Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Minister Schippers zet aan tot zelfmoord

zelfmoorddoorschippers.jpg Zo kun je ook bezuinigen op zorgkosten. Gewoon het beleid zo opstellen dat patiënten zichzelf wel uit de weg ruimen c.q. voorgoed genezen. "Schermen met sterfgevallen is het laatste wat je doet", aldus psychiater Sandra Kooij, maar op Radio 1 deed ze het stiekem toch. Bovenstaande gaat over een meisje dat niet aan haar ouders durfde te vertellen dat ze onder behandeling stond bij de GGZ. Maar ze kon de eigen bijdrage van 200 euro jaar + 140 euro per behandelmaand niet betalen en besloot toen maar uit het leven te stappen. Aldus Kooij. Geen idee wat het arme schaap mankeerde. Maar de weigering van minister Schippers om de eigen bijdrage voor geestelijke gezondheidszorg te verlagen, was blijkbaar het laatste duwtje. Politiek = geestelijke moord. Diagnose: Patiënten die nog leven, durven niet meer naar de dokter.

Reaguursels

Inloggen

Udo Hess | 28-02-12 | 21:33 |
Spijker + kop. Helemaal mee eens.
Nog aanvullend: Eigenmoord (De vieze man Kooten & de Bie zei het zo mooi ;-) is best een probleem. 1700 tot 1800 per jaar. Verkeersdoden ca. 750 per jaar. Waarom moet zo'n KUTORGANISATIE zoals Veilig Verkeer Nederland nog steeds gefetteerd worden? De doelen zijn toch bereikt? Die lui krijgen een soepsiedie, zo groot dat de eigen bijdrage in deze discussie wellicht gehalveerd kan worden. Als die club wordt gesloten en alle medewerkers eens een ECHTE bijdrage aan de b.v. Nederland zou gaan leveren.... Goed idee he? En on topic: Mevrouw Kalahiri is natuurlijk ontzettend dom. Iedereen doet de dingen die hij/zij doet en niet een ander. Schippers heeft hier geen biet mee te maken. De centen zijn echt op, we horen het morgen (CBS).

Dysphemian | 29-02-12 | 23:16

Weten jullie wie er ook zelfmoord heeft gepleegd?



(Sorry, flauw maar ik kon het even niet laten.)

TM | 29-02-12 | 15:11

Ok iedereen die meer dan 1200 per maand vangt moet es effe grondig z'n bek houden, want we hebben hier over mensen die het van de helft moeten doen. dan is 5 euro PER DAG ... Wat je nodig hebt om te ETEN. Naast de verplichte zorgverzekering.
Zullen we anders de kanker patienten een extra belasting opleggen? Gewoon 200 euro per behandeling extra dokken, je weet, de helft faket het toch, dus goed uitpersen dat tuig.
Of mag ik nu ineens geen kanker grappen maken?

PhoreX | 29-02-12 | 13:58

En natuurlijk zegt die psychiater dit niet voor eigen gewin *kuch*. Preken voor eigen parochie dit, als niemand meer naar de psychiater gaat, hebben zij geen baan meer. Als dit meisje het gewoon tegen haar ouders had gezegd, hadden die met alle liefde dat geld opgehoest... zielig links gelul.

themuppetshow | 29-02-12 | 13:24

overVecht | 28-02-12 | 18:52 |

ik spraak iemand die werkt als spv bij altrecht. Aardige jongen die hard werkt en veel goed werk verricht. Hij begrijpt een ding niet en legt het simpel uit.

Tussen hem en de zgn top zitten 5 lagen en dat begrijpt hij. Zijn baas verdient 10% meer dan hij, de laag erboven geloof nog 15% erbij en die lagen daarboven 20% erbij en dan de top zit 10 keer zijn salaris en niet 10%. Ergens is iemand een symbool vergeten.

dolffie | 29-02-12 | 11:23

heel triest verhaal en was zeer voorspelbaar. Wsl ingecalculeerd dat dit zou gebeuren. Wij zijn nog meer 2 maanden onderweg. De echte ellende komt nog.

Gezondheidszorg kan je niet privatiseren en of uitbesteden.Dit is de taak van de overheid. Minder management lagen. niet grootschalig denken in instituten al altrecht.

Je kanhet minister schipplers niet kwalijk nemen maar ik zo maar eens kijken bij haar illustre voorgangers om de marktwerking in de zorg toe te laten.

dolffie | 29-02-12 | 11:18

Ja haar koele iPHONE natuurlijk boven de GGZ!

demilord | 29-02-12 | 11:03

@Diareeremmer | 28-02-12 | 18:47
Wat een gelul diareeremmer, stel je eens voor dat jij je met fysieke klachten meldt bij het ziekenhuis (heftige buikpijn of zo) en je kan de eigen bijdrage niet betalen en gaat vervolgens de pijp uit omdat je een blindedarmonsteking of kanker hebt. Is dat dan ook krom wat rechtgeluld wordt? Eigen bijdrage leidt gewoon tot dit soort situaties en kennelijk willen we dat in dit land. Oplossing: JSF eruit flikkeren en dan kan de GGZ gewoon weer zonder eigen bijdrage (de komende 100 jaar).

Den Meester | 29-02-12 | 10:01

Zucht... over de rug van dit meisje en haar familie een statement maken dat de VVD verkeerd bezig is. -1

Lan© | 29-02-12 | 09:50

@doenormaal! | 28-02-12 | 18:57
Op zich prima maar laat dan die eigen bijdrage inkomensafhankelijk zijn. Voor iemand met een minimum inkomen (of daar onder, bijv uitkering) is €200,- per jaar + €140,- per behandelmaand best een hoop geld.

lekkurlinx | 29-02-12 | 08:58

alles onder het mom van graai-graai en val maar dood. zo erg is het hier in nederland geworden

tigger nitty | 29-02-12 | 08:02

Typisch Nederland kneuzenland. De staat kan niet alle problemen oplossen. En dit soort vuilspuiterij is beneden alle werkelijkheid. Niemand kan de zelfmoord van iemand anders plegen.

Jean Kloot | 29-02-12 | 08:01

Helaas waar !! Echter hoe noem je zoiets ... Bloed bezuiniging

MichaelG. | 29-02-12 | 03:48

Wel zo kosteneffectief. Luitjes die zelfmoord plegen leveren de staatskas centjes op.

Wel zou zelfmoord belastbaar moeten zijn voor de nabestaanden. Immers de zelfmoordenaar ontzegt de belastingdienst fictieve belastingafdrachten die ze hadden kunnen afdragen waren ze er bovenop gekomen.

JoranVanderdood | 29-02-12 | 02:41

kan ik me ergens melden voor schadevergoeding?

deco | 29-02-12 | 01:26

Mevr Schippers heeft politiek gestudeert en geen geneeskunde of iets dergelijks.Dus voor haar job is zij een fricandel speciaal.

kweetitwel | 29-02-12 | 01:02

Nederland heeft een hoop gestoorde mensen die aandacht willen en dan is een GGZ een goede partner een en al aandacht, wel makkelijk als je op gesprek gaat want dan krijg je eigenlijk een gekke briefje en dan hoef je ook niet meer op je werk te verschijnen.. Kan je lekker op feestjes zeggen dat je in de problemen zit en dat je voor 90% bent afgekeurd en nu lekker met een uitkering zit van je laatst genoten inkomen.De rest wil dit ook vandaar die drukte bij de GGZ.. lang leve die linkse manier om een afgekeurd te worden.. mensen ga naar de GGZ en laat je afkeuren werk wat zwart bij dan rolt er weer geld in de economie..

tonyhigh | 29-02-12 | 00:51

Mijn Oma dacht dat ze geen rollator meer kreeg dus heeft ze ook maar een einde gemaakt aan haar leven..

tonyhigh | 29-02-12 | 00:46

Luchtbakker | 28-02-12 | 18:51
Zie mijn vorig plempsel en realiseer dat ik maar een te bagatelliserend gevalletje ben.....
Het gaat fout hier das zeker.

lilluke halve hoan | 29-02-12 | 00:37

Er werd gemeld dat er zoveel procent minder aanmeldingen zijn voor de GGZ instellingen!
Mwoehahaha!
Hier een brief liggen dat er een wachtlijst is van meer dan 12 maanden!
Ja zo kan het ook he?
Blijft Hoantje lekker in de Ziekenwet zonder hulp en wacht op betere tijden...
Hoan is een beetje depri geworden van alle gezeik en wilde hulp om minimaal weer normaal te kunnen werken en leven....
Bevalt me prima en gratis vrije tijd kado!
Morgen maar weer mistwandelingetje maken met t hondje in de heerlijk rustgevende natuurgebieden in de omgeving!

lilluke halve hoan | 29-02-12 | 00:35

Ben ik de enige die een link tussen kalahiri en harakiri legt of vond niemand het de moeite van het vermelden waard?

eeuwige eennalaatste | 29-02-12 | 00:05

@Linke Soep | 28-02-12 | 22:43

Mooi gezegd.

Om er aan toe te voegen, de meeste mensen die gebruik maken van GGZ zijn over het algemeen niet de rijkste der Nederlanden. Door deze eigen bijdrage zullen vele geen hulp meer krijgen. Waar in de meeste gevallen, hoe eerder hulp hoe effectiever de hulp is, zie ik een hoop mensen die echt hulp nodig hebben verder in de put zakken. Ook dit heeft invloed op de samenleving qua sociaal maatschappelijk als financieel. En voor GGZ valt bijna niet te frauderen zoals hier gesuggereerd word. Het is een grote stap om er al überhaupt naar toe te gaan.

jammer dit | 28-02-12 | 23:52

Een miljoen mensen maken gebruik van hulp. Absurd en reken maar dat daar veel onnodige flauwekul tussen zit. "Oh dokter, ik slaap zo slecht". Hup, doorverwijzen. Prima, eigen bijdrage om dit soort gedoe te voorkomen.

Kirth Gersen | 28-02-12 | 23:28

Het is natuurlijk wel te triest voor woorden dat wanneer je een zorgverzekering hebt. Alsnog een maandelijkse eigen bijdrage moet betalen wanneer je zorg nodig hebt. Waarvoor ben je anders verzekerd?
En de vergelijking: "Het is maar 5 euro per dag" Gaat ook niet op. Zeker niet als je (waarschijnlijk) op school zit. Sterker nog ook mensen die een normale baan hebben zouden er nog wel eens problemen mee kunnen krijgen. Die ontvangen namelijk maar 70% van hun salaris.
Ik zou graag willen zeggen: "Op naar Amerikaanse toestanden." Maar dat heb ik 5 jaar geleden al gezegd. En nu hebben we ze al. VVD bedankt!

deboerenlul | 28-02-12 | 23:26

@ azoturie | 28-02-12 | 23:12 | + 0 -
Aangezien ze graag enkel en alleen graag zorgelijk over potentiele patienten praat:

www.parnassia.nl/Nieuws-Algemeen?path=...

Deel dat bedrag eens door 167.000 patienten en tel uit... En dat is pas één verhaal, het zal me niets verbazen als... *niets meer zegt*

SleezerBret | 28-02-12 | 23:19

Kijk aan - daar duikt onze eerste gezondheidszorg Mauro op.
-
Wat een onfris verhaal mevrouw Kooy, die niet graag schermt met sterfgevallen, maar die het toevallig net als de regeling in de kamer aan bod komt naar buiten brengt.
-
Wij zullen hetongetwijfeld binnenkort in enige aangedikte vorm terugzien bij P&W of DWDD.
-
Eeeh... kunnen wij intusssen ook nog ergens controleren of het verhaal ook waar is?

azoturie | 28-02-12 | 23:12

Goed verhaal, Ik denk dat ik maar stop met het betalen van zorgpremie in het geheel. Loonbelasting stop ik ook maar eens mee. Ik wordt toch wel zo ontzettend suicidaal van betalen....

Badderbeest! | 28-02-12 | 22:57

Linke Soep | 28-02-12 | 22:43 | + 0 -
Misschien voor jou niet, ..[].... Ik kan me voorstellen dat ze zich geen raad meer wist zeker meegenomen dat ze al labiel was.

Ho wacht, voor mij is het ook een hoop geld, € 120,- per maand voor 'jan lul', want ik weet zeker dat ik dat (nog) niet uitgeef of opneem, qua persoon en hulpbehoevende (en dat ben ik dus niet). Maar wat ik wil zeggen, en dat zeg je zelf ook al, is dat dit meisje al labiel was. Dáár zit 't 'm in denk ik. Dat er ergens een overheidsinstantie gefaald heeft, dat kan en moet bijna wel. Maarja, weten is meten hè. En dat bedoel ik met bovenstaand; er zijn geen maatstaven, geen ijkpunten, en bovenal geen verhaal hierboven. Dus maakt het lastig om er een oordeel over te kunnen vellen.

SleezerBret | 28-02-12 | 22:54

SleezerBret | 28-02-12 | 22:26 | + 0 -
Wat ik me afvraag, € 140,-, of € 200,-, kán niet de reden zijn van deze zelfdoding.

Misschien voor jou niet, als je 18 jaar bent, nog studeert of net op de arbeidsmarkt komt is 140 euro een rib uit je lijf. Zeker als je studiebeurs rond de 500 euro is of misschien nog minder. Hou even rekening met de basispolis zorgverzekering 90 euro. Je maandelijkse lasten en daar boven op nog eens dat bedrag. Ik kan me voorstellen dat ze zich geen raad meer wist zeker meegenomen dat ze al labiel was. Met de VVD is het survival of the fittest. Bijna zoals de dierenwereld. Jaja de mensheid devalueert.

Linke Soep | 28-02-12 | 22:43

Zo mensenn, ik lees hierboven voor het eerst in langere tijd een goede en inhoudelijke discusse, én ook nog eens op respectvolle manier! Bijna stil van ;)

Wat ik me afvraag, € 140,-, of € 200,-, kán niet de reden zijn van deze zelfdoding. Een druppel misschien, maar hier is veel meer aan vooraf gegaan, dat kan niet anders. Dus hoewel ik graag met jullie (liefst in een kroeg ;) ) doorboom over wat de juiste politieke beweegredenen moeten zijn, kan je uit bovenstaand nieuwsbericht toch nauwelijks een conclusie trekken?

SleezerBret | 28-02-12 | 22:26

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 19:41 |
helemaal waar

XaaD666 | 28-02-12 | 22:23

Richard1234 | 28-02-12 | 18:57 | + -34 -
Beetje dom cirkeldenken hè?

Musset | 28-02-12 | 22:18

Wat erg zeg! Motie van wantrouwen voor minister Schippers. Nee, het het hele kabinet weg! Meteen een lieve linkse regering graag, want dit is echt wel heel erg hoor. Zielige mensen die zo wanhopig worden dat ze hun eigen leven nemen! Die nare rechtse egoïstische regeringen ook altijd!

Bah.. emotionele chantage!

JB86 | 28-02-12 | 22:12

@Repelsteel

Fijn dat je zelf inziet dat je eerste opmerking nogal ranzig was.

runderlap | 28-02-12 | 22:12

Gelukkig is dat verhaal van Sandra heel geloofwaardig. Het is inderdaad vervelend als je de wachtkamer steeds leger ziet worden.

Therapietje | 28-02-12 | 21:55

Het beleid helpt de natuurlijke selectie een handje. Wachtlijsten, duurdere zorg, marginaliseren die laag laagniveau-ers, de zwakkelingen die niet minstens 2000 eurie btw ophoesten per maand, zullen er zeker onder lijden.. wie weet plegen ze wel zelfmoord van ellende.
Anders is daar altijd nog de euthanasiebus.
En inderdaad, Rick Santorum heeft ernstig gelijk: Ook mijn moeder is gedwongen ingeslapen in het Slotervaartziekenhuis,IC., april 2011.

bijstandsmoeder | 28-02-12 | 21:40

@ pius | 28-02-12 | 20:07
Een psychiater die beweert d

me,myself and IK | 28-02-12 | 21:33

@Theo, nou wil ik de volgende keer best uitgebreid ingaan op hoe de behandeling bij de GGZ verloopt, maar voor deze keer wilde ik het wat kort door de bocht noteren. Punt is, dat nogal wat gezondheidszorg schreeuwend duur is, en dat komt in de eerste plaats door de salarissen die worden betaald. Nou zullen de GGZ'ers niet de meest verdienende zijn, maar dan zijn ze wel de dupe van hun veelverdienende collega's. En ik weet wat die gasten verdienen, en salarissen van meer dan 3 ton zijn in de gezondheidszorg geen uitzondering, in bepaalde sectoren zelfs regel. En dan heb ik het nog niet over hun managers. Een psychiater bij de GGZ tikt ook boven de ton aan, maar dat is een alleszins acceptabel salaris als je ziet hoeveel tijd die gasten hebben gestudeerd. Puntje bij paaltje. Ons gezondheidsstelsel wordt schreeuwend duur gemaakt door o.a. de graaiers en de vaak nutteloze managementlagen. En omdat alles zo duur is, zal mevrouw Schippers keuzes moeten gaan maken. En de sector zelf vind salarissen van 3 ton heel normaal, en zo lang dat normaal gevonden wordt. Gaan er kleine meisjes zelfmoord plegen omdat ze niet adequaat geholpen kunnen worden. Overiges had het multidisciplinaire team als ze hiervan afwisten heus wel contact kunnen opnemen met de afdeling deb. cred. Maar dat terzijde.

Udo Hess | 28-02-12 | 21:33

Is er nu niemand die vraagtekens zet bij dit verhaal, als ouders krijg je echt wel door waaraan de ziektekosten opgaan. Je krijgt een keurige specificatie, aan de andere kant vinden geesteszieken altijd wel een reden om een ander de schuld te geven van hun problemen (helaas weet ik er in de familie alles van)

Stekeltje | 28-02-12 | 21:13

GGZ gedraagt zich, zoals jaknikkers van de oliemaatschappijen; zorgt er bewust voor dat mensen geen vrienden hoeven te maken en het alternatief simpelweg niet bestaat. Zij doen wekelijks hun babbeltje, de psycholoog die alle problemen begrijpt, daarmee bevestigd (ching ching). Geld op, geen behandeling. Patiënten helemaal over de til, nooit bewogen eigen problemen op te lossen, alleen maar over praten. Wat nu, wat nu? En dan? Zelfmoord.
Ga nu kijken in welk land de mensen het meest ongelukkig zijn. Amerika NY. Daarnaast staat Nederland ook niet zo hoog aangeschreven.

klowiepowie | 28-02-12 | 21:13

@Chiant | 28-02-12 | 21:09 | + 0 -
Uw sarcastische tegel ga ik nu op mijn slapende ex-vriedin tattoereren (of hoe schrijf je dat na 9 wijn?)

Kaas de Vies | 28-02-12 | 21:10

Tot dat je er zelf mee te maken krijgt of in je directe omgeving lijkt t toch altijd weer de ver van mn bed show........ Geld maakt niet gelukkig, maar geld moeten betalen om je enigszins weer redelijk staande te kunnen houden in onze maatschappij, terwijl je al een extra betaald voor de uitbreiding op je basis ziektekosten verzekering....... daar wordt je per definitie sowieso niet gelukkig van.

wel/niet | 28-02-12 | 21:10

Levert toch weer minimaal z'on 100 mln op. Namens alle grieken, dankos uwellos. Volgende bezuiniging graag.

Salmon Rosti | 28-02-12 | 21:09

@Bertus Brulbroek | 28-02-12 | 21:04
Interessante invalshoek na gedegen analyse. Zou ik meer werk van uw hand mogen lezen?

Chiant | 28-02-12 | 21:09

@pius | 28-02-12 | 21:08 | + 0 -
Ik stond 1e, maakt niet uit boeit niet, maar hoe dat allemaal gaat is te bizar voor worden, mijn huis-econometrist is er gewoon echt mee bezig, zo mooi.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 21:09

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 21:02

Hoezo? Je staat tweede op de pluskudolijst? Ik op de minkudolijst trouwens.

LOL.

pius | 28-02-12 | 21:08

@GRATIS-PIZZA | 28-02-12 | 21:05 |
Daar kunnen we wat aan doen.
Holzie kom er maar in...

Smalhout | 28-02-12 | 21:07

Ik verwacht toch wel minimaal 1000 reacties in dit onderwerp, want dat verdient het gewooN!

GRATIS-PIZZA | 28-02-12 | 21:05

Boeiuh! zolang de bankiers vrinden van Rutte maar hun bonussen krijgen van het bezuinigde geld.

Bertus Brulbroek | 28-02-12 | 21:04

Compleet verzonnen natuurlijk, maar leuke poging.

X-es | 28-02-12 | 21:04

@Chiant | 28-02-12 | 21:00 | + 0 -
Inderdaad ik heb hetzelfde idee, bizar genoeg heb ik wel 34059349053945034590 kudo's, ik kan er geen reet mee, en wil ook niet zeggen dat ik gelijk heb.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 21:02

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:50
Sinds het vertrek van Hoxha rijdt de voltallige redactie op scootmobiels. En met de introductie van het kudo-systeem zijn de panelen tot een verzamelplaats van GGZ-cliënten verworden. Mij niet gezien dat ik dat soort onderwerpen hier agendeer, ik waag me er maar niet aan om redactie of medereaguurders te schofferen!

Chiant | 28-02-12 | 21:00

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:51
Het verschil tussen jou en mij.

Jij, de erudiete en ik, de malloot.

Da Mul | 28-02-12 | 20:58

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:52

Hoogstwaarschijnlijk;)

pius | 28-02-12 | 20:53

@TisNieZoMoeilijk

Die mevrouwe op dat geluidsfragment heeft er anders door haar inzichten over de behandeling van volwassen ADHD-ers voor gezorgd dat ik flink heb kunnen groeien in mijn baan in de psychiatrie waardoor ik in de loop der jaren een leuk bestaan heb weten op te bouwen. Zonder die behandeling was ik daar nu niet geweest. Al die grijstinten maken het zien van nuances kennelijk knap ingewikkeld...

Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:53

@pius | 28-02-12 | 20:52
Verwacht een mention! :)

prince | 28-02-12 | 20:53

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:46

Zonder hulp. Sure.

Tis niet zo moeilijk natuurlijk.

pius | 28-02-12 | 20:52

@pius | 28-02-12 | 20:51 | + 0 -
Hehehe, tja wat moet ik hier opzeggen. Ehm ja?

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:52

@prince | 28-02-12 | 20:46

Jawel. Alle drie zelfs. Heb ik jou niet dan met mijn nieuwe?

*kijken gaat*

pius | 28-02-12 | 20:52

@Da Mul | 28-02-12 | 20:48 | + 0 -
Het belangrijkste onderwerp staat in de tweede alinea en daar stap je weer volledig overheen.

Wat bedoel je verder met "dat zal het verschil zijn"?
Het verschil tussen ... en ...?!

Wat is dit toch voor een slap geouwehoer? Ik ga op de bank hangen en kijk morgen nog wel eens of je ook nog werkelijk 1 zinnige tegel kunt fabriceren. Toedels.

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:51

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:44

Wil je daarmee zeggen dat ik puisten heb of zo?

#tegaafvoor

pius | 28-02-12 | 20:51

@Chiant | 28-02-12 | 20:50 | + 0 -
Stuur het naar geenstijl.nl, naar mij luisteren ze niet meer.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:50

Nog geen Suzuki Swift in de panelen, mooi.

gentle giant | 28-02-12 | 20:50

@Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:47 | + 0 -
Hehehe, leuk dat je het zegt, dat is een van de best bewaarde geheimen, wanneer ik jarig ben.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:50

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:45
Yep. Want de gemeente betaalt ze toch vanuit de WMO-kas, die wij met z'n allen vullen via de fiscus. Graties geld, omdat het kan. En als er al een eigen bijdrage is, dan is die zo laag dat ik ook nog steeds een spiksplinter exemplaar zou willen inrijden. Dat is nou één van die 'verworven rechten' van de taxpoet verslindende verzorgingsstaat.

Chiant | 28-02-12 | 20:50

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:46 | + 0 -
Waar ik nog vergat aan toe te voegen dat ik enorm veel respect heb voor mensen die in de geestelijke gezondsheidszorg werken. Onder andere een aantal bekenden en familie.
Die mevrouw van dat geluidsfragment hoort echter niet bij diegene waarvoor ik dit respect heb.

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:49

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:46
Ik ben ook ooit op eigen kracht uit de knoop c.q. goot gekomen.

Alleen was ik toen een stukje ouder, nl. halverwege de dertig.

Dat zal het verschil zijn.

Da Mul | 28-02-12 | 20:48

@Chiant | 28-02-12 | 20:43 |
Ja dat soort gedoe kost Ons de werkenden weer een hoop centjes.
En wat die parkeerplaatsen aan gaat ik moet toch ook m'n 911 voor de deur van de AH kwijt kunnen.

Smalhout | 28-02-12 | 20:46

@pius | 28-02-12 | 20:43
Bestaat die account nog? :)

prince | 28-02-12 | 20:46

@Da Mul | 28-02-12 | 20:25 | + -1 -
Je hebt op beide punten volledig gelijk.

Ik ben absoluut niet geschikt om in de geestelijke gezondheidszorg te werken. Ook ik heb in mijn begin 20-er jaren geestelijk fiks in de knoop gezeten en ben hier zelf, zonder hulp en veel sterker uitgekomen (kop hem maar in, hier kun je inhoudsloos schieten!)

Tweedens heb ik inderdaad een kort lontje als mensen mij uitdagen met zeer kortzichtige uitspraken, ik daar vervolgens serieus op in ga en met doordachte argumenten probeer een discussie te voeren, terwijl deze mensen vervolgens niets anders doen dan met ontwijkende, niet to the point opmerkingen de boel in het belachelijke proberen te trekken.

Malloot!

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:46

@Chiant | 28-02-12 | 20:43 | + 0 -
Goed punt, is ook een soort maffie.

Tip.
Ze worden alleen nieuw aangeschaft, ALLEMAAL. Geen 2de hands. Bizar, want die dingen worden max 3 jaar gebruikt en dan zijn de gebruikers dood. Kan best nog 3 jaar gebruikt worden door mij daarna.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:45

debiteuren that is...

Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:44

@Udo Hess
Ik weet niet welk plaatje jij van de GGZ hebt maar de locatie waar mw Kooij de behandelend arts is heeft 1200 cliënten die zelf de psychiater zelden tot nooit te zien krijgen. Gesprekken voer je met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige of een HBO-psycholoog en al die casussen worden achteraf in een multi disciplinair overleg besproken waarop de psychiater de behandeling voorschrijft. De afdeling debeteuren/crediteuren zit daar over het algemeen niet bij...

Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:44

@pius | 28-02-12 | 20:43 | + 0 -
Je hebt gelijk, ik doe niet aan twitter, hyves, facebook of linkedin, daar ben ik te gaaf voor.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:44

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:40

Ik dacht dat jij wist wie ik op twitter was door een plemp van jou maar kennelijk is dat niet zo. Verder weet ik niet meer waar ik toen op doelde in alle eerlijkheid ik ben een tegelgroot-handel namelijk hoe treurig dat ook is.

En ik maak alleen mijn account bekend aan volgers. Dat lijkt me verstandiger;)

pius | 28-02-12 | 20:43

@pius | 28-02-12 | 20:35 | + 0 -
Je hebt het nu over twitter, 8 dagen geleden had je het ook over twitter, "ze hebben het over je". Nooit gegrepen wat je bedoelde en ook nu niet.

Laat de twitters zien aub.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:40

@Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:36 | + 0 -
Daarvoor woonde ik een doos.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:39

En de behandelend psychiater had niet zoiets van: "nou meid, dan betaal je 200 + 12 x 140 euro niet. Ik eet er geen boterham minder om?"

Udo Hess | 28-02-12 | 20:39

Als al die invalide met een SP-stikker op hun auto/brommobiel nou ook ff hun zelfs van het leven ontdoen. Dan hebben we weer extra parkeerplekken bij het winkelcentrum.

Smalhout | 28-02-12 | 20:37

@pius
.
Gros. Kwijlende kasplantjes die LOL hebben... maar niet hier!
.
*tijd voor wat anders*

Bertus Betonsloper | 28-02-12 | 20:37

@Kaas de Vies

Voordat je haar kende was je ook bankloos?

Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:36

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:33

Hoe bedoel je?

pius | 28-02-12 | 20:35

@Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:33 | + 0 -
Tja....., het was haar bank.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:34

@Kaas de vies

Hoeren zijn het, allemaal...

Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:33

@Bertus Betonsloper | 28-02-12 | 20:31

Twaalf.

pius | 28-02-12 | 20:33

@pius
Je hebt het eerder gehad over twitter trouwens, dat er wat mee bezig was, kan je me het even laten zien?

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:33

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:28

Kan niet. Als je op twitter zat kon ik je volgen maar ik ga mijn identiteit niet blootstellen hier.

Ik heb geen geld voor een eigen bijdrage namelijk.

pius | 28-02-12 | 20:32

Ja leuk! En jij ook zeker ;)

Bertus Betonsloper | 28-02-12 | 20:32

@Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:30 | + 0 -
Ex

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:32

@Ršyksopp | 28-02-12 | 20:10
Zo'n soort systeem hadden we nog niet zo lang geleden.
Bij een hoger salaris dan moest je *particulier verzekerd* worden.
Voor vragen kun je terecht bij de Hr. Hoogervorst.

prince | 28-02-12 | 20:31

Hoezo niet dan?

Bertus Betonsloper | 28-02-12 | 20:31

Draaideur?

Bertus Betonsloper | 28-02-12 | 20:31

@Chiant | 28-02-12 | 20:19

Maakt het niet minder treurig vrees ik;)

pius | 28-02-12 | 20:31

@Kaas de Vies

Omgevallen?

Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:30

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:18

Liefst wat?

pius | 28-02-12 | 20:29

@Chiant | 28-02-12 | 20:27 | + 0 -
Ik heb geen banken meer. Sniff.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:29

@pius | 28-02-12 | 20:27 | + 0 -
Laat zien, ik ben benieuwd.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:28

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:25
Wat is een twitter? Is dat een IKEA-bank om op te zitten?

Chiant | 28-02-12 | 20:27

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:25

Was een vraag door iets wat je schreef. Toeval dus.

Never mind;)

pius | 28-02-12 | 20:27

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:21

Dat is goed al ben ik er allang mee gestopt. Het geeft zo weinig garanties immers. Intuïtieve polemische dissociatie. Dat gaat het helemaal worden.

Als je het mij vraagt.

pius | 28-02-12 | 20:26

@pius | 28-02-12 | 20:20 | + 0 -
Sinds wanneer zit ik op twitter? laat eens zien?

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:25

@aardt

Da's waar (ben zelf een ADHD-er)

Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:25

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:22
Je bent zelf in ieder geval ongeschikt om met malloten in de geestelijke gezondheidszorg te werken.

Te kort lontje.

Da Mul | 28-02-12 | 20:25

Hahahahahahaha...'met dank aan Minister Schippers'... Kalahiri zal het meisje wel gekend hebben omdat hij bij haar in hetzelfde gesticht zat ...

watson357 | 28-02-12 | 20:24

@Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:02
Oke, het kost je een paar centen, ik vind het ook idioot hoog, maar je kunt ADHD niet vergelijken met een psychische stoornis.

aardt | 28-02-12 | 20:23

@Da Mul | 28-02-12 | 20:08 | + -1 -
Weer geen inhoud. Ik ga als echte PVV-tokkie een sigaretje roken, zodat ik over 30 jaar terecht beroep kan doen op de niet meer aanwezige zorgverzekering waar ik decennia voor gedokt heb.

Malloot!

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:22

@pius | 28-02-12 | 20:19 | + 0 -
Ik ga altijd door, ik analyseer alleen, of het nu -kudo's zijn of rare gedachtekronkels, ik analyseer.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:21



@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:14

En je zit op twitter dus;)

pius | 28-02-12 | 20:20

@doenormaal! | 28-02-12 | 20:15
Ik zou ze allemaal ontslaan.

Da Mul | 28-02-12 | 20:20

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:18 | + 0 -
Je hebt gelijk, inderdaad, dat geld moet naar psychatrisch zwakkere, alleen het onderliggende probleem waarom Wilders die beveiling nodig heeft, wat doen we daaraan, en andere bloedende cash-out problemen, zoals het financieren van zielige mensen in Afrika?

Ga door, je bent lekker bezig.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:20

@jvlaam2

Afhankelijk van waar je opgenomen wordt mag je ook een eigen bijdrage afdragen aan het zorgkantoor. Dit gaat naar rato van je inkomen en maakt dat als je bijvoorbeeld een wahjong uitkering hebt omdat je de mazzel had om op je 21e de diagnose schizofrenie op je harses te krijgen je dan zo'n 150 per maand overhoudt.

Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:20

@pius | 28-02-12 | 20:16
Zegt zijn *advocaat*. In de *media*. Over een periode waarin de wetten van *vorige kabinetten* van kracht waren.

Chiant | 28-02-12 | 20:19

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:14

De grootste moralfags zijn diegenen die anderen ervan beschuldigen.

En troost je met de gedachte dat het gros hier reaguur-technisch in aanmerking zou komen voor het betalen van een eigen bijdrage.

Vooral doorgaan dus.

pius | 28-02-12 | 20:19

pius | 28-02-12 | 20:01 | + 0 -
Waar bemoei je je mee. Ik voer een een discussie die door de Mul gestart is door te suggereren dat het geld dat aan de beveiling van Wilders uitgegeven wordt, beter aan psychisch ziek, zwak en misselijken, liefst<25 jaar uitgegeven dient te worden.

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:18

@Da Mul | 28-02-12 | 20:10 | + -2 -
Ik kom al uit vele inner circles, maar dat hebben we allemaal toch?

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:16

@DutchLibertarian | 28-02-12 | 19:53
Precies. Dat is wat er in Nederland mis is. Er schort hier iets aan de mentaliteit. Vooral aan de mentaliteit van de mensen in de zieligenindustrie. Zowel degenen die erin werken, er hun geld mee verdienen als degenen die er afhankelijk van zijn gemaakt of denken dat te zijn.

doenormaal! | 28-02-12 | 20:15

@pius | 28-02-12 | 20:11 | + 0 -
Ik luister naar iedereen, ik heb liever nee-knikkers, dan ja-schudders.

Het gaat er namelijk om dat ik niet verval in mijn eigen gelijk. En ja ik ben een lul, en ik kan hard zijn, maar trotseer mijn argumentie met sluitende argumentatie. Zo komen we met zijn allen verder.

Ik ben nu de paria, omdat opeens, nu ik zoveel kudo's heb ontvangen standaard -1 ontvangt. Het is niet belangrijk maar een kleine analyse zegt mij dat iemand ander in de top 10 mij standaard zit te -1-en. Klinkt als Aluhoedje, het mag zo zijn, maar ik heb jaren in de business gezeten om in zeer korte tijd de meest correcte analyse te maken, en het valt op. Opeens de gestrekte been discussies, prima, maar het miste alle argumentatie.

Wellicht komt het door mijzelf omdat ik de paljas aan het uithangen was, maar argumentatie van mijn kant, moet weerlegt worden en niet een dooddoener krijgen als "moralfag".

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:14

@Quacka | 28-02-12 | 19:01 | + 16 -

Je krijgt gedurende je opname gratis kost en inwoning. Goede zorg en je kunt geen zak uitgeven. Dan is 140 per maand goed besteed.

jvlaam2 | 28-02-12 | 20:14

@spanarchist | 28-02-12 | 20:12
Ik doe graag water bij de wijn om mijn wens in vervulling te laten gaan.

Hoe zit het met jou, zou jij niet wat meer transparantie willen zien bij Geert?

Da Mul | 28-02-12 | 20:13

@Stormageddon | 28-02-12 | 20:12

Ja ik moest wat. Ik wist het ook niet meer;)

pius | 28-02-12 | 20:13

@pius | 28-02-12 | 20:07
Aspergersoep?

Stormageddon | 28-02-12 | 20:12

@Da Mul | 28-02-12 | 19:53
U bedoelt net als vroeger? Toen de volksvertegenwoordigers nog een politiek-strategische visie hadden en vertegenwoordigden? En zij daar ook nog de kans voor kregen omdat de hijgerige media niet meteen verantwoordelijken opeisten voor de gebeurtenisjes van vandaag en morgen?
Nee, die tijd ligt achter ons. De politiek gaat niet meer over visie. De politiek gaat over acteren, jongleren, straatje schoonvegen, vingerwijzen, mediageniek zijn. En vooral véél in de media komen. Over onderwerpen van gisteren, vandaag en morgen. Ik prijs mij gelukkig met een regering die eindelijk weer eens verantwoordelijkheid neemt en nadenkt over de middellange termijn. En door de kortzichtigheid van voorgaande regeringen tot de conclusie komt dat we daardoor moeten bezuinigen.
Nu is het nog wachten op de eerste bewindspersoon die komt met een werkelijk politiek-strategische visie. Maar ik ben er bang voor, omdat iedere politicus weet dat indien hij deze ventileert, hoongelach in de media zijn deel zal zijn.

Chiant | 28-02-12 | 20:12

Da Mul | 28-02-12 | 20:06
Dus je krabbelt al terug. Eerst had je er recht op, nu zou je het graag willen zien. Niet erg standvastig, hé?

spanarchist | 28-02-12 | 20:12

@Bertus Betonsloper | 28-02-12 | 20:09
Met jou als secondant, laat ik ´m volledig door het ijs wakken.

Da Mul | 28-02-12 | 20:11

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:09 | + 0 -
Ehm bij de onderbouwingen in de 3de alinea, bedoel ik kennis, en die 2de "niet" uit de 2de alinea, laat maar staan, het is nog grappiger ook.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:11

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:09

Hoezo ben je de paria? Niet voor mij in ieder geval. En ik weet wel iets van het paria-bestaan. En ik wist niet dat je zoveel naar mij luisterde.

Dat doet me deugd natuurlijk;)

pius | 28-02-12 | 20:11

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:09
Dit klinkt alsof je klaar bent om toe te treden tot de inner circle.

Da Mul | 28-02-12 | 20:10

De sterken zullen overleven en de zwakken.... tja, pompen of verzuipen zullen we maar zeggen. Helaas is dit de richting waar de overheid ons naar toe duwt.

De zorgpremie zou gekoppeld moeten worden aan het salaris dat een persoon verdient en niet anders.

Maar de titel van dit stukje is zeer misleidend, dat wou ik even kwijt.

Ršyksopp | 28-02-12 | 20:10

Voer dan een regeling voor bijzondere bijstand in voor de echt ernstige gevallen. Simpel.

doenormaal! | 28-02-12 | 20:10

Ik wil Wilders wel eens zien als ie een beetje tegengas krijgt van weldenkende mensen.
Da Mul | 28-02-12 | 20:06
.
Mensen zoals jij zeker... hahaha

Bertus Betonsloper | 28-02-12 | 20:09

@pius | 28-02-12 | 19:57 | + 0 -
Kijk het gaat om het debat, ik ben nu zogenaamd de paria van geenstijl, opeens "center" of attention, en opeens zeggen dat ik een moralist ben of wat dan ook.

Zijn allemaal tactieken die ik uit het verleden ken, het boeit me niet, ik ga gewoon door. Mijn ethische kompas en mijn vasthoudendheid heeft mij gebracht waar ik niet ben.

En een andere pijler was, luisteren naar mensen waar ik het NIET mee eens ben. Daar leer je nu echt van, niet zeggende dat ze gelijk hebben. Maar het analyseren van de opbouw en onderbouwingen van hun betogen. Het geeft me vrij veel onderbouwingen.

Ik kan iedereen zijn die je wilt dat ik ben, hier ben ik gekke kaas.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 20:09

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:06
Jij verwart weldenkendheid met langdradigheid.

Je lijkt wel een socialist.

Da Mul | 28-02-12 | 20:08

@me,myself and IK | 28-02-12 | 20:06

En ik vind het een trieste ontwikkeling. Enfin.

Aspergesoep.

pius | 28-02-12 | 20:07

Er wordt wel weer erg luchtig gedaan over dit onderwerp. Zal wel aan mij liggen maar ik vind het een zeer trieste ontwikkeling.
Luchtbakker | 28-02-12 | 18:51 | + 30 -

En ik vind het een zeer trieste ontwikkeling dat er malloten zijn die plusjes geven bij een nietszeggen reaguursel als dit.

me,myself and IK | 28-02-12 | 20:06

@spanarchist | 28-02-12 | 20:03
Ik wil Wilders wel eens zien als ie een beetje tegengas krijgt van weldenkende mensen.

De hele dag met Hero en Dion in een ruimte begint namelijk duidelijk zijn sporen na te laten...

Da Mul | 28-02-12 | 20:06

@Da Mul | 28-02-12 | 20:00 | + 0 -
Ach, beste jongen, ga anders op powned.tv reaguren. Daar zitten er nog een paar die uit iedere overdachte tegel 1 punt, 1 zin, 1 woord halen en daar dan weer op reageren. Zonder echt in debat of discussie te gaan. Zonder inhoudelijk op ge gesprekspartner's reactie in te gaan.

Dat zou het leven wel een beetje moeilijk maken he? Als je ook nog echt inhoudelijk zou moeten reageren? Vragen, antwoorden, gedachtes, conclusies... Die toch weer verworpen worden door nieuwe gedachtes...

Ik hoop voor je dat dat zich nog eens bij je ontwikkelt, anders blijf je toch hangen bij "profileren zonder echte inhoud".

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:06

@Da Mul | 28-02-12 | 20:03

Ik denk dat de fractieleden nog teveel ingekapseld zijn.

pius | 28-02-12 | 20:05

Zie reactie Soy Yo - en realiseer je de waarde van controleren van de feiten voor je een 'journalistiek' stukje tikt... Lekker voor het SP/PvdA/PVV-karretje laten spannen...

pvpb | 28-02-12 | 20:05

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:00
Hoezo "helaas" ?

Denk je dat een VVD/er iemand anders zijn reet gaat wassen.

PVV/ers vallen sowieso af, want die vinden andere mensen eng en vies.

Da Mul | 28-02-12 | 20:05

@pius | 28-02-12 | 20:02
Het wordt tijd voor een coupe binnen de PVV.

Da Mul | 28-02-12 | 20:03

@Bart_Bart | 28-02-12 | 20:02

Er is heel veel talent dat kan ik gerust zeggen. Maar je begrijpt al waar die heengaan.

pius | 28-02-12 | 20:03

Da Mul | 28-02-12 | 19:57
Want jij hebt er recht op dat een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger op tv verschijnt in de programma´s die jou aanstaan, dat is hun plicht.
Het is niet verboden om je domheid hier te etaleren, maar je kan echt beter weer gaan schaatsen.

spanarchist | 28-02-12 | 20:03

Je kunt nog overwegen om professionals met een burn-out of een dipje te laten betalen voor psychische hulp, maar niet mensen met een psychiatrische aandoening, zoals depressie of schizofrenie.

mokum4all | 28-02-12 | 20:02

Dat minister Schippers het niet zo nauw neemt met de volksgezondheid is al gebleken dat zijn de tabaksindustrie nog steeds een warm hart toe draagt.
zembla.vara.nl/Nieuws-detail.2624.0.ht...

Artwido | 28-02-12 | 20:02

@Da Mul | 28-02-12 | 20:00

Nouja zijn haar mag best gekrenkt worden denk ik dan. Zolang ze maar van hem afblijven.

pius | 28-02-12 | 20:02

@pius | 28-02-12 | 20:00
Laten we het inderdaad eerst eens doen met de huidige situatie.

En hopen dat er tenminste nog een paar Affelay'tjes uit komen rollen ;-) Die dan niet voor PSV gaan spelen natuurlijk.

Bart_Bart | 28-02-12 | 20:02

Sandra Kooij is gespecialiseerd in het behandelen van volwassen ADHD-ers. Ik volg dit behandelingstraject zelf ook en dat kost me buiten mijn verplichte eigen risico van 220 euri's dus ook nog 200 euro per jaar voor het eigen risico GGZ en, daar nog eens bovenop, zo'n 100 euro per maand voor langwerkende Ritalin die me in staat stellen fulltime in de psychiatrie te werken als begeleider. Door deze baan ben ik dus in staat deze behandeling te bekostigen maar als je door je beperking niet in staat bent een baan vast te houden ben je dus echt de sjaak. Mw Kooij heeft gelijk.

Theo Roozenvelt | 28-02-12 | 20:02

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 19:58

Waar heb je het over. Dit topic gaat over zelfmoord en eigen bijdrages.

Waarmee ik niets suggereer overigens.

pius | 28-02-12 | 20:01

@DutchLibertarian | 28-02-12 | 19:53
Helemaal mee eens, maar dat zal u niet verbazen.
Het volk gedraagt zich als een verwende kleuter die op de grond van de supermarkt gaat liggen krijsen, omdat moeder voor het eerst sinds ze boodschappen gaat doen geen geld meer heeft voor een zak snoep die de kleine koter opeist. Omdat hij dat zo gewend is.

Chiant | 28-02-12 | 20:01

@Da Mul | 28-02-12 | 19:51 | + 0 -
In de zorg werken helaas vooral SP stemmers.

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 20:00

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 19:58
Degene die Wilders ook maar 1 haar wil krenken, krijgt met mij te doen. ;)

Da Mul | 28-02-12 | 20:00

@Bart_Bart | 28-02-12 | 19:55

De een op een conclusie deel ik niet. En voor de rest is het een proces.Maar ook ik vind dat er limieten moeten worden gesteld aan de instroom. laten we het eerst maar eens doen met de huidige situatie.

Zeker in tijden van crisis.

pius | 28-02-12 | 20:00

@Da Mul | 28-02-12 | 19:48 | + 0 -
Zeggen waar het op staat?
Islamisering van de maatschappij en een te hoge instroom van immigranten.
Aangezien je hier nog met een zwitsal reageert neem ik niet aan dat jij dit punt niet wilt zien omdat je jezelf hiermee in de media, voor eigen financieel gewin, profileert. Dus ben je op dit gebied gewoon dom.

Verder hoeft werkelijk niemand zich verplicht te voelen om bij die publieke omroep hoeren aan te schuiven. De PO maakt mi best nog wel wat aardige programma's, maar deze uit den treuren herhalende, zich veel te lang rekkende, slecht gepresenteerde en voor ingenomen talkshows zijn echt het schuim van het Nederlandse omroepbestel.

Verder twitter ik niet en is Wilders zeker arrogant. Net zoals ik arrogant ben. Mensen die gelijk hebben zijn dat wel vaker. Ook dat wordt niet door "fatsoenlijk" Nederland op prijs gesteld. Als puntje bij paaltje komt om de brei heen draaien, wetend dat je geen gelijk hebt, maar wel "fatsoenlijk" bent.
Een innemende lach, een knipoog, een grapje over een ernstige zaak en hup, je hebt de werkelijkheid weer kunnen vermijden.

Maar vertel eens. Vind je nu echt dat Wilders gewoon bescherming zou moeten krijgen omdat hij als politicus zijn mening geeft en zich hierdoor in een bedreigende situatie bevindt? Vind je echt dat hij beter zijn mond kan houden, zodat mogelijk levensbedreigende situaties vermeden worden?

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 19:58

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 19:55

Ik vind jou best leuk eigenlijk. Maar dat zal ik nooit zeggen natuurlijk.

Dat past een linkse guerillatrol nu eenmaal niet.

pius | 28-02-12 | 19:57

@Bart_Bart | 28-02-12 | 19:55
De relevantie is overigens, dat hiermee dus ook de zorg onder druk komt te staan.

Het is immers een wankel evenwicht.

Bart_Bart | 28-02-12 | 19:57

@seven | 28-02-12 | 19:33
Afgelopen week las ik een artikel over veel te dikke kinderen in een beruchte allochtonenwijk.
Het eerste wat die jongerenwerker zei: Waar is het zwembad?
Dat moderne met miljoenen gemeenschapsgeld gebouwde zwembad is er wel, maar in aangrenzende wijk op tien minuten loopafstand.

drs.Nee | 28-02-12 | 19:57

@spanarchist | 28-02-12 | 19:54
Ook.

Da Mul | 28-02-12 | 19:57

Hun helpen dit land tenslotte helemaal naar de tering..
T. Grimbek | 28-02-12 | 19:06
.
Zij, Grimbek ZIJ godnondedju en de NL economie moet het hebben van de export. EXPORT... ja?

Bertus Betonsloper | 28-02-12 | 19:56

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 19:53

August van Ome Willem toch niet hoop ik? Want dat zou je een eigen bijdrage kosten.

Al heb je zeker een punt natuurlijk;)

pius | 28-02-12 | 19:55

@pius | 28-02-12 | 19:52 | + 0 -
Maar ik vind je uiteraard wel een lul ;)

Kaas de Vies | 28-02-12 | 19:55

@pius | 28-02-12 | 19:38
Ja, wel een beetje :-)

Ik geef geen waardeoordeel over rassen, of zelfs culturen. Maar sommige culturen passen hier gewoon niet lekker. En dat leidt tot problemen, ook bij die mensen zelf. Onze cultuur zou weer veel minder passen in andere werelddelen. Dat moet je niet teveel gaan mixen.

Wij hebben een relatief veeleisende Westerse maatschappij, wat ook nodig is om onze huidige welvaart in stand te blijven houden. Andere culturen zijn minder veeleisend (want niet perse negatief is overigens). Echter, dat leidt dus wel tot problemen als die mensen massaal in onze maatschappij mee moeten doen.

Daar is hun hele cultuur (en dus opvoeding) niet op gericht. Daarom zijn ze vaker lager opgeleid en werkeloos. En een Antilliaanse of Marokkaanse cultuur kan je niet veranderen. Dat is net zo veranderlijk als de standpunten van de SP :-)

Daarom ben ik scherp op immigratie van kansarmen. Dat is een verlies-verlies situatie. Die mensen beginnen, en eindigen onderaan de ladder (zie cultuur, natuurlijk wel uitzonderingen). Wij moeten weer een stapje terug in welvaart. En dan krijg je een negatieve vicieuze cirkel.

Maar goed, zover is het nog niet :-)

Bart_Bart | 28-02-12 | 19:55

@DutchLibertarian | 28-02-12 | 19:53 | + 0 -
Men verwacht dat omdat de overheid zogenaamd die rol aanneemt, je betaalt een hoop belasting, bij veel instellingen ben je nu een client of klant, ipv burger of belastingebetaler.

Zij willen die rol graag, het geeft ze meer macht en levert meer geld op.

En we krijgen er uiteindelijk niets voor terug.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 19:54

Da Mul | 28-02-12 | 19:53
"Het volk", als in Pauw en Witteman?

spanarchist | 28-02-12 | 19:54

@pius | 28-02-12 | 19:49 | + 0 -
Kijk mensen zitten maar te twitteren, zonder verstand van zaken, maar denken dat ze het wel hebben, te schreeuwen, terwijl hun mening er gewoon niet toe doet. En ze steunen ook nog de mensen die schreeuwen en van wie wij weten dat hun mening er niet toe zou moeten doen.

De wereld is gek, ik verlang terug naar mijn Augustusje.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 19:53

De hele samenleving is ziek. Iedereen verwacht maar dat de overheid overal voor betaalt, mensen zijn afhankelijk gemaakt, denken dat ze overal recht op hebben. Ze vergeten echter een ding: de overheid heeft niets, zij produceert niets, en dus moet zij eerst belasting heffen voordat zij kan uitgeven. De belastingdruk is daardoor al bijna maximaal, de overheid leent inmiddels zelfs flink bij. Op de lange termijn gaat dit gegarandeerd fout. In plaats van dat het volk nou juicht bij iedere euro die het kabinet bezuinigt om de financiën weer gezond te krijgen, schreeuwt de simpele afhankelijk gemaakte kudde bij elke euro moord en brand. Triest.

DutchLibertarian | 28-02-12 | 19:53

@spanarchist | 28-02-12 | 19:51
Ja, volksvertegenwoordigers dienen zich aan het volk te presenteren, niet alleen aan joodse geldschieters in NY.

Da Mul | 28-02-12 | 19:53

Ome Roon, gewoon een goed plan.
www.nu.nl/economie/2751844/plasterk-wi...
Mag ik wat duiding van de Wilders haters, hoe we dit matchen met de ellende in de lage landen?
Alvast dank.

gentle giant | 28-02-12 | 19:52

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 19:50

LOL. Een hele opluchting;)

pius | 28-02-12 | 19:52

@lanexxx | 28-02-12 | 19:45
Wat denk je, werken er meer allochtonen of PVV/stemmers in de zorg?

Da Mul | 28-02-12 | 19:51

Da Mul | 28-02-12 | 19:48
Jij hebt er recht op dat Wilders bij DWDD aanschuift? Deze opmerking is zo dom om zoveel redenen dat er geen beginnen aan is. Moet jij niet schaatsen?

spanarchist | 28-02-12 | 19:51

@pius | 28-02-12 | 19:49 | + 0 -
In het algemeen.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 19:50

@Stormageddon | 28-02-12 | 19:43
Gelukkig dat jij wel geheel 'n prozaïsch persoon bent die schimpscheuten er zo uitplukt

T. Grimbek | 28-02-12 | 19:50

@Kaas de Vies | 28-02-12 | 19:46

Je bedoeld moi of in het algemeen?

pius | 28-02-12 | 19:49

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 19:41
"..., namelijk zeggen waar het op staat..."

Waar staat het volgens jou-hem dan op? Ik hoor namelijk alleen maar stemmingmakerij, overdrijving en feitenverwisseling uit zijn mond.

Nogmaals, ik ben tegen geweld, maar als je zo´n grote boy bent als de Neger Van Venlo, moet je ook in programma´s als DWDD en PenW aanschuiven. Daar hebben wij belastingbetalers recht op.

En niet van die tweets waarop je kunt reageren wat je wilt, maar toch geen reactie terugkrijgt. Ik vind en noem dat arrogant.

Da Mul | 28-02-12 | 19:48

Als Greet met z'n geblondeerde schietschijf maar beveiligd wordt inderdaad. Wat een prioriteiten in dit land. Man man man.

draadomroep | 28-02-12 | 19:48

lanexxx | 28-02-12 | 19:45 | + 0 -

Misschien moeten we de tarieven van de GGZ ook vrijgeven.

Eurotokkie | 28-02-12 | 19:47

Wel of niet ziek worden, die keuze heb je helaas niet. Ziek zijn kost geld heel veel geld, je verzekeren kost ook een hoop geld, helaas wordt ons mooie sociale stelsel nu stelselmatig afgebroken. In de toekomst ben je op jezelf aangewezen, heb je geld dan krijg je zorg, heb je geen geld zoek het dan maar zelf uit. O,ja en geld ligt niet op straat en groeit niet op je rug.

Steve1234 | 28-02-12 | 19:47

Wel of niet ziek worden, die keuze heb je helaas niet. Ziek zijn kost geld heel veel geld, je verzekeren kost ook een hoop geld, helaas wordt ons mooie sociale stelsel nu stelselmatig afgebroken. In de toekomst ben je op jezelf aangewezen, heb je geld dan krijg je zorg, heb je geen geld zoek het dan maar zelf uit. O,ja en geld ligt niet op straat en groeit niet op je rug.

Steve1234 | 28-02-12 | 19:47

@pius | 28-02-12 | 19:16 | + 0 -
Het gaat erom dat je een discussie durft aan te gaan, en niet te bizarre stellingen aanneemt.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 19:46

Pure marktwerking!
De heer Hoogervorst kan zich dit aantrekken. In de tijd van het ziekenfonds en particulieren had je deze problemen niet, maar toen hadden we ook niet zoveel migranten.

lanexxx | 28-02-12 | 19:45

Hoeveel mensen zijn er door autofabrikanten en bierfabrikanten vermoord?

Andersom dag | 28-02-12 | 19:44

@KollenbergSittard | 28-02-12 | 19:35
Je kunt ook stellen: Nederland 3.1
Waarbij Nederland 1.0 de feodale (post-)middeleeuwse periode is, Nederland 2.0 de nachtwakersstaat, waarbij de overheid basale bestaansminima garandeert en een eerste aanzet is gegeven naar gelijke rechten voor individuen, Nederland 3.0 de sociale samenleving is zoals mensen als Drees deze ooit hadden bedacht als verbetering van de nachtwakersstaat en Nederland 4.0 de ongebreidelde, spilzuchtige, lui makende, fraudegevoelige en -stimulerende, neo-communistische verzorgingsstaat is waar we tot zeer recent in leefden.
Nederland 3.1, oftewel terug naar de sociale samenleving. Waarbij ik mij héél wel realiseer dat 'sociaal' in mijn woordenboek een andere connotatie heeft dan in het woordenboek van veel, mogelijk de meeste, landgenoten.

Chiant | 28-02-12 | 19:43

@T. Grimbek | 28-02-12 | 19:38
Jij zou poep nog niet herkennen als iemand je in je bek kakt. Sarcasme is ook niet bedoeld voor geestelijk minder bedeelden. Daar is de GGZ voor. (Wel graag € 200 eigen bijdrage meenemen).

Stormageddon | 28-02-12 | 19:43

Die moordenaar van dat 15 jarige meisje dit weekend had ook geestelijke hulp nodig en dat ook gevraagd zelfs. de een pleegt zelfmoord, de ander slaat aan het moorden.

Dit moeten we zogezegd niet willen met z'n allen.

Treurig varken | 28-02-12 | 19:42

Da Mul | 28-02-12 | 19:39 | + 1 -

Je hebt een goed punt.

Wat me verder zorgen baart is dat dit meisje niet aan haar ouders durfde te vertellen dat ze psychische problemen had.

de tandarts | 28-02-12 | 19:41

@Da Mul | 28-02-12 | 19:30 | + 0 -
Hij doet heel normaal, namelijk zeggen waar het op staat. In mijn belevingswereld is dat normaal.

In de werkelijkheid schijnt normaal doen vooral te bestaan uit zeggen en acteren wat maatschappelijk als acceptabel gezien wordt, als netjes en "fatsoenlijk". Dat "fatsoenlijk" wordt helaas wel gedefinieerd door mensen die zelf een goede zak geld hebben, weinig werken maar zichzelf profileren als werken zien en voor dit profileren meningen er op na houden die anderen veel geld kosten.

Dat is niet de wereld die ik wil. Daarom kijk ik nooit naar DWDD, P&W en dat ruk EO programma. Die mensen hebben mij helemaal niets te vertellen.
Ondertussen geef ik aan iedere collectant aan de deur en ben lid van Unicef. Terwijl ik de meeste liefdadigheids instanties voor geen sikkepit vertrouw hoop ik toch dat er van elke Euro die ik geef een dubbeltje op de juiste plek komt.
Kortom, ik ben sociaal bewogen, maar vraag me niet om één seconde te luisteren naar de "fatsoenlijke" mensen in Nederland die hun "fatsoen" gebruiken om zich te profileren. Optiefen, allemaal!

Geef me dan Wilders maar. Af en toe een malloot, maar waarom zou je niet af en toe mogen chargeren?
Het belangrijkste speerpunt van zijn politieke agenda is bovendien het belangrijkste issue in onze maatschappij in de komende decennia. Eenieder die dat niet ziet is ronduit dom, of bezig zichzelf te profileren voor eigen gewin.

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 19:41

Wat een onzin, niemand gaat zelfmoord plegen omdat de eigen bijdrage niet betaald kan worden, waarschijnlijker is dat dit meisje niet meer geholpen wilde worden en er zelf maar een eind aan heeft gemaakt. Triest maar ga dit niet afschuiven op een eigen bijdrage die te hoog is. Nederlanders willen alles vergoed hebben maar dat kan nou eenmaal niet.

huup huup barbatruuk | 28-02-12 | 19:41

Geen wonder dat de medische wereld tegenwoordig zo happig is op euthanasie. Zijn ze er van af. Allemaal gemakzucht.

Da Mul | 28-02-12 | 19:41

@mokum4all | 28-02-12 | 19:39

Juist. De feiten zullen zich openbaren in de toekomst.
Maar daar zullen ze vast wel weer een andere zondebok voor vinden.

Zo gaat dat nu eenmaal.

pius | 28-02-12 | 19:41

Terpen-tijn | 28-02-12 | 19:39 | + 0 -

Idd , mensen worden ziek en in Nederland zorgen we ervoor dat ze zolang mogelijk ziek blijven.

Eurotokkie | 28-02-12 | 19:40

@KollenbergSittard | 28-02-12 | 19:35
Zolang de belastingen maar naar beneden kunnen, want DAAR draait het tegenwoordig allemaal om. Ikke ikke en de rest kan stikken.

Stelletje egoïsten.

Da Mul | 28-02-12 | 19:39

@Superjus95 | 28-02-12 | 19:37 de ballen hé.

gentle giant | 28-02-12 | 19:39

Psychische nood is iets anders dan pijn in je been. Er wordt gedaan of deze mensen redelijke overwegingen kunnen maken maar dat is vaak juist het probleem. We gaan meer gevaarlijke gekken op straat krijgen en meer stille slachtoffers, omdat voor veel mensen een paar honderd euro een onoverkomelijk groot probleem is of lijkt.

mokum4all | 28-02-12 | 19:39

Wanneer gaan we nou eens snappen dat een goede gezondheidszorg de eerste vereiste is om een land te laten floreren?
Kijk nu eens naar Vietnam.. in het verleden bijna verpulverd door alle oorlogen, maar de regering heeft daarna alles gezet op een goede gezondheidszorg.
Resultaat? Vietnam is nu 1 van de belangrijkste exporterende landen van rijst geworden.

Terpen-tijn | 28-02-12 | 19:39

@Stormageddon | 28-02-12 | 19:35
Als je niet sarcastisch kunt schrijven doe het dan alsjeblieft ook niet

T. Grimbek | 28-02-12 | 19:38

Miljarden naar een bodemloze put, jezelf laten rondrijden, eigen oprijlaan en ga zo maar door, het gaat in dit land echt verkeerd, wanneer wordt Nederland wakker?
En dan de andere kant zoals dit bericht, echt triest!

Schippers, ga zo door!

oude Schaterhand | 28-02-12 | 19:38

@Bart_Bart | 28-02-12 | 19:34

Doe eens niet zo. Ben jij aan het radicaliseren of zo?

Ik blijf je toch wel aardig vinden hoor.

pius | 28-02-12 | 19:38

Superjus95 | 28-02-12 | 19:37 | + 0 -

Doei.

Eurotokkie | 28-02-12 | 19:38

@KollenbergSittard | 28-02-12 | 19:35
In publiek georganiseerde GGZ worden mensen periodiek ook actief doorverwezen naar private clubs. Simpel weg omdat daar in sommige gevallen meer mogelijk is. Al dan niet tegen extra eigen inleg.

Herr Pedor | 28-02-12 | 19:38

Ze mogen het allebei zeggen, maar met de gebruikte logica zijn ze zelf kandidaat voor behandling.

smdyasc | 28-02-12 | 19:37

-weggejorist-

Superjus95 | 28-02-12 | 19:37

Bart_Bart | 28-02-12 | 19:34 | + 0 -

Niet alleen drugsverslaafden kloppen aan bij de GGZ.

Eurotokkie | 28-02-12 | 19:36

-weggejorist-

baca | 28-02-12 | 19:36

@seven | 28-02-12 | 19:33

LOL. Die discussie was zeker gezellig;)

Maar ik heb het niet over het jongerenwerk nu, dat is niet relevant in deze. Ik heb het over patiënten met psychische stoornissen.

Stanley's in de dop zeg maar.

pius | 28-02-12 | 19:36

Amerika 2.0

Nederland geeft steeds meer verantwoordelijkheden af, neem het openbaar vervoer, het ziekenhuis. Ze mogen concurreren om kwaliteit te verbeteren. In mijn ogen alleen maar verantwoordelijkheden afstaan en lekker INNEN. Makkelijk zat.

KollenbergSittard | 28-02-12 | 19:35

@T. Grimbek | 28-02-12 | 19:32
En daar is 'ie al. Sneller dan verwacht zelfs. Er is altijd wel iemand die een sarcastische opmerking serieus neemt.

Stormageddon | 28-02-12 | 19:35

@T. Grimbek | 28-02-12 | 19:22, geloof ik graag, dat van die schapen is overduidelijk geen peop.
Pechtold nog steeds 17 zetels, mijn God.

gentle giant | 28-02-12 | 19:35

@pius | 28-02-12 | 19:30
Mooi woord, multi-problematiek. Is dat zo'n kinky vitaminedrankje?

De meest overlastgevende gevallen zijn toch niet te helpen. Die moet je gewoon platgooien met medicijnen. En de problemen bij de bron aanpakken. Zoals kansarme immigratie stoppen. Dan kan je je tenminste met de paar procent blanke gekkies bezig houden. En niet die double digits aan allochtonen gekkies.

Bart_Bart | 28-02-12 | 19:34

@Eurotokkie | 28-02-12 | 19:27
Klopt. Helemaal mee eens. Eerstelijns zorg voor wie eerstelijns zorg nodig heeft.

Chiant | 28-02-12 | 19:33

pius | 28-02-12 | 19:21
Pius, ik heb je ooit in een vuurwerktopic toen je jezelf wel erg hard feliciteerde met je crimi-jongerenwerk een beetje tegengas gegeven, want je bent best gezellig enzo, maar wat je in feite zegt is geef mij als jongerenwerker geld anders slopen we de boel.
Terwijl de resultaten daarvan echt volgens onderzoek nihil zijn. www.mejudice.nl/artikel/455/langere-ce...

seven | 28-02-12 | 19:33

pius | 28-02-12 | 19:30 | + 0 -

Dus meer politie op straat en daar gaat het geld ook naartoe.

Eurotokkie | 28-02-12 | 19:32

-weggejorist-

Soy yo | 28-02-12 | 19:32

Bart_Bart | 28-02-12 | 19:29
Omdat de feiten meestal pijn doen. In dit geval kennelijk ook.

Soy yo | 28-02-12 | 19:32

@Stormageddon
Domme opmerking, het ontdekken van een zelfmoord gaat vaak zoveel tijd overheen dat je niets meer aan de organen hebt

T. Grimbek | 28-02-12 | 19:32

@Chiant | 28-02-12 | 19:22
Idd. we leven niet in Turkije waar je eerst moet betalen voor spoedeisende hulp.

drs.Nee | 28-02-12 | 19:32

Ik snap dat hele opname-onderdeel niet. Het is hier geen hotel!

Ga in een tentje naar Schiermonnikoog, lekker uitwaaien. Dat is vaak veel beter dan dat vage 24/7 cgeitenwollensokkengezwets.

Da Mul | 28-02-12 | 19:31

@T. Grimbek | 28-02-12 | 19:26
Als mensen niet steeds naar de overheid zouden kijken, dan zou de lastendruk een heel stuk lager zijn. En als we op tijd het inzicht hadden gehad dat de verzorgingsstaat niet betaalbaar is, dan hadden we nu geen torenhoge staatsschuld gehad met dito extra lastendruk. En dan zou dat voor die veel mensen betekenen dat ze ook nog geld over hielden voor de leuke dingen in het leven.
En wat zijn leuke dingen in het leven? Ganzenborden kan ook erg leuk zijn. Of wandelen. Of een boek lezen. Of tuinieren. Waarom moet de overheid garant staan zodat ieder individu de 'leuke dingen in het leven' kan beleven die een berg geld kosten? Dat bedoel ik nou met mijn bewering dat de verzorgingsstaat de mensen onverantwoordelijk maakt. En verwend, dat was ik nog vergeten.

Chiant | 28-02-12 | 19:31

Het heet niet voor niets zelfmoord. Beetje makkelijk om iemand anders daar persoonlijk voor verantwoordelijk te houden.

shamehair | 28-02-12 | 19:31

Ik kan dat wel begrijpen, sommige mensen hebben echt hulp nodig, weten dat ook van zichzelf, maar het kan niet (meer) vanwege de financien... Dan kan je leven waardeloos en uitzichtloos maken en wordt het einde oefening. Bovendien zit er ook vaak schaamte achter, alhoewel sommigen zich dat ook weer niet kunnen voorstellen.
Bezuinigen op psychiaterie... ok.. maar dan ook niet zeuren als er weer een onschuldige het slachtoffer wordt van een gestoorde. (o o Den haag,,)

Terpen-tijn | 28-02-12 | 19:31

@Soy yo | 28-02-12 | 19:26

Jawel. Logisch redeneren heeft totaal geen pas in deze. De meeste patiënten hebben nog geen 50 cent en multi-problematiek waar een koe de hik van krijgt.

Dit zal in de praktijk betekenen dat 80 procent van de meest overlastgevende gevallen op straat terecht komt.

Tel uit je verlies.

pius | 28-02-12 | 19:30

Dus dit verhaal kent alleen verliezers.

de tandarts | 28-02-12 | 19:30

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 19:27
Hij kan toch ook gewoon normaal doen? Dan is die hele poppenkast niet nodig.

Da Mul | 28-02-12 | 19:30

Dit verhaal raakt me intens als vader van drie dochters. Mijn dochters kunnen overal over praten, hoe bont ze het ook gemaakt hebben of maken. En ik kan je zeggen dat ik me daar in de toekomst wel eens zorgen over maak: drie half-finse blonde dochters met lichtblauwe ogen (ogen van moeders, mijne zijn lichtgroen, geliefd bij Nederlandse vrouwen;-)).

de tandarts | 28-02-12 | 19:29

@Soy yo | 28-02-12 | 19:26
Waarom die minkudo's.

Meest feitelijke verhaal totnogtoe. Hul-de.

Bart_Bart | 28-02-12 | 19:29

Dus deze psychiater Sandra Kooij had een leven kunnen sparen door haar gratis hulp aan te bieden.
Dood door schuld moet de aanklacht zijn tegen deze Sandra Kooij

Links om | 28-02-12 | 19:28

Nou, zal ik het inkoppertje dan maar vragen...?

Had het zelfmoordmeisje in elk geval wel een donor-codicil? Dan kan ze tenminste daarmee haar eigen bijdrage voldoen.

Stormageddon | 28-02-12 | 19:28

Je kunt niet alles hebben. De halve wereld hier naar toe halen en gratis geestelijke gezondheidszorg. Dat drijft mensen tot waanzin en die kunnen dan weer niet terecht bij de GGZ.

prikkel123 | 28-02-12 | 19:28

Chiant | 28-02-12 | 19:22 | + 0 -

Ja als je in de eerstelijnszorg erger kun voorkomen is dit beter voor de patiënt en uiteindelijk ook de kosten.

Eurotokkie | 28-02-12 | 19:27

@Da Mul | 28-02-12 | 19:20 | + -2 -
Nee, inderdaad, een gekozen politicus kan zich beter door het hoofd laten schieten en afzien van beveiliging. Dat is pas eerlijk, dat komt dit land ten goede.
Je begint zo goed, over de JSF en daarna laat je weer overduidelijk merken wat een dwaas je eigenlijk bent.

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 19:27

@Lucille Werner | 28-02-12 | 19:23
Nee hoor. Kijk maar naar hoeveel vrienden/ contact met familie iemand verliest die er wel vooruit komt. Zelfs als het niet om het onder behandeling staan op zich is, dan wel door de symptomen van de aandoening waarvoor behandeld wordt. Met namen als het een aantal jaar duurt. Ken voorbeelden genoeg.

Herr Pedor | 28-02-12 | 19:27

De eigen bijdrage per jaar is maximaal 200 euro voor ambulante psychische zorg (dus zonder opname in een kliniek).

Bij opname in een kliniek geldt een eigen bijdrage van 145 euro per maand vanaf de tweede opnamemaand.
www.parnassia.nl/bezuinigingen

Hoe je er ook over denkt, 145 euro is niet duur voor een maand eten, drinken, dak boven je hoofd en dan ook nog de behandeling.

Verder wordt deze eigen bijdrage door de zorgverzekeraar (achteraf!) geïnd. Het is dus niet zo dat ze je bij financiële nood niet opnemen. Los van het feit dat dit niet wenselijk is, blijft dus altijd de optie open om die rekening van de zorgverzekeraar gewoon niet te betalen, 300.000 anderen gingen u immers al ongestraft voor.
www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenl...

Kortom, je kunt voor of tegen die eigen bijdrage zijn, feit blijft dat de bijdrage geen blokkade vormt voor het verkrijgen van acute hulp. Hoe zielig het verhaal van dit meisje ook moge zijn.

Soy yo | 28-02-12 | 19:26

@Chiant | 28-02-12 | 19:22
Voor veel mensen zou het betekenen dat ze geen geld meer kunnen uitgeven aan de "leuke dingen" in het leven
laat daar nu juist onze economie opdraaien, wat een quatsch verkondig je dus

T. Grimbek | 28-02-12 | 19:26

Als iemand echt zelfmoord wil plegen, gaat ie dat doen ook, onzin om daar een label aan te hangen.
Als we zo gaan denken: wie is er verantwoordelijk voor het vrij rondlopen van die gek die dat meisje van 15 in Den Haag doodstak en naakt op straat liet liggen?
Zo'n iemand kun je dan ook aansprakelijk stellen, minstens dood door schuld.

Per-Ongeluk | 28-02-12 | 19:26

@Fitness-guru | 28-02-12 | 19:19
Subsidies voor Marokkaans Vingerhaken en Turkse Dans hebben een veel betere Return on Investment, dan het helpen van jonge pubermeisjes in geestelijk nood. Je weet toch.

Je moet prioriteiten stellen. Wat denk je dat de maatschappelijke gevolgen zijn als Marokkaanse vrouwen niet naar een danscursus kunnen, waar ze overigens überhaupt het bestaan niet van weten?

Dan krijg je -twee-, -vier-, zevendeling (!!) in de maatschappij. Misschien na verloop van tijd wel een dertiendeling van de maatschappij!

Bart_Bart | 28-02-12 | 19:25

"Bovenstaande gaat over een meisje dat niet aan haar ouders durfde te vertellen dat ze onder behandeling stond bij de GGZ."
Die schaamtecultuur gaat nog eens heel groot worden. Of sta ik nu aan de verkeerde kant van de fatsoenskloof?

Lucille Werner | 28-02-12 | 19:23

Er is ook geen stront te smerig of links gooit er mee om haar zin door te drijven.

neworder | 28-02-12 | 19:22

@Eurotokkie | 28-02-12 | 19:17
Die eigen bijdrage geldt nooit voor spoedeisende hulp. Daarnaast is de eigen bijdrage een stimulans om zelf een verzekering te nemen met een fatsoenlijke dekking, waarbij je minder of geen eigen bijdrage hebt. En een eigen bijdrage 'niet kunnen betalen' zal in sommige gevallen best zo zijn. Maar het heeft vaak ook te maken met je prioriteiten juist leggen. Je gezondheid lijkt me daarbij op de eerste plaats te komen, dus als je daardoor niet op vakantie kunt of geen andere auto kunt kopen, dan zij dat zo. Geen enkele reden voor de overheid om de kosten van het risico van verkeerd leggen van prioriteiten dan maar af te dekken.

Chiant | 28-02-12 | 19:22

@gentle giant
Van de lemmingen is een fabeltje ;-)

T. Grimbek | 28-02-12 | 19:22

@seven | 28-02-12 | 19:18
Jij hebt er echt geen verstand van zo te lezen... Je betaalde al mee hoor slimmerd. Tuurlijk moeten ze mee betalen, maar je kunt ook overdrijven.

Fitness-guru | 28-02-12 | 19:21

Tradis | 28-02-12 | 19:02 | + 0 -

Moet ik het toch wel enigzins mee eens zijn. Net als de dietisten klagen omdat ze minder clienten hebben omdat er een eigen bijdrage is of het niet meer vergoed wordt.

Een psycholoog mag ook bij zichzelf wel eens te rade gaan als deze van de een op de andere dag besluit te stoppen met behandelen omdat de klant je niet meer kan betalen. Wel de volle mep claimen bij de verzekeraar, maar als dat niet meer kan de behandeling maar opschorten. Komt me niet echt over als je je dan 'hulpverlener' bent.

Richard1234 | 28-02-12 | 19:21

@seven | 28-02-12 | 19:18

Je hebt Teeven gehoord toch? Reken maar dat de overlast gaat stijgen hierdoor, en fors ook. En een veilige beschaafde wereld is vooral in het belang van de economie.

Is het cirkeltje gelijk weer rond;)

pius | 28-02-12 | 19:21

seven | 28-02-12 | 19:18 | + 0 -

kunnen ze dit bij de eerste hulp ook invoeren dan blijven daar de aanstellers ook weg.

Eurotokkie | 28-02-12 | 19:21

Het huidige beleid zorgt er voor dat de Pil van Drion straks voor alle leeftijden in het basispakket zit.
Langdurig zieken moeten steeds meer betalen en krijgen minder zorg. Stel je voor reuma patiënten die straks letterlijk door de pijn hun bed niet meer uit kunnen. Dit kabinet vindt het blijkbaar normaal dat er steeds meer patiënten in een uitzichtloze situatie terecht komen en daardoor er voor gaan kiezen om hun leven te beëindigen.
Wie zijn schuld het is, ik ben bang dat de kiezer de schuld krijgt.

Steve1234 | 28-02-12 | 19:21

Dan is het wachten op de 1e zelfdoderdt wegens het niet meer op kunnen brengen van de ziektekostenpremie n.a.v. het ieder jaar weer verder oplopen van de kosten van volksgezondheid.
Dat is dan nl. het alternatief...

Hufter | 28-02-12 | 19:20

Belachelijk. Er wordt wel geld uitgegeven aan JSF's of beveiliging van Wilders, maar onze bloedeigen kinderen kunnen volgens dit faalkabinet de tiefus krijgen.

Je schaamt je dat je Nederlander bent!

Da Mul | 28-02-12 | 19:20

@mokum4all | 28-02-12 | 19:11
Mensen die stuk gaan is nooit leuk. Maar de redenering "zij kon het niet betalen dus de schuld v/d minister" is natuurlijk onzin.

Joost Maghetweten | 28-02-12 | 19:20

Het is triest. Misschien maar goed ook dat ze de rekening niet kon betalen, anders zouden ze postuum gewoon door ´behandelen´.

hawie | 28-02-12 | 19:19

Wat een klote land is dit aan het worden zeg, nee laten we lekker geld pompen in de schijt JSF en de EU, laten we bondkraagjes gaan steunen in hun lastige situatie.. Snappen ze in dit achterlijke kabinet nou niet dat deze ontwikkelingen er allene maar voor zorgen dat de criminaliteit sterk gaat stijgen en complete gezinnen kapot gescheurd gaan worden door suïcides.. En o wee als je iets niet betaald door de verhogingen die zij doorvoeren dan weten ze je overal en meteen te vinden. Ik studeer maatschappelijk werk en diensverlening, maar de studie zou eigenlijk maatschappelijke verloedering moeten heten.

Fitness-guru | 28-02-12 | 19:19

Vreemde redeneertrant heeft links, elke belastingbetaler betaald mee aan de zorg, maar de uiteindelijke klant hoeft zelf niks mee te betalen?

Reden van deze rel: GGZ ziet aanloop door de eigen bijdrage teruglopen (aanstellers blijven nu ook weg), ergo minder zorg nodig, minder inkomsten en dus gooit goedbetaalde GGZ medewerker een verhaal (aangedikt/waar of niet?) in de media over een mogelijk geval waar het misschien, eventueel een probleem veroorzaakte.

Wanneer doet de journalistiek haar werk eens zelf, en kijkt ook naar de belangen vd boodschapper.

seven | 28-02-12 | 19:18

Oh, elke zelfmoord gaan we nu in de schoenen van de politiek/beleid schuiven?
Ik zou denken dat die labiele mensen opgemerkt dienen te worden door de naaste omgeving/familie; Gaan we die nu ook de schuld geven?
In het geval van de zelfmoord is er een schuldige: Degene die het doet...

GSHiveMind | 28-02-12 | 19:18

Moeten we Sandra Kooij geloven?

Twee Jeetjes | 28-02-12 | 19:17

@Pataar | 28-02-12 | 18:49
Is dat een Godwin? Ik twijfel...

Joost Maghetweten | 28-02-12 | 19:17

Chiant | 28-02-12 | 19:14 | + -1 -

Ze nemen hun verantwoordelijkheid om naar de GGZ te stappen maar niet iedereen kan het betalen die eigen bijdrage.

Eurotokkie | 28-02-12 | 19:17



@Kaas de Vies | 28-02-12 | 19:05

Hear hear!Ik ben blij dat ik een medestander heb gevonden.

pius | 28-02-12 | 19:16

Eigen risico is niks mis mee. Zeker voor mensen die zeggen "Maandag kan ik niet, want dan ga ik altijd naar de dokter."

Maar het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven voor de mensen die het echt nodig hebben.

gladstoned66 | 28-02-12 | 19:16

@Quacka | 28-02-12 | 19:05
Het boeit ze geen reet nee.

Maar je mag tegenwoordig natuurlijk ook geen dipje meer hebben. Of lichamelijk pijn hebben.

Alles moet maar gefixed worden, ook als dat op de lange termijn schadelijk is voor de patiënt. Een periode van geestelijke 'pijn' kan iemand motiveren om dingen te veranderen, want die pijn is kut. Nu worden er gewoon medicijnen tegenaan gegooid, en verandert er niks.

Los van de geestelijke schade, zijn die medicijnen natuurlijk ook voor het lichaam niet al te gezond.

Bart_Bart | 28-02-12 | 19:15

@spanarchist | 28-02-12 | 19:08 | + 0 -
Ik hoop het echt. Een groot deel van die mensen wordt het komende decennium 25+ en moet serieus aan de slag, pensioenpremie betalen.
Ik kan best zelfkritisch zijn en ook kritisch over mijn eigen generatie, maar wat ik aan apathie, lusteloosheid, desinteresse en onverschilligheid in deze generatie zie is niet echt bevordelijk voor de toekomst.

@Bart_Bart | 28-02-12 | 19:08 | + 1 -
Stempt PVV zal ik maar zeggen.

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 19:15

Schuld van de bankiers, die hebben inmiddels miljoenen slachtoffers op hun naam staan.

Kets22 | 28-02-12 | 19:14

De burger moet leren zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen en niet altijd naar de overheid kijken. Een goede verzekering voor gezondheidszorg is een eerste levensbehoefte en daar moet je dus niet op bezuinigen. Mensen die alleen een basisverzekering kiezen, nemen daarmee bewust het risico dat niet alles vergoed wordt en dat er een eigen bijdrage gevraagd wordt. Tegelijkertijd gaat de overheid al verder dan strikt noodzakelijk door het basispakket wettelijk vast te stellen en te verplichten.
De maakbare samenleving en verzorgingsstaat zijn niet te handhaven. Hoe mooi en idealistisch deze ook in theorie zijn; de praktijk wijst uit dat er op grote schaal misbruik van wordt gemaakt, het de bevolking lui en onverantwoordelijk maakt en het ook financieel niet te handhaven is.
Bijzonder sneu voor dit individuele geval uit onderhavig topic (met de nodige voorbehouden, omdat ik de media totaal niet vertrouw), maar de sloopkogel moet nu toch echt tegen de verzorgingsstaat.
Let op: ik zeg hiermee zeer zeker NIET dat de overheid geen plicht heeft om de zwakkeren in de samenleving te beschermen. Maar de definitie van zwakkeren en beschermen is de afgelopen jaren wel erg ruim opgerekt. (Met een o.a. een grote armoedeval net onder modaal tot gevolg, maar dat is weer een andere discussie)

Chiant | 28-02-12 | 19:14

mokum4all | 28-02-12 | 19:11 | + 0 -
maar ik trek de grap even niet.

Precies,ik ook niet,tot dat ze het zelf mee mogen maken,piepen ze wel anders.
Karma is a bitch zeg ik altijd maar.

ron78 | 28-02-12 | 19:13

Ik heb moeten leuren met een familielid die psychisch in de kreukels lag. Wachtlijsten en parttime werkende psychohulpverleners waren voor hem een bevestiging dat hij het "zelf op moest lossen". Dit gaan we dus nog veel meer meemaken, mensen die stuk gaan omdat de zorg die ze nodig hebben nog verder weg komt te staan. Goed dat hier geintjes over worden gemaakt maar ik trek de grap even niet.

mokum4all | 28-02-12 | 19:11

De drempel was zeker te laag volgens Minister Schippers,
dan maar de drempel wat hoger maken toch.

Eurotokkie | 28-02-12 | 19:11

Laten we positief blijven, misschien reed de NS een keer op tijd in dit ooit fantastische land wat door linkse en rechtse volksvertegenwoordigers volledig verneuqt is.

gentle giant | 28-02-12 | 19:11

niks te maken met kunnen, maar willen. Mensen moeten leren prioriteiten te stellen. En geen telefoon, tv, schoenen en breezers kopen maar gewoon de rekeningen eerst betalen.
Er zijn uitzonderingen, maar bij 90% heeft het gewoon met discipline te maken.

markuitarnhem | 28-02-12 | 19:10

Het allermooiste vind ik nog wel zwervende zorgmijders die dan verplicht een sociaal-maatschappelijk werker opgedrongen krijgen en daar dan een verplichte bijdrage voor moeten betalen

kees1960 | 28-02-12 | 19:09

Richard1234 | 28-02-12 | 19:00
Ken iemand die al maanden onder behandeling was, pleegde onderweg naar de psychiater suïcide. Kortom, of het met voorkomen was.. Daarbij gratis zorg veroorzaakt zeker bij de ggz wachtlijsten. Alle hypochonders komen dan voor hun uurtje aandacht, kostprijs 400eur per uur en ondertussen wachten de echte patiënten op hun beurt.

seven | 28-02-12 | 19:09

@TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 19:04
Het is een wankel evenwicht, de weerbaren vs de hulpbehoevenden. Altijd zo geweest.

Echter, als je dan het natuurlijk evenwicht gaat verstoren met permanente massaimmigratie van relatief veel hulpbehoevenden, kan het hele evenwicht onder druk komen te staan.

Bart_Bart | 28-02-12 | 19:08

-weggejorist-

Darkwater | 28-02-12 | 19:08

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 19:04
De generatie van na 1990 zal binnenkort snel leren. Noodgedwongen.

spanarchist | 28-02-12 | 19:08

Bezuinigen op GGZ etc is gewoon een slechte zaak, eind van de rit kost het de belasting betaler meer.

Echt erg voor dit meisje en der ouders.

jammer dit | 28-02-12 | 19:07

Geloof me meer zelfmoorden in 2012,the shit hits the fan.. En de elite smult er van..
ik zou zeggen wees sterk in deze barre tijden.
Hoe erg het ook is,dont give up!! fight dont flight

ron78 | 28-02-12 | 19:07

Het kan dus ook een gevalletje drugs zijn geweest.

Liberty Wolfe | 28-02-12 | 19:06

Is Tofik eigenlijk al op de hoogte? Meestal is hij een van de de eersten die bij dit soort zaken een graantje mee wil pikken.

Cuyahoga | 28-02-12 | 19:06

Sowieso doet de hele vvd dit, ook het cda en de pvv
en in het verleden d66, cu en pvda

Hun helpen dit land tenslotte helemaal naar de tering..

T. Grimbek | 28-02-12 | 19:06

Nu zit iedereen hier weer over te zeiken

Maar van Rossem deed precies hetzelfde met Friso
En ik deed schijnbaar hetzelfde over Mandela, met dank aan vetkleppert.
En hierna deed Nacho Vidal hetzelfde ten opzichte van mij in het topic over TROS Radar.

Mijn punt is.

We zijn allemaal moralfags, maar ik weet dat ik er 1 ben.

Kaas de Vies | 28-02-12 | 19:05

Bart_Bart | 28-02-12 | 19:02 |
Hear hear!
Daarnaast kan er ook wel bij dit soort instellingen zuiniger gewerkt worden. Ik heb het gevoel dat zorginstellingen de afgelopen 10-20 jaar totaal niet meer op de kosten letten. Het boeit ze niet, want de overheid betaald toch wel.
Zo zijn er in heel nederland vele nieuwe ziekenhuizen gebouwd, vol luxe en praal, zonder dat de zorg daadwerkelijk beter is geworden.

Quacka | 28-02-12 | 19:05

De geestelijke weerbaarheid van onze maatschappij loopt steeds verder terug. Op diegenen die het wel nog zijn wordt een steeds zwaarder beroep gedaan.

Hierbij maak ik me vooral zorgen om, inderdaad, iedereen die na 1990 geboren is. Het percentage mensen van die generatie dat niet weet wat op de tanden bijten, doorbikkelen, met de billen bloot gaan, schaamte overwinnen, hard werken, op je smoel vallen opstaan en weer doorgaan etc. eigenlijk echt is, is mi heel heel erg groot.

Te groot, zodat er straks te weinig echte mensen zijn die mijn pensioen betalen. Egoïstische reactie op een verdrietig nieuwsberichtje? Realistisch!

TisNieZoMoeilijk | 28-02-12 | 19:04

Wel heel misselijk. Je kunt het niet eens zijn met het politiek beleid, ben ik op heel veel vlakken ook niet. Maar iemand een zelfmoord in de schoenen schuiven is wel zo ongeveer het laagste wat je kunt doen.

@Kalahari, ga eens heel snel zelfmoord plegen. Gadverdamme.

Nietvoordekat | 28-02-12 | 19:04

@vetkleppert | 28-02-12 | 18:51 |
Kunnen ze dat dan niet beter vóór het tanken doen?
Is anders zo zonde van het geld...

Hufter | 28-02-12 | 19:04

De minister moet ingeschat hebben dat veel mensen het idd wel prima vinden om GGZ-patienten dubbel te laten betalen. Als je kanker hebt, snappen we allemaal dat je niet moet willen dat iemand sterft omdat ze de behandeling niet kunnen betalen, maar iemand die koekoe is, he, eigen schuld nietwaar?

mokum4all | 28-02-12 | 19:03

Is er al bekend hoe het meisje heet en wanneer kunnen we de afscheidsbrief lezen waarin staat dat ze om een paar rotcenten zelfmoord heeft gepleegd?

Of zou het zo zijn dat een meisje wat waarschijnlijk al een rotleven heeft gehad nu ook misbruikt wordt door Moralfag United, die maar niet kunnen inzien dat als je decennia lang andermans geld over de balk gooit dat op een gegeven moment op is.

Cuyahoga | 28-02-12 | 19:03

Duizenden mensen beroofd op straat dankzij de PVDA.

Haarkopje | 28-02-12 | 19:03

@Bart_Bart | 28-02-12 | 19:02
snijden in*

Bart_Bart | 28-02-12 | 19:03

Vroeger had je van die huizen waar ze verpleegd werden,maar dat mocht niet meer omdat de patienten meer zeggenschap kregen en mochten beslissen wat er gebeurde,Dat was een hele foute boel.Nu pleegt er eentje zelfmoord en de psychiaters lopen te klagen,Ze klagen alleen maar omdat de Inkomsten dalen,dat is het ergste.Niet de patienten,maar de psychiaters klagen omdat de INKOMSTEN DALEN.

Tradis | 28-02-12 | 19:02

De mensen die de zorg te duur vinden worden, zouden hun stemgedrag moet richten op partijen die snijden over andere kosten.

Zoals de kosten van kansarme migranten. Als bepaalde migrantengroepen normaal zouden meedoen, zouden er miljarden van de politie naar de zorg kunnen. Als migranten zich normaal zouden gedragen, zouden de kosten van uitkeringen, naar de zorg kunnen.

Nu kan je erover discussiëren of bepaalde migrantenculturen überhaupt kans van slagen hebben, maar stop die immigratie dan. Elke Mauro die mag blijven, is, over een lifetime, honderdduizenden euro's minder voor de zorg.

Bart_Bart | 28-02-12 | 19:02

Bespaard gewoon een hoop geld, en daar is niets mis mee. Gewoon stukje voc mentaliteit.

Dagobert D. | 28-02-12 | 19:02

Moest zijn:...-omdat- ze een eigen bijdrage moet betalen.

peterdh | 28-02-12 | 19:02

Bezuiniging op gezondheidszorg was blijkbaar het laatste duwtje? Hoe verklaar je dan de cijfers door de jaren heen?
Per jaar sterven er in Nederland ongeveer 1700 mensen aan zelfmoord. Uit de statistieken blijkt al jaren lang dat dit een belangrijke doodsoorzaak is onder jongeren in de leeftijd van 15 tot 25 jaar.

drs.Nee | 28-02-12 | 19:02

Duidelijk de schuld van de minister. Schippers denkt dat ze alles kan maken.

Fret Kroked | 28-02-12 | 19:01

Kalahiri klinkt overigens als blond haar en blauwe ogen.
Ik denk dat de minister van mening zal zijn dat de goedkoopste patient een dooie patient is en zich weinig van de kritiek zal aantrekken.
Grof schandaal overigens dat deze hulpverlener zich als spreekbuis voor links rapaille laat gebruiken. Next.

knight03 | 28-02-12 | 19:01

Als schapen volgen we onze politici, als lemmingen storten we ons van de Europese rotsen.
Mag ik dat zeggen? Bijna niet meer (ACTA).

gentle giant | 28-02-12 | 19:01

Een eigen bijdrage is helemaal niet raar, maar dit is iemand straffen om zijn/haar psychische ziekte. Als iemand een paar maanden opgenomen moet worden, dan is die persoon 200 + 3x140 euro kwijt. Dat maakt 620 euro. Dat is niet niks. Zeker niet omdat veel mensen die hier gebruik van maken weinig geld hebben.
Meermalen is door vriend (Teeven) en vijand (volledige oppositie) gewaarschuwd voor de wet. Dus minister Schippers is wel verantwoordelijk voor dit soort gevolgen.
Nogmaals: een bijdrage zal vast nodig zijn, maar het moet wel betaalbaar zijn voor mensen.

Quacka | 28-02-12 | 19:01

Bullshit natuurlijk, meisje is dood, triest, heel kut voor familie enzo, maar doordat ze depressief/mentaal instabiel/whatever was...

Ze is niet dood >omdat< ze een eigen bijdrage moet betalen. Schippers heeft haar niet omgebracht...

Dan zou je datzelfde kunnen stellen voor een gezinsklimaat waarin ze niet aan haar ouders durft te vertellen dat ze onder behandeling is... Als dat voorpagina geenstijl had gestaan had ook iedereen schande daarvan gesproken, omdat het ook klinkklare bullshit zou zijn.

Net als dit.

peterdh | 28-02-12 | 19:01

Laat Rick Santorum het maar niet horen. Dus toch een soort van euthanasie in het Nederlandse zorgpakket.

Al hebben ze dat in het Amerikaanse systeem nog wel een tandje erger. Een flinke operatie kan je helemaal bankroet maken.

fappefras | 28-02-12 | 19:01

Dat meisje heeft misschien wel de verkeerde behandeling gekregen, zo eentje waar mensen mee worden uitgemolken in plaats van ze te genezen.

Morgenhout | 28-02-12 | 19:00

seven | 28-02-12 | 18:51 | + -5 -
140 euro per maand is voor een 18-jarige toch een berg geld. Daar moet je toch een volle dag per week voor werken en voor een 18-jarige hakt dat er toch behoorlijk in.

Richard1234 | 28-02-12 | 19:00

Het is triest gesteld met de zelfredzaamheid in NL; de rekening altijd bij een ander leggen(en dit de gewoonste zaak vd wereld vinden) is helaas gemeengoed geworden.

Idiot Savant | 28-02-12 | 18:59

Eerwraak of levensverzekering ?!

hawie | 28-02-12 | 18:59

Heb mevr. Schippers wel eens op tv zien verkondigen dat het rechtvaardig is om mensen met psychische problemen een eigen bijdrage te vragen omdat zij hun problemen ook best kunnen oplossen binnen de huiselijke kring. Best leuk om horen als je bijv. schizofreen/psychotisch bent.
Absurd om te zien dat iemand die zo redeneert minister mag worden. Misschien ook maar een eigen bijdrage voor kanker instellen, prima op te lossen door wat meer te gaan sporten en wat gezonder te eten.

BvG | 28-02-12 | 18:59

Er is altijd wel een reden. Jij bepaalt.

DijenkletserT | 28-02-12 | 18:58

Richard1234 | 28-02-12 | 18:57 |

Niet labiel dus, vandaar dat ze zorg nodig had.

gladstoned66 | 28-02-12 | 18:58

Teeven gaf al een aantal keer aan dat de bezuinigingen geen goed idee zijn. Net zomin als het in de dure naaldhakjes van Edith schuiven van dit trieste voorval.

Dat gaat te ver natuurlijk.

pius | 28-02-12 | 18:58

Kleuter wordt beboet voor wildplassen.
Bleek achteraf een leugen te zijn.
En hoe triest de zelfmoord van iemand ook is, ze zou het waarschijnlijk ook gedaan hebben als ze wel onder behandeling had gestaan. Als ze überhaupt al bestaat. Zo maar een goed verhaal verzinnen om je punt te maken doet het altijd goed. Net als de martelhoax. Was ook bedoeld om mensen verontwaardigd te krijgen en ze dusdanig te laten handelen.

Osdorpertje | 28-02-12 | 18:58

mens-en-samenleving.infonu.nl/regeling...

Dus eerstelijnszorg met zeven consulten per maand?! Bij dermate heftige zelfmoordgedachten is tweedelijnszorg en/of - al dan niet gedwongen - opname nuttig lijkt mij. Gedwongen opname is volgens mij gratis!

Herr Pedor | 28-02-12 | 18:57

Slechts 5 euro per dag dus wat men zelf betaald, omdat er anders als het niks kost er mega wachtlijsten ontstaan.

seven | 28-02-12 | 18:57

Als er geen eigen bijdrage is rent iedereen maar voor ieder wissewasje naar de dokter. Vooral allochtonen hebben daar een handje van. Omdat het GRATIS is.
Ik vind het een heel goede zaak dat mensen voor hulp een eigen bijdrage moeten betalen, dan denken ze wat bewuster na en realiseren zich dat alles niet gratis is. Per slot van rekening moeten alle kosten ook weer op iedereen worden verhaald.

doenormaal! | 28-02-12 | 18:57

Hoe labiel ben je als je niet met je eigen ouders dit soort dingen durft te bespreken?

Richard1234 | 28-02-12 | 18:57

Man steekt meisje dood van 15. Tristan van der vlis draait door. Man in verwarde toestand vermoord iemand met een zwaard in Hoensbroek.

Lijkt me een goed idee om op de ggz te gaan bezuinigen. Althans het is geen bezuiniging maar een lasten verzwaring.

gladstoned66 | 28-02-12 | 18:56

Ik heb een nieuwe baan dankzij de VVD.

Smalhout | 28-02-12 | 18:55

vip33 | 28-02-12 | 18:54 | + 0 -
Ja, er stond dat ze mee mocht naar PSV. Zal ik me ook verhangen in dat geval.

Rector Reflector | 28-02-12 | 18:55

Hey leuk.

Een drogredenering.

Parsons | 28-02-12 | 18:55

Iedereen weet dat de kop van dit artikel onzin is. Journalistiek zonder enige klasse.

oh ja uhuh echt niet | 28-02-12 | 18:55

Je politieke punt maken over de dood van een meisje. Walgelijk.

spanarchist | 28-02-12 | 18:54

De GGZ staat er natuurlijk geheel belangeloos in. Zo belangeloos dat de DSM steeds uitgebreider wordt, om maar meer werk voor zichzelf te kunnen verschaffen. En er steeds meer medicijnen tegenaan worden gegooid, want de cliënten moeten natuurlijk wel afhankelijk blijven.

Ennieweetjes, de eigen bedrage. Maximaal 200 euro per jaar, is zeventien euro per maand. Zeventien euro's, die inderdaad onmogelijk weg te halen zijn bij kleding, make-up, drugs, alcohol of telefoonkosten.

Bart_Bart | 28-02-12 | 18:54

Heeft Schippers het afscheid-briefje geschreven?

vip33 | 28-02-12 | 18:54

Sjonge jonge, ja hoor een heel erg representatief verhaal. kuch. Bovendien heb je ook nog de zelfmoordlijn www.preventiezelfdoding.be/ Had ze ook kunnen bellen.

doenormaal! | 28-02-12 | 18:54

Mag er al de vraag gesteld worden: Waarom durfde ze het haar ouders niet te vertellen? Zwaar gelovig? andere afkomst? vragen ...

Crematorium-de-Asbak | 28-02-12 | 18:53

Een aantal van de mensen waar ik mee werk zijn ook de wanhoop nabij.... vind het een moeilijke situatie.

Zeker daar de top van de mensen in de zorg doorgaans nog altijd 3 x Bakellende norm verdient.

overVecht | 28-02-12 | 18:52

Wie is dat meisje dan? Wie, hoe en waar? Linkje graag.

Liberty Wolfe | 28-02-12 | 18:52

@myself, triest verhaal, maar geen excuus om over te gaan tot zelfdoding.

Repelsteel | 28-02-12 | 18:52

Servert radio1 is nu kaduuk, is dat dan ook de schuld van minister Schippers?

dmekdn | 28-02-12 | 18:52

Alternatief: Maak het 100% gratis! was ze ook dood vanwege de lange wachtlijst omdat dan elke zwever 3x per week langs komt 'vriendje heeft me gedumpt' op staatskosten.
Kortom, je hebt een bijdrage nodig om nodeloze zorgvraag te voorkomen.
Enne 200pj + 140 euro per maand = circa 5 eur per dag, maar laat me raden dat ging op aan sigaretten, wiet, drank?

seven | 28-02-12 | 18:51

Right, en verder was alles prima in orde met het kind.

John McClane | 28-02-12 | 18:51

Er wordt wel weer erg luchtig gedaan over dit onderwerp. Zal wel aan mij liggen maar ik vind het een zeer trieste ontwikkeling.

Luchtbakker | 28-02-12 | 18:51

Ik spreek de laatste tijd nogal wat automobilisten die zich willen verhangen nadat ze getankt hebben.

vetkleppert | 28-02-12 | 18:51

Mooi, dat scheelt weer in de zorgkosten.

Repelsteel | 28-02-12 | 18:50

De bezuinigingen van het kabinet gaan een onderklasse creëren die zijn weerga niet kent.

Tacherisme is back.

pius | 28-02-12 | 18:50

Zakenman pleegt zelfmoord vanwege te hoog belastingtarief. Met dank aan Wouter Bos (PvdA)

AIVD-medewerker | 28-02-12 | 18:50

Of uitgeprocedeerde asielzoeker die zelfmoord plegen.
Wordt ook wel mee geschermd.
En wat te denken van zelfmoord plegende politieagenten.

Diareeremmer | 28-02-12 | 18:49

Ik heb me verbrand aan de oven. Met dank aan minister Schippers (VVD)

Pataar | 28-02-12 | 18:49

Zo zout heb ik het nog nooit gegeten, zal die Amerikaanse engerd toch nog gelijk krijgen dat Nederland zijn burgers vermoord?

weedo | 28-02-12 | 18:48

Heeft Wilders al de schuld gekregen? Zwaar triest verder natuurlijk.

Vroomshoopmafia | 28-02-12 | 18:47

Ja zo kan je alles krom dan wel rechtlullen.
Door te minderen met subsidies op landbouw komen boeren in problemen die zelfmoord kunnen gaan plegen.
enzovoorts

Diareeremmer | 28-02-12 | 18:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken