Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

020 NIMBY's slopen Panama. Alweer

nimbySTERF.jpgIn Amsterdam wonen. Veel mensen vinden dat leuk, maar nog veel meer mensen vinden dat alleen leuk als ze allerlei stadse genoegens kunnen koppelen aan dorpse rust. De types die na de geboorte van Sterre, Takke en Joeksig niet braaf naar reservaten als IJburg of Brabant wensen te verkassen maar in plaats daarvan hele buurten gijzelen met hun dramterreur over horecasluitingstijden, lawaai en overlast. Grachtengordeldieren die protesteren tegen het Prinsengrachtconcert, nette mensen uit de Concejrtgebouwbuujrt die het liefst de rest van de wejreld de toegang tot het Museumplein ontzeggen, vrijeberoepensectorOSM die alle horeca in 'hun' lekker dorpse Jordaan na kinderbedtijd op zwart eisen. Not In My Back Yard-vroegbejaarden zaniken de stad kapot. Zelfs in het Oostelijk Havengebied, een tot voor kort onbewoonbare woestenij waar de echte Amsterdammers als kind nog gespeeld hebben in de verlaten pakhuizen en oude rangeerterreinen, heeft de NIMBY tot zijn jachtgebied verklaard. Ze dramden en zuurpruimden er eensgezind Club Panama failliet. Een geheel vrijstaand gebouw aan een drukke weg, met aan één kant huizen boordevol NIMBY nepAmsterdammers. Bakfietsveertigers uit de provincie die zich in de jaren tachtig helemaal hebben uitgeleefd in de uitgaansscene en het studentenleven van De Grote Stad en die nu hun broedsel wensen groot te brengen in een Ot-en-Sien idylle van vooroorlogse rust, reinheid en regelmaat. Daar moet alles en iedereen voor wijken, natuurlijk. Panama maakt een doorstart, en de bewoners hopen dat de Raad van State het bestemmingsplan dat voorziet in een club op die locatie niet zal goedkeuren. Welja, maak dan maar een SGP-grotegezinnentuin van de hoofdstad. De Wallen vol lekker kekke koffiebarretjes en munttheehangplekken voor yogamoekes, het Rembrandtplein een bakfietsenstalling, Leidse bouwen we vol met hippe kinderboetieks en na tien uur gaat het licht UIT. Leve de vertrutting!

Reaguursels

Inloggen

Goed stuk, Annabel!
Mooi woord, grachtengordeldier.

huh, ian? | 29-02-12 | 16:36

ja maar wat jullie allemaal wel vergeten is dat deze mevrouw wel de oorlog heeft meegemaakt in frieslan en daar hoor je niemand over...

van lith de jeude | 29-02-12 | 13:08

Artikel klopt helemaal. Die zeikerds hebben de hele stad vertrut. En het wordt nog erger, want veel gaan aan de tweede leg en gaan dan nog harder zeiken. Alsof ze zich niet al genoeg hebben voortgeplant.

Alph Bolkenstein | 29-02-12 | 10:04

Haha,leuk stukkie. Bij bouw- en woningtoezicht roepen ze al jaren dat grachtengordelbewoners allemaal een 'kroeg op de hoek' willen maar geen van allen boven een kroeg willen wonen. En maar bezwaarschriften indienen.

Verder kan GS lef niet worden ontzegd om in 2 stukjes achter elkaar de totale doelgroep te beledigen.

7anPau1 | 29-02-12 | 09:53

Aaaah Nanninga RECHT uit m'n hart verdomme!!!!!, heel Amsterdam is naar de kloten geholpen door het triefel uit de provincie met teveel poen, Rembrandplein, Leidseplein en de Jordaan, kopen een vet appartementje boven een kroeg, staat cool tegenover het andere yuppe tuig en na een jaar beginnen ze te janken over de herrie uit die zelfde kroeg die daar al bestond toen de klager verdomme nog vloeibaar was, voor 20 jaar geleden was het Rembrandplein een kakafonie van geluiden en muziek, uit elke tent kwam een ander deuntje, moet je er nu komen, het lijkt de Oosterbegraafplaats wel, het zelfde onrendabele tuig zit nu als gewichtsloze in de stadsdeel of gemeenteraad, Amsterdam adio!!!........ mooi stukkie Nanninga!!

swebe | 29-02-12 | 09:45

PS Ik heb in mijn jeugd daar gespeeld in verlaten pakhuizen, later nog verboeden housfeestjes meegemaakt en er ook nog gewoond.

E Rectus Magnificus | 29-02-12 | 00:59

@A.Nanninga Haleluja, uit mijn Amsterdamse hart gegrepen. Weg met de import wannabe mokumers. Gezelligheid terug in de hoofdstad.

He pik | 29-02-12 | 00:59

Werkelijk geen woord aan toe te voegen, briljant!

E Rectus Magnificus | 29-02-12 | 00:59

Amsterdam is verworden tot haar eigen provincie - met bijbehorende mentaliteit.
-
En daar is maar een enkele schuldige voor aan te wijzen: het fenomeen: 'deelgemeente'.

azoturie | 28-02-12 | 23:49

Herkenbaar en grappig stukje mevrouw Nanninga! (mijn negatieve commentaar op uw stukje om het falen van Rukt0r in DWDD te maskeren leverde me een permaban op... tsk tsk tsk)

Tokkie2Me | 28-02-12 | 23:45

Geen kwaad word over Panama.
Deze ondernemers hebben gedaan wat ze konden om de overlast voor de omwonende te beperken. Jarenlang liepen er parkeermedewerkers betaald door Panama rond om de overlast in te dammen. En als ze het even te druk hadden met dealen dan was een telefoontje naar Panama voldoende om dat weer recht te trekken.
Panama heeft gedaan wat een particuliere ondernemer kan doen.

Dat laat onverlet dat een disco en een woonwijk niet echt een gelukkige combinatie is.
De vroege vogels komen om 11 uur en om 5 uur s’ochtends staan ze onder je slaapkamer raam na te chillen. Dat hoor je wel een beetje.
Wat mij oprecht verbaasd is dat al die luie journalisten het zelfde slappe verhaaltje nabouwen.
Het is de Buurt tegen Panama. Niemand die op het idee komt om eens naar de rol van de stadsdeelraad te kijken.
De verantwoordelijke wethouder was Nico Papineau Salm.
Sommige buurtbewoners denken dat hij financiële belangen had bij Panama, zo opvallend was zijn onvoorwaardelijke steun aan deze club.
Ik denk dat het boze tongen zijn. Hij is van de PvdA en die doen dat soort dingen niet.
De onkreukbaarheid van PvdA politici staat buiten kijf.
GeenStijl heeft daar menig voorbeeld van gegeven.
Toch zou het goed zijn, alleen al om de verdenking weg te nemen dat een goede journalist dit eens zou na trekken. Geen taak voor GS dus.

Duidelijk mogen zijn dat als een gebouw een Horeca vergunning 3 heeft en Panama een exploitatie voert type vergunning 6 en dat wordt gedoogd je dat de buurt noch Panama kan verwijten maar wel de stadsdeelraad. Die gaan daar over.

PS: Panama maakt een doorstart. Gelukkig heb ik mijn oordopjes nog niet weggegooid.

AardappelAnders | 28-02-12 | 23:12

oei, dit stukje leest lekker weg zeg! mooi werk, terechte boodschap!

Steyngeyl | 28-02-12 | 22:37

oei, dit stukje leest lekker weg zeg! mooi werk, terechte boodschap!

Steyngeyl | 28-02-12 | 22:37

Volgens de officiele cijfers is Islamsterdam 60% bontkraag, binnen 20 jaar is er geen cafe, disco, Amsterdammer enz meer te vinden, hooguit een islamitische enclave onder de startbanen van schiphol.

Andreas Pandis | 28-02-12 | 21:19

Is het nog steeds die pick-up club voor de snelle scharrel?

Einde van de Domheid | 28-02-12 | 21:10

Meestal ben ik het wel eens met GeenStijl, maar nu even niet. In de eerste plaats zit Panama in een woonwijk. Die woonwijk was er trouwens veel eerder dan club Panama, dus we moeten niet de zaak omdraaien. Club Panama bestaat namelijk pas circa 10 jaar. Bovendien is de locatie gelegen in Amsterdam-Oost en niet het Centrum. Kijk, als je bij het Leidseplein of Rembrandtplein woont, dan weet je dat je niet moet zeuren. Maar op deze locatie vind ik het niet onredelijk dat er geklaagd wordt.

De wandelaar | 28-02-12 | 20:50

Eensch! En hee, jullie hebben iemand aangenomen die echt kan schrijven en niet als een refrijn dezelfde bloedloze truuks herhaalt! Wow!

campion | 28-02-12 | 20:20

Hoe de vergunning gegaan is.
Schelto, regel jij dit even?
Duco

Einde van de Domheid | 28-02-12 | 19:52

De ouders van Sterre, Merel, Zappa en Storm zijn wel degenen die de hardwerkende (toekomstige) captains of industry van dit land zijn. Jammer dat Nanninga deze litanie van broeder Brusse overneemt. Het is de innovatieve elite van dit land. Die werken dus om 10 uur gaat het licht uit.

Einde van de Domheid | 28-02-12 | 19:44

@Leaque of Morons

Berghain is toch echt wel het Panama van Berlijn.

brun | 28-02-12 | 19:27

@overVecht | 28-02-12 | 17:07
Goeie grap. U verdient hem niet, maar ik schenk hem toch, die minkudo.

Cor Rupteling | 28-02-12 | 18:22

vetkleppert | 28-02-12 | 16:24
Helemaal mee eens! Exact dezelfde ervaring.

Wil er nog aan toevoegen dat de stad echt alleen nog maar bestaat uit klaplopers, links gezeik en multiculti waanzin. Dit laatste geldt natuurlijk voor heel Nederland, waar ik op zich geen problemen mee heb, als iedereen maar gelijk behandeld wordt.
Als ik bepaal een ander land te kiezen waar ik groot wil worden en wil sterven, pas ik mij daarop aan. Lijkt mij duidelijk. Helaas hoeven mensen die hier zijn komen wonen, zich bijna niet aan te passen. Volgens mij is het enige verschil dat ze hier met een stuk plastic hun goederen kunnen betalen. Dat vergt natuurlijk wel wat aanpassingsvermogen. Gvd.. Ik draai weer teveel doorrr :0
Nee, waar ik wel depri van word, is als ik terugkom van vakantie en weer thuis kom in de stad. Vaak denk ik, ben ik nou weer in een ander land? Om triest van te worden.

En dit is hem; "Bakfietsveertigers uit de provincie die zich in de jaren tachtig helemaal hebben uitgeleefd... Daar moet alles en iedereen voor wijken, natuurlijk." Egoïstische wereldverbeteraars!

DijenkletserT | 28-02-12 | 18:15

Wel allemaal komen eten in het Panama restaurant, om vervolgens over het geluid te gaan zitten zeiken. En dat noemt zichzelf stedelingen. Alsof ze niet wisten dat ze tegenover een club gingen wonen.

Casparovvv | 28-02-12 | 18:14

@John Muts, even rechtzetten: Begin jaren 90 stond Panama (het stoommachine-gebouw voor de havenkranen) op de sloop-lijst,dat werd maar niet gedaan omdat al te veel markante gebouwen in het havengebied rigoreus gesloopt waren.Nu is het dus een steen des aanstoots omdat,zoals ik al zei,het kak-spul uit Zuid er een feest-zaaltje in zag.A'dammers woonden er bijna niet hoor,behalve een paar nazaten van jeugd-gevangenis-personeel van het Loyd-hotel.

Dolphi | 28-02-12 | 17:58

Het kan nog erger! Jarenlang met veel plezier in het centrum van een grote stad gewoond. Met alle geluiden vandien. En ja, je regelmatig word je wakker 's-nachts. Dat zijn de nadelen van wonen in een binnenstad en dat is een bewuste keuze die je maakt wanneer je in het centrum van een stad gaat wonen. Mede door een zwaar werkrooster, o.a. om 03.30 opstaan, en parkeerproblemen heb ik gekozen om te gaan verhuizen. Ik ben gaan wonen in een vinex wijk ( god straft onmiddelijk ). Echter de bakfietsmoeders, munttheedrinkende vrouwen en accounmanagersmannen hebben besloten dat er in de wijk " dingen " georganiseerd moeten worden. Om de saamhorigheid te vergroten. De gemeente promoot dit. Want de wijk moet op de kaart gezet worden !!! Iets organiseren gaat altijd gepaard met lawaai, versterkers en alcohol. Nu zit ik een keer of acht per jaar met " iets om saamhorigheid te kweken " voor mijn deur. Waarbij ook nog straat moet worden afgezet zodat na een vroege-, late- of nachtdienst mijn straat niet in kan. Maar je mag er niets van zeggen want dan ben je een spelbreker en niet sociaal.

Kobus v/h zandpad | 28-02-12 | 17:57

Aktivist | 28-02-12 | 17:42

Wellicht is het een natuur constante dat progressieve steden ten prooi vallen aan gezeur en gezeik. Ik ga er over drie weken weer eens van genieten daar! Tressor / Berghain staan iig op het program!

Leaque of Morons | 28-02-12 | 17:46

John Muts | 28-02-12 | 17:19

010 is altijd weer een genot om te zijn of om doorheen te rijden.

Leaque of Morons | 28-02-12 | 17:43

Leaque of Morons | 28-02-12 | 17:16
Berlijn heeft helaas met hetzelfde te maken: bakfietsyuppen/latte macchiato-moekes die bijvoorbeeld van een voorheen leuke wijk als Prenzlauer Berg een burgerlullen-reservaat willen maken. De leuke clubs sluiten of je moet steeds verder het stadscentrum uit....

Aktivist | 28-02-12 | 17:42

@Djong | 28-02-12 | 16:57
Is idd oud nieuws. Van 24 januari j.l. en letterlijk overgenomen uit de Quot 500 ://www.quotenet.nl/quote-500/amsterdamse-club-panama-failliet.php

De werkelijke reden van het faillisement, zoals jij die vermeldt, zie ook Glorix | 28-02-12 | 16:41 | | Reageer+ | vermeld A.Nanninga niet.

Wat zij wel doet is oud nieuws gebruiken om een klaagzang over NIMBY people af te steken.
Dat zijn ook engerTs, maar in dit geval niet de oorzaak van sluiting van Panama.

Dat te verzwijgen riekt naar het hebben van een vriendschappelijke banden met de eigenaren van Panama.

La Vie En Rose | 28-02-12 | 17:37

Kijk, dit is dan wel weer een propere rant!

DaZe | 28-02-12 | 17:35

Geen beter vermaak dan leedvermaak. Tegen die al die Amsterdammers die al jaren smalend doen over provincialen wil ik het volgende zeggen: Ain't karma a bitch. Ja Alwin J.uit de Pijp, ik heb het tegen jou.

pendajo | 28-02-12 | 17:32

Keurig omschreven waarom ik vertrokken ben. Import yuppen, NIMBY's, straten vol allochtonen. Geboren op de Nieuwmarkt, nog steeds werkzaam in Mokum, merk ik iedere middag weer wat ik niet mis als ik naar de west Friese nevellanden terugrijd. Frisse lucht, geen slissende capuchon bontkraagjes op scootertjes, niks. Maar helaas ook geen paradiso of melkweg, gelukkig is er de trein. Zelfs koninginnedag is geen reet meer aan.

westrux | 28-02-12 | 17:29

Jaren geleden gewoon naar Zeeuws Vlaanderen afgezakt, komende uit 020. Vrijstaand huis met waanzinnig uitzicht gekocht voor nog minder dan een luxe garagebox in Oud West. In de zomer sta ik binnen 30 min op een schoon en breed strand, gratis parkeren, frietje voor 1,5 euro! In 30 minuten sta ik in hartje Antwerpen, waar je op zaterdagavond nog gewoon gratis kunt parkeren op de Kaai. En ja, af en toe rijdt de boer zijn stront uit over het land grenzend aan mijn tuin. Je moet in de zomer soms wat langzamer rijden voor al dat landbouw verkeer! Maar de rust en ruimte is overweldigend. De enige allochtoon hier ben ik zelf..

Leaque of Morons | 28-02-12 | 17:28

@overVecht | 28-02-12 | 17:17
Voor een pak slaag van 5 man personeel moet je minstens de vrouw van de eigenaar onzedelijk betasten en de gokautomaat omver gooien.

blinde kip | 28-02-12 | 17:27

blinde kip | 28-02-12 | 17:25 Het is de manier van vragen. Maar in Amsterdam komt weglopen zonder betalen vaker voor en dan krijg je vanzelf de reactie die het oproept.

Dat is dus zonder aanziens des persoons, ze discrimineren niet. Iedereen die wegloopt zonder betalen is het haasje.

zeg maar jansen | 28-02-12 | 17:27

@zeg maar jansen | 28-02-12 | 17:12
Er was al een aardig deel betaald. Lijkt mij personeel dat strak van de coke of pillen stond. Ze hadden Overvecht ook even gewoon kunnen vragen het laatste biertje alsnog te betalen. Normaal hebben die Hagenezen zo'n grote bek dus dat moeten ze wel durven.

blinde kip | 28-02-12 | 17:25

Dolphi | 28-02-12 | 17:17 | + 0 -
De kak komt nu juist bij Panama eten en feesten en daarna brallen op straat, de zeurburen zijn Amsterdammers die daar al woonden toen Panama nog een bio-boerderij was met in het bestemmingsplan géén vergunning voor nachthoreca.

John Muts | 28-02-12 | 17:23

@blinde kip | 28-02-12 | 17:15

*gniffel* er naar vragen zorgt er al voor dat het minkudoleger wakker wordt...;-)

overVecht | 28-02-12 | 17:22

@lamlul | 28-02-12 | 16:53
Die NIMBY-kruistocht is al heel lang geleden ingezet, hoor.

blinde kip | 28-02-12 | 17:22

Leaque of Morons | 28-02-12 | 17:16 | + 0 -
Klopt. 020 kan zich helaas niet meten met de omvang en creativiteit van Berlijn, of de tegendraadse charme van Antwerpen. Maar als ik dan tóch in NL moet wonen om allerlei praktische redenen, dan wel binnen de ring A10.

John Muts | 28-02-12 | 17:19

Prachtig stuk, vanwege herkenbaar.
Ik heb zelf in een buurt gewoond waar trutten van buiten Amsterdam de buurt kwamen vergallen met zelfbedachte regels en protestacties. Vooral nadat er een nestje geworpen was moest het ineens allemaal anders.
Pleur dan lekker op naar Almere...

ZegMaar | 28-02-12 | 17:18

Ondanks Nanninga vertrut A'dam toch wel.De stad is natuurlijk een smeltkroes,maar er was t/m de jaren 60 een karakteristieke meerderheid die zich niet door geld liet corrumperen,solidair was voor de zwakkere en dus de "kak" buiten sloot.Die laatste zijn dus via Zuid opgeschoven naar het Oostelijk havengebied en Ij-burg en zullen door de erfpacht-knevelarij na 2014 wel in Almere terechtkomen op hun vrije kaveltjes,net als de Gooise - matras die in het Gooi uitgebouwd is.A'dam vervalt echter in poenige grachtenpand-bezitters, allochtonen-getto's en criminele graaiers in Zuid. Schrijf het maar gewoon af als zijnde een onbetaalbare parkeerplaats.

Dolphi | 28-02-12 | 17:17

@zeg maar jansen | 28-02-12 | 17:12

Precies @blinde kip wat Jansen zegt. Ik liep weg zonder betaald te hebben. Zullen die dag of het aldaar wel erg vaak is gebeurd dat ik net de lul was.

overVecht | 28-02-12 | 17:17

Nou doe je net alsof de hele stad lid is van Hurley ! Heb net gelezen dat BJZ ook toezicht houdt op ongeboren amsterdammertjes (tenzij ze zelf daar werkt). Ook die van de bakfietsmoeke die net terugkomt van d´r champagneborrel, sherry ontbijtje, de afterparty en het feestje op het dakterras van Metz. Ogen niet op een kier, GS! Het is echt niet allemaal muntthee en hockey.

hawie | 28-02-12 | 17:17

RoXy, tja dat waren nog eens tijden... Indeed, + 40, gescheiden, en nog steeds zin om uit te gaan!!
Amsterdam is al jaren geleden verloren gegaan. Richt u blik eens op Berlijn, Antwerpen... Zoveel mooier en meer te doen voor minder geld!!

Leaque of Morons | 28-02-12 | 17:16

@overVecht | 28-02-12 | 17:07
Gewoon iets reaguren wat niet goed valt bij verdwaald Joop.nl volk of pubers die net thuiskomen van een dagje VMBO.

blinde kip | 28-02-12 | 17:15

overVecht | 28-02-12 | 17:04 |
Wat een sukkels. En wat balen voor je. Den Haag is juist best gezellig, gewoon nooit meer naar deze kudtbar gaan. Ga eens naar Scheveningen. Vooral in de zomer erg tof.

[email protected] hoe krijg je eigenlijk minkudos!

Pastor Sippenhaft | 28-02-12 | 17:14

@Jippie | 28-02-12 | 16:24
Waar, maar dat kan alleen als een meerderheid van de adammers op ze stemt.

Eucalyptas | 28-02-12 | 17:14

Ah dank je.... ik begrijp het!

overVecht | 28-02-12 | 17:14

blinde kip | 28-02-12 | 17:10 Ze worden pas agressief als je zonder betalen wegloopt.

Dus.

zeg maar jansen | 28-02-12 | 17:12

Het werkt wel, vroeger veel in Amsterdam geweest maar de laatste 5, 6 jaar vind ik er geen hol meer aan.

weedo | 28-02-12 | 17:12

vip33 | 28-02-12 | 17:10 Proofs my point van 17:05.

zeg maar jansen | 28-02-12 | 17:12

Als NIMBY's tegenwoordig iets deaud willen hebben, noemen ze zichzelf Vrienden Van...(het Vondelpark o.i.d)

panacee | 28-02-12 | 17:11

@overVecht | 28-02-12 | 17:04
Welke kroeg was dat? Altijd handig om te weten welke agressieve tenten te ontwijken.

blinde kip | 28-02-12 | 17:10

M'n moeder woont daar om de hoek, dus ik kom daar geregeld langs (overdag dan). We zijn er 1x gaan lunchen op dat terras buiten. Het eten was slecht, de koffie pure bagger en daarbij... echt heel duur, zelfs voor Amsterdamse begrippen. Het personeel was onvriendelijk en traag. Dat was er 1 in de categorie.. eens en nooit meer.
Mbt overlast... geen idee, maar volgens mij is dat niet de enige oorzaak.

vip33 | 28-02-12 | 17:10

ik dacht al wat te ruiken: de dagelijkse natte wind uit a'dam

hetluis | 28-02-12 | 17:10

Hans Gruber | 28-02-12 | 17:08 Je loopt achter.

Chai Latte is da bomb tegenwoordig.

zeg maar jansen | 28-02-12 | 17:10

Oh en als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel die gare koffie verkeerd barretjes. Man man man wat een schande.

Hans Gruber | 28-02-12 | 17:08

Ik herinner mij, geboren en grootgebracht in de Corn. Schuytstraat kapitein Raymond Westerling (Willemsparkweg), Paul Wilking c.q. Pistolen Paultje (Van Breestraat) en de artiesten die destijds al in de Concertgebouwbuurt woonden. Toen al 'op stand' wonen, maar verre van gezellig.
Met jaloezie keek ik naar de kinderen in de Kinkerbuurt en Bos en Lommer waar leeftijdgenoten wel normaal buiten konden voetballen zonder dat de buren zich daarover bij onze ouders beklaagden.
-
Diezelfde Cornelis Schuytstraat schijnt nu na de P.C. Hooft de sjiekste winkelstraat van Mokum te zijn, maar mij zien ze daar echt nooit meer. Wat is Amsterdam een kudtstadt geworden. En dat al heel erg lang! Die verhalen weggeschreven onder NIMBY verbazen mij niks.

Van Dikhout | 28-02-12 | 17:07

Ik gun Amsterdam meer Nimby's en provincialen dan het aan kan. Hoe minder echte Amsterdammers hoe beter immers.

Als Rotterdammer kan en wil ik daar geen concessies in doen.

Fuck de nuance.

pius | 28-02-12 | 17:07

Hoe krijg je eigenlijk minkudo's?

overVecht | 28-02-12 | 17:07

Fred Janssen | 28-02-12 | 17:03 Mw Nanninga neemt het nou eenmaal op voor de middenstand. Het is niet anders.

Gisteren een dansschooltje, vandaag een clubje.

zeg maar jansen | 28-02-12 | 17:07

Mensen die naar Amsterdam komen omdat het zo gezellig is, maar vervolgens vergeten waarom Amsterdam ook alweer zo gezellig is. Een welgemeend: oprotten!

HoogSpitsGehalte | 28-02-12 | 17:06

John Muts | 28-02-12 | 16:54
De Mazzo/Roxy-generatie (waar ik zelf ook bijhoor) is nu zo langzaamaan wel uitgekakt. 40+ kantoorpikkies die nog een paar keer per jaar een witte neus halen op evenementen zijn ook genant. Maar de jongere generaties bestaat gelukkig niet allen uit hipsters met moeilijke brillen, die in trendy koffiebarretjes aan latte's nippen met hun vriendjes.

Aktivist | 28-02-12 | 17:05

Mokumers zijn zeikerds. Altijd al zo geweest.

Een dag niks te zeiken is een dag niet geleefd.

En dat is nou net de charme van diezelfde Mokumers.

zeg maar jansen | 28-02-12 | 17:05

@Fred Janssen | 28-02-12 | 17:03
Emigreer dan lekker naar Noord-Korea of zo.

vetkleppert | 28-02-12 | 17:05

Hans Gruber | 28-02-12 | 17:02 | + 0 -
Maar nog wel met goed volk.

John Muts | 28-02-12 | 17:05

@Pastor Sippenhaft | 28-02-12 | 16:56

LOL!

Nee maar ging nergens over. Had netjes rekening betaald á 37,50 euro (hapjes erbij enzo) en vrouwlief zei "hmmm we zitten wel lekker zo in het zonnetje laten we nog één drankje doen" Vervolgens ging zij daarna naar de wc en ik dacht dat ze ging afrekenen. Na het drankje zei ze (bleek achteraf) "Heb jij afgerekend" en ik verstond "Ik heb afgerekend" .... we lopen weg en ineens een klap op mijn achterhoofd, trap in mijn buik enz.... Owja. Ik gaf vervolgens aan dat ik aangifte zou gaan doen waarop zij zeiden dat ook te gaan doen als ik het zou doen. Aangezien ik dan (terecht waarschijnlijk volgens het strafrecht) een strafblad zou krijgen zou ik mijn baan gelijk kwijt zijn. Er viel verder trouwens niet met ze te praten.

overVecht | 28-02-12 | 17:04

Wordt een beetje ziek van die PRO-bedrijfsleven tendens bij dit TMG kudt GS. Kan mij dat Panama verrotten. Kan mij dat gezeik over ZZP-ers bokken, whatthefuck over zielige boehoehoe leaseauto rijders, en ander kapitalistische propaganda. Rotop! Als je uitvreet kan je verwachten dat er weerstand ontstaat; waarom zouden regels alleen voor Burgers gelden? Dat heet gezonde concurrentie tussen bedrijven en burgers: if you can't stand the heat-get out of the kitchen. Sterf Panama.

Fred Janssen | 28-02-12 | 17:03

@John Muts | 28-02-12 | 16:56 |

Zijn helaas toch al stampvol LOL

Hans Gruber | 28-02-12 | 17:02

@Hans Gruber | 28-02-12 | 16:53 |
Leuk maar ik drink geen single malt. Drink alleen ganzenwijn.

Jezus_Boeddha | 28-02-12 | 17:01

Ik ga daar regelmatig uit. Super leuk, maar je zou er maar wonen. Wat een teringzooi. Bezoekers die overal pissen en kotsene en keihard gillen en praten. Sorry hoor geenstijl maar ik begrijp de bewoners helemaal. Opzouten met dat asociale gedrag!

Tjilp | 28-02-12 | 17:01

TheStef | 28-02-12 | 16:55
Hier werd indertijd de Haarlemmermeer volgebouwd met Vinexwijken. Mochten de boeren niet meer op maandag wasdag gieren. *diepe zucht*

Elisabeth2 | 28-02-12 | 17:00

Zonet even geparkeerd. Kun je in de grote stad amper nog. Kon eigenlijk weer geen keuze maken.

Zoveel plaats!

goedverstaander | 28-02-12 | 16:58

Ja ik heb ook overal last van en ik ben ook heel erg links want ik woon in een grachtenpand en stem toch echt pvda. Maar ik wil geen negertjes en drugdealers voor mijn stoep. Daar kun je niet aan beginnen als linkse pvda'er. Dus verhuis ik lekker naar een dorp en ga daar gewoon weer zeuren over landbouwtractors en varkensflats.
Ik ben links dus ik weet wat goed is voor het gewone plebs.

Jezus_Boeddha | 28-02-12 | 16:58

Overigens wisten wij dit hier in 020 al een maand. Net zoals we wisten dat die eigenaar een zielig jankverhaal ophing om zijn eigen wanbeleid en wanbetalingen te verhullen. Laat Ruktor zijn microfoon maar eens in die Quote-500-anus duwen, voor een leuk verhaaltje.
Maar goed: waarom Nanninga nu dit stokoude koeienkadaver als nieuws probeert te serveren? Beyond me.

Djong | 28-02-12 | 16:57


overVecht | 28-02-12 | 16:52 |
Ja, dat soort ervaringen zijn nergens leuk.
Verder bent u gewoon een bierdief. Geef maar toe. ;-)

Pastor Sippenhaft | 28-02-12 | 16:56

Hans Gruber | 28-02-12 | 16:53 | + 0 -
ssst hou die plekjes nou lekker entre nous.

John Muts | 28-02-12 | 16:56

Laat ze lekker in Amsterdam, hier beginnen ze al te zeiken als een boer de mest uitrijd.

Ja het stinkt soms op het platteland, een gezonde boerenlandlucht noemen we dat hier.

TheStef | 28-02-12 | 16:55

overVecht | 28-02-12 | 16:50 | + 0 -
De Roxy-generatie is hier in 020 heel lang in zijn uitgaansperiode blijven hangen, 40-plus, gescheiden en dan voor ADE netjes twee maanden van te voren vrij vragen op kantoor zodat je kunt bijkomen na het netjes geplande slikken en snuiven. Logisch dat de jongere hipsters hier gegeneerd naar kijken en liever met een kopje thee bij elkaar thuis zitten.

John Muts | 28-02-12 | 16:54

Jullie vergeten gemakshalve te vermelden dat al deze zeikertjes een gewillig oor vinden bij Überzeikert van der Laan,deze man is uiteindelijk echt verantwoordelijk voor de teloorgang van Mokum.

lamlul | 28-02-12 | 16:53

@overVecht | 28-02-12 | 16:43 |
Ik doelde meer op initiatieven zoals Roest en Hanneke's Boom maar ook Chupitos. Niet echt traditioneel maar zeker garantie voor een goede party. Overigens binnenkort www.bar-oldenhof.com/ open op de Elandsgracht. Klinkt wel ok.

Hans Gruber | 28-02-12 | 16:53

@Pastor Sippenhaft | 28-02-12 | 16:45

Owja... die stad waar ik door vijf mijn personeel midden op straat in elkaar gebeukt ben omdat ik één biertje vergeten was af te rekenen.

overVecht | 28-02-12 | 16:52

Niet zeuren en zeiken als je in een stad woont. Kinderen krijgen daar niets van. Zelf opgegroeid in Amsterdam, juist het kabaal van de stad is mijn leukste herinnering. Ja, en ook die twee katholieke kerken die heel vroeg bijna stereo gingen bimbammen.

Elisabeth2 | 28-02-12 | 16:50

@Biff Eagleburger | 28-02-12 | 16:48

Je merkt het ZELFS hier in de panelen!

overVecht | 28-02-12 | 16:50

@Biff Eagleburger | 28-02-12 | 16:48

Inderdaad... een burgerlijk kudtvolk zijn de Nederlanders geworden!

overVecht | 28-02-12 | 16:50

@overVecht | 28-02-12 | 16:43

True. Merk zelf ook dat borreluur stukken drukken is dan 's avonds laat in de kroeg.

Biff Eagleburger | 28-02-12 | 16:48

@Nekbaard | 28-02-12 | 16:22
Ben je cabaretier, of is dit schrijfsel het toppunt van je kunnen?

Van Dikhout | 28-02-12 | 16:47

Over deze Amsterdamse problemen kan ik niet meepraten, ik woon in onze échte hoofdstad Den Haag.

Pastor Sippenhaft | 28-02-12 | 16:45

Tis en blijft wachten op werkelijk transparante politiek linkschebedrijvers, als hè tjonge wil me nie zow gauw een naam te binnen te skiete, hé lepe Lodi Ascher of hè da malle wief ut East?

william7055 | 28-02-12 | 16:45

@Hans Gruber | 28-02-12 | 16:40

Clubs zijn niet meer populair.... tegenwoordig ga je met je medehipsters thee en koffie zuipen in één van de vele hipster tenten daarvoor en lig je op zaterdag om 23.00 uur netjes op bed omdat je zondag met je dinnetjes moet sporten.

Helaasch.

overVecht | 28-02-12 | 16:43

Man man, de Mazzo en Roxy, daar ging ik zelfs nog heen. Overigens is het in 010 vooral het gemeentebestuur dat de horeca sloopt met in de ene hand de bibopwet en in de andere een zak geld van projectontwikkelaars en dan komen er 50000 restaurants, die allemaal op elkaar lijken en allemaal halfvol zitten.

Biff Eagleburger | 28-02-12 | 16:41

Club Panama was al jaren een hele grote wanbetaler voor vrijwel alle door haar ingehuurde artiesten. Alleen de bekende dj's werden op tijd betaald, want die weigerden gewoon te komen als er niet vooraf afgerekend werd. Veel mensen hebben jarenlang op hun geld moeten wachten en moesten uiteindelijk ofwel een incassobureau inschakelen ofwel konden fluiten naar hun geld. Tijdens de avonden waarop er bekende dure dj's in Panama draaiden, stonden er nog steeds 1000 mensen op de gastenlijst. Er was op een gegeven moment nog maar 1 leverancier in Amsterdam te vinden die de club een geluidsinstallatie wilde verhuren. De echte eigenaar van Panama blijkt een multimiljonair te zijn die in de Quote 100 vermeld staat. Hij is dus kennelijk degene die er voor verantwoordelijk is dat zovelen hun loon nooit betaald kregen en zoveel anderen jarenlange ellende hebben mogen meemaken om Panama te dwingen haar afspraken na te komen. Leuke PR van Panama om hun faillissement nu op de zeurende buren te gooien, maar iedereen die bekend is of was met deze club zag dat Panama al jarenlang niet van de opbrengsten kon draaien. Het zou een schande zijn als de club vrolijk een herstart zou mogen maken onder dezelfde leiding. Panama, de club van de totale wanbetalers.

Glorix | 28-02-12 | 16:41

@AlfredvonSchlieffen | 28-02-12 | 16:32

Ik woon in zoiets te 030. De gehele week door hoor je hier geschreeuw, brandweer, politie enz. en ik kan je zeggen... het interesseert mij geen reet. Niemand heeft mij verplicht in de binnenstad van een "grote" stad te gaan wonen. Als ik rust wil kan ik altijd uitwijken naar de mooie provincies die Nederland rijk is.

overVecht | 28-02-12 | 16:40

Maar laten we eerlijk zijn, er komen ook steeds nieuwe dingen bij. Helaas alleen weinig grote clubs, dat dan weer wel.

Hans Gruber | 28-02-12 | 16:40

Nog een jaar of 2 en Amsterdam maakt onderdeel uit van de Bible-belt. Koran-belt, zo u wilt.

FreshClash | 28-02-12 | 16:39

Frederik Vijf | 28-02-12 | 16:32

Welkom in Lelystad? Moi?
Nee dank je. Volgens mij is het theateraanbod in Lelystad niet echt je dat, en van de musea heb ik ook geen al te hoge pet op. Dan toch liever maar wat overbodige zuip- en vreetschuren met de bijbehorende terrassenoverlast exporteren naar die negorij.

Djong | 28-02-12 | 16:39

Maar de yup zeurt en treurt overal in het land. Niet alleen in 020.
Verhuizen ze naar dorp rondom schiphol dan zeiken ze over het vliegverkeer.
( Maar wel 4 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie!)

Of ze gaan op de veluwe wonen en zeuren dan over zwijnen in de tuin.
Ze kopen een boerderijtje tussen tussne de echte boeren en dan maar mekkeren over de vliegen in de zomer en of de gierton vd buurman niet ff wegkan!

irma zonderboezem | 28-02-12 | 16:38

Jammer, maar een paar keer geweest als A*dammer omdat het een tikkie verder is dan de Pijp, Overtoom en Centrum. Was altijd wel chique.

Hans Gruber | 28-02-12 | 16:37

Het is nooit anders geweest in Amsterdam, mevrouw Nanninga. Alles wordt getolereerd, mits men er geen last van heeft.

niet voor de hond | 28-02-12 | 16:36

Aha... De Groen Links/D'66 'oh wat zijn we toch goed en wat zijn jullie vreselijk dom en gruwelijk vervelende tokkies' generatie...? Die lui?

Goddank hebben we die hier niet!

Fatwabuster | 28-02-12 | 16:35

Na bomenknuffelaars zijn NIMBY's de grootste bedreiging voor de vooruitgang van het land.

kapotte_stofzuiger | 28-02-12 | 16:35

En ook Blijburg was drie jaar geleden al dusdanig vernafferd dat de lol ook daar vanaf was. Net als de buurt eromheen, trouwens.

vetkleppert | 28-02-12 | 16:35

Zo is de mens, daarom gaat Internet ook doodbloeden.
Het gekkenhuis is bezig om de boel dicht te timmeren, de censuur is alom. Wat rest is de spam en leugens.
Afschaffen dus, het is niet bedoeld voor het publiek, maar voor eigen doeleinden.
Hoe meer welvaart hoe meer controle men wilt hebben.
Want? Er is veel te verliezen (macht, geld, reputatie,woongenot enz.)
Want denk je dat iemand uit de bijstand ooit zal klagen over bijvoorbeeld een concert?
Natuurlijk niet, die is veel te blij dat hij gratis een uitvoering kan zien en horen.

Terpen-tijn | 28-02-12 | 16:35

De échte test voor dat muizenvolk komt natuurlijk pas als hun junioren straks opeens met salafistische lovers blijken te zijn gelieerd.

Ayatollah Oink-Oink | 28-02-12 | 16:35

Ik vind de eierstokken van A. Nanninga wel erg ruidluchtig rammelen…

BigSmoke | 28-02-12 | 16:33

020? Jankers, allemaal!

Frietje_Oorlog | 28-02-12 | 16:33

Nanninga, ik heb het maar weer half gelezen. Wat een woordendiarree. Is er niet beters te melden dan dit ?

Badderbeest! | 28-02-12 | 16:32

Het is heel simpel. Als je in en appartement/huis van 450.000+ Euro woont, wat veel woningen in Amsterdam nou eenmaal doen (WOZ-waarde zeker), wil je gewoon geen gezeik om je heen van lastig volk dat lawaai en onrust veroorzaakt.

AlfredvonSchlieffen | 28-02-12 | 16:32

Nanninga, ik heb het maar weer half gelezen. Wat een woordediarree. Is er niet beters te melden dan dit ?

Badderbeest! | 28-02-12 | 16:32

@Djong | 28-02-12 | 16:25 |: U bent volgens mij meer dan welkom in Lelystad.

Frederik Vijf | 28-02-12 | 16:32

horeca,zuipen en feest is onfatsoenlijk.

S.Hole | 28-02-12 | 16:31

Kijk eens aan. Het nieuwe clubhuis van de Hells Angels is bij deze geregeld.

MikeTheBull | 28-02-12 | 16:31

Dat zie je wel meer steden. Clubs die worden verbannen tot ergens ver in een weiland buiten de stad.

klowiepowie | 28-02-12 | 16:31

Zoals Utrecht verandert in Mekka zo verandert Amsterdam in de Veluwe.

overVecht | 28-02-12 | 16:31

Nanninga rules vandaag naar mijn zeer relevante mening.

SharpEye | 28-02-12 | 16:30

Amsterdam was vroeger leuk : vrieshuis Amerika , Silo ( wonen nu allemaal hippe yuppen in ) , NSDM-werf toen het nog goor was ( nu vreselijk hip en tout ) Mazzo , etc etc goede tijd gehad , maar Rotterdam is toch echt de stad nu als je fatsoenlijk wilt uitgaan en flink doorhalen zoals het moet en nog kan.

hooliganica hollandi | 28-02-12 | 16:29

Oh man, zo'n figuur heb ik ook boven mij wonen, klaagt over alles wat ie hoort in deze drukke straat, sirene's, auto's, uitgaanspubliek, ik vraag me serieus af wat die gast in A'dam doet? Almere staat te springen om je hoor!

Prof Haarbal | 28-02-12 | 16:27

De paar mensen die ik in die buurt ken zijn nou net wél geboren Amsterdammers, Nanninga. Waar kom jij vandaan?

John Muts | 28-02-12 | 16:27

Kan El Al niet nog een boeingkje sturen ?

Gier | 28-02-12 | 16:27

NIMBY's is niets nieuws.
NIMBY's die winnen is wel nieuws, omdat daar meestal het belang van een of andere politicus mee is gediend. Welk (stadsdeel)raadslid vlooienzak huist daar?

BP Richfield | 28-02-12 | 16:26

Hey Nanninga, leuk geschreven stuk! U bent op dreef! :-)

karimero | 28-02-12 | 16:26

Mensen met bakfietsen aanrijden zou nooit ten koste van onze no-claim mogen gaan. Het zou eigenlijk extra korting moeten opleveren.

Rikketiktik | 28-02-12 | 16:25

@FreshClash | 28-02-12 | 16:19
Inderdaad. Zo links is dat! Prof. Kinneging van die twee topics van gisteren is er niks bij.

Dmitri Dmitrievitsj | 28-02-12 | 16:25

Frederik Vijf | 28-02-12 | 16:23

Ach ik zeg altijd maar zo: een lawaaiig en stinkend cafe kun je ook in de polder neerzetten. Is ook een stuk makkelijker parkeren voor de klanten.

Djong | 28-02-12 | 16:25

Pvda en Groenlinks dictatuur in Amsterdam sloopt alles wat Amsterdam nou juist zo leuk maakte.

Jippie | 28-02-12 | 16:24

Noodweer zong het ooit al: "Als je niets kan; word een schijntalent; ga naar Amsterdam..."

Vote/View | 28-02-12 | 16:24

Er is alzo'n vijftien jaar helemaal geen kloot meer te beleven in dat dorp. Eerst geen Roxy/It/Mazzo/Richter achtige tenten meer, en toen getrut over sluitingstijd, drinken binnen de lijntjes, rookverbod, groenlinks gemekker over terrasverwarming, coffeshopgetreiter, wallen gesloopt, alle musea decennia dicht, doodslaande en absurd dure taxichauffeurs en ga zo maar door.
Je zult als toerist maar wakker worden in Amsterdam omdat je hebt gehoord dat het daar leuk is. Je weet wel hoe dat gaat met reputaties: die lopen vijftien jaar achter.

vetkleppert | 28-02-12 | 16:24

Die stink NIMBY's verdienen niets beters dan een een ghetto van oude chagrijnige bejaarden in de binnenstad waar erfpacht door de gemeente wordt gebruikt om uit de hand gelopen kostenposten van multiculti-centra af te dekken. Dat ze elkaar van de sokken mogen rijden met hun bakfietsen en de auto's kilometers van huis moeten parkeren vanwege hun eigen milieuterreur. Slepen met die kadavers.

blinde kip | 28-02-12 | 16:23

Als ik het me goed herinner, woonden die 'klagers' daar al een tijdje toen Panama werd geopend. Tja, dan hebben ze toch echt het eerste recht van spreken als ze tegen geluidsoverlast klagen.

't Is iets anders als de bewoners er kwamen toen de club er al zat.

brun | 28-02-12 | 16:23

Geluk bij een ongeluk: Hoe meer van dit soort boomer-babies in 020 zitten, des te kleiner de kans dat ze de rest van de Randstad kapot Oilily'en......

Pong | 28-02-12 | 16:23

Een van de kroeghouders op de Spuistraat vertelde mij ook dat een van de buren stelselmatig zat te zeiken over geluidsoverlast. Het was zelf zo erg dat de kroeg regelmatig mensen naar binnen moest jagen omdat die babbelden tijdens het roken buiten. Ga dan gewoon lekker in Ede wonen, of in een buitenwijk... maar niet in de fucking binnenstad van A'dam.

Frederik Vijf | 28-02-12 | 16:23

Ik heb zelf ook een hekel die pannekoeken van een NIMBY's. Het is geen vertruuting maar gewoon algehele els Iping achtige verkachtig van alles waar Amsterdam voor staat. Maar ik weiger om me stad uit gepest te worden. Die rare juppe geinponems, ik heb zware moeite om nog verdraadzaam te zijn. Ze motten met hun takke poten van onze stad afblijven!

Nekbaard | 28-02-12 | 16:22

Stel je eens voor zeg, een uitgaansgelegenheid in de stad! Tssss.....

yamahaha | 28-02-12 | 16:22

Nou meneer of mevrouw Nanninga: die laatste alinea klinkt mij eigenlijk wel als muziek in de oren. Kan iemand dat even regelen?
Vegen we alle provinciale feestbeesten in een speciaal daartoe door MOE-arbeiders gegraven fatsoenskloof, parallel aan de Ring A10.
Ik krijg er nu al een goed humeur van.

Djong | 28-02-12 | 16:22

Amsterdam had het ,
Rotterdam heeft het.

hooliganica hollandi | 28-02-12 | 16:21

Na alle 'uitwassen' is de volgende stap het gehele toerisme maar te verbieden?

Ven1V1d1V1c1 | 28-02-12 | 16:21

A*dam is al jaren geleden verloren gegaan, het rioolputje van de wereld... Ik schaam me er al jaren voor een hoofdstad als A*dam.

Zure Boer | 28-02-12 | 16:19

Eindelijk gedefinieerd wat ik tegen 020 heb: Mensen die een hippe fase doormaken en daarna weer gewoon burgerlijk worden. Dan kun je beter altijd gezellig zijn, zoals mensen die 030 leuk vinden.

buurvanurk | 28-02-12 | 16:19

en er moet nog een vergrijzing aankomen...

cDR | 28-02-12 | 16:19

Wat ik nog het meest ironische vind, is dat NIMBY's zichzelf altijd als super sociaal vinden (want die arme negertjes mogen toch ook wel een goed leven leiden, in ons overdadige Nederland), maar eigenlijk juist enorm asociaal zijn (tuurlijk mogen ze er wel bij, maar niet bij mij in de buurt want dan heb ik er zelf last van. Laat iemand anders er maar last van hebben!).

Asociaal zijn door te pretenderen sociaal te zijn. *gaat Inception maar weer 'es kijken*

Nietvoordekat | 28-02-12 | 16:19

Amsterdam? Dat is in de buurt van ... ?

Broedsel | 28-02-12 | 16:19

Zo zijn ze. Die zeewier vretende linkschdraaiende wereldverbeteraars. Als Mees en Vlinder maar rustig kunnen slapen. Dan is het goed.

FreshClash | 28-02-12 | 16:19

Opbokken met die NIMBY's! Maar als ze dan maar niet bij mij in de buurt gaan wonen!

Lijkt me logisch... | 28-02-12 | 16:18

REAGEER OOK