
Extremisten zijn eng. Ongeacht hun ideologie. Zo zijn er in Purmerend in toenemende mate mensen te te vinden die last hebben van een stijve rechte arm. In Purmerend
spreken ze over een kleine, maar uiterst fanatieke groep neonazis. De neonazi's die vorig jaar in Heerhugowaard zijn
opgepakt, horen ook bij deze groep. Voorlopig blijft het bij marcheren met de Hitler Fanclub tijdens nazidemonstraties en kwetsende folders plus stickers uitdelen in Purcity. O ja, en op het internet poseren met wapens. In de Era van de Breivik verder niks om u zorgen over te maken, natuurlijk, een stel op hol geslagen rechts-extremistische fundi's met een wapenfetisjisme. Volgens burgemeester Don Bijl -wat by the way een epic voornaam is voor een burgemeester- gaat het slechts om een enkeling die de weg kwijt is. Lijkt ons een definitie die ook van toepassing is op Mohammed Bouyeri (
poging tot moord in de gevangenis), Volkert van der Graaf (geen
greintje spijt) en Anders Breivik (eist een
eremedaille). De Don van Purmerend laat ons weten dat de neonazi's goed in de gaten gehouden worden. Nou, dat belooft wat, gezien de positieve resultaten van Pauperend op de
Anne Franklaan en gezinnen die hun huis moeten
verlaten nadat ze slachtoffer zijn geworden van een overval. Niet vreemd dat rechtsextremisten en ander Tokkietuigh daar ongestraft etteren zonder al te veel consequenties. Purmerend is de Hollandse variant van het wilde westen. AIVD, politie en justitie, kunnen we er deze keer op vertrouwen dat jullie de zaken op orde hebben qua bloksnorrenjacht? Dat we niet in Nederland straks ook een kampeerterrein vol kinderlijkjes hebben.
Reaguursels
InloggenWaar is de link naar de foto's met wapens?
Pictures or it didn't happen.
Riekt een beetje naar stemmingmakerij zo.
Streng gelovige Socialisten ?? Ja, ze bestaan.
De "Volkskrant" bijvoorbeeld;
"Het dagblad de Volkskrant is een van oorsprong rooms-katholieke Nederlandse krant, die zich sinds de jaren zestig richt op de hoger opgeleide lezers, links van het politieke midden." nl.wikipedia.org/wiki/De_Volkskrant
Zie aankomen dat ze zichzelf niet willen zien als Gelovig = Rechts/conservatief/reactionair.
De Katholieke Kerk is dus geenszins conservatief, echt niet !!
Het huwelijk tussen Katholicisme, Socialisme en nu dus tevens Islamisme.
Uit onbetrouwbare bron heb ik vernomen dat de wurg professor hier achter zit.
Extremisten zijn over het algemeen totaal mislukte en verknipte figuren. Er is een reden waarom je als mens je aansluit bij een radicale ideologie en die reden is vaak het totaal niet kunnen meekomen in de maatschappij. Triest.
Nog ´n stukje algemene ontwikkeling en dan moet ik er vandoor,
*
Ter gelegenheid van het inwijden der Jodenclub, in het emancipatiejaar 1795, verscheen er een satyrische rijmelarij: Heil en Broederschap, tusschen den Burger en den Jood, bij gelegenheid der Heilrijke Omwending van 's Lands zaaken in January 1795, en het inweiden der Jooden Club op den 11den February 1793. Daarin lezen we het volgende GESPREK.
Jood: Goeden dag Birger! hik whensch je viels ghelik met de homwenteling, Man!
Burger: Kijk! wat een compliment! - die Zaak gaat jouw immers niet an? - Jelui bent immers klanten, die allegaêr werkt voor Oranje, En deszelfs vloekgespan, als ook voor het Neêrland-moordend-Grootbrittanje, - Daar heb jelui altijd voor geijverd, en dus ook 's Lands bederf gezogt, - Zwijg derhalven.
Jood: Dhat ad hik nou niet van je ghedhogt, - Dhat je me zho zhou andelen, dhaar hik je in 't vhrindelijke stha te fillessesteeren. Khijk! Er zijn schirken honder hons geweest, mhàar hik bhin de Mhan met heeren, - Hen what khan de heerlijke Man et helpen, dhat hij skhirken et onder zijn gheslacht? - Beghot! his 't wel couser, dhat dhaarhom de iele Boel whord verhagt? - Nheen, Birger, dhat gaat niet, - hik dhogt je was te verstandig, Man hom zo'n hoordeel te vhellen.
Burger: Zwijg toch, Isreliet je hoeft me niet meer te vertellen, - Jelui hebt altijd tot de Oranje cabaal behoord, - En daarom laat mij maar gaan. Ik heb meêlij met jelui, - Maar ik houw me niet op met jou consoort.
Handboek der Nederlandsche taal. Deel II. De sociologische structuur onzer taal II
auteur: Jac. van Ginneken
bron: Jac. van Ginneken s.j., Handboek der Nederlandsche taal, Deel II. De sociologische structuur onzer taal II. L.C.G. Malmberg, Nijmegen 1914
www.dbnl.org/images/dbnllogo.gif
mixey | 02-03-12 | 12:54 |
Aardig dat je mij serieus neemt.Altijd beter dan ongenuanceerd nazi schreeuwen,schrijven.
Ik ben zelf tot inzicht gekomen en dat inzicht hoef (wil)ik een ander ook niet uitleggen.
Wel blijft het zinnig mensen op het verkeerde been te zetten, een hardhandige provocerende manier om het -geheel- eens geheel anders te bekijken.Wat mij betreft is het net een caleidoscoop en moet ik iedere dag weer actief draaien om de losse stukjes op een harmonieuze wijze te laten samenvallen.
Er bestaan geen absolute waarden (fascistoïde ideologie)alles blijft toch vooral een menselijke voorstelling en het is iedere dag maar weer een beetje aanmodderen.
En meer dan welke formulering dan ook een geruststellende gedachte als de volgende van Lao Tze
Namelessness:the blank that was before both heaven and earth.
Naming:the mother of all living things.
Een neo-nazi zijn in Purmerend en dan marcheren door de straten van Heerhugowaard .... * proest * nee, dan heb je het voor elkaar in het leven hoor.
Duizend bommen en granaten. Het is echt oorlog in Purmerend. Een aanslag: www.vandaag.nl/purmerend/nieuws/articl...
Als ik het goed begrijp hebben de kaalkopjes dus eigenlijk niks gedaan?
Ratzing. | 02-03-12 | 12:15 | + 0 -
Door Nietzsche's gedachtegoed op verkeerde wijze te blijven aanhalen geef je jouw manier van denken een zekere mate van legitimiteit. Maar dat doe jij alleen en dat doe je uitsluitend voor jezelf. Nietzsche bedoelt een ander soort instinct dan dat waar jij hier aan refereert. Ik kan dat niet aan je uitleggen. Niemand kan jou dat uitleggen. Je kunt uitsluitend zelf tot dat inzicht komen. Daarvoor dien je je wel te informeren. Breed. En daar gaat het meestal mis. Het loopt spaak als voelen en denken door elkaar gaan lopen. Je hebt een hele slinkse manier van formuleren, moet ik je nageven. Maar daar denk ik wel doorheen. En voldoende anderen ook.
Den Meester | 02-03-12 | 12:09 |
Zie : Ratzing. | 02-03-12. 12:15.
*
Zes miljoen(?) joodse doden heeft Hitler op zijn geweten. En jij wil dat gedachtegoed serieus nemen? Ik zeg, opgejorist en nooit meer terugkomen
*
Iemand die dit niet serieus neemt is mijn inziens een groter gevaar.
En voor je Joriswens verwijs ik je naar G.S
mixey | 02-03-12 | 11:59 |
Als het je pleziert een en ander in hokjes onder te brengen moet je dat vooral doen.
Het enige wat ik zeg is: Neem het nationaal socialisme, de aanleiding en gevolgen eens serieus.
Lijkt mij leerzamer zinniger en oplossing gerichter dan zo maar in het wilde weg vieze nazi te tikken.
Dan nog dit, denken is een crisisfunctie .
Dat is iets wat intellectuelen niet inzien.Vandaar alle shit op sociaal en financieel gebied.
Intellectueel begiftigden zien de denkfunctie als het hoogst haalbare.
Doe je best.
@Ratzing. | 02-03-12 | 11:12
Parels voor de zwijnen zeg je. Maar goede raad kan ik niet ontdekken in je stukje. Wel verduitschte spelling en het refereren aan de joden waarbij het gedachtegoed van Adolf Hitler serieus genomen zou moeten worden? Ik kan je vertellen: als er een volk is dat het gedachtegoed van Adolf Hitler serieus heeft genomen dan zijn het wel de joden. Zes miljoen joodse doden heeft Hitler op zijn geweten. En jij wil dat gedachtegoed serieus nemen? Ik zeg, opgejorist en nooit meer terugkomen
Je kunt maar beter geen nazi zijn:
De nazi's hebben nl de oorlog verloren dus de kans dat je als kansloze looser worden gezien, is erg groot...
@azoturie | 02-03-12 | 11:18
Allerlei dingen verzinnen en vervolgens verwachten dat een ander jouw verzinsels moet gaan ontkrachten is te dom voor woorden. Je verhaal klopt niet. Punt uit. Er zijn geen zenders die in Nederland worden uitgezonden via de schotel die aan die enge eisen van je voldoen.
@ minimá-armezusvan.. | 02-03-12 | 11:41 |
ja ik heb ook een hekel aan een hoop praktijken die gebeuren in de politiek. Maar om deze nu specifiek links of rechts te noemen dient volgens mij geen doel. Het begint erop te lijken dat de negateve eigenschappen die aan politici worden toegedicht in het hele spectrum van politieke voorkeuren voorkomen. Door dan te blijven hangen in links / rechts-duiding wordt de discussie vertroebeld in plaats van deze verhelderd.
@Ratzing. | 02-03-12 | 10:11 | + -5 -
En die koppeling tussen Hitler en Nietzsche heb je ook niet zelf bedacht. Een verband waar overigens niets van klopt. Typische nazi maniertjes, je niet volledig uitspreken maar jezelf verhullen in nevelen met gejat gedachtegoed. Maar ja, als je zelf niet in staat bent om na te kunnen denken........
Extremisten zijn eng,moslims zijn nog enger.
dus wat wil je nou dan
@stock kickhuizen
ten eerste is het maar de vraag of de vvd een liberale partij is, ten tweede is thans overduidelijk hoe de vvd linksch gedachtengoed ontziet omdat de pvv niet altijd de regering steunt. de stadsdeelraden in amsterdam, die beerput van pvda-graaiers, blijft bestaan omdat de pvda als grootste oppositie partij de regering aan een meerderheid in bepaalde dossiers moet helpen. die wietpas is cda-chantage, en de sgp probeert de abortus en euthanasiewetgeving weer ter discussie te stellen. liberalisme en europa kunnen best samengaan, op voorwaarde dat het democratisch gehalte van de europese unie omhoog gaat. thans is het uiterst droef daarmee gesteld. er zijn alleen maar verliezers in dit spel en uiteindelijk gaat duitsland hier de stop uit trekken omdat duitsers niet bereid zijn het morele leiderschap in europa te vervullen. de rest is incapabel, corrupt, economisch machteloos of niet gecommitteerd aan europa.
@kaskoeskielewan | 02-03-12 | 11:31
Jammer, want van mensen die neonazi's gaan verheerlijken wil ik nou juist meer weten. Krijg namelijk altijd spontaan eczeem van zulke mensen. En zeker als ze dan ook nog tegen links gaan zanikken, diegenen die er voor gezorgd hebben dat ze überhaupt lezen en schrijven mochten leren.
Werk zelf bij een supermarkt in Purmerend, alwaar deze nazistische randdebielen te pas en onpas stickers van de NVU opplakken. Ook roepen zij leuzen en schreeuwen zij over zaken als de Waffen-SS. En als er 'getinte' mensen rondlopen dan vliegen zij daarop af. Van mij mag je zulke ideeen best hebben, maar val er niemand mee lastig, goedverdoemme.
Bij ons in de winkel zijn het er een stuk of vijf, die buiten deze zaken ook nog eens lopen te roken in de winkel en waarschijnlijk ook doen aan proletarisch winkelen. Tot zo ver uw verslaggever aan de frontlinie.
Hölzenbein | 02-03-12 | 11:19
Precies, Hölzenbein. Jou dat uitleggen zou erg veel van mijn tijd nemen vrees ik, en ik wil weer 'ns aan 't werk. Dus gegroet en een fijne dag nog.
Volgens mij is Purmerend echt het afvoerputje van Nederland. Komt daar überhaupt iets normaals vandaan?
Barry Hay | 02-03-12 | 11:17
Ik kom er vandaan, dus inderdaad, niets normaals.
@kaskoeskielewan | 02-03-12 | 11:17
Ja, heb jij daarom geen antwoord voor mij op mijn vraag van Hölzenbein | 02-03-12 | 11:13?
@EddieC | 02-03-12 | 10:39
-
U zult er zeer waarschijnlijk nog versteld van staan hoe zeer het Nazi gedachtengoed aanslaat bij veel van onze Noordafrikaanse vrienden.
-
De Arabische haatschotelzenders weten niet hoe veel en hoe vaak zij 'documentaires' moeten uitzenden over de zegeningen van het Derde Rijk, dat immers zo effectief omging met het 'Jodenprobleem'.
-
De taal is een op een uit veertiger jaren Duitse propaganda overgenomen en zelfs kinderprogramma's brengen deze opwekkende boodschappen vrolijk rond etenstijd - OOK in Nederland.
-
Het symbool op uw VW is trouwens een wat lomp uitgevallen IJzeren Kruis- niet echt een specifiek Nazi symbool, maar eerder het symbool van het Koninkrijk Pruisen en (later) het Duitse keizerrijk van de 19e/20e eeuw.
Volgens mij is Purmerend echt het afvoerputje van Nederland. Komt daar überhaupt iets normaals vandaan?
Hölzenbein | 02-03-12 | 11:13
Haha... had jij niet zoëven een opmerking over 4 hersencelletjes?
@kaskoeskielewan | 02-03-12 | 11:11
"Omdat die wereld hoort bij azijnpisserts."
Dus?
@Inguz | 02-03-12 | 11:10
Ja maar die krijgen bij meer dan 4 hersencellen al hoofdpijn.
Den Meester | 02-03-12 | 10:51
Jaja, en verder ?
Op deze wijze verkeerd interpreteren maakt jouw leven tot een extreem lachertje.Rechtsfilosoof fieleicht ?
Onnodig te zeggn dat´k tot geen enkele club stroming of overtuiging behoor maar voor´n zwijn als jij strooi ik graag wat parels.
Hölzenbein | 02-03-12 | 11:08
Omdat die wereld hoort bij azijnpisserts. Vervelend voor je dat je slechte ervaringen met kaalkopjes hebt trouwens... beterschap.
Neo-Nazi's rechts-extremistisch? Maar maar maar de Nazi's zijn toch linksch volgens de PVV intelligentia?
@kaskoeskielewan | 02-03-12 | 11:05
Doet die zon geen pijn op je kale koppie dan? En waarom zou ik een linkschwereld moeten hebben?
Den Meester | 02-03-12 | 10:49
Natuurlijk moeten extremisten in de gaten worden gehouden, dat lijkt mij evident. Ik vind alleen dat GS overdrijft door te gaan lopen schreeuwen over een campeerterrein vol kinderlijkjes als een direct gevolg van een aantal mafkezen in Purmerend.
Hölzenbein | 02-03-12 | 11:00
Nou, dat doe ik regelmatig en de zon schijnt hier volop. Meewarend kijk ik dan naar die verregende azijnzure linkschwereld van jou.
Von Matterhorn | 02-03-12 | 10:48
Eens, maar het hangt er vanaf tot hoever je dat gaat inzoomen. Met de huidige technologieën kun je zoveel informatie verzamelen en koppelen, dat je bijna op elk vraagstuk wel een analytische berekening kunt loslaten. Dan heb ik het niet over overheidsbeleid, maar over kleinschalige beslissingen.
Door de technologie raken mensen hun natuurlijk intuïtie en common sense kwijt. In de toekomst zal het in mijn ogen té ver van de natuur en oorsprong van de mens staan. Maar goed, dat is weer een heel andere discussie..
minimá-armezusvan.. | 02-03-12 | 10:43 | + 0 -
Waar schaart u de pro-europa / wietpas-VVD onder als u schrijft: rechts daarintegen kan liberaal zijn en/of nationalistisch.
Vologens mij is er een klein groepje dat waarde ziet in het handhaven van links/rechts opboxen ter versimpeling (immers, je brengt een varieteit aan smaken onder een noemer) terwijl dat vooral verwarrend werkt wanwege out-of-date.
Absoluut niet waar | 02-03-12 | 10:56 |
Een verwachting die we maar al te graag naleven.
Als ik in de bus zit en ik kijk om me heen, zie ik 80% van de passagiers verdiept in hun telefoon, en de overige 20% staart uit het raam of leest een krant. Het gaat nergens meer over.
@kaskoeskielewan | 02-03-12 | 10:53
Misschien een idee om eens de voordeur open te maken en een paar stappen in de wereld te doen, of krijg je dan te veel zon in je gezicht?
Ars Vivendi | 02-03-12 | 10:47
Wanneer de economische teruggang structureel zou zijn, dan heb je zeker een punt. Ik geloof echter dat dit een tijdelijk dipje is, zoals we in de afgelopen eeuw wel meerdere hebben gehad. Geen paniek, daar komen we wel weer over heen. Mits er geïnnoveerd blijft worden, waardoor we onze leidende positie zullen behouden.
Door de huidige berichtgeving lijkt het ook alsof we economisch verloren zijn en we allemaal een gigantisch offer moeten brengen om de samenleving te redden. Maar zelf geloof ik dat we over een poosje gewoon weer in de lift naar boven zullen zitten.
GeflipteVlaflap | 02-03-12 | 10:44
Mensen krijgen niet alleen een robot in huis, er wordt van de samenleving verwacht om te leven als robotten.
Kweetnie.... die verhalen over neonazi's. Volgens mij hebben we in Nederland eigenlijk alleen maar last van links extremistisch tuigh, tokkietuigh en moslims. Als ik me niet vergis worden politieke moorden alhier door links extremisten en moslims gepleegd en niet door 'neonazi's. Neonaproletische stemmingmakerij als je 't mij vraagt, dit artikel.
@GeflipteVlaflap | 02-03-12 | 10:40
dit moet een van de langste kettingreacties zijn in de geschiedenis van GS. Onleesbaar maar wel vermakelijk
@GeflipteVlaflap | 02-03-12 | 10:49
Daar heb ik met een woord over gerept. Technocratie is een organisatorisch systeem, waarbij de beleidsmakers beslissen aan de hand van adviezen van deskundigen op deelterreinen, veelal wetenschappers of ingenieurs. Het beleid wordt aldus uitgetekend na uitgebreide technische, economische en sociale analyses, en de knopen worden doorgehakt op basis van de resultaten van deze analyses, niet op basis van ideologie.
Kees Maf | 02-03-12 | 10:49 |
Voor mij is het alleen moeilijk er niet aan toe te geven als ik berichten lees zoals hierboven vermeld. Maar dat komt denk ik voornamelijk omdat ik geen verantwoordelijkheid draag over kinderen. Ik ben nog geen moeder, en ook niet van plan om dat binnen nu en vijf jaar te worden. Maar dat ligt natuurlijk bij u een beetje anders.
@Ratzing. | 02-03-12 | 10:39
We blieven hier geen Adolf Hitler-verheerlijkers. Heel snel oprotten, Ratzing, vieze nazi.
@Absoluut niet waar | 02-03-12 | 10:08
Extremisten zijn de reden dat je altijd waakzaam moet zijn. Voor je het weet gaat het mis. Dus nee, absoluut niet waar.
Von Matterhorn | 02-03-12 | 10:48 |
Vindt u het dan niet beangstigend dat de mens zonder technologie praktisch helemaal niets meer kan?
@GeflipteVlaflap | 02-03-12 | 10:39
Blijf weigeren toe te geven aan de angst. Dat zal niet altijd makkelijk gaan, maar zoals je zelf al aangeeft, als je dat doet, dan is het einde zoek. Zelf ben ik man, 40 jaar, en eigenlijk nooit bang op straat. Maar sinds ik jonge kinderen heb, is het toch anders. Je moet er niet aan denken dat hun iets overkomt, of één van hun ouders. Het blijft lastig allemaal.
@Absoluut niet waar | 02-03-12 | 10:42
Een Technocratie acht ik toch meer de oplossing dan 'gezond boeren verstand' al is hier natuurlijk niks mis mee. Graag zie ik toch een statische onderbouwing van oplossingen.
Absoluut niet waar | 02-03-12 | 10:42 |
Interessante gedachte.
Het tegengestelde is eveneens denkbaar. Ben geen Hiddema adept, maar het is zeer wel mogelijk dat de samenleving onder druk van de economische teloorgang steeds gewelddadiger wordt, eigen richting gemeengoed wordt en dat law-and-order steeds verder naar de achtergrond zal verdwijnen.
Absoluut niet waar | 02-03-12 | 10:42 |
Dat is inderdaad nog zoiets.
Wat zou er gebeuren als bijvoorbeeld internet 1 dag uit zou vallen?
Dat zou zorgen voor blinde paniek, over de gehele wereld. Mensen kunnen schijnbaar niet meer functioneren zonder hun computer/telefoon/whatever.
O ja, en over 10 jaar hebben we natuurlijk allemaal een robot in huis.
linksch en rechts zijn tegenwoordig toch echt anders geworden. ooit was linksch de aanduiding voor de franse hervormingsgezinde representanten die links van de koning zaten. rechts zat de adel en de geestelijkheid en de aanhangers van het ancien régime. je kan toch niet meer met droge ogen volhouden dat regenteske, hautaine, islamofiele partijen vooruitstrevend zijn. zij geloven in hun morele superioriteit die vanzelf een welhaast goddelijke ordening aanbrengt die niet meer ter discussie mag staan. ook marie anthoinette had sociale verplichtingen op het gebied van liefdadigheid. dat is niet anders dan een leger uitkeringstrekkers geld toestoppen en dom houden. linksch is aarts-conservatief geworden, en dus rechts. rechts daarintegen kan liberaal zijn en/of nationalistisch. in ieder geval minder staat en meer burger. kaalkopjes zijn linksch omdat ze een alles overheersende staat willen en uniformiteit in gedachten, net zo als linksch. al geloof ik niet dat je kaalkopjes uit purmerend op dit soort gedachten zult kunnen betrappen.
Er zijn ook boze indianen. Ik verbaas me nergens meer over.
GeflipteVlaflap | 02-03-12 | 10:30
Dat weet je nooit en zul je hopelijk ook nooit te weten komen.
Waar ik eerder bang voor zou zijn is dat we afstevenen op een samenleving waar elk risico uitgesloten lijkt te moeten worden. Cijfers, statistieken en automatismen zijn de basis, gezond boerenverstand verdwijnt. Het individu stelt steeds minder voor en dát is pas iets waar ik me pas zorgen om zou maken.
GeflipteVlaflap | 02-03-12 | 10:39 |
*pakt stiekem een t weg*
Ashtrey | 02-03-12 | 10:36 |
lol.
Laat ik eerst "Help, een relatie!" maar eens afmaken.
*durft geen schatting meer te geven over hoe lang het nog gaat duren*
Von Matterhorn | 02-03-12 | 10:34 |
Ik voel me als vrouw zijnde best vaak geïntimideerd.
Het gebeurt regelmatig dat ik op een bepaalde manier word aangekeken, nagefloten, of anderszins duidelijk wordt gemaakt dat ik niet onopgemerkt ben gebleven.
Dat stoort me en maakt me bang. Je hoort zo vaak dat meiden van mijn leeftijd (en veel vaker nog jonger) gewoon van straat worden getrokken, verkracht worden, vermoord, en vervolgens achtergelaten om na een aantal weken gevonden te worden.
Maar als ik mijn leven moet laten leiden door die angst, kan ik rustig stellen dat mijn leven voorbij is. En dat weiger ik. Want naast al die ellende die er gaande is, is de wereld soms ook echt nog wel een mooie plek waar je gewoon plezier kunt hebben. Het lullige is dat je er tegenwoordig steeds harder naar moet zoeken.
En, omdat ik het toch even gezegd wil hebben: een realistische kijk op de wereld of niet; ik ben doorgaans erg gelukkig. :)
Von Matterhorn | 02-03-12 | 10:31 |
Hoe dat zo ?
Vanaf mijn huis twee straten verderop beginnen de huurhuizen. Staat al enige tijd een Volkswagen kever met een ijzeren kruis op de deur geschilderd. Het is overigens middenin een wijk vol Marokkanen, dus ik gok dat het probleem zich vanzelf wel een keer oplost.
fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-...
@ Absoluut niet waar 10.26: Je zegt daar: "Ik zou me de pis niet lauw laten maken als ik jou was".
Kijk, dat is nou eens een spreekwoord dat ik nog nooit gehoord heb en waarvan ik dus ook de betekenis niet begrijp. Uitleg en ontstaansachtergrond aub?
In welk spreekwoordenboek staat het?
1 ding en ik kan het weten: Wel een zeer daadkrachtige Don. Dat u dat even weet.
@GeflipteVlaflap 10:31
Materiaal voor een boek, iets over jouw strijd met de wereld hedentendage.
I shall call it: Mijn strijd.
Flauw, kon het niet laten. ;)
@GeflipteVlaflap | 02-03-12 | 10:30
Calimero staat U niet. Dit is precies het gedrag wat dit soort (Rechts-)Extremisten willen. Laten we maar allemaal onze mond houden, oogjes dicht, en het is niet gebeurd.
Ik sta voor mijn idealen, en ik laat mij niet intimideren daar welke randdebiel dan ook die mij weerhoudt mijn mening uit te dragen.
@lanexxx | 02-03-12 | 10:29 | + 0 -
Ah u kiest die route, dan laten we alles gaan, maar zie dit als een goede waarschuwing.
Weet je wie er net zo wereldvreemd is als deze idioten? Deze:
www.limburger.nl/article/20120302/REGI...
Die laten ook geen kritiek toe. Graaien wel lekker in de zak met belastingcenten.
Ashtrey | 02-03-12 | 10:28 |
Als ik overal gevaar zag, zou ik niet meer buiten de deur komen. :)
Zo ver is het gelukkig nooit gekomen. Maar zo één keer in de zoveel tijd besef je je hoe verrot het eigenlijk allemaal is.
@Ratzing. | 02-03-12 | 10:11
Uw was een persoonlijke vriend van Dolf?
Absoluut niet waar | 02-03-12 | 10:26 |
Ik weet dat de media ervoor zorgen dat je tegenwoordig overal van op de hoogte wordt gebracht. En dat het 'vroegah' niet zo opviel omdat je er simpelweg niets over hoorde. Overigens durf ik zelfs wel te stellen dat het vroeger nog een stuk erger was. In ieder geval barbaarser. Wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen is dat ik het niet snap. Pedofielen, moordenaars, verkrachters, noem het maar op. Je ziet en hoort het overal. En hoeveel gevaar loop ik als 20-jarige buiten de deur? Niemand weet het.
Het beangstigt me, ja. Maar ik laat me er niet door tegenhouden.
In zoverre, ik weet echt niet of ik of ik op deze manier kinderen wil krijgen. Wat voor leven geef ik die kinderen?
Kaas de Vies | 02-03-12 | 10:25 |
Ik ga nu eerst maar es een goeie advocaat zoeken, wellicht Hiddema!
@GeflipteVlaflap 10:19
Ik denk niet zozeer dat de wereld zo aan het veranderen is, maar dat jij je meer bewust ben van zaken die zich in de wereld afspelen.
Mijn advies: hou een sop, je maakt 't jezelf onnodig moeilijk door overal gevaar te zien.
Leef je leven en probeer er 't beste van te maken.
GeflipteVlaflap | 02-03-12 | 10:19
Geloof je echt dat de wereld zoveel slechter is dan bijvoorbeeld 100 jaar geleden? Dat er meer moorden, verkrachtingen en geweldsincidenten worden gepleegd? Volgens mij is het aantal moorden juist historisch laag op dit moment.
Door middel van de huidige media is de wereld gewoon een stuk kleiner geworden, waardoor je eerder gedetailleerde gevallen van over de hele wereld te horen krijgt, waardoor de perceptie sterk kan veranderen. Ik zou me de pis niet lauw laten maken als ik jou was.
@lanexxx | 02-03-12 | 10:24 | + 0 -
Wel eerst boete betalen, en DNA af staan ter verificatie. Dan kunt u beroep en bezwaar aantekenen, uiteraard moet u wel 900 euro leges betalen per instantie.
Hier zit wel een cartoon in.
#Bandirah
Nou ja, in ieder geval hoeft de burger die iets te klagen heeft over dit soort heren nooit te bewijzen dat ze niet deugen (en de klager wel).
Bij andere groepen ligt de bewijslast andersom (en zwaar op de maag).
Kaas de Vies | 02-03-12 | 10:16 |
Tot in de hoogste instantie ga ik het aanvechten!
Laffe sickfucks zijn het. Meer wil ik er niet over kwijt.
Ik vind de wereld waar we tegenwoordig in leven maar eng. Dat klinkt misschien extreem meisjesachtig, maar dat kan me niet schelen. Overal waar je kijkt verliezen mensen hun gezond verstand. Gevechten, verkrachtingen, moorden. Er gaat zoveel mis op een dag, met zoveel verschillende mensen, dat ik me laatst afvroeg met hoeveel (potentiële) moordenaars en verkrachters ik in de bus heb gezeten, of de trein, of voorbij ben gelopen op straat.
En dan nog de reactie die men doorgaans geeft als er weer iets verschrikkelijks gebeurd is.
Het lijkt wel alsof we het gewend zijn. Goed nieuws hoor je bijna nooit meer. Ik vind het triest. En heel erg.
*serieus nadenken doet of kinderen krijgen in zo'n wereld nou wel zo'n goed idee is*
@lanexxx | 02-03-12 | 10:14 | + 0 -
Uw IP is geregistreerd, u kunt maandag een bekeuring ontvangen wegens hetze tegen de overheid.
Johnny Quid,
leuk verhaaltje echter zijn neo-nazi's niet extreem-rechts maar extreem-links.
Desonkdanks blijven deze Kinniging-look-a-likes nogal eng.
Net zoals fundamentele SP'ers.
Soms heb ik het idee dat het justitiële apparaat in Nederland volkomen machteloos, radeloos en hopeloos de weg kwijt is.
Extremisten zijn gestoord. Allemaal!
Narcistisch om mee te beginnen want je moet toch wel echt gestoord zijn om met (met geweld) anderen je zieke mening op te willen leggen.
Moslimfundies zijn angstgenetators. Deze kaalkopjes handelen en funderen op angst. Dat maakt het alleen maar erger. Iets met een kat in het nauw.
Oeff er is in Purmerend een fatsoenskloof ontstaan van zo'n 88km in doorsnee.
Zoveel lijkt me wel duidelijk.
Inplaats van alle eenzijdige Otto Frank propaganda over de zielige vorm van goed en kwaad zou het menselijk al te menselijk gedachtegoed van Dolf H. eens serieus moeten worden genomen.
Ieder mensch leeft zijn eigen zwarte gat en er zijn verschillende vormen daarmee om te gaan.
Liever een humoristische dan een extremistische, maar goed,da´s persoonlijk.
Zijn er ook gesubsidieerde kickbokslessen tevolgen?
@niet voor de hond | 02-03-12 | 10:03
LOL, classic inderdaad. Tevens de enige keer dat ik om de Jakhalzen kon lachen...
Sinds wanneer doet GS mee aan de Nederlandse variant van de Amerikaanse terrorisme angst?
"Dat we niet in Nederland straks ook een kampeerterrein vol kinderlijkjes hebben."
Wat een onvervalst stuk Amerikaans panikeren en overdrijven. De ontwikkeling van extreem rechtse groeperingen is nu niet bepaald iets van de afgelopen weken, dus we kunnen gewoon ook de komende weken rustig slapen.
Gefeliciteerd GS!
Deze 'jongens' worden nogal eens uit de wind gehouden.
Extremisten. Het zou verboden moeten worden.
Dat die lui hier vrij rond kunnen lopen vind ik persoonlijk een schande voor Nederland.
Doop het om tot tuigdorp, hek eromheen, af en toe een brood over het hek werpen, paar wachttorens etc. Maak van het probleem gewoon een deugd zou ik zeggen...
Gelukkig voor de inwoners van Purmerend is dit extreem rechts gevaar. Daarvoor wil de politie nog wel eens uit haar bed komen. Er is in dit land alleen plek voor links radicalen en haat baarden.
wordt tijd dat deze gasten een keer goed aangepakt worden,ff hun denkwijze eruit slaan zou geen kwaad kunnen.
Tja, misschien moeten die neo's eens mee met de nieuwe Cohen thee drinken met een HAATimaam. Probleem zo opgelost.... of niet. Rutger en Kinniging erbij, hele verhaal van fatsoen zal dan compleet zijn in de Jerry S. show die zal ontstaan.
Door en door ziek.
Net als Neo-communisten of islamisten, bijvoorbeeld.
'Quit!' heeft een waar punt: 'Extremisten zijn eng.'
Geenstijl is ook extremistisch bezig als het aankomt op 'links-bashen' met hun mao/lenin/hitler vergelijkingen en hun kinderachtige woordspelinkjes...
Kaalkopjes in de gaten houden? Geenstijl nog boos op Kinneging?
Het maakt niet uit welk tuig, het kan altijd etteren in Nederland.
Omdat de macht die hier voor aangesteld is, extreem-incompetent is, in het aanpakken van dit soort sujetten. ivm privacy bijvoorbeeld, of gewoon bang.
Uiteraard wordt mijn ip nu 10 jaar lang geregistreerd, en ik krijg automatisch een boete als ik iets stouts zeg, dat is dan allemaal weer goed geregeld.
Maar ja ik ben een makkelijk doelwit, voor criminelen en de staat.
Stuur de Jakhalzen er op af. Die weten wel raad met dit soort types. www.youtube.com/watch?v=94ILTzLuuCE
Leave Donald alone.
Extremisten zijn eng, Bandirah enger.
REAGEER OOK