Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Grote 2012 Bezuinigings Bonanza

turbotaxinnederland.jpgHet speculeren is begonnen. Waar kan dit kabinet nog op bezuinigen? De Telegraaf kopt groot dat alle ambtenaren naar de nullijn gaan. Ze bevriezen de lonen! Niks extra's voor al die hardwerkende ambtenaren de komende jaren. De Volkskrant stelt weer voor om de BTW te verhogen of naar een uniform percentage te brengen. Dan is er nog de hypotheekrenteaftrek. Of de zorg. Of ontwikkelingshulp. Van de A4, de A2 en de A1 een tolweg maken. Televisiebeelden vanaf het Binnenhof voortaan achter een betaalzender. De BTW op Lowlands, Pinkpop en Oerol verhogen naar 30%. Het halveren van de lunch van Ton Elias. Verplichte euthanasie na tien jaar pensioen, wat het langer doorwerken ook moet stimuleren. Het totaal wat iemand aan uitkeringen en toeslagen kan ontvangen maar net boven de armoedegrens leggen. En natuurlijk 80% belasting op bonussen van grootgraaiers die bedrijven naar de mallemoer hebben geholpen. Accijnzen op vetzakvoedsel. En uiteraard zoveel mogelijk drugs legaliseren voor de BTW. Alle beetjes helpen! Want nu wordt er alleen naar de hard zwoegende Nederlander gekeken voor lalala geld. Maar deze crisis hebben we te danken aan landen als Griekenland en aan banken. Plus de Europese spendeerdrift. Wat krijgen we er voor terug? De belastingbetaler redt deze zwalkende zwanen en mag als dank meer belasting betalen en minder loon ontvangen. Bezuinigen, dat kan beter, creatiever & mensvriendelijker. Maar hoe?

Reaguursels

Inloggen

Hoe? Lijkt me vrij simpel; de JSF misschien? Scheelt slechts 9 miljard ofzo...

Rutje1975 | 03-03-12 | 12:54

Alle uitkeringen half jaar stopzetten. Ben je gelijk van het werklozenprobleem af.

lekker wijf | 03-03-12 | 10:57

@ Lelijke vrouwen belasting invoeren.
Schreeuwmeeuw | 02-03-12 | 09:03 | + -5

Zo te zien zitten er minimaal vijf lelijke vrouwen en/of sympathisanten op dit topic.
goedverstaander | 02-03-12 | 09:14 | + 14 -

Het zijn er inmiddels 7. Geef even je naam door dames, dan kan ik een accept-girootje opsturen.

Schreeuwmeeuw | 02-03-12 | 23:33

Is de kreet "IK WIL DE GULDEN TERUG" al langs geweest?

drentie | 02-03-12 | 22:24

@ Badderbeest! | 02-03-12 | 14:54 |

Wilde het inderdaad niet zo noemen, want dan valt heel links Nederland over me heen. Persoonlijk zou ik de vlaktax op winst uit ondernemen doen. Dan denkt dom links dat de belasting alleen bij bedrijven word geheven, maar uiteindelijk betekend dat gewoon dat de werknemer minder loon kan krijgen. (het maakt dus ook niets uit of je de tax als btw, als loonbelasting of als ondernemings belasting heft)

potsenmakkert | 02-03-12 | 22:01

Zal ik op tijdstip het antwoord maar geven: niemand leest hier meer dus...!!

Antwoord: Bijdrukken Pleuro's! Zoveel dat je de staatsschuld kunt aflossen!! Wanneer de staatsschuld is afgelost: overstappen op de Gulden!! Daarna zit de Mof, de Frog, de Italo, whatever lekker met de zooi!! En zijn WIJ lekker Schuldenvrij!!

Lekker Puh!! Die lui willen graag Solidair zijn..; dus LAAT ze!! Het is daarna HUN probleem..; NIET MEER de ONZE!!

stadsknurft | 02-03-12 | 21:47

Helft van de TK eruit, 5 partijen stelsel invoeren, wachtgeld eraf, HRA tot 350k, geen gelukszoekers meer, geen importbruidjes van rare taal komaf, e.d.
Bezuinigen is minder geld uitgeven, en niet het geld weghalen bij de burgers. Maar Rutte met z'n pose vandaag om de staatsschuld op 3% te houden... walgelijk.

Implant | 02-03-12 | 21:42

Ook moet er een staatsschuld kwartje komen op iets van de babyboomers de pensioen premie accijnzen.Zij hebben die schulden gemaakt dus gaan ze het ook maar aflossen voordat ze alles uitgegeven hebben.

daniel78 | 02-03-12 | 18:33

Vakantiegeld inhouden en verplicht in Nederland op vakantie te besteden.
Staatsschuld kwartje op de benzine (als er 1 gewillige melkkoe bestaat in deze wereld)
Inburgeringscurses verplichten en 2000 euro duurder maken Achmed en Fatima moeten een extra hypotheek gaan nemen.
Hoofddoekjesbelasting is nog steeds een goed idee.
Staatsschuld kwartje op bier en sigaretten die laat niemand staan al staat de wereld in brand.
Ontwikkelingshulp wordt een zaak van de NGO's en niet de overheid afschaffen dus.

daniel78 | 02-03-12 | 18:24

1. btw 1% verhogen, inkomstenbelasting 1% verlagen
2. kleine weedkwekers met rust laten en alleen de grote opsporen en volledig uitkleden
3. inzamelingsactie "Help het begrotingstekort te verlagen", bankrekening openen waar men geld kan storten.

who cares | 02-03-12 | 17:37

1. Politieke partijen afschaffen.
2. De bestuurslaag en corporaties "Provincie" afschaffen.
3. Alle uitvoerende bestuursorganen naar aard bundelen en verzelfstandigen, omvormen tot coöperaties en alle Nederlanders daar een niet-overdraagbaar en niet-verhandelbaar aandeel in geven. (dat hoeven er dan hooguit een tiental te zijn).
4. Op termijn "Koninkrijk der Nederlanden" als corporatie afschaffen/omvormen tot een klein kantoortje "Republiek der Samenwerkende Nederlanders", voor vastleggen en bewaken van wetgeving, internationale verdragen en internationale vertegenwoordigingen, betaald door een minimaal percentage van de begrotingen van de nieuwe bestuurscoöperaties. Vertegenwoordigers voor die republiek bij toerbeurt uit die coöperaties kiezen, waarbij die vertegenwoordigers een maximale ambtsperiode van 10 jaar per individu mogen hebben.
(Dit om te voorkomen dat staatsprofiteurs die nu via partijen van bestuursbaantje naar bestuursbaantje rollen dat via de coöperaties kunnen gaan doen.)

Nou... in een notendop heb je het dan wel. Dan is er geen ministerie van financiën meer nodig, heeft iedereen een aandeel van de belastingdienst en dus stemrecht hoe hoog zijn/haar belasting moet zijn; en via de bestuurscoöperaties een stem hoeveel geld er nodig is en wat de claim op de belastingdienst moet zijn.
Power to the people. Zo kan het.

Stormageddon | 02-03-12 | 16:23

We moeten naar de kern van het probleem: de wijze waarop het bankwezen is ingericht. Een hedendaagse bank is een graai-apparaat zonder weerga en dat moet anders: alle banken nationaliseren, geen winstoogmerk meer, 1 á 2 procent hypotheekrente is dan meer dan voldoende om die toko's draaiende te houden en opeens kunnen we ons allemaal weer kapot-spenderen om de echte economie weer vlot te trekken.

De mooie man | 02-03-12 | 15:52

Er is geld zat. De overheid heeft een probleem met te hoge uitgaven, dus met name zoeken naar mogelijkheden tot besparingen en ombuigingen bij de overheid. Gezondheidszorg, politie, ministeries en hele ambtenaren apparaat moderniseren en efficienter maken. Ambtenaren op de nullijn en alle regelingen voor ambtenaren versoberen naar nivo van het bedrijfsleven. Wajong aanpakken. En natuurlijk ontwikkelingshulp terug naar nivo van het europese gemiddelde.

denoorman | 02-03-12 | 15:38

potsenmakkert | 02-03-12 | 14:27
-
Vlaktax bedoel je? magnietkanniethoor de linksmensen zijn tegen.

Badderbeest! | 02-03-12 | 14:54

BTW omhoog betekent minder koopkracht, dus minder handel, dus versnelde economische neerwaartse spiraal, dus geen doordachte optie.

porcodio | 02-03-12 | 14:50

Niet zo'n gek plan de btw omhoog! Ik stel voor naar een procentje of 40 op alle producten en diensten. Daarna wel alle andere belastingen afschaffen. Wat ook kan is een 40% tarief invoeren op winst uit ondernemen of een 40% tarief op loon (in wat voor vorm dan ook). Komt qua geld allemaal op hetzelfde neer, bespaart een hoop ambtenaren bij de belastingdienst, maakt ondernemen makkelijker (minder administratieve rompslomp), tarieven doorzichtiger en dure fiscalisten overbodig. Ik zie alleen maar voordelen!

potsenmakkert | 02-03-12 | 14:27

Een luxe artikel als een mobiele telefoon waar iedereen om de paar jaar weer een nieuwe neemt een eenmalig vast bedrag aan koppelen voor de staatskas.

poetsnoet | 02-03-12 | 13:56

4 miljard- afrika
9 miljard - hra
6 miljard - jsf
2 miljard - cultuur
publieke omroep plus koningshuis: 1 miljard
extra inkomsten:
btw naar 20^% levert 3 miljard op
provincies plukken levert 10 miljard op (verkoopopbrengsten energiebedrijven)
belastingverlaging: kosten 5 miljard.

is helemaal niet moeilijk als je politieke ballen hebt het vermolmde linksche regentenbolwerk een duw te geven. maar rutte durft niet.

minimá-armezusvan.. | 02-03-12 | 13:19

Ih8yousf | 02-03-12 | 11:02 | + 2 - Die kinderbijslag afschaffen zou ik niet doen, wanneer moeders niet werkt maar thuis is om de kinderen op te voeden. (maar dan écht) Kinderbijslag is niet noodzakelijk wanneer moe ze toch uitbesteed...

heethoofd | 02-03-12 | 12:58

goedverstaander | 02-03-12 | 10:34 |
Wat mij betreft van alle partijen deze baantjes carrousel indammen, maar wel publiekelijk laten weten

lanexxx | 02-03-12 | 12:14

Waarom niet gewoon het geld halen bij degenen die ons in deze crisis gebracht hebben?? Dan hoeven er geen anderen de dupe van te zijn. Alle maatregelen die hierboven voorgesteld worden, daarmee pak je de gewone man. Die heeft de crisis niet veroorzaakt! Integendeel zou ik zeggen.

pjisonline | 02-03-12 | 12:13

Drie aanvullende tipjes:
- Het werk dat Polen hier komen doen kan vaak ook door onze eigen werklozen worden gedaan. Door ze dat te verplichten bespaar je op uitkeringen en voorkom je dat geld uit ons land stroomt (bijkomend voordeel is dat ons overbevolkte landje niet nog voller wordt).
- Schrap stevig in de luxe-baantjes in de ambtenarij. Zonder een afdeling communicatie van twintig tot dertig man functioneert een gemeente of provincie echt niet veel minder.

Onbevlekt blazoen | 02-03-12 | 12:12

Nederland heeft 1.000.000 ambtenaren. Ondanks alle ict-vooruitgang gebeurt daar niks mee, met dat aantal. Kan rustig minimaal een kwart minder.
Maar ja, de overheid is een verwende dikzak die bij een crisis niet gaat afvallen, maar wel jouw laatste koekje komt opvreten.

blauweleasebaklul | 02-03-12 | 12:04

@AntiSoof 11:16
Eerst Schiphol verkopen, dan pas accijns op brandstof.

tipo | 02-03-12 | 11:55

Oplossingen die 9 mld opleveren, maar wel de economie slopen tellen ook?

Fret Kroked | 02-03-12 | 11:54

@spouswaus
IDD die straat verlichting kan zeker wel uit na 23.00
elke normaal mens die gaat dan toch pitten,
en die lampen zitten ook niet voor pietsnot op je auto

expat | 02-03-12 | 11:41

oh ja. nog een paar dingetjes.

De leningen die de staat heeft uitstaan tergubetalen zofat de rente ook niet als een molensteen om de nek van de belastingbetaler hangt en geen geld meer naar landen die niet meer als derdewereldland gelden, ook niet uit koloniaal schuldgevoel.

spouswaus | 02-03-12 | 11:36

@AntiSoof
1 ok
2 en wat doen bij rampen en als de moffen weer kommen ?
3 ok
4 gaan ze allemaal ergens anders tanken en kan je schiphol wel sluiten
5 gaan die ook weg en heb je geen werk meer

expat | 02-03-12 | 11:33

wat mij betreft gaat er gesneden worden in cultuur, ik hoef niet doodgesmeten te worden met kunst op rotondes. Ook de uitkeringen die kunstenaars ontvangen gelijk stopzetten en als ze geen boterham kunnen verdienen met hun bouwsels moeten ze maar een baantje zoeken waarmee ze wel de broek kunnen ophouden. Verder mag wat mij betreft Nederland van Europa afgestoken worden, Europa is een grotere last dan het een lust is. Criminelen hoeven ook niet zo vertroeteld te worden als dat ze nu doen, bejaarden zijn er erger aan toe.

Verder kan de administratieve last sterk verminderd worden door mensen geen kinder(opvang)/huur/zorg etc toeslag en HRA te geven maar daar moet tegenover staan dat de belastingen evenredig mee dalen. En verder wil ik ook niet meer meebetalen aan allerlei hobby's van andere mensen, dan heb ik het over subsiedies die richting hobbyclubjes en voetbal etc gaan. Als mensen graag die hobby willen uitoefenen mogen ze het zelf gaan betalen, dat kan dan ook makkelijk omdat hun en mijn belastingdruk omlaag gaat.
Omdat mensen meer ademruimte krijgen gaan ze ook meer spenderen waardoor de economie gestimuleerd wordt. Daar word iedereen beter van.

Defensie kan goed hervormd worden en macho gedrag (JSF) mag niet worden getolereerd, er moet duidelijk kosten tegen de baten worden afgewogen.

en misschien nog iets heel simpels, doe 's nachts eens de helft van de lampen uit die langs heerens weegen staan.

EN ALS ALLERLAATSTE VIND IK DAT WE DEMOCRATIE EEN KANS MOETEN GEVEN, het volk is geen domme kudde koeien.

Ik ben vast nog een hoop vergeten maar ik denk dat we hier een eind mee kunnen komen.

spouswaus | 02-03-12 | 11:33

@Fijne kerel | 02-03-12 | 09:08
Hebben ze jou vandaag losgelaten uit de kliniek? Heb je gezien hoe duur de brandstof is? Weet je hoeveel daarvan al naar de staatskas gaat? Veel te veel en dan wil jij er nog een kwartje bovenop doen. Lekker figuur.

doenormaal! | 02-03-12 | 11:27

6. Musea in private handen.
7. Monumenten(zorg) afschaffen.
8. Stoppen met immigratie-gedoe.
9. Geen geld naar sport en cultuur.

AntiSoof | 02-03-12 | 11:20

Beef Bus | 02-03-12 | 11:11

Dan moeten ze het maar eerlijk zeggen! Overigens komt er ook weer een generaal kinderpardon aan. Betalen we dat ook gelijk maar even. Zijn we er vanaf.

doskabouter | 02-03-12 | 11:19

@goedverstaander | 02-03-12 | 10:37 Sorry, voor de late reactie. We zullen zien. PO of geen PO over het algemeen weet GW wel aandacht te genereren met zijn oprispingen. Daarom hoop ik ook dat het een goed onderbouwd rapport is, geen verzameling stokpaardjes die al veel te lang bereden zijn.

witwas | 02-03-12 | 11:19

1. De radio en tv kunnen geprivatiseerd worden.
2. Het leger kan afgeschaft worden, men bespreekt de problemen maar met elkaar.
3. Het afschaffen van ontwikkelingshulp, het helpt toch niet.
4. Vliegtuigbrandstof normaal belasten.
5. Bedrijven geen geld meer geven.

AntiSoof | 02-03-12 | 11:16

Alle buitenlandse auto`s die op onze wegen rondcrossen moeten verplicht een vignet hebben.
€ 1000 per jaar om te beginnen lijkt me heel redelijk.

Dostranamus | 02-03-12 | 11:14

€9.000.000.000 bezuinigen? Moet kunnen: Schaf provinciale staten af en voeg gemeenten samen. Kost financieel gezien even duur qua geld mbt finaciën ende knaken in het begin, maar gaat vet veel schelen en je hoeft niet nog meer gehandicapten te beroven van schamele middelen. Kost wel wat banen, maar die werden toch al met belastingelg betaald. En ambtenaren beweren ook in de vrije markt te kunnen slagen. +en medetevensdaarnaast BTW verlagen om mensen over te halen te consumeren en opgepot geld uit te laten geven. ... zo zit het...

Fierljepping on ice | 02-03-12 | 11:12

Nederland hoeft helemaal niet te bezuinigen. Laat dat eens en vooral duidelijk zijn. Er is in dit land is heel structureel mis. Het uitgavenpatroon is op de verschillende departementen te groot. Wat er nu gebeurd in Den Haag is helemaal van de zotte. Nu " opeens " moeten we als gekken gaan bezuinigen omdat het " economisch " slecht gaat. Laat me niet lachen. Voor de heren uit Den Haag komt deze crisis als een geschenk uit de hemel. Hoe meer ellende. Des te makkelijker om veranderingen door te voeren. Als voorbeeld neem ik altijd Schiphol. Daar in Schiphol zal altijd een zweem hangen van de dreiging van terroristische aanslagen. Waarom? Als men dingen in de beveiliging wil veranderen gaat dat veel gemakkelijker onder deze noemer. Was deze er niet, dan krijg je weer een volksopstand van mensen die beweren dat "hun privacy in het geding is. De oplossing van dit probleem is heel gemakkelijk maar zeer rigoureus. Opheffen van alle politieke partijen en een land regeren als een bedrijf. Als je goed nagaat dat je een land regeert door bijvoorbeeld: De Partij voor de Dieren. Het is te gek voor worden. Moet je voor stellen dat je een bedrijf als bevoordeeld Philips of Shell laat besturen door Groen Links of D66. Denk er is over na. Maarja, ik blijf maar dromen. Het zijn allemaal amateurs waar we mee te maken hebben met een Universitaire achtergrond. Kun je nagaan wat die opleidingen tegenwoordig nog voorstellen. Armoe troef.....

ip | 02-03-12 | 11:11

@doskabouter | 02-03-12 | 11:07
Nee nee nee die van een ander ..

Beef Bus | 02-03-12 | 11:11

Alle sportsubsidies opheffen.
Aaankoop JSF afschaffen.
1 TV zender sluiten.
We zijn er uit, nu het kabinet nog.

Dostranamus | 02-03-12 | 11:10

Alle windmolens op laten blazen door de genie en het restant als schroot verkopen aan china. Scheelt sloten subsidie, niemand die het zal merken anders dat de horizon vervuiling stopt.

jan-lul-de-behanger | 02-03-12 | 11:07

Bezuinigen is toch je eigen uitgaven reduceren?

doskabouter | 02-03-12 | 11:07

Lord James of Blackheath $15,OOO,OOO,OOO,OOO FRAUD EXPOSED February 16 2012 www.youtube.com/watch?v=eL5hqvTWkYg&am... waren onze kamerleden maar zo daadkrachtig, zou een hoop bezuinigingen onnodig maken

am*dam | 02-03-12 | 11:05

Opheffen van het centraal indicatieorgaan voor de zorg. Deze overbodige bestuurslaag kost honderden miljoenen.
Opheffen deelraden.
Opheffen waterschappen.
Opheffen Provincies.
Opheffen ontwikkelingssamenwerking.
Man, man, we houden nog geld over zo.

Dostranamus | 02-03-12 | 11:04

porcodio | 02-03-12 | 10:51
-
Alle banden met China verbreken nu het nog kan zul je bedoelen. et zijn lijkenpikkers (en terecht) die het westerse karkas aan het opvreten zijn. Ze kopen alles op en maken ons verslaafd aan goedkope spullen.
-
Ik zal het even toelichten.
-
Je koopt een autoband, geproduceerd in Nederland, volgens Nederlandse regels en milieunormen, gemaakt met Nederlandse arbeid met een humaan salaris. Bon!
-
China koopt de Nederlandse bandenboer. Hoera! geld voor een paar. Verders merk je nog niets. China begint met het afkijken van de technologie, hoe maak je zon goede autoband ?
-
China heeft genoeg gezien en geleerd. China opent een bandenfabriek in China. China gaat het Nederlandse bedrijf beconcureren met de Chinese banden.
-
Uw autobanden zijn versleten en aan vervanging toe. U kiest nu voor de goedkopere Chinese band met "dezelfde" kwaliteit. (zijn heel wat milieunormpjes enzo mee overschreden.)
-
Iedereen maakt uw keuze
-
China zegt; de Nederlandse fabriek is niet meer rendabel.
-
China sluit de Nederlandse fabriek
-
Nederlandse arbeiders zijn werkeloos geworden.
-
De Fabriek wordt afgebroken
-
Uw banden zijn weer versleten.
-
U heeft geen keuze meer, u kunt alleen nog maar chinese banden kopen. China heeft dit keer wel de prijzen "marktconform" gemaakt.
-
China doet dit met alle bedrijfstakken, groot of klein. China maakt van de westerse wereld een tweede of derdewereld wereldje. We staan erbij en kijken er naar.

Badderbeest! | 02-03-12 | 11:02

1. Uitkeringen verlagen & bevriezen: Mensen worden geprikkeld om aan het werk te gaan werk aan te gaan nemen, allochtonen worden geprikkeld om terug te keren naar land van herkomst. Nu vinden ze het allemaal wel best en blijven ze lekker hangen en niks doen. "Je denkt toch niet dat ik ga werken voor hetzelfde salaris of een paar Euro meer?" Het is dubbele winst voor de overheid. Iemand die uit een uitkering komt kost de Staat geen geld meer EN gaat daarnaast premies afdragen. Winst verdubbelaar dus.
.
2. Ambtenarensalarissen inderdaad bevriezen. Meest eenvoudige maatregel die snel kan worden ingevoerd en snel geld oplevert. Daarnaast kan er ook wel een procentje of 10 van worden ontslagen als men eens wat efficienter ging werken en minder subsidie zou ontvangen (wat toch wel gaat gebeuren)
.
3. Geen migratie meer toelaten van mensen die niet zelf in hun bestaan kunnen voorzien die toch alleen maar een enkeltje onderklasse tegemoet gaan. What's the point? Stopzetten die ongein.
.
4. Geen AOW meer voor mensen die meer dan 200.000 Euro aan pensioen vangen per jaar.
.
5. Halveren ontwikkelingshulp. Klinkt hard, maar is het niet. Veel mensen denken dat die gaat naar hongerig Afrika, maar dat is het niet het geval. De twee landen die het meeste uit deze pot ontvangen zijn Suriname en de Palestijnen. Niet echt landen waar ze omkomen van de honger. Stopzetten dus en alleen geven aan landen waar het echt nodig is.
.
6. Criminele allochtonen met strafblad ongewenst vreemdeling verklaren en uitzetten naar land van herkomst / oorsprong. Scheelt al gelijk een hoop geld aan uitkeringen, begeleiding, gevangenissen, jeugdzorg etc. Niemand die ze zal missen verder.
.
7. Geen geld meer naar de Nederlandse Antillen. Die mensen willen zo graag onafhankelijk zijn? Prima, ga het dan ook maar allemaal zelf betalen.
.
8. Strippen basisverzekering en er een ECHTE basisverzekering van maken. Dus alleen huisarts, ziekenhuisopname, medicijnen, operaties en ziekenvervoer vergoeden. Vervolgens kunnen verzekeraars lekker gaan concurreren met met aanbieden van zorg op maat voor als je aanvullende zorg nodig hebt.
.
9. Herfinancieren bestaande leningen. De Nederlandse rente staat fucking laag. Doe er je voordeel mee Staat en herfinancieer de bestaande schulden met langlopende obligaties tegen die lage rente.
.
10. Afschaffen kinderbijslag. Waarom moeten wij ervoor betalen als iemand anders kinderen wil nemen? Dat is hun keuze dus daar betalen ze dan ook maar zelf voor.

Denk dat we zo wel een heel eind komen. Eigenlijk is deze crisis een zegen. We worden eindelijk gedwongen om eens kritisch te gaan kijken naar al dat wanbeleid van de afgelopen decennia en daar nu treffende maatregelen tegen te nemen. Uiteindelijk komen we daardoor alleen maar sterker eruit.

Tenzij het kabinet de weg van de minste weerstand kiest en ervoor kiest om weer de belastingen te gaan verhogen. Wat echt een gemiste kans zou zijn en het economisch herstel alleen maar zou vertragen. Let's hope for the best... maar als een coalitie is die het theoretisch zou kunnen... dan is deze het.

Ih8yousf | 02-03-12 | 11:02

Stuur de hele belastingdienst een jaartje naar Griekenland en Italie. Dan kunnen ze ons geld terugregelen.

tipo | 02-03-12 | 11:01

De vennootschapsbelasting moet omhohoog... we hebben toch te weinig mensen met verstand van zaken, zoveel bedrijven zal het niet schelen.
Trouwens, ondanks de lage belasting gaat Philips toch ook voor een deel naar Polen.
Fck Shell, Aegon, ABN-AMRO,Unilever,ING, Ahold en de rest.

bijstandsmoeder | 02-03-12 | 10:55

@ enelkoklort | 02-03-12 | 09:42

Ik heb liever dat u die reactie maakt dan iemand met zijn volle verstand. Zelden zo'n loze opsomming gehoord als die van u.

SnikkelSnor | 02-03-12 | 10:54

In Nederland zitten 40.000 Afghanen, waarvan 80% werkeloos is. Geef ze een politie-opleiding en scheldt hun studieschuld pas kwijt na succesvolle remigratie. Stop de kunduzmissie.

tipo | 02-03-12 | 10:54

Nederland verkopen aan de Chinezen. Zij zijn meer economisch competent, bouwen hi-tech industrie, i.p.v. kaas, bloemen, en varkenvlees exporteren, oftewel iets wat een derde wereld land zonder goed opgeleide bevolking ook kan.

porcodio | 02-03-12 | 10:51

8 miljard ontwikkelingshulp stopzetten en stoppen in Kunduz. Klaaaaarrrr !! Hier in eigen land en bij de werkenden valt niks meer te halen !!

msgambler | 02-03-12 | 10:50

- De subsidiekraan gewoon even helemaal dichtdraaien. Dan kijken we over een jaartje wel wat we nou echt met zijn allen missen. Gewoon omdraaien die discussie.
- defensie integreren tot 1 geheel. 2 staforganisaties kunnen zo weg
- Ned 3 eraf. Idem bij radiozenders en alle doelgroepen internet dingetjes.
- hypotheekrenteaftrek en huursubsidie in gelijke mate in 10 jaar afbouwen. Weg met overheidsingrijpen in de woonmarkt. Iedereen heeft 10 jaar om een voor hem betaalbare woning te vinden.

Verder bijna alles wat badderbeest zegt.

ole guapa | 02-03-12 | 10:49

Laat ze ook een de gemeente belasting maar eens afschaffen.
De gemeente ontvangt alleen maar een x bedrag per inwoner van het rijk elke onzin uitgave wordt de jaar erop in mindering gebracht.
Leningen mogen ze niet meer aangaan
let eens op wat een hoop geld je uitspaart.
Elke cent wat bij de ROC of woningbouw over is of welk dan ook van dit soort instellingen gaat gewoon naar het rijk.
Grote uitgaven moeten eerst goedgekeurd worden of het überhaupt wel nodig is.
In het buitenland heb je ook ziekenhuizen die in een pand zitten van over de 100 jaar oud scholen net zo
dan kan het in NL dus ook !
en niet elke 15 jaar weer een nieuwe neerzetten

expat | 02-03-12 | 10:48

Wat vindt Braboneger ervan?
funkyd | 02-03-12 | 10:38 | + 0 -

Gewoon betalen denk! Aftikken.

Porrello | 02-03-12 | 10:40

Slavernij invoeren. Succes gegarandeerd. Alle criminelen aan kettingen vastleggen, en zwaar bouw werk laten verrichten. Kijk dan hoe snel al die licht getinte verdachten zich van gedrag gaan veranderen als ze worden bedreigd met werk.

porcodio | 02-03-12 | 10:39

Wat vindt Braboneger ervan?

funkyd | 02-03-12 | 10:38

@Naar economen luisteren en de economie stimuleren in plaats van kapotbezuinigen...
Lyrthion | 02-03-12 | 09:28 | + -1 -

Economie is voor een groot deel een visie. De visie van de economen waar u het over heeft hebben een sociaal-economische visie.

Een overheid heeft nog nooit voor een groeiende economie gezorgd. Dat doet het bedrijfsleven!

Derhalve kan een vrije markt economie ook nimmer kapot gaan door een overheid die bezuinigd.

Porrello | 02-03-12 | 10:38

Gewoon de hele regering opheffen. Kunnen ze ook niks uitgeven en zijn we zo uit de schulden.

Service | 02-03-12 | 10:38

@witwas | 02-03-12 | 10:26
Ik wacht al maanden met spanning, hoewel de uitkomst wel al erg voorspelbaar is. Europa heeft Nederland achterlijk veel geld gekost. De kosten wegen absoluut niet op tegen de baten en als bonus zijn we ook onze soevereiniteit kwijtgeraakt en hebben we te maken met allemaal regels die zeer nadelig en slecht zijn voor Nederland.

doenormaal! | 02-03-12 | 10:37

@ Badderbeest! | 02-03-12 | 10:33 |
Het zou me inderdaad nier verbazen als u daar gelijk in krijgt.

Eén-tweetjes met de PO zijn van alle tijden.

goedverstaander | 02-03-12 | 10:37

Begin maar eens met het stoppen van alle subsidies waar geen (economische) innovatie mee gemoeid is.

Koorknaap | 02-03-12 | 10:37

@ enelkoklort | 02-03-12 | 10:33 |
Was niet gemeen bedoeld.

Ik kon dit inkoppertje niet laten liggen, vandaar :))

goedverstaander | 02-03-12 | 10:36

We vervangen het parlement door een ITIL-achtige organisatie waarbij burgers problemen en incidenten kunnen aanmelden (bijvoorbeeld met Polen) en deze worden opgelost door bijvoorbeeld ambtenaren etc. volgens een Service Level Agreement.

Beef Bus | 02-03-12 | 10:35

@ lanexxx | 02-03-12 | 10:28 |
Elke zichzelf respecterende partij heeft haar baantjesmachine, het CDA dus ook. Hier op GS buitelt men over elkaar om de PvdA aan te wijzen als baantjescarousselpartij. Kopieer- en papegaaigedrag.

Wat te denken van de old-boys-network-commissariaatjesschuiverij van de VVD? Breek me de bek niet open.

goedverstaander | 02-03-12 | 10:34

Bezuinigignsoptie: bezuinigen op het in stand houden van niet-goed-bestuurde Eurolanden.

Iwmac | 02-03-12 | 10:34

witwas | 02-03-12 | 10:26
-
Welnee, de tegenrapporten zijn al geschreven. De Eurofielen zijn al ingepland bij DWDD en P&W volgende week. Wilders Boeeeeeeeh, euro jeeeeeeej

Badderbeest! | 02-03-12 | 10:33

@goedverstaander: Ik ben geen anti-militaristische, campingzender-kijkende, kinderloze, graatmagere niet-rokende arbeidsmongool met een koopwoning van twee ton.

Wel ben ik van mening dat moderne oorlogsvoering alleen via de lucht effectief is, dus grondtroepen etc daar heb je helemaal niks meer aan. Alleen de luchtmacht behouden dus en die onderbrengen bij de minister van Binnenlandse Zaken.
--
Verder kijk ik geen campingzenders, ik ben een VPRO-fan...
--
Ik heb een kind, een normaal postuur, rook en drink inderdaad niet en heb een koopwoning van 210.000 euro :D
--
O ja, en ik heb een hekel aan werken maar ik werk wel en heb nog geen dag een uitkering getrokken. (werken tot de dood was een grapje...)
--

enelkoklort | 02-03-12 | 10:33

Iemand zei eerder in deze draad: belastingverhoging is geen bezuiniging, minder uitgeven is dat wel. Deze zou ik graag als regel één willen meegeven aan de heren Rutte, Verhagen en Wilders. Ik wens ze sowieso veel wijsheid toe. Ze gaan het nodig hebben.

Kees Maf | 02-03-12 | 10:32

@Badderbeest
De door jou eerder genoemde voorstellen zagen er ook niet slecht uit, trouwens.

Beef Bus | 02-03-12 | 10:32

goedverstaander | 02-03-12 | 10:22
-
Je vindt het Senaat belangrijk omdat je dat zo gewend bent. Je kan de democratie ook op andere manieren bewaken. Je kan die taak bijvoorbeeld bij het volk zelf neerleggen. Het volk de mogelijkheid geven om een eigen referendum te houden bijvoorbeeld. Geheel los van de Pollemiek. Gewoon een stelling te beantwoorden met ja of nee. Meeste stemmen gelden. Huidige politiek moet weg ? ja/nee
-
Wat we nu hebben is een enorm gedrocht. In de eerste kamer liggen de verhoudingen anders dan in de tweede kamer. Hierdoor bestaat het risico (momenteel aan de gang) dat de eerte kamer niet alleen wordt getoetst maar dat er ook politieke spelletjes worden gespeeld. Over het democratische gedeelte.. dat volk daar is niet eens rechtstreeks gekozen. Opzouten met die gasten.

Badderbeest! | 02-03-12 | 10:32

@goedverstaander | 02-03-12 | 10:25
Een uitstekende implementatie, idd. Dat bespaard 135 parlementariers en verminderd de OH-factor met 90%.

Beef Bus | 02-03-12 | 10:30

Als het baantjes fabriek van het CDA wordt opgeheven dan heb je dus al 3 miljard te pakken, ontwikkelingswerk dus!

lanexxx | 02-03-12 | 10:28

@doenormaal! | 02-03-12 | 10:22 A.s. maandag komt Wilders met zijn rapport over de gulden. Hopelijk worden de baten en lasten van EU en euro daarin op een degelijke en eerlijke manier naast elkaar gezet. Ik ben heel benieuwd.

witwas | 02-03-12 | 10:26

@ Beef Bus | 02-03-12 | 10:20 |
Partijen met iets minder dan 10% van de uitgebrachte stemmen geen zetels geven is wat cru.

Je kunt dan ook denken aan het decimeren van de Tweede Kamer, dus van 150 naar 15. Ben je er ook.

Voor de Eerste Kamer zullen we een parlementariër door moeten zagen om op de 7,5 te komen. #HansKlok

goedverstaander | 02-03-12 | 10:25

Beef Bus | 02-03-12 | 10:20
-
De Babyboom-PvdA heeft zich natuurlijk bij voorbaat al gediqualificeerd wegens het slopen van Nederland

Badderbeest! | 02-03-12 | 10:24

Beef Bus | 02-03-12 | 10:20
-
Een kleinigheidje hou je toch. Maar nog altijd beter een slecht besluit dan helemaal geen besluit. Je voorstel staat me voor de rest wel aan. Het zetelgemiddelde van de afgelopen 20 jaar nemen als uitgangspunt ?

Badderbeest! | 02-03-12 | 10:24

@ Badderbeest! | 02-03-12 | 10:16 |
Dat klinkt al iets anders :))

Maar daarom ben ik het nog niet met u eens. De vergelijking met Amerika is inderdaad grofweg, omdat de senaat (als een soort Eerste Kamer) nog van alles uit de koker van de 'alleenheersers' tegen kan houden. Bovendien vind ik de Eerste Kamer (naast de serieuze journalistiek) wel wat de waakhond van onze democratie.

Verder denk ik dat besluiteloosheid een beter woord is dan stuurloos. Want bij besluiteloosheid begint de ellende.

goedverstaander | 02-03-12 | 10:22

@BeunDeHaas | 02-03-12 | 09:17
Nederland was groot voorstander van de EU. Nu bijt de EU ons in de staart, verzwelgt ons en zuigt ons leeg zonder enige redelijkheid aan de dag te leggen. De EU is het stomste wat Nederland ooit heeft gedaan! Per hoofd van de bevolking betalen we al jaren en jaren het meest aan de EU en toch durven die honden in Brussel nog te zeggen dat we niet genoeg doen! De limit!!
Als we boven ons begrotingstekort van 3 miljard uitkomen legt de EU ons bovendien ook nog een boete op van 1.2 miljard. Terwijl we dat begrotingstekort hebben omdat we meer dan de helft van ons nationaal jaarinkomen aan Brussel hebben gegeven! De EU is ziek en Nederland nog zieker dankzij de EU.

doenormaal! | 02-03-12 | 10:22

Zojuist in de Televaag: Afscheid burgemeester Nieuwegein kost € 43.000,- en provincie Noord Brabant heeft de afgelopen jaren voor 32 miljoen (!) aan externe ICTers ingehuurd.
Je zou er bijna boos/verdrietig om worden...

pretparkdrievliet | 02-03-12 | 10:21

@Badderbeest! | 02-03-12 | 10:16
Dat kan je makkelijk doen door bijvoorbeeld partijen met minder dan 15 zetels te schrappen. Dan ben je van Groen-Links af en dat scheelt al heel behoorlijk in de besluitvorming. Maar dan zit je uiteindelijk nog steeds met een prehistorisch systeem opgescheept waarin mensen met beperkte geestelijke vermogens belangrijke besluiten nemen.

Beef Bus | 02-03-12 | 10:20

@pretparkdrievliet | 02-03-12 | 10:11
Helaas moet ik u erop wijzen dat subsidiecontroles wettelijk niet verplicht zijn. Deze controles worden in opdracht van de Provincie uitgevoerd. Daarnaast op het punt waar het onjuist heeft, bevat het grootste deel van de subsidiecontrole een rechtmatigheidscontrole. Het is dus niet alleen cijfertjes vinken cf. bonnetjes.

@BeunDeHaas | 02-03-12 | 10:07
Klopt een aantal taken kunnen op een 'hoger' niveau uitgevoerd worden. Over samenvoegen twijfel ik enigzins, gezien de eigen identiteit. Een oplossing zou kunnen zijn; de taken die U bedoelt verschuiven naar het 'hogere' niveau en zo dat er effectiever en efficienter om kan worden gegaan met personeel.

Von Matterhorn | 02-03-12 | 10:19

The Evil One | 02-03-12 | 10:08
-
Nog 8.499.999 stemmen te gaan en er gaat hier een heel andere wind waaien. :)

Badderbeest! | 02-03-12 | 10:19

goedverstaander | 02-03-12 | 10:10
-
Als je het hebt over het afschaffen van het meerpartijenstelsen dan bedoel ik het invoeren van een tweepartijenstelsel. Grofweg op zn amerikaans zeg maar. We hebben er nu 12, en die willen allemaal een andere kant op. Iedere keer hebben we andere machthebbers die het sturr dan weer de andere kant opdraaien. Gevolg = stuurloosheid
-
Verder moeten we de eerste kamer in zn geheel opheffen.

Badderbeest! | 02-03-12 | 10:16

doe als de grieken en voor de helft van je kosten niet op. die 3% halen wij dan makkelijk.

dolffie | 02-03-12 | 10:13

@kneuterzak | 02-03-12 | 10:10
Laat ze in ploegendiensten nietsdoen !

Beef Bus | 02-03-12 | 10:11

BeunDeHaas | 02-03-12 | 09:49 |
Welke taken zijn dat?

Von Matterhorn | 02-03-12 | 09:56 |
Het enige wat die accountantskantoren doen, is kijken of de cijfertjes kloppen. Zij kijken niet of het geld verantwoord wordt uitgegeven.

Ik heb er trouwens nog 1; al het OV onder ministerie van Verkeer, met daarbij behorende salarissen.

pretparkdrievliet | 02-03-12 | 10:11

beef bus
klopt als een bus. Na het yuppen gedrag, veelblten maar geen kennis is het tijd voor de nerds. Mee eens.

Daarnaast is 10 jaar na je pensioen wel erg lang kan ook na een week hoor.

dolffie | 02-03-12 | 10:11

@ The Evil One | 02-03-12 | 10:08
Je hebt geen keus in Badderbeest's voorstel. #Wit-Rusland #Noord-Korea #Cuba

goedverstaander | 02-03-12 | 10:10

Ambtenaren apparaat halveren, en per 250 ambtenaren een soort van kapo aanstellen, met zweep uiteraard.

kneuterzak | 02-03-12 | 10:10

Die Ton Elias is helemaal een volgevreten speknek.En ook nog een camerageil figuur.

kweetitwel | 02-03-12 | 10:10

Vervang het parlement door een organisatie van wetenschappers (dus geen alpha's) die praktische oplossingen bedenken voor problemen.

Beef Bus | 02-03-12 | 10:09

Badderbeest! | 02-03-12 | 10:02

I would vote Badderbeest!!!

The Evil One | 02-03-12 | 10:08

@ Badderbeest! | 02-03-12 | 10:02 |
Tut, tut.

Een nieuw Noord-Korea in de maak. Of moet ik Cuba zeggen?

goedverstaander | 02-03-12 | 10:07

@ Von Matterhorn | 02-03-12 | 09:56
Het gaat mij er vooral om dat afschaffen onmogelijk is voor een aantal taken, maar dat betekent niet dat een provincie als Utrecht zelfstandig kan blijven bestaan gezien de grootte daarvan.
Dus van 12 naar 4 zou al een besparing opleveren.

BeunDeHaas | 02-03-12 | 10:07

Om te beginnen is het de overheid die het doet en niet Griekenland of europa.
Als ik geld weggooi dan doe ik het zelf en geen Griek.
Dat ze in paniek zijn na wat ze gedaan hebben betekend dat ze naif zijn.
Eerst de hypotheek aan banden leggen,dan jammeren dat het slecht gaat en aansluitend bokkensprongen maken.
Dit noem ik vooruitzien.

ziende blind | 02-03-12 | 10:06

BTW op belastingaanslag, eventueel overwegen hierop ook een accijnsheffing.

Zomaariets | 02-03-12 | 10:02

Je moet bezuinigen daar waar je er niets van voelt.
-
Alle cultuursubsidies afschaffen. Nederland 2 en Nederland 3 opheffen.
-
Radio 2 t/m 24 opheffen,
-
Alle ontwikkelingssamenwerking stopzetten. Geen euro meer naar Europa (er is goeddoemme wel een keer genoeg beaald)
-
Alle overheid en semioverheidssalarissen maximeren tot 100.000 euro. Ook de salarissen in de zorg maximeren tot 100.000 euro (specialisten, artsen, chirurgen, anasthesiten, tandartsen, huisartsen, chiropractors, apothekers etc. etc. etc.)
-
Een verbod voor ziekenhuizen om "zelfstandigen" in te huren. Die kutartsen gaan eerst zelf maar een multimiljarden ziekenhuis bouwen. kunnen ze daarna daar lekker hun eigen tarief bepalen. (als ze dan roepen: maar dan gaan we naar Amerika verhuizen hoor" prima, mij een biet gaarne per omgaande oplazeren, nooit meer terugkomen maar wel eerst even € 300.000,- opleidingsbudget afrekenen bij de douane.
-
Studiefinanciering afschaffen en de OV-kaarten ook. Studeren is "gratis" tenminste, het kost je € 15.000,- per jaar (voorgeschoten door de staat). En na afloop van je studie (maximaal 1 studie per niveau, dus 1 MBO en/of 1 HBO en/of 1 UNI)mag je dat voor de volle 100% aftrekken van je LOONbelasting. Niet werken = alles terugbetalen. Emigreren ? = alles terugbetalen. buitenlandse student ? = alles zelf betalen
-
Bijstandsuitkeringen halveren, maar je mag naast je bijstandsuitkering gratis bijverdienen tot het minimale bestaansniveau. Daarna neemt de bijstand rechtevenredig af.. Iedereen kan werken.beetje schoonmaken ofzo.
-
Uitkeringen voor jongeren (ook WaJong) en al helemaal voor kunstenaars afschaffen.
-
Alle banken nationaliseren/confisceren. en vervolgens samenvoegen tot één grote staatsbank. Deze leent het geld van de bevolking weer rechtstreeks uit aan de bevolking. Cut out the middle man zeg maar. Scheelt vele multimiljarden. Alle Hypotheekrentes wijzigen per direct naar Euribor+1%
-
Hypotheekrenteaftrek behouden, maar deze aftrek niet meer aan de huizenbezitter geven maar direct de hypotheekschuld mee aflossen. Automatisch en verplicht.
-
Alle milieu- en natuurclubjes afschaffen. De natuur redt zichzelf maar. Lukt al miljarden jaren, dus nu ook wel ff. Geen stilliggende multimiljardenprojecten meer omwille van een zeldzame regenworm of zijdemarmot.
-
Een dikke middelvinger voor alles wat europa ons oplegt maar waar we geen reet aan hebben. (Italië, Duitsland, Engeland en Frankrijk doen het al jaren.) Dus opzouten met de verplichte europese aanbesteding en de open grenzen voor paupers uit oost en zuid en al daar tussen.
-
Een generale uitzetwijsvinger voor alle lopende asielzoekprocedures. Zielig ? boeiend. mensen zijn niet zielig. Zwerfhonden zijn zielig.
-
De WW maximeren tot 6 maanden. Ruim voldoende om een nieuwe baan te zoeken.
-
Niet meer luistern naar zielige boehoe. Zielige Boehoe brengt je nergens. Samenlevingen kun je niet bouwen door altijd maar weer rekening te willen houden met het individu. Er is altijd wel weer iemand zielig.
-
Het meerpartijenstelsel afschaffen. Er wordt nu alleen maar gepraat en niets gedaan. Alles is in de marge. Verdeel en Heers riep ooit iemand. Maar dat ging dan wel over je vijand. De les voor jezelf is dan; Verdeel niet en heers over anderen.
-
Een verbod voor overheden om "externen" in te huren. Al die rapportenschrijvers brengen je nergens maar kosten dikke doekoe.
-
Het KNMI afschaffen. Geloof het of niet, ook zonder het KNMI hebben we weer. Is gewoon gratis. Als je wil weten wat voor weer het is kijk je maar uit het raam. De rest van het gat vult de commercie maar op. En wat de fuk hebben we in nederland aan seismologen ? (ja, die heeft het KNMI ook ja) de aarde beeft hier niet. Kan ook niet want we wonen op een zompig moeras. Nederland is één grote schokabsorberende plumppudding.
-
Een dikke middelvinger geven aan alle milieuterroristen die nu al 30 jaar roepen dat we gaan verdrinken omdat de zeespiegel 7 meter (!) gaat stijgen. Hij stijgt niet. Is nog geen cm omhooggekomen. Voor de wetenschapers; pak een maatbeker, doe er een ijsklontje in, vul de beker tot een willekeurig streepje zodat het klontje drijft. wacht tot het klontje is gesmolten en kijk weer naar het streepje. ge zult zien. geen waterspiegelstijging des doods Iets met archimedes enzo.
-
Dierenpolitie afschaffen. Als de dieren politie willen dan betalen ze die zelf maar.
-
En zo kan ik nog wel een week of 6 doorgaan....

Badderbeest! | 02-03-12 | 10:02

Het is de MACHTELOOSHEID die je gewoon boos maakt dat het allemaal maar gewoon plaatsvindt. Je doet er NIKS aan. Dat weer iedereen en iedereen handelt daar ook naar. Bottom line, zolang een revolutie niet uitbreekt die ontaard in anarchisme, zal alles zo wel lekker blijven bestaan. Dromen is je enige escape nog (en voor sommigen dugs). Voor de rest; Kees-Jan !

Betweetert | 02-03-12 | 10:02

@ Koninging Beatricks | 02-03-12 | 09:59 |
Ik vond 'junk' en 'koopwoning' niet zo bij elkaar passen.

Ha!

goedverstaander | 02-03-12 | 10:01

@metalj | 02-03-12 | 09:58

Inderdaad. Of zure weblogs als joop.nl oprichten.

Koninging Beatricks | 02-03-12 | 10:00

Rolator-tax. We zullen ze pakken, die babyboomers.

applaus voor de paus | 02-03-12 | 09:59

@goedverstaander | 02-03-12 | 09:46 "niet-rokende"

Maar blowen en spuiten doet hij dan wel weer.

Koninging Beatricks | 02-03-12 | 09:59

Bezuinigen creatiever en mens-vriendelijker maken ? Dat lukt alleen als je een twee-deling verscherpt,want dan gaat het ene deel de bezuinigingen toejuichen en het ander ze vervloeken.Toejuichen komt ALTIJD creatief en mensvriendelijk over en vervloeken betekent ALTIJD in je vet gaar smoren.De RABO-bank heeft dus gisteren al verklaard opgelucht te zijn en Groen-links wil tol op de auto,want daar hebben de armen toch te weinig profijt van.Kortom: Het geld en het proletariaat van de 19e eeuw zijn terug.Even observeren wie er creatiever en mens-vriendelijker van af komt.Een land van "wiel-uitvinders",dat zijn we of we nu het kapitalisme of het socialisme omhelzen,het dondert niet.Onenigheid is weer een sublieme vorm van communicatie aan het worden.

Dolphi | 02-03-12 | 09:58

@Koninging Beatricks | 02-03-12 | 09:38
Omdat mannen die weinig sex hebben allemaal vreemde dingen doen als zich aansluiten bij Europa bijvoorbeeld.

metalj | 02-03-12 | 09:58

@ Betweetert | 02-03-12 | 09:56 |
Kun je mooi vergeten.

Jouw invloed beperkt zich tot het rood kleuren van een hokje, eenmaal per vier jaar. Als je geluk hebt mag dat vaker.

goedverstaander | 02-03-12 | 09:58

Inzetten op een gemiddelde 12% loonsverlaging voor ambtenaren waarbij essentiele beroepen (leraren etc) en lagere salarisschalen worden ontzien en de veelverdienende ambtenaren vanuit de solidariteitsgedachte wat meer inleveren teneinde de samenleving werkelijk te dienen.

Beef Bus | 02-03-12 | 09:56

@ pretparkdrievliet | 02-03-12 | 09:38
Accountantsorganisatie's controleren deze subsidieverstrekkingen al. Uw bedoelt waarschijnlijk dat de regels omtrent deze subsidie worden aagescherpt. De noodzaak wordt vastgesteld door de Provincie. Daarnaast is er op dit moment weinig sprake van 'mooie gebouwen neerzetten in het onderwijs', door de niet bestedige gedragslijn van het ministerie van OCW hebben scholen geen meerjaren inzicht. En door die ongein zoals de BAPO-regelingen is er minder geld voor betere begeleiding van scholieren.

@BeunDeHaas | 02-03-12 | 09:49
Provincies afschaffen is inderdaad geen mogenlijkheid.
Het verkopen van Limburg zou nog aardig wat geld kunnen opleveren, probleem opgelost!

Von Matterhorn | 02-03-12 | 09:56

Ik ga toch maar eens een rechtzaak aanspannen tegen de Staat dat ze mijn geld verkwanselen aan van alles en nog wat en dat IK me niet langer voor die financiele kar laat spannen!

Betweetert | 02-03-12 | 09:56

Drs. D. | 02-03-12 | 09:53

Volgens Balki moeten WIJ normen en waarden hanteren. Yeah right. En zelf dan?!

Betweetert | 02-03-12 | 09:55

Die mongeaulen daar moeten eens aan een beter bestedings patroon gaan werken. Elke Albayrak die het nodig vindt om in een mercedes te rijden, elke burgemeester/wethouder die misbruik maakt van belastinggeld door onnodig veel te declareren/bloemen te kopen/uit eten te gaan /etc tegen de muur zetten. Geloof me, veels te veel geld gaat aan deze onfatsoenlijke lieden verloren.
En wij sukkels maar blijven betalen.

Drs. D. | 02-03-12 | 09:53

1 Miljoen eraf bij Ontwikkelingssamenwerking? Veel te veel joh! Daar gaat jaarlijks 4 tot 6 Miljard heen !!! heen. Hee, waar ken ik die bedragen van?! Dat kwamen we toch structureel tekort? nee, dan liever bij elkaar harken op ouderenzorg, miljoentje hier, belastingverhoging, miljardje daar. Waarom sprokkelen en hele bevolkingsgroepen treffen als je het INEENS ergens weg kan halen, waar NIEMAND in eigen land iets van voelt? Waarom schurkenstaten blijven sponsoren?! Wat is het toch dat dit stokpaardje tegen elke prijs moeten worden behouden? Bang om niet meer liev gevonden te worden? Ze lachen ons nu uit!

Betweetert | 02-03-12 | 09:52

Gewoon alles afschaffen, iedereen voor zich en god voor ons allen, klaar.

Rest In Privacy | 02-03-12 | 09:51

Opheffen PvdA baantjes carrousel.
Geen uitkering principiele werkweigeraars
Geen ontwikkelingshulp aan landen die wapens kopen (als je dat kunt kopen heb je kennelijk geld zat)
Vraagtekens bij alle subsidies, ook op Europees niveau (vooral landbouwsubsidies en Amsterdam-Oost)

Ik begin nog maar net, maar volgens mij hebben we nu al een enorm tekort omgebogen in een gigantisch overschot.

Gutmensch aus 020 | 02-03-12 | 09:51

Onwikkelingssamenwerking op 0,4%
HRA afschaffen
Nullijn voor ambtenaren
Pensioen vanaf 67 per 1-1-2013
WW nog maar een jaar
Ontslagrecht simpel
Toptarief LB van 75% boven een miljoen
BTW verhogen naar 8% en 21%
Helft managers ontslaan

hoevenpe | 02-03-12 | 09:51

Ik maak me oprecht zorgen over de (financieel) sombere toekomst die wij met z'n allen tegemoet zien. Kijk eens naar hoe veel 'leuker' Nederland de afgelopen 10 jaren is geworden. Schrikbarend gewoon.
.
Als middenklasser (met een auto) voel je dat het hardst. Ondanks dat ik in de afgelopen jaren bruto veel meer ben gaan verdienen, merk ik nauwelijks verschil op in het bedrag dat ik aan het einde van de maand, na het betalen van alle rekeningen en het doen van alle boodschappen, overhoud. In de 2 perioden die ik maandenlang in het buitenland gewerkt heb (respectievelijk Amerika en Australië) was dat héél anders. Daar verbaasde ik me over hoeveel van mijn brutoloon uiteindelijk ook netto overbleef. Ik waande me daar zowat 2 keer zo rijk, ondanks dat ik omgerekend bruto echt niet veel meer verdiende.
.
Waar het voor sommige mensen (lees: de "Hard Werkende Nederlander" en ondernemers als mij zelf) absurd moeilijke wordt gemaakt, wordt sommige lui geen strobreed in de weg gelegd om maar te graaien uit allerhande subsidies en graaipotjes. Hier in de regio heeft laatst weer een of andere "Soosjal Mieeeedia" netwerkclub een subsidie van een ton gekregen. Een clubje waar, pak 'm beet, misschien 10 mensen per gelegenheid aanwezig zijn, op de meest luxe locaties, met de meest riante buffetten. Dit soort ongein zou gewoon niet meer moeten kunnen. Het is niet dat ik het zulke mensen niet gun, maar het gaat uiteindelijk wél ten koste van werkers als mijzelf. Want waar komen dergelijke subsidies vandaan? Juist ja... Om nog maar te zwijgen over de graaicultuur die heerst in de hogere segmenten, en de politiek.

Le Roi | 02-03-12 | 09:51

Bezuinigen betekent: minder uitgeven, niet meer binnenhalen bij de belastingbetaler.

La Bailaora | 02-03-12 | 09:51

Ik noem het s-woord. Alle Subsidies afschaffen danwel laten terugbetalen indien er geen sluitende - openbare - verantwoording voor kan worden afgelegd. Uit die periodieke verantwoording dient op z'n minst te blijken "waarvoor, waarom, wanneer, waardoor" de subsidie gebruikt gaat worden incluis een dichtgetimmerde financiële verslaglegging. Indien besteding niet strookt met de 4 w's........ dan afschaffen/terugbetalen.
Nu is Subsidie niets meer en niets minder dan een gebrekkige werkende kringspier in de anus van de samenleving waar niemand naar durft te kijken.

de directeur | 02-03-12 | 09:50

@ witwas | 02-03-12 | 09:45 |
Jammer. Dan vandaag later maar even. Farage is kostelijk om naar te kijken. Ook voor mensen die het niet (altijd) met hem eens zijn.

Ik ben het volledig eens met jouw mening over Griekenland. Die bezuinigingen trekt de Griekse bevolking gewoon niet. Mensonterend. Let go!

goedverstaander | 02-03-12 | 09:50

@ pretparkdrievliet | 02-03-12 | 09:38
Opheffen provincies is denk ik een stap te ver. Er zijn namelijk taken die een provincie uitvoert, die je lastig bij gemeente of rijk neer kan leggen.
Ik zou eerder inzetten op minder provincies.
Groningen, Friesland en Drenthe worden één.
Gelderland, Overijssel en Flevoland worden één.
Noord- en Zuid Holland met Zeeland één.
En Brabant en Limbrug één.
Als je kijkt hoe groot de deelstaten in Duitsland zijn bijvoorbeeld. En dat is prima te managen qua span of control.

BeunDeHaas | 02-03-12 | 09:49

Het gehele Openbaar Vervoer inrichten als Brandweer en de laatste als zelfstandig apparaat opheffen. Sommige trams en bussen krijgen compartimenten voor water en andere blusmiddelen en andere voertuigen worden voorzien van grote ladders en hoogwerkmateriaal op het dak. Niemand hoeft meer binnen een kazerne een melding af te wachten want er is altijd wel een tram of bus annex hulpverleningsvoertuig in de buurt. Waar dan ook.
-
Zo doen de Zwitsers het met het leger dat voor alle klusjes inzetbaar is en hier in Turkije vervangt de brandweer de openbare verlichting, snoeit hoge bomen of klust wat bij door naast het lappen van de ramen van overheidsgebouwen ook af en toe een groot en nogal beglaasd hotel mee te pikken. Wat is er mis mee? Die hele brandweer kost op die manier vier keer niks. Bij uit de hand gelopen voetbalrellen kunnen desgewenst blushelikopters worden ingezet...

Van Dikhout | 02-03-12 | 09:49

Wegentax voor buitenlandse kentekens

photto | 02-03-12 | 09:48

Alle, maar dan ook alle subsidies herzien en pas weer geven als nut en noodzaak is aangetoond en achteraf tot de laatste cent verantwoord is. Geen topsalarissen in de zieligheidsindustrie. Stop de banencaroussel voor politici. Burgemeesters echt gewoon solliciteren, zonder inmenging politieke partijen. Provincies opheffen. Scholen gaan weer les geven, ipv mooie gebouwen neerzetten en imacs kopen voor het maatschappijleerlokaal (afschaffen dat linkse vak), geen topsalarissen voor bestuurders maar voor goede leraren. Zorgprivatisering terugdraaien, ook hier realisme in procedures en geen miljarden naar nw gebouwen en bestuurders. moet ik nog even doorgaan....

magicjohn | 02-03-12 | 09:48

@enelkoklort | 02-03-12 | 09:42
Don't know if trolling or just really stupid

Von Matterhorn | 02-03-12 | 09:46

@ enelkoklort | 02-03-12 | 09:42 |
U lijkt me een anti-militairistiche, campinzender-kijkende, kinderloze, graatmagere niet-rokende arbeidsmongool met een koopwoning van twee ton.

goedverstaander | 02-03-12 | 09:46

@goedverstaander | 02-03-12 | 09:40 Kan je linkje even niet openen. Maar dat overeind houden van Griekenland vind ik absoluut de misser van de afgelopen 65 jaar. De Grieken kunnen bezuinigen tot ze op Somalisch niveau zitten, maar nog zullen ze nooit meer uit de schulden komen.

witwas | 02-03-12 | 09:45

Ontwikkelingshulp afschaffen.
JSF aanschaf voor de helft verminderen.
Bonussen verminderen,declaraties en wachtgeld afschaffen.
Verder alle uitkeringen en belastingen doorlichten op fraude, en terugvorderen.

deraderendraaien | 02-03-12 | 09:44

@enelkoklort 09:42
Hoho, een miljoen er af bij ontwikkelingssamenwerking? Dat is wel erg veel.

tipo | 02-03-12 | 09:44

Hoewel ik persoonlijk schijt heb aan de schijf van vijf, ben ik wel voor een soort van vettax. Dan uiteraard wel de tax op gezonde producten WEG, en de totale belastinginkomsten op voedsel mag dan wel iets omhoog. Maar gezond voedsel dus helemaal VRIJ van belasting! Zijn we ook gelijk van die frituurtokkies af in theorie.
Zou ook een gunstig effect hebben op de ziektekosten e.d...

Tommygunner | 02-03-12 | 09:43

De omvang van het ambtenarenapparaat halveren. Gewoon 50% eraf. Minder wetten, veeeel minder overlegjes etc. Singapore model voor ambtenaren hier invoeren.

ole guapa | 02-03-12 | 09:43

De Betuweroute asfalteren en de berm als bouwgrond verkopen.

tipo | 02-03-12 | 09:42

"Het halveren van de lunch van Ton Elias. Verplichte euthanasie na tien jaar pensioen, wat het langer doorwerken ook moet stimuleren." LOL!!!

Mijn ideeen:
1. Schaf Nederland 3 af.
2. Schaf veelverdieners bij de Publieke Omroep af.
3. Hypotheekrenteaftrek afschaffen voor huizen boven de 3 ton.
4. Iedereen doorwerken tot de dood erop volgt.
5. Schaf het openbaar vervoer af en asfalteer de spoorwegen.
6. Hef belasting op overgewicht (minder vetzakken is minder zorgkosten is bezuiniging).
7. Schaf kinderbijslag en kinderopvangtoeslag af.
8. Verhonderdvoudig de accijns op tabak en alcohol.
9. Legaliseer soft- en harddrugs en hef er belasting over.
10. Minimaal een miljoen eraf bij ontwikkelingssamenwerking.
11. Defensie afschaffen behalve de luchtmacht (moderne oorlogsvoering vindt alleen via de lucht plaats).
12. Breng dan de luchtmacht onder bij Binnenlandse Zaken, scheelt weer een minister.

Tot zover.

enelkoklort | 02-03-12 | 09:42

Ik ben van mening dat Zorg en Onderwijs buiten schot mogen blijven. Beloning op publieke bestuurders mag aangepakt worden. Die ongein moet eens afgelopen zijn met die enorme vertrekpremie's, wachtgelden etc.

Arbeid moet aantrekkelijk worden. Het moet VOLKOMEN onaantrekkelijk zijn om op Uw bed te blijven liggen en wachten tot wij ons geld komen brengen.

Von Matterhorn | 02-03-12 | 09:41

De 3,5 miljoen van Staal kan ook op de grote hoop.

mijntweecent | 02-03-12 | 09:40

@ witwas | 02-03-12 | 09:34
We kunnen de tijd niet 20 jaar terugzetten. Maar de toekomst kan dat wel. De situatie van Griekenland en andere zieltogende naties groeit de EU straks (eigenlijk nu al) boven het hoofd. Er zullen straks landen af gaan vallen (in de euro) en dan stort de hele zaak als een kaartenhuis in elkaar. Daar helpt geen lieve moeder aan.

Merkel heeft tegen EU-criticus Nigel Farage gezegd dat Griekenland niet failliet mag gaan omdat andere landen dan zullen volgen en de EU/euro op zijn gat komen te liggen:
www.youtube.com/watch?v=8ugNOj8JsXY

Ik geloof die Farage wel.

goedverstaander | 02-03-12 | 09:40

Opheffen waterschappen. Opheffen Provincies. Geen subsidies "goede doelen". Gemeenten geen budget geven, maar daadwerkelijke kosten vergoeden. Zorgverzekeraars onder het ministerie van Volksgezondheid laten vallen, met een daarbij behorend salaris. Woningcorporaties van sociale huurwoningen onder het ministerie van Volkshuisvesting laten vallen, met een daarbij behorend salaris. Geen declaraties meer accepteren van bewindslieden. Als ze kosten maken, dan een vaste vergoeding per maand. B&W en CvdK hebben uit ambtswege niks te zoeken in het buitenland, dus geen vergoedingen voor reizen enz. Energiemaatschappijen onder het ministerie van EZ laten vallen, met een daarbij behorend salaris. Personen in de semi-publieke sector nooit een bonus laten krijgen en normale salarissen uitkeren. Bezuinigen op Europa, op Ontwikkelingssamenwerking. Eerst orde op zaken stellen hier in Nederland. Verbod op het inhuren van dure externen in de semi-publieke sector. Het is niet zo moeilijk ...

pretparkdrievliet | 02-03-12 | 09:38

@antilinks | 02-03-12 | 09:35

Interessant standpunt: 'Naar de hoeren moeten' als default position.

Koninging Beatricks | 02-03-12 | 09:38

Bezuinig maar op ouderen (babyboomers). Die zijn schatrijk op kosten van anderen.

applaus voor de paus | 02-03-12 | 09:37

Quid houd een keer op met dat gemakzuchtige gelul over de 'schuld' van de banken, linkse propaganda. Subprime loans is een uitvinding van politici geweest flapdrol. Bill Clinton 12 november 1999, sukkel. En die aflossingsvrije hypotheek was zo paars als de vertrekpremie van Wim Kok. Als je de schop de schuld geeft van de kuil die je zelf gegraven hebt dan los je de problemen nooit op.

idopane | 02-03-12 | 09:37

@ witwas | 02-03-12 | 09:29
Dat klopt wel.
Ik gok dat de zorg weer een schop krijgt, de hypotheekrenteaftrek een schop krijgt, ontwikkelingshulp buiten schot blijft, en toch de BTW omhoog gaat.

BeunDeHaas | 02-03-12 | 09:37

@witwas | 02-03-12 | 09:34 | + 0 -
Snijden in de overheid, en rare projecten stoppen. Project-Afrika, raakt kant nog wal, zet geen zoden aan de dijk, van de regen in de drup, al 40 jaar lang.
JSF, cancellen.
Zo zijn er nog wel meer.

Ik ga toch ook geen nieuwe Mercedes kopen als het financieel slecht met me gaat.

Kaas de Vies | 02-03-12 | 09:36

Eigen vrouw forfait. Als je niet naar de hoeren hoeft is dat verkapt inkomen dus.

antilinks | 02-03-12 | 09:35

@goedverstaander | 02-03-12 | 09:28 Maar aangezien we de tijd niet 20 jaar terug kunnen zetten zullen we er toch wat aan moeten doen. Of wil je een tweede Griekenland worden? (tegen de tijd dat het zover is zijn we waarschijnlijk het 6e Griekenland omdat Italië, Spanje, Portugal, België en Ierland ons al zijn voorgegaan)

witwas | 02-03-12 | 09:34

Misschien is het ook een idee om weer eens competente mensen te kiezen i.p.v. platte plassers, relioten, minderheden en ziek zwak en misselijk in het algemeen. Dat scheelt meteen al een hoop cliëntelisme en emotionele beslissingen die alleen maar geld kosten.

vetkleppert | 02-03-12 | 09:34

@ Pi Mol | 02-03-12 | 09:32 |
Heeft u die pillen thuis liggen?

Doe het eens voor.

goedverstaander | 02-03-12 | 09:33

@Lyrthion | 02-03-12 | 09:28

Dus nog meer schulden maken?

Uw 'economen' zijn geen economen, maar bankiers.

Koninging Beatricks | 02-03-12 | 09:32

Gevangenen, uitkeringsgerechtigden, gepensioneerden, voetbalsupporters en koekblikchauffeurs een terminale pil geven, dat klinkt wellicht wat cru maar bereken maar eens hoeveel dat bespaart!

Pi Mol | 02-03-12 | 09:32

Om te beginnen de JSF, die we wel/niet hebben gekocht, afbestellen. Daarna ga ik pas verder meedenken.

orca | 02-03-12 | 09:31

@BeunDeHaas | 02-03-12 | 09:27 Rustig maar jongen, als straks de zorg helemaal kapotgemanaged is zal onze levensverwachting flink gaan dalen en hoeven we ook niet meer langer door te werken.

witwas | 02-03-12 | 09:29

Naar economen luisteren en de economie stimuleren in plaats van kapotbezuinigen...

Lyrthion | 02-03-12 | 09:28

@ witwas | 02-03-12 | 09:22 |
Nederland en andere landen hebben hun kop in de Europa-strop gestoken. Lees verregaande bemoeienis met de binnenlandse politiek en de invoering van de euro. Vaak tegen de wil van het volk. Kom daar maar eens uit, nog niet zo eenvoudig.

De EU had moeten blijven wat het 20 jaar geleden was. Een economisch blok tegen de grootmachten USA, China, etc. Want samen sta je sterk.

goedverstaander | 02-03-12 | 09:28

Eén ding: minder kaasschaaf! Durf te bezuinigen vanuit een visie en met verstand. Durf keuzes te maken.

plaklul | 02-03-12 | 09:28

Uitkeringen verlagen, minimumloon omhoog. WAjong afschaffen, gewoon werken lui stuk teringvreten!

Derk E Durr | 02-03-12 | 09:27

@ Von Matterhorn | 02-03-12 | 09:20
Mijn conclusie was exact hetzelfde. De intensiteit is niet meegenomen. Op basis van cijfers is dat misschien zo, maar Nederland kent dan ook heel veel part-timers. En dat zou je dus nu de das om doen.
'Nederland werkt minder hard, en gaat te vroeg met pensioen.'
Mijn reedt. Op je 55e in een hangmat liggen is productief wilde je zeggen?!
*iets met kut EU mompelen doet*

BeunDeHaas | 02-03-12 | 09:27

Bezuinigen? Dan zeg ik: Het partijprogramma van de PVV, maar dan uitgevoerd door competente politici...

Tommygunner | 02-03-12 | 09:26

@goedverstaander | 02-03-12 | 09:18 Daar moet dan over gepraat kunnen worden. In Oost Europa daalt de criminaliteit, dus kunnen zij besparen op politie-inzet. Dus hebben ze minder geld uit de EU nodig. Dus hoeven wij minder te dokken.
En als er niet over te praten valt dan moeten we er gewoon uit stappen.

witwas | 02-03-12 | 09:22

@ Von Matterhorn | 02-03-12 | 09:20 |
Grieken werken niet zo hard.

Maar er is ook niet gekeken naar de hoogte van de AOW. Die ligt in Griekenland echt beduidend lager dan hier. Heeft ook weer te maken met lage premies, maar toch.

goedverstaander | 02-03-12 | 09:22

En links loopt gelijk alweer te roepen, dat we "tijdelijk" best wat meer kunnen lenen, zodat er minder bezuinigd hoeft te worden.
Wanneer leren ze kots-koeiendeklotevandebok nou eens eens keer, dat je niet meer kunt uitgeven dan dat er binnenkomt. Zo blijf je dweilen met de kraan open.

taxhond | 02-03-12 | 09:21

Dit kabinet kan bezuinigen op Europa!!! Eureka! De optelsom is heel eenvoudig. Alleen al dit jaar gaven we 20 miljard aan Europa. We hebben een tekort van 16 miljard. Als we ons nou eens per direct van Europa afsplitsen dan houden we nu al 4 miljard over. Hoeven de burgers niet te bloeden. Hoe makkelijk wil je het hebben?
Bovendien legt dat Europa ons alleen maar regels op die slecht zijn voor Nederland. Waarom zouden we onszelf zoiets aan blijven doen in godsnaam???

doenormaal! | 02-03-12 | 09:21

Altijd vreemd dat BTW verhoging bezuinigen wordt genoemd, voor mij is dat inkomstenverhoging.

Mijn voorstel:
Ontwikkelingshulp 0%

Staatsobligaties aan toonder uitgeven, alleen te koop voor Nederlandse particulieren (dus geen banken pensioenfondsen) looptijd 1 jaar 3% rente. Komt er massaal zwart geld vrij die na 1 jaar in de economie wordt gebracht. Een soort generaal pardon voor zwart geld dus.

2amazing | 02-03-12 | 09:21

De mensen lopen op hun tandvlees. Snij nou eens in je eigen vlees. Er is geen goed beleid, maar is bovenal vooral geen visie.

Kaas de Vies | 02-03-12 | 09:20

@ Koninging Beatricks | 02-03-12 | 09:17 |
Ja, maar dat is het verschuiven van het probleem.

Zo'n quasimodo komt elders weer terecht.

goedverstaander | 02-03-12 | 09:20

@BeunDeHaas | 02-03-12 | 09:17 En het ergste is: Griekenland zit nog niet eens in het begrotingstekort, dat komt pas als JKdJ zijn oninbare vorderingen gaat afboeken.

witwas | 02-03-12 | 09:20

@BeunDeHaas | 02-03-12 | 09:17
Uw nickname verklaart een hoop ;).
Er is niet gekeken naar de intensiteit van de baan. En ik vermoed dat Nederlanders een meer mentaal dan wel fysiek intensievere baan hebben dan de vormalige souflaki dictatuur.

Ik vermoed dat het eigen belang eerst ergens in de jaren '45 is gebleven.

Von Matterhorn | 02-03-12 | 09:20

Koningshuis afschaffen en gestolen kapitaal inleveren.
Hoezo bezuiniging.

ceeswing | 02-03-12 | 09:19

@ goedverstaander | 02-03-12 | 09:14
Ach, die minners zijn voor de maatschappij, dus neuken ook lelijke wijven. Ofzoiets.

BeunDeHaas | 02-03-12 | 09:18

@ witwas | 02-03-12 | 09:14 |
Je kunt als aangesloten land niet uit de EU halen wat je goeddunkt.

Beetje half zwanger zijn.

goedverstaander | 02-03-12 | 09:18

@goedverstaander | 02-03-12 | 09:14

Dat zijn mannen die thuis een lelijke vrouw op de bank hebben zitten en denken 'die kost me zo ook al wel genoeg'.

Koninging Beatricks | 02-03-12 | 09:17

Naast de meest obious maatregelen (kleinere overheid, rationalisering van uitgaven, geld-over-de-balk smijterij vind ik alles (mits met mate) wel best, moet toch. Maar laten we dan afspreken dat het voor 3 jaar geldt. Dat we niet tot in de eeuwigheid met maatregelen zitten die in crisistijd zijn uitgevonden. Oh ja, en regel het nu meteen goed met hypotheek, pensioenen etc. Dan weten we waar we aan toe zijn

Woerd | 02-03-12 | 09:17

Jan Kees verbieden vijf harinkjes per dag te declareren.

(Met zo'n salaris je harinkjes declareren laat zien dat je eigenlijk een heel klein mannetje bent.)

zeg maar jansen | 02-03-12 | 09:17

Gisteren op het staatsjournaal hoorde ik dat Nederlanders het minste aantal uren per jaar werken van heel Europa, én te vroeg met pensioen gaan. Niet die luie Grieken waren erg, maar Nederland. Aldus de EU.
Dus zelfs als een Griek op zijn 55e in een hangmat gaat liggen, heeft hij harder en meer gewerkt dan een Nederlander die op zijn 65e stopt.
Conclusie: Nederlanders kunnen wel wat langer doorwerken.
Op dat moment heb ik mijn bankstel naar de TV gesmeten. Puur op basis van cijfertjes weet de EU dus te vertellen dat wij langer door moeten werken, en meer uren moeten maken... jahoor.

Als we die 20 miljard voor Griekenland niet hadden opgehoest, hadden we ook geen staatsschuld boven de 3%. Waar is 'eigen belang eerst' gebleven?

BeunDeHaas | 02-03-12 | 09:17

Stop subsidie op windmolens en ander onzinning nodeloze groene onzin. Gisteren weer, staan de windmolens (goed voor stroom voor 100000 huishoudens volgens de shiny happy soepsidie slurpers die ze verpatsen en beheren) stil. Zelfs die op de Haringvlietsluizen die rechtstreeks aan de Noordzee staan. Totaal onzinnige verspilling van geld, net als het ontpolderen dat door de Groene Taliban en de EU er ook straks doorgedrukt wordt.

The Evil One | 02-03-12 | 09:16

Een autoruit stikker voor alle buitenlanders die onze snelweg willen gebruiken! Ik moet er komende zomer ook weer 4 kopen dus waarom niet.

NonaSuomy | 02-03-12 | 09:16

Ik geloof die sprookjes in de Telegraaf niet zo.

Als dat bericht is geschreven door dezelfde stagiaire die weerkaarten verkeerd interpreteerde (Voorjaar des Doods, +30 graden Celsius) dan zal het wel een beetje meevallen allemaal.

goedverstaander | 02-03-12 | 09:16

Snel duidelijkheid naar EU toe over immigratiebeleid: of we bepalen het zelf of we brengen de kosten van extra uitkeringen, zorg, onderwijs en politie-inzet in mindering op de EU-bijdrage. Ambtenaren boven modaal korten. Werken aantrekkelijker maken door verhoging arbeidskorting. Deel bijstand omzetten in vrijwillige lening. Geen kinderbijslag voor derde en volgende kinderen. Actief terugkeerbeleid buitenlanders met uitkering (oprotpremie). Soft-drugs volledig legaliseren en belasten. Geen JSF. Minder ontwikkelingssamenwerking. PO korten voor alles wat ze betalen boven JP-norm. Wachtgeld gelijk aan WW. Geen wachtgeld bij vrijwillig vertrek of slecht functioneren.

witwas | 02-03-12 | 09:14

Als ik het goed begrijp voldoen we - op dit moment - niet aan de richtlijn van de EU, right? How about we give 'm the finger? Voorspellingen van economen geven alweer een groei aan in 2013, dus om nou paniekerig te reageren op een recessie in 2012 (die nota bene extra wordt aangewakkerd- en gepraat vanwege de OMG-recessie-des-doods-berichtgeving in de media).

Rummbler | 02-03-12 | 09:14

Plofkappenbelasting invoeren.

zeg maar jansen | 02-03-12 | 09:14

alle netto ontvangers de EU uit

(c)ZWITSUL | 02-03-12 | 09:14

@ Lelijke vrouwen belasting invoeren.
Schreeuwmeeuw | 02-03-12 | 09:03 | + -5

Zo te zien zitten er minimaal vijf lelijke vrouwen en/of sympathisanten op dit topic.

goedverstaander | 02-03-12 | 09:14

SIGH , Men vergeet een puntje bij het BTW verhaal
in andere europese landen is de loonbelastingdruk veel lager daarom kan het BTW tarief ook veel hoger zijn .

Als men nu eerst de loonbelastingdruk gelijk trekt en dan vervolgens een BTW tarief van 21% invoerd dan ben ik het er volledig mee eens , echter wat men nu aan het doen is is ons een rad voor de ogen draaien blijkbaar moeten wij verarmen in Nederland , want dat is dus wat er nu gaat gebeuren onze levensstandaard gaat pijlsnel omlaag .

Amigo1973 | 02-03-12 | 09:13

Ophouden met het subsidieren van andermans sport. Laat iedereen zijn eigen hobbies betalen.

vetkleppert | 02-03-12 | 09:13

@chevyeddy | 02-03-12 | 09:09

Ik denk niet dat Noorwegen daar op zit te te wachten.

Koninging Beatricks | 02-03-12 | 09:11

Zoals gebruikelijk krijgen anderen weer overal de schuld van.
Dwing iedereen om alle leningen en hypotheken af te lossen. Laat vervolgens Europa zien dat wij er in werkelijkheid slechter aan toe zijn dan Griekenland.

ZwarteKater | 02-03-12 | 09:11

Verkeersdrempels en windmolens afbreken en met dat materiaal tuigdorpen bouwen door werklozen.

vetkleppert | 02-03-12 | 09:10

1. Defensie hervormen
2. Ontwikkelingshulp hervormen
3. Ambtenaren salaris bevriezen
4. Duur WW-uitkering korten
5. Cavia-politie afschaffen

Von Matterhorn | 02-03-12 | 09:10

Ontwikkelingshulp aanvragen.

niet voor de hond | 02-03-12 | 09:09

Uit de EU stappen en fuseren met Noorwegen.

chevyeddy | 02-03-12 | 09:09

We hebben het toch over bezuinigen? Waarom noemen jullie dan alleeen belastingverhogingen. Dat is echt niet hetzelfde.

lijn5 | 02-03-12 | 09:08

Publieke omroep opheffen. We hebben al genoeg links geleuter gehoord voor zeven levens.
Bibliotheken opheffen. Zou volksverheffing moeten zijn maar grossieren slechts in zorgvuldig geselecteerde debiliteit.
Musea en kunst niet meer subsidieren. Dan is er meteen eindelijk eens te zien waar men naar wil kijken.
Ophouden met buurthuisgewauwel. Is toch alleen voor hopeloze knurften. Niemand heeft zin in kantklossen, boutscheften en rappen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Als al dit soort dingen dertig jaar geleden al waren opgehouden wegens duur en niemand zin in, hadden we nog even vooruit gekund met het overgehouden geld.

vetkleppert | 02-03-12 | 09:08

De organen van Friso veilen op E-bay. Moet toch aardig wat opbrengen.

rara | 02-03-12 | 09:08

Kwartje van Rutte? Tijdelijk 25 cent extra accijns op brandstof, natuurlijk direct weer eraf als het niet meer nodig is...

Fijne kerel | 02-03-12 | 09:08

Absoluut niet waar | 02-03-12 | 09:04 Heel het derde net weg doen.

zeg maar jansen | 02-03-12 | 09:07

Immigratiestop kansarmen. Opheffen NPO, behalve voetbal. Helemaal stoppen met ontwikkelingssamenwerking. Dubbelpaspoort-criminelen uitzetten. Stoppen met geld geven aan de EU. Paar logische hervormingen doorvoeren in woning- en arbeidsmarkt. En tot slot geen berg van vijftienduizend miljard bouwen.

Bart_Bart | 02-03-12 | 09:07

Laten ze hier maar bezuinigen op Bandirah.

Alle beetjes helpen.

zeg maar jansen | 02-03-12 | 09:06

Bea's vermogen verzilveren en terug de Staatskas in. Klaar!

Betweetert | 02-03-12 | 09:05

Overigens lijkt me BTW op wiet best normaal want we doen dan wel "gedogen" maar feitelijk komt dat dus neer op het mag en je hoeft ook nog eens geen BTW te betalen.

Den Meester | 02-03-12 | 09:05

De subsidie voor PowNed per direct stop zetten.

Absoluut niet waar | 02-03-12 | 09:04

Hier word ik niet vrolijk van zo op de vrijdagochtend.

Ruskin | 02-03-12 | 09:04

een kwart van de lunch van Ton Elias is al meer dan voldoende, maar zo hebben we een beetje extra ruimte en het voordeel is dat Ton Elias de broekriem weer eens kan aanhalen in plaats van telkens maar weer een extra gaatje erbij laten knippen door de schoenmaker

Den Meester | 02-03-12 | 09:03

Lelijke vrouwen belasting invoeren.

Schreeuwmeeuw | 02-03-12 | 09:03

Jeezzz man. Waarom betaal ik eigenlijk belastingen? Om alles via belastingen weg te sluizen naar de BIC-bank, en met lede ogen te zien dat eigen land wordt verwaarloosd, terwijl de burger het pas lijkt te zullen merken als zijn kont roodgloeiend staat van het uitwonen?

ElMundoKapotio | 02-03-12 | 09:02

Ach ja wij Hollanders pikken het wel weer. We schelden wat voor de tv en op feestjes en betalen daarna gewoon extra voor alles.

slechtmens | 02-03-12 | 09:02

Hoe, hoe ,hoe

gtothew | 02-03-12 | 09:01

Belasting heffen op belasting betalen. De overheid is dan in 1 keer uit de problemen.

rara | 02-03-12 | 09:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl