzinnen als "islamofobie".

Jan Passant mk2 | 11-03-12 | 10:34

Rob Hoogland “Stuitend linksliberaal gepruil nu Rutte vriendelijk tegen gereformeerden heeft gedaan. Maak er moslims van en je hoort ze niet.” "
Waar zijn de linksfascisten nou? Hallootjes, Houtbeen? Reactie graag.

Mijnbescheidenmening | 11-03-12 | 10:33

Arend Jan Boekestijn zei het al in 2008: Rutte is man zonder ideeën. En dat vond hij toen "schokkend".
Dat is inderdaad Rutte in een notendop.

leo de pejo | 11-03-12 | 10:32

Verhogen van het griffierecht, ook zo'n waanzinnig liberaal plan.
nl.wikipedia.org/wiki/Griffierecht
De VVD is al lang en steeds verder van het padje af.

Fijnstoffer | 11-03-12 | 10:32

Nou ja, vandaag zou Rutte niet welkom zijn geweest.

Dat dan weer niet.

zeg maar jansen | 11-03-12 | 10:31

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:27
Ik heb geen idee hoe Lizzy eruit ziet, ze woont toch bij jou?
*mevr. njmidm inseinen doet dat manlief vreemd gaat*
Enne.....*grinnik ende grijns*

necrosis | 11-03-12 | 10:31

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:13
Rutte durfde het.

Che_cuevara | 11-03-12 | 10:31

“Stuitend linksliberaal gepruil nu Rutte vriendelijk tegen gereformeerden heeft gedaan. Maak er moslims van en je hoort ze niet.”
Terecht? Laat me niet lachen Bas. Appels met peren.

Ten eerste hebben de moslims geen politieke partij en ten tweede mocht deze situatie zich met moslims voordoen dan staat rechts bliksemsnel met fakkels, hooivorken en puntmutsen klaar. Met Burema voorop.

Rob van Roos | 11-03-12 | 10:31

Non discussie.
Het alternatief is links aan de macht met hun nivelleringen, subsidies, uitkeringen, machtsmisbruik en massa-immigratie.

de Bree | 11-03-12 | 10:30

@vetkleppert | 11-03-12 | 10:26

U wilt een antwoord, u krijgt een antwoord, komt ie......
*trommelgeroffel*

NOOIT, tenminste, niet meer in u en mijn leven.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:29

@neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:20
Da's mooi, ik heb namelijk honger!

necrosis | 11-03-12 | 10:28

@necrosis | 11-03-12 | 10:25

Is dat omdat Fleur zoveel op Lizzy lijkt of omdat je eens bent met haar politieke standpunten?

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:27

Wanneer krijgen we eindelijk eens een echte scheiding van kerk en staat?
Wanneer worden relioten eens ongeschikt bevonden voor politiek, doodeenvoudig omdat mensen zonder religieuze handicap totaal geen boodschap hebben aan de wensjes van andermans onzichtbare vriendjes?
En wanneer gaat de politiek eindelijk eens nuttige dingen mogelijk maken in plaats van dingen verbieden waar niemand last van heeft?

vetkleppert | 11-03-12 | 10:26

Je kan over Bas van der Vlies schrijven wat je wilt!
Hij is een bekrompen grefo, maar wanneer hij nee zegt, BLIJFT het nee.
En bij zijn opvolger van der Staaij is het niet anders.
Wat dat betreft is SGP de enige partij die nooit van zijn eigen voetstuk is gevallen, daar kan de rest een dikke punt aan zuigen.....
Overigens stem ik op Fleur Agema!

necrosis | 11-03-12 | 10:25

Nooit vertrouwen gehad in dat zogenaamde liberale gedachtegoed.

Speldenprik | 11-03-12 | 10:25

@JP Balkenbrij | 11-03-12 | 10:20

Tegemoet komen is iets anders dan (moeten) verklaren dat je ook gelovig bent.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:25

Huggen met een clubje dat de eigen obsessies aan het hele land wil opleggen. Dat een acceptabel effect van de democratie noemen, is een gotspe.

mokum4all | 11-03-12 | 10:24

@JP Balkenbrij | 11-03-12 | 10:20

Allemaal kleine partijen die een pot nat zijn, dat dan weer wel...

ZKH EénOog | 11-03-12 | 10:22

Tijdens dit bezoek van Rutte aan dit congres had ik toch sterk een "bukt u even"-gevoel.... Typisch volk, ook: zelden zoveel pukkels en andere onfrisse zaken gezien.... iuew!

Geil Kippetje | 11-03-12 | 10:22

Behalve gans links Nederland zal ook een fors gedeelte van rechts Nederland gisteren FOEI hebben geroepen (maar dan in stilte).

Strangetown | 11-03-12 | 10:21

Rutte wordt steeds een meer misselijk makend figuur! Hij is in staat alles te verloochenen voor het pluche! Toen hij net begon (hij heeft zeker niet mijn politieke voorkeur) gaf ik hem het voordeel van de twijfel. Nu amper 18 maanden later vind ik hem de huichelachtigste m.p., die we sinds WO2 is geweest en dat heeft niets met links te maken! Wat mij betreft valt het huidige kabinet gisteren!

Gerard7441 | 11-03-12 | 10:21

Nooit iets kwaads over Job gehoord, tijdens zijn zieltjes winnende Moskee reizen door Amsterdam. Wel leuk om te zien hoe de ontgoochelden zinloos blijven tegenspartelen.

rechtvaardigerechter | 11-03-12 | 10:21

NL is politiek volledig versplinterd in allemaal kleine partijen. Als ze elkaar niet tegemoet komen, zou dit land onbestuurbaar zijn.

JP Balkenbrij | 11-03-12 | 10:20

De minkuddo mafia is er vroeg bij vandaag.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:20

@ZKH EénOog | 11-03-12 | 10:16

En nu blijkt ook nog eens dat onze minister president gelooft in fantoomwezens. Stem je VVD krijg je er gratis een sprookjesboek bij, Marrukie kan blijkbaar ook niet functioneren zonder geloof.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:19

superjan | 11-03-12 | 10:13
Ik doe wel mee met oprichten :)

playboii | 11-03-12 | 10:18

@Tommygunner | 11-03-12 | 10:15

Hoppa, 4 plusjes van mij, lijst Superjan gaat heel groot worden.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:17

VVD, voor al uw verboden en vrijheidsbeperkingen...

Ach, wat verwacht je anders? de VVD is van eenzelfde oude politiek als de PvdA en het CDA. Net zo goed allemaal regenten. Wie ooit dacht met om het even welke partij dan ook beter af te zullen zijn, is gewoon dom naïef.

ZKH EénOog | 11-03-12 | 10:16

Ik heb m'n punt gemaakt zie ik. Niet eens 4x op verzenden gedrukt...

Tommygunner | 11-03-12 | 10:16

@Tommygunner | 11-03-12 | 10:14

Laat dat "lijken" maar weg, de individuele vrijheid van de burger wordt nog meer verkwanselt door die *proest* vrijheidsstrijders.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:16

-weggejorist-

Tommygunner | 11-03-12 | 10:15

-weggejorist-

Tommygunner | 11-03-12 | 10:15

-weggejorist-

Tommygunner | 11-03-12 | 10:15

@superjan | 11-03-12 | 10:13
Koppel Lijst Superjan anders eens ongegeneerd aan Powned en Geenstijl, zoals de VARA dat met PvdA doet. Kan nog eens heel groot worden.

Tommygunner | 11-03-12 | 10:15

@superjan | 11-03-12 | 10:13

Richt jij maar een partij op, ik stem op je.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:14

Goed te weten: Alle partijen met 'vrijheid' in de naam lijken hier juist tegen te zijn. Alle partijen die dit niet hebben trouwens ook...

Tommygunner | 11-03-12 | 10:14

Liberalisme, de VVD en de SGP in 1 zin, je moet maar durven.

neemjemoederindemali | 11-03-12 | 10:13

Het wordt tijd dat iemand een alternatief voor deze ex liberale partij bedenkt. En een nieuw programma schrijft.

superjan | 11-03-12 | 10:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken