
Vandaag beginnen de *kuch* moeizame onderhandelingen om
16 miljard weg te schrapen. De MinPres, die Paapse Paling en Gedoogmans hebben drie weekjes Catshuis geboekt. (Op uw kosten, bonnetjes binnenkort bij RTL.) Oké. Stijlloze oplossing. Ons gisteravond graties aangereikt door een gepensioneerde professor macro-economie die bijklust als taxichauffeur in een BMW 750i V12 te 010. Kom er maar in, ouwe. "Stekker uit MediaPark, Wachtgeld, Ontwikkelings Samenwerking en Radboud Universiteit. Bijstandsstop voor beroepswerkelozen. We duwen die tsunami aan blokhoofden weer terug de oostgrens over en we schoppen 300.000 van onze eigen Nederlandse werklozen subiet de kassen, de fabriekshallen en de weilanden in. Jongens het leger in voor appeltjesgroene interventies in zandbaklanden. Meisjes aan de slag in de zorg om de mestoverschotten van de bejaardenberg op te ruimen. Natuur en milieu eerlijk verdelen onder Volkshuisvesting, Landbouw en Verkeer/Waterstaat als je er niet op kunt rijden of van kunt vreten plempen we er huizen op. Klaar ben je. Appeltje. Eitje. De mensen hebben weer werk. Geven weer geld uit. Economie doet vuistpomp. AEX naar de 400. Crescendo. Moet daar nou weken over onderhandeld worden?"
LiveStream: Om 10:00 uur geeft het Catshuis Trio een
persconferentie en gaan ze vertellen hoe ze uw spaarcenten gaan opeisen.
Reaguursels
InloggenPieter Lakeman heeft voorgedaan hoe je de banken=establishment=regering=Europa op de knieën krijgt.
Zo simpel.
-weggejorist-
Immigratie kost +- 6 miljard per jaar.
Dan hoeven we nog 10 miljard te bezuinigen.
Ik hoor dit gelul al sinds mijn geboorte.
Broekriem aanhalen, bezuinigen, inkrimpen, enz.
Ondertussen werkt iedereen zich de tyfus, met behulp van intelligente en efficiënte machines, en Nóg, en nóg gaat het niet goed met Nederland.
En hebben wij een enorme staatsschuld.
Oorzaken: het aardgas is veel te goedkoop verkwanseld.
-één werkende moet minstens 3 man onderhouden (via lasten)
-banken romen d.m.v. rente moeiteloos de schulden van iedereen af (hypotheek/staatsschuld )
-i.p.v. technologische vernieuwing (electrificatie vervoer/ zonnepanelen/robotisering) importeert Nederland goedkope slaven uit Oost-Europa
-hopeloos veel geld verdwijnt in de gezondheidszorg, om ouden van dagen nog op de been te houden. Investering veel:rendement nul (o.k. dit klinkt wat cru, maar in de natuur worden oude dieren ook niet in de watten gelegd door de rest van de groep, als hiermee hun eigen voortbestaan in gevaar komt)
-Toelaten van vreemde parasiterende stammen in het eigen territorium, die vervolgens voor veel onrust en conflicten zorgen, terwijl de loyaliteit bij de eigen groep blijft natuurlijk.
Kijk gewoon eens naar de natuur, hoe die het al miljoenen jaren geregeld heeft.
@ marxistje | 05-03-12 | 14:10 |
Joh, ga toch snel naar China! Het probleem is niet wat de banken deden of niet deden maar wat de overheid deed. Hierdoor voelden de banken wel de lusten van de vrije markt maar niet de lasten. Er zijn dus maar 2 opties:
1. Banken opkopen waardoor ze weer in handen van de overheid komen.
2. Banken loslaten maar dan ook compleet. Het risico ligt dan bij spaarders, investeerders en de banken zelf, en aan de hand van risico word de rente bepaald.
Oh ja, en wie nog mekkert over villabelasting moet hier eens kijken:
nl.wikipedia.org/wiki/Eigenwoningforfa...
Boven 1 miljoen bedraagt het huurwaardeforfait 1,3%, dus als de rijke heren 4% rente betalen is 1/3e deel sowieso al niet aftrekbaar. Als ze over de rest 52% belasting besparen trekken ze de rente dus effectief af tegen 35%. Me dunkt dat hier al sprake is van een aardige aftopping.
@Hölzenbein | 05-03-12 | 13:40 Dat zijn ze ook, ze zullen hat vast niet kunnen tegenhouden dat de BTW, het huurwaardeforfait en de eigen bijdrage in de zorg verhoogd gaan worden. Ik maak me echter geen illusies dat een andere regering tot echte bezuinigingen zou zijn gekomen. Lastenverzwaringen hebben niet echt een politieke kleur, vermindering van de collectieve lasten is nog nooit een kabinet gelukt.
En de banken komen weer weg met hun 'heist'. Haal die miljarden daar eens terug, dus, weg met abn, bankentax, da's al miljoenmiljardmiljard.
Daarnaast, kappen met JSF, HRE voor villabewoners, extra belastingschijf. Van het geld dat overblijft alle bleke bijstanders een weekje naar de zon.
StevedoesJobs | 05-03-12
Niet echt, E32 en E38 750 modellen hadden de V12. Die taxiboer heeft hem overigens net te koop gezet in het kader van zn eigen bezuinigingen www.autotrader.nl/auto/bmw/rotterdam/4...
Hoe lang houden we het in Nederland nog vol te zeggen dat de PVV een gedoogpartij is en niet mee aan het regeren is?
Man man man.
Is het niet zo dat Otto Wilders en Helga Agema zeker voor een derde verantwoordelijk zijn voor hoeveel ribben ze ons Nederlanders binnenkort uit gaan trekken?
KRO-directeur Koen Becking: "We hebben duidelijke afspraken gemaakt met de minister over een historische hervorming van de publieke omroep. Zij heeft zich daar steeds sterk voor gemaakt en het zou zonde zijn als door bezuiniging de hervorming stopt. Nog meer snijden betekent dat we op het niveau van een bananenrepubliek komen. De kijker is de Dupe!"
www.radiofreak.nl/nieuws/11619/Omroepb...
Het jaarlijkse inkomen van Koen Becking is 192.000,- Euro.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultuur-Tel...
Dit soort lieden moeten gevangen gezet worden, ipv vetgemest. Als je je met een inkomen van 192.000,- al in een bananenrepubliek waant, dan ben je van god los.
Een 750i met een V12? Die zijn zeldzaam!
@IndoFortuyn | 05-03-12 | 12:44
Als Goldman Sachs nou gewoon alles terugbetaald wat ze de Grieken afgenomen hebben dan is het probleem opgelost.
Er moet meer ontwikkelingshulp gaan naar Griekenland. Und schnell bitte.
Hölzenbein | 05-03-12 | 12:35
Benieuwd waar 'ie nu mee komt..
@Fret Kroked | 05-03-12 | 12:28
Ja met zulke blockheads valt niet lang te discussiëren. Ze zeggen iets en een paar tegels verder precies het tegenovergestelde. En dan zeggen dat andere mensen een dwangbuis nodig hebben. - zucht -
kunnen we niet gelijk alle polieke partijen eruit donderen koningshuis weg ,provincies weg ambtenaren weg en 1 europese gouverneur installeren want bijna alles wat wij willen mag toch niet van europa dus heeft een regering hier weinig zin
Die eerste zin is natuurlijk:
Het kost ongeveer 116 euro per jaar, dus je lult weer lekker uit je nek.
@Haarkopje | 05-03-12 | 12:22
Wrong. Het kost ongeveer 116 euro per jaar per jaar, dus lult weer lekker uit je nek.
Overigens bestaat de publieke omroep uit 15 tot 20 TV zenders (niet de bekende 3 alleen), waarvan het hier zo geliefde Politiek24 en Uitzending gemist ook deel is van de publieke omroepen. Daarnaast ook nog 13 regionale TV zenders. En uiteraard ook nog een stuk of wat radiozenders.
Een hele hoop geld wordt door de omroepen zelf gefinanciëeerd. En dan zit jij nog te zaniken over publieke omroepen? Al eens afgevraagd wat de rechtse hobby JFS per Nederlander per jaar kost? Get a life man, en blijf van die meth van Breaking Bad af. Je wordt er alleen maar zuur van.
Hölzenbein | 05-03-12 | 12:17
Enige onderbouwing over de PO zullen we er maar bij moeten denken, vrees ik. Ik geef het op.
@Hölzenbein | 05-03-12 | 12:17 :
Als we de prijs per publieke omroep kijkende Nederlander berekenen dan komen we al op het tienvoudige van die 35 euro uit.
Zo'n dwangbuis zal je overigens best goed staan hoor.
Haarkopje | 05-03-12 | 12:18
Het is goed met je. Succes ermee, kleuter.
@Fret Kroked | 05-03-12 | 12:16 :
Inhoudelijk worden wil je maar niet lukken Veboboy.
Ga maar snel weer aanwezig zijn op je VMBO.
@Haarkopje | 05-03-12 | 12:14
En op die DVD van 35 euro staat dan voor een jaar lang televisie. Wou jij mij niet eerder een dwangbuis aandoen?
@Mgr. Denwop | 05-03-12 | 12:12:
Dat alles onbetaalbaar is geworden komt niet door de concurrentie maar door de massa immigratie.
Een paar miljoen nieuwe medelanders die wel massaal gebruik maken van onze sociale voorzieningen maar hier weinig tot niets aan hebben bijgedragen hangen als een financiële molensteen om de nek van onze sociale stelsel.
Haarkopje | 05-03-12 | 12:11
U snapt er helemaal niets van. U had het over de commerciëlen, Holz bewees uw ongelijk en nu komt u met een serie op de publieken?
Kroket is met een 't', dat klopt, maar Fret Kroked is een eigennaam. Daar hebben spellingsregels niets mee te maken. Neemt u anders zelf 't kofschip nog eens door: "Die 45 minuten Breaking Bad die ik per week kijk is duur betaalt als je kijkt.."
Nerd.
@Hölzenbein | 05-03-12 | 12:10 :
Per Nederlander zijn we per jaar ongeveer 35 euro aan de publieke omroepen kwijt. Voor dat geld had ik Breaking Bad ook op DVD kunnen aanschaffen en hadden al die rode roeptoeters gewoon thuis op de bank kunnen blijven zitten.
Ik vind het jammer dat ik pas 41 ben en nu al vaak denk: "Vroeger was alles beter." . Maar ik kan niet anders meer concluderen. Toen ik 20 was betaalde ik 25 gulden ziekenfonds en ik geloof niet dat ik ooit iets heb hoeven bijbetalen. De trein was prijzig maar betaalbaar. Normaal gesproken reed die wel op tijd. Ik kan me niet herinneren dat ik in mijn studententijd ooit op een trein heb hoeven wachten omdat er blaadjes op het spoor lagen. 'Prijzenoorlog' kende ik alleen van de lokale sportclub en de klachten die toen bestonden waren dat er meer transparantie en concurrentie moest komen. Nu zitten we met de gebakken peren. Wat heb ik spijt dat ik toen voor transparantie en meer concurrentie heb gestemd. Zo ondoorzichtig als nu had ik het me niet kunnen bedenken.
@Fret Kroked | 05-03-12 | 11:59:
In een KrokeT zitten waarschijnlijk meer hersens dan in jouw hoofd maar dat bewijst de gruwelijke spelfout in je nick al.
In een TV serie als BB zit geen politieke propaganda en is daarom wel het aankijken waard.
Mochten ze er dan toch echt niet uitkomen dan kunnen we nog altijd de tactiek toepassen die in 2009 in gebruikt namelijk het niet geven van eten..
Het is sowieso al gekkigheid dat ze te eten krijgen, beetje onderhandelen over bezuinigingen maar ondertussen wel luxe broodjes en snacks naar binnen werken.. BROOD en WATER!!
www.nrc.nl/nieuws/2012/03/05/tussenfor...
@Haarkopje | 05-03-12 | 12:08
Wat zijn we dan op jaarbasis aan die publieke omroepen kwijt volgens jouw? Kom eens met wat cijfers, want dit is een beetje gebakken lucht.
En de prangende vraag, wat betaal jij precies voor je 45 minuten Breaking Bad? Doe eens een gok.
@Hölzenbein | 05-03-12 | 11:57:
Carnivale heb ik op DVD gekocht omdat die klote VPRO midden in de serie stopte om dat vervelende egotrippende Zomergasten uit te zenden.
Die 45 minuten Breaking Bad die ik per week kijk is duur betaalt als je kijkt wat we op jaarbasis aan de publieke omroepen kwijt zijn.
Hölzenbein | 05-03-12 | 11:57
Inderdaad. Hij zegt dat het er is, maar daar moeten we dan maar niet naar kijken..
@Haarkopje | 05-03-12 | 11:52
Maar is dat dan niet hypocriet t.o.v. hetgeen je vertelde? Of kijk jij Nederlandse TV vanuit Noord-Korea?
Breaking Bad is een super serie. En hij wordt steeds beter, hoe verder de serie gaat. Ik heb nu alle vier de series van BB gezien.
potsenmakkert | 05-03-12 | 11:28
U snapt het...
Haarkopje | 05-03-12 | 11:52
Het ligt aan mij? U kunt niet redeneren.
@Fret Kroked | 05-03-12 | 11:48:
Begrijpend lezen gaat je duidelijk niet goed af.
Het gaat er om of we moeten betalen voor die rommel of niet.
@bijstandsmoeder | 05-03-12 | 11:50
Als die hun belastingen allemaal aan Nederland zouden betalen dan zouden we rijker zijn dan Noorwegen.
@Hölzenbein | 05-03-12 | 11:48:
Yep beste serie sinds Carnivale.
Met een omzet van $278 miljard was Shell in 2009 een van de grootste bedrijven ter wereld. Schandalig hoe het (koninklijke) bedrijfsleven wordt ontzien. Overleg kan vlot afgelopen zijn wanneer ook de vennootschapsbelasting voor een periode wordt verhoogd.
Hölzenbein | 05-03-12 | 11:27
Ik ben bang dat de salarissen bij het voetbal het gevolg zijn van de markt. Ik zie niemand behalve de clubs er iets aan doen. En dat gaat niet zomaar gebeuren, want dat betekent dat de kwaliteit van de selecties achteruit gaat.
@Haarkopje | 05-03-12 | 11:42
Dus je kijkt gewoon breaking bad op een publieke zender!!
Haarkopje | 05-03-12 | 11:42
Ja, dat is lekker makkelijk. U vertelt onzin, Holz bewijst dat en dan zegt u dat hij niet hoeft te kijken.
@Hölzenbein | 05-03-12 | 11:27:
Je hoeft niet naar die Tokkiezenders te kijken.
Mijn TV staat alleen op zondag vanaf 23:15 drie kwartier aan en gaat dan voor de rest van de week weer uit.
oke, oke.. ik ga wel werken dan. ALs het probleem daarmee is opgelost ( nog geen 1/5 deel van uitkeringsgerechtigden zijn alleenstaande ouders met kinderen)
Belastingvrij pensioensparen afschaffen, door meteen de inkomensbelasting (IB) eraf te houden levert dit 12 miljard belasting per jaar op.
Daarnaast kun je de pensioenfondsen de IB terugvorderen, levert 240 miljard op.
Het grote voordeel is dat pensioenfondsen niet met de IB kunnen speculeren (wat altijd wordt afgehouden als men pensioen krijgt) en je kan direct de staatsschuld hiermee aflossen wat 8 miljard per jaar oplevert.
Alles managers wat voor de semi-overheid werkt of eruit werken of korten op inkomen.
Dit zou ook moeten opgaan voor alle scholen waar van die dikke lagen vastgeplakt zitten.
Hoe laat wordt het rapport van Geert - ik heb niks met cijfers maar nu heb ik cijfers om aan te tonen dat ik gelijk heb - Wilders gepresenteerd?
"Jongens het leger in voor appeltjesgroene interventies in zandbaklanden. Meisjes aan de slag in de zorg om de mestoverschotten van de bejaardenberg op te ruimen."
Pritt is van de SGP en denkt nog in termen van jongetjes spelen met auto's en meisjes spelen met poppen?
@ ZDEV | 05-03-12 | 10:20 |
En uiteindelijk gaf de huishoudster teveel geld uit omdat ze zich niet alleen bezig hield met haar huishoudelijke taken, maar ook met de adoptie van kinderen, het helpen van de buren, het opstellen van de regels in het gezin en het overmatig helpen van de zwakkere kinderen, waar de sterkeren onder moesten lijden.
@Haarkopje | 05-03-12 | 11:20
"Die zogenaamde Tokkiezenders kosten geen belastinggeld en doen bovendien niet aan politieke propaganda."
En of die commerciële zenders aan politieke propaganda doen! Kijk maar eens alle zenders aan waar de r in voorkomt. Radio television luxembourg was vroeger in Duitsland al politiek getint (en nog steeds overigens), en in Nederland ook.
Ben het zeker ook met enelkoklort (wtf?) eens dat veelverdieners afgeschaft moeten worden bij de publieke omroepen. En dan ook meteen de voetballers die voor miljoenen gekocht worden, maar dat even OT.
Snel nieuwe verkiezingen. Met Kim Il Roemer (Alaaf) en Ome Ibiza Roon hoeven we niet te bezuinigen. Het sociale Paradijs wacht. Allemaal gratis geld en allemaal een uitkering. Op naar de stembus.
@enelkoklort | 05-03-12 | 11:17:
Die zogenaamde Tokkiezenders kosten geen belastinggeld en doen bovendien niet aan politieke propaganda.
Subsidie TV hoort in een communistisch land thuis niet in een vrije samenleving zoals die van ons zou moeten zijn.
Hölzenbein | 05-03-12 | 11:17 |:
:)
Waarom de stekker uit het Mediapark? Nederland 1, 2 en 3 zijn de enige zenders met inhoudelijke programma's, dit in tegenstelling tot Tokkiezenders als RTL4 en SBS6. Opheffen van een NPO-zender schijnt trouwens slechts een druppel op de gloeiende plaat te zijn, daar verdwijnt het overheidstekort echt niet mee hoor. Wel moeten veelverdieners afgeschaft worden bij de publieke omroep. Dat kan echt niet meer.
Trek de stekker liever uit: de hypotheekrenteaftrek; ontwikkelingssamenwerking; 130km rijden; wachtgeldregeling; zinloze subsidies.
En succes dient afgestraft te worden dmv hogere belastingen voor de hoge inkomens. Fuck succes.
@Haarkopje | 05-03-12 | 11:13
Dan heb ik nóg beter onderwijs gehad, want ouder. ;)
@Haarkopje | 05-03-12 | 11:12
Ja, die had ik al begrepen, maar dat is niet wat jij zegt. Ecologiste zegt dat money geen issue is, jij zegt dat we er op moeten bezuinigen. Dus wat is het dan nou?
Die OR van de tweede kamer afschaffen. De 1e kamer.
Grote beslissingen nemen door middel van een referendum.
Politici hebben slechts 1 baan en geen 20 en/of een bedrijf daarnaast.
Zgn. welzijnswerkers geen salaris van +100k.
Wachtgeldvergoedingen afschaffen.
Declaraties voor politici afschaffen.
Symbolische functies in de politiek afschaffen.
koningin en gevolg, haar commissaris, Provinciale Staten.
@Hölzenbein | 05-03-12 | 11:04 :
Bouwjaar 1968 dus reken maar uit.
@Hölzenbein | 05-03-12 | 11:04:
Ecologiste begrijpt mij beter dan jij ooit zult doen.
Lees haar reactie eens goed door.
Pastor Sippenhaft | 05-03-12 | 10:47
GeenStijl mag hem integraal aanpassen en posten :)
Makkelijk zat, gewoon per inwoner 1000 euro extra belasting eisen.
Oplossingen als geen cent ontwikkelingshulp hulp en geen JSF meer en 2 TV netten verkopen aan de commercielen is natuurlijk 'te simpel' gedacht
@Haarkopje | 05-03-12 | 10:57
Wie had het kunnen dromen, Haarkopje komt zowaar met een serieuze tegel richting mij.
Wanneer was die tijd? (serieuze vraag). Dus niets leren, en van 16 jaar tot 67 jaar in de kassen laten werken? Zou jij dat leuk vinden voor je kinderen mocht je kinderen hebben. Dat ze +50 jaar lang in een kas gaan werken.
Haarkopje | 05-03-12 | 10:57
Beetje gechargeerd maar zit dikke kern van waarheid in. Dus.... het onderwijs hoeft niet duurder maar wel moet wel beter. Het ligt dus niet aan de money!!
Van kabinetsleden die in tijden van crisis kussentjes en sauzen kopen hoeven we helemaal niks te verwachten.
@Hölzenbein | 05-03-12 | 10:43:
In mijn tijd was er nog echt onderwijs.
Tegenwoordig hoeven "leerlingen" alleen nog maar aanwezig te zijn om de subsidie van de "onderwijs"instelling veilig te stellen.
Als de jeugd toch niets meer leert kunnen we ze net zo goed met 16 jaar in de kassen aan het werk zetten.
ZDEV | 05-03-12 | 10:20
We willen Saartje terug!
www.youtube.com/watch?v=QSRr5io_iOA
necrosis | 05-03-12 | 09:41
Excuus 90%, ik denk ik doe rustig aan. Maar goed er zijn dus nog steeds mensen die vinden dat dat niet genoeg is.
necrosis | 05-03-12 | 09:41
Excuus 90%, ik denk ik doe rustig aan. Maar goed er zijn dus nog steeds mensen die vinden dat dat niet genoeg is.
Giel doet niet moeilijk hij wil zijn al zijn geld wel kwijt, zijn pincode... de laatste 4 cijfers van zijn banknummer, heeft hij vanochtend zelf verteld op de radio. Tsjing, tsjing....
ZDEV | 05-03-12 | 10:20 |
Top tegel. Zou zo een topic kunnen zijn. +100
@Haarkopje | 05-03-12 | 10:02
"Op ontwikkelingshulp, cultuur en onderwijs valt genoeg te bezuinigen."
Ja, goed idee. Dan krijgen we alleen nog maar zo dumbfucks als jij. Iedereen weet dat je nooit op onderwijs moet sparen en jij wilt het. Tssss...
Winkeltijdenwet laten vallen. Stimuleert de economie door geld besteden en banen te creëren.
Laat ze in eerste instantie maar eens stoppen met A. Ontwikkelingshulp, B. Bijdrage aan de EU en C. Meer geld te pompen in de bodemloze put die Griekenland heet. Als ze dan toch bezig zijn laat ze dan ook die plofkop van een De Jager ontslaan als minister van financiën. Denk dat ze dan al een heel eind komen.
Hölzenbein een dwangbuis aantrekken.
Alle kleine beetjes helpen.
Stekker uit die gekozen kotsmachines. Ze debatteren toch alleen maar over hoe ze uit de kleine beurzen van onze burgers nog meer centen kunnen trekken.
Lees nu de reaguursels van EvdD, -skip de eerste 2- er staan serieuze ideeën daar.
herstel: drievoudig ondernomen migratie natuurlijk.
De trend blijft toenemen: steeds meer armen en rijken en steeds minder middengroepen. Deze laatsten hebben zich de laatse 20 jaar flink rijk gerekend door hun overwaarde. De beleidsmedewerkertjes met hun 3-4 duizend netto voor copy and paste werkzaamheden, hun eindeloze vergaderingen. De beroepspolitici met hun bij elkaar gelulde en uitermate behendig buigende ruggengraten die voor volksverlakkerij duizenden euries netto per maand ontvingen en nog steeds ontvangen. Hun bevriende partners die lucratieve opdrachten kregen van die wethouders en hofdienaren. Ik hoop dat de zgn zwijgende meerderheid die zich vrijwel altijd verschuild achter de poltici vanwege materieel gewin nu eindelijk eens wakker worden en een hekel aan zichzelf krijgen. dat ze nu eindelijk eens zien dat hun domme materialisme er eentje was van penny wise pound foolish. Want nu wordt dit kleaudtjesvolk dat normaliter nu alweer bezig zou zijn de sleurhut uit de garage rijklaar te maken voor hun driejaarlijkse migratie richting zuiden, toch mooi bij hun partikeltjes gegrepen door de echte machthebbers. Het is niet alleen the univeresal soldier who is to blame, nee ook deze domme materialistjes van de middenklasse en hogere onderklasse die het feest van PvdA en CDA jarenlang hebben mogelijk gemaakt en waardoor we nu met deze vreselijke kater zitten.
@ZDEV | 05-03-12 | 10:20 + veel. Nu moeten we dit nog aan het verstand brengen van de 3 sloofjes die vandaag en de komende 3 weken het Catshuis aan het poetsen zijn.
ZDEV | 05-03-12 | 10:20 | + 2 -
Ik zou bijna een extra account aanmaken om nog eens op +1 te mogen drukken. De vinger bovenop de zere plek.
Mag ik even wat duiden?
Nederland hoeft niet te bezuinigen.
De Nederlandse overheid moet bezuinigen.
De Nederlandse overheid pakt geld van Nederland om haar ding te doen.
Echter geeft ze structureel teveel uit en bouwt ze een torenhoge schuld op.
De Nederlandse overheid is een huismeid met eenvoudige taken.
Boodschappen, stofzuigen, afwassen en kleren wassen.
Maar ze kan niet met geld omgaan. Ze kan niet binnen het budget blijven voor boodschappen. Ze geeft het geld aan anderen. En graait zelf ook lekker uit de pot.
Het is niet haar geld. Zo steekt ze het huishouden zwaar in de schulden. Elke week moet er weer geld bij worden gelegd.
Wat doe je dan met zo'n huismeid? Ten eerste geef je haar niet meer geld dan nodig is. Ten tweede laat je haar hard werken om de opgebouwde schulden terug te betalen. Ten derde zorg je dat ze geen schulden kan maken door dingen op te pof te kopen.
Mocht nou blijken dat ze echt structureel niet met geld om kan gaan, dan moet je haar helemaal geen geld meer geven, je stelt haar onder curatele.
Of nog beter: je schopt haar eruit. Genoeg is genoeg.
Helaas hebben verkiezingen geen zin. Elk kabinet in de afgelopen 100 jaar heeft meer geld uitgegeven dan er binnenkomt. Elk kabinet heeft de belastingen verhoogd in plaats van verlaagd.
Helaas stelt onze Nederlandse overheid zich niet op als een werkster, maar als een sekreet dat jou kompleet in de tang heeft: als je haar het geld niet geeft, gooit ze je in de kelder en plundert ze alsnog je bankrekening.
Een revolutie is dus nodig. Te beginnen met stap 1: gewoon niet meer geld geven dan puur noodzakelijk.
Ik denk dat we wel 80 miljard kunnen bezuinigen.
Bekende nederlanders die wat vinden, so fucking what.
Bij "de laatste vraag van POWNEWS" kreeg mijn beeldscherm het een beetje moeilijk. Toevallig. Moet ik nu een aluminium hoedje gaan vouwen?
Nou Geert, your finest moment.
Als alle semi-overheden en instellingen die op overheidsgeld draaien hun tegoeden nou eens gewoon bij DNB parkeren, in plaats van er allerlei risicovolle spelletjes mee te spelen. Volgens mij besparen we dan ook een paar miljard aan speculatieverliezen.
Bezuinigt GeenStijl op de topics?
Maw Wilders waarschuwt Verhagen nu al voor ontwikkelingssamenwerking
Een soort van tribunaal inrichten die ambtenaren verantwoordelijk stelt voor het voeren van wanbeleid.
Dit om te voorkomen dat men door simpel aftreden voor hun verantwoordelijkheden wegloopt. Zo voorkom je dat ambtenaren onnodige risico's nemen met belastinggeld.
Goed voorbeeld hiervan is Apeldoorn.
www.destentor.nl/regio/apeldoorn/10435...
@Baron von Fapowitz | 05-03-12 | 09:27 :
Wacht maar tot je oud genoeg bent om zonder zijwieltjes te rijden dan zul je er achter komen dat het uitbreiden van de wegen bittere noodzaak is.
ach is maar 83 per persoon per maand
rooiebosduivel | 05-03-12 | 09:36
.
Ja en als je daar dan alle kinderen, AOW'ers, WAO'ers, uitkeringstrekkers en minimumloners afhaalt omdat die dat nooit kunnen afdragen, blijft over een eurotje of 400-500 per maand voor de rest van ons. Als dat voor u geen probleem is dan heeft u het goed voor elkaar.
Verder leasen we een groot Grieks eiland. (Of een paar.) Onze bouwbedrijven leggen daar een aantal Mediterrane levensavondparadijzen aan waar pensionados hun levensavond mogen slijten. (Dan wel een beetje chique , met golfbanen, luchthaven, etc.) Grieks personeel wordt getraind op de NL taal en eea zal verrekend worden.
Hoeveel miljard besparen we als we alle allochtone criminelen een enkeltje naar het zand van herkomst geven?
Ontwikkelingshulp was toch 0.8% van ons BNP, dan kom ik al gauw op ruim 19 miljard......
Op ontwikkelingshulp, cultuur en onderwijs valt genoeg te bezuinigen. Draai de geldkraan maar gewoon dicht.
Daar wordt helemaal niemand slechter van.
De óverheid moet bezuinigen en dat wil dus niet zeggen dat het volk moet verarmen.Kortom: Breng de overheid-bemoeienis in openbaar vervoer,de luchthavens ,de media-sector,de havens en de universiteiten maar om zeep.Zelfs moet onderzocht worden of de belastingdienst niet weer vervangen kan worden door "belasting-pachters". Tenslotte is het niet meer dan een incasso-bureau,waarvan hun computers ook door gewone burgers bediend kunnen worden en die je ook een loyaliteit-eed kunt laten zweren.
De derivatenhandelaars en de bouwmaffia voor de kosten laten opdraaien. Klaar zijn we!
@Einde van de Domheid | 05-03-12 | 09:59 |
*hetzelfde voor Feynman doet en geduldig afwacht*
"De gemeente Groningen steekt tussen nu en 2016 in totaal 27 miljoen euro in groot onderhoud in de stad." www.cobouw.nl/nieuws/algemeen/2012/03/...
Als je dat niet doet, dan wordt 1 Euro per Nederlander bezuinigd.
Little John | 05-03-12 | 09:58 | + 1 -
Jeugdzorg, daar zeg je wat. De kinderbeschermingsindustrie moet een keer compleet over de kop. Als een kind een keer piemel zegt, wordt de school ingelicht dat de ouders gevaarlijk zijn. Maar elke keer dát er een echt familiedrama is wisten ze ervan, en deden ze niks. En maar geld rondpompen met z'n allen.
*Cappucino met gevulde koek voor Schoorsteenveger klaarzet.*
En de afschaf TBS, waterschappen, jeugdzorg op de schop.
1 zender schrappen. Ach het zijn hier en daar wat miljoentjes, maar alle beetjes helpen toch?
@de tandarts 09:54
Mis. De overheid moet 1000 Euro per Nederlander niet verbranden. Zodat die Nederlander die 1000 Euro kan besteden. Is goed voor de economie.
Edith geeft alvast weer onnodig geld uit naar een doelgroep die pas door schade en schande wijs wordt.
www.telegraaf.nl/binnenland/11647922/_...
tipo | 05-03-12 | 09:45 | + 1
Eens. Dit is geen loonstijging meer, maar krankzinnige zelfverrijking door losgeslagen termieten. De verantwoordelijken horen in de gevangenis.
Statement van de EvdD partij.
Geachte Nederlanders.
Moeilijke tijden verlangen slimme maatregelen.
Wij zijn uitgegaan vaan altijd doorgaande economische groei.
Dat blijkt niet zo te zijn.
We moeten een herverdeling doen van de naoorlogse excessieve welvaart.
Daarom heeft de regering besloten de hypotheekrenteaftrek persoonsgebonden en niet erfelijk te maken. Overlijdt een woningeigenaar dan vervalt de genoten hypotheekrenteaftrek aan de staat.
Welbeschouwd heeft er dus niemand een centje pijn.
iedereen moet gemiddeld ongeveer 1000 euro betalen in dit jaar.
ctr + f "jsf", 0 resultaten
ctr + f "joint strike fighter", 0 resultaten
... Wut?
@Van Kamsteren | 05-03-12 | 09:50
Dan sluit je maar een lening af, betalen zul je!
Ik zag van de week dat er weer hard gewerkt wordt aan een "ecoduct" Dat is een ontzettend handig viaduct waar geen auto's op mogen rijden.
Van brandstofbesparing en verstandige investeringen gesproken.
Ik heb geen spaargeld. Dat scheelt.
Omroep MAX opheffen.
Als ze stoppen met die geheugentrainers vergeten de boomers dat we nog 10tallen jaren voor ze moeten betalen.
Nederland kan makkelijk bezuinigen op BAGGER*.
*
B ureaucratie
A frika
G riekenland
G renzen open
E uropa
R ampwijken
Ik zou gewoon Eypo's bijdrukken, klaar is Jan-Kees!
Terpetijnzeikert | 05-03-12 | 09:47
Je kunt er nog altijd soep van koken.
BeunDeHaas | 05-03-12 | 09:41
Goed voorbeeld. Zo zijn er honderden gemeenten en andere gedecentraliseerde potjes waar miljarden van potentieel verkwist gemeenschapsgeld in zitten. Daar worden dus op locaal niveau bruggen van gebouwd waar niemand op zit te wachten, investeringen mee gedaan (zie de woning coops) of muziekcentra voor neergezet (30 mln weggegooid in Adam-oost) etc etc. Is onbegrijpelijk dat er op lokaal niveau zo gekloot kan worden met dergelijke budgetten. Terug die poet en inderdaad geen 4 jaar oud gebouw gaan vervangen.
Van een kale kip valt niet te plukken, dat moeten ze toch beseffen.
OLOLO met open ogen wordt weer 16 miljard genakt. www.youtube.com/watch?v=0_gj4kqBkkg&am...
Als je alle schulden aflost bestaat er geen geld meer in de economie. Denk daar maar eens over na Biaaaatches. Prutsers die hun betweterige vinger in hun eigen oog hebben gekregen. Money=Debt=Money Je weet zelluf. www.youtube.com/watch?v=Dc3sKwwAaCU
Grond en gebouwen van gemeentes, provincies en landelijke overheden verkopen en dan terughuren. Klaar.
Een overheid zou in dienst moeten staan van het volk. Goed leiderschap zou de bevolking zoveel mogelijk uit de wind houden. Dit rijke land en zijn steeds armer en ongelukkiger wordende populatie fungeert echter enkel en alleen als uitmelker en afperser van de bevolking. Hoe lang blijft de overheid nog snijden in het budget van onschuldige en hardwerkende burgers?
Een modaal inkomen in NL is 32.500,-
Wat verdienen ambtenaren, per categorie:
4000 fte Rechterlijke macht 77.956
11.700 fte Provincies 52.307
114.390 fte Rijk 47.862
56.420 fte Politie 46.791
393.120 fte Onderwijs 45.963
9300 fte Waterschappen 44.193
150.480 fte Gemeenten 43.766
Totaal: 837.000 fte a 44.839
Een gemiddelde ambtenaar verdient dus 38% meer dan een gemiddelde Nederlander en de salarissen van ambtenaren zijn tot 2011 enorm snel gestegen. Daar kan dus makkelijk 12% vanaf, zodat ze weer net zo veel als in 2005 verdienen. In Griekenland zijn ambtenaren ook 12% gekort, dus moet dat hier natuurlijk ook.
Ik zie in de lijstjes nog steeds die honderden miljoenen onzinnige sportsubsidies niet. (Om over geweld door op staatskosten getrainde kickboksertjes en kosten van politie-inzet bij voetbalwedstrijden maar te zwijgen). Betaal ajb zelf je domme hobbies!
Is John de Mol erbij?
Hij kan vast een leuk spel/SMS format bedenken.
Holland Cuts Back!
H C B
Iedereen kan dan met bezuinigingsvoorstellen komen.
De beste nemen we dan.
Met de rest doen we niets.
Hoe klinkt dat?
@ vetkleppert | 05-03-12 | 09:42
Zo'n Dolf die lacht zich helemaal suf. Hij koopt zijn schuldgevoel af door zich in te zetten voor 1 van de miljoenmiljard organisaties die echt wel heel erg goed bezig zijn in Afrika.
Donder. Op.
Toch heeft ontwikkelingssamenwerking voor het Nederlandse bedrijfsleven wel een nuttige ontwikkeling. Veelal is de strekking van deze hulp toch ook wel "voor wat, hoort wat" en dat is op zich niet verkeerd.
Wellicht is het dan wel een idee de kosten voor ontwikkelingssamenwerking door het bedrijfsleven te laten betalen uit het potje "smeergeld". Wat het nu feitelijk ook vaak is namelijk.
@BeunDeHaas | 05-03-12 | 09:39
Ik word onpasselijk van dat soort schijnheilige zelfverrijkers. Ook van ons geld.
@Hunter S. Thompson | 05-03-12 | 09:34
72% van alle belastingopbrengsten?
Volgens mij klets je uit je nek!
www.dagelijksestandaard.nl/2011/02/waa...
@ Salmon Rosti | 05-03-12 | 09:37
Klopt. Op mijn oude school hadden ze ineens 115 miljoen in reserve. Bleek voor "nieuwbouw" te zijn. Toen ik opmerkte dat het gebouw pas 4 jaar oud was, kwamen er ineens meer redenen. Zoals nieuwe locaties, verbouwing en weet ik veel wat.
@ vetkleppert | 05-03-12 | 09:39
Dolf Jansen, je verwacht het niet!
Die heeft aandelen Oxfam Novib volgens mij.
Bezuinigen, daar zijn de "rechtse" kabinetten voor, die daarna weggestemd worden door een "links" kabinet dat al het bespaarde geld weer zorgvuldig over de balk smijt in afrika of europa.
Geeft allemaal nix hoor, het is toch maar geld van de belastingbetalers en jullie mogen daarmee doen wat je leuk vindt. Links en rechts.
Kijk, een handige lijst met BNers die ons liever aan onze kop zeiken dat we geld moeten blijven verschepen naar de derde wereld dan dat ze ons amuseren in deze zure tijden.
www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/03/...
@ Koninging Beatricks | 05-03-12 | 09:34
Het zou voor Nederland al een hele schok zijn om van 12 naar 4 te gaan.
Dat lijkt me gezien enkele taken wel genoeg. Mocht de tijd rijp zijn kun je ze allemaal afschaffen.
Ik ben geen Wilders ey ;-)
Zo veel mogelijk schrappen bij de posten kunst & cultuur en ontwikkelingshulp.
Hunter S. Thompson | 05-03-12 | 09:34 En alles wat je zelf uitgeeft van de 48% die je mag houden is belast.
Laat ze eerst al die reserve potjes van gemeenten, provincien, waterschappen en scholen eens legen. Daar zitten voor miljarden in potjes die door halve gare bestuurders worden beheerd.
ach is maar 83 per persoon per maand
Ah ja! Externe bureaus. Consultants. Ambtenaren die een bedrijfje beginnen en de overheid die in haar privatiseringswoede een geldstroom creeeren waar je akelig van wordt.
@Rammstein | 05-03-12 | 09:24
Het moet gebeuren. De netwerkgeneratie moet zijn stem (kunnen) laten horen. De toon die ik op GeenStijl hoor sluit bij geen enkele huidige politieke partij aan.
@Koninging Beatricks | 05-03-12 | 09:34
De deelstaat Nordrhein-Westfalen heeft meer inwoners dan heel Nederland.
Pensioenakkoord openbreken: naar 66 in 2013, naar 67 in 2020. Ik ken alle tegenwerpingen, maar als je vanaf volgend jaar een paar honderdduizend mensen een jaar langer uit de AOW kan houden, scheelt dat toch een boel. En niet piepen over stratenmakers en andere mensen met zware beroepen; die zitten met 60 allang thuis of pijp te roken in de bouwkeet.
@dipswitch | 05-03-12 | 09:05
Lol, lazer toch op man. De 10% rijkste nlers betalen 72% van alle belastingopbrengsten. Dat gejank altijd. Ga gewoon aan de bak dan mag jij ook ervaren hoe het is om elk jaar meer dan de helf van je verdiende geld te zien verdwijnen.
@BeunDeHaas | 05-03-12 | 09:21 "Deelstaten zijn soms groter dan Noord- en Zuid Holland bij elkaar."
Alleen de deelstaten Bayern en Niedersachsen zijn allebei al groter dan heel Nederland.
Nederland heeft helemaal geen provincies nodig. Ook niet vier :)
Nibdib Niddib | 05-03-12 | 09:29 Ja.
In de stijl van @Nicks Nuttig. Die was zijn tijd dus een klein beetje vooruit.
@Sjokoladevlaaa | 05-03-12 | 09:28 |
Ik zou die maatregel breder trekken en van toepassing verklaren over alle sausjes. Die plofkop is echt niet sec mayo gebaseerd...
@BeunDeHaas | 05-03-12 | 09:29
Volgens mij heeft ons hele 'democratischsysteem' in Europa een grondige herziening nodig. Vergelijkbaar met de Franse Revolutie.
Geenstijlfiguur | 05-03-12 | 09:22 Het verminderen van bijvoorbeeld ambtenaren levert een besparing op. Maar omdat ze allemaal een afvloeiingsregeling krijgen kost het besparen op ambtenaren in eerste instantie geld.
Veel geld.
Artwido | 05-03-12 | 09:17
Maakt het dat voor ons dan minder erg ?
Aanhakend op GS/PwN in de politiek: gaat Rutger zichzelf dan interviewen??
@ Marcello Christiani | 05-03-12 | 09:26
Het grootste probleem in Gelderland, daar woon ik toevallig, is die miljarden (ik dacht 4) op de bank. Ze trekken de rente, en die wordt gestoken in projecten. Dit om continu geld te kunnen steken op plekken waar het ineens nodig is. 265 miljoen op jaarbasis aan rente.
De andere kant van het spectrum roept al langer om uitgave van die miljarden. Als het Rijk langskomt, en ze romen af, dan ben je dus je geld kwijt, en meteen een financieringsbron. De Gelderse burger mag er dan voor bloeden.
Ik geloof dat het financiële systeem met provinciefonds en dergelijke ook een flinke herziening nodig heeft.
Veel financiele hoogleraren zijn het er over eens, terug naar de gulden is een ramp. Allerlei doemsenarios komen te voorschijn behalve senarios onderbouwd met cijfers. Over de miljarden naar Griekenland wordt angstig gezwegen door diezelfde experts.
En de mayo van Jan Kees. Die kan ook wel wat minder.
Afschaffing van de ontwikkelingshulp. Stop wegenuitbreiding (Kost ook al klauwen met geld). En bovenal is het te gek voor woorden dat de rijksoverheid moet bezuinigen terwijl de provincies op een enorme bult geld zitten die ze van de verkoop van Nuon: Het is misschien een andere ""afdeling", maar toch echt hetzelfde land.
www.energieoverheid.nl/2010/05/provinc...
@ Cuyahoga | 05-03-12 | 09:25
Mind fullness, yoga, tai chi... FOR CRYING OUT LOUD!
300 x 1000 = 300.000 taxpoet om medewerkers gezonder te laten leven.
*uit raam springt*
Volgens mij hebben de provincies samen wel achttien miljard Euro in kas. Kwestie van één bakje koffie en weer aan het werk beste heren van onze regering..
@Geenstijlfiguur 09:22
Het principe is, dat de ovehried niet meer moet uitgeven, dan dat er binnenkomt. Dus moet Rutte dit jaar eigenlijk 28 miljard minder uitgeven. Wat ie niet doet, want daar is dit kabinet te laf en te links voor.
BeunDeHaas | 05-03-12 | 09:17
Ik weet dat al lang
*probeert mee te huilen, maar jaren geleden al apathisch is geworden op dit gebied*
@Pritt
Ik neem aan dat jij een afdrukje van dit paneel bij het Catshuis aflevert? Een roze strik erom is misschien een leuke attentie...
.
#DoorbreekDeHaagseStolp
Come on and do it: van Geen Stijl via Powned, nu de GSP. Meneer Castricum niet als journalist bij de Tweede Slaapkamer, dan maar als parlementslid.
Of PGS, mag ook.
Binnen de Europese Unie geeft Nederland samen met Noorwegen, Denemarken, Zweden en Luxemburg het meest uit aan ontwikkelingshulp. Waarom willen we dat? Veel afrikaanse economen pleiten al jaren voor afschaffing van de hulp.
@Pritt als je t zo laconiek brengt, leest niemand t serieus...
Links of rechts is slechts verschil in de marge.
Uiteindelijk betalen de midden en hogere inkomens de rekening.
Nou dacht ik dat ons BNP ongeveer 500 mld euro was, en dat we van 4,5 naar 3% moesten. Kom ik op ongeveer 8 miljard bezuinigen.
Hoe komen we opeens bij 16? Heeft het CPB berekent dat het BNP gaat halveren? (Of komt Erik Staal bij de overheid werken?)
Nog een idee:
Waarom heeft een klein land als Nederland 12 provincies nodig? 4 is genoeg. Dat is qua span of control ook prima te doen. Kijk naar Duitsland. Deelstaten zijn soms groter dan Noord- en Zuid Holland bij elkaar.
Groningen, Friesland en Drenthe worden één.
Flevoland, Overijssel en Gelderland één.
Noord- en Zuid-Holland en Utrecht één.
Zeeland, Noord-Brabant en Limburg één.
Gooi je takenpakket meteen rigoreus om. Wegbeheer is iets wat bij de provincie mag blijven. Er moet meer eenheid zijn dan gemeenten kunnen bieden, en het Rijk is te groot voor een goed zicht.
Openbaar Vervoer is ook zoiets. Waarom lopen die aanbestedingen niet via het Rijk?
En dan al helemaal cultuur en zorg en welzijn eruit. Cultuur moet je doen, maar niet met miljoenen om zogenaamd kunstenaars te laten werken in leven in een bepaalde provincie.
De zorgtaak is meer een supervisie op bijvoorbeeld asielzoekers en jeugdzorg. Jeugdzorg moet naar de gemeenten, en er komt een laag die alle jeugdzorg controleert. En dan goed. Dus geen bange muizen politiek door kinderen meteen uit huis te plaatsen, en geen bange muizen politiek door kinderen thuis te houden terwijl papa en mama lekker drugsgebruiken en het kind wat aandoen.
Het ziekenfonds terug en alle energiebedrijven opdoeken.
Het is toch van de idiote dat als ik en mijn buurman tegelijk een schilderij ophangen en daarmee met de decoupeerzaag een stuk pink afzagen, we allebei een ander bedrag voor de stroom en de medische hulp moeten betalen.
Omdat je net ergens anders op een ander moment met je muis ergens op klikte of onder het eten een telefoontje wel of niet opnam.
Van al die onrendabelen die nu bij een verzekerings- of energiemaatschappij werken kan 90 % wat nuttigs gaan doen.
En Johan Derksen, Maurice de Hond en Natasja Froger komen de crisis ook wel door zonder hun deel van de buit.
Lonen overheidspersoneel halveren, allemaal met de fiets of OV naar 'het werk', en sloop dat Cotshuis ook gelijk maar, veel te duur in onderhoud.
Dat de oplossing nou van GS moet komen. Zo eenvoudig kan het dus zijn.
Pritt for president! :-)
Stoppen met de war on Nederwiet. Stoppen met gedogen, maar legaal maken, belasting heffen. De besparing op politie deels in de zak steken, deels steken in het oplossen van iets, want nu is het zo goed als niets..
Geen geld meer naar politie inzet bij voetbal, dat mag men zelf gaan betalen.
Over dat in de kassen schoppen van onze eigen werklozen. Dat gaat niet lukken. Nederland heeft het verdrag van de rechten voor de mens getekend. Wanneer je zoiets doet dan leg je dwangarbeid op aan je burgers.
Ironisch genoeg kwam dit aan het licht omdat een beroepswerkloze een proces aanspande tegen d staat. Iets over passend werk en zo.
@ Cuyahoga | 05-03-12 | 09:13
Zal ik jou eens wat vertellen? Er is een overheidsorganisatie die in de CAO onderhandelingen heeft afgedwongen dat in de periode 2010-2013 medewerkers een ontwikkelbudget krijgen van 1500 euro. Te besteden in persoonlijke ontwikkeling, dus niet in werkgerelateerde ontwikkeling. Een cursus Russisch? Mag je doen.
Daarnaast, in diezelfde organisatie een gezondheidsbudget van 300 euri per jaar om Tai Chi of Mindfulness te volgen. Of yoga. Alles in het kader van je gezondheid.
Nu jij weer.
*zachtjes huilen doet*
Mensen denk eens even aan al die arme Grieken. Die hebben het veel zwaarder dan wij!
Lalalala
Ik ben Geert, ik weet al heel lang wat we vandaag gaan doen.
Weet je wat ik ga doen?
Ik presenteer een rapport.
Vandaag.
Om alles weer om te gooien.
Lalalala Trololo....
@necrosis 09:09
Zelf verplicht 50% van onze export betalen ('plan Wientjes').
"volgende maand komen er nieuwe verkiezingen"...
Maak avondvullende emotionele bedel-TV-shows, zoals we dat ook bij ieder onheil aan de andere kant van de wereld door de strot gestampt krijgen. Maar dan voor onze eigen schrijnende gevallen. Plak desnoods een plastic vliegje op zo'n pyjamabejaarde.
Gokje: de bezuinigingen gaan weer op onderwijs en de zorg terechtkomen. Ontwikkelingssamenwerking werd al klatgestelt door Freek de Jonge en Doutzen Kroes die denken dat het uiteindelijk geld gaat opleveren voor Nederland.
Daarnaast moet er inderdaad eens wat gedaan worden aan beroepswerkelozen. Mensen die niet wíllen werken. Dan zou het een goede oplossing zijn zulke mensen inderdaad met dwang aan het werk te krijgen in sectoren waar men nu arbeidsmigranten voor nodig heeft wegens: Nederlanders willen het werk niet doen.
Milieu is leuk en aardig, maar daar kun je slagen in maken door zonnepanelen bijvoorbeeld te steunen. Als een huishouden 20% van het energieverbruik zelf op kan wekken scheelt dat ook weer 20% op de rekening. Dat geld kun je dan steken in de economie bijvoorbeeld.
De afdracht aan de EU moet eerlijker. We betalen per hoofd van de bevolking het meest. Daar moet eens wat aan gebeuren. We krijgen er niet meer zeggenschap mee. Maar wel een boze Van Rompuy die maatregelen neemt zodra Nederland niet luistert.
Maak ook ff de friemelkerk een criminele organsisatie, is het immers, hallo bezittingen
Vergeet ook niet de post 'cursussen en opleidingen' waar voor iedere ambtenaar een idioot bedrag wordt uitgetrokken voor een dagje zweefteven, emails lezen of excel-documentjes openen.
Wat gek dat bezuinigen amper echt bezuinigen betekent, extra uitknijpen wordt het
verbied het inschakelen van externe adviesbureaus en andere slappe training/coaching bedrijfjes door overheidsinstellingen; scheelt honderden miljoenen aan weggegooid geld per jaar
@joyriders | 05-03-12 | 09:1
Job is nog lid, die wil de thee rondbrengen..
necrosis | 05-03-12 | 09:09
Jawel! de gratis pil van Riom bij het ingaan van de non rendabele leeftijd( variabele voor pensioen).
@wakkere_nederlander | 05-03-12 | 09:10 |
De interwebsgeuzen... Ik zeg doen!
En dan het gros aan Griekenland geven natuurlijk.
50% Vd ambtenaren ontslaan.
Biertje iemand?
@michael8161 | 05-03-12 | 09:10
Reken dat nog eens uit.
Bij huize tijgert valt niets meer te halen. Als ze denken dat ik daarmee mijn huis opgeef of mijn kinderen wel van sport haal, om het huis en vreten, nog te kunnen betalen hebben ze het mis. Want dat is het enige wat er hier nog is: huis, vreten en sport voor de kinderen. Op al het andere hebben wij hier al bezuinigd en leveren we al in.
@Parel van het Zuiden | 05-03-12 | 09:10
Volksopstand?
In Nederland?
Grapjas!
enter/ paar nullen erbij
@necrosis | 05-03-12 | 09:09
Pensioenleeftijd naar 80
de vvd is gegijzeld door de angstcultuur die binnen het cda waait - dit gaat niks worden.
Waar gaat het over, allemaal 1 euro deponeren en klaar is kees?
@necrosis | 05-03-12 | 09:09 |
De uit die maatregelen voortvloeiende volksopstand...
Strak plan Pritt.
Kan GeenStijl na een publieke omroep, ook niet een politieke partij beginnen?
Ik wil een Roze Revolutie!
Een of ander studentje aan een of ander UVtje heeft een columpie in de VK waarin hij vindt dat de PVDA het recht moet opeisen om ook aanwezig te zijn op het Catshuis om mee te doen.
Perplex
Eigen bijdrage zorg naar 10.000, premie zorg naar 300 per maand, één btw tarief (25%), een kwartje van Rutte op benzine/diesel, vlaktax (70%, verkeersboetes verhogen, AOW naar 82 en bij werkloosheid de eerste 3 maanden geen uitkering.
Ben ik nog wat vergeten?
@Willem VanDer Decken 09:06
Schaf het ministerie van sociale zaken af, en over 5 jaar hebben we geen staatsschuld meer.
Oh ja, dat over de grens duwen hoeft van mij niet beperkt te blijven tot 'blokhoofden' trouwens.
ze gaan vast de belasting verhogen op alles behalve hun eigen salaris
De bloedbank Sanquin (nota bene een stichting zonder winstoogmerk) heeft 280 miljoen euro op de spaarrekening staan. Daar kan wel iets vanaf! Een zakje gedoneerd bloed verkopen zij aan ziekenhuizen voor 210 euro, twee keer de gemiddelde prijs in Europa..
Het is toch de idioot voor woorden dat er `onderhandeld` moet worden over de oplossing voor een financiële crisis?? Er moet beleid worden opgesteld naar aanleiding van de gezamenlijke visie van een kabinet. Nu krijg je, zoals altijd, omslachtige en halfzachte oplossingen die het probleem nóg niet oplossen.
Dat er geen belastingcent meer naar het mediapark gaat is goed. En schaf de ministeries van ontwikkelingshulp, cultuur en economische zaken af en je bent er wel.
En de Gulden terug.
Laat me raden, de middeninkomens en minima mogen de centen weer ophoesten en de hoge inkomens gaan er zelfs weer op vooruit? Begint een beetje voorspelbaar te worden...
Ik wed op de volgende "oplossing":
Er wordt helemaal niks bezuinigd. De belastingbetaler wordt gewoon weer extra uitgeknepen, zoals gewoonlijk.
Afgezien van dat huizen plempen; DOEN!
Geen steunpakketten meer, geen EU bijdrage, geen ontwikkelingshulp, nationaliseren woningcorporaties en ombuigen geldstromen...
.
Zo jongens, biertje?
Oké, bij de volgende verkiezingen stem ik op Pritt.
Vergeet de afdracht aan Europa niet.....
REAGEER OOK